Mijn vraag
In mijn kelder heb ik draadloze schakelaars voor de verlichting. 1 knop boven aan de trap, 1 knop beneden. Het zat er al voordat ik in het huis kwam wonen en het heeft altijd gewerkt.
Sinds een maand werken de schakelaars niet goed meer. Ze doen het bijna nooit meer als je erop drukt, maar soms nog wel.De ene keer 5x achter elkaar wel, daarna kunnen ze het 100x niet doen. Er is verder niks veranderd in de woning. Wat kan ik doen om het weer goed werken te krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het merk van de draadloze knoppen weet ik niet (zie foto's).
De schakelaar is een Peha 481 FU-BE (zie foto's).
De lampen zijn 2 Philips LED lampen (zie foto's).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb de batterijen van beide draadloze schakelaars vervangen (Duracell CR2032).
- Ik heb de gebruiksaanwijzing van de Peha 481 FU-BE opgezocht. Ik heb ze draadloze schakelaars er van ontkoppelt en vervolgens weer opnieuw gekoppeld volgens de gebruiksaanwijzing (mijn logica zegt dat de knoppen weer gekoppeld zijn met de Peha, omdat de schakelaars soms wèl werken).:strip_exif()/f/image/NPPgtx1WDbP5E6Sudl8x7s8U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XA6pw88PyifueR9cjhMbphlD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9JMNdxsFt1jbf6Vt9cYeRVhT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wQEB92e24ccxTe0dai4VUoy9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AzYdno1cDSEt1yKkM5Gu6ikV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7D4N0VcGmZ9cMOZ9byxH7Z4Z.jpg?f=fotoalbum_large)
In mijn kelder heb ik draadloze schakelaars voor de verlichting. 1 knop boven aan de trap, 1 knop beneden. Het zat er al voordat ik in het huis kwam wonen en het heeft altijd gewerkt.
Sinds een maand werken de schakelaars niet goed meer. Ze doen het bijna nooit meer als je erop drukt, maar soms nog wel.De ene keer 5x achter elkaar wel, daarna kunnen ze het 100x niet doen. Er is verder niks veranderd in de woning. Wat kan ik doen om het weer goed werken te krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het merk van de draadloze knoppen weet ik niet (zie foto's).
De schakelaar is een Peha 481 FU-BE (zie foto's).
De lampen zijn 2 Philips LED lampen (zie foto's).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb de batterijen van beide draadloze schakelaars vervangen (Duracell CR2032).
- Ik heb de gebruiksaanwijzing van de Peha 481 FU-BE opgezocht. Ik heb ze draadloze schakelaars er van ontkoppelt en vervolgens weer opnieuw gekoppeld volgens de gebruiksaanwijzing (mijn logica zegt dat de knoppen weer gekoppeld zijn met de Peha, omdat de schakelaars soms wèl werken).
:strip_exif()/f/image/NPPgtx1WDbP5E6Sudl8x7s8U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XA6pw88PyifueR9cjhMbphlD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9JMNdxsFt1jbf6Vt9cYeRVhT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wQEB92e24ccxTe0dai4VUoy9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AzYdno1cDSEt1yKkM5Gu6ikV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7D4N0VcGmZ9cMOZ9byxH7Z4Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fLKTs2cltO0cMkwb8AZAlkcG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 54% gewijzigd door flo-willie op 21-06-2023 20:25 . Reden: foto's toegevoegd ]