Afstandsbediening werkt niet als auto thuis staat.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:30
Sinds twee dagen heb ik het probleem dat de deurvergrendeling (Alfa 166) niet meer werkt op afstand als de auto thuis op de oprit staat. Zet ik de auto op straat of bij de supermarkt werkt deze prima en ook op enkele 10-tallen meters afstand. Een nieuwe batterij in de sleutel helpt helaas niet. Zodra de auto op de oprit staat moet ik de sleutel nagenoeg tegen het raam houden om het te bedienen.

Ik heb buren gevraagd of zij nieuwe apparatuur hebben (eventuele storing), maar dat hebben ze niet. Ook zelf heb ik geen andere apparaten staan.

Is er iemand die een idee heeft wat dit zou kunnen zijn? Zelf denk ik aan een stoorzender, maar dat is lastig zoeken ook vanwege het feit dat directe buren geen nieuwe apparatuur hebben en 30 meter verderop op straat alles prima werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien gebruikt iemand in de buurt een ApplePencil 2:

https://forums.appleinsid...-pencil-might-be-to-blame

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:54

Tens

let me drink about it

Niks aktief wat 433 Mhz gebruikt?

en is het altijd, of bepaalde periodes?

[ Voor 39% gewijzigd door Tens op 08-05-2019 18:30 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:19
Je zou een cheap-ass RTL-SDR usb-radio-dongle kunnen gebruiken, en dan vervolgens met een van de vele gratis RTL-SDR softwarepakketten eerst eens het hele radiospectrum kunnen scannen (en die dingen kunnen over een bizar groot frequentiebereik ontvangen) om te bepalen welke radiofrequentie je eigen afstandsbediening gebruikt. (433MHz is al een goede gok. 868MHz kan ook)
Daarna kun je met die radio-ontvanger (en een laptop) de signaalsterkte visueel gaan meten van andere eventuele signalen op diezelfde frequentie.

Ook kun je dan terwijl je het spectrum bekijkt eens rondlopen om te kijken waar het eventuele stoorsignaal sterker wordt, om zo te achterhalen waar het vandaan komt... :)
(misschien stiekem toch van een van de buren die een kleine hebben gekregen en niet aan die nieuwe babyfoon dachten toen jij ze vroeg naar hun nieuwe tech-gadgets) :+

[ Voor 3% gewijzigd door BrainCrash op 08-05-2019 18:56 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
@Juup Dat zal ik nog even vragen, maar het is zoals @Tens vraagt sinds twee dagen en het is de gehele 24 uur.

@BrainCrash Dat is een goede! Ik heb volgens mij nog wel een DVB-C/T stick liggen (uit mijn dreambox tijd), met een RTL chipset. Ik zal eens kijken of ik dat werkend krijg!

[ Voor 4% gewijzigd door BernardV op 08-05-2019 19:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

de klassiekers hierin zijn babyfoon's

of nog erger (cheapass) weerstation of KAKU Pir en dan met name als de batterij bijna leeg is. Die zijn in staat de hele 433 band plat te gooien

helaas veel ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
@Ray Ik heb hier wel KAKU, maar een ICS-2000, deurbel, en wat verlichting... In de opstelling is niets veranderd, maar is een goed punt om ook naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

bernardV schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:14:
@Ray Ik heb hier wel KAKU, maar een ICS-2000, deurbel, en wat verlichting... In de opstelling is niets veranderd, maar is een goed punt om ook naar te kijken.
Nouja, wat ie zegt. Misschien batterij bijna leeg van je deurbel?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
EWK schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:19:
[...]

Nouja, wat ie zegt. Misschien batterij bijna leeg van je deurbel?
Dat zou kunnen, maar bij mijn weten doet de deurbelknop niet veel als deze niet ingedrukt wordt. Maar een goede inderdaad, ik ga die batterij vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernardV
@Ray en @EWK Ik heb de batterij vervangen in de deurbelknop en het probleem is opgelost! Ik had echt niet verwacht en ooit bedacht dat dit de oorzaak zou kunnen zijn.

Heel erg bedankt voor de snelle reacties.

//EDIT: Mijn excuses dat ik de laatste twee posts niet heb samengevoegd, de blijdschap in de oplossing liet me niet nadenken...

//EDIT2: Het erge vind ik nu dat ik dus een stoorzender voor de "buurt" wordt als zo'n batterij leeg raakt. Misschien toch maar iets anders aanschaffen, zelf had ik er last van.. maar dat gun je anderen ook niet.

[ Voor 46% gewijzigd door BernardV op 08-05-2019 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

@bernardV helaas is dit een bekend euvel. vreemd is dan wel dat de ics signalen schijnbaar nog wel gewerkt hebben . Normaal reageert er helemaal niets meer (heb ook een ics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
@Ray Nu je het zegt, ik heb de ICS op 3 meter afstand in de meterkast staan. Ik heb gisteren de bel niet gehoord maar kreeg wel een push-bericht van de instelling op de ICS en de app.
Ik heb daar nooit bij nagedacht, maar dit verklaard wel veel. De bel zelf staat op een 10m afstand.

//EDIT: Het is zo dat ik de deurbelknop op beiden heb aangemeld dus de notificatie van de bel loopt niet via de ICS

[ Voor 17% gewijzigd door BernardV op 08-05-2019 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray

Ray

@bernardV buurman had zijn 433 alarm melder bijna leeg. zelfde probleem. het hier wel 20 Kaku schakelaar / dimmers etc. Niets werkte meer fatsoenlijk. kon de lampen zelfs niet uitkrijgen als ik er een losse AB naast hield. me ook een ongelukt gezocht totdat ik dus van de buren hoorde dat hun alarm melding gaf 'low voltage' of zoiets en volgende week de monteur kwam... ja dus niet.. kapje eraf, accu vervangen en alles werkte weer... ook hun alarm :)
Pagina: 1