Even benieuwd, heeft iemand van jullie die een niet extended range variant heeft besteld al een leverperiode ontvangen? Ik heb sinds juni besteld maar de dealer weet nog steeds niet wanneer er geleverd kan worden. Heb wel iets gelezen dat "duurdere" varianten eerder worden geleverd maar de logica hiervan zie ik niet echt in
Ik heb een plus niet extended besteld, via leaseplan. Zij geven een (nogal brede) indicatie van april t/m juni leveringBdogNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:54:
Even benieuwd, heeft iemand van jullie die een niet extended range variant heeft besteld al een leverperiode ontvangen? Ik heb sinds juni besteld maar de dealer weet nog steeds niet wanneer er geleverd kan worden. Heb wel iets gelezen dat "duurdere" varianten eerder worden geleverd maar de logica hiervan zie ik niet echt in
Wat ik begreep is dat er wat technische problemen zijn mbt statusupdates voor bestelde EX30's.
Daarom werken de MyVolvo services ook niet naar behoren voor de EX30.
Daarom werken de MyVolvo services ook niet naar behoren voor de EX30.
Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow
Ah, thanksjanremie schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:12:
[...]
Ik heb een plus niet extended besteld, via leaseplan. Zij geven een (nogal brede) indicatie van april t/m juni levering
Hier ook de niet ER. Maar dat de extended eerder kwam is altijd al zo gezegd en heeft ook in de configurator gestaan. Dealer heeft nog geen productiedatum helaas, besteld op 23 juni.BdogNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:54:
Ik wil alleen juist de LPF accu. Qua range scheelt het niet zoveel, zeker gezien we de huidige accus bewust naar 80 laden en de LPF accu juist vaker naar 100 moet.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Goed punt betreft 100 vs 80/90% opladen, verder geldt voor mij hetzelfde. Ik zal de EX30 alleen zakelijk rijden en verwacht niet vaak lang te hoeven reizen. Schijnt sowieso dat de LPF accu wat duurzamer is.Ophidian schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:55:
[...]
Hier ook de niet ER. Maar dat de extended eerder kwam is altijd al zo gezegd en heeft ook in de configurator gestaan. Dealer heeft nog geen productiedatum helaas, besteld op 23 juni.
Ik wil alleen juist de LPF accu. Qua range scheelt het niet zoveel, zeker gezien we de huidige accus bewust naar 80 laden en de LPF accu juist vaker naar 100 moet.
Levertijd snap ik alleen nog steeds niet zo goed, ER modellen die in augustus zijn besteld krijgen een maand later een indicatie. Niet-ER modellen 3 maanden later nog steeds niet. Heb dat zelf niet in de configurator zien staan, zie het nu ook niet staan en dealer heeft ook niets over langere levertijd benoemd. Als het namelijk maanden zal schelen loont het voor mij om alsnog voor een ER uitvoering te gaan.
Als het de volgende keer weer gebeurt, check ff of het systeem aan het updaten is. Ik heb ook wel eens dat de boel wat trager opstart, vooral als de auto een paar dagen stil gestaan heeft, maar bijna altijd is er op de achtergrond dan een update bezig van bijv. Maps offline kaarten. En dat veroorzaakt de traagheid dan want als die update binnen is....is het gewoon weer normaal. Je kan automatisch updaten volgens mij wel uitzetten, misschien dat je dan minder last hebt van je issue?mausy5043 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:42:
Langzaam maar zeker begin ik me toch een beetje zorgen te maken over die middenconsole en het gebrek aan enige andere display voor de bestuurder. Mijn C40 heeft met enige regelmaat dat de middenconsole niet opstart als ik instap. Omdat de snelheidsmeter het wel doet, rij ik dan toch gewoon aan. Tot nu toe start de console na een minuut of twee alsnog. Heb ook al eens gehad dat de GPS het niet deed of dat zelfs de hele internet verbinding eruit lag.
Verder denk ik niet dat je hoeft te wachten hoor, want snelheid/richting etc dat lijkt me uit eisen gewoon altijd in beeld te moeten staan. Ik denk dat die bovenste balk in het scherm, waar oa snelheid komt te staan, ook los staat van de rest van het scherm eronder. Dat moet gewoon altijd en overal in beeld staan.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Ik heb 2e week van augustus een Single Motor Plus besteld. Verwachte levertijd: omstreeks week 12 / 2024.BdogNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:54:
Wel raar dat jouw dealer helemaal geen verwachte levertijd kan opgeven.
[ Voor 6% gewijzigd door grs28 op 19-09-2023 14:50 ]
Dan ga ik ze deze week eens aan de tand voelen. Heb 2e week juni besteld.. Dank ieder geval!🙏grs28 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:45:
[...]
Ik heb 2e week van augustus een Single Motor Plus besteld. Verwachte levertijd: omstreeks week 12 / 2024.
Wel raar dat jouw dealer helemaal geen verwachte levertijd kan opgeven.
@grs28 Komt ook omdat die datum van nu nog totaal niks zegt. Pas als de productiedatum vast staat weet je wat meer. Hangt beetje van de dealer af of deze je valse hoop geeft of reëel is. Onze XC40 had bij bestelling levertijd van 6-9 maanden. Is 11 maanden geworden. Pas toen productiedatum vast stond, stond de leverdatum ook vast, daarvoor verschoof die nog heen en weer.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Twee korte reviews vanaf de achterbank:
https://www.caranddriver....279/2025-volvo-ex30-ride/
https://www.autoexpress.c...ew-volvo-ex30-ride-review
Klinkt veelbelovend
https://www.caranddriver....279/2025-volvo-ex30-ride/
https://www.autoexpress.c...ew-volvo-ex30-ride-review
Klinkt veelbelovend

vice versa en weer terug
Betekend dit dat je ook gewoon een sleutel krijgt? Rij nu tijdelijk in een leen Tesla en met zo een kaart elke keer tegen de b-stijl drukken voelt alsof ik 20 jaar terug mn eerste Golf kocht waarbij ik de sleutel in het gat moest steken.Daikirai schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:13:
Live Q&A met Product Lead
Niet heel spannend imo, maar wel leuk om de keyfob even te zien.
[Afbeelding]
Heb de basis uitvoering extended range besteld. Iemand die weet hoe je dan je deuren open en dicht doet en begint met rijden ?
@Daan1105Online Sleutel? Er is geen contactslot (of startbutton for that matter).
Get in and go. De fob werkt met proximity. Dus zodra je dichtbij de auto komt gaat ie open en vice versa.
Vond dit wel heel prettig werken in de Smart #1.
Zo te lezen kan dit vanaf de Plus uitvoering ook via smartphone (Digital key plus).
B-stijl met kaart is ook een mogelijkheid als ik me niet vergis, kan handig zijn bij een leenauto oid.
Get in and go. De fob werkt met proximity. Dus zodra je dichtbij de auto komt gaat ie open en vice versa.
Vond dit wel heel prettig werken in de Smart #1.
Zo te lezen kan dit vanaf de Plus uitvoering ook via smartphone (Digital key plus).
B-stijl met kaart is ook een mogelijkheid als ik me niet vergis, kan handig zijn bij een leenauto oid.
[ Voor 9% gewijzigd door Daikirai op 20-09-2023 14:04 ]
Je krijgt twee kaarten waarmee je de auto kunt openen en starten. Ook kun je het met de telefoon doen.
Met de plus versie krijg je een keytag die gedetecteerd wordt door de auto.
Met de plus versie krijg je een keytag die gedetecteerd wordt door de auto.
Digital Key
Met 2 NFC-sleutelkaarten. Swipe de NCF-sleutelkaart (2) of uw telefoon tussen de voor- en achterdeuren om de auto te openen. Plaats de NFC-sleutelkaart (2) of telefoon in de middenconsole om te starten.
Digital Key Plus
Keyless Drive-functie via bijgeleverde Key Tag of UWB (Ultra Wide Band)-technologie van uw smartphone.
Uw EX30 geeft welkomstverlichting wanneer u de auto nadert (vanaf 10 meter). Wanneer u dichter bij de auto komt ontgrendelt deze automatisch. Met 2 NFC-sleutelkaarten.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Waarom zou je dat met een korrel zout nemen? Ik heb vandaag gezien dat de productie van mijn EX30 is gepland op 5 december en dat deze ook in week 9/10 geleverd zou worden.Ktenolix schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:13:
M’n dealer vertelde me vandaag dat de EX30 waarschijnlijk in week 9 of 10 geleverd gaat worden. Eind februari/begin maart dus. Al neem ik dat met een grote korrel zout.
Wat de dealer mij verder nog vertelde is dat de EX30 modellen in Vianen niet in wit, maar in de kleur Cloud Blue waren uitgevoerd. Het zou door de vele spots/het licht anders overkomen. Ik kan dit nog altijd moeilijk geloven.
Waar heb je die productie datum gezien? Bij mij in de app staat geen datum bij.NokiaFan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:16:
[...]
Waarom zou je dat met een korrel zout nemen? Ik heb vandaag gezien dat de productie van mijn EX30 is gepland op 5 december en dat deze ook in week 9/10 geleverd zou worden.
Wat de dealer mij verder nog vertelde is dat de EX30 modellen in Vianen niet in wit, maar in de kleur Cloud Blue waren uitgevoerd. Het zou door de vele spots/het licht anders overkomen. Ik kan dit nog altijd moeilijk geloven.
Wat betreft de auto in Vianen, Cloud Blue is wel heel erg wit met een hele lichte tint blauw
Op de monitor bij de dealer.Ktenolix schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:59:
[...]
Waar heb je die productie datum gezien? Bij mij in de app staat geen datum bij.
Wat betreft de auto in Vianen, Cloud Blue is wel heel erg wit met een hele lichte tint blauw
Letterlijk citaat van reactie van mijn dealer "Verwachte levertijden aangeven kan natuurlijk (maart 2024), maar in Nederland zijn de EX30’s met Single motor dus nog niet voorzien van een daadwerkelijke productieweek, dus weet geen enkele dealer exact wanneer de auto komt."janremie schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:12:
[...]
Ik heb een plus niet extended besteld, via leaseplan. Zij geven een (nogal brede) indicatie van april t/m juni levering
HiHi er zit wel wat in vrees ik, even een stukje reality check. Vandaag nog even in Beesd geweest.
Wij hebben een groot aantal zakelijke ex30 besteld al voor het moment dat de prijslijsten online waren ( eind april 2023 besteld, direct via importeur).
Deze zitten bij de eerste leveringen in Nederland.
De Productie hiervan start in week 2 van 2024
Deze batch autos is begin april bij ons. Kortom een jaar levertijd al met al.
Dat sommige dealers nu mei roepen bij autos die je vandaag besteld is echt een broodje aap verhaal...dus dan is bovenstaande verhaal van die dealer inderdaad eerlijker
Wij hebben een groot aantal zakelijke ex30 besteld al voor het moment dat de prijslijsten online waren ( eind april 2023 besteld, direct via importeur).
Dat sommige dealers nu mei roepen bij autos die je vandaag besteld is echt een broodje aap verhaal...dus dan is bovenstaande verhaal van die dealer inderdaad eerlijker
[ Voor 11% gewijzigd door okio op 21-09-2023 19:35 ]
Word deze auto niet pas vanaf Q1 2024 gemaakt? Dan begint de levertijd toch ook pas vanaf Q1 2024 te lopen? Of heb ik het mis? Stel je bent de enige die hem besteld, maakt het niet uit of je hem in 2022 besteld hebt of december 2023, hij wordt toch pas vanaf Q1 2024 gemaakt...okio schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:33:
HiHi er zit wel wat in vrees ik, even een stukje reality check. Vandaag nog even in Beesd geweest.
Een aantal extended range eind dit jaar, die zijn zoals het nu staat begin februari bij de dealer. Dat zijn vooral dealer autos/showroom.
Moment van bestelling maakt zeker wel uit, productieslots zitten al vol.
Het enige wat kan is dat je een slot wat voor een bestelde auto pakt wat geannuleerd wordt.
Na Vianen zijn er wel wat annuleringen bij gekomen (te kleine zit achter, dashboard niet mooi) de meeste dealers houden deze annuleringen wel gewoon aan om zo andere klanten eerder te kunnen helpen.
Maar in die week erna zijn er juist extreem veel orders bij gekomen (+1500)
Moment van bestelling maakt zeker wel uit, productieslots zitten al vol.
Het enige wat kan is dat je een slot wat voor een bestelde auto pakt wat geannuleerd wordt.
Na Vianen zijn er wel wat annuleringen bij gekomen (te kleine zit achter, dashboard niet mooi) de meeste dealers houden deze annuleringen wel gewoon aan om zo andere klanten eerder te kunnen helpen.
Maar in die week erna zijn er juist extreem veel orders bij gekomen (+1500)
[ Voor 11% gewijzigd door okio op 21-09-2023 20:41 ]
Gebruikershandleiding ook in het Nederlands.
Vandaag bij de Volvo geweest om eens te praten over de EX 30. Uiteindelijk een offerte laten opstellen voor de Plus Extended en de Plus Twin Motor.
8k Extra voor de Ultra uitvoering waarin enkel de elektrische stoelen voor mij interessant waren vond ik te gek, dus die wordt het niet.
Deze offertes gaan naar de LM en dan eens kijken waar ze mee komen qua maandbedrag.
Heb de auto nog niet in het echt gezien, maar ben nog wel benieuwd naar de kofferruimte en het H&K audiosysteem alvorens ik een knoop doorhak. Ik verwacht van de laatstgenoemde niet veel, dus kan het alleen maar meevallen.
Wel vraagje nog. Ik ga er vanuit dat Apple Carplay geen optie is?
8k Extra voor de Ultra uitvoering waarin enkel de elektrische stoelen voor mij interessant waren vond ik te gek, dus die wordt het niet.
Deze offertes gaan naar de LM en dan eens kijken waar ze mee komen qua maandbedrag.
Heb de auto nog niet in het echt gezien, maar ben nog wel benieuwd naar de kofferruimte en het H&K audiosysteem alvorens ik een knoop doorhak. Ik verwacht van de laatstgenoemde niet veel, dus kan het alleen maar meevallen.
Wel vraagje nog. Ik ga er vanuit dat Apple Carplay geen optie is?
[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 26-09-2023 13:17 ]
Apple CarPlay zit er wel op, maar op de ‘klassieke’ manier. Android Automotive zit echt ingebakken en daarvoor heb je geen telefoon nodig.
Niet helemaal klassiek, kan ook draadloos namelijk.Zapato schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:23:
Apple CarPlay zit er wel op, maar op de ‘klassieke’ manier. Android Automotive zit echt ingebakken en daarvoor heb je geen telefoon nodig.
Wat is de klassieke manier?Ophidian schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:40:
[...]
Niet helemaal klassiek, kan ook draadloos namelijk.
Waarom zou je überhaupt Carplay willen in een auto met Google Automotive? Daar zitten alle apps perfect in geïntegreerd volgens mij.
Nee bij lange na niet dus.BdogNL schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:52:
Waarom zou je überhaupt Carplay willen in een auto met Google Automotive? Daar zitten alle apps perfect in geïntegreerd volgens mij.
Nope, iets simpels als Whatsapp is er dus gewoonweg niet.BdogNL schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:52:
Blijft een klein irritatiepuntje in mijn Polestar aangezien daarin ook geen Android Auto mogelijk is, alleen Carplay waar ik niets aan heb bij gebrek aan Apple devices.
Ja, wellicht Whatsapp bijvoorbeeld inderdaad maar kan met niet voorstellen dat een Whatsapp integratie bepalend is voor het kopen van een auto
Whatsappen lijkt me persoonlijk niet echt handig onder het rijden.
Maargoed als ik zie hoe men soms rondrijdt zal ik daar in de minderheid zijn.
Inderdaad. Maps en een muziek-app is meer dan genoeg. De rest leidt alleen maar af van het veilig deelnemen aan het verkeer. Flitsmeister heb je trouwens niet nodig als je je gewoon aan de regels houdt.BdogNL schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:22:
[...]
Ja, wellicht Whatsapp bijvoorbeeld inderdaad maar kan met niet voorstellen dat een Whatsapp integratie bepalend is voor het kopen van een autoVoor mij zijn Google Maps, Spotify en Flitsmeister meer dan voldoende.
Het enige dat ik daarom mis is locatie-deling vanuit Google Maps.
[ Voor 7% gewijzigd door mausy5043 op 27-09-2023 12:40 ]
EX40 Ultra SMER 19" - (in afwachting van Volvo EX60)
Flitsmeister geeft ook een aantal behulpzame meldingen, stilstaande voertuigen, slecht wegdek, rijstrook afgesloten, object op wegdek, naderende ambulance, ...mausy5043 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:39:
[...]
Inderdaad. Maps en een muziek-app is meer dan genoeg. De rest leidt alleen maar af van het veilig deelnemen aan het verkeer. Flitsmeister heb je trouwens niet nodig als je je gewoon aan de regels houdt.![]()
Het enige dat ik daarom mis is locatie-deling vanuit Google Maps.
Als je niet zit te whatsappen zie/hoor je dit ook voor/achter jou gebeuren..jordgubbbe schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:20:
[...]
Flitsmeister geeft ook een aantal behulpzame meldingen, stilstaande voertuigen, slecht wegdek, rijstrook afgesloten, object op wegdek, naderende ambulance, ...
Omdat ik niet alle diensten van Google fijn vind.BdogNL schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:52:
Jij hebt het over alle apps dus dan ga ik er vanuit dat je dacht dat Android zoals we dat op de mobiel kijken ook beschikbaar is in AAOS. En dat is dus by far niet. Spotify en Maps zijn idd super handig, dat het is ingebakken. Daar heb je idd Android Auto of Apple Car play zeker niet voor nodig.BdogNL schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:22:
[...]
Ja, wellicht Whatsapp bijvoorbeeld inderdaad maar kan met niet voorstellen dat een Whatsapp integratie bepalend is voor het kopen van een autoVoor mij zijn Google Maps, Spotify en Flitsmeister meer dan voldoende.
Maar de ontwikkeling in AAOS wbt de playstore gaat bar traag, zie oa het specifieke AAOS topic. FM wordt bijv. hier genoemd maar die zijn juist gestopt omdat ze te weinig kunnen met AAOS zoals het nu is. Bijv. een overlay is niet mogelijk. De AAOS variant van FM is daarom bijna volstrekt overbodig en totaal niet handig. Ik heb het nu ouderwets altijd weer via de telefoon. Seintjes bij meldingen en je ziet op je mobiel het scherm van je huidige route. Dat is waar FM wat mij betreft sterk in is. FM AAOS heeft dat niet en krijgt dat voorlopig ook niet. Die kan je wat mij betreft doorstrepen.
En tja, dan blijft er idd Maps en Spotify over en sindskort dan Vivaldi als browser waar je wat mee kan (naar Youtube gaan bijv).
Maar als je verwacht dat AAOS dezelfde store heef als Android voor mobiel, vergeet het maar.
Hmm. Wielbasis duidelijk kleiner. Logisch ook, een kleinere auto. Ik probeer 'm binnenkort in het echt eens te zien, ik verwacht wel dat de EV packaging iets goedmaakt van het verschil.ytr81 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:29:
Vond een interessante overlay pic van de EX30 tov de XC40.
[Afbeelding]
De XC40 is gewoon gebouwd in een ICE XC40. De overhang voor en achter is voor een EV niet nodig.
De plaats achterin zal wel korter zijn, maar je hebt dan ook de tunnel niet. Wellicht is de vloer wel hoog waardoor je die typische EV "knieën naar omhoog" zitpositie hebt.
Wat ik wel niet begrijp bij dit soort auto's is waarom de daklijn altijd zo fel moet aflopen. Het is een CUV/mini SUV. "Own it" en ga dan volledig voor een ruime, hoge achterkant. Als de auto al zo hoog en weinig aero is, dan maakt dat stukje achterop ook weinig uit.
Heb je meteen genoeg hoofdruimte voor passagiers achterin, en een betere ruimte achterin.
Het is nu wachten op de refresh van de EX40, die dan ook als 100% EV ontworpen wordt vanaf 'nul'
Al bij al toch een mooie optie in de markt, deze EX30
Zou de EX30 dan ook gewoon benoemen voor wat het is, een hatchback.Amos_x schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:25:
[...]
Wat ik wel niet begrijp bij dit soort auto's is waarom de daklijn altijd zo fel moet aflopen. Het is een CUV/mini SUV. "Own it" en ga dan volledig voor een ruime, hoge achterkant. Als de auto al zo hoog en weinig aero is, dan maakt dat stukje achterop ook weinig uit.
Zeker niet geschikt voor lange ritten met langere mensen achter (+voor).
Oeps, verkeerde topic
[ Voor 113% gewijzigd door BPi op 29-09-2023 11:46 ]
Verkeerde topic, deze auto is nog niet leverbaar.BPi schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:03:
[Afbeelding]
(Her)kent iemand deze melding? M'n vrouw komt op haar werk en krijgt deze melding bij uitzetten auto
Oepsorillion schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:05:
[...]
Verkeerde topic, deze auto is nog niet leverbaar.
Benieuwd wanneer de EX30 beschikbaar komt voor proefritten. Ben heel benieuwd hoe deze rijdt 
Heb nu 2 offertes aangevraagd (Plus Extended en de Plus Twin Motor), maar helaas nog niets ontvangen van de LM. Mocht dat financieel interessant zijn, wil ik de auto natuurlijk wel eerst testen alvorens ik een knoop doorhak.
Heb nu 2 offertes aangevraagd (Plus Extended en de Plus Twin Motor), maar helaas nog niets ontvangen van de LM. Mocht dat financieel interessant zijn, wil ik de auto natuurlijk wel eerst testen alvorens ik een knoop doorhak.
De Smart #1 is al wel te proefrijden. Dan heb je in ieder geval iets van een gevoel.PdeBie schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:55:
Benieuwd wanneer de EX30 beschikbaar komt voor proefritten. Ben heel benieuwd hoe deze rijdt
Het nadeel is dat je enorm positief verrast kunt worden door de smart en wat daar geboden wordt voor minder geld, zeker als je dan ook nog de Smart #3 of Zeeker X in het achterhoofd houdt. Ik twijfel ook over de EX30 maar ik begin me wel steeds meer af te vragen of die vijf letters achterop zo al geen 3-4k kosten. Dat vind ik veel geld per letter zeg maar.
Waarom is het dan een nadeel? Als de Smart zo goed bevalt, het alles heeft wat je zoekt en het scheelt je duizenden euro's... Lijkt me eerder een voordeel? En als je perse een Volvo wil, tja, ik zou wat ik eerder al zei nooit een auto kopen of zelfs leasen die nog niet op de markt is en die je dus niet eens kan proefrijden. Sterker nog, de EX30 is nog in halve proto type begreep ik van de bezoekers van die events. Bijv. het multimedia systeem werkte nog niet net zoals andere zaken.
Ik vind dat een behoorlijke gok eigenlijk, ook mede omdat Volvo er voor het eerst voor kiest om de bestuurdersdisplay weg te laten.
Ik vind dat een behoorlijke gok eigenlijk, ook mede omdat Volvo er voor het eerst voor kiest om de bestuurdersdisplay weg te laten.
Heb je de Smart al eens live gezien? Dan ziet de Volvo er echt wel beter uit
vice versa en weer terug
Ik niet, maar ik ben dan ook niet in de markt voor een smart
De EX30 heb ik van binnen en buiten mogen bekijken. Mooi uitgevoerd maar wel wat puntjes op te merken. De #1 heb ik vorige week mogen rijden op Zandvoort. Rijdt prima. Echter kan het uiterlijk mij niet bekoren. Ik heb ook de Zeekr 001 bekeken en gereden. Ik ben daar erg enthousiast over dus ben heel benieuwd naar de X

[ Voor 8% gewijzigd door BPi op 29-09-2023 22:23 ]
Smart #3, SUV coupe zustermodel van EX30, smart #1 en Zeeker X van 4,40 lang, ook begin volgend jaar in NL verwacht volgens Louwman:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dgRv1FZgcUmMdniE22I4OwkR.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/foyfhlcw3Xp77KEzy2KLeYG9.jpg?f=user_large)
Ik wil echt inhoudelijke argumenten horen. Ik was bij het eerste nieuws van de EX30 ook van "Wowww" maar hoe langer ik er over nadenk en er in duik, hoe meer overpriced en hyped ik 'm vind. In letterlijk elke preview wordt de middenconsole bin met z'n moose als "feature" gepresenteerd, verder lijkt er zo weinig te zeggen over de EX30. Als je cost cuting als feature presenteert door geen hud, geen bestuurder display, maar 2 fysieke knoppen in de hele auto, maar dat je zusterbedrijven auto's van ettelijke duizenden euros goedkoper met veel meer features aanbieden, dan vind ik dat wel het bevragen waard. Het kan goed zijn dat ik dingen mis en dat de EX30 er zometeen kwalitatief en op ride ervaring er met kop en schouders bovenuit steekt, maar tot nu toe ben ik door wat er nu naar buiten komt niet echt overtuigd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dgRv1FZgcUmMdniE22I4OwkR.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/foyfhlcw3Xp77KEzy2KLeYG9.jpg?f=user_large)
Ik wil echt inhoudelijke argumenten horen. Ik was bij het eerste nieuws van de EX30 ook van "Wowww" maar hoe langer ik er over nadenk en er in duik, hoe meer overpriced en hyped ik 'm vind. In letterlijk elke preview wordt de middenconsole bin met z'n moose als "feature" gepresenteerd, verder lijkt er zo weinig te zeggen over de EX30. Als je cost cuting als feature presenteert door geen hud, geen bestuurder display, maar 2 fysieke knoppen in de hele auto, maar dat je zusterbedrijven auto's van ettelijke duizenden euros goedkoper met veel meer features aanbieden, dan vind ik dat wel het bevragen waard. Het kan goed zijn dat ik dingen mis en dat de EX30 er zometeen kwalitatief en op ride ervaring er met kop en schouders bovenuit steekt, maar tot nu toe ben ik door wat er nu naar buiten komt niet echt overtuigd.
Terechte, rationele vragen.
Daarom wacht het gros ook met de aanschaf tot ze er zelf in hebben kunnen rijden. En eventueel een vergelijkingstest hebben gezien/gedaan.
Persoonlijk heeft mijn voorkeur überhaupt het merk Volvo, en deze kleine rakker past precies in mijn straatje.
Is het 'the best bang for buck'? Vast niet.
In mijn ogen prima geprijsd voor wat ik krijg, voor een ander is ie overpriced en gehyped.
Ik kan wel waarderen welke oplossingen ze hebben gevonden voor het verlagen van de kostprijs, zonder dat dit ten koste gaat van de beleving en uitstraling van de wagen.
Daarom wacht het gros ook met de aanschaf tot ze er zelf in hebben kunnen rijden. En eventueel een vergelijkingstest hebben gezien/gedaan.
Persoonlijk heeft mijn voorkeur überhaupt het merk Volvo, en deze kleine rakker past precies in mijn straatje.
Is het 'the best bang for buck'? Vast niet.
In mijn ogen prima geprijsd voor wat ik krijg, voor een ander is ie overpriced en gehyped.
Ik kan wel waarderen welke oplossingen ze hebben gevonden voor het verlagen van de kostprijs, zonder dat dit ten koste gaat van de beleving en uitstraling van de wagen.
Ik kan er overigens oprecht niet bij dat ze bij Volvo geen HUD (met evt als extra optie AR) aanbieden ter compensatie van geen drivers display. Zou toch redelijk standaard moeten zijn als je een volledig nieuw model auto ontwikkeld.
[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 30-09-2023 15:40 ]
@Juancho ik rij nu 4 jaar met een model 3 en na twee dagen rijden weet je niet beter meer. En het is echt niet storend.
Jammer dat er nog niet echt een conclusie getrokken wordt of het een “echte Volvo” is of een Chinese auto met een Volvo badge.
Storend zijn is maar 1 punt he. Voordeel van 2 schermen (of ter compensatie iig een HUD met liefst AR) is ook dat je a. meer informatie kwijt kan zonder aan het scherm te hoeven zitten en b. dat HUD AR is echt wel een super gaaf iets wat ik eerlijk gezegd wel had verwacht op een nieuw te bouwen auto in 2023. Of iig als optie om te kiezen tegen meer betaling.PdeBie schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:55:
@Juancho ik rij nu 4 jaar met een model 3 en na twee dagen rijden weet je niet beter meer. En het is echt niet storend.
HUD AR is echt wel nog een luxe feature. Heel weinig auto's die dat hebben, dat lijkt nog niet echt doorgebroken. Sommige budget merken proberen het wel eens om hun auto's een luxe uitstraling te geven, maar het ziet er ook maar cheap uit. Je wil het echt geprojecteerd in de ruit zien, en niet op een stukje plexi dat boven de dash is gemonteerd. Vaker slecht dan goed, dus veel merken zullen zich er, in een budget auto, niet aan willen branden.Juancho schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:53:
[...]
Storend zijn is maar 1 punt he. Voordeel van 2 schermen (of ter compensatie iig een HUD met liefst AR) is ook dat je a. meer informatie kwijt kan zonder aan het scherm te hoeven zitten en b. dat HUD AR is echt wel een super gaaf iets wat ik eerlijk gezegd wel had verwacht op een nieuw te bouwen auto in 2023. Of iig als optie om te kiezen tegen meer betaling.
Ik heb ook interesse om eens een smart 1 te zien. Samen met polestar voor mij de enige twee EV's die ik prive zou aanschaffen, of interesse in heb. Ik vind de smart 1 dan weer wel mooi, maar ik kan het begrijpen als je 'm niet mooi vindt. Ja, allemaal wat 'ronder' qua vorm, erg 'mercedes' eigenlijk, maar het hoeft niet steeds aggro-scherp te zijn.
Enige wat me stoort is die kinderlijke interface met die vos. Ik wil geen fancy afleidingen in de auto die me toch in de weg zitten. Als je dat zou kunnen uitzetten, zou ik niet twijfelen.
De reviews die ik zag op youtube, halen toch echt allemaal aan dat die smart 1 eigenlijk als een mercedes zou moeten verkocht worden. Of prima in die line-up passen. Op sommige punten zelfs slimmer, mooier of met meer kwaliteit dan wat er soms in een mercedes zit. Anders gezegd, de smart 1 bokst boven z'n niveau, en je krijgt veel waar voor een auto uit die klasse.
Ook Geely, dus uiteindelijk maakt het allemaal niet uit en rijden ze allemaal net hetzelfde.
Off-topic, ik reed onlangs even een dag in een peugeot e-208, en het is best verbijsterend wat EV-aandrijving doet met een kleine wagen

In de zitpositie merk je wel dat het een kleinere wagen is (al had ik meer dan plaats genoeg, en ik ben groot), maar sla me dood, het voelt net als de polestar die ik rijd (los van grootte)
Ik vermoed dan ook dat de relatieve verschillen in karakter en rijgedrag eigenlijk compleet verdwijnen. Auto's worden wit-goed producten, allemaal hetzelfde. Vroeger had je nog wat karakter en comfort dat gelinkt was aan trillingsdempers, spreidingen van de versnellingen, ...
Whatsapp via Siri werkt perfect in mijn huidige auto. Bericht wordt voorgelezen, en je kan antwoorden als je dat wilt. Heb je geen vinger of ogen voor nodig. Ik hoef mijn ogen niet van de weg te halen.Daikirai schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:31:
Whatsappen lijkt me persoonlijk niet echt handig onder het rijden.
Geen nummerplaat aan de voorkant? Opmerkelijk.
Als ik het goed zie is dit Michigan, daar is dat niet vereist voor passagiersvoertuigen.Juancho schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:15:
Geen nummerplaat aan de voorkant? Opmerkelijk.
Dat is in ongeveer de helft van de staten zo.
Hebben ze nu het logo op de wieldoppen afgeplakt, maar op de achter en voorkant staat het er groot op??Ktenolix schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:59:
De test auto’s rijden al goed rond.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@Christiaan676 in de vele YouTube filmpje van de review kanalen werd vaak gezegd dat het logo zelfs afwezig was in de wielen. Misschien dat Volvo daar nu op terug komt en het design daarom nog niet definitief is?
Op de 19 en 20 inch velgen staat er geen logo op de naaf, maar het word mark VOLVO op een van de ‘spaken’.PdeBie schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:47:
@Christiaan676 in de vele YouTube filmpje van de review kanalen werd vaak gezegd dat het logo zelfs afwezig was in de wielen. Misschien dat Volvo daar nu op terug komt en het design daarom nog niet definitief is?
Op de 18 inch velg staat het Volvo iron mark logo op de ‘naafkap’.
Designkeuze ;-)
MY25 | Volvo EX40 Plus | Single Motor | Silver Dawn | Connect Microtech/Nubuck/Fjord Blue | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 4 juni 2024,| afgeleverd: 1 juli 2024 | software 3.3.16
Alleen op de 20" staat Volvo op een van de "spaken", bij 18" en 19" staat het Volvo embleem op de centrale plek.MartijnEV schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:49:
[...]
Op de 19 en 20 inch velgen staat er geen logo op de naaf, maar het word mark VOLVO op een van de ‘spaken’.
Op de 18 inch velg staat het Volvo iron mark logo op de ‘naafkap’.
Designkeuze ;-)
C40 Single Motor Extended Range Plus MY24
Op de vstore.nl site kun je verschillende sets wielen bekijken. Alle 3 versies 18/19/20 inch zijn verschillend voor zover ik daar kan zien. Jammer dat bijna alle informatie over de Ultra trim gaat. Van deze verschillen was ik niet op de hoogte.headinclouds schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:20:
[...]
Alleen op de 20" staat Volvo op een van de "spaken", bij 18" en 19" staat het Volvo embleem op de centrale plek.
Goedemorgen,
Zoals zovelen ben ik ook geïnteresseerd in een Volvo EX30, en wel met private lease. Om voor de SEPP in aanmerking te komen wil ik de prijs onder de E45k houden. Dat lukt met de single extended range en Plus uitvoering echter dan zonder de trekhaak. Is het ook mogelijk om deze als accesoire mee te nemen ipv optie zodat deze niet bij de consumentenprijs wordt opgeteld?
Zoals zovelen ben ik ook geïnteresseerd in een Volvo EX30, en wel met private lease. Om voor de SEPP in aanmerking te komen wil ik de prijs onder de E45k houden. Dat lukt met de single extended range en Plus uitvoering echter dan zonder de trekhaak. Is het ook mogelijk om deze als accesoire mee te nemen ipv optie zodat deze niet bij de consumentenprijs wordt opgeteld?
De trekhaak telt net als afleveringskosten niet mee voor de SEPP. Wij hebben de Plus SMER donkere ramen achter en de stoel verwarming en trekhaak aangeschaft. SEPP goedgekeurd. Alleen moet de kleur dan wel vapour grey zijn. Ga je voor het Volvo abonnement dan is er geen SEPP aanvraag mogelijk.Tijs2001 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:06:
Goedemorgen,
Volgens mij kan je altijd achteraf de trekhaak nog laten monteren. Kost wel wat, maar is misschien het navragen waard.
Ik heb zojuist van Care by Volvo een update gekregen omtrent de leverstatus van de EX30 in de Volvo app.
Ze zijn een dedicated app aan het ontwikkelen voor de EX30 (en EX90). Deze app komt waarschijnlijk tegen het eind van dit jaar beschikbaar.
Daarnaast gaf hij ook een update mbt mijn specifieke EX30: verwachtte levering 27 februari (besteld eind augustus). Dat stemt positief!
Ze zijn een dedicated app aan het ontwikkelen voor de EX30 (en EX90). Deze app komt waarschijnlijk tegen het eind van dit jaar beschikbaar.
Daarnaast gaf hij ook een update mbt mijn specifieke EX30: verwachtte levering 27 februari (besteld eind augustus). Dat stemt positief!
We hebben de EX30 besteld 16 juni wordt gebouwd 5 december en de aflevering nu gepland 5 maart 2024. We kunnen via een Broekhuis link het proces volgen.
Ik zie m’n hele status niet meer in de Volvo App. Sinds een week of twee. Via de site staat er nog steeds dat ie al afgeleverd gaat worden 
Gek dat er verschillen zijn in hoe de updates communiceren via de kanalen naar de personen.
Gek dat er verschillen zijn in hoe de updates communiceren via de kanalen naar de personen.
Toch bijzonder. Ik heb 10 dagen later besteld, maar productie start eerder (21 november). En de aflevering dan weer in maart (zonder specifieke datum)jboerma100 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:27:
We hebben de EX30 besteld 16 juni wordt gebouwd 5 december en de aflevering nu gepland 5 maart 2024. We kunnen via een Broekhuis link het proces volgen.
Productie datum zal wel verschillen vanwege verschillende uitvoeringen, maar dat de aflevering dan weer hetzelfde is...

EX40 Ultra SMER 19" - (in afwachting van Volvo EX60)
Heb zo’n gevoel dat niet elke dealer even snel is geweest met het invoeren van de bestellingen. En dat CbV voorrang krijgt op de aangekochte EX30’s.
Het is nog wel koffiedik kijken natuurlijk.mausy5043 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:26:
[...]
Toch bijzonder. Ik heb 10 dagen later besteld, maar productie start eerder (21 november). En de aflevering dan weer in maart (zonder specifieke datum)
Productie datum zal wel verschillen vanwege verschillende uitvoeringen, maar dat de aflevering dan weer hetzelfde is...
Zal allemaal wel loslopen, ben allang blij dat de de initiële verwachting van eind mei naar voren is bijgesteld.
Dat het uiteindelijk in de loop van maart of misschien zelfs april word, so be it.
CBV zijn allemaal 'pre-orders' volgens predefined specs.NokiaFan schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:32:
Heb zo’n gevoel dat niet elke dealer even snel is geweest met het invoeren van de bestellingen. En dat CbV voorrang krijgt op de aangekochte EX30’s.
Als afnemer moet je maar net jouw spec ertussen zien te krijgen, als die er niet is wordt je order aangepast.
Denk dus dat deze modellen al zijn ingevoerd alvorens de consument uberhaupt bij een dealer terecht kon.
Dit keer de gele uitvoering op straat gespot
Volvo heeft nu ook de presentatie, zoals te bezoeken was bij Mayster, gedeeld in een gemonteerde videoversie.
https://youtu.be/qEccKXD_zTo
https://youtu.be/qEccKXD_zTo
Ik lees nu het volgende verhaal van iemand die de EX30 bekeken heeft in Californië:
Bron
Daar wordt dus gezegd dat er toch de huidige snelheid af te lezen is boven het stuurwiel, op de plek waar ook de camera naar de gebruiker toe zit. Ik vraag me af of dit juist is, of dat dit enkel voor Amerikaanse auto’s geldt.The Volvo reps said that the car WILL display its current speed in a little red display on the steering wheel stalk. This same display contains cameras that watch the driver's eyes for signs of fatigue. We weren't able to see how this looks, or to try out the display UI. But for any info other than speed, you'll need to refer to the center screen.
Bron
Begin november kunnen we de eerste echte reviews verwachten. Ze hebben een flink aantal EX30s in Barcelona klaar staan.:strip_exif()/f/image/pWFwtde7HXjEMYaBm1tOuEE8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/odjZbx2wuC164qJTdRFaw5il.jpg?f=fotoalbum_large)
Hej everyone! It started as something small but became big. We just reached 10 000 members in this group, crazy! Thanks to all of you joining, asking questions and helping each other out in a good and positive way ❤️. We just touched down in Barcelona, Spain, joined by hundreds of journalists and partners over the next couple of weeks for real world test drives. The reviews will from the beginning of November hopefully be all over YouTube and your favorite newspapers.
bron: https://www.facebook.com/groups/100188653081222
:strip_exif()/f/image/pWFwtde7HXjEMYaBm1tOuEE8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/odjZbx2wuC164qJTdRFaw5il.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nm8r4b8Yc2gNqFpsYarMCVC8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben heel benieuwd! Gelukkig in ieder geval minimaal eentje op 19"... dus wellicht niet alleen maar twin motor Ultra's maar ook single motor versies, hopelijk zelfs in Plus trim. Geen Cores zo te zien, want ik zie alleen zwarte daken.jordgubbbe schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:39:
Begin november kunnen we de eerste echte reviews verwachten. Ze hebben een flink aantal EX30s in Barcelona klaar staan.
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
C40 Single Motor Extended Range Plus MY24
De eerste beelden van recensenten druppelen ook binnen.
Bron: Facebook
1. https://twitter.com/neilm.../1713936284102631729?s=20
2. https://twitter.com/neilmbriscoe/status/1713908615608762464
[ Voor 8% gewijzigd door TheFruitNerd op 17-10-2023 14:51 ]
- B.L.A.A.T. -
Da's lekker, meteen een foutmelding in beeldTheFruitNerd schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:51:
...
[Afbeelding]
vice versa en weer terug
Ik heb hem net ook voor het eerst kunnen bekijken en wat een mooie auto. De verkoper wist me te zeggen dat er geen snelheid boven het stuurwiel zal weergegeven worden. Ook heb ik even nagevraagd hoe het nu zit met die pilot assist en wel of geen stuurbekrachtiging. Hier wist hij me te vertellen dat de auto niet zelf van rijstrook kan verwisselen. (Dit stond eerder wel in de lijst toen ik hem samenstelde) Verder zei hij dat dit misschien via een update of in volgende versie kan/zou geïntegreerd worden, maar dat wist hij niet zeker. Al bij al heel tevreden met mijn keuze!Ktenolix schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:18:
Ik lees nu het volgende verhaal van iemand die de EX30 bekeken heeft in Californië:
[...]
Daar wordt dus gezegd dat er toch de huidige snelheid af te lezen is boven het stuurwiel, op de plek waar ook de camera naar de gebruiker toe zit. Ik vraag me af of dit juist is, of dat dit enkel voor Amerikaanse auto’s geldt.
Bron
Goedenavond allemaal
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest alle berichten te lezen, was een behoorlijk zit met al die filmpjes erbij. Veel van de vragen die ik had zijn beantwoord, waarvoor dank. Ik heb een offerte laten maken voor:
TMP, Ultra, Vapour Grey, Mist, 20" met trekhaak, getint glas en verwarmde stoelen en stuur.
Mijn vrouw en ik waren beiden erg gecharmeerd van de wollen stof, lekker fris van kleur geeft een extra ruimtelijk gevoel. Kleur was ook een no-brainer. Velgen ga ik voor wat ik het mooist vind, al ben ik me ervan bewust dat er meerdere nadelen aan kleven.
Waar ik niemand nog over gehoord heb is het feit dat ergens begin 2024 de prijzen van de EX30 met ruim €1800 omhoog zou gaan, mijn dealer begon daar over, had met de (zeer) scherpe prijsstelling te maken. Zijn er nog meer mensen die dit gehoord hebben?
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest alle berichten te lezen, was een behoorlijk zit met al die filmpjes erbij. Veel van de vragen die ik had zijn beantwoord, waarvoor dank. Ik heb een offerte laten maken voor:
TMP, Ultra, Vapour Grey, Mist, 20" met trekhaak, getint glas en verwarmde stoelen en stuur.
Mijn vrouw en ik waren beiden erg gecharmeerd van de wollen stof, lekker fris van kleur geeft een extra ruimtelijk gevoel. Kleur was ook een no-brainer. Velgen ga ik voor wat ik het mooist vind, al ben ik me ervan bewust dat er meerdere nadelen aan kleven.
Waar ik niemand nog over gehoord heb is het feit dat ergens begin 2024 de prijzen van de EX30 met ruim €1800 omhoog zou gaan, mijn dealer begon daar over, had met de (zeer) scherpe prijsstelling te maken. Zijn er nog meer mensen die dit gehoord hebben?
[ Voor 0% gewijzigd door Beosoft op 18-10-2023 20:48 . Reden: typo ]
Volvo XC 40 P8
Dit is onjuist, vanaf de Plus-uitvoering heb je Pilot Assist met actieve stuurondersteuning en kan de auto zelf van rijstrook wisselen en de centreren in de rijbaan. Voor het wissel van rijstrook moet je wel de richtingaanwijzer gebruiken; Pilot Assist doet de rest. Is al meermaals bevestigd door Care by Volvo, Volvo op Facebook etc.Slijmspoor schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:27:
[...]
Ik heb hem net ook voor het eerst kunnen bekijken en wat een mooie auto. De verkoper wist me te zeggen dat er geen snelheid boven het stuurwiel zal weergegeven worden. Ook heb ik even nagevraagd hoe het nu zit met die pilot assist en wel of geen stuurbekrachtiging. Hier wist hij me te vertellen dat de auto niet zelf van rijstrook kan verwisselen. (Dit stond eerder wel in de lijst toen ik hem samenstelde) Verder zei hij dat dit misschien via een update of in volgende versie kan/zou geïntegreerd worden, maar dat wist hij niet zeker. Al bij al heel tevreden met mijn keuze!
Konden ze echt niet de bezels van de tablet kleiner maken? Veels te dik in mijn ogen.TheFruitNerd schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:51:
[Afbeelding]
Dat lijkt me niet passen in de merkstrategie van Geely. Geely ziet Volvo als een meer 'budget' kostenefficiënt merk, althans, in hun portfolio zetten ze in elk geval Zeekr als premium merk in de markt, boven Volvo. Nu is de EX30 in de vergelijkbare (Ultra) specificatie al een stukje duurder dan de Zeekr X, met deze prijsstelling komen ze bij de psychologische grens van 5000 euro duurder (45.000 euro vs. 50.000 euro).Beosoft schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:47:
Natuurlijk kan het ook zijn dat Zeekr in het volgende jaar ook duurder wordt...
Maar waarschijnlijk kan ook gewoon welbekende verkoopstrategie van autoverkopers zijn: "koop nu want volgend jaar wordt-ie duurder!! En nu zijn we eigenlijk veel te goedkoop, echt een koopje, je bent een dief van je portemonnee als je niet nu koopt!!"
Ik zal de volgende keer er eens op doorvragen als ik bij de dealer ben want ze kunnen in mijn ogen dat niet zomaar ongefundeerd zeggen dat zou misleiding zijn.Of-Aaargh schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:38:
[...]
Dat lijkt me niet passen in de merkstrategie van Geely. Geely ziet Volvo als een meer 'budget' kostenefficiënt merk, althans, in hun portfolio zetten ze in elk geval Zeekr als premium merk in de markt, boven Volvo. Nu is de EX30 in de vergelijkbare (Ultra) specificatie al een stukje duurder dan de Zeekr X, met deze prijsstelling komen ze bij de psychologische grens van 5000 euro duurder (45.000 euro vs. 50.000 euro).
Natuurlijk kan het ook zijn dat Zeekr in het volgende jaar ook duurder wordt...
Maar waarschijnlijk kan ook gewoon welbekende verkoopstrategie van autoverkopers zijn: "koop nu want volgend jaar wordt-ie duurder!! En nu zijn we eigenlijk veel te goedkoop, echt een koopje, je bent een dief van je portemonnee als je niet nu koopt!!"
Volvo XC 40 P8
Wat een druk scherm zo zeg. Dat krijg je natuurlijk als je geen drivers display er in zit, dna moet veel op 1 scherm gepropt worden. Zal wellicht gewenning zijn natuurlijk maar toch..
Op deze manier kun je ongeveer alles in één oogopslag zien.Juancho schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:14:
Wat een druk scherm zo zeg. Dat krijg je natuurlijk als je geen drivers display er in zit, dna moet veel op 1 scherm gepropt worden. Zal wellicht gewenning zijn natuurlijk maar toch..