Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 4 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janneske
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik ben erg benieuwd en ga woensdag ook naar Vianen. Zijn er veel mensen tegelijk aanwezig of heb je echt wel voldoende tijd om de zit ervaring te testen en de hoogte van de stoel, mijn vrouw is wat kleiner en zit graag hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 15:25
Janneske schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:27:
Ik ben erg benieuwd en ga woensdag ook naar Vianen. Zijn er veel mensen tegelijk aanwezig of heb je echt wel voldoende tijd om de zit ervaring te testen en de hoogte van de stoel, mijn vrouw is wat kleiner en zit graag hoog.
Er zijn wel wat mensen aanwezig ja, maar in dat uurtje is er voor iedereen wel gelegenheid om achter het stuur te gaan zitten (of iets anders uit te proberen). Er staan twee auto’s om te bekijken.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ook erg benieuwd, en zeer interessant om de eerste indrukken al te lezen. Dank aan iedereen die verslag doet.

Hier ook erg geïnteresseerd, al is het niet voor meteen. Ik rijd nog een prille polestar lease die ik echt nog wel wat verder door moet rijden. Maar voor de volgende is deze zeker een optie.
Frie2 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:16:
Mooie auto.

Alleen wat 'jammere' details:
- ontbreken van display achter het stuur. Niet alleen kaal maar ook minder praktisch. Mijn huidige auto dupliceert zelfs het navigatiescherm achter het stuur. Rechtuit info ga ik denk ik wel missen.
- opliggende motorkap. Om de een of andere reden hebben bijna alle EV's dat. Zorgt voor een verstorende naad in het zij aanzicht van de auto

Je kunt zijn familieleden nog overwegen.
Alleen is de Zeekr X misschien iets te futuristisch en de Smart #1 weer te oubollig in vergelijking met de EX30.
Is de opliggende motorkop niet eerder het design DNA van de grotere wagens in deze range? XC40, XC60, die hebben uit m'n herinnering ook die rechte lijn aan de motorkap, in zijaanzicht.

De smart kan me persoonlijk ook wel bekoren eigenlijk. Recent wat reviews gezien, volgens de eerste indrukken is dit eerder een baby mercedes dan een smart. Zelfs beter interieur dan de meeste mercedessen, het schijnt een erg luxe cabin te zijn. Design wen ik wel aan, performance is meer dan top, en de prijs is ook OK. Echter, na al mijn enthousiasme lees ik hier op GoT niet al te beste indukken over de smart #1, erg jammer :(
Mach schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

Ben net terug van Vianen. Het is een leuke wagen maar inderdaad zeker geen ruimte wonder. Kofferbak is zelfs nog kleiner dan die van mijn v40. Hoorde veel mensen verbaasd zijn over de smalle stoelen. Ik ben nog niet overtuigd maar ga zeker nog eens bij de dealer kijken als ze daar binnen komen.

Event zelf is goed georganiseerd en leuk gedaan.
Stond er een XC40 naast waar je eventueel mee kon vergelijken? Daar ben ik het meest nieuwsgierig naar. Een XC40 begint aan 50800 euro, dat is zomaar eventjes 12000 euro meer dan de EX30 instapper.

De EX30 is, bizar genoeg, de goedkoopste volvo die je sinds jaren kan krijgen. Volvo is zichzelf steeds hoger gaan positioneren, met bizar dure auto's en prijzen. Voor een merk wat toch, laten we eerlijk zijn, een eerder stoffig en belegen imago heeft (geschiedenisleraars en tandartsen, om de cliches maar eens boven te halen). Een XC90 (ICE) was al dik tegen de 100k, wat voor dat soort auto gewoon overdreven is.

Dus, een <40k volvo hebben we al lang niet meer gezien.

Ik vraag me af of die paar centimeter cabin ruimte en kofferruimte die 12k waard is. Om nog maar niets te zeggen van het verschil met een XC60. En beide de XC40 en XC60 in elektrische versie staan nog op een omgebouwd ICE platform, terwijl je met de EX30 wel een 'bespoke' EV platform krijgt met alle voordelen. Platte vloer, ruimte, luchtige cabin...

Zou dit een rondtrekkende show zijn die andere steden/dealers aan doet? Want erg veel EX30 zijn er vast nog niet om zo zowat overal in de benelux te kunnen zien. Iemand die daar iets over heeft opgevangen?

Offtopic, ik zou het geweldig vinden als volvo nog eens een stapje zet in het segment van de volvo C30. Een leuke, scandinavische compacte hatchbak, maar dan elektrisch, wie weet voor <35k of zo. Maar ik kan blijven dromen ;)

Edit: UPDATE 21 augustus 2023: PREVIEW = VOL GEBOEKT!

https://tvk.nl/exclusieve-volvo-ex30-preview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:23
Janneske schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:27:
Misschien een tip voor jou en iedereen die nog gaat..

M'n vriend en ik kwamen afgelopen zaterdag een kwartier te laat aan (files..). Hierdoor was de presentatie al begonnen en konden we daar dus niet meer aanschuiven. Voordeel was wel dat we de hele EX30 alleen hadden voor ongeveer 10-15 minuten en rustig konden kijken, vragen stellen en natuurlijk testen. :+

Om heel eerlijk te zijn, ik heb net de presentatie gezien en ik ben blij dat ik hem gemist heb en nog blijer dat ik hem heb kunnen bekijken zonder 40 andere mensen eromheen.

Nog even over de EX30 zelf: voor ons is het de eerste keer dat we echt kijken naar een elektrische auto, wat ons opviel is dat de hele auto echt degelijk is gebouwd (voor zover je kan zien) maar zodra je de motorkap open doen, het allemaal toch een beetje goedkoop aanvoelt. Zoals bijvoorbeeld de frunk, deze lijkt mij te gaan rammelen als je onderweg bent. Of kijk ik daar verkeerd naar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 14:50
Stond er een XC40 naast waar je eventueel mee kon vergelijken? Daar ben ik het meest nieuwsgierig naar. Een XC40 begint aan 50800 euro, dat is zomaar eventjes 12000 euro meer dan de EX30 instapper.
Buiten stond een C40 en een XC40 waar je in plaats kon nemen ter vergelijk.
Vooral de voetenruimte achterin vond ik opvallend beter in de 40-modellen. Hoofdruimte achterin leek ik meer te hebben in de C30, omdat die een vast panormadak heeft tov eentje met schruifgordijn in de XC40.
Offtopic, ik zou het geweldig vinden als volvo nog eens een stapje zet in het segment van de volvo C30. Een leuke, scandinavische compacte hatchbak, maar dan elektrisch, wie weet voor <35k of zo. Maar ik kan blijven dromen ;)
Ik denk dat Volvo vind dat ze dat doen met deze EX30. En dat deze compacte hatchback hoog op de wielen staat, betekend alleen dat hij beter verkoopt.

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen.eef
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-08 20:06
Ik ben al te laat op het feestje zo te zien. Weet iemand waar je de EX30 in levende lijven kan bezichtigen?

Zit te denken of dit mijn nieuwe auto wordt en wil hem graag bestellen, maar wil even weten hoe het zit met de been ruimte achter. Mijn kinderen groeien inmiddels rustig aan door en wil dus kijken of die geschikt is. Omgeving Eindhoven zou fijn zijn, maar iets verder rijden vind ik ook helemaal top.

Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:36
Janssen.eef schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:29:
Ik ben al te laat op het feestje zo te zien. Weet iemand waar je de EX30 in levende lijven kan bezichtigen?

Zit te denken of dit mijn nieuwe auto wordt en wil hem graag bestellen, maar wil even weten hoe het zit met de been ruimte achter. Mijn kinderen groeien inmiddels rustig aan door en wil dus kijken of die geschikt is. Omgeving Eindhoven zou fijn zijn, maar iets verder rijden vind ik ook helemaal top.

Alvast bedankt
Het evenement in Vianen duurt t/m 8 september, maar is al helemaal volgeboekt. De EX30 is voorlopig nog niet beschikbaar bij dealers, komt begin volgend jaar. Het gebeuren in Vianen is echt een preview, voordat-ie officieel beschikbaar is. Maar wie weet worden vanwege de belangstelling nog wel meer van dit soort evenementen georganiseerd. Het beste kun je op https://www.volvocars.com/nl/cars/ex30-electric/ op de knop "Houd me op de hoogte" klikken.
En dit topic volgen, natuurlijk. ;P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
@Janssen.eef Die 'volgeboekt' betreft toch alleen 4 september via garage Ton van Kuyk?
Geloof dat garages gewoon 1-2 dagen hebben mogen boeken, allen op locatie Vianen.

Deze link al geprobeerd? Anders kun je altijd nog even rondbellen naar wat Volvo garages.

Buiten dit event weet ik alleen dat ze eind dit jaar verwacht worden bij de dealers, voor een proefrit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Daikirai schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:19:
@Janssen.eef Die 'volgeboekt' betreft toch alleen 4 september via garage Ton van Kuyk?
Geloof dat Volvo garages gewoon 1-2 dagen hebben mogen boeken, allen op locatie Vianen.

Deze link al geprobeerd? Anders kun je altijd nog even rondbellen naar wat Volvo garages.

Buiten dit event weet ik alleen dat ze eind dit jaar verwacht worden in de garages, voor een proefrit.
Als ik in de mail met de uitnodiging voor de preview in Vianen die ik van Volvo heb gekregen, klik op de link krijg ik de melding "Het evenement is volgeboekt, u kunt zich niet langer inschrijven.
Neem contact op met uw Volvo dealer voor meer informatie over de nieuwe Volvo EX30".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x

Alvast bedankt
Als je de reacties hier leest, verwachten ze de EX30 pas tegen eind dit jaar in de dealers. Wie weet hoe lang dan nog voor levering als je er dan eentje bestelt. Of je zou ze bijna 'blind' moeten bestellen, maar ik ga zo maar even uit van levering in juni of zo (gebaseerd op andere geely launches zoals polestar en dergelijke)

Als je zolang niet kan wachten, wil ik toch heel erg de Renault megane e-tech aanbevelen. Minder 'hoog op de poten' dan een EX30, maar heel gelijkaardig verder. Heel ruim achteraan, veel laadruimte en gemakkelijk te bestellen.

Ik vind in elk geval dat het gelijkaardige wagens zijn. Ik twijfelde tussen deze en de polestar die ik rijd, op het moment dat ik moest beslissen. Uiteindelijk polestar gekozen, maar het was 50/50

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zwijntje

Alvast bedankt
Voorbeeld van hoe een persoon van 1.92m achter de bestuurder van 1.97m zit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMvhvc5mzrJEC36iFa_mt3gXaYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HIfnFUESSDjKMeeW5YQgZQn1.jpg?f=fotoalbum_large

Op lange afstanden niet aan te bevelen, maar voor korte ritjes prima.
Er is niet zo heel veel ruimte onder de voorstoelen voor de voeten van de passagiers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Wat een schitterende wagen. Ik moet zeggen dat de ruimte voorin mij dus enorm meeviel. Ben zelf 1.90 en de stoel hoefde niet eens helemaal naar achteren, wat ik in een V60 bijvoorbeeld wel moet doen. Die cloud blue was al mijn favoriet, maar na de presentatie is het dat helemaal. Nu alleen nog even nadenken over of ik de Plus of de Ultra ga nemen. 360 camera zou ik persoonlijk niet missen, maar panoramadak staat hem wel erg goed en de elektrische verstelbare stoel vind ik ook wel prettig, bovendien heb je dan een uitschuifbare onderbenensteun en verstelbare lendensteun. Volgens de Volvo man was dat het voornaamste verschil met de handmatige verstelbare versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05
Zwijntje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:03:
...
Ik denk dat Volvo vind dat ze dat doen met deze EX30. En dat deze compacte hatchback hoog op de wielen staat, betekend alleen dat hij beter verkoopt.
Precies! En Volvo's compacte niet-SUV hatchbacks (480, C30) verkochten nooit goed terwijl dat wel de bedoeling moet zijn van zo'n kleinere modellen want de marges liggen daar lager.

En de EX30 is qua prijs echt wel competitief voor een EV als Volvo de aangekondigde prijzen haalt.
  • Dan krijg je een EX30 met dubbel zoveel vermogen, gelijkaardige range en meer ruimte voor de prijs van een Peugeot e-208.
  • Of anders gezegd, zo'n 20% goedkoper dan een VW ID.3 die vergelijkbaar is qua formaat, betere range heeft (vooral door de wat grotere batterij) maar minder vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:08

TheFruitNerd

iets met fruit

Crescendo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:26:
Wat een schitterende wagen. Ik moet zeggen dat de ruimte voorin mij dus enorm meeviel. Ben zelf 1.90 en de stoel hoefde niet eens helemaal naar achteren, wat ik in een V60 bijvoorbeeld wel moet doen. Die cloud blue was al mijn favoriet, maar na de presentatie is het dat helemaal. Nu alleen nog even nadenken over of ik de Plus of de Ultra ga nemen. 360 camera zou ik persoonlijk niet missen, maar panoramadak staat hem wel erg goed en de elektrische verstelbare stoel vind ik ook wel prettig, bovendien heb je dan een uitschuifbare onderbenensteun en verstelbare lendensteun. Volgens de Volvo man was dat het voornaamste verschil met de handmatige verstelbare versie.
Onderbenensteun? Die heb ik in Beesd niet gezien; even goed op letten dan als ik naar Vianen ga. Als die er zit ben ik er ook wel uit denk ik :*)

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crescendo
TheFruitNerd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

Onderbenensteun? Die heb ik in Beesd niet gezien; even goed op letten dan als ik naar Vianen ga. Als die er zit ben ik er ook wel uit denk ik :*)
Ja ik wist even het woord er niet meer voor, maar zo’n uitschuifbaar gedeelte wat ook in de V60 en vast in talloze andere Volvo’s zit. Ik heb die zelf niet getest, maar hier kwam die Volvo medewerker mee toen ik hem vroeg naar de verschillen met de handmatig verstelbare versie. Het valt mij trouwens nog mee hoeveel duurder de Ultra is tov de Plus als je uitgaat van de Extended Motor.

Kan iemand mij trouwens de meerwaarde van een verwarmd stuurwiel in een EV toelichten? Verwarmde stoelen gebruik ik zelf al nooit, maar ik heb dus nog nooit een EV gehad. Wellicht is het daarin fijner zonder motorwarmte om je auto te verwarmen?

[ Voor 15% gewijzigd door Crescendo op 30-08-2023 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• headinclouds
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:51
TheFruitNerd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

In de auto's in Vianen, beiden Ultra, zaten geen verstelbare zittingverlengers (zoals het volgens Volvo heet).
Het staat ook niet genoemd in de prijslijst, in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij de elektrische XC40 waar ze wel standaard zijn.
Ik ben er (goed, voor 99%) zeker van dat deze niet in de EX30 zitten, Plus of Ultra, ook niet als optie.
Wat wel jammer is, maar geen showstopper.

C40 Single Motor Extended Range Plus MY24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
Crescendo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:29:
[...]
Ja ik wist even het woord er niet meer voor, maar zo’n uitschuifbaar gedeelte wat ook in de V60 en vast in talloze andere Volvo’s zit.
Het noemt 'verlengbaar zitkussen van voorstoel' ;)
Kan iemand mij trouwens de meerwaarde van een verwarmd stuurwiel in een EV toelichten? Verwarmde stoelen gebruik ik zelf al nooit, maar ik heb dus nog nooit een EV gehad. Wellicht is het daarin fijner zonder motorwarmte om je auto te verwarmen?
Op standje '1' kon ik het wel pruimen als de auto een ganse tijd buiten heeft gestaan, als het behoorlijk koud is buiten. Meestal heb je ook wat koudere handen en is het wel aangenaam om zo'n verwarmd stuur vast te hebben. Als je ook preconditioning gebruikt, stap je gewoon in een lekkere warme wagen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daikirai
Crescendo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:29:
[...] Het valt mij trouwens nog mee hoeveel duurder de Ultra is tov de Plus als je uitgaat van de Extended Motor.
Sidenote: Je komt dan gegarandeerd boven de 45k uit, daarmee vervalt de mogelijkheid tot subsidie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azaden
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09 00:04
Of-Aaargh schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:29:
[...]

Die presentatie is wel een beetje misleidend. Als je daarop zou afgaan, zou je denken dat elke Volvo EX30 een panoramadak heeft, terwijl dat alleen op de allerduurste uitvoering zit.
Och dat doet Volvo niet als enigste.
Eenieder laat zich van z’n mooiste kant zien toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azaden
Frie2 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:16:
Mooie auto.

Alleen wat 'jammere' details:
- ontbreken van display achter het stuur. Niet alleen kaal maar ook minder praktisch. Mijn huidige auto dupliceert zelfs het navigatiescherm achter het stuur. Rechtuit info ga ik denk ik wel missen.
- opliggende motorkap. Om de een of andere reden hebben bijna alle EV's dat. Zorgt voor een verstorende naad in het zij aanzicht van de auto

Je kunt zijn familieleden nog overwegen.
Alleen is de Zeekr X misschien iets te futuristisch en de Smart #1 weer te oubollig in vergelijking met de EX30.
Ben zelf ook bij de presentatie geweest.
Eerste punt was en is voor mij geen issue, met name als je Tesla al kent.
Tweede detail was me nog niet zo opgevallen. Zal er op letten nu. Dank voor info.

Ben zelf best gecharmeerd van de EX30. Binnenkort naar de dealer voor een babbeltje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Daikirai schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:03:
[...]

Sidenote: Je komt dan gegarandeerd boven de 45k uit, daarmee vervalt de mogelijkheid tot subsidie.
Ik vraag me af in hoeverre dat gevolgen heeft voor mijn leasebedrag per maand. Ik denk dat ik met een Extended Range al sowieso boven die 45k zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Crescendo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:47:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre dat gevolgen heeft voor mijn leasebedrag per maand. Ik denk dat ik met een Extended Range al sowieso boven die 45k zit.
De SEPP-subsidie is 2950,-, verdeeld over 4 jaar. Indien de geregistreerde catalogusprijs (zonder leveringskosten) boven de 45.000,- komt, scheelt het dus zo'n 61 euro leasekosten per maand in de eerste vier jaar van je contract.
Mijn offertes voor private lease kwamen over het algemeen een paar tientjes uit boven de prijs van Care by Volvo (vier jaar vast). Dan weet je in welke richting je kunt zoeken.
De Plus Extended zit onder de 45.000,- (43.840,-), de Ultra zit altijd boven die prijs, in elke uitvoering. Je kunt ook nog voor zo'n 1200 euro nog een of twee extra's toevoegen, zoals getinte ramen, stoelverwarming, een ander interieur of lakkleur zonder boven de SEPP-grens te komen. Alles te vinden in de prijslijst op de Volvo-site.

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-09 20:52
Of-Aaargh schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:42:
[...]

De SEPP-subsidie is 2950,-, verdeeld over 4 jaar. Indien de geregistreerde catalogusprijs (zonder leveringskosten) boven de 45.000,- komt, scheelt het dus zo'n 61 euro leasekosten per maand in de eerste vier jaar van je contract.
Mijn offertes voor private lease kwamen over het algemeen een paar tientjes uit boven de prijs van Care by Volvo (vier jaar vast). Dan weet je in welke richting je kunt zoeken.
De Plus Extended zit onder de 45.000,- (43.840,-), de Ultra zit altijd boven die prijs, in elke uitvoering. Je kunt ook nog voor zo'n 1200 euro nog een of twee extra's toevoegen, zoals getinte ramen, stoelverwarming, een ander interieur of lakkleur zonder boven de SEPP-grens te komen. Alles te vinden in de prijslijst op de Volvo-site.
De fiscale waarde van de SMER plus uitvoering is 44235 euro. Hierdoor is getinte ramen, stoel en stuurverwarming mogelijk, maar een andere kleur dan vapor grey komt boven de grens.

• Of-Aaargh
jboerma100 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:06:
[...]

De fiscale waarde van de SMER plus uitvoering is 44235 euro. Hierdoor is getinte ramen, stoel en stuurverwarming mogelijk, maar een andere kleur dan vapor grey komt boven de grens.
Ik dacht dat je voor de SEPP-subsidie uit moest gaan van de fiscale waarde. In de brochure op de Volvo-site is die van de SMER Plus 43840,-. Of is die prijs achterhaald en zijn ze inmiddels verhoogd?

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:29
Of-Aaargh schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:53:
[...]

Ik dacht dat je voor de SEPP-subsidie uit moest gaan van de fiscale waarde. In de brochure op de Volvo-site is die van de SMER Plus 43840,-. Of is die prijs achterhaald en zijn ze inmiddels verhoogd?
Je kunt uitgaan van de prijs van het voertuig incl. btw en exclusief
- Kosten rijklaar maken
- Recyclingbijdrage
- Kentekenkosten

In jouw configuratie kom je dan inderdaad uit op € 43.840,- en zou je sowieso in aanmerking komen voor de SEPP-regeling van € 2.950,-.

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-09 20:52
NokiaFan schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

- Kosten rijklaar maken
- Recyclingbijdrage
- Kentekenkosten

In jouw configuratie kom je dan inderdaad uit op € 43.840,- en zou je sowieso in aanmerking komen voor de SEPP-regeling van € 2.950,-.
Sorry verkeerd de order bevestiging gelezen. De fiscale waarde is nog steeds 43.840,- we hebben getint glas en winterpakket besteld en dan is er geen ruimte voor een andere kleur dan vapour grey.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zwijntje
Ik heb hem besteld, na zien van de demo in Vianen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grPb6aosevcPTTvvAU_-C9oxDCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvfEg0K7S9iLm23uIQZseaCJ.jpg?f=fotoalbum_large

Single motor Extended range
Moss Yellow (eerste gele van 10 bestelde EX30's bij mijn dealer)
Pine green interieur
19" velgen
Stoelverwarming
Donkere ruiten
Trekhaak

Een mooie overstap naar elektrisch rijden nu ik minder kilometers per jaar ga rijden, komende van een mooie rode V50 D4 R-Design uit 2011, waar ik met veel plezier veel mee heb gereden, 45k km/jaar. (Iemand toevallig geïnteresseerd?)

Het wachten kan beginnen! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Zwijntje op 31-08-2023 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grs28
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Zwijntje schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:37:
Ik heb hem besteld, na zien van de demo in Vianen.

Single motor Extended range
Moss Yellow (eerste gele van 10 bestelde EX30's bij mijn dealer)
Pine green interieur
19" velgen
Stoelverwarming
Donkere ruiten
Trekhaak

Het wachten kan beginnen! :)
Nice! Wanneer wordt ie geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwijntje
Ik wacht nog op de bevestiging van de leverdatum, maar de verwachting is mei/juni 2024 maart 2024 +/- 1 maand.

[ Voor 15% gewijzigd door Zwijntje op 04-09-2023 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
@Zwijntje mooie kleur!

Wow, die levertijd!! :| :| :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janneske
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik ben in Vianen geweest en alles kunnen proberen.
Dat er nog zaken rammelde of los zaten heeft te maken met het feit dat het beide prototype autos zijn ofwel lijkend op de echte maar na de show gaan ze uit elkaar en worden ze naar andere locaties (landen) gestuurd en in elkaar gezet voor de presentatie daar. Het waren dus feitelijk geen echte autos maar alles wel zoals de echte is. sommige onderdelen zijn in de werkelijke autos beter vast gemaakt zoals bv de frunk die in beide gepresenteerde autos net even anders zaten vastgemaakt.

Ik vind de stoelen vrij smal en toch wel krap. De stoelen staan ook vrij laag vanaf de bodem wat resulteert dat je met de knieën omhoog zit als je op cruisecontrol rijd en de benen even anders weg zet.

Ik heb al verschillende keren met de Smart #1 gereden en deze is toch echt wel ruimer en met 11 cm hoger geeft dat veel meer comfort vind ik maar dat is persoonlijk.

Om te zien en te beleven is het wel een schitterende auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vorkje
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-09 18:19
NokiaFan schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

- Kosten rijklaar maken
- Recyclingbijdrage
- Kentekenkosten

Ik heb het Volvo gevraagd, en zij zeggen dat de fiscale waarde die ze rapporteren in de configurator leidend is voor de SEPP subsidie. De “prijs voertuig” is een stuk hoger dan de fiscale waarde, en maakt voor mij het verschil tussen net wel en net niet :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Ik houd in m'n hoofd een short list bij van EV's die ik op dit moment zou bestellen (snel schakelen indien je verandert van werkgever, van lease, of prive wil aanschaffen). In de klasse boven de nutteloze 25 kWh modellen. Dus rond 50 kWh, rond 40-50k

En op dit moment is dat polestar 2, EX30, megane e-tech, (eventueel smart #1).

Gezien de extreem lange levertermijn van de EX30, en het feit dat ik 'm nog niet in het echt kon zien, zou ik nu met m'n huidige ervaring voor de megane gaan.

Voor zij die bij Franse merken meteen weglopen, gebaseerd op reputaties uit het verleden, nodig ik uit om 'n toch eens te bekijken als je voor de EX30 shopt. Eveneens google automotive, dus erg reactief en goede google assistant. Maar als auto zeer compleet, en erg veel opties, voor ongeveer dezelfde prijs.

En qua formaat zijn ze nagenoeg op de cm na even groot (EX30 en megane). Megane is veel beter leverbaar.

Een collega heeft 'm, en ik ben erg onder de indruk. Ik zal 'm binnenkort ook wel eens testrijden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Daikirai
Vapor Grey in het wild :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fav3tT0SJYw-zgQ8rYS5GSlttu4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0MDnknCrqGG3n517sjdZt7b.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYq18g-5Ywox-YqRCA_8YsYBgys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILy8B0azwIIuHCCWvmGju70z.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daikirai
Krijg net bericht van Volvo:
Verwachte levertijd
Uw dealer verwacht uw nieuwe leaseauto omstreeks week 13 / 2024 af te leveren.
Dat zou me nog meevallen, eind maart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:14

BPi

Leuk, in het wild. Dat is wel een heel erg Zweeds straatje en niet door de kentekens :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Oef, de neus is een flinke vliegenvanger :/

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:21
En ook de 18 inchers in het wild :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daikirai
@Ophidian 19" toch?

Oplopend van links naar rechts 18, 19, 20

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DC5I0G-zoUweXzNRnhhYgOkYRcA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KyRupqlRV5vQw8B2si6URMb5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDPE4T2tSUlBwaMPGFYOxMlLgPM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vrWDQcN8d2Af7Dk1H4eyYlab.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaXZkSyEtdqYESq2iLPJIOSaA5k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/m9p0mXR9uDuOqCLhqQ3kR1zS.png?f=fotoalbum_tile

Deel van de rede dat ik toch voor extended ben gegaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@Daikirai scherp inderdaad ;) voor ons is de standard range meer dan zat, vervangt nu een Corsa met 300km WLTP. Morgen bekijken in Vianen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Daikirai
Nog enkele daglicht en foto's van stoelen gevonden op de EX30 Facebook pagina:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VL864nQBQK0bBPr7Xt3zWaBuHGU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5ONTZ0yKLu9F5FbDQxV4Yby.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpYWEFEv81mmeGzW31n1KYNqzCM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJBCVKcewuIsombCHbIGaYqh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/md15QfkGgVFqelE7rUybqMyH7Nc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heXqNGCxPyvrQPI8EVJ91IPF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCMLS1Lt1fswyqjqdf02vJG0A8I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SKmFDEbUZ6t9jOQvKZdBC8I.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2w0bPsJPjH6sHPs9nJfszre13Js=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKTHhOQMoxIBt83fDmK7js9b.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0ACqESoQqqeaoy20nbAA-0CUsY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCizoN0O9qiuBej87kxQWe68.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gBNT5-bYk_QyLu684Mq0X0KfNM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0FVu3WwfRP6RuEyp0LWfisj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Rjnilz_lJSQ0V0QvQx1hqMUkLY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZcBSK5OWZHcMsc2UtOKspSO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMpnHtI7r5s7TIiA6rG7rnJ5FhY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Nx2H0mAgDzNj9PXtWo2JePf.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqTGDLP07KR7WHFid24U1OGElYs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/499xYTqaMPeiXjKGrlFq1Bm8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7MTE2tP7Vyz5whobTX4Aif947I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yuPanvQMechlXOvMb3iUAhwf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seoQXjfTNJpDHZjz1hXAkeElIpY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6bvEX4FBfePmVuGCKXtSrdbA.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
Mooi om de verschillende kleuren te zien :) thanks @Daikirai. Ik spot ook een 18” velg, weliswaar vanaf de zijkant, maar die had ik nog niet gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
Zojuist bij de show geweest in Vianen, erg mooie auto. Vond hem groter dan ik in mijn hoofd had, maar dat is niet zo erg.

We blijven twijfelen over de kleur. Is nu Vapour Grey, maar op de foto's komt die zo donker over. Alleen Cloud Blue is weer geen metallic lak. Wit is in de winter niet zo mooi ben ik bang. Geel en zwart zijn sowieso geen optie. Keuzes, keuzes... :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Ja, ik ben ook om. Vanmorgen in Vianen geweest en alles nog eens goed bekeken. Welke versie het precies wordt moet ik nog een nachtje over slapen, maar ik denk vapour grey ultra.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
Als ik het grijze dan zie op dit filmpje, dan lijkt ie weer heel anders :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ophidian
Voor de liefhebbers de gele kleur in het zonnetje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJ8vQc2ARxZpEa9h_eBbLMCvg6Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F0XSp39InLxnwdz9g2hBchyY.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ktenolix
De Core variant is gespot in Brussel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOX0PfgPr5AetSd_Sp-7LadvwGo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qpxpyyOq8WHYsnBxiEH3Fm7n.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYjVo85g2sD4z3GBQ-eMNzohzOc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mLtDCNi1r6mkPuaq0jhXZZ0p.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ktenolix
Zelfs een foto gevonden van de 20” velgen zonder inserts.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63xYFA_CdLGoaqJJQAeTBlE0BmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pvo4T1l8KmQlQ4TtuTpkdS3v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zwijntje
Interessante update van CbV: nieuwe verwachte lever datum: maart +/- 1 maand. :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daikirai
Heb 'm ook in het echt mogen aanschouwen, gave show en wat een wagen! :D

Ik heb niet veel nieuws te melden, mede door gebrek van tijd in de wagen, het was nogal druk.
Belangrijkste heb ik in ieder geval kunnen checken; de zitpositie en hoofdruimte met mijn 1.93m.
Dat was er meer dan voldoende, zelfs zonder panoramisch dak schat ik nog zeker 5-10cm ruimte te hebben.

Na de stoel in ideale positie gezet te hebben, ging deze daarna nog zeker 10-15cm naar achteren.
Alleen kan de persoon dan achter je beter in kleermakerszit plaats nemen.

Verder kleinigheidje was het knipperlicht die ik persoonlijk nog niet in actie had gezien.
Deze vervangt gewoon de normale 'Thors Hammer' LED voor, zonder enige 'pulse(?)':
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMOzRgQQI6L01v_4GIGeiLIN35o=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/zSCUX6yeK3EKIrT7I7iCnTzP.gif?f=fotoalbum_tile

Achter 2 kleine streepjes die oplichten (ff met Photoshop)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOjwETSV8URJhUlxIItL1vzxEK0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyKAs3gGEzYyAVGymDlOBmX8.jpg?f=fotoalbum_tile

Kijk uit naar de proefrit later dit jaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chief-Commander
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-09-2023
Ook over 7 maanden de Volvo EX30 in bezit. Wordt mijn eerste elektrische auto. Woon in een appartement, en onze parkeerplaats heeft nog geen laadpaal. Kun je daarvoor nu al aankloppen bij de gemeente?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordgubbbe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:55
Sinds vanmorgen zie ik de volgende indicatie in de Volvo Cars app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSltpyp421dI9tKOexk6mcFFhd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9c0GVbSJp65Yaz2n9uqpE3XR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Chief-Commander schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:56:
Ook over 7 maanden de Volvo EX30 in bezit. Wordt mijn eerste elektrische auto. Woon in een appartement, en onze parkeerplaats heeft nog geen laadpaal. Kun je daarvoor nu al aankloppen bij de gemeente?
Zodra je de bevestiging van aankoop kan overleggen, kan je bij de meeste gemeentes een paal aanvragen.

Zit ik ook zeker nu al doen, want dat kan allemaal even duren.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daikirai
jordgubbbe schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:43:Sinds vanmorgen zie ik de volgende indicatie in de Volvo Cars app.
Wat is jouw contractsvorm als ik vragen mag?
Verwacht dat je dit alleen met koop / Care by Volvo werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordgubbbe
Daikirai schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:05:
[...]

Wat is jouw contractsvorm als ik vragen mag?
Verwacht dat je dit alleen met koop / Care by Volvo werkt
Koop direct via CbV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Afgelopen vrijdag ook in Vianen geweest. Positief verrast over de buitenkant van de auto. Breed, fraai ontwerp. Binnen ook zo, stoelen voorin zaten lekker, achterin iets te vlak naar mijn mening. Hier en daar zie je wel wat dingen die missen (lampen bij de spiegeltjes in de zonnekleppen bijv). Verder vind ik sommige materialen best krasgevoelig (dashboard en plastic trim rond de voorstoelen). De ruimte achterin was voor mijn situatie gewoon te krap. ik zat achter iemand die tussen de 1.75-1.80m was en mijn knieën raakten bijna de achterkant van de stoel. Qua hoofdruimte had ik wel genoeg over.

Overall vind ik het een fraaie verschijning, zeker in de trim die er stond, van binnen helaas te klein voor mij, maar zal wel bij veel mensen gaan passen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Hmm. Ik heb de auto ook via CbV besteld, maar zie nog geen verwachtte datum. Enkel “gepland voor productie”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwijntje
Bij mij gaat er ook wat mis.
Op de Volvo cars website kan ik inloggen met mijn Volvo-ID, hier krijg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPUNjMezK4sgp05odAzMoiz7Jm4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JmhJ3q5wlna7lVsD01CyZ7z7.jpg?f=user_large
Klopt ook niet helemaal.

En op de telefoon-app zie ik helemaal niets. Niet eens dat ik een EX30 besteld heb.

Ik heb hierover met CbV contact gehad, de IT-afdeling is dit aan het afhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-09 22:05
Tot gisteren kon ik mijn status nog volgen in de app.
Nu krijg ik enkel server error te zien wanneer ik de actuele status van mijn cbv bestelling wens in te zien.
Als ik de status op de website opvraag dan krijg ik ook te zien dat de auto “rijklaar” wordt gemaakt maar ook dat ik geen climate pack of donkere ruiten heb besteld. Terwijl tot gisteren dit wel reflecteerde in de abo prijs p/mnd in de app. Zal het wel even aankijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jordgubbbe
acbs2 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:15:
Tot gisteren kon ik mijn status nog volgen in de app.
Nu krijg ik enkel server error te zien wanneer ik de actuele status van mijn cbv bestelling wens in te zien.
Als ik de status op de website opvraag dan krijg ik ook te zien dat de auto “rijklaar” wordt gemaakt maar ook dat ik geen climate pack of donkere ruiten heb besteld. Terwijl tot gisteren dit wel reflecteerde in de abo prijs p/mnd in de app. Zal het wel even aankijken.
Server errors krijg ik enkel op iOS, op Android lijkt het naar behoren te werken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Daikirai
Geloof dat ik 'm nog niet eerder in actie had gezien:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
Zwijntje schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:33:
Bij mij gaat er ook wat mis.
Op de Volvo cars website kan ik inloggen met mijn Volvo-ID, hier krijg ik dit te zien:
[Afbeelding]
Klopt ook niet helemaal.

En op de telefoon-app zie ik helemaal niets. Niet eens dat ik een EX30 besteld heb.

Ik heb hierover met CbV contact gehad, de IT-afdeling is dit aan het afhandelen.
Dit krijg ik ook te zien op de website. In de app dus alleen dat ie gepland is voor productie. Gaat niet helemaal lekker :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-09 13:57
Slijmspoor schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:56:
Deze week de EX30 ultra in Vapour Grey / Indigo als nieuwe bedrijfswagen besteld.
Alles erop en eraan, ben benieuwd wanneer ik hem kan gaan ophalen. 😁
Kleine update, gisteren te horen gekregen dat de te verwachten leverdatum juni 2024 is 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Zojuist ook de bestelling gedaan (via lease); EX30 Twin Motor Ultra, Vapour Grey met Mist bekleding. Beetje overkill misschien, maar wel leuk speelgoed 8)

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BdogNL
  • Laatst online: 02-08 15:26
Heb zelf de single motor, normale range, plus variant in vapor grey besteld. Dit was in juni maar de dealer weet nog steeds niet wat de verwachte levertijd is. Hij denkt dat normaal vs extended hierin bepalend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Mooie show, mooie auto, maar...

achterbank wat laag en kort, weinig beenruimte en daarnaast een kleine kofferbak. Als ik het vergelijk met mn huidige auto, Lynk 01, wéér een flinke stap terug ten opzichte van de V70 daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:35
BPi schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:28:
Mooie show, mooie auto, maar...

achterbank wat laag en kort, weinig beenruimte en daarnaast een kleine kofferbak. Als ik het vergelijk met mn huidige auto, Lynk 01, wéér een flinke stap terug ten opzichte van de V70 daarvoor.
Daar zit ook mijn twijfel. Ik heb een mooi inruilbod liggen voor mijn Lynk. Lynk is veel ruimer en heeft alle mogelijk opties standaard die he bijv alleen op de Ultra terug kan vinden. Dus best een lastige overweging. Daarbij blijkt ook dat de Lynk wat betreft inruilwaarde behoorlijk aan het zakken is.

[ Voor 7% gewijzigd door mavical op 09-09-2023 10:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
De XC40 is dan ook meer te vergelijken met een 01 ipv de idd kleinere EX30. Als je die ruimte perse nodig bent dan wordt de keuze toch automatisch al voor jullie gemaakt?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:35
Juancho schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:54:
De XC40 is dan ook meer te vergelijken met een 01 ipv de idd kleinere EX30. Als je die ruimte perse nodig bent dan wordt de keuze toch automatisch al voor jullie gemaakt?
Het is niet perse de ruimte. Het heeft meer te maken hoogte instap en alle opties die sowieso op de 01 zitten en toch ook de rijkwaliteiten. Nadelen 01 ja
langzaam laden. Wat ik wel heel heerlijk vind is het elektrisch rijden. Dus keuze al gemaakt? NEE.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Dan zou ik die keuze zeker niet maken voor je de EX30 daadwerkelijk kan proefrijden. Want hoe kan je nu al de rijkwalitwiten beoordelen/vergelijken?

[ Voor 27% gewijzigd door Juancho op 09-09-2023 12:24 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08
mavical schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:04:
[...]
Daar zit ook mijn twijfel. Ik heb een mooi inruilbod liggen voor mijn Lynk. Lynk is veel ruimer en heeft alle mogelijk opties standaard die he bijv alleen op de Ultra terug kan vinden. Dus best een lastige overweging. Daarbij blijkt ook dat de Lynk wat betreft inruilwaarde behoorlijk aan het zakken is.
Je kreeg een mooi aanbod voor je Lynk maar later zeg je dat de inruilwaarde van de Lynk behoorlijk aan het zakken is?

Ik heb gemerkt dat de inruilwaarde van een EV, hoe goed die ook is, echt dramatisch is. Ik kreeg voor mijn Ampera-e uit 2020 met NIEUWE accu (vanwege een terugroepactie) die ook nog eens groter is dan het origineel (66 vs. 60kW) echt een trieste inruilwaarde. Daarnaast vertelde men mij dat de EX30 "zichzelf" wel zou verkopen. Dat is natuurlijk ook zo gezien de gigantische levertijd die er op zit. En ja, ook vanwege die lange levertijd is inruil gewoon lastiger in te schatten. Ik denk dan ook dat je de beste inruil krijgt op een auto die meteen leverbaar is

Ik heb besloten gewoon te wachten tot de eerste rush voorbij is en de EX 30 normaal leverbaar is of om eventueel voor een CX40 te gaan (nieuw of jong gebruikt) als ik daarop een aantrekkelijker inruilvoorstel krijg. Alleen heb ik eigenlijk liever een LFP accu vanwege de verwachte langere levensduur, maar alleen de EX30 en Tesla heeft ze tot nu toe in een aantal modellen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janssen.eef
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-08 20:06
Ik was van de week bij de Volvo dealer, gevraagd waar de ruimte op de achterbank mee te vergelijken was. De verkoper daar kwam aan met een Peugeot 208. In verwachting dat het al redelijk krap zou zijn, ben ik toch maar even naar de Peugeot dealer gegaan om in een 208 te gaan zitten en dat is inderdaad redelijk krap aan.

Ik weet niet of mensen die de EX30 in Vianen hebben kunnen zien of zij een dergelijke vergelijking kunnen maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
Janssen.eef schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:59:
Ik was van de week bij de Volvo dealer, gevraagd waar de ruimte op de achterbank mee te vergelijken was. De verkoper daar kwam aan met een Peugeot 208. In verwachting dat het al redelijk krap zou zijn, ben ik toch maar even naar de Peugeot dealer gegaan om in een 208 te gaan zitten en dat is inderdaad redelijk krap aan.

Ik weet niet of mensen die de EX30 in Vianen hebben kunnen zien of zij een dergelijke vergelijking kunnen maken?
Dat klopt niet. Wij hebben een Corsa-e, hetzelfde als de 208. De eX30 is stuk ruimer. Ik kan daar achter mezelf zitten met 1,83 met voldoende ruimte. Dat kan ik niet in de Corsa. Meer vergelijkbaar met de 2008. De EX30 is uberhaupt 20cm langer dan de Corsa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
Ik kon met 1m90 ook nog wel redelijk oké achter mijzelf zitten in de EX30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nobunaga
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-09 18:07
jordgubbbe schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:22:
[...]

Dat is gek, zowel de Plus als Ultra hebben nu op de website enkel "Pilot Assist zonder stuurassistent". In de brochure die online staat heeft de Plus t.o.v. Core "Pilot Assist met actieve stuurondersteuning".

- edit-

[...]

Dat laatste stukje uit je screenshot lijkt alleen over snelheid te gaan in een bocht en niet voor bijv. het tussen de lijntjes blijven en het automatisch wisselen van rijstrook zoals in een Tesla. Volgens de brochure:

[...]
Iemand die dit heeft nagevraagd bij de dealer/Vianen show?

Zie op reddit dat dit op sites in US en UK ook is aangepast naar 'zonder stuurassistent' maar dat het per land en trim kan verschillen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jordgubbbe
Nobunaga schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:20:
[...]

Zie op reddit dat dit op sites in US en UK ook is aangepast naar 'zonder stuurassistent' maar dat het per land en trim kan verschillen.
Heb het bij Care by Volvo nagevraagd.Die geven aan dat het een fout is op de website en dat het er wel degelijk Pilot Assist met actieve stuurondersteuning op de auto zit.
Pilot Assist zit op de EX30 vanaf de Plus, dus tevens op uw bestelling. Pilot Assist heeft altijd stuurassistent. Op de website staat dit nog niet goed. ‘Zonder stuurassistent’ hoort bij adaptive cruise control (vanaf Core). Dit wordt hopelijk nog aangepast op onze website en is wellicht verwarrend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Nobunaga schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:20:
[...]

Ik heb dit voor het bestellen aan mijn dealer nagevraagd. Specifiek ook met de verwijzing naar brochure vs online configurator. Zij gaven aan dat bij (in ieder geval in NL) zowel de Plus als Ultra het er wel op zit.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nobunaga
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-09 18:07
Thanks voor de bevestiging beide!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daikirai
@Nobunaga

Joakim Hermansson (Volvo EX30 Product Lead) op FB zegt het volgende:
Pilot Assist without steer assist is the same thing as Adaptive Cruise Control.
Pilot assist (with steer assist) keeps you centered in the lane, and more, and is included in plus or ultra depending which market it is.
Adaptive cruise is standard in all cars, globally.
Lane Change assist is a sub function of pilot assist, which is included in Ultra in the US.
Lane Keeping Aid is standard, globally - this function can assist you back in lane if you cross the lane marking or inform you are about to cross a lane with a steering wheel vibration.
Pilot assist includes lane centering, lane change assist and offset to truck assist.
Comments op gesloten FB groep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daikirai
We hebben weer een paar seconde bewegend beeld.
Wie het kleine niet eert.. ofzoiets :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik mag in oktober een lease auto uitzoeken.

Nu staat de EX30 voor mij op #1 op de lijst.
Maar iemand enig idee wat de levertijden zo ongeveer zullen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daikirai
@Mirr0r Ik heb vernomen dat die inmiddels al richting de 8-10 maanden gaat.
Vooral nu mensen hem hebben kunnen zien / erin zitten zal dat vlot gaan.
Als straks de eerste reviews uitkomen natuurlijk nog meer.

Ligt ook een beetje aan de uitvoering.

[ Voor 12% gewijzigd door Daikirai op 14-09-2023 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
@Daikirai
Thanks voor de info!
Dan gaat het een beetje moeilijk worden denk ik voor mij :(
Ik had mijn oog op de basic plus laten vallen. Super gaaf ding.
Vooral de rijhulp features is waar ik enorm naar uitkeek. Pilot assist was echt de selling point voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daikirai
@Mirr0r Je kunt altijd even informeren bij je dealer.
Bij mij lijkt het nog mee te vallen, levering stond eerst op april/mei en is nu al maart geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
In de configurator zie je ook de verwachte levertijd

vice versa en weer terug

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• azaden
Kogel door de kerk, gisteren de Volvo EX30plus-ER Crystal White besteld.
Levering verwacht medio februari / begin maart 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grs28
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
azaden schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:19:
Kogel door de kerk, gisteren de Volvo EX30plus-ER Crystal White besteld.
Levering verwacht medio februari / begin maart 2024.
Levering is 5-6 maanden i.p.v. 7-8 maanden. Hoe kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Laatst online: 11-09 11:22
Ik heb begin september ook een bestelling laten plaatsen via een leasemaatschappij van het werk (TMP, Onyx Black, Mist, 20”). De dealer zei toen dat de hogere uitvoeringen eerst zouden worden geproduceerd. Verwachte levertermijn maart 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azaden
grs28 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:15:
[...]

Levering is 5-6 maanden i.p.v. 7-8 maanden. Hoe kan dat?
Dealer heeft zelfstandig bij de introductie al bestellingen gepleegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crescendo
Is die grijsblauwe tint nu alleen een artist impression of zou de echte Cloud Blue variant er op momenten ook zo uitzien? Als je dit soort plaatjes vergelijkt met de foto’s hier in het topic is het wel een enorm kleurverschil eigenlijk.

https://www.autoreview.nl...weten-we-over-volvo-ex-30

Eerder hier al de discussie gehad over die SEPP subsidie. Als je zakelijk gaat leasen, dan heb je toch hoe dan ook geen aanspraak op die subsidie? Kan dat nergens echt bevestigd vinden, maar in de artikelen erover lees ik enkel private lease of als je hem privé koopt. Als ondernemer zijn er ook nog wel opties, maar volgens mij dus niet als je via je werk bij een leasemaatschappij zo’n contract afsluit, of zie ik nu wat over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:26
Crescendo schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:27:
Eerder hier al de discussie gehad over die SEPP subsidie. Als je zakelijk gaat leasen, dan heb je toch hoe dan ook geen aanspraak op die subsidie? Kan dat nergens echt bevestigd vinden, maar in de artikelen erover lees ik enkel private lease of als je hem privé koopt. Als ondernemer zijn er ook nog wel opties, maar volgens mij dus niet als je via je werk bij een leasemaatschappij zo’n contract afsluit, of zie ik nu wat over het hoofd?
De afkorting SEPP:
Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren
Voor particulieren dus! 😊

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

azaden schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:12:
[...]

Dealer heeft zelfstandig bij de introductie al bestellingen gepleegd
Dit zal vast ook bij meerdere leasemaatschappijen zo zijn.
Ik verwacht veel plus met extra range, standaard kleur met getinte ramen en winterpack. Dan zit je nog nog net onder de grens van de subsidie.

[ Voor 1% gewijzigd door BPi op 15-09-2023 19:37 . Reden: Type-o ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daikirai
Live Q&A met Product Lead

Niet heel spannend imo, maar wel leuk om de keyfob even te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qN6jwPBLgKHaK1pdFFd9mMuRpYc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hS6TSsd76ECuhLF9NzdAM27o.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:32

Oekol

waka waka hey hey

Als je navigeert naar laten we zeggen Andorra. Pakt de auto dan automatisch snelladers op de route zoals een Tesla dat doet of auto's die bij de IONITY group aangesloten zijn? Zag namelijk dat volvo daar niet bij zit, wat gebruiken zij dan?
IONITY is een joint venture van Hyundai Motor Group, BMW Group, Ford Motor Company, Mercedes-Benz AG en Volkswagen Group met Audi en Porsche

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

Langzaam maar zeker begin ik me toch een beetje zorgen te maken over die middenconsole en het gebrek aan enige andere display voor de bestuurder. Mijn C40 heeft met enige regelmaat dat de middenconsole niet opstart als ik instap. Omdat de snelheidsmeter het wel doet, rij ik dan toch gewoon aan. Tot nu toe start de console na een minuut of twee alsnog. Heb ook al eens gehad dat de GPS het niet deed of dat zelfs de hele internet verbinding eruit lag.

Dit heb ik hiervoor eigenlijk nooit eerder zo extreem meegemaakt.

De middenconsole van de Prius, Auris en e-Niro die ik hiervoor reed liet het ook wel eens afweten, maar 1x in de twee jaar ofzo vind ik acceptabeler dan 1x per 2 weken waar het nu zo'n beetje op lijkt.
Voor de EX30 maak ik mij daarom hier wel zorgen over. Ik heb er niet zo'n zin in dat ik voortdurend een paar minuten moet wachten als ik weg wil rijden omdat de electronica nog niet on-the-line is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:23
Oekol schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:29:
Als je navigeert naar laten we zeggen Andorra. Pakt de auto dan automatisch snelladers op de route zoals een Tesla dat doet of auto's die bij de IONITY group aangesloten zijn? Zag namelijk dat volvo daar niet bij zit, wat gebruiken zij dan?

[...]
Het is Google Maps, dus je hebt gewoon alle filters ter beschikking om dit naar eigen voorkeur in te stellen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
@Oekol Alle bruikbare snelladers, ook Ionity. Je kan ook filteren op aanbieder.

@mausy5043 ik heb dat nog nooit gehad, dus zou je dealer eens contacten. Lijkt mij geen gebruikelijk gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
Moss Yellow met bewegend beeld:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 09:59
BPi schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:35:
[...]

Dit zal vast ook bij meerdere leasemaatschappijen zo zijn.
Ik verwacht veel plus met extra range, standaard kleur met getinte ramen en winterpack. Dan zit je nog nog net onder de grens van de subsidie.
Of je laat de getinte ramen zitten, en je gaat voor een andere kleur. Blijf je ook net onder de €45.000

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daikirai
Leuke shots gevonden op FB Volvo Group:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YH8e9_FCHFZSkdf_LokBKrVWKaw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhnJZsnM8dlAJOvbbQjMzknQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szC7GOLExQl4KTzusVY6HYG4CWU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEN2Pquqn0YL6Oru8vbE2GZY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5VI9v9LucniJn4cZ4fA1gxKWLg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsreZRb8x5UwFpmsPnbRSI2d.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlfR3KbZpAMadxZ5r1y5C3sBNaY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IILZl41o1GbRkzq1qRUdtnuz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVwIIl0mV0cBvPHIF1LJtnxqbDY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gzmk4rNWnuoUOJXpFlHlO6yI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6jASwMZoC7FArp2x_rukv4VABA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2uSFi4jJa8AM9FBj8Ciu8LRr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hgk6UyCoSIHUpFyPPO_kZHxnM34=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDnrNV8zYTHIfCLMyMdLHZTb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vebHgQSXh_I3CzzwlQR_3428wx4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzyFuf7q45b92lMR2VqNTaHB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVp6zI3O1G2VgL6Z-h5A1_25KzI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5bbwILcqdP5QXKMCxteu8h7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbdmGZZ0N-tRPVAKBL5TlJ5Xafo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/124WNXpToYYsADzvLZ6qbUdZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-oKglZ-koH2pBh_-IVxVs3Xg_0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vDC0hnJGZSnDuaQuH06QIhY.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1 ... 4 ... 95 Laatste