Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 3 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 23:52
Mocht het verbruik je iets doen, de kleinere velgen zouden wat zuiniger zijn dan de 20” :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 14:28
Ktenolix schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:24:
Mocht het verbruik je iets doen, de kleinere velgen zouden wat zuiniger zijn dan de 20” :)
Laat dat wat maar weg, bij de xc40 ev scheelde het tussen de 7% en 13% afhankelijk van snelheid etc. Toch best veel dagelijks (zowel qua kosten als qua rijbereik). Nog los van de meerkosten van de banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-05 18:39

mausy5043

Don't panic.

En dan hebben we het nog niet eens over comfort gehad.

EX40 Ultra SMER 19" - (in afwachting van Volvo EX60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 12:24
mcsluis schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:43:
En wat jij zegt, in mijn geval zie ik ook weinig meerwaarde in de polestar, Behalve dat die wat dikker oogt. :9
De Polestar 2 is ook een heel andere auto en is een laag model sedan en geen SUV. Iemand die een hoge instap/zit wil zal niet de Polestar 2 op zijn lijstje hebben staan denk ik. De Polestar 3 is wel een SUV, maar zit in een heel ander prijssegment en kost bijna een ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan1105Online
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-01-2024
ruudbeest schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:51:
[...]

Ik heb ook een mail gehad met verwachte leverdatum in week 15 2024.
Nice, ben benieuwd wanneer ik iets hoor over weeknummers. Heb hem via de lease van Volvo besteld midden juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 09:37

TheFruitNerd

iets met fruit

Tranquility schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:00:
[...]

De Polestar 2 is ook een heel andere auto en is een laag model sedan en geen SUV. Iemand die een hoge instap/zit wil zal niet de Polestar 2 op zijn lijstje hebben staan denk ik. De Polestar 3 is wel een SUV, maar zit in een heel ander prijssegment en kost bijna een ton.
Klopt, ik had eerlijk gezegd ook liever gehad dat de EX30 wat lager gemaakt was.
Maar met de verhouding prijs tov wat je krijgt is het een erg interessante auto.
De Polestar is simpelweg een stuk duurder.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Dat hoeft niet perse.
Rij nu in een hoog model wat goed bevalt maar sta er voor open om weer in een sedan te gaan rijden.
Prijs, ruimte en bereik vind ik namelijk belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
nokiaan958GB schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:31:
Dat hoeft niet perse.
Rij nu in een hoog model wat goed bevalt maar sta er voor open om weer in een sedan te gaan rijden.
Prijs, ruimte en bereik vind ik namelijk belangrijker.
Dat zijn inderdaad belangrijke factoren, maar zelf zou ik echt geen lage auto meer willen hebben. Als je eenmaal een hogere auto bent gewend wil je niks anders meer, althans voor veel mensen.
Mijn Ampera-e heeft een redelijke hoge instap/zit maar die mag van mij in een volgende auto best wat hoger zijn. Ik weet niet in hoeverre de EX30 hoger is. Maar aangezien inruil voorlopig geen optie is, zie ik wel wat er komt. Dan kan ik ook nog even doorsparen. En tegen die tijd misschien geen lange levertijden meer en is inruil sowieso makkelijker. Een jong gebruikte XC40 zou dan wellicht ook tot de mogelijkheden kunnen behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 10:35
TheFruitNerd schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:59:
@mcsluis Ik zou trouwens even kijken of je die 20 inch velgen de moeite waard vindt.
In die zin; 19 inch is een heel stuk voordeliger in de lease.
Let wel op dat bij EV's grotere velgen resulteert in een (veel) lagere range, afhankelijk van het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:55
Heeft iemand al ergens gezien of de EX30 net als de XC40 Recharge ook op All Season banden geleverd gaat worden? De prijslijst geeft dat niet aan.

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:55
TheFruitNerd schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:59:
[...]

Ik herken dit; voor mij wordt het ook de EX30 of Polestar 2.
Beiden hebben voor en nadelen; maar de grootste verschillen zijn:
- EX30 is voor hetzelfde geld rijker aangekleed.
- Polestar 2 heeft een klokkenwinkel voor de neus, is iets ruimer en heeft iets grotere actieradius.

@mcsluis Ik zou trouwens even kijken of je die 20 inch velgen de moeite waard vindt.
In die zin; 19 inch is een heel stuk voordeliger in de lease.
P2 heeft wel fors meer range. Zelfs de extended range EX30 heeft nog 50km minder WLTP dan de P2 Standard Range en de extended range laadt maar met 150kW tegen 200kW bij de P2. Daarnaast een grotere kofferbak en frunk en meer uitrusting. Het is denk ik echt een klasse hoger met een bijbehorend prijsverschil

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 07-08-2023 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10
daansan schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:39:
Heeft iemand al ergens gezien of de EX30 net als de XC40 Recharge ook op All Season banden geleverd gaat worden? De prijslijst geeft dat niet aan.
https://www.volvocars.com...0_MY24_v1_BEnl_070623.pdf

De Belgische prijslijst is klassieker, daar staat vrij expliciet zomerbanden in. Dus daar ga ik vanuit.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headinclouds
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 16:32
Helaas gewoon op zomerbanden. De dealer gaf aan dat Volvo weer "terugvalt" op de oude vertrouwde zomer/winter setup en all seasons teveel compromis vindt. Aangezien ik een andere mening heb komen er in ons geval straks wel all seasons onder, wel tegen een (dealer) meerprijs.

C40 Single Motor Extended Range Plus MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

JTHZZ schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:12:
[...]

P2 heeft wel fors meer range. Zelfs de extended range EX30 heeft nog 50km minder WLTP dan de P2 Standard Range en de extended range laadt maar met 150kW tegen 200kW bij de P2. Daarnaast een grotere kofferbak en frunk en meer uitrusting. Het is denk ik echt een klasse hoger met een bijbehorend prijsverschil
Niet helemaal, vanaf MY24 zijn er een paar wijzigingen.
Daarbij heeft de goedkoopste P2 een WLTP van 515km (495 à 532), dat is 35km meer tov de EX30.
En snelladen doet hij met 135kWh tov 152kWh bij de EX30.

Maar ik ben het met je eens dat de P2 een segment hoger ligt.
Dus ga je dan voor een full option EX30 of een kale P2.
Een full option P2 past niet in het budget helaas, anders was de keus niet zo moeilijk.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:58
Ben wel verbaasd dat er zomerbanden geleverd gaan worden onder de EX30. Vooral na het lezen van onderstaand artikel. Een mening kan snel veranderen helaas. https://www.autoblog.nl/n...-banden-voor-je-ev-874267

[ Voor 16% gewijzigd door jboerma100 op 09-08-2023 17:33 . Reden: twijfel keuze is verdwenen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 21:15
[...]

De Polestar 2 is gebaseerd op hetzelfde platform als de XC40, en het is voor een sedan een wagen die behoorlijk hoog op z'n poten staat :)

Het is natuurlijk ook weer geen SUV he, een echte hoge instap voor de echte ouderen, dan is de Polestar zeker niet wat je zoekt. Maar als je 'm omdraait, en dus een lage / sportieve instap zoekt, dan zou de Polestar 2 ook weer niet de auto zijn die ik zou aanbevelen.

@mcsluis de Polestar 2 staat op een iets geavanceerder platform, kan sneller snelladen ook bijvoorbeeld. En hoewel ik de EX30 ook nog niet heb gezien, verwacht ik ook dat die kleiner is dan een P2. Daar zit het prijsverschil in.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
TheFruitNerd schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:28:
[...]

Niet helemaal, vanaf MY24 zijn er een paar wijzigingen.
Daarbij heeft de goedkoopste P2 een WLTP van 515km (495 à 532), dat is 35km meer tov de EX30.
En snelladen doet hij met 135kWh tov 152kWh bij de EX30.

Maar ik ben het met je eens dat de P2 een segment hoger ligt.
Dus ga je dan voor een full option EX30 of een kale P2.
Een full option P2 past niet in het budget helaas, anders was de keus niet zo moeilijk.
De P2 met 19” heeft een WLTP van 530km, de lagere WLTP is met grotere wielen. Vandaar dus 50km verschil, met de Standard Range zelfs bijna 200km verschil. En dat is de P2 met de kleinste accu (die inderdaad met 135kW laadt). Kies je extended range, net als bij de EX30, dan krijg je een WLTP van ruim boven de 600km en 205kW snelladen, dus nogal een verschil. Kost ook meer, maar geeft wel aan dat het een ander segment is.

Ik vind overigens 344km WLTP van de EX30 Standard wel erg laag voor mijn eigen situatie. Daar blijft in de winter misschien 250-260km van over als je voorzichtig rijdt.

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 08-08-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
JTHZZ schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:31:
Ik vind overigens 344km WLTP van de EX30 Standard wel erg laag voor mijn eigen situatie. Daar blijft in de winter misschien 250-260km van over als je voorzichtig rijdt.
Dat klopt. Maar theoretisch zou de LFP accu wel veel langer mee moeten gaan door geringere degradatie. 3000 laadcyclussen versus 1500 bij "standaard" Li-Ion. En je mag LFP tot 100% opladen. Dat doe je dus niet met gewoon Li-Ion. Althans ik doe dat niet. Ik laad mijn Amprea-e tot 85% en alleen vlak voor een lange rit zet ik hem even op 100%, maar dat komt haast nooit voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:40
Vandaag verwachte leverweek ontvangen, week 19 (begin mei), dus nog behoorlijk wat geduld hebben :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpvanbelle
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14-09-2023
Welke uitvoering / opties betreft dat? Week 19 is nog ver weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janremie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-06 13:31
Voor mij het zelfde, verwachte levertijd begin mei.
Voor de single motor plus uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
gpvanbelle schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:34:
Welke uitvoering / opties betreft dat? Week 19 is nog ver weg!
Single Motor Extended Range Plus, Vapour grey, Indigo textiel/Nordico interieur en een trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-06 12:12
Zapato schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:38:
[...]

Single Motor Extended Range Plus, Vapour grey, Indigo textiel/Nordico interieur en een trekhaak.
Wanneer had je besteld? Ik heb precies dezelfde uitvoering besteld: SMER Plus/Vapour Grey/Indigo/19” en getint glas achter, geen trekhaak Care by Volvo.
04-08 besteld 05-08 intake gesprek. Kreeg tijdens het gesprek te horen dat het februari zou worden. Zag hier al data voorbijkomen eind april dus had al mei verwacht.
Zelf nog geen datum ontvangen dus zal ook wel mei gaan worden voor mij. :’)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
acbs2 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:55:
[...]

Wanneer had je besteld? Ik heb precies dezelfde uitvoering besteld: SMER Plus/Vapour Grey/Indigo/19” en getint glas achter, geen trekhaak Care by Volvo.
04-08 besteld 05-08 intake gesprek. Kreeg tijdens het gesprek te horen dat het februari zou worden. Zag hier al data voorbijkomen eind april dus had al mei verwacht.
Zelf nog geen datum ontvangen dus zal ook wel mei gaan worden voor mij. :’)
2 weken geleden contract afgesloten bij leasemaatschappij, herroepingstermijn van 2 weken zat er gisteren op, dus ik denk gisteren besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Hmm. Bij mij staat in de app nog steeds “Gepland voor productie”. Besteld op 7/7.

Zal eens navraag doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart0910
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-05 09:04
Voor degene die het nog interessant vindt, hierbij nog nadere uitleg over de Aero covers.

Foto 1 is inclusief covers, foto 2 is standaard 20" velg.

Reactie dealer:

Ik heb een reactie van Volvo gehad over de Aero covers. De set die jij bedoelt zorgt er niet voor dat de hele velg zwart wordt. Zie onderstaande reactie en afbeelding.

De randjes in Embassy black zijn dan wit, terwijl de velg zelf blank gepolijst is en blijft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sSr07QMQPD72wUBQMAh9c92k5Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AaiKP0rQFUVf4Abrqcc9gQnW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szC6IO6Jq-3gvl_Z1skf5DBh2d4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/24qklakZnqdOA2xaDrk9vj0D.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Bart0910 op 10-08-2023 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
Microkid schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:53:
[...]

Ben zelf aan het zoeken gegaan en heb de EX30 met CX40 vergeleken. In de CX40 pas ik prima. In de EX30 is de hoofdruimte zo'n 5cm minder, dus dat kan voor lange mensen (zoals ik, 2 mtr) een probleem zijn.
[Afbeelding]
Vreemd, hoe kom je aan deze waardes?

Ik ben 1.92 en pas prima in de C40, maar raak het dak in de XC40.
Wellicht heeft het iets te maken met de dikke stijlen van het panorama dak in de XC40.

Dit wordt bevestigd door de officiele afmetingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xAW90WkUyT3b64k3aM5IREGE8w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pkP9Notw07uK5tu6ZycJJuDn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STp-dFGeIXmEJuaKrRe8MofqcgY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1c9QbXZ3eQ0fs4cuMi7DKSk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uttu0uHOqfLXAjIvM2fNkrSi8B8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HC84IbnrxiGlEC2GDRDze7p1.jpg?f=fotoalbum_tile

Het meest verrassende hierin is dat de EX30 veel ruimer lijkt te zijn dan de 2 voorgaande modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headinclouds
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 16:32
Daikirai schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:46:
[...]

Vreemd, hoe kom je aan deze waardes?

Ik ben 1.92 en pas prima in de C40, maar raak het dak in de XC40.
Wellicht heeft het iets te maken met de dikke stijlen van het panorama dak in de XC40.

Dit wordt bevestigd door de officiele afmetingen:

...
Ik dacht eerst, wat een goede tekeningen!

Maar als je de maten bekijkt dan kunnen die nooit (allemaal) kloppen.
Bijvoorbeeld, de C40 en XC40 hebben dezelfde neus, hoe kan de vooroverhang dan verschillen?
En hoe kan de totale lengte voor C40 en XC40 vervolgens hetzelfde zijn?
En de grondspeling anders?

Met andere woorden...ik vertrouw deze maten niet helemaal...

C40 Single Motor Extended Range Plus MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
headinclouds schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

Bijvoorbeeld, de C40 en XC40 hebben dezelfde neus, hoe kan de vooroverhang dan verschillen?

Die EX30 klopt wel, staat in de prijslijst. En de XC40 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
headinclouds schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

Dit zijn de maten van de reguliere XC40, niet de Recharge.
Die heeft een concave grill en daar zal die 15mm verschil in zitten (gok ik).
Ziet er naar uit dat de totaalafmeting daarbij niet is aangepast, lijkt mij een foutje.

Waarom zou de grondspeling niet anders zijn? De XC40 is toch een stuk hoger model ook.
Die lijken volgens een snelle Google ook te kloppen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
Niet dat ik van plan ben om hem daar te bestellen, maar bij JustLease komen ze met een afbeelding van een groene uitvoering bij selecteren van Vapour Grey (Metallic).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roM0JPeMRVm5gUO8iQFglmkv9KU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UBoQM42plvm25wpqvZgmVDeZ.png?f=user_large

Toch benieuwd hoe ze daar aan komen gezien ik nergens iets zie over groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Ik lees dat veel van jullie de auto bestellen zonder er ooit in gereden te hebben. Ik rijd nu een C30 en ook regelmatig in mijn vader zijn Volvo V60 gereden dus ik weet enigszins wat ik van Volvo kan verwachten. Maar wat ik mij dus afvraag, een Volvo EV en een ‘gewone’ Volvo zijn toch niet te vergelijken? Op basis waarvan maken jullie die beslissing om nu al te bestellen. Ik snap dat twee - drie maanden later bestellen ook een latere levering betekent (tenzij de productie ineens op volle toeren draait), maar het lijkt mij best een gok. Benieuwd naar jullie overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
@Crescendo Ik kan nu een order plaatsen en zodra deze in de showroom staat (planning december), kan ik hier een proefrit in maken en als hij dan niet bevalt mag ik de order kosteloos annuleren.

Betreft een Volvo EV, hier heb ik nog geen ervaring mee maar zal a.s. maandag een testrit maken in de elektrische C40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 16:45
@Crescendo ik heb ruim 25 jaar lease auto’s gereden en de laatste jaren bestelde ik ze altijd “uit de folder” zonder proefrit oid. Nog nooit spijt van gehad. Ik rijd nu een hybride Lynk&Co, en het elektrisch rijden bevalt me geweldig. Daarom de overstap naar een volledig elektrische auto, die er geweldig uitziet (persoonlijk 😀)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crescendo
Thanks beiden! Dat van die C40 is wel een goede tip om daar even in de proef te rijden. Ik heb me ook aangemeld voor Vianen event dan kan ik wel alvast proefzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Ik heb hiervoor als leaseauto de Polestar 2 gereden. Ik doe nu de aanname dat het met de EX30 wel goed zit, ruimte is vergelijkbaar met een auto hier uit de straat en die is groot genoeg. Mocht er iets met de auto mis zijn, dan zit toch onderhoud etc inbegrepen bij het CBV-abo.

Als het een aanschaf was ipv een lease had ik het minder snel gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Wij hebben hem wel zo aangeschaft. De XC40 rijdt echt goed, dus ga er vanuit dat de EX30 ook prima is. Kan mij niet voorstellen dat het slechter is dan de Corsa-e die hij vervangt.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-05 18:39

mausy5043

Don't panic.

Daikirai schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:46:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Het meest verrassende hierin is dat de EX30 veel ruimer lijkt te zijn dan de 2 voorgaande modellen.
Merk op dat bij de C40 en de EX30 gemeten wordt vanaf de ACHTERKANT van de bestuurdersstoel en bij de XC40 vanaf de VOORKANT. Volgens mij klopt de tekening van de XC40 niet.

EX40 Ultra SMER 19" - (in afwachting van Volvo EX60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
mausy5043 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:52:
[...]
Merk op dat bij de C40 en de EX30 gemeten wordt vanaf de ACHTERKANT van de bestuurdersstoel en bij de XC40 vanaf de VOORKANT.
Lijkt mij erop dat dit gaat om de beenruimte? Owfel vanaf de wielkas tot het knie-/zitvlak.
Al lijkt daar ook niet veel van te kloppen gezien die bij de XC40 wederom 1040 blijft t.o.v. de C40.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daikirai
Mijn EX30 reservering is inmiddels ook een feit! :)
  • Private Lease (geen Volvo Care i.v.m. missen subsidie)
  • Plus uitvoering met Single Motor
  • Tint & Climate opties
  • Vapor Grey + Pine interieur
Er kon volgens dealer niet zomaar een grotere velg op, dit zou dan een 'losse' order moeten worden.

Heb de wallbox wel vast meebesteld (als koop), met 500,- dealerkorting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Gefeliciteerd :) de kleur Vapour Grey is populair geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
okio schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 23:09:
[...]
Kan wel hoor via accessoire dealer. Hier ook zo gedaan
Bedoel je de grotere velgen? Bij mij deden ze er wat lastig over.
Wat heeft dit je extra gekost als ik vragen mag?

Zou graag de 18" upgraden naar 19", maar dit was nu dusdanig duur dat ik beter gelijk de Extended Range zou kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-06 13:39
Ktenolix schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:01:
Gefeliciteerd :) de kleur Vapour Grey is populair geloof ik :+
Het is een mooie kleur, en waarom zou je 800 euro extra uitgeven?
Om dezelfde reden zal Indigo interieur ook wel populair zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Of-Aaargh schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:02:
[...]

Het is een mooie kleur, en waarom zou je 800 euro extra uitgeven?
Om dezelfde reden zal Indigo interieur ook wel populair zijn. :P
Makes sense. Toch vind ik die Cloud Blue wel gruwelijk mooi :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vorkje
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-06 08:05
Crescendo schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Makes sense. Toch vind ik die Cloud Blue wel gruwelijk mooi :-).
Ik ook! Ik ga in September kijken in Vianen, de kleur is eigenlijk het enige wat ik al wel zeker weet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• famoort
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-03-2024
@buzzbuzz68
Ik heb een proefrit gemaakt in de Smart #1 en dat beviel uitstekend, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor de EX30 om reden dat in veel reviews nogal negatief geschreven werd of het infotainment-systeem en ten tweede en voor mij belangrijkere reden (updates kunnen nl. het eerste oplossen) dat ik hem aan de achterzijde vond lijken op een oud type "lijkwagen".

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-06 14:52
@famoort Ik moet toegeven dat ik ook wel wat huiverig ben over de software. Maar ik blijf toch maar bij mijn keuze en hoop dat het tegen de tijd dat de auto hier leverbaar wordt fors verbeterd is. 🤞

• Ophidian
buzzbuzz68 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:42:
@famoort Ik moet toegeven dat ik ook wel wat huiverig ben over de software. Maar ik blijf toch maar bij mijn keuze en hoop dat het tegen de tijd dat de auto hier leverbaar wordt fors verbeterd is. 🤞
Android Automotive bevalt uitstekend in de XC40, dus daar maak ik mij geen zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordgubbbe
  • Laatst online: 00:25
Iemand (in het verleden) direct via volvocars.com besteld ipv een Volvo dealer? Ik vraag me vooral af hoe dat zit met uitlevering en evt. service na aflevering vergeleken met bestellen bij een dealer.

De EX30 ziet er echt gaaf uit en ik wil volgend jaar naar een nieuwe auto (einde leasecontract). Met de huidige levertijden moet ik in de komende maanden wat gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
@jordgubbbe Moet je niet ongeacht een dealer kiezen? Meen dat dit via de site ook een vereiste is.

Ligt er misschien ook aan of je voor lease, koop of Care by Volvo zou gaan, maar denk dat dit allemaal op hetzelfde neerkomt.

Heb je geen dealer in de buurt of vanwaar de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:56
Vraag over wanneer je de EX30 besteld met levering ergens maart 2024. Zijn de prijzen vast in de offerte of wordt er een voorbehoud gemaakt dat bij levering de prijs nader wordt bekeken. Zoiets is bijvoorbeeld wel aan de orde bij Kia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daikirai
@mavical Volgens mijn dealer veranderd de prijs niet na contracttekening. Uitsluitend zaken die door de overheid worden bepaald, zoals verhoging wegenbelasting na 2024.

[ Voor 6% gewijzigd door Daikirai op 18-08-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordgubbbe
Daikirai schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:57:
@jordgubbbe Moet je niet ongeacht een dealer kiezen? Meen dat dit via de site ook een vereiste is.

Ligt er misschien ook aan of je voor lease, koop of Care by Volvo zou gaan, maar denk dat dit allemaal op hetzelfde neerkomt.

Heb je geen dealer in de buurt of vanwaar de vraag?
Ah ik wist niet dat je een dealer moest kiezen, Ik had een Tesla achtige oplevering verwacht. Ik heb vooral interesse in eerdere ervaring via het volvocars platform, zowel in positieve of negatieve vorm. Mogelijk dat ik de auto via een dealer bestel of online via het platform, vandaar mijn vraag.

Een voordeel voor aankoop via volvocars is WKOA, de auto is momenteel nog nergens in persoon te zien en mocht de auto toch tegenvallen heb je de mogelijkheid om van de koop af te zien. Bij een dealer zit je na ondertekening van koopcontract volgens mij gewoon aan de koop vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 14:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Welke prijs geld wat jullie betreft voor de subsidie? Volgens mij de prijs zonder tesla kosten toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYkRidkuk90yUGK_kXESHDNYVoc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sMoWgWsSZDDXnOlPQOapzuqC.png?f=user_large

Ik ben de EX30 nu aan het vergelijken met de Tesla model 3 en Tesla model Y. Het verschil in bereik, zit en laadruimte gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat ik voor een 3 of Y ga.

Toch blijft het een prachtige auto, en vindt ik het design veel mooier dan een Tesla. Alleen de updates, effecientie en tesla netwerk maken het wat mij betreft logischer om voor een Y te kiezen.

Kom nu uit op een EX30 plus met extended range in zwart en vergelijk dit met het volgende: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsT6YDtPwzAakl4fKHN4rv_NO2M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iWXqJw4uhDz0yuF7w9eJC2ZK.png?f=user_large

dan wordt het wat mij betreft toch best lastig om voor de EX30 te gaan. Zeker omdat de opties die standaard in de basisversie van de Y pas in de Ultra versie van de EX30 zitten.

Heeft iemand al kunnen achterhalen wat voor type batterij cell technologie er in de EX30 gebruikt wordt? Kan deze elke dag tot 100% worden geladen? Of is het zo'n batterij die je maar tot 80 of 90% kan laden omdat je anders de batterij duur om zeep haalt op lange termijn.

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 26-09-2023 19:18 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
[b]spartacusNLD schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:14:Heeft iemand al kunnen achterhalen wat voor type batterij cell technologie er in de EX30 gebruikt wordt?
51-kWh: lithium-iron-phosphate (LFP)
69-kWh: nickel-cobalt-manganese (NMC)

Denk dat de subsidie inderdaad puur om de kosten van de auto gaat, toch ff slim om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Daikirai schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:18:
[...]

51-kWh: lithium-iron-phosphate (LFP)
69-kWh: nickel-cobalt-manganese (NMC)

Denk dat de subsidie inderdaad puur om de kosten van de auto gaat, toch ff slim om te checken.
Oke, goed om te weten. Dus die kleine batterij mag je wel dagelijks tot 100% laden. Die NMC batterij ken ik niet, maar waarschijnlijk niet.

edit: dit zegt google: ''Car manufacturers typically recommend owners to only charge NMC batteries up to 80 per cent''. Dus in de dagelijkse praktijk doet de grotere batterij maar 384km WLTP. Wat dus maar 40km langer is dan die standaard range WLTP. Alleen voor langere ritten laad je dus naar 100% op. als je die 100% dagelijks nodig hebt moet je dus rekening houden met hogere batterij degradatie.

Hopelijk pas het met de subsidie precies. Anders moet je persee voor de standaard kleur kiezen.

[ Voor 27% gewijzigd door spartacusNLD op 18-08-2023 14:24 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
spartacusNLD schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:20:
[...]

Oke, goed om te weten. Dus die kleine batterij mag je wel dagelijks tot 100% laden. Die NMC batterij ken ik niet, maar waarschijnlijk niet.

edit: dit zegt google: ''Car manufacturers typically recommend owners to only charge NMC batteries up to 80 per cent''. Dus in de dagelijkse praktijk doet de grotere batterij maar 384km WLTP. Wat dus maar 40km langer is dan die standaard range WLTP. Alleen voor langere ritten laad je dus naar 100% op. als je die 100% dagelijks nodig hebt moet je dus rekening houden met hogere batterij degradatie.

Hopelijk pas het met de subsidie precies. Anders moet je persee voor de standaard kleur kiezen.
Dat is een misverstand en ook al breed gediscussieerd in het Tesla topic: ook voor LFP accu’s is het slecht om ze iedere dag tot 100% te laden maar je moet het regelmatig doen omdat bij LFP het BMS anders niet goed gecalibreerd raakt en de juiste SoC niet meer kan bepalen.
En Volvo adviseert 90%, geen 80%.

Daarnaast is het vooral slecht als de auto langere tijd met 100% stilstaat. Als je kort voor vertrek naar 100% laadt is de impact heel beperkt. En dat is met een laadtimer prima te regelen.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 18-08-2023 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12-06 08:14
Deze week de EX30 ultra in Vapour Grey / Indigo als nieuwe bedrijfswagen besteld.
Alles erop en eraan, ben benieuwd wanneer ik hem kan gaan ophalen. 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
spartacusNLD schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:14:

Ik ben de EX30 nu aan het vergelijken met de Tesla model 3 en Tesla model Y. Het verschil in bereik, zit en laadruimte gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat ik voor een 3 of Y ga.

Toch blijft het een prachtige auto, en vindt ik het design veel mooier dan een Tesla. Alleen de updates, effecientie en tesla netwerk maken het wat mij betreft logischer om voor een Y te kiezen.
Wat is dat toch met die obsessie voor 'updates'. Gewoon 'updates' papegaaien in de fora en socials alsof het per definitie iets positief is. Verwacht men soms dat de auto ineens koffie kan zetten of de was doen?

Als de basis correct is, is alle gerommel met software nutteloos. Als de basis continu fouten bevat, dan moet er inderdaad continu achteraan gepatcht worden.

Open een willekeurig autoforum tegenwoordig en het is een check-in slow chat van "ik zit op 2.5, ik zit op 2.7, hoe kom je aan 3.2". Verschillen tussen alle versies marginaal en waarschijnlijk zelfs nauwelijks te identificeren achter het stuur, maar meer diep in de code.

Ik draai de update in de polestar soms pas weken nadat ik 'm aangeboden krijg. /care... :O

En ik had niet verwacht dit te zeggen, maar voor wat betreft autosoftware is het bij volvo/polestar goed geregeld vergeleken met vele andere merken. Sommige UX dingen zijn ruk, maar de basis is af en werkt vloeiend zonder haperingen. Geen fan van weer vanalles te moeten delen met google, maar het werkt wel.

Ook het tesla netwerk lijkt me ferm overroepen. In Europa zijn ze toch echt niet zo dichtbezaaid als in de US. In de US is dit inderdaad een ferme Selling Point/argument. Daar komen andere merken inderdaad niet zo sterk van de grond omwille van het netwerkvoordeel. Hier is de markt gebalanceerder, zijn er genoeg aanbieders, en liggen de Tesla SuC vaak ver van autosnelwegen op vreemde locaties. Ik zou m'n keuze daar niet van laten afhangen.

Veel van de opties heb je niet nodig. ACC zit als ik het goed heb zelfs al in de basis versie van 38k. (waarvoor je in de polestar de pilot pack nodig hebt, vreemd genoeg :? ). Zelf heb ik met ACC meer dan voldoende, de rest is leuk maar niet echt 'nodig'.

Vergeet ook niet dat de model 3 een brievenbusklep gebruikt als toegang tot de kofferbak. Voor ietwat comfort en ergonomie moet je al de Y versie/hatchbak/liftback nemen, en dan lopen de prijzen toch wel verder uit elkaar.

Ook lijkt het me dat Geely/Volvo/Polestar en tesla elkaar niet zo ver ontlopen qua autonomie. De laatste versie van hun platformen op RWD krijgen er zomaar even 60-80km 'gratis' bij met dezelfde batterij tov de 2022 FWD platformen (als ik polestar als referentie neem). Het verschil in autonomie is dan voornamelijk door het verschil in aero. Maar dat is een compromis die je maakt voor een oneindig mooiere auto en moet ieder voor zichzelf bepalen.

Ik ben benieuwd wanneer we ze voor het eerst in het echt kunnen zien. Ik ben vooral benieuwd naar de binnenruimte tov een polestar. De auto is 30cm korter, maar de overhang en neus lijken me ook veel korter, waardoor de cabine zomaar min of meer dezelfde afmetingen kan hebben. In dat geval een no brainer voor een volgende lease over een paar jaar, na de polestar. Zelfde auto, geen 'cardantunnel' (ook fijn! en extra ruimte), goedkoper en betere opties in het basispakket? No brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Amos_x schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:23:
[...]
Ik draai de update in de polestar soms pas weken nadat ik 'm aangeboden krijg. /care... :O
Dan val je precies niet binnen de doelgroep van Tesla denk ik?

Ik vindt het juist fijn dat je een jaar na aanschaf ineens nieuwe functionaliteit krijgt of je auto nog efficienter wordt. Ik vindt het tegenwoordig bijvoorbeeld ook fijn dat je smartphone steeds meer functies krijgt.. maar niet iedereen is het zelfde natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zapato
spartacusNLD schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:44:
[...]

Ik vindt het juist fijn dat je een jaar na aanschaf ineens nieuwe functionaliteit krijgt of je auto nog efficienter wordt. Ik vindt het tegenwoordig bijvoorbeeld ook fijn dat je smartphone steeds meer functies krijgt.. maar niet iedereen is het zelfde natuurlijk.
Je hebt dus een jaar betaald voor een auto zonder de volledige functionaliteit. En je bent er nog blij mee ook!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amos_x
spartacusNLD schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:44:
[...]

"doelgroep"? De "doelgroep" van een autofabrikant zijn mensen die een auto willen rijden/nodig hebben.
Tesla zal echt geen aankoop afslaan als je geen app junkie/nerd bent. Een verkochte auto is een verkochte auto. En een auto is wel even wat meer dan enkel een app/wat software. Je kan prima binnen de doelgroep van tesla vallen omwille van een verscheidenheid aan andere redenen. Design, binnenruimte, snelheid, performance, ... Staat allemaal los van de netflix app, ps3 game-emulatoren en een nieuw 'fart' geluid in de volgende update.

Wat heb je nu echt helemaal nodig in een auto?

En dat "efficiënter" worden is gewoon een fabeltje. Een auto in beweging is pure fysica. Die ga je echt niet efficiënter krijgen door met software te rommelen, of enkel in de marge van de marge door wat met acceleratiecurves en zo te spelen. Dit is gewoon internetfora na-praten zonder kritische houding over wat je leest. EV's zijn al 90+% efficient in het omzetten van energie naar beweging. Het plafond is bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Zapato schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:52:
[...]

Je hebt dus een jaar betaald voor een auto zonder de volledige functionaliteit. En je bent er nog blij mee ook!
een jaar betaald?

Ik bedoel meer, je koopt de auto inderdaad zoals die op dat moment is. En je maakt op dat moment de overweging of je het met de prijs/kwaliteit eens bent. Dat je vervolgens later meer functionaliteit krijgt is toch een + of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
spartacusNLD schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:54:
[...]

een jaar betaald?

Ik bedoel meer, je koopt de auto inderdaad zoals die op dat moment is. En je maakt op dat moment de overweging of je het met de prijs/kwaliteit eens bent. Dat je vervolgens later meer functionaliteit krijgt is toch een + of niet? :P
Noem eens wat voorbeelden van extra functionaliteit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Amos_x schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:54:
[...]
Noem eens wat voorbeelden van extra functionaliteit dan?
bijvoorbeeld de senry en dog modes die achteraf zijn toegevoeg? Voor EU is dit om legale redenen niet van toepassing maar de FSD is wel heel erg impressive (full mars catalogue op youtube maakt hier elke keer filmpjes van om de voortgang per update te zien). Zodra dit beschikbaar komt in de EU is dat een grote USP wat mij betreft

En hoezo is dit na-praterij? daadwerkelijk is het toch zo dat het batterij management verbeterd is over de jaren? Ja het gaat om de marge. maar ze kunnen het ook niet doen toch?

zie ook:
https://www.notateslaapp.com/software-updates/history/

[ Voor 57% gewijzigd door spartacusNLD op 18-08-2023 16:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daikirai
spartacusNLD schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:56:
[...]de FSD is wel heel erg impressive (full mars catalogue op youtube maakt hier elke keer filmpjes van om de voortgang per update te zien). Zodra dit beschikbaar komt in de EU is dat een grote USP wat mij betreft
FSD is maar liefst 7.5k, geen 'free update'- of heb ik iets gemist?

Een functie die al sinds jaar en dag beloofd wordt maar er steeds nét niet komt.
Mensen hebben dit jaren geleden al gekocht maar kunnen er nauwelijks/niet gebruik van maken.

En dit is dan een pluspunt?

Over het algemeen is het natuurlijk prettig om updates/bugfixes te krijgen.
Maar dat hoeft echt niet elke week, dan doe je gewoon iets fout als ontwikkelaar.

Hier zo'n voorbeeldje waarom ik ook altijd even wacht met updates.
Ik heb exact dit model en heb door even te wachten een hoop ellende voorkomen.
(en hoe dringend kan een oven update nou werkelijk zijn)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
spartacusNLD schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:56:
[...]

bijvoorbeeld de senry en dog modes die achteraf zijn toegevoeg? Voor EU is dit om legale redenen niet van toepassing maar de FSD is wel heel erg impressive (full mars catalogue op youtube maakt hier elke keer filmpjes van om de voortgang per update te zien). Zodra dit beschikbaar komt in de EU is dat een grote USP wat mij betreft

En hoezo is dit na-praterij? daadwerkelijk is het toch zo dat het batterij management verbeterd is over de jaren? Ja het gaat om de marge. maar ze kunnen het ook niet doen toch?

zie ook:
https://www.notateslaapp.com/software-updates/history/
Even gekeken naar die dog mode. Maar als ik een auto in de brandende zon zie staan met een hond erin dan tik ik toch een raampje in, Tesla of geen Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraak
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-06-2024
Ook ik ben een EX30 aan het overwegen. Alles spreekt me aan aan deze auto, behalve 1 ding: Het infotainment systeem.

Ik heb zelf Android Automotive zien werken bij Polestar autos. Echt vreselijk traag, laggy, low framerate, crappy UI, apps die crashen etc.

Het infotainment systeem ziet er natuurlijk slick uit in de pre-rendered filmpjes maar als je echt kritisch kijkt naar de paar mensen die door de schermen heen swipen/klikken dan lijkt het alsof je een ALDI telefoon uit 2017 loopt te gebruiken, zo jammer.

Ook gewoon kleine dingen: navigatie knoppen die veel te klein zijn, swipe navigatie die amper reageert, apps die traag starten. Je ziet gewoon dat de Volvo/Google samenwerking in de kinderschoenen staat.

Wellicht vallen deze dingen mij gewoon als Android Ontwikkelaar, maar als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld een Atto 3 of Tesla software dan is het altijd lekker hoge framerate en geen enkele lag.

Dit is dus waarom ik echt benieuwd ben om de EX30 in het echt mee te maken. Ik hoop dat het "debug" builds zijn, of dat de software echt nog een grote sprong gaat maken want anders zou ik er echt helemaal gek van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
@evanraak Dat zou wel een slechte move zijn, vooral met een scherm waarop je echt alles moet doen.

In een nieuwere C40 voelde het Android Automotive scherm prima responsief aan.
Vooral opvallend als ik dit vergelijk met een van de eerste XC40's, maar dat was nog geen Android afaik.

Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat de EX30 nog een nieuwe (snellere) processor zal gebruiken.
Powering the whole system is a Qualcomm Snapdragon processor, the same as found in the EX90
Als dit klopt hoeven we ons denk ik niet al te druk te maken. Lijkt me niet dat ze een goedkope processor in zo'n wagen zouden steken.

Maar goed, test het inderdaad graag zelf eens. Kan over 2 weken in Vianen terecht, maar dat is wel erg ver voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraak
  • Laatst online: 29-06-2024
@Daikirai
Ik heb nu een aantal filmpjes gezien van de C40 en dat ziet er inderdaad soepel uit (google maps vooral), al is het wel een totaal andere soort launcher. Geeft wel hoop inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41
EX30 is niet vergelijkbaar, die krijgt een heel nieuw scherm dus ook nieuwe hardware. Oa ook splitscreen zit er in. Sterker nog, zoals bekend gaat ALLES via dat ene scherm.

Lijkt mij dus dat het een flinke upgrade heeft gehad. Al zal de store en dus mogelijke apps niet anders zijn.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperoo
  • Laatst online: 07-06 17:00
Gisteren bij de dealer gaan kijken voor een XC40 echter ook gehad over de EX30, die toch wel erg interessant lijkt. Momenteel rijden we in een Peugeot E-208, de range is prima voor NL en woon-werk, maar voor op vakantie valt het laden en de tijd die dat kost toch enigszins tegen.

De range mag dus groter, maar voor ons ook belangrijk is toch de kofferbak ruimte. Eigenlijk is de "eis" dat er bagage en twee racefietsen in moeten passen (gedemonteerd, wat wil zeggen de wielen eraf). Dat lukt in de E-208 wel, maar dan blijft er praktisch niets meer over.

De XC40 is wat bovenstaande de duidelijke winnaar, als enige tegenargument is dan de prijs. We zijn ons nu aan het oriënteren op de opties private lease, care by Volvo of financieren.
Waarbij we de dealer nog offertes moeten laten maken. Is het financieren van een auto, waarna je de auto uiteindelijk zelf in bezig hebt nog een interessante optie als de de mogelijkheden van private lease of care bij Volvo abo ernaast legt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daikirai
@Jasperoo Mijn redenatie, uitgaande van Plus Extended @45k:

Lease vs Care 48 maanden:
Lease was in dit geval een paar tientjes goedkoper vanwege de subsidie.
Plus het voordeel dat ik kan switchen van wagen na een jaar, mocht ik dat willen.
(contractduur wordt wel gereset dan)

Financiering 72 maanden:
Uitdaging is hierbij de restwaarde bepalen.
Ik ben uitgegaan van 20k, na 6 jaar (jaartal 2030). Wellicht is de wagen nog wel minder waard tegen die tijd.
Lastig te zeggen wat de ontwikkeling van EV's / accu's gaat doen de komende jaren.
En hoeveel is die accu dan nog waard?

Vanwege de rente/looptijd komt er al ca. 12k bij.
*Mocht je zelf een deel kunnen inleggen bespaar je hier natuurlijk wat.
Dan nog de extra eigen kosten: wegenbelasting, verzekering, onderhoud etc.
Ga je al gauw naar de 1000,- per maand, voor 6 jaar lang.
Je hebt dan op het eind uiteraard de restwaarde die je hebt opgebouwd.

Overzichtje kosten:
VormKaal p/mWegBelVerzOnderhRepaP/JTotaalRestSubsNettoNetto p/m
LEASE48m€639€45€0€0€0€8208€32832€0€-2950€29882€623
FIN72m€803€70€70€20€30€11916€71496€-20000€-2950€48546€674

Pas met een restwaarde van 25k+ ga je in dit scenario de 'plus' in bij financiering.
Dat is uitgaande van een zeer optimistich scenario zonder onvoorziene kosten/schade etc.

Voor mij werd het zo al gauw duidelijk wat de keuze zou worden.
Geen omkijken naar, na 4 jaar een nieuwe bak en geen risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06 18:58
@Daikirai De vergelijking lijkt me niet helemaal eerlijk. Je vergelijkt 72mnd met 48mnd. Als jij na 48mnd lease een nieuwe lease aangaat (voor een vergelijkbare auto) dan ga je hoogstwaarschijnlijk veel meer betalen per maand dan € 639. Reken maar eens door wat 4% prijststijging per jaar doet over een periode van 4 jaar. Dan zit je dus al bijna op € 750. En dan de hogere wegenbelasting ook mee rekenen. Het verschil zal dan een stuk kleiner worden tussen lease en financiering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
@Twardt Daar zit wat in, maar de andere kant op redeneren kan dan ook.

Je moet NU die 1000,- p/m uitgeven, als die euro nog veel waard is.
Na 6 jaar is je restwaarde (a 20-25k) relatief juist minder waard.
Over zoveel jaar is mijn salaris ook anders dan nu, gezien die (minstens) met de inflatie mee groeit.
Beter geef ik 'extra geld' pas uit zodra die minder waard is geworden.

Al met al is het onmogelijk exacte nummers te geven.
De tabel was enkel ter indicatie, om een gevoel erbij te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ktenolix
Komende zaterdag ga ik eindelijk de EX30 in het echt bekijken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasperoo
@Daikirai dank voor je uiteenzetting.
Ik ga spoedig naar de dealer om te gaan rekenen en offerte laten opstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperoo
Ktenolix schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:30:
Komende zaterdag ga ik eindelijk de EX30 in het echt bekijken :D
Heb je dat via jouw dealer kunnen regelen? Mag ik vragen waar je gaat kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Jasperoo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:51:
[...]

Nee ik kreeg een mailtje van Volvo waarin ik mij kon aanmelden. Het is in Vianen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daikirai
Jasperoo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:51:
[...]
Heb hier nog een linkje gevonden voor 30 augustus.
Ik heb de 29e ingepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuukD
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-06 09:26
Daikirai schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:51:
[...]

Heb hier nog een linkje gevonden voor 30 augustus.
Ik heb de 29e ingepland.
Ook aangemeld! alleen geen bevestiging ontvangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 21:51

BPi

LuukD schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:33:
[...]

Ook aangemeld! alleen geen bevestiging ontvangen?
Ik heb enkele weken geleden gereserveerd. Kreeg per ommegaande een bevestiging met toegangsbewijs.

Dit lijkt mij een mooie vervanging van mijn Lynk&co. Ook heb ik de Zeekr X op het vizier. Daarnaast nog de Fisker Ocean, alleen verwacht ik dat die door z'n hoge gewicht straks met wegenbelasting onbetaalbaar wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb 'm eergisteren in Vianen kunnen bekijken. Leuk event om te bezoeken! Er is gelegenheid in en om de auto te kijken en erin te zitten om de ruimte te ervaren. Ook zijn er stalen van de kleuren en stoffen. Geinig is de tablet met de AAOS demo, om in rond te klikken :)
Ik ben wel enthousiast!
(Verwacht geen ruimtewonder, de kofferruimte is niet erg groot)

Je kunt de EX30 (of EX90) ook alvast virtueel op je oprit zetten, met Volvo AR :)
https://play.google.com/s...ars.arexperience&hl=en_US

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06 19:37

Mach

[END]Avengers

Brumax schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:59:
Ik heb 'm eergisteren in Vianen kunnen bekijken. Leuk event om te bezoeken! Er is gelegenheid in en om de auto te kijken en erin te zitten om de ruimte te ervaren. Ook zijn er stalen van de kleuren en stoffen. Geinig is de tablet met de AAOS demo, om in rond te klikken :)
Ik ben wel enthousiast!
(Verwacht geen ruimtewonder, de kofferruimte is niet erg groot)

Je kunt de EX30 (of EX90) ook alvast virtueel op je oprit zetten, met Volvo AR :)
https://play.google.com/s...ars.arexperience&hl=en_US
Ben net terug van Vianen. Het is een leuke wagen maar inderdaad zeker geen ruimte wonder. Kofferbak is zelfs nog kleiner dan die van mijn v40. Hoorde veel mensen verbaasd zijn over de smalle stoelen. Ik ben nog niet overtuigd maar ga zeker nog eens bij de dealer kijken als ze daar binnen komen.

Event zelf is goed georganiseerd en leuk gedaan.

DUGG

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:35
Gisteren ook wezen kijken in Vianen. Wat mij vooral opviel was het oudere publiek, gemiddeld 60+. Volvo positioneert deze auto voor jonge gezinnen, maar dat lijkt op basis van gisteren niet te lukken. :)

Ik was zelf vooral benieuwd naar de stoelen, aangezien deze geen beenverlengers krijgen. Stoelen voorin zaten desondanks wel comfortabel. Weet natuurlijk niet wat daarvan overblijft tijdens een lange rit. Achterin zit je niet echt fijn als volwassene van 1,85 cm of langer, benen krijgen dan te weinig steun. Hoofdruimte is nog wel voldoende.

Had ook graag een Plus-uitvoering, zonder panoramadak en met een andere kleur (zowel exterieur als interieur) willen zien, want dan had ik de overblijvende (hoofd)ruimte beter kunnen beoordelen.

Het blijft een stijlvolle, strakke auto om te zien. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMXw6idMTRrzQyQ8aUB9o9afRnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxwfPUREqRF8leep8lo5qFNU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBJG0gRaGJUAhaWaaByTCTkE8RA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWekXZr6nUMsnS1w5099ykda.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9hT4c04Gj10r6RXJ5GTMJUEqag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QuKsJQTtkLjQjMAX6ecqumoi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGB3XDJrSdqwK0saULC2gecO9KM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sT4ia0odLTd1miTKLejbDbIb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYlI5xLL0azLLzFDiLvDve3srxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvZnRbUGko61udBw0pHdluMO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYDD01Wa8-ZpfAEo_j-Nyp8Syqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVxBVtlj06XZNyLV9HaSAkHG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBkg5ie4VZ5KufesDLHwe5uOzB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QQVpOEKN5apNPklaTVHEcSd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAvrD7lchAVPcbGOzJq2005iHHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bd4C6ooeVxINEoHSpylH3cyA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RoPRWvWazZEYEPJVBuBwptigmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qBKoc6XQceIyNpcArGYzUMj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYim10bX7o4fCIe18NJOCbCQ2kM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMz2zniPctWQ65drPpggiX4q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6VWDHdjBELJkga75Q_mXQKXOrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmNnTJEloxgpMXrkKjZaNZzg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2GMS10esIhp0T514JpgpHJCbjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2foNGnMx3FsJZnVyW0TZbWSg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cs0IEMceMt9ybcXe92JyGJlajo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PqTqJkQbda0ORi68tSnsUR2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3l1YQ1GBRmk1oZDsD5-34fSvj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQiA8uKakpW3Pkl37lmABkyh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpVU5NCrpKES2elkiCeTQcT0Dyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vi96YWkLEz7OO3aQ2mP2c9Wt.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht de gehele presentatie (in 4k) willen bekijken, dan kan je hier terecht:
YouTube: Volvo EX30 presentatie voor Nederland

[ Voor 4% gewijzigd door NokiaFan op 26-08-2023 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41
Kon je ook het multimedia scherm al gebruiken en testen? Dus ook hoe het zicht is zo zonder instrumentarium voor je neus. En hoe snel het systeem is, of splitscreen er een beetje goed uitziet etc

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NokiaFan
Juancho schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:19:
Kon je ook het multimedia scherm al gebruiken en testen? Dus ook hoe het zicht is zo zonder instrumentarium voor je neus. En hoe snel het systeem is, of splitscreen er een beetje goed uitziet etc
Ja, zowel in de auto als de losse tablet waren bedienbaar. Wel in een afgeschermde demo modus. Navigeren en audio werkten bijvoorbeeld nog niet. Splitscreen niet kunnen ontdekken.

Het systeem leek wat sneller dan een Sensus systeem te reageren. Dit is allemaal nog wel erg beta en je weet natuurlijk ook niet of de hardware al final is in deze preproductie auto.

Informatie lijkt als bestuurder zijnde goed leesbaar te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:35
Ik ben dr ook geweest.

Rijden zelf in een V40, en was benieuwd naar de ruimte.
Vinde de Ex30 heel erg vergelijkbaar met de V40 qua ruimte. Bagageruimte in de EX wat kleiner, maar de V40 lijkt wat groter. Binnenruimte ongeveer identiek, ook achterin. Al heb je in de EX30 meer hoofdruimte.

Was positief verrast, al is de hoop dat de EX30 de opvolger van de V40 kan zijn voor ons vervlogen. Met 2 kinderen (9 en 7) zal het eerder een XC40 worden...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daikirai
@Mach Smalle stoelen? Dat is het eerste dat ik daarover hoor. Was dat ook jullie ervaring?

De wagen is net zo breed als een XC40 dus ben wel benieuwd waar dit vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daikirai
@NokiaFan Thanks voor het delen van je ervaringen!
Leuk om de presentatie te zien ook. Wist niet dat het echt een 'show' zou zijn.

Is zo te zien dus verstandig om bij start al aanwezig te zijn?
Was eigenlijk van plan later aan te kakken zodat ik direct kon plaatsnemen in de wagen :9
Maar dat lijkt me dan zonde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NokiaFan
Daikirai schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:02:
@NokiaFan Thanks voor het delen van je ervaringen!
Leuk om de presentatie te zien ook. Wist niet dat het echt een 'show' zou zijn.

Is zo te zien dus verstandig om bij start al aanwezig te zijn?
Was eigenlijk van plan later aan te kakken zodat ik direct kon plaatsnemen in de wagen :9
Maar dat lijkt me dan zonde.
Je reserveert een blok van een uur en een kwartier dacht ik. Je krijgt wat te drinken aangeboden bij binnenkomst en na een kwartiertje start de presentatie die ongeveer acht minuten duurt. Daarna kun je met iedereen een uur lang de tweetal auto’s bekijken en daarin plaatsnemen. Ruim voldoende tijd dus in mijn ogen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06 19:37

Mach

[END]Avengers

Daikirai schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:58:
@Mach Smalle stoelen? Dat is het eerste dat ik daarover hoor. Was dat ook jullie ervaring?

De wagen is net zo breed als een XC40 dus ben wel benieuwd waar dit vandaan komt.
Ik heb het zelf niet ervaren, althans ik heb niet in de auto kunnen zitten. Maar wat je zegt, hij is net zo breed als de xc40

DUGG

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ktenolix
Mijn vrouw en ik hebben hem ook mogen bewonderen vanmiddag. Erg goed verzorgde show van Volvo. We kregen zelfs een paraplu aangereikt om droog van de parkeerplaats naar de locatie te komen.

Wij konden bij de show gelukkig vooraan zitten. Was wel leuk gedaan. :) Een hele mooie auto om in het echt te zien!

Bij ons tijdvak waren de leeftijden aardig gemengd. Wat oudere mensen, maar ook wat jonge gezinnen gezien (met kinderwagen). Wijzelf hebben twee jonge kinderen van 3 en 6 jaar. Mijn vrouw is niet heel groot, ik ben 1m89.

De auto heeft ons positief verrast qua ruimte moet ik zeggen! Ik kon prima voorin zitten. Als ik achter mijzelf ging zitten, zat ik nog redelijk comfortabel. Of dat met lange afstanden lang zal blijven, weet ik niet, maar voor de kinderen zeker wel ruimte genoeg. Qua hoofdruimte vraag ik mij wel af hoe dat zal zijn zonder panoramadak. De kofferbak was ook ruimer dan ik dacht. Hier was ik het meest benieuwd naar.

Er stonden ook nog doosjes op tafels met daarin samples van de verschillende interieur stijlen. Ook een tablet met daarop een demo uitvoering van het multimediasysteem. In de auto reageerde die trouwens mooi vlot, voor zover je dat nu kunt beoordelen. Ik vond trouwens dat de bovenkant van het scherm best goed in je zichtveld zat als je boven je stuur uit keek. Denk dat dat wel prima is als je gaat rijden.

Voor ons gezin lijkt deze auto een prima keuze. Ik had wel graag een andere uitvoering willen zien, om voor ons een wat betere impressie te krijgen van de auto die we straks krijgen.

Wel een toffe ervaring. Ruim genoeg tijd om de auto van binnen en buiten onder te kwijlen. En m’n vrouw kon niet van het gedroogde fruit afblijven :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PL5p4sOpsz-wa9ZdWbP_FMDkT78=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8s9jksRkGT7MN4XmL0F6ST1M.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EDbr6-BnyqJqOLC9BG2n3j8E0E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJO8BGpdJj1P2Gs97wW4M42u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7RbDbJvSsgRKX0C_cal9w3EwdQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8Y6dt5l2Oyoph8JPtNdl8fJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6hAcqgBUfn0H1ejfYh0hgh_LV0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cn6bMQHeqsxE471UtKTo6D6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Nz56Gh5E4RgTxecjmjpZX_dBw8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFeZUEFDnLxkGjx2TjMN1ahi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfrqJFJDvqfOv7jnI--5TAWHb14=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caTSlFjSbELfGe9d7AFKBn1l.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmObDFDySsjNXGykHmZv08NE5EU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUyOeZWz41KPDomYDNI8NVHc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AD7nTmzuafpLkAFS3FkGDRnXKQ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Em31Kukz3Xbx7arZ2HdRUqMK.jpg?f=fotoalbum_tile

Helaas waren de miniatuur auto’s niet te koop :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-06 13:39
NokiaFan schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:40:

Mocht de gehele presentatie (in 4k) willen bekijken, dan kan je hier terecht:
YouTube: Volvo EX30 presentatie voor Nederland
Die presentatie is wel een beetje misleidend. Als je daarop zou afgaan, zou je denken dat elke Volvo EX30 een panoramadak heeft, terwijl dat alleen op de allerduurste uitvoering zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:00
Mooie auto.

Alleen wat 'jammere' details:
- ontbreken van display achter het stuur. Niet alleen kaal maar ook minder praktisch. Mijn huidige auto dupliceert zelfs het navigatiescherm achter het stuur. Rechtuit info ga ik denk ik wel missen.
- opliggende motorkap. Om de een of andere reden hebben bijna alle EV's dat. Zorgt voor een verstorende naad in het zij aanzicht van de auto

Je kunt zijn familieleden nog overwegen.
Alleen is de Zeekr X misschien iets te futuristisch en de Smart #1 weer te oubollig in vergelijking met de EX30.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:19
Ik ben vanmiddag in Vianen geweest en ik moet zeggen: ik ben om.
In het echt is het een hele mooie auto. Aanvankelijk nog wat sceptisch over de voorkant, maar in het echt ziet het er erg fraai uit.
Mijn huidige auto is een V50, qua zitcomfort is het een verbetering, zowel voorin als achterin. Ik denk voornamelijk omdat het een suv-achtige auto is. In de V50 moet ik met mijn 1,97m de stoel laag en ver naar achteren zetten om nog fatsoenlijk door de voorruit te kunnen kijken, bij de EX30 is dit minder het geval.
De ruimte achterin is prima, ik kan (weliswaar met de knieën breed) best o.k. achter mezelf zitten.

Wat ik wel miste bij de presentatie (en anderen met mij) was een auto zonder zonnedak. Volgens de aanwezige Volvo-medewerkers is het verschil met een vast dak millimeters ipv centimeters.

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Daikirai schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:58:

In juni heb ik de EX30 Beesd mogen zien en toen vond ik de stoelen inderdaad wat aan de smalle en korte kant. Maar dat was een momentopname (was niet veel tijd). Komend weekend ga ik daarom ook naar Vianen, dan wil ik het nog een het goed kunnen beoordelen.

Mochten jullie nog meer vragen hebben, laat maar weten dan ga ik mijn best doen.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-06 22:25
Op de Volvo website zie ik nu de pilot assist met stuurassistent niet meer staan bij de plus versie.
Ik dacht dat deze in eerste instantie wel bij het plus pakket zat inbegrepen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Kevix schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:08:
Op de Volvo website zie ik nu de pilot assist met stuurassistent niet meer staan bij de plus versie.
Volgens de brochure (pagina 25) zit dat er wel op bij de Plus variant.

-edit-
Ik vermoed dat het een dingetje is ivm wetgeving.

In de brochure staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8RZE2r3Z0r_2eqU3lOyFsJxlHo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cF3Swdj19LPz06if7YofS31h.jpg?f=user_large

En bij het samenstellen staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rj-OgrOQ5KwhYXCGtU7FP3GbnC4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8mQAVTSf7s5w2jIjVg8MRnM6.jpg?f=user_large

Dat klinkt dus alsof het er wel in zit, maar dat het niet in elk land aan mag staan.

[ Voor 44% gewijzigd door TheFruitNerd op 28-08-2023 11:36 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jordgubbbe
Kevix schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:08:
Dat is gek, zowel de Plus als Ultra hebben nu op de website enkel "Pilot Assist zonder stuurassistent". In de brochure die online staat heeft de Plus t.o.v. Core "Pilot Assist met actieve stuurondersteuning".

- edit-
TheFruitNerd schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:19:
[...]

..

En bij het samenstellen staat het volgende:
[Afbeelding]

Dat klinkt dus alsof het er wel in zit, maar dat het niet in elk land aan mag staan.
Dat laatste stukje uit je screenshot lijkt alleen over snelheid te gaan in een bocht en niet voor bijv. het tussen de lijntjes blijven en het automatisch wisselen van rijstrook zoals in een Tesla. Volgens de brochure:
Een constante snelheid draagt enorm bij aan het rijcomfort. De nieuwe generatie Pilot Assist past met behulp van de navigatiegegevens zelfs de snelheid in bochten aan. Daarnaast helpt het systeem u bij het zoeken naar rijstrookmarkeringen en met een zachte stuurhulp houdt het uw Volvo in het midden van de rijstrook. Bij filerijden volgt de auto uw voor-ligger en remt automatisch als dat nodig is. Als u Pilot Assist gebruikt in combinatie met verkeersbordinformatie en Intelligent Speed Assist (ISA) wordt de ingestelde maximumsnelheid automatisch aangepast als de snelheidslimiet lager wordt. Als de snelheidslimiet weer toeneemt gaat de auto weer terug naar de eerder ingestelde snelheid. En van rijstrook wisselen is met Lane Change Assist een kwestie van uw richtingaanwijzer aan-zetten. De rest gaat vanzelf.

[ Voor 61% gewijzigd door jordgubbbe op 29-08-2023 08:12 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 89 Laatste