Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 2 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0910
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-05 09:04
Wat is TS?😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 09:56
Topic start ;) Dus eerste post in dit topic

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0910
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-05 09:04
Ok prima!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Crescendo schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:44:
[...]

Heeft hij ook verteld waar hem dat dan in zat (hoofdruimte, beenruimte, te smalle stoelen, te korte stoelen etc..) ? Ik ben ook 1.90 en rijd nu een C30. Daarin kan ik vorstelijk zitten, maar ik heb die lengte qua stoel ook wel echt nodig. Ben dus benieuwd op wat ik mogelijk moet interen.
Ben zelf aan het zoeken gegaan en heb de EX30 met CX40 vergeleken. In de CX40 pas ik prima. In de EX30 is de hoofdruimte zo'n 5cm minder, dus dat kan voor lange mensen (zoals ik, 2 mtr) een probleem zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4koHvXrbJeH7iVsugk3f2fKtCk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q9rNLQWCe7QZbzBCT1V9lcsR.png?f=user_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:57
@Microkid De Megane Etech lijkt qua maten erg op de EX30, dus die zou eventueel als proefzitter kunnen totdat de showmodellen er zijn.

Wat is overigens lang? :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ophidian schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:07:
@Microkid De Megane Etech lijkt qua maten erg op de EX30, dus die zou eventueel als proefzitter kunnen totdat de showmodellen er zijn.

Wat is overigens lang? :+
Goede tip, zal ik eens proberen. Lang is voor mij 2 meter... ;)

edit: weet je het zeker? De EX30 zou een hoofdruimte van 98cm hebben, de Megane Etech slechts 88,5cm. Nogal een verschil...

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 01-07-2023 13:22 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Microkid schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:08:
[...]

Goede tip, zal ik eens proberen. Lang is voor mij 2 meter... ;)

edit: weet je het zeker? De EX30 zou een hoofdruimte van 98cm hebben, de Megane Etech slechts 88,5cm. Nogal een verschil...
In carbase staat bij de megane: hoofdruimte voor 890-990 mm

EX 30 is wel 5 cm hoger tov de Megane.

Vandaag bij de Volvo dealer geweest, even Vapour Grey bekeken op een V60. Soort Nardo Grey alleen dan metallic vond ik. Erg mooi, dus kleur aangepast van wit naar deze kleur. Op foto altijd lastig, maar voor het idee (klik voor grote afbeelding):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyj5HyqHqHpYyiZdtmBffdTKdHA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfdzkwYq6Meye15rDDGiQanS.jpg?f=fotoalbum_medium

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Die kleur ziet er op de foto inderdaad wel tof uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:57
Vandaag bij de dealer geweest, die had het over een evenement in Vianen over 8-10 weken waar je de auto live kon zien en evt een proefrit kon maken.

Ik mag in maart '24 een nieuwe auto uitzoeken van de werkgever dus ik moet deze week bestellen als ik de EX30 in maart wil ontvangen. Zoals velen hier, vind ik het echter lastig om de auto te kiezen zonder hem in het echt te zien of proefrit te maken.

Voor de mensen die de auto al hebben gezien hier, is de kofferbak groot genoeg voor een hond van 25KG (Chow Chow)? Of, is de kofferbak vergelijkbaar met die van de VW Polo (aangezien de hond daar nu ook in past).

Twijfel nu tussen Smart #1, Tesla model 3 en Volvo EX30. Stiekeme voorkeur gaat voor de EX30 maar twijfel twijfel...

Im notorious

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 18:31
Thenotorious schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:16:
Vandaag bij de dealer geweest, die had het over een evenement in Vianen over 8-10 weken waar je de auto live kon zien en evt een proefrit kon maken.

Ik mag in maart '24 een nieuwe auto uitzoeken van de werkgever dus ik moet deze week bestellen als ik de EX30 in maart wil ontvangen. Zoals velen hier, vind ik het echter lastig om de auto te kiezen zonder hem in het echt te zien of proefrit te maken.

Voor de mensen die de auto al hebben gezien hier, is de kofferbak groot genoeg voor een hond van 25KG (Chow Chow)? Of, is de kofferbak vergelijkbaar met die van de VW Polo (aangezien de hond daar nu ook in past).

Twijfel nu tussen Smart #1, Tesla model 3 en Volvo EX30. Stiekeme voorkeur gaat voor de EX30 maar twijfel twijfel...
Model 3 valt af als je een hond diervriendelijk wil vervoeren in de kofferbak… 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

TheFruitNerd

iets met fruit

Thenotorious schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:16:

De kofferbak van een Polo is ca 350L. De EX30 heeft ca 320L. Dus is iets kleiner.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thenotorious
orillion schreef op zondag 2 juli 2023 @ 07:26:
[...]

Model 3 valt af als je een hond diervriendelijk wil vervoeren in de kofferbak… 😅
Haha ja klopt, model 3 staat er eigenlijk gewoon op omdat het goede deal is voor wat je krijgt qua specs. Dan moet de hond in dat geval maar op de achterbank, wat zeker niet de voorkeur heeft. Meerprijs voor de model Y vind ik het dan niet waard, dan ga ik liever voor de #1 of de EX30.
TheFruitNerd schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:01:
[...]

De kofferbak van een Polo is ca 350L. De EX30 heeft ca 320L. Dus is iets kleiner.
Goed om te weten, de #1 heeft standaard 273 liter geloof ik maar omdat de achterbank verschuifbaar is kun je wel meer ruimte creëren. Is geloof ik bij de EX30 niet zo.

Im notorious

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
TheFruitNerd schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:01:
[...]

Thenotorious schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:47:
[...]

Goed om te weten, de #1 heeft standaard 273 liter geloof ik maar omdat de achterbank verschuifbaar is kun je wel meer ruimte creëren. Is geloof ik bij de EX30 niet zo.
Niet helemaal waar, onder de laadvloer zit nog 61 liter. Als je de laadvloer een niveau lager zet, heb je dus 379 liter.
Het maximale laadvolume achter de achterbank bedraagt 318 liter onder de afneembare hoedenplank. Dit bevat ook een verborgen opbergruimte van 61 liter onder de laadvloer. De laadvloer draagt bij aan de veelzijdigheid en kan eenvoudig in twee niveaus worden versteld: normaal vlak niveau en laag niveau voor grotere items zoals koffers.
Laadkabel kan in de frunk, dus dat hoeft er niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Ophidian schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:55:
[...]

[...]

Niet helemaal waar, onder de laadvloer zit nog 61 liter. Als je de laadvloer een niveau lager zet, heb je dus 379 liter.

[...]

Laadkabel kan in de frunk, dus dat hoeft er niet onder.
Ok ja, dan is de EX30 ook groot zat voor de hond denk ik zo. Ga a.s. zaterdag een uurtje rijden met de Smart #1 en denk daarna een beslissing nemen. Ik denk dat de interieur van de #1 iets hoogwaardiger is dan de EX30, maar de software van de EX30 spreekt me dan meer aan omdat het op Android Automotive draait.

To be continued!

Im notorious

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-09 23:49
Voor de hond moet je misschien naar de Zeekr X kijken, het broertje van de EX30 en Smart #1. De zitting van de achterbank gaat daar electrisch omhoog om ruimte voor huisdieren te creeren.
Afbeeldingslocatie: https://st.arenaev.com/news/23/04/zeekr-x-high-end-electric-suv-with-560km-range-for-just-usd-27600/inline/-1200/arenaev_008.jpg

De rest van de tech is ook indrukwekkend. Als het onderhoud door Volvo zou uitgevoerd worden (ergens gelezen dat dit een mogelijkheid zou zijn) dan wordt het een serieuze contender voor mij. De EX30 of de Zeekr X.

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Thenotorious schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:05:
[...]

Ok ja, dan is de EX30 ook groot zat voor de hond denk ik zo. Ga a.s. zaterdag een uurtje rijden met de Smart #1 en denk daarna een beslissing nemen. Ik denk dat de interieur van de #1 iets hoogwaardiger is dan de EX30, maar de software van de EX30 spreekt me dan meer aan omdat het op Android Automotive draait.

To be continued!
Moet mijzelf toch corrigeren. De Nederlandse prijslijst is er niet helemaal duidelijk in, maar de Vlaamse wel.
Laadvolume onder bagagescherm ISO V211-2 (incl. V209) (liter) 318. ISO V211-2: Met achterbank opgeklapt, laadhoogte gelijk aan bovenzijde achterbank.

V209 is laadruimte onder de laadvloer. Dus het is 318 liter, niet 379 liter. Laadvolume onder koffervloer ISO V209 (liter) 61.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
318 Liter is op zich niet veel. Maar ja, hoe vaak heb je die ruimte nou nodig? Wij zitten wel te twijfelen om een dak koffer aan te schaffen voor de vakanties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Ktenolix schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:32:
318 Liter is op zich niet veel. Maar ja, hoe vaak heb je die ruimte nou nodig? Wij zitten wel te twijfelen om een dak koffer aan te schaffen voor de vakanties.
Wij zijn een paar keer met de Corsa op vakantie geweest met twee volwassen en twee kinderen. Die heeft 267 liter, dat lukte an sich prima. Heb je een trekhaak? Dan is zo’n box achterop mooier, die heeft een stuk minder invloed op je verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Ophidian schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:11:
[...]

Wij zijn een paar keer met de Corsa op vakantie geweest met twee volwassen en twee kinderen. Die heeft 267 liter, dat lukte an sich prima. Heb je een trekhaak? Dan is zo’n box achterop mooier, die heeft een stuk minder invloed op je verbruik.
Ik heb een trekhaak erbij ja, maar daar zitten òf de fietsen op, òf de caravan :) en ik heb een vrouw die heel goed is in koffers/tassen pakken (auto zit zo vol :+ ). Er moet nl al een boodschappenkrat mee (of twee), tas met speelgoed, tassen met kleding, en optioneel een pomsky. Dan wordt het wel spannend :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:37
die liters zijn tot het afdekzeil , daarboven zit nog ruimte dus in het geval van de hond kan die gewoon nog rechtop staan/zitten.
Hangt dus meer af van hoe hoog het afdekzeil zit EN hoe hoog de carosserie van de betreffende auto is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ophidian
Ktenolix schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:16:
[...]

Ik heb een trekhaak erbij ja, maar daar zitten òf de fietsen op, òf de caravan :) en ik heb een vrouw die heel goed is in koffers/tassen pakken (auto zit zo vol :+ ). Er moet nl al een boodschappenkrat mee (of twee), tas met speelgoed, tassen met kleding, en optioneel een pomsky. Dan wordt het wel spannend :p

Hier een mooi filmpje, duidelijk weergegeven hoe de achterbak eruit ziet en hoe die zich verhoudt tot een XC40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Thenotorious schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:05:
[...]

To be continued!
Ben benieuwd hoe je de smart vind rijden. Ik wil daar ook binnenkort een proefrit in maken eigenlijk. Waar ga je die proefrit doen? Voor mij ook de EX30 of de Smart #1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:37
[b]Ophidian in "Het grote Volvo EX30 topic"Ophidian schreef op zondag 2 juli 2023

Hier een mooi filmpje, duidelijk weergegeven hoe de achterbak eruit ziet en hoe die zich verhoudt tot een XC40.
Het is een B segment kofferbak te noemen .
Afmetingen van 70cm diep x 93cm breed heeft een polo ook . De hoogte met de dubbele vloer eruit lijkt wel gunstiger .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thenotorious
Crescendo schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:34:
[...]

Ben benieuwd hoe je de smart vind rijden. Ik wil daar ook binnenkort een proefrit in maken eigenlijk. Waar ga je die proefrit doen? Voor mij ook de EX30 of de Smart #1.
Ik heb de proefrit gepland staan bij Louwman in Den Bosch. Heb 'm gister al uitgebreid bekeken en in gezeten, en was aardig onder de indruk van de standaard opties en kwaliteit van het interieur voor de relatief lage prijs.

Enige waar ik mij een beetje zorgen om maak is de range en de infotainment, had liefst Android automotive gezien.

Im notorious

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Mijne is twee weken geleden besteld. Ik ben voor de Single Motor gegaan, ook omdat dit dr enige is met een LFP accu.

De extended range en dual motor hebben NMC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Leuk een eigen EX30 topic! Denk ook wel goed want het is natuurlijk een totaal andere wagen dan de XC40 die een aantal van ons nu hebben. Waaronder ikzelf dus ook.

Ik heb onlangs met de dealer gesproken over een mogelijke inruil (ik lease wel overigens) maar ik wil perse de wagen eerst zelf zien en rijden. Heb dan ook geen haast want ik ben super blij met mijn XC40 P8. Enige reden dat ik evt zou willen switchen is als het ons netto p/m een leuk bedrag extra oplevert want heel goed van pas komt gezien onze huizenjacht.

Gezien mijn P8 nog deels 8% bijtelling heeft (volgens mij tot 45k en de rest 22%) vraag ik me af of het financiële voordeel er wel gaat zijn, laten we zeggen minimaal €200. Maar dat gaan we dan even bespreken, ook wat te doen met mijn P8.

Tot dan lees ik hier zeker mee want het is een hele interessante wagen zo op het eerste oog.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Nu online

TheFruitNerd

iets met fruit

Juancho schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:58:
Leuk een eigen EX30 topic! Denk ook wel goed want het is natuurlijk een totaal andere wagen dan de XC40 die een aantal van ons nu hebben. Waaronder ikzelf dus ook.

Ik heb onlangs met de dealer gesproken over een mogelijke inruil (ik lease wel overigens) maar ik wil perse de wagen eerst zelf zien en rijden. Heb dan ook geen haast want ik ben super blij met mijn XC40 P8. Enige reden dat ik evt zou willen switchen is als het ons netto p/m een leuk bedrag extra oplevert want heel goed van pas komt gezien onze huizenjacht.

Gezien mijn P8 nog deels 8% bijtelling heeft (volgens mij tot 45k en de rest 22%) vraag ik me af of het financiële voordeel er wel gaat zijn, laten we zeggen minimaal €200. Maar dat gaan we dan even bespreken, ook wat te doen met mijn P8.

Tot dan lees ik hier zeker mee want het is een hele interessante wagen zo op het eerste oog.
Als je XC40 in 2020 op kenteken is gezet, dan heb je inderdaad 8% over de eerste 45k.
Ik doe even wat aannames, maar;

XC40
Fiscale waarde: €50.000
Bijtelling: €392 bruto p/mnd
€300 bruto (8% over de eerste 45k) + €92 bruto (22% over de laatste 5k)

EX30
Fiscale waarde: €45.000
Bij levering in 2023; Bijtelling: €650 bruto p/mnd
€467 bruto (16% over de eerste 35k) + €183 bruto (22% over de laatste 10k)
Bij levering in 2024; Bijtelling: €675 bruto p/mnd
€400 bruto (16% over de eerste 30k) + €275 bruto (22% over de laatste 15k)

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
TheFruitNerd schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:24:
[...]

Als je XC40 in 2020 op kenteken is gezet, dan heb je inderdaad 8% over de eerste 45k.
Ik doe even wat aannames, maar;

XC40
Fiscale waarde: €50.000
Bijtelling: €392 bruto p/mnd
€300 bruto (8% over de eerste 45k) + €92 bruto (22% over de laatste 5k)

EX30
Fiscale waarde: €45.000
Bij levering in 2023; Bijtelling: €650 bruto p/mnd
€467 bruto (16% over de eerste 35k) + €183 bruto (22% over de laatste 10k)
Bij levering in 2024; Bijtelling: €675 bruto p/mnd
€400 bruto (16% over de eerste 30k) + €275 bruto (22% over de laatste 15k)
Fiscale waarde van mijn P8 is €67.000 en de EX30 die ik dan perse terug zou willen kost €50.000. Echter, het leasebudget is ondertussen ook met €100,-- omhoog gegaan, ik denk dat de eigenbijdrage van €250 die ik nu heb dan ook grotendeels wegvalt + de extra extra bijdrage die ik aan het einde van het jaar heb voor auto's duurder dan €45.000 valt voor mij ook grotendeels weg (is volgens mij ongeveer €500 p/j).

Dus met die voordelen van de goedkopere EX30 zou ik het gemis van 8% bijtelling moeten compenseren + er nog netto bijv. €200 aan overhouden. Ben benieuwd of dat gaat lukken. En anders geen probleem, dan rijd ik met alle liefde mijn P8 uit contract en verleng dat contract dan zelfs tot de max. En na wat snelle eerste berekeningen denk ik dat het idd de P8 uitrijden wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 03-07-2023 19:10 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:44
Ik heb me zojuist aangemeld voor een uitgebreide preview van de EX30 bij Mayster Studio in Vianen. Kan eind augustus terecht. Je krijgt dan ruim een uur de tijd om alles te bekijken.

Nog even over de bagageruimte. De dame in deze video heeft het over 413 liter. :) YouTube: ⚡EV Showdown: MG4 vs. Volvo EX30 - Discover the Electric Gamechangers!

Update: afgaande op de reacties onder de video, is het nog niet helemaal duidelijk. :)

[ Voor 10% gewijzigd door NokiaFan op 04-07-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Ik ga me ook aanmelden daarvoor. :)

Vanaf 25 aug t/m 8 September is de mogelijkheid om de auto in Vianen te bekijken. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znmkZVVigh-XPc4HsPzCDF9ptOc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eFyVM2NYLMQwBaIpWvYAnaFI.png?f=fotoalbum_large

Ik weet niet of je via de website je ook kunt aanmelden hiervoor. Kreeg het in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Voor wat betreft de kofferbak ruimte kan het zijn dat op de Tsjechische site een andere iso berekening gebruikt wordt? In de Nederlandse brochure staat het aantal liters tot aan de bovenkant van de achterzitting. Dus tot aan de hoede plank zeg maar.
Inhoud bagageruimte ISO V211-2 / ISO V211-1 / ISO V214-1318L / 622L / 904L
Inhoud bagageruimte onder laadvloer ISO V20961L

ISO V211-2: Met achterbank opgeklapt, laadhoogte gelijk aan bovenzijde achterbank
ISO V211-1: Met achterbank neergeklapt, laadhoogte gelijk aan bovenzijde voorstoelen
ISO V214-1: Met achterbank neergeklapt, laadhoogte gelijk aan plafond / Metingen door middel van
1 liter dozen (200 x 100 x 50 mm)

[ Voor 41% gewijzigd door Ktenolix op 04-07-2023 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Ktenolix schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:44:
Ik ga me ook aanmelden daarvoor. :)

Vanaf 25 aug t/m 8 September is de mogelijkheid om de auto in Vianen te bekijken. :)

[Afbeelding]

Ik weet niet of je via de website je ook kunt aanmelden hiervoor. Kreeg het in de mail.
Ik heb mij ook aangemeld *O*

Leuk filmpje in 4K HDR en lekker scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Meer en beter beeldmateriaal is altijd goed :D

In die video heeft hij het over slechts 234 L trunk size :') Duidelijk is in ieder geval dat daar veel verwarring over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik zie in die video hierboven wel dat je wederom alleen maar OPD aan/uit kan zetten? En dus niet diverse standen hebt? Jammer toch weer dat ze dat niet aangepakt hebben ivm de P8. Natuurlijk, ik ben na bijna 2 jaar P8 rijden echt wel gewend aan het behoorlijk ferm afremmen op OPD dus dat gaat nu blind en ik rij niet meer zonder OPD, maar toch is het wel fijn als je dat kan aanpassen en ook heel snel/simpel. Maar ook nu moet je zoals ik het zie weer het menu in en daar het aan/uit zetten ipv via een knop in het systeem.

Ik denk dat daar nog wel meer items negatief naar voren zullen gaan komen nu Volvo er voor kiest om vrijwel alle fysieke knoppen weg te bezuinigen en alles ala Tesla in het menu te proppen. Ik zag ook in de video dat je geen fysieke volume knop meer hebt. Echt onbegrijpelijk. Nou kan je zeggen, gebruik die knoppen op je stuur maar. Dat kan, maar toch gebruik ik in praktijk nog behoorlijk vaak de fysieke draai knop voor volume/pauze/play. Soort automatisme.

Dit is gelijk ook een reden waarom ik nooit blind deze wagen zou bestellen zonder eerst een paar keer proef te rijden om te ervaren hoe dat zit met zo'n beetje alles weg gestopt in het systeem. Het is niet des Volvo's als je kijkt naar veiligheid dus dat gaat denk ik best een aanpassing worden voor vele Volvo rijders. En of dat allemaal zo positief ervaren wordt....

Ben daarom ook erg benieuwd wanneer de eerste echte reviews video's gaan komen via de bekende (Youtube) kanalen. Is het al bekend wanneer deze kanalen de wagen echt mogen gaan rijden en daar hun item over kunnen maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
Hier enkele closeups voor de leuk :) Wat ik wel heel gaaf vind is het lijnpatroon op de plastic delen van de voor/achter/zijbumper. Ook het kleine uitstekende randje rondom de wielkassen om schade aan de lak te voorkomen.

Voor in de bumper in de luchtinlaten zitten kleppen die open/dicht kunnen zodra het accupakket gekoeld moet worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcRM2YhEQwN9E3Hwk9fCjplUirA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jKlYVfgW8JW03pydV0cD6APT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWzkbWYaBPwsBhlEeB6f5-9WHoE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QkKHdfLWBoybKDa0tnjZpJ6r.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-_P5onRaYI-smqbg8apJ0wGb_Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VXn0fOXd953HJkS250mkQ4Ms.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbD-q6C-SXQmacobAlCLnbtg41c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9A8fNQpWJuyo5UqzdkLAa5I7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJ0mRR5oEa8ZY1wIkML2YkrnRBE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/erUiTs0Sej2iDk4mkKMPQkTV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7A7Y0avBYO5CIPWftWu0-fMZS4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/12OYs33zLJhUH1fCigvfsT3e.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUsehSxtsrTuqofH-ACgdHQmOiM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/q2h1bYmb79KBBXLAMPnRUIsr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlOsT53SydppnJbcojjVep0sQtg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oDZM3SwLqlWNTCodrnW4v03r.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cR-CoKUTXnIniNpqXmWNuGrJFqQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/URHAQ1rOEV9syVLZ3rNcO4gS.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Msha1jrvPUNNFk54nLMaxAmWUa4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1URfNTs4dvOIneHXL9B29bDb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8--FCHqb95sXx6AHH04kUPIRia0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/x56L4KsdGia7lNRAgpJpxctZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00Wv0Qpcho4umAfqxg2nMDtBw8c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/g59p1RsoSgPCtWKy0EpYfh94.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3wDzDlx8Ow67WGF6JlZcXNXMy8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/R7H4YwgmkSlqzuVHwHDrphKG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ud_nPSE8ILtq29u51N5aiwsHcWc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/z5P4Gz8gpCAgwoSQ6kmvdTXM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrKKnmlxaRcJkzMo7zp1-8M4v54=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ziezG6rrScHhBghHEReTbg42.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 18:31
Ophidian schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:52:
[...]

Grapjas.

Waar ze die gaan monteren dan en hoe dat er op de EX30 uitziet.
Zal er zo uit gaan zien op de cross country, dus zal wel hetzelfde zijn voor de gewone:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xw3AkHPtYXUE6IBMo3nsfBAxf1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K75eP10QkJu0uQxZw9A9YZqK.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door orillion op 05-07-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Oehhh, daar hebben ze carbon in de bumper zitten <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
orillion schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:32:
[...]

Zal er zo uit gaan zien op de cross country, dus zal wel hetzelfde zijn voor de gewone:
[Afbeelding]
Scherp gezien! Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:55
Ktenolix schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:15:
Hier enkele closeups voor de leuk :) Wat ik wel heel gaaf vind is het lijnpatroon op de plastic delen van de voor/achter/zijbumper. Ook het kleine uitstekende randje rondom de wielkassen om schade aan de lak te voorkomen.
Ja dat plastic randje heeft mijn Ampera-e ook, en ik denk dat dit heel wat steenslagschade en roestvorming in de toekomst van je wielkasten voorkomt.

Trouwens, ondanks dat de LFP accu kleiner is, neig ik er steeds meer naar toe om die eventueel te nemen, mocht ik nog een mooie deal kunnen maken met mijn Opel Ampera-e (met nieuwe accu), maar tot nu toe schijnen tweedehands EV's opeens een stuk minder in trek te zijn volgens de handelaren verkopers..

Maar terug naar de accu, een LFP ofwel LiFePo4 is een zeer duurzame accu die veel meer laadcyclussen aan zou kunnen gedurende zijn levensduur dan "gewoon" Li-Ion. Waar Li-Ion zo'n 2000 cyclussen heeft zou LFP er zo'n 6000 hebben. Nogal een verschil. Nadeel is natuurlijk de lagere energiedichtheid en daardoor iets zwaarder. Maar wel duurzamer op de langere termijn denk ik.

Ook jammer dat je bij de uitvoering met de LFP accu, de Single Motor, je geen velgenoptie meer hebt. Alleen de 18" is mogelijk. Vaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
Leuk detail gespot :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWaaHenTBywUKcc0mRiGKAF_dBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9jURiZaVGTt94RgI25Rkq4kc.png?f=fotoalbum_large

Overigens zag ik onder de achterbumper deze rode lampjes, ik vraag mij af of dit mistachterlicht is of gewoon verlichting? Lijkt mij gewoon mistlampen eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2JvZDwG-A1X78k4VYyLaouGdmU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XKDGq4dj4ASmDIw4d0SZGrgB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Ktenolix op 05-07-2023 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

4K highlight reel van SDA Dan Cars, zonder commentaar maar met goede achtergrondmuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ktenolix schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:21:
[YouTube: New Volvo EX30 Electric 2024]
4K highlight reel van SDA Dan Cars, zonder commentaar maar met goede achtergrondmuziek.
Mooi filmpje met lekkere muziek!
Wel jammer van de bandenkeuze zonder velgrandbescherming.
Bij dit soort velgen wil je velgrandbescherming. Dat staat ook nog eens mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Eind augustus - september is er een promo event voor de EX30 in Vianen. Kreeg van de week daar de uitnodiging van en kon nog net een plekje op de vrijdagavond boeken. Voor zover ik die mail zo las, is het niet met een proefrit.

EDIT: Ik liep nog een pagina achter zie ik. :9

[ Voor 10% gewijzigd door Crescendo op 07-07-2023 09:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
Kort filmpje over het interieur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-09 14:03
Ik wacht ook met bestellen tot ik zelf in de auto heb kunnen zitten bij het promo-event.
Aangezien ik vrij lang ben (1,97m) met een zwakke rug ben ik vooral benieuwd naar de zitpositie. De stoelen, de been- en hoofdruimte.

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 08:43
Zwijntje schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 23:29:
Ik wacht ook met bestellen tot ik zelf in de auto heb kunnen zitten bij het promo-event.
Aangezien ik vrij lang ben (1,97m) met een zwakke rug ben ik vooral benieuwd naar de zitpositie. De stoelen, de been- en hoofdruimte.
Zou ik ook doen. Ik heb alleen geen plek kunnen bemachtigen bij het event. Voor mij dus wachten totdat er wat bij de dealer staat. Voor mij is belangrijk hoe de instap is. Ik wil niet te laag zitten en instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik zou persoonlijk echt even afwachten tot de eerste reviews van bekende kanalen op Youtube komen en die de wagen ook echt mogen rijden. Maargoed, dat zou ik doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ik zou de ex30 graag in het echt willen zien, vind het een mooie auto. Iemand enig idee of hij bij een dealer in NL staat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

@sahinasappelsap Ze is op dit moment nog nergens live te zien voor zover mij bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
mausy5043 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:09:
@sahinasappelsap Ze is op dit moment nog nergens live te zien voor zover mij bekend.
Jammer! Dan moet ik het nog even afwachten helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Je kan je dealer vragen, misschien hebben ze nog een optie staan bij de fabriek of elders waar ze een x aantal klanten mee mogen nemen. En anders idd afwachten want dat kan nog wel een tijdje duren voor je kan proefrijden etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwijntje
sahinasappelsap schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:20:
Ik zou de ex30 graag in het echt willen zien, vind het een mooie auto. Iemand enig idee of hij bij een dealer in NL staat toevallig?
Ik heb me kunnen inschrijven voor de preview van de EX30 in de Mayster studio in Vianen eind augustus. Ik begreep dat dit event vrij snel was volgeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan1105Online
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb vandaag de EX30 Core Extended range besteld via Care by Volvo. De standaard kleur en interieur wel met getinte ramen en verwarmde stoelen. Nu vraag ik me alleen af hoe het standaard (100w) audio systeem zou zijn t.o.v. het Harman Kardon systeem (1040w). Dat is de enigste optie die ik interessant vind van het plus pakket.

De prijzen van Care by Volvo zijn trouwens aangepast. Alle varianten zijn nu een paar tientjes per maand duurder geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door Daan1105Online op 18-07-2023 22:21 . Reden: grammar ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bor7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 21:52
ik heb me ook aangemeld voor de preview in Vianen, en het lijkt nog wel of er plaats is op sommig plekken..

Iets anders: er is een app om de ex30 met augmented reality (AR) op je inrit te bekijken..

https://apps.apple.com/nl/app/volvo-cars-ar/id6448719010

https://play.google.com/s...om.volvocars.arexperience

of gewoon in je kamer, en dan kun je er ook in zitten..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGPqy9yrmm-pOwZMgWGRK8g_efY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TfCRkXYb9Vj7UrpYBUHcYmSm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Daan1105Online schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:20:
Ik heb vandaag de EX30 Core Extended range besteld via Care by Volvo. De standaard kleur en interieur wel met getinte ramen en verwarmde stoelen. Nu vraag ik me alleen af hoe het standaard (100w) audio systeem zou zijn t.o.v. het Harman Kardon systeem (1040w). Dat is de enigste optie die ik interessant vind van het plus pakket.

De prijzen van Care by Volvo zijn trouwens aangepast. Alle varianten zijn nu een paar tientjes per maand duurder geworden.
Bijzonder. Vraag mij af of mijn maandbedrag dan ook omhoog gaat. Heb al besteld en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Jammer dat ze Ddie AR dan niet ingebouwd hebben... 🤔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zwijntje
Heeft er al iemand stilgestaan bij het feit dat de motorrijtuigenbelasting voor elektrische auto's gaat veranderen? En heeft dat de beslissing beinvloed?

Vanaf 2025 betekend dat voor de EX30 een verhoging van de maandelijkse lasten van EUR 25,33, en vanaf 2026 een verhoging van EUR 101,33!

Ik heb hierover met Volvo contact gehad met betrekking tot een Care By Volvo abonnement.
In eerste instantie vertelde de man dat de prijsstijging zonder pardon doorberekend mag worden naar de klant. Maar na 15 minuten belde deze man mij terug om te melden dat dit toch niet het geval is.
Zelfs in geval van een langdurig CbV contract (48 maanden), moet Volvo voor elke prijswijziging de klant 3 maanden vooraf informeren en de klant de kans geven hiermee akkoord te gaan.
Gaat de klant niet akkoord, dan word het contract beeindigd op het moment dat de prijsstijging in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Hele mooie auto op een knap prijspunt.

Zoals velen in dit topic vraag ik me wel af hoe het is om geen display te hebben achter het stuur. Daar heb ik toch graag de basisinformatie staan. Ook heb ik graag fysieke knoppen voor de AC en volume (mag op stuur). Persoonlijk geen fan van de trend om alles in menu's op touchscreens weg te stoppen, zowel wat betreft gebruiksgemak als veiligheid.

[ Voor 4% gewijzigd door DennisCle op 20-07-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:22
Zwijntje schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:49:
Heeft er al iemand stilgestaan bij het feit dat de motorrijtuigenbelasting voor elektrische auto's gaat veranderen? En heeft dat de beslissing beinvloed?

Vanaf 2025 betekend dat voor de EX30 een verhoging van de maandelijkse lasten van EUR 25,33, en vanaf 2026 een verhoging van EUR 101,33!

Ik heb hierover met Volvo contact gehad met betrekking tot een Care By Volvo abonnement.
In eerste instantie vertelde de man dat de prijsstijging zonder pardon doorberekend mag worden naar de klant. Maar na 15 minuten belde deze man mij terug om te melden dat dit toch niet het geval is.
Zelfs in geval van een langdurig CbV contract (48 maanden), moet Volvo voor elke prijswijziging de klant 3 maanden vooraf informeren en de klant de kans geven hiermee akkoord te gaan.
Gaat de klant niet akkoord, dan word het contract beeindigd op het moment dat de prijsstijging in gaat.
Dit is inderdaad een van de voordelen van het Care by Volvo abonnement ten opzichte van private lease. Want bij private lease mag de leasemaatschappij prijsverhogingen vanwege belastingen wél doorberekenen aan de gebruiker.
Overigens is het nog maar helemaal afwachten wat de belastingregels vanaf 2025 gaan zijn. Daar is nog niets over bekend. De kans is wel groot dat niet zonder meer dezelfde belastingtarieven gaan gelden voor EV's. Vrijwel alle politieke partijen willen EV's stimuleren, ofwel omdat ze klassieke vroemvroem/zoemzoem-partijen zijn, ofwel omdat ze EV's willen stimuleren vanuit milieu/klimaatoogpunt.
Aan de andere kant was dit wel een van de overwegingen om uiteindelijk niet de kiezen voor Volvo, maar een Stellantis-concurrent, waar vanwege een tijdelijke actie je na minimaal 1 jaar gratis en zonder verdere voorwaarden of kosten je private lease-contract mag opzeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Of-Aaargh op 20-07-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Het is jammer dat de LFP accu niet besteld kan worden met warmtepomp en je geen velgenkeus hebt met het Plus pakket. De LFP accu heeft de potentie om veel langer mee te gaan dan de NMC accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:21
Tranquility schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:45:
Het is jammer dat de LFP accu niet besteld kan worden met warmtepomp en je geen velgenkeus hebt met het Plus pakket. De LFP accu heeft de potentie om veel langer mee te gaan dan de NMC accu.
Kan wel hoor via accessoire dealer. Hier ook zo gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan1105Online
Ktenolix schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:16:
[...]

Bijzonder. Vraag mij af of mijn maandbedrag dan ook omhoog gaat. Heb al besteld en alles.
Nee de prijs die je betaald is vast voor 48 maanden. Ik betaal voor de Core extended range standaard kleur met getinte ramen, verwarmde stoelen op basis van 10.000 km 569 euro. Dit is nu 609 euro per maand geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan1105Online
Tranquility schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:45:
Daarom heb ik gekozen voor care by Volvo. Geen verassingen, laag maandbedrag. Ophalen en na 48 maanden inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan1105Online
Heeft iemand met een lopende bestelling al een verwachte leverdatum in de app staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Daan1105Online schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:10:
Nee de prijs die je betaald is vast voor 48 maanden. Ik betaal voor de Core extended range standaard kleur met getinte ramen, verwarmde stoelen op basis van 10.000 km 569 euro. Dit is nu 609 euro per maand geworden.
FF rekenen: 48x € 609,- is een whopping € 29.232,-! na die 48 maanden lever je hem in en sta je met lege handen en heb je helemaal NIETS. Dat vind ik wel een enorme afschrijving na vier jaar. Is een financiering dan niet voordeliger? Dan lever je niets in na de "huurperiode" en is de auto van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Daan1105Online schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:11:
Daarom heb ik gekozen voor care by Volvo. Geen verassingen, laag maandbedrag. Ophalen en na 48 maanden inleveren.
En sta je dus weer met lege handen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan1105Online
Tranquility schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:48:
[...]

FF rekenen: 48x € 609,- is een whopping € 29.232,-! na die 48 maanden lever je hem in en sta je met lege handen en heb je helemaal NIETS. Dat vind ik wel een enorme afschrijving na vier jaar. Is een financiering dan niet voordeliger? Dan lever je niets in na de "huurperiode" en is de auto van jou.
Bij een aanschaf heb je afschrijving, wegenbelasting, verzekering, onderhoud, en als je hem financiert betaal je ook nog eens een hoop aan rente (zomaar 5000 euro). Plus je neemt de gok dat de auto na die 4 jaar nog bedrag X waard is. Als de accu technologie beter wordt zullen dit allemaal export autos worden of aangeboden worden voor lage prijzen.

Zie het zo, ik weet nu de auto kost mij maximaal 569 euro per maand. Als je hem koopt kost die minimaal bedrag X per maand.

Ik heb tevens ook een eigen bedrijf. Als ik het rendement over 42000 euro pak in 4 jaar zou financieel gezien, de auto kopen, de slechtste keus zijn.

Hoe je het ook gaat doen, een auto kost geld. Alleen als je kijkt naar een nieuwe auto is dit de voordeligste manier en de meest zekere manier van rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan1105Online
[...]

Ik heb even snel gekeken, op basis van 48 maanden 42500,- euro (wat mijn auto kost) is je maandbedrag voor alleen de lening 1018 euro per maand. Daar komt dan nog je verzekering bij, wegenbelasting (vanaf 2025) je onderhoud.

Als je geluk hebt en je krijgt er nog 20.000 euro voor na 4 jaar, kost de auto je totaal: 54.120 euro. Minus de restwaarde van 20.000 = 34.120 euro in 4 jaar (onderhoudt nog geen eens meegerekend).

Als je dat deelt door 48 kom je op een maandbedrag uit van 710 euro en 83 centen. En dan komt onderhoud er nog bij plus dan is het de vraag of je 20.000 euro restwaarde houd. Worden autos meer waard 2e hands zal het misschien 5000 euro meer zijn maar het kan ook de andere kant op vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Daan1105Online schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:41:
[...]

Ik heb even snel gekeken, op basis van 48 maanden 42500,- euro (wat mijn auto kost) is je maandbedrag voor alleen de lening 1018 euro per maand. Daar komt dan nog je verzekering bij, wegenbelasting (vanaf 2025) je onderhoud.

Als je geluk hebt en je krijgt er nog 20.000 euro voor na 4 jaar, kost de auto je totaal: 54.120 euro. Minus de restwaarde van 20.000 = 34.120 euro in 4 jaar (onderhoudt nog geen eens meegerekend).

Als je dat deelt door 48 kom je op een maandbedrag uit van 710 euro en 83 centen. En dan komt onderhoud er nog bij plus dan is het de vraag of je 20.000 euro restwaarde houd. Worden autos meer waard 2e hands zal het misschien 5000 euro meer zijn maar het kan ook de andere kant op vallen.
Niet helemaal eerlijke vergelijking. De CbV krijg je ook wegenbelasting er bovenop, dus dat scheelt je ook zo 3000 euro. Bij koop heb je drie jaar onderhoud erbij, dus bij elke twee jaar een beurt is dat maar 1 beurtje en evt set banden.

Maar voordeel van de CbV is natuurlijk het ontzorgd worden, daar kan ik goed inkomen.

Ach de auto is gewoon geen beste investering. Wij hebben ook enorm pech met de Corsa die al duizenden euros aan reparaties gehad heeft in de amper drie jaar die die bestaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan1105Online
Ophidian schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:02:
[...]

Niet helemaal eerlijke vergelijking. De CbV krijg je ook wegenbelasting er bovenop, dus dat scheelt je ook zo 3000 euro. Bij koop heb je drie jaar onderhoud erbij, dus bij elke twee jaar een beurt is dat maar 1 beurtje en evt set banden.

Maar voordeel van de CbV is natuurlijk het ontzorgd worden, daar kan ik goed inkomen.

Ach de auto is gewoon geen beste investering. Wij hebben ook enorm pech met de Corsa die al duizenden euros aan reparaties gehad heeft in de amper drie jaar die die bestaat :+
In principe mogen ze de prijs niet aanpassen in de tussentijd en ik heb getekend voor deze voorwaarden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_hjVXty6sjnlt5-e-rOCII7nmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2dab1OgYclCAQIHMoxCesVgT.png?f=fotoalbum_large

Ze communiceren nergens over motorrijtuigenbelasting dat het erbij komt, sterker nog een forumlid heeft gebeld naar Care by Volvo, die hoorde dat het bij lease wel kan bij deze vorm van huren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ophidian schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:02:
[...]

Niet helemaal eerlijke vergelijking. De CbV krijg je ook wegenbelasting er bovenop, dus dat scheelt je ook zo 3000 euro.
Care by Volvo (en private lease) is inclusief mrb. En bij verhoging (of in het geval van de EX30, indien er na 2024 mrb moet gaan worden betaald voordat de abonnementsperiode is afgelopen), mag je gratis opzeggen bij Care by Volvo. Dat is ook weer een verschil tussen Care by Volvo en private lease. Bij private lease moet je de belastingverhogingen gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Of-Aaargh schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:15:
[...]

Care by Volvo (en private lease) is inclusief mrb. En bij verhoging (of in het geval van de EX30, indien er na 2024 mrb moet gaan worden betaald voordat de abonnementsperiode is afgelopen), mag je gratis opzeggen bij Care by Volvo. Dat is ook weer een verschil tussen Care by Volvo en private lease. Bij private lease moet je de belastingverhogingen gewoon betalen.
Klinkt leuk, maar dan heb je geen auto meer ;)

Maar prettig dat het er wel bij zit, dat scheelt weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Daan1105Online schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:38:
Heeft iemand met een lopende bestelling al een verwachte leverdatum in de app staan?
“Gepland voor productie” ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikdrinkdreft
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-07 18:11
Dag allemaal,

Hier ook een EX30 geïnteresseerde.
31 augustus kan ik de auto bekijken in Vianen. Vandaag gereden in een MG4, maar daar zaten toch wel wat punten in dat ik minder/niet prettig vond. Vooral de LKA is levensgevaarlijk in dat ding.
Dus hoop dat er ook snel proefritten mogelijk zijn, of dat in ieder geval recensenten kunnen rijden voor een indruk.
Ik ben nog in dubio of ik voor een std range core of plus moet gaan. (Ivm trekhaak, kleurkeuze en climatepakket die met plus pakket niet in budget meer passen)
Houd het hier in ieder geval in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-09 16:21
Daan1105Online schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:33:
[...]

Ik heb tevens ook een eigen bedrijf. Als ik het rendement over 42000 euro pak in 4 jaar zou financieel gezien, de auto kopen, de slechtste keus zijn.
Huh, ik dacht dat Volvo Care abbo’s niet zakelijk aangesloten konden worden (bron: faq op officiele volvo website)? Want ik wil dat nl. ook graag doen met mn bv.

Na veel (te lang) wikken en wegen neig ik nu toch naar de ex30 ipv de avenger. Redenen:
-ik lees wel erg veel slechte verhalen over stellantis
-de multimedia systeem zag er in review erg basic en karig uit. Ik heb een tijdje een model3 gereden en ben daardoor toch stiekem verwend. Ik heb goeie dingen gehoord over google (polestar) dus ik heb goede hoop voor de ex30
- avenger lijkt ook te kampen met leverproblemen dus of het is maar de vraag of die sneller geleverd kan worden
- mooiere stoelen. De basisversie vd avenger heeft een soort van tijgerprint… oogt een beetje tokkie tbh
- afgezien van de iets grotere aktieradius heeft de avenger slechtere specs

Maarrr het hangt ook af van wat voor inruilprijs ik nog kan krijgen voor mijn youngtimer. Deze week eens een offerte opvragen. Goedkoopste zakelijke lease heb ik gevonden bij Roosmalen trouwens; 500 excl. (10k/jr).

[ Voor 50% gewijzigd door Strijpje op 22-07-2023 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan1105Online
Strijpje schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 21:39:
[...]

Huh, ik dacht dat Volvo Care abbo’s niet zakelijk aangesloten konden worden (bron: faq op officiele volvo website)? Want ik wil dat nl. ook graag doen met mn bv.
Ik heb hem ook gewoon prive gehuurd, km kan je eventueel de zakelijk gereden KM aan jezelf vergoeden. Op de zaak rij ik motor, dat is veel gunstiger qua bijtelling en de registratie daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-09 16:21
Ik rij ongeveer 10.000 per jaar waarvan de helft zakelijk. Volgens mij scheelt het netto niet veel of ik nou zakelijk lease (en bijtelling betaal) of Care by Volvo doe en kilometers declareer. Maar natuurlijk wel als voordeel dat ik er niet gelijk jaren er aan vast zit. Scherpe prijs neergezet door Volvo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

[...]

Nou nou, "heb je helemaal niets". Ik vind jouw veronderstelling nogal kort door de bocht.
Toen ik mijn huidige auto kocht ben ik gaan sparen. Ongeveer wat ik per maand opzij moest leggen om na 4 jaar dezelfde auto weer te kunnen aanschaffen. Nu na twee jaar dus een aardig bedrag gespaard.
Die auto ruil ik morgen in tegen een C40 met Care by Volvo (na 3mnd vrij) abonnement en de inruilwaarde voeg ik toe aan de spaarrekening. Als de EX30 straks geleverd wordt stap ik over binnen mijn abo. Blijkt het niks te zijn, heb ik de keuze: een andere Volvo via het abonnement of terug een auto kopen van het spaargeld of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntje
Daan1105Online schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:14:
[...]

In principe mogen ze de prijs niet aanpassen in de tussentijd en ik heb getekend voor deze voorwaarden:

[Afbeelding]

Ze communiceren nergens over motorrijtuigenbelasting dat het erbij komt, sterker nog een forumlid heeft gebeld naar Care by Volvo, die hoorde dat het bij lease wel kan bij deze vorm van huren niet.
Let wel, dit zijn de officiele algemene voorwaarden: https://www.volvocars.com.../algemene-voorwaarden.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
mausy5043 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:29:
Nou nou, "heb je helemaal niets". Ik vind jouw veronderstelling nogal kort door de bocht.
Toen ik mijn huidige auto kocht ben ik gaan sparen. Ongeveer wat ik per maand opzij moest leggen om na 4 jaar dezelfde auto weer te kunnen aanschaffen. Nu na twee jaar dus een aardig bedrag gespaard.
Die auto ruil ik morgen in tegen een C40 met Care by Volvo (na 3mnd vrij) abonnement en de inruilwaarde voeg ik toe aan de spaarrekening. Als de EX30 straks geleverd wordt stap ik over binnen mijn abo. Blijkt het niks te zijn, heb ik de keuze: een andere Volvo via het abonnement of terug een auto kopen van het spaargeld of whatever.
Feit is en blijft dat je na de periode met lege handen staat. Natuurlijk, als je hierna weer gaat leasen zal er niets veranderen. Maar als dit echt voordeliger zou zijn, zou heel Nederland dit toch doen lijkt me. En zo te horen ben je heel flexibel met Volvo Care dat je na drie maanden er van af kan of weer iets anders kan leasen of huren. Kost die flexibiliteit dan niet heel veel? Doorgaans zijn die vier jaar contracten het goedkoopst. Wil je er eerder vanaf kunnen ga je doorgaans veel meer betalen.

Mijn Opel Ampera-e van 2020 heb ik ook door sparen en inruil helemaal zelf betaald. Nu kijk ik naar de EX30, maar de inruil aanbiedingen zijn ronduit triest, ondanks dat mijn Ampera-e een nieuwe én grotere accu heeft met nieuwe 8 jaar garantie, etc. vanwege de terugroepactie. Kortom een hartstikke aantrekkelijke EV voor de tweedehands markt met €2000 subsidie. De afschrijving van EV's zijn echt enorm. Wat als er ondertussen nieuwe batterijtechniek zijn opwachting maakt zoals Solid State waar al jaren over gepraat wordt maar nog geen enkele auto heeft, ook Toyota niet die ieder jaar roept dat zijn nieuwe EV's er mee zullen worden uitgerust.

Door al dit gedoe en de onzekerheid van de waarde op de lange(re) termijn is private lease, Care by Volvo, whatever die vormen ook heten misschien inderdaad zo gek nog niet. Privé kopen zou ik toch het liefst een auto met LFP accu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan1105Online
Klopt en zelfs daar staat er niet over in benoemd. Er wordt zelfs gesproken over dat zij alles regelen, o.a. wegenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan1105Online
Tranquility schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:35:
[...]

Feit is en blijft dat je na de periode met lege handen staat. Natuurlijk, als je hierna weer gaat leasen zal er niets veranderen. Maar als dit echt voordeliger zou zijn, zou heel Nederland dit toch doen lijkt me. En zo te horen ben je heel flexibel met Volvo Care dat je na drie maanden er van af kan of weer iets anders kan leasen of huren. Kost die flexibiliteit dan niet heel veel? Doorgaans zijn die vier jaar contracten het goedkoopst. Wil je er eerder vanaf kunnen ga je doorgaans veel meer betalen.

Mijn Opel Ampera-e van 2020 heb ik ook door sparen en inruil helemaal zelf betaald. Nu kijk ik naar de EX30, maar de inruil aanbiedingen zijn ronduit triest, ondanks dat mijn Ampera-e een nieuwe én grotere accu heeft met nieuwe 8 jaar garantie, etc. vanwege de terugroepactie. Kortom een hartstikke aantrekkelijke EV voor de tweedehands markt met €2000 subsidie. De afschrijving van EV's zijn echt enorm. Wat als er ondertussen nieuwe batterijtechniek zijn opwachting maakt zoals Solid State waar al jaren over gepraat wordt maar nog geen enkele auto heeft, ook Toyota niet die ieder jaar roept dat zijn nieuwe EV's er mee zullen worden uitgerust.

Door al dit gedoe en de onzekerheid van de waarde op de lange(re) termijn is private lease, Care by Volvo, whatever die vormen ook heten misschien inderdaad zo gek nog niet. Privé kopen zou ik toch het liefst een auto met LFP accu doen.
Daarom heb ik gekozen voor care by Volvo. Geen verassingen en onbezorgd rijden. Plus geen BKR registratie...ook een hele grote plus voor mij 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Daan1105Online schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:54:
[...]

Klopt en zelfs daar staat er niet over in benoemd. Er wordt zelfs gesproken over dat zij alles regelen, o.a. wegenbelasting.
Artikel 7.3: "Wij zijn gerechtigd om de voorwaarden van dit Contract en uw maandelijkse
abonnementskosten als volgt te wijzigen:
-op elk moment als de wijzigingen veranderingen in relevante wet- en regelgeving
moeten weerspiegelen, inclusief mogelijke autobelasting en btw-tariefwijzigingen.
Als dit het geval is, laten we u dit van tevoren weten".
Ik ha de voorwaarden niet goed gelezen. Je mag dus niet eerder opzeggen indien in 2025 mrb gaat worden geheven over EV's, en het abonnement daardoor verhoogd wordt met het bedrag van de mrb. Tenzij je het dure abonnement met drie maanden opzegtermijn hebt, uiteraard.
In andere gevallen van tariefsverhoging mag je wel altijd opzeggen met ingang van de tariefsverhoging. Maar een 'normale' tariefsverhoging zal nooit vrijwel gebeuren bij het vaste contract, net als bij private lease. Ze houden je liever als klant, dan maar tegen de oude kosten gedurende je contract.

[ Voor 10% gewijzigd door Of-Aaargh op 24-07-2023 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:47
Weet iemand toevallig of de EX30 een geheugenfunctie op de stoelinstelling krijgt? Ik kan het werkelijk nergens vinden.

De XC40 Ultimate heeft dat wel en dat maakt het wisselen tussen bestuurders wel heel erg gemakkelijk.

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
daansan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:42:
Weet iemand toevallig of de EX30 een geheugenfunctie op de stoelinstelling krijgt? Ik kan het werkelijk nergens vinden.

De XC40 Ultimate heeft dat wel en dat maakt het wisselen tussen bestuurders wel heel erg gemakkelijk.
Volgens de brochure krijg je dat enkel op de Ultra uitvoering:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9VYlndj52GXbxSuia7uBOQP_1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PB5zQ6AYCBgsEsWEESfBMAnF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Verbaast mij vooral dat zowel de Core als de Plus geen handmatig verstelbare lendesteun hebben. Enkel de Ultra, maar dan wel gelijk elektrisch. Ik had het idee dat dat tegenwoordig redelijk standaard is.

Had ook graag een grotere/bredere bandenmaat gezien is voor de uitvoering zonder extended range. Meer aan Core/Plus/Ultra gekoppeld i.p.v. standard/extended range.

Desondanks toch gecharmeerd van deze auto :)

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:40
Komende van een XC40 een tijd getwijfeld om voor een EX30 te gaan, maar de beenruimte achter is naar mijn idee net te krap voor 2 pubers achterin? Met de huidige voorraad deals toch maar een Model3 voor 35.2k gekocht na subsidie en korting. Blijf alleen nog steeds benieuwd naar de ervaringen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:59
De knoop is doorgehakt: het wordt een Volvo EX30 200kW Single Motor Extended Range Plus, Crystal White metallic, Indigo textiel/ Nordico interieur, Climate pakket en een trekhaak. Dan blijft het totaal bedrag netjes net onder de 45 mille, dus kan er nog een SEPP verzoek gedaan worden.

Wij zijn met z'n tweeën, met hond, dus de ruimte achterin is voor ons minder belangrijk. Wat ik wel hoop is dat het infotainment scherm vlot reageert, en doet wat het moet doen. Mijn ervaringen met de andere auto uit de Geely stal (Lynk&Co) zijn niet zo heel positief.

En nu wachten ....

Update: zojuist een (voorlopige) levering datum gekregen: week 13, 2024.

[ Voor 6% gewijzigd door ajouwens op 03-08-2023 14:30 ]

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
Hier ook, het wordt ook de Single Motor Extended Range Plus, Vapour Grey, Indigo en trekhaak. Eveneens alleen hond op de achterbank. Het infotainment scherm lijkt erg vlot te reageren als ik deze review mag geloven: https://youtu.be/DBYeTiSaXuA.

[ Voor 15% gewijzigd door Zapato op 29-07-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Laatst online: 09:40
EvolutionX schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:29:
Komende van een XC40 een tijd getwijfeld om voor een EX30 te gaan, maar de beenruimte achter is naar mijn idee net te krap voor 2 pubers achterin? Met de huidige voorraad deals toch maar een Model3 voor 35.2k gekocht na subsidie en korting. Blijf alleen nog steeds benieuwd naar de ervaringen!
Ik heb ook beide modellen op het oog. Mag ik vragen hoe je op 35.2k bent uitgekomen? Ik kom namelijk niet onder de 35.8k (subsidie, showroomprijs, RWD, zwart of wit).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:40
Ruvo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:02:
[...]

Ik heb ook beide modellen op het oog. Mag ik vragen hoe je op 35.2k bent uitgekomen? Ik kom namelijk niet onder de 35.8k (subsidie, showroomprijs, RWD, zwart of wit).
Ietsjes meer dan 35.2, je krijgt ook nog 500 euro extra korting als je via een referral link naar de pagina gaat.
Op mp staan ook nog advertenties die je betalen om hun referral link te gebruiken, iets van 200 bovenop de 500, je zou dan rond de 35k kunnen uitkomen....

Dat maakt het effectieve prijsverschil tussen een Tesla M3 rdw en een Volvo EX30 Core ongeveer 1200 euro (dit was een half jaartje terug voor de prijsverlaging nog zo'n 15k ;) ).

[ Voor 29% gewijzigd door EvolutionX op 30-07-2023 12:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vqm
  • Laatst online: 24-07 21:04

vqm

Ik heb hem besteld, auto via het werk:

VOLVO EX30 200kW Single Motor Extended Range Core Vapour Grey

Verwachte leverdatum 12-04-2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 13:41
Gisteravond heb ik een bizar probleempje gehad met mn volvo xc40 pure electric. Ik ging even naar de winkel wat halen, was nog geen paar minuten weg, stapte terug in de auto en kreeg allerlei foutmeldingen over mijn heen. Problemen met de aandrijflijn en had een servicebeurt nodig er kwam ook een schildpadje in beeld vanwege sterk verminderd vermogen en de auto was in zijn geheel niet meer rijden.
intussen probeerde ik uit te vinden wat er nou kon zijn, maar niks nuttings op het internets. Na circa 20/30min verdween de melding vanzelf nadat ik uitgestapt was en auto op slot had gedaan en reed de auto weer. vandaag nog een paar keer de melding gehad dat er een service beurt aan de aandrijflijn nodig heeft maar ook die komt niet meer terug.. wtf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
@fuqua verkeerde topic...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-09 14:36
vqm schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:24:

Gefeliciteerd met je aankoop! Waarom wordt jouw Volvo pas geleverd in april? De extended range zit op 6 tot 8 maand levertijd?

Is het trouwens ook mogelijk om een verwachte levertijd in te zien als je de auto bij de dealer besteld hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 22:45
vqm schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:24:

Ik heb ook een mail gehad met verwachte leverdatum in week 15 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 06:20
Ik ben in de markt voor een nieuw leasewagen. Momenteel rijd ik een volledig aangeklede Ateca. De werkgever wil vergroenen dus elektrisch is een vereiste. Financieel jammer, want elektrisch is simpelweg duurder in aanschaf dus drijft de leaseprijs en bijtelling flink op. Vier jaar geleden reed je voor 45k nog een dikke wagen, maar daar heb je nu een instapper voor.

Op de shortlist:
- Polestar 2 (Single Short range + Plus pakket + Mooie lak + Trelhaak)
- EX30 (Single exented range + Climate pack + 20 inch + Getinte achterruiten + Trekhaak)

De EX30 is 70e netto duurder (Leasebedrag + Bijtellig) dan de ateca, en de polestar 2 130. Neem ik geen leasewagen dan wordt de leasevergoedig uitgekeerd en betaal je geen bijtelling. Met dit in het achterhoofd ost de EX30 netto 895e per maand en de polestar 2 967e. Maandelijks weer een hoop geld. :|

Hoe langer ik naar de EX30 kijk, hoe mooier ik hem vind. Ik heb geen grote wagen nodig ,ik ben alleen met een dochter van 2,5 dus de EX30 heeft ruimte voldoende. Jammer dat hij nog niet te rijden valt.

[ Voor 11% gewijzigd door Lumics op 01-08-2023 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vqm
  • Laatst online: 24-07 21:04

vqm

Kevix schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:24:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop! Waarom wordt jouw Volvo pas geleverd in april? De extended range zit op 6 tot 8 maand levertijd?

Is het trouwens ook mogelijk om een verwachte levertijd in te zien als je de auto bij de dealer besteld hebt?
Geen idee. Als het portaal is bijgewerkt en de datum veranderd zal ik het hier wel plaatsen. Misschien veranderd er nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Nu online

TheFruitNerd

iets met fruit

Lumics schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:45:
Ik ben in de markt voor een nieuw leasewagen. Momenteel rijd ik een volledig aangeklede Ateca. De werkgever wil vergroenen dus elektrisch is een vereiste. Financieel jammer, want elektrisch is simpelweg duurder in aanschaf dus drijft de leaseprijs en bijtelling flink op. Vier jaar geleden reed je voor 45k nog een dikke wagen, maar daar heb je nu een instapper voor.

Op de shortlist:
- Polestar 2 (Single Short range + Plus pakket + Mooie lak + Trelhaak)
- EX30 (Single exented range + Climate pack + 20 inch + Getinte achterruiten + Trekhaak)

De EX30 is 70e netto duurder (Leasebedrag + Bijtellig) dan de ateca, en de polestar 2 130. Neem ik geen leasewagen dan wordt de leasevergoedig uitgekeerd en betaal je geen bijtelling. Met dit in het achterhoofd ost de EX30 netto 895e per maand en de polestar 2 967e. Maandelijks weer een hoop geld. :|

Hoe langer ik naar de EX30 kijk, hoe mooier ik hem vind. Ik heb geen grote wagen nodig ,ik ben alleen met een dochter van 2,5 dus de EX30 heeft ruimte voldoende. Jammer dat hij nog niet te rijden valt.
Ik herken dit; voor mij wordt het ook de EX30 of Polestar 2.
Beiden hebben voor en nadelen; maar de grootste verschillen zijn:
- EX30 is voor hetzelfde geld rijker aangekleed.
- Polestar 2 heeft een klokkenwinkel voor de neus, is iets ruimer en heeft iets grotere actieradius.

@Lumics Ik zou trouwens even kijken of je die 20 inch velgen de moeite waard vindt.
In die zin; 19 inch is een heel stuk voordeliger in de lease.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 06:20
TheFruitNerd schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:59:
[...]
@Lumics Ik zou trouwens even kijken of je die 20 inch velgen de moeite waard vindt.
In die zin; 19 inch is een heel stuk voordeliger in de lease.
Dat argument hoor ik vaker. Echter het verschil in maandelijkse netto kosten (lease + bijtelling) is maar 7 euro.
Ik gooi altijd de grootste velgen onder de auto, het oog wil ook wat.

En wat jij zegt, in mijn geval zie ik ook weinig meerwaarde in de polestar, Behalve dat die wat dikker oogt. :9
Pagina: 1 2 ... 95 Laatste