Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 30 ... 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-07 19:02
Goromo schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:42:
[...]

Dank voor het delen van de info.

Wij kwamen bij de dealer uit op €661,- voor de SMER+ Vapor Grey met Climate Pack en Extra Getint Glas.
Lease duur 60 maanden en 10k km.
Dezelfde config op de Volvo Site geeft een maand bedrag van € 631,-. :?
Kan het zijn dat de dealer zich een fee rekent ?.

(Het extra getinte glas laten we vervallen i.v.m. subsidie.)
Hmm interessant, zou dit zeker even aankaarten bij de dealer inderdaad waardoor dit komt. Neem aan dat alle dealers nieuwe auto’s onderbrengen bij Volvo Car lease (Axus Nederland).. (occasions worden vaak onder gebracht bijv bij de lease maatschappij van dealer zelf)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:06
JJ88 schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:39:
Iemand zijn auto al gewassen in de wasstraat? Mis ik iets of waar kan ik autohold uitzetten?

Bedankt alvast
“Als Auto hold tijdens het wassen is geactiveerd, kun je deze functie uitschakelen door het rempedaal stevig in te drukken totdat het symbool voor Auto hold niet meer op het display wordt weergegeven.”

Zie ook: https://www.volvocars.com...3d47f926ec0a8cc374093aee1

[ Voor 8% gewijzigd door NokiaFan op 07-04-2024 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 15:46
Iemand zijn auto al gewassen in de wasstraat? Mis ik iets of waar kan ik autohold uitzetten?

Bedankt alvast
Nog niet in de wasstraat geweest, maar instructie gehad bij dealer dat de auto in N gezet moet worden in plaats van P.
Je zet de auto in N door de rechter hendel lichtjes naar boven te duwen (maar niet te ver, want dan staat hij in R)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Bedankt alvast
OPD uitzetten, verder handig om te weten dat je hem in N zet door de pook 2 sec omhoog (of laat) moet houden tot de weerstand. Verder niet vergeten om je ruitenwissers uit te zetten en de spiegels in te klappen. Ging prima verder.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsI
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14-06-2024
mausy5043 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:58:
Iemand al geprobeerd om de "spycam" af te plakken? Ik wordt er echt niet goed van dat ze elke keer klaagt dat ik op moet letten. Vooral in een langere bocht op de snelweg is het vervelend. Morgen eens een stukje schilderstape eroverheen. Kijken hoe ze reageert.
Hoor graag of dit werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-09 19:02
MatthijsI schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:42:
[...]

Hoor graag of dit werkt!
Werkt denk ik wel. Ik houd mijn hand er wel eens voor om wat langer naar het scherm te kunnen kijken (foei!).

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 17:30
AAA1111 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:36:
Je kreeg bij aanschaf 3 jaar Volvo Assistance (Volvo Wegenhulp). Nu lees ik ook iets over een Volvo Card en voordelen. Heeft iemand een Volvo Card?
Besteld maar nog niet ontvangen.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Buzzin Hornet schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:29:
[...]

OPD uitzetten, verder handig om te weten dat je hem in N zet door de pook 2 sec omhoog (of laat) moet houden tot de weerstand. Verder niet vergeten om je ruitenwissers uit te zetten en de spiegels in te klappen. Ging prima verder.
Ik ga was spullen bestellen om het zelf te doen. Heb de auto gekocht dus ga niet naar de wasstraat. Heb wel de luxe van een garage met ruimte ervoor om zelf te kunnen wassen. O+

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Zwijntje schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:46:
[...]

Werkt denk ik wel. Ik houd mijn hand er wel eens voor om wat langer naar het scherm te kunnen kijken (foei!).
Weekend weggeweest en na 3 weken met de EX30 (als je driver alert uitzet) helemaal geen probleem met meldingen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
tdolder schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:49:
[...]

Besteld maar nog niet ontvangen.
Waar heb je deze besteld? Normaal doet de dealer dit toch voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
NokiaFan schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:58:
[...]

Waar heb je deze besteld? Normaal doet de dealer dit toch voor je?
Uuuh niet goed gelezen. Ik heb de Volvo laadpas besteld. Volvo "wegenwacht" is standaard bij aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:48
Ja is standaard. Zodra die binnen is ga ik weer premium assistance afschaffen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:27
Ophidian schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:14:
Ja is standaard. Zodra die binnen is ga ik weer premium assistance afschaffen.
Ik heb een brief gekregen dat auto bekend is en een pasje niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Zapato schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:21:
[...]

Ik heb een brief gekregen dat auto bekend is en een pasje niet meer nodig.
Ja daar wacht ik op. Kenteken wordt nu nog niet herkend, dus kan geen premium afsluiten.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Deze middag proefrit gemaakt met fietsdrager. Geen pilot assist/ACC, wel snelheidsbegrenzer. Ik kreeg wel af een toe een zwart vierkant in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-08 14:50
Geen acc bij gebruik trekhaak is wel een dingetje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart0910
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-05 09:04
Even een weetje voor degene die het interessant vindt.
Reed laatst in het donker met een fietsendrager, hierdoor zag je een goede weerkaatsing van het remlicht in je achteruitkijkspiegel. Tijdens deze rit kwam ik erachter dat het remlicht pas na ongeveer 1,5/2 seconden aangaat als je het gas loslaat als je rijdt met OPD. Ik had zelf verwacht dat het remlicht eerder aan zou gaan, maar wellicht goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Weerspiegelingen:
  1. H&K logo van de soundbar. Is op te lossen door met een watervaste stift aan de slag te gaan.
  2. Sfeerverlichting in buitenspiegel. Is op te lossen door de helderheid van de sfeerverlichting helemaal naar beneden in te stellen.
  3. Koplampen van medeweggebruikers in de achterruit (rond de lijntje in de achterruitverwarming). Ik heb de ramen achteraf geblindeerd, maar ik weet niet of het ook bij af fabriek geblindeerde ramen voorkomt. Nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
NokiaFan schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:16:
[...]

Wat doe je momenteel precies met CarPlay?

Want je kan bijvoorbeeld Spotify ook los installeren en met je eigen account inloggen. Telefoonfuncties zijn er in mijn ogen ook voldoende aanwezig.
Apple Music, Podcasts en Apple Maps voornamelijk, voor zover ik begrijp is er voor het systeem in de ex30 Android Automotive(?) geen Music App en ik zou het wel jammer vinden als ik een enorm scherm in de auto heb en dan alsnog via bluetooth en telefoon mijn muziek moet gaan afspelen. Tevens vind ik Apple Maps veel fijner, persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-09 19:37
Vildhjarta schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:33:
[...]

Apple Music, Podcasts en Apple Maps voornamelijk, voor zover ik begrijp is er voor het systeem in de ex30 Android Automotive(?) geen Music App en ik zou het wel jammer vinden als ik een enorm scherm in de auto heb en dan alsnog via bluetooth en telefoon mijn muziek moet gaan afspelen. Tevens vind ik Apple Maps veel fijner, persoonlijke voorkeur.
Carplay komt nog beschikbaar in de toekomst via een ota update

PSN: Jonasken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:11
Bart0910 schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:33:
Even een weetje voor degene die het interessant vindt.
Reed laatst in het donker met een fietsendrager, hierdoor zag je een goede weerkaatsing van het remlicht in je achteruitkijkspiegel. Tijdens deze rit kwam ik erachter dat het remlicht pas na ongeveer 1,5/2 seconden aangaat als je het gas loslaat als je rijdt met OPD. Ik had zelf verwacht dat het remlicht eerder aan zou gaan, maar wellicht goed om te weten!
Volvo geeft aan dat de remlichten aan gaan bij een vertraging van 1m/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntje
ivarga schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:25:
[...]

Die letters zijn toch gewoon in zwart te bestellen bij Volvo en te vervangen dacht ik ?
Klopt, voor de letters achterop in ieder geval. Maar dan moet ik ze dus ook van de auto afhalen.
Ik denk dat plasti-dip veel gemakkelijker werkt wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killabee.nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:15
Van de dealer kreeg ik de volgende bedragen door:

Zwarte belettering achterop – €70
Geblindeerde ramen achterop - €455 (achteraf blinderen met folie)
Zwarte wrap logo voor - €95
Velgen zwart laten maken - €650

Zelf heb ik de zwarte letters achterop en het logo voorop opgenomen in mijn offerte van de zakelijke lease.
Gezien ik een zwarte ex30 core besteld heb leek mij dat wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Nadeel van de plastidip is dat het na een paar jaar wat broos wordt. Niet makkelijk weg te halen heb ik gemerkt. Maar met een houten prikker te doen zonder krassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

tdolder schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:53:
Ik ga was spullen bestellen om het zelf te doen. Heb de auto gekocht dus ga niet naar de wasstraat. Heb wel de luxe van een garage met ruimte ervoor om zelf te kunnen wassen. O+
Let wel op dat in diverse gemeentes het wassen "op straat" niet (zomaar) mag, wat de voorwaarden zijn weet ik niet en zal vast ook per gemeente verschillen. Het zal sowieso in de hoek zitten van het vuile water de grond en/of de regenwaterafvoer in laten stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janremie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 12:58
ACM schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:00:
[...]

Let wel op dat in diverse gemeentes het wassen "op straat" niet (zomaar) mag, wat de voorwaarden zijn weet ik niet en zal vast ook per gemeente verschillen. Het zal sowieso in de hoek zitten van het vuile water de grond en/of de regenwaterafvoer in laten stromen.
Niet zozeer het vuile water, want dat komt ook in de grond bij een goeie regenbui, maar juist het wasmiddel is het probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
Vandaag voor het eerst woon-werk verkeer gereden. Haal gemiddeld 15 kWh! :)

Hoop dat het internet morgen wordt geactiveerd, dan kan ik nog meer genieten van de prachtige, moderne en dus zuinige EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 17:13
Grelis schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:14:
...
Internet lijkt het te doen, maar de app niet. Uit dit topic heb ik begrepen dat het beste is om gewoon te wachten tot deze het automagisch gaat doen?
...
Sinds vanmiddag doet de app het ook. Niks voor hoeven doen behalve elke dag even controleren en wat geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooleindo
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-07 17:06
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 09-04-2024 08:49 . Reden: Één keer hetzelfde posten is wel genoeg: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/78638406#78638406 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
NokiaFan schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:11:
Vandaag voor het eerst woon-werk verkeer gereden. Haal gemiddeld 15 kWh! :)

Hoop dat het internet morgen wordt geactiveerd, dan kan ik nog meer genieten van de prachtige, moderne en dus zuinige EV.
Ik hoop dat elke dag, maar tot dusver doet internet niks. Heb mail van Vodafone dat ITC geactiveerd is. Maar inloggen kan niet, username opvragen werkt ook niet, krijg gewoon geen mail.

Waarom hoop je dat het morgen geactiveerd wordt eigenlijk? :+

Valt wel op dat de LFP accu tot de 100% gewoon op 11kW doorlaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Ophidian schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:44:
[...]

Ik hoop dat elke dag, maar tot dusver doet internet niks. Heb mail van Vodafone dat ITC geactiveerd is. Maar inloggen kan niet, username opvragen werkt ook niet, krijg gewoon geen mail.

De monteur van mijn dealer gaf vorige week aan dat hij begin van deze week een oplossing verwacht. Maar de Volvo klantenservice gaf net aan nog geen datum te hebben ontvangen vanuit Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
[...]

Staat in de app onder je profieltab vodafone bij je abonnementen? Mijn auto staat sinds vanochtend bij de dealer. Service technician heeft het vandaag niet kunnen oplossen. Wel vanuit de support desk die mee kijkt de vraag gekregen of vodafone bij de abonnementen stond. Bij mij staat daar niets van vodafone. Dit zou wel moeten. Morgen gaan ze er weer verder mee. Heb nu een C40 mee als troost. Maar ik vind mijn ex30 toch echt fijner rijden. Veel soepeler. Hoop morgen witte internetrook te zien. Hardnekkig euvel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
NokiaFan schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:10:
[...]

De monteur van mijn dealer gaf vorige week aan dat hij begin van deze week een oplossing verwacht. Maar de Volvo klantenservice gaf net aan nog geen datum te hebben ontvangen vanuit Zweden.
Het is allemaal raar. Want je zou ook een optie in de instellingen verwachten voor mobiel netwerk, maar die is er gewoon niet. Las nog ergens dat mensen hun Volvo ID verwijderd hebben, maar dat ga ik niet doen, ben al blij dat beide accounts eindelijk in de EX30 app goed werken.

Heb wel kort op een ingelogde website gezeten van vodafone en zag dat er een bundel van 1000GB was. Maar ik kom daar niet meer bij, kan geen username opvragen. In de app kan ik die link niet meer vinden. En als ik de link uit de geschiedenis pak die ik voor de registratie gebruikt heb, doet dat ook niks meer. Heel irritant eigenlijk.

Hier nu wel de laadkabel van de XC40 en EX30 omgewisseld. Dat past gewoon veel beter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nle6JDX7M3GeodBqxq8pPD-JRAA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZgOMgoJ4YT3muG1J3NAdRY3I.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IE4xkJypOPq-FD_rkCXhzCrwQ7I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HhRhlMBH3RUP5DTTgwujacWC.jpg?f=user_large

:)

Binnenkort even terug met de auto. Zit een kras in het zwarte plastic in de voorbumper. Terugkijkend zat die ook op de foto in de showroom, dus dat mogen ze repareren. En de achterklep geeft soms storing, dus moet even gesteld worden vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Anton Krikke schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:17:
[...]

Staat in de app onder je profieltab vodafone bij je abonnementen? Mijn auto staat sinds vanochtend bij de dealer. Service technician heeft het vandaag niet kunnen oplossen. Wel vanuit de support desk die mee kijkt de vraag gekregen of vodafone bij de abonnementen stond. Bij mij staat daar niets van vodafone. Dit zou wel moeten. Morgen gaan ze er weer verder mee. Heb nu een C40 mee als troost. Maar ik vind mijn ex30 toch echt fijner rijden. Veel soepeler. Hoop morgen witte internetrook te zien. Hardnekkig euvel
Nee staat niks bij abonnementen. Gekke was ook dat ik die ITC alleen kon activeren op mijn mail-adres, niet op die van mijn vrouw.

Grappig is wel dat ik de XC40 soepeler vindt. De OPD is in de EX30 schokkeriger. Zeker als je cruise control gebruikt remt de EX30 veel schokkeriger af en is minder goed te corrigeren met het gaspedaal. Hij moet ook veel meer afremmen, in de XC40 nooit rempedaal nodig, terwijl in de EX30 toch geregeld moet bijremmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
Ophidian schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:21:
[...]

Het is allemaal raar. Want je zou ook een optie in de instellingen verwachten voor mobiel netwerk, maar die is er gewoon niet. Las nog ergens dat mensen hun Volvo ID verwijderd hebben, maar dat ga ik niet doen, ben al blij dat beide accounts eindelijk in de EX30 app goed werken.

Heb wel kort op een ingelogde website gezeten van vodafone en zag dat er een bundel van 1000GB was. Maar ik kom daar niet meer bij, kan geen username opvragen. In de app kan ik die link niet meer vinden. En als ik de link uit de geschiedenis pak die ik voor de registratie gebruikt heb, doet dat ook niks meer. Heel irritant eigenlijk.

Hier nu wel de laadkabel van de XC40 en EX30 omgewisseld. Dat past gewoon veel beter:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

:)

Binnenkort even terug met de auto. Zit een kras in het zwarte plastic in de voorbumper. Terugkijkend zat die ook op de foto in de showroom, dus dat mogen ze repareren. En de achterklep geeft soms storing, dus moet even gesteld worden vermoed ik.
Wat je ook gaat doen, ik zou zeker niet je Volvo ID verwijderen. :) Ik heb dat ook gedaan en daarmee werd de EX30 app onbruikbaar. Dat kon enkel extern worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
NokiaFan schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:25:
[...]

Wat je ook gaat doen, ik zou zeker niet je Volvo ID verwijderen. :) Ik heb dat ook gedaan en daarmee werd de EX30 app onbruikbaar. Dat kon enkel extern worden opgelost.
Nou de grap is, dat ik via het account van mijn vrouw die van mij kan verwijderen. In de app kan je dan qr code lezen en aangeven dat je al verbinding had. En dan werkt het gewoon weer. :+

Mijn vrouw kan de auto niet uit haar app verwijderen. En kan wel die updates enzo aanzetten. Zij is soort admin account lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Trouwens. Waarom kan de auto maar 1 klimaat timer? Dat is wel onhandig. Ook onhandig dat hij op 100% niet het conditioneren uit de laadpaal trekt maar uit de accu en pas later gaat bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Ophidian schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:28:
[...]

Nou de grap is, dat ik via het account van mijn vrouw die van mij kan verwijderen. In de app kan je dan qr code lezen en aangeven dat je al verbinding had. En dan werkt het gewoon weer. :+

Mijn vrouw kan de auto niet uit haar app verwijderen. En kan wel die updates enzo aanzetten. Zij is soort admin account lijkt het wel.
Dan is je vrouw waarschijnlijk de eigenaar en ben je zelf een extra bestuurder. De auto kan maar één eigenaar hebben.

Ik verwacht dat je later meerdere timers kan instellen per dag en week die je ook per stuk automatisch kan laten herhalen. Net zoals dit in de algemene Volvo app werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-09 10:58
Zwijntje schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:13:
Ik heb zelf een chroom-delete gedaan, met plasti-dip. Het resultaat is bevredigend, al zeg ik het zelf.
Gaaf joh, dank voor het delen. Heb me er even in verdiept en ik ga (hoop over een maandje) ook eens experimenteren. Vraag me nu zelfs af hoe de 20 inch er uit zouden zien met deze behandeling :)

Heb je voor glans of mat gekozen? Meen glans te zien en lijkt mij de meest logische keus?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-04 12:46

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Francisco
Vandaag ritje Apeldoorn 90 km vv heenweg verbruik 16 KWh terugweg 15KWh . Gaat wat dat betreft de goede kant op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton Krikke
NokiaFan schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:25:
[...]

Inderdaad is daarmee bij mij ook in het begin de ellende begonnen door keer op keer ID te verwijderen en weer opnieuw aanmaken. Nu werkt in ieder geval mijn app goed en dat wil ik niet opnieuw kwijtraken. Heb daarnaast het euvel overgegeven aan mijn dealer. Gedeelde smart is halve smart. Keep you posted als er een oplossing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francisco
Vandaag ritje Apeldoorn 90 km vv heenweg verbruik 16 KWh terugweg 15KWh . Gaat wat dat betreft de goede kant op....90 km heen 90 km terug bedoel ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

@Francisco Twee ritjes dus ? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwijntje
Cheetha schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:00:
[...]

Gaaf joh, dank voor het delen. Heb me er even in verdiept en ik ga (hoop over een maandje) ook eens experimenteren. Vraag me nu zelfs af hoe de 20 inch er uit zouden zien met deze behandeling :)

Heb je voor glans of mat gekozen? Meen glans te zien en lijkt mij de meest logische keus?!
"HyperDip Piano Black" staat er op de pakbon. Dat matcht heel goed vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetha
  • Laatst online: 28-09 10:58
Zwijntje schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:54:
[...]

"HyperDip Piano Black" staat er op de pakbon. Dat matcht heel goed vind ik.
Nog beter. Dank! Ik weet genoeg 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 21:09
Dat is mooi, je bent kennelijk de eerste ex30 bij die monitor. Verbruik komt aardig overeen want dit is waarschijnlijk het werkelijke verbruik, inclusief laadververliezen.
Dat kan zo maar 10-15% zijn en dan kom je ook uit op een goede 18 KWH/100 km volgens boordcomputer.

Heb het daar even vergeleken met een Tesla model 3 en een Renault Mégane, het verschil is niet groot.

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
johnsmith schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:10:
[...]

Dat is mooi, je bent kennelijk de eerste ex30 bij die monitor. Verbruik komt aardig overeen want dit is waarschijnlijk het werkelijke verbruik, inclusief laadververliezen.
Dat kan zo maar 10-15% zijn en dan kom je ook uit op een goede 18 KWH/100 km volgens boordcomputer.

Heb het daar even vergeleken met een Tesla model 3 en een Renault Mégane, het verschil is niet groot.
Boordcomputer geeft 19.6 aan sinds ik de auto in gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Het valt mij op dat de EX30 behoorlijk luidruchtig is met voorverwarmen, maar dus ook in eerste instantie als je de deur open doet. Hij gaat dan vol blazen onder de frunk. Hoe is dat bij de andere ER en SR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdogNL
  • Laatst online: 02-08 15:26
Deze vrijdag kan ik (zeer waarschijnlijk) de EX30 SR Plus ophalen, ik ga hem echter op basis van 0% bijtelling zakelijk rijden. Ivm verplichte rittenadministratie, weten jullie of de "Rijlogboek" op de EX30 beschikbaar is? Deze is wel voor onze XC40 te gebruiken maar zie de EX30 er niet bij staan: https://www.volvocars.com...55b047cb0c0a801511e5dcacd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonBuskens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-09 19:01
BdogNL schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:39:
Deze vrijdag kan ik (zeer waarschijnlijk) de EX30 SR Plus ophalen, ik ga hem echter op basis van 0% bijtelling zakelijk rijden. Ivm verplichte rittenadministratie, weten jullie of de "Rijlogboek" op de EX30 beschikbaar is? Deze is wel voor onze XC40 te gebruiken maar zie de EX30 er niet bij staan: https://www.volvocars.com...55b047cb0c0a801511e5dcacd
In de app zie ik het rijlogboek en kan ik aangeven wat prive en zakelijk is. Ik weet niet of dit te exporteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 12:24
RonBuskens schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:43:
[...]

In de app zie ik het rijlogboek en kan ik aangeven wat prive en zakelijk is. Ik weet niet of dit te exporteren is.
In de app staat rechtsbovenin de optie om te exporteren. Daarbij kan je selecteren op privé/zakelijk en een selectie maken in de tijd (van-tot)

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:01
Voor de mensen die het ontbreken van een drivers display vervelend vinden en iig heel graag de snelheid voor hun neus willen... Wellicht is dit een leuke oplossing! Flitsmeister komt met een leuk apparaatje speciaal voor je dashboard die je zo voor je neus kan neerzetten en je snelheid en flitsers ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1hOWMVF0G9BIrUYFf1_hHDArjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ebd32iezPDHTG9CSPU42bLIY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWXyP5SLkQiVr3zW5jFmYuzNDwE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mzqkmFfVH7w7TiVrkPiVvlQP.png?f=fotoalbum_large

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 10:44
Afbeeldingslocatie: https://youtu.be/weM8yGswfnE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
[...]

Lijkt wel of jouw SMSR zuiniger is dan de SMER.
18 inch wielen zal schelen. Wat is gemiddeld je range?
Ik hoop mijn smsr core 22 mei van dit jaar geleverd te krijgen.
Dus alle info over je ervaringen met deze auto houd ik in de gaten. Thx. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-09 21:40

Swerfer

Hmm...

SMER+, hoofdzakelijk 75km ritten ww-verkeer. 70km snelweg. Snelweg ACC op 105km/h:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVmPZFQDvn0ZhUrOQ-qDVUcEWww=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y4CBShT0xLGUuiyt3lXOdcAF.jpg?f=user_large

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Welke alarmklasse heeft de EX30 Ultra eigenlijk? Kan ‘t nergens vinden. Iemand met een EX30 die ‘t weet?

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
speediestb schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:16:
[...]

Lijkt wel of jouw SMSR zuiniger is dan de SMER.
18 inch wielen zal schelen. Wat is gemiddeld je range?
Ik hoop mijn smsr core 22 mei van dit jaar geleverd te krijgen.
Dus alle info over je ervaringen met deze auto houd ik in de gaten. Thx. _/-\o_
Range wisselt wat, heb hem op Dynamisch staan, anders is het de standaard 344. Dit was maandag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIFGDOs6Bcv6hHBXAshZ-71o6mk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cOXwFEFuL012NzvgjjzHzyPa.jpg?f=user_large

Maar hij wisselt op dit moment beetje tussen de 250 en 275km op de dynamische GOM.

Ik lees op internet iemand met een XC40 die ook het harde blazen heeft bij openen van de auto op sommige momenten. Dit zou dan met de Cleanzone of Air Quality system te maken hebben en met de dampen die nog in de auto zitten omdat ie zo nieuw is. Zou wel verklaren waarom het niet altijd is en het een paar minuten is.

Wij hebben nog wel regelmatig dit icoontje trouwens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIQyhCimS5y4HN-m2QqOFcxU1oI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N0gbDAhuQEtst7zyWpA3nIKC.png?f=user_large

Niet terug te vinden in de handleiding. Maar zou betekenen dat de snelheidswaarschuwing de snelheid niet weet/kan lezen oid. Maar lees ook dat dit met de haperende internet verbinding zou kunnen samenhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
Is het niet vreemd dat de ene EX30 wel internet heeft en de andere EX30 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Francisco Het is heel irritant, daar zou Volvo wel wat meer haast mee mogen maken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
@Ophidian dat was niet mijn vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ja het is vreemd :+

Maar er lijkt ook een verschil tussen particulier en leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 15:46
Ophidian schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:11:
[...]

Ja het is vreemd :+

Maar er lijkt ook een verschil tussen particulier en leaseauto.
Wellicht interessant om uit te zoeken of er een verschil is tussen privé, lease, carebyvolvo, etc. Ik heb mijn EX30 privé gekocht en heb internet en een goed werkende app (waar ik automatische updates kan aan- of uitzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAA1111
  • Laatst online: 12-09 20:59
Bij mij werkt de app eindelijk uit het niets weer. Internet aanmelden bij Vodafone was al vanaf dag 1 gelukt, maar nooit werkend. Strontvervelend dit. Nu al bijna maand verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:01
Francisco schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:33:
Neuh dat is bij de andere Volvo's niet anders hoor. Vaak genoeg in dat andere, het XC40, topic gezien dat iemand geen internet had en de ander wel. Echter bij jullie EX30's is het overduidelijk nog een opstart probleempje. En ja, ook dat had de XC40 ook in het begin.

Zal allemaal wel opgelost gaan worden maar ik snap jullie "pijn" want oei wat kan het irritant zijn bij een wagen die internet simpelweg nodig heeft.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonBuskens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-09 19:01
Ik had via de app een melding gemaakt bij Volvo over de internet problemen. Kreeg gisteren deze mail terug

Beste meneer........ ,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Het betreurt ons te vernemen dat u problemen ondervindt met de internetverbinding in uw Volvo EX30.
Het internet probleem in de Volvo EX30 is bij ons inmiddels bekend en er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing.
De workaround totdat het probleem is opgelost is een hotspot in de auto te creëren.

De hotspot kunt u creëren door:

U gaat naar instellingen van de auto,
dan connectiviteit selecteren dan kies WIFI
dan mobiele hotspot aanzetten dan wordt er gevraagd om verbinding te maken
dan krijgt de auto internet, dit is te zien aan LTE/5G rechtsboven in het scherm.

Onze excuses voor het ongemak.

Mochten er echter nog vragen zijn, vernemen wij dat graag.

Med vänliga hälsningar

Met vriendelijke groet
..............
Customer Care | Volvo Car Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
HermanvdB schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:29:
[...]

Wellicht interessant om uit te zoeken of er een verschil is tussen privé, lease, carebyvolvo, etc. Ik heb mijn EX30 privé gekocht en heb internet en een goed werkende app (waar ik automatische updates kan aan- of uitzetten)
Ik heb mijn EX30 ook privé gekocht, maar heb geen internet. Ik heb echter wel een goed werkende app waar ik ook automatische updates aan of uit kan zetten. Geen pijl op te trekken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdogNL
  • Laatst online: 02-08 15:26
RonBuskens schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:43:
[...]

Top, dat zou wel moeten kunnen (in de toekomst sowieso lijkt me) maar dan hoef ik niet vanaf het begin het ergens halfslachtig bij te houden☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
BdogNL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:50:
[...]

Top, dat zou wel moeten kunnen (in de toekomst sowieso lijkt me) maar dan hoef ik niet vanaf het begin het ergens halfslachtig bij te houden☺️
Kan nu al, naar CVS Excel HTML.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
Jan Ausems schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:46:
[...]

Ik heb mijn EX30 ook privé gekocht, maar heb geen internet. Ik heb echter wel een goed werkende app waar ik ook automatische updates aan of uit kan zetten. Geen pijl op te trekken......
Ik heb mijn EX30 ook privé gekocht, Geen issues gehad met IITC en de app werkt bij prima en ook bij mijn vrouw.
Ik heb wel de melding in de app dat ik de registratie nog moet afronden. Volgens Volvo werkt Vodafone aan een oplossing. Wacht in spanning af, zolang IITC maar blijft werken neem ik het 1-tje bij de meldingen in de app maar voor lief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dD7zBCMEUMtn-W50YUkQJGcvMlY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tzvaD3rH1Kuno8E09wLdwTxj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
RonBuskens schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:42:
[...]

Ik had via de app een melding gemaakt bij Volvo over de internet problemen. Kreeg gisteren deze mail terug

Beste meneer........ ,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Het betreurt ons te vernemen dat u problemen ondervindt met de internetverbinding in uw Volvo EX30.
Het internet probleem in de Volvo EX30 is bij ons inmiddels bekend en er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing.
De workaround totdat het probleem is opgelost is een hotspot in de auto te creëren.

De hotspot kunt u creëren door:

U gaat naar instellingen van de auto,
dan connectiviteit selecteren dan kies WIFI
dan mobiele hotspot aanzetten dan wordt er gevraagd om verbinding te maken
dan krijgt de auto internet, dit is te zien aan LTE/5G rechtsboven in het scherm.

Onze excuses voor het ongemak.

Mochten er echter nog vragen zijn, vernemen wij dat graag.

Med vänliga hälsningar

Met vriendelijke groet
..............
Customer Care | Volvo Car Nederland
Dit is de standaard reactie, die ze naar iedereen sturen. Ik zou de offline kaarten van Google vooral via een eigen WiFi netwerk downloaden. Initieel werden er vele GB's bij mij gedownload en dan kan het hard gaan (afhankelijk van je bundel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton Krikke
tdolder schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:29:
[...]

Ik heb mijn EX30 ook privé gekocht, Geen issues gehad met IITC en de app werkt bij prima en ook bij mijn vrouw.
Ik heb wel de melding in de app dat ik de registratie nog moet afronden. Volgens Volvo werkt Vodafone aan een oplossing. Wacht in spanning af, zolang IITC maar blijft werken neem ik het 1-tje bij de meldingen in de app maar voor lief.

[Afbeelding]
Don't change a running sytem. Mijn auto staat nog steeds bij de dealer in afwachting van antwoorden uit Zweden. Waarom geen vodafone verschijnt in de app onder abonnementen en waarom het internet niet werkt? De monteurs bijten nog steeds samen met mij in het stof. In de tussentijd rijd ik rond in een C40 met werkend IITC. Ben benieuwd of er ASAP een robuuste oplossing komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:56

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Jan Ausems schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:46:
In een Facebook-groep (of was het in dit topic?) werd gezegd dat er 2 sim's in zitten; Een voor de communicatie met Volvo (voor o.a. on-call en de app) en een voor "overig" internet.

Als dat inderdaad klopt, dan is dat wel een goede verklaring waarom het mogelijk is dat de "app" werkt en "internet" niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekran
  • Laatst online: 10:45
Anton Krikke schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:36:
[...]

Don't change a running sytem. Mijn auto staat nog steeds bij de dealer in afwachting van antwoorden uit Zweden. Waarom geen vodafone verschijnt in de app onder abonnementen en waarom het internet niet werkt? De monteurs bijten nog steeds samen met mij in het stof. In de tussentijd rijd ik rond in een C40 met werkend IITC. Ben benieuwd of er ASAP een robuuste oplossing komt.
Bij mij staat in de app ook geen Vodafone onder abonnementen en internet werkt gewoon!
Ik heb persoonlijk het idee dat de internetverbinding in de auto losstaat van IITC. Als je op de iitc zoekt bij Vodafone hebben ze het er met name over om het internet in de auto te gebruiken als hotspot!
Echter de EX30 heeft deze mogelijkheid niet. Maar misschien heb ik het mis……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:40
Gisteren eindelijk mijn EX30 mogen ophalen bij de dealer (lease via werk). De verkoper vertelde mij dat internet al geactiveerd was vanaf fabriek uit omdat om een leasewagen gaat. Verder alles heel makkelijk ingesteld maar toen dat ik ben thuis gekomen, wou de app niet meer openen en krijg ik deze melding.
Kan dit aan de server van Volvo liggen? Voor de rest doet alles het nog prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNHnr4hSF1vmwI-UruE8PtTaUPQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2IDtCFL9aQq3u5jesc6MLnMR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-03 16:05
Dit onderwerp is al eerder hier ter sprake geweest. Zoek eens op 'server'. Wat ik mij herinner is dat er mogelijk meerdere servers zijn waarop het systeem draait. Dat zou een mogelijk verschil tussen privé aanschaf of via Volvo kunnen verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grelis
@Slijmspoor afgelopen vrijdag heb ik mijn EX30 in ontvangst genomen, maar de app werkte toen ook niet.
Afgelopen maandag werkte het ineens wel dus zou het een paar dagen geven. Zelf niks voor hoeven doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ootje
  • Laatst online: 29-09 19:29
En ik heb opeens geen internet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NokiaFan
Ik heb de laatste twee weken veel updates gedeeld binnen dit topic over de oorzaken en oplossingen rondom de EX30 app en de internetverbinding.

Verder kreeg ik vandaag de volgende update vanuit de dealer.

“Vanaf week 16 komt de 1.3 update met wat aanpassingen en vanaf week 20 de 1.4 update met meerdere wijzigingen. Deze 2 samen geven al veel oplossingen voor de issues die je op de socials ziet. 😊”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
Oke top..zal hem bij de wifi zetten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:40
Update, app doet het inmiddels al weer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kampshef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
NokiaFan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:32:
Ik heb de laatste twee weken veel updates gedeeld binnen dit topic over de oorzaken en oplossingen rondom de EX30 app en de internetverbinding.

“Vanaf week 16 komt de 1.3 update met wat aanpassingen en vanaf week 20 de 1.4 update met meerdere wijzigingen. Deze 2 samen geven al veel oplossingen voor de issues die je op de socials ziet. 😊”
Van mijn dealer begreep ik dat 1.3 week 15 beschikbaar is (bij hun op de locatie week later OTA)

Er zal ook software voor de trekhaak in zitten, ze gaan deze week testen of dit Cruis control fixt bij gebruik van trekhaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:08
kampshef schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:13:
[...]

Van mijn dealer begreep ik dat 1.3 week 15 beschikbaar is (bij hun op de locatie week later OTA)
Week 15 is deze week, dat zou heel mooi zijn. Hopelijk kunnen we wat problemen afvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
NokiaFan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:32:

22 mei zou ik mijn lease ex-30 in ontvangst mogen gaan nemen als het goed is. Dan zou het de 1.4 update dus moeten hebben. Perfecte timing ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
Nu is het alleen de vraag of ik zelf de updates 1.3 en 1.4 kan installeren, zonder dat het IITC-abonnement is geactiveerd. De klantenservice verwacht van wel, maar verwees me zojuist naar de dealer.

Ik heb ondertussen echt met de dealer te doen. Die zijn enkel druk met het aanhoren en oplossen (zover ze kunnen) van kinderziektes die meestal door derden kan worden worden opgelost. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekran
  • Laatst online: 10:45
NokiaFan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:01:
Nu is het alleen de vraag of ik zelf de updates 1.3 en 1.4 kan installeren, zonder dat het IITC-abonnement is geactiveerd. De klantenservice verwacht van wel, maar verwees me zojuist naar de dealer.

Ik heb ondertussen echt met de dealer te doen. Die zijn enkel druk met het aanhoren en oplossen (zover ze kunnen) van kinderziektes die meestal door derden kan worden worden opgelost. :)
Ik begreep dat de ota updates alleen via de garage of de internetverbinding van de auto gedownload kunnen worden, niet via de wifi dus.
Dealers moeten gewoon geen auto’s afleveren zonder internetverbinding, hoort gewoon bij deze auto!
Dus geen medelijden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Vandaag wel interessant gedrag van de LFP accu. Gisteren met 40% thuisgekomen. Heb toen 20kWh boost met de laadpaal gegeven, omgerekend 40% accu, inclusief laadverlies van 10% zo'n 36%. Klopte inderdaad, met 76% was hij klaar.

Vanochtend wat verder geladen ivm rit. Na 2,2kWh zat er opeens 91% in. Hierna een periode waarbij de laadtijd 34uur was ondanks 10,6kW laadsnelheid, leek dus dat de BMS bezig was om vervolgens met in totaal iets van 13kWh naar 100% te komen.

Logisch verhaal natuurlijk omdat het bij LFP meer moeite kost om het percentage uit te lezen bij lagere temperaturen ivm voltage curve van de cellen. Maar dus ook meteen begrijpelijk waarom hij geen laadtarget heeft. Maar zal hem dus wel vrij regelmatig naar 100% moeten laden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NokiaFan
Even een copy-paste met vertaling vanuit het Reddit forum:

“…De software update zal versie 1.3 zijn.

Het zal in week 16 aan dealers worden vrijgegeven en volgt als een OTA-update in week 18.

Er zijn 200 oplossingen! Sommigen van hen die hij me voorlas zijn: resetten van laadbeveiliging, radiokwaliteit, radio stoppen met remmen, DAB-verbeteringen, kleurcorrecties van de achtercamera, de langzame ontgrendeling van de oplaadkabel na het opladen, verbindingsproblemen, verbeteringen van de sleutelbatterij op afstand, pessimistische afstandsberekening (met betrekking tot het verbruik), app-verbindingen en aanmelden.”

Ik heb m’n dealer al gecontacteerd om te vragen of ik volgende week mag langskomen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door NokiaFan op 10-04-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Het wordt weer mooi weeer dus hier is de
Tip van de week: Als je harder rijdt dan 48 km/uur; doe dan niet een (of beide) achterramen open.

[ Voor 20% gewijzigd door mausy5043 op 10-04-2024 21:10 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grelis
mausy5043 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:10:
Tip van de week: Als je harder rijdt dan 48 km/uur; doe dan niet een (of beide) achterramen open.
Tips zonder uitleg van gevolgen zie ik vaak als uitnodiging om te proberen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Grelis schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:39:
[...]

Tips zonder uitleg van gevolgen zie ik vaak als uitnodiging om te proberen. |:(
Je bent gewaarschuwd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
Vertel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-08 11:26
Ekran schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:04:
[...]

Bij mij staat in de app ook geen Vodafone onder abonnementen en internet werkt gewoon!
Ik heb persoonlijk het idee dat de internetverbinding in de auto losstaat van IITC. Als je op de iitc zoekt bij Vodafone hebben ze het er met name over om het internet in de auto te gebruiken als hotspot!
Echter de EX30 heeft deze mogelijkheid niet. Maar misschien heb ik het mis……
Exact dit. Hotspot in de auto is echt 1995 ;-)
Iemand enig idee waarom je uberhaupt een IITC abb zou moeten nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
mausy5043 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:10:
Dit geldt ook bij temperaturen onder 0. Tip 2: je kunt het bedienen van achterramen via de middenconsole uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:34
lucky7 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:35:
[...]

Iemand enig idee waarom je uberhaupt een IITC abb zou moeten nemen?
Volgens mij heb ik gewoon iitc, want mijn Google maps toont verkeers info. Maar ik heb er niets voor gedaan. Ik zie ook nergens “Vodafone” staan. Lijkt me ook een slechte zaak als iedereen dit zelf zou moeten regelen.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:41
lucky7 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:35:
[...]

Koekje als jij dit in 1995 al in je auto had :P

Al een paar EX30's in het wild gezien, maar alleen uitvoering Plus/Ultra. Wie heeft de Core al in het echt gezien, dus met dak/raamstijlen in lakkleur? Ik twijfel nog tussen Core en Plus, scheelt toch paar tientjes in de maand.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gluten Parody schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:24:
[...]

Koekje als jij dit in 1995 al in je auto had :P

Al een paar EX30's in het wild gezien, maar alleen uitvoering Plus/Ultra. Wie heeft de Core al in het echt gezien, dus met dak/raamstijlen in lakkleur? Ik twijfel nog tussen Core en Plus, scheelt toch paar tientjes in de maand.
Als het in je budget past, zou ik altijd de Plus versie nemen. Daar zitten wat mij betreft zoveel meer opties standaard in, dat dat zijn geld dubbel en dwars waard is.

Onder andere: automatische deuropening, 2 zone climate control, soundbar, draadloos laden (geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:41
Wat is automatische deuropening? :9 Inductieplaat voor je smartphone lijkt me ook wel handig inderdaad, dual zone en soundbar geef ik weinig om... qua budget zou een ultra ook nog wel passen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Pagina: 1 ... 30 ... 97 Laatste