Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 14 ... 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23:01
Ophidian schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:55:
[...]

Nee dat klopt niet:
Twin:
[Afbeelding]

Single:
[Afbeelding]

De connectors van de luidkabel zijn nogal fors en je moet blijkbaar goed priegelen om het erin te krijgen. Wat dat betreft is de frunk van mijn XC40 handiger. Laadkabel van de XC40 zal prima passen
Misschien heeft de Ultra een dikkere kabel, omdat die een 22kW (32A) OBC heeft, dan de andere versies (11kW, 16A OBC), en past de 16A kabel dus wel goed in de frunk, en de 32A kabel net niet of met moeite?

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:22

BPi

mausy5043 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:55:
[...]

:?
Snelladers hebben een eigen kabel met stekker.
Juist, dan ligt de kabel dus prima in de frunk en gebruik ik hem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

MartijnEV schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:57:
[...]

Misschien heeft de Ultra een dikkere kabel, omdat die een 22kW (32A) OBC heeft, dan de andere versies (11kW, 16A OBC), en past de 16A kabel dus wel goed in de frunk, en de 32A kabel net niet of met moeite?
Dat is wat ik ook bedoelde. Zwaardere kabel bij zwaardere boordlader. Dus niet zomaar kabel verwisselen, tenzij je weet dat het volgens de specs geen problemen kan opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
@MartijnEV @BPi Nee, want op deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRfh3b2vB6P0u7aDHcF-8LzkEYc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YQJXcDsuTj6X2kbOV7CKtx4F.png?f=user_large

Dezelfde dikte als de kabel van BPi als je de tekst op de kabel bekijkt. Dus het past dan wel, hetzij goed opgerold.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
BPi schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:32:
[...]

Dat is wat ik ook bedoelde. Zwaardere kabel bij zwaardere boordlader. Dus niet zomaar kabel verwisselen, tenzij je weet dat het volgens de specs geen problemen kan opleveren.
Onze EX30 heeft geen 22kW boordlader, dus kan gewoon de kabel omwisselen. Die van de XC40 is inderdaad dunner (5x2,5)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnEV
BPi schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:32:
[...]

Zal sowieso geen probleem opleveren. Elke laadkabel is voorzien van een Proximity Pilot die aan de lader aangeeft hoeveel ampère maximaal door de kabel kan. Dus geen risico als je een 16A kabel gebruikt op auto met een 32A OBC, zoals de Ultra. Dan laadt hij gewoon met maximaal 16A (11kW). Dus altijd veilig.

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:10
In praktijk ga je de kabel al vrij snel niet meer in je frunk leggen, geloof me. Blijft te onhandog, hendel om de klep te openen, dan hé kabel pakken en later de omgekeerde weg.

Je gaat de kabel in praktijk in je kofferbak leggen, soms heb je aan de zijkant daar mooi ruimte voor, of onder de plank in je kofferbak of zoals wij hebben, een kistje in de kofferbak met wat spulletjes en daar gooien we de kabel ook altijd in.

De frunk in de XC40 is groter, daar ligt onze granny kabek in. 2x gebruikt in 3 jaar tijd. Verder ligt daar nog een deken in of een fles ruitenwisser vloeistof.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 15:25
Juancho schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:11:
In praktijk ga je de kabel al vrij snel niet meer in je frunk leggen, geloof me. Blijft te onhandog, hendel om de klep te openen, dan hé kabel pakken en later de omgekeerde weg.

Je gaat de kabel in praktijk in je kofferbak leggen, soms heb je aan de zijkant daar mooi ruimte voor, of onder de plank in je kofferbak of zoals wij hebben, een kistje in de kofferbak met wat spulletjes en daar gooien we de kabel ook altijd in.

De frunk in de XC40 is groter, daar ligt onze granny kabek in. 2x gebruikt in 3 jaar tijd. Verder ligt daar nog een deken in of een fles ruitenwisser vloeistof.
Ik deed eigenlijk ook bijna altijd de kabel achterin de Polestar. Totdat we een midweek weg gingen en ik onderweg ergens moest laden, maar de kabel achterin onder de klep had, onder alle koffers :') vanaf dat moment de kabel altijd in de frunk gedaan :+

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:42
Zal er ook van af hangen hoe je meestal oplaadt denk ik: als je een eigen lader hebt zul je hem niet vaak gebruiken en dus voorin stoppen, terwijl als je altijd een publieke laadpaal moet gebruiken je de kabel elke keer nodig hebt en dan achterin legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Ik heb de granny lader (die ik nog nooit heb gebruikt) samen met een tasje gereedschap in de frunk liggen, maar de gewone laadkabel ligt toch echt in de kofferbak. Mij teveel gedoe om die motorkap van binnen uit te moeten openen, met je vingers langs de (vieze) onderrand van de motorkap om die te ontgrendelen terwijl ik met een schopbeweging de achterklep kan openen. Echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel-z
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 11:42
Daniel L. schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:27:
[...]

Ik ga het zeker even navragen. Zou het echt heel knullig vinden als het niet zo is. We hebben samen met de dealer de bestelling geplaatst en zelfs de subsidie-aanvraag gedaan op zijn scherm (met onze gegevens, uiteraard). Wordt vervolgd :-).
Nog iets vernomen of de subsidie mogelijk is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Is het altijd Hoegh Autoliners die de auto’s verscheept van China naar ons? Komen de auto’s in Zeebrugge aan of ergens anders? Ik probeer de boot te volgen met het VIN maar nog zonder succes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ktenolix schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:11:
Is het altijd Hoegh Autoliners die de auto’s verscheept van China naar ons? Komen de auto’s in Zeebrugge aan of ergens anders? Ik probeer de boot te volgen met het VIN maar nog zonder succes. :+
Gaat er mogelijk ook wat via Gothenburg Zweden?
Zeekr heeft daar zn voorraad voor Zweden en Nederland staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Heeft iemand deze al op zn oprit staan. Geen koopje....

https://collection.volvocars.com/en/volvo-ex30-143-resin-7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-09 15:11
Nog niet, maar is wel de versie die ik heb besteld, dus ik twijfel nog.

Overigens is ie hier goedkoper.

https://www.vstore.nl/schaalmodel-volvo-ex30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Cheetha schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:20:
[...]

Nog niet, maar is wel de versie die ik heb besteld, dus ik twijfel nog.

Overigens is ie hier goedkoper.

https://www.vstore.nl/schaalmodel-volvo-ex30
Geld zat..voor een schaalmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetha
rens-br schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:21:
[...]

Geld zat..voor een schaalmodel.
Net als de 1 op 1 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:43

Hans1956

Pixel 8 Pro

De recente prijsdalingen van Polestar 2 en van de Zeekr X brengen deze twee in de EX30 range. Zie https://www.autoweek.nl
Dat worden nu toch echte concurrenten.

[ Voor 13% gewijzigd door Hans1956 op 05-02-2024 19:18 ]

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
Ja ik heb ‘m, in Cloud Blue. Hele hoop geld, maar wel fraai modelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Hans1956 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:48:
De recente prijsdalingen van Polestar 2 en van de Zeekr X brengen deze twee in de EX30 range. Zie https://www.autoweek.nl
Zonder prijsverlaging de X ook al.
Niet irt het instapmodel natuurlijk.

Wel beetje zuur... want Zeekr gooit er nog een paar aanbiedingen bij.
Heb er al een maand plezier van, dus moet hier niet meer naar kijken.
Beste is natuurlijk om te blijven uitstellen. Bespaart veel geld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azaden
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09 00:04
schumi1986 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:52:
Heeft überhaupt iemand hier die video wel bekeken?

Hij geeft duidelijk aan dat,

- het climate controle op 24 graden staat om het enigszins op een normale temperatuur te krijgen
- stoelverwarming de hele tijd uit zichzelf aan/uit schakelt

De reviewer wordt op deze punten hier in dit topic voor kansloos uit gemaakt terwijl er dus duidelijk een verklaring voor is.
Voor mij persoonlijk blijft het een goede vlogger, die normaliter onderbouwend reageert.
Wat mij betreft had hij echter wel duidelijker de associatie tussen het interne stroomverbruik in relattie tot het te hoge verbruik (op de autoweg) kunnen aanduiden.
In andere fora zie ik trouwens screenpostings die een lager verbruik tonen.

[ Voor 3% gewijzigd door azaden op 05-02-2024 22:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan Ausems
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-04 12:46
MartijnEV schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:03:
[...]

Ja ik heb ‘m, in Cloud Blue. Hele hoop geld, maar wel fraai modelletje.
Nice! Ik heb dezelfde gescoord. Ik kon 'm voor de helft van de prijs aanschaffen in Duitsland. Nu nog een paar weken wachten op het grote exemplaar.... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Hans1956 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:48:
Metname de Polestar 2 is dan echt wel een niveautje beter/hoger voor het zelfde geldt hoor. Dat is een grotere auto die eerder op het niveau van de grote broer van de EX30, de XC40 zit. Ook zeker voor mensen met kinderen of die twijfelen over de ruimte in de EX30 en ook de actieradius is volgens mij beter.

Benieuwd wat Volvo nog gaat doen met de prijs voor, zeker de ER met het middelste of hoogste pakket.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 05-02-2024 22:32 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:39
Juancho schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:31:
[...]

Metname de Polestar 2 is dan echt wel een niveautje beter/hoger voor het zelfde geldt hoor. Dat is een grotere auto die eerder op het niveau van de grote broer van de EX30, de XC40 zit. Ook zeker voor mensen met kinderen of die twijfelen over de ruimte in de EX30 en ook de actieradius is volgens mij beter.

Benieuwd wat Volvo nog gaat doen met de prijs voor, zeker de ER met het middelste of hoogste pakket.
Het is mooi dat de Polestar 2 in een kale uitvoering nu ook onder de SEPP-regeling valt.

Zodra je kiest voor het Pilot (3k) en/of Plus (5k) pack gaat de teller alsnog lopen. Idem voor een ander kleurtje (1.250,-). Omdat de SEPP-regeling dan vervalt, kom je alsnog zo’n 12k hoger uit bij een enigszins leuk aangeklede Polestar 2 (55,7k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:35
NokiaFan schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 06:30:
[...]

Het is mooi dat de Polestar 2 in een kale uitvoering nu ook onder de SEPP-regeling valt.

Zodra je kiest voor het Pilot (3k) en/of Plus (5k) pack gaat de teller alsnog lopen. Idem voor een ander kleurtje (1.250,-). Omdat de SEPP-regeling dan vervalt, kom je alsnog zo’n 12k hoger uit bij een enigszins leuk aangeklede Polestar 2 (circa 57k).
Klopt. De SEPP-subsidie trekt dee verhouding nog schever dan die al is. Het is te hopen dat Geely na de Zeekr X ook de EX30 in prijs gaat verlagen. Als je de EX30 op hetzelfde beetje uitrustingsniveau wil krijgen als de in prijs verlaagde Zeekr X, betaal je nu zomaar 8000 euro meer. Da's best veel geld voor het Volvo-embleem op een kleinere auto op hetzelfde platform met dezelfde aandrijflijn. Nu ga ik echt twijfelen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

Jan Ausems schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:11:
[...]

Nice! Ik heb dezelfde gescoord. Ik kon 'm voor de helft van de prijs aanschaffen in Duitsland. Nu nog een paar weken wachten op het grote exemplaar.... :P
Heb je een linkje? :P

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speediestb
  • Laatst online: 05-08 10:44
NokiaFan schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:37:
[...]

Eens hoor. Het is trouwens nog beter om zoveel mogelijk (langzaam) te laden. Om de capaciteit zo min mogelijk te laten degraderen en de levensduur te verlengen houdt je je accu het beste tussen de 40 en 80%.
De SM versie kan overigens wel goed tot 100 % worden geladen en dat schijnt ook beter te zijn voor de accu
Volgens autoweek bij een test van een tesla model 3 met lfp batterij:
Door op te laden tot 100 procent soc wordt de nauwkeurigheid van de schatting van de accustatus drastisch verbeterd en wordt tegelijk een spanningsgradiënt voor passief balanceren gecreëerd.

[ Voor 3% gewijzigd door speediestb op 06-02-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
  • Laatst online: 05-08 10:44
Was zeker op kleinanzeigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:04
Wanneer zou je iets moeten zien van het verloop van je bestelling in je volvo id?

Ik heb namelijk 3 weken geleden een contract afgesloten en hij is volgens Volco Car Lease in bestelling maar m'n volvo id is nog helemaal leeg. Ik zie niet eens dat de bestelling is gedaan oid.
Het volvoid emailadres is hetzelfde als het contract dus dat moet goed zijn.

Ik krijg tot op heden geen antwoord van Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetha
XfadeR schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:20:
Wanneer zou je iets moeten zien van het verloop van je bestelling in je volvo id?

Ik heb namelijk 3 weken geleden een contract afgesloten en hij is volgens Volco Car Lease in bestelling maar m'n volvo id is nog helemaal leeg. Ik zie niet eens dat de bestelling is gedaan oid.
Het volvoid emailadres is hetzelfde als het contract dus dat moet goed zijn.

Ik krijg tot op heden geen antwoord van Volvo.
Ik heb precies t zelfde bij de dealer. Die zou er eens induiken, maar ben bang dat hij te druk is met ex30’s te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
Was bij een Duitse dealer via ebay. Ze hadden er drie en de volgende dag waren ze al weg. Wel leuk modelletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

NokiaFan schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 06:30:
[...]

Zodra je kiest voor het Pilot (3k) en/of Plus (5k) pack gaat de teller alsnog lopen. Idem voor een ander kleurtje (1.250,-). Omdat de SEPP-regeling dan vervalt, kom je alsnog zo’n 12k hoger uit bij een enigszins leuk aangeklede Polestar 2 (55,7k).
Ik verwacht dat Polestar (nog meer) zal gaan stunten met de prijzen om het hoofd boven water te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Del Boske

Del Boske

Ready, willing and able

Polestar 2 (maar ook de anderen) is een mooie auto en zou zeker het overwegen waard zijn, ware het niet dat het een sedan is te duur was :P . Daarmee is de 2 voor mij direct geen optie meer.
Nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik de mijne ophalen! oOo

Edit: I stand corrected

[ Voor 9% gewijzigd door Del Boske op 07-02-2024 07:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Polestar 2 is geen sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
Del Boske schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 06:11:
Polestar 2 (maar ook de anderen) is een mooie auto en zou zeker het overwegen waard zijn, ware het niet dat het een sedan is te duur was :P . Daarmee is de 2 voor mij direct geen optie meer.
Nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik de mijne ophalen! oOo

Edit: I stand corrected
Ik wacht ook op een SMER Cloud Blue. Levering 11 maart. Wanneer heb jij 'm besteld? Ik 20 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
  • Laatst online: 27-07 12:25

Misschien dat er ruimte is onder de stoelen, zou mijn voorkeur zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ootje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:56:
[...]

Misschien dat er ruimte is onder de stoelen, zou mijn voorkeur zijn.
Dan zit je wel regelmatig met een natte of modderige laadkabel in je interieur. Als ik kijk hoe vies mijn dubbele bagageruimte soms wordt waar ik de kabel in bewaar, zou ik de kabel niet binnenin willen hebben. En mezelf kennende zou ik dan heel snel ook de achterbank besmeuren bij het opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 19:07
speediestb schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:53:
[...]

De SM versie kan overigens wel goed tot 100 % worden geladen en dat schijnt ook beter te zijn voor de accu
Volgens autoweek bij een test van een tesla model 3 met lfp batterij:
Door op te laden tot 100 procent soc wordt de nauwkeurigheid van de schatting van de accustatus drastisch verbeterd en wordt tegelijk een spanningsgradiënt voor passief balanceren gecreëerd.
Bedoelt u de SM core of SM extended range wat betreft laden tot 100%?

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Of-Aaargh schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:49:
[...]

Dan zit je wel regelmatig met een natte of modderige laadkabel in je interieur. Als ik kijk hoe vies mijn dubbele bagageruimte soms wordt waar ik de kabel in bewaar, zou ik de kabel niet binnenin willen hebben. En mezelf kennende zou ik dan heel snel ook de achterbank besmeuren bij het opbergen.
ik zag in een filmpje van een nieuwe VW (ID2?) heel veel bergruimte langskomen.
Iets wat ik in mijn Zeekr X mis... Bijv geen dashboardkastje.

In dat filmpje kwam een beeld van de kofferbak war onder de vloer twee limonadekratten passen en onder de zitting van de achterbank over de volle breedte een (ondiep?) vak. Daar word ik wel enthousiast van.
En dat in een kleinere auto. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Of-Aaargh schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:49:
[...]

Ik heb gelijk in het begin een kabel haak gekocht waardoor de kabel nooit op de grond ligt. Die wordt dus ook niet vies, hooguit bij regen nat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
hansmw schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:57:
[...]

Bedoelt u de SM core of SM extended range wat betreft laden tot 100%?
De standard motor standard range (SMSR) heeft als enige een LFP accu. Deze is er in de uivoering: Core en Plus versie. https://www.volvocars.com/nl/build/ex30-electric?cbv=1

[ Voor 1% gewijzigd door NokiaFan op 08-02-2024 14:57 . Reden: Niet in de Ultra :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:08
NokiaFan schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:17:
[...]

De standard motor standard range (SMSR) heeft als enige een LFP accu. Deze is er in de uivoering: Core, Plus en Ultra. https://www.volvocars.com/nl/build/ex30-electric?cbv=1
Volgens mij is de Ultra alleen in extended range te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
Zapato schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:30:
[...]

Volgens mij is de Ultra alleen in extended range te krijgen.
Bijna correct, ook in de TMP. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
Oeeeeeeeehhh...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlTHTsy4fCWe6lqwzLWEOEMZGDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zADbaU5il02UpGNnKg2Ly9Eu.png?f=fotoalbum_large

Vorige week stond er nog 4 weken.. dus zal wel kloppen. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Juancho schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:12:
[...]

Ik heb gelijk in het begin een kabel haak gekocht waardoor de kabel nooit op de grond ligt. Die wordt dus ook niet vies, hooguit bij regen nat.
Oh, da's een goeie! Al is de enige die ik kan vinden maar liefst 30 euro, best duur voor een stukje nylon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:42
Gisteren een proefrit gemaakt in een Extended Range Ultra. Moet zeggen: dat reed absoluut niet verkeerd :*)

Meteen even een offerte laten opstellen (voor de Extended Plus). Gevraagd naar de banden, hij wordt alleen met zomerbanden geleverd maar als ik liever vierseizoenenbanden wil in plaats hiervan kan dat voor €650. Wat is jullie mening hierover? Het 2x per jaar (laten?) wisselen heb ik eigenlijk ook niet veel zin in namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Of-Aaargh schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:23:
[...]

Oh, da's een goeie! Al is de enige die ik kan vinden maar liefst 30 euro, best duur voor een stukje nylon.
Klopt. Maarja, als je ziet hoevaak die kabel anders op de smerige grond ligt... Ik vond het het geld wel waard. Je kan natuurlijk ook altijd zelf wat proberen te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
Ktenolix schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:51:
Oeeeeeeeehhh...
[Afbeelding]

Vorige week stond er nog 4 weken.. dus zal wel kloppen. <3
Wanneer besteld? Ik op 04-08-2023 CbV SMER Plus Vapour Grey. Productie voltooid op 16-12-2023. CbV gaf (ondertussen paar maanden geleden telefonisch contact gehad) 20-02-2024 bij dealer +-3 weken afleveren. En bij mij staat er waar bij jou 3 weken staat 3 maanden. Wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 15:07
acbs2 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:34:
[...]

Wanneer besteld? Ik op 04-08-2023 CbV SMER Plus Vapour Grey. Productie voltooid op 16-12-2023. CbV gaf (ondertussen paar maanden geleden telefonisch contact gehad) 20-02-2024 bij dealer +-3 weken afleveren. En bij mij staat er waar bij jou 3 weken staat 3 maanden. Wtf?
Ik heb hier ook hetzelfde, in sept besteld bij CbV SMER+. Productie allang voltooid, bij dealer gaven zij mij ook 20-02-2024 aan. Bij mij staat er 4 maanden zelfs. Geen idee waar ik rekening mee moet houden.

Edit: Heb vernomen van iemand die ook besteld heeft om de verwachte leveringstijd van de bestelling aan te houden

[ Voor 8% gewijzigd door jaychunlai op 08-02-2024 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

dennistd schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:27:
Gisteren een proefrit gemaakt in een Extended Range Ultra. Moet zeggen: dat reed absoluut niet verkeerd :*)

Meteen even een offerte laten opstellen (voor de Extended Plus). Gevraagd naar de banden, hij wordt alleen met zomerbanden geleverd maar als ik liever vierseizoenenbanden wil in plaats hiervan kan dat voor €650. Wat is jullie mening hierover? Het 2x per jaar (laten?) wisselen heb ik eigenlijk ook niet veel zin in namelijk.
Ik rij gewoon nog op zomerbanden met m'n C40. Die ene dag dat het glad was heb ik het gewoon wat rustiger aan gedaan. Maar k had ook thuis kunnen werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dennistd schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:27:

Ik zweer bij Winterbanden sinds ik een keer bijna in de sloot heb gestaan. Voor uitgebreidere meningen kan je hier terecht:
Winterbanden - Ervaringen en Discussie - Deel 2

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
@jaychunlai @acbs2 ik heb op 26-06-2023 een SMER Core besteld via CbV. 17-01 productie voltooid. Ze gaven in december aan dat ie eind maart / begin april geleverd zou worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
Ktenolix schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:42:
@jaychunlai @acbs2 ik heb op 26-06-2023 een SMER Core besteld via CbV. 17-01 productie voltooid. Ze gaven in december aan dat ie eind maart / begin april geleverd zou worden.
Contact opgenomen en CbV geeft aan dat het een error betreft in de status tool. Alles loopt alsnog volgens planning dus eind februari kan aflevering plaatsvinden.
VIN trouwens ook verkregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Ktenolix schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:42:
Dan zullen onze bij elkaar op de boot staan :p onze is 16 jan gemaakt en begin april aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Diederik schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:34:
[...]

Ik zweer bij Winterbanden sinds ik een keer bijna in de sloot heb gestaan. Voor uitgebreidere meningen kan je hier terecht:
Winterbanden - Ervaringen en Discussie - Deel 2
ik ben voor all-weathers gegaan. een anders smaakje dus. Met voorgaande auto's zo'n 20 jaar winterbanden gereden.
Nu gaan we af en toe een keer in winterperiode naar Duitsland. Soms niet (goed) uit te stellen woon-werk verkeer (ja, als echt slecht dan ga ik niet. Maar soms heb je een terugweg die gewoon moet)met winterse omstandigheden. Daarnaast ga ik ook wel eens in de winter naar Spanje en dan heb je kans een groot deel van de weg winter te hebben en vervolgens op locatie is het lente/zomer. Dan is het niet prettig om op winterbanden te rijden (ervaring van vorig jaar) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
  • Laatst online: 27-07 12:25
Vraagje.
Als je een cx 30 koop of lease.
Zit er dan verschil in qua levertijden , ik zie hier vaak berichten over Vnummers end en de voertuig kunnen volgen.
Ik heb nooit die info gekregen hoe mijn auto te volgen end.
Weet dat de mijne wel al in productie is genomen via de dealer en dat ik hem Eind Maart kan ophalen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Ik denk niet dat er verschil zit tussen koop of lease in de levertijden. Wel tussen verschillende uitvoeringen.

@Ophidian was het jou al gelukt om de boot te volgen?

[ Voor 20% gewijzigd door Ktenolix op 08-02-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

acbs2 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:46:
[...]

Contact opgenomen en CbV geeft aan dat het een error betreft in de status tool.
Waarom fixen ze dat dan niet. Kan daar echt chagrijnig van worden. Er staat elke dag weer iets anders.
Laat het geen voorbode zijn van k*t werkende sofware in de EX30 net zoals de Polestar 2 die ik had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-08 14:50
De EX30 SMER PLUS 16 juni besteld. Volgens de dealer week 8 levering... maar kan de ex niet volgen via de app of volvo cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konila
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-01 22:00
Ktenolix schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:06:
Ik denk niet dat er verschil zit tussen koop of lease in de levertijden. Wel tussen verschillende uitvoeringen.

Ik ben toch wel benieuwd. De Plus versie lijkt toch wel een beetje voorrang gekregen te hebben. Ik heb dezelfde versie als jou besteld (wel in het zwart), zo’n 2 weken later, maar de dealer geeft bij mij aan dat de levering rond eind maart begin april zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Er zijn ook autos op voorraad besteld door de dealers. Je kunt dus mazzel hebben als jouw uitvoering in de voorraad zit. Ook al heb je laat besteld, krijg je toch vroeg geleverd. Je kunt ook pech hebben en dan moet je gewoon wachten tot jouw uitvoering in productie genomen wordt. Verschillende uitvoeringen worden in batches van meerdere voertuigen tegelijk (lees: achter elkaar) gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
Pffff...volgende week maar ff kontakke... mijn inruiler krijgt inmiddels ook veel meer km op de teller dan dat mijn dealer lief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
  • Laatst online: 26-12-2024
Ootje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:41:
Vraagje.
Als je een cx 30 koop of lease.
Zit er dan verschil in qua levertijden , ik zie hier vaak berichten over Vnummers end en de voertuig kunnen volgen.
Ik heb nooit die info gekregen hoe mijn auto te volgen end.
Weet dat de mijne wel al in productie is genomen via de dealer en dat ik hem Eind Maart kan ophalen .
Ik heb eigenlijk de zelfde vraag. Heb vandaag een SMER plus besteld, levering eind Feb, begin Maart. Maar ben ook benieuwd waar ik het één en ander kan volgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ktenolix schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:06:

Nee, nog niet kunnen uitvogelen hoe dat werkt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:46
Francisco schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:24:
Pffff...volgende week maar ff kontakke... mijn inruiler krijgt inmiddels ook veel meer km op de teller dan dat mijn dealer lief is
Aflevering weer een week later op de Broekhuis site. De auto is geproduceerd 1 december, leverdatum nu 12 maart. Volle 4 maanden reistijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHg3sXmcAxozlREqtEotqCw1jI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCVUn8t7b15TCzAtAOl9s3oc.jpg?f=fotoalbum_large

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
Ophidian schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:50:
[...]

Dan zullen onze bij elkaar op de boot staan :p onze is 16 jan gemaakt en begin april aflevering.
Heb dealer gesproken en wordt volgens planning de 27ste afgeleverd bij de dealer! Gezellig al onze ex30s samen op de boot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
Ophidian schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:44:
[...]

Nee, nog niet kunnen uitvogelen hoe dat werkt helaas.
Vermoed dat die op die Hoegh Jacksonville staat. Die is namelijk de 27-02 in Zeebrugge. Meerdere ex30s staan daarop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoopJerry
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:05
jaychunlai schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 23:46:
[...]

Heb dealer gesproken en wordt volgens planning de 27ste afgeleverd bij de dealer! Gezellig al onze ex30s samen op de boot!
Ik heb afgelopen week even gebeld met Volvo support. Over een specifiek schip kon toen nog weinig gezegd worden, maar wel dat mijn auto al geproduceerd was. Medio maart bij de importeur (neem even aan dat dat in Zeebrugge is) en dan 26-3 planned dealer delivery.

Wat een grote gezelligheid op die boot 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mate68
  • Laatst online: 26-12-2024
Worden een paar drukke maanden voor de dealer. Mijn dealer wist te vertellen dat hij er deze maand 45 binnen krijgt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
WhoopJerry schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:47:
[...]

Ik heb afgelopen week even gebeld met Volvo support. Over een specifiek schip kon toen nog weinig gezegd worden, maar wel dat mijn auto al geproduceerd was. Medio maart bij de importeur (neem even aan dat dat in Zeebrugge is) en dan 26-3 planned dealer delivery.

Wat een grote gezelligheid op die boot 😀
Nice om te horen dat de leversnelheid best redelijk is!
Heb alleen geen info wat voor boot het zal gaan worden voor leveringen in maart (mijne komt op 27-02)
Wellicht dat de officiele Volvo EX30 FB groep hier meer info over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Laatst online: 19:46
Francisco schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:24:
Volgens mij taxeren dealers inruilauto’s daarom altijd met een marge; ik zou me daar niet druk om maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Lijkt erop dat de boot 2 dagen later aankomt, stond eerst op 27-02.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYXv8nSfthWvyABDAfAbusbWkgM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DotBcbrxWjlm4on2LB9ng5mI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdogNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-08 15:26
Wel interessant, de boot gaat later weg dan dat hij aankomt 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 14:50
Is toch niet gek, hij komt aan 29-2 in Zeebrugge en gaat weer 1-3. :)

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Zwijntje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:12:
Is toch niet gek, hij komt aan 29-2 in Zeebrugge en gaat weer 1-3. :)
Denk dat ik weinig hoef te zeggen, right? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Mate68 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:01:
Worden een paar drukke maanden voor de dealer. Mijn dealer wist te vertellen dat hij er deze maand 45 binnen krijgt ;-)
Ja ik denk dat er aardig wat bulk leveringen zullen zijn. Hopelijk is het in het oosten van het land iets rustiger, waardoor de dealer meer tijd heeft om de aflevering te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 22:45
Net terug van een proefrit met de ex30 SMER-PLUS.

Klein uurtje kunnen rijden door het drukke verkeer van Eindhoven. Het sturen is licht (stond op medium) binnen is het lekker rustig (door een gebrekkige radio, kom ik nog op terug). Verder vind ik de auto lekker rijden. Alleen jammer dat ik niet de tijd heb kunnen nemen om de stoel enkele malen te verstellen. Het is 'gewoon' een gangbare stoel verstelling dus moet wel goed komen.
Verder vond ik het even wennen met het pedaal, ik kon mijn rechter voet niet lekker laten rusten tijdens cruise rijden, maar dat kan ook te maken hebben dat ik mogelijk nog niet optimaal zat in de stoel.

De radio... jeetje. Ik mag hopen dat het een software dingetje is. DAB+ was niet te volgen wat er te horen was continu switch tussen DAB+ en FM. Teven werd de radio gemute als je de rem intrapt 8)7. verder vond ik het geluid gewoon goed en duidelijk (op FM).

Nog even wachten op mijn bestelling (lease) medio week 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:54
Je bedoelt de stand van het stroompedaal ? De hoek van het pedaal was ook iets anders dan wat ik zelf gewend ben. Het leek of deze schuiner staat o.i.d.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Del Boske

Del Boske

Ready, willing and able

Ik heb de mijne vandaag opgehaald!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPqNsdtsbqXlw5O8zy733JaFDKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65qIVFLSXA86BFhxidxp779j.jpg?f=fotoalbum_large
Let niet op de rotzooi in de schuur 8)7
Bij het inrijden viel het me op dat de afstand door de sensoren behoorlijk nauwkeurig werd weergegeven (bv 65 cm langs de motor). Alles werd keurig netjes ingesteld door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Del Boske schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:13:
Ik heb de mijne vandaag opgehaald!
[Afbeelding]
Let niet op de rotzooi in de schuur 8)7
Bij het inrijden viel het me op dat de afstand door de sensoren behoorlijk nauwkeurig werd weergegeven (bv 65 cm langs de motor). Alles werd keurig netjes ingesteld door de dealer.
Looking good! Hoe was de aflevering?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb mijn smer ultra sinds woensdag en rijdt echt top. Zijn wel wat issues in de software. Ik had de eerste van de garage en de persoon die mij hielp wist ook nog niet alles.

Eigenlijk is er niets met rijden maar vooral ongemakkelijkheden of zaken die ik nog moet vinden.

- [ ] Apple Pay activatie bij draadloos opladen deactiveren, komt dit eraan (denk dat dit in een update van Apple moet komen)
- [ ] Volume stottert harder zachter, gaat niet vloeiend
- [ ] DAB radio verspringt steeds, met name Kink (checken of dit blijft)
- [ ] Spiegels niet vloeiend in te stellen
- [ ] Niet duidelijk welke instellingen wel/niet opgeslagen worden bij een profiel, is er documentatie en kunnen we suggesties doen?
- [ ] Klaar met laden geen notificatie van app op telefoon?
- [ ] App: in het laadscherm komt de melding ‘charge via app’ non stop terug en wegklikken helpt niet
- [ ] Laden op straat was traag en toen heb ik even met functies zitten spelen en ging toen wel snel (van 8 uur naar 1 uur tot vol). Lijkt ook op iets van een bug
- [ ] Stuur verwarming auto springt op 3 en kan je niet uitzetten (instelling aan). Eerst op 1 en dan uit werkt wel. Heb het nu uitgezet zodat ik het alleen handmatig activeer
- [ ] Kan ik stoelverwarming ook aanzetten automatisch via settings? En bij voorkeur alleen als er iemand opzit (bijrijder)
- [ ] Is er al iets bekend over CarPlay/carkey
- [ ] App tonen hoe snel er geladen wordt?

Misschien slim om hier centraal een lijstje te maken en hopen dat er iemand van of gelieerd aan Volvo mee leest?

Verder echt een heerlijke auto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zr6Ir4fu0F_dK2aRcVrunpSpZ5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOl5ObVuQa3hh0hstEOQqe69.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Buzzin Hornet op 09-02-2024 22:53 ]

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Oei, dat klinkt als hoe wij een paar jaar terug met een groepje spraken over de eerste XC40 EV's.... Hopelijk valt het mee en komt Volvo dit keer wel heel snel met een flinke software update. Wat ik al eerder schreef, ik kreeg al een beetje het idee dat de auto zeker softwarematig eigenlijk niet klaar was/is voor uitlevering maar dat ze simpelweg niet meer terug kunnen of het maar op de koop toe nemen. En dan zijn jullie, rijders van het eerste uur, testers voor Volvo.

Benieuwd hoe dit verder gaat ontwikkelen nu de eerste wagens uitgeleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
Staat de software dan nog op 1.0 bij aflevering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Francisco schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 23:42:
Staat de software dan nog op 1.0 bij aflevering
Nee de auto’s moeten niet met die versie afgeleverd worden. Volgens mij staat versie 1.2 er nu op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
1.2 ja, en het is dus vooral de randzaken die nog niet perfect zijn. Het rijden heb ik nog geen problemen bij gevonden.

Behalve dat je de driver alert iedere rit uit moet zetten maar dat is bewust. Hoop dat ze dat er ook uithalen. Beetje onlogisch om snelheid in midden te tonen en als je te vaak kijkt gaan piepen 😇

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Buzzin Hornet schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:47:

Misschien slim om hier centraal een lijstje te maken en hopen dat er iemand van of gelieerd aan Volvo mee leest?
Het zou toch mooi zijn als Volvo in het eerste jaar ons een directer contact met het dev-team zou geven dan via dealer en importeur. Die "van horen zeggen" bugreports kunnen Volvo toch niet echt slagvaardig maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Buzzin Hornet schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 07:24:
Behalve dat je de driver alert iedere rit uit moet zetten maar dat is bewust. Hoop dat ze dat er ook uithalen.
Is vlgs mij wettelijk zo bepaald. Dus reken daar maar niet op. Alle nieuwe autos gaan dit krijgen.
Beetje onlogisch om snelheid in midden te tonen en als je te vaak kijkt gaan piepen 😇
Eens.
Ik ben ook benieuwd hoe ik dit ga ervaren, maar als het tegen valt dan ga ik omzien naar een HUD met GPS snelheid. Ik zie nu nog geen interessante dingen op Amazon, maar dat gaat vast veranderen.

[ Voor 8% gewijzigd door mausy5043 op 10-02-2024 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
jaychunlai schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 23:50:
[...]

Vermoed dat die op die Hoegh Jacksonville staat. Die is namelijk de 27-02 in Zeebrugge. Meerdere ex30s staan daarop.
Ben benieuwd. Komt je VIN ook op als je op de website zoekt van die transporteur?

Worden de EX30's geladen in Taicang? Volgens de dealer zouden zij hem halverwege maart krijgen, maar dan zou het een later schip zijn. Of de doorvoertijd van Zeebrugge zit er nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Ik krijg geen resultaten als ik m’n VIN invoer op de site van Hoegh Autoliners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:46
Ktenolix schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:47:
Heb ook geen resultaat, maar er zijn meerdere maatschappijen en zou mij niet verbazen dat er ook EX30’s via het spoor gaan, nu de EX90 nog op hold staat. Heen in Zeebrugge geproduceerde Volvo’s, terug EX30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 19:07
Ktenolix schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:47:
Ik heb dezelfde ervaring. Niet te vinden bij Hoegh maar ook niet op Volvocars.nl of Volvo-ID. In de app staat alleen “Bestelling in behandeling”. Volgens de dealer komt mijn SMER Plus tussen 24 februari en 3 maart bij hen binnen.

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske

Del Boske

Ready, willing and able

Buzzin Hornet schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:47:
Ik heb mijn smer ultra sinds woensdag en rijdt echt top. Zijn wel wat issues in de software. Ik had de eerste van de garage en de persoon die mij hielp wist ook nog niet alles.

Eigenlijk is er niets met rijden maar vooral ongemakkelijkheden of zaken die ik nog moet vinden.

- [ ] Apple Pay activatie bij draadloos opladen deactiveren, komt dit eraan (denk dat dit in een update van Apple moet komen)
- [ ] Volume stottert harder zachter, gaat niet vloeiend
- [ ] DAB radio verspringt steeds, met name Kink (checken of dit blijft)
- [ ] Spiegels niet vloeiend in te stellen
- [ ] Niet duidelijk welke instellingen wel/niet opgeslagen worden bij een profiel, is er documentatie en kunnen we suggesties doen?
- [ ] Klaar met laden geen notificatie van app op telefoon?
- [ ] App: in het laadscherm komt de melding ‘charge via app’ non stop terug en wegklikken helpt niet
- [ ] Laden op straat was traag en toen heb ik even met functies zitten spelen en ging toen wel snel (van 8 uur naar 1 uur tot vol). Lijkt ook op iets van een bug
- [ ] Stuur verwarming auto springt op 3 en kan je niet uitzetten (instelling aan). Eerst op 1 en dan uit werkt wel. Heb het nu uitgezet zodat ik het alleen handmatig activeer
- [ ] Kan ik stoelverwarming ook aanzetten automatisch via settings? En bij voorkeur alleen als er iemand opzit (bijrijder)
- [ ] Is er al iets bekend over CarPlay/carkey
- [ ] App tonen hoe snel er geladen wordt?

Verder echt een heerlijke auto

[Afbeelding]
Stuurverwarming springt inderdaad hier af en toe op eigen initiatief aan.
Bij mij was de levering keurig netjes verzorgd. Zoals je mag verwachten van een dealer. Inclusief uitleg en hulp bij het instellen. Was er zelf ook wel uit gekomen, maar dit is toch netjes. De dealer vertelde dat het instellen bij de EX30 een heel stuk eenvoudiger is dan bij de XC40. Daar moet je op veel meer plekken zijn. Hier is het als het instellen van je telefoon. Je wordt stap voor stap er doorheen geleid.

Vannacht de auto al even aan de lader gehad, bleek dat ik de instellingen op de Zappi nog niet helemaal goed had staan, waardoor deze maar op 1 fase laadde. Meteen vanochtend maar even aangepast. Via de EX30 app kan je zien hoe snel deze laad (A). Inderdaad geen melding gekregen dat de accu vol (op 90%) was.

Waar ik nog tegenaan loop: om te kunnen rijden, moet de sleutel (kaart) op de laaddock liggen. Daarmee kun je je telefoon dus niet meer opladen (lukte mij iig niet). Ook als je meerdere pasjes in je telefoon hebt, krijg je een foutmelding. Vanaf versie 1.3 zou dit opgelost moeten zijn, omdat je dan met de app op je telefoon al kunt rijden.

Bij het verhogen van de ventilatie gaat het geluidsniveau behoorlijk (teveel) omhoog. Niet helemaal in verhouding.

Voor iedereen die nog twijfelt over de Harman Kardon: gewoon doen! Ik ben freelance audiotechnicus en kan de sound en de instelmogelijkheden echt waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Del Boske schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:31:
[...]

Stuurverwarming springt inderdaad hier af en toe op eigen initiatief aan.
Mijn observatie (C40) is dat als de buitentemperatuur lager is dan 10 graden stoel- en stuurverwarming aan gaan op de ingestelde stand (ik heb "laag" ingesteld voor het stuur en "medium" voor de stoel). Misschien is er zo iets aan de hand, dat de buitentemperatuur onder een bepaalde waarde komt.
Vannacht de auto al even aan de lader gehad, bleek dat ik de instellingen op de Zappi nog niet helemaal goed had staan, waardoor deze maar op 1 fase laadde. Meteen vanochtend maar even aangepast.
Ik heb ook een zappi. Welke instelling heb je aan moeten passen?
Via de EX30 app kan je zien hoe snel deze laad (A). Inderdaad geen melding gekregen dat de accu vol (op 90%) was.
Doet de app voor de C40 ook niet, dus zal wel "normaal" zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:09
ajouwens schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:50:
Mooi dat de eerste rij reviews binnen komen. Leuk om de verschillende ervaringen te lezen.
Maar even iets anders: zijn er al mensen die nagedacht hebben over dashcam (voor/achter). Of misschien al ervaring in een andere auto (Volvo 😉). Nu er steeds meer mensen hun mobieltje belangrijker vinden tijdens het rijden of op een agressieve manier hun gelijk willen halen lijkt me dit een bijna noodzakelijke accessoire.
Gisteren de mijne ook besteld bij de dealer, en uiteraard wil ik daar ook opnieuw een dashcam in hebben. In mijn CHR zit nu een Blackvue dual dashcam met extra batterij voor de parkeermodus, deze wil ik tzt gaan overzetten naar de EX30. Heb in ieder geval wel al gezien dat er een 12V stopcontact in de kofferruimte zit, deze kan als voeding voor de dashcam batterij dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Welke grapjas heeft de site van volvocars te hard lopen refreshen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Ktenolix schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:44:
Welke grapjas heeft de site van volvocars te hard lopen refreshen? :p
Sorry 8)7

Deze doet het nog wel https://www.volvocars.com/nl/

[ Voor 14% gewijzigd door mausy5043 op 10-02-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Ophidian schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:39:
[...]

Ben benieuwd. Komt je VIN ook op als je op de website zoekt van die transporteur?

Worden de EX30's geladen in Taicang? Volgens de dealer zouden zij hem halverwege maart krijgen, maar dan zou het een later schip zijn. Of de doorvoertijd van Zeebrugge zit er nog bij.
VIN niet vindbaar via Hoegh (misschien ligt het eraan of je de auto koopt/leased?). Maar Care by Volvo en de dealer gaven aan dat het rond de 27ste wordt. Hoegh Jacksonville is exact die datum(+/-). Beetje 1+1=2 idee.

Ik heb hier ook geen activatie mailtje gekregen voor de EX30-app. Maar sommige hebben het wel weer, geen idee of er dan daadwerkelijk verschil zit tussen koop / lease / abo.

[ Voor 12% gewijzigd door jaychunlai op 10-02-2024 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Ik heb via CbV abo, maar totaal geen updates gehad vanuit hen. Heb zelf de EX30 app gedownload en daar zag ik opeens de auto verschijnen (met VIN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Ktenolix schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:04:
Ik heb via CbV abo, maar totaal geen updates gehad vanuit hen. Heb zelf de EX30 app gedownload en daar zag ik opeens de auto verschijnen (met VIN).
Ik heb zelfde abo alleen EX30 app is leeg :|
Dus we gaan het wel instellen wanneer ik hem ga ophalen
Pagina: 1 ... 14 ... 95 Laatste