Ik heb vandaag ook proefgereden in een twin motor ultra.
Zaken die opvielen:
- Zitting kan niet worden gekanteld, vervelend met mijn 1,96m.
- Veel pingeltjes, ook omdat ik wat veel aan het klooien was waarschijnlijk.
- Knipperlicht bediening vond ik kl*te. Geen correcte feedback of ik hem juist bediende. Mag van mij meer geluid maken. Ook is de overgang van 3x knipperen naar blijvend knipperen vaag. En je bediend vaak onbedoeld de afstelling van de ruitenwissers.
- Cruise control & lane assist bediening vond ik niet echt intuïtief, maar dat zal wennen zijn.
+ Voor de rest zitten de stoelen voortreffelijk, erg fijne rugsteun, je word goed vastgehouden in de stoel. Ook kan ik mijn knieën prima plaatsen. Rechts tegen de uitstulping van het dashboardkastje is geen probleem
+ Zitpositie erg prettig, zicht rondom goed. Ook naar achteren prima.
+ Fijn dik en vrij klein stuur. De hoeken pakken fijn vast voor de scherpere bochten
+ Super stil
+ Geluidsinstallatie dik voor mekaar
+ Veergedrag erg comfortabel.
+ Sturen gaat erg licht, maar niet totaal gevoelloos.
+ De twin motor is snel, werkelijk absurd snel. Echt een gimmick, blij dat ik de single motor heb.
+ Eindeloos grip, kon met geen mogelijkheid tractie verbreken bij vol accelereren (430pk, 545Nm in de regen, over witte strepen!). Of de tractiecontrol werkt zo feilloos dat je niks voelt.
Ik rij nu nog een V50 D4 R-design.
- Die qua ruimte voorin krapper is, maar achterin ietsje ruimer.
- Veel stugger is afgeveerd, kneiter hard in vergelijking.
- Zicht rondom een stuk minder.
Super blij met de vroege reservering!
Voor alsnog komt hij 23 februari bij de dealer aan, kan niet wachten!
Cheetha schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:53:
[...]
Wireless charging uitgeprobeerd. In 20 minuten van 96 naar 98% zonder dat ik de telefoon heb gebruikt. Viel bij rotondes steeds om. Dat is dus niet handig. Maar laden ging wel met dikke beschermhoes.
[...]
Dan heb je de telefoon niet op de juiste manier geplaatst. Er zitten soort van vingers achter het opstaande randje. Om de telefoon vast te zetten moet je deze dus achter die vingers duwen.