Er moest geen duizend en k bij elkaar
Maar een standaard elektrisch kacheltje dat je in de muur kan prikken kan al gauw 1500-2500W verbruiken (dus een paar duizend watt of paar kilowatt, niet een paar megawatt).
EmielZ schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:45:
Nou, ik heb vandaag ook mijn eerste (proef)rit in de EX30 erop zitten, en wow, dit is een leuke auto.
Eerste indrukken zijn dat hij super zit, en rijdt. Ik kon achter mezelf ook nog redelijk goed zitten, maar goed, ben dan ook 1,75 met relatief korte beentjes

Ik heb gisteren ook een rit gemaakt. Qua lengte is het achter inderdaad wel OK met mijn zitpositie, maar de zit is wel erg laag. Nou heb ik zelden achterpassagiers, dus dat is voor mij verder niet zo'n punt.
Snelheidsmeter op de middenconsole was even wennen, maar niet meer dan dat. Ik kreeg tijdens het rijden alleen mijn achter ruitenwisser niet van interval af (Dealer, achteraf: Een keer kort drukken op de sproeiknop voor achter) en kreeg de cruise alleen in stappen van 5km/h ingesteld (Dealer: had met lang indrukken stappen van 1km/h gehad). Vooral even wennen dus.
De bediening was voor mij ook allemaal net anders dan ik gewend ben; ik had per ongeluk de stuurverwarming aangezet via een knopje op het stuur en vond het niet erg intuïtief (er verschijnt even snel een symbooltje op het scherm, maar dat verdwijnt weer en er bleef dan niks actief in beeld) om dat te herkennen of weer uit te zetten.
Nu ben ik gewend dat er dan een lampje bij het relevante knopje aangaat en eventueel iets op het dashboard gaat branden bij zoiets, maarja, zonder knopjes...
Bij cruise control had ik nog wel moeite om een plek te vinden om mijn voet ontspannen te plaatsen. Wellicht had ik iets gemist of gaat het met beter afstellen van de stuur- en zitpositie beter. Maar "voor" het pedaal was voor mij ongemakkelijk en er naast leek ook niet echt te kunnen, uiteindelijk maar op het pedaal gerust zonder in te trappen.
Auto rijdt wel echt prachtig, ligt goed op de weg en accelereert en remt heel mooi. Ben als niet 1pedal drive gebruiker erg positief over de afstelling van 1pedal drive bij de ex30.
Bij mij stond de auto daar ook standaard op ingesteld en behalve dat het wat oefening zal vergen om zonder rempedaal precies bij de stopstreep stil te komen staan, werkte het inderdaad best goed
Ik had daarna nog een rit met de nieuwe Hyundai Kona EV gemaakt en die deed 1pedal en uit stilstand wegrijden allemaal wat houteriger.
En ik begreep daarna ook waarom iedereen zo lovend is over het onderstel van de EX30, die reed een stuk fijner over een
weg met nare drempels en klinkers dan die Kona