Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:58
taker1987 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:42:
[...]

in het begin kon dit ook standaard in Fs2024 voor zover ik weet , AI kon toch standaard communiceren met de torens en de hele vlucht inclusief taxien , kan me herrineren dat ik dit laatst op de XBOX ook gewoon aan had maar kan het nu ook niet meer vinden in fs2024
Dat klopt het hele communicatie ging ook via AI-PILOOT tijdens gehele vlucht in FS 2020. Hopelijk komt dit standaard terug in de volgende Microsoft Flight Simulator. Ik vind het leuk om handmatig te vliegen, maar het leukste blijft AI-PILOOT. Als passagier.

Ik heb alle stappen gevolgd om het mapje AI in FS2020 over te zetten naar FS2024. Vervolgens in het spel kan ik nergens dit terug vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 26-08-2025 10:59 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-08 18:57
Van der Berg schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:58:
[...]

Dat klopt het hele communicatie ging ook via AI-PILOOT tijdens gehele vlucht in FS 2020. Hopelijk komt dit standaard terug in de volgende Microsoft Flight Simulator. Ik vind het leuk om handmatig te vliegen, maar het leukste blijft AI-PILOOT. Als passagier.

Ik heb alle stappen gevolgd om het mapje AI in FS2020 over te zetten naar FS2024. Vervolgens in het spel kan ik nergens dit terug vinden.
dit kon in het begin toch ook in 2024 ? weet zeker dat ik zo vloog op de xbox regelmatig en dat ik ook wel is vluchten op de PC zo gedaan heb

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:58
Vraagje over v-speeds.

Als ik deze calculeer met SimBrief lijken ze me totaal onrealistisch.
Toestel: Boeing 737-800
Runway length: 7119ft
Gewicht: 77,5 ton.

De snelheden die ik krijg:
V1 142
Vr 143
V2 151

Wat ik ook probeer in de settings, de snelheden veranderen niet wezenlijk. Nu zullen Vr en V2 wel kloppen, maar V1 ligt veel te hoog.

Dit is de snelheid waarbij het toestel nog moet kunnen stoppen op de runway, Maar als ik die snelheid bereik heb ik zo'n 75% van de runway al gehad en is stoppen volstrekt onmogelijk.

Heb ook altijd - ongeacht de configuratie - dat V1 en Vr vrijwel gelijk zijn.

Dat is in de praktijk toch niet zo?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:12
alexbl69 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:33:
Vraagje over v-speeds.

Als ik deze calculeer met SimBrief lijken ze me totaal onrealistisch.
Toestel: Boeing 737-800
Runway length: 7119ft
Gewicht: 77,5 ton.

De snelheden die ik krijg:
V1 142
Vr 143
V2 151

Wat ik ook probeer in de settings, de snelheden veranderen niet wezenlijk. Nu zullen Vr en V2 wel kloppen, maar V1 ligt veel te hoog.

Dit is de snelheid waarbij het toestel nog moet kunnen stoppen op de runway, Maar als ik die snelheid bereik heb ik zo'n 75% van de runway al gehad en is stoppen volstrekt onmogelijk.

Heb ook altijd - ongeacht de configuratie - dat V1 en Vr vrijwel gelijk zijn.

Dat is in de praktijk toch niet zo?
ziet er wel goed uit hoor. je hebt 2 km aan baan.
en ligt ook even aan je flap config.
maar je hebt nog best veel marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:49
Volgens mij rekent Simbrief met certificatie-aannames (max remmen + RTO, spoilers, géén reverse)
Dus je genoeg ruimte moeten hebben , de snelheid is voor een droge baan is niet hoog hoor.
Even van uitgaan dat je Flaps 5 setting gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 27-08-2025 11:00 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:48
Je kan het natuurlijk eens proberen. Als je autobrake RTO zet, terwijl je met deze load en specifieke runway nét voor V1 je throttle naar idle te trekt, daarna full reverse en speedbrake gebruikt.

Met RTO merk je pas hoe hard je écht kunt remmen, dit is veel harder dan je normaal mee zou maken na een landing, soms met schade aan banden of remmen tot gevolg.

Overigens is het vrij gangbaar bij een dry runway, dat je V1 en VR ongeveer hetzelfde zijn. Bij een wet runway zal je zien dat de verschillen al veel groter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
@Dirtyrockers @ravw @mvbo
Dank voor jullie antwoorden.

Heb er nog eens mee zitten spelen, en zie dat ik met maximaal gewicht met flaps 25 op moet stijgen. Dacht dat takeoff flaps nooit zo hoog waren, maar blijkbaar wel.

De officiële tabellen ook nagekeken, en daar zitten V1 en Vr inderdaad ook heel dicht bij elkaar. Zal toch eens een rejected takeoff op V1 proberen. Gelukkig is het een sim :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:12
alexbl69 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:11:
@Dirtyrockers @ravw @mvbo
Dank voor jullie antwoorden.

Heb er nog eens mee zitten spelen, en zie dat ik met maximaal gewicht met flaps 25 op moet stijgen. Dacht dat takeoff flaps nooit zo hoog waren, maar blijkbaar wel.

De officiële tabellen ook nagekeken, en daar zitten V1 en Vr inderdaad ook heel dicht bij elkaar. Zal toch eens een rejected takeoff op V1 proberen. Gelukkig is het een sim :).
liefste voor v1 natuurlijk.. .want v1 is vaak tot einde van de baan berekend haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dirtyrockers schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:38:
[...]

liefste voor v1 natuurlijk.. .want v1 is vaak tot einde van de baan berekend haha.
Vlak voor of op V1 is dan ook het meest kritische punt. Gelukkig neemt de certificatie ook nog 1,5 seconde reactie tijd mee geloof ik. Succes alvast @alexbl69 , laat de uitkomst even weten.

• alexbl69
Propane schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:32:
[...]

Vlak voor of op V1 is dan ook het meest kritische punt. Gelukkig neemt de certificatie ook nog 1,5 seconde reactie tijd mee geloof ik. Succes alvast @alexbl69 , laat de uitkomst even weten.
Ben net bezig om m'n hele setup te veranderen, maar zal het tzt laten weten :)

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste