Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:29
Rivanov schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 07:20:
De witte schermen in de Inibuilds Airbus is momenteel een bug. Fix:

Get inside A330, cold and dark, set Global Rendering Quality to High or Ultra resolution, fire up A330 APU and set IRS to NAV, wait 40 seconds, it should start properly. After this go back to settings and turn Global Rendering Quality to Medium
Dan liever custom met high textures, want alles veranderd dan naar medium.
Asobo moet maar tandje bij steken voor die te bug fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:49
Het gaat ook enkel om de Textures setting overigens. Dit was even random geplukt van MSFS Forum.
Textures setting moet naar High / Ultra die je daarna weer op Medium kunt zetten.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49
davidsmit schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:32:
Ok, bedankt!
Is er een mogelijkheid, mijn graphics settings tijdens het vliegen aan te passen?

Ook ben ik op zoek naar een mogelijkheid om mijn geplande (misschien ook al gevlogen) flight path in de EFB te laten zien. Mis ik die knop ergens?
Overigens ben ik al best veel bugs tegengekomen.
Maar in FSX ben ik laatst weer in de standaard Mooney gestapt. Op een winterse vlucht ging mijn motor plotseling langzamer draaien, terwijl ik alles goed had gezet. Blijkt, dat die injectiemotor in FSX niet goed gemodelleerd wordt, waardoor ik de carb-heat aan moest zetten - wat op de Mooney niet kan, er is geen knop voor.
Ook in FSX waren rijkelijk bugs 😅!
Niet te veel over andere flightsims praten ....
Want dit is een MSFS 2024 draadje :+
Kreeg van de week ook al te horen dat X plane geschrijf niet gewenst was.
Maar ik hoop hem ooit ook weer aan de praat te krijgen FSX. Hier klapt die er uit na het starten van een vlucht.

Maar bijna alle flightsims zitten met bugs.
Maar dat is wel een beetje real , kijk maar naar hoe het er bij Boeing en Airbus er aan toegaat de laatste tijd.
O wacht dit is real luchtvaart , mag ook niet.
:o

Maar welkom bij de club van MSFS2024.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Rivanov schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:20:
Het gaat ook enkel om de Textures setting overigens. Dit was even random geplukt van MSFS Forum.
Textures setting moet naar High / Ultra die je daarna weer op Medium kunt zetten.
Global texturing is anders dan texture resolution.
Bij Global moet je u game niet heropstarten, bij de texture resolution wel.

Net zelf even getest voor ik dit postige.
Vandaar dat ik custom met high texture resolution verkies.

[ Voor 11% gewijzigd door KBE91 op 09-01-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:08

djbarney

XBL: DeejayBarney

gisteren de MiniEFIS van Minicockpit binnengekregen en meteen even geprobeerd, werkte meteen al prima met zowel msfs 2020 als msfs 2024. Heb met de Fenix echter geen kans meer in msfs 2024 om op Schiphol aan een gate te starten, want de fps zakken in de single digits en recoveren in het geheel niet meer. Maakt ook niet bijzonder veel uit hoeveel grafische settings ik terugschroef, de performance komt simpelweg niet lekker omhoog. Dus maar op een kleiner veldje gestart met de fenix, en daar was er niets aan de hand.

De EFIS toevoeging is toch wel erg prettig, en t smoelt ook nog ns leuk met die 2 pootjes die ze er bij hebben gedaan. De connector voelt wel fragiel, maar als het eenmaal aangesloten is, en je met t beugeltje netjes de FCU en de EFIS aan elkaar geschroefd hebt, zit dat verder volledig beschermd weggewerkt.

Voor stabiliteit blijf ik voorlopig nog wel met msfs 2020 verder gaan, maar zo af n toe eens een kijkje nemen en voor de afwisseling eens een stukje careermode doen in 2024 is toch ook wel leuk. Ik merk dan vooral ook wel verschil in performance tussen de 2, waar msfs 2020 stabieler draait, voelt 2024 toch vooral vloeiender over het algemeen, denk dat als ze de grote bugs de komende maanden wegwerken, ik binnenkort toch msfs 2020 ga uninstallen en voorzichtig ga denken aan het aanschaffen van de premium deluxe die ik eerder heb laten refunden. hangt dus wel van de bugfixes af, want nu vind ik het nog niet de volle mep waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ach k ben op dit moment ook meer bezig met X plane 12 met de XPlane Map Enhancement ( BING) + X world ,dus met een MSFS2024 ondergrondje.
En dan met de Toliss A320 neo .. ach zo veel verschil zit er niet meer in ( alleen de airports bij MSFS zijn wat hoger in details.
Maar ik vermaak me er ook wel mee.. MSFS en Fenix klapt er hier elke keer mijn pc uit.
Dus daar begin ik nu even niet meer aan.
En ja MSFS2020 heb ik er nog wel op staan .. maar kaal.
Puur alleen even de aanbiedingen op MP bekijken of nieuwe dingen.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
ravw schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:57:
Ach k ben op dit moment ook meer bezig met X plane 12 met de XPlane Map Enhancement ( BING) + X world ,dus met een MSFS2024 ondergrondje.
En dan met de Toliss A320 neo .. ach zo veel verschil zit er niet meer in ( alleen de airports bij MSFS zijn wat hoger in details.
Maar ik vermaak me er ook wel mee.. MSFS en Fenix klapt er hier elke keer mijn pc uit.
Dus daar begin ik nu even niet meer aan.
En ja MSFS2020 heb ik er nog wel op staan .. maar kaal.
Puur alleen even de aanbiedingen op MP bekijken of nieuwe dingen.
is de Fenix dan echt zo heavy tov de A320 van Toliss ?
Als ik de gewone A320 van Inibuilds opstart, wel met autofps zet hij hem op 45 fps.
Maar echt soepel voelt dat allemaal niet, constant dat gestutter.

Snap echt niet wat ik nog kan aanpassen, voor de patch leek alles zo vloeiend en geen last.
Was genieten, nu een brok fustratie keer op keer als ik dat spel opstart.

Had zelf de settings van die video dat hier gepost is, met een 3060TI, de optimal settings.
Zelf die doen geen hol meer bij mij.

[ Voor 6% gewijzigd door KBE91 op 09-01-2025 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
KBE91 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:12:
[...]

is de Fenix dan echt zo heavy tov de A320 van Toliss ?
Als ik de gewone A320 van Inibuilds opstart, wel met autofps zet hij hem op 45 fps.
Maar echt soepel voelt dat allemaal niet, constant dat gestutter.

Snap echt niet wat ik nog kan aanpassen, voor de patch leek alles zo vloeiend en geen last.
Was genieten, nu een brok fustratie keer op keer als ik dat spel opstart.
Ik heb met Xplane nog geen PC uitval gehad.
Met MSFSxxxx + fenix of MPDG klapt hij er diverse keren er uit.

Omdat die piek momenten heeft,ja en dan word die te heet.
Die van Fenix loopt wel buiten om terwijl Toliss helemaal in sim zit.

Met andere vliegtuigen kan ik uren vliegen in MSFS daar heb ik geen last van die hitte pieken waardoor mijn pc uitgezet word.
Soms is het bij het laadscherm van die Fenix programma al dat die uitgaat.

PC word over het algemeen warmer bij XP dan bij MSFS .

Voor de rest loopt de temp en andere dingen gewoon stabiel hier MSFS 202X 71 graden , XP12 74 graden.
Die haperingen heb ik ook in MSFS
Word er gek van .... je muis 1 mm verzetten en je hoofd draaid 360 graden 12 x rond.
De andere momenten moet je weer een buro breedte nodig om je hoofd meer even iets op zij te doen.
Nee soepel loopt het nog niet bij MSFS20XX
De elende is bij mij begonnen na de een na laatste wereld update.
MSFS2024 draait dan wel weer wat rustiger.
Maar het is met MSFS 202X elke keer wel iets waar je wurg neigingen van krijgt.
je kunt niet zeggen dat je elke dag van de week een goede lopen de sim heb.
Ik heb nu 2 weken bijna alleen met XP 12 bezig maar dat billen knijpen en die irritaties die ik had met vliegen ben ik nu wel ene beetje kwijt.
En alleen al het inladen van de game , binnen 1 min inflight bij XP12 _/-\o_
Dan moet MSFS vaak nog een beetje beginnen met laden.

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 09-01-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hier geen enkel probleem met de Fenix in MSFS 2024. Heb nog nooit een CTD gehad. Misschien toch voordeel van de 9800x3D en 64GB RAM.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Rivanov schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:23:
Hier geen enkel probleem met de Fenix in MSFS 2024. Heb nog nooit een CTD gehad. Misschien toch voordeel van de 9800x3D en 64GB RAM.
Heb het niet over CTD , nee de PC word helemaal uitgezet , HITTE probleem.
Is de beveiliging van de X3d CPU. ( ik zit er ook ana te denken om een vervangende CPU te nemen en geen X3d meer voor mij.
De CPU die ik hier voor had ook nooit een probleem geweest met uitvallers.
Alleen bij MSFS heb ik dit nooit bij andere games.
En ik speel er heel wat.

Heeft niets met ram of wat dan ook te maken, maar meer met die uitschieters ( pieken) die de CPU soms heeft.
Ram gebruik is niet meer dan 20 GB.
MSFS 202X gebruik ook niet meer ....
64 GB is leuk als je streamd en 101 programma's op de achtergrond wil draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 09-01-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

mja ik heb niet meer het nieuwste van het nieuwste, maar een 5900x met 64gb ram en een 3080oc met 10gb vram moet toch nog wel voldoende zijn om de sim n beetje netjes te kunnen draaien. De recommended specs die microsoft heeft gepubliceerd (https://forums.flightsimu...ystem-requirements/655399) waren een stuk lager, daar zit ik tussen recommended en optimal in.

Gelukkig draait het op xbox momenteel kennelijk ook niet geweldig, dus de optimalisaties die ze daarvoor gaan doen, zullen voor mij ook wel weer effect hebben. Ik ben in ieder geval niet van plan voorlopig om nog weer grote upgrades te gaan doen aan de pc, die moet nog minimaal n jaar / generatie mee wat mij betreft.

Koeling is dan weer geen enkel probleem hier, heb ook geen ctd's of andere crashes, alleen her en der dus combinaties van busy airports met toch gemiddeld zwaardere simulaties zoals de fenix, waarbij alles bij elkaar opgeteld kennelijk de 10gb vram gewoon niet voldoende is en de framerate volledig instort. Zodra microsoft/asobo daar wat beter mee omgaat (sowieso redelijk idioot dat ze simpelweg over de beschikbare hoeveelheid vram weten te alloceren zoals hier https://forums.flightsimu...rformance-vram-bug/668753 word bediscussierd) word het allemaal een stuk stabieler denk ik. Met die simpeler Cessna's of minder complexe airports loopt het hier soepeler dan msfs 2020 en blijft vram usage ook prima onder die 10gb die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:38
ravw schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:30:
[...]
Heeft niets met ram of wat dan ook te maken, maar meer met die uitschieters ( pieken) die de CPU soms heeft.
Afgelopen week een poging gedaan op MSFS 2024 met de volgende apps op de achtergrond: Discord, browser, BeyondATC, FSLTL en natuurlijk de game zelf (vliegend met A380X). Ik zat op 98% van m'n RAM met 32GB. Voor mij is verhogen dus geen overbodige luxe :P

Heeft uiteraard ook te maken met de instellingen die instelt, maar die staan bij mij vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:30:
[...]

Heb het niet over CTD , nee de PC word helemaal uitgezet , HITTE probleem.
Is de beveiliging van de X3d CPU. ( ik zit er ook ana te denken om een vervangende CPU te nemen en geen X3d meer voor mij.
De CPU die ik hier voor had ook nooit een probleem geweest met uitvallers.
Alleen bij MSFS heb ik dit nooit bij andere games.
En ik speel er heel wat.

Hier dus ook totáál geen hitte probleem en geen uitvallers. Dus het ligt niet per definitief aan een X3D CPU hoor. Zal bij jou mogelijk een combinatie van andere factoren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
ravw schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:19:
[...]

Ik heb met Xplane nog geen PC uitval gehad.
Met MSFSxxxx + fenix of MPDG klapt hij er diverse keren er uit.

Omdat die piek momenten heeft,ja en dan word die te heet.
Die van Fenix loopt wel buiten om terwijl Toliss helemaal in sim zit.

Met andere vliegtuigen kan ik uren vliegen in MSFS daar heb ik geen last van die hitte pieken waardoor mijn pc uitgezet word.
Soms is het bij het laadscherm van die Fenix programma al dat die uitgaat.

PC word over het algemeen warmer bij XP dan bij MSFS .

Voor de rest loopt de temp en andere dingen gewoon stabiel hier MSFS 202X 71 graden , XP12 74 graden.
Die haperingen heb ik ook in MSFS
Word er gek van .... je muis 1 mm verzetten en je hoofd draaid 360 graden 12 x rond.
De andere momenten moet je weer een buro breedte nodig om je hoofd meer even iets op zij te doen.
Nee soepel loopt het nog niet bij MSFS20XX
De elende is bij mij begonnen na de een na laatste wereld update.
MSFS2024 draait dan wel weer wat rustiger.
Maar het is met MSFS 202X elke keer wel iets waar je wurg neigingen van krijgt.
je kunt niet zeggen dat je elke dag van de week een goede lopen de sim heb.
Ik heb nu 2 weken bijna alleen met XP 12 bezig maar dat billen knijpen en die irritaties die ik had met vliegen ben ik nu wel ene beetje kwijt.
En alleen al het inladen van de game , binnen 1 min inflight bij XP12 _/-\o_
Dan moet MSFS vaak nog een beetje beginnen met laden.
Vraag me af dat de cloud er voor iets tussen kan zitten, als er nog dingen aan het inladen zijn.
Zou misschien wel voor stutters kunnen zorgen, ben geen netwerk engineer dus gis maar wat.

Natuurlijk speel ik ook wel op high voor die kut bug, dus dat is misschien ook gewoon een probleem. Aan de andere kant, een 3060 TI op 1080p zou geen problemen mogen hebben op high.
En vram usage zit ik altijd onder de 6 GB van de 8.

De 2 vliegers dat ik weet dat goed werken, zijn de SF50 en Cessna CJ4.
Misschien toch maar beetje VFR spelen op MS2024 en ILS bij de concurent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
KBE91 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:48:
[...]

Vraag me af dat de cloud er voor iets tussen kan zitten, als er nog dingen aan het inladen zijn.
Zou misschien wel voor stutters kunnen zorgen, ben geen netwerk engineer dus gis maar wat.

Natuurlijk speel ik ook wel op high voor die kut bug, dus dat is misschien ook gewoon een probleem. Aan de andere kant, een 3060 TI op 1080p zou geen problemen mogen hebben op high.
En vram usage zit ik altijd onder de 6 GB van de 8.

De 2 vliegers dat ik weet dat goed werken, zijn de SF50 en Cessna CJ4.
Misschien toch maar beetje VFR spelen op MS2024 en ILS bij de concurent.
stutters is altijd al een probleem geweest bij Flightsims. 8)
Daar doe je niets aan , maar het verschil is als je af en toe een hikje heb of het is gewoon dat je bijna dia's zit te kijken.
Omdat het gewoon hele grote oppervlaktes moet berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09 14:39
Ik had graag al overgegaan naar MSFS 2024, maar nog steeds op MSFS 2020. Kun je al een vlucht doen met de Fenix van A naar B met de standaard flight planner? Ik kom daar geen wijs uit. Werkt AI al (FSLTL en AIG) in de nieuwe sim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Er!k schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:06:
Ik had graag al overgegaan naar MSFS 2024, maar nog steeds op MSFS 2020. Kun je al een vlucht doen met de Fenix van A naar B met de standaard flight planner? Ik kom daar geen wijs uit. Werkt AI al (FSLTL en AIG) in de nieuwe sim?
FSLTL werkt al...
Die standaard flightplanner is een ramp.
Gewoon simbrief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
ravw schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:10:
[...]

FSLTL werkt al...
Gewoon simbrief
Simbrief import gaat wel goed dan? Ook met de standaard ATC? En voor Simbrief moet je een Navigraph abo hebben toch? Volstaat een data abbo? Alleen AIRAC (zonder charts e.d.)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Simbrief is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Ik plan nu een route vanaf de gate, met departure runway en approach. Hoe doen jullie dit met Simbrief? Want hier kun je niet al een ILS kiezen bij het maken van een vluchtplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
ravw schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:43:
[...]

stutters is altijd al een probleem geweest bij Flightsims. 8)
Daar doe je niets aan , maar het verschil is als je af en toe een hikje heb of het is gewoon dat je bijna dia's zit te kijken.
Omdat het gewoon hele grote oppervlaktes moet berekenen.
Geen probleem met een stutter, maar zou niet mogen als ik net ingeladen ben. Dat je even je hoofd draait in die cockpit en van 45 fps naar 20 fps dipped.
Natuurlijk heb ik dit enkel voor bij Airliners, Vision Jet draait echt alles soepel.

Straks moet ik nog een nier verkopen voor een nieuwe pc te bouwen.( gezien de prijzen van een 5090 gaat mijn nier van goeie kwaliteit moeten zijn )

We wachten geduldig af op een grote patch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Er!k schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:55:
Ik plan nu een route vanaf de gate, met departure runway en approach. Hoe doen jullie dit met Simbrief? Want hier kun je niet al een ILS kiezen bij het maken van een vluchtplan?
Het is niet helemaal de functionaliteit van Simbrief om een volledige route inclusief ILS te plannen, dat is meestal iets dat je tijdens je vlucht pas gaat invoeren (of opgelegd krijgt via ATC, in-game of via vatsim / beyondatc of whatever plugin je voor ATC wil gebruiken). Maar het kan op zich wel, de data word in ieder geval wel gegenereerd door Simbrief.

Je kan in ieder geval in simbrief je departure en arrival airports aangeven. Als ik dit in mijn geval nu doe met Schiphol en Kastrup als voorbeeld (EHAM en EKCH) en aangeef dat ik dit met een airbus a320 (fenix) wil gaan vliegen, dan komt simbrief met een voorgestelde route:

SPY4K ANDIK N873 JUIST P729 DHE DOSUR P729 TUDLO TUDL3C

Hierbij is SPY4K op Schiphol dus de SID procedure, en het laatste deel van die route is TUDL3C, ofwel de STAR. Dit brengt je bij de destination airport op een vastgelegd punt, maar zegt nog niet direct iets over welke baan je op gaat landen of op welke manier.

Als ik Simbrief vervolgens de flight briefing definitief laat maken, komt er meer detail bij:

EHAM/24 N0435F370 SPY4K ANDIK N873 JUIST P729 DHE DCT DOSUR P729 TUDLO TUDL3C EKCH/22L

waarbij simbrief dus voorstelt dat de meest logische startbaan baan 24 is, en het met het weer op t moment van calculeren in Kopenhagen het meest logisch is om te gaan landen op baan 22 Links. Die dispatch kan je vervolgens exporteren als *.PLN file die je vervolgens in MSFS kan importeren in de worldmap. Hiermee weet de in-game ATC wat je precies wil gaan doen, dus de route punten, hoogten, etc. Over het algemeen werkt de in-game ATC hier redelijk mee in mijn ervaring, maar je kan dit ook overslaan en de in-game ATC gewoon negeren of uitzetten.

Als je dan eenmaal in je vliegtuig ingeladen bent, dan hangt het van het vliegtuig af of je die simbrief data direct kunt importeren in de boordcomputers. Bij de Fenix a320 is dat simpelweg je simbrief username in de tablet invoeren, en vervolgens importeren. Bij Inibuilds vliegtuigen zou dit ook via de ingebouwde tablet van die vliegtuigen moeten werken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Daarmee komt de hele route in het systeem van t vliegtuig te staan, maar hier ontbreekt dan nog steeds het laatste stukje van het plan, het deel tussen STAR en daadwerkelijk landen. De STAR brengt je op een specifiek punt, en van daar zal je ofwel zelf moeten navigeren, ofwel een vervolg procedure inladen en uitvoeren die de Approach chart verder toelicht. Je vind daarop de frequentie voor de ILS en meer informatie om te gaan landen.

Afhankelijk van welk vliegtuig je gebruikt, kan dat heel makkelijk zijn (in een airbus dus een kwestie van destination airport aanklikken, juiste landingbaan kiezen, VIA point kiezen dat matched met waar de STAR je gebracht hebt, en over het algemeen (uiteraard zijn er altijd uitzonderingen :P) connect dat allemaal wel redelijk goed met elkaar en kan je dus op die manier de gehele vlucht al ingepland hebben voor je uberhaupt bent vertrokken. Ik weet dat bij Boeing's het niet gebruikelijk is om je Arrival procedures van te voren in te voeren, maar die vlieg ik zelf niet veel.

Met een Cessna 172 skyhawk heeft simbrief niet verschrikkelijk veel toegevoegde waarde wellicht, maar ook daar werkt het in principe hetzelfde.. de MSFS EFB negeer ik grotendeels, uiteindelijk wil ik navigeren met de navigatie tools in t vliegtuig zelf. Daar kan je dan op het scherm rechts op de PROC button drukken, waar je vervolgens die zelfde STARs en approach procedures kunt selecteren en activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Hoe krijg je in die Fenix weer je plek als Captain terug ...
Ik zit nu ergens tussen de buitenkant en co piloot in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ravw schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:37:
Ik weet niet hoe je dat terugzet, maar hoe heb je dat überhaupt voor elkaar gekregen?

screenshot ? :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Niet specifiek voor dat vliegtuig, maar je kunt met ik meen SHIFT + WASD knoppen 'rondlopen' in het vliegtuig tijdens de vlucht, resp. bepalen waar je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ravw schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:37:
als het goed is in msfs 2024 shift + spatiebalk, dat is de "reset cockpit view" voor zover ik me kan herinneren. als er default views zijn dan kan je geloof ik met shift + g of shift + t ook tussen die views schakelen in de cockpit, maar kan zijn dat dat ondertussen anders is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
RELEASE NOTES 1.2.11.0

General Bug Fixes
Fixed a scenario in which avionics were not functioning on Xbox Series S and Low/Medium graphics setting on PC

https://www.flightsimulat...-available-now-msfs-2024/

[ Voor 40% gewijzigd door KBE91 op 09-01-2025 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
franssie schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:34:
[...]

Ik weet niet hoe je dat terugzet, maar hoe heb je dat überhaupt voor elkaar gekregen?

screenshot ? :P
Paar dagen niet MSFS2024 en je zit weer vol verrassingen was na 2 uur bezig zijn al blij dat ik eens kon vliegen.....
Door weer diverse vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ravw schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:26:
[...]

Paar dagen niet MSFS2024 en je zit weer vol verrassingen was na 2 uur bezig zijn al blij dat ik eens kon vliegen.....
Door weer diverse vastlopers.
Dus niet na rondwandelen, maar daar gewoon neergezet zoals die Cessna bovenop een auto eerder in dit topic?

Bizar

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
franssie schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:48:
[...]

Dus niet na rondwandelen, maar daar gewoon neergezet zoals die Cessna bovenop een auto eerder in dit topic?

Bizar
Nu ook weer niets laad in...
Druk je op ESC , blijft gewoon laden.
Herstart, even een andere vliegtuig nemen , laden om een vliegtuig in te laden, en verder komt hij niet ... weer op nieuw opstarten.
Dan stopt die bij het Gele hokje om binnen te gaan , je kan drukken tot je muis rood gloeiend is maar niets gebeurd.
Start XP12 binnen 15 Sec zit ik in menu :P
Oke die draaid dan op Vulkan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Even een tip voor de mensen die ook last hebben van die uitvallers van die X3D CPU.
Core Performance Boost, Precision Boost Overdrive (PBO): Zet dit op Disabled om ervoor te zorgen dat de CPU niet automatisch boost naar hogere kloksnelheden , in je Bios. ( Stond hier op auto)
Core Performance Boost in de BIOS Uitschakelen:

Ga naar de BIOS:
Druk op Delete of F2 tijdens het opstarten van je pc om de BIOS te openen.

Navigeer naar de Advanced Mode:
Druk op F7 als je in de standaard EZ Mode zit, om naar de Advanced Mode te gaan.

Ga naar de AI Tweaker-sectie:
In de bovenste tabbladen, selecteer AI Tweaker.

Zoek naar Core Performance Boost:
Scrol naar beneden of zoek naar een optie met de naam Core Performance Boost.
Soms staat het onder een subsectie genaamd CPU Settings of AMD CBS (Common BIOS Settings).

Zet Core Performance Boost op Disabled:
Verander de waarde van Enabled naar Disabled. Hierdoor wordt de Turbo Boost-functionaliteit volledig uitgeschakeld.

Opslaan en afsluiten:
Druk op F10 om je wijzigingen op te slaan en de pc opnieuw op te starten.

Alternatief: Onder de Advanced-tab:

Als je de instelling niet in AI Tweaker vindt, ga dan naar de Advanced-tab in de BIOS:
Zoek naar AMD CBS > NBIO Common Options of Precision Boost Overdrive.
Hier kan Core Performance Boost ook staan.

Let op:

Het uitschakelen van deze functie kan de prestaties van je CPU iets verminderen in zwaar belastende scenario's, maar het kan stabiliteitsproblemen oplossen en de temperatuur verlagen.
Ik had ze dus beide aanstaan. (Auto)
En mijn temps zijn nu van 74 graden naar 60/64 graden gemiddeld gegaan in MSFS2024.
Geen stuttering meer op grote vliegvelden. :o :9
Dus mensen die last er van hebben zet het even uit op je mobo.
Morgen maar even verder kijken.

We komen er wel , laat me niet kennen door een ding wat geen hersens heeft. 8)
Hopelijk blijft die uitvallen ook weg.

[ Voor 114% gewijzigd door ravw op 10-01-2025 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:32
ravw schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:10:
[...]

FSLTL werkt al...
Gewoon simbrief
FSTL injecteert idd wel traffic in 2024 MAAR met heel veel bugs; na verloop van tijd staat AI schots en scheef aan de gates, AI raakt de weg kwijt met taxiien en zo voorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Spitfire123 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:15:
[...]

FSTL injecteert idd wel traffic in 2024 MAAR met heel veel bugs; na verloop van tijd staat AI schots en scheef aan de gates, AI raakt de weg kwijt met taxiien en zo voorts.
Ja dat wel en je ziet nog veel die Asobo dingen er tussen merk ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik gebruik de FSLTL models via de BeyondATC traffic injection. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:22
Kun je eigenlijk ergens de kaart aanpassen op je tablet zodat je ziet waar je vliegt? plaatsnamen en misschien poi's ?
Ik pak nu google maps erbij om te kijken waar ik globaal in buurt ben maar het lijkt me dat er wel een betere manier moet zijn :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:44
Mavi86 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:06:
Kun je eigenlijk ergens de kaart aanpassen op je tablet zodat je ziet waar je vliegt? plaatsnamen en misschien poi's ?
Ik pak nu google maps erbij om te kijken waar ik globaal in buurt ben maar het lijkt me dat er wel een betere manier moet zijn :)
Dan zit je al gauw op een third party apps zoals:
Navigraph Charts heeft een traceer optie ingebouwd om te zien waar je vliegt.
Kan ook op een tablet of telefoon. (is eigenlijk een musthave)
Little map kan ook je vliegtuig volgen. Deze is gratis.
Zo zijn er veel meer. (skyvector?...etc.)
FS20XX heeft ook een ingebouwde map maar die vindt ik echt te beperkt.
POI wordt lastiger, ik ken geen app waar de POI's ook in aangegeven worden.

[ Voor 17% gewijzigd door BazerK op 10-01-2025 11:34 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:44
https://skyvector.com/ mischien?

[ Voor 13% gewijzigd door BazerK op 10-01-2025 11:35 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:22
ja POI hoeft ook eigenlijk helemaal niet. als ik gewoon kan zien waar ik vlieg is het prima. ik ga de opties die je gaf even bekijken. dank!

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 18:12
ravw schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:58:
[...]

Ja dat wel en je ziet nog veel die Asobo dingen er tussen merk ik al.
Je moet de traffic in MSFS helemaal uitzetten en de injector van FSLTL (of nog beter, die van BeyondATC) gebruiken, dan heb je geen Asobo default planes tussen je traffic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:30

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Sparkiezz schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:02:
Weet iemand hoe je in de inibuilds a330 een geselecteerde approach kan wijzigen (nadat je een approach hebt geselecteerd)? simpelweg naar de arrival page gaan en daar de approach selecteren werkt niet... er gebeurt dan niets.

De secondary flightplan activeren raad ik in ieder geval af... dan bevriest alles en kan je de boel afsluiten... |:(
Hmmm, werkt prima?
Op de F-PLN pagina linksonder je bestemming selecteren, dan rechtsboven 'arrivals'. Uit de lijst aan de linkerkant selecteer je een andere baan of approach, en eventueel een andere arrival route. Insert en gaan!
Secondary flight plan heb ik niet geprobeerd, sorry. Iemand waarschuwde dat dat niet werkt. ;)

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Heel eigenwijs net secondary flight plan geprobeerd. Werkt bij mij goed.
Met de 'copy active' prompt maak je een kopie van je actieve vliegplan. Je herkent het als secondary omdat het witte tekst is ipv groen en wit. Dit plan kun je helemaal aanpassen, bijvoorbeeld een alternatieve arrival route of approach. Je activeert het met de oranje 'activate sec' prompt. Bij de PERF prompt rechts kun je zelfs secondary performance gegevens invullen, voor als die afwijkend zijn bij een start of landing van je alternatieve baan.
Heeft Inibuilds netjes gedaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Uitvreter schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:29:
[...]

Hmmm, werkt prima?
Op de F-PLN pagina linksonder je bestemming selecteren, dan rechtsboven 'arrivals'. Uit de lijst aan de linkerkant selecteer je een andere baan of approach, en eventueel een andere arrival route. Insert en gaan!
Secondary flight plan heb ik niet geprobeerd, sorry. Iemand waarschuwde dat dat niet werkt. ;)
Hmm... dan heb ik gewoon pech gehad denk ik ;) . Heb je ook de SEC F-PLN geactiveerd? Want toen ging het bij mij mis.
Een arrival selecteren gaat prima. Maar als ik deze heb geactiveerd... dan kan ik daarna met geen mogelijkheid een andere approach selecteren. Vreemd.

[ Voor 30% gewijzigd door Sparkiezz op 10-01-2025 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Sparkiezz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:09:
Heb je ook de SEC F-PLN geactiveerd? Want toen ging het bij mij mis.
Nee, dat deed ik pas nadat ik mijn antwoord schreef ... :(
Edit: heb het net nog een paar keer geprobeerd, en nu gaat het activeren van het secondary f-pln zonder probleem. Geen freeze.
Een arrival selecteren gaat prima. Maar als ik deze heb geactiveerd... dan kan ik daarna met geen mogelijkheid een andere approach selecteren. Vreemd.
Als je op de F-PLN pagina een linker Line Select Key gebruikt kom je op de bijbehorende Lateral Revision pagina. Mijn 'rondje om de kerk' is AMS - CDG, dus linksonder staat bij mij bijvoorbeeld LFPG27R.
Stel ik wil baan 27L erin, dan druk ik op LSK 6L en kom ik op de LAT REV pagina, met linksboven een ARRIVAL prompt. Als ik op de bijbehorende LSK druk kom ik op die arrival pagina. Op de bovenste regel, in groen, staat de arrival en approach zoals die nu in je vliegplan staan. Regel drie, vier en vijf (blauw) geven beschikbare landingsbanen aan. Pijltjes omhoog en omlaag scrollen door de lijst, en met de LSK selecteer je een nieuwe baan. Daarna krijg je de pagina met STARS (en eventueel VIAs), in die volgorde.

[ Voor 5% gewijzigd door Uitvreter op 10-01-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:12
Mooi, ik heb drie uitgebreide en onderbouwde vragen gesteld betreft de XSX versie. Niet dat ik verwacht dat ze deze eruit pikken maar we gaan het zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Uitvreter schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:45:
[...]

Edit: heb het net nog een paar keer geprobeerd, en nu gaat het activeren van het secondary f-pln zonder probleem. Geen freeze.

[...]

Als je op de F-PLN pagina een linker Line Select Key gebruikt kom je op de bijbehorende Lateral Revision pagina. Mijn 'rondje om de kerk' is AMS - CDG, dus linksonder staat bij mij bijvoorbeeld LFPG27R.
Stel ik wil baan 27L erin, dan druk ik op LSK 6L en kom ik op de LAT REV pagina, met linksboven een ARRIVAL prompt. Als ik op de bijbehorende LSK druk kom ik op die arrival pagina. Op de bovenste regel, in groen, staat de arrival en approach zoals die nu in je vliegplan staan. Regel drie, vier en vijf (blauw) geven beschikbare landingsbanen aan. Pijltjes omhoog en omlaag scrollen door de lijst, en met de LSK selecteer je een nieuwe baan. Daarna krijg je de pagina met STARS (en eventueel VIAs), in die volgorde.
En een andere approach voor dezelfde baan? Dus VORY wijzigen naar VORX? Dat lukte mij niet... gek genoeg. Naja, zal het binnenkort nog eens proberen. Misschien gek gekeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Sparkiezz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:10:
[...]

Je moet de traffic in MSFS helemaal uitzetten en de injector van FSLTL (of nog beter, die van BeyondATC) gebruiken, dan heb je geen Asobo default planes tussen je traffic.
Die traffic staat OFF hier .
En nog krijg je ze te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
ravw schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:26:
[...]

Die traffic staat OFF hier .
En nog krijg je ze te zien.
Dit geprobeerd?

Settings > General > Graphics
Traffic Airport Quality: OFF
Air Traffic: OFF

Settings > General > Online
Aircraft Traffic Type: OFF
Multiplayer: OFF

Settings > VR > VR Graphics

[ Voor 3% gewijzigd door Sparkiezz op 10-01-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Sparkiezz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:47:
[...]

Dit geprobeerd?

Settings > General > Graphics

Settings > General > Online

Aircraft Traffic Type: OFF
Multiplayer: OFF
Settings > VR > VR Graphics

Alleen die VR heb ik niet gezien.... want dat gebruik ik niet dus daar blijf ik ver van weg.

Maar wat een achtelijke manier is dit weer 3 keer AI uit zetten.
.
.
Ja die VR was het ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-09 00:39
Mavi86 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:06:
Geen goed niews, maar voor FS2020 bestaat deze poi kaart
https://nl.flightsim.to/file/81114/littlenavmap-msfs-poi-s

Maar we hebben wel Bush Talk Radio https://nl.flightsim.to/f...o-tours-from-your-cockpit

Die moet ik eens proberen

[ Voor 13% gewijzigd door Maulet op 10-01-2025 15:10 ]

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
Net even getest... maar heb de vorige keer zitten slapen denk ik 8)7 . Ging nu prima :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09 01:09
Dacht na weken niks met 2024 iets gedaan te hebben : laten we een keer een vluchtje doen.

Ja niet dus : start niet eens : long loading time :')

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:28
dierkx36 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:17:
Dacht na weken niks met 2024 iets gedaan te hebben : laten we een keer een vluchtje doen.

Ja niet dus : start niet eens : long loading time :')
Server ligt eruit zijn meer gebruikers rapporteren problemen.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
matt1991 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:56:
[...]

Server ligt eruit zijn meer gebruikers rapporteren problemen.
Thanx, zwengelen we Stalker maar weer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
dierkx36 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:00:
[...]

Thanx, zwengelen we Stalker maar weer aan :)
Geen XPlane12 ?
Dan kun je gewoon vliegen.
Het is de laatste week al knudde met het laden en proberen te vliegen bij MSFS2024.
Heb nu wel een goede back up met XP12 + A320NEO Toliss + XPlane Map Enhancement (Bing Server) :9
Dus gewoon XP12 vliegen met een MSFS2024 ondergrondje _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:07:
[...]

Geen XPlane12 ?
Dan kun je gewoon vliegen.
Het is de laatste week al knudde met het laden en proberen te vliegen bij MSFS2024.
Heb nu wel een goede back up met XP12 + A320NEO Toliss + XPlane Map Enhancement (Bing Server) :9
Dus gewoon XP12 vliegen met een MSFS2024 ondergrondje _/-\o_ :D
Nee, ben de laatste tijd verslaaft aan Stalker 2.
Heb ook geen plek meer op de desktop voor X-Plane 12.
DCS, 2020 en 2024 nemen nogal veel plek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
dierkx36 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:03:
[...]

Nee, ben de laatste tijd verslaaft aan Stalker 2.
Heb ook geen plek meer op de desktop voor X-Plane 12.
DCS, 2020 en 2024 nemen nogal veel plek in.
Die heb ik er hier ook op staan en dan nog de ETS2 en ATS en nog een zooi.
Behalve DCS.
4TB M2 SSD 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:21
Gelukkig is er nog een Sim die (na jaren) erg stabiel draait, en alle addons zijn compatible! Qua graphics doet hij amper onder voor msfs2024. Ik zit nog steeds op 2020 en zie voorlopig geen reden om naar 2024 te gaan. Volgens mij zit ik in het verkeerde topic, maar het 2020 topic is inmiddels dood en begraven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Zodra je Seafront add-ons in marketplace library ziet : NIET AANZETTEN.

Deze zorgen er voor dat 2024 blijft hangen tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Voor de mensen die Darrington Municipal (1S2), Anacortes (74S), Orcas Island (KORS), and Concrete Municipal (3W5) hebben (ORBX) krijgen een gratis update naar MSFS2024
Hoop ook dat ze dit via MP gaan doen.
Want ik heb ze allemaal.
Orcas was een van mijn eerste airports die ik geloof ik ooit kocht voor MSFS2020

https://msfsaddons.com/20...t-airports-for-msfs-2024/

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 11-01-2025 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:19:
Voor de mensen die Darrington Municipal (1S2), Anacortes (74S), Orcas Island (KORS), and Concrete Municipal (3W5) hebben (ORBX) krijgen een gratis update naar MSFS2024
Hoop ook dat ze dit via MP gaan doen.
Want ik heb ze allemaal.
https://msfsaddons.com/20...t-airports-for-msfs-2024/
AL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Die 4 die daar staan .. ja
En ik heb er nog zo veel meer in die omgeving
Ben nu een beetje die Idaho Backcounrty aan het verzamelen.
Deze dus
https://orbxdirect.com/bu...IqysJOnLOL6gQz4Gu9ez4j44S

komen ook naar MSFS2024
https://msfsaddons.com/20...ft-flight-simulator-2024/

_/-\o_

Ook daar heb ik al een hoop in de buurt liggen aan kleine veldjes
Een van de mooiste veldjes heb ik daar al.
https://orbxdirect.com/pr...1oecp8D3-e-elfNX5fLJdGtUc
Hoop dat deze ook een remake krijgt voor MSFS2024.

Alleen ze moeten die MP eens open gooien bij MSFS2024 :9
Dan kan ik weer eens verder gaan met kopen als er sales zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 11-01-2025 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:24:
[...]

Die 4 die daar staan .. ja
En ik heb er nog zo veel meer in die omgeving
Ben nu een beetje die Idaho Backcounrty aan het verzamelen.
Deze dus
https://orbxdirect.com/bu...IqysJOnLOL6gQz4Gu9ez4j44S

komen ook naar MSFS2024
https://msfsaddons.com/20...ft-flight-simulator-2024/

_/-\o_

Ook daar heb ik al een hoop in de buurt liggen aan kleine veldjes
Een van de mooiste veldjes heb ik daar al.
https://orbxdirect.com/pr...1oecp8D3-e-elfNX5fLJdGtUc
Hoop dat deze ook een remake krijgt voor MSFS2024.

Alleen ze moeten die MP eens open gooien bij MSFS2024 :9
Dan kan ik weer eens verder gaan met kopen als er sales zijn.
Momenteel koop ik niks meer, heb met de "winter" sales ook amper wat gekocht.
Ben er nogal klaar mee hoe MS/Asorbo 2020/2024 benaderen ... en ben momenteel echt even op flightsims uitgekeken.
Constant een uur bezig zijn om een flightsim alleen nog maar op te starten word snel oud (buiten DCS dan, die werkt direct)

Vermaak me de komende tijd wel met Stalker 2/Cyberpunk/Starfield/ Sea Power Naval Warfare/Farming Simulator 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
dierkx36 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:50:
[...]

Momenteel koop ik niks meer, heb met de "winter" sales ook amper wat gekocht.
Ben er nogal klaar mee hoe MS/Asorbo 2020/2024 benaderen ... en ben momenteel echt even op flightsims uitgekeken.
Constant een uur bezig zijn om een flightsim alleen nog maar op te starten word snel oud (buiten DCS dan, die werkt direct)

Vermaak me de komende tijd wel met Stalker 2/Cyberpunk/Starfield/ Sea Power Naval Warfare/Farming Simulator 25.
Ja ik ook heb ook de laatste maanden niet veel meer gekocht aan MSFS dingen.. was al een tijdje rustig , ben nu meer met Xplane bezig waarvoor ik ook een hoop dingen die ik had van de oude X planes ook weer heb kunnen mee nemen.
En heb alleen even een paar dingen gekocht om het een beetje real te maken en natuurlijk Tollis A320neo in de aanbieding.
En die 172 G1000 van Airfoillabs was lekker goedkoop :9
Dus nu een goede Airliner en een goede GA in XP 12.
Dus ik zit me tijd wel uit.
En ik ga niet meer zo snel voor de full prijs.
Zelf denk ik ook dat ik me X plane meer gaat doen, en gewoon even wacht met MSFS tot alles meer gepatched is.
Nu is het gewoon geen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 12-01-2025 00:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiezz
Ik moet zeggen dat ik echt nauwelijks tot geen problemen heb met msfs 24. Het draait top, start sneller op dan 2020 en vr is echt plug en play.

Met Fenix, inibuilds en FBW genoeg airliners voor korte en lange vluchten. En met beyond atc en FSLTL ook nog eens goede atc en traffic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hills360
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-08 09:12
Hier op de xbox x ook aardige gamrplay. Een een mooi zonnetje boven Rotterdam momenteel. 😍Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMr32JzJUqgloE0rxzYJRGlB4fg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bA7mJ3x3pTs60J4PDiwSveg6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Hills360 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:49:
Hier op de xbox x ook aardige gamrplay. Een een mooi zonnetje boven Rotterdam momenteel. 😍[Afbeelding]
HAHAH nou echt niet .. Woon in omgeving Rotterdam en het is donker.
Nu op weg naar de 36L op Schiphol.
Maar gewoon donkerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NldVMSV6gEDImzEDex8ryomV5R4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BodrglzNT7YZ4Sb0niBq7imf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hills360
ravw schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:50:
[...]

HAHAH nou echt niet .. Woon in omgeving Rotterdam en het is donker.
Nu op weg naar de 36L op Schiphol.
Maar gewoon donker[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJhDT0qNYoyCdqpQaSKiuEck0no=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dJuxKMMpFsF4WaPYG1oDvwnY.png?f=fotoalbum_large
En weer mooi geweest geland op nice met tussen stops op Charleroi / charle de gaulle / Lyon. Beetje de landingen weer oefenen.

Het maakt het zo met simbrief integratie en navigraph kaarten op de xbox ook een stuk leuker en makkelijker werken d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Hills360 op 12-01-2025 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
ravw schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 01:55:
Even een tip voor de mensen die ook last hebben van die uitvallers van die X3D CPU.
Core Performance Boost, Precision Boost Overdrive (PBO): Zet dit op Disabled om ervoor te zorgen dat de CPU niet automatisch boost naar hogere kloksnelheden , in je Bios. ( Stond hier op auto)
Even voor de zekerheid, maar je weet wel dat hierdoor je CPU enkel op base clock van 4,2GHz draait hè? Dat kan wel aardig wat schelen (zo'n 800 MHz in kloksnelheid en 2000+ punten in Cinebench bijvoorbeeld). Beetje zonde om je 7800X3D zo aan de teugel te leggen IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Propane schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:49:
[...]

Even voor de zekerheid, maar je weet wel dat hierdoor je CPU enkel op base clock van 4,2GHz draait hè? Dat kan wel aardig wat schelen (zo'n 800 MHz in kloksnelheid en 2000+ punten in Cinebench bijvoorbeeld). Beetje zonde om je 7800X3D zo aan de teugel te leggen IMO.
IK heb nog geen last ergens van , wat ik wel merk is dat mijn temp nu laag blijft en niet boven de 65 graden uit komt,
Zelfs XP12 loop op FULL gewoon 100FPS.
Alleen het probleem met fenix is nog steeds niet opgelost of MS die gooi hem wel ook al loopt die globaal 65 graden , in eens uit het niets naar de 95 en daar door slaat mijn pc dus uit.
Ik snap niet waarom dat zo is.
je ziet het al van te voren aan komen .... want je draaid dan zeg maar 5 min op 60 graden , en in eens schommelt hij en dan gaat die in een sec naar de 80 .. dan val die terug naar 70 en dan is het in een keer tik 90+
En het gebeurd echt alleen bij Fenix
X Plane komt nu gewoon niet boven de 65 graden uit.
EN je merk dat wel want het is nu wel kouder in deze kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik denk ik zeg het maar even. Top dat het voor jou werkt. Maar voor mensen die naast het simmen ook andere dingen doen kan het missen van die boost clocks best wel een negatieve performance impact hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Iemand die weet of https://www.transavia-virtual.com/ nog leeft?

Heb er geprobeert te registreren, maar de activatie mail komt nooit binnen..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 09:40

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Wilde schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:54:
Iemand die weet of https://www.transavia-virtual.com/ nog leeft?

Heb er geprobeert te registreren, maar de activatie mail komt nooit binnen..
Ziet er leuk uit, ik kende het nog niet. Heb me aangemeld, en daarmee kan ik bevestigen dat de email het dus wel doet 😁

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
[...]

[...]

Ik blijf toch last houden van deze bug... en kan hem reproduceren...

Ga in de A330 en kies je arrival (approach, star en evt. transition). Als je dan nog een keer op de al geselecteerde (groene) STAR klikt (LSK 1R), dan bevriest de hele sim en kan ik niks meer behalve Ctrl+Shift+Esc en taak beëindigen...

Nou scheelt het dat je daar niet hoeft te klikken... want dat is niet te manier om de star te wijzigen... maar blijkbaar zit dat wel zo in mijn systeen... 8)7 en als ik het doe kan ik daarna van voor af aan beginnen |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Sparkiezz op 14-01-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Sparkiezz schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:11:
[...]

Ga in de A330 en kies je arrival (approach, star en evt. transition). Als je dan nog een keer op de al geselecteerde (groene) STAR klikt (LSK 1R), dan bevriest de hele sim en kan ik niks meer behalve Ctrl+Shift+Esc en taak beëindigen...

Nou scheelt het dat je daar niet hoeft te klikken... want dat is niet te manier om de star te wijzigen... maar blijkbaar zit dat wel zo in mijn systeen... 8)7 en als ik het doe kan ik daarna van voor af aan beginnen |:(
Dus als ik je goed begrijp klik je ergens waar je niet moet klikken en vervolgens klaag je dat hij iets niet doet wat hij niet moet doen, correct? :P

Ik sta in Lagos (of all places).
Ik heb een route met een DENU3A arrival naar 18R op Schiphol in mijn F-PLN pagina staan. Als ik daarop klik (LSK 6L) kom ik op de LAT REV pagina. Rechtsboven ARRIVAL (LSK 1R) krijg ik een pagina die heet ARRIVAL to EHAM. De bovenste regel (in groen) is I18R RIVER DENU3A.
Als ik LSK 1R indruk (naast DENU3A) gebeurt er ... helemaal niets. Geen crash, geen freeze, niets. Zoals het hoort. :?

Eerder (in de buurt van Parijs) had ik wel dat, als je al aan de arrival begonnen bent, je geen andere meer kunt kiezen. De lijst is leeg. Knap onhandig als je op het laatste moment een andere landingsbaan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Uitvreter schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:30:
[...]

Dus als ik je goed begrijp klik je ergens waar je niet moet klikken en vervolgens klaag je dat hij iets niet doet wat hij niet moet doen, correct? :P
Haha ja... Nou ja in die zin dat als je in real life op dat moment op die knop klikt ook niet je vliegtuig bevriest en je van voor af aan moet beginnen 8)7 .
Ik sta in Lagos (of all places).
Ik heb een route met een DENU3A arrival naar 18R op Schiphol in mijn F-PLN pagina staan. Als ik daarop klik (LSK 6L) kom ik op de LAT REV pagina. Rechtsboven ARRIVAL (LSK 1R) krijg ik een pagina die heet ARRIVAL to EHAM. De bovenste regel (in groen) is I18R RIVER DENU3A.
Als ik LSK 1R indruk (naast DENU3A) gebeurt er ... helemaal niets. Geen crash, geen freeze, niets. Zoals het hoort. :?
Ja dit is precies waar het bij mij mis ging op de route MKJP naar TNCM.

Gebruik jij ook de simbrief import? Zal ook eens checken of het op een andere route ook gebeurt.

[ Voor 41% gewijzigd door Sparkiezz op 15-01-2025 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Sparkiezz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:10:
Ja dit is precies waar het bij mij mis ging op de route MKJP naar TNCM.
Het lijkt erop dat het aan TNCM ligt, en dan verdenk ik dat gekke waypoint PJM/20. Dat ligt op de berekende route, op 20 nm van de VOR PJM. Als je de route verandert moet dat waypoint opnieuw berekend worden, en ik gok dat MSFS zich daarin verslikt.
Bijzonder is wel dat hij niet vastloopt als je niet op de verkeerde knoppen drukt, maar gewoon via de linker LSKs een andere approach selecteert.
Gefeliciteerd! Je hebt een bug gevonden in MSFS 2024! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:52
Hoe zit het ondertussen met de compatibiliteit van 2020 addons in msfs 2024?

Ik lees dat veel scenery zonder wijzigingen te kopiëren valt. Iemand ervaring mee? In de orbx en contrail stores is de meeste van mijn 2020 scenery nog niet beschikbaar voor 2024, enkel die van pyreegue is hier beschikbaar. Jammer dat andere devs dit nog niet gedaan hebben voor 2020 scenery. Aerosoft EBBR is hier ook beschikbaar voor 2024.

En qua airplane addons? De fenix a320 zou goed werken ondertussen, de PMDGs nog niet. A2A comanche; iemand geprobeerd? Zelf heb ik de Black Square TBM 850 geprobeerd (linkje) en die draait hier goed in MSFS 2024 (geen walk-around enzo); zonder dat de dev iets geupdated heeft. Samen met de TDS GTN750 updated voor 2024 ideaal om wat GA IFR te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Uitvreter schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:52:
[...]

Het lijkt erop dat het aan TNCM ligt, en dan verdenk ik dat gekke waypoint PJM/20. Dat ligt op de berekende route, op 20 nm van de VOR PJM. Als je de route verandert moet dat waypoint opnieuw berekend worden, en ik gok dat MSFS zich daarin verslikt.
Bijzonder is wel dat hij niet vastloopt als je niet op de verkeerde knoppen drukt, maar gewoon via de linker LSKs een andere approach selecteert.
Heb je TNCM niet dubbel er instaan?
want ze hebben hem zo wel bij de basis er in zitten en ook bij die 40 jarige bestaan.
Zou daar eens naar kijken.
En sommige mensen kunnen ook de MP versie gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 13:18
Gisteren voor 't eerst eens 2024 opgestart en ik schrok van een aantal hele storende dingen, weet iemand een oplossing?;
  • Key bindings zijn compleet anders in FS2024, is er een mogelijkheid om FS2020 bindings als default in FS2024 te zetten?
  • Default ATC is tenenkrommend, ja ik weet van Beyond. Maar waarom spreken ze de letters <F><L> en <R> uit in plaats van 'Flightlevel' en 'Right' in geval van een runway designator? Is dit een phraseology setting?
  • Ik krijg de TCA Throttles niet lekker ingesteld (wel voor de vliegtuigen waar je via de IFB de throttles kunt instellen, maar niet voor de andere GA toestellen. Is er een overzicht van alle hardware settings per type vliegtuig?
  • Ik vlieg graag met de C208B, maar als ik throttle naar idle doe in de lucht, dan gaat 'ie vol reverse. Terwijl dat op de grond niet gebeurd. Kan er niets over vinden. Bekend?
  • [/li]Cold and dark is bij heel veel toestellen niet écht C&D, maar vooruit daar kan ik nog mee leven[/li]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
ravw schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:32:
[...]

want ze hebben hem zo wel bij de basis er in zitten en ook bij die 40 jarige bestaan.
Zou daar eens naar kijken.
En sommige mensen kunnen ook de MP versie gekocht hebben.
Nope, heb die niet dubbel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

ravw schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:32:
Ik heb wel een tweede TNCM erin staan, maar die is disabled. Het is de 2020 versie van Airworthy Designs, die is blijkbaar nog niet geupdate voor msfs 2024.

[ Voor 9% gewijzigd door Uitvreter op 15-01-2025 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Sparkiezz schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:11:
Heb net dezelfde route die bij de Inibuilds A330 problemen geeft, ook in het FMS van de Inibuilds A320 en in de Fenix A320 gezet. Inibuilds gebruikt in de A330 en de A320 blijkbaar dezelfde FMS code, want ze lopen beide vast op TNCM. Fenix heeft natuurlijk zijn eigen programmacode voor het FMS, en daar loopt het FMS niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:14
Barns schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:34:
Gisteren voor 't eerst eens 2024 opgestart en ik schrok van een aantal hele storende dingen, weet iemand een oplossing?;
  • Key bindings zijn compleet anders in FS2024, is er een mogelijkheid om FS2020 bindings als default in FS2024 te zetten?
  • Default ATC is tenenkrommend, ja ik weet van Beyond. Maar waarom spreken ze de letters <F><L> en <R> uit in plaats van 'Flightlevel' en 'Right' in geval van een runway designator? Is dit een phraseology setting?
  • Ik krijg de TCA Throttles niet lekker ingesteld (wel voor de vliegtuigen waar je via de IFB de throttles kunt instellen, maar niet voor de andere GA toestellen. Is er een overzicht van alle hardware settings per type vliegtuig?
  • Ik vlieg graag met de C208B, maar als ik throttle naar idle doe in de lucht, dan gaat 'ie vol reverse. Terwijl dat op de grond niet gebeurd. Kan er niets over vinden. Bekend?
  • [/li]Cold and dark is bij heel veel toestellen niet écht C&D, maar vooruit daar kan ik nog mee leven[/li]
Dan heb je hier dus de afgelopen maand niets op dit forum gelezen. 2024 is gewoon nog niet af en we wachten allemaal op de eerstvolgende patch. Een aantal dingen kun je een beetje omheen, maar voor de rest is het gewoon stuk of moet je de gedachte 2020 uitzetten en gewoon goed lezen in de Settings. Als je eenmaal weet hoe de gedachtegang in de 2024 Settings zijn is het best gemakkelijk.
Bij toetsenbord Settings is er in een drop-down te kiezen voor een 2020 setting, maar denk dat je veelal zelf de Settings moet aanpassen naar hoe jij dat wilt.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-09 00:39
Echt waar, nu heb ik ook een bug gevonden, maar een grappige ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Maulet op 15-01-2025 22:13 ]

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:40
Barns schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:34:
Ik vlieg graag met de C208B, maar als ik throttle naar idle doe in de lucht, dan gaat 'ie vol reverse. Terwijl dat op de grond niet gebeurd. Kan er niets over vinden. Bekend?
Throttle met de hand/muis naar Idle of toetsenbord F1? Vermoed dat je even in je key bindings en detent settings moet duiken.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Maulet schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:12:
Echt waar, nu heb ik ook een bug gevonden, maar een grappige ;)

[YouTube: F2024 Marine simulator]
Ach dat kom je overal tegen in de sim...
heb je met MSFS2020 ook al gehad.

Xplane kreeg ik van de week ook een melding van mijn TCAS vlak na het opstijgen.
Bleek vlak voor het einde van de runway een speedboot te varen ..... ( water lag aan de andere kant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Eindelijk de PC12 kunnen aanschaffen en hij is net als de Vision jet heel fijn om te vliegen. Voor medium cargo vliegen de miljoenen nu binnen. De diversiteit voor deze missions is ook veel groter dan bijvoorbeeld de vip charter mission. Wat ik mij alleen afvraag, de PC12 heeft last van de oxygen bug boven FL20. Nu kan ik ATC een lagere hoogte aanvragen maar het blijkt dat de mission stats dit niet meenemen waardoor er nooit de mogelijkheid komt om de cruise te skippen want dat moment na de climb wordt niet getriggert. Heeft/weet iemand hier een oplossing voor? Doorgaans vind ik 4 uur uitzitten echt teveel 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
JimmyNL schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 01:36:
Eindelijk de PC12 kunnen aanschaffen en hij is net als de Vision jet heel fijn om te vliegen. Voor medium cargo vliegen de miljoenen nu binnen. De diversiteit voor deze missions is ook veel groter dan bijvoorbeeld de vip charter mission. Wat ik mij alleen afvraag, de PC12 heeft last van de oxygen bug boven FL20. Nu kan ik ATC een lagere hoogte aanvragen maar het blijkt dat de mission stats dit niet meenemen waardoor er nooit de mogelijkheid komt om de cruise te skippen want dat moment na de climb wordt niet getriggert. Heeft/weet iemand hier een oplossing voor? Doorgaans vind ik 4 uur uitzitten echt teveel 😉
Volgens mij een flightplan vanuit de tablet "send to atc" en/of "send to avionics". Weet niet meer welke. Dan kun je al eerder skippen (maar is wel een bug).

Of je gaat met simrate aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 16:19

Pykow

Angelo OTR

Ik ben helemaal nieuw in Flight simulator en moet nog veel leren.
Ik heb wat trainingen doorgelopen voor het bedienen van de cessna 172 ofzo iets.

Vlieg met de Thurustmaster Farmstick en moet het nog een beetje tweaken.
Als ik de controller even los laat (niet naar achter trek) dan duikt de neus direct naar beneden.
Moet ik denk ik zelf oplossen per vliegtuig met de pitch of hoe dat ding ook heet.
Was in een trainingsmodule dat je net zolang de setting hiervoor moest aanpassen, totdat je niet meer je stick naar voren of naar beneden moet brengen.

Ik moet nog iets vinden op de Gashendel, want met de toetsen R en F zie ik soms niks gebeuren en het andere moment overschiet ik met te weinig of juist te veel vermogen.

Echter heb ik 1 vraag of misschien heeft iemand tips voor mij.
Ik had voor het eerst even een LIVE Free roam gedaan na wat trainingen.
Ik weet dat je de GPS kunt instellen met het flightplan/vluchtplan en dat je daarna de autopilot hierop aan kan zetten.

Het was mij gelukt om via planner.flightsimulator.com (volgens mij de officiele planner van microsoft zelf)
om te luchthavens te selecteren Eindhoven naar London city.
Ik heb de assist aanstaan en dan zie je vakjes in de lucht die de GPS lijn aangeven.
Maar op een of andere manier bleef deze lijn op 9000ft staan en vrijwel net voor het vliegveld ging het stijl naar beneden. Resultaat nooit te halen en landingsbaan nooit meer terug kunnen vinden in het donker ;)

Kan je daaran nog iets doen in de flightplan en dat het wel keurig verwijst naar Runway 27 in dit geval ?
In carreer mode zie ik vrienden spelen, waarbij het wel goed gaat.
Maar in freeroam dacht ik het eventjes zelf op te lossen ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Trimmen moet je in de Cessna 172 doen.
Doe dit met kleine tikjes en net zo lang tot het vliegtuig als je de YOKE of stick vast heb , zelf omhoog wil komen.
Dan kun je twee dingen doen, of je trim 1 tikje terug doen , of je gashandel iets terug trekken.
Dan pas rustig je yoke of stick los laten.
Of de makkelijkste option AP aan en je de ALT in dtukken dan blijft die op die hoogte vliegen.
Met de VS kun je bepalen bij het zakken of omhoog gaan als je een hoogte ingesteld heb hoe snel je wil zakken op de AP.
Doe dit bij een Cessna niet meer dan 1000ft per min. ( en let op je snelheid.) neemt de snelheid terug ga je naar 500FT per min. neemt het toe doe je het zelfde.
Zo kun je gecontroleerd en rustig je controle houden oven je vliegtuig.
Met de HDG kan je hem vast zetten op de richting die je wil.
Wel even je BUG op de juiste hdg zetten.

Het is gewoon veel doen , en omdat je beginnende ben , houd het bij 1 vliegtuig zo dat je die goed kunt beheersen.
Die hulp van de AI niet gebruiken gewoon alles zelf proberen te doen.
AI is slecht en bijna vragen om problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 16-01-2025 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
JimmyNL schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 01:36:
Heb hem nu net ook aangeschaft voor transport en geen enkele missie. Had ook de Grand Caravan gekocht, maar ook helemaal geen missies. Enkel charter :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

interp schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:52:
[...]

Heb hem nu net ook aangeschaft voor transport en geen enkele missie. Had ook de Grand Caravan gekocht, maar ook helemaal geen missies. Enkel charter :(
heb je wel de gouden ster missies in employee mode gedaan voor de medium cargo dan? die moet je eerst doen voor je als freelancer missies krijgt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
djbarney schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:23:
[...]

heb je wel de gouden ster missies in employee mode gedaan voor de medium cargo dan? die moet je eerst doen voor je als freelancer missies krijgt te zien.
Dat is het.. :+

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Yes daar liep ik ooit tegenaan met de charter missies. Bleek die gouden ster ergens op een atol boven Atlantis te staan ofzo.. je verzint het niet. Anyway, daarna werkt het.

@defusion dat heb ik gedaan, maar dat maakt geen verschil. Misschien lukt dat wel als ik het al doe voordat ik IFR instructies krijg op de parking, dus helemaal vooraan in het proces. Ik laat het weten ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:57
Uitvreter schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:52:
[...]

de star voor TNCM is alleen voor een VOR approach bedoeld.

beste is, TNCM zonder star en rechtstreeks op rnav 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KBE91
Pykow schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:40:
Ik ben helemaal nieuw in Flight simulator en moet nog veel leren.
Ik heb wat trainingen doorgelopen voor het bedienen van de cessna 172 ofzo iets.

Vlieg met de Thurustmaster Farmstick en moet het nog een beetje tweaken.
Als ik de controller even los laat (niet naar achter trek) dan duikt de neus direct naar beneden.
Moet ik denk ik zelf oplossen per vliegtuig met de pitch of hoe dat ding ook heet.
Was in een trainingsmodule dat je net zolang de setting hiervoor moest aanpassen, totdat je niet meer je stick naar voren of naar beneden moet brengen.

Ik moet nog iets vinden op de Gashendel, want met de toetsen R en F zie ik soms niks gebeuren en het andere moment overschiet ik met te weinig of juist te veel vermogen.

Echter heb ik 1 vraag of misschien heeft iemand tips voor mij.
Ik had voor het eerst even een LIVE Free roam gedaan na wat trainingen.
Ik weet dat je de GPS kunt instellen met het flightplan/vluchtplan en dat je daarna de autopilot hierop aan kan zetten.

Het was mij gelukt om via planner.flightsimulator.com (volgens mij de officiele planner van microsoft zelf)
om te luchthavens te selecteren Eindhoven naar London city.
Ik heb de assist aanstaan en dan zie je vakjes in de lucht die de GPS lijn aangeven.
Maar op een of andere manier bleef deze lijn op 9000ft staan en vrijwel net voor het vliegveld ging het stijl naar beneden. Resultaat nooit te halen en landingsbaan nooit meer terug kunnen vinden in het donker ;)

Kan je daaran nog iets doen in de flightplan en dat het wel keurig verwijst naar Runway 27 in dit geval ?
In carreer mode zie ik vrienden spelen, waarbij het wel goed gaat.
Maar in freeroam dacht ik het eventjes zelf op te lossen ;)
Eerst en vooral, welkom in de mooie hobbie.
Voor te leren vliegen is een Cessna echt het neusje van de zalm, toen ik starte was dat ook met dat vliegtuigje. Ik had wel de luxe toen van een virtuele leeraar bij mij te hebben die al 20 jaar vloog.

Die keek mee, en leerde mij de basis van de instrumenten en had ik vragen hij kon uren vertellen erover.
Soms wel vermoeiend op de duur maar bon.

Ik zou persoonlijk echt eerst leren VFR vliegen, net zoals in het echt. Klinkt natuurlijk leuk al die autopilot dingen, en dat hij automatisch op gps vliegt etc.
in deze game is VFR gewoon hemels voor te doen.
Cessna 152 is echt de beste basis vlieger voor te starten.

Niet te complex voor te begrijpen, cold and dark is super simpel.
Daar heb je geen G1000 aan boord, dus moet je u geen zorgen maken over autopilot. Jij en het vliegtuig en da is het.

Desnoods start je met de motoren aan op de runway en vertrek je en doe je een rondje en land je terug.
Zodat je beetje het gevoel krijgt van de vlieger, vergeet gewoon even al die instrumenten wat ze doen. Kan je later rustig stap voor stap erbij leren.

Het enige dat je echt moet naar kijken is naar je snelheid meter.
Ook je alt meter is natuurlijk belangrijk, anders ga je flauw vallen van de druk.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/wwsRp7IELd4/sddefault.jpg

Links boven is de speed meter, zorg dat je niet in het rood gaat of je ligt meteen beneden.
Voor te landen wil je u snelheid tussen de 40 en 80. Als je goed kijkt zie je een witte rand, dat is de optimale snelheid voor te landen in een vliegtuig.

Van hoogte hangt af van vlieger tot vlieger, maar een 152 zou ik niet hoger dan 14.000f laten gaan. Daar zit je al echt tegen de limiet. Nu voor VFR vlieg je toch niet op enorme hoogtes, anders zou je u land marks niet herkennen.

En je moet je vliegtuig trimmen met het trim wheel, zodat hij eigenlijk vlak blijft vliegen.
Wil je bv een route doen, kan je altijd de EFB erbij nemen en de paarse lijn volgen op de tablet.

Met een 152 kom je nog goed weg voor je flaps verkeerd te gebruiken bij het landen.
Als je vertrekt kan het zijn dat hij 1 notch naar beneden is gezet in het spel.
Gewoon omhoog zetten dan eens je in de lucht bent, dan kan je u vliegtuig trimmen.

En crash je geen nood, toen ik leerde vliegen met de TBM900. Heb ik hem wel in brand kunnen zetten 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door KBE91 op 16-01-2025 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hills360
Vooral eens met het vliegtuig wat je je vliegt gewoon filmpjes op YouTube kijken. Daar kan je best een hoop van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Dirtyrockers schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:30:
[...]

de star voor TNCM is alleen voor een VOR approach bedoeld.

beste is, TNCM zonder star en rechtstreeks op rnav 10
Klopt... ik had ook de VOR10 geselecteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Het werkt voor de PC12 inderdaad om FL op max 19000 te zetten en dit via de planner bij ATC aan te kondigen. Helaas ben je verder dan wel alle ATC ondersteuning kwijt wat de ervaring wat minder maakt. Tevens een andere bug ontdekt, als je skipt wordt er geen brandstof naar rato verrekend. Ik ben van Tripoli naar Abu Dabi gevlogen met slechts 5% brandstof. Payout 900.000 in ongeveer 25 minuten. Dat schiet wel op. Eenmaal aangekomen op Abu Dabi schrok ik wel weer van de LOD. Wat een verschil met 2020 op mijn Xbox zeg. Zou een pc gebruiker eens soortgelijke screens willen plaatsen? Even ter vergelijking en mijn nieuwsgierigheid..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hkk0LES_y9-ytZqIoDzWDixRDMU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9uIzUj9weMaFXRg3DgLErcY5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvJ3gDc0rvuyz6a0kgE2kYa0tPg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oQwI2zu7K8sxadmpDEetw3qB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UYqn39OT3Ta5_PDhSfXG0chg-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zCEWoO1GSjYkE3pXKySdvyui.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jm7MBKMjCDqwhsEhxs6SdZKjJd4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/47yIEsTmFVdLr3p0Zs7DpgIZ.png?f=fotoalbum_large

Er is geen hoogbouw te bekennen meer, en het vliegveld is slechts gevuld met wat grijze blokken. Een tijdje rondvliegen verbeterd de situatie niet overigens, in het kader van bandbreedte.
Pagina: 1 ... 34 ... 42 Laatste