Pykow schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:40:
Ik ben helemaal nieuw in Flight simulator en moet nog veel leren.
Ik heb wat trainingen doorgelopen voor het bedienen van de cessna 172 ofzo iets.
Vlieg met de Thurustmaster Farmstick en moet het nog een beetje tweaken.
Als ik de controller even los laat (niet naar achter trek) dan duikt de neus direct naar beneden.
Moet ik denk ik zelf oplossen per vliegtuig met de pitch of hoe dat ding ook heet.
Was in een trainingsmodule dat je net zolang de setting hiervoor moest aanpassen, totdat je niet meer je stick naar voren of naar beneden moet brengen.
Ik moet nog iets vinden op de Gashendel, want met de toetsen R en F zie ik soms niks gebeuren en het andere moment overschiet ik met te weinig of juist te veel vermogen.
Echter heb ik 1 vraag of misschien heeft iemand tips voor mij.
Ik had voor het eerst even een LIVE Free roam gedaan na wat trainingen.
Ik weet dat je de GPS kunt instellen met het flightplan/vluchtplan en dat je daarna de autopilot hierop aan kan zetten.
Het was mij gelukt om via planner.flightsimulator.com (volgens mij de officiele planner van microsoft zelf)
om te luchthavens te selecteren Eindhoven naar London city.
Ik heb de assist aanstaan en dan zie je vakjes in de lucht die de GPS lijn aangeven.
Maar op een of andere manier bleef deze lijn op 9000ft staan en vrijwel net voor het vliegveld ging het stijl naar beneden. Resultaat nooit te halen en landingsbaan nooit meer terug kunnen vinden in het donker
Kan je daaran nog iets doen in de flightplan en dat het wel keurig verwijst naar Runway 27 in dit geval ?
In carreer mode zie ik vrienden spelen, waarbij het wel goed gaat.
Maar in freeroam dacht ik het eventjes zelf op te lossen

Eerst en vooral, welkom in de mooie hobbie.
Voor te leren vliegen is een Cessna echt het neusje van de zalm, toen ik starte was dat ook met dat vliegtuigje. Ik had wel de luxe toen van een virtuele leeraar bij mij te hebben die al 20 jaar vloog.
Die keek mee, en leerde mij de basis van de instrumenten en had ik vragen hij kon uren vertellen erover.
Soms wel vermoeiend op de duur maar bon.
Ik zou persoonlijk echt eerst leren VFR vliegen, net zoals in het echt. Klinkt natuurlijk leuk al die autopilot dingen, en dat hij automatisch op gps vliegt etc.
in deze game is VFR gewoon hemels voor te doen.
Cessna 152 is echt de beste basis vlieger voor te starten.
Niet te complex voor te begrijpen, cold and dark is super simpel.
Daar heb je geen G1000 aan boord, dus moet je u geen zorgen maken over autopilot. Jij en het vliegtuig en da is het.
Desnoods start je met de motoren aan op de runway en vertrek je en doe je een rondje en land je terug.
Zodat je beetje het gevoel krijgt van de vlieger, vergeet gewoon even al die instrumenten wat ze doen. Kan je later rustig stap voor stap erbij leren.
Het enige dat je echt moet naar kijken is naar je snelheid meter.
Ook je alt meter is natuurlijk belangrijk, anders ga je flauw vallen van de druk.
Links boven is de speed meter, zorg dat je niet in het rood gaat of je ligt meteen beneden.
Voor te landen wil je u snelheid tussen de 40 en 80. Als je goed kijkt zie je een witte rand, dat is de optimale snelheid voor te landen in een vliegtuig.
Van hoogte hangt af van vlieger tot vlieger, maar een 152 zou ik niet hoger dan 14.000f laten gaan. Daar zit je al echt tegen de limiet. Nu voor VFR vlieg je toch niet op enorme hoogtes, anders zou je u land marks niet herkennen.
En je moet je vliegtuig trimmen met het trim wheel, zodat hij eigenlijk vlak blijft vliegen.
Wil je bv een route doen, kan je altijd de EFB erbij nemen en de paarse lijn volgen op de tablet.
Met een 152 kom je nog goed weg voor je flaps verkeerd te gebruiken bij het landen.
Als je vertrekt kan het zijn dat hij 1 notch naar beneden is gezet in het spel.
Gewoon omhoog zetten dan eens je in de lucht bent, dan kan je u vliegtuig trimmen.
En crash je geen nood, toen ik leerde vliegen met de TBM900. Heb ik hem wel in brand kunnen zetten
[
Voor 5% gewijzigd door
KBE91 op 16-01-2025 14:33
]