Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
CNS schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:17:
Ik kan opeens geen VIP Charter missies meer vinden. Als Employee niet en als Freelancer niet. Meer mensen dit probleem. Lijkt wel alsof ze gewoon niet meer gegenereerd worden.
Ik heb hetzelfde probleem, heb inmiddels mijn andere vliegtuigen (luchtreclame en light cargo) verkocht en krijg nu helemaal geen missies meer als freelancer ;)

Heb vandaag ook geen passive income gekregen (had wel nog één vliegtuig voor luchtreclame die wel wat gegenereerd had moeten hebben, maar nu dus ook maar verkocht, niet mijn favoriete missies)

Kom nog 1 miljoen te kort voor een pc-12 voor medium cargo, dat was mijn volgende stap. Dus even kijken of ik ga wachten tot ze het gefixed hebben, of kijken hoeveel vision jets ik moet verkopen om eraan te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:06
CNS schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:17:
Ik kan opeens geen VIP Charter missies meer vinden. Als Employee niet en als Freelancer niet. Meer mensen dit probleem. Lijkt wel alsof ze gewoon niet meer gegenereerd worden.
Meerdere forums staan er vol mee. Is dus een groter probleem.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:48
Hoop dat iemand kan helpen, ik had me PPL gehaald en de eerste "missie" gevlogen maar niet afgemaakt, omdat ik plotseling weg moest.
Nu zijn alle missies die ik kan doen weg.
Heb ook al me carriere gewist en opnieuw ppl gevlogen, maar er is nog steeds geen missie die ik kan vliegen.

Iemand enig idee hoe ik die eerste missie terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Reveal! schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 09:43:
Hoop dat iemand kan helpen, ik had me PPL gehaald en de eerste "missie" gevlogen maar niet afgemaakt, omdat ik plotseling weg moest.
Nu zijn alle missies die ik kan doen weg.
Heb ook al me carriere gewist en opnieuw ppl gevlogen, maar er is nog steeds geen missie die ik kan vliegen.

Iemand enig idee hoe ik die eerste missie terug kan krijgen?
Zou me niks verbazen als dit ook met bovengenoemde problemen te maken heeft (dat dat niet beperkt is tot VIP missies, maar ook de 'gouden' startermissies)

[ Voor 6% gewijzigd door defusion op 02-01-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:31
Heel opvallend, eergisteravond, de avond voordat de missies verdwenen, had ik voor het eerst een vip missie in het aanbod wat een bestemming buiten de cirkels had. Dus ik dacht hey eindelijk iets nieuws en wat aansluit bij het 'ontdekken' van de wereld. Tot dan toe waren alle missies uitsluitend naar binnen gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:21
Zit er een bug in de Asobo B747?
Throttle 2 werkt bij mij op geen enkele manier.

Als ik het via MSFS controls config zelf instel, komt er geen beweging in.. en via AAO’s ook niet. Throttle 1,3 en 4 werken wel gewoon.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 09:40

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Soliest schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 08:46:
Helaas gaat bij mij de VR nu ook regelamtig de mist in. Een hele tijd meerdere vluchten achterelkaar kunnen maken zonder problemen, maar sinds vorige week slaat de headset ineens vast. Ik zie op mijn monitor nog wel dat de sim reageerd op de bewegingen van de headset en ik vlieg ook gewoon verder, maar het beeld in de headset staat dan stil. Als ik dan Virtual Desktop op zowel de pc als op de headset herstart, dan kan ik meestal wel weer verder, maar is toch wel een heel gedoe.
In een ander spel heb ik daar geen last van, alleen in FS2024. Ik hoop dan wel dat er snel een update gaat komen met nu echte fixes.
Ik heb precies hetzelfde. Afgelopen drie weken met plezier gespeeld, tot begin deze week. Zo goed als onspeelbeer op deze manier. Na 2 uur klooien en herstarten maar weer terug naar de racesim gegaan. Werkte meteen, wat een verademing. Msfs 24 is echt een game met vele up en downs soms.

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 17:38
Heb nu een aantal dagen de Fenix a320. Vloog in msfs 2020 vooral de 737 van pmdg en was altijd wel wat meer Boeing fan... Maar de Fenix a320 is toch echt wel een genot (en de enige serieuze airliner optie in 2024). Vooral ook de optie om de FMC en de tablet op je eigen tablet te bedienen.

En via planner.flightsimulator.com kan ik ook de charts op mn tablet bekijken. Ik gebruikte in 2020 altijd gratis charts via chartfox.org maar dat was toch niet echt optimaal en niet volledig. Die gratis LIDO charts in 2024 zijn echt wel top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:45:
Heb nu een aantal dagen de Fenix a320. Vloog in msfs 2020 vooral de 737 van pmdg en was altijd wel wat meer Boeing fan... Maar de Fenix a320 is toch echt wel een genot (en de enige serieuze airliner optie in 2024). Vooral ook de optie om de FMC en de tablet op je eigen tablet te bedienen.

En via planner.flightsimulator.com kan ik ook de charts op mn tablet bekijken. Ik gebruikte in 2020 altijd gratis charts via chartfox.org maar dat was toch niet echt optimaal en niet volledig. Die gratis LIDO charts in 2024 zijn echt wel top!
Dat had ik ook tot aan MSFS 2020
was ik altijd Boeing
Maar nu, bijnn a alleen maar Bussen vliegen.
Maak niet uit van A318 tot A340 en zelfde de A380 _/-\o_
Ben op dit moment heel veel bezig met de A320 NEO van Toliss in X plane 12 _/-\o_
En de A340 600 ook van Toliss
vind hem persoonlijk beter dan de Fenix.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nOil2DKWKQ_BML9O3GAMEf4r0k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjClePsHa3KpSvnYq7c4wJNk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhzgSPq1B-IPlxOYowTYU9uB_4E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbwwl4mJrPlmIJ3icwzlUtjg.jpg?f=fotoalbum_tile

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
defusion schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 08:54:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, heb inmiddels mijn andere vliegtuigen (luchtreclame en light cargo) verkocht en krijg nu helemaal geen missies meer als freelancer ;)

Heb vandaag ook geen passive income gekregen (had wel nog één vliegtuig voor luchtreclame die wel wat gegenereerd had moeten hebben, maar nu dus ook maar verkocht, niet mijn favoriete missies)

Kom nog 1 miljoen te kort voor een pc-12 voor medium cargo, dat was mijn volgende stap. Dus even kijken of ik ga wachten tot ze het gefixed hebben, of kijken hoeveel vision jets ik moet verkopen om eraan te komen ;)
Mijn geduld was op, 2 vision jets eruit, pc12 gekocht, nu aan mijn derde medium cargo missie bezig. Gaat lekker zo, ca. 1 miljoen per missie. Toch wat career mode kunnen vliegen deze avond dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
Mijn career mode deed het ook weer ineens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:13:
[...]

Dat had ik ook tot aan MSFS 2020
was ik altijd Boeing
Maar nu, bijnn a alleen maar Bussen vliegen.
Maak niet uit van A318 tot A340 en zelfde de A380 _/-\o_
Ben op dit moment heel veel bezig met de A320 NEO van Toliss in X plane 12 _/-\o_
En de A340 600 ook van Toliss
vind hem persoonlijk beter dan de Fenix.
[Afbeelding][Afbeelding]
Op basis waarvan vind je hem beter naar jouw idee? :)
Handling? Sound?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 06:15:
[...]

Handling? Sound?
Weet niet wat het is , de Fenix is wel iets dieper in het simuleren maar heb nooit echt het idee dat je echt vliegt.
Maar dat ligt ook aan MSFS niet aan Fenix.
Sound vind ik magertjes bij de Toliss ( zonder sound updates)

Maar op een af andere manier ligt de Toliss voor mij gevoel lekkerder.
Het zijn beide goede toestellen.
Ze ontlopen elkaar echt niet.
Maar ook vind ik ze in MSFS allemaal te schoon en te netjes.
Die Toliss heb je wel het gevoel dat je in een gebruikte toestel zit.
En ook voor mijn gevoel vind ik de Toliss meer AF zijn.
Maar ook andere dingen zijn leuker verwerkt in de Toliss.

Hier kun je dus de deuren openen / sluiten
Maar ook je pax inlaten stappen , feul aanvragen en nog een paar dingen.
Zoals pax in en uit stappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-opahYtrNnuTBtpUF3XMNaB6g4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQCSWhceyACPxvLjkevWc4E4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sx4nEdYvvIQgL3o5DkZEYPu8Zko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0nXEyMLANXi2QUgAkBejiDsS.jpg?f=fotoalbum_large

Maar mede ook door dat Fenix nu ook steeds als enige toestel mijn pc uit gaat vallen ..... ( beveiliging)
Ben ik nu ook me meer gaan verdiepen in X plane 12 .
Al wat leuke dingen van het net afgehaald en gekocht.
Mede ook met het oog op mijn home cockpit en het nog niet helemaal lekker lopen van MSFS .
Vind het nog veel te onstabiel.
Elke dag is het maar weer de vraag wat MSFS je te bieden heb .. ben nu bijna 4 dagen bezig met XP12 en _/-\o_
Elke dag gewoon het zelfde.

Ik wacht wel weer even met MSFS tot het iets beter loopt en ook dat die MP weer open gaat.
En de airports weer geudate worden.

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 03-01-2025 08:16 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit nu bovende de golf van Biskaje op weg van Amsterdam naar Lissabon.
Wat een takke weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZ1RurWwlpodBYQriGYU7Ro_Ltg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PMesKFOVveEbwDb8rVvN0LVM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Laatst online: 08:19
Edit : Content maar weg gehaald.

Flight simulator 2024 draait voor geen meter meer bij mij, constant lag en drops.

[ Voor 76% gewijzigd door KBE91 op 03-01-2025 11:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:54
KBE91 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:18:
Speel ook al paar dagen XP12 met de Tollis A320.

Ze komen dit jaar normaal met een upgrade van de grafische engine.
Multi core threading willen ze ook in de game krijgen.
In een interview waren ze bezig met machine learning, voor uit ortho photo's veel data te halen.
Kleur van daken, gras, ook met het oog op de seizoenen die veranderen.

Volledig interview moet je maar eens bekijken.
[YouTube: What is the Future of X-Plane? (FULL) The Blu-XPerience [EP.48]]

Dit zou ook binnenkort komen.
[YouTube: X Plane 12 Weather Radar]

Flight simulator 2024 draait voor geen meter meer bij mij, constant lag en drops.
we zitten hier toch niet in xplane topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Dirtyrockers schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:45:
[...]

we zitten hier toch niet in xplane topic?
Dus een ander zit er over bezig en je zegt niets, ik post iets en we beginner erover :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Geen idee hoe... maar ik heb blijkbaar een aileron trim issue in de inibuilds a330... check ook onderstaande afbeelding. Iemand een idee hoe dit (in de lucht) te herstellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGfmnPS6KHk-JYOjcRURQcm8SXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nFffOj87wfhuYHS0dJMzSV5.jpg?f=fotoalbum_large

Edit... blijkbaar blijven mijn linker speedbrakes iets omhoog staan. Heb de lever al een keer heen en weer gedaan maar krijg het niet OK...

[ Voor 11% gewijzigd door Sparkiezz op 03-01-2025 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KBE91 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:04:
[...]

Dus een ander zit er over bezig en je zegt niets, ik post iets en we beginner erover :+
;)
Ik ken het , komt wel vaker voor hier :+
Maar goed mooi nieuws

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
ravw schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:38:
[...]

;)
Ik ken het , komt wel vaker voor hier :+
Maar goed mooi nieuws
Het enige goed nieuws is, dat beide simulatoren mekaar scherp moeten houden.
Kan enkel voor ons maar goed uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:29

Hoogie2004

Whohooooo

Sparkiezz schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:23:
Edit... blijkbaar blijven mijn linker speedbrakes iets omhoog staan. Heb de lever al een keer heen en weer gedaan maar krijg het niet OK...
Kan je op die as geen kleine deadzone zetten?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik krijg nog steeds geen charter missies aangeboden, hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
Hoogie2004 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:06:
[...]

Kan je op die as geen kleine deadzone zetten?
Het waren blijkbaar niet mijn spreedbrakes... maar blijkbaar heeft iets de aileron trim getriggerd... maar geen idee wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
JimmyNL schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:03:
Ik krijg nog steeds geen charter missies aangeboden, hoe is dat bij jullie?
Ik ook niet, wel diverse andere missies nu. Heb mijn portfolio wat uitgebreid ;)
Medium cargo (pc12) en medevac (pc24) vlieg ik momenteel zelf, maar heb ook wat basis vliegtuigen/helis vooral voor passive income, die missies zag ik ook op de kaart. Weet niet meer wat exact wel/niet.
De vliegtuigen voor vip charter hadden wel passive income opgeleverd vandaag, dat scheelt...

[ Voor 9% gewijzigd door defusion op 03-01-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Sparkiezz schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:23:
Geen idee hoe... maar ik heb blijkbaar een aileron trim issue in de inibuilds a330... check ook onderstaande afbeelding. Iemand een idee hoe dit (in de lucht) te herstellen?

[Afbeelding]

Mijn 2e vlucht met de a330 ging prima... Geen idee wat de eerst keer die rare aileron trim triggerde maar de 2e keer geen last van gehad. Erg prettige airliner voor een default vliegtuig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 06:15:
[...]

Handling? Sound?
Hier even een hoe het in XP 12 gaat nu....
YouTube: X PLANE 12 (KORD PUSH BACK and DEP - A320 NEO.

Addons:
Toliss A320 NEO (PAY)
Better pushback (FREE)
X RAAS (FREE)
Global traffic (PAY)
Ground handeling (PAY)
AviTab (FREE)
Sim Heaven 12 (FREE)

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 03-01-2025 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:22

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

ravw schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:38:
[...]

Hier even een hoe het in XP 12 gaat nu....
YouTube: X PLANE 12 (KORD PUSH BACK and DEP - A320 NEO.

Addons:
Toliss A320 NEO (PAY)
Better pushback (FREE)
X RAAS (FREE)
Global traffic (PAY)
Ground handeling (PAY)
AviTab (FREE)
Sim Heaven 12 (FREE)
Deze discussie kan verder in een X plane-topic, dan kunnen we het hier bij FS houden :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Bart ® schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 07:07:
[...]

Deze discussie kan verder in een X plane-topic, dan kunnen we het hier bij FS houden :).
Misschien een idee voor ze beide te bundelen en met tags te werken ?
Zoals Reddit dat doet met Flightsim, is maar een suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KBE91 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 07:18:
[...]

Vind zelf ook wel dat het nu ook versplinterd.
Je heb nu X plane topic , FS2020, FS2024 en gewoon FS topic.
Zou gewoon eens samen moeten komen maar zo als hier boven ook geschreven word, wel aangeven welke flightsim het gaat.

Want nu word er even een discussie gestart tussen Toliss en Fenix dan ontkom je niet aan dat het XPlane dingen hier bij gehaald word.
Of gaan ze straks een draadje open MSFS VS X plane verschillen.
Het einde is nu soms al zoek.
MSFS 2020 / MSFS2024 lopen ook veel in elkaar over.
Maar dan word nu gezien als dubbele post.
Terwijl het wel in een ander draadje is.
En voor de mods , misschien ook eens denken zo als met het Race sim gebeuren , alle flightsims ook eens een apart deel te geven.

Want nu zoek je soms rot naar diverse dingen.
En dat discussies door elkaar heen gaan lopen omdat het er diverse dingen ook te gelijken tijd lopen dan om kom je er niet aan dat er door diverse draadjes dingen ook besproken word.
Dus misschien eens een idee om alles samen te bundelen zo als ze dat met race sims ook gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart ® schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 07:07:
[...]

Bij FS houden? Wat is X plane dan ? Geen FS? ;)
Maar snap je bedoeling het moet zijn MS FS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

ravw schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:03:
[...]

Bij FS houden? Wat is X plane dan ? Geen FS? ;)
Maar snap je bedoeling het moet zijn MS FS
Dat is inderdaad wat ik bedoel ja ;).

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

KBE91 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 07:18:
[...]

Mensen komen hier om over MS FS te lezen en praten. Als we dan een andere flightsim tussendoor gooien, komen mensen hier vanwege nieuwe reacties, en zien ze dat het niet relevant voor hun is. Dat wekt doorgaans geen positieve gevoelens op. Daarom hanteren we bij voorkeur separate topics per game :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Bart ® schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:16:
[...]

Mensen komen hier om over MS FS te lezen en praten. Als we dan een andere flightsim tussendoor gooien, komen mensen hier vanwege nieuwe reacties, en zien ze dat het niet relevant voor hun is. Dat wekt doorgaans geen positieve gevoelens op. Daarom hanteren we bij voorkeur separate topics per game :).
En zien ze dat het niet relevant voor hun is.

Neem eens het voorbeeld van de persoon met zijn A330 trim probleem.
Dit kan in beide simulators voorvallen, dus is wel revelant voor elke simulator lijkt me.
Wat als hij dit voorhad op een andere simulator ? Moet hij dat speciaal dan posten daar ?
Voor dan geen tractie te krijgen omdat sommige daar niet meer kijken ?

En mensen komen hier lezen over de 2024 versie, niet over alle MS FS games.

Misschien dan een algemeen topic maken voor problemen met vliegtuigen en vragen.
Dan kan je dit puur voor 2024 nieuws en info houden.

[ Voor 17% gewijzigd door KBE91 op 04-01-2025 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart ® schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:16:
[...]

Ja oke helemaal mee eens , maar je moet eens raden hoe vaak ik hier komt en het gaat over VR ........... ( Is ook niet goed voor mijn gevoelens.)
Maar dan kom je later terug.
Ik heb zo vaak in dit draadje gehad dat het over VR gepraat word.
En dan kom ik ook voor niets.
Sommige dingen trek je wel en sommige dingen niet.

Dus met de mening dat iemand hier komt voor MSFS 2024 gepraat.
ja dat snap ik.
Maar als ik denk dat er weer nieuws is over MSFS2024 en iemand heeft een vraag over MSFS 2024 en het gaat dan 101 stukjes over VR gepraat.
Dan krijg ik daar soms ook wel de balen van.

Dus de vlieger gaat niet op dat je alleen maar voor MSFS hier moet komen omdat mensen dat willen.

Ik koop ook het AD niet voor de mensen die gestopt zijn met roken , of dat meneer van Ahold zijn winst verdubbelt is. (Dit geeft mij ook geen positieve gevoelens.)
Nee ik koop gewoon het AD voor het nieuws en niet voor financieel of overlijden berichten te lezen.

Het is maar hoe je er tegen aankijkt.
Nu weer terug naar MSFS2024.

:P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soliest
Ik kom hier voor 2024 gerelateerde discussies. Als deze te maken hebben over hoe en of wat in VR dan gaat het nog steeds over 2024. Als er XPlane dingen tussendoor komen stoort mij dat wel een beetje, maar net zoals gepraat over al die commerciële vliegtuigen wat mij ook niet boeit scroll ik daar gewoon overheen.
Het mooie van een digitaal forum is dat je alle topics kunt afbakenen, wat niet met een fysieke krant kan, dat is echt een totaal ander medium.
Zolang het een (groot) raakvlak heeft met MS fs 2024 zou het gewoon hier in dit draadje besproken moeten kunnen worden. Op het moment dat je trailers Etc. van een ander spel gaat posten, dan hoort dat er niet.

Voor nu wacht ik weer even tot de nieuwe update er is (waar we al weken niets over hebben gehoord).

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:20:
Ik kom hier voor 2024 gerelateerde discussies. Als deze te maken hebben over hoe en of wat in VR dan gaat het nog steeds over 2024. Als er XPlane dingen tussendoor komen stoort mij dat wel een beetje, maar net zoals gepraat over al die commerciële vliegtuigen wat mij ook niet boeit scroll ik daar gewoon overheen.
Het mooie van een digitaal forum is dat je alle topics kunt afbakenen, wat niet met een fysieke krant kan, dat is echt een totaal ander medium.
Zolang het een (groot) raakvlak heeft met MS fs 2024 zou het gewoon hier in dit draadje besproken moeten kunnen worden. Op het moment dat je trailers Etc. van een ander spel gaat posten, dan hoort dat er niet.

Voor nu wacht ik weer even tot de nieuwe update er is (waar we al weken niets over hebben gehoord).
Daar kan ik heel kort over zijn.... er worden hier zelf mensen boos als het 100% over MSFS20xx gaat , en dan bedoel ik de screenshots.
Maar dat probeer ik ook al vanaf 2005 uit te leggen dat het gewoon ontopic was.
Maar tussen real en simulatie is ook maar een heel klein verschil , dus soms moet je het ook daar over hebben. ( want je Simuleert de werkelijkheid.) ( ten minste dat probere je nog een beetje zo ver de bugs het toe laten.)
En dat dan eens het vergelijk van Fenix / Toliss waar bij je dan automatisch dan x plane te spraken komt dat is dan maar even bij zaak.
Want je geeft namelijk een vergelijk met MSFS.

Nu weer terug naar MSFS
Iemand al weet wanneer die gasten van Asobo weer wat gaan doen?
Want ik hoop dat die Marktplace eens vrij gegeven gaat worden zo dat we ook de updates kunnen krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JimmyNL
Persoonlijk maak ik er ook niet zo een probleem van, maar ik vind het uitgebreid bespreken van materiaal wat niet onder de sim valt maar extern is gemaakt ook niet perse hier thuis horen. Maarja, we bespreken ook vliegtuigen die met de sim meegeleverd worden, en zelfs door externe partijen worden gemaakt. Dus eigenlijk is dat geen criteria meer. Zelf scroll ik er ook makkelijk omheen. Ik vond het in de tijd dat er nog meer screens gedeeld mochten worden het topic ook aantrekkelijker, het bracht best vaak inspiratie om iets te gaan doen / opzoeken / aanschaffen en het was leuk om de enthousiaste verhalen te zien.

Al met al denk ik dat dit topic ondanks de iets andere voorkeuren van een ieder best een serieus en informatief geheel is wat niet vervuild. Ik heb de indruk dat de meeste actieve bijdragers goed begrijpen wat wel en niet en hoe er soms heus ruimte is om een klein beetje de randen op te zoeken. Al met al doen we het best goed vind ik!

En dan hebben we nog niet eens genoemd het verschil tussen de Xbox en PC versie/ervaringen. Ik kan mij als Xbox gebruiker best voorstellen dat de pc gamers met wel goede ervaringen af en toe ook gek worden van de matige ervaringen van het andere platform. Ondanks dat zie ik toch wel het nut van het bij elkaar houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reveal!
Ik vind het wel interessant hoor om te lezen als iemand xplane beter vind dan msfs en de redenen waarom. Ook al heb ik zelf alleen msfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Hoe langer iets duurt, des te groter de update gaat zijn zeker ( hoop ik )
Enige reden dat ik de market place wil, is voor die A350 te kopen, echt geen zin voor 190 GB te moeten downloaden voor de 2020 versie.

En in hoever hem speelbaar gaat zijn in de 2024, met al die irritante bugs van inibuilds in de base game.
Het is geen Fenix die al hun simulaties en dingen buiten de game doet.
Is ook maar de enige reden dat die vlieger echt deftig werkt.

Fixes die ik wil zien, dat streamen moeten ze echt opgelost krijgen.
Ze moeten dan maar afstappen van hun hele cloud gedoe en ons het laten downloaden als het niet lukt.

Die irritante init request bug via simbrief dat mijn spel vast loopt na een vlucht.
Dat wit scherm bij velen.

Career ga ik zelf niet op hopen, dat gaat een lange adem worden voor dat in orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reveal! schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:16:
Ik vind het wel interessant hoor om te lezen als iemand xplane beter vind dan msfs en de redenen waarom. Ook al heb ik zelf alleen msfs.
Het is niet beter, maar omdat MSFS 2024 niet helemaal lekker loopt en je wil toch een sim die niet elke keer uitvalt omdat door vagen reden die PC uitschieters krijgt en te warm word.
En ja het gaat over de Fenix , PMDG zou dan ook niet gesproken mogen worden want die is Officieel ook nog niet in MSFS2024.
Of dat het elke dag weer een vraag is of MSFS202x zin heeft om een vlucht goed te doen en af te maken.
Zonder dia's kijken of zonder dat je een half uur naar een loading scherm zit te kijken......
Of iets meet AI meldingen.....

Ik lees er ook vaak gewoon over heen en lees die stukken die voor mij belangrijk zijn.
Want ik heb niets met X box / VR of wat dan ook.
Zelfs die opdrachten die mensen doen , nee boeit me niets.
Ik vlieg alleen free flight.
Maar goed er zijn zat mensen die het wel leuk vinden.

O even wat leuks... een paar maanden geleden ging het hier over OFFSHORE ..... oilrigs en scheepvaart.
Ja leuk ... het zit in MSFS20xx , dus ja je heb daar ook dus mee te maken , helivliegers zijn meer van de offshore.
Maar kan me voorstellen dat mensen die niet leuk vinden, maar goed ik ben met de scheepvaart opgevoed.
Dus ook dat volg ik wel een beetje.
Net zo als ik dus ook meerdere flight simulatoren speelt.
Dus ja dan kom je wel eens tot het vergelijken van twee verschillende sims.
Dat het even een 3 a 4 stukjes gaat over Xplane dat is dan nog niet zo erg.
Kijk is het meer Xplane geschreven in een paar dagen tijd , ja dan snap ik de reactie wel.

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 04-01-2025 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyNL schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:14:
Persoonlijk maak ik er ook niet zo een probleem van, maar ik vind het uitgebreid bespreken van materiaal wat niet onder de sim valt maar extern is gemaakt ook niet perse hier thuis horen. Maarja, we bespreken ook vliegtuigen die met de sim meegeleverd worden, en zelfs door externe partijen worden gemaakt. Dus eigenlijk is dat geen criteria meer. Zelf scroll ik er ook makkelijk omheen. Ik vond het in de tijd dat er nog meer screens gedeeld mochten worden het topic ook aantrekkelijker, het bracht best vaak inspiratie om iets te gaan doen / opzoeken / aanschaffen en het was leuk om de enthousiaste verhalen te zien.

Al met al denk ik dat dit topic ondanks de iets andere voorkeuren van een ieder best een serieus en informatief geheel is wat niet vervuild. Ik heb de indruk dat de meeste actieve bijdragers goed begrijpen wat wel en niet en hoe er soms heus ruimte is om een klein beetje de randen op te zoeken. Al met al doen we het best goed vind ik!

En dan hebben we nog niet eens genoemd het verschil tussen de Xbox en PC versie/ervaringen. Ik kan mij als Xbox gebruiker best voorstellen dat de pc gamers met wel goede ervaringen af en toe ook gek worden van de matige ervaringen van het andere platform. Ondanks dat zie ik toch wel het nut van het bij elkaar houden.
Ja dat klopt , en met die screenshots zeker.
Sommige vonden het juist leuk.
Maar de een wil VR only vliegen en heeft niets met Monitoren.
Ook daar word over gepraat.
En de een heeft niets met lange texten lezen en die vind het leuker om zijn vluchten te showen.
Vaak ook als er nieuwe addons zijn en die je heb gekocht.
Maar zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.

En even off topic , het is gelukkig hier nog niet zoals op andere forums waar ik kom....
Als je meer dan 4 regels schrijft dan gaan ze blaten dat het hele lange texten zijn en of ik het kort wil houden.
Ja hallo , we zitten op een forum en niet op whatsapp.

En als je eens wat schrijft met verstand van zaken , dan komen ze blaten dat je een AI gebruikt heb.
LOL beetje het niveau die ik wel regelmatig tegen komt.
Ook dit zie ik heel soms hier terug.
Maar goed gewoon negeren en door gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:54
niet nodig, maak een TR als je het ergens niet mee eens bent

[ Voor 93% gewijzigd door BM op 04-01-2025 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:Volgens mij was @Bart ® vrij duidelijk. Dit topic is voor Fs2024, al het andere mag achterwege blijven. Bij zaken die niet door de beugel kunnen, maak een TR, en reageer er niet op.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Nieuwe update van autofps is er voor 2024.

https://github.com/ResetX...FPS/releases/tag/v0.4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 16:25
Ik was in de veronderstelling dat live traffic in FS2024 ook echt live was omdat ik op een vorige vlucht een vluchtnummer tegenkwam die op dat moment daadwerkelijk uitgevoerd werd. Hoor ik net Korean Air 72 dus ik denk waar zit die nu, nergens dus. Jammer, hopelijk komt FSLTL zsm.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
cbr600f4i schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:29:
Ik was in de veronderstelling dat live traffic in FS2024 ook echt live was omdat ik op een vorige vlucht een vluchtnummer tegenkwam die op dat moment daadwerkelijk uitgevoerd werd. Hoor ik net Korean Air 72 dus ik denk waar zit die nu, nergens dus. Jammer, hopelijk komt FSLTL zsm.
Dat was ook de bedoeling, echter werken de servers van MS nog niet zo goed en zien we dat 'live traffic' dus nog niet. Hoop ook dat dat in de volgende update(s) opgepakt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
cbr600f4i schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:29:
FSLTL werkt gewoon met msfs 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Soliest schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:41:
[...]

Dat was ook de bedoeling, echter werken de servers van MS nog niet zo goed en zien we dat 'live traffic' dus nog niet. Hoop ook dat dat in de volgende update(s) opgepakt gaat worden.
Op de eerste dag dat ik kon vliegen na het opstart debacle zag ik zeker live traffic. Ik heb mijn flightradar ernaast gecheckt en het klopte inderdaad voor het grootste deel. Alleen de dagen erna was alles weg en nu heb ik helemaal geen live traffic meer, met of zonder slider. Sterker nog, ik heb uberhaupt geen traffic in de mission wereld en in freeflight... soms, en als het dan is is het een enkel vliegtuigje hier en daar. Ik heb het idee dat ze dat heel snel hebben afgeslankt na de launch. Taferelen dat als je in 2020 op bijv. Miami stond in de avond en tientallen toestellen op de approach zag knipperen zijn er niet meer bij.

Toch he... ik vind het wel zuur hoor, als je ziet wat er dus uiteindelijk mogelijk was in 2020 na veel aandacht en wat we nu hebben...het is bijna niet te geloven. Het enige waar ik echt heel positief over ben is de fantastische wolkenpartijen zo nu en dan en de integratie van weertypen op bewolking. Dat is soms echt zó mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
JimmyNL schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:19:
[...]

Op de eerste dag dat ik kon vliegen na het opstart debacle zag ik zeker live traffic. Ik heb mijn flightradar ernaast gecheckt en het klopte inderdaad voor het grootste deel. Alleen de dagen erna was alles weg en nu heb ik helemaal geen live traffic meer, met of zonder slider. Sterker nog, ik heb uberhaupt geen traffic in de mission wereld en in freeflight... soms, en als het dan is is het een enkel vliegtuigje hier en daar. Ik heb het idee dat ze dat heel snel hebben afgeslankt na de launch. Taferelen dat als je in 2020 op bijv. Miami stond in de avond en tientallen toestellen op de approach zag knipperen zijn er niet meer bij.

Toch he... ik vind het wel zuur hoor, als je ziet wat er dus uiteindelijk mogelijk was in 2020 na veel aandacht en wat we nu hebben...het is bijna niet te geloven. Het enige waar ik echt heel positief over ben is de fantastische wolkenpartijen zo nu en dan en de integratie van weertypen op bewolking. Dat is soms echt zó mooi...
De live traffic van msfs 2020 stelde toch niet zoveel voor? Dus zoveel slechter is het toch ook weer niet. En FSLTL werkt gewoon in msfs 2024, dat is sowieso veel completer dan de traffic van msfs 2024 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Sparkiezz schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:54:
[...]
De live traffic van msfs 2020 stelde toch niet zoveel voor? Dus zoveel slechter is het toch ook weer niet. En FSLTL werkt gewoon in msfs 2024, dat is sowieso veel completer dan de traffic van msfs 2024 zelf.
Klopt, maar ik doelde meer op het gehele product t.o.v. 2020. En dan alle beloften die gedaan zijn over de features.. Het voelt als een enorme setback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
JimmyNL schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:00:
[...]

Klopt, maar ik doelde meer op het gehele product t.o.v. 2020. En dan alle beloften die gedaan zijn over de features.. Het voelt als een enorme setback.
Dat is een prime voorbeeld van de grootste te zijn in een markt...
Ze hebben deze game gewoon veel te vroeg los gelaten, en zo te zien is heel dat cloud gedoe toch niet zo optimaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
KBE91 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:08:
[...]

Dat is een prime voorbeeld van de grootste te zijn in een markt...
Ze hebben deze game gewoon veel te vroeg los gelaten, en zo te zien is heel dat cloud gedoe toch niet zo optimaal.
Ze hadden het gewoon bij MSFS 2020 moeten laten en die gewoon moeten blijven upgraden.
Want er waren al best wat redelijke dingen goed en de meeste mensen die "problemen" die wisten het wel te omzeilen.
Maar keer op keer dingen toepassen terwijl andere dingen voor veel gebruikers voorrang hebben dat andere bugs opgelost zijn.
(Welke standaard vliegtuig doet het echt goed zodner hulp van buiten af ? )
De Cessna 152 ? ja daar zit ook niets in .... :+
Microsoft / Asobo had gewoon de basis moeten doen de wereld, en laat de airports en vliegtuigen maar over aan de externe makers.

En ruim je markedplace eens flink op met oude zooi.
Of zorg dat de makers hem blijven updaten.
Want veel dingen die ouder dan een 2 jaar zijn , zorgen gewoon heel veel problemen.
Als ze al werken.
Maar door nu te veel dingen tegelijk tijd te gaan doen , dan kan het nooit lang goed gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 04-01-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
ravw schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:32:
[...]

Ze hadden het gewoon bij MSFS 2020 moeten laten en die gewoon moeten blijven upgraden.
Want er waren al best wat redelijke dingen goed en de meeste mensen die "problemen" die wisten het wel te omzeilen.
Maar keer op keer dingen toepassen terwijl andere dingen voor veel gebruikers voorrang hebben dat andere bugs opgelost zijn.
(Welke standaard vliegtuig doet het echt goed zodner hulp van buiten af ? )
De Cessna 152 ? ja daar zit ook niets in .... :+
Microsoft / Asobo had gewoon de basis moeten doen de wereld, en laat de airports en vliegtuigen maar over aan de externe makers.

En ruim je markedplace eens flink op met oude zooi.
Of zorg dat de makers hem blijven updaten.
Want veel dingen die ouder dan een 2 jaar zijn , zorgen gewoon heel veel problemen.
Als ze al werken.
Maar door nu te veel dingen tegelijk tijd te gaan doen , dan kan het nooit lang goed gaan.
Voor mij mocht 2020 ook blijven geupdate worden, maar ik dacht dat ze tegen een limiet zaten ?
De Vision jet heeft geen hulp van buitenaf vermoed ik, dat is nu wel een vlieger dat alles prima op werkt. Grote problemen heb ik vooral met Airliners in dit spel.

Er is wel veel brol daarop klopt, ze mogen dan wel weer wat selectiever zijn in wat er van kwaliteit op komt. De makers willen snelle euro's rapen, en dan is zo te zien de market wel een ideale manier.
Hopelijk in 2024 is dit wel anders.

2024 zou wel betere physics moeten hebben voor te vliegen.
Gros van de spelers kijkt daar niet naar, als het maar mooi eruit ziet. Dat die vlieger nu van links naar rechts schud, of gewoon land als een papieren vliegtuig. Zal ook maar klein aantal echt hun verdiepen in vliegers en de systemen ervan.

Dat is ook gewoon het enige dat MFS in uitblinkt, voor VFR is dit echt een genot ( als het werkt )
Veel beloftes, dus ze mogen een tand bij steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KBE91 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:52:
[...]

Voor mij mocht 2020 ook blijven geupdate worden, maar ik dacht dat ze tegen een limiet zaten ?
De Vision jet heeft geen hulp van buitenaf vermoed ik, dat is nu wel een vlieger dat alles prima op werkt. Grote problemen heb ik vooral met Airliners in dit spel.

Er is wel veel brol daarop klopt, ze mogen dan wel weer wat selectiever zijn in wat er van kwaliteit op komt. De makers willen snelle euro's rapen, en dan is zo te zien de market wel een ideale manier.
Hopelijk in 2024 is dit wel anders.

Gros van de spelers kijkt daar niet naar, als het maar mooi eruit ziet. Dat die vlieger nu van links naar rechts schud, of gewoon land als een papieren vliegtuig. Zal ook maar klein aantal echt hun verdiepen in vliegers en de systemen ervan.

Dat is ook gewoon het enige dat MFS in uitblinkt, voor VFR is dit echt een genot ( als het werkt )
Veel beloftes, dus ze mogen een tand bij steken.
Klopt.....Maar even dit stukje ...
Ik denk dat je echt schrikt hoe veel mensen hier juist wel naar kijken.
Alle flightsimmers van voor MSFS 2020 zeker.
Dat het er goed uit ziet is voor sommige echt maar bij zaak.

Als het puur alleen op Simulatie gaat komt MSFS echt niet in de buurt van Xplane.
Het zijn maar enkele die het voor elkaar krijgen , PMDG - FENIX.
En ja daar word ook het meeste van verkocht.
Dus ik denk zelf wel dat juist het grootste deel wel wil dat het ""real" vliegt maar goed, er word nu door veel dagjes mensen deze sim gespeeld en dan krijg je een vertekend beeld.
Ook wat jij zegt over "het uiterlijk van de game" ja daar kijken die dagjes mensen eerder naar , maar ook die zullen het virus wat flightsim heet te pakken krijgen en dan vaak wel weer real vlieg eigenschappen willen hebben.

Ik zal even een stukje onder een spoiler zetten voor dat er straks weer mensen gaan piepen.
Even het verschil opsommen tussen MSFS en X Plane..dus voor die het niet willen lezen...

spoiler:
Als we puur naar de simulatie-aspecten kijken, zijn er duidelijke verschillen tussen X-Plane en Microsoft Flight Simulator (MSFS2020/2024). Hier is een overzicht van de belangrijkste factoren:
1. Vluchtdynamiek en realisme

X-Plane
Staat bekend om zijn zeer nauwkeurige vluchtdynamiek dankzij het gebruik van het blade-element-theory model. Dit maakt X-Plane geliefd bij professionele piloten en vliegscholen.
Zeer realistisch gedrag van vliegtuigen in verschillende omstandigheden, zoals turbulentie, wind, en motoruitval.
Meer geschikt voor het trainen van specifieke scenario’s of noodprocedures.

MSFS2020/2024
Vluchtdynamiek is verbeterd in MSFS2024, maar maakt gebruik van een hybride systeem dat minder diepgaand is dan dat van X-Plane.
Vooral geoptimaliseerd voor een breed publiek, met een focus op visuele immersie in plaats van puur technische precisie.
Voor casual gebruikers voelt het realistisch aan, maar het ontbreekt soms aan details in specialistische scenario’s.

2. Navigatie en IFR-simulatie

X-Plane
Sterke ondersteuning voor IFR (Instrument Flight Rules), inclusief realistische implementatie van navigatieapparatuur zoals VOR, NDB, en ILS.
Standaard met een uitgebreide dataset en nauwkeurige weersimulatie voor IFR-vliegen.

MSFS2020/2024
IFR-functionaliteit is verbeterd in MSFS2024, maar de standaard vliegtuigen hebben soms beperkingen in avionics (met uitzondering van verbeterde toestellen zoals die van de Premium Deluxe-edities).
Weersimulatie en live weer zijn indrukwekkend en realistisch, maar niet altijd consistent voor IFR-training.

3. Wereldsimulatie

X-Plane
Minder focus op visuele details; terrein, steden, en landschappen zijn functioneel maar vaak niet fotorealistisch.
Orthofoto’s en externe add-ons kunnen de wereld realistisch maken, maar vereisen veel configuratie en opslagruimte.

MSFS2020/2024
Ongeëvenaarde visuele wereld, met fotorealistische landschappen, real-time Bing-data, en AI gegenereerde gebouwen.
Ideaal voor VFR (Visual Flight Rules), vooral vanwege de herkenbaarheid van het terrein.
MSFS2024 voegt meer detail toe aan terreinen, zoals verbeterde steden, fauna, en weersverschijnselen.

4. Add-ons en aanpassingen

X-Plane
Heeft een grote community van ontwikkelaars en biedt veel professionele add-ons voor vliegtuigen, navigatiesystemen en landschappen.
Zeer aanpasbaar, waardoor het populair is bij hobbyisten en professionals.

MSFS2020/2024
Een explosie van add-ons sinds de release, zowel gratis als betaald.
De kwaliteit van sommige vliegtuigen (zoals die van PMDG of Fenix) sluit nu beter aan bij de standaarden van X-Plane.
MSFS2024 introduceert verbeterde SDK-mogelijkheden, wat de kwaliteit van toekomstige add-ons kan verhogen.

5. Hardware en prestaties

X-Plane
Stabiel en efficiënt, zelfs op middelmatige hardware, vooral bij gebruik van aangepaste instellingen.
Ondersteunt multi-monitor setups en home cockpits beter dan MSFS.

MSFS2020/2024
Vereist krachtigere hardware om soepel te draaien, vooral in fotorealistische gebieden.
Hardware-ondersteuning voor home cockpits is aan het verbeteren, maar X-Plane blijft hier voorlopig sterker.

6. Toekomst en ondersteuning

X-Plane
Ontwikkelt zich gestaag, met X-Plane 12 als een evolutie die meer focus legt op weersimulatie, visuele verbeteringen, en nog realistischere vluchtdynamiek.

MSFS2024
Positioneert zichzelf als een "all-in-one"-platform met nieuwe gameplay-elementen zoals reddingsmissies, landbouwtaken, en constructie, maar behoudt de basis voor realistische simulatie.

Conclusie

Voor pure simulatie en training: X-Plane is vaak de betere keuze, dankzij de diepgaande vluchtdynamiek, aanpasbaarheid, en professionele tools.
Voor een meeslepende ervaring en visuele realiteit: MSFS2020/2024 is de winnaar, vooral voor VFR-vliegen en wereldverkenning.

Ze verkopen het als Vlucht Simulatie, en niet als ontdek je plekje of wat.
Maar met de juiste vliegtuigen en addons kan je met MSFS al een heel aardig goed "simmen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
ravw schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:19:
[...]

Klopt.....Maar even dit stukje ...

[...]

Ik denk dat je echt schrikt hoe veel mensen hier juist wel naar kijken.
Alle flightsimmers van voor MSFS 2020 zeker.
Dat het er goed uit ziet is voor sommige echt maar bij zaak.

Als het puur alleen op Simulatie gaat komt MSFS echt niet in de buurt van Xplane.
Het zijn maar enkele die het voor elkaar krijgen , PMDG - FENIX.
En ja daar word ook het meeste van verkocht.
Dus ik denk zelf wel dat juist het grootste deel wel wil dat het ""real" vliegt maar goed, er word nu door veel dagjes mensen deze sim gespeeld en dan krijg je een vertekend beeld.
Ook wat jij zegt over "het uiterlijk van de game" ja daar kijken die dagjes mensen eerder naar , maar ook die zullen het virus wat flightsim heet te pakken krijgen en dan vaak wel weer real vlieg eigenschappen willen hebben.

Ik zal even een stukje onder een spoiler zetten voor dat er straks weer mensen gaan piepen.
Even het verschil opsommen tussen MSFS en X Plane..dus voor die het niet willen lezen...

spoiler:
Als we puur naar de simulatie-aspecten kijken, zijn er duidelijke verschillen tussen X-Plane en Microsoft Flight Simulator (MSFS2020/2024). Hier is een overzicht van de belangrijkste factoren:
1. Vluchtdynamiek en realisme

X-Plane
Staat bekend om zijn zeer nauwkeurige vluchtdynamiek dankzij het gebruik van het blade-element-theory model. Dit maakt X-Plane geliefd bij professionele piloten en vliegscholen.
Zeer realistisch gedrag van vliegtuigen in verschillende omstandigheden, zoals turbulentie, wind, en motoruitval.
Meer geschikt voor het trainen van specifieke scenario’s of noodprocedures.

MSFS2020/2024
Vluchtdynamiek is verbeterd in MSFS2024, maar maakt gebruik van een hybride systeem dat minder diepgaand is dan dat van X-Plane.
Vooral geoptimaliseerd voor een breed publiek, met een focus op visuele immersie in plaats van puur technische precisie.
Voor casual gebruikers voelt het realistisch aan, maar het ontbreekt soms aan details in specialistische scenario’s.

2. Navigatie en IFR-simulatie

X-Plane
Sterke ondersteuning voor IFR (Instrument Flight Rules), inclusief realistische implementatie van navigatieapparatuur zoals VOR, NDB, en ILS.
Standaard met een uitgebreide dataset en nauwkeurige weersimulatie voor IFR-vliegen.

MSFS2020/2024
IFR-functionaliteit is verbeterd in MSFS2024, maar de standaard vliegtuigen hebben soms beperkingen in avionics (met uitzondering van verbeterde toestellen zoals die van de Premium Deluxe-edities).
Weersimulatie en live weer zijn indrukwekkend en realistisch, maar niet altijd consistent voor IFR-training.

3. Wereldsimulatie

X-Plane
Minder focus op visuele details; terrein, steden, en landschappen zijn functioneel maar vaak niet fotorealistisch.
Orthofoto’s en externe add-ons kunnen de wereld realistisch maken, maar vereisen veel configuratie en opslagruimte.

MSFS2020/2024
Ongeëvenaarde visuele wereld, met fotorealistische landschappen, real-time Bing-data, en AI gegenereerde gebouwen.
Ideaal voor VFR (Visual Flight Rules), vooral vanwege de herkenbaarheid van het terrein.
MSFS2024 voegt meer detail toe aan terreinen, zoals verbeterde steden, fauna, en weersverschijnselen.

4. Add-ons en aanpassingen

X-Plane
Heeft een grote community van ontwikkelaars en biedt veel professionele add-ons voor vliegtuigen, navigatiesystemen en landschappen.
Zeer aanpasbaar, waardoor het populair is bij hobbyisten en professionals.

MSFS2020/2024
Een explosie van add-ons sinds de release, zowel gratis als betaald.
De kwaliteit van sommige vliegtuigen (zoals die van PMDG of Fenix) sluit nu beter aan bij de standaarden van X-Plane.
MSFS2024 introduceert verbeterde SDK-mogelijkheden, wat de kwaliteit van toekomstige add-ons kan verhogen.

5. Hardware en prestaties

X-Plane
Stabiel en efficiënt, zelfs op middelmatige hardware, vooral bij gebruik van aangepaste instellingen.
Ondersteunt multi-monitor setups en home cockpits beter dan MSFS.

MSFS2020/2024
Vereist krachtigere hardware om soepel te draaien, vooral in fotorealistische gebieden.
Hardware-ondersteuning voor home cockpits is aan het verbeteren, maar X-Plane blijft hier voorlopig sterker.

6. Toekomst en ondersteuning

X-Plane
Ontwikkelt zich gestaag, met X-Plane 12 als een evolutie die meer focus legt op weersimulatie, visuele verbeteringen, en nog realistischere vluchtdynamiek.

MSFS2024
Positioneert zichzelf als een "all-in-one"-platform met nieuwe gameplay-elementen zoals reddingsmissies, landbouwtaken, en constructie, maar behoudt de basis voor realistische simulatie.

Conclusie

Voor pure simulatie en training: X-Plane is vaak de betere keuze, dankzij de diepgaande vluchtdynamiek, aanpasbaarheid, en professionele tools.
Voor een meeslepende ervaring en visuele realiteit: MSFS2020/2024 is de winnaar, vooral voor VFR-vliegen en wereldverkenning.

Ze verkopen het als Vlucht Simulatie, en niet als ontdek je plekje of wat.
Maar met de juiste vliegtuigen en addons kan je met MSFS al een heel aardig goed "simmen"
Die 2 vliegtuigen zijn enkel voor de PC market, en daar zitten dan ook de echte simmers. Gewoon omdat je veel meer kan aanpassen. Maar zoals gezegd, Fenix doet alles buiten de simulator.
Ben echt benieuwd wat andere gaan doen met hun vliegers.

Inibuilds met hun A350, hoop echt dat ze niet al te veel problemen hebben met hun release.

Waarom de concurrent zo ver voorloopt op vlucht simulaties is niet onlogisch, als je de enige bent met een FAA certificiaat. En ze leveren dan nog profesionele software ook voor echte piloten te trainen. Ze hebben dan ook wel de kennis ervan.

Bundel de 2 samen = heaven.

Met je spoiler tekst ben ik wel volledig eens.
Buiten het enige dat echte simmers niet kijken naar graphics, dan lees ik toch andere dingen constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KBE91 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:34:
[...]

Buiten het enige dat echte simmers niet kijken naar graphics, dan lees ik toch andere dingen constant.
Ja dat klopt....
Er zijn wel meer spelers op de markt die zich neer zetten als flightsim, maar die halen het echt na lange na niet met de twee bekenste.

Maar FSX en zo wat nu dus Prepar 3D is kan zich wel aardig meten met de goede jongens en die combat sim Falcon 4 en dcs world zijn ook er die echt waar getrouw een sim kunnen maken.

Het probleem is dat de markt van simulatoren lastig is om je daar in goed staand te houden.
Microsoft flightsimulator is wel die het tot nu toe het langs vol gehouden heeft.
Maar die had in het begin ook geen andere die hen dwars konden zitten.

Maar dat vele op de grafisch gebied blijven terug komen omdat het er real er uit ziet en heel herkenbaar is.
Neem even de FS95 stond ik toen ook te kwijlen zo real als dat er toen uit zag. :D
Dat is wel het eerste wat opvalt aan een sim/game
Maar als je puur diehard simmer gaat kijken blijft er maar weinig over.

En vergeet niet.... de CPU/GPU kracht is ook jaren lang een probleem geweest.
Elke keer als er een FS uitkwam was het weer raak op een nieuwe pc te kopen die voor een thuisgebruiker gewoon te duur was.
Zelfs zakelijk waren die hogen systeem eisen al vaak een probleem om te betalen.
En daarvoor je had het niet nodig.

NU zijn PC wel die de flightsimulatoren goed kunnen draaien , maar het blijft met sims altijd een probleem.
Want niet iedereen heeft een NASA PC thuis staan.
Maar we moeten gewoon genieten van wat we hebben.
Maar de grafix van MSFS2024 en dan de vliegeigenschappen en zo van X plane, ja dat zou perfect wezen..
Ik heb gewoon meerdere flightsims er op staan dus mocht er een weer eens niet lekker lopen dan kan ik overstappen naar een andere.

Tot op heden is MSFS2020 wel de sim/game die ik het meeste gespeeld heb :+
Met alle addons ook wel de duurste sim/game die ik gespeeld heb

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 04-01-2025 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-09 22:30
Ik ben wat in de autopilot aan het duiken en nu probeer ik de nav mode te gebruiken zodat hij het paarse pad volgt maar ik denk dat ik iets verkeerd doe want elke keer vliegt hij naar het vliegveld van bestemming toe in plaats van de wayoint op de kaart. ik speel career mode dus er lijkt een flightplan in te staan. mis ik iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsVab4XBCNtBu_r63uuS1tUyzxg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PpIy9MUAYCBfB0wReiIehVMP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gks7sUUA2pyl6_MA6z-PUaI-PrI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9m6ra5JGiEEZx55Y2r3gWJwz.png?f=fotoalbum_large

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Mavi86 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:59:
Ik ben wat in de autopilot aan het duiken en nu probeer ik de nav mode te gebruiken zodat hij het paarse pad volgt maar ik denk dat ik iets verkeerd doe want elke keer vliegt hij naar het vliegveld van bestemming toe in plaats van de wayoint op de kaart. ik speel career mode dus er lijkt een flightplan in te staan. mis ik iets?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is dit voor missie? Light cargo gok ik?
Vlieg je dan VFR?
Ik heb geen 172 light cargo meer in career, maar iets wat ik me kan bedenken:
Je vliegt VFR, en er komt alleen een eind-waypoint in de navigatie (je ziet duidelijk dat er alleen een rechte lijn op het rechterscherm staat, dus geen vluchtplan met meerdere waypoints)

Als ik een rondvlucht doe komt de paarse lijn van de tablet ook niet overeen met de paarse lijn in de navigatie.

Wat je kunt proberen is op de tablet drukken op 'send route to avionics', dan nog kan het zijn dat de navigatie deels z'n eigen plan trekt, maar zou er meer op moeten lijken. Vooral departure en approach/arrival procedures kan wel wat uitmaken.

Maar dan nog, als het VFR is maakt het niet zoveel uit. Procedures om in/uit het vliegveld te komen is vooral om ander vliegverkeer niet in de weg te zitten, en is ATC eigenlijk voor. Routes eigenlijk hetzelfde, vooral voor gecontroleerd luchtruim bedoeld. Als je VFR (op zicht) vliegt moet je vooral gewoon je ogen open houden, en is het doorgaans prima om in een rechte lijn te vliegen (luchtruim met restricties daargelaten). Kortom, dan niet teveel zorgen maken of je wel het lijntje volgt ;)
Alleen jammer dat er nog niet echt verkeer te bekennen is, waardoor het ook echt noodzakelijk is je ogen open te houden.

Voel je verder ook vrij om het plan zelf aan te passen. Ik begin zo aan een missie, en kreeg de volgende approach (links). Heb ik zelf aangepast naar rechts (andere landingsbaan, waar ik kom aanvliegen, zodat ik niet hoef te draaien, en 'straight in')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fv3NyUSjMG0tzRBSzGUvpyBVSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kxqe7GmKbabk0oM4i5hK0tM1.png?f=fotoalbum_large

Met een cessna nog niet zo'n ramp, maar met de grotere vliegtuigen met een draaicirkel van enkele kilometers wel zo handig ;)

[ Voor 14% gewijzigd door defusion op 04-01-2025 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Thnks! Het is inderdaad een light cargo missie en inderdaad VFR.

In het tablet zie ik wel diverse punten staan maar deze worden dus overgeslagen door de AP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GklOyAA9SVTT4WE7DddHBz2Crho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nLTjHTFyBaOpYFrvKg9ClsUL.png?f=fotoalbum_large

Ik zag op een youtube filmpje namelijk iemand vrijwel direct na de start de AP activeren en volgens mij volgde hij al deze punten wel. dus ik snapte niet zo goed wat ik verkeerd doe :)

Ja goede tip om het plan aan te passen. ik moet daar ook nog eens in verdiepen ik krijg namelijk altijd zo'n mooi plan als in jou linker voorbeeld :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ik denk dat die al die waypoints met een driehoekje niet pakt inderdaad.
Bij mij bijv:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdrqBNYtKQlUA8DIsbh6zlh4-Cg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oBIWKlSjSMXCl12kqGsloV6o.png?f=fotoalbum_large
Die ICLB en STRHT worden niet geladen in de navigatie (in de pilatus PC12 iig niet), die andere wel. Dat zijn officiële waypoints.
Jij hebt alleen maar waypoints met zo'n driehoekje.

Edit: net getest, light cargo missie, cessna 172/g1000 gekocht, en inderdaad, al die waypoints komen er niet in.
Maar dat zijn ook allemaal (VFR) departure procedure en approach procedure waypoints. Geen vliegroute. Als je echt een vliegroute hebt, komen ze er afaik wel automatisch in. (dat ze er in de pilatus pc12 niet automatisch in komen, en je 'send route to avionics moet doen' is volgens mij een bug).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3niJ1Ad9VPE9nNN9-G3lyTspvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6uVLNsLP7MizUJ93fT2Jy9eI.png?f=fotoalbum_large

Als je IFR vliegt komen er volgens mij wel wat extra waypoints voor de approach, sowieso bij RNAV, dan heb je ook hoogte-data erbij per waypoint. Andere instrument approaches heb ik me nog niet mee bezig
gehouden.
Bijv:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOcGJDC2FsVrHWlf46UwqDP87eA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mNswCb5K4LWHD2O7Vq1vIuvD.png?f=fotoalbum_large
waypoints pepdi, xomvi komen er wel in. Die eerste ICLB en PTRN1 weer niet.

[ Voor 68% gewijzigd door defusion op 04-01-2025 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 16:25
Sparkiezz schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:50:
[...]

FSLTL werkt gewoon met msfs 2024.
Ik zal me eens inlezen dan want officieel werkt het nog niet en is er geen support vanuit FSLTL.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

cbr600f4i schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:38:
[...]

Ik zal me eens inlezen dan want officieel werkt het nog niet en is er geen support vanuit FSLTL.
Ik gebruik het icm beyondAtc en werkt idd prima vooralsnog in 2024.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Icm BeyondATC werkt het vrij goed inderdaad, maar de Injector van FSLTL laat MS2024 crashen, althans bij mij en is officieel nog niet 24 compatible

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Wilde schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:15:
Icm BeyondATC werkt het vrij goed inderdaad, maar de Injector van FSLTL laat MS2024 crashen, althans bij mij en is officieel nog niet 24 compatible
Hmm vreemd, bij mij niet. Liep perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-09 20:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Wilde schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:15:
Heb vandaag een update van FSLTL gehad. Misschien een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
De tablet en de on board apparatuur geven vaak een totaal ander beeld weer. Dus niet op de tablet kijken voor de auto pilot way points, maar die in de Garmin. Ook kijken welk punt er actief staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
defusion schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:18:
Ik denk dat die al die waypoints met een driehoekje niet pakt inderdaad.
Bij mij bijv:
[Afbeelding]
Die ICLB en STRHT worden niet geladen in de navigatie (in de pilatus PC12 iig niet), die andere wel. Dat zijn officiële waypoints.
Jij hebt alleen maar waypoints met zo'n driehoekje.

Edit: net getest, light cargo missie, cessna 172/g1000 gekocht, en inderdaad, al die waypoints komen er niet in.
Maar dat zijn ook allemaal (VFR) departure procedure en approach procedure waypoints. Geen vliegroute. Als je echt een vliegroute hebt, komen ze er afaik wel automatisch in. (dat ze er in de pilatus pc12 niet automatisch in komen, en je 'send route to avionics moet doen' is volgens mij een bug).
[Afbeelding]

Als je IFR vliegt komen er volgens mij wel wat extra waypoints voor de approach, sowieso bij RNAV, dan heb je ook hoogte-data erbij per waypoint. Andere instrument approaches heb ik me nog niet mee bezig
gehouden.
Bijv:
[Afbeelding]
waypoints pepdi, xomvi komen er wel in. Die eerste ICLB en PTRN1 weer niet.
Ah top, ik ken het verschil niet tussen VFR en IFR, daar ga ik me eens in verdiepen. Ik heb nu als test in mijn VFR vlucht handmatig twee waypoints toegevoegd en de AP gaat daar wel langs. dus dat doet hij dan wel. Al zijn deze ook met een driehoek zichtbaar op mijn tablet.
Zojuist ook de aanvliegroute aangepast dus ben benieuwd hoe dat uitpakt, dat weet ik dalijk :+

www.mariovisser.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mavi86 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:33:
[...]

Ah top, ik ken het verschil niet tussen VFR en IFR, daar ga ik me eens in verdiepen.
Even snel uitgelegd.
VFR (Visual Flight Rules) en IFR (Instrument Flight Rules) zijn twee verschillende vliegregels die bepalen hoe piloten hun vlucht uitvoeren. Ze zijn essentieel in de luchtvaart en worden gekozen afhankelijk van de weersomstandigheden en het type vlucht.
1. VFR (Visual Flight Rules):

Wat houdt het in? VFR betekent dat een piloot vliegt op basis van visuele referenties. Dit betekent dat ze navigeren door de horizon, herkenningspunten op de grond, en luchtruimmarkeringen te gebruiken.
Voorwaarden:
Goede zichtbaarheid (VMC: Visual Meteorological Conditions).
Het vermijden van wolken.
De grond en horizon moeten duidelijk zichtbaar zijn.
Wanneer wordt VFR gebruikt?
Bij mooi weer, met voldoende zicht.
Vaak bij recreatief vliegen, zoals in een Cessna 172.
Niet geschikt voor vluchten door dikke wolken of 's nachts (tenzij toestemming is gegeven).

2. IFR (Instrument Flight Rules):

Wat houdt het in? IFR betekent dat een piloot vliegt met behulp van instrumenten aan boord van het vliegtuig, zoals de hoogtemeter, gyroscoop, GPS, en navigatiebakens. De piloot vertrouwt minder op zicht en meer op de cockpitinstrumenten.
Voorwaarden:
Vereist een speciale IFR-licentie.
Kan worden uitgevoerd in alle weersomstandigheden, ook bij slechte zichtbaarheid (IMC: Instrument Meteorological Conditions).
Wanneer wordt IFR gebruikt?
Bij slecht weer of wanneer er geen zicht op de grond is.
Voor commerciële luchtvaart en langeafstandsvluchten.
Bij het vliegen in druk gecontroleerd luchtruim of in luchtcorridors.

Belangrijk verschil:

VFR: Visueel vliegen, beperkt tot goed zicht en bepaalde weersomstandigheden.
IFR: Instrument-gebaseerd vliegen, geschikt voor slecht zicht en complexere luchtruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 19:23
Chatgpt hierboven laat zien dat het een "keuze" is, maar dit is voor de burgerluchtvaart niet echt een keuze. Je mag met VFR niet Class A airspace in, en dat is grofweg alles tussen FL180 en FL600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvbo schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:26:
Chatgpt hierboven laat zien dat het een "keuze" is, maar dit is voor de burgerluchtvaart niet echt een keuze. Je mag met VFR niet Class A airspace in, en dat is grofweg alles tussen FL180 en FL600.
Denk jij dat alle burger luchtvaart zo hoog komen ?
Want de Burgerluchtvaart binnen de General Aviation (GA) blijft vaak onder Flight Level 180 (FL180). Dit zijn bijvoorbeeld:
Lichte vliegtuigen:
Cessna 172
Piper PA-28
Cirrus SR22

Turboprop-vliegtuigen:
Pilatus PC-12
Beechcraft King Air
Daher TBM 940

Zakenvliegtuigen (kleinere):
Cessna Citation Mustang
Embraer Phenom 100

Daarom heb ik het er ook zo neer gezet.
Meer niet alleen airbussen en Boeings zijn burgerluchtvaart.
Niet alle burgerluchtvaart komt tot die hoogtes en kunnen dus gewoon VFR vliegen als het weer het toelaat.

En laat dat Chatgpt ook even achterwegen, want ik ga toch ook niet bij elke antwoord melden of je dit van je moeder of vader heb gekregen.
Het valt me wel op dat het nu vaker gebeurd de laatste tijd.
Ik hoor het van andere ook die op andere forums en sociaal media als iemand maar even een goed antwoord geeft, gelijk verwijzen naar ChatGPT , niet iedereen gebruikt dat, er bestaat ook nog zoiets als Google en andere dingen waarop je dit kunt vinden.
En sommige mensen gebruiken nog hun hersens.
Maar goed dat is weer een andere discussie.
Maar je merk wel duidelijk welke mensen into sociaal media zijn en welke niet om alles maar in hokjes te plaatsen.
Ze gaan al denken als een algoritme want buiten de lijntjes denken is er bijna niet meer bij tegenwoordig.
En er zijn ook nog mensen die niet 24 uur aan het infuus ligt van het sociaal media. En die gewoon eens af en toe daarop kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 06-01-2025 00:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

franssie

Save the albatross

Zullen we hier wegblijven van CheatGPT en dergelijke bronloze artikelen?
ChatGPT is fuzzy, en kan de strikte regels niet interpreteren, wat zelfs bij een SIM irritant is.

@ravw @mvbo

Er is zoveel mixed IFR en VFR mogelijk. Lees je eens in.

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 06-01-2025 00:34 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 17:18
Je moet het ook los zien van wat voor toestel het vliegt. Je kan VFR vliegen met een Boeing en IFR met een Cessna 172. Wordt dat veel gedaan nee, maar in principe maakt het geen bal uit wat voor toestel het is.

VFR is visueel vliegen met de bij behorende regels en IFR op instrumenten met idem haar eigen regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op maandag 6 januari 2025 @ 00:32:
Zullen we hier wegblijven van CheatGPT en dergelijke bronloze artikelen?
ChatGPT is fuzzy, en kan de strikte regels niet interpreteren, wat zelfs bij een SIM irritant is.

@ravw @mvbo

Er is zoveel mixed IFR en VFR mogelijk. Lees je eens in.
Daarom gebruik ik het ook niet.
Heb het in begin wel gebruikt om eens leuke vluchten te zoeken.
Maar zelfs daar maakt hij al fouten mee.

Maar het is in beide mogelijk, een landing op het handje is eigenlijk al een VFR , want je doet het op zicht.
Vertrekken ook ... alleen het gaat er om wat je er tussen doen.
Maar nu is het wel duidelijk wat het is. dus discussie gesloten.
En terug naar MSFS2024 , anders is het dadelijk weer te veel real luchtvaart, 8)

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 06-01-2025 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 31-08 19:23
Ik weet dat er in theorie van alles mogelijk is, alleen wilde ik verduidelijken dat het niet een kwestie is van "goh wat zullen we vandaag eens doen" als men de cockpit van een boeing in stapt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvbo schreef op maandag 6 januari 2025 @ 01:02:
Ik weet dat er in theorie van alles mogelijk is, alleen wilde ik verduidelijken dat het niet een kwestie is van "goh wat zullen we vandaag eens doen" als men de cockpit van een boeing in stapt. :)
Had je ook al kunnen lezne in het stukje.

Wanneer wordt IFR gebruikt?
Bij slecht weer of wanneer er geen zicht op de grond is.
Voor commerciële luchtvaart en langeafstandsvluchten.
Bij het vliegen in druk gecontroleerd luchtruim of in luchtcorridors.
Lijk me niet dat je met een Boeing korte afstanden gaat vliegen, al hoe wel, Curacao naar Aruba word wel gedaan met een B787 :D
En zo zijn er nog wel meer die dit soort tripjes doen.
Maar de airliners vliegen inderdaad bijna altijd IVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Gewoon atlijd met IFR vliegen, zoek dan nog een ILS CAT 3 landing's baan.
Kan je gewoon de vlieger automatisch laten landen, moet je eens proberen met 0 zicht.
Altijd spannend als je de grond geraakt.

Wel met een vlieger die uitgerust is met die functie natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door KBE91 op 06-01-2025 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KBE91 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:23:
Gewoon atlijd met IFR vliegen, zoek dan nog een ILS CAT 3 landing's baan.
Kan je gewoon de vlieger automatisch laten landen, moet je eens proberen met 0 zicht.
Altijd spannend als je de grond geraakt.

Wel met een vlieger die uitgerust is met die functie natuurlijk.
Zoals ik 10 maanden geleden had op Praag.
YouTube: MSFS2020 - Zero visibility landing at Prague airport, Airbus A320 MSFS
:o Maar ze zijn wel erg gaaf ....

Of iets meer dan een week geleden op Rotterdam.
YouTube: Arrival Rotterdam The Hague airport in dense fog A320 NEO Transavia

Faroe islands is ook een leuke in dichte mist ...... niet te ver door rijden anders kiep je van de heuvel af. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Heb net mijn instrument trainingen en missie gedaan en behaald, maar snap nog steeds een paar dingen niet. Heeft iemand een goede YT link waar dat uitgelegd wordt? Bijvoorbeeld het aanzetten van ILS. Tijdens het certificaat halen heb ik de meeste dingen wel gedaan, maar ook bij de lessen en zo staat alles al aan dus weet ik niet hoe je kan overschakelen.
Ohw... en hoe/waar kan ik de squawk code invoeren? Bij de Cessna 152 zit daarvoor een dedicated device, maar bij de 172 zie ik die niet. Ook al door de menu`s van de garmins gescrolled, maar kan het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Soliest XPDR (transponder)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4K_-wYcHcyhg6eq10-dAgr-tFNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hlDHkEJMsFUkzbAPEj9m4q9Z.png?f=fotoalbum_large

Screenshot is uit XP12 maar dat zou in MSFS hetzelfde moeten zijn.

Dan [CODE]
Dan je code invoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 06-01-2025 11:30 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Weet iemand of Asobo überhaupt in contact staat met de community? Ik vraag dat vanwege de careermode die voor een deel vast zit voor bijna een week nu. Op het officiële forum zijn er duizenden berichten over gepost in de bugsectie maar het ontbreek aan een reactie. Ik heb de game inmiddels op de plank gelegd totdat er weer een grote update is geweest. Maar ik probeer wel een beetje de ontwikkelingen te volgen. Alleen een bevestiging of working on it zou toch best klantvriendelijk zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:09

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

@Soliest Ervan uitgaand dat je een Garmin cockpit gebruikt moet je eerst een ILS frequentie op nav radio 1 instellen, en daarna de CDI toets van je Garmin indrukken. De indicatie daar vlak boven verandert dan van GPS naar VLOC, en navigeer je op radiosignalen i.p.v. GPS.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
JimmyNL schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:30:
Weet iemand of Asobo überhaupt in contact staat met de community? Ik vraag dat vanwege de careermode die voor een deel vast zit voor bijna een week nu. Op het officiële forum zijn er duizenden berichten over gepost in de bugsectie maar het ontbreek aan een reactie. Ik heb de game inmiddels op de plank gelegd totdat er weer een grote update is geweest. Maar ik probeer wel een beetje de ontwikkelingen te volgen. Alleen een bevestiging of working on it zou toch best klantvriendelijk zijn..
Ik begrijp wel dat ze ook in vakantie gaan voor hun familie.
Maar aan de andere kant, het is echt compleet misgelopen met die update. Vraag me echt af in hoever er daar getest wordt bij die mannen.

Heel veel die niet hebben kunnen spelen door bugs, zie maar naar dat wit scherm op de meeste airbussen. Career gaat echt nog heel wat patches moeten doorlopen voor dat in orde te krijgen.
Waren toch heel wat Youtubers die early builds konden spelen, niemand die dacht van dat eens te melden.

Ze mogen toch wel naar buiten komen met wat info en wat we mogen verwachten in de volgende updates die komen.
Iemand van het forum hier had een interview gepost van Twitch geloof ik, dat ze de vinger wezen naar de hardware voor problemen. Toen iemand zei dat hij met een 4090 speelde en de dev een sarcastisch lachje had of iemand in dat gesprek.

Mocht iemand dat interview nog eens kunnen linken _/-\o_

Het is ook de reden dat ik momenteel wacht voor de Fenix te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:43

djbarney

XBL: DeejayBarney

KBE91 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:21:
[...]

Ik begrijp wel dat ze ook in vakantie gaan voor hun familie.
Maar aan de andere kant, het is echt compleet misgelopen met die update. Vraag me echt af in hoever er daar getest wordt bij die mannen.

Heel veel die niet hebben kunnen spelen door bugs, zie maar naar dat wit scherm op de meeste airbussen. Career gaat echt nog heel wat patches moeten doorlopen voor dat in orde te krijgen.
Waren toch heel wat Youtubers die early builds konden spelen, niemand die dacht van dat eens te melden.

Ze mogen toch wel naar buiten komen met wat info en wat we mogen verwachten in de volgende updates die komen.
Iemand van het forum hier had een interview gepost van Twitch geloof ik, dat ze de vinger wezen naar de hardware voor problemen. Toen iemand zei dat hij met een 4090 speelde en de dev een sarcastisch lachje had of iemand in dat gesprek.

Mocht iemand dat interview nog eens kunnen linken _/-\o_

Het is ook de reden dat ik momenteel wacht voor de Fenix te kopen.
De fenix werkt ook uitstekend in msfs 2020 dus daar hoef je het niet perse voor te laten. Denk dat het interview dat je bedoelt de laatste developer update is geweest, die streamen ze op twitch en komt meestal even later ook op youtube als recording op https://m.youtube.com/@MicrosoftFlightSimulator/videos

Ik hoop inderdaad wel dat ze de komende week voortvarend aan de slag gaan met updates, en vooral dat ze persoonlijk hun kerstvakantie ook gedeeltelijk gebruikt hebben om als thuisconsument hun eigen game eens te spelen. Niet als developer op een speciaal ingerichte machine met specifieke daily builds maar echt gewoon op reguliere hardware thuis, en dan goed de diepte in om eens te ervaren wat de community tegenkomt. Ben helaas bang dat ze hun eigen product niet spelen/testen en we met de disconnect tussen devs/community blijven zitten de komende maanden. De enige groepen waarvan je duidelijk kan merken dat ze hun producten dagelijks proberen zijn working title en gotfriends bij microsoft. De passie is er denk ik wel bij asobo, maar de commitment buiten "i need to solve the ticket" lijkt er niet echt te zijn.. zonde want de potentie straalt er wel aan alle kanten af. Heb met de gamepass versie toch al enkele hele mooie vluchten gemaakt tussen de bugs door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ze zijn wel bezig want Market place is wel al te zien (Klein beetje)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3TF9b45_6rEjlaQMTlf0UAquNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCvQzqejpInAbHo6eSrDAEtw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LAB2CrKXBVAXu-YPjTpE36FDls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obgf5EWTcqaooqHlgDBUW8yX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Maar dat is nog niet Beta waardig, eigenlijk ook niet Alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:27:
Maar dat is nog niet Beta waardig, eigenlijk ook niet Alpha.
Nee maar ze zijn er nun wel mee bezig , dat ze helemaal niets doen is ook weer niet zo.
Hoop dat ze hem snel open gooien en alles updaten.
Want dan kunnen de addon makers ook hun updates uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
Dat de marketplace nu een eigen valuta heeft vind ik wel een slecht teken, bij andere spellen blijf ik daar ver uit de buurt van. Voor mij een extra reden of van een aankoop af te zien, naast dat het nu cloud based is en ook nog eens een alpha versie, misschien koop ik 2024 wel in een sale ooit voor een goedkopere en betere versie. Daarnaast wil ik het ook nog aanzien wat er gebeurd als de support voor FS2020 in 2028 eindigt. Daarna is het maar afvragen wat van FS2024 overblijft als de support daarvan tot een einde komt, gezien die helemaal cloud based is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
Net voor het eerst met de fbw a380 in msfs 2024 gevlogen. Dat ging boven verwachting goed, al merk je wel dat het een behoorlijk heavy is voor mn pc. De inibuilds a330 en Fenix a320 lopen soepeler.

Ook de simbrief integratie van de fbw a380 gaf geen problemen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GWmWLfTiOsMw_44zoqSdRSjkXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouymc9ygYRlEF24UMoX7995g.jpg?f=fotoalbum_large

Zou vandaag een update komen.

[ Voor 6% gewijzigd door KBE91 op 07-01-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Heb zelf nog geen tijd gehad om in te loggen, maar ze zijn blijkbaar terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iGY6Ito6bqd6BF_Ew7qf3_qLh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1oG5BZ0TbNXMQhI4BrmsvXR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmzKl6Y7Iyh8C2t4YnGG2vUdrVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQ49icJiR11n51oLtJeLbmlQ.jpg?f=fotoalbum_large

Een vlucht in Microsoft Flight Simulator 2024 op PC van Tampa naar New York in een Airbus A320.

Het is nu mijn favoriete Flight Simulator. Ik ben van plan volgende maand een nieuwe desktop PC te kopen met een Nvidia 5070 T.I. Die ga ik aansluiten op een 4K HDR TV met Ambilight. Alles op Ultra moet dan wel lukken. Ik kan niet wachten en ik zit in spanning te wachten op al dat moois.

Op naar mooie vluchten in 2025!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Yup, missies zijn terug, maar sjees.. met mijn cessna over een berg vliegen met IFR op 17000 feet... dat gaat hem echt niet worden. Ook de hele tijd schuin gevlogen om tegen de wind in te vliegen. 10 nm voor de baan maar een alt F4 gedaan... is echt niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Soliest schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:26:
Yup, missies zijn terug, maar sjees.. met mijn cessna over een berg vliegen met IFR op 17000 feet... dat gaat hem echt niet worden. Ook de hele tijd schuin gevlogen om tegen de wind in te vliegen. 10 nm voor de baan maar een alt F4 gedaan... is echt niet te doen.
Inderdaad. Krijg je met random missies. Advies om zelf vluchtplan te beoordelen of dat haalbaar is.
Ook lengte landingsbaan checken als je met de grotere vliegtuigen gaat vliegen. 400m met een pc24 is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Weet iemand hoe je in de inibuilds a330 een geselecteerde approach kan wijzigen (nadat je een approach hebt geselecteerd)? simpelweg naar de arrival page gaan en daar de approach selecteren werkt niet... er gebeurt dan niets.

De secondary flightplan activeren raad ik in ieder geval af... dan bevriest alles en kan je de boel afsluiten... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Soliest schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:26:
Klopt, en het zijn ook weer exact dezelfde missies. Naar exact dezelfde vliegvelden. Enkel wintersport tripjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-08 04:37
Na weer eens een tijdje FSX gespeeld te hebben, had ik echt zin om de sprong te maken naar Flight Simulator 2024.
Op mijn laptop gaat het best nog, het valt me eigenlijk allezins mee.
Wat me al gauw duidelijk geworden is, is dat dit een totaal nieuw iets is. Ik genoot er van, over mijn eigen woonplaats te vliegen, mijn werk te zien, mijn hardlooproutes en alles andere! Echt, wat een belevenis.

Maar niet alles is koek en ei.
Ik startte in een Airbus, waarop de displays met vreemde witte vlakken bedekt waren - andere schermen deden wel normaal. Ik kon het niet verhelpen en ben geswitcht naar een 737.

Toen ik een flight plan maakte, zeurde ATC de hele tijd dat ik naar 3900 ft. moest dalen. Ik was allang aan het cruisen op FL350. Mijn copilot vroeg de hele tijd aan de ATC of we naar een andere bestimming konden; die, die we al ingevoerd hadden. Huh?

Er zijn een paar dingen, die ik nog niet ontdekt heb. Hoe kan ik bijvoorbeeld mijn vlucht opslaan?
Ik kan soms maar max een uurtje vliegen, dan is de progressie vasthouden wel handig.
Ook moet ik nog wennen aan de nieuwe shortcuts en controls. De andere waren er na 15 jaar ook wel flink ingeslepen, natuurlijk.
Ook vliegen met de muis zorgt voor problemen; de mouse-look met Spacebar en Mouse as Yoke kon ik niet vinden. Heb maar een PlayStation controller gepakt, maar daarna begon de muis dusdanig te flickeren, dat de muis onbruikbaar werd.

Maar voor VFR vluchtjes snel de buurt verkennen, oude woonplaatsen en plaatsen waar je (waarschijnlijk) niet komt, is het wel echt geweldig. Landmarks zoals kathedralen, meertjes, wat een genot!
Het bouwen van een nieuwe PC begint zo wel weer te kriebelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De witte schermen in de Inibuilds Airbus is momenteel een bug. Fix:

Get inside A330, cold and dark, set Global Rendering Quality to High or Ultra resolution, fire up A330 APU and set IRS to NAV, wait 40 seconds, it should start properly. After this go back to settings and turn Global Rendering Quality to Medium

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 09-01-2025 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-08 04:37
Ok, bedankt!
Is er een mogelijkheid, mijn graphics settings tijdens het vliegen aan te passen?

Ook ben ik op zoek naar een mogelijkheid om mijn geplande (misschien ook al gevlogen) flight path in de EFB te laten zien. Mis ik die knop ergens?
Overigens ben ik al best veel bugs tegengekomen.
Maar in FSX ben ik laatst weer in de standaard Mooney gestapt. Op een winterse vlucht ging mijn motor plotseling langzamer draaien, terwijl ik alles goed had gezet. Blijkt, dat die injectiemotor in FSX niet goed gemodelleerd wordt, waardoor ik de carb-heat aan moest zetten - wat op de Mooney niet kan, er is geen knop voor.
Ook in FSX waren rijkelijk bugs 😅!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

davidsmit schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:32:
Ok, bedankt!
Is er een mogelijkheid, mijn graphics settings tijdens het vliegen aan te passen?
...
Jep. Gewoon met Esc(ape) toets naar settings.
Welkom bij msfs2024!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste