• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:34
upclocker schreef op donderdag 26 december 2024 @ 00:58:
[...]

Als je cleared to xxx bent mag je daar inderdaad heen gaan. Zegt hij descent via SID dan vlieg je alle punten af van de SID.
even de wijsneus uithangen hier hoor
De SID is de Standard Instrument Departure (dus bij vertrek)
Bij aankomst volg je een STAR (standard terminal arrival route).
Dus dalen doe je op een star en klimmen op een sid. :)

En antwoord van Ravw ook even verbeteren (zoals jij al deed).
Inderdaad is een cleared direct to XXX van ATC een opdracht om direct naar dat waypoint te vliegen en alle tussenliggende waypoints over te slaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 18:04

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

killerbee1958 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 08:17:
[...]

Kan iemand die killerbee even plat meppen? ;)

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
Zijn er hier meer beyondatc gebruikers? Werkt prima maar zodra ik de traffic injector van BATC aan zet doet BATC enorm lang over de initialisation van traffic om vervolgens kompleet vast te lopen. Mafs24 blijft wel gewoon draaien maar geen traffic te zien. Met de traffic injector uit, niets aan de hand. Als ik de traffic injector van FSLTL gebruik heb ik geen issues en wel traffic.

BATC is volledig geupdate.

Iemand een idee wat er mis gaat?
[...]

Bij aankomst volg je een STAR (standard instrument arrival).

Inderdaad is een cleared direct to XXX van ATC een opdracht om direct naar dat waypoint te vliegen en alle tussenliggende waypoints over te slaan.
LEES eens goed wat die schrijft:
Als ze je je approach geven, iets in de geest van: VERWACHT ILS 20 via XXX, cleared to XXX, dan mag je toch direct naar XXX vliegen en de punten die er evt nog tussen staan in het vluchtplan overslaan?
Het gaat hem hier om verwacht.
Dus het is nog helemaal niet zeker of hij deze baan ook mag gebruiken.
Want er is zelfs niet eens gezegd welke baan open is.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
ravw schreef op donderdag 26 december 2024 @ 09:20:
[...]
LEES eens goed wat die schrijft:
... cleared to...
Zit geen woord spaans bij toch. Cleared to is duidelijk toch? Dan mag je direct gaan lijkt me.
Sparkiezz schreef op donderdag 26 december 2024 @ 09:40:
[...]

[...]

Zit geen woord spaans bij toch. Cleared to is duidelijk toch? Dan mag je direct gaan lijkt me.
Verwacht cleared to
Dus ze gaan er vanuit dat hij een Cleared gaat krijgen voor die baan , maar het is nog niet zeker.

Beetje het zelfde wat SIMbrief doet , ze geven je wel een aankomst op maar bij lange vluchten is dit ook maar een verwachting.
En niet dat je hem moet nemen.

Dit is net iets als waar het hele gebeuren op Tenerife fout ging.
KLM - Pan Am.

to expect word wel eens vaker over het hoofd gezien Cleared to is dan vaak wat wel snel to gepast word.
We expect a cleared to runway 20, is anders dan You have a cleared to .......

Ik zie die "verwacht" antwoord meer als een vraag van de captain welke baan er open is , en niet op een vraag om al de landing te mogen inzetten.
Maar meer als een soort van voorbereiding naar de landing toe.
Zo dat hij alvast een beetje rekening kunt gaan houden met welke baan hij moet aanvliegen.

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 26-12-2024 10:02 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Sparkiezz
Nope... Verwacht ils y, (komma) cleared to xxx...
Verwacht ILS 20 via XXX, cleared to XXX
De ils 20 approach is expected... Maar de direct naar xxx is cleared. Daar mag je dus wel alvast direct naar toe.
Sparkiezz schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:08:
[...]

Nope... Verwacht ils y, (komma) cleared to xxx...

[...]

De ils 20 approach is expected... Maar de direct naar xxx is cleared. Daar mag je dus wel alvast direct naar toe.
Ja oke maar je MAG , ik zou gewoon de route volgen die je heb opgegeven, gekregen heb.
Pas als er echt een GO TO word gegeven dan ga ik er wel heen.

Maar vaak word zo cleared (to go) gegeven als je er bijna bent.
Dus dan zit je al bijna op dat punt.

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 26-12-2024 10:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Je ziet aan de discussie hier hoe onduidelijk deze klaring is.
Expect ILS 20 betekent dat je een ILS approach voor baan 20 kunt verwachten. Je bent er nog niet voor geklaard.
Cleared to XXX wil alleen maar zeggen dat de verkeersleiding akkoord gaat met je actuele vliegplan t/m dat punt. Je vliegt alle waypoints van je vliegplan af tot aan XXX.
De verkeersleiding zal in de praktijk altijd de onduidelijkheid wegnemen door de klaring te geven als "Cleared (from present position) direct to XXX" of "Cleared flight plan route to XXX".

Maar dit is niet de verkeersleiding, dit is Asobo.

[ Voor 6% gewijzigd door Uitvreter op 26-12-2024 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:42
[...]

Bij aankomst volg je een STAR (standard instrument arrival).

Dat krijg je als je met een borreltje op reageert. Uiteraard STAR. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:34
Uitvreter schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:33:
Expect ILS 20 betekent dat je een ILS approach voor baan 20 kunt verwachten. Je bent er nog niet voor geklaard.
Cleared to XXX wil alleen maar zeggen dat de verkeersleiding akkoord gaat met je actuele vliegplan t/m dat punt. Je vliegt alle waypoints van je vliegplan af tot aan XXX.
De verkeersleiding zal in de praktijk altijd de onduidelijkheid wegnemen door de klaring te geven als "Cleared (from present position) direct to XXX" of "Cleared flight plan route to XXX".

Inderdaad is de opdracht cleared to vanuit ATC niet correct.
In de praktijk geeft ATC DIRECT to en dat betekent dat je alle tussenliggende waypoints MOET overslaan (instructies ATC moet je opvolgen tenzij)

Verder zoals al door meerdere opgemerkt is de expected alleen van toepassing op de mogelijke landingsbaan maar dat is nog geen clearance
Zo had ik het dus ook opgevat, dus vandaar gewoon door vliegen zoals je route is opgegeven.
En niet direct naar dat punt gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:42

Helaas is ATC niet 100% ICAO phraseology. De phrase cleared to XXX bestaat niet. Correct op die manier is namelijk: CLEARED TO (clearance limit) (designation).

Bijvoorbeeld: cleared to Oscar Whisky via PELLE one Echo arrival.
Dan ben je geklaard tot OW via een bepaalde STAR. Dan volg je inderdaad de route.

Cleared XXX moet je zien als proceed XXX.

Goeie site voor alle standaard phraseology.
https://contentzone.eurocontrol.int/phraseology/Default.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:09
upclocker schreef op donderdag 26 december 2024 @ 00:58:
[...]

Als je cleared to xxx bent mag je daar inderdaad heen gaan. Zegt hij descent via SID dan vlieg je alle punten af van de SID.
niet helemaal... meestal is dat gewoon je transition van star naar approach...
vaak wordt erbij gezegd iets in de trend van. Cleared to cross LAM at 7000 ft

als je niet gecleared zou zijn dan moet je in de hold wachten.

dit geeft niet aan dat je direct to mag doen.

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 11:00
interessante discussie, ik kon op internet deze specifieke zin voor ATC niet vinden, ging er al van uit dat het MSFS specifiek is (kon wel een reddit post vinden waar iemand dat beweerd, zegt er ook bij dat hij real life ATC is).

Begin me wel steeds meer te ergeren aan zaken die binnen VR soms/meestal/geheel niet werken:
- als je switch naar VR is regelmatig je mission list window weg (kan geen key binding vinden om die op het scherm te krijgen)
- toolbar toggle werkt niet dus mission window openen kan niet zonder shortcut (ATC shortcut werkt gelukkig wel)
- toolbar toggle werkt enkel om de toolbar weg te halen, die blijft namelijk, als je die al te zien krijgt, eeuwig staan
- efb werkt enkel als deze een vaste plek heeft in het vliegtuig, je kan wel op TAB drukken krijgt hem dan wel te zien maar efb reageert niet op de muis. Je hebt er dus in de Vision Jet niks aan, lastig om je charts te bekijken want NG werk niet binnen de career mode
- stond net op de hold short, maar om enter drukken om te taxien werkt niet en ook de taxi aankondigen via ATC werkt niet, skip dan maar, dat ging gelukkig nog wel (geen idee of deze VR specifiek is)

[ Voor 6% gewijzigd door Svennie op 26-12-2024 11:52 ]

PSN ID: Svennie-NL

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:35
Wat babystapjes in FS2024 gedaan vandaag met de Grand Caravan. Ging zowaar goed voor een keer.
Een vraag voor wie deze zo uit het hoofd weet, hoe krijg je in het communications scherm, zoals in FS2020 het geval was, nearest airport te zien?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 22:09
Svennie schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:46:
interessante discussie, ik kon op internet deze specifieke zin voor ATC niet vinden, ging er al van uit dat het MSFS specifiek is (kon wel een reddit post vinden waar iemand dat beweerd, zegt er ook bij dat hij real life ATC is).

Begin me wel steeds meer te ergeren aan zaken die binnen VR soms/meestal/geheel niet werken:
- als je switch naar VR is regelmatig je mission list window weg (kan geen key binding vinden om die op het scherm te krijgen)
- toolbar toggle werkt niet dus mission window openen kan niet zonder shortcut (ATC shortcut werkt gelukkig wel)
- toolbar toggle werkt enkel om de toolbar weg te halen, die blijft namelijk, als je die al te zien krijgt, eeuwig staan
- efb werkt enkel als deze een vaste plek heeft in het vliegtuig, je kan wel op TAB drukken krijgt hem dan wel te zien maar efb reageert niet op de muis. Je hebt er dus in de Vision Jet niks aan, lastig om je charts te bekijken want NG werk niet binnen de career mode
- stond net op de hold short, maar om enter drukken om te taxien werkt niet en ook de taxi aankondigen via ATC werkt niet, skip dan maar, dat ging gelukkig nog wel (geen idee of deze VR specifiek is)
- mission list -> bedoel je Display Checklist?
- toggle toolbar of als hij in de weg staat gebruik ik altijd: kijk weg van de toolbar en zorg dat de muiscursor er niet op staat. Vervolgens ESC en meteen weer ESC. Soort van reset view ;)
-EFB is bugged in VR. Staat bij hun op de to-do list :/

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
cbr600f4i schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:28:
Wat babystapjes in FS2024 gedaan vandaag met de Grand Caravan. Ging zowaar goed voor een keer.
Een vraag voor wie deze zo uit het hoofd weet, hoe krijg je in het communications scherm, zoals in FS2020 het geval was, nearest airport te zien?
Dit werkt eigenlijk gewoon hetzelfde. Soms heb ik wel dat als ik net opgestegen ben de toren nog in de radio heb staan en dus geen andere opties kan kiezen. Als je dan handmatig naar een andere frequentie gaat komen de andere opties meestal wel weer naar voren. Anders vlieg ik meestal een stukje verder tot de toren aangeeft Frequency change approved. Daarna staat de rest er gewoon weer bij.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Svennie
Soliest schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:18:
[...]
- mission list -> bedoel je Display Checklist?
- toggle toolbar of als hij in de weg staat gebruik ik altijd: kijk weg van de toolbar en zorg dat de muiscursor er niet op staat. Vervolgens ESC en meteen weer ESC. Soort van reset view ;)
-EFB is bugged in VR. Staat bij hun op de to-do list :/
Ik bedoel dit window (heb je enkel in de career mode):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gp_T8BdBTxOP8HKnUSmF-Kwp16I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IC09Az1imLwed0sdbVM8qgJA.png?f=user_large
Ik kan de shortcut hier voor niet vinden en als de toolbar toggle ook niet werkt is het lastig om dit scherm te zien te krijgen. De toolbar weg krijgen is geen probleem, alt-t werkt prima, als die nu ook werkte om te toolbar te laten zien dan kon ik het Mission steps scherm openen zonder de shortcut te weten

Ik hoop dat ze de EFB snel fixen, als je gewend bent om de plates te bekijken voor landen is het toch lastiger om met hulp van alleen het vluchtplan te landen (en NG werk niet in de career mode helaas)

[ Voor 9% gewijzigd door Svennie op 26-12-2024 16:49 ]

• Soliest
Svennie schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:47:
[...]

Ik bedoel dit window (heb je enkel in de career mode):
[Afbeelding]
Ik kan de shortcut hier voor niet vinden en als de toolbar toggle ook niet werkt is het lastig om dit scherm te zien te krijgen. De toolbar weg krijgen is geen probleem, alt-t werkt prima, als die nu ook werkte om te toolbar te laten zien dan kon ik het Mission steps scherm openen zonder de shortcut te weten

Ik hoop dat ze de EFB snel fixen, als je gewend bent om de plates te bekijken voor landen is het toch lastiger om met hulp van alleen het vluchtplan te landen (en NG werk niet in de career mode helaas)
Dat is de checklist. Zoek op Display Checklist en zet daar een knop achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sparkiezz schreef op donderdag 26 december 2024 @ 09:16:
Zijn er hier meer beyondatc gebruikers? Werkt prima maar zodra ik de traffic injector van BATC aan zet doet BATC enorm lang over de initialisation van traffic om vervolgens kompleet vast te lopen. Mafs24 blijft wel gewoon draaien maar geen traffic te zien. Met de traffic injector uit, niets aan de hand. Als ik de traffic injector van FSLTL gebruik heb ik geen issues en wel traffic.

BATC is volledig geupdate.

Iemand een idee wat er mis gaat?
Dit had ik ook en er is een fix voor: als je BATC in c:\program files hebt geinstalleerd dan moet je Beyond ATC als Administrator starten. Hij heeft anders moeite met schrijven in die folder. Ik had hetzelfde en wonder boven wonder is die vastloper dan verholpen :)

BATC werkt best prima en ik vind de traffic injector vrij goed werken in combinatie met de FSLTL models. Stuk drukker op airports en in de lucht.

Ik gebruik BeyondATC in VR en gebruik dan de BeyondATC toolbar die ik dock op het raam links van me. Enige maffe is is dat ik nadat ik VR start eerst een keer uit VR moet en dan weer erin. Dan verschijnt de toolbar/popup pas in VR.. wordt hopelijk als bug verholpen, net als de andere 1001 bugs in vr :)

[ Voor 13% gewijzigd door Wilde op 26-12-2024 22:01 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• Wilde
  • Niet online
Ik heb overigens al 2 dagen geen vlucht kunnen doen, constant CTD’s. Ik werd er helemaal gaar van. Dat blijkt uiteindelijk te liggen aan de Maccosim Manchester scenery. Ik gooi de map weg en ik heb weer een crash vrij vlucht kunnen doen..

Dus ook sceneries kunnen de boel instabiel maken.. erg irritant

• Svennie
Soliest schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:22:
[...]
Dat is de checklist. Zoek op Display Checklist en zet daar een knop achter.
dank je, ik ga het de volgende vlucht proberen. Ben er ondertussen achter dat alt-r prima werkt om de toolbar te laten zien. Blijkbaar heeft mijn systeem het zo druk als ik op de grond sta dat het niet door komt of pas wat later. Net in cruise werkte het prima. Maar een directe shortcut werkt veel makkelijker

Ben net geland in LSZS, dat is een aanrader, schitterende aanvliegroute in de bergen, dan daal je een kloof in en daar is het vliegveld, alleen met landen is synthetic vision toch wel makkelijk, ze hebben de baan niet geveegd, is dus lastig te zien tussen de rest van de sneeuw :P

1 ding wat ze wat mij betreft ook snel moeten wijzigen is de communicatie met het vliegveld waar je wil landen, je scrollt je een ziekte om het vliegveld te vinden in het ATC menu met al die helicopter landingsplaatsen erbij (filter die eruit aub) en als je in het vliegtuig de frequentie opzoekt en zet kan je niks :F nee je moet in het atc venster de frequentie zetten, wat enkel fatsoenlijk kan als je erg dichtbij bent en dan heb je wel wat anders te doen, landen bv

[ Voor 22% gewijzigd door Svennie op 26-12-2024 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:20

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie ze nog niet op de site staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Wilde schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:51:
[...]

Dit had ik ook en er is een fix voor: als je BATC in c:\program files hebt geinstalleerd dan moet je Beyond ATC als Administrator starten. Hij heeft anders moeite met schrijven in die folder. Ik had hetzelfde en wonder boven wonder is die vastloper dan verholpen :)
Klopt, dit was de oplossing. Thanks! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 07:18:
[...]

Ik zie ze nog niet op de site staan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpccMqfyUUpUi3yr2ZRK4rVfL9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvYdO6xP7ekeS2Kb6it6IiUT.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Servers hebben het weer zwaar denk ik. LOD is erg laag en FPS is verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:17:
Servers hebben het weer zwaar denk ik. LOD is erg laag en FPS is verschrikkelijk.
Ja merkte het vannacht al.
Daarom nu weer even met XP12 bezig.

Kon weer eens niet slapen.
Dus maar even een vluchtje gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 27-12-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
dat was nieuw, spawnde net op het verkeerde vliegveld :? De vlucht begon op LIME, als je die op Google opzoekt zie dat er letterlijk naast nog een vliegveld ligt en op de GA parking daarvan mocht ik beginnen :X Door het gras gemoeten en over een weg maar het ging zonder crashes gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:57

Saven

Administrator

Rivanov schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:17:
Ik speel sporadisch en heb nog geen één keer gehad dat alles soepel verliep :') echt te idioot voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Net een eerste airline vlucht gedaan met de 737 max in MSFS 24... maar oeff... die is nog wel bugged hoor. Autopilot op VNAV ging een paar keer flink de mist in met hele extreme bank angles.

Heb in msfs 2020 veel gevlogen met de PMDG 737 dus ik ga niet uit van een pilot error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Saven schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:08:
[...]

Ik speel sporadisch en heb nog geen één keer gehad dat alles soepel verliep :') echt te idioot voor woorden.
Heb heel de dag gevlogen. Ging uiteindelijk prima.
EGCC > BIKF en direct door van BIKF > BIAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hills360
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-09 14:49
Goedendag ik loop me rot te zoeken online en vanalles geprobeerd.. Ook een andere muis om dat even uit te sluiten.

Als ik de hoogte meter wil instellen zet hij stappen van 164ft ipv stappen van 100?.

Iemand een idee om dit gewoon op 100 te krijgen😅Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zRETLSkyTAFI6OuZOAyK3e7Eoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLSfdqnBeQAOYJjP29Dc229O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Vanmiddag een paar career luchtjes gedaan. Meeste ging goed op een "prohibited airspace" melding na. (waarom stuurt FS mij daar dan doorheen? Kan hij dat niet al vantevoren aangeven en in de ap zetten?) Tijdens de vlucht in VR kan ik op de tablet of op de andere displays niet zien waar die restricted airspace zijn... of wel?
Daarnaast was het streamen van de map weer belabberd. Echt vele. Malen slechter dan de 1ste versie van Google maps... Erg jammer, daar ik toch veel vlieg om om me heen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Hills360 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:53:
Goedendag ik loop me rot te zoeken online en vanalles geprobeerd.. Ook een andere muis om dat even uit te sluiten.

Als ik de hoogte meter wil instellen zet hij stappen van 164ft ipv stappen van 100?.

Iemand een idee om dit gewoon op 100 te krijgen😅[Afbeelding]
Ik weet niet precies hoe of wat er mis gaat, maar 164 voet is 50 meter. Het lijkt erop dat je knop op increments voor een metrische hoogtemeter staat, maar de hoogtemeter zelf in voeten aanwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hills360
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-09 14:49
Uitvreter schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:01:
[...]

Ik weet niet precies hoe of wat er mis gaat, maar 164 voet is 50 meter. Het lijkt erop dat je knop op increments voor een metrische hoogtemeter staat, maar de hoogtemeter zelf in voeten aanwijst.
Ik zal eens al mijn instellingen nalopen.

In die hoek zal het wel zitten. Thnxx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:06

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Werkt bij jullie de fps counter van nvidia in 2024?
Bij mij werkt hij allen in windowed mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
niki_lauda schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:53:
Soms wel soms niet

Krijgt wel de % van gebruik te zien maar niet de FPS
is ook erg wisselvallig want dan doet die het wel en dan doet die het niet.
als je het echt wil meten en die het altijd doet,moet je Fraps of zo iets nemen.
Deze heb ik vroeger met de oude FS vaak gebruikt om filmpjes op te nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 28-12-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Sparkiezz schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:55:
Net een eerste airline vlucht gedaan met de 737 max in MSFS 24... maar oeff... die is nog wel bugged hoor. Autopilot op VNAV ging een paar keer flink de mist in met hele extreme bank angles.

Heb in msfs 2020 veel gevlogen met de PMDG 737 dus ik ga niet uit van een pilot error.
Net toch maar de fenixsim gekocht en even snel de startup gedaan. Lijkt op dit moment de enige echt goede airliner voor msfs 24 te zijn. Ziet er tof uit en is volgens de review een stuk betrouwbaarder dan de asobo 737 max😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
niki_lauda schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:53:
Ik adviseer je om Rivatuner Statistics Server te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
GSX Pro update.

Version 3.3.2 – December 28th, 2024

GSX Pro NEW: Wing walkers added to Pushback. They are enabled by default but can be optionally Disabled globally in the simulation settings page.

GSX Pro NEW: Pushback slots in airport profiles now can specify when using Wing walkers, possibly overriding the global default from the settings page.

GSX Pro Change: All Marshaller models further optimized for performances with more LOD levels, with Headsets and batons modeled separately for better optimization.

GSX Pro Change: Dynamic lights added to marshallers batons.

GSX Pro NEW: Added support for native MSFS 2024 airplanes installed locally (e.g. iniBuilds A300 2024 Premium update).

GSX (all versions) Change: Pallets/ULD on Main Cargo will be pushed further inside the airplane to prevent their model sticking out of the fuselage.

GSX Pro NEW: PMDG 777F Internal profile added.

GSX Pro Change: Main Cargo Loader model updated.

GSX Pro Change: Updated Manual.

GSX Pro Fix: Text messages better centered in MSFS 2024.

GSX (all versions) Fix: LVars indicating the state of some custom settings not being updated correctly.

GSX (all versions) Fix: Loadmaster in Cargo airplanes not showing.

GSX (all versions) Fix: Scrolling text showing fuel Bill at the end of refueling visible even if “Always refuel progressively” option is Disabled.

GSX (all versions) New: Added the following Handling operators: Sogaerdyn (Italy), Rzeszów (Poland).

GSX (all versions) New: Added the following Catering operators: Icelandair (Iceland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:51:
GSX Pro update.

Version 3.3.2 – December 28th, 2024

GSX Pro NEW: Wing walkers added to Pushback. They are enabled by default but can be optionally Disabled globally in the simulation settings page.

GSX Pro NEW: Pushback slots in airport profiles now can specify when using Wing walkers, possibly overriding the global default from the settings page.

GSX Pro Change: All Marshaller models further optimized for performances with more LOD levels, with Headsets and batons modeled separately for better optimization.

GSX Pro Change: Dynamic lights added to marshallers batons.

GSX Pro NEW: Added support for native MSFS 2024 airplanes installed locally (e.g. iniBuilds A300 2024 Premium update).

GSX (all versions) Change: Pallets/ULD on Main Cargo will be pushed further inside the airplane to prevent their model sticking out of the fuselage.

GSX Pro NEW: PMDG 777F Internal profile added.

GSX Pro Change: Main Cargo Loader model updated.

GSX Pro Change: Updated Manual.

GSX Pro Fix: Text messages better centered in MSFS 2024.

GSX (all versions) Fix: LVars indicating the state of some custom settings not being updated correctly.

GSX (all versions) Fix: Loadmaster in Cargo airplanes not showing.

GSX (all versions) Fix: Scrolling text showing fuel Bill at the end of refueling visible even if “Always refuel progressively” option is Disabled.

GSX (all versions) New: Added the following Handling operators: Sogaerdyn (Italy), Rzeszów (Poland).

GSX (all versions) New: Added the following Catering operators: Icelandair (Iceland).
Straks maar even kijken als ik geland ben met de Toliss A320 NEO op LOWI (XP12) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Hier zie je de nieuwe wingwalkers in actie. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qp7Gvit.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
White walkers vibe.

Weet iemand hoe je de 3rd party liveries werkend krijgt voor Fenix in FS024?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:40:
White walkers vibe.

Weet iemand hoe je de 3rd party liveries werkend krijgt voor Fenix in FS024?
Zelfde als in MSFS2020
Community map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
ravw schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:51:
[...]

Zelfde als in MSFS2020
Community map.
Dat is het ‘m nu juist. Komt niet tevoorschijn, overigens de Fenix paints ook niet, wel de Fenix livery maar bijv. een meegeleverde Delta livery van Fenix die zichtbaar is in de livery tool is ook niet te zien in ‘24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:12:
[...]

Dat is het ‘m nu juist. Komt niet tevoorschijn, overigens de Fenix paints ook niet, wel de Fenix livery maar bijv. een meegeleverde Delta livery van Fenix die zichtbaar is in de livery tool is ook niet te zien in ‘24.
Kan het zijn dat Livery's die extern zijn uitgezet zijn?
Want ik heb ze van andere ook niet er instaan die ik gekocht heb.
Zo als NEO V2

JA de basis dingen doen het wel maar de extra niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hier geen probleem met de liveries. Heb je wel de juiste configuratie gekozen? CFM of CFM (SL) of IAE of IAE (SL)

De livery is enkel zichtbaar als je ook de bijbehorende configuratie hebt gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
en wel in de juiste community zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als het goed is moet je deze hebben.

C:\Users\ username \AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator 2024\Packages\Community

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:25:
Als het goed is moet je deze hebben.

C:\Users\ username \AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator 2024\Packages\Community
Ligt eraan. Voor steam is die anders dan ms store

Steam

C:\Users[Your Username]\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator 2024\Packages\Community

MS Store

C:\Users[Your Username]\AppData\Local\Packages\Microsoft.Limitless_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:06

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Dirtyrockers schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:17:
en wel in de juiste community zetten
Gewoon addon linker gebruiken kun je vanaf de MSFS2024 map verwijzen naar de msfs2020 map.
https://flightsim.to/file/1572/msfs-addons-linker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zit te twijfelen om FSiPanel te kopen. Sinds enkele dagen beschikbaar voor 2024.

Iemand hier die dit gebruikt / heeft gebruikt? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 29-12-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
@ravw @Rivanov In FS2020 komt ie wel gewoon tevoorschijn. Zowel de A319 Delta CFM meegeleverde livery als de Aurora 319 CFM van flightsim.to. Dus aan de map ligt het niet. Ik zal FS2024 zo nog eens starten anders dan is het niet anders en gaan we de vlucht uitvoeren in FS2020 :)

[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 29-12-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
cbr600f4i schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:51:
@ravw @Rivanov In FS2020 komt ie wel gewoon tevoorschijn. Zowel de A319 Delta CFM meegeleverde livery als de Aurora 319 CFM van flightsim.to. Dus aan de map ligt het niet. Ik zal FS2024 zo nog eens starten anders dan is het niet anders en gaan we de vlucht uitvoeren in FS2020 :)
Liveries zijn een PITA in 2024.
Soms zijn ze gebundeld onder een bepaald vliegtuigd. Zoals hier:

Als ik die Vueling selecteer, dan zit daar maar één livery "onder".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PW0pM56xFx_2pYKrjHoXuyMLjUw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qmLP86heJBbsQa4CIKgU1BBP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kqwx5cjbj1kJfPRo21K9B6d3b60=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hLbxNrhdtIHkX4T7uaXMbx3i.png?f=fotoalbum_tile

Kies ik vervolgens de variant die ernaast staat met de Frontier livery als icoon, dan komen er ineens veel meer liveries tevoorschijn. Terwijl het beide de CFM varianten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Y6K2xMKQdWwFfd7LfEWtQWidY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NWvOjKiOoONOP9iyoMlEoOBN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Rivanov schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:23:
[...]

Liveries zijn een PITA in 2024.
Soms zijn ze gebundeld onder een bepaald vliegtuig
Ik zal er straks nog eens onderzoek naar doen waar ze zich verstoppen want het is niet zo mooi als in 2020.

Ik krijg bijv van de A319 eerst de variant IAE, vervolgens kan ik daaronder kiezen voor CFM en uiteindelijk de livery alleen Fenix. Dus in totaal op het hoogste niveau A319, 320 en 321 waar bij FS2020 je op het hoogste niveau kiest uit 6 varianten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:22:
[...]

Ik zal er straks nog eens onderzoek naar doen waar ze zich verstoppen want het is niet zo mooi als in 2020.

Ik krijg bijv van de A319 eerst de variant IAE, vervolgens kan ik daaronder kiezen voor CFM en uiteindelijk de livery alleen Fenix. Dus in totaal op het hoogste niveau A319, 320 en 321 waar bij FS2020 je op het hoogste niveau kiest uit 6 varianten.
IK hoop dat ze dat ook gaan veranderen wand vind het niets je zoek je rot naar bepaalde livery's
Hoop dat ze alles gewoon onder een kopje zetten.
Want ze zetten ook sommige vliegtuigen van de zelfde makers onder een kopje ..
Carenado heeft dat .....
ALs je de Cessna 182RG ( die ik helemaal niet meer terug vind) aan drukt dan staan daar ook die andere vliegtuigen onder.
Vind het maar raar gedaan.
Maar dan komen ze uit op Carenado en dan doen ze dat bij elkaar zetten.
Maar heb liever per vliegtuig en dan de livery's er onder.
En niet zo als nu A320 met 10 verschillende uitvoeringen onder 1 vliegtuig en dan ook nog eens de livery's verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Meer mensen last bij het opstarten (loading world data)?

Net mn eerste (redelijk) succesvolle a320 trip gedaan. Redelijk, ivm bindings die niet klopten, of conflicteerde met BeyondATC of andere addon.
Maar na deze vlucht start dus mn msfs niet meer op :(

EDIT - Liveries weggegooid - nu start ie op!

[ Voor 8% gewijzigd door 456 op 29-12-2024 13:26 ]

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
zucht, kreeg ik eindelijk weer eens, binnen career mode, een vlucht die vertrekt uit NL, EHAM dit keer, krijg ik 18R toegewezen en dan moet je over de snelweg en MSFS en bruggen, dat ging dus niet, zover kwam ik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMp1j2ccyKYukuQ3Xg8k4kUQ3e4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Ha7X3Eyxm0tiDc1HulxxgWMl.png?f=user_large

Heeft er iemand tips over hoe je de career mode meer gevarieerd kan maken? De vluchten naar NL bv gaan altijd naar Volkel, de beschikbare vluchten zijn ook zelden naar gebieden die je nog niet unlocked hebt, unlocken kan je met de hand doen door een vliegveld te kiezen en je vliegtuig te verplaatsen maar dan nog gaan er niet echt veel vluchten van/naar die nieuwe gebieden.

[ Voor 32% gewijzigd door Svennie op 29-12-2024 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:42:
zucht, kreeg ik eindelijk weer eens, binnen career mode, een vlucht die vertrekt uit NL, EHAM dit keer, krijg ik 18R toegewezen en dan moet je over de snelweg en MSFS en bruggen, dat ging dus niet, zover kwam ik

[Afbeelding]
Oke dat hebben ze dus nog niet opgelost.
Ja daar zit een hele rare hobbel en gat.
Ik ben daar al een ook al een keer gecrashed.
Stond in eens met me neus in de grond.

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 29-12-2024 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
ravw schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:46:
[...]
Oke dat hebben ze dus nog niet opgelost.
Ja daar zit een hele rare hobbel en gat.
Ik ben daar al een ook al een keer gecrashed.
Stond in eens met me neus in de grond.
Nee, dat is nog niet opgelost. EHAM zit toch bij de MSFS 2024 EE als custom airport, die zal dat probleem toch niet hebben? Kan ik die al aan zetten of nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:49:
[...]

Nee, dat is nog niet opgelost. EHAM zit toch bij de MSFS 2024 EE als custom airport, die zal dat probleem toch niet hebben? Kan ik die al aan zetten of nog niet?
Ik heb die van Fly tampa , maar die was "gebroken"
Maar misschien moet je de basis even streamen , ja die is er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlvBMMizXWPPXLeAReJHKTHxG-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PUe0Y5wvVYKmVNhqMlcsDccX.png?f=fotoalbum_large

Ah ja, ik miste nog iets voor mijn inclusieve gevoel betreft mijn passagiers, maar nu is het écht compleet. Gelukkig maar... 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxHYl2DArZ9CoN9UTcWENRbZPbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iPpFqjZLS3wECFJbA62cMAcl.png?f=fotoalbum_large

Nu het zaakje nog te zien landen zoals ATC dat van mij verlangt. Bug city here we come 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Dirtyrockers schreef op zondag 29 december 2024 @ 00:47:
[...]

MS Store

C:\Users[Your Username]\AppData\Local\Packages\Microsoft.Limitless_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\Community
Hier ging het fout bij mij. Zo aan het einde van het jaar niet meer zo helder :+

Nu zal het voor veel liveries waarschijnlijk nog wachten zijn tot ze worden ge-update naar FS2024. Deze ziet er niet helemaal lekker uit ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oz_M5kd0tLt2yMpGxASIeWj_L2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Eocxsh6RZUjuFY1x4NARKbS6.png?f=fotoalbum_large

Ik las net dat de Black Square Caravan ook zou moeten werken via die folder dus die gaan we ook eens testen. Even opgestart en die werkt ook, moet alleen de juiste Garmin op het hoofdscherm zien te toveren want die is nu niet actief, de Garmins die in de FS2020 folders stonden lijken niet te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5pEfUfKOyVLb3kVAVhadp5wUnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6H52LFLSw1UvPopkXoeZruLC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door cbr600f4i op 29-12-2024 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
cbr600f4i schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:48:
[...]

Hier ging het fout bij mij. Zo aan het einde van het jaar niet meer zo helder :+

Nu zal het voor veel liveries waarschijnlijk nog wachten zijn tot ze worden ge-update naar FS2024. Deze ziet er niet helemaal lekker uit ;)

[Afbeelding]

Ik las net dat de Black Square Caravan ook zou moeten werken via die folder dus die gaan we ook eens testen. Even opgestart en die werkt ook, moet alleen de juiste Garmin op het hoofdscherm zien te toveren want die is nu niet actief, de Garmins die in de FS2020 folders stonden lijken niet te werken.

[Afbeelding]
Gebruik je MSFS Addon Linker?
Dat is een echte must-have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Rivanov schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:03:
[...]

Gebruik je MSFS Addon Linker?
Dat is een echte must-have.
Nog niet, misschien daar ook maar eens induiken. Had 't tot nu toe iig niet nodig omdat ik eigenlijk alleen de BlackSquare gebruik zonder add-ons. Die PMS50 GTN750 gebruik ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Je gebruikt helemaal geen add-ons? :o
Ik heb +/- 1TB aan add-ons..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Nee, Fenix, PMDG, Black Square zo af en toe een freeware airport en livery en dat is 't dan :)

De Black Square werkt nu, heb de PMS50 GTN750 in de community map gezet en werkt zonder problemen. Nu onderweg van Ust-Kamchatsk onderlangs de Beringzee naar Alaska, zal wel een paar dagen duren met de Caravan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sQ_H2U_-7BofbWDWGirSOwCeLw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wxibMeBfmRA4rCJnMM8TzmMn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Voor de Fenix gebruikers: is het het waard om de 319/321 addon te kopen? Ik bedoel, de addon verdubbeld zo’n beetje de prijs dus wat krijg je meer, behalve het ‘idee’ dat je een 321 vliegt met misschien wat kleine wijzigingen? Of zijn de verschillen veel groter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Wilde schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:17:
Voor de Fenix gebruikers: is het het waard om de 319/321 addon te kopen? Ik bedoel, de addon verdubbeld zo’n beetje de prijs dus wat krijg je meer, behalve het ‘idee’ dat je een 321 vliegt met misschien wat kleine wijzigingen? Of zijn de verschillen veel groter?
Niet echt. Enkel de fuselage is groter en kleiner.
Ik heb enkel de 320. Hou het daar voorlopig bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:17:
Nee er is geen groot verschil.
Meer Pax en iets langer vliegen. (A320 langer)
Maar het gaat bij veel mensen er om dat ze bij de juiste maatschappijen nu ook het juiste toestel kunnen pakken.
KLM /Transavia gaan vooral met A321 NEO vliegen.
Als je dan alleen de A320 heb is dat minder "real"
Nu zeker er ook ene gratis update van Fenix is die Sharklets ( SL) toevoegt waar door het vliegtuig weer een stuk zuiniger is.

Maar de A321 voelt gewoon wat stijver aan doordat die zwaarder is en ook dus een hogere snelheid aan lift nodig hebben.
Dus langere banen vereist.
En gevaar voor een TAILSTRIKE. Ja ik heb de baan al eens als schuurpapier gebruikt. :+
Maar het is helemaal wat je zelf wil.
Is het waard om hem extra er bij te kopen..... voor een af en toe vlieger , nee ......
Maar ben je airbus liefhebber... ja , wil je gewoon diverse modellen hebben in je Floot, JA
Maar vlieg je alleen in de cockpit zul je niet echt veel merken op wat kleine dingen na.

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 29-12-2024 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Thanks. Helder.. tja als je toch voor realisme gaat dan heb je bij KLM/Transavia inderdaad de Neo nodig en die lijkt er dan niet te komen.. Vind ik best maf, want dat moet bij Fenix toch te maken zijn afhv hun huidige 321 en levert ze best verkopen op. Lijk me.

Ik vind zoals gezegd de meerprijs voor de 321 flink, dus dan wordt het de 320. Jammer want ik wil wel zo dicht mogelijk als kan tegen de echte vluchten van die maatschappijen aan zitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
LVFR is eventueel ook een optie voor A319/A320/A321. Komen ook met een shitload aan liverys. Alleen zal je vast iets inleveren aan realisme tov van Fenix. Maar daar kan ik niet over oordelen omdat ik op Xbox vlieg. Of liever vloog....

Overigens hebben ze ook de A318, A330 Neo en A340.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 29-12-2024 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:53:
LVFR is eventueel ook een optie voor A319/A320/A321. Komen ook met een shitload aan liverys. Alleen zal je vast iets inleveren aan realisme tov van Fenix. Maar daar kan ik niet over oordelen omdat ik op Xbox vlieg. Of liever vloog....

Overigens hebben ze ook de A318, A330 Neo en A340.
Ik heb ze allemaal.

Je moet best wel wat inleveren inderdaad als je real wil.
Of mods instaleren zou dat ze met FBW werken.
Maar die zijn ook verouderd.
Maar ze worden wel steeds beter.
De vliegtuigen die ze nu hebben zijn deze: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2757_qkcucAuCuADPup1raX46w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R8zuuEYwad3n5aYfYwYGeLsp.png?f=fotoalbum_large

En ze zijn dacht ik bezig met een grotere versie van de A340.
En ook bezig met veel updates voor hun oude toestellen.
Maar zo lang die MP van MSFS2024 niet open gaat word er geen updates toegevoegd.
Jammer want ze waren al van dag een klaar die de 2024 versie.

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 29-12-2024 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Kan niet wachten op de A350 van Inibuilds. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Rivanov schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:06:
Zit te twijfelen om FSiPanel te kopen. Sinds enkele dagen beschikbaar voor 2024.

Iemand hier die dit gebruikt / heeft gebruikt? :)
ja ik heb het, en heb het ook wel gebruikt.

werkt redelijk goed idd... en ook leuk om landingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Rivanov schreef op maandag 30 december 2024 @ 07:04:
Kan niet wachten op de A350 van Inibuilds. 8)
Ik kan niet wachten op de 757 van Bluebird. Ze willen dat ie perfect is en daarom duurt het lang. Ze zullen wel wat cash achter de hand hebben want op een gegeven moment moeten er toch inkomsten gegenereerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

cbr600f4i schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:21:
[...]

Ik kan niet wachten op de 757 van Bluebird. Ze willen dat ie perfect is en daarom duurt het lang. Ze zullen wel wat cash achter de hand hebben want op een gegeven moment moeten er toch inkomsten gegenereerd worden.
Is het niet een een mans projectje? Een hobby project?
Had m ook graag al willen hebben idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Zijn er die de Fenix gebruiken i.c.m. simrate increase en decrease. Ik heb simrate incr. en decr. gebind aan [Ctrl] + [=] en [Ctrl] + [-] maar ik heb niet het idee dat er wat gebeurd behalve dan dat bij [Ctrl] + [-] de fenix even raar beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@Sparkiezz Volgens mij werkt de Fenix simrate enkel via de FMC. Zo gebruik ik het in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 30-12-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Rivanov schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:10:
@Sparkiezz Volgens mij werkt de Fenix simrate enkel via de FMC. Zo gebruik ik het in ieder geval.
Ahh vandaar. Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
456 schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:27:
[...]

Is het niet een een mans projectje? Een hobby project?
Had m ook graag al willen hebben idd!
Zou best eens kunnen, meer als 3 die betrokken zijn in het geheel heb ik niet kunnen ontdekken. Al vermoed ik dat er nog een paar developers meewerken want er wordt ook gewerkt aan de 767 en 787.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 21:52
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de keyboard input te activeren op de GTN530?
Krijg het niet voor elkaar. Als ik wat rond kijk op Youtube zou dat keyboard blauw moeten worden als het geactiveerd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zw60MDVTGbqbecokKRi_2qIUaaY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Gc8aYFxp4RnpYHbXaMSYg4iz.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
JayZeeTie schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:39:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de keyboard input te activeren op de GTN530?
Krijg het niet voor elkaar. Als ik wat rond kijk op Youtube zou dat keyboard blauw moeten worden als het geactiveerd is.

[Afbeelding]
klopt, gewoon met je muis op klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 21:52
Dirtyrockers schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:04:
[...]

klopt, gewoon met je muis op klikken.
En exact dat werkt dus niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
JayZeeTie schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:34:
[...]

En exact dat werkt dus niet :9
Als bij mij de muisknop ergens niet op werkt klik ik meestal Middle mouse of right mouse button. Dan zoomt het beeld in en uit en reset soort van de muisknop. Anders een keer esc en meteen weer esc..

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uusNC1OB1V9di8N_RoTX2E6GjoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSIxilWOAagxnOqscnfDdpVM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soliest
Allemaal de beste wensen voor FS2024.... duhhh 2025 😅
Dat we maar een hoop mooie patches en fixes gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 00:42:
Allemaal de beste wensen voor FS2024.... duhhh 2025 😅
Dat we maar een hoop mooie patches en fixes gaan krijgen.
Zelfde, ja dat hoop ik ook al vermaak ik me nu ook wel met XP12 ( Wle met Toliss A320NEO en veel plug ins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Iemand tips / advies om de reverse thrust van een Boeing te mappen op een HOTAS? En dan specifiek in mijn geval de STECS Mini Plus.

Bij de settings heb je namelijk “Toggle Thrust” and “Hold Thrust” .. maar krijg het niet lekker voor elkaar. En een rondje op de diverse fora geeft ook vaak aan dat dit in-game niet goed werkt en je moet uitwijken naar Spad.next/FSUIPC/AAO.

Ik heb Axis and Oh’s, dus dat zou een optie zijn. Maar ben benieuwd of jullie nog tips hebben hierin.

De Airbus werkt met detents en dat werkt top..maar de Boeing werkt weer net anders helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44

CNS

Ik kan opeens geen VIP Charter missies meer vinden. Als Employee niet en als Freelancer niet. Meer mensen dit probleem. Lijkt wel alsof ze gewoon niet meer gegenereerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 16:55
CNS schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:17:
Ik kan opeens geen VIP Charter missies meer vinden. Als Employee niet en als Freelancer niet. Meer mensen dit probleem. Lijkt wel alsof ze gewoon niet meer gegenereerd worden.
Net even gekeken en inderdaad geen VIP missies. Zelf denk ik dat het even tijd nodig heeft want volgens mij schieten wij nu naar de Winter mission Hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste vlucht van 2025 van Hamburg naar Amsterdam in een Airbus A320 van Lufthansa zit erop en het was genieten van Microsoft Flight Simulator 2024.

Ik was met de launch van de game begonnen op de Xbox Series X en daarop was het onspeelbaar. Toen toch maar de game op de PC geïnstalleerd en toen begon het genieten.

Microsoft Flight Simulator 2024 is nu mijn favoriete flight sim en ik ben van plan het veel te spelen. Wel zijn er nog kleine bugs waar in 2025 veel patches voor komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Voor degene in dit forum die nog een stick zoeken, op iBood vandaag een best aardige aanbieding:
https://www.ibood.com/nl/...-x-airbus-4460219/1173952

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:59
456 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:01:
Voor degene in dit forum die nog een stick zoeken, op iBood vandaag een best aardige aanbieding:
https://www.ibood.com/nl/...-x-airbus-4460219/1173952
Bedankt, zat al een tijdje te azen op zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:55
Ensinker schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:22:
[...]

Bedankt, zat al een tijdje te azen op zoiets.
Ik heb m ook Niet gek voor die prijs!

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

franssie

Save the albatross

Is inderdaad prima stick, ik vlieg er alles mee. En het leuke is de twist waarmee je pedalen kan simuleren.
Ding staat overigens links van mij (zoals PIC in de kesit) zodat je je rechterhand vrij houdt om allerlei dingen in te stellen etc.

edit: enige nadeel, die throttle is redelijk lomp, dus ik gebruik een externe die wel nauwkeurig is in te stellen. Ik heb er nu de interieur verlichting aan hangen oid.

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 01-01-2025 16:43 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Helaas gaat bij mij de VR nu ook regelamtig de mist in. Een hele tijd meerdere vluchten achterelkaar kunnen maken zonder problemen, maar sinds vorige week slaat de headset ineens vast. Ik zie op mijn monitor nog wel dat de sim reageerd op de bewegingen van de headset en ik vlieg ook gewoon verder, maar het beeld in de headset staat dan stil. Als ik dan Virtual Desktop op zowel de pc als op de headset herstart, dan kan ik meestal wel weer verder, maar is toch wel een heel gedoe.
In een ander spel heb ik daar geen last van, alleen in FS2024. Ik hoop dan wel dat er snel een update gaat komen met nu echte fixes.

Pagina: 1 ... 32 ... 42 Laatste