|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
nope kan nietKozzmozz schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:20:
Is het al iemand gelukt om de control settings van MSFS 2020 te kopiëren naar MSFS 2024.
Heb geen zin om een ganse avond elke key-binding af te lopen van mijn Thrusmaster TCA Captain Pack Airbus Edition.
Herkenbaar.. ik vlieg net een Robinson terug naar een klant. Bij het taxien al de melding snelheid te hoog voor flaps, xp en reputatie eraf. Vervolgens blijft de speedo en alles verbonden op 0 tijdens de vlucht. Tijdens landen alles aan de hand, flap waarschuwingen, stall.. niet te doen.PThijssen schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:38:
[...]
...Had net ook nog een zeer vervelende bug in carriere.. Ook die aftrek van het niet aankondigen dat je over een vliegveld vliegt. Ik zie vaak niet eens dat er een vliegveld in de buurt is.
Alles bij elkaar kun je het toch bijna niet geloven? Er is toch uitvoerend getest, kwaliteit controle, etc. etc. ? Ik ben wel héél benieuwd hoe men met welke houding woensdag in dat dev overleg gaan zitten. Op het officiële forum lijkt de houding vooralsnog te leunen naar we doen net alsof het maar heel marginaal is. De lijst met 'erkende' bugs is echt zo klein, daar zie ik amper iets staan wat hier maar ook daar veelvuldig gemeld wordt.
Enkel Graphics moet je opnieuw instellen waar nodig.
[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 25-11-2024 17:33 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Vraagje, gebruik naar de TCA Airbus X joystick, throttles en rudders ook de controller en muis, standaar staat muis op rechter muis klik, weet iemand hoe je deze kan veranderen naar linkermuis klik?
Ja gewoon met de livery installer van Fenix doen eerste die je nu heb staan , weg halen dus Uninstaleren en dan weer InstallerenRivanov schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:14:
Heb jij liveries voor de Fenix in MSFS 2024 @ravw ?
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
MSFS2020 is beter, sneller en de graphics zijn scherper.
Dus probeer hem eerst via game pass voordat je hem koopt.
Er zijn erg veel kopers die er spijt van hebben en ook velen hebben via een refund hun geld terug gevraagd.
Ohw.. en oeps 😅
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MWKf6oKdFpTNiJPcfMC8L3FC.jpg?f=user_large)
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Meteen na de eerste installatie net als iedereen wel opstartproblemen gehad, maar ook snel gewoon kunnen vliegen. Met een fps van 100-150 fps.. Op ultra.. 7800X3D/32Gb/RX6950RT. Tot en met vrijdag. Vanaf zaterdag maar 55-60 fps terwijl ik niks veranderd heb. Vanmorgen de game verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat hielp ook niet. Nu terug naar high i.p.v. ultra en zo'n 65 fps. Prima speelbaar, maar toch..
Iemand een idee?
Vorige week, ergens de 24H2 win11 update gedaan. Komt het daardoor?
Fenix A320 seriePThijssen schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:49:
Voor mij is 2024 gewoon goed (genoeg) en denk ik dat het wel goed gaat komen.
Winwing software
GSX Pro
Werken al onder MSFS2024
En zelfs FSLTL lijkt goed te lopen als die er in staat.
En we zijn een week verder bijna.
Dus komt echt wel goed hoor.
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Er worden steeds meer dingen gestreamd en toegevoegd dus ja hij word zwaarderstrider1007 schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:52:
Benieuwd of meer mensen hier last van hebben:
Meteen na de eerste installatie net als iedereen wel opstartproblemen gehad, maar ook snel gewoon kunnen vliegen. Met een fps van 100-150 fps.. Op ultra.. 7800X3D/32Gb/RX6950RT. Tot en met vrijdag. Vanaf zaterdag maar 55-60 fps terwijl ik niks veranderd heb. Vanmorgen de game verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat hielp ook niet. Nu terug naar high i.p.v. ultra en zo'n 65 fps. Prima speelbaar, maar toch..
Iemand een idee?
En ook de servers lijken het met moeite nog te kunnen oppakken.
Alles moet gewoon nog even goed op elkaar afgestemd worden
Misschien dat er nu na een week wat betere texturen worden ingeladen via de cloud en dat dit meer eist van je hardware?strider1007 schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:52:
Benieuwd of meer mensen hier last van hebben:
Iemand een idee?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ach wees blij dat hij al ready is voor MSFS2024Rivanov schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:12:
Ik ben nu onderweg met de Fenix A320 van EDDF - LEBL en ondanks dat ik tegen de 100FPS heb stuttert hij nu ook af en toe.. ook qua audio. Erg hinderlijk.
Dat het nog niet goed loopt oke dat snap ik ..
Maar de eerste grote patch van MSFS 2024 moet nog komen en er zijn zo veel dingen nog niet eens klaar,
Maar vind gezien nu een week toch al snel gaan met dingen.
Oh nee zeker! Maar weet ook niet of het specifiek aan de Fenix ligt of aan de servers op dit moment.ravw schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:14:
[...]
Ach wees blij dat hij al ready is voor MSFS2024
Dat het nog niet goed loopt oke dat snap ik ..
Maar de eerste grote patch van MSFS 2024 moet nog komen en er zijn zo veel dingen nog niet eens klaar,
Maar vind gezien nu een week toch al snel gaan met dingen.
Heb vandaag nog niets anders gevlogen dan de Fenix.
Ja ik herkendat Ik heb ook alleen nog maar vluchtjes gedaan met Fenix.Rivanov schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:19:
[...]
Oh nee zeker! Maar weet ook niet of het specifiek aan de Fenix ligt of aan de servers op dit moment.
Wel leuk dat we morgen over een week iedereen zo zat te vloeken en te tieren over dat MSFS 2024 , maar nu toch redelijk weer rustig worden en toch weer hun vluchtjes doen.
Ik had zo iets van .. het komt wel , het is nieuw en dus gebeuren er dingen die even niet wenselijk zijn .
Maar we moeten het even een paar maandjes geven .
Over 4 jaar is dit geblaat weer het zelfde met MSFS2028
Dat is bij elke overgang van een Flightsim dat mensen eerste klagen.
FS X 10 a 20 fps veel mensen gelijk boos.
Maar FS was toen gewoon dat je een goede PC moest hebben. Een jaar later waren de PC wel krachtig genoeg en betaalbaar , iedereen was weer blij.
Zie elke keer deze "haat"liefde"verhouding met de verschillende flightsims van Microsoft.
We zijn gelukkig van de Club 97% af
Can't.Reply.Must.Do.Flights.In.Career.Mode.ravw schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:28:
[...]
Ja ik herkendat Ik heb ook alleen nog maar vluchtjes gedaan met Fenix.
Wel leuk dat we morgen over een week iedereen zo zat te vloeken en te tieren over dat MSFS 2024 , maar nu toch redelijk weer rustig worden en toch weer hun vluchtjes doen.
Ik had zo iets van .. het komt wel , het is nieuw en dus gebeuren er dingen die even niet wenselijk zijn .
Maar we moeten het even een paar maandjes geven .
Over 4 jaar is dit geblaat weer het zelfde met MSFS2028
Dat is bij elke overgang van een Flightsim dat mensen eerste klagen.
FS X 10 a 20 fps veel mensen gelijk boos.
Maar FS was toen gewoon dat je een goede PC moest hebben. Een jaar later waren de PC wel krachtig genoeg en betaalbaar , iedereen was weer blij.
Zie elke keer deze "haat"liefde"verhouding met de verschillende flightsims van Microsoft.
We zijn gelukkig van de Club 97% af![]()
(maar je hebt gelijk
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Landen is makkelijk...DutchOwnage schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:36:
Ben ook nogal hooked aan career op het moment. Bezig met die taildaggers licentie. Landen is ff lastig met die dingen als je er nog nooit mee gevlogen heb
Gewoon als normaal.
Alleen het laatste stuk moet je even wat dingen weten ...
Zorg dat je net boven stall speed aankomt. ( Full flaps pas op het laatste moment)
Op het moment dat je hoofd wielen de grond raken gas helemaal terug en laat hem ver onder de stall speeds komen . je staart zal gaan zakken wacht tot die op de grond staat , en trek je stick naar je toe en HOUD DEZE NAAR JE TOE GETROKKEN ... en dan je brakes.
Niet je brakes zonder stick .....
Door je stick naar je toe te trekken geef je druk op de staartwiel. en zog je dat deze aan de grond blijft , zo niet .... ligt je met de neus in de grond of ben je geflipped.
Als je de juiste plane heb , kun je hem bijna stil hangen als de wind gunstig is en heel kort landen.
Ik kan met sommige al binnen a 3 a 4 meter stil staan
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 25-11-2024 20:46 ]
Dat laatste gebeurde dus bij poging 1ravw schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:42:
[...]
Landen is makkelijk...
Gewoon als normaal.
Alleen het laatste stuk moet je even wat dingen weten ...
Zorg dat je net boven stall speed aankomt. ( Full flaps pas op het laatste moment)
Op het moment dat je hoofd wielen de grond raken gas helemaal terug en laat hem ver onder de stall speeds komen . je staart zal gaan zakken wacht tot die op de grond staat , en trek je stick naar je toe en HOUD DEZE NAAR JE TOE GETROKKEN ... en dan je brakes.
Niet je brakes zonder stick .....
Door je stick naar je toe te trekken geef je druk op de staartwiel. en zog je dat deze aan de grond blijft , zo niet .... ligt je met de neus in de grond of ben je geflipped.
Als je de juiste plane heb , kun je hem bijna stil hangen als de wind gunstig is en heel kort landen.
Ik kan met sommige al binnen a 3 a 4 meter stil staan
De stick pas los laten als je de brakes heb los gelaten.DutchOwnage schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:48:
[...]
Dat laatste gebeurde dus bij poging 1Tweede poging ging wel goed, al was het maar net aan.. Maar bedankt voor de tips, kan ik zeker wat mee
Dus het is: hoofd wielen op de grond . gas verminderen , staart laten zakken
Wachten tot staart wiel op de grond staat. (als je zeker ben dat je geen lift meer heb of krijgt kan je hem al naar je toe trekken)
stick naar je toe trekken helemaal en vast houden. dan de brakes opvoeren tot stilstand.
Dit kan best snel ... bij stilstand en dan je brakes los dan pas je stick naar centraal gooien.
Ook bij wegrijden je staart op de grond houden.
Je staart wiel is je stuur ... dus ook met vertrek is stick naar je toe halen.
Tot gewenste snelheid en dan rustig terug naar centraal.
Hier een mooi filmpje waar je het goed ziet
En meerdere technieken van het landen.
Ook uitleg van vertrek.
YouTube: Learning to LAND a Tailwheel Airplane | Tailwheel Training: Part 1
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 25-11-2024 21:21 ]
Aan de servers, ik heb het ook.Rivanov schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:19:
[...]
Oh nee zeker! Maar weet ook niet of het specifiek aan de Fenix ligt of aan de servers op dit moment.
Doorgaans 100FPS en dan opeens 15FPS.
Zowel Fenix als standaard vliegtuigen.
Ik heb het idee dat het komt door de AI vliegtuigen, deze heb ik nog niet getest om uit te schakelen of te verminderen.
PSN: plexforce (ps4)
Installeren ging erg soepel, aansluiten en hij is standaard al ingesteld en te gebruiken. Ik heb hem alleen geinverteerd omdat het erg onnatuurlijk aanvoelde. Nu duw ik mijn linkervoet naar voren om naar rechts te gaan. Is dat in een echt vliegtuig ook zo?
Thx again man. Toch grappig die career, anders had er nooit aan gedacht om achter de knuppel van zo'n ding te kruipen. Maar het is echt fun. Even wat anders dan airliners.ravw schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:02:
[...]
De stick pas los laten als je de brakes heb los gelaten.
Dus het is: hoofd wielen op de grond . gas verminderen , staart laten zakken
Wachten tot staart wiel op de grond staat.
Dan stick naar je toe trekken helemaal en vast houden. dan de brakes opvoeren tot stilstand.
Dit kan best snel ... bij stilstand en dan je brakes los dan pas je stick naar centraal gooien.![]()
Ook bij wegrijden je staart op de grond houden.
Je staart wiel is je stuur ... dus ook met vertrek is stick naar je toe halen.
Tot gewenste snelheid en dan rustig terug naar centraal.
Hier een mooi filmpje waar je het goed ziet
En meerdere technieken van het landen.
Ook uitleg van vertrek.
YouTube: Learning to LAND a Tailwheel Airplane | Tailwheel Training: Part 1
NEE de kant die je intrapt moet je ook op gaan...PThijssen schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:21:
Zo, die rudder pedals zijn wel heel erg wennen. Maar net zoals 2024,zal het wel even duren voordat het helemaal soepel loopt.
Installeren ging erg soepel, aansluiten en hij is standaard al ingesteld en te gebruiken. Ik heb hem alleen geinverteerd omdat het erg onnatuurlijk aanvoelde. Nu duw ik mijn linkervoet naar voren om naar rechts te gaan. Is dat in een echt vliegtuig ook zo?
Leer dit aan want het is moeilijk af te leren ....
En leer je rem afhankelijk te gebruiken door in te trappen per voet.
Sneller draaien.
ZO ben ik ooit begonnen met FS ....DutchOwnage schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:22:
[...]
Thx again man. Toch grappig die career, anders had er nooit aan gedacht om achter de knuppel van zo'n ding te kruipen. Maar het is echt fun. Even wat anders dan airliners.
Dit is gewoon fun
Straks als je die taildraggers goed kan landen moet je eens gaan bushflyen.
hele kleine landings trips op zoeken of gewoon rivier bedden , boven op een berg Als je maar plek heb om weer te kunnen vertrekken ...
GA / Bush vliegen is echt heel anders en veel hoger fun gehalte
In eens ga je overal landingsplekken zien .....
met of zonder landings baan ...
STOL
YouTube: Backcountry Aviation's STOL Tips: (The Approach)
Alaska is een grote speeltuin
YouTube: Great fun Supercub Bushflying in Alaska
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 25-11-2024 21:40 ]
DutchOwnage schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:36:
Ben ook nogal hooked aan career op het moment. Bezig met die taildaggers licentie. Landen is ff lastig met die dingen als je er nog nooit mee gevlogen heb
:strip_exif()/f/image/4Bnqc0aDYAUdkN22oYVmFF0m.jpg?f=fotoalbum_large)
de eerste keer
PSN ID: Svennie-NL
Haha het zijn mooie tijden voor de hardware boeren. Hier ook vanmiddag dezelfde pedals besteld + tca boeing yoke pack gekocht en een Crystal light. Het is ook wel even klaar zo en nu maar hopen dat er snel een PMDG beschikbaar komtPThijssen schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:49:
Ohw.. en oeps 😅
[Afbeelding]
De vr controllers van de Pimax werkt best goed in 2024 trouwens. Omdat de aangewezen knoppies nu blauw highlighten kan je vrij snel in vr alles bedienen. Werkt best goed.
Ik ben het verder eens met sommige andere opmerkingen hier: geef de sim een paar maandjes (en wat meer local streaming) en dan komt het best goed
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Sowieso complimenten aan deze GoT community.PThijssen schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:49:
...
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat MSFS2024 nog echt niet bugvrij is, er is nog een lange weg te gaan.
Maar we 'doen het er maar mee', hebben er al lol mee.
Als ik op het officiele MSFS forum kijk, hoe daar met vuile vis wordt gegooid, en hoe leden elkaar de maat nemen, kan ik hier iedereen een compliment geven dat er constructief wordt gediscussieerd, of dat er gewoon plezier gemaakt wordt met wat we al hebben.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Probeer die vraag in het 2020 draadje eensVan der Berg schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:00:
Ik vloog vandaag in FS 2020 Premium Deluxe-versie met een Airbus A318. De toren bleef maar herhalen dat wij naar 12.000 voet moesten. Maar de Ai piloot bleef verder vliegen. Is dit al opgelost in FS 2020
Beste is om de laatste tig berichten in dit draadje even door te lezen. Dat zou je een aardige indruk moeten geven..DeJurist schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:04:
Tot nu toe heb ik het nog niet aangeschaft op de Xbox, omdat er veel berichten zijn over ondermaatse graphics. Weet iemand of dit inmiddels is opgelost, of zijn er nog steeds serverproblemen?
Ik ben flyTampa Eham aan het instaleren... ben benieuwd.
[ Voor 18% gewijzigd door appie35 op 25-11-2024 22:27 ]
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Ik heb de avond van het uitbrengen van MSFS2024 diverse dingen gevolgd , zowel FB als Asobo en hier.456 schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:52:
[...]
Sowieso complimenten aan deze GoT community.
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat MSFS2024 nog echt niet bugvrij is, er is nog een lange weg te gaan.
Maar we 'doen het er maar mee', hebben er al lol mee.
Als ik op het officiele MSFS forum kijk, hoe daar met vuile vis wordt gegooid, en hoe leden elkaar de maat nemen, kan ik hier iedereen een compliment geven dat er constructief wordt gediscussieerd, of dat er gewoon plezier gemaakt wordt met wat we al hebben.
Mijn eerste indruk was ook niet mals.
Maar 10 min later kon ik er wel om lachen en zag gewoon de humor er van in ...
Het is niet anders.
Maar denk ook omdat hier toch wat oudere mensen zitten dat die minder geneigd zijn om maar te blijven vuur schieten.
En op Asobo forum en FB zijn er ook die alleen komen om te trollen en negatief te zijn.
Hier ook wel maar hier ook wel maar toch ook positieve geluiden.
En dat maakt dat de sfeer ook omslaat naar het psoitieve.
Mede ook de reden dat ik van Fenix en GSX geplaatste heb.
En ook mijn houding die avond dat het uitkwam gewoon rustig gehouden en mensen hier tot rust gemaand
Op het Asobo forum merk je gewoon dat veel mensen ontevreden hebben omdat er gewoon van uit hun zelf een hoge verwachting had, ja dat ligt dan niet aan Asobo of MS.
Het het hele server om hun gat kwam te liggen ja ... Mis inschatting van de mensen bij MS/Asobo
Maar ik heb gelijk al als we met de kerst weer op het niveau zitten met de goede vliegtuigen en dingen dan is het nog mooi.
Maar nu al met Fenix en met GSX te kunnen gebruiken in MSFS2024
dat gaat snel.
Dus zo negatief is het allemaal niet.
Dat ik nu 9 van de 10 vluchten geen aankomst airport heb.. ja dat is minder. (server wil hem niet inladen.)
maar het komt allemaal wel weer.
Soms denk ik wel eens bij die zeurende lui , ga dan bij Microsoft of Asobo werken als je het beter weet.
Dat we nu weer kunnen vliegen met een FS ... mogen we alleen maar blij om zijn.
NA FS X was niets meer in de planning.
Nu hebben we er al weer twee in onze verzameling bij mogen voegen van de Flightsims
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 25-11-2024 22:32 ]
1) die verwachting is zelf gecreëerd door ms/asorbo, dat die verwachtingen niet gehaald worden ligt toch echt aan ms/asorbo zelf, anders hadden ze maar transparant moeten zijn over de staat van 2024.ravw schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:21:
[...]
Ik heb de avond van het uitbrengen van MSFS2024 diverse dingen gevolgd , zowel FB als Asobo en hier.
Mijn eerste indruk was ook niet mals.
Maar 10 min later kon ik er wel om lachen en zag gewoon de humor er van in ...
Het is niet anders.
Maar denk ook omdat hier toch wat oudere mensen zitten dat die minder geneigd zijn om maar te blijven vuur schieten.
En op Asobo forum en FB zijn er ook die alleen komen om te trollen en negatief te zijn.
Hier ook wel maar hier ook wel maar toch ook positieve geluiden.
En dat maakt dat de sfeer ook omslaat naar het psoitieve.
Mede ook de reden dat ik van Fenix en GSX geplaatste heb.
En ook mijn houding die avond dat het uitkwam gewoon rustig gehouden en mensen hier tot rust gemaand![]()
Op het Asobo forum merk je gewoon dat veel mensen ontevreden hebben omdat er gewoon van uit hun zelf een hoge verwachting had, ja dat ligt dan niet aan Asobo of MS.
Het het hele server om hun gat kwam te liggen ja ... Mis inschatting van de mensen bij MS/Asobo
Maar ik heb gelijk al als we met de kerst weer op het niveau zitten met de goede vliegtuigen en dingen dan is het nog mooi.
Maar nu al met Fenix en met GSX te kunnen gebruiken in MSFS2024
dat gaat snel.
Dus zo negatief is het allemaal niet.
Dat ik nu 9 van de 10 vluchten geen aankomst airport heb.. ja dat is minder. (server wil hem niet inladen.)
maar het komt allemaal wel weer.
Soms denk ik wel eens bij die zeurende lui , ga dan bij Microsoft of Asobo werken als je het beter weet.
Dat we nu weer kunnen vliegen met een FS ... mogen we alleen maar blij om zijn.
NA FS X was niets meer in de planning.
Nu hebben we er al weer twee in onze verzameling bij mogen voegen van de Flightsims
2) kerst is erg optimistisch, ergens eind volgend jaar is meer realistisch.
Dat er heel veel vliegvelden en toestellen uit 2020 het in 2024 niet doen boeit me niet, als je lang genoeg in het flight sim wereldje meeloopt weet je dat iedere flight sim bij uitkomst en updates problemen heeft ... allemaal, stuk voor stuk.
Het grote probleem met 2024 is dat de basis gewoon niet goed is.
- te afhankelijk van streaming
- optimalisatie is veranderd van de druk op gpu naar cpu verleggen in 2d, en weer terug naar gpu in 3d : er zit geen beetje balans in.
- meest simpele : Controller profielen worden niet onthouden
- flight dynamics : Zitten echt all over the place.
- weather dynamics : zelfde verhaal, sync bijvoorbeeld je luchtdruk maar eens : spontaan zit je +/- 1000 voet onder de aardbodem.
Is 2024 bruikbaar ? Ja
Is het zoals geadverteerd ? Not even close
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ja heb altijd nog zo iets van eerst zien dan geloven....dierkx36 schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:54:
[...]
1) die verwachting is zelf gecreëerd door ms/asorbo, dat die verwachtingen niet gehaald worden ligt toch echt aan ms/asorbo zelf, anders hadden ze maar transparant moeten zijn over de staat van 2024.
2) kerst is erg optimistisch, ergens eind volgend jaar is meer realistisch.
Dat er heel veel vliegvelden en toestellen uit 2020 het in 2024 niet doen boeit me niet, als je lang genoeg in het flight sim wereldje meeloopt weet je dat iedere flight sim bij uitkomst en updates problemen heeft ... allemaal, stuk voor stuk.
Het grote probleem met 2024 is dat de basis gewoon niet goed is.
- te afhankelijk van streaming
- optimalisatie is veranderd van de druk op gpu naar cpu verleggen in 2d, en weer terug naar gpu in 3d : er zit geen beetje balans in.
- meest simpele : Controller profielen worden niet onthouden
- flight dynamics : Zitten echt all over the place.
- weather dynamics : zelfde verhaal, sync bijvoorbeeld je luchtdruk maar eens : spontaan zit je +/- 1000 voet onder de aardbodem.
Is 2024 bruikbaar ? Ja
Is het zoals geadverteerd ? Not even close
Niet alle beloftes die Asobo gemaakt heb, ik ben vanaf het begin af aan al niet happerig geweest met alles wat ze vertelde over MSFS2024.
Zelfde verhaaltje was ook bij MSFS2020
Ik ben misschien daarin al wat ouder en heb zo iets we zien het wel.
Dat we nu al met Fenix en met GSX aan de gang kunnen is al heel wat.
Het heeft 2 a 3 jaar geduurd voor dat er in MSFS2020 eens een real vliegtuig kwam.
FBW A320 was een stapje de goede richting in.
Maar ook niet goed in het begin.
ach gewoon wat meer wijn drinken ipv Azijn... wil ook nog wel eens helpen.
Inmiddels loop ik lang genoeg in het flightsim wereld rond om te weten hoe het gaat.ravw schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:07:
[...]
Ja heb altijd nog zo iets van eerst zien dan geloven....
Niet alle beloftes die Asobo gemaakt heb, ik ben vanaf het begin af aan al niet happerig geweest met alles wat ze vertelde over MSFS2024.
Zelfde verhaaltje was ook bij MSFS2020
Ik ben misschien daarin al wat ouder en heb zo iets we zien het wel.
Dat we nu al met Fenix en met GSX aan de gang kunnen is al heel wat.
Het heeft 2 a 3 jaar geduurd voor dat er in MSFS2020 eens een real vliegtuig kwam.
FBW A320 was een stapje de goede richting in.
Maar ook niet goed in het begin.
ach gewoon wat meer wijn drinken ipv Azijn... wil ook nog wel eens helpen.
Er zijn 4 type mensen die je nooit moet geloven :
Politici, bankiers, religieuzen en developers.
Als ms/asorbo eerlijk/duidelijk was geweest over de staan van 2024 had ik er minder moeite mee gehad als nu, want nu zijn we, de 2024 bezitters, niks anders als betalende alpha testers.
Maar goed, we zullen het er mee moeten doen.
Amuseer me wel met de H225, hoop alleen wel dat de HPG mensen snel wat kunnen doen aan het model (zij het met of zonder toestemming van ms/asorbo)
Zet daar ook maar bij handelaren.dierkx36 schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:25:
[...]
Inmiddels loop ik lang genoeg in het flightsim wereld rond om te weten hoe het gaat.
Er zijn 4 type mensen die je nooit moet geloven :
Politici, bankiers, religieuzen en developers.

Er zijn er bij die hadden hun moeder nog op marktplaats gezet als ze hun per kilo hadden kunnen verkopen.
IK heb al 30 jaar met gemeente / ambeteren lui op me werk te maken en in mijn familie zitten er ook ene hoop.
Dus eigenlijk heel mijn leven al met dat soort lui opgescheept.
Heb daar echt een aversie tegen opgebouwd.
Voorde rest ach het is niet anders gewoon genieten met wat ze nu te bieden hebben Asobo
Hoop wel dat ze snel die MP gaan open gooien en dat je zelf dingen in cloud kan gaan zetten of zo als nu het geval is weg halen.
Ik snap het, ik bedoelde te zeggen is dit al opgelost in 2024 editie?PThijssen schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:02:
[...]
Probeer die vraag in het 2020 draadje eens
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Welke?
Singapore = Landmarks Singapore city pack (OrBx)
Dubai = OMDU Skydive Dubai PoI Pack (INIBUILDS)
+ Airport OMDB (INIBUILDS)
Landmarks Dubai City pack (OrBx)
Deze staan nu in Stream bij MS / Asobo
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 26-11-2024 07:17 ]
Dank!ravw schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:13:
[...]
Singapore = Landmarks Singapore city pack (OrBx)
Dubai = OMDU Skydive Dubai PoI Pack (INIBUILDS)
+ Airport OMDB (INIBUILDS)
Landmarks Dubai City pack (OrBx)
Deze staan nu in Stream bij MS / Asobo
Zou zomaar kunnen, vandaar mijn vraag. Als dit de oorzaak is moet het toch bij iedereen fors langzamer gaan? Iedereen heeft dan toc te maken met die hogere eisen.Saekerhett schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:54:
[...]
Misschien dat er nu na een week wat betere texturen worden ingeladen via de cloud en dat dit meer eist van je hardware?
Is het bij jou ook zoveel trager? Gewoon nieuwsgierig..
Ik heb hem al gerefund, Asobo en Microsoft kunnen echt fluiten naar mijn geld als ze deze kwaliteit durven te releasen. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.strider1007 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:04:
[...]
Zou zomaar kunnen, vandaar mijn vraag. Als dit de oorzaak is moet het toch bij iedereen fors langzamer gaan? Iedereen heeft dan toc te maken met die hogere eisen.
Begrijpelijk hoor en hopelijk zien we je op termijn weer terug natuurlijkSaekerhett schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:32:
[...]
Ik heb hem al gerefund, Asobo en Microsoft kunnen echt fluiten naar mijn geld als ze deze kwaliteit durven te releasen. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Het lijkt wel alsof Asobo de code heeft gekopieerd direct nadat FS2020 uitkwam en vanuit daar FS2024 is gaan bouwen.. Daarmee alle wijzigingen en updates die sindsdien in FS2020 zijn aangebracht niet hebben meegenomen. Dan komen in FS2020 later opgeloste bugs nu ook weer terug in FS2024.. Ik hoop echt dat ze nog voor einde jaar met een eerste grote bug-patch gaan komen om de ergste issues op te lossen.
2D heb ik er nog niet op gelet (lees geen FPS counter lopen) maar VR merk ik wel een degradatie (+/- 15% )strider1007 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:04:
[...]
Zou zomaar kunnen, vandaar mijn vraag. Als dit de oorzaak is moet het toch bij iedereen fors langzamer gaan? Iedereen heeft dan toc te maken met die hogere eisen.
Kan idd komen dat ze de streaming capaciteit heb aangepast.
Vorige week zag je dat terrain en modules slecht/half ingeladen werden, dat lijkt nu wel beter.
Krijg je wel meteen xxx LOD meer.
Hier blijft dat precies gewoon grijs, drivers zijn up to date van mijn joystick.
Betreft de Thrustmaster TCA joystick.
Soms gaat het laden heel snel soms zit je maar zo te wachten.
Ook bepaalde instellingen worden niet meegenomen zoals bijvoorbeeld de ene keer heb je live weer, terwijl je dit toch echt had uitgezet.
Ik heb bijvoorbeeld ook bepaalde vliegtuigen die gewoon niet willen starten ook al starten ze op de landingsbaan
ik ging gisteren even over Parijs vliegen er werd niks geladen het leek wel of Parijs gebombardeerd was echter wanneer ik op escape drukte en herstart klikte werdt alles prima geladen.
Wat is die FlyTampa Client traag zeg!
[ Voor 3% gewijzigd door appie35 op 26-11-2024 11:17 ]
Ja door gewoon zelf te vliegen en piloot te spelen.Van der Berg schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:00:
Ik vloog vandaag in FS 2020 Premium Deluxe-versie met een Airbus A318. De toren bleef maar herhalen dat wij naar 12.000 voet moesten. Maar de Ai piloot bleef verder vliegen. Is dit al opgelost in FS 2020
Heeft iemand een oplossing voor de 'detent' melding die soms voorkomt bij het gas geven/verminderen? Ik begrijp het mechanisme maar spelend met een xbox controller is niet echt van toepassing. Ik kan het alleen oplossen door tijdens mijn allerlaatste deel op de final, vlak voor de flare, de throttle in de cockpit zelf te bedienen maar dat resulteert dan in een slechte landing omdat je geen focus kunt hebben.
Hoe kom je bij het echte Schiphol op dat rechter gedeelte (op het panorama deck )of is dat Alleen voor Mensen toegankelijk die een vlucht geboekt hebben
/f/image/5wUk1ancHyQ15ElGUkWfxRJP.png?f=fotoalbum_large)
ik kwam er dus achter nadat ik in flight simulator over dit gebied vloog en ik zag dat daar ook bankjes stonden
Even voor m,ijn duidelijkheid: Heb je je licentie nu wel of niet (gehaald)JimmyNL schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:31:
Nou moe, kan ik eindelijk op de caravan vliegen, sta ik aan de start van een para missie half in een huis. Daar kan ik dus niet uit taxiën. Wel bump dit bump dat. Missie over, zwaar negatief belast in de reputatie. Echt 80% ingeleverd oid. Meldingen over flaps bij de verkeerde snelheid, ik heb 1 meter gereden, weliswaar in het huis. Ergens is dat ook wel heel realistisch, een piloot die in een huis parkeert en taxiet moet zijn license zo snel mogelijk worden afgenomen 🤣.
Heeft iemand een oplossing voor de 'detent' melding die soms voorkomt bij het gas geven/verminderen? Ik begrijp het mechanisme maar spelend met een xbox controller is niet echt van toepassing. Ik kan het alleen oplossen door tijdens mijn allerlaatste deel op de final, vlak voor de flare, de throttle in de cockpit zelf te bedienen maar dat resulteert dan in een slechte landing omdat je geen focus kunt hebben.
Je vindt het Panoramaterras door vanaf de begane grond de (rol)trap of lift te nemen bij café Rembrandt naar de volgende verdieping. Daar neem je de (rol)trap of lift bij balierij 1 naar de tweede verdieping. Via een loopbrug word je naar het Panoramaterras geleid.
Ja dat begrijp ik (sorry voor de onduidelijkheid)JimmyNL schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:48:
@appie35
Je vindt het Panoramaterras door vanaf de begane grond de (rol)trap of lift te nemen bij café Rembrandt naar de volgende verdieping. Daar neem je de (rol)trap of lift bij balierij 1 naar de tweede verdieping. Via een loopbrug word je naar het Panoramaterras geleid.
Maar hoe kom je op dat rechtse gedeelte? (op mijn schreenshot)
@ravw
Zell am See is nu bij mij beschikbaar! en Sankt Johan ook! (met de standaard koeien)
/f/image/resiE9Wf713XSKyGVltryE72.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door appie35 op 26-11-2024 11:57 ]
Dat is heel eenvoudig, je volgt mijn vorig benoemde instructie, daar vind je een vriendelijke dame, met een blauw mantelpakje, als je het haar vriendelijk vraagt zit je zo op het bankjeappie35 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:50:
[...]
Ja dat begrijp ik (sorry voor de onduidelijkheid)
Maar hoe kom je op dat rechtse gedeelte? (op mijn schreenshot)
JimmyNL schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:57:
[...]
Dat is heel eenvoudig, je volgt mijn vorig benoemde instructie, daar vind je een vriendelijke dame, met een blauw mantelpakje, als je het haar vriendelijk vraagt zit je zo op het bankje
/f/image/goJjyVLoN3RiZ7OaLl7HsWrQ.png?f=fotoalbum_large)
Kun je hier in het echt tussen door? (dacht dat daar een hek stond)
Ga gauw eens kijken)
De promonado was vroeger via ehh, dacht de buiten zijde van vertrekhal 2 te bereiken (heb ik het over 30+ jaar geleden)appie35 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:41:
Even off topic vraag voor de Schiphol kenners.
Hoe kom je bij het echte Schiphol op dat rechter gedeelte (op het panorama deck )of is dat Alleen voor Mensen toegankelijk die een vlucht geboekt hebben
[Afbeelding]
ik kwam er dus achter nadat ik in flight simulator over dit gebied vloog en ik zag dat daar ook bankjes stonden
Is dat toen niet veranderd dat je er alleen via de binnenkant van de vertrekhal 2 nog naar toe kon ?
Heb er eigenlijk de laatste jaren niet meer op gelet of die nu nog toegankelijk is voor toeschouwers of alleen maar door slachtoffers (ben geen fan van schiphol om het politiek correct uit te drukken)
[edit]@JimmyNL heeft al geantwoord.
(Café Rembrandt ?? waar zit die dan als je via arrival/departures binnen komt ? )
[ Voor 5% gewijzigd door dierkx36 op 26-11-2024 12:26 ]
Waar MSFS 2024 mij al niet brengt.
Nou heb ik de afgelopen 4 jaar een doorlopend abonnement op schiphol gehad, maar sla mij maar echt dood waar dat cafe zit , zegt me helemaal niks

Kan niet missen .. Grote Rode letters AMSTEL BIER ....dierkx36 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:49:
Zit effe te googlen op dat Cafe Rembrandt :
Nou heb ik de afgelopen 4 jaar een doorlopend abonnement op schiphol gehad, maar sla mij maar echt dood waar dat cafe zit , zegt me helemaal niks![]()
En dan ben ik de laatste jaren al 3 keer op Schiphol geweest.
Om even iemand weg te brengen en op te halen.
Maar Cafe Rembrandt kan je gewoon niet missen.
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 26-11-2024 13:05 ]
Niet toevallig Fenix of zo geinstaleerd ?DutchOwnage schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:21:
Vandaag zijn er een hoop addons toegevoegd hier. SimObjects zijn van 1313 naar 2644 gegaan, dus dat is wel positief.
OF een andere addon dan veranderd dat ook.
Er zijn wel heeeeeeeeeeeeel veel dingen toegevoegd aan STREAMed vanuit de MP FS2020 versie.
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 26-11-2024 13:40 ]
Dit bedoel ik. Zit op Xbox. Veel vliegvelden toegevoegd. Maar ook heel wat livery pakketten voor de A320v1 waar ik dus helemaal niet op zit te wachten. En die volgend mij niet eens te gebruiken zijn, want voor de 787 zijn er ook livery pakketten toegevoegd maar ik zie ze nergens om te gebruiken.ravw schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:23:
[...]
Er zijn wel heeeeeeeeeeeeel veel dingen toegevoegd aan STREAMed vanuit de MP FS2020 versie.
[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 26-11-2024 13:44 ]
Klopt hier ook heel veel oude spullen die ik al bij MSFS2020 er uit had gegooid omdat ze gewoon problemen gaven...DutchOwnage schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:42:
[...]
Dit bedoel ik. Zit op Xbox. Veel vliegvelden toegevoegd. Maar ook heel wat livery pakketten voor de A320v1 waar ik dus helemaal niet op zit te wachten. En die volgend mij niet eens te gebruiken zijn, want voor de 787 zijn er ook livery pakketten toegevoegd maar ik zie ze nergens om te gebruiken.
Ik ging in eens van de 1960 naar 3890 objecten
Ja dat gaat ook komen.....appie35 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:49:
Ik denk dat het de marketplace werkt dat je zelf kunt aanvinken of je iets aan of uit wil zetten.
Denk dat ze eerst alle bestaande addons in Stream willen zetten voor dat ze de MP open gooien
Heel me map staat gelijk vol met gele sterren
Alaska en BC en Idaho mijn GA veldjes zijn er weer
Oostenrijk ook
PS: heb nu 1180 dingen gestreamd staan
En ik mis er nog aardig wat .
[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 26-11-2024 14:05 ]
FPS is very low
Frame Generation not working at all in 2024
FPS performance VRAM bug
TLDR:
- Frame Generation wordt uitgeschakeld door Dev Mode. Wanneer je Dev Mode (binnen Settings) inschakelt en/of uitschakelt dan werkt FG weer.
- Pre-Caching Textures op LOW helpt aanzienlijk in het verminderen van VRAM verbruik
- Texture Quality op Medium helpt aanzienlijk in performance en doet geen afbreuk aan graphics
- Rolling Cache op 0.0 zetten
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 26-11-2024 14:25 ]
Net de Aviator versie gekocht
Effe snel met SIM RATE 6 van Menorca, via de Ebro Delta dan naar Xàbia, en naar València luchthaven.
Lekker ding die Flanker :-P
9950x3d+4090+64DDR
ook eens proberen, ken ze nog nietTimbox88 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:21:
Ik moet zeggen; de weekly missions zijn ook leuk om te doen. Werkt best verslavend!
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Je hebt iedere week drie 'missies/opdrachten' waarmee je punten verdient. Deze week bijvoorbeeld zo laag mogelijk vliegen met een straaljager, een stunt race en een precisie landing. Hoe meer punten, hoe hoger je in het klassement staat en er wordt gewerkt met promotie/degradatie. Echt wel tof!
Ook wel LFNC naar LOWZ
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 26-11-2024 15:51 ]
Nu zie ik bijv. in de menubalk [ECHAP] Save and Back / [F] Filters : None.
Ik ben een BE/AZERTY-gebruiker, maar mijn invoertaal is Nederlands (België) - Belgisch (Punt).
Heb de indruk dat MSFS2024 ergens denkt dat ik met een FR-toetsenbord werk.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Dan nog maar gewoon de andere missies doen om geld en xp te vergaren en natuurlijk ook ervaring. Ook maar even de nacht licentie gehaald, ziet er ook erg cool uit om in de nacht te vliegen. Ik moet zeggen dat het er steeds beter uit gaat zien. Ook EHRD ziet er volgens mij nu heel anders uit dan een paar dagen geleden.
/f/image/2hAjaEOQVVKL1OZj1rTcnvmu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LgTf8KuaN7K5pybpAEaRxI4R.png?f=fotoalbum_large)
ja, ben sowieso maar 1 of 2 keer vertrokken vanaf mijn startgebied (training was in Sedona dus alleen de checkride denk ik) dat zou wel mooi zijn, ik heb ook het vliegveld gekozen dat het dichst bij mij thuis ligtPThijssen schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:38:
Jammer ook dat de missies niet rondom je startgebied liggen. Ik had Rotterdam gekozen als start omdat ik daar in de buurt woon. Had leuk geweest om daar dan wat vaker overheen te kunnen vliegen en zeker ook te landen. Maar de afgelopen 2 dagen geen één missie rond de stad of zelfs niet in de buurt. Is dat bij jullie ook zo?
Kan altijd erger, ik had een S reputation en ik heb de missie zeer succesvol afgerond krijg ik opeens een CTD en start ik de spel opnieuw op en zak ik helemaal terug naar CDutchCrownNL schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:24:
Ben je net lekker bezig, eigen bedrijfje gestart etc, krijg je voor het eerst een speciale missie (Tornado filmen), succesvol gehaald, XP schermpje en vervolgens een CTD. Wel de eerste CTD pas.
:strip_exif()/f/image/fwgtRLVlZQ4nl0ziTLywzKIs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k9jeDsPOvHaWYr87GRze4k66.jpg?f=fotoalbum_large)
https://en.gamegpu.com/ra...mulator-2024-test-gpu-cpu
Edit eerst even wachten tot er meer benchmarks online komen en daarnaar een definitief oordeel vellen.
[ Voor 16% gewijzigd door matt1991 op 26-11-2024 18:47 ]
Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6
Neem alle benchmarks op dit moment nog totaal niet serieus aangezien de game nog verre van optimaal presteert. Dus waar het de ene dag goed loopt, kan het de volgende dag weer compleet anders zijn. Forums en Reddit staan er vól mee. Niemand weet of het aan hun systeem ligt, aan de servers van Microsoft op dat specifieke moment, aan de huidige staat van de game...matt1991 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:18:
Eerste benchmarks staan ook online. Als ik deze site moet geloven heeft een X3D geen voordeel meer in flight simulator 2024, maar heeft de sim meer belang bij een goede GPU.
Anoniem: 78739
Dat is wel allemaal op ultra. Ik zou het graag eens op high zien, in FS2020 was het prestatieverschil tussen beide ook groter dan het kwaliteitsverschil.matt1991 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:18:
Eerste benchmarks staan ook online. Als ik deze site moet geloven heeft een X3D geen voordeel meer in flight simulator 2024, maar heeft de sim meer belang bij een goede GPU.
Volgens die benchmark zou een 7800X3D en 3060Ti slechts 28 fps halen op 1440p ultra.
Hier heb je met een 5700X3D en 3060Ti 48 fps op 1440p high dlss quality
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2024: GTX 1650, RX 580, RX 6600, RTX 3060...
Dat is weinig verschil in kwaliteit maar wel in framerate. Als je dan nog enkele updates wacht en trucjes toepast komt het helemaal goed.
Iemand meer dit probleem? Het is natuurlijk ook maar een budget joystick, maar voor mijn gevoel ging het in voorgaande FS toch beter. Dat gezegd hebbende, iemand nog aanbevelingen voor een leuk geprijsde joystick? Hoeft er niet eentje van 300 euro te zijn want zo vaak ga ik 'm niet gebruiken ;-)
/f/image/1NotpwNoHp0AQI2ZBsaVLlKz.png?f=fotoalbum_large)
Fenix A320 op Aerosoft EDDF.
Oke, dat wordt 64GB DDR5.
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 26-11-2024 19:22 ]
Vanaf Lelystad naar Den Helder naar Rottuhdam.
Kustlijn Ijmuiden richting zuidzuidwest :
Kijk je richting de Noordzee 57+ fps ... kijk je richting amsterdam/Rottetdam 30/32
G.SkillRivanov schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:21:
[Afbeelding]
Fenix A320 op Aerosoft EDDF.
Oke, dat wordt 64GB DDR5.

Moet effe kijken welke type ik erin heb.
Ik ga dan sowieso voor de 64GB variant van de modules die ik nu heb in 32GB.dierkx36 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:31:
[...]
G.Skill
Moet effe kijken welke type ik erin heb.
uitvoering: G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR
Ik doe hem zelf ook regelmatig maar even wachten tot die MP open gata in MSFS2024Wilde schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:03:
Tof! Vluchtje eham-leib en terug behoort tot mijn standaard routes
Dan is er een hele zooi er uit gooien en dan even dingen upgraden naar MSFS2024.
Alle Inibuilds ga ik zeker wel doen