Dit kun je zien in de settings? Ik ging al ff door de settings heen, maar kon zo snel niks vinden. Zal morgen weer ff kijken (nu niet bij pc)456 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:08:
Staat je vsync aan met een max fps van 30? Of met een halve vernieuwingsfrequentie tov je monitor?
Laat ik het ook maar eens proberen.
Van die taxiways klopt niet je word terug gestuurd via de runway in tegenovergestelde richting na de landing (EHRD)
Maar zal wel net iets te snel weggereden zijn bij de holdingpoint vlak voordat ik een clear kreeg om te vertrekken.
Van die taxiways klopt niet je word terug gestuurd via de runway in tegenovergestelde richting na de landing (EHRD)
Maar zal wel net iets te snel weggereden zijn bij de holdingpoint vlak voordat ik een clear kreeg om te vertrekken.
:strip_exif()/f/image/0pxXRKemHTvSArxzBhBPsO2H.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 26-11-2024 22:32 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Ik had dit ook, ik weet even niet exact de naam van de setting want ik zit even niet achter de PC, iets van "dynamic setting" oid, ik had hier een target van 30fps staan. Volgens mij gooit hij dan je LOD zo ver omhoog totdat je 30fps over houdt.Timbox88 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:56:
Vraagje; bij het installeren werden ultra-settings aangeraden, maar nu komt mijn FPS nergens boven de 30 (is wel steady 30 overigens). Ook als ik alles op low instel, krijg ik nergens een hogere fps dan 30. Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren? (aan mijn systeem ligt het niet)
De ATC is ook nog niet helemaal vlekkeloos. Zojuist met een approach bezig, laatste stukje, glide scope e.d. al opgepikt door AP... en dan gaat de ATC roepen dat ik naar 3000ft moet stijgen... :-D
Zelf heb ik de Alpha aangesloten nu en merk bijna elke vlucht andere input. De ene vlucht is butter smooth en de volgende slinger ik van Hot naar her. Dacht eerst dat het aan het weer zou liggen, maar zag vandaag ook bij windstilte dat ik vol naar rechts moest trekken om hem op de baan te houden.SparksNL schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:53:
Vandaag ook maar eens m'n Trustmaster T Flight HOTAS van zolder gehaald en begonnen met FS2024. In het verleden veel FSX en redelijk wat FS2020 gespeeld, maar voor mijn gevoel vliegt het in FS2024 toch niet heel echt lekker met deze joystick. Kan ook aan mij liggen, maar het vliegen met de Cessna voelt aardig yanky. Duurt enige tijd voordat hij op input reageert en als hij dan reageert gaat het veel te schokkerig.
Iemand meer dit probleem? Het is natuurlijk ook maar een budget joystick, maar voor mijn gevoel ging het in voorgaande FS toch beter. Dat gezegd hebbende, iemand nog aanbevelingen voor een leuk geprijsde joystick? Hoeft er niet eentje van 300 euro te zijn want zo vaak ga ik 'm niet gebruiken ;-)
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ja maar ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen. Heel de avond zitten pielen. Eerst de 2 profielen gekopieerd en bij de setting van bijv de throttle op het instellingenwieltje geklikt. In dat menu staat ook een curve die je kan verstellen.KBE91 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:11:
Kunnen jullie de curve aanpassen van de joystick ?
Hier blijft dat precies gewoon grijs, drivers zijn up to date van mijn joystick.
Betreft de Thrustmaster TCA joystick.
Tomorrow’s Developer Stream is rescheduled to next Wednesday, Dec 4, so our regular panel can focus on addressing open issues in the sim.
— Microsoft Flight Simulator✈️ (@MSFSofficial) 27 november 2024
Look out for a more detailed message tomorrow from our team, and we’ll see you next week. pic.twitter.com/FiAydv83QP
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb ik dus ook met mn alpha. Vooral met corrigeren van hoogte.PThijssen schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:49:
[...]
Zelf heb ik de Alpha aangesloten nu en merk bijna elke vlucht andere input. De ene vlucht is butter smooth en de volgende slinger ik van Hot naar her. Dacht eerst dat het aan het weer zou liggen, maar zag vandaag ook bij windstilte dat ik vol naar rechts moest trekken om hem op de baan te houden.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Wat betreft de HP Reverb G2, ik zit nog op het goede servicepack dus die werkt nog maar dat gaat veranderen als ik dat nieuwe SP binnen krijg. Hoe doen jullie dat? Over naar een nieuwe VR set of is er een manier om op mijn huidige laptop en mijn nieuwe PC die ik over een paar weken ga kopen de Reverb G2 te blijven gebruiken of moet ik over naar een nieuwe VR set? De PSVR2 is nu in de aanbieding bv voor black Friday
PSN ID: Svennie-NL
Iemand toevallig ervaring met het configureren van detents op bijvoorbeeld de STECS Mini Plus (of Standard).
Ik heb een speciale bracket met detents ingesteld voor de Fenix A320.
Gebruik een V-Shape voor Idle / Reverse Idle, en een W-Shape voor CLB en W-Shape voor Flex/MCT.
De beide W-Shapes werken zoals het hoort.
Maar zodra ik in de configuratie van de Fenix m'n detents instel, dan zet ik de Idle Reverse aan de éne kant tegen de V-detent en de Idle aan de andere zijde van de V-detent.
Maar zodra ik de configuratie afrond en opsla, en ik zet m'n Throttle in Idle positie, dan schiet hij direct naar de Idle Reverse.. terwijl ik 'm aan de "Idle-kant" van de V-detent zet.
Ik volg onderstaande YouTube video:
/f/image/lNRTskFhigowVRGgsRS1Su7p.png?f=fotoalbum_large)
Hij gebruikt voor Flex/MCT ook een V-Shape, maar daar heb ik een W-Shape zitten zodat hij ook daar netjes invalt net zoals bij CLB.
Iemand een oplossing hier voor?
Ik heb een speciale bracket met detents ingesteld voor de Fenix A320.
Gebruik een V-Shape voor Idle / Reverse Idle, en een W-Shape voor CLB en W-Shape voor Flex/MCT.
De beide W-Shapes werken zoals het hoort.
Maar zodra ik in de configuratie van de Fenix m'n detents instel, dan zet ik de Idle Reverse aan de éne kant tegen de V-detent en de Idle aan de andere zijde van de V-detent.
Maar zodra ik de configuratie afrond en opsla, en ik zet m'n Throttle in Idle positie, dan schiet hij direct naar de Idle Reverse.. terwijl ik 'm aan de "Idle-kant" van de V-detent zet.
Ik volg onderstaande YouTube video:
/f/image/lNRTskFhigowVRGgsRS1Su7p.png?f=fotoalbum_large)
Hij gebruikt voor Flex/MCT ook een V-Shape, maar daar heb ik een W-Shape zitten zodat hij ook daar netjes invalt net zoals bij CLB.
Iemand een oplossing hier voor?
[ Voor 32% gewijzigd door Rivanov op 27-11-2024 08:56 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier hetzelfde probleem, lijkt wel alsof die overschakelt naar een andere modus, eerste paar seconden is het bij mij wel goed namelijk. was me ook al opgevallen dat MSFS2024 ongeveer 5 keer in de windows volume mixer staat, lijkt me ook niet helemaal zoals het hoort...Kozzmozz schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:54:
Nog mensen die 'metaalachtig' geluid krijgen via hun draadloze koptelefoon; Sony WH-1000XM4 (Zwart)
Ik gebruik mn 1000xm4 nu bedraad met flight sim dan werkt het wel goed.. anders is het niet om aan te horen
verder overigens best wel blij met de nieuwe sim! ondanks alle bugs lekker van de career mode aan het genieten!
Thanks! ik ga straks kijken!mvbo schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:38:
[...]
Ik had dit ook, ik weet even niet exact de naam van de setting want ik zit even niet achter de PC, iets van "dynamic setting" oid, ik had hier een target van 30fps staan. Volgens mij gooit hij dan je LOD zo ver omhoog totdat je 30fps over houdt.
Kozzmozz schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:54:
Nog mensen die 'metaalachtig' geluid krijgen via hun draadloze koptelefoon; Sony WH-1000XM4 (Zwart)
In Windows geluidsinstellingen kun je kiezen tussen de normale output en de Hands-Free AG Audio output. Die laatste wordt gebruikt voor als je iemand probeert te bellen (via Teams oid). Dit is de modus die het blikkige geluid veroorzaakt. Misschien dat hij geactiveerd wordt doordat FS24 probeert de microfoon te activeren?Stevenossevoort schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:57:
[...]
Hier hetzelfde probleem, lijkt wel alsof die overschakelt naar een andere modus, eerste paar seconden is het bij mij wel goed namelijk. was me ook al opgevallen dat MSFS2024 ongeveer 5 keer in de windows volume mixer staat, lijkt me ook niet helemaal zoals het hoort...
Ik gebruik mn 1000xm4 nu bedraad met flight sim dan werkt het wel goed.. anders is het niet om aan te horen![]()
verder overigens best wel blij met de nieuwe sim! ondanks alle bugs lekker van de career mode aan het genieten!
Oh dat is een goeie! bedankt voor de tip, ik ga er vanavond eens mee experimenteren.Avalaxy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:26:
In Windows geluidsinstellingen kun je kiezen tussen de normale output en de Hands-Free AG Audio output. Die laatste wordt gebruikt voor als je iemand probeert te bellen (via Teams oid). Dit is de modus die het blikkige geluid veroorzaakt. Misschien dat hij geactiveerd wordt doordat FS24 probeert de microfoon te activeren?
Ik ben aan het rondkijken naar een vervanger voor mijn oude Thrustmaster Flight Stick X. Da's nog steeds een old reliable, maar die Turtle Beach Velocity One stick ziet er voor zijn prijs wel heel erg interessant uit. Reviews lijken toch ook vrij unaniem positief te zijn, en MSFS2024 heeft een profiel out of the box. Ik wil zeker niet meer dan 100 euro uitgeven, en dan vallen de meeste sticks al meteen uit de boot.Marcievg schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:40:
Ik merk vandaag dat de throttle van mijn logitech x56 moeite heeft om op de stand te blijven. Om de paar minuten kan ik nu de hendel weer iets terugtrekken omdat ik full throttle vlieg.
Ik heb al een beetje gekeken naar een vervanger en hierbij kwam ik uit op de turtle beach velocity flight deck.
Voor mij is het noodzakelijk dat ik de stick kan draaien omdat ik geen pedals heb. En ik moet de knoppen blind kunnen bedienen omdat ik in vr vlieg.
Andere sticks die ik heb gezien zijn de wathog, winwing Orion 2 maar deze voldoen niet aan mijn eisen.
Zijn er nog andere sticks waar ik naar kan kijken?
Iemand hier ervaring met de PS VR V2 en FS2024? Zou dit een upgrade zijn vanaf een Quest2?
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Tijdje gebruikt maar geen fan van en zeker geen upgrade. De lenzen hebben een kleine 'sweet spot' door de Fresnel lenzen. Pancake-lenzen zijn veel helderder dan Fresnel-lenzen. Ze hebben geen kleurschifting en vervaging aan de randen zoals Fresnel-lenzen, en ze hebben een veel groter scherptegebied. Mocht je een upgrade zoeken ga dan voor bijvoorbeeld de Quest 3.PThijssen schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:48:
Iemand hier ervaring met de PS VR V2 en FS2024? Zou dit een upgrade zijn vanaf een Quest2?
volgens mij zag in iets in de settings dat je kan cappen op 30.Timbox88 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:56:
Vraagje; bij het installeren werden ultra-settings aangeraden, maar nu komt mijn FPS nergens boven de 30 (is wel steady 30 overigens). Ook als ik alles op low instel, krijg ik nergens een hogere fps dan 30. Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren? (aan mijn systeem ligt het niet)
atc is ook niet aangepast. zouden ze pas veel later doen.SparksNL schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:11:
De ATC is ook nog niet helemaal vlekkeloos. Zojuist met een approach bezig, laatste stukje, glide scope e.d. al opgepikt door AP... en dan gaat de ATC roepen dat ik naar 3000ft moet stijgen... :-D
Klopt, Dynamic settings On/Off -> max xx fpsDirtyrockers schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:18:
[...]
volgens mij zag in iets in de settings dat je kan cappen op 30.
De lenzen van de Quest 3 zijn beter, PSVR2 heeft een beter scherm (OLED vs LCD) en daardoor veel betere zwart waarden, de strap van de PSVR2 is veel beter (die van de Quest 3 kan je net zo goed weg gooien, er zijn veel betere te koop), het is aan jou wat je de beste vindDutchy88 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:02:
[...]
Tijdje gebruikt maar geen fan van en zeker geen upgrade. De lenzen hebben een kleine 'sweet spot' door de Fresnel lenzen. Pancake-lenzen zijn veel helderder dan Fresnel-lenzen. Ze hebben geen kleurschifting en vervaging aan de randen zoals Fresnel-lenzen, en ze hebben een veel groter scherptegebied. Mocht je een upgrade zoeken ga dan voor bijvoorbeeld de Quest 3.
EDIT: was bedoeld als reactie op @PThijssen
[ Voor 3% gewijzigd door Svennie op 27-11-2024 11:27 ]
Er is een cargo variant van de Cessna 172. Die heeft alleen een stoel voor de piloot.PThijssen schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:26:
Helaas kan ik nog geen cargo missies doen omdat er geen cargo plane beschikbaar is om te kopen
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Hoe zijn de ervaringen met de carriere en missies? Voor mij zijn de volgende zaken een terugkerend ding welke regelmatig maar ook niet altijd voorkomen;
- spawn aan het begin in een huis, boom of object
- geen volgend vliegpatroon
- knipperende textures op de grond of in bergpartijen
- slechte vertaling, ik heb gesproken op Engels, tekst in beeld op NL. Dan hoor je bijvoorbeeld gesproken voèt als het gaat over foot en wordt er geschreven over je vogel als het gaat over je bird 🤭. Deze laatste geeft wel aan hoe verschrikkelijk weinig hier op gelet is bij het testen.
- point reduction bij onaangekondigd over vliegveld vliegen (ook bij opstijgen of aanvliegen approach
- point reduction bij instellen flaps (ook stilstaand)
- point reduction landen buiten landingsbaan op gras waar niet te zien is waar deze start of eindigt
- point reduction niet melden positie (wat je wel doet maar de sim reageert hier niet op)
- bij het overslaan van de controlehandelingen vooraf buiten aan het toestel wordt soms niet alles meegenomen. Dus bijv. de blokken niet, pitot wel en andersom.
- vastzittend roer diverse toestellen
- afbrekend of vastlopen neuswiel door grasondergrond / kuilen
- Geen route zichtbaar in de nav of kompas
- Geen snelheid af te lezen (dit zou wel eens verband kunnen hebben met het pitot dingetje
Hoe varen jullie? Of vliegen 😅
- spawn aan het begin in een huis, boom of object
- geen volgend vliegpatroon
- knipperende textures op de grond of in bergpartijen
- slechte vertaling, ik heb gesproken op Engels, tekst in beeld op NL. Dan hoor je bijvoorbeeld gesproken voèt als het gaat over foot en wordt er geschreven over je vogel als het gaat over je bird 🤭. Deze laatste geeft wel aan hoe verschrikkelijk weinig hier op gelet is bij het testen.
- point reduction bij onaangekondigd over vliegveld vliegen (ook bij opstijgen of aanvliegen approach
- point reduction landen buiten landingsbaan op gras waar niet te zien is waar deze start of eindigt
- point reduction niet melden positie (wat je wel doet maar de sim reageert hier niet op)
- bij het overslaan van de controlehandelingen vooraf buiten aan het toestel wordt soms niet alles meegenomen. Dus bijv. de blokken niet, pitot wel en andersom.
- vastzittend roer diverse toestellen
- afbrekend of vastlopen neuswiel door grasondergrond / kuilen
- Geen route zichtbaar in de nav of kompas
- Geen snelheid af te lezen (dit zou wel eens verband kunnen hebben met het pitot dingetje
Hoe varen jullie? Of vliegen 😅
Weet ik, die krijg ik ook als ik voor iemand anders werk in de missies. Alleen in mijn eigen company kan ik die niet kopen omdat die daar niet beschikbaar is. Hoop dat ze daar ook iets aan gaan doen, dat we gewoon wanneer we genoeg credits hebben elk willekeurige kist kunnen kopen..Allard schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:34:
[...]
Er is een cargo variant van de Cessna 172. Die heeft alleen een stoel voor de piloot.
Deze kom ik ook tegenJimmyNL schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:38:
Hoe zijn de ervaringen met de carriere en missies? Voor mij zijn de volgende zaken een terugkerend ding welke regelmatig maar ook niet altijd voorkomen;
Andere zijn nog:
- Na het landen 180 graden moeten draaien op de landingsbaan voor het taxien naar "hold short"
- point reduction voor het niet (op tijd) aangeven van het taxiën
- bij het starten staan er verschillende vliegtuigen in de weg zodat je niet weg kan of moeilijk moet doen om naar de startbaan te kunnen
- etc.
Het valt mij ook op dat de autopilot niet werkt? Ik heb gisteren het e.e.a. met de TBM gedaan (vliegt overigens wel heel goed, ook qua performance in de sim in tegenstelling tot bijvoorbeeld de C208 die ook vol met bedieningsproblemen zit) maar de AP doet helemaal niets. Buttons zijn wel te selecteren en actief met info maar gewoon geen response bij indrukken.
Voor hen die al lekker aan het spelen zijn, ik zou graag jullie input hebben! We willen op de frontpage graag een artikel over alles wat er goed en slecht is aan MSFS 2024 en jullie zijn dit keer de mensen die dat gaan bepalen!
Check [Flight Simulator] Deel je mening over MSFS24 met Tweakers! voor meer info!
Alvast bedankt!
Check [Flight Simulator] Deel je mening over MSFS24 met Tweakers! voor meer info!
Alvast bedankt!
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Kan je die point reduction bij instellen flaps (ook stilstaand) niet vermijden door ze op de startbaan in te stellen? Heb ik nog niet geprobeerd maar zou kunnen werken wellicht? In de lucht is deze niet te vermijden, dit lijkt mij trouwens een instelling van het vliegtuig te zijn. Het is vliegtuig afhankelijk en ook als je binnen de witte baan zit krijg je hemPThijssen schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:07:
[...]
Andere zijn nog:
- Na het landen 180 graden moeten draaien op de landingsbaan voor het taxien naar "hold short"
En als je dan naar een andere hold short rijdt wordt het ook niet goed gekeurd

Zijn er mensen die dit spel in VR zonder problemen draaien? Ik heb verschillende bugs :
* Spel crashed of dropt naar <10 fps na het klikken van "Ready to fly, de gele knop"
* horizontale panning-stutters, dus als ik met mijn hoofd draai , lijkt wel alsof de headset telkens frames mist en "buiten de kaders gaat"
* Lage performance en blurry cockpit.
Dit via virtual desktop , maar ook bedraad, hetzelfde resultaat. 7700x , 32 gb ram, 4080 super, Quest 3 (alles up to date , laatste versies) , ik draai met 100gb cache en in VR eeni mix van low / medium settings, wel met DLSS.
* Spel crashed of dropt naar <10 fps na het klikken van "Ready to fly, de gele knop"
* horizontale panning-stutters, dus als ik met mijn hoofd draai , lijkt wel alsof de headset telkens frames mist en "buiten de kaders gaat"
Dit via virtual desktop , maar ook bedraad, hetzelfde resultaat. 7700x , 32 gb ram, 4080 super, Quest 3 (alles up to date , laatste versies) , ik draai met 100gb cache en in VR eeni mix van low / medium settings, wel met DLSS.
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Bij sommige toestellen werkt AP wel (Cessna ? C408) bij anderen niet (C-17 + AP = kamikaze duik)JimmyNL schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:29:
Het valt mij ook op dat de autopilot niet werkt? Ik heb gisteren het e.e.a. met de TBM gedaan (vliegt overigens wel heel goed, ook qua performance in de sim in tegenstelling tot bijvoorbeeld de C208 die ook vol met bedieningsproblemen zit) maar de AP doet helemaal niets. Buttons zijn wel te selecteren en actief met info maar gewoon geen response bij indrukken.
Work in progress...
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Met 100 euro kom je in het budget segment maar wat er dan te krijgen is lijkt me helemaal niks om in vr mee te spelen. Ik heb toch een paar schakelaars en knoppen ingesteld om te bedienen. Dit ga je met een compacte stick echt misseniqcgubon schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:32:
[...]
Ik ben aan het rondkijken naar een vervanger voor mijn oude Thrustmaster Flight Stick X. Da's nog steeds een old reliable, maar die Turtle Beach Velocity One stick ziet er voor zijn prijs wel heel erg interessant uit. Reviews lijken toch ook vrij unaniem positief te zijn, en MSFS2024 heeft een profiel out of the box. Ik wil zeker niet meer dan 100 euro uitgeven, en dan vallen de meeste sticks al meteen uit de boot.
Ik ben jaren geleden van de quest 2 overgestapt naar de reverb g2. Dit was toen al een merkbare upgrade. Inmiddels van de reverb naar de psvr2 en ook dat ervaar ik als een upgrade. Mede ook door het oled scherm dat in de psvr2 zitPThijssen schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:48:
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Zonder problemen ga ik niet zeggenVisgek82 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:03:
Zijn er mensen die dit spel in VR zonder problemen draaien? Ik heb verschillende bugs :
Toch wel mooi zo aankomst op Orcas Island met de Beechcraft Bonanza V35B
Was vertrokken vanaf Darrington
:strip_exif()/f/image/al0Bf8bofQK3T3apLwLq6eND.jpg?f=fotoalbum_large)
Was vertrokken vanaf Darrington
:strip_exif()/f/image/al0Bf8bofQK3T3apLwLq6eND.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IwJyTTFN3WtIF90YZjMh8SLB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 27-11-2024 14:13 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
die gebruiken beide fresnell lenzen toch? Dan ga je van een LCD naar een OLED scherm, dat is een mooie vooruitgang. Ik twijfel nog, ik wil de HP Reverb G2 helemaal niet weg doen maar als die dadelijk niet meer werkt dan moet ik wel. Voordeel van de PSVR2: Oled en ik heb ook een PS5, voordeel van de Quest3 is betere lenzen en draadloos (niet dat dat er bij vliegen toe doet).Marcievg schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:04:
Ik ben jaren geleden van de quest 2 overgestapt naar de reverb g2. Dit was toen al een merkbare upgrade. Inmiddels van de reverb naar de psvr2 en ook dat ervaar ik als een upgrade. Mede ook door het oled scherm dat in de psvr2 zit
Ik weet ook nooit als ik vreemd gedrag ervaar, of ik zelf iets verkeerd doe, of dat dat door een bug komt.
Als ik in (een g1000) autopilot de procedure van een approach inlaadt, verwacht ik mijn NAV frequenties ook ingesteld te hebben.
Nog geen idee of ik iets fout hierin doe, of dat dat ook een bug is
Als ik in (een g1000) autopilot de procedure van een approach inlaadt, verwacht ik mijn NAV frequenties ook ingesteld te hebben.
Nog geen idee of ik iets fout hierin doe, of dat dat ook een bug is
Ja dat klopt. Ik heb nooit pancake lenzen ervaren dus hiermee is het voor mij wat je niet kent kun je ook niet over klagen. Ik heb het verder ook nooit als vervelend ervaren met de brillen die ik heb gehad.Svennie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:25:
[...]
die gebruiken beide fresnell lenzen toch? Dan ga je van een LCD naar een OLED scherm, dat is een mooie vooruitgang. Ik twijfel nog, ik wil de HP Reverb G2 helemaal niet weg doen maar als die dadelijk niet meer werkt dan moet ik wel. Voordeel van de PSVR2: Oled en ik heb ook een PS5, voordeel van de Quest3 is betere lenzen en draadloos (niet dat dat er bij vliegen toe doet).
Wat mij erg naar de psvr2 trekt is het comfort. Waar eerdere brillen altijd in je gezicht drukte is dit bij de psvr2 helemaal niet. Bij de quest 2 en reverb g2 heb ik andere faceplates gehad maar alsnog vond destijds de psvr lekkerder zitten.
Verder vind ik het ideaal dat ik een bril heb die ik op 2 platformen kan gebruiken.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
VR draait hier redelijk goed. Heb geen dlss aangezet omdat ik dan de letters minder goed kan lezen. Het is een klein beetje aan het haperen in de cockpit, maar dat vind ik niet super storend.
Ander vraagje, in de nav log staat er dat ik ongeveer 55 minuten zou doen over stap 04, echter als ik de vlucht aan het doen ben, ben ik na 1 uur en een kwartier nog steeds niet bij dat punt. Is dat iets wat ik voordat ik aan de missie begin nog kan aanpassen zodat het beter aangeeft hoe lang ik moet vliegen? Nu heb ik geen goede richtlijn om tegen het vrouwtje thuis te zeggen hoe lang ik nog bezig ben
/f/image/05PToTaRRhvGvljUJoxzXz3w.png?f=fotoalbum_large)
Ander vraagje, in de nav log staat er dat ik ongeveer 55 minuten zou doen over stap 04, echter als ik de vlucht aan het doen ben, ben ik na 1 uur en een kwartier nog steeds niet bij dat punt. Is dat iets wat ik voordat ik aan de missie begin nog kan aanpassen zodat het beter aangeeft hoe lang ik moet vliegen? Nu heb ik geen goede richtlijn om tegen het vrouwtje thuis te zeggen hoe lang ik nog bezig ben
/f/image/05PToTaRRhvGvljUJoxzXz3w.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oJt2ODd8v8Hn27zwVUgZSq1X.png?f=fotoalbum_large)
Als je eenmaal op je flight level zit en een constante snelheid aanhoud dan kan je in je vliegplan de KNOTS aanpassen en die is redelijk accuraatPThijssen schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:47:
VR draait hier redelijk goed. Heb geen dlss aangezet omdat ik dan de letters minder goed kan lezen. Het is een klein beetje aan het haperen in de cockpit, maar dat vind ik niet super storend.
Ander vraagje, in de nav log staat er dat ik ongeveer 55 minuten zou doen over stap 04, echter als ik de vlucht aan het doen ben, ben ik na 1 uur en een kwartier nog steeds niet bij dat punt. Is dat iets wat ik voordat ik aan de missie begin nog kan aanpassen zodat het beter aangeeft hoe lang ik moet vliegen? Nu heb ik geen goede richtlijn om tegen het vrouwtje thuis te zeggen hoe lang ik nog bezig ben![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ergens zijn die ms/asorbo gasten ook echt NIET te snappen :
2024 , okay het word beter, alleen er zit nog voldoende fout.
En vervolgens kijk je bij je favo vliegveld (CYSE van B.B.D.) ... sneeuw, erg netjes gedaan
Kijk je naar de schepen die nou in 2024 zitten .. uitermate mooi die kleine (krab) visser en container schepen, seafront simulation zal goed hun best moeten doen om hier overheen te komen.
Verlichting, en dan bedoel ik gloed 's nachts : niks over op te merken.
Start eens een straal vliegtuig in de regen ... je ziet zo de straal het water wegblazen.
... er zit echt geen logica achter bij die gasten...
2024 , okay het word beter, alleen er zit nog voldoende fout.
En vervolgens kijk je bij je favo vliegveld (CYSE van B.B.D.) ... sneeuw, erg netjes gedaan
Kijk je naar de schepen die nou in 2024 zitten .. uitermate mooi die kleine (krab) visser en container schepen, seafront simulation zal goed hun best moeten doen om hier overheen te komen.
Verlichting, en dan bedoel ik gloed 's nachts : niks over op te merken.
Start eens een straal vliegtuig in de regen ... je ziet zo de straal het water wegblazen.
... er zit echt geen logica achter bij die gasten...
[ Voor 7% gewijzigd door dierkx36 op 27-11-2024 16:50 ]
Xbox is vandaag weer echt dramatisch.
Wil net opstarten op Schiphol om even vlucht met de huidige wind te maken.
De frames zijn te tellen terwijl de ground textures van niveau FS2000 zijn.
Verlichting op Dreamliner is ook niet te zien en luchthaven voelt leeg/doods aan.
Career mode zou ik graag mee verder gaan maar heb nu vooral Medium Cargo en Medevec vluchten van 3+ uur die ik zou willen doen. Maar zolang er geen in save optie is wordt dat voor mij ook niets meer.
Ben erg benieuwd naar de plannen en de tijd die Asobo ervoor gaat nemen om alles in orde te krijgen.
Verlichting op Dreamliner is ook niet te zien en luchthaven voelt leeg/doods aan.
Career mode zou ik graag mee verder gaan maar heb nu vooral Medium Cargo en Medevec vluchten van 3+ uur die ik zou willen doen. Maar zolang er geen in save optie is wordt dat voor mij ook niets meer.
Ben erg benieuwd naar de plannen en de tijd die Asobo ervoor gaat nemen om alles in orde te krijgen.
Ik waag mij voorlopig nog niet aan free flight op Xbox. Zoals je zegt is het niet te doen. Benieuwd of en wanneer er verbetering in zicht is...Voor nu vermaak ik me wel met career, maar het issues moet geen kwestie van maanden worden anders is het adios 2024.Kipkluif schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:33:
Xbox is vandaag weer echt dramatisch.
Ook wel tekenend dat die Q&A uitgesteld is.
Met de C90Gtx in m'n standaard hangout gebied bezig (British Columbia en Washington state)
Moet uitkijken want anders word ik nog positief over 2024, kan nooit de bedoeling zijn.
Ben de hele tijd in free flight bezig maar weinig problemen ?
Moet uitkijken want anders word ik nog positief over 2024, kan nooit de bedoeling zijn.
Is de cockpit naar drone cam bij jullie ook bugged? Moet echt meerdere malen drukken en dan flipt het beeld ook iedere keer.
Lezen? Xbox?dierkx36 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:33:
Met de C90Gtx in m'n standaard hangout gebied bezig (British Columbia en Washington state)
Ok addon airports worden dus ook in career gebruikt. Voor 't eerst vanaf Flytampa EHAM een missie gedaan en dat is geen pretje kan ik je vertellen. En dan wordt er dus nog geeneens live traffic en verkeer gebruikt.
Speel je via steam?Visgek82 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:03:
Ik zal morgen even reageren.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Nee, ik heb hem via de xbox app (1 maand trial speciaal voor flight sim).appie35 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:06:
[...]
Speel je via steam?
Ik zal morgen even reageren.
Graag !
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Anoniem: 78739
Verdubbel je framerate zonder veel kwaliteit te verliezen. Op het einde zie je de aanbevolen settings en een vergelijking tussen 'optimized' en ultra:
Hou die 500 of 1000 euro extra voor een videokaart dus maar op zak
pfff iets minder aggresief mag ookDutchOwnage schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:40:
[...]
Lezen? Xbox?
Ok addon airports worden dus ook in career gebruikt. Voor 't eerst vanaf Flytampa EHAM een missie gedaan en dat is geen pretje kan ik je vertellen. En dan wordt er dus nog geeneens live traffic en verkeer gebruikt.
https://youtu.be/MFlVS2vRW0g?si=oD_qM91KnYR-zMI1
Dit bied hoop! Flink stabielere FPS met zware scenery en veel planes tov FS2020, met name door betere multicore usage!
Dit bied hoop! Flink stabielere FPS met zware scenery en veel planes tov FS2020, met name door betere multicore usage!
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Leuke plaatjes! Gebruik je de default drone controls?
Hier nog veel moeite om de Cessna 172 in het gareel te houden met een Honeycomb Alpha. Alsof ik continu met zijwind aan het vliegen ben. Lijkt me een bugje, is de enige keer ook erger dan andere keren.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
gewoon onnodigDutchOwnage schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:12:
[...]
Als je daar al zenuwachtig van wordt....
Ja, gebruik Xbox controller voor de drone.pretpik schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:29:
[...]
Leuke plaatjes! Gebruik je de default drone controls?
Hier nog veel moeite om de Cessna 172 in het gareel te houden met een Honeycomb Alpha. Alsof ik continu met zijwind aan het vliegen ben. Lijkt me een bugje, is de enige keer ook erger dan andere keren.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80851348Anoniem: 78739 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:52:
Verdubbel je framerate zonder veel kwaliteit te verliezen. Op het einde zie je de aanbevolen settings en een vergelijking tussen 'optimized' en ultra:
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2024 Graphics Optimization | All Graphics Settings Compared]
Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar wegens het uitblijven van een reactie stel ik de vraag brutaal nog een keer 😈
Ik vlieg nu met een Thrustmaster T Flight HOTAS, maar ik ben eigenlijk op zoek naar iets beters. Idealiter eentje die plug & play werkt in FS2024 met een standaard profiel.
Waar vliegen jullie mee en wat zijn de plus en minpunten van je flight stick / yoke?
Ik vlieg nu met een Thrustmaster T Flight HOTAS, maar ik ben eigenlijk op zoek naar iets beters. Idealiter eentje die plug & play werkt in FS2024 met een standaard profiel.
Waar vliegen jullie mee en wat zijn de plus en minpunten van je flight stick / yoke?
VKB Gladiator met extras (sky is the limit).SparksNL schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:52:
Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar wegens het uitblijven van een reactie stel ik de vraag brutaal nog een keer 😈
+ Solide
- niet lelik, niet shiny
Geen profiel, dat maak ik zelf
9950x3d+4090+64DDR
Deze is voor FS2020
Die MP gaat voorlopig niet open , ze willen eerste zorgen dat veel addon makers bij lopen met MSFS2024 addons en updates.
Mede door dat de addon makers dan geen negatieve dingen te horen krijgen ..
Dit is van uit de addon makers gevraagd.
Want anders gaat dadelijk iemand MSFS2020 addons kopen die niet werken
Ah ok thx, voor msfs 2020. Na ja, die had ik al verwijderd...
Er komen binnenkort 2 patches aan lees ik. Volgende week en de week erop. Die laatste gaat er voor zorgen dat je weer dingen lokaal kunt installeren.
Ook wordt voorlopig alle 2020 content weer verwijderd uit 2024, behalve vliegtuigen. Lekkere chaos daar.
Er komen binnenkort 2 patches aan lees ik. Volgende week en de week erop. Die laatste gaat er voor zorgen dat je weer dingen lokaal kunt installeren.
Ook wordt voorlopig alle 2020 content weer verwijderd uit 2024, behalve vliegtuigen. Lekkere chaos daar.
[ Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 28-11-2024 00:58 ]
Hoop eerder dat ze dan ook die dingen kunnen verwijden van de cloud.DutchOwnage schreef op donderdag 28 november 2024 @ 00:54:
Ah ok thx, voor msfs 2020. Na ja, die had ik al verwijderd...
Maar we zien wel vermaak me wel met MSFS2024
Ik denk ook niet dat ik hem er nog lang op heb staan die MSFS2020
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 28-11-2024 00:58 ]
in de laatste blog update van msfs over 2024 hebben ze in ieder geval al de volgende hotfix en wat grotere patch aangekondigd: https://www.flightsimulat...-2024-november-27-update/ daarnaast zetten ze tijdelijk de 2020 non-aircraft items uit om crashes te voorkomen. en dat we inderdaad ook zelf in de content manager / my library items aan/uit kunnen zetten voor streaming, komt 9 dec met de grotere patch
Je vraagt je af hoe ze dit hebben kunnen missen met testen maar soit.djbarney schreef op donderdag 28 november 2024 @ 01:04:
in de laatste blog update van msfs over 2024 hebben ze in ieder geval al de volgende hotfix en wat grotere patch aangekondigd: https://www.flightsimulat...-2024-november-27-update/ daarnaast zetten ze tijdelijk de 2020 non-aircraft items uit om crashes te voorkomen. en dat we inderdaad ook zelf in de content manager / my library items aan/uit kunnen zetten voor streaming, komt 9 dec met de grotere patch
Maar het blijft dus een stream spel dat zonder internet niet te spelen is?
Dat blijft voor mij dan een probleem.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Asobo heeft niets met de externe addon makers te maken.franssie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 01:30:
[...]
Je vraagt je af hoe ze dit hebben kunnen missen met testen maar soit.
En er zal wel iets zijn waar ze nu achter komen omdat ze nu veel meer streamen.
1 a 2 a 40 airpoortjes testen of 4000 uit store .
Dat is nog wel een heel verschil .
Maar hoop dat ze dan addons die gewoon brak zijn gewoon ook weg halen die al meer dan twee jaar niet meer geudpate zijn.
Dat ze er niets mee te maken hebben snap ik wel, het was dom van Asobo om ze dan wel ongetest te porteren, zeker zonder de gebruikers een optie te geven, dat is gewoon te slecht voor woorden. Ben het wel van ze gewend van 2020, ze lijken geen enkele leercurve te hebben in die studio.ravw schreef op donderdag 28 november 2024 @ 01:43:
[...]
Asobo heeft niets met de externe addon makers te maken.
En er zal wel iets zijn waar ze nu achter komen omdat ze nu veel meer streamen.
1 a 2 a 40 airpoortjes testen of 4000 uit store .
Dat is nog wel een heel verschil .
Maar hoop dat ze dan addons die gewoon brak zijn gewoon ook weg halen die al meer dan twee jaar niet meer geudpate zijn.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Weet je hoe veel dingen ik heb fout moeten doen omdat de aandeelhouders , grote dwazen weer eens voet bij stuk houden?franssie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 01:51:
[...]
Dat ze er niets mee te maken hebben snap ik wel, het was dom van Asobo om ze dan wel ongetest te porteren, zeker zonder de gebruikers een optie te geven, dat is gewoon te slecht voor woorden. Ben het wel van ze gewend van 2020, ze lijken geen enkele leercurve te hebben in die studio.
Zelfs zo erg dta het gewoon tegen alles in ging wat ik geleerd heb.
Het is nooit 1 factor die dit soort dingen veroorzaakt.
Maar ergens is de basis al goed dus ja dan moet er geld in het laatje komen en dan zien we wel verder.
Asobo kijkt alleen naar de basis van de game.
Ze weten zelf uit ervaring dat de meeste addons lopen.
Maar kom op zeg ze zijn net een week bezig .... weet je hoe lang MSFS 2020 geduurd heb voor dat het lekker liep?
Ik vind het nog redelijk goed lopen ondanks soms grote FPS verschil maar dat is denk ik door de airports die uit MSFS2020 zijn.
Wel weg van de airport loop ik met Fenix gewoon straks op 60 a 70 FPS op HIGH setting.
Mensen moeten eens niet zo veel verwachten en gewoon eens geduld hebben.
Maar het lijkt nu bij de meeste mensen zo te zijn dat ze eigen voor de vraag al antwoord willen hebben.
IK heb al weer een paar mooie vluchten gedaan in MSFS2024.
En hoe meer ik het doet , hoe meer de goede dingen gaat opvallen.
Als je alleen kijkt naar de negatieve dingen , ja dan zal het een ruk sim blijven.
Alles op zijn tijd en komt het vandaag niet dan morgen wel hoor.
Ik heb MSFS 2024 , Fenix , GSX pro en zit me tijd wel uit tot het wat meer word.
Oja en ik heb nog gratis kacheltje ook
@ravw Prima, ieder zijn ding.
Ik accepteer het niet en doe mijn navigatievluchten lekker in X-Plane.
Vraag me wel eens af als mensen buiten in het bos lopen, hoeveel FPS ze dan zien ;P
Ik accepteer het niet en doe mijn navigatievluchten lekker in X-Plane.
Vraag me wel eens af als mensen buiten in het bos lopen, hoeveel FPS ze dan zien ;P
Een mensen oog kan gemiddeld van 24 tot 60 FPS zien.franssie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 02:11:
@ravw
Ook hier van toepassing.
PMDG update
https://forum.pmdg.com/fo...g-to-our-fellow-americans
• PMDG 737NG Update: Version 3.00.0108 is released to align Operations Center and Marketplace versions. Marketplace update expected on 05DEC24 due to Thanksgiving delays.
• PMDG 777F Release: Scheduled for 06DEC24 (evening GMT) for MSFS2020. Features include advanced freighter-specific systems and enhanced GSX connectivity. Pricing will be announced at release.
• MSFS24 Compatibility: PMDG 777 will receive an MSFS24-native build with new features. Transition aims to be affordable without requiring full repurchase. Toolkit challenges are being addressed.
• MSFS24 Backward Compatibility: Updates for other PMDG products are in progress. The team is optimistic about the platform's potential despite initial hurdles.
• Outlook on MSFS24: Praised for visual fidelity and potential for engaging simulation experiences. PMDG remains committed to long-term compatibility and user enjoyment.
PMDG update
https://forum.pmdg.com/fo...g-to-our-fellow-americans
• PMDG 737NG Update: Version 3.00.0108 is released to align Operations Center and Marketplace versions. Marketplace update expected on 05DEC24 due to Thanksgiving delays.
• PMDG 777F Release: Scheduled for 06DEC24 (evening GMT) for MSFS2020. Features include advanced freighter-specific systems and enhanced GSX connectivity. Pricing will be announced at release.
• MSFS24 Compatibility: PMDG 777 will receive an MSFS24-native build with new features. Transition aims to be affordable without requiring full repurchase. Toolkit challenges are being addressed.
• MSFS24 Backward Compatibility: Updates for other PMDG products are in progress. The team is optimistic about the platform's potential despite initial hurdles.
• Outlook on MSFS24: Praised for visual fidelity and potential for engaging simulation experiences. PMDG remains committed to long-term compatibility and user enjoyment.
Uit het laatse patch nieuws:
"We have recently ported much of the marketplace content from Microsoft Flight Simulator (MSFS 2020) to Microsoft Flight Simulator 2024 (MSFS 2024). Recent reports from the community show that some 3rd party add-ons are causing significant issues, including preventing some users from entering the simulator. Until we identify which content is causing these issues, we will temporarily deactivate all MSFS 2020 non-aircraft content from MSFS 2024.
As part of the patch planned for the week of Dec 9th, we will add the ability for users to disable/enable content on their own. We will also add a safe boot option to deactivate 3rd party content in case of a crash when booting up the simulator."
Verder lezen? Hier: https://www.flightsimulat...-2024-november-27-update/
"We have recently ported much of the marketplace content from Microsoft Flight Simulator (MSFS 2020) to Microsoft Flight Simulator 2024 (MSFS 2024). Recent reports from the community show that some 3rd party add-ons are causing significant issues, including preventing some users from entering the simulator. Until we identify which content is causing these issues, we will temporarily deactivate all MSFS 2020 non-aircraft content from MSFS 2024.
As part of the patch planned for the week of Dec 9th, we will add the ability for users to disable/enable content on their own. We will also add a safe boot option to deactivate 3rd party content in case of a crash when booting up the simulator."
Verder lezen? Hier: https://www.flightsimulat...-2024-november-27-update/
9950x3d+4090+64DDR
Blijf het raar vinden ik had Lissabon een jaar geleden gekocht of zo maar hij is helemaal uit me lijst
En nu heb je in eens een nieuwe staan.
Die ik dus weer moet kopen.
Vraag me wel af waar die oude is gebleven en zo merk ik wel meer dingen op die verdwijnen.
Dit dan wel uit FS2020 MP
En nu heb je in eens een nieuwe staan.
Die ik dus weer moet kopen.
Vraag me wel af waar die oude is gebleven en zo merk ik wel meer dingen op die verdwijnen.
Dit dan wel uit FS2020 MP
Ik was benieuw hoef jullie deze flight simulator spelen. en vooral als je geen missies in de career mode doet.
is het dan gewoon een random begin en eindpunt selecteren en vliegen maar? Of zit er dan ook nog bepaalde doelen in? of is er geld te verdienen waar je weer vliegtuigen mee kunt kopen of iets dergelijks?
is het dan gewoon een random begin en eindpunt selecteren en vliegen maar? Of zit er dan ook nog bepaalde doelen in? of is er geld te verdienen waar je weer vliegtuigen mee kunt kopen of iets dergelijks?
www.mariovisser.com
Hier gewoon we willen een uurtje of 3 vliegen en dan kijk je gewoon waar je zin in heb.Mavi86 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:43:
Ik was benieuw hoef jullie deze flight simulator spelen. en vooral als je geen missies in de career mode doet.
Vaak is het dan gewoon een airliner bij 3 uurtjes.
Maar dan is het gewoon van punt A naar B komen op een Real manier.
Gewoon puur voor de ontspanning.
Dus van Cold dark naar cold dark
Heb ik korter de tijd pak ik vaak even een een GA toestel even een vluchtje van een uurtje of zo
Mannen, vriendelijk verzoek om de plaatjesposts weer in het screenshot topic te posten.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Dit.ravw schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:49:
[...]
Hier gewoon we willen een uurtje of 3 vliegen en dan kijk je gewoon waar je zin in heb.
Vaak is het dan gewoon een airliner bij 3 uurtjes.
Maar dan is het gewoon van punt A naar B komen op een Real manier.
Gewoon puur voor de ontspanning.
Dus van Cold dark naar cold dark![]()
Heb ik korter de tijd pak ik vaak even een een GA toestel even een vluchtje van een uurtje of zo
Hoe is de stabiliteit van FS2024 inmiddels? Ik moet hem nog steeds kopen omdat ik ook nog bezig was/ben met Factorio DLC. Maar na 90 uur in 1 save is even een pauze daarin niet verkeerd. Maar ook de launch problemen deden mij nog niet haasten om het spel te kopen.
Gisteren heb ik FS2020 weer aangeslingert en de FBW A380 geprobeerd. Leuk toestel, jeetje lomp groot leuk zelfs.. maar ook handelbaar groot voor de cityhops in Europa. Doet toch kriebelen naar FS2024..
Hoe vermakelijk is de career mode tot zover? Ik kijk daar eigenlijk het meeste naar uit. Dit weekend wel e.e.a van gezien op Twitch, met name dat de AI stemmen erg monotoon en vervelend zijn gebracht.
Maar voor mij is in FS het verzinnen van vluchtjes vaak het probleem. Ik heb ook ontzettend veel ETS2 gespeeld (1000 uur ofzo
), en dat speelde zo makkelijk weg omdat je van A naar B rijdt, en dan bij B wel ziet waar je nog verder heen gaat. Na 5 min rijd je weer weg met een trailer, en zo hobbel je naar bestemming C.
In FS moet dat eigenlijk wel iets 'formeler' gaan als je met airliners speelt. Maar met Simbrief heb je ook binnen paar minuten een flightplan in elkaar gezet. En offline kan je natuurlijk ook gewoon VFR vliegen.
Trouwens, kan je nou het spel versie upgraden na aanschaf of niet (Via Steam)? In MSFS2020 kon dat niet, en ik ga niet 2x het basis spel kopen om uiteindelijk een paar extra vliegtuigen te krijgen. Er zitten echter wel een paar vliegtuigen in de Aviator edition die mij erg gaaf lijken (bvb de AN225), maar niet gaaf genoeg dat ik er dagelijks mee wil gaan vliegen en/of ook nu meteen 220 euro (auw) voor wil neertellen.
Gisteren heb ik FS2020 weer aangeslingert en de FBW A380 geprobeerd. Leuk toestel, jeetje lomp groot leuk zelfs.. maar ook handelbaar groot voor de cityhops in Europa. Doet toch kriebelen naar FS2024..
Hoe vermakelijk is de career mode tot zover? Ik kijk daar eigenlijk het meeste naar uit. Dit weekend wel e.e.a van gezien op Twitch, met name dat de AI stemmen erg monotoon en vervelend zijn gebracht.
Maar voor mij is in FS het verzinnen van vluchtjes vaak het probleem. Ik heb ook ontzettend veel ETS2 gespeeld (1000 uur ofzo
In FS moet dat eigenlijk wel iets 'formeler' gaan als je met airliners speelt. Maar met Simbrief heb je ook binnen paar minuten een flightplan in elkaar gezet. En offline kan je natuurlijk ook gewoon VFR vliegen.
Trouwens, kan je nou het spel versie upgraden na aanschaf of niet (Via Steam)? In MSFS2020 kon dat niet, en ik ga niet 2x het basis spel kopen om uiteindelijk een paar extra vliegtuigen te krijgen. Er zitten echter wel een paar vliegtuigen in de Aviator edition die mij erg gaaf lijken (bvb de AN225), maar niet gaaf genoeg dat ik er dagelijks mee wil gaan vliegen en/of ook nu meteen 220 euro (auw) voor wil neertellen.
Ik heb Aviator code voor 150 eppies gekocht.
Nooit stabiliteit problemen gehad (2020 of 2024). Toen ik een zwakkere GPU had, wel natuurlijk traagheidsproblemen. Logisch.
Nooit stabiliteit problemen gehad (2020 of 2024). Toen ik een zwakkere GPU had, wel natuurlijk traagheidsproblemen. Logisch.
9950x3d+4090+64DDR
op het moment speel ik enkel carreer mode; in 2020 ben/was ik bezig met een rondvlucht door Europa, daar ga ik weer mee verder in 2024, na Euopa, Canada, alle states van Amerika, dat houdt je wel bezigMavi86 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:43:
Geld dat niet voor de vrouwen onder onsUitvreter schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:51:
Mannen, vriendelijk verzoek om de plaatjesposts weer in het screenshot topic te posten.
[ Voor 22% gewijzigd door Svennie op 28-11-2024 10:23 ]
Die zijn er zat geloof me maar.
Maar 90% is wel een man hoor.
Of ze hier posten weet ik niet.
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 28-11-2024 10:28 ]
Ik heb denk ik de sweetspot gevonden op dit moment. Gisteravond een lange vlucht gedaan met Fenix A320 en zojuist weer een vlucht van Lissabon naar Madeira. Buttersmooth! Geen enkele hapering en/of framedrops. Perfect gewoon.
/f/image/Zpv8baBZ79Dx392P7wJ47hyP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kCyDHunyy0QavOm5ttJiR4iF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MirgI5Q4u4izkCEVy3e8VBjk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Zpv8baBZ79Dx392P7wJ47hyP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kCyDHunyy0QavOm5ttJiR4iF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MirgI5Q4u4izkCEVy3e8VBjk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hvLsY0RHlA4PALJqc9NPnxXZ.png?f=fotoalbum_large)
Dit was gisteren bij aankomst EGLL.
Daar merkte je wel het streamen van de scenery op drukke plekken.
https://www.twitch.tv/riv...gerPower-uzNpkcMrqt38-P_d
Daar merkte je wel het streamen van de scenery op drukke plekken.
https://www.twitch.tv/riv...gerPower-uzNpkcMrqt38-P_d
Geweldig dat jij er zo een plezier aan beleeft maar het is niet aan jou om te bepalen hoe anderen er naar kijken.ravw schreef op donderdag 28 november 2024 @ 02:04:
[...]
.
Mensen moeten eens niet zo veel verwachten en gewoon eens geduld hebben.
IK heb al weer een paar mooie vluchten gedaan in MSFS2024.
Als je alleen kijkt naar de negatieve dingen , ja dan zal het een ruk sim blijven.
Alles op zijn tijd en komt het vandaag niet dan morgen wel hoor.
Ik heb MSFS 2024 , Fenix , GSX pro en zit me tijd wel uit tot het wat meer word.
Oja en ik heb nog gratis kacheltje ook![]()
Ik heb wel begrip voor de groep mensen die geen geduld hebben en niet bereid zijn om 80 euro (of nog meer) neer te leggen voor een product wat absoluut niet af is.
En tegelijkertijd vind ik het mooi dat er al veel gebruikers zijn die wel tevreden zijn.
Beiden hebben gelijk denk ik dan maar en beide meningen zijn niet beter dan de andere.
Laten maar stoppen met elkaar te overtuigen wat nu juist is
Hier hetzelfde. Vandaag een dag vrij en dacht laat ik het eens proberen.killerbee1958 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:49:
[...]
Geweldig dat jij er zo een plezier aan beleeft maar het is niet aan jou om te bepalen hoe anderen er naar kijken.
Ik heb wel begrip voor de groep mensen die geen geduld hebben en niet bereid zijn om 80 euro (of nog meer) neer te leggen voor een product wat absoluut niet af is.
En tegelijkertijd vind ik het mooi dat er al veel gebruikers zijn die wel tevreden zijn.
Beiden hebben gelijk denk ik dan maar en beide meningen zijn niet beter dan de andere.
Laten maar stoppen met elkaar te overtuigen wat nu juist is
Na het eerste opstarten direct een crash, daarna na een vlucht van 2 minuten een crash.
Maar direct een refund aangevraagd bij steam.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik begrijp ook beide kanten, ja de sim gaat wel beter worden. Maar aan de andere kant, we mogen bedrijven niet de indruk blijven geven dat we het allemaal maar oke vinden.
Hadden ze hem gewoon als early access gereleased, dan kon je gewoon niet klagen erover.
Dan weet je op voorhand dat de game nog niet volledig af is.
Goed, ik vermaak me ook wel ermee eigenlijk.
Gisteren die opdrachten gedaan, en als die volledig geladen is met alle pracht en praal.
Dan is dat gewoon puur genieten.
Ben wel in de markt voor een nieuwe Yoke, maar veel keus is er niet meer precies ?
Die Honeycomb beter niet kopen rechtstreeks bij hun, maar dan moet ik nog een module erbij kopen.
Zie de Thrustmaster Boeing yoke staan voor 299 zonder die throttle optie.
Lees en zie er veel positieve dingen over.
Turtle Beach lijkt me niet echt super ? Al krijg je wel veel voor je geld.
Reviews zijn ook niet super slecht.
Ben maar een casual simmer ook.
Hadden ze hem gewoon als early access gereleased, dan kon je gewoon niet klagen erover.
Gisteren die opdrachten gedaan, en als die volledig geladen is met alle pracht en praal.
Ben wel in de markt voor een nieuwe Yoke, maar veel keus is er niet meer precies ?
Die Honeycomb beter niet kopen rechtstreeks bij hun, maar dan moet ik nog een module erbij kopen.
@KBE91 ik ben ook maar casual simmer.
NIet altijd tijd. Of wil iets op de PS doen.
Daarom ben ik gegaan voor de Velocity yoke.
Want idd best wel wat bang for the buck.
Ook omdat hij veel knoppen heeft, POV knoppen. Ik de rudders kan bedienen zonder meteen rudder pedals hoef te kopen en er een throttle quadrant bij zit.
Zelf wel tevreden over.
Wel rekening houden dat in en uitgaande beweging niet super smooth is. (is een mod voor geloof ik)
Maar voor mij dus dikke prima
Kan hem ook zo op bureau plaatsen en weer opruimen.
NIet altijd tijd. Of wil iets op de PS doen.
Daarom ben ik gegaan voor de Velocity yoke.
Want idd best wel wat bang for the buck.
Ook omdat hij veel knoppen heeft, POV knoppen. Ik de rudders kan bedienen zonder meteen rudder pedals hoef te kopen en er een throttle quadrant bij zit.
Zelf wel tevreden over.
Wel rekening houden dat in en uitgaande beweging niet super smooth is. (is een mod voor geloof ik)
Maar voor mij dus dikke prima
Kan hem ook zo op bureau plaatsen en weer opruimen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dit dusKBE91 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:00:
Ik begrijp ook beide kanten, ja de sim gaat wel beter worden. Maar aan de andere kant, we mogen bedrijven niet de indruk blijven geven dat we het allemaal maar oke vinden.

Bij ED koop ik toestellen en terrains altijd als ze in early access zitten.
Scheelt vaak best wat geld, en ja je weet dat het product nog niet klaar is en veel bugs bevat.
So be it : je weet dat het product niet klaar.
Inmiddels heb ik een aardige winst in de business, een goede 25-30K per half uur is best fijn en met de 172 kun je zo makkelijk vliegen dat er geen onverwachte zaken plaatsvinden. Nou heb ik dat toestel in eerste instantie op Teuge laten afleveren en kan ik daar de missies doen, maar daar heb ik eigenlijk een beetje spijt van omdat die omgeving snel verveelt. Weet iemand of het mogelijk is om de standplaats van je bedrijfje te wijzigen?
ik ben nog niet zo ver dus kan mooi meelezen wat het beste is om te doen. Hoe start je een bedrijf? In tegenstelling tot de career mode missies speelt bij de business dus wel alles om de standplaats heen? Goed om te weten op voorhand met het kiezen ervan inderdaad.JimmyNL schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:40:
Inmiddels heb ik een aardige winst in de business, een goede 25-30K per half uur is best fijn en met de 172 kun je zo makkelijk vliegen dat er geen onverwachte zaken plaatsvinden. Nou heb ik dat toestel in eerste instantie op Teuge laten afleveren en kan ik daar de missies doen, maar daar heb ik eigenlijk een beetje spijt van omdat die omgeving snel verveelt. Weet iemand of het mogelijk is om de standplaats van je bedrijfje te wijzigen?
Ik heb vanaf Teuge een vliegles gehad
[ Voor 11% gewijzigd door Svennie op 28-11-2024 12:46 ]