Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-09 13:53
Bomb-el schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:07:
[...]

Dat wordt genieten! Pixels zijn over het algemeen een verademing :)
Daar zijn de reviews en meningen heel erg verschillend. In tegenstelling tot Apple hebben de Pixel 6 en 7 series veel problemen met overheating en modem issues. Batterij leven is ook echt onder de maat tegenover de concurrentie.
Hopelijk opgelost met de 8 series. Google zal echt stappen moeten zetten willen ze een trouwe userbase gaan krijgen.

Ze hebben slechts 2% marktaandeel in Nederland. Dat is dramatisch.

"De Pixel 7 heeft minder dan een half procent van de Nederlandse markt te pakken. Tel je alle Pixels in Nederland bij elkaar op, dan kom je uit op minder dan 2 procent.” Het Google-marktaandeel groeide het afgelopen jaar wel ‘fors’, maar dat is nog onvoldoende om significante marktcijfers te laten zien. De grootste concurrent Apple zal zich nog geen zorgen maken."

Bron: https://www.ad.nl/tech/go...niet-spetterend~a01b2c20/

[ Voor 21% gewijzigd door Otto Jans op 06-10-2023 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:29

JanAd

Wind’s howling

Iemand ervaring met Latercase?
Wel prijzig met de shipping kosten bij… Maar super dun zo te zien.

Edit: verkeerde topic |:(

[ Voor 8% gewijzigd door JanAd op 06-10-2023 20:45 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:27
Google Pixel 8 (Pro) ondersteunt betalen met gezichtsherkenning

https://www.androidplanet...xel-8-gezichtsherkenning/

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-09 19:05
Had de Caseology Athlex besteld voor beiden versies om zo te kunnen kijken welk formaat me beviel. De 8 is prima qua formaat (inclusief dit hoesje), de pro heb je ongeveer een rugzak voor nodig, vind dat toch echt minder. In broekzak is het niks, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:11
Daejji schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:04:
Kogel is door de kerk..de Pixel 8 besteld bij de Google Store. Buds Pro er gratis bij is helemaal een topdeal.

Ben benieuwd, heb nu 3 jaar een iPhone 12 mini. Ligt lekker in de hand, maar het lezen van artikelen etc. is me toch te klein.
Ben benieuwd naar de camera. Wordt mijn 1e Pixel.

Voor de mensen die willen weten hoe snel je de Buds krjgt bij de Google Store..
Volgens de gegevens krijg ik mijn telefoon op 12 oktober, en de Buds op 17 oktober.
Wat betreft de camera: you're in for a treat. Ik heb afgelopen jaren de iPhone XS Max en iPhone 13 Pro gehad. Mijn vriendin heeft nu de iPhone 14 Pro. Ze staat telkens versteld van de kwaliteit foto's die uit mijn Pixel 7 Pro komt. Ze is niet de enige, als ik met vrienden op stap ben en ik maak foto's is het vaak: "Mooie foto man, dat is zeker de nieuwste iPhone?".

En dan nog de +/- 2 seconden post-processing als je een foto hebt gemaakt. Van 'average foto' naar 'top foto'. Altijd een klein geluksmomentje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-08 14:28
Frappuccino schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:12:
[...]

Dat blijkt toch zelden uit de (user)reviews.
Wat een onzin 8)7 pixels worden los van sommige hardware issues juist heel vaak goed beoordeeld. Heb je er zelf wel eens eentje gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:37
Bomb-el schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:27:
[...]

Wat een onzin 8)7 pixels worden los van sommige hardware issues juist heel vaak goed beoordeeld. Heb je er zelf wel eens eentje gehad?
Dus matige accuduur, lange laadtijd, matige vingerafdrukscanner ed zijn allemaal verzonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:37
[...]

Haha grapjas.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Pixel 8 besteld. Vind de Pro toch te groot en te zwaar, vond ik bij de 6 ook al. De 7 beviel me beter wat dat betreft.

Even getwijfeld over groen maar ik ga toch 'gewoon' voor zwart. Met een Watch voor weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Frappuccino schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Dus matige accuduur, lange laadtijd, matige vingerafdrukscanner ed zijn allemaal verzonnen?
Nee

Maar het hangt ook een beetje af wie je het vraagt en om welke type gebruiker het gaat.

In het algemeen vergeleken met de concurrentie is de accuduur van de Pixels minder, maar er zullen mensen bestaan die de hele dag mee doorkomen en mensen die hun telefoon 2 keer per dag moeten laden (terwijl met een Samsung, Motorola of iPhone ze makkelijk de dag doorkomen)

Lange laadtijd varieert ook per persoon, ik laad mijn telefoon in de avond dus daar heb ik geen last van, en vergeleken met Apple of Samsung loopt Pixel niet echt (zo erg) achter.

Maar als je doelt op alle andere merken dan ja, het is fors trager.

Of iedereen er even veel last van heeft is een ander (ik zie slechte accuduur als een groter probleem dan trager laden, maar beide tegelijk zijn gewoon een no-go)

Vingerafdrukscanner is iets wat ik misschien het meest teleurstellend vind, Google vraagt nu "the big boys" prijs voor hun 8 Pro en dan zit er niet een scanner in zoals bij Samsung S series.

Had dan tenminste voor een fysieke achterop gegaan Google, er zijn mensen die zelfs issues hebben met de betere scanners zoals op een Samsung, laat staan met de slechtere zoals een optische.

zoals ik, een fysieke scanner scant mijn vinger prima, een optische fors minder

Ik keek met een schuin oog naar wat Google zou uitbrengen, en tenzij de throttling opgelost is en accuduur beter, vind ik dat Google zich een beetje te erg in de voet schiet met de prijzen.

Als je Samsung en Apple prijzen wil hanteren dan mag er wat meer dan 7 jaar OS support, maar dat is mijn mening erover, Pixel 8 (Pro) zijn geen slechte telefoons zelfs als de issues niet opgelost zijn, je koopt ze vooral vanwege de Google software.

Maar de prijs is dat wel.

Wel fijn dat 8 kleiner is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:35
[...]

2 keer een Pixel gehad (laatste was een 7), 2 keer weer snel verkocht. Matige hardware, veel bugs, slechte accuduur, camera die op veel vlakken matig is (op sommige vlakken blinkt ie wel uit), vingerafdruk scanner die meer niet dan wel werkt, weinig zaken die je kunt aanpassen in het OS, etc. Alsof je een prototype hebt gekocht. Xiaomi of Honor doet het op veel vlakken beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:17
Gaan we hier nou weer de eeuwige apple vs android discussie uit de sloot halen?

@Otto Jans
En dan het marktaandeel. Hou op hoor. Er zijn tientallen android merken vs 1 iOS/apple. En dan 1 merk gaan vergelijken (2% is idd niks) met de hele apple linie. Zo ken ik er nog een paar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Mother_lepard schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:17:
[...]

weinig zaken die je kunt aanpassen in het OS,
Ik hoor deze argument te vaak laatste paar jaar, maar het klopt niet echt?

Dit is Android, beetje app downloaden om zo van alles en nog wat aan te kunnen passen is wat Android juist zo vrij maakt, ongeacht het merk.

Ik gebruik Wallpaper Engine op mijn Android telefoon bijvoorbeeld voor geanimeerde wallpapers, het zou apart zijn als ik zou verwachten dat Pixel of welke Android telefoon dit out of the box kan, sowieso aangezien meeste app devs meer tijd in hun software steken, dan de "telefoon boer" dat zelf doet.

Hetzelfde met launchers ect en ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
De Pixel 8 via Amazon besteld, vandaag de buds binnen en volgende week de telefoon. Ik vond persoonlijk de P6 iets te groot en zwaar en wilde toch maar een kleinere.

De extra functies zal ik waarschijnlijk toch niet missen.

Iemand ervaring met de Mous hoesjes met magnetisch achterkant?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
[...]

2 keer een Pixel gehad (laatste was een 7), 2 keer weer snel verkocht. Matige hardware, veel bugs, slechte accuduur, camera die op veel vlakken matig is (op sommige vlakken blinkt ie wel uit), vingerafdruk scanner die meer niet dan wel werkt, weinig zaken die je kunt aanpassen in het OS, etc. Alsof je een prototype hebt gekocht. Xiaomi of Honor doet het op veel vlakken beter.
Ik vond de 6 wel top 7 klopt idd wat je beschrijft met de bugs. Dat was echt heel slecht. Al werd dat met veel te late software updates wel beter. Accu en laden blijft wel een ding. Zeker als je van een Chinees af komt met 50/60/70w laden. Zie dat ook niet snel beter worden doordat de techniek vooral in de lader zit en die ontbreekt tegenwoordig.

Als je voor puur hardware gaat zijn de Chinese merken veel beter en goedkoper. Maar ik vind de pure Google ervaring wel heel lekker. En dat er al EU landen zijn die deze merken verbieden was voor mij een reden over te stappen van OP/Honor naar pixel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 04:33
https://www.xda-developer...htly-newer-camera-sensors

Lijkt erop dat de nieuwe Pixels 8 mogelijk de Samsung isocell GNV sensor gebruiken in plaats van de GN1 of GN2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Hmm ik vind de videokwaliteit erg tegenvallen van de 8 pro
Zat te overwegen om te preorderen maar net even een opname bekeken en zie toch wel veel wat mij niet bevalt om eerlijk te zijn.
Toch nog even afwachten

[ Voor 3% gewijzigd door NosferatuX op 06-10-2023 23:03 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Mizgala28 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:24:
[...]

Ik hoor deze argument te vaak laatste paar jaar, maar het klopt niet echt?

Dit is Android, beetje app downloaden om zo van alles en nog wat aan te kunnen passen is wat Android juist zo vrij maakt, ongeacht het merk.

Ik gebruik Wallpaper Engine op mijn Android telefoon bijvoorbeeld voor geanimeerde wallpapers, het zou apart zijn als ik zou verwachten dat Pixel of welke Android telefoon dit out of the box kan, sowieso aangezien meeste app devs meer tijd in hun software steken, dan de "telefoon boer" dat zelf doet.

Hetzelfde met launchers ect en ga zo door.
Een simpel voorbeeld: Bij Honor en Xiaomi kun je een datalimiet instellen op je hotspot. Niet bij een Pixel.

Ander voorbeeld: Inzien van je dataverbruik voor mobiele data: bij Xiaomi gewoon standaard en snel inzichtelijk, bij een Pixel moet je echt diep de instellingen in om je dataverbruik te zien.

Pro modus bij camera app: standaard beschikbaar bij veel fabrikanten, bij een Pixel: helaas, alleen auto stand beschikbaar.

Het zijn toestellen met weinig poespas, maar ook weinig mogelijkheden. Het is allemaal simpel. Als je meer wilt kunnen aanpassen: lekker laten liggen en een ander merk kiezen die de gebruiker meer vrijheid geeft.

Dus helaas, het klopt toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:15
Pro mode is er dan nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
[...]

Er zijn meer pixels geweest dan de 6 en de 7 he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
[...]

Dat zijn inderdaad enkele hardware issues. Dat zeg ik toch ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:57
NosferatuX schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:03:
Hmm ik vind de videokwaliteit erg tegenvallen van de 8 pro
Zat te overwegen om te preorderen maar net even een opname bekeken en zie toch wel veel wat mij niet bevalt om eerlijk te zijn.
Toch nog even afwachten
Ik heb alleen nog maar nep video’s voorbij zien komen, volgens mij zijn er nog geen echte filmpjes te zien..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bomb-el
[...]

Wat doe je dan in dit topic? 8)7
Xiaomi en Honor zijn wel echt een beetje de kelderklasse merken hoor... je post heeft een hoog trolgehalte

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bomb-el
Otto Jans schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:49:
[...]

Daar zijn de reviews en meningen heel erg verschillend. In tegenstelling tot Apple hebben de Pixel 6 en 7 series veel problemen met overheating en modem issues. Batterij leven is ook echt onder de maat tegenover de concurrentie.
Hopelijk opgelost met de 8 series. Google zal echt stappen moeten zetten willen ze een trouwe userbase gaan krijgen.

Ze hebben slechts 2% marktaandeel in Nederland. Dat is dramatisch.

"De Pixel 7 heeft minder dan een half procent van de Nederlandse markt te pakken. Tel je alle Pixels in Nederland bij elkaar op, dan kom je uit op minder dan 2 procent.” Het Google-marktaandeel groeide het afgelopen jaar wel ‘fors’, maar dat is nog onvoldoende om significante marktcijfers te laten zien. De grootste concurrent Apple zal zich nog geen zorgen maken."

Bron: https://www.ad.nl/tech/go...niet-spetterend~a01b2c20/
Nou nee hoor, Pixels staan, zeker softwarematig en met de camera prestaties, steevast al jaren in de top 2 of 3 ( inclusief Apple) bij de meeste review sites. Chinese merken vallen per definitie af en Samsung heeft zijn eigen tenenkrommende OS. En de rest wordt vaak niet eens genoemd. Maar ieder zijn meug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Daejji schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:34:
[...]

Ik heb alleen nog maar nep video’s voorbij zien komen, volgens mij zijn er nog geen echte filmpjes te zien..
Deze is volgens mij echt.
Vooral op mij monitor vind ik het erg slecht. Veel shimmering, overexposed en tijdens panning totaal niet smooth.
Wellicht had ik een verkeerd beeld van pixel telefoons maar ik dacht dat het vergelijkbaar zou zijn met bv een flagship samsung, oppo, iphone etc

YouTube: Google Pixel 8 First Impressions (WITH VIDEO SAMPLES)

[ Voor 25% gewijzigd door NosferatuX op 07-10-2023 00:02 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mother_lepard
Bomb-el schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:34:
[...]

Wat doe je dan in dit topic? 8)7
Xiaomi en Honor zijn wel echt een beetje de kelderklasse merken hoor... je post heeft een hoog trolgehalte
:+ Toch doen beide merken het beter op hardware, software en innovatie gebied.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 13:03
Mother_lepard schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 00:47:
[...]

:+ Toch doen beide merken het beter op hardware, software en innovatie gebied.
Toch het laatste woord willen hebben |:(

Ik zou toch maar even in een ander draadje je mening geven , denk niet dat hier de juiste plek voor je is namelijk :w

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Hoe zit het met de garantie als je via de Google site zelf besteld?
Ze hebben geen winkel waar je het naar toe kunt brengen voor een garantie claim in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

De blauwe 8 Pro 256GB besteld met zwarte Pixel Watch. Ook gelijk de Blauwe Bellroy lederen case mee besteld. Eerder gehad en is echt een mooie luxe case. Case komt 11 oktober en Pixel en Watch 12 oktober. Nu is er wel een reservering op mijn cc van de case maar nog niet van de Pro en de Watch? Waarom is dat? Alles is nog niet verstuurd, de case ook niet, dus dat is het ook niet..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:11
038Robijno schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:26:
Hoe zit het met de garantie als je via de Google site zelf besteld?
Ze hebben geen winkel waar je het naar toe kunt brengen voor een garantie claim in Nederland?
Ze verkopen in Nederland en hebben een Nederlandse webshop. Daar staan (uiteraard) ook de servicevoorwaarden en garantiebepalingen.

https://policies.google.com/terms?hl=nl#toc-problems

Lang verhaal kort, de service is net als bij elke andere zichzelf respecterende webshop zonder fysieke winkel. Retouren/reparaties gaan dus via de post.
Voor wat het waard is, mijn persoonlijke ervaring is dat de service van Google zeer goed is als het gaat om service/aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinbrutus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-09 08:58
In de Belgische store krijg je bij aankoop van de 8 pro de watch 2 er niet gratis bij, maar moet je er nog 170€ voor bij betalen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Van Android naar Android kun je whatsapp historie terugzetten via Google Drive maar wat als je van iOS naar de Pixel gaat? Of kun je dan op de Pixel inloggen bij iCloud en dan whatsapp historie terugzetten? Ik dacht van niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:05
pdavie2311 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:56:
Van Android naar Android kun je whatsapp historie terugzetten via Google Drive maar wat als je van iOS naar de Pixel gaat? Of kun je dan op de Pixel inloggen bij iCloud en dan whatsapp historie terugzetten? Ik dacht van niet..
offtopic:
https://faq.whatsapp.com/1295296267926284
Het eerste resultaat van een Google search ... de volgende keer wel ff je best doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

pdavie2311 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:43:
De blauwe 8 Pro 256GB besteld met zwarte Pixel Watch. Ook gelijk de Blauwe Bellroy lederen case mee besteld. Eerder gehad en is echt een mooie luxe case. Case komt 11 oktober en Pixel en Watch 12 oktober. Nu is er wel een reservering op mijn cc van de case maar nog niet van de Pro en de Watch? Waarom is dat? Alles is nog niet verstuurd, de case ook niet, dus dat is het ook niet..
Hier ook voor Google Store gekocht met de creditcard maar nog geen reservering of afschrijving op de creditcard. Ben benieuwd...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:46

m-buurman

hmmm...coffee!!

duvekot schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:00:
[...]

offtopic:
https://faq.whatsapp.com/1295296267926284
Het eerste resultaat van een Google search ... de volgende keer wel ff je best doen
https://pixel.withgoogle....p?hl=en&country=US&dark=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Excuus. Ik zocht op Google en kwam omslachtige dingen tegen maar niet bij de Pixel zelf gekeken. Ik raak dus niets kwijt als ik de adapter gebruik met overzetten. Dat is mooi! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
[...]

Behalve lange laadtijd (vooral als je zoals ik van een OnePlus kwam) heb ik bij mijn 7 pro nergens last van. Accuduur bij mijn op7/8/9 waren slechter met mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
https://wccftech.com/goog...old-apple-a14-bionic/amp/

Snap dat het niet helemaal vertaalt in real to use, maar dit is toch wel vrij droef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
pdavie2311 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:06:
[...]

Excuus. Ik zocht op Google en kwam omslachtige dingen tegen maar niet bij de Pixel zelf gekeken. Ik raak dus niets kwijt als ik de adapter gebruik met overzetten. Dat is mooi! Dank!
Heb jij geen iPhone 15 pro? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:04
pdavie2311 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:06:
[...]

Ga je het weer proberen? Of gebruik je beide systemen te gelijkertijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:11
WouterL schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:50:

Snap dat het niet helemaal vertaalt in real to use, maar dit is toch wel vrij droef.
Het is toch al jaren bekend dat Apple devices de snelste silicon hebben?

Vergelijk dezelfde iPhone 12 Pro Max uit het artikel met een Samsung Galaxy S23 en de 3 jaar oude iPhone is ook 9% sneller in Geekbench single en multicore (bron).

[ Voor 9% gewijzigd door injectx op 07-10-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el

Wat betekent droef? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
droef

droef
droef bijv.naamw. Verbuigingen: droeverVerbuigingen: droefst treurig stemmend, verdrietig makend Voorbeeld: `Hij had zojuist het droeve nieuws van haar overlijden vernomen.`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Correct! Pixel Pro en met name de camera blijft trekken aan me! Ik probeer het gewoon eens weer en is het toch niet bestel ik de hele Apple meuk weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
pdavie2311 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:17:
[...]

Correct! Pixel Pro en met name de camera blijft trekken aan me! Ik probeer het gewoon eens weer en is het toch niet bestel ik de hele Apple meuk weer opnieuw.
Ja ik zit hier ook niet toevallig hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:13
Golf2vr6 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:30:
[...]

Behalve lange laadtijd (vooral als je zoals ik van een OnePlus kwam) heb ik bij mijn 7 pro nergens last van. Accuduur bij mijn op7/8/9 waren slechter met mijn gebruik.
Ik overweeg ook over te stappen van OP8 PRO naar P8 PRO. Heeft Pixel ook mogelijkheid om apps te klonen? En de side bar, hebben ze dat ook bij Pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

WouterL schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:36:
[...]

Ja ik zit hier ook niet toevallig hoor. :+
Haha! Wat heb je nu en wat heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
pdavie2311 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:39:
[...]

Haha! Wat heb je nu en wat heb je besteld?
Momenteel een 14PM. Maar ook al wel stiekem met de 15 PM gespeeld. De pixel pro gepreordered met pixel Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
WouterL schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:16:
[...]

droef

droef
droef bijv.naamw. Verbuigingen: droeverVerbuigingen: droefst treurig stemmend, verdrietig makend Voorbeeld: `Hij had zojuist het droeve nieuws van haar overlijden vernomen.`
Haha ja dat snap ik, bedoelde dat het filmpje volgens mij juist uitwijst dat de pixel de test behoorlijk goed doorstaat, dus begreep de term niet in die context ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

WouterL schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

Momenteel een 14PM. Maar ook al wel stiekem met de 15 PM gespeeld. De pixel pro gepreordered met pixel Watch.
De Watch verkoop ik. Te klein voor mijn polsen helaas. Heb de blauwe Pixel genomen. Keer een andere kleur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
pdavie2311 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:45:
[...]

De Watch verkoop ik. Te klein voor mijn polsen helaas. Heb de blauwe Pixel genomen. Keer een andere kleur..
Ja overweeg ook een verkoop. Dan is het uiteindelijke toestel helemaal niet zo prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Wenzel schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:39:
[...]

Ik overweeg ook over te stappen van OP8 PRO naar P8 PRO. Heeft Pixel ook mogelijkheid om apps te klonen? En de side bar, hebben ze dat ook bij Pixels?
Beide nooit gebruikt op de OnePlus. Ga er maar niet van uit dat dat op de Pixel kan. (Of alleen met third party apps)

[ Voor 4% gewijzigd door Golf2vr6 op 07-10-2023 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
[...]

Voor de sidebar zijn verschillende third party apps beschikbaar. Ik gebruikte de circle sidebar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Gebruiken de Pixel gebruikers hier nog steeds een Launcher als Nova, of is OS van de Pixel nu mooi en goed genoeg om te tweaken qua lay-out etc…Liefst alles zo clean mogelijk straks denk ik…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:11
pdavie2311 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:16:
Gebruiken de Pixel gebruikers hier nog steeds een Launcher als Nova, of is OS van de Pixel nu mooi en goed genoeg om te tweaken qua lay-out etc…Liefst alles zo clean mogelijk straks denk ik…
Dat is heel persoonlijk denk ik, maar als het over Android OS gaat, is een Pixel af fabriek toch wel DE telefoon die je wilt hebben. Het is de iPhone onder de Androids zegmaar.
Cleaner dan dit ga je het niet vinden ?! (letterlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:59
[...]

Beide zit standaard niet in Android, maar is met third-party apps wel gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:58
Gewoon bij Google zelf. De Pro 512GB zwarte (is op de Google Store de enige kleur met 512GB) en zwart horloge. Bij de 512GB staat nu trouwens uitverkocht. Je kan nog wel bestellen maar krijgt dan een latere levering.

Exit: bij de 256GB zwarte staat nu ook uitverkocht.

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 07-10-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
outlandos schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:30:
[...]

Gewoon bij Google zelf. De Pro 512GB zwarte (is op de Google Store de enige kleur met 512GB) en zwart horloge. Bij de 512GB staat nu trouwens uitverkocht. Je kan nog wel bestellen maar krijgt dan een latere levering.

Exit: bij de 256GB zwarte staat nu ook uitverkocht.
Damn... gaat wel heel hard! Ging dat bij de 7 ook zo snel vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:46
Bomb-el schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:12:
[...]

Damn... gaat wel heel hard! Ging dat bij de 7 ook zo snel vorig jaar?
Volgens mij wel ik bestelde mijn 7 pro 3 dagen na de event en de eerste leverings batch was uitverkocht. Moest 4 weken wachten totdat ik mijn pixel kreeg.

Is wel afhankelijk welke pjxel 8 je hebt besteld. Ervan uitgaande dat google meer voorraad in huis heeft in nederland van de 128GB versie dan bijvoorbeeld de 512 GB versie. Want de laatste zal minder verkocht worden. Tenminste daar gokken ze meestal op.

Ik heb zelf de 512GB genomen en besteld bij belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Heb nu de Bellroy lederen case bij de 8 Pro besteld. Welke cases gebruiken jullie? Ben niet zo van die harde plastic cases ivm krassen etc…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
pdavie2311 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:47:
Heb nu de Bellroy lederen case bij de 8 Pro besteld. Welke cases gebruiken jullie? Ben niet zo van die harde plastic cases ivm krassen etc…
Ik hou er zelf persoonlijk niet van om een telefoon in de hand te houden waar al een dikke plastic hoes omheen zit. Erg onprettig. Ik berg mijn telefoon op in een leren hoes. Insteekhoes/pouch. Als ik mijn telefoon wil gebruiken haal ik het uit de hoes.

Ik koop zo'n echt leren hoes bij etsy.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
victor1701 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:53:
[...]

Als ik mijn telefoon wil gebruiken haal ik het uit de hoes.
En wat als hij dan valt?

Moet je hem dan elke keer uit de pouch halen als je op je mobiel wilt kijken? Toch super omslachtig. En als je hem gebruikt is hij onbeschermd. Ik zie de logica daar niet van in.

Ik hou zelf ook niet van dikke hoesjes, maar het hoesje van Google zelf is dat gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

outlandos schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:19:
[...]

En wat als hij dan valt?

Moet je hem dan elke keer uit de pouch halen als je op je mobiel wilt kijken? Toch super omslachtig. En als je hem gebruikt is hij onbeschermd. Ik zie de logica daar niet van in.

Ik hou zelf ook niet van dikke hoesjes, maar het hoesje van Google zelf is dat gelukkig niet.
Zit daar een soort van vilt in aan de binnenkant, of hard plastic? Die van Google? Kan het zo niet vinden. Wel dat het allemaal gerecycled materiaal etc is, maar nog geen foto van de binnenkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
@outlandos @pdavie2311

Sinds ik een smartphone gebruik sinds 2010 heb ik nog nooit last gehad dat de telefoon uit mijn hand liet vallen.

Ik ben meer bang dat de telefoon in mijn broekzak beschadigd omdat ik in dezelfde zak ook mijn huissleutels heb zitten. vandaar dat ik ook voornamelijk een pouch als telefoon hoes gebruik.

Ik vind het fijnst om de telefoon zonder hoezen etc in mijn hand te houden als ik het gebruik .

De pouch is inderdaad dubbellaags buiten kant puur rundleer. En de binnenkant is een laag zachte vilt.

Als je een pouch hoes gebruikt krijg je best snel handigheid in om je telefoon eruit te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
pdavie2311 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:21:
[...]

Zit daar een soort van vilt in aan de binnenkant, of hard plastic? Die van Google? Kan het zo niet vinden. Wel dat het allemaal gerecycled materiaal etc is, maar nog geen foto van de binnenkant..
Nee geen vilt aan de binnenkant, maar ze beschermen prima (heb de officiële case sinds de Pixel 6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

outlandos schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:04:
[...]

Nee geen vilt aan de binnenkant, maar ze beschermen prima (heb de officiële case sinds de Pixel 6).
Toch nog even 2 mee besteld, zwart en blauw. Kan ik keuze maken uit die van Google of de lederen van BellRoy icm met mijn blauwe 8 Pro..

Edit: Gezien er nog geen apart topic is voor hoesjes en accessoires etc. Hoe laden jullie de Pixel op? Ik heb nog een MagSafe van Apple en anders gewoon met de laadkabel, bedraad? Heb ooit de Pixel Stand 2 gehad maar echte toevoeging?

[ Voor 24% gewijzigd door pdavie2311 op 07-10-2023 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
blueman85 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 04:15:
[...]

Toch het laatste woord willen hebben |:(

Ik zou toch maar even in een ander draadje je mening geven , denk niet dat hier de juiste plek voor je is namelijk :w
Dat is ook een manier om om te gaan met mensen die een andere mening hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Mother_lepard schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:04:
[...]

Dat is ook een manier om om te gaan met mensen die een andere mening hebben. :+
Welnee, geniet lekker van je Honor of Xiaomi. Het is je gegund lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
Als ik de Google 8 pro bestel (abbo) via bel simpel. Is er dan een mogelijkheid om een kleur bandje te kiezen voor de pixel watch 2 ?? Of kun je daar geen keuze voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
Kijk ff de reviews af van woensdag, zijn die top (accu / top fotografie) bestellen we 2x de Google Pixel 8 Pro. Door de beveiligingsupdates kunnen we dan enkele jaren vooruit. En mijn vrouw wilde graag een nieuwe watch, de mijne verkopen we. Mijn vrouw heeft momenteel nog een Huawei p30 pro. En ze wil graag goede foto'd blijven maken. Vandaar dat keuze ook voor de pro is. En ik zou eerst de gewone 8 nemen, maar denk dat ik die gauw te klein vind mijn telefoons zijn over het algemeen groot.

[ Voor 13% gewijzigd door harley2009 op 08-10-2023 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:08
Ik ben geïnteresseerd in de Pixel 8, non pro. Ik heb altijd Androids gehad. Van Google (nexus 4), Samsung (s7) en van Xiaomi (Mi 9). Daarna overgestapt naar een iPhone 13 Pro Max waar ik om twee redenen spijt van heb. Reden 1: hij is te groot voor mij. Reden 2: de software bevalt me niet. Het adagium van alle Apple fanaten " it just works" gaat helaas niet op. En dan mis je ook nog features. Dan vereist de safari browser ook nog een reset elke zoveel maanden omdat ie anders veel te traag wordt. Een iCloud backup zonder foto's kan niet. Etc. Etc. Dat mensen dat allemaal zo geweldig vinden zeg...

Betreft features vond ik de Xiaomi heel fijn. Ik had het idee dat die telefoon "alles" kon. Ik heb geen ervaring met recente pixel software. Is dat nu eindelijk bij betreft features die, voor mij haha, van belang zijn? Bijvoorbeeld een losse volume instelling van beltoon en notificaties?
Snelle gezichtsontgrendsling en direct door naar de home page?
Inloggen in apps met gezichtsherkenning?
Betalen met je telefoon via nfc bij pinapparaten?
Een app library die op alfabet gesorteerd kan worden?
Een rijtje in de launcher van meest geopende apps?
Een dialer waar je via T9 in contacten kan zoeken?

Dat was wat me nu te binnen schiet. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
GekkeRipper schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:49:
Ik ben geïnteresseerd in de Pixel 8, non pro. Ik heb altijd Androids gehad. Van Google (nexus 4), Samsung (s7) en van Xiaomi (Mi 9). Daarna overgestapt naar een iPhone 13 Pro Max waar ik om twee redenen spijt van heb. Reden 1: hij is te groot voor mij. Reden 2: de software bevalt me niet. Het adagium van alle Apple fanaten " it just works" gaat helaas niet op. En dan mis je ook nog features. Dan vereist de safari browser ook nog een reset elke zoveel maanden omdat ie anders veel te traag wordt. Een iCloud backup zonder foto's kan niet. Etc. Etc. Dat mensen dat allemaal zo geweldig vinden zeg...

Betreft features vond ik de Xiaomi heel fijn. Ik had het idee dat die telefoon "alles" kon. Ik heb geen ervaring met recente pixel software. Is dat nu eindelijk bij betreft features die, voor mij haha, van belang zijn? Bijvoorbeeld een losse volume instelling van beltoon en notificaties?
Snelle gezichtsontgrendsling en direct door naar de home page?

Dat was wat me nu te binnen schiet. Bedankt!
Voordat ik antwoord geef op een aantal vragen, even het volgende. Wees je bewust van dat de Pixel telefoons juist bekend staan om de kale Android. De vele extra's zoals Xiaomi en Samsung dat toevoegen ga je op een kale Android dus niet vinden. Echter een hoop functies kan je zelf toevoegen d.m.v. verschillende apps. Maar als je Xiaomi erg fijn vond, zou ik als ik jou was eerst even kijken of je het toestel live wat kan uittesten voordat je tot aanschaf over gaat. Want het zou zomaar kunnen dat de Pixel dan te kaal voor je is. Al naar de Xiaomi 13T gekeken?

Ik heb zelf geen ervaring met de Pixel launcher dus ik weet niet precies wat daar wel en niet mee kan, maar apps sorteren op alfabet kan volgens mij gewoon. Een rijtje met gebruikte apps weet ik zo niet. Hoe dan ook kan ik je Nova launcher aanraden, daar is alles wat je maar kan wensen op Launcher niveau sowieso mogelijk.

Inloggen in apps met gezichtsherkenning zou met de pixel 8 mogelijk moeten zijn. Ik weet niet wat ze precies aangepast hebben maar het niveau van beveiliging middels face unlock is verhoogd waardoor dit nu mogelij zou moeten zijn. Maar kan me ook voorstellen dat dit ook van de app zelf afhangt. Zelf zou ik niet zo snel face unlock gebruiken. Lijkt me nog altijd een stukje minder veilig dan met de vingerafdruk.

NFC betalingen zijn al lang mogelijk. Dit is vrij standaard tegenwoordig. Evenals contacten via T9. Al durf ik dit niet met 100% zekerheid te zeggen voor een Pixel telefoon, op de Moto edge 30 Ultra (waarop ook een zo goed als een kale android versie draait) was dit wel mogelijk.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
13art schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:44:
[...]

Voordat ik antwoord geef op een aantal vragen, even het volgende. Wees je bewust van dat de Pixel telefoons juist bekend staan om de kale Android. De vele extra's zoals Xiaomi en Samsung dat toevoegen ga je op een kale Android dus niet vinden. Echter een hoop functies kan je zelf toevoegen d.m.v. verschillende apps. Maar als je Xiaomi erg fijn vond, zou ik als ik jou was eerst even kijken of je het toestel live wat kan uittesten voordat je tot aanschaf over gaat. Want het zou zomaar kunnen dat de Pixel dan te kaal voor je is. Al naar de Xiaomi 13T gekeken?

Ik heb zelf geen ervaring met de Pixel launcher dus ik weet niet precies wat daar wel en niet mee kan, maar apps sorteren op alfabet kan volgens mij gewoon. Een rijtje met gebruikte apps weet ik zo niet. Hoe dan ook kan ik je Nova launcher aanraden, daar is alles wat je maar kan wensen op Launcher niveau sowieso mogelijk.

Inloggen in apps met gezichtsherkenning zou met de pixel 8 mogelijk moeten zijn. Ik weet niet wat ze precies aangepast hebben maar het niveau van beveiliging middels face unlock is verhoogd waardoor dit nu mogelij zou moeten zijn. Maar kan me ook voorstellen dat dit ook van de app zelf afhangt. Zelf zou ik niet zo snel face unlock gebruiken. Lijkt me nog altijd een stukje minder veilig dan met de vingerafdruk.

NFC betalingen zijn al lang mogelijk. Dit is vrij standaard tegenwoordig. Evenals contacten via T9. Al durf ik dit niet met 100% zekerheid te zeggen voor een Pixel telefoon, op de Moto edge 30 Ultra (waarop ook een zo goed als een kale android versie draait) was dit wel mogelijk.
Thnx. Inderdaad een kale Android. En dat lijkt me erg fijn, maar sommige zaken kun je met apps niet toevoegen. Als dat wel kan en goed werkt vind ik het niet erg. Ben toch een Tweaker he ;) Maar sommige zaken in de core zijn gewoon niet aan te passen zoals gezichtsherkenning en dergelijke. Een custom rom heb ik de tijd niet meer overigens.

Een andere launcher kunnen gebruiken is iets wat erg fijn is aan Android.

De xiaomi 13 heb ik in m'n vergelijk staan. De 13T vind ik weer te groot.

M'n moeder heeft nu een Samsung galaxy s23. Ik vind de Samsung launcher wel goed maar niet top. Bijvoorbeeld geen lijstje van vaak geopende apps. En in de app launcher moet je horizontaal swipen met pagina's. Gewoon een lange verticale lijst vind ik fijner. Dat zou dan met Nova launcher waarschijnlijk wel kunnen.

Keuzes keuzes. Ik wacht even reviews af en ga dan eens kijken in een winkel van Odido. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
GekkeRipper schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:49:
Dan vereist de safari browser ook nog een reset elke zoveel maanden omdat ie anders veel te traag wordt.
Geen flauw idee ik gebruik google chrome browser op mijn pixel.
Een backup zonder foto's kan niet. Etc. Etc. Dat mensen dat allemaal zo geweldig vinden zeg...
De fotos op een pixel worden via de app google photos gemaakt. En je kunt in de app de backup uitzetten. ik heb dat ook gedaan. want ik gebruik een andere app hiervoor. Default staat in google photos app de backup aan.
Jazeker kan dat dat kan al een poos ik heb het in ieder geval op mijn pixel 7 pro.
Snelle gezichtsontgrendeling en direct door naar de home page?
Dat kan op de pixel 8 maar is nog niet zo geavanceerd en veilig als bij een iphone. Maar zou volgens google nu wel veilig genoeg zijn. Maar de achter het scherm verborgen vingerafdruk sensor is heel veilig en werkt bij mij althans snel en gemakkelijk.
Durf ik niet te zeggen dat is ook afhankelijk of de desbetreffende apps het ondersteunen.
Jazeker je zult google wallet moeten installeren en instellen. En dan kun je alleen betalen als de betreffende pinautomaat google pay ondersteunt. Dus geen garantie. vraag het in de winkel of kijk op bet pin apparaat of er google pay sticker op staat.
Volgens mij niet met de google launcher zelf. Want die is erg beknopt betreft aanpassingen maken. ik gebruik zelf al jaren nova launcher. Daarmee kan het wel en nog veel meer.
Die heb ik met nova launcher.
Bedoel je dat als je het bel scherm voor je hebt een knop staat om naar je contacten te gaan. Dan is het antwoord ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
GekkeRipper schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:10:
[...]

M'n moeder heeft nu een Samsung galaxy s23. Ik vind de Samsung launcher wel goed maar niet top. Bijvoorbeeld geen lijstje van vaak geopende apps. En in de app launcher moet je horizontaal swipen met pagina's. Gewoon een lange verticale lijst vind ik fijner. Dat zou dan met Nova launcher waarschijnlijk wel kunnen.
De standaard launchers kijk ik eigenlijk niet eens meer naar. Die zijn eigenlijk altijd te beperkt, welke telefoon, welk merk dan ook. Standaard gaat op elke telefoon Nova launcher. De launcher zou ik, als ik jou was, dus niet mee nemen in de vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Beetje te vroeg gevraagd, maar weet iemand of de batterij een beetje vergelijkbaar zal zijn als met de S23 ultra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
victor1701 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

Geen flauw idee ik gebruik google chrome browser op mijn pixel.

[...]

De fotos op een pixel worden via de app google photos gemaakt. En je kunt in de app de backup uitzetten. ik heb dat ook gedaan. want ik gebruik een andere app hiervoor. Default staat in google photos app de backup aan.

[...]

Jazeker kan dat dat kan al een poos ik heb het in ieder geval op mijn pixel 7 pro.

[...]

Dat kan op de pixel 8 maar is nog niet zo geavanceerd en veilig als bij een iphone. Maar zou volgens google nu wel veilig genoeg zijn. Maar de achter het scherm verborgen vingerafdruk sensor is heel veilig en werkt bij mij althans snel en gemakkelijk.

[...]

Durf ik niet te zeggen dat is ook afhankelijk of de desbetreffende apps het ondersteunen.

[...]

Jazeker je zult google wallet moeten installeren en instellen. En dan kun je alleen betalen als de betreffende pinautomaat google pay ondersteunt. Dus geen garantie. vraag het in de winkel of kijk op bet pin apparaat of er google pay sticker op staat.

[...]

Volgens mij niet met de google launcher zelf. Want die is erg beknopt betreft aanpassingen maken. ik gebruik zelf al jaren nova launcher. Daarmee kan het wel en nog veel meer.

[...]

Die heb ik met nova launcher.

[...]

Bedoel je dat als je het bel scherm voor je hebt een knop staat om naar je contacten te gaan. Dan is het antwoord ja.
Thnx. Betreft de dialer bedoel ik dat je op het scherm met de nummertoetsen zit. In dat scherm druk je dan op 4 voor de g, 3 voor de e, 5 voor de k enzovoorts. Dan stelt ie gekkeripper voor om te bellen onder andere. Dat werkt op een iPhone dus niet zo 8)7

De veiligheid van gezichtsherkenning maak ik me niet druk om. Het gaat me om het gemak.

Overigens was een nadeel aan Xiaomi juist de bloatware die niet allemaal te verwijderen is. Dus daarom mijn hernieuwde interesse in de Pixel nu ze in mijn ogen eindelijk weer mee lijken te gaan doen in de high end wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
GekkeRipper schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:10:
[...]

Keuzes keuzes. Ik wacht even reviews af en ga dan eens kijken in een winkel van Odido. :)
Ik heb jaren geleden ook een samsung gehad en toen al nova launcher er op geinstalleerd. Zou je nu ook bij je moeder kunnen doen. Het is wel even puzzelen met instellen. Er zijn in de app een hoop dingen die je naar hartelust kunt aanpassen. En zeker mijn lijst met apps in nova launcher hoef je niet horizontaal te swipen ik heb voor vergicaal slepen gekozen. Geen kaarten effect meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
victor1701 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:18:
[...]

Ik heb jaren geleden ook een samsung gehad en toen al nova launcher er op geinstalleerd. Zou je nu ook bij je moeder kunnen doen. Het is wel even puzzelen met instellen. Er zijn in de app een hoop dingen die je naar hartelust kunt aanpassen. En zeker mijn lijst met apps in nova launcher hoef je niet horizontaal te swipen ik heb voor vergicaal slepen gekozen. Geen kaarten effect meer.
Voor m'n moeder houd ik het lekker bij de standaard, wil geen gedoe;)

Maar voor mezelf zal het zeker Nova Launcher worden als ik dat zo hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• victor1701
@GekkeRipper

Euh ik weet niet of ik nu een goed plaatje heb betreft hoe jij een de phone app zou willen hebben.

Ik zou zeggen probeer het op je telefoon . Volgens mij kun je gewoon de google phone app op de meeste andere android telefoons installeren. zie link https://play.google.com/s...ndroid.dialer&hl=en&gl=US

De pixel heeft natuurlijk ook bloatware. Zover ik weet staan alle apps van google zelf er op.En sommigen zijn in de telefoon geintegreerd. En dus niet te verwijderen alleen uit te schakelen zodat ze niet meer in de achtergrond draaien. En anderen kun je wel verwijdren. Maar deze dagen is dat naar mijn mening niet nodig. de pixel wordt of is niet traag door al deze apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:01
038Robijno schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:56:
[...]

Ik heb het toestel los besteld, je kunt geen keuze maken qua kleur watch.. als je überhaupt al een watch toegezonden krijgt (op=op).

Vraag mijzelf ook af, hoeveel voorraad ze van de Pixel pro binnen gaan krijgen.
Nu alweer uitgekeken op Samsung Phone en watch ? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
NeWSJuNK schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:38:
[...]

Ja, sterker nog.. ik heb op 28 september mijn S23 ultra verkocht en een nieuwe Flip 5 weer gekocht. Dat vond ik helemaal al niks, dus na 1 week weer verkocht en nu heb ik sinds donderdag mijn Galaxy Xcover 5 weer in gebruik. Dus nu maar hopen dat de Pixel 8 pro snel komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
GekkeRipper schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:17:
[...]

Thnx. Betreft de dialer bedoel ik dat je op het scherm met de nummertoetsen zit. In dat scherm druk je dan op 4 voor de g, 3 voor de e, 5 voor de k enzovoorts. Dan stelt ie gekkeripper voor om te bellen onder andere. Dat werkt op een iPhone dus niet zo 8)7

De veiligheid van gezichtsherkenning maak ik me niet druk om. Het gaat me om het gemak.

Overigens was een nadeel aan Xiaomi juist de bloatware die niet allemaal te verwijderen is. Dus daarom mijn hernieuwde interesse in de Pixel nu ze in mijn ogen eindelijk weer mee lijken te gaan doen in de high end wereld.
Ik wist niet dat dat kon, maar ja dat werkt dus op de Pixel 7 pro (waarschijnlijk dan ook op de 8.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

NeWSJuNK schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:38:
[...]

Joh! Al wisselt ie elke week? Haha!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• victor1701
@NeWSJuNK @pdavie2311

Inderdaad als je regelmatig nieuwe telefoon koopt. Dan verkoop je oude weer tweedehands. Zo leverd newsjunk een hele grote bijdrage aan de tweedehands markt.😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

victor1701 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:19:
@NeWSJuNK @pdavie2311

Inderdaad als je regelmatig nieuwe telefoon koopt. Dan verkoop je oude weer tweedehands. Zo leverd newsjunk een hele grote bijdrage aan de tweedehands markt.😆
Circulaire economie 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:09
13art schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:44:
[...]
Als het beveiligingsysteem dat de Pixel 8 gebruikt hetzelfde is als de Honor Magic 5 Pro met zijn 3D gezichtsherkenning, ligt het echt eraan per app of gezichtsherkenning werkt.
ING, Odido, Simyo krijg ik gewoon een gezichtsherkenning popup met een knop om door te gaan na dat de gezichtscan of vingerafdruk gelukt is.
Bij mijn (Mendix lc) schoolapp is het wel weer geforceerde vingerafdruk, net als Openbank. Waarschijnlijk zijn er verschillende manieren om biometrie aan te roepen, een algemene en een specifieke vingerafdruk variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Is het blokje van 30W die bij de pixel stand 2 zit, de maximale en beste voor de Pixel 8? En ook los te gebruiken met de inbegrepen oplaadkabel voor bedraad laden? Dan is 45 euro meer voor die stand wel te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
Popcorna schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:38:
Is het blokje van 30W die bij de pixel stand 2 zit, de maximale en beste voor de Pixel 8?
Het is wel het snelst mogelijke wat de Pixel 8 kan, maar de lader van Google is niet per se beter en een andere lader met PD 3.0 met een vergelijkbaar wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Golf2vr6 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:56:
[...]

Ik wist niet dat dat kon, maar ja dat werkt dus op de Pixel 7 pro (waarschijnlijk dan ook op de 8.).
Bedankt voor het checken. Een functie die al tachtig jaar op telefoons zit, nog de bakstenen van weleer, maar op een iPhone schittert door afwezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 19:56
Na lang twijfelen toch voor de gewone Pixel 8 gegaan icm een watch 2. Blijft jammer dat google geen klein formaat pro pixel heeft en ik dus wat features moet inleveren, soit.

Mijn pixel 6 doet het nog steeds subliem, maar het enige minpunt vind ik het formaat van die telefoon en het scherm mag wat helderder. Hoe tempting de 8 pro ook is, ik zie mezelf toch liever de kleinere form factor hanteren de komende jaren. M'n pink is zowat scheefgegroeid van die pixel 6 ondersteunen tijdens het vasthouden :P

M'n favo pixel qua form factor blijft de 3, met die stereo speakers. Wat een fijn toestel was dat! Ben ook benieuwd wat de watch 2 gaat doen icm de pixel, ik zit nu op een Galaxy watch. Al met al een beetje een lastige keuze, maar ik kijk enorm uit naar de 8.

Welke screen protectors raden jullie aan trouwens? Ik vind zo'n gaatje om de camerahole altijd zo lelijk,is dat onvermijdelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:01
Het was geen commentaar eerder een constatering. Maakt mij niet uit wie hoelang met zijn of haar spullen doet. Om mijn part een kwartier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Goedemorgen allen, ik weet dat jullie allemaal enthousiast zijn over een nieuw toestel, maar graag wel de berichten in de daarvoor bestemde topics plaatsen (zie de topicwaarschuwing). Ik heb zojuist een hele rits berichten verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

Klippy

Still Game

Popcorna schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:38:
Is het blokje van 30W die bij de pixel stand 2 zit, de maximale en beste voor de Pixel 8? En ook los te gebruiken met de inbegrepen oplaadkabel voor bedraad laden? Dan is 45 euro meer voor die stand wel te rechtvaardigen.
Zover ik weet wel, want dat was ook mijn redenatie. De lader staat vermeld als losse lader bij inhoud de Stand 2 dus ik denk dezelfde als die je los kan bestellen. Ik krijg hem vandaag binnen, dan zal ik nog een update plaatsen.
Ik had zelf in gedachte om die bijgeleverde lader voor de Pixel direct te gebruiken en een andere PD lader van 20W die ik nog heb liggen te gebruiken voor de stand.

[edit] Het is inderdaad dezelfde lader die er bij zit, deze https://store.google.com/...sb_c_30w_charger?hl=nl-NL

[ Voor 7% gewijzigd door Klippy op 09-10-2023 21:46 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Klein technisch vraagje:
Ik gok dat er geen lader zit in de doos van de Pixels. Ik gebruik op dit moment de 65W lader van mijn Oneplus 8T en een wat oudere Oneplus lader van de Oneplus 6 (geen idee hoeveel W).
De Pixels laden met iets van 40W op als ik het goed heb. Kan die 65W lader gewoon zonder problemen hierop worden aangesloten zonder dat er batterij issues gaan ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
striner schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:50:
Klein technisch vraagje:
Ik gok dat er geen lader zit in de doos van de Pixels. Ik gebruik op dit moment de 65W lader van mijn Oneplus 8T en een wat oudere Oneplus lader van de Oneplus 6 (geen idee hoeveel W).
De Pixels laden met iets van 40W op als ik het goed heb. Kan die 65W lader gewoon zonder problemen hierop worden aangesloten zonder dat er batterij issues gaan ontstaan?
Ik dacht het niet maar zoek even in het Pixel 7 forum. Daar is dit technische onderwerp uitgebreid besproken. ook over de juiste kabels etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarnickS
striner schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:50:
Klein technisch vraagje:
OnePlus gebruikt voor zijn telefoons een propriëtair protocol, VOOC. De Pixels gebruiken net als Samsung en Apple USB Power Delivery 3.0. Met jouw laders zal de telefoon wel laden (zonder batterij issues), maar waarschijnlijk heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:15
27w voor de non-pro en 30w voor de pro.
Het is geen issue om een andere lader eraan te hangen. Zelfs een 150W usb-c laptoplader kan. In het protocol zit ingebouwd dat de lader en het apparaat iets van communicatie doen. Of je 30W haalt met een Oneplus lader durf ik dan weer niet te zeggen, aangezien ze hun eigen laadstandaard hanteren naast de usb 3.0 standaard. Dus het kan zijn dat die combinatie op ~8W gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
De 7 pro laad hier perfect op met alle OnePlus laders (kabel en draadloos) die hier rondslingeren. De OnePlus 7/8/9 pro had ik voor de Pixel 7 pro en zijn in gebruik door de andere gezinsleden.

Geen idee wat de snelheid / wattages zijn waarmee hij laad. In het Pixel 7 topic zou er wat info moeten staan, want ik heb toen een app geïnstalleerd en screenshots gepost hierover.

Hier alvast een preview van de 8a ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJzzIrB_IoMUwUr4tAXdEWcwdns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKa8HGkI88ENeMjcrD0WY9Vy.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.smartprix.com...-8a-exclusive-first-look/

[ Voor 72% gewijzigd door Golf2vr6 op 09-10-2023 17:58 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 41 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires