Ik had toch gehoopt dat de pro wat goedkoper zou zijn.
Vast wel, vorig jaar 6 oktober event, 13 oktober verkrijgbaar...pdavie2311 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:45:
Maak nu maar aan met dat ding. Zou dat ding 13 oktober verkrijgbaar zijn?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ok! Nu nog even zien waar kans van slagen het grootst is voor de 8Pro. Probeer elk jaar mediamarkt DE maar dat is een wassen neus. Datum staat op release en het duurt dan ineens 3 weken langer...CLB schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:07:
[...]
Vast wel, vorig jaar 6 oktober event, 13 oktober verkrijgbaar...
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Gewoon een Belsimpelwinkel binnen wandelen als je 'm los wil...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hoop wel inclusief oordopjes en een pixel watch in de releaseperiode. Wat een prijzen. Redelijk belachelijk.
Niet nieuw in smartphoneland toch? Google heeft vorig jaar gewoon ingezet op een interessante prijs om wat marktaandeel te verwerven. Dat is nu gelukt en nu maar wat meer centen verdienen denk ik.
- Huawei P60 Pro 256GB 1199 euro
- OnePlus 11 128GB 829 euro
- Oppo Find X5 Pro 256GB 1299 euro
- Samsung Galaxy S23 128GB 849 euro
- Samsung Galaxy S23 Plus 256GB 1199 euro
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB 1399 euro
- Sony Xperia 1 V 256GB 1399 euro
- Sony Xperia 5 V 128GB 999 euro
- Xiaomi 12 128GB 899 euro
- Xiaomi 12 Pro 256GB 1099 euro
- Huawei P60 Pro 256GB 1199 euro
- OnePlus 11 128GB 829 euro
- Oppo Find X5 Pro 256GB 1299 euro
- Samsung Galaxy S23 128GB 849 euro
- Samsung Galaxy S23 Plus 256GB 1199 euro
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB 1399 euro
- Sony Xperia 1 V 256GB 1399 euro
- Sony Xperia 5 V 128GB 999 euro
- Xiaomi 12 128GB 899 euro
- Xiaomi 12 Pro 256GB 1099 euro
YouTube: Sneak Peek at Google Pixel 8 & Pixel 8 Pro
Wel weer eens een fijn formaat die 8
Wel weer eens een fijn formaat die 8

[ Voor 24% gewijzigd door Popcorna op 08-09-2023 07:31 ]
Tof ja:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MG8EWma4TxlOGy4eMk8QGhP4.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0NL1oUW2spjhpI9SQPQdve9Q.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MG8EWma4TxlOGy4eMk8QGhP4.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0NL1oUW2spjhpI9SQPQdve9Q.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ROrPtuicomDQVRLH29vgdsym.jpg?f=user_large)
Klein vraagje, o.a. in TS zie ik dat een van de eerste geruchten was dat de P8 een 90 Hz scherm zou krijgen en de Pro 120 Hz. Als ik nu wat Google naar geruchten wordt over het algemeen gemeld dat ze beide een 120 Hz scherm krijgen. Enig idee wat hiervan nu het meest aannemelijk is?
De hoofdreden dat ik de 7 heb geskipt is omdat deze "maar" een 90 Hz scherm had en ik nu op mijn Oneplus 8T 120 Hz heb, dus dat zou dan voelen als meer geld betalen (de 7 was duurder dan de 8T in aanschaf) voor een downgrade.
Als de 8 een 120 Hz scherm krijgt dan ben ik gauwer geneigd dit te kopen denk ik. De Pro alleen aanschaffen voor een 120 Hz scherm zou het mij niet waard zijn qua kosten.
De hoofdreden dat ik de 7 heb geskipt is omdat deze "maar" een 90 Hz scherm had en ik nu op mijn Oneplus 8T 120 Hz heb, dus dat zou dan voelen als meer geld betalen (de 7 was duurder dan de 8T in aanschaf) voor een downgrade.
Als de 8 een 120 Hz scherm krijgt dan ben ik gauwer geneigd dit te kopen denk ik. De Pro alleen aanschaffen voor een 120 Hz scherm zou het mij niet waard zijn qua kosten.
Beide telefoons krijgen een 120Hz scherm: https://www.androidauthor...splay-specs-leak-3336078/striner schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:25:
Klein vraagje, o.a. in TS zie ik dat een van de eerste geruchten was dat de P8 een 90 Hz scherm zou krijgen en de Pro 120 Hz. Als ik nu wat Google naar geruchten wordt over het algemeen gemeld dat ze beide een 120 Hz scherm krijgen. Enig idee wat hiervan nu het meest aannemelijk is?
Ik heb nu een pixel 4a5g, grootste minpunt is dat de telefoon vaak erg heet wordt en automatisch opnieuw opstart. Heel irritant als ik een foto wil maken op een leuk moment.
Hopelijk heeft de pixel 8 hier geen last van. Geen idee hoe ik daar achter kom alleen. Anders ljkt de 8 wel een mooie upgrade te worden.
Hopelijk heeft de pixel 8 hier geen last van. Geen idee hoe ik daar achter kom alleen. Anders ljkt de 8 wel een mooie upgrade te worden.
Nou heet worden en opnieuw opstarten is niet bepaald een feature. Dat is gewoon een bug en mag je van geen enkele telefoon verwachten dus dat lijkt me geen issue.
En grote kans dat het nu gewoon komt door software en het op te lossen is.
En grote kans dat het nu gewoon komt door software en het op te lossen is.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Juist door de goede prijs was het een goede aankoop, nu ze hoger gaan zitten is er veel meer concurrentie en dus zal ik eerder gaan kijken wat nu echt meerwaarde heeft voor rond de huidige prijs en als de pixel 8 pro geprijsd word zoals nu, zou ik eerder voor een andere gaan om eerlijk te zijn en er komt nog meer leuks aan.CLB schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:33:
Niet nieuw in smartphoneland toch? Google heeft vorig jaar gewoon ingezet op een interessante prijs om wat marktaandeel te verwerven. Dat is nu gelukt en nu maar wat meer centen verdienen denk ik.
Naast dat, loont het misschien wel om een pixel 7 pro voor een goedkopere prijs aanteschaffen.
[ Voor 9% gewijzigd door Ferio op 11-09-2023 10:22 ]
Niets bijzonders, maar vind de 8 een fijn formaatje zoals ik dat zie.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Moet je uiteraard gewoon doen en ben ik deels met je eens. Concurrentie is moordend alleen (voor mij) zijn de skins van veel merken veelal aan de zware en te kleurige kant. ColorOS, OxygenOS, One UI... het is wel erg flashy en vol met bloatware gestopt. Uitzonderingen daargelaten, maar dan loop je weer tegen de lamp aan qua updatebeid ofzo wat dan erg matig is, zoals bij Motorola of bijvoorbeeld Sony. Gelukkig ieder z'n dingFerio schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:20:
Juist door de goede prijs was het een goede aankoop, nu ze hoger gaan zitten is er veel meer concurrentie en dus zal ik eerder gaan kijken wat nu echt meerwaarde heeft voor rond de huidige prijs en als de pixel 8 pro geprijsd word zoals nu, zou ik eerder voor een andere gaan om eerlijk te zijn en er komt nog meer leuks aan. Naast dat, loont het misschien wel om een pixel 7 pro voor een goedkopere prijs aan te schaffen.
Pixel 7 Pro is ook een mooi device ja, wordt vast iets goedkoper of gewoon op zoek naar mooie tweedehands.
mijn vrouw is buiten de accuduur super tevrede met de telefoon de 7pro.
Dus ik wil die ook aanschaffen de 8pro.
Prijstechnich is het wel iets wat me tegenhoudt. Aangezien het dezelfde cpu krijgt als de pro *geen vooruitgang) en geen Qualcomm gen3 bijvoorbeeld. En als de prijs dan ook 1000,- en meer is wordt echt slikken.
Dus ik wil die ook aanschaffen de 8pro.
Prijstechnich is het wel iets wat me tegenhoudt. Aangezien het dezelfde cpu krijgt als de pro *geen vooruitgang) en geen Qualcomm gen3 bijvoorbeeld. En als de prijs dan ook 1000,- en meer is wordt echt slikken.
ze behouden vrijwel ht zelfde design als de huidige generatie. Ook wel logisch aangezien de pixel 7 series als de beste telefoon dit jaar is geworden door meeste mensen, youtubers, shps etc. Dan ga je het concept niet echt veranderen. Hoop alleen niet dat ze iPhone gaan opvolgen, dat ze een langere tijd alles dezelfde houden qua design.
[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 11-09-2023 14:52 ]
Ik ben momenteel in het bezit van een Pixel 7 en moet zeggen dat het echt een goed toestel is.
Stukken beter dan de Pixel 6 die best nog wat kinderziektes had na een jaar.
Nu mag ik toevallig volgende maand wel verlengen. Dus de kans is groot dat de Pixel 8 er wel komt. Zeker omdat deze weer een stukje kleiner is dan de Pixel 7.
Ik ben erg benieuwd wat uiteindelijk de prijs gaat worden. Het toestel zelf met kleine verbeteringen is meer dan genoeg
Stukken beter dan de Pixel 6 die best nog wat kinderziektes had na een jaar.
Nu mag ik toevallig volgende maand wel verlengen. Dus de kans is groot dat de Pixel 8 er wel komt. Zeker omdat deze weer een stukje kleiner is dan de Pixel 7.
Ik ben erg benieuwd wat uiteindelijk de prijs gaat worden. Het toestel zelf met kleine verbeteringen is meer dan genoeg
Ik hou het amper vol. iPhone 14 Pro al verkocht en zit nu op een Xiaomi Redmi 9 met gebarsten scherm als main phone! Poeh, dat is even wennen. Kan die Pixel niet eerder komen?
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Mijn pixel 5 is nog steeds heerlijk in gebruik. De accuduur is na bijna 3 jaar wel minder geworden maar nog steeds acceptabel voor een toestel van 3 jaar oud. Enige echte nadeel vind ik de tijd die het kost om in bepaalde omstandigheden een foto te verwerken. Mis je soms een toch net een beter shot. Maar het formaat en de prestaties zijn bijzonder goed, zeker gezien de prijs destijds. Voor mij nog steeds de perfecte Android telefoon.
Ik ben vrij zeker dat ik nu voor de 8 ga, met name het formaat lijkt me perfect. Maar de prijs is wel een dingetje. Ik hoor wisselende geluiden over de 7, maar om economische redenen is het wellicht toch een optie. Kan iemand me daarin adviseren? Hoe bevalt dit toestel en is het het waard de 8 te laten schieten?
Ik ben vrij zeker dat ik nu voor de 8 ga, met name het formaat lijkt me perfect. Maar de prijs is wel een dingetje. Ik hoor wisselende geluiden over de 7, maar om economische redenen is het wellicht toch een optie. Kan iemand me daarin adviseren? Hoe bevalt dit toestel en is het het waard de 8 te laten schieten?
@Bomb-el Ik denk dat je dat beter kan vragen in [Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a] Ervaringen & discussie
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ik mag al enkele maanden verlengen, maar juist niet gedaan nog i.v.m. google 8 pro release die eraan komt. Ik twijfel nu echter door de prijs, maar wellicht komt er goede aanbieding bij release inclusief goodies die de prijs wat verzachten, maar hoop stieken dat we toch rond de oude prijzen gaan zien.Dubrillion schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:10:
[ Voor 8% gewijzigd door Ferio op 13-09-2023 09:08 ]
Goed punt. Had al wel gekeken, maar vond de meningen redelijk wisselend. Was vooral benieuwd of er mensen zijn die hier dezelfde afwegingen aan het maken zijn. Wellicht wat op zoek naar schijnzekerheidKlippy schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:18:
@Bomb-el Ik denk dat je dat beter kan vragen in [Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a] Ervaringen & discussie
Ik heb de 7 niet , maar wel de afweging gemaakt.Bomb-el schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:46:
[...]
Goed punt. Had al wel gekeken, maar vond de meningen redelijk wisselend. Was vooral benieuwd of er mensen zijn die hier dezelfde afwegingen aan het maken zijn. Wellicht wat op zoek naar schijnzekerheid
Ik wacht op de 8 pro.
Reden: ik wil geen 800-euro telefoon kopen (pixel 7 pro) waar de SOC net-niet is.
Accuduur valt enorm tegen, worden warm en zijn overall net iets sneller dan mijn high end telefoon van 4 jaar oud... (oneplus8pro). Dat noem ik geen vooruitgang....
Oja, nog een reden die zwaarder weegt voor mij: geen curved edges!
[ Voor 5% gewijzigd door ctrl-tab op 13-09-2023 13:33 ]
Ik heb exact hetzelfde inderdaad, maar ik kan die accuduur echt niet meer aan. Ik zat te twijfelen over de 7 pro maar die accuduur valt ook tegen volgens de meeste. De 7 zou nu wel een stuk langer mee gaan dat blijkt ook uit de BBG van Tweakers, maar ik wacht toch de 8 even af en de eerste testen van de Tensor 3.Bomb-el schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:55:
Mijn pixel 5 is nog steeds heerlijk in gebruik. De accuduur is na bijna 3 jaar wel minder geworden maar nog steeds acceptabel voor een toestel van 3 jaar oud. Enige echte nadeel vind ik de tijd die het kost om in bepaalde omstandigheden een foto te verwerken. Mis je soms een toch net een beter shot. Maar het formaat en de prestaties zijn bijzonder goed, zeker gezien de prijs destijds. Voor mij nog steeds de perfecte Android telefoon.
Curved edges ben ik inderdaad ook niet dol op. Ik zou sowieso nooit voor de pro gaan. Heb altijd een Pixel gehad, maar de Pro's vind ik echt te groot. Batterijduur is inderdaad ook wel een dingetje.ctrl-tab schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:33:
[...]
Ik heb de 7 niet , maar wel de afweging gemaakt.
Ik wacht op de 8 pro.
Reden: ik wil geen 800-euro telefoon kopen (pixel 7 pro) waar de SOC net-niet is.
Accuduur valt enorm tegen, worden warm en zijn overall net iets sneller dan mijn high end telefoon van 4 jaar oud... (oneplus8pro). Dat noem ik geen vooruitgang....
Een 7 zou voor een goeie prijs inderdaad nog te overwegen zijn als de 8 te duur wordt en tegenvaltFascinerend schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:27:
[...]
Ik heb exact hetzelfde inderdaad, maar ik kan die accuduur echt niet meer aan. Ik zat te twijfelen over de 7 pro maar die accuduur valt ook tegen volgens de meeste. De 7 zou nu wel een stuk langer mee gaan dat blijkt ook uit de BBG van Tweakers, maar ik wacht toch de 8 even af en de eerste testen van de Tensor 3.
Dit gaat bij de 8 Pro waarschijnlijk net zo zijn. Tegenvallende soc en daardoor gaan andere punten ook tegenvallen zoals accuduur en bereik.ctrl-tab schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:33:
[...]
Ik heb de 7 niet , maar wel de afweging gemaakt.
Ik wacht op de 8 pro.
en dan nog is de hoge prijs... zie het geen verkoophit worden.cordonbleu schreef op donderdag 14 september 2023 @ 04:03:
[...]
Dit gaat bij de 8 Pro waarschijnlijk net zo zijn. Tegenvallende soc en daardoor gaan andere punten ook tegenvallen zoals accuduur en bereik.
SOC kan alleen maar meevallen denk ik, met de tensor 1 en 2 perikelen.cordonbleu schreef op donderdag 14 september 2023 @ 04:03:
[...]
Dit gaat bij de 8 Pro waarschijnlijk net zo zijn. Tegenvallende soc en daardoor gaan andere punten ook tegenvallen zoals accuduur en bereik.
Warmte problemen zijn schijnbaar opgelost (zie laatste nieuwsberichten). Nu de performance nog enigszins on par met de rest.
Ik hoef geen flagship 2023 performance, maar toch ook geen 2019-2020 flagship performance zoals met Tensor2.
Ik hoop dat de batterij problemen opgelost worden.Ferio schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:32:
[...]
en dan nog is de hoge prijs... zie het geen verkoophit worden.
De prijs kunnen ze inderdaad niet rechtvaardigen met de huidige hardware wat meegeleverd wordt.
In dat opzich dan is de iPhone15 wat ik niet graag zeg toch wel de betere telefoon voor vrijwel dezelfde prijs.
Ik vrees dat het toch gewoon gaat tegenvallen. De soc wordt weer door Samsung gemaakt en niet door TSMC. We hebben gezien wat dat bij de 8 gen 1 deed. Een wereld van verschil met de 8+ gen 1 en 8 gen 2.ctrl-tab schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:11:
[...]
SOC kan alleen maar meevallen denk ik, met de tensor 1 en 2 perikelen.
Warmte problemen zijn schijnbaar opgelost (zie laatste nieuwsberichten). Nu de performance nog enigszins on par met de rest.
Ik hoef geen flagship 2023 performance, maar toch ook geen 2019-2020 flagship performance zoals met Tensor2.
Ik heb de Pixel 7 en daarvoor de Pixel 5 en Pixel 6. En ik sla de Pixel 8 over.
Wat ik met de telefoon doe: bellen en af en toe wat internetten. Ik vind het wel goed zo.
Misschien dat ik in de toekomst de Pixel 10 zal kopen.
Wat ik met de telefoon doe: bellen en af en toe wat internetten. Ik vind het wel goed zo.
Misschien dat ik in de toekomst de Pixel 10 zal kopen.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
https://www.androidauthor...ensor-g4-pixel-9-3363795/
In 2025 (op z’n vroegst) de volledige custom Tensor gebouwd met TSMC proces.
Dus eigenlijk loont het niet de Pixel 8 of 9 aan te schaffen, omdat de huidige Tensor chips via Samsung gefabriceerd worden...A4553 schreef op zondag 17 september 2023 @ 22:04:
https://www.androidauthor...ensor-g4-pixel-9-3363795/
Kom op. Ik denk dat de reacties hier een tikkeltje overtrokken zijn. De Soc gaat tegenvallen, het wordt geen verkoophit, het 'loont' niet om de Pixels te kopen en speculatie over de Pixel 9 en 10?
Google zit niet stil en met een Soc met nieuwe kernen en een nieuws productieproces kan er veel verbeteren. Wacht gewoon de reviews af en beoordeel een telefoon niet voordat ie op de markt is.
Google zit niet stil en met een Soc met nieuwe kernen en een nieuws productieproces kan er veel verbeteren. Wacht gewoon de reviews af en beoordeel een telefoon niet voordat ie op de markt is.
Dit inderdaad. Overigens werd er in diverse speculaties gesproken over SD 8 gen. 2 prestaties met de nieuwe core lay-out van de Tensor. Nu zijn dat natuurlijk ook nog alleen speculaties maar die maken mij wel enthousiast voor wat er gaat komenMycroft schreef op maandag 18 september 2023 @ 23:17:
Kom op. Ik denk dat de reacties hier een tikkeltje overtrokken zijn. De Soc gaat tegenvallen, het wordt geen verkoophit, het 'loont' niet om de Pixels te kopen en speculatie over de Pixel 9 en 10?
Als de stap van de Pixel 7 naar Pixel 8 net zo verloopt als die van de Pixel 6 naar Pixel 7 ben ik verkocht.
De Pixel 6 had echt nog kinderziektes. En de 7 voelde daar al een stuk beter in. Dus als dat bij de Pixel 8 weer gebeurt dan is dat sowieso fijn.
En geef nou eerlijk toe. Merken we in het dagelijks gebruik nou echt of de soc presteert op 2022 of 2023 niveau?
De Pixel 6 had echt nog kinderziektes. En de 7 voelde daar al een stuk beter in. Dus als dat bij de Pixel 8 weer gebeurt dan is dat sowieso fijn.
En geef nou eerlijk toe. Merken we in het dagelijks gebruik nou echt of de soc presteert op 2022 of 2023 niveau?
De Pixel 7 zit nog vol met kinderziektes, hardware die niet top functioneert, camera software die aan extreme ruisreductie doet, geen camera pro modus beschikbaar. Dan nog de processor die erg heet wordt, scherm dimmen bij zonlicht, langzaam laden, scherm die (zeker als toestel warm wordt) minder reageert... Wat dat betreft voelt het bij een Pixel vaak alsof je met een preproductie model aan de slag bent.Dubrillion schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:10:
Als de stap van de Pixel 7 naar Pixel 8 net zo verloopt als die van de Pixel 6 naar Pixel 7 ben ik verkocht.
[ Voor 14% gewijzigd door Mother_lepard op 19-09-2023 12:30 ]
[ Voor 61% gewijzigd door Mother_lepard op 19-09-2023 12:30 ]
Dan koop je 'm toch niet, genoeg ander moois verkrijgbaar, ieder z'n ding.
Ik heb de 7 al.CLB schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:40:
Dan koop je 'm toch niet, genoeg ander moois verkrijgbaar, ieder z'n ding.
Maar die gaat er eind van het jaar uit.
Och die problemen heb ik allemaal niet met de pixel 5 haha. Alleen de accuduur is drama.
Ik ben het met al je punten eens, de 7 is zeker nog niet volwassen als je ziet welke problemen er allemaal mee zijn. Maar.... Ik zou hem niet inruilen voor een andere telefoon. De Pixels en daarvoor de Nexus geven mij toch altijd het meeste plezier van een telefoon.Mother_lepard schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:26:
[...]
De Pixel 7 zit nog vol met kinderziektes, hardware die niet top functioneert, camera software die aan extreme ruisreductie doet, geen camera pro modus beschikbaar. Dan nog de processor die erg heet wordt, scherm dimmen bij zonlicht, langzaam laden, scherm die (zeker als toestel warm wordt) minder reageert... Wat dat betreft voelt het bij een Pixel vaak alsof je met een preproductie model aan de slag bent.
To dare is to do
Ergens heb je wel gelijk. Als ik de S23 van mijn vriendin beetpak ziet en voelt het er degelijk uit.Mother_lepard schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:26:
[...]
De Pixel 7 zit nog vol met kinderziektes, hardware die niet top functioneert, camera software die aan extreme ruisreductie doet, geen camera pro modus beschikbaar. Dan nog de processor die erg heet wordt, scherm dimmen bij zonlicht, langzaam laden, scherm die (zeker als toestel warm wordt) minder reageert... Wat dat betreft voelt het bij een Pixel vaak alsof je met een preproductie model aan de slag bent.
Scherm is erg mooi vergeleken met de Pixel 7.
Desalniettemin ben ik altijd erg tevreden over de Pixel ervaring
Ik heb nog steeds mijn Pixel 4, helaas begint de camera wat kapot te gaan en is de batterij wel erg karig, dus ik ga voor de 8 alleen ben ik er nog niet uit of ik voor de pro of non-pro ga.
Ben eigenlijk vooral benieuwd naar het verschil in afmeting (in het echt dan he) aangezien ik juist erg blij ben met het compacte formaat van de 4.
Ben eigenlijk vooral benieuwd naar het verschil in afmeting (in het echt dan he) aangezien ik juist erg blij ben met het compacte formaat van de 4.
[ Voor 4% gewijzigd door JJ16v op 19-09-2023 14:41 ]
Als je puur naar formaat kijkt dan ga je een stuk meer blij worden van de normale 8.JJ16v schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:40:
Ik heb nog steeds mijn Pixel 4, helaas begint de camera wat kapot te gaan en is de batterij wel erg karig, dus ik ga voor de 8 alleen ben ik er nog niet uit of ik voor de pro of non-pro ga.
De Pro is al vanaf de Pixel 6 van hetzelfde formaat. En persoonlijk vond ik de normale Pixel 6 al te groot.
En is de Pixel 7 gelukkig al wat handzamer. Dus persoonlijk kan ik niet wachten op een nog kleinere Pixel 8!
Nog even de reveals afwachten (al weten we denk ik alles al). En dan wat reviews lezen/kijken
https://www.androidauthor...8a-hands-on-leak-3366648/
Mogelijke eerste beelden van de 8a zijn gelekt.
Ik ben benieuwd hoe groot het verschil tussen de 8 en 8a gaat zijn. De 7a vonden ze teveel overeenkomen met de 7 en er werd zelfs overwogen geen a meer te maken.A4553 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:16:
https://www.androidauthor...8a-hands-on-leak-3366648/
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hoop dat die gelekte Pixel 8a foto’s nep zijn. Qua design doen de foto’s mij echt denken aan smartphone ontwerpen uit het HTC Desire S tijdperk. Mooie telefoons voor die tijd die ik nu uit de toon vind vallen qua ‘slickness’.
Los van design ben ik vooral heel erg benieuwd hoe de Tensor G3 in de 8 serie gaat presteren, vooral op vlak van accuduur. Ik kijk erg uit naar reviews en benchmarks.
Los van design ben ik vooral heel erg benieuwd hoe de Tensor G3 in de 8 serie gaat presteren, vooral op vlak van accuduur. Ik kijk erg uit naar reviews en benchmarks.
https://www.androidauthor...8-colors-renders-3367155/
Nu ook high-res renders van de kleuren van de Pixel 8 (Pro). Ik vind het persoonlijk jammer dat er geen strak witte Pixel komt dit jaar.
Nu ook high-res renders van de kleuren van de Pixel 8 (Pro). Ik vind het persoonlijk jammer dat er geen strak witte Pixel komt dit jaar.
Zijn er nog meer mensen die overwegen om toch voor de pixel 7 te gaan (nu 469 euro bij Belsimpel na 100 cashback) omdat de vermoedelijke prijs van de 8 rond de 800 euro komt te liggen?
In die promovideo zien die fotofeatures er wel heel gelikt uit. Van de magic eraser weet ik grotendeels wel hoe die in de praktijk presteert. Ik ben vooral benieuwd hoe goed die andere features in de praktijk gaan presteren.
Ziet er wel weer leuk uit die nieuwe opties. Ook super grappig dat je gewoon een gezicht terug kan zetten uit een andere foto 🤣.
Persoonlijk vind ik de grijzige kleur dit keer ook wel leuk. Ik vind het jammer dat zwart alsnog die grijzige camera bar heeft
Kwestie van mooie stickers plakken wat mij betreft...
Zo zonde dat Pixels (vooralsnog?) zo'n glimmende afwerking hebben.
De US-prijzen van de Pixel 8 serie zijn gelekt. Gezien de bron (Kamila Wojciechowska) lijkt me dit vrij legitiem.
De MSRP van de Pixel 8 (128GB) is 100 dollar hoger dan de Pixel 7. De Pixel 8 Pro (128GB) houdt dezelfde prijs als de Pixel 7 Pro.
:strip_exif()/f/image/62I5yeJN4Jf5ubN60CoG75UE.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand wat indicatoren zijn van de huidige conversie van US-prijzen naar die in Nederland? De euro-dollar koers is in de tussentijd verandert en wellicht zijn er meer factoren die meespelen.
Een jaar geleden was de MSRP voor de Pixel 7 in de US (afgerond) 600 dollar en in Nederland was de officiële lanceerprijs 650 euro.
De Pixel 7 Pro had een MSRP van 900 dollar en ook 900 euro als lanceerprijs.
(Let er op dat de MSRP in de US zonder belasting is en de prijzen in NL (en rest van Europa) inclusief belasting).
De MSRP van de Pixel 8 (128GB) is 100 dollar hoger dan de Pixel 7. De Pixel 8 Pro (128GB) houdt dezelfde prijs als de Pixel 7 Pro.
:strip_exif()/f/image/62I5yeJN4Jf5ubN60CoG75UE.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand wat indicatoren zijn van de huidige conversie van US-prijzen naar die in Nederland? De euro-dollar koers is in de tussentijd verandert en wellicht zijn er meer factoren die meespelen.
Een jaar geleden was de MSRP voor de Pixel 7 in de US (afgerond) 600 dollar en in Nederland was de officiële lanceerprijs 650 euro.
(Let er op dat de MSRP in de US zonder belasting is en de prijzen in NL (en rest van Europa) inclusief belasting).
De iPhone 15 serie is goedkoper dan de 14 vorig jaar, dat zou te maken hebben met de lagere dollarkoers. Dus wellicht zijn de Europese Pixel 8 prijzen ook hetzelfde of zelfs iets lager dan de Pixel 7 toestellen.Mycroft schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:07:
Ik denk dat de NL prijzen voor de 8 zo rond de 700 - 750 Euro gaan liggen. Wat je al aangeeft, de BTW hebben wij helaas hier er wel bovenop en in de VS niet.Mycroft schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:07:
De US-prijzen van de Pixel 8 serie zijn gelekt. Gezien de bron (Kamila Wojciechowska) lijkt me dit vrij legitiem.
[Afbeelding]
Zeker zonde, mat is wat dat betreft een betere keuze. Maar ik neem aan dat ook voor de 8 en de 8 Pro weer de Google hoesjes beschikbaar komen in dezelfde kleuren. Heb je ook minder last van de camara bar aan de achterzijde van de toestellen (die nog steeds wel fors zijn).CLB schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:17:
Kwestie van mooie stickers plakken wat mij betreft...
https://www.mysmartprice....n-renders-colour-options/
Kom maar op! Welke vinden jullie het mooiste?
Ik vind de grijs/groene Pixel 8 wel mooi
[ Voor 32% gewijzigd door Dubrillion op 24-09-2023 18:34 ]
Op zich vind ik die blauwe wel wat hebben, maar meer vanuit de optiek dat het wat meer uniek isDubrillion schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:29:
https://www.mysmartprice....n-renders-colour-options/

De zwarte ja niet helemaal zwart. Dat vind ik wel jammer. Wat dat betreft was de Pixel 6 qua kleuren veeeel mooier. Die hadden wat unieksA4553 schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:40:
[...]
Op zich vind ik die blauwe wel wat hebben, maar meer vanuit de optiek dat het wat meer uniek isDie andere kleuren vind ik meh. Ik hoop dat die porcelain kleur in het echt meer wit is dan crème. Anders wordt het misschien toch weer een zwarte telefoon
https://9to5google.com/2023/09/24/pixel-8-watch-2-uk-price/
UK prijzen voor de Pixel 8 (Pro) en Pixel watch 2 nu ook ‘gelekt’. Ik denk niet dat we daar veel conclusies uit kunnen trekken voor de Nederlandse prijzen.
UK prijzen voor de Pixel 8 (Pro) en Pixel watch 2 nu ook ‘gelekt’. Ik denk niet dat we daar veel conclusies uit kunnen trekken voor de Nederlandse prijzen.
Enige wat Quandt niet noemt is het geheugen, wat eventueel nog verdubbeld kan zijn (net als bij Apple).
En conclusie: Pixel 8-serie wordt stukje duurder, zoals ik al eerder zei is dat wel een must inmiddels.
En inmiddels ook echt elke specificatie bekend, zal de TS eens aanpassen.
En conclusie: Pixel 8-serie wordt stukje duurder, zoals ik al eerder zei is dat wel een must inmiddels.
En inmiddels ook echt elke specificatie bekend, zal de TS eens aanpassen.
[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 25-09-2023 12:20 ]
Als de Pixel 8 pro niet al te duur wordt dan ga ik voor de sky blue met een doorzichtig hoesje met een custom print
:fill(white):strip_exif()/f/image/OjUhylmSTLWAT58vBLQNaszY.png?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door StampVoet op 25-09-2023 10:01 ]
Er begint een groter gat te ontstaan tussen de Pro en de ''normale'' Pixel qua specs.CLB schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:11:
Enige wat Quandt niet noemt is het geheugen, wat eventueel nog verdubbeld kan zijn (net als bij Apple).
En inmiddels ook echte elke specificatie bekend, zal de TS eens aanpassen.
Opzich niet erg. Maar ik zou persoonlijk willen dat ze de Pro ook aanbieden in het formaat van de normale Pixel.
Yes dat zou tof zijn, maar helaas
https://twitter.com/Za_Raczke/status/1706191605504360517
Specsheet laat zien dat Pixel 8 en de 8 Pro mogelijk zeven jaar OS, beveiligingsupdates en nieuwe features krijgt.
Specsheet laat zien dat Pixel 8 en de 8 Pro mogelijk zeven jaar OS, beveiligingsupdates en nieuwe features krijgt.
"and just to clarify: 7 years of updates, but not necessarily 7 OS updates"
Ik ben wel benieuwd wat het nu wordt, gezien de specsheet op X ondubbelzinnig vermeldt ‘7 years of OS […] updates’CLB schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:21:
"and just to clarify: 7 years of updates, but not necessarily 7 OS updates"
En hier nog meer info:

Matte afwerking voor de Pro!CLB schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:17:
[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 25-09-2023 15:06 ]
Waar ik heel vrolijk van word is dat het steeds meer lijkt dat de bezels rondom de Pixel 8 even groot zijnCLB schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:03:
En hier nog meer info:
[...]
Matte afwerking voor de Pro!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De grijze Pixel lijkt ook een hele lichte tint groen te bevatten
Vraag is of wij hier in NL ook een dergelijke actie kunnen verwachte ^^
:fill(white):strip_exif()/f/image/kiZk6RNSw8zsDP7oNlB17DvF.png?f=user_large)
Source: https://twitter.com/Za_Raczke/status/1706278725673726203
:fill(white):strip_exif()/f/image/kiZk6RNSw8zsDP7oNlB17DvF.png?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door jdevries21 op 25-09-2023 16:43 . Reden: bron toegevoegd ]
Rig: Fractal North | Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus PRO | Sapphire RX 7900 XT | G.Skill Ripjaws V 32GB | Audio: Dali Opticon 6 | Dali Opticon Vocal | Marantz SR7011 | Sony XM4 | Tel: Google Pixel 8 Pro | Samsung S21FE | Laptop: Lenovo X13 Gen 4
Dan moet sowieso de Pixel Watch 2 nu ook in NL uitkomen. In Duitsland zal deze actie waarschijnlijk wel gelden.jdevries21 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:22:
[Afbeelding]
Mat glas voor de Pro is inderdaad fijn. Maar wel jammer dat het metaal nog steeds glanzend is en niet ook mat zoals op de gewone versie.CLB schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:03:
En hier nog meer info:
[...]
Matte afwerking voor de Pro!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volledig eens... dat wordt toch bestickeren duscordonbleu schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:43:
Mat glas voor de Pro is inderdaad fijn.
Maar wel jammer dat het metaal nog steeds glanzend is en niet ook mat zoals op de gewone versie.
Blijf altijd denken aan die eerste render van de Pixel 6-serie, waarop de toestellen ook volledig mat leken
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ioVHKJXD9nKRz0dFkAgchM8O.jpg?f=user_large)
[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 25-09-2023 16:51 ]
Wanneer kunnen we side-by-side cameravergelijkingen verwachten? Pas na 4 Oktober of gebeurt dat doorgaans sneller?
Heb nu een P7P maar betere batterij, iets betere camera en plat scherm kunnen me overhalen
Heb nu een P7P maar betere batterij, iets betere camera en plat scherm kunnen me overhalen
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ligt aan het prijverschil, maar als dit zo is dan kan ik best leven met een iets groter toestel. Had me voorgenomen de normale 8 te kopen.jdevries21 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:22:
[Afbeelding]
Trouwens benieuwd wat dan als freebie bij de normale 8 zit. Misschien wel oordopjes of die wireless charger stand 2.
[ Voor 9% gewijzigd door Popcorna op 26-09-2023 07:37 ]
Ik zie de pixel 8 (pro) nog niet in de Google store staan, terwijl dat bij andere landen wel het geval is. Worden die pixels altijd vertraagd in NL uitgebracht t.o.v. UK/US/etc.?
Vorig jaar hiervoor naar de Boulanger in Frankrijk gereden, leuk ritje en dat was de enige plek waar het horloge niet nagestuurd werd maar je hem direct in de winkel mee kreeg. Hoop toch dat dat dit jaar niet nodig is inderdaad (toevallig is ons gezin toe aan een nieuwe telefoon, dus kan mijn 7 doorjdevries21 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:22:
[Afbeelding]
Damn ik hoop het. Ik was laatst aan het kijken voor een fitness tracker zoals Garmin of Fitbit, en volgens mij heeft Google Fitbit overgenomen dus een Pixel Watch zou daar wat van weg hebben. Ik was eigenlijk niet van plan de 8 Pro te halen vanwege de prijs, maar als het prijsverschil tussen de 8 en 8 Pro ongeveer de prijs van een Pixel Watch is, wil ik het héél misschien nog overwegen.jdevries21 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:22:
[Afbeelding]
Niet perse. Laten we wel hopen dat de Pixel 7 een start was van de verkoop van Pixel telefoons in Nederland en ze niet opeens weer daarmee stoppenRik92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:12:
Ik zie de pixel 8 (pro) nog niet in de Google store staan, terwijl dat bij andere landen wel het geval is. Worden die pixels altijd vertraagd in NL uitgebracht t.o.v. UK/US/etc.?
Belsimpel heeft al de placeholder klaarstaan voor de verkoop van de Pixel 8 (Pro) dus geen zorgen: https://www.belsimpel.nl/google-pixel-8-pro
Ik woon vlakbij de grens (Duitsland). Mocht er in Duitsland een deal zijn met de Pixel 8 (pro of niet) en de Pixel Watch 2 die niet in Nederland beschikbaar zou zijn, zijn er dan nadelen aan verbonden om het in Duitsland te kopen? Hoe zit dat dan met bijvoorbeeld garantie? Kan dat dan via Google zelf, of moet ik dan terug naar de Duitse winkel?
Sowieso was er in Duitsland (naar mijn weten) geen winkel die de Watch direct mee leverde. Via speciale pagina moest je na laten sturen, maar dat kon alleen naar Duits adres. Forwarding diensten hadden wisselend succes.Joop34 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:10:
Ik woon vlakbij de grens (Duitsland). Mocht er in Duitsland een deal zijn met de Pixel 8 (pro of niet) en de Pixel Watch 2 die niet in Nederland beschikbaar zou zijn, zijn er dan nadelen aan verbonden om het in Duitsland te kopen? Hoe zit dat dan met bijvoorbeeld garantie? Kan dat dan via Google zelf, of moet ik dan terug naar de Duitse winkel?
Garantie durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar kans is dat bovenstaande het sowieso weer lastig maakt
Dit heb ik vorig jaar gedaan maar ik heb toen eerst Google gevraagd hoe het zit met garantie. Medewerker gaf toen aan dat dit gewoon op serienummer ging en geen probleem was.Joop34 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:10:
Vorig jaar de Pixel 7 Pro gekocht bij de Mediamarkt over de grens en een Pixel watch kon ik aanvragen via een website en is afgeleverd bij een collega die in Duitsland woont. Een andere collega heeft toen rechtstreeks gekocht bij Google en ook laten afleveren bij deze collega. Bij hem werd de Pixel watch gelijk meegeleverd.
Dat valt toch wel mee? Welke specs doel je specifiek op? De telelens, opslag of geheugen? Denk je dat in de praktijk nergens wat van merkt, behalve van de telelens als je daar fan van bent.Dubrillion schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:07:
[...]
Er begint een groter gat te ontstaan tussen de Pro en de ''normale'' Pixel qua specs.
Opzich niet erg. Maar ik zou persoonlijk willen dat ze de Pro ook aanbieden in het formaat van de normale Pixel.
Dat denk ik ook hoor. Was al tevreden over de Pixel 6 en de Pixel 7 is al een stuk beterBomb-el schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:21:
[...]
Dat valt toch wel mee? Welke specs doel je specifiek op? De telelens, opslag of geheugen? Denk je dat in de praktijk nergens wat van merkt, behalve van de telelens als je daar fan van bent.
Is er eigenlijk in al die geruchten ooit nog een woord gerept over de usb-C display alt-modus die mogelijk op de pixel 8 (pro) kwam? nieuws: 'Google Pixel 8 krijgt ondersteuning voor desktopmodus met DisplayPor....
Dit lijkt mij namelijk wel interessant en iets wat ik denk nu nog te missen.
Dit lijkt mij namelijk wel interessant en iets wat ik denk nu nog te missen.
Wou het net posten. Ziet er goed uit!CLB schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:17:
Mat en glimmend (en veel compressie):
[Afbeelding: Google Pixel 8 Pro]
Ik ben nu wel heel benieuwd hoe de andere kleuren van de 8 Pro er dan in het echt uit gaan zien
Deze staat in dezelfde post. Eindelijk uniforme bezels lijkt het.CLB schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:17:
:strip_exif()/f/image/sbbSXdbVInk2gQHQlZnkUbMF.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk binnenkort een mooie actie!Mycroft schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:39:
Belsimpel heeft al de placeholder klaarstaan voor de verkoop van de Pixel 8 (Pro) dus geen zorgen: https://www.belsimpel.nl/google-pixel-8-pro
Vind het matte van de normale 8 veel mooier. Tenminste ik lees satin in die sheet. Mocht de Pro een goede actie hebben met die watch2 gaat er gelijk een hoesje overheen, afschuwelijk dat blinkende.CLB schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:17:
Die krijgt volgens mij juist weer een glanzende achterzijde en een mat afgewerkt frame.
Volgens Roland Quandt wordt de Pixel 8 gebundeld met een setje Pixel Buds bij de intro-aanbieding.
Volgens Roland Quandt wordt de Pixel 8 gebundeld met een setje Pixel Buds bij de intro-aanbieding.
[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 27-09-2023 10:50 ]
https://twitter.com/rquandt/status/1706951117328818371
Dat zou echt ideaal zijn. Hoef de pro niet. Heb wel graag nieuwe oordopjes.
Dat zou echt ideaal zijn. Hoef de pro niet. Heb wel graag nieuwe oordopjes.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Oh dat zou echt heel fijn zijn. Op de foto lijkt het wel om de Pixel Buds Pro te gaan.
Ik heb een XM5 voor op kantoor, maar mis soms even die snelle oordopjes!
Hopelijk gaat dit ook gelden voor bijvoorbeeld een ''Belsimpel'' of ''Mobiel.nl''.
Ik mag namelijk verlengen en doe dat graag in combinatie met de Pixel 8
Ik heb een XM5 voor op kantoor, maar mis soms even die snelle oordopjes!
Hopelijk gaat dit ook gelden voor bijvoorbeeld een ''Belsimpel'' of ''Mobiel.nl''.
Ik mag namelijk verlengen en doe dat graag in combinatie met de Pixel 8
[ Voor 33% gewijzigd door Dubrillion op 27-09-2023 12:08 ]
Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires