Denk ook dat het product vooral wordt gekocht door software ontwikkelaars (en dan boeit het niet of ze als consument het een fijn ding vinden) en door mensen voor wie dat geld voor zo'n gadget niet zoveel boeit. Dan laten ze het eerder stof verzamelen dan het terug proberen te sturen.
Je opmerking over de introductie van de iPhone in 2006 met de grafiek eronder met de early adopters en innovators leek daar op te zinspelenMog schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:35:
[...]
Ik heb niet het hele topic teruggelezen. Maar wie vergelijkt de eerste AVP met de eerste iPhone?
Laten we hopen dat het "vooral" software ontwikkelaars zijn, dan gaan er op release bijna 160.000 ontwikkelaars met dat ding aan de slag en barst het daarna van de toffe toepassingenPrimusIP schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:03:
Denk ook dat het product vooral wordt gekocht door software ontwikkelaars (en dan boeit het niet of ze als consument het een fijn ding vinden) en door mensen voor wie dat geld voor zo'n gadget niet zoveel boeit. Dan laten ze het eerder stof verzamelen dan het terug proberen te sturen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Om los te kopen inderdaad maar de iPhone 3G (eerste voor EU) had je mooie deals met in die tijd nog T-MobileDonstil schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:38:
[...]
Ja al was er met de iPhone ook een hele hoop mis aan het begin en was hij voor die tijd prijzig.
Ik heb er drie geïmporteerd, eerst 2x weer verkocht, 3e uiteindelijk gehouden en het product eigenlijk pas gaan waarderen met de iPhone 3G.
We gaan zien waar de toekomst ons brengt, ik ben er klaar voor in ieder geval en heb toch wel genoeg gezien in de reviews om mijn order te laten staan.
Ik wacht met grote interesse je review af
Heel anekdotisch, maar twee van de ATP podcast figuren zijn van plan om in ieder geval hun apps te porten, waaronder de Overcast podcast app. Nu denk ik bij die bril niet meteen aan een podcastplayer, maar het is wel een goede ontwikkeling als iig aanbod ontstaat.Donstil schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:11:
[...]
Laten we hopen dat het "vooral" software ontwikkelaars zijn, dan gaan er op release bijna 160.000 ontwikkelaars met dat ding aan de slag en barst het daarna van de toffe toepassingen
Cool, als ik op iOS of macOS bezig ben dan staat er vrijwel altijd iets van een podcast aan. Als dat met visionOS ook zo gaat zijn ben ik zeker tevredenPrimusIP schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:16:
[...]
Heel anekdotisch, maar twee van de ATP podcast figuren zijn van plan om in ieder geval hun apps te porten, waaronder de Overcast podcast app. Nu denk ik bij die bril niet meteen aan een podcastplayer, maar het is wel een goede ontwikkeling als iig aanbod ontstaat.
(Al zit ik op PocketCasts)
Uhm, jawelDennisdn schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:52:
[...]
Ik denk géén. In de USA hebben ze niet zo'n concumentenwetgeving als wij in de EU die bepaald dat je een zichttermijn hebt na online aankoop. Maar eenmaal los in Europa denk ik dat het héél veel gaat gebeuren
Apple will accept returns within 14 days of the date you receive them. To return, go to an Apple Store location,
Haters everywhere but I don’t really care
Ik vind het niet vergelijkbaar. De eerste iPhone bouwt voort op een product wat al redelijk mainstream was. Haast Iedereen had al een telefoon waar je berichten mee kon verzenden. En ook smartphones begonnen al redelijk aanwezig te raken in het straatbeeld. En zeker zo belangrijk: de iPhone was qua kosten een veel toegankelijker apparaat dan de AVP. Als je een nieuwe mobiele telefoon nodig had, of je wilde je blackberry vervangen, dan kon je voor 600 dollar een iPhone kopen. En je kon daarmee ook gelijk je iPod er mee vervangen.Mog schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:35:
[...]
Ik heb niet het hele topic teruggelezen. Maar wie vergelijkt de eerste AVP met de eerste iPhone?
Terugkomend op de FOV van de Vision Pro.
According to an Apple developer session, the Vision Pro's FOV is pretty much spot on 100° horizontal - pretty close to the Quest 2./f/image/dnyuMHDReRtSiu45EawtR3CD.png?f=fotoalbum_large)
https://www.reddit.com/r/...le_developer_session_the/
Hij is ook teleurgesteld in de tunnelvision die inherent is aan de hedendaagse VR headsets.
According to an Apple developer session, the Vision Pro's FOV is pretty much spot on 100° horizontal - pretty close to the Quest 2.
"Even though you have an infinite canvas for your apps, you only see the content within the field of view the view zooms in to show this FOV, just without the overlay, and within the field of view, it's most comfortable to look in the center the overlay appears.
/f/image/dnyuMHDReRtSiu45EawtR3CD.png?f=fotoalbum_large)
https://www.reddit.com/r/...le_developer_session_the/
Hij is ook teleurgesteld in de tunnelvision die inherent is aan de hedendaagse VR headsets.
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 31-01-2024 14:32 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
D-Ed schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:49:
Die timers boven je pannen (WSJ review op YT) is wel écht een functie die ik ten alle tijden zou gebruiken
offtopic:
Ik heb een kookplaat met ingebouwde timers per pit, alarm of gewoon 'hoe lang sta ik al aan'. Ideaal, en de hele kookplaat was een stuk goedkoper dan de Vision Pro
Ik heb een kookplaat met ingebouwde timers per pit, alarm of gewoon 'hoe lang sta ik al aan'. Ideaal, en de hele kookplaat was een stuk goedkoper dan de Vision Pro
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
In mijn ogen best wel revolutionair qua bediening en gebruikersgemak (fair enough er ontbraken best wat functies in de eerste versies, maar de stap was gezet). Er werd een probleem opgelost en voor velen was een smartphone ineens wel bereikbaar en gemakkelijk in gebruik (dat zien we dan ook in de jaren erna waarbij andere fabrikanten ineens met 'hetzelfde' aan kwamen zetten).PrimusIP schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:26:
[...]
Ik vind het niet vergelijkbaar. De eerste iPhone bouwt voort op een product wat al redelijk mainstream was. Haast Iedereen had al een telefoon waar je berichten mee kon verzenden. En ook smartphones begonnen al redelijk aanwezig te raken in het straatbeeld. En zeker zo belangrijk: de iPhone was qua kosten een veel toegankelijker apparaat dan de AVP. Als je een nieuwe mobiele telefoon nodig had, of je wilde je blackberry vervangen, dan kon je voor 600 dollar een iPhone kopen. En je kon daarmee ook gelijk je iPod er mee vervangen.
De AVP is er eigenlijk net een paar jaar te vroeg denk ik. De FoV is nog te klein en de camera's blijven camera's waardoor je in low-light omstandigheden nog steeds pixelig en blokkerig beeld krijgt met lage framerates (omdat er meer licht naar binnen moet).
Ik denk wel dat het revolutionair is in de zin van gebruikersgemak en integratie met andere apparaten, dat is vrij uniek! Alleen ik zie deze dingen niet in het openbaar gebruikt worden en voornamelijk meer als gimmick dan als vervanger.
Zucht...
En vast slimmer dan SiriHertog schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:44:
[...]
offtopic:
Meer in-depth video van MKBHD:
Dingen waar ik heel blij van wordt en waarom ik zo geloof in de Vision Pro (productlijn). De eerste versie, maar dit zit goed:
Dingen waar ik heel blij van wordt en waarom ik zo geloof in de Vision Pro (productlijn). De eerste versie, maar dit zit goed:
- Hand en oog tracking zijn extreem precies
- Ze hebben de bediening (gestures) in een keer goed, het is intuïtief
- De positie van de App Drawer en de vensters blijven extreem goed op hun plek
- Beste passthrough van een headset tot nu toe (voelt als AR)
- MKBHD kon tafeltennissen en balletjes over en weer gooien met de headset op
- Je kunt met de headset op teksten (notificaties bijv.) op je telefoon lezen
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Als je met dat gevaarte op je hoofd nog een noodzaak hebt om op je telefoon te kijken dan is er qua integratie en opzet toch iets misgegaan ?Mog schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:21:
[YouTube: Using Apple Vision Pro: What It’s Actually Like!]
• Je kunt met de headset op teksten (notificaties bijv.) op je telefoon lezen
[/list]
Als je op macOS zit kijk je toch ook wel eens naar de notificaties van/op je iPhone?lexuzu schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:33:
[...]
Als je met dat gevaarte op je hoofd nog een noodzaak hebt om op je telefoon te kijken dan is er qua integratie en opzet toch iets misgegaan ?
Ehh nee, heb messages en whatsapp desktop.Donstil schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:38:
[...]
Als je op macOS zit kijk je toch ook wel eens naar de notificaties van/op je iPhone?
Ja als dat de enige twee notificaties zijn die je krijgt dan snap ik het inderdaad.lexuzu schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:42:
[...]
Ehh nee, heb messages en whatsapp desktop.
Ik krijg regelmatig bijvoorbeeld notificaties van apps die er niet zijn voor macOS, 2factor via een authenticator op je iPhone, even een bericht in een app die ik niet op macOS wil, enzovoort. Genoeg reden te bedenken waarom je even op je iPhone zou willen kijken terwijl je een Vision Pro op hebt.
Dat is niet wat ik bedoel. De pass through is zó goed dat je zelfs de tekst op je mobiel kun lezen.lexuzu schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:33:
[...]
Als je met dat gevaarte op je hoofd nog een noodzaak hebt om op je telefoon te kijken dan is er qua integratie en opzet toch iets misgegaan ?
Bestaat er überhaupt een AR apparaat?D-Ed schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:13:
Waarom niet gewoon 100% AR gaan met dat ding? Kunnen ze flink snijden in de kosten en gewicht..
Jazeker, de HoloLens bijvoorbeeld, wat toch een indrukwekkend apparaat is. Of de Magic Leap.
Hier stond Microsoft 8 jaar geleden al… YouTube: HoloLens Minecraft Demo E3 2015
En vandaag de dag: YouTube: AI + Mixed Reality for the Frontline | Copilot in Dynamics 365 Guides
[ Voor 47% gewijzigd door lexuzu op 31-01-2024 18:27 ]
Niet echt, althans Magic Leap probeert het wel een beetje maar dat apparaat heeft nog meer nadelen dan de Vision Pro.
Ik dacht dat de HoloLens VR was. My bad. AR goed doen lijkt me duurder/onmogelijker dan VR met pass through goed doen.
Donstil schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:40:
@Rivanov Haha je kruistocht tegen de “lage” FOV heeft de frontpage van MacRumors gehaald.
[Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mog schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:21:
[YouTube: Using Apple Vision Pro: What It’s Actually Like!]
“really really really high end voetbal reality headset”
Hij was op voorhand kritisch op het gewicht. Ben dan vooral benieuwd of hij er nu aan gewend is want verder dan een downside for heavy komt het niet.“Very well made, very high end, but also pretty heavy computer to wear on your face”
Verder prima video, inhoud precies gelijk aan alle andere maar dat heb je altijd wel een beetje met die video’s.
Toont overigens ook goed dat het externe scherm er op zeker wel vanaf gaat uiteindelijk. Wat ze daar mee willen lijkt totaal niet te werken door de lage resolutie.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 31-01-2024 19:59 ]
Lijkt net Lightning, laat de EU het maar niet zien: Apple Vision Pro battery cable can be removed with a SIM-eject tool.
Als Apple dit nu in redelijk afzienbare tijd weet te reduceren tot het formaat van een gewone bril, dan hebben ze echt een killerproduct wat de concurrentie het water uitblaast. Mits de prijs navenant “mee-ontwikkeld” wordt natuurlijk.
Ja is aangekondigd van de week inderdaad, is live op moment dat de visionOS store open gaat (vrijdag).kaanmijo schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:13:
Ik gebruik al een tijdje CARROT weather als standaard weer-app op m’n iPhone, deze heeft sinds de vorige update een nieuwe achievement. Lijkt me dat die app er binnenkort ook aan komt
[Afbeelding]
Het blijft de gemoederen maar bezig houden.Donstil schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:40:
@Rivanov Haha je kruistocht tegen de “lage” FOV heeft de frontpage van MacRumors gehaald.
[Afbeelding]
Haha ik zag het inderdaad.Rivanov schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:21:
[...]
Het blijft de gemoederen maar bezig houden.
Het is ook wel een terecht punt natuurlijk, ik denk niet dat het de meeste kopers er echt last van gaan hebben maar attenderen vooraf kan nooit kwaad.
Apple’s Vision Pro battery pack is hiding the final boss of Lightning cables
Ray Wong of Inverse discovered a hidden joy today: The Apple Vision Pro power cable connects to the battery with what may well be Lightning’s final form. Using a SIM removal tool, he pushed into a small hole in the silver external battery pack of the Vision Pro next to the cable, and...
Out it popped, revealing what looks like a bigger, 12-pin version of the connector Apple’s iPhone moved away from last year.
l used a SIM card push pin to "unlock" the cable connected to the Apple Vision Pro battery pack. It popped right out. pic.twitter.com/tShScpMlvr
— Ray Wong (@raywongy) 31 januari 2024
Ik vind het ook lastig inschatten hoe irritant het is. Ik heb zo'n low budget Meta/Oculus ding van 4 jaar oud en daar viel het me meteen op, maar na een tijdje heb je het niet meer door. Je mist een stuk van je perifere visie. In plaats van blurry (in het echte leven met ogen) is dat nu zwart. Je zult je hoofd moeten draaien om dingen die in je perifere visie zitten te kunnen spotten. That's it.Donstil schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:43:
[...]
Haha ik zag het inderdaad.
Het is ook wel een terecht punt natuurlijk, ik denk niet dat het de meeste kopers er echt last van gaan hebben maar attenderen vooraf kan nooit kwaad.
Ja dat heb ik ook een beetje, ik zit nu bijvoorbeeld achter een monitor en alles daaromheen zie ik wel maar doe ik niets mee, als dat zwart is vind ik het prima.Mog schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:05:
[...]
Ik vind het ook lastig inschatten hoe irritant het is. Ik heb zo'n low budget Meta/Oculus ding van 4 jaar oud en daar viel het me meteen op, maar na een tijdje heb je het niet meer door. Je mist een stuk van je perifere visie. In plaats van blurry (in het echte leven met ogen) is dat nu zwart. Je zult je hoofd moeten draaien om dingen die in je perifere visie zitten te kunnen spotten. That's it.
Als enige recente voorbeeld heb ik de PSVR2 en daar vond ik het prima, merkbaar maar prima.
Ik ben benieuwd naar de videos dit weekend. Als normale mensen de Vision Pro in handen krijgen en we alle threads op MacRumors/9to5mac/Reddit gaan zien.
Ja eens en vooral ben ik benieuwd naar de mogelijkheden met een buitenlands ID.
Of een USA ID nou benodigd is voor de store/music/tv of ook voor je foto's/Messages/mail.
Bij Optie 1 vind ik dat prima, gooi ik $50,- op mijn account en koop ik wat opnieuw.
Bij Optie 2 ga ik toch wederom annuleren.
Of een USA ID nou benodigd is voor de store/music/tv of ook voor je foto's/Messages/mail.
Bij Optie 1 vind ik dat prima, gooi ik $50,- op mijn account en koop ik wat opnieuw.
Je kan toch gewoon de regio aanpassen? Het enige is dat je dan je bank app niet kan updaten of downloaden en NPO en zulk soort apps. (Geen idee hoe vaak je dat mag doen in een jaar, en of dat met fam. account werkt)Donstil schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:48:
Ja eens en vooral ben ik benieuwd naar de mogelijkheden met een buitenlands ID.
Nou "Gewoon" kan er wel af denk ik, ja in theorie kan het maar in de praktijk is dat met een Familie account, gekoppelde AppleCare, Creditcards, etc verre van aan te raden. Dat is een beerput die ik voor de Vision Pro zeker niet open ga trekken.Floris4970 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:55:
[...]
Je kan toch gewoon de regio aanpassen? Het enige is dat je dan je bank app niet kan updaten of downloaden en NPO en zulk soort apps. (Geen idee hoe vaak je dat mag doen in een jaar, en of dat met fam. account werkt)
Verwijderd
Precies…. Vindt die hele landenafscherming van apps en family ook echt een slecht doordacht mechanisme.Donstil schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:33:
[...]
Nou "Gewoon" kan er wel af denk ik, ja in theorie kan het maar in de praktijk is dat met een Familie account, gekoppelde AppleCare, Creditcards, etc verre van aan te raden. Dat is een beerput die ik voor de Vision Pro zeker niet open ga trekken.
Oh ik zie het, dan moet de hele fam mee.. ja daar ga ik ook niet aan beginnen..Donstil schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:33:
[...]
Nou "Gewoon" kan er wel af denk ik, ja in theorie kan het maar in de praktijk is dat met een Familie account, gekoppelde AppleCare, Creditcards, etc verre van aan te raden. Dat is een beerput die ik voor de Vision Pro zeker niet open ga trekken.
Artikel in Vanity Fair.
Die zijn wel enthousiast.
Die zijn wel enthousiast.
My visionOS app for YouTube is APPROVED! See you all on launch day, and I just made it into the US to boot 🥳🎉🥽 Will show more app details tonight at hotel pic.twitter.com/5UQGOhdtcN
— Christian Selig (@ChristianSelig) 1 februari 2024
Ben benieuwd of vandaag al de eerste Vision-slopers online gaan komen. Een priem door de voorkant rammen levert vast genoeg klikjes op om hem af te tikken....
Ah nee!! Dat kan echt niet.Dennisdn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:09:
Ben benieuwd of vandaag al de eerste Vision-slopers online gaan komen. Een priem door de voorkant rammen levert vast genoeg klikjes op om hem af te tikken....
Liefst als hij nog op hun hoofd zit danDennisdn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:09:
Komt uit dat Vanity Fair artikel hierboven.
Vond twee andere stukjes nog wel interessant klinken: een waar hij aangeeft dat hij soms voor de gein even 5 minuten aan een meer in de regen gaat zitten, beetje relaxen.
En deze:
I wasn’t really left speechless until the second demo. A few months after my initial experience, I went back to the LA offices. Two Apple employees led me into a room. I put on the Apple Vision Pro and the curtain opened and I was looking at them. The only difference this time was I had a cup of tea with me. In the middle of this new demo, I reached down and grabbed the tea and I took a sip, and as I did, one of my fingers flickered, like I was in a simulation no different from reality and there was a glitch.
“Wait, what am I seeing?” I asked, confused. “Are you real? Or…”
“No, you’re seeing a video of us that’s being rendered in real time,” one of the employees explained. I sat there for a moment, speechless. I had thought what I had been seeing was the real world, and that all the digital wonder was layered on top of that. That the Apple Vision Pro was transparent and there was a layer of technology on top of it. In reality, it was the other way around.
Ooh die heb ik nog niet gelezen maar wel heel tof dit. Het is die manier van over engineering die het gaaf maakt.matthijst schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:18:
[...]
Komt uit dat Vanity Fair artikel hierboven.
Vond twee andere stukjes nog wel interessant klinken: een waar hij aangeeft dat hij soms voor de gein even 5 minuten aan een meer in de regen gaat zitten, beetje relaxen.
En deze:
I wasn’t really left speechless until the second demo. A few months after my initial experience, I went back to the LA offices. Two Apple employees led me into a room. I put on the Apple Vision Pro and the curtain opened and I was looking at them. The only difference this time was I had a cup of tea with me. In the middle of this new demo, I reached down and grabbed the tea and I took a sip, and as I did, one of my fingers flickered, like I was in a simulation no different from reality and there was a glitch.
“Wait, what am I seeing?” I asked, confused. “Are you real? Or…”
“No, you’re seeing a video of us that’s being rendered in real time,” one of the employees explained. I sat there for a moment, speechless. I had thought what I had been seeing was the real world, and that all the digital wonder was layered on top of that. That the Apple Vision Pro was transparent and there was a layer of technology on top of it. In reality, it was the other way around.
Ik een van de reviews bellen iJustine, MKBHD en die andere dude met elkaar. Daarin stippen ze aan dat het geluid van de stemmen veranderd als je van de Joshua Tree space naar de Yosimite space gaat. Super gimmicky sure maar het geeft wel precies het gevoel van detail aan waarom ik zo graag Apple apparaten gebruik.
Dat heb ik met het hele device wel een beetje. Het is weer echt Apple. Het duurde even en alle fabrikanten gingen voor, maar áls ze ermee komen is het ook goed. Ben er bijvoorbeeld van onder de indruk hoe strak de schermen worden gepind zonder ook maar enige glitch. Dat Justine bijv de tv vast zette, een rondje door het huis loopt en ie nog exact op dezelfde mm vast staat als ze terug komt. Dát soort dingen vind ik echt Apple….Donstil schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:52:
[...]
het geeft wel precies het gevoel van detail aan waarom ik zo graag Apple apparaten gebruik.
Maar las gister ergens een interview met Tim over zijn eerste ervaring ruim 8 jaar geleden. Toen was het al wat het nu is, alleen het was totaal nog niet draagbaar. Zolang zijn ze dus al serieus ermee bezig maar vinden ze de draagbaarheid nu pas Apple-waardig.
[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 02-02-2024 10:01 ]
Benieuwd naar de eerste reacties uit USA later vandaag. Natuurlijk zijn die louter positief. Want wie gaat er de eerste dag z’n $ 3500 purchase bekritiseren?
Mwah:Dennisdn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:58:
[...]
Dat heb ik met het hele device wel een beetje. Het is weer echt Apple. Het duurde even en alle fabrikanten gingen voor, maar áls ze ermee komen is het ook goed. Ben er bijvoorbeeld van onder de indruk hoe strak de schermen worden gepind zonder ook maar enige glitch. Dat Justine bijv de tv vast zette, een rondje door het huis loopt en ie nog exact op dezelfde mm vast staat als ze terug komt. Dát soort dingen vind ik echt Apple….
There are plenty of quirks using the device. One of my favorites is when you use the Vision Pro in one room and then go to another, open the same app, and you have to find it by looking all around the room; sometimes it’s on the ceiling or the floor. I couldn’t find my text app the other day and turned around to find it was in my bathroom. (I later learned you can reset the apps by pressing the digital crown for a few seconds.)
Eigenlijk vind ik die zelfs heel grappig, dat je iets kwijt kan raken omdat je niet meer weet waar je hem gelaten hebtmatthijst schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:30:
[...]
Mwah:
There are plenty of quirks using the device. One of my favorites is when you use the Vision Pro in one room and then go to another, open the same app, and you have to find it by looking all around the room; sometimes it’s on the ceiling or the floor. I couldn’t find my text app the other day and turned around to find it was in my bathroom. (I later learned you can reset the apps by pressing the digital crown for a few seconds.)
Ja ho eens even. Daar moet je dan wel extra kritisch op zijn he! Dat is online nou een maal de trend.Dennisdn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:35:
[...]
Eigenlijk vind ik die zelfs heel grappig, dat je iets kwijt kan raken omdat je niet meer weet waar je hem gelaten hebt
Of andersom natuurlijk
Dat het eerst super mooi en des Apple's is dat het op de mm nauwkeurig staat.
Maar als je hem moet gaan zoeken is het eigenlijk ook wel goed
Verwijderd
Ben gewoon blij met zoveel mensen die betalen voor een eerste generatie product…. Is dd kans een stuk groter dat het ooit evht nog eens wat wordt.Rivanov schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:12:
Benieuwd naar de eerste reacties uit USA later vandaag. Natuurlijk zijn die louter positief. Want wie gaat er de eerste dag z’n $ 3500 purchase bekritiseren?
Persoonlijk vindt ik het meer een device voor totaal contactgestoorden die dan lekker met zo’n bril op een pannetje pasta kunnen koken :-).
Haha ja de waarheid zal ergens in het midden liggen. iJustine is wel vaker erg positief.matthijst schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:55:
Of andersom natuurlijk![]()
Maar dat neemt niet weg dat de trend steeds meer richting “kritisch” shift, niet zozeer bij de Vision Pro maar in het algemeen.
De tijd dat je gewoon enthousiast mocht zijn om een gaaf product lijkt voorbij.
Haha je bent dus benieuwd maar hebt het aan jezelf verkocht dat als mensen positief zijn het wel door de grote uitgave moet komen.Rivanov schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:12:
Haha Meta zou geen concurrentie hoeven voelen vanwege de andere doelgroep maar dat doen ze klaarblijkelijk toch wel: nieuws: Meta Quest-headsets krijgen ondersteuning voor Apples Spatial Video
Ben benieuwd hoe het daar tot zijn recht komt. Lijkt wel aardig gekopieerd als ik zo naar het beeldmateriaal kijk.
Ben benieuwd hoe het daar tot zijn recht komt. Lijkt wel aardig gekopieerd als ik zo naar het beeldmateriaal kijk.
Ik denk dat het zo is bedoeld. Dat je op je werkkamer al je werk open kan laten staan, in de gang de kalender en een virtuele klok, op de wc de Donald Duck en in je woonkamer weer andere dingen.matthijst schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:55:
Of andersom natuurlijk![]()
De Quest 4 of 5 gaat geen controllers meer hebben als primaire input.Donstil schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:10:
Haha Meta zou geen concurrentie hoeven voelen vanwege de andere doelgroep maar dat doen ze klaarblijkelijk toch wel: nieuws: Meta Quest-headsets krijgen ondersteuning voor Apples Spatial Video
"Who wants a controller? You have to get 'em and put 'em away, and you lose 'em. Yuck! Nobody wants a controller. So let's not use a controller. We’re going to use a pointing device that we’re all born with - we’re born with twelve of them. We’re going to use our eyes and fingers. We’re going to look at it and pinch with our fingers.”
Nee natuurlijk niet. Maar iedereen zal in eerste instantie overwhelmed zijn. En als het na paar dagen is "ingezonken" zullen de wat kritischere noten komen. Dat is toch altijd zo.Donstil schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:02:
[...]
Haha je bent dus benieuwd maar hebt het aan jezelf verkocht dat als mensen positief zijn het wel door de grote uitgave moet komen.
Ben benieuwd, het is een Product van Meta en daarom alleen zou ik het al nooit kopen maar ze lijken het goed af te kijken nu allemaal en daarmee geeft de Vision Pro nu alvast een boost aan de AR/VR/MR markt.Mog schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:31:
[...]
De Quest 4 of 5 gaat geen controllers meer hebben als primaire input.
"Who wants a controller? You have to get 'em and put 'em away, and you lose 'em. Yuck! Nobody wants a controller. So let's not use a controller. We’re going to use a pointing device that we’re all born with - we’re born with twelve of them. We’re going to use our eyes and fingers. We’re going to look at it and pinch with our fingers.”
Ooh wij ook, ben vooral benieuwd naar de mogelijkheden met een Nederlands AppleID!Goji schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:18:
morgen wordt die opgehaald door een familie lid en maandag ochtend in nederland. heel erg benieuwd![]()
[Afbeelding]
Inmiddels een dagje in NYC, haal hem vanmiddag op!
Kan vanavond in het hotel er even mee spelen en kijken wat er mogelijk is als Hollander.
Kan vanavond in het hotel er even mee spelen en kijken wat er mogelijk is als Hollander.

5th Avenue store?stevenj95 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:34:
Tof, enjoy!stevenj95 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:34:
Huh? Dus omdat ze zorgen dat content van Apple ook gebruikt kan worden op hun devices, voelen ze de concurrentie? Het is gewoon gevalletje van content transcoden. Meta wil al lang dat Quest devices voor meer dan gaming gebruikt worden, dus zorgen dat er meer content voor beschikbaar is, is nogal obvious.Donstil schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:10:
Mweh, ligt eraan wat je ziet als primaire input. Q3 (en 2) kunnen natuurlijk al basis besturing met vingers doen, maar zolang de Quest primair als gaming apparaat gezien wordt, zullen controllers de primaire input zijn. Die werken nou eenmaal veel beter voor die use case. Wil je alleen een film gaan kijken, ja dan is hand tracking de betere oplossing.Mog schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:31:
[...]
De Quest 4 of 5 gaat geen controllers meer hebben als primaire input.
[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 02-02-2024 12:49 ]
Dit is een van de punten die ze nu aanpassen. Afgelopen week heeft meneer Zuckerberg bijvoorbeeld ook uitgesproken dat ze het Android van de VR/AR/MR markt willen zijn naast de Vision Pro.Sissors schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:47:
[...]
Huh? Dus omdat ze zorgen dat content van Apple ook gebruikt kan worden op hun devices, voelen ze de concurrentie? Het is gewoon gevalletje van content transcoden. Meta wil al lang dat Quest devices voor meer dan gaming gebruikt worden, dus zorgen dat er meer content voor beschikbaar is, is nogal obvious.
Ik ben benieuwd hoe het werkt als multi monitor setup. Ik gebruik momenteel 4 schermen met mijn macbook en 5 met mijn windows machine.
Zou tof zijn als dat goed werkt. 6 schermen om je heen, hoge resolutie. Maar volgens mij kan de vision mac dat niet aan?
Zou tof zijn als dat goed werkt. 6 schermen om je heen, hoge resolutie. Maar volgens mij kan de vision mac dat niet aan?
De AVP gaat geen concurrent zijn op de bestaande markt van Meta: Dat is voor 95% gaming, de rest is wat films kijken, en productiviteit is gerommel in de marge.Donstil schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:00:
[...]
Dit is een van de punten die ze nu aanpassen. Afgelopen week heeft meneer Zuckerberg bijvoorbeeld ook uitgesproken dat ze het Android van de VR/AR/MR markt willen zijn naast de Vision Pro.
Meta wil groeien op productiviteit, daar zijn ze al sinds de Q2 mee bezig, maar opschieten doet het niet. Dus natuurlijk bij een succesvolle AVP staan ze bij Meta vooraan met juichen: Liever 50% van een grote markt, dan 100% van een niet bestaande markt.
Dat gezegd hebbende, om het ontopic te houden, ik ben bang (ja bang, want ik ben zelf niet de doelgroep, maar grote VR markt in zijn algemeenheid met meer opties kan ik alleen maar toejuichen) dat de AVP geen groot succes gaat worden. En misschien over paar jaar kunnen we deze post erbij halen en erom lachen. Maar van alles wat ik heb gezien is de AVP tov een Q3 evolutionaire verbeteringen: Ja er zijn dingen beter ontworpen. Ja er zijn dingen beter door gewoon meer geld ertegenaan te gooien (je kan niet van een Q3 een stel displays van $700 verwachten, die wel in een AVP zitten, en dus heeft de AVP natuurlijk simpelweg betere beeldkwaliteit).
Maar dat zijn evolutionaire verbeteringen, geen revolutionaire. Ondanks dat je een apart kastje mee moet nemen, is het nog steeds behoorlijk ding op je hoofd. Die redelijk snel door zijn accu heen is. De passthrough zal best functioneel zijn, maar het is echt geen AR kwaliteit maar MR. De FoV is nog steeds behoorlijk beperkt. Vergence-accomodation conflict is er nog steeds: Ik ben 99% zeker als je mij een AVP op het hoofd zet, ik geen boek in MR mode ermee kan lezen. Maakt mij niet uit hoe hoog de resolutie is, mijn ogen weigeren simpelweg scherp te stellen op iets wat dichtbij geprojecteerd wordt in VR, maar op grotere afstand is qua focus. (En ik heb daar wat meer dan gemiddeld last van denk ik, maar het is een generiek probleem).
Waarbij nogmaals, dit is niet een APV afkraak post, ik zou willen dat ze deze problemen hadden weten op te lossen. Maar het is waarom ik niet verwacht dat het voor productiviteit een significant ding gaat worden. Zeker omdat voor meeste toepassingen gewoon een mooi scherm in je kamer neerzetten beter werkt.
Aah ja cool, als ik nu de prijzen van de tickets zie heb ik wel enorm spijt dat ik niet ook gegaan benstevenj95 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:30:
[...]
Yes! Leek me wel de meest iconische plek om zoiets mee te maken.

Het is voor nu gelimiteerd tot een scherm inderdaad.TweakerVincent schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:43:
Ik ben benieuwd hoe het werkt als multi monitor setup. Ik gebruik momenteel 4 schermen met mijn macbook en 5 met mijn windows machine.
Klopt, waarschijnlijk vanwege de M2-chip. Alle 'basis'chips (M1/M2/M3) kunnen op de Mac ook slechts één scherm dupliceren.TweakerVincent schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:43:
Have you tried turning it off and on again?
Maar je hebt toch geen 6 schermen om je heen nodig in je avp? Je kan wel 6 applicaties los openen om je heen.
Dat is waar idd.Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:04:
[...]
Klopt, waarschijnlijk vanwege de M2-chip. Alle 'basis'chips (M1/M2/M3) kunnen op de Mac ook slechts één scherm dupliceren.
idd niet aan gedacht, 1 scherm met losse applicaties is dan ook wel ok denk ikDeleon78 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:07:
Maar je hebt toch geen 6 schermen om je heen nodig in je avp? Je kan wel 6 applicaties los openen om je heen.
Dat kan wel inderdaad alleen dan moeten het wel apps zijn voor visionOS.Deleon78 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:07:
Nou ja, het zal ongetwijfeld nog maanden zo niet jaren duren voordat je de Mac gedag kan zeggen en alleen nog een Vision Pro nodig hebt.Deleon78 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:07:
Als je dan toch met meerdere beeldschermen op plekken kan werken waar je dat nooit voor mogelijk had gehouden.. zie daar wel wat in.
Have you tried turning it off and on again?
Juno (hierboven aangehaald al) ziet er goed uit wel: Juno App Brings YouTube to Apple Vision Pro Because Google Won't
:strip_exif()/f/image/p2qyMnWybsN6FZWj5K8Gr8pE.jpg?f=fotoalbum_large)
Tim is in NYC 5th Avenue Store @stevenj95
“It is truly magical … It’s tomorrow’s technology today.”
— Good Morning America (@GMA) 2 februari 2024
Apple CEO Tim Cook celebrates the long-awaited release of the new Vision Pro and talks to @michaelstrahan about how the wearable device could change the way we interact with technology. pic.twitter.com/1rZRwQ9X0G
MLB komt met eigen app.
https://www.mlb.com/news/...w-app-on-apple-vision-proMajor League Baseball has unveiled its new MLB App for Apple Vision Pro, which will allow fans to customize their viewing experience and enjoy the game of baseball like never before.
Goddamn wat mis ik toch die écht toffe Apple ads... Luie, verveelde mensen (partner in de keuken) in een add om "tomorrow’s technology today" aan te kondigen...

Echt kneiter jaloers hier. Ik hoor graag meer van je ervaringen.hedset schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:32:
Zojuist in de Apple Store de demo gedaan. Waanzinnig, vooral bij de immersive video’s kippenvel!
[Afbeelding]
Hoe ga je ‘m trouwens door de douane krijgen?
Ah, het is dus toch niet enkel hosanna de eerste 24 uur. 
I’ve been using my Vision Pro for about an hour now, and the glare is horrible. It’s not from outside it’s a glare from the inside from the lights of the screens. Does anyone know how to fix this?
Well, I may officially be one of the first people to return it. It seems to just flat out not work with my eyes. It has me move the lenses as close together as the headset allows and pass through is a blurry **** show. I tried both light seals to no avail. There is a 0% chance I can read text on my phone while using it. Not really sure what to do other than return it. The lenses were basically smashing my nose because they had to move so close.
[ Voor 45% gewijzigd door Rivanov op 02-02-2024 17:50 ]
Aah gelukkig maar, dat gaan er een hoop heel fijn vinden!Rivanov schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:49:
Ah, het is dus toch niet enkel hosanna de eerste 24 uur.
Doos in je trolly, bril in je rugzak.
Dat snap ik. Maar security kán er vragen over gaan stellen toch? I.v.m. inklaring.
Kan is hier het sleutelwoord. Nu ben ik N=1 natuurlijk maar ik ben er erg vaak geweest en de laatste keer dat mijn koffer open moest is zeker 15 jaar geleden.Rivanov schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:16:
Dat snap ik. Maar security kán er vragen over gaan stellen toch? I.v.m. inklaring.
Doos nasturen en een tas met skispullen in handbagage valt ie niet op 😂
Of je doet de doos in je koffer, pakt hem niet van de band en dan geef je je tas aan een familie lid en zeg je "oh ik ben mn koffer vergeten, mag ik nog even terug?" En dan moet je wel even wachten en bewijzen dat je koffer daar echt ligt.. maar dat lukt ook welDennisdn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:25:
Doos nasturen en een tas met skispullen in handbagage valt ie niet op 😂