Acties:
  • 0 Henk 'm!
stevenj95 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:36:
https://www.macrumors.com...sion-pros-box-looks-like/

Jeetje, die doos gaat niet in de koffer passen. Wordt sowieso een taxi naar het hotel :+
Haha ik zag het inderdaad, niet gunstig voor de export ook 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:32
Ben wel benieuwd hoe dat in het plaatje past waar de laatste grote keynote over ging: verpakking en CO2 besparen. Op die foto lijken er wel 10 Visions in die doos te passen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:44:
Ben wel benieuwd hoe dat in het plaatje past waar de laatste grote keynote over ging: verpakking en CO2 besparen. Op die foto lijken er wel 10 Visions in die doos te passen....
Ja voelt behoorlijk overbodig inderdaad. Met een strakke verpakking kan dat een heel stuk kleiner.

Lijkt mij eerder dat dit de doos is waar de demo units in zitten en de retail doos anders gaat worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
stevenj95 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:36:
https://www.macrumors.com...sion-pros-box-looks-like/

Jeetje, die doos gaat niet in de koffer passen. Wordt sowieso een taxi naar het hotel :+
Lijkt wel of zelfs een Mac Studio in een kleinere doos komt.

Mother Nature be like:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qCCM2UNZ2m4fdNGeBnxLg3ardk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5orj4Qb50H2ifEvDBiEfEOf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Hier wel een “leuk” artikel waarin ze uitleggen hoe de professionele scalpers hebben toegeslagen.
https://9to5mac.com/2024/01/24/vision-pro-scalpers-bots/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzUZGrdoD05Ykoq0mv5j1EtkU_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PUO4U5I1JG2NeHrKC6FLNBo.jpg?f=fotoalbum_large

Wat heb ik nou weer voor vreemde status 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris4970
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-08 12:10
Ik heb er een voor 3 feb, nu nog vrij zien te krijgen en ff heen en weer vliegen. Maar geen idee of dat het waard is. Anders hier te koop zetten en kijken of iemand er interesse in heeft. Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik kan echt niet wachten op de reviews. Het embargo dropt hoogstwaarschijnlijk komende dinsdag.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Floris4970 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 00:44:
Ik heb er een voor 3 feb, nu nog vrij zien te krijgen en ff heen en weer vliegen. Maar geen idee of dat het waard is. Anders hier te koop zetten en kijken of iemand er interesse in heeft. Wat denken jullie?
Ik heb daar even naar gekeken maar vond erheen vliegen toch nog wel wat te prijzig.
Mog schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:45:
Ik kan echt niet wachten op de reviews. Het embargo dropt hoogstwaarschijnlijk komende dinsdag.
Ja #Meeto, ben echt benieuwd.

Gisteren in de laatste Podcast over Media had Alexander Klöpping het over een recepten app die op de Vision Pro uit gaat komen. Dat kan dan best wel tof zijn, koken in AR met links de recepten app en de ingrediënten of de timers per pan in je gezichtsveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zie op Reddit en het forum van Macrumors allemaal meldingen van gebruikers die ineens een opgeschoven datum gekregen hebben, sommige zelfs van Release naar een paar weken later.

Mijn vreemde status van hierboven is inmiddels ook verdwenen, 1-15 maart is nu 27 feb tot 5 maart geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris4970
Die van mij staat nog steeds op 3 feb 6:00 pm. Vraag ik me wel af, is hij wel CE gekeurd? Mag je hem überhaupt wel importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Valt de Vision Pro ook onder de DMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

Dennisweb schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:39:
[...]

Lijkt wel of zelfs een Mac Studio in een kleinere doos komt.

Mother Nature be like:
[Afbeelding]
Is alleen het eerste jaar, volgend jaar komt ie zonder oplader 😉

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:31:
Valt de Vision Pro ook onder de DMA?
Nee daarom heb je dus een Amerikaans AppleID nodig. De DMA branden ze zich voorlopig niet aan voor de Vision 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Floris4970 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:06:
Die van mij staat nog steeds op 3 feb 6:00 pm. Vraag ik me wel af, is hij wel CE gekeurd? Mag je hem überhaupt wel importeren?
Daar wordt niet naar gekeken voor zover ik weet.
Gewoon BtW betalen aan DHL en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:48:
[...]

Is alleen het eerste jaar, volgend jaar komt ie zonder oplader 😉
Verbaasde mij overigens wel dat we überhaupt een lader bijzit. Met USB-C toch niet echt nodig en is verder ook een gewoon 30 watt model, niets bijzonders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeAXZr0MOkDl4kZiUMNU72jA3P0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NaOMZKxactR92I4R9EiV1RuJ.jpg?f=fotoalbum_large

Weet niet welke tijdzone dat is. Maar maandag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:25
Unfortunately, Apple Vision Pro does not currently support prescriptions with a prism value.

Tjah, dat is wel een probleem.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Ik kan helaas niet tegen een VR headset. Ik word daar nogal naar en duizelig van (wat na het afzetten van de bril nog even doorgaat). Zou ik bij de Vision Pro hier ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De thumbnail hierboven is niet van een review. Freaking clickbaiters ook altijd.

Mark Gurman zal het wel weten:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:50:
De thumbnail hierboven is niet van een review. Freaking clickbaiters ook altijd.

Mark Gurman zal het wel weten:

[Twitter]
Ah Sad. Vond maandag al een vreemde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLBYc4VxHq5vJXHzZa79qATFwZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2C8UuMgbxgII1zErm2N00YaO.jpg?f=fotoalbum_large

Oh oh, hoop dat de mensen hier geen bij Apple bekende freight forwarder addresses gebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:32:
[Afbeelding]

Oh oh, hoop dat de mensen hier geen bij Apple bekende freight forwarder addresses gebruikt hebben.
Dat is elke import release hetzelfde, lijkt
steekproefsgewijs te gebeuren.

Edit: Overigens gebruik ik een hele bekende en tot nu toe altijd goed gegaan, ik duim nog even verder dat dit ook deze release zo gaat zijn :P

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 29-01-2024 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik denk (en hoop maar) dat ze wat thema-filmpjes aan het loslaten zijn. Want deze lijkt weer helemaal gericht op het consumeren van media en een hobby-zeilbootje. Net hetgeen waarom ik hem niét zou hoeven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Review dag *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:01:
[...]

Ik denk (en hoop maar) dat ze wat thema-filmpjes aan het loslaten zijn. Want deze lijkt weer helemaal gericht op het consumeren van media en een hobby-zeilbootje. Net hetgeen waarom ik hem niét zou hoeven :P
Ooh echt, voor mij juist de reden en dan zie ik later wel wat er allemaal bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:50:
[...]

Ooh echt, voor mij juist de reden en dan zie ik later wel wat er allemaal bijkomt.
Ik kan op de bank nog geen half uur wakker blijven bij een film of serie en dit ding lijkt mij niet heel lekker in slaap vallen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:18:
[...]

Ik kan op de bank nog geen half uur wakker blijven bij een film of serie en dit ding lijkt mij niet heel lekker in slaap vallen :P
Haha, heb je in ieder geval geen last van de korte accuduur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:05
[...]

Ben vooral geïnteresseerd in het werken via de Mac. Zat ook een klein stukje over in het filmpje dacht ik.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

De setting vind ik raar en niet relatable. Je staat aan de keukentafel aan een presentatie over bootjes te werken terwijl je kind met je wilt voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:12:
[...]

De setting vind ik raar en niet relatable. Je staat aan de keukentafel aan een presentatie over bootjes te werken terwijl je kind met je wilt voetballen.
Nee dat heb ik ook, binnen wordt er niet gevoetbald namelijk! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floris4970
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:44:
[...]

Ben vooral geïnteresseerd in het werken via de Mac. Zat ook een klein stukje over in het filmpje dacht ik.
Ik vond deze stukjes wel goed uitgewerkt:
https://kguttag.com/tag/apple-vision-pro/

Daaruit blijkt dat het nog niet de wereld is. Maar ben heeel benieuwd om het zelf te proberen..

Zit nog steeds heel erg te twijfelen of ik nou echt heen en weer ga vliegen.. wat zou die (2de hands) nog opleveren 5 februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wow. Dat is echt een heerlijk oldskool tech site. Ik snap er de ballen van, maar het zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Floris4970 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:12:
[...]

Ik vond deze stukjes wel goed uitgewerkt:
https://kguttag.com/tag/apple-vision-pro/

Daaruit blijkt dat het nog niet de wereld is. Maar ben heeel benieuwd om het zelf te proberen..

Zit nog steeds heel erg te twijfelen of ik nou echt heen en weer ga vliegen.. wat zou die (2de hands) nog opleveren 5 februari
Misschien ook wel goed om te beseffen dat dit product eigenlijk nog niet voor de mainstream consument is. Die heisa over de Netflix en Spotify apps begrijp ik ook nog niet echt.

De tweede revisie zal ongetwijfeld al weer een pak beter zijn en hopelijk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:55:
[...]

Misschien ook wel goed om te beseffen dat dit product eigenlijk nog niet voor de mainstream consument is. Die heisa over de Netflix en Spotify apps begrijp ik ook nog niet echt.

De tweede revisie zal ongetwijfeld al weer een pak beter zijn en hopelijk goedkoper.
Ik lees dat online vaker maar vraag mij af waar die visie nou eigenlijk echt begonnen is, al het marketing materiaal spreken dit onwijs hard tegen en alles wijst erop dat Apple de Vision Pro juist wel target op de consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:23:
[...]

Ik lees dat online vaker maar vraag mij af waar die visie nou eigenlijk echt begonnen is, al het marketing materiaal spreken dit onwijs hard tegen en alles wijst erop dat Apple de Vision Pro juist wel target op de consument.
De prijs maakt het al niet mainstream. Ik denk dat Apple hier het Tesla model toepast. Eerst een dure versie, maar met de beste specs mogelijk. En dan een goedkopere, en daarna nog een goedkopere.

-Edit-

Ik heb net even op MacRumors gekeken wanneer de eerste reviews van de 15/15 Pro online kwamen. Dat was rond 16:00 NL tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Mog op 30-01-2024 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Donstil schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:23:
[...]

Denk dat het een bewuste keuze is om die mainstream consument er wel aan te laten proeven. Beetje het Tesla model zoals @Mog omschrijft inderdaad.

En als het product dan rijp genoeg is komen ze met de Vision (naast de Pro) en loopt iedereen er mee weg (als het aanslaat dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:16:
[...]
En als het product dan rijp genoeg is komen ze met de Vision (naast de Pro) en loopt iedereen er mee weg (als het aanslaat dan).
Nu de forums wat drukker worden en die gedachte vaak voorbij komt, zoals een gewone Vision, of een SE of een Pro, vraag ik mijzelf wel af: OK, als dit de Pro is, wat zou er dan wat mij betreft iets minder mogen zijn om de kosten te drukken?... eigenlijk niets. Ik wil dan niet minder scherp beeld of minder power ofzo, wat ik nu in de filmpjes zie, dát wil ik dan wel hebben. Nouja, bijvoorbeeld dat scherm om je ogen te laten zien aan de buitenkant enzo kan er wellicht af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisdn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:22:
[...]

Nu de forums wat drukker worden en die gedachte vaak voorbij komt, zoals een gewone Vision, of een SE of een Pro, vraag ik mijzelf wel af: OK, als dit de Pro is, wat zou er dan wat mij betreft iets minder mogen zijn om de kosten te drukken?... eigenlijk niets. Ik wil dan niet minder scherp beeld of minder power ofzo, wat ik nu in de filmpjes zie, dát wil ik dan wel hebben. Nouja, bijvoorbeeld dat scherm om je ogen te laten zien aan de buitenkant enzo kan er wellicht af.
Elk jaar worden dingen goedkoper, kleiner, sneller, zuiniger etc. Kwestie van wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:16:
[...]

Denk dat het een bewuste keuze is om die mainstream consument er wel aan te laten proeven. Beetje het Tesla model zoals @Mog omschrijft inderdaad.

Mog schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:35:
[...]

De prijs maakt het al niet mainstream. Ik denk dat Apple hier het Tesla model toepast. Eerst een dure versie, maar met de beste specs mogelijk. En dan een goedkopere, en daarna nog een goedkopere.
Ja ik weet niet of dat echt "het Tesla model" is maar het is als denkwijze niet verkeerd inderdaad.
Ik doelde eigenlijk meer op dat het ding wel voor de consument bedoelt is, mainstream inderdaad nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:28:
[...]

Elk jaar worden dingen goedkoper, kleiner, sneller, zuiniger etc. Kwestie van wachten.
Haha succes daarmee, we hebben het hier wel over Apple he.
Ding gaat eerder terug geschaald worden in specificaties dan goedkoper voor hetzelfde.
Dennisdn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:22:
[...]

Ik vroeg mij dat ook af. Vision SE lijkt mij wel redelijk uitgesloten maar Vision Air of just Vision zou nog wel eens kunnen. Dan gaat op zeker dat scherm aan de buitenkant eraf en dan houd het eigenlijk wel een beetje op toch. Je wilt er geen LCD schermpjes in met een lagere resolutie, of minder camera's ofz.

Verwacht zomaar dat dit nog heel lang kan duren ook, als het gerucht van lancering voor de WWDC naar UK/Canada/Duitsland/Frankrijk/China en de rest in 2025 waar is dan gaat het zeker nog tot 2026 duren voor er überhaupt een opvolger komt laat staan een goedkopere variant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Embargo is eraf:

[ Voor 69% gewijzigd door Donstil op 30-01-2024 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:58:
Ik vroeg mij dat ook af. Vision SE lijkt mij wel redelijk uitgesloten maar Vision Air of just Vision zou nog wel eens kunnen. Dan gaat op zeker dat scherm aan de buitenkant eraf en dan houd het eigenlijk wel een beetje op toch. Je wilt er geen LCD schermpjes in met een lagere resolutie, of minder camera's ofz.
Op termijn misschien wat variatie zoals ik nu bijvoorbeeld ook geen M3 nodig heb maar voor míjn dingen een M1 al meer dan genoeg is. Maar op de andere dingen zou ik niet willen minderen.

De komende maanden zullen crusiaal zijn. Ze hebben nu het momentum en als de verkoopambities worden gehaald of misschien wel verbeterd dan kunnen ze schalen en wordt alles iets goedkoper. Maar als het nu níet lukt... dan weet ik het allemaal niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Een prototype van $3499. Nee, ik ben blij dat ik hem niet besteld heb. En ik ga hem ook niet aanschaffen als ie in de EU te koop is. Ik wacht op versie 2 of 3. Te veel bekende VR/AR problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:18:
[...]

Een prototype van $3499. Nee, ik ben blij dat ik hem niet besteld heb. En ik ga hem ook niet aanschaffen als ie in de EU te koop is. Ik wacht op versie 2 of 3. Te veel bekende VR/AR problemen.
Ik heb de review nog niet gezien maar de kop beloofd niet veel goeds inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Donstil schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:53:
[...]

[...]

Ja ik weet niet of dat echt "het Tesla model" is maar het is als denkwijze niet verkeerd inderdaad.
Ik doelde eigenlijk meer op dat het ding wel voor de consument bedoelt is, mainstream inderdaad nog niet.
Haha top, dan begrijpen we elkaar :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:23:
[...]

Ik heb de review nog niet gezien maar de kop beloofd niet veel goeds inderdaad.
Het is genuanceerder hoor. Maar ik had gehoopt/verwacht dat we niet kleiner gingen qua field of view dan de Quest, maar dat is dus wel zo. En nog steeds last van chromatische aberratie in de hoeken. Je moet je hoofd dus draaien om het scherp te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Heb die van Justine nog als enige gekeken, die is eigenlijk nergens negatief. En ze reageert denk ik zoals ik ook zou reageren. Zoals bijvoorbeeld een real-life persoon ineens in beeld komt, of romdom die presentatie. En eigenlijk bij alles denk ik: Héél. Erg. Vet. Dit is de toekomst..... Maar juist zo'n lange review lijkt mijn gevoel te versterken: OK, en nu? De aller vetste VR-demo die er bestaat, maar dus een demo. Ik zie nog niet echt iets wat onderdeel van het leven gaat worden....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:25
Dennisdn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:30:
Heb die van Justine nog als enige gekeken, die is eigenlijk nergens negatief. En ze reageert denk ik zoals ik ook zou reageren. Zoals bijvoorbeeld een real-life persoon ineens in beeld komt, of romdom die presentatie. En eigenlijk bij alles denk ik: Héél. Erg. Vet. Dit is de toekomst..... Maar juist zo'n lange review lijkt mijn gevoel te versterken: OK, en nu? De aller vetste VR-demo die er bestaat, maar dus een demo. Ik zie nog niet echt iets wat onderdeel van het leven gaat worden....
Ijustine heb ik eigenlijk nog nooit echt negatief gehoord over Apple. Ik vind Marques altijd wat realistischer. Benieuwd naar de reviews!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist die The Verge review gekeken. Dank voor het posten @Donstil . Het viel me niet mee eerlijk gezegd. Ik zat te twijfelen of ik hem zou kopen zodra ie hier in de EU beschikbaar zou komen maar na het zien van die video is die twijfel zeker niet minder geworden. Iets dat ik wel gehoopt had. De reviewer maakt allerlei valid points. 2 zaken die me zelf opvallen, dat scherm aan de voorkant lijkt weinig toe te voegen. Een erg belabberde beeldkwaliteit en zeker niet zoals in de Apple filmpjes.
En, een fov kleiner dan dat van de quest. Dat is voor mij de grootste tegenvaller.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Apache4u schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:35:
Ik heb zojuist die The Verge review gekeken. Dank voor het posten @Donstil . Het viel me niet mee eerlijk gezegd. Ik zat te twijfelen of ik hem zou kopen zodra ie hier in de EU beschikbaar zou komen maar na het zien van die video is die twijfel zeker niet minder geworden. Iets dat ik wel gehoopt had. De reviewer maakt allerlei valid points. 2 zaken die me zelf opvallen, dat scherm aan de voorkant lijkt weinig toe te voegen. Een erg belabberde beeldkwaliteit en zeker niet zoals in de Apple filmpjes.
En, een fov kleiner dan dat van de quest. Dat is voor mij de grootste tegenvaller.
Hetzelfde gevoel hier. Maar ik bedenk me nu ook: dat is The Verge eigen. Ze hebben bedenkingen bij alles. Mijn enthousiasme voor de Apple Watch Ultra en iPhone 15 Pro Max gingen ook omlaag toen ik hun reviews kreeg. Maar in dagelijks gebruik ben ik veel blijer met de apparaten dan de reviewers van The Verge.

The Verge --------- Mog --------- iJustine

Ik kijk nu de review (dus niet unboxing, andere video) van Brian Tong en ik ben gelijk een stuk enthousiaster :D

[ Voor 10% gewijzigd door Mog op 30-01-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:38:
[...]

Hetzelfde gevoel hier. Maar ik bedenk me nu ook: dat is The Verge eigen. Ze hebben bedenkingen bij alles. Mijn enthousiasme voor de Apple Watch Ultra en iPhone 15 Pro Max gingen ook omlaag toen ik hun reviews kreeg. Maar in dagelijks gebruik ben ik veel blijer met de apparaten dan de reviewers van The Verge.

The Verge --------- Mog --------- iJustine

Ik kijk nu de review (dus niet unboxing, andere video) van Brian Tong en ik ben gelijk een stuk enthousiaster :D

[YouTube: Apple Vision Pro Review - Is Spatial Computing The Future?]
Die is met een krap uur ook wel heel uitgebreid zo lijkt het. Ik voeg hem nog even toe aan de samenvatting hierboven. Vanavond maar eens voor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de shots van The Verge is het wel echt een fraai ding zeg. Alles oogt wel echt naar zijn prijs door het gebruik van deze materialen.

En ik zag even snel iets wat leek op Photoshop. Dat spreekt mij ook wel aan, niet om daar uren mijn foto’s in te bewerken maar het is wel fijn dat ik daar even bij kan als ik een foto nodig heb uit die library.

Edit: Ooh en toch enorm lage resolutie voor het externe dode ogen scherm. Dat leek al een beetje zo maar is nu dus wel bevestigd.

[ Voor 59% gewijzigd door Donstil op 30-01-2024 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:47:
Edit: Ooh en toch enorm lage resolutie voor het externe dode ogen scherm. Dat leek al een beetje zo maar is nu dus wel bevestigd.
Ja, ik gok dat dit het eerste is wat ze laten vallen. Ik kreeg dezelfde vibe als bij Intimate ways to connect and communicate van de eerste Apple Watch. Het is menselijk en tof. Maar ik deel nooit mijn hartslag met mijn partner of kinderen.

-- Edit --

Haha, die personas zijn wel beta beta hoor :D Die gezichten zien eruit als de 3D gebouwen in de eerste versie van Apple Maps :D Haar wordt vast aan de huid gerenderd. Dus mensen met lang haar zien er heel raar uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dkOG3zQ6EjkO6LvUOJioRs8WBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kClVwqf0EI8DHVuJg7us8Lmq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Mog op 30-01-2024 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heb de review van The Verge inmiddels gekeken. Moet zeggen dat hij wel goeie punten heeft maar ook wel aan het zagen is op andere. Had niet direct iets van "Shit pre-order annuleren" in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Donstil schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:15:
Heb de review van The Verge inmiddels gekeken. Moet zeggen dat hij wel goeie punten heeft maar ook wel aan het zagen is op andere. Had niet direct iets van "Shit pre-order annuleren" in ieder geval.
Hoe krijg je het in Nederland als ik vragen mag :-) Die forward companies, zijn die wel te vertrouwen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebaseerd op review van The Verge: Het is een VR headset (geen AR, hooguit MR, AR is gewoon iets anders) met in principe erg goede visuals en erg goede passthrough (geen edge to edge scherp beeld valt me wel wat tegen). Maar het blijft een VR headset met bijbehorende nadelen: Het is gewoon een erg goede, maar dat mag natuurlijk ook voor die prijs. De fundamentele issues zijn er alleen niet echt anders mee geworden die andere VR headsets van deze generatie ook hebben. En dan heb ik nog niet gehoord over vergence-accomodation conflict, waardoor genoeg mensen (inclusief ondergetekende) gewoon niet scherp dingen dichtbij kunnen zien (omdat die qua locatie wel dichtbij staan, maar qua veld waar je op moet focussen met je ogen niet dichtbij staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:53:
[...]

Ja, ik gok dat dit het eerste is wat ze laten vallen. Ik kreeg dezelfde vibe als bij Intimate ways to connect and communicate van de eerste Apple Watch. Het is menselijk en tof. Maar ik deel nooit mijn hartslag met mijn partner of kinderen.

-- Edit --

Haha, die personas zijn wel beta beta hoor :D Die gezichten zien eruit als de 3D gebouwen in de eerste versie van Apple Maps :D Haar wordt vast aan de huid gerenderd. Dus mensen met lang haar zien er heel raar uit.

[Afbeelding]
Die middelste perso(o)n(a) zat ook in de review van The Verge zie ik nu.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Apache4u schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:26:
[...]

Die middelste perso(o)n(a) zat ook in de review van The Verge zie ik nu.
Dat is Marques Brownlee

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit vind ik dan ook maar weer een vreemde beslissing, alsof het Os ook nog half in bèta is: You can’t edit your Apple Vision Pro home screen: visionOS apps are arranged alphabetically

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dat ademt Public Beta 1. Ben benieuwd of dat soort dingen snel aangepakt worden in visionOS updates.

De eerste Apple Watch was eigenlijk ook nog een publieke beta. Ik wil de Series 3 (of nog liever Series 4) van de Vision Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:09
Interessante reviews. Vooralsnog oogt het als een publiek prototype van technologie die er eigenlijk nog niet klaar voor is. Helaas moet je daar als proefkonijn dan ook nog eens diep voor in de buidel tasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
lexuzu schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:53:
Interessante reviews. Vooralsnog oogt het als een publiek prototype van technologie die er eigenlijk nog niet klaar voor is. Helaas moet je daar als proefkonijn dan ook nog eens diep voor in de buidel tasten.
Het is een keuze, je moet niets. ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
Zie vanaf 7:20

Dat is voor mij precies de reden dat ik ben “afgeknapt” op de hedendaagse VR. En waar vele zich in gaan vergissen, net als ik destijds deed met de release van de PSVR 2. De beelden die je continue ziet in de video’s, is niet wat je zelf daadwerkelijk ziet.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 31-01-2024 08:39 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Die timers boven je pannen (WSJ review op YT) is wel écht een functie die ik ten alle tijden zou gebruiken _/-\o_

Voor de rest sta ik er nog hetzelfde in als een paar weken geleden.. Ik voel m nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:09:
[...]

Het is een keuze, je moet niets. ;)
Ik heb een klein Timmetje op mijn schouder met credit card in zijn hand, daar moet ik juist altijd wel van :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:56:
[...]

Ik heb een klein Timmetje op mijn schouder met credit card in zijn hand, daar moet ik juist altijd wel van :+
Zeer begrijpelijk! :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:56:
[...]

Ik heb een klein Timmetje op mijn schouder
Wás het maar een kleintje :'(
De Vision slurpt mijn hele psychologische gadget-jaarbudget erdoorheen terwijl er in maart nog nieuwe Macbooks komen en het iPhone-seizoen komt ook alweer in beeld.....

*Edit: en waarschijnlijk óók nog een nieuwe iPad Mini...

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 31-01-2024 07:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik wil hem gewoon proberen. Ik denk dat ik me daarna kan inhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Mog schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:24:
Ik wil hem gewoon proberen. Ik denk dat ik me daarna kan inhouden.
Heel eerlijk gezegd heb ik wel het idee dat zodra ie in Nederland uit komt ik ons consumentenrecht ga misbruiken en hem in ieder geval een weekendje ga proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:19:
[...]

Wás het maar een kleintje :'(
De Vision slurpt mijn hele psychologische gadget-jaarbudget erdoorheen terwijl er in maart nog nieuwe Macbooks komen en het iPhone-seizoen komt ook alweer in beeld.....

*Edit: en waarschijnlijk óók nog een nieuwe iPad Mini...
Ja ik heb (privé) geen MBP dat scheelt een hoop in het gadget budget :P

Als die nieuwe iPad Pro echt groter wordt wil ik die ook wel hebben overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:03
Zou voor dit gewoon naar de store gaan, 15 min klooien en dan heb ik 't wel gezien denk ik.
Kan me echt 0.0 reden voorstellen waarom ik met zo'n ding rond zou gaan lopen. Helemaal nu je schijnbaar nog steeds een vrij smalle FOV hebt.
En voor dagelijks gebruik zie ik het al helemaal niet. Oeh leuk, je kan je kalender op de muur zien. Ja, net als op je telefoon, waar je niet eerst een headset voor hoeft op te zetten.

Dat dreamer filpmje ook. Ondanks de enorm blije muziek en de poging het allemaal heel normaal te laten zijn wat ze doen, slaat het nergens op :o
- man zet headset op, wat kan ie ermee? Safari, mail, messages, muziek en Apple tv. Goh, net als je iPad en iPhone, alleen daar hoef je niet onnozel in de lucht te knijpen en een bericht dat je wilt lezen ergens in de lucht te plaatsen, want je kijkt al naar je scherm 8)7
- Man kijkt film en dimt het licht. Immersive. Kan met Star Wars in een speeder zitten. Totdat de bel gaat, man moet pissen of zin heeft in een biertje. Want dan moet ie even z'n draad loskoppelen van de oplader. Hij was namelijk vergeten hem op te laden voor hij de film startte.
- Man switcht naar 180 graden view van Los Angeles. Man liegt, want dit kan niet.
- Man werkt op een virtuele desktop, en voetbalt tussendoor. Dit kon de man niet toen hij een imac had? Man is draadloos, in de praktijk waarschijnlijk niet. Zoontje van man waardeert het vast ook, papa met z'n duikbril op de hele dag, lekker naar z'n pixel-ogen kijken, want z'n echte gezicht verveelt zo 8)7
- Vrouw kijkt film in vliegtuig. Mooi d:)b
- man is aan het ontwerpen, knijpt in de lucht en plaatst laatste onderdeel op een tekening. Prachtig, maar het tekenen op zich zie ik 'm niet al knijpend doen 8)

$4000 om een film te kijken. Nothing but a dreamer, bij Apple :*)

Als ik dan ook mag dromen: dit hele gebeuren nog wat kleiner, lichter, zonder hoofdbanden, 6-8 uur battery life. Soort Sony Glasstron uit de jaren 90 met hedendaagse techniek :P
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/31RY8XZVM7L._AC_.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 31-01-2024 08:21 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:40:
Zou voor dit gewoon naar de store gaan, 15 min klooien en dan heb ik 't wel gezien denk ik.
Kan me echt 0.0 reden voorstellen waarom ik met zo'n ding rond zou gaan lopen. Helemaal nu je schijnbaar nog steeds een vrij smalle FOV hebt.
En voor dagelijks gebruik zie ik het al helemaal niet. Oeh leuk, je kan je kalender op de muur zien. Ja, net als op je telefoon, waar je niet eerst een headset voor hoeft op te zetten.

Dat dreamer filpmje ook. Ondanks de enorm blije muziek en de poging het allemaal heel normaal te laten zijn wat ze doen, slaat het nergens op :o
- man zet headset op, wat kan ie ermee? Safari, mail, messages, muziek en Apple tv. Goh, net als je iPad en iPhone, alleen daar hoef je niet onnozel in de lucht te knijpen en een bericht dat je wilt lezen ergens in de lucht te plaatsen, want je kijkt al naar je scherm 8)7
- Man kijkt film en dimt het licht. Immersive. Kan met Star Wars in een speeder zitten. Totdat de bel gaat, man moet pissen of zin heeft in een biertje. Want dan moet ie even z'n draad loskoppelen van de oplader. Hij was namelijk vergeten hem op te laden voor hij de film startte.
- Man switcht naar 180 graden view van Los Angeles. Man liegt, want dit kan niet.
- Man werkt op een virtuele desktop, en voetbalt tussendoor. Dit kon de man niet toen hij een imac had? Man is draadloos, in de praktijk waarschijnlijk niet. Zoontje van man waardeert het vast ook, papa met z'n duikbril op de hele dag, lekker naar z'n pixel-ogen kijken, want z'n echte gezicht verveelt zo 8)7
- Vrouw kijkt film in vliegtuig. Mooi d:)b
- man is aan het ontwerpen, knijpt in de lucht en plaatst laatste onderdeel op een tekening. Prachtig, maar het tekenen op zich zie ik 'm niet al knijpend doen 8)

$4000 om een film te kijken. Nothing but a dreamer, bij Apple :*)

Als ik dan ook mag dromen: dit hele gebeuren nog wat kleiner, lichter, zonder hoofdbanden, 6-8 uur battery life. Soort Sony Glasstron uit de jaren 90 met hedendaagse techniek :P
[Afbeelding]
Niet elke uitvinding hoeft voor iedereen nuttig te zijn. Al zijn er maar duizenden die er plezier van hebben. Of wellicht in de toekomst mensen met een beperking. Dan heb je al winst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Hier gaan veel mensen, die nog nooit VR hebben gezien, zich in vergissen. Die zien enkel de video's van Apple op dit moment en dat geeft een totáál ander beeld dan wat je zelf daadwerkelijk ziet.
Ben er namelijk zelf destijds ook ingetrapt met de PSVR 2 en de YouTube footage die je toen zag. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RHx8L4rN1prRkklDFfRDspH_6A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uats5dTNWspnOG09JkkoFr9q.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Zo'n VP kan tijdens een toiletbezoek (meestal het kleinste kamertje van het huis) wel wat nieuws brengen.. Is weer eens wat anders dan snel ff wat scrollen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
THE_BASE schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:31:
[...]

Niet elke uitvinding hoeft voor iedereen nuttig te zijn. Al zijn er maar duizenden die er plezier van hebben. Of wellicht in de toekomst mensen met een beperking. Dan heb je al winst.
Apple maakt hun uitvindingen doorgaans niet voor "duizenden die er plezier van hebben".

En het is een forum, je weet wel, waar mensen hun mening over een item geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Rivanov schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:41:
Hier gaan veel mensen, die nog nooit VR hebben gezien, zich in vergissen. Die zien enkel de video's van Apple op dit moment en dat geeft een totáál ander beeld dan wat je zelf daadwerkelijk ziet.
Ben er namelijk zelf destijds ook ingetrapt met de PSVR 2 en de YouTube footage die je toen zag. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iVUylNG7EGAfX7uNTC--KJBJf8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uats5dTNWspnOG09JkkoFr9q.png?f=user_large
Vergeleken met:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPawxJIWkW2T9FAXubyW8EeW1Bk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OS8xJ11hsRyjKUUVbxOl7XdX.jpg?f=user_large

Ook benieuwd hoe bv die NBA app eruit ziet, als je links en rechts extra games ernaast gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

matthijst schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:08:
[...]
Ook benieuwd hoe bv die NBA app eruit ziet, als je links en rechts extra games ernaast gooit.

Vanaf 14:46 krijg je de NBA app demo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
En dat is dus precies wat ik bedoel.
Zo ziet de gebruiker het zelf dus niet. De footage die je hier ziet is via de passthrough.. wanneer je zélf de bril op hebt, heb je dus die zwarte borders en kijk je door een "duikbril".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja gezien, maar bedoel: zie je die extra games, of moet je heen en weer kijken om die andere games in beeld te krijgen. In de video zijn die linker en rechtergames al blurry, maar in combi met FOV krijg je vrees ik zoiets.
FOV blijft de beperkende factor met dit soort brillen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sA3HT7BH0kzapFHzhfnrpWetp3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpn1tc6n1O55VaEiBQN3El0V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door matthijst op 31-01-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

matthijst schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:45:
[...]

Ja gezien, maar bedoel: zie je die extra games, of moet je heen en weer kijken om die andere games in beeld te krijgen.
Dat kun je zelf kiezen. Je kan alles groter en kleiner maken. Als je de app zo groot maakt als een 85" TV zal je je hoofd moeten draaien idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
matthijst schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:45:
[...]

Ja gezien, maar bedoel: zie je die extra games, of moet je heen en weer kijken om die andere games in beeld te krijgen. In de video zijn die linker en rechtergames al blurry, maar in combi met FOV krijg je vrees ik zoiets:
[Afbeelding]
Je zult heen en weer moeten kijken, wanneer je de schermen "groot" in beeld wilt hebben. Want je FOV is niet zo breed dat je alles kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Gezien zijn reputatie met Apollo for Reddit app, zijn de verwachtingen hooggespannen. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Rivanov op 31-01-2024 10:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:55

Aiii

何これ

Heb inmiddels alle reviews gekeken en ik kan niet zeggen dat ik veel reden zie om een Vision Pro te gaan halen. Ja, het lijkt erop dat dit het beste VR device op de markt is momenteel (gezien de prijs had het ook niet minder mogen zijn). Maar effectief heeft het nog steeds alle nadelen van VR, ook dat viel te verwachten, maar voor het geld dat er geïnvesteerd is in het device door Apple had ik op zijn minst een paar verbeteringen verwacht, met name op het gebied van gewicht en overall comfort zie ik ook deze VR niet als een device wat je langdurig wilt and kunt dragen. Zolang er geen oplossing is daarvoor is het niets voor mij ben ik bang, niet voor deze prijs.

Voor de rest denk ik effectief dat de 90% usecase voor mij media consumptie zou zijn. 3D is daarbij slechts een gimmick, 3D films worden sowieso niet meer gemaakt dus is het aanbod op dat front niche en is het voor de rest gewoon het projecteren van een vlak scherm. Maar als ik dan 4000 Euro ga uitgeven (best case scenario, ik verwacht eerder een EU prijs van 4500 voor het model dat je wilt kopen), dan koop ik veel liever een 77-inch OLED TV. Dan kan ik uren en uren kijken zonder vermoeiing, heb ik meer flexabiliteit qua content zoals ook gaming, en is het een apparaat waar ik ook met andere mensen van kan genieten i.p.v. een solo-ervaring. Op de lange termijn een veel betere investering voor media consumptie, dunkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:49:
[...]

Dat kun je zelf kiezen. Je kan alles groter en kleiner maken. Als je de app zo groot maakt als een 85" TV zal je je hoofd moeten draaien idd.
Ik ben wel benieuwd hoe de ervaring van de beperkte FOV is t.o.v je tv op 3 meter afstand thuis, want ik heb een 85" tv toevallig en hoef mijn hoofd niet te draaien op 3 meter afstand, dan is het hele scherm in mijn gezichtsveld en alles eromheen is donker want lichten uit. Dat is gevoelsmatig wel aardig gelijk aan een beperkte FOV in die bril, want dat geeft ook een scherm "op afstand" met zwarte rand eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er overigens helemaal vrede mee als het alleen een Media consumptie device zou zijn, voor in de woonkamer heb ik al een mooie set-up (groot scherm, geluid, enz) voor de andere kamers heb ik dan de Vision Pro. Alles wat erbij komt naast media is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben heel enthousiast over de potentie. De kookwekkers die boven de pannen zweven in WSJ's video maakten mij het meest enthousiast. Alle nadelen die opgenoemd worden (prijs, tech specs, limitaties etc.) zie ik als tijdelijke problemen die opgelost gaan worden. Voor $3.500 mag je meedoen aan de publieke beta van spatial computing. Voor 99,997464504% van de mensen is dit het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:37:
Ik ben heel enthousiast over de potentie. De kookwekkers die boven de pannen zweven in WSJ's video maakten mij het meest enthousiast. Alle nadelen die opgenoemd worden (prijs, tech specs, limitaties etc.) zie ik als tijdelijke problemen die opgelost gaan worden. Voor $3.500 mag je meedoen aan de publieke beta van spatial computing. Voor 99,997464504% van de mensen is dit het niet waard.
En dat vind ik er nou juist ook tof aan, het is een nieuw platform, een potentiële revolutie. Er gebeurt eindelijk weer wat in de space die ik interessant vind. Veel interessanter dan iOS versie x op de glazen plaatjes waar we nu alles mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:55:
[...]

En dat vind ik er nou juist ook tof aan, het is een nieuw platform, een potentiële revolutie. Er gebeurt eindelijk weer wat in de space die ik interessant vind. Veel interessanter dan iOS versie x op de glazen plaatjes waar we nu alles mee doen.
Helemaal mee eens. Ik vind het ook tof dat we nu al mee kunnen doen. Alsof het 2006 is en we mogen al spelen met de iPhone. Maar de mensen die dat leuk vinden zijn een kleine groep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wmkh8suUZ9ma1ZUOiT7Zercs_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wJF2dcBwW63vYjDAEGrLVrpR.webp?f=fotoalbum_large

Als je naar de markt van VR/AR/MR kijkt zijn we voorbij het stadum van de Innovators (Oculus en alles wat ervoor en erna kwam). Met de introductie van de Vision Pro zijn we mij inziens bij het stadium van de vroege adopters aangekomen. Ik ben heel benieuwd of het Apple lukt om de kloof te overbruggen (Crossing The Chasm).

[ Voor 41% gewijzigd door Mog op 31-01-2024 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:57:
[...]

Helemaal mee eens. Ik vind het ook tof dat we nu al mee kunnen doen. Alsof het 2006 is en we mogen al spelen met de iPhone. Maar de mensen die dat leuk vinden zijn een kleine groep.
Maar dat geeft ook helemaal niet, ik denk dat ze zich daar bij Apple zich heel goed bewust van zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 31-01-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:24:
[...]

Maar dat geeft ook helemaal niet, ik denk dat ze zich daar bij Apple zich heel goed bewust van zijn.
Zeker. Dat willen ze inderdaad niet. Het feit dat je apps niet kan herordenen of in mapjes kan doen is daar het ultieme bewijs van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
De VP vergelijken met de eerste iPhone.. Sorry maar in die tijd had zo'n beetje iedereen al een mobiele telefoon in zijn of haar zak/tas zitten. Een flink deel van de toen 'Innovators' en 'Early adopters' liepen al rond met de duurdere smartphones met een soort van internet browser...

Dat was toen al een groeiende markt waar grote merken elkaar flink aan het beconcurreren waren. Toen de iPhone werd aangekondigd kwam er een revolutie op gang van hoe men naar smartphones en gebruikersgemak keek.

Ik ben heel benieuwd hoeveel VP's er na de eerste batch teruggestuurd worden binnen de return window. De review van de WSJ vond ik nog het meest aanprekend eigenlijk. Ze probeerde de techniek te gebruiken zoals Apple het in de video's laat zien. De timers vond ik nog het vetste eigenlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D-Ed schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:03:
De VP vergelijken met de eerste iPhone.. Sorry maar in die tijd had zo'n beetje iedereen al een mobiele telefoon in zijn of haar zak/tas zitten. Een flink deel van de toen 'Innovators' en 'Early adopters' liepen al rond met de duurdere smartphones met een soort van internet browser...

Dat was toen al een groeiende markt waar grote merken elkaar flink aan het beconcurreren waren. Toen de iPhone werd aangekondigd kwam er een revolutie op gang van hoe men naar smartphones en gebruikersgemak keek.

Ik ben heel benieuwd hoeveel VP's er na de eerste batch teruggestuurd worden binnen de return window. De review van de WSJ vond ik nog het meest aanprekend eigenlijk. Ze probeerde de techniek te gebruiken zoals Apple het in de video's laat zien. De timers vond ik nog het vetste eigenlijk..
Ja vergelijken met de eerste iPhone is te kort door de bocht, althans vooral het verwachten van dat succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:22:
[...]

Ja vergelijken met de eerste iPhone is te kort door de bocht, althans vooral het verwachten van dat succes in ieder geval.
Yep, Ik begrijp dat men de introductie daarmee wenst te vergelijken maar we hebben het wel over twee compleet andere markten. Bovendien boden de eerste iPhones wel heel veel waar voor je geld (zoals ook de iPad bij introductie eigenlijk goedkoper was dan men op dat moment nog kon bedenken..).

Afijn, super vet ding die Vison Pro maar... Ik blijf het volgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De VP vergelijken met de eerste iPhone.. Sorry maar in die tijd had zo'n beetje iedereen al een mobiele telefoon in zijn of haar zak/tas zitten. Een flink deel van de toen 'Innovators' en 'Early adopters' liepen al rond met de duurdere smartphones met een soort van internet browser..
Ik heb niet het hele topic teruggelezen. Maar wie vergelijkt de eerste AVP met de eerste iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-Ed schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:28:
[...]

Yep, Ik begrijp dat men de introductie daarmee wenst te vergelijken maar we hebben het wel over twee compleet andere markten. Bovendien boden de eerste iPhones wel heel veel waar voor je geld (zoals ook de iPad bij introductie eigenlijk goedkoper was dan men op dat moment nog kon bedenken..).

Afijn, super vet ding die Vison Pro maar... Ik blijf het volgen :+
Ja al was er met de iPhone ook een hele hoop mis aan het begin en was hij voor die tijd prijzig.
Ik heb er drie geïmporteerd, eerst 2x weer verkocht, 3e uiteindelijk gehouden en het product eigenlijk pas gaan waarderen met de iPhone 3G.

We gaan zien waar de toekomst ons brengt, ik ben er klaar voor in ieder geval en heb toch wel genoeg gezien in de reviews om mijn order te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:41:
[Twitter]
Gezien zijn reputatie met Apollo for Reddit app, zijn de verwachtingen hooggespannen. ;)
Aah dit is cool, dat ga ik zeker in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik ben heel benieuwd hoeveel VP's er na de eerste batch teruggestuurd worden binnen de return window.
Ik denk géén. In de USA hebben ze niet zo'n concumentenwetgeving als wij in de EU die bepaald dat je een zichttermijn hebt na online aankoop. Maar eenmaal los in Europa denk ik dat het héél veel gaat gebeuren :)

*edit: wat ik zeg klopt niet, iets verderop hieronder een post dat je in de USA ook 14 dagen Apple spullen mag proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 31-01-2024 14:37 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste