Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:54
Mog schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:28:
[...]

We zullen zien, ik ben ervan overtuigd. Dat het enthousiasme nu zo laag is, is omdat het een publiek prototype is. De Vision Pro wordt “eerder” uitgebracht dan de eerste iPhone. Bovendien is het bij uitstek een product wat je op je hoofd moet hebben om overtuigd te raken, aldus het gros van de mensen die de Vision Pro hebben geprobeerd tijdens de WWDC.
De eerste iPhone werd uitgebracht en van binnen zaten componenten zoals de batterij met 'tape' vast. Dit is al een stadium verder. Ik ben er niet van overtuigd dat dit de toekomst gaat worden en dat dit meer geadopteerd gaat worden dan de smartphone. Dat het de VR/AR markt een flinke boost gaat geven en het naar een nieuw level gaat duwen ga ik niet betwisten, dat verwacht ik alleen maar.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nu roepen dat het niets gaat worden voelt een beetje als "If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses." , we moeten er vooral de komende jaren heel erg aan wennen om een bril op ons hoofd te zetten.

Ik verwacht dat het zoiets wordt als met de watch (in wat kleinere aantallen), dat was ook een product waarvan iedereen op voorhand schreeuwde dat het vooral te duur en te beperkt was. Nu bijna 10 jaar later heeft je opa er eentje en is het het best verkochte horloge ter wereld.

Wat kleiner, wat/flink goedkoper en het kan best wel wat worden voor de mainstream naar mijn mening.

Edit: Ik denk eigenlijk ook niet dat een "niche product" automatisch betekend dat er weinig developers aan boord zullen stappen. Developers zijn vaak ook wel tech enthusiasts en met dat in het achterhoofd is het misschien juist wel gaaf om voor een dergelijk nieuw platform te ontwikkelen.

Zo zag ik bijvoorbeeld als interesse vanuit Infuse en ook Telegram heeft al een leuk concept getoond voor Vision OS.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 10-01-2024 21:07 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:41:
[...]

Ik hoop het. Ik vind het wel een mooie aanpak, we zien wel om 14:00 uur. Hoe ga jij het doen? Naar welk adres ship je? Maak je gebruik van zo’n forward tool of heb je daar familie?
Nog niet helemaal beslist. Geen familie maar ken wel wat mensen die ik het zou kunnen vragen, ik heb ook een goeie forwarder en dat is verzekeringstechnisch misschien weer wat fijner.

komende dagen even over nadenken.
Geloof ik niet :D Ik denk dat de kans groter is dat zij eerder een eigen Vision Pro heeft.
Nou daarin kijkt ze wel heel erg de kat uit de boom. Zo heb ik haar sinds de eerste iPhone geprobeerd over te halen en lukte dat pas met de iPhone4 (Want de Nokia met qwerty was zo fijn) en stapte ze pas met de watch S4 in.

Maar ik ben al sinds 17.2 beta Spatial Video aan het schieten dus misschien haalt dat haar over als het inderdaad echt indrukwekkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Mog schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:41:
[...]

De Vision Pro gaat uiteindelijk je iPhone, MacBook, Apple Watch, TV en meer vervangen. Spatial computing wordt de volgende revolutie in het rijtje van main frames, personal computers, het internet, de smartphone en artificial intelligence.
Ik hoop het wel, we zijn weer toe aan een volgende stap nu de smartphone wel is uitgewerkt. De enige volgende stap die er voor een smartphone misschien nog is, is op tafel leggen met een hologram erboven.

Maar ik weet nog niet zo goed wat ik als twijfelende consument nodig heb om er een instand-buy van te maken. Dikke AAA-games zou er eentje zijn, COD, BF, LOU, dat soort dingen. Maar juist games blijven ondanks wat Apple er tot nu toe allemaal aan gedaan heeft binnen het ecolandschap altijd maar een beetje arcade-achtig. En als zelfs Sony met een VR-set van 600 euro het spanningsveld aantal verkochte devices vs investeringen voor AAA-games niet weet te doorbreken dan gaat dat Apple met een device van 3500 euro ook niet lukken.

Edit: En meteen vraag ik mij af.... Als je er films op kan kijken... zou streamen van PS5 toch ook wel moeten lukken? :9 (Uiteraard in 2D, maar dan wel heel groot vlak voor je ogen).

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 11-01-2024 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De AVP verwijderd een barrière. Nu moet je nog naar een schermpje om je pols of in je broekzak of op je bureau grijpen om verbonden te zijn. Straks is de verbonden wereld altijd een en overal aanwezig, in de vorm hoe jij het wilt. Het is uiteindelijk (dus niet deze versie, maar over 5-10 jaar) overal, tot je het af doet.

Ik vind het trouwens interessant dat ontwikkelaars in hun apps niet mogen verwijzen naar VR/AR/MR etc. Het is spatial computing.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:16
Aiii schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:12:
Wishful thinking. Het topic hier loopt al geen storm, en dat is onder tech enthusiasts. Moet je je voorstellen dat de eerste iPhone of iPad zo weinig enthousiasme in de paar weken voor de launch had gekend.
Het is ook nog teveel een heel duur hebbedingetje dat moeilijk te krijgen is. Beetje als de eerste '3D' tv's.

En wie weet heeft de Vision Pro wel toekomst. We zullen het zien. Momenteel is het vooral een 'proof of concept', een soort publiek te verkrijgen werkend prototype. Heel indrukwekkend, maar nog weinig toepassingen (behalve als dure eenpersoons tv) en praktisch onhandig (lomp en kort durende losse batterij die leeg is voor dat de Lord of the Rings afgelopen is).

In het slechtste geval eindigt dit als de 3D tv. Of kun je hem straks naast je Apple Pippin zetten. In het beste geval verovert de Vision Pro een nieuw plekje naast de hardware die we nu gebruiken. Wat ik niet geloof is dat het iets gaat vervangen. En ik denk dat wanneer dit gaat gebeuren de huidige Vision Pro inmiddels al gedisconteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:16
Donstil schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:05:
Ik verwacht dat het zoiets wordt als met de watch (in wat kleinere aantallen), dat was ook een product waarvan iedereen op voorhand schreeuwde dat het vooral te duur en te beperkt was. Nu bijna 10 jaar later heeft je opa er eentje en is het het best verkochte horloge ter wereld.
De Apple watch is trouwens een voorbeeld van iets dat succesvol genoeg is, maar de Apple fans in mijn vriendenkring (en mezelf) hebben er geen. Degene die smartwatch hebben gebruiken liever Garmin. Zelf ben ik ook meer naar de 'dumb watch' aan het terug verhuizen. Eentje trouwens waar je voor de prijs ook een Apple watch voor kunt kopen.

Ik sta er best open in. Ik geloof niet dat de Vision Pro de iPhone gaat vervangen, maar ik hou het voor mogelijk dat het een eigen plekje gaat veroveren naast bijvoorbeeld de tech die we al gebruiken.
Maar naast het succes en bescheiden succes van Apple producten kan ik ook producten die gefaald hebben. En die producten waren ook met veel bombarie aangekondigd dat ze de manier zouden veranderen hoe we met [vul maar in] om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PrimusIP schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:48:
[...]

De Apple watch is trouwens een voorbeeld van iets dat succesvol genoeg is, maar de Apple fans in mijn vriendenkring (en mezelf) hebben er geen. Degene die smartwatch hebben gebruiken liever Garmin. Zelf ben ik ook meer naar de 'dumb watch' aan het terug verhuizen. Eentje trouwens waar je voor de prijs ook een Apple watch voor kunt kopen.
Ooh echt, ik draag mijn Apple Watch Ultra ook wel wat minder dan vroeger maar dat komt vooral omdat ik een echt mooi zwitsers horloge heb kunnen kopen en daar nu even heel blij mee ben verder zie ik hem om mij heen wel echt overal en juist ook bij mensen die wat minder tech heavy zijn. Een vriend van mij heeft toevallig een Garmin maar dat is de enige drager daarvan die ik ken.

Nu vind ik de Apple Watch niet direct een mooi horloge maar die Garmins vind ik echt helemaal niets, dat heeft echt veel te veel de stappenteller look wat mij betreft :P

En om dan weer even terug te komen op de Vision Pro, dat heb ik met de vision pro ook wel een beetje.
Echt een mooi ding vind ik het niet maar als je het verhelijks met die Meta brillen en wat Sony bijvoorbeeld gisteren aankondigde is het ineens een waanzinnig mooi ding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 05:40:
[...]

Ik hoop het wel, we zijn weer toe aan een volgende stap nu de smartphone wel is uitgewerkt. De enige volgende stap die er voor een smartphone misschien nog is, is op tafel leggen met een hologram erboven.

Maar ik weet nog niet zo goed wat ik als twijfelende consument nodig heb om er een instand-buy van te maken. Dikke AAA-games zou er eentje zijn, COD, BF, LOU, dat soort dingen. Maar juist games blijven ondanks wat Apple er tot nu toe allemaal aan gedaan heeft binnen het ecolandschap altijd maar een beetje arcade-achtig. En als zelfs Sony met een VR-set van 600 euro het spanningsveld aantal verkochte devices vs investeringen voor AAA-games niet weet te doorbreken dan gaat dat Apple met een device van 3500 euro ook niet lukken.

Edit: En meteen vraag ik mij af.... Als je er films op kan kijken... zou streamen van PS5 toch ook wel moeten lukken? :9 (Uiteraard in 2D, maar dan wel heel groot vlak voor je ogen).
Ik vind het eigenlijk wel lekker dat dit ding nou eens geen visie heeft op gaming.
Nu vind ik af en toe een game erop spelen misschien best wel leuk maar ik vind het Spatial Computing gedeelte veel interessanter.

Ook lijkt het mij waanzinnig om met die Vision Pro door mijn foto library te gaan, vooral als de kwaliteit daarvan over een aantal jaar nog veel uitgebreider is, met Spacial video etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:21:
De AVP verwijderd een barrière. Nu moet je nog naar een schermpje om je pols of in je broekzak of op je bureau grijpen om verbonden te zijn. Straks is de verbonden wereld altijd een en overal aanwezig, in de vorm hoe jij het wilt. Het is uiteindelijk (dus niet deze versie, maar over 5-10 jaar) overal, tot je het af doet.

Ik vind het trouwens interessant dat ontwikkelaars in hun apps niet mogen verwijzen naar VR/AR/MR etc. Het is spatial computing.
Maar om die barrière te verwijderen moet je eerst wel over een enorme nieuwe barrière heen en dat is het opzetten van de bril.

De prijs geloof ik allemaal wel, zat mensen in mijn omgeving die een MBP van hetzelfde bedrag kopen om wat mee te internetten, en van de techniek in de bril geloof ik ook wel dat het snor zit. Het grootste struikelblok wat ik zie is het opzetten van dat ding. Dat zie ik ze in mijn omgeving gewoon niet zo heel snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dat zie ik als een tijdelijk probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:16:
Dat zie ik als een tijdelijk probleem
Dat ligt aan de definitie van tijdelijk denk ik maar ik heb graag ongelijk op dat punt hoor. Wie weet zitten we in 2026 allemaal met de Vision Air op ons hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mog schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:30:
[...]

Vanwege de verschillende maten. iCulture:

[...]

Wat houdt dit in? Zitten alle maten gewoon in de doos (zoals de siliconen ear tips bij AirPods Pro)? Of moet je vooraf een keuze maken (zoals bij de Apple Watch bandjes)? Ik gok dat laatste, en dan vind ik $3.500 pre tax/douane/shipping te veel geld.
Van MacRumors:
The Apple Store app will use a facial scan to provide customers with information on the correct Vision Pro component sizes they need to order, according to code found by MacRumors contributor Aaron Perris. The Vision Pro requires an appropriately sized Light Seal and Head Band in order to operate as intended.

Apple Vision Pro Dual Loop Band Teal Feature 2
"You may scan your face to determine your size for Apple Vision Pro," reads code in the ‌Apple Store‌ app.

Apple has already been using a Head Measure and Fit app to help developers testing the Vision Pro to find their correct sizes, so it sounds like similar functionality will be built directly into the App Store. Light Seals and Head Bands come in several sizes, and the option to use a scan to determine a size suggests that customers will not need to visit an Apple retail store to determine the right fit. A facial scan is likely to be part of the process of ordering the Vision Pro online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Wel op tijd inloggen voor de preorder, volgens Kuo zijn er maar 80.000 beschikbaar.
https://9to5mac.com/2024/...y-on-launch-day-kuo-says/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A facial scan is likely to be part of the process of ordering the Vision Pro online.

Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 07:52:
Wel op tijd inloggen voor de preorder, volgens Kuo zijn er maar 80.000 beschikbaar.
https://9to5mac.com/2024/...y-on-launch-day-kuo-says/
Ja daar heb je Kuo weer, schiet je met hagel dan raak je altijd wat.

Maar goed ik heb er maar 1 nodig, dus nog 79,999 voor jullie >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 12-01-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Hoe zit het qua garantie werk?

Want ik kan denk ik wel een amerikaan vinden die 'm naar mij wil sturen als ik hem naar zijn huis laat verschepen en hij dan weer naar mij. Pakketje verzekeren minimaal 5000 USD.
Maar wat als ie stuk gaat kan apple in NL er dan iets mee?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:17
nils7 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:40:

Want ik kan denk ik wel een amerikaan vinden die 'm naar mij wil sturen als ik hem naar zijn huis laat verschepen en hij dan weer naar mij. Pakketje verzekeren minimaal 5000 USD.
Ja, dat is een goede vraag. Lijkt me niet dat ze in Nederland al onderdelen en/of training hebben gehad voor de Vision Pro. Zal ook wel niet zo zijn dat ze 'm dan voor je opsturen naar de VS om het verder uit te laten zoeken.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nils7 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:40:

Ja garantie blijft altijd een dingetje met import natuurlijk, je moet er vanuit gaan dat je die niet hebt.

Toestellen die wereldwijd garantie hebben zoals bijvoorbeeld de iPhone worden wel in Nederland gerepareerd zover dat kan en anders verstuurd. Verwachting is alleen niet dat de Vision daaronder zal vallen.

Misschien dat Apple Care nog iets kan betekenen daarin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik durf het apparaat niet uit Amerika importeren. Ik wacht tot het beschikbaar komt in de EU. Ik wil het in store passen en garantie hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hé onhandig je kunt in Apple Store app niet meer wisselen van account. Dat gaat niet op het Apple id van het toestel.

Mijn Amerikaanse ID is nou net niet degene waar ik normaal mee ingelogd ben.

Apple Vision Pro ordering process: iPhone or iPad with Face ID needed, ‘valid, unexpired prescription’ for optical inserts

En: This is how Algoriddim is bringing its popular ‘djay’ app to Vision Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jj7oUvKLBpq6lKSZCEZQ99KVlxM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zuEmuefVvTpXbu2Q0z8E5oV6.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door Donstil op 12-01-2024 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Langzaam begint het Developer balletje toch al te rollen: HBO's Max Streaming Service to Natively Support Vision Pro at Launch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het lijkt me allemaal vrij eenvoudig te porten. En zeker voor media/entertainment bedrijven lijkt het me een no-brainer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Kuo popt weer op met een internationale release vóór de volgende WWDC. https://www.macrumors.com...ernationally-before-wwdc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het enthousiasme springt er nog niet echt vanaf als ik het zo lees...

Ik voel hem nog niet in ieder geval maar zal met interesse dit topic gaan volgen die komende maand _/-\o_

Er is ook 0,0 hype rondom de VP of verwachting van mensen.. in de tijd van de iPhone en iPad waren er al veel hoge verwachtingen waar Apple mee zou komen. Mensen gebruikte al mobiele telefoons, MP3 spelers en sommige zakelijke mensen smartphones met een soort van internet.. Een laptop vervanger door Apple (ook al was het dat bij lange aan niet) vonden mensen ook een interessante gedachte dus de hype rondom de "Apple tablet" lag ook al hoog. Schattingen van prijzen gingen voorbij de $1000,- De iPad bleek voor $499,- in de markt te zetten en deze VP voor het vijfdubbele van de huidige VR/AR brillen..

Nee, ik zie het nog lang, lang niet aanslaan en ik krijg er meer een Time Machine gevoel bij.. Zakelijk klein ingezet maar de massa ziet het niet als meerwaarde en het sterft een stille dood... (helaas, die dingen waren top _/-\o_ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
D-Ed schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:41:
[...]

Ik voel hem nog niet in ieder geval maar zal met interesse dit topic gaan volgen die komende maand _/-\o_

Er is ook 0,0 hype rondom de VP of verwachting van mensen.. in de tijd van de iPhone en iPad waren er al veel hoge verwachtingen waar Apple mee zou komen. Mensen gebruikte al mobiele telefoons, MP3 spelers en sommige zakelijke mensen smartphones met een soort van internet.. Een laptop vervanger door Apple (ook al was het dat bij lange aan niet) vonden mensen ook een interessante gedachte dus de hype rondom de "Apple tablet" lag ook al hoog. Schattingen van prijzen gingen voorbij de $1000,- De iPad bleek voor $499,- in de markt te zetten en deze VP voor het vijfdubbele van de huidige VR/AR brillen..

Nee, ik zie het nog lang, lang niet aanslaan en ik krijg er meer een Time Machine gevoel bij.. Zakelijk klein ingezet maar de massa ziet het niet als meerwaarde en het sterft een stille dood... (helaas, die dingen waren top _/-\o_ )
Die Timemachine snap ik niet helemaal. Die capsules was juist zakelijk vooral handig - om "snel" te restoren binnen het netwerk > weinig downtime.

Voor de mobiele devices is er iCloud back-up en voor de iMacs/Macbooks gebruiken mensen Timemachine back-ups op disk (aan het apparaat) of ook icloud.

Die reviewers zijn allemaal onder de indruk, maar vinden wat van het gewicht en social acceptance, maar zeg nou zelf, wie heeft hier wel eens een helm gedragen, of een skibril, zelfs een normale bril op bepaalde sterktes, je gaat (on)bewust namelijk je nekspieren belasten voor het rechthouden van je hoofd. Het sociale gedeelte komt vanzelf - mensen gaan hopelijk er niet mee in de openbare ruimte lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 13:16
Wanneer is de release date?

Cat linux.txt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Vorkie schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:54:
[...]

Die Timemachine snap ik niet helemaal. Die capsules was juist zakelijk vooral handig - om "snel" te restoren binnen het netwerk > weinig downtime.

Voor de mobiele devices is er iCloud back-up en voor de iMacs/Macbooks gebruiken mensen Timemachine back-ups op disk (aan het apparaat) of ook icloud.

Die reviewers zijn allemaal onder de indruk, maar vinden wat van het gewicht en social acceptance, maar zeg nou zelf, wie heeft hier wel eens een helm gedragen, of een skibril, zelfs een normale bril op bepaalde sterktes, je gaat (on)bewust namelijk je nekspieren belasten voor het rechthouden van je hoofd. Het sociale gedeelte komt vanzelf - mensen gaan hopelijk er niet mee in de openbare ruimte lopen....
De router functionaliteit van die dingen was ook top (set it and forget it).

Afijn, een helm, skibril o.i.d. zet je ook zsm af na gebruik. De VP heeft een doel om mensen in de (productie/entertainment) wereld te zuigen dus het liefst meerdere uren. De sociale notificaties op dat ding (met je ogen die projecten naar buiten, de verschillende modi als men in een app of film zit of juist wel 'bereikbaar is' voor de buitenwereld) schrikken mij eerder af dan dat het sociaal aantrekkelijk is.

Ik ben een redelijke hardcore Apple gebruiker maar nog wat sceptisch tov deze Vison Pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
D-Ed schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:27:
[...]

De router functionaliteit van die dingen was ook top (set it and forget it).

Afijn, een helm, skibril o.i.d. zet je ook zsm af na gebruik. De VP heeft een doel om mensen in de (productie/entertainment) wereld te zuigen dus het liefst meerdere uren. De sociale notificaties op dat ding (met je ogen die projecten naar buiten, de verschillende modi als men in een app of film zit of juist wel 'bereikbaar is' voor de buitenwereld) schrikken mij eerder af dan dat het sociaal aantrekkelijk is.

Ik ben een redelijke hardcore Apple gebruiker maar nog wat sceptisch tov deze Vison Pro ;)
Ja eens ook wel hoor, maar weet nog goed die eerst keer die helm op, wat een onding, irritant, beklemmend etc... dat verdwijnt na een tijdje.

Die interviewers zaten er een half uurtje mee.

Maar bon, we gaan het meemaken :) VR is toch iets wat je steeds meer gaat zien, in Arnhem Kronenburg is nu ook een hele VR experience gebouwd (met over de kop alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Vorkie schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:40:
[...]

Ja eens ook wel hoor, maar weet nog goed die eerst keer die helm op, wat een onding, irritant, beklemmend etc... dat verdwijnt na een tijdje.

Maar bon, we gaan het meemaken :) VR is toch iets wat je steeds meer gaat zien, in Arnhem Kronenburg is nu ook een hele VR experience gebouwd (met over de kop alles)
Oh zeker, het zal ook zeker aanslaan maar (in mijn optiek) bij een beperkte groep.. Airport Express, Time Machine, iPhone, iPad, Apple Watch, AirPods.. Ik had ze allemaal erg vroeg toen ze net op de markt kwamen. Een paar van die dingen hebben Appel groot gemaakt en die zijn nog steeds in productie. De apparaten die voor een te kleine doelgroep waren hebben ze afscheid van genomen. Ik zie de VP ook succesvol maar voor een (te) beperkte doelgroep.

De massa gebruikte al veel apparaten (MP3 spelers, telefoons, camera's, etc.) voordat Apple die markt inkwam.. Apple maakte die dingen makkelijker en toegankelijker voor de massa. De massa gebruikt na al die jaren nog steeds geen VR/AR of iets wat erop lijkt. Apple moet dus een nieuwe markt creëren, das niet hun stijl.. Apple was meestal disruptive.. Op dit moment valt er niets te disrupten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D-Ed schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:41:
[...]

Nou het dat had ik ook een beetje, en het gewicht op je hoofd stippen ze allemaal aan wat wel een beetje zorgen geeft. Ook stipt the verge aan dat het even pielen was om de letters scherp te krijgen, dat vind ik bij de andere brillen altijd vervelend en als de vision dat dus ook heeft voor 4000,- (na import) dan kan dat wel eens voor irritatie gaan zorgen.

TimeMachine snap ik opzich wel, ik zit in de IT hoek en dan is Time Machine veel te beperkt.
Voelt voor iemand die dat thuis gebruikt misschien als een goeie oplossing maar kan zakelijk nog geen 5% van wat de echte back-up oplossingen kunnen.

Het zelfde geld voor TimeCapsule/Airport extreme overigens, mooie producten voor thuis en heel klein zakelijk maar eigenlijk niet meer dan dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vorkie schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:40:
[...]

Ja dat heb ik ook wel een beetje, hoe gaat het als je even goed de tijd neemt om dat ding af te stellen naar je hoofd en dan een comfortabelere fit te hebben.

Kan mij zo voorstellen dat het pakken en opzetten dan veel fijner is dan wanneer je hem opzet en er eerst nog 2 minuten een Apple Medewerker aan je hoofd staat te rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mijn enthousiasme is toch een stukje getemperd na het lezen van deze hands-ons. Een stuk minder positief dan die na de WWDC. Het is nog steeds prototype, en dat voor $3500 pre-tax.

[ Voor 20% gewijzigd door Mog op 17-01-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:41:
Mijn enthousiasme is toch een stukje getemperd na het lezen van deze hands-ons. Een stuk minder positief dan die na de WWDC. Het is nog steeds prototype, en dat voor $3500 pre-tax.
Ja snap ik wel, had het zelf ook wel een klein beetje merkte ik.

De potentie haalt mij nog wel over maar na de WWDC was iedereen wel enthousiaster, althans iedereen the Verge en Engadget heb ik vooral gelezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 17-01-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:35:
[...]

Ja snap ik wel, had het zelf ook wel een klein beetje merkte ik.

De potentie haalt mij nog wel over maar na de WWDC was iedereen wel enthousiaster, althans iedereen the Verge en Engadget heb ik vooral gelezen.
Ja, nu hoor ik zelfs van enthousiaste YouTubers dat de headset zwaar en oncomfortabel is. Zo erg zelfs dat ze niet verwachten het een uur uit te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:40:
[...]

Ja, nu hoor ik zelfs van enthousiaste YouTubers dat de headset zwaar en oncomfortabel is. Zo erg zelfs dat ze niet verwachten het een uur uit te kunnen houden.
Ooh echt, welke?
Ik dacht dat er nog geen YouTube Previews waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh die ken ik niet, ga ik even kijken maar omdat je meervoud gebruikte dacht ik dat het er meer waren.

Zag wel dat MKBHD ook een foto poste van de afgelopen sessie dus daar zal ook wel een video van komen.
Ben altijd vooral geïnteresseerd in MKBHD/MRMobile/iPhonedo/TheVerge (in willekeurige volgorde) alleen nu we een preview sessie gehad hebben zo vlak voor de release zullen er wel geen reviews zijn voor launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij heeft wel alleen de solo band op gehad. Dat schijnt voor sommige wel een groot verschil te maken. Verder wel een goeie impressie.

Die marketing beelden die hij er insnijd zijn ook wel echt gelikt hoor. Daar wordt ik helemaal enthousiast van, dat is de bedoeling dat begrijp ik maar als het half zo werkt als dat ze het tonen dan lijkt het mij al geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:18:
[...]

Ooh die ken ik niet, ga ik even kijken maar omdat je meervoud gebruikte dacht ik dat het er meer waren.

Zag wel dat MKBHD ook een foto poste van de afgelopen sessie dus daar zal ook wel een video van komen.
Ben altijd vooral geïnteresseerd in MKBHD/MRMobile/iPhonedo/TheVerge (in willekeurige volgorde) alleen nu we een preview sessie gehad hebben zo vlak voor de release zullen er wel geen reviews zijn voor launch.
Helemaal onderaan dit artikel geeft Macrumors aan dat er als het goed is reviews komen ahead of the launch.
https://www.macrumors.com...-pro-hands-on-pre-launch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:37:
[...]

Helemaal onderaan dit artikel geeft Macrumors aan dat er als het goed is reviews komen ahead of the launch.
https://www.macrumors.com...-pro-hands-on-pre-launch/
Ooh cool, misschien hebben ze er eentje meegekregen op dit event o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:39:
[...]

Ooh cool, misschien hebben ze er eentje meegekregen op dit event o.i.d.
Ja en meerdere journalisten nog. Ik blijk wel naïef, had eerlijk gezegd verwacht dat lievelingetjes als iJus er al maanden thuis mee aan het spelen zouden zijn onder embargo.
Additional accounts of in-person experiences will be coming out later this week, and Apple is giving some of the media that visit New York this week headsets to test out for full reviews. More in-depth reviews will be available ahead of when the Vision Pro launches on February 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:47:
[...]

Ja en meerdere journalisten nog. Ik blijk wel naïef, had eerlijk gezegd verwacht dat lievelingetjes als iJus er al maanden thuis mee aan het spelen zouden zijn onder embargo.

[...]
Ja Apple is daar nooit zo vroeg mee. iPhones hebben ze ook meestal pas anderhalve week voor embargo.

Zie nu pas dat MKBHD dit gepost heeft, ook weer heavy (😏) op het gewicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qvM078aenFwNs92fvbgdlo12FA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4OsN9N9j7etII8XUthaouwOQ.png?f=fotoalbum_large

Hopen maar dat dit geen dingetje gaat worden. Met de AirPods Max las je het ook veel en heeft het mij gelukkig nooit gestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:56:
[...]

Hopen maar dat dit geen dingetje gaat worden. Met de AirPods Max las je het ook veel en heeft het mij gelukkig nooit gestoord.
Een nieuwe review. Deze zegt dat het gewicht er wel is, maar in ieder geval bij de 30 minuten demo wel meeviel. Maargoed, zijn hoofd is zo groot dat de Vision een kindermodelletje lijkt.
https://9to5mac.com/2024/...mo-eyesight-comfort-more/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:42:
[...]

Een nieuwe review. Deze zegt dat het gewicht er wel is, maar in ieder geval bij de 30 minuten demo wel meeviel. Maargoed, zijn hoofd is zo groot dat de Vision een kindermodelletje lijkt.
https://9to5mac.com/2024/...mo-eyesight-comfort-more/
Ja misschien is het ook gewoon wennen natuurlijk en hij heeft ook de dubbele strap, dat lijkt mij ook een hoop schelen.

* Donstil is ook 2m en heeft een groot hoofd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:54:
Mijn vrouw zegt overigens “die heb je in twee weken weer verkocht, wat een onzin” 8)7
Denk het ook :D

Het lijkt me echt zo'n ding om in de Apple Store een kwartiertje mee te klootviolen om te zien wat je ermee kan.
Maar wat ga je er thuis mee doen? In je eentje tv op kijken, met een draad eraan?
Opstaan, biertje pakken, kut, draad vergeten 8)7
Eventueel in het vliegtuig films op kijken, maar ja, 3500 voor een paar keer per jaar immersive video onderweg? Echt klein en licht is ie ook niet, om mee te slepen op reis.

Wel een coole gadget, maar wat je er als particulier mee moet zie ik nog niet met dit model. Makelaars, auto verkopers, ontwerpers etc kunnen er vast wat moois mee voor klanten.

Wel benieuwd naar je ervaring (en als 't niks is raak je hem wel kwijt lijkt me) d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 18-01-2024 22:24 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:22:
[...]

Denk het ook :D

Het lijkt me echt zo'n ding om in de Apple Store een kwartiertje mee te klootviolen om te zien wat je ermee kan.
Maar wat ga je er thuis mee doen? In je eentje tv op kijken, met een draad eraan?
Opstaan, biertje pakken, kut, draad vergeten 8)7
Eventueel in het vliegtuig films op kijken, maar ja, 3500 voor een paar keer per jaar immersive video onderweg? Echt klein en licht is ie ook niet, om mee te slepen op reis.

Wel een coole gadget, maar wat je er als particulier mee moet zie ik nog niet met dit model. Makelaars, auto verkopers, ontwerpers etc kunnen er vast wat moois mee voor klanten.

Wel benieuwd naar je ervaring (en als 't niks is raak je hem wel kwijt lijkt me) d:)b
Ja wat ga ik er mee doen, dat heb ik eigenlijk ook nog niet helemaal bepaald. Nu is mijn kleine 19 feb jarig dus als hij er een beetje vlot is kan ik alles in spatial video filmen met dat ding zodat ik op dat moment alles mis maar het later wel alleen terug kan kijken 😏 (geintje natuurlijk)

Ik ben wel van plan er content mee te gaan consumeren overigens. Mijn vrouw slaapt meestal wel om 21:30 en ik meer richting 00:00 dus tijd genoeg om dan lekker alleen fully immersive content te consumeren.

Verder ben ik enorm benieuwd naar de potentie van het platform en vind het dan gek gezegd toch wel gaaf om daar vanaf het begin bij te zijn.

Al kan ik ook wel eerlijk zeggen dat ik misschien geen pre-order geplaatst zou hebben als proberen in de Nederlandse store een optie geweest zou zijn, dan had ik dat eerst gedaan.

Edit: Ooh en je zegt het al. In het vliegtuig, dat lijkt mij dus echt helemaal fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YouTube and Spotify Apps Won't Be Available on Vision Pro
YouTube said that it is not developing a YouTube Vision Pro app, nor will it allow the YouTube iPad app to run on the device.
Geen eigen app ontwikkelen kan ik helemaal
Inkomen maar ook blokkeren dat de YouTube iPad app gebruikt wordt is toch wel een beetje Sad.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 18-01-2024 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 23:11:
[...]

Edit: Ooh en je zegt het al. In het vliegtuig, dat lijkt mij dus echt helemaal fantastisch.
Ik moet hem even opzoeken maar heb een artikel gelezen dat het in het vliegtuig heel erg gelimiteerd is. Hij moet in de Travelmode omdat je geen snelheid mag hebben. (Ze zijn bang dat je hem op zet in een auto met autopilot). En die Travelmode is daarbovenop weer heel beperkt omdat dat ding in het vliegtuig niet genoeg ruimte heeft om zich te orienteren.
Bijvoorbeeld: https://9to5mac.com/2023/06/22/apple-vision-pro-high-speeds/

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 19-01-2024 06:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 06:11:
[...]

Ik moet hem even opzoeken maar heb een artikel gelezen dat het in het vliegtuig heel erg gelimiteerd is. Hij moet in de Travelmode omdat je geen snelheid mag hebben. (Ze zijn bang dat je hem op zet in een auto met autopilot). En die Travelmode is daarbovenop weer heel beperkt omdat dat ding in het vliegtuig niet genoeg ruimte heeft om zich te orienteren.
Bijvoorbeeld: https://9to5mac.com/2023/06/22/apple-vision-pro-high-speeds/
Als ik een video player kan raadplegen in het vliegtuig ben ik al meer dan tevreden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik ga er eentje voor m'n werk proberen te bemachtigen via een partner in Amerika. Wel apart dat met die gezichtsscan en het in-person ophale. Hopelijk geeft dat geen problemen later (dat de bril niet past en/of dat hij via AppleID gelocked is)

We gebruiken hier veel HoloLens2 brillen (4500 euro) dus dan valt zo'n Apple Vision Pro nog hartstikke mee..

Zelf zou ik voorlopig nog geen 3500 dollar neerleggen voor deze bril. Het doet me denken aan Magic Leap (nummer 1 & 2 liggen hier stof te happen helaas). Was ook een mooi ding en gericht op consumenten maar net niet genoeg en ook te duur waardoor het niet van de grond kwam. Nu krijg je bij de vision pro al weer een stuk meer dan destijds bij de magic leap, maar of het genoeg is moet de tijd uitwijzen...

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 19-01-2024 08:46 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

@Donstil Nog krap 4 uur! Hou je ons op de hoogte. Weet je al hoe je het aanpakt? Heb je een Amerikaans Apple ID op een oude iPhone met FaceID staan? Ben benieuwd hoe dat proces gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mog schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:11:
@Donstil Nog krap 4 uur! Hou je ons op de hoogte. Weet je al hoe je het aanpakt? Heb je een Amerikaans Apple ID op een oude iPhone met FaceID staan? Ben benieuwd hoe dat proces gaat.
Ik heb mijn Amerikaanse Apple ID ingelogd op mijn iPad want je kunt helaas niet switchen in de Apple Store app. Default adres gecontroleerd, betaal methode geüpdatet.

Ik verwacht er niet bij te zitten als de voorraden echt zo klein zijn maar ik ga mijn best doen, misschien dat de hele FaceID verplichting de scalpers ook een beetje buiten de deur kan houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Wel eindelijk weer een keer echte spanning of het gaat lukken :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:15:
[...]

Ik heb mijn Amerikaanse Apple ID ingelogd op mijn iPad want je kunt helaas niet switchen in de Apple Store app. Default adres gecontroleerd, betaal methode geüpdatet.

Ik verwacht er niet bij te zitten als de voorraden echt zo klein zijn maar ik ga mijn best doen, misschien dat de hele FaceID verplichting de scalpers ook een beetje buiten de deur kan houden :)
Spannend! Maar goed voorbereid. En je hebt de tijd ook mee. Voor veel Amerikanen is het veel te vroeg.

En als het dan lukt hebben we wanneer de Vision Pro meetup?

Video van een vrij onbekende YouTuber (focus op iPad productiviteit) die de Vision Pro van de week voor het eerst heeft getest: YouTube: I Used Vision Pro

Dan word ik weer iets meer enthousiast :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:23:
Wel eindelijk weer een keer echte spanning of het gaat lukken :D
Haha ja zo met importeren enz is het wel weer helemaal 2010

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevenj95
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:41
Dusver gelukt om op te halen in New York! Scannen van mijn gezicht ging wel dramatisch zeg :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Nou dat was dat. 14:04 en de order zat er al in. Wel fijn dat shoppen zonder dat er miljoenen gebruikers een iPhone proberen te bemachtigen.

Uiteindelijk is het een aankoop als alle andere maar dan als aanvulling dat je een scan doet van je gezicht, die scan vind 2x plaats en daarna komt Apple vanzelf met een geschat formaat, in mijn geval Medium en ik hoop maar dat dit goed is, ik heb doorgaans best wel een groot hoofd en petten passen daarom niet altijd maar goed ik vertrouw maar op de scan.

2 feb bezorgd volgens de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stevenj95 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:08:
Dusver gelukt om op te halen in New York! Scannen van mijn gezicht ging wel dramatisch zeg :P
Dat ging hier wel prima eigenlijk.
Medium, Medium en 21w :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Dat ging gemakkelijk! 2 februari wordt ie bezorgd bij een vriend in Amerika.

Gelukkig had ik m'n Amerikaanse Apple ID op een 2e toestel gezet. Ik ben benieuwd of de scan qua hoofd een beetje werkt.

Als ik nu alle stappen nogmaals doorloop ligt de levertijd al op 16-23 februari.

Edit: 8 - 15 maart.

[ Voor 3% gewijzigd door Johnvh op 19-01-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zat nog even naar de accessoires te kijken maar jeetje die zijn wel weer stevig zeg.
De hoofdband valt met $99,- nog best wel mee maar de travel case is met $199,- wel erg stevig zeg, daar wacht ik maar even mee tot dat ding in Nederland te koop is.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 19-01-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johnvh schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:15:
Als ik nu alle stappen nogmaals doorloop ligt de levertijd al op 16-23 februari

Edit: 8 - 15 maart.
Ik zie nog 13-16 feb voor het 256 GB en 512 GB model, 1024 GB zit op 6 feb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

matthijst schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:22:
[...]

De meeste VR-headsets hebben vrij beperkte toepassingen. Vaak is het enkel gaming en een beetje media consumptie (en dat is niet eens spatial). Ik hoop en verwacht dat Apple (en ontwikkelaars op het Apple platform) zich meer richten op productiviteit en creativiteit. Als ik mijn werk er beter door kan doen (werken met virtuele vensters e.d.) zou ik eerder geneigd zijn om het geld eraan uit te geven. Andere VR-headsets vind ik wat teveel in de categorie gadget, tenzij je hardcore gamer bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Apple Vision Pro App Store, Apple Music, and TV App Require US Apple ID

Mm dit is toch wel een heel groot nadeel. De headset in het Engels gebruiken vind ik geen probleem maar letterlijk alles hangt aan mijn Nederlandse ID. Dit zou voor mij de druppel kunnen zijn om toch te annuleren.

Edit: Geannuleerd, ik kan prima over de tekortkomingen stappen en wat zaken in de browser gebruiken i.p.v. in apps maar niet bij mijn iMessage/foto’s/iCloud kunnen maakt het precies waardeloos.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 19-01-2024 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Donstil Ja, ik lees met je mee en overwoog hetzelfde traject, maar na alles doorgenomen te hebben, is het niet te doen. Laten we hopen dat Nederland voor juni een van de eerste Europese landen zal zijn die mee doen. Apple, lees je mee? ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 19-01-2024 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:17:

Edit: Geannuleerd, ik kan prima over de tekortkomingen stappen en wat zaken in de browser gebruiken i.p.v. in apps maar niet bij mijn iMessage/foto’s/iCloud kunnen maakt het precies waardeloos.
Stiekem jammer, want als ik van iémand een goede review had verwacht.... :)

Maar gezien de andere posts dat data's verschuiven naar een paar dagen later, en weer een paar dagen later, zou mij zeggen dat het niet één partijtje van 80k was maar de productie vollop bezig is. En we dus vast snel internationaal gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:59:
[...]

Stiekem jammer, want als ik van iémand een goede review had verwacht.... :)

Maar gezien de andere posts dat data's verschuiven naar een paar dagen later, en weer een paar dagen later, zou mij zeggen dat het niet één partijtje van 80k was maar de productie vollop bezig is. En we dus vast snel internationaal gaan...
Let’s hope so!
RoRoNL schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:52:
@Donstil Ja, ik lees met je mee en overwoog hetzelfde traject, maar na alles doorgenomen te hebben, is het niet te doen. Laten we hopen dat we voor juni een van de eerste Europese landen zijn die mee doen.
Apple, lees je mee? ;-)
Ja balen, nu maar wachten op een release dichterbij.
Importeren vanuit UK/EU allemaal geen probleem maar mijn AppleID moet er wel op werken.
Niet eens een hele verkeerde prijs, die is met SalesTax uit Florida (waar ik kocht) ruim $4000,-
Doe daar de BTW bij die je krijgt met import en je zit hier ook aan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:55

[ Voor 38% gewijzigd door absrnd op 19-01-2024 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mm dit is toch wel een heel groot nadeel. De headset in het Engels gebruiken vind ik geen probleem maar letterlijk alles hangt aan mijn Nederlandse ID. Dit zou voor mij de druppel kunnen zijn om toch te annuleren.

Waaaat? Drie maanden later kan je gewoon inloggen met je NL account. Hetzelfde was ook met de iPad het geval.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Mog schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:29:
[...]

Waaaat? Drie maanden later kan je gewoon inloggen met je NL account. Hetzelfde was ook met de iPad het geval.
De iPad is een totaal andere tijd, dat is niet te vergelijken, nu is mijn NL appleID veel belangrijker.

- Zit je met dat ding op, krijg je een FaceTime call, kan je niet opnemen
- Zit je met dat ding op, krijg je een iMessage bericht, kan je niet antwoorden.
- Zit je met dat ding op, moet je even wat opzoeken in je iCloud mail, kan je er niet bij.
- Zit je met dat ding op, wil je een betaalde app checken, moet je de app opnieuw kopen.
- Film je met je iPhone in Spatial audio, kan je er niet bij.
- Je AirPods doen het niet want zitten op een ander ID
- Handoff doet het niet want zit op een ander ID.

En zo kan ik nog wel 25 voorbeelden opnoemen waardoor het mega onhandig is om in deze tijd een dergelijk apparaat met een afwijkend ID te gebruiken. De kracht van Apple is juist het hele ecosysteem en daar kan je dan nagenoeg geen gebruik van maken.

Ik had hier geen seconde aan gedacht overigens, doorgaans is het gewoon importeren en klaar, zo ook voor de laatste nieuwe product groepen (watch en HomePod) maar nu VisionOS nog Engels is lijkt het alsof ze daar simpelweg nog niet klaar voor zijn en het is voor nu helemaal geen zekerheid dat een Nederlands ID überhaupt gaat werken voor het ding in Europa uitkomt.

Teleurgesteld maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenj95
Zoals ik het lees gaat het hier puur om de App Store en Apple music etc.

Zo’n moeite is het niet toch om van Apple ID te switchen om Apps te downloaden en dan weer naar je NL account voor de rest?

Doe het geregeld op mijn iPhone, maar jammer is het wel :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stevenj95 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 23:41:
Zoals ik het lees gaat het hier puur om de App Store en Apple music etc.

Zo’n moeite is het niet toch om van Apple ID te switchen om Apps te downloaden en dan weer naar je NL account voor de rest?

Doe het geregeld op mijn iPhone, maar jammer is het wel :/
Ik hoop dat het alleen voor die twee zaken is, dan zou het reuze mee vallen.
We horen het graag als jij hem hebt en de rest gewoon werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZJFLAGB2sTRfS2GsFBfvd1rjDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/baVMsiUbEnj4MQZKNOJlbUSd.jpg?f=fotoalbum_large

Een keer laten vallen gaat toch wat fijner met AppleCare 😂

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 20-01-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:04:
[Afbeelding]

Een keer laten vallen gaat toch wat fijner met AppleCare 😂
De aanschaf van AppleCare vond ik dan weer wel “schappelijk”, zowel maandelijks als eenmalig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oei ik baalde er toch wel een beetje van zeg. Dus ik heb inmiddels een nieuwe order geplaatst 😆.

Window nu begin maart, als het AppleID verhaal op release echt alleen de store en aankopen in muziek/Film zijn dan sta ik alvast in de rij. Gaat het om het hele ID dan annuleer ik alsnog en zal ik moeten wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:26:
Oei ik baalde er toch wel een beetje van zeg. Dus ik heb inmiddels een nieuwe order geplaatst 😆.

Window nu begin maart, als het AppleID verhaal op release echt alleen de store en aankopen in muziek/Film zijn dan sta ik alvast in de rij. Gaat het om het hele ID dan annuleer ik alsnog en zal ik moeten wachten 8)7
In juni is de WWDC en voor juni ligt ie in de Europese winkels. April-mei wachten en dan kun je inloggen met je NL account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:33:
[...]

In juni is de WWDC en voor juni ligt ie in de Europese winkels. April-mei wachten en dan kun je inloggen met je NL account.
Nou dat is nog alles behalve zeker natuurlijk, het gerucht is vooral dat ze voor WWDC “International” willen en in datzelfde gerucht wordt gesproken over Canada en de UK.

Er gaan ook al een tijdje geruchten dat de bril niet voor 2025 “globally” uit komt.

Allemaal vooral afwachten dus, daarom hoop ik er stiekem op dat ik te voorbarig geannuleerd heb en het ding alles met je NL ID kan behalve de store en de muziek/tv aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Los daarvan, iemand deze al gezien?

Had het idee dat (zelfs) Miss Apple niet zo enthousiast was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7

dit is ook waarom dat ik de Europese gebruiker reviews maar even afwacht. En als je geen NL account kan gebruiken dan wacht ik wel tot het wel kan.
Heb een Amerikaanse vriend die hem best wil ophalen en verzenden maar geen NL account kunnen gebruiken is wat lastig.

[ Voor 8% gewijzigd door nils7 op 22-01-2024 08:57 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruim 500 miljoen dollar, toch een aardige omzet zo in drie dagen.

https://9to5mac.com/2024/01/22/vision-pro-sales-estimate/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Heeft Apple ooit een OS + hardware gemaakt dat mislukt is na de terugkomst van Steve Jobs in 1996?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:50

Aiii

何これ

Sure, verschillende gefaalde Mac's (denk aan een G4 Cube, de pedaalemmer Pro, de huidige Pro), MacBook's (Touchbar, vlinderkeyboard), de iPhone 5C, de hele iPod Touch lijn, de iPhone Mini (sorry fans, proof is in the pudding). Oh, en die AirPower mat.

[ Voor 11% gewijzigd door Aiii op 22-01-2024 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Aiii schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:38:
Sure, verschillende gefaalde Mac's (denk aan een G4 Cube, de pedaalemmer Pro, de huidige Pro), MacBook's (Touchbar, vlinderkeyboard), de iPhone 5C, de hele iPod Touch lijn, de iPhone Mini (sorry fans, proof is in the pudding). Oh, en die AirPower mat.
Denk dat @Mog een complete productlijn bedoelt, maar binnen de bestaande productsegmenten zijn op zijn zachts gezegd best wat fouten gemaakt ja. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk, zonder de interne verwachting te weten uiteraard, dat de Homepod ook wel in dat lijstje kan.
Het huidige Apple is alleen niet een bedrijf wat ergens de stekker zomaar uittrekt en daarom modderen dat soort producten best wel lang door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Aiii schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:38:
Ik doelde op de combinatie tussen OS en hardware. En volgens mij is er nog geen combinatie mislukt en verlaten. In het verleden wel met Newton OS en de Newton, maar dat was voor Jobs' terugkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Donstil schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:43:
Ik denk, zonder de interne verwachting te weten uiteraard, dat de Homepod ook wel in dat lijstje kan.
Het huidige Apple is alleen niet een bedrijf wat ergens de stekker zomaar uittrekt en daarom modderen dat soort producten best wel lang door.
Ja eens. Gevoelsmatig voelt de HomePod een beetje als net-niet van beide kanten. Wie niet om audio geeft zal nooit zo'n duur ding kopen en wie dat wel doet zal waarschijnlijk niet bij de HomePod uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Gr4mpyC3t schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:55:
[...]

Ja eens. Gevoelsmatig voelt de HomePod een beetje als net-niet van beide kanten. Wie niet om audio geeft zal nooit zo'n duur ding kopen en wie dat wel doet zal waarschijnlijk niet bij de HomePod uitkomen.
siri vind ik op een dermate niveau dat ik graag zou willen zien wat mijn input is voordat ik haar respons kan valideren of dat ook was wat ik wilde.
Want de input is nog dermate slecht dat op basis daarvan al veel mis gaat en dat zie je niet echt bij de homepod.
Daarom ben ik wat verontrustend met speech-to-text devices via Siri.

Google verstaat mij beter voor het geval dat iemand zegt dat ik slecht articuleer (kan zeker beter maar Google verstaat mij ook een klap beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ik vraag mij af of de genoemde producten zijn gefaald. Iets wat minder verkocht wordt zou ik niet meteen een faal noemen. De Mac's of iPhone Mini zijn dan wel snel uit het assortiment verdwenen maar hebben de R&D vast wel terugverdiend. De Homepod zal best veel verkocht worden als dedicated Homekit-bridge omdat er geen andere keuze is als je geen Apple-TV up and running wil houden.

Bij faalproducten denk ik eerder aan producten die er achter de schermen bijna waren maar het nooit hebben gehaald, zoals de Apple-Car, Apple Glasses en de Apple-TV (de echte, met een scherm). :)

*edit: oh en dingen als de MagSave-Duo. Top ding, alleen de eerstvolgende generatie iPhones paste ie er al niet eens meer op...

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 22-01-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Dennisdn schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:08:
Ik vraag mij af of de genoemde producten zijn gefaald. Iets wat minder verkocht wordt zou ik niet meteen een faal noemen. De Mac's of iPhone Mini zijn dan wel snel uit het assortiment verdwenen maar hebben de R&D vast wel terugverdiend. De Homepod zal best veel verkocht worden als dedicated Homekit-bridge omdat er geen andere keuze is als je geen Apple-TV up and running wil houden.

Bij faalproducten denk ik eerder aan producten die er achter de schermen bijna waren maar het nooit hebben gehaald, zoals de Apple-Car, Apple Glasses en de Apple-TV (de echte, met een scherm). :)

*edit: oh en dingen als de MagSave-Duo. Top ding, alleen de eerstvolgende generatie iPhones paste ie er al niet eens meer op...
Apple glasses is toch waar dit topic over gaat?
Denk dat Apple ook wel voor een veel eleganter ontwerp had willen gaan als dat technisch zou kunnen zonder in te boeten op de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

In de biografie van Steve Jobs geschreven door Walter Isaacson staat:
‘I’d like to create an integrated television set that is completely easy to use,’ he told me. ‘It would be seamlessly synced with all of your devices and with iCloud.’ No longer would users have to fiddle with complex remotes for DVD players and cable channels. ‘It will have the simplest user interface you could imagine. I finally cracked it.’
Zou hij daar de Vision Pro mee bedoeld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
nils7 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:19:
[...]

Apple glasses is toch waar dit topic over gaat?
Ik doelde op deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xw97RCYBi_h-9No5HlbxzDGptBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kFcE5cux3cEbtrLNaHArywVs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:55
Dennisdn schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:08:
Apple-Car -- bestaat niet, geruchten, en is nog in ontwikkeling.
Apple Glasses -- Bestaat niet verzonnen door de media, en was uiteindelijk de Apple Vision Pro.
Apple-TV Met scherm -- Bestaat niet, geruchten, en hoogstwaarschijnlijk ook verzonnen door de media.

Maar kunnen we weer teruggaan naar Vision Pro discussie, en niet Apple bashen.

[ Voor 6% gewijzigd door absrnd op 22-01-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
absrnd schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:14:
[...]

Apple-Car -- bestaat niet, geruchten, en is nog in ontwikkeling.
Apple Glasses -- Bestaat niet verzonnen door de media, en was uiteindelijk de Apple Vision Pro.
Apple-TV Met scherm -- Bestaat niet, geruchten, en hoogstwaarschijnlijk ook verzonnen door de media.

Maar kunnen we weer teruggaan naar Vision Pro discussie, en niet Apple bashen.
Als je niet zo graag wilde reageren maar gewoon de eerste zin had gelezen....
En we bashen niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Steve Jobs zei altijd "Ik ben net zo tevreden met de producten die we niet uitbrengen als met de producten die we wel uitbrengen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
Dat snap ik en dat bedoel ik ook.
Dat is de AVP geworden.
Uiteindelijk, over enkele jaren, zal het dat ontwerp worden maar de techniek is gewoon nog niet zo ver.
Gingen al jaren geruchten dat we eerst een developer XR bril zouden krijgen a $3000 zodat er goede apps gemaakt zouden worden en we na enkele jaren dan de slanke versie zouden krijgen.

Ik denk dat het nog steeds klopt want de AVP is een XR bril rond die prijs, wat duurder zelfs.
Maar waar de geruchten zouden zijn dat het alleen een interface zou zijn is de AVP wel een stuk meer dan dat geworden.
Maar dat ze het niet enkel voor developers hebben uitgebracht maar voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:27
Ik ben zelf het meest benieuwd naar de film-ervaring, ook in combi met verschillende audio-opties (apple audio of leuke home setup of 2.0). Zou best leuk ipv een tv kunnen zijn als je vaak alleen kijkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenj95
https://www.macrumors.com...sion-pros-box-looks-like/

Jeetje, die doos gaat niet in de koffer passen. Wordt sowieso een taxi naar het hotel :+
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste