Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
Zou er ooit worden aangepast dat je niet na een update 3 keer moet aangeven dat je geen siri wilt configureren? Je krijgt enkel de optie om het later te configureren, en vervolgens moet je apart nog een keer aangeven dat je het niet wilt via instellingen omdat het 1tje boven het instellingen icoon blijft staan. Vreselijk irritant 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
Dennisdn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:01:
Zojuist iets gevonden waar best veel mensen hier op zaten te wachten.....

Sinds iOS17 mogen we ineens wél mobiele netwerken aan en uit zetten met shortcuts en het werkt ook voor de 2e lijn. Hiermee kunnen we dus automatiseren dat de 2e lijn op basis van tijd of whatever aan en uit gaat :)

[Afbeelding]
Kan je mij helpen hoe ik dit verder instel, dus bereikbaar zijn tussen 9 en 17 uur doordeweeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:01:
Zojuist iets gevonden waar best veel mensen hier op zaten te wachten.....

Sinds iOS17 mogen we ineens wél mobiele netwerken aan en uit zetten met shortcuts en het werkt ook voor de 2e lijn. Hiermee kunnen we dus automatiseren dat de 2e lijn op basis van tijd of whatever aan en uit gaat :)

[Afbeelding]
Kijk dat is goed nieuws! Ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr.ZeroNull! schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:52:
[...]

Kan je mij helpen hoe ik dit verder instel, dus bereikbaar zijn tussen 9 en 17 uur doordeweeks.
Het is een hele simpele. Gewoon automatisering maken, tijd vaststellen dat ie aan moet en kiezen welk mobiel netwerk je eraan wilt hangen.

(Enige onlogische is dat je eerst op “elke week” moet drukken om de doordeweekse dagen te kunnen selecteren.)

Daarna dezelfde automation maken maar dan hoelaat ie weer uit mag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/govOvXoRR2TKicSfy4yf6L4cdDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0B5U9s3AGgbNVWXhBj73K6Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Dennisdn op 29-09-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 21:13

Maverick2001

Never look back

SuperVeloce schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:19:
[...]

Helaas nog steeds niet. Dus zodra je wakker word volume omhoog en ga je slapen, omlaag.
Tevens mis ik optie van oplopende volume bij wekker.
Nu zit dat wel bij slaap in health app, maar dat is omslachtig.
Dit kan wel met een opdracht, je kan daarmee een wekker activeren en vervolgens het volume aanpassen van je beltoon. Je kan deze shortcut uiteraard als snelkoppeling op je beginscherm zetten om deze te actieveren of een automatisering maken voor een vast tijd. Je kan natuurlijk ook een tegengestelde actie maken in de ochtend om het volume weer automatisch te verhogen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmtQp0jmMsa-sAM5Uki4TVPcWCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40K9T8450t7jW9Wd18irFMoq.jpg?f=fotoalbum_large

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
Dennisdn schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:07:
[...]

Het is een hele simpele. Gewoon automatisering maken, tijd vaststellen dat ie aan moet en kiezen welk mobiel netwerk je eraan wilt hangen.

(Enige onlogische is dat je eerst op “elke week” moet drukken om de doordeweekse dagen te kunnen selecteren.)

[Afbeelding]
Dankjewel, gelukt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:55:
[...]

Heel soms zie ik dat die tweede dan een minuut anders is dan de eerste. Ik had atijd het vermoeden dat ze in de praktijk dan ook dubbel naar de hulpdiensten worden verstuurd om de kans dat er één aankomt te vergroten oid.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QPLLdXz/IMG-6034.jpg *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:07:
[...]

[Afbeelding]
Moet alleen bij het aanzetten de pin invoeren die op de sim zit. Dus hoe zou je dat dan kunnen automatiseren? Is trouwens meer iets voor in het [Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten topic lijkt me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
pjlgt schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:30:
[...]

Moet alleen bij het aanzetten de pin invoeren die op de sim zit. Dus hoe zou je dat dan kunnen automatiseren? Is trouwens meer iets voor in het [Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten topic lijkt me. ;)
Met een eSIM is het redelijk veilig om geen SIM pin te gebruiken.

Bij een reset komen in het AppleID menu tijdens instellen en je telefoon is gelijk online, dus wordt ie ook gelijk gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vorkie schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:31:
[...]

Met een eSIM is het redelijk veilig om geen SIM pin te gebruiken.

Bij een reset komen in het AppleID menu tijdens instellen en je telefoon is gelijk online, dus wordt ie ook gelijk gewist.
Nu opgelost door de pin op het klembord te zetten, lijn weer inschakelen, 1 seconde wachten (kan ook zonder) en dan pin vanaf klembord plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:55
Iemand enig idee wat je kan doen als de abn app nog steeds niet werkt? Ook niet na verwijderen en opnieuw installeren?

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Dracula schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:12:
Iemand enig idee wat je kan doen als de abn app nog steeds niet werkt? Ook niet na verwijderen en opnieuw installeren?
Het is een k.klus maar backup maken, wissen en backup terugzetten. Werkt het dan nog niet, wissen, als nieuw instellen.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:55
Huigie schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:41:
[...]

Het is een k.klus maar backup maken, wissen en backup terugzetten. Werkt het dan nog niet, wissen, als nieuw instellen.
Kennelijk was er een issue bij ABN zelf ofzo want op mijn ipad met IOS16 werkte de app met een identifier ook niet.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kan iemand mij uitleggen waar ik dit vindt en wat het doet?

Google geeft niets prijs, maar ik zie misschien verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:08
@i2Paq Settings -> wifi -> <SSID> (i) -> Private Wifi address

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:22
Ik heb sinds iOS 17 lag in het notificatiescherm. Met name als ik hem naar beneden veeg (dus om het notificatiescherm erbij te halen). Zowel op de iPhone 12 als iPhone 14 Pro als iPhone 15 Pro Max. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:28
mprkooij schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:53:
Ik heb sinds iOS 17 lag in het notificatiescherm. Met name als ik hem naar beneden veeg (dus om het notificatiescherm erbij te halen). Zowel op de iPhone 12 als iPhone 14 Pro als iPhone 15 Pro Max. Meer mensen last van?
Nee, totaal niet. iPhone 12 en 15 Pro.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:51

_AN

Ik merk sinds iOS17 dat synchronisatie van de Herinneringen app niet lekker loopt. Ik deel een lijst met mijn vriendin. Als zij een herinnering maakt, zie ik hem niet op mijn telefoon. Andersom wel. Beide zijn we geüpdatet naar iOS17.

Zijn er meer die dit ervaren?

Edit: nieuwe lijst gemaakt, opnieuw gedeeld. Zelfde issue. iPad en MacBook zelfde probleem. :/

[ Voor 15% gewijzigd door _AN op 01-10-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
Ik heb geen idee of ios 17 hier iets mee te maken heeft eigenlijk, maar sinds het op mijn iPhone 14 pro draait gaat er zowat per week een procent van mijn batterijcapaciteit af... Gaat hard nu! Duikt al onder de 90 procent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:07
SidewalkSuper schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:37:
Iemand die even kan testen op iOS 17 of bij de Ziggo Go app sinds de laatste update tv in de achtergrond nog doorspeelt als je de telefoon lockt.
Vroeger speelde hij altijd door, zodat ik nog wel journaal kon horen bijv. maar sinds een update onlangs niet meer.
17.1 beta valt het geluid stil wanneer je het scherm afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
De combinatie iOS 17.0.2 en iPhone 15 Pro Max zorgen hier al dagen voor een niet werkende camera-functie in apps, ondanks dat het in instellingen aan staat. Een app als Rabobank (Scannen code) of Sleep Cycle (Scannen vingertop voor hartslagmeting) laten alleen een wit vlak zien en geen camerabeeld.

Herkenbaar? Vaker gehoord? Heeft iemand wellicht een oplossing?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:56
coelho schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:07:
De combinatie iOS 17.0.2 en iPhone 15 Pro Max zorgen hier al dagen voor een niet werkende camera-functie in apps, ondanks dat het in instellingen aan staat. Een app als Rabobank (Scannen code) of Sleep Cycle (Scannen vingertop voor hartslagmeting) laten alleen een wit vlak zien en geen camerabeeld.

Herkenbaar? Vaker gehoord? Heeft iemand wellicht een oplossing?
Hier wat apps welke afsluiten wanneer je de camera start. Verder lijkt de autofocus niet goed te werken met o.a. de Albert Heijn app.

Tot nu toe geen oplossing dus ben bang dat we op een update van de apps moeten wachten of iOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
Zit nog op iOS 15 op mijn 13 mini (met 100% health), omdat iOS 16 best shit was volgens velen en daarnaast vond ik iOS 16 qua features niets bijzonders bieden. Ik lees afwisselende berichten online met betrekking tot batterijduur. Is het beter om nog te wachten op bijvoorbeeld 17.x updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Plisson schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:21:
[...]

Hier wat apps welke afsluiten wanneer je de camera start. Verder lijkt de autofocus niet goed te werken met o.a. de Albert Heijn app.

Tot nu toe geen oplossing dus ben bang dat we op een update van de apps moeten wachten of iOS.
Even gecheckt, AH laat ook geen camerabeeld zien, evenmin als Peak Visor (waar je bergtoppen mee kunt scannen en er dan de gegevens bij krijgt afhankelijk van locatie. Het lijkt kortom een cameragebruik issue door apps te zijn.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
coelho schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:26:
[...]

Even gecheckt, AH laat ook geen camerabeeld zien, evenmin als Peak Visor (waar je bergtoppen mee kunt scannen en er dan de gegevens bij krijgt afhankelijk van locatie. Het lijkt kortom een cameragebruik issue door apps te zijn.
Vandaag bij AH boodschappen gedaan met zelfscannen via app en geen problemen, alles scanbaar zoals altijd.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:59
JaxTeller schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:25:
Zit nog op iOS 15 op mijn 13 mini (met 100% health), omdat iOS 16 best shit was volgens velen en daarnaast vond ik iOS 16 qua features niets bijzonders bieden. Ik lees afwisselende berichten online met betrekking tot batterijduur. Is het beter om nog te wachten op bijvoorbeeld 17.x updates?
Mijn vriendin haar iPhone 11 wacht ik minstens een half jaar met een major update. Dus tegen januari laat ik die update doen. Steeds meer apps vereisten de nieuwste IOS :)

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Milan1NL schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:18:
[...]

Mijn vriendin haar iPhone 11 wacht ik minstens een half jaar met een major update. Dus tegen januari laat ik die update doen. Steeds meer apps vereisten de nieuwste IOS :)
Denk dat met betrekking tot apps iOS 15 nog best lang mee kan gaan, even snel naar een app als WhatsApp gekeken, en die heeft minimaal iOS 12 nodig. Een halfjaar wachten kan een goed idee zijn, hoop dat het daarvoor al wat beter wordt. iOS 17 heeft wel leuke features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:26
Ben wel blij met mijn iPhone 15 Pro en iOS 17 heeft hier en daar nog wel vage dingen.

De check-in Siri suggestie eindigt met your destination ipv je bestemming…

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:57
Crash detectie werkt iig prima. Afgelopen vrijdag met de auto over de kop gegaan op de A6 en de iPhone belde meteen 112 en stuurde meldingen plus locatie aan de contacten die ik had ingesteld voor noodgevallen. Mooi systeem!

NA een nachtje observatie in het ziekenhuis mocht ik weer naar huis. Extreem veel geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:02

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Ik probeer de oplaad optimalisering aan te passen middels een shortcut maar dit lijkt niet mogelijk?

Iemand hier ervaring mee?

Edit; helaas nog niet mogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door xven0mxz op 01-10-2023 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
dafmay schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:01:
Crash detectie werkt iig prima. Afgelopen vrijdag met de auto over de kop gegaan op de A6 en de iPhone belde meteen 112 en stuurde meldingen plus locatie aan de contacten die ik had ingesteld voor noodgevallen. Mooi systeem!

NA een nachtje observatie in het ziekenhuis mocht ik weer naar huis. Extreem veel geluk gehad.
Dan heb je echt geluk gehad! Hopelijk heb ik twee features van mijn iPhone nooit nodig:
- Crash detectie
- SOS over satelliet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Lekker veilig bezig. Zo 2 jaar rondlopen zonder security updates. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier iPhone 13, portret modus in de camera-app is beduidend langzamer of loopt zelfs vast.
Dacht eerst een hickup, maar het komt elke keer terug. Meer mensen last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:22
Tartarus schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

iOS 15 krijgt anders nog gewoon security patches hoor ;)

Dat is namelijk de reden dat ik mijn oude iPhone 7 veilig aan mijn zoon durfde te geven, als 1e telefoon. En hij is er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Tartarus schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Ik gebruik mijn iPhone zelden, ben vooral achter de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
JaxTeller schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:50:
[...]

Ik gebruik mijn iPhone zelden, ben vooral achter de pc.
Doordat je achter de PC zit, maakt je iPhone geen gebruik van internet.. Beetje rare gewaarwording, aangezien hij dus wel vatbaar is voor bepaalde exploits.

[ Voor 14% gewijzigd door Nicj56 op 02-10-2023 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Nicj56 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Doordat je achter de PC zit, maakt je iPhone geen gebruik van internet.. Beetje rare gewaarwording, aangezien hij dus wel vatbaar is voor bepaalde exploits.
Er worden nog genoeg iPhone 6S,SE en 7 gebruikt die allemaal 15 draaien, hier is echt niets mis mee. Een nieuwe iOS kan ook risico's hebben op een achterdeur die nog openstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:30
Roy Tollenaar schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:18:
[...]

Er worden nog genoeg iPhone 6S,SE en 7 gebruikt die allemaal 15 draaien, hier is echt niets mis mee. Een nieuwe iOS kan ook risico's hebben op een achterdeur die nog openstaat.
Maar die wordt in ieder geval weer (zo snel mogelijk) dicht gedaan. Met iOS 15 moet je maar afwachten of Apple daar zin in heeft.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Roy Tollenaar schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:18:
[...]

Dit kan allemaal wel wezen, maar als je ziet hoe de update frequentie afneemt naarmate de leeftijd op loopt, nou dan hou je hart maar vast... Precies wat hieronder gezegd word:
Gr4mpyC3t schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:21:
[...]

Maar die wordt in ieder geval weer (zo snel mogelijk) dicht gedaan. Met iOS 15 moet je maar afwachten of Apple daar zin in heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:00
dafmay schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:01:

Je kon ook gewoon een Youtube filmpje kijken over hoe het werkt ;) Maar er gaat natuurlijk niets boven zelf testen! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Whow. Sure er waren met 16.0 nog wat bugs maar sinds 16.1 kan je die al prima draaien.

Nu nog op iOS15 zitten is nergens voor nodig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Nicj56 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Nee bedoelde meer in de zin van ik gebruik het nauwelijks en wilde daarom niet updaten, maar qua security heb je wel gelijk. Echter, ik wil de batterij ook niet verkloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Donstil schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:42:
[...]

Whow. Sure er waren met 16.0 nog wat bugs maar sinds 16.1 kan je die al prima draaien.

Nu nog op iOS15 zitten is nergens voor nodig.
Ik zit vooral nog op iOS 15 omdat de batterij echt top is, weet niet hoe het momenteel zal zijn op iOS 17, wacht nog even op een 17.x update omdat er allemaal verschillende meningen zijn met betrekking tot de batterij op iOS 17

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JaxTeller schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:09:
[...]

Ik zit vooral nog op iOS 15 omdat de batterij echt top is, weet niet hoe het momenteel zal zijn op iOS 17, wacht nog even op een 17.x update omdat er allemaal verschillende meningen zijn met betrekking tot de batterij op iOS 17
16.6.1 wordt op dit moment ook nog gesigneerd. Dus je kunt updaten naar die versie, dan ben je in ieder geval bij op het security vlak en kan je daarna de eventuele bugs van iOS 17 aankijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFg7d7NiROUdVHN3S3egBnWLasI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNSs1AJorzcUldi0l0o2E7Tu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 02-10-2023 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zou het niet zo kunnen dat er iOS15 een bug qua batterij health? Dat je met een iPhone mini 13 en iOS15 nog op 100% health zit, lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Ik zou niet updaten dan, want je health gaat na de update zeker geen 100% meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Donstil schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:33:
[...]

16.6.1 wordt op dit moment ook nog gesigneerd. Dus je kunt updaten naar die versie, dan ben je in ieder geval bij op het security vlak en kan je daarna de eventuele bugs van iOS 17 aankijken.

[Afbeelding]
Ik update liever meteen naar de nieuwste als ik toch ga updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:00
Hulliee schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:38:
[...]

Zou het niet zo kunnen dat er iOS15 een bug qua batterij health? Dat je met een iPhone mini 13 en iOS15 nog op 100% health zit, lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Ik zou niet updaten dan, want je health gaat na de update zeker geen 100% meer zijn.
Maar dat maakt toch geen verschil uit aan de fysieke health van de batterij. Als het door een bug nog op 100% staat, dan gaat die batterij niet 100% van zijn capaciteit hebben.
Als je dan zou updaten is er geen enkel verschil, buiten dat de teller juist staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Hulliee schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:38:
[...]

Nope geen bug, ik meende echt dat ik mijn iPhone weinig gebruik, ik zit slechts op 60 laad cycli ofzo na een jaar. dus 100% is zeker mogelijk. (gecheckt met iMazing)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JaxTeller schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:41:
[...]

Ik update liever meteen naar de nieuwste als ik toch ga updaten.
Hahaha, vreemd standpunt voor iemand die nog op iOS 15 zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:41:
[...]

Maar dat maakt toch geen verschil uit aan de fysieke health van de batterij. Als het door een bug nog op 100% staat, dan gaat die batterij niet 100% van zijn capaciteit hebben.
Als je dan zou updaten is er geen enkel verschil, buiten dat de teller juist staat.
Klopt de batterij zal niet anders zijn, alleen de weergave misschien.
JaxTeller schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:42:
[...]

Nope geen bug, ik meende echt dat ik mijn iPhone weinig gebruik, ik zit slechts op 60 laad cycli ofzo na een jaar. dus 100% is zeker mogelijk. (gecheckt met iMazing)
Kan zijn hoor, maar de mini heeft al geen grote batterij en de leeftijd vd batterij, dan lijkt het waarschijnlijker dat ie geen 100% meer is toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Hulliee op 02-10-2023 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Donstil schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:44:
[...]

Hahaha, vreemd standpunt voor iemand die nog op iOS 15 zit 8)7
haha, daarom zei ik ook ALS ik ga updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Kan zijn hoor, maar de mini heeft al geen grote batterij en de leeftijd vd batterij, dan lijkt het waarschijnlijker dat ie geen 100% meer is toch?
als je een gemiddelde gebruiker bent dan zou het wel onder de 100 zijn, maar ik zit op 60 laadcycli. Mijn batteryhealth is zelfs op 102% omdat de capaciteit iets meer is dan wat Apple zegt: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbT2BSbicWJpJ38dVbthUNd03Ks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wEYyLVE3xMXkjpGau7Rk4aLg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
JaxTeller schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

als je een gemiddelde gebruiker bent dan zou het wel onder de 100 zijn, maar ik zit op 60 laadcycli. Mijn batteryhealth is zelfs op 102% omdat de capaciteit iets meer is dan wat Apple zegt: [Afbeelding]
Ok, als heb zo weinig hebt gebruikt, dan zou het best wel eens kunnen. Maar waarom update je hem dat niet naar 17? Wat maakt het dan uit als je hem zo weinig gebruikt of je health 100%, 95% of misschien wel 90% is? Bij weinig gebruik ga je dat niet merken. Zelfs 70% niet. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaxTeller
Hulliee schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:07:
[...]

Ok, als heb zo weinig hebt gebruikt, dan zou het best wel eens kunnen. Maar waarom update je hem dat niet naar 17? Wat maakt het dan uit als je hem zo weinig gebruikt of je health 100%, 95% of misschien wel 90% is? Bij weinig gebruik ga je dat niet merken. Zelfs 70% niet. >:)
In dat opzicht heb je zeker gelijk, daarom wil ik binnenkort updaten naar iOS 17.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57
JaxTeller schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:18:
[...]

In dat opzicht heb je zeker gelijk, daarom wil ik binnenkort updaten naar iOS 17.
Nee, misschien :+
JaxTeller schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:48:
[...]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11-2023
Vanmorgen hing mijn iPhone vast. Nadat ik hem opnieuw had opgestart reageerde hij gelukkig weer. Echter ontvang ik nu ineens geen meldingen meer op mijn watch. Ook loopt de accu van de watch ineens hard leeg (45% in 5 uur). Zijn er meer die dit probleem hebben? En dan met name het geen meldingen op de watch meer binnen krijgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
JaxTeller schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:48:
[...]

Dan zou ik op iOS 18,5 wachten voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:58
Het ene moment heb ik voor het ontgrendelen van een applicatie, zoals Outlook of ING Bankieren, geen code nodig, omdat de applicatie meteen Face ID gebruikt. Echter, op andere momenten moet ik Face ID toch handmatig activeren.

Hoe zit dat? :s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 22:20
Kan van alles zijn, maar het is beveiliging.
Eens in de x keer vraagt iOS om een handmatig wachtwoord. Daarnaast kan het zijn dat ergens de input fout gegaan zijn. Kan met indrukken van fysieke knoppen gebeurd zijn, mislukte scan of fout wachtwoord. Al dan niet onbewust gebeurd.

[ Voor 5% gewijzigd door PrimusIP op 03-10-2023 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
PrimusIP schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:05:
Kan van alles zijn, maar het is beveiliging.
Eens in de x keer vraagt iOS om een handmatig wachtwoord. Daarnaast kan het zijn dat ergens de input fout gegaan zijn. Kan met indrukken van fysieke knoppen gebeurd zijn, mislukte scan of fout wachtwoord. Al dan niet onbewust gebeurd.
Als aanvulling: het is in ieder geval normaal gedrag. Sowieso ook fijn om soms gedwongen te worden, anders vergeet je de pincodes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-Pepper
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-08 09:54
Ik heb net een lading NFC tags aangekocht met het idee een aantal dingen te automatiseren als ik de tag scan.
Maar nu lijkt dit niet te werken? Ik heb gisteren nog contactloos betaald met de Wallet, dus ik denk niet dat er iets mis is met die lezer. Is de support voor NFC tags gestopt bij Apple in iOS17 of moet ik nog iets aanpassen in een setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 20:36
C-Pepper schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:19:
Ik heb net een lading NFC tags aangekocht met het idee een aantal dingen te automatiseren als ik de tag scan.
Maar nu lijkt dit niet te werken? Ik heb gisteren nog contactloos betaald met de Wallet, dus ik denk niet dat er iets mis is met die lezer. Is de support voor NFC tags gestopt bij Apple in iOS17 of moet ik nog iets aanpassen in een setting?
Ik heb net getest maar doen het gewoon bij mij Mifare NFC tags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kobus99 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:47:
Vanmorgen hing mijn iPhone vast. Nadat ik hem opnieuw had opgestart reageerde hij gelukkig weer. Echter ontvang ik nu ineens geen meldingen meer op mijn watch. Ook loopt de accu van de watch ineens hard leeg (45% in 5 uur). Zijn er meer die dit probleem hebben? En dan met name het geen meldingen op de watch meer binnen krijgen?
Mijn watch was gisteravond 68%, nu 54%. hoeft ook niet gelijk aan iOS17 te liggen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kobus99 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:47:
Jep, hier ook af en toe. Batterij van Apple Watch zit meestal eind van de dag op 45%. Vorige week ineens op een dag 20%. Dus af en toe gebeurd er iets vreemds.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:53
Ik gebruik nog dagelijks een NFC-tag om m'n wekker in te stellen, dus vrij zeker dat dat gewoon nog werkt.
(iPhone 12-mini met iOS17)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Heb je toevallig een iPhone 15 en een bmw en draadloos geladen? Het schijnt dat het funest is voor de nfc chip. Bron: https://www.macrumors.com...break-iphone-15-nfc-chip/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@C-Pepper
Een hele lading? Waar haal je die dingen? Ik wil er ook eens mee aan de slag.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JaxTeller schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:18:
[...]

kan het mis hebben, maar volgens mij ga je eerst naar iOS16

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

KorteGebruiker schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:01:
[...]

Heb je toevallig een iPhone 15 en een bmw en draadloos geladen? Het schijnt dat het funest is voor de nfc chip. Bron: https://www.macrumors.com...break-iphone-15-nfc-chip/
@KorteGebruiker
Volgens dat artikel gebeurt dat alleen bij de iPhone 15-modellen. Dat zou in kunnen houden dat het meer aan Apple dan aan de lader van BMW ligt. Anders zouden er toch al eerder klachten zijn geweest?
Zou die NFC in de 15 technisch gezien anders in elkaar zitten dan op de eerdere modellen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Hackus schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:58:
[...]

kan het mis hebben, maar volgens mij ga je eerst naar iOS16
Nope, je kunt het overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Laatst online: 15-09 13:07
Iemand een tip voor een 3 in 1 Magsafe stand? Ben wel geïnteresseerd om m'n Iphone als nachtklok te gebruiken met iOS17, en als ik dan gelijk m'n Airpods en Watch kan opladen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
superbassie schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:35:
Iemand een tip voor een 3 in 1 Magsafe stand? Ben wel geïnteresseerd om m'n Iphone als nachtklok te gebruiken met iOS17, en als ik dan gelijk m'n Airpods en Watch kan opladen...
Ik heb al een tijdje de belkin MagSafe 3-1 op mijn nachtkastje. Erg fijn ding:

https://www.belkin.com/3-...harging-15w/P-WIZ017.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:20
Deze vind ik wel mooi, ook handig om mee te nemen:

https://www.anker.com/eu-en/products/y1811

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
Donstil schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:24:
[...]

Ik heb al een tijdje de belkin MagSafe 3-1 op mijn nachtkastje. Erg fijn ding:

https://www.belkin.com/3-...harging-15w/P-WIZ017.html
Hm ja die zag ik toevallig op Coolblue. Denk dat dat 'm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Gebruik zelf deze al een aantal maanden icm met een ip13 watch SE en pro 2 https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=ClHI2C8Gs4lf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Weer een nieuwe bèta Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5_U81TAhM4GhHe9FmvqaqIHawo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FmxGjuweMCUc08XrSyQyLsV0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
iOS 17(.0.2) is voor mij beetje een mixed bag.

Afgelopen weekend eindelijk heel veel op 4G getest (5G verbruikt meer, en is in Nederland niet veel sneller voor mij)

Conclusie:

- bepaalde apps (Pokémon GO, Vodafone app) crashen weleens, dit was in iOS16 een zeldzaamheid maar afgelopen weekend zijn beide 7 (GO) en 3 (Vodafone) keer gecrashed

- Apple Pay is "trager", in de zin van het duurt ongeveer half uur voordat ik een betaling in de Wallet zie, terwijl het volgens mijn bank meteen weg is (was direct in iOS16). Is overigens geen enorm probleem, betalen zelf en doorgeven aan mijn bank dat het eraf is werkt net zo snel als normaal

- bereik is slechter, ik dacht dat dit aan mijn locatie lag maar de route die ik nam (met de trein) had aanzienlijk slechter bereik dan al die keren ervoor in iOS16 en 15, veel vaker verbak de 4G volledig en had ik of helemaal geen internet of EDGE (in iOS16 was er altijd internet en EDGE alleen net voor Lelystad, maar vanaf Lelystad weer 4G)

- ik hoor (sinds iOS17) met regelmaat dat ik slechter klink, maar dit kan aan het bereik liggen

- soms na unlocken wil mijn toetsenbord trager reageren, kan dit niet triggeren en dit gebeurt willekeurig maar herstelt zichzelf in paar seconden ALS het gebeurd.

Dan de ergste 2

- accu duur is merkbaar slechter, mijn battery health is niet omlaag maar op wifi en 4G merk ik slechtere resultaten, waar ik hiervoor vaak 4 a 5 uur schermtijd haalde (puur wifi) als de telefoon tussen 30% a 40% accu over aan de lader ging, en ongeveer 3,5 a 4,5 uur met mixed wifi/4G, haal ik nu eerder 3 a 4 uur (wifi only), en dan zit ik al onder de 30%.

Puur op 4G was ik na 3,5 uur non stop gebruik in de trein (reis van ruim 4 uur) 59% accu kwijt, in iOS16 op zelfde route bleef dit ruim onder 50% kwijt.

- internet die weg valt (netwerk en wifi), ik dacht dat dit aan privé adres lag (niet dus, kwam ik toen ook achter) maar blijkbaar hebben volgens een topic op Apple forums bepaalde mensen met iOS17 er last van (again, niet iedereen)

Ik ben vers begonnen zonder back-up met mijn 13 Pro, ik denk dat Apple nog fors wat glad te strijken heeft met iOS17.

En ik weet dat er ook mensen zijn die weinig tot geen issues hebben, ik had zelf vrij weinig tot geen issues met de meeste iOS16 versies, terwijl ik mensen ken die de gehele iOS16 en alle updates als 1 grote ellende hebben ervaren, ik weet dat die ervaringen zullen variëren.

Maar iOS17 zou de "grote fix" worden, minder nieuwe gimmicks en functies, meer focus op fixes.

Maar in alle eerlijkheid, ik had een betere ervaring met iOS 16 tot en met 16.6.1, dan met iOS17 tot nu toe.

Hopen dat dit beter wordt.

Ironisch genoeg werkt iPadOS 17 op mijn iPad vlekkeloos, nul issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:17
Voor zover ik weet heeft een OS update toch geen invloed op bereik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Locolau schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:47:
iOS updates bevatten vaak ook een (toestel) modem update voor netwerk ect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Locolau schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:47:
Het kan wel maar in 17.0.2 zit geen nieuwe modem firmware.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 03-10-2023 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Donstil schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:14:
[...]

Het kan wel maar in 17.0.2 zit geen nieuwe modem firmware.
Ik denk ook niet dat iOS 17.0.2 daar de oorzaak van is, maar iOS 17 algemeen aangezien ik die issue vanaf het moment heb dat ik 17 draai.

Maar misschien heb ik mijn geluk opgemaakt met 16, ik hoop dat 17.1 of 17.2 de accu drain / slechter netwerk oplost voor mij, tot die tijd is het voor mij een kwestie van vaker opladen (wat geen ramp is, maar voor langere dagen moet ik nu wel wat meer opletten)

Geen hitte issues in ieder geval, dus daar ligt het niet aan.

al heb ik veel meer last van de internet issue, daar is dus voor mij geen oplossing voor

Afwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 04-10-2023 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slechter bereik heb ik niet gemerkt maar heb met de komst van iOS 17 ook gewisseld naar de 15 Pro dus echt een vergelijk tussen iOS 16 en 17 heb ik daarom niet.

Wel het wifi probleem maar dat is al sinds de eerste beta aanwezig dus heb er een hard hoofd in dat dit snel opgelost gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Laatst online: 08:46
Mizgala28 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 00:05:
[...]

Ik denk ook niet dat iOS 17.0.2 daar de oorzaak van is, maar iOS 17 algemeen aangezien ik die issue vanaf het moment heb dat ik 17 draai.

Maar misschien heb ik mijn geluk opgemaakt met 16, ik hoop dat 17.1 of 17.2 de accu drain / slechter netwerk oplost voor mij, tot die tijd is het voor mij een kwestie van vaker opladen (wat geen ramp is, maar voor langere dagen moet ik nu wel wat meer opletten)

Geen hitte issues in ieder geval, dus daar ligt het niet aan.

al heb ik veel meer last van de internet issue, daar is dus voor mij geen oplossing voor

Afwachten.
wat is het internet issue exact? mijn vriendin heeft mijn iphone 13 overgenomen, zij heeft sinds ios17 veel last dat wifi wegvalt, telefoon aangeeft dat er 4g is, maar internet werkt niet. Pas na een reboot van de telefoon is het er weer. is dit ook wat jij ervaart?

we hebben vrijdag een factory reset gedaan, en sinds vrijdag tot nu gaat het ineens goed, network reset heeft niet geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:25

amphora

Websites & Fotografie

Ik ga deze voor je testen. amphora in "[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets"
De eerste komt vanavond binnen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Top! Benieuwd wat je ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
17.1 bèta 2 is een drama kwa batterij Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQvd-nFDdnq5tzRQxkD1n6QN0qg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V6iY9LzpWl28Byh95R9CMDaJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:24
Valt wel mee (14PM)
Wat ook best wat helpt voor batterij, is 4G gebruiken, ipv 5G.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
De beta is gister uitgekomen. Je kan geen claims maken over de eerste dag gezien alle processen die in de achtergrond lopen. Daarnaast lijkt er een grote bug te zitten in Instagram die je hele batterij opvreet.
YouTube: iPhone 15 Overheating? I Figured Out The Instagram Problem!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
golden1988 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 02:17:
[...]

wat is het internet issue exact? mijn vriendin heeft mijn iphone 13 overgenomen, zij heeft sinds ios17 veel last dat wifi wegvalt, telefoon aangeeft dat er 4g is, maar internet werkt niet. Pas na een reboot van de telefoon is het er weer. is dit ook wat jij ervaart?

we hebben vrijdag een factory reset gedaan, en sinds vrijdag tot nu gaat het ineens goed, network reset heeft niet geholpen.
Bij mij is het zo dat de iPhone wel wifi heeft maar dat internet het dan gewoon niet doet erop.

Niet in mail, niet in Safari, niet in Youtube ect, gewoon nergens.

Wifi uitschakelen en 4G aan zorgt ervoor dat hij 4G pakt en probleem blijft..

En dat duurt gemiddeld halve minuut tot iets meer dan 1 minuut, en een eventuele reboot haalt niks uit.

Wat wel opvalt is dat als het internet erop weer werkt dat de telefoon even een seconde (naar gevoel, niet exact gemeten) totaal niet reageert en ineens doet alles het, alsof iets crashed en iOS dat dan opnieuw start.

Ligt niet aan de router of de sim, ik had een andere sim ingedaan (en main sim in een Android telefoon) en de iPhone vertoonde dat ook weer, en qua wifi heb ik hier last van thuis (Asus router) en bij mijn ouders (standaard KPN modem), maar ook als ik met mijn Android toestel (Samsung) een hotspot start en de iPhone ermee verbind, gebeurt dat ook.

En aangezien 1 van mijn ouders (14 Plus) er ook last van heeft (inclusief slechter bereik), ga ik vanuit dat het gewoon een bug is (en ik vond een topic op Apple Forum erover, maar niemand had daar een oplossing voor want men wacht op een update)

Nu ik toch over de Android toestel begin, tijdens dat trein reis had deze geen last van slechter bereik zoals de iPhone, bereik op de Samsung was 99% hetzelfde als op mijn 13 Pro voordat ik iOS 17 kreeg.

Ik wacht op een update in ieder geval, lost dat het niet op dan ga ik diep nadenken of ik alweer een schone lei wil beginnen met mijn 13 Pro, immers sinds dat ik deze vorig jaar maart kocht heb ik ruim 10 keer een factory reset uitgevoerd daarmee (waarvan volgens mij 4 of 5 keer een schone lei zonder back-up).

Maar echt helpen doet het nooit, of slechts tijdelijk, plus ik ben dat ook lichtjes zat, hiervoor heb ik *nog nooit met een toestel meegemaakt waar ik vaker dan 1 keer een factory reset moest uitvoeren of instellingen moest resetten, inclusief met mijn vorige iPhones.

*uitzondering was de Nexus 4, dit was in een tijdperk waarin ik veel met custom roms bezig was en dat was de reden voor vele factory resets, maar dat was door eigen schuld en niet die van de toestel

Terug naar de internet issue, hoe vaak het gebeurd en wanneer is willekeurig, maandag had ik onderweg er 3 keer last van, gisteren nul en vandaag al 2 keer.

Ik wacht af, misschien dat een eventuele 17.0.3 het oplost, maar ik had liever gezien dat Apple beter z'n best deed met iOS17 vooraf, zoveel mensen hebben dat getest en Apple heeft geen geld problemen dus het is apart dat dit type bugs erin zitten.

Bug vrije software bestaat niet, dat verwacht ik ook niet maar je zou denken dat ze dit soort dingen niet over het hoofd zouden zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:20
Ik zag dat de laatst verschenen beta van 17.1 een modem update heeft. Wellicht lost dat het op. Ik heb er zelf overigens geen last van en ook niet van battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

Bij mij is het zo dat de iPhone wel wifi heeft maar dat internet het dan gewoon niet doet erop.

Niet in mail, niet in Safari, niet in Youtube ect, gewoon nergens.

Wifi uitschakelen en 4G aan zorgt ervoor dat hij 4G pakt en probleem blijft..

En dat duurt gemiddeld halve minuut tot iets meer dan 1 minuut, en een eventuele reboot haalt niks uit.

Wat wel opvalt is dat als het internet erop weer werkt dat de telefoon even een seconde (naar gevoel, niet exact gemeten) totaal niet reageert en ineens doet alles het, alsof iets crashed en iOS dat dan opnieuw start.

Ligt niet aan de router of de sim, ik had een andere sim ingedaan (en main sim in een Android telefoon) en de iPhone vertoonde dat ook weer, en qua wifi heb ik hier last van thuis (Asus router) en bij mijn ouders (standaard KPN modem), maar ook als ik met mijn Android toestel (Samsung) een hotspot start en de iPhone ermee verbind, gebeurt dat ook.

En aangezien 1 van mijn ouders (14 Plus) er ook last van heeft (inclusief slechter bereik), ga ik vanuit dat het gewoon een bug is (en ik vond een topic op Apple Forum erover, maar niemand had daar een oplossing voor want men wacht op een update)

Nu ik toch over de Android toestel begin, tijdens dat trein reis had deze geen last van slechter bereik zoals de iPhone, bereik op de Samsung was 99% hetzelfde als op mijn 13 Pro voordat ik iOS 17 kreeg.

Ik wacht op een update in ieder geval, lost dat het niet op dan ga ik diep nadenken of ik alweer een schone lei wil beginnen met mijn 13 Pro, immers sinds dat ik deze vorig jaar maart kocht heb ik ruim 10 keer een factory reset uitgevoerd daarmee (waarvan volgens mij 4 of 5 keer een schone lei zonder back-up).

Maar echt helpen doet het nooit, of slechts tijdelijk, plus ik ben dat ook lichtjes zat, hiervoor heb ik *nog nooit met een toestel meegemaakt waar ik vaker dan 1 keer een factory reset moest uitvoeren of instellingen moest resetten, inclusief met mijn vorige iPhones.

*uitzondering was de Nexus 4, dit was in een tijdperk waarin ik veel met custom roms bezig was en dat was de reden voor vele factory resets, maar dat was door eigen schuld en niet die van de toestel

Terug naar de internet issue, hoe vaak het gebeurd en wanneer is willekeurig, maandag had ik onderweg er 3 keer last van, gisteren nul en vandaag al 2 keer.

Ik wacht af, misschien dat een eventuele 17.0.3 het oplost, maar ik had liever gezien dat Apple beter z'n best deed met iOS17 vooraf, zoveel mensen hebben dat getest en Apple heeft geen geld problemen dus het is apart dat dit type bugs erin zitten.

Bug vrije software bestaat niet, dat verwacht ik ook niet maar je zou denken dat ze dit soort dingen niet over het hoofd zouden zien.
Check even of je prive-adres uit hebt staan bij je wifi-instellingen. Uitzetten dus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:46
iOS 17.0.3 is uit met fixes voor de iPhone 15 overheating issues;

https://www.macrumors.com...pple-releases-ios-17-0-3/

En natuurlijk ook weer security fixes;

https://support.apple.com/kb/HT213961

Ook voor oudere modellen, updaten dus :)

[ Voor 32% gewijzigd door Erulezz op 04-10-2023 19:14 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Erulezz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:10:
iOS 17.0.3 is uit met fixes voor de iPhone 15 overheating issues;

https://www.macrumors.com...pple-releases-ios-17-0-3/

En natuurlijk ook weer security fixes;

https://support.apple.com/kb/HT213961

Ook voor oudere modellen, updaten dus :)
Ben benieuwd! Hoop dat er nog meer bij zit dan de fix voor de A17 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hulliee schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:02:
[...]

Check even of je prive-adres uit hebt staan bij je wifi-instellingen. Uitzetten dus
Die staat ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag een hele bijzondere vastloper gehad met beta 17.1 op de 15Pro. Vanuit het niets het lockscreen muurvast én hij deed heel snel alle teksten van de berichten voorlezen die op het scherm stonden, verder helemaal niets. Alsof text-to-speach aan stond o.i.d. wat ik nooit ingesteld heb. Resetten geen resultaat. iTunes kreeg herstellen ook niet voor elkaar. Via AppleCare een afspraak gemaakt voor morgen aan de balie, dacht dat is sneller dan opsturen of meteen een nieuwe krijgen.

Tot ik ineens een helder moment had en dacht: hij is online.... vanaf de iPad op afstand gewiped... en zowaar: terug naar fabrieksinstellingen en alles werkt weer... Dat Apple Support daar niet even aan denkt zeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:55

Yucko

One clown to rule them all !

in het verleden heb ik ringtones/notificatie-geluiden toegevoegd, en kon ik deze voor beide doelen gebruiken.

Echter sinds iOS17 werken ze alleen nog maar als ringtone en zijn ze niet te selecteren als bv geluid voor sms e.d.

Opnieuw toevoegen via garageband (zoals ik ze destijds ook gedaan heb) lost het probleem niet op.

nog meer mensen die dit hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door Yucko op 05-10-2023 11:25 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-Pepper
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-08 09:54
Ik snap het probleem met mijn nfc reader echt niet meer.
Contactloos betalen is geen enkel probleem, maar deze week bestel ik NFC tags en in shortcuts kan ik ze niet inlezen.

Vandaag ben ik dan binnengesprongen bij de Apple retailer en die kregen er ook geen reactie van.
Die gebruikte de AirTag en dat ging niet bij mijn iPhone niet en bij zijn eigen wel, hoewel het was niet zijn eigen gsm. Nu ik heb de laatste update gedaan en wederom geen respons en dat allemaal terwijl ik contactloos kan betalen. Ik snap het echt niet.

Als er tips zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
C-Pepper schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:55:
Ik snap het probleem met mijn nfc reader echt niet meer.
Contactloos betalen is geen enkel probleem, maar deze week bestel ik NFC tags en in shortcuts kan ik ze niet inlezen.

Vandaag ben ik dan binnengesprongen bij de Apple retailer en die kregen er ook geen reactie van.
Die gebruikte de AirTag en dat ging niet bij mijn iPhone niet en bij zijn eigen wel, hoewel het was niet zijn eigen gsm. Nu ik heb de laatste update gedaan en wederom geen respons en dat allemaal terwijl ik contactloos kan betalen. Ik snap het echt niet.

Als er tips zijn…
De beste tip is je iPhone aanmelden als defect bij de partij waar je ‘m gekocht hebt? Lijkt er steeds meer op dat je het toch echt bij de hardware moet zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:59
Sinds na de update van vanavond (17.0.3), wordt hij minder warm! Iphone 12 met case.

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste