Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dus eerste keer was: phone vasthouden kabel erin, locken, kantelen in portrait, geduld en phone stil houden, standby popt up met die uitleg + kno, klik knop weg, enjoy
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat eerste wel. Soft reset zal ik morgen eens proberen. Thanks voor de tip!Rivanov schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:34:
Reboot al geprobeerd? Of een soft reset.
Zag wel dat haar huidige iPhone nog niet op 17.0.1 draait dus die update heb ik net gestart.
[ Voor 3% gewijzigd door Davidas op 24-09-2023 18:41 ]
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Je wilt niet weten hoe vaak ik de telefoon heb gekanteld en opnieuw opgestart. Na de laatste tips dacht ik het nog een keertje te proberen en ineens krijg ik idd die blauw knop. Daarna werkt het idd...sjorsjuhmaniac schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:22:
@bvsteyn ik koest trouwens de eerste keer wel op zo’n mooie blauwe ‘continue’ knop tikken. Er stond toen over het scherm zo’n ‘tips’ overzicht van de nieuwe functie.
Dus eerste keer was: phone vasthouden kabel erin, locken, kantelen in portrait, geduld en phone stil houden, standby popt up met die uitleg + kno, klik knop weg, enjoy

Dus dank voor de tips!
Tot nu toe vind ik het leukste dat de foto app huisdieren kan herkennen, al heeft die duidelijk enorme moeite verschillende Golden Retrievers uit elkaar te halen. Maar goed, dat vergeef ik maar. Mijn vrouw en schoonzus kan die ook niet uit elkaar houden. Weet nog steeds niet of dat komt omdat ze teveel op elkaar lijken, of dat de AI training teveel op witte westerlingen gericht is.
Werkt hier zoals altijd, zowel op een actief scherm, gedimt scherm, gedimt en autolock en manual lock.Yonix schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:18:
Iemand enig idee waarom de timer niet afgaat wanneer de telefoon het scherm automatisch dempt? Hij gaat alleen af wanneer ik een time aanzet en handmatig de telefoon vergrendel.
Het probleem lijkt dus te zitten in de duur van de timer, die mag blijkbaar niet overeenkomen met het aantal seconden waarna de iPhone het scherm automatisch dimt, want dan raakt iOS in de war.sjorsjuhmaniac schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:24:
[...]
Werkt hier zoals altijd, zowel op een actief scherm, gedimt scherm, gedimt en autolock en manual lock.
Ja klopt, exact dezelfde tijd als autolock en na het op ‘start’ klikken niets meer aanraken zorgt ervoor dat de timer idd hier ook niet afgaat.Yonix schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:32:
[...]
Het probleem lijkt dus te zitten in de duur van de timer, die mag blijkbaar niet overeenkomen met het aantal seconden waarna de iPhone het scherm automatisch dimt, want dan raakt iOS in de war.
Bug confirmed
Dit ervaar ik nu op mijn iPhone SE 2020 met iOS 17.0.1. Ik zie constant afwisselend het wif symbool en 4G bovenin staan.Donstil schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:44:
Is bij jullie Wifi ook zo matig in beta 4? Ik wordt er steeds afgegooid (diverse netwerken) en heb dan even kort geen internet voor iPhone door heeft dat 5G gebruikt moet worden.
Zijn er anderen die hetzelfde ervaren?
Edit: op een andere plek in de woning heb ik dat niet. Misschien net een ontvangst dingetje tussen mesh punten.
[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 25-09-2023 15:29 ]
Ik teken nergens meer voor
Ja bij mij is dat gebleven. Heb een goed dekkend ubiquiti netwerk waar niets aan veranderd is dus geloof niet dat het in mijn eigen set-up zit.meesje schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:23:
[...]
Dit ervaar ik nu op mijn iPhone SE 2020 met iOS 17.0.1. Ik zie constant afwisselend het wif symbool en 4G bovenin staan.
Zijn er anderen die hetzelfde ervaren?
Edit: op een andere plek in de woning heb ik dat niet. Misschien net een ontvangst dingetje tussen mesh punten.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Reset hielp ook niet. Heb nu maar het nieuwe toestel zonder iCloud kopie geïnstalleerd. Toen ge-update naar iOS 17. En vervolgens weer de telefoon gereset en Phone to Phone migratie gestart, nu loopt alles wel door.Davidas schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:40:
[...]
Dat eerste wel. Soft reset zal ik morgen eens proberen. Thanks voor de tip!
Zag wel dat haar huidige iPhone nog niet op 17.0.1 draait dus die update heb ik net gestart.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Ja dit had ik ook. Uiteindelijk een reset gedaan. Niet opnieuw begonnen maar met een iCloud backupkaanmijo schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:25:
Ik heb nu een week iOS 17 draaien en ik heb al een week last van extreme lag op m’n toetsenbord aan het eind van de dag. Herkennen jullie dit issue? Ik word er echt vreselijk geïrriteerd door.
Have you tried turning it off and on again?
Wat doe ik fout?
Trouwens, ik zie dat 17.0.1 klaarstaat. Zo maar eens installeren dan.
Ik gebruik zelf ook de Gmail app voor mijn Gmail. Waar heb je deze synchronisatie ingesteld (in de Gmail app, zoals je aangeeft). Dan kan ik even meekijken. Gmail komt bij mij gewoon direct binnen. Ik heb overigens echt nog nooit naar de instellingen binnen de Gmail app gekeken. Ik zat eerst onder iOS instellingen te kijken, maar kon daar bij de Gmail app niks noemenswaardigs vinden.Yonix schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:30:
Vraagje: ik gebruik de officiële Gmail-applicatie voor mijn mail (Outlook & Gmail) en in de app staat de synchronisatie ingesteld op elke 15 min. Echter, ik moet alsnog mijn mail handmatig binnenhalen; ik krijg geen notificaties (stroken / badges e.d.).
Wat doe ik fout?
Trouwens, ik zie dat 17.0.1 klaarstaat. Zo maar eens installeren dan.
[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 25-09-2023 18:53 ]
Gmail > Hamburgermenu > Instellingen > Datagebruik > Instellingen voor synchronisatiefrequentie.meesje schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:52:
[...]
Ik gebruik zelf ook de Gmail app voor mijn Gmail. Waar heb je deze synchronisatie ingesteld (in de Gmail app, zoals je aangeeft). Dan kan ik even meekijken. Gmail komt bij mij gewoon direct binnen. Ik heb overigens echt nog nooit naar de instellingen binnen de Gmail app gekeken. Ik zat eerst onder iOS instellingen te kijken, maar kon daar bij de Gmail app niks noemenswaardigs vinden.
Tof dat je even wilt kijken.
Daar heb ik alleen staan voor hoeveel dagen de mail gesynchroniseerd moet worden. Staat bij mij op 30 dagen ingesteld. Ik kan hier geen frequentie vinden van om de hoeveel minuten mail binnen gehaald moet worden. Op mijn iPad overigens hetzelfde. “Instellingen voor synchronisatiefrequentie” heet overigens bij mij “Synchronisatie-instellingen”.Yonix schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:10:
[...]
Gmail > Hamburgermenu > Instellingen > Datagebruik > Instellingen voor synchronisatiefrequentie.
Tof dat je even wilt kijken.
De versie die ik gebruik is: 6.0.230821.1763172 (vind je onder Over Gmail).
Hier dus een andere (nieuwere?) versie:meesje schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:20:
[...]
Daar heb ik alleen staan voor hoeveel dagen de mail gesynchroniseerd moet worden. Staat bij mij op 30 dagen ingesteld. Ik kan hier geen frequentie vinden van om de hoeveel minuten mail binnen gehaald moet worden. Op mijn iPad overigens hetzelfde. “Instellingen voor synchronisatiefrequentie” heet overigens bij mij “Synchronisatie-instellingen”.
De versie die ik gebruik is: 6.0.230821.1763172 (vind je onder Over Gmail).
/f/image/cFsXcaDIiFHLTQj4kY6f8hun.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6omfewYq6YpOGZTKDgPFG9uv.png?f=fotoalbum_large)
Bijzonder. Onderstaande zie ik op mijn iPhone (SE 2020), maar ook iPad Air 2022.Yonix schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:43:
[...]
Hier dus een andere (nieuwere?) versie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/6DbfZsIzS0PE3oEzO1hbAvlM.png?f=fotoalbum_large)
Oplossing al gevonden. Haar iCloud agenda was uitgeschakeld bij iCloud-instellingen.
[ Voor 12% gewijzigd door Beun op 25-09-2023 19:58 ]
Hier het probleem dat bepaalde apps (waaronder Whatsapp) geen enkele geluid meer geven als je meldingen op het 'toegangsscherm', 'meldingscentrum' en 'stroken' uit hebt gezet. Uiteraard staat het vinkje bij geluid en badges wel gewoon aan / op groen. Zet ik een van de 3 'schermen' wel aan, dan hoor ik wel gewoon geluid als er een app'je binnenkomt.
Ik wil simpelweg geen visuele melding op mijn scherm zien, maar alleen een geluid horen en een cijfer / badge bij het icoontje. Heeft altijd goed gewerkt, maar helaas niet meer sinds de update naar iOS 17. Iemand hier een manier om het weer als 'vanouds' werkend te krijgen (wel geluid, geen visuele melding)?
edit; hetzelfde probleem wordt ook op Reddit besproken en lijkt nog geen oplossing voor te zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Pepppie op 25-09-2023 21:43 ]
Ik bewaar veel van mijn mail in themamapjes en voorheen wist mail in meer dan de helft van de gevallen wel het juiste mapje voor te stellen als ik onderaan het mailtje op het mapje tikte. Kennelijk had het mailprogramma geleerd (en onthouden) welke afzenders waarheen gingen.
Nu krijg ik nooit meer een voorstel en moet ik het juiste mapje altijd met de hand aanwijzen.
Herkennen jullie dat?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
M'n parkeerapp, en Marktplaats spammen me meermaals met dezelfde notificatie

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Hier geen issue met beide appsSpike_wolf schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:44:
Hebben meer mensen last van dubbele of zelfs driedubbele notificaties?
Ja, volgens mij wel. Was een P2000-app die ik net heb en dacht dat het daar aan lag.Spike_wolf schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:44:
Met andere apps nog niet meegemaakt.
Nog niet meegemaakt. Misschien even opnieuw installeren?Bierkameel schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:22:
Meer mensen problemen met Gmail dat ie alleen email ophaalt als je de mail app opent? Ik krijg niet uit automatisch de notificaties bij nieuws mail.
Ja heb ik ook op de lockscreen, van meerdere appsSpike_wolf schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:44:
Als dat P2000 Alarmering is (witte achtergrond met rood vlammetje) dan is dat bij mij altijd al zo geweest, alle meldingen komen 2x binnen.Cheesy schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:41:
[...]
Ja, volgens mij wel. Was een P2000-app die ik net heb en dacht dat het daar aan lag.
Met andere apps nog niet meegemaakt.
Maar heb nu sinds de 15 dat veel emails in de Gmail-app ook 2x binnenkomen, terwijl ze online in Gmail er maar 1x staan.
[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 26-09-2023 09:53 ]
Yep, die is het. Dan kunnen we bij dezen waarschijnlijk iOS17 als oorzaak voor die app uitsluitenDennisdn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:52:
[...]
Als dat P2000 Alarmering is (witte achtergrond met rood vlammetje) dan is dat bij mij altijd al zo geweest, alle meldingen komen 2x binnen.
Dit is geen specifiek iOS17 ding trouwens. Op iPadOS 16 heb ik dit ook al gehad. Volgens mij heb ik ergens in de instellingen gerommeld en toen werkte het weer. (kan het vanwege niet bij hebben van iPad niet checken voor je)Bierkameel schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:22:
Meer mensen problemen met Gmail dat ie alleen email ophaalt als je de mail app opent? Ik krijg niet uit automatisch de notificaties bij nieuws mail.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Heel soms zie ik dat die tweede dan een minuut anders is dan de eerste. Ik had atijd het vermoeden dat ze in de praktijk dan ook dubbel naar de hulpdiensten worden verstuurd om de kans dat er één aankomt te vergroten oid.Cheesy schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:53:
[...]
Yep, die is het. Dan kunnen we bij dezen waarschijnlijk iOS17 als oorzaak voor die app uitsluiten
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Bekende issue voor mij, alleen heb ik er meer last van met dingen die geen Airpods zijn.page404 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:07:
Allemachtig, ook in iOS 17 is Bluetooth iets met een geheel eigen leven. De iPhone verbind gewoon nog steeds automatisch met de eerste de beste Bluetooth device die in bereik komt, of je dat nu wil of niet (meestal niet!). Echt serieus mijn grootste irritatie van Apple. Totaal logisch ook dat als je in een conference call zit dat je gesprek overschakelt op de auto voor de deur omdat iemand die toevallig start. Of dat je thuiskomt met je headphones op dat de audio ineens over de speakers in de woonkamer gaat. Wie heeft bedacht dat dat een goed idee is?
Enorm irritant als ik dan een koptelefoon op heb (geen Apple) en word ik gebeld en gaat de audio over de telefoon zelf en niet de koptelefoon.
Enige manier om dat te voorkomen is om op te nemen via de koptelefoon en niet de iPhone, een issue die ik sinds iOS 17 heb.
En als bonus werd ik paar dagen terug aangesproken in de trein of mijn muziek zachter kan, bleek dat mijn iPhone via de koptelefoon EN speakers alles afspeelde, schaamde me echt dood (was een stilte coupe).
Gisteren ook getest maar nergens last van, dus hopelijk een eenmalige bug.
Maar wel irritant dat zoiets überhaupt kan.
het zijn idd vooral dingen die geen AirPods zijn. Vanochtend nog schakelde hij van mijn Dali koptelefoon naar mijn Bluetooth speakers. En een keer spontaan van mijn telefoon naar diezelfde speakers omdat ze in range waren. Echt niet handig.Mizgala28 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:58:
[...]
Bekende issue voor mij, alleen heb ik er meer last van met dingen die geen Airpods zijn.
Enorm irritant als ik dan een koptelefoon op heb (geen Apple) en word ik gebeld en gaat de audio over de telefoon zelf en niet de koptelefoon.
Enige manier om dat te voorkomen is om op te nemen via de koptelefoon en niet de iPhone, een issue die ik sinds iOS 17 heb.
En als bonus werd ik paar dagen terug aangesproken in de trein of mijn muziek zachter kan, bleek dat mijn iPhone via de koptelefoon EN speakers alles afspeelde, schaamde me echt dood (was een stilte coupe).
Gisteren ook getest maar nergens last van, dus hopelijk een eenmalige bug.
Maar wel irritant dat zoiets überhaupt kan.
Van Bluetooth apparaten? Vertel me waar dat kan!Locolau schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:50:
Je kan verbind automatisch ook gewoon uitzetten.
[ Voor 38% gewijzigd door page404 op 26-09-2023 21:10 ]
Bluetooth → Apparaat (i) → verbind automatisch.page404 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:10:
[...]
Van Bluetooth apparaten? Vertel me waar dat kan!
Maar kan wellicht niet met alles…
Mijn ervaring is dat als je hem toggeld via het controlcenter>wifi>hotspot.. dan gaat ie uit als de laptop verbinding verliest of op iddle gaat. Als je hem rechtstreeks in het instellingen-menu aan zet (of via een shortcut) dan blijft ie juist aan staan tot je hem weer uit zet. Waar je weer goed op moet letten hem uit te zetten. Ben eens een maandbundel kwijt geraakt omdat ie thuis per ongeluk nog aan stond en mijn systeem films ging downloadenFrank Martin schreef op woensdag 27 september 2023 @ 06:44:
Sinds iOS 17(.0.1) heb ik op mijn XR het probleem dat als ik een hotspot aanmaak op de telefoon, mijn laptop (Surface) na een minuut of wat de wifi verbinding verliest. Op iOS 16 had ik hier geen last van. Herkenbaar?
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 27-09-2023 07:01 ]
Jup, hier ook. Heb allerlei dingen geprobeerd, maar ben uiteindelijk naar Outlook overgestapt. Daar lijkt alles wel te werken, zoals het moet.Bierkameel schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:22:
Kwam er gister ook achter na wat onderzoek, je hebt normaal push of fetch voor mail maar Apple wil geen push meer toestaan voor Gmail, ik ben overgestapt naar de Gmail app, die werkt ook goed.Yonix schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:16:
[...]
Jup, hier ook. Heb allerlei dingen geprobeerd, maar ben uiteindelijk naar Outlook overgestapt. Daar lijkt alles wel te werken, zoals het moet.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Al geprobeerd, zonder succes helaas.ChrisM schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:29:
iCloud sync forceren? Contacten in iCloud uit zetten en weer aan zetten.
Als ik onder contacten kijk en dan lijsten zie ik 764 contacten op oude iPhone en 754 op nieuwe... Ik mis er dus maar 10 maar toch irritant.
[ Voor 24% gewijzigd door amphora op 27-09-2023 12:35 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Zet ik de functie verberg IP adres op uit, dan krijg ik duitse resultaten. What the hell... lekker handig weer dit.
Zelfde geld voor het voelbare signaal (tril)WhatsappHack schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:50:
[...]
Welke optie dan?Want ik kan geen enkele vinden voor de algemene meldingen van apps en in geen enkele optie is "echo" geselecteerd als de toon. Toch is dat de toon die bij alle meldingen van apps (behalve bijv. agenda die apart ingesteld kan worden) gebruikt wordt opeens ipv de drietoon.
Deze is ook anders bij meldingen van apps maar kan ik ook nergens aanpassen.
Alleen whatsapp doet bij mij hier niet aan mee en volgt zijn eigen meldingen.
Iemand dit al weten op te lossen?
Spark is ook een goed alternatief!Bierkameel schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:01:
[...]
Kwam er gister ook achter na wat onderzoek, je hebt normaal push of fetch voor mail maar Apple wil geen push meer toestaan voor Gmail, ik ben overgestapt naar de Gmail app, die werkt ook goed.
Bing
Die heb ik het begin van deze week eraf gegooid, wat een klote sync icm iCloud... Heel vaak een X bovenin en etc. Mails die verplaatst waren nog tonen...
Kortom half werk in mijn mening.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Ik had dat ook. Contacten uit en aangezet en ze kwamen terug alleen in de berichten app worden de contacten niet aan de nummers gelinkt.amphora schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:20:
Weet niet of dit een iOS 17 issue is of dat het komt door m'n nieuwe iPhone 15 die ik schoon heb geïnstalleerd maar ik mis op de nieuwe iPhone telefoon contacten die wel op m'n MacBook en oude iPhone staan... Iemand enig idee hoe dat op te lossen?
Ik heb daarom chats met alleen een nummer en waarvan het bericht binnen komt als “Misschien: Jasper”. Heel irritant.
Vreemd, werkt hier uit de kunst met zes mailadressenNicj56 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:30:
[...]
Die heb ik het begin van deze week eraf gegooid, wat een klote sync icm iCloud... Heel vaak een X bovenin en etc. Mails die verplaatst waren nog tonen...
Kortom half werk in mijn mening.
Bing
Ik ben er niet over te spreken.. Ben dus terug gegaan naar de standaard mail app. Voldoet prima.bing69 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:38:
[...]
Vreemd, werkt hier uit de kunst met zes mailadressen
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Heb je al wat dingetjes gevonden? Hoe staat het met de performance?Roy Tollenaar schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:39:
17.1 is als beta beschikbaar dikke 6GB[Afbeelding]
Have you tried turning it off and on again?
https://www.macrumors.com...ios-17-1-beta-1-features/
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Meldingen/Notifications staat uit voor de music app.
Iemand de hidden switch welke ik moet zetten?
/f/image/LARtTXSmL4RzzkQz36End2Gs.png?f=fotoalbum_large)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Klopt, maar ik wil dit niet op mijn telefoon zien. ik vraag het tenslotte aan de homepod. Heel irritant.RicoK schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:35:
@Tylen Het kan aan mij liggen, maar wat is het probleem? 538 wordt toch op je zolder afgespeeld?
Edit: https://www.xda-developer...-screen-album-art-ios-16/ zo simpel.....
Edit 2: Het ging dus om die cover art zo groot, ik was niet helemaal duidelijk, excuses.
[ Voor 24% gewijzigd door Tylen op 28-09-2023 09:44 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Die samenwerkingen tussen devices is soms héél irritant. Start ik bijvoorbeeld GrandPrix radio op de iPad voor de race en cast het naar de homepods (bewust op de iPad om dit probleem te voorkomen) komt ie ook op het lockscreen van de iPhone waar ik dan weer tijdens de race per ongeluk op druk en weer opnieuw kan gaan beginnen met syncenTylen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:38:
[...]
Klopt, maar ik wil dit niet op mijn telefoon zien. ik vraag het tenslotte aan de homepod. Heel irritant.
Bij Apple Music is het zo dat als je op de album art klikt, hij wisselt tussen groot en klein. Wellicht werkt dat hier ook?Tylen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:05:
Oke deze irritant. Ik schreeuw tegen de homepod “speel radio 538 op zolder” en krijg de laatste tijd deze continue. Lijkt te komen sinds de laatste update.
Meldingen/Notifications staat uit voor de music app.
Iemand de hidden switch welke ik moet zetten?
[Afbeelding]
Niks bijzonders al lijkt de bug opgelost waarbij je op wifi zit en steeds 5G in beeld ziet.Gr4mpyC3t schreef op donderdag 28 september 2023 @ 06:58:
[...]
Heb je al wat dingetjes gevonden? Hoe staat het met de performance?
Ja dat staat in de link die ik al stuurdeloeberce schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:08:
[...]
Bij Apple Music is het zo dat als je op de album art klikt, hij wisselt tussen groot en klein. Wellicht werkt dat hier ook?
@Dennisdn Zóó herkenbaar en je kunt er gewoon niets aan doen. Althans, ik heb er nog niets van en op kunnen vinden. Zo irritant. Als ik via de ATV een programma kijken, komt dit ook altijd op mijn lockscreen te staan. Ergens kan ik misschien de gedachtegang van Apple begrijpen, omdat je wel op die manier zonder de remote te pakken toch even snel het programma kunnen pauzeren of wat dan ook. Maar dat hoef ik helemaal niet. Irritant dat je dan zo voorzichtig je telefoon moet pakken.
Heb je een nieuwe e-sim aangevraagd? Ik kwam tot de ontdekking dat mijn e-sim ineens geen pincode meer had na ingebruikname van mijn 15 pro.gelukkie schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:18:
Apart, mijn iphone 11 heeft vannacht zonder lader de update van 17.0.1 naar 17.0.2 gedaan en vroeg daarbij ook geen sim ontgrendeling. Mijn SE 2022 moest voor zelfde stap wel herstarten en vroeg om sim te ontgrendelen.
Vroeger waren we gewend om de fysieke simkaart over te zetten en dan blijft de pincode actief. Als je nu een nieuwe e-sim installeert staat de pincode standaard uit. Ik heb die dus handmatig weer aan moeten zetten. Betreft KPN.
Goed om dat dus ff te checken.
Dit is bij de meeste providers met esim zo, een pincode op de sim heeft namelijk geen nut meer aangezien de simkaart niet uit de telefoon gehaald kan worden. De pincode van je telefoon zorgt nu dus ook voor de veiligheid van je sim.Ethiron schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:23:
[...]
Heb je een nieuwe e-sim aangevraagd? Ik kwam tot de ontdekking dat mijn e-sim ineens geen pincode meer had na ingebruikname van mijn 15 pro.
Vroeger waren we gewend om de fysieke simkaart over te zetten en dan blijft de pincode actief. Als je nu een nieuwe e-sim installeert staat de pincode standaard uit. Ik heb die dus handmatig weer aan moeten zetten. Betreft KPN.
Goed om dat dus ff te checken.
Hmm zo had ik er nog niet over nagedacht. Klinkt logisch.Roy Tollenaar schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:32:
[...]
Dit is bij de meeste providers met esim zo, een pincode op de sim heeft namelijk geen nut meer aangezien de simkaart niet uit de telefoon gehaald kan worden. De pincode van je telefoon zorgt nu dus ook voor de veiligheid van je sim.
Moet eerlijk zeggen dat het nog steeds een beetje contra-intuïtief voelt om de pincode uit te schakelen, maar kan niet direct beargumenteren waarom.
Je zou het als een extra beveiligingslaag kunnen zien, maar aan de andere kant: hoe groot is de kans dat iemand je toestel jat terwijl deze uit staat, hem inschakelt, je toestelcode kent en je dan op kosten jaagt omdat je simkaart niet vergrendeld was...
Daar tegenover staat weer: hoeveel moeite is het om je simpincode in te toetsen, ergo: hoeveel tijd bespaar je nou echt?
Ik denk er nog even over na
Als je telefoon meer dan 50% geladen is dan hoeft-ie niet aan een snoertje te hangen voor een update. En je zal het aan hebben staan dat updates automatisch geladen en geïnstalleerd worden.gelukkie schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:18:
Apart, mijn iphone 11 heeft vannacht zonder lader de update van 17.0.1 naar 17.0.2 gedaan en vroeg daarbij ook geen sim ontgrendeling. Mijn SE 2022 moest voor zelfde stap wel herstarten en vroeg om sim te ontgrendelen.
En als je een harde reset uitvoert (volume up > down > rechter knop vasthouden) hoef je ook niet opnieuw je simpin in te voeren. Je telefoon is immers niet uit geweest. Denk dat het daar aan ligt.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Had alleen safari, whatsap, appstore en qmusic op de achtergrond open staan (q was niet aan het afspelen)
Bij Instellingen | Batterij kun je kijken wat de oorzaak was.dbz1985 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:38:
Gister update gedaan naar 17.0.2 op mijn iphone 11 pro. Vanmorgen van de lader gehaald en in de auto nog aangesloten gehad…vandaag hooguit anderhalf uur gebruikt en nu nog maar 7% over…iemand meer dit probleem?
Had alleen safari, whatsap, appstore en qmusic op de achtergrond open staan (q was niet aan het afspelen)
Paar dagen terug slurpte bij mij het Begin-/toegangsscherm enorm batterij.
De verbinding zelf valt niet uit, alleen de internet doet het dan helemaal niet.
Kreeg net bezoek van iemand die ook een iphone heeft en op onze wifi kan, zelfde issue.
Andere apparaten hebben nul issues, alleen de iPhone en iPad.
Wordt hier een beetje moe van, lever toch een afgemaakte software uit Apple, geld genoeg daarvoor.
herstarten haalt niks uit op beide, en ik ga niet alweer een reset doen, begin al die resets zat te orden want helpen doen ze niet in mijn geval.
[ Voor 22% gewijzigd door Mizgala28 op 28-09-2023 13:40 ]
het is ook mogelijk dat dit probleem tussen je iApparaten en je access point zit, helemaal als een iphone van iemand anders op jouw netwerk er ook last van heeft. Ik heb dit probleem nml nog niet voorbij zien komen. Wellicht een update van je AP?Mizgala28 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:38:
Begint heel irritant te worden met iOS nu, sinds update naar 17 valt mijn internet op de iPhone uit op wifi (prima op 4G) en herstellen haalt niks uit (like usual)
De verbinding zelf valt niet uit, alleen de internet doet het dan helemaal niet.
Kreeg net bezoek van iemand die ook een iphone heeft en op onze wifi kan, zelfde issue.
Andere apparaten hebben nul issues, alleen de iPhone en iPad.
Wordt hier een beetje moe van, lever toch een afgemaakte software uit Apple, geld genoeg daarvoor.
herstarten haalt niks uit op beide, en ik ga niet alweer een reset doen, begin al die resets zat te orden want helpen doen ze niet in mijn geval.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Nee die heeft geen update, verder even de Samsung van mijn partner geleend en een hotspot opgestart voor de iPhone, zelfde issue.Kassad schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:51:
[...]
het is ook mogelijk dat dit probleem tussen je iApparaten en je access point zit, helemaal als een iphone van iemand anders op jouw netwerk er ook last van heeft. Ik heb dit probleem nml nog niet voorbij zien komen. Wellicht een update van je AP?
Oplossing gevonden overigens, Privé Adres stond aan (ik gok dat een update dit heeft ingeschakeld, ik heb dit uit op thuis wifi omdat het de snelheid en ping zwaar beïnvloed)
Echt ik krijg hier hoofdpijn van, instellingen direct na een update na lopen is dus zinloos omdat dingen ineens later alsnog zichzelf blijken aan te passen (in iOS15 had ik dit soort dingen niet)
Telefoon herstarten en nog eens testen vanaf 100%dbz1985 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:38:
Gister update gedaan naar 17.0.2 op mijn iphone 11 pro. Vanmorgen van de lader gehaald en in de auto nog aangesloten gehad…vandaag hooguit anderhalf uur gebruikt en nu nog maar 7% over…iemand meer dit probleem?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Interessant, ik heb eenzelfde probleem met mijn router en de Samsungs van de pubers hier, als die prive adres aan hebben dan stopt het internet na x minuten. Is een T-mobile Zyxel, wat heb jij staan?Mizgala28 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:02:
[...]
Nee die heeft geen update, verder even de Samsung van mijn partner geleend en een hotspot opgestart voor de iPhone, zelfde issue.
Oplossing gevonden overigens, Privé Adres stond aan (ik gok dat een update dit heeft ingeschakeld, ik heb dit uit op thuis wifi omdat het de snelheid en ping zwaar beïnvloed)
Echt ik krijg hier hoofdpijn van, instellingen direct na een update na lopen is dus zinloos omdat dingen ineens later alsnog zichzelf blijken aan te passen (in iOS15 had ik dit soort dingen niet)
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Router is van Asus, maar als het daar aan lag dan zou ik met se hotspot van mijn partner ook geen issues hebben met privéadres aan.Kassad schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:37:
[...]
Interessant, ik heb eenzelfde probleem met mijn router en de Samsungs van de pubers hier, als die prive adres aan hebben dan stopt het internet na x minuten. Is een T-mobile Zyxel, wat heb jij staan?
Maar het is juist niet de Samsung die issues heeft, alle apparaten werken prima behalve de Apple apparaten.
Meteen de iPad ook nagekeken en je raad het, privé adres stond ook ineens aan.
Ik hoop dat Apple beetje opschiet met bugs squashen in 17.1, want hoewel ik thuis privéadres uit zet heb ik het buiten de deur wel aan.
Edit: getest of Samsung Privé adres dit ook op de Samsungs hier thuis veroorzaakt, maar nee het werkt prima (maar staat normaal gesproken uit om zelfde reden als op mijn iPhone en iPad)
Naja wat ik misschien wel het ergste vind is dat er dus settings ineens aangepast worden op mijn iPhone door updates van iOS17.
[ Voor 23% gewijzigd door Mizgala28 op 28-09-2023 15:41 ]
Aah daar heb ik wel een tijd op zitten wachten inderdaad.Dennisdn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:01:
Zojuist iets gevonden waar best veel mensen hier op zaten te wachten.....
Sinds iOS17 mogen we ineens wél mobiele netwerken aan en uit zetten met shortcuts en het werkt ook voor de 2e lijn. Hiermee kunnen we dus automatiseren dat de 2e lijn op basis van tijd of whatever aan en uit gaat
[Afbeelding]
Inmiddels heb ik het opgelost met een focus mode zodat ik de data van de zaak wel kan gebruiken
Ja met privé adres meld je toestel zich elke keer met een nieuw mac bij de router en niet alle routers kunnen daar even goed mee overweg. De lease van je DHCP scope korter zetten lost dat waarschijnlijk wel op.Kassad schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:37:
[...]
Interessant, ik heb eenzelfde probleem met mijn router en de Samsungs van de pubers hier, als die prive adres aan hebben dan stopt het internet na x minuten. Is een T-mobile Zyxel, wat heb jij staan?
Persoonlijk heb ik het ook uit omdat ik mac filtering toepas en dat natuurlijk omvalt met de “privé adres” functie.
Dat kan nog steeds, privé adres zet je per wifi netwerk aan of uit, dat is geen algemene instelling.Mizgala28 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:36:
Ik hoop dat Apple beetje opschiet met bugs squashen in 17.1, want hoewel ik thuis privéadres uit zet heb ik het buiten de deur wel aan.
Of haal jij het door de war met privedoorgifte? (Wat ook rijmt met je ping/snelheid opmerking)
Wou ik dat ik instelmogelijkheden op de scope (of waar dan ook) had met die Zyxel… en door een heel lang verhaal met brakke oude Siemens dects die mijn vriendin perse wil gebruiken icm een vaste lijn zit ik vast aan dat ondingDonstil schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:57:
[...]
Ja met privé adres meld je toestel zich elke keer met een nieuw mac bij de router en niet alle routers kunnen daar even goed mee overweg. De lease van je DHCP scope korter zetten lost dat waarschijnlijk wel op.
Persoonlijk heb ik het ook uit omdat ik mac filtering toepas en dat natuurlijk omvalt met de “privé adres” functie.
Ah Sad, hopen dat hij kapot gaat danKassad schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:03:
[...]
Wou ik dat ik instelmogelijkheden op de scope (of waar dan ook) had met die Zyxel… en door een heel lang verhaal met brakke oude Siemens dects die mijn vriendin perse wil gebruiken icm een vaste lijn zit ik vast aan dat onding
Was even naar de winkel, kom ik terug en start de issue weer.
Ik kan er niet veel over vinden, maar blijkbaar is het inderdaad een bug (alleen ik draai 17.0.2)
https://discussions.apple.com/thread/255144436
Nu doet het internet weer wel op de iPhone, het valt mij op dat als deze een poos in stand-by is geweest dat er dan issue komen.
Nee ik doel op Prive Adres instelling per wifi (staat alleen uit voor ons thuisnetwerk)Donstil schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:59:
[...]
Dat kan nog steeds, privé adres zet je per wifi netwerk aan of uit, dat is geen algemene instelling.
Of haal jij het door de war met privedoorgifte? (Wat ook rijmt met je ping/snelheid opmerking)

Privedoorgifte gebruik ik niet.
Als ik Privé Adres aan heb wordt het internet inderdaad trager en ping hoger.
Andere reden dat ik het uit heb is vanwege mac filters.

privé adres aan

privé adres uit
En ik had precies hetzelfde issue met onze vorige router, alleen op Apple apparaten.
[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 28-09-2023 18:24 ]
Vreemd verhaal, privé adres doet helemaal niets met pings of snelheid.Mizgala28 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:17:
Privé Adres mocht wel ineens aan staan, was dus de boosdoener niet.
Was even naar de winkel, kom ik terug en start de issue weer.
Ik kan er niet veel over vinden, maar blijkbaar is het inderdaad een bug (alleen ik draai 17.0.2)
https://discussions.apple.com/thread/255144436
[...]
Nee ik doel op Prive Adres instelling per wifi (staat alleen uit voor ons thuisnetwerk)
[Afbeelding]
Privedoorgifte gebruik ik niet.
Als ik Privé Adres aan heb wordt het internet inderdaad trager en ping hoger.
Andere reden dat ik het uit heb is vanwege mac filters.
[Afbeelding]
privé adres aan
[Afbeelding]
privé adres uit
En ik had precies hetzelfde issue met onze vorige router, alleen op Apple apparaten.
Het is alleen het mac adres waar randomization op wordt toegepast.
Lijkt mij daarom niet dat het aan privé adres ligt, zal een andere oorzaak hebben.
Ik heb het zelf ook al meermaals gemeld tijdens de beta periode overigens maar dan i.c.m ubiquiti, ook hier in dit topic, zat er in de RC in ieder geval nog in (Daarna niet meer thuis geweest dus kan niet verder testen op het moment)
Mogelijk dat er iets met de network stack aangepast is o.i.d.
Geen idee, maar er is ook weinig anders dat ik de schuld kan geven.Donstil schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:27:
[...]
Vreemd verhaal, privé adres doet helemaal niets met pings of snelheid.
Het is alleen het mac adres waar randomization op wordt toegepast.
Lijkt mij daarom niet dat het aan privé adres ligt, zal een andere oorzaak hebben.
Ik heb het zelf ook al meermaals gemeld tijdens de beta periode overigens maar dan i.c.m ubiquiti, ook hier in dit topic, zat er in de RC in ieder geval nog in (Daarna niet meer thuis geweest dus kan niet verder testen op het moment)
Mogelijk dat er iets met de network stack aangepast is o.i.d.
Plus dit gebeurt alleen wanneer ik die toggle aan zet.
Dat betekent niet dat ik onze netwerk onschuldig vind, ja het is raar dat dit met 2 verschillende routers is gebeurd, maar bij mijn ouders (standaard KPN modem) is het eerder een sprake van margin of error, dus geen issues.
Ik hou mij er ook niet zo mee bezig, zelfs als er niks aan de hand was werkt het tegen mij als ik mac filter gebruik.
Overigens, mijn partner had met een Samsung toestel hetzelfde probleem voordat Android 13 update uitkwam, misschien is het gewoon iets dat Asus verkeerd doet (huidige en vorige router zijn van Asus)
Maar ik heb er dus verder geen last van als het uit blijft, momenteel heb ik meer issues met de eerder genoemde iOS bug.
Is Linphone iets wat je zoekt ?nielsn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:01:
Hebben jullie tips voor goede VoIP apps waar je je eigen centrale kunt toevoegen?
Vroeger speelde hij altijd door, zodat ik nog wel journaal kon horen bijv. maar sinds een update onlangs niet meer.
Na het locken stopt hij bij mij op iOS 17.0.2SidewalkSuper schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:37:
Iemand die even kan testen op iOS 17 of bij de Ziggo Go app sinds de laatste update tv in de achtergrond nog doorspeelt als je de telefoon lockt.
Vroeger speelde hij altijd door, zodat ik nog wel journaal kon horen bijv. maar sinds een update onlangs niet meer.