Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-09 10:40
Kwandoerie schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:14:
[...]

Gewerkt wordt er al 2 maanden aan sinds de problemen eind mei / begin juni zijn ontstaan, maar een concrete oplossing voor het probleem lijkt nog niet in het zicht.
Zie ook dit inmiddels 25 pagina's tellende topic op het forum van KPN waarin tientallen gebruikers deze klachten melden, en naast dit topic zijn er nog vele topics op dat genoemde forum te vinden waar dezelfde problemen staan.
Idem dito voor providers als Simyo die van het KPN netwerk gebruik maken en ook verschillende topics over te vinden zijn.

De oplossing die nu -mogelijk- geboden wordt is een door KPN aangeboden omruil van iPhone11 voor een iPhone13, maar daar wordt vanuit KPN zelf nog niet over gecommuniceerd, enkel een paar gebruikers die aangeven dit aanbod gehad te hebben...

Voor nu maar afwachten, belangrijkste is in ieder geval dat je een 'ticket' hebt laten aanmaken door de klantenservice van KPN

Edit: vervolg op dit onderwerp past denk ik beter thuis in het KPN topic op Tweakers
Bedankt, ga ik bij die topics verder lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 17:09

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik weet niet of dit het juiste topic is maar:

Het is nu al een tijdje een probleem.
Ik gebruik Edge als browser op iPhone en Ipad.
Nu word ik een beetje moe van hoe vaak mn login op mijn telefoon gereset wordt. Dit is specifiek voor Tweakers super irritant. Op de iPad blijft de sessie gewoon heel lang actief.

Op mijn telefoon moet ik vaak (nog geen goede vaststelling hoe vaak dat is, maar meerdere keren per week) opnieuw inloggen bij Tweakers. Misschien andere sites ook, maar Tweakers is dagelijkse geconsumeerde kost en anderen niet.

Ik kan niet vinden waar dat door zou kunnen komen.
Meer mensen met die ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43
Hann1BaL schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:39:
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar:

Het is nu al een tijdje een probleem.
Ik gebruik Edge als browser op iPhone en Ipad.
Nu word ik een beetje moe van hoe vaak mn login op mijn telefoon gereset wordt. Dit is specifiek voor Tweakers super irritant. Op de iPad blijft de sessie gewoon heel lang actief.

Op mijn telefoon moet ik vaak (nog geen goede vaststelling hoe vaak dat is, maar meerdere keren per week) opnieuw inloggen bij Tweakers. Misschien andere sites ook, maar Tweakers is dagelijkse geconsumeerde kost en anderen niet.

Is een heel topic over. De titel zegt Firefox, maar als je de reacties volgt zie je dat het ook voor Chrome & Edge geldt: iOS 16 met Firefox inlog steeds kwijt op Tweakers

Ben zelf overgestapt naar DuckDuckGo browser op m'n telefoon en zie daar het issue niet meer optreden. Wel vervelend, want de telefoon is nu het enige device waar ik Edge niet gebruik.

De TL;DR; van de devs is: Geen idee wat het issue veroorzaakt en hoe het opgelost moet worden.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 21:37
Hann1BaL schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:39:

Nee, eens aangemeld bij Tweakers, blijf ik ook aangemeld (Safari op iOS). Het klinkt alsof de cookie gewist wordt, ergens iets in de instellingen aangepast dat die automatisch gewist wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Aegir81 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:48:
[...]

Nee, eens aangemeld bij Tweakers, blijf ik ook aangemeld (Safari op iOS). Het klinkt alsof de cookie gewist wordt, ergens iets in de instellingen aangepast dat die automatisch gewist wordt?
De instellingen zijn op zowel iPad als iPhone hetzelfde, dus dat is het volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:29
Hann1BaL schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:51:
[...]

De instellingen zijn op zowel iPad als iPhone hetzelfde, dus dat is het volgens mij niet
Waarom gebruik je geen Safari?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Davidas schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:51:
[...]

Waarom gebruik je geen Safari?
Omdat ik Edge wil gebruiken :)

Edge werkt op AL mijn apparaten wat de ervaringen handig synchroniseert. (Collections e.d.)
Safari kan/doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
Sinds de update naar ios 17.6 krijg ik vaak de melding 'geen simkaart'
Iemand anders last van op de 15 pro max met kpn?
De ervaringen die ik hier heb gelezen gaan voornamelijk over de 11(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BigF25 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:40:
Geen problemen hier, maar ik gebruik een eSIM. Wel KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Vorkie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:55:
[...]

Geen problemen hier, maar ik gebruik een eSIM. Wel KPN.
Ok. Inmiddels gebeld met kpn maar dit zegt ze zo niets.
Mocht het probleem aanhouden helpt wellicht het overzetten naar esim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 17:40
BigF25 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:40:
Toen ik dit met een eerdere iPhone heb gehad, was het daadwerkelijk de simkaart-lezer die defect was.
Bij de de Apple Store langs geweest en een nieuwe meegekregen.

Maar een nieuwe simkaart zou ik eerst proberen om uit te sluiten dat het niet je simkaart zelf is, mocht het probleem zich aanhouden dan kun je wellicht (tijdelijk) een esim gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
@Kwandoerie
Verwacht niet dat het probleem zo erg is eigenlijk. Vanochtend keer de issue gehad en verder niet meer.
Huidige sim is er afgelopen Dec in gegaan en heeft altijd correct gewerkt, sindsdien niet uit geweest ook.
Mocht het issue weer voor komen probeer ik nieuwe sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:16
Hann1BaL schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:58:
[...]

Omdat ik Edge wil gebruiken :)

Edge werkt op AL mijn apparaten wat de ervaringen handig synchroniseert. (Collections e.d.)
Safari kan/doet dat niet.
Ik heb dit zelfde probleem ook op Safari op mijn iphone, en chrome op mijn macbook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 17:40
BigF25 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:30:
@Kwandoerie
Verwacht niet dat het probleem zo erg is eigenlijk. Vanochtend keer de issue gehad en verder niet meer.
Huidige sim is er afgelopen Dec in gegaan en heeft altijd correct gewerkt, sindsdien niet uit geweest ook.
Dan heb ik de zin "krijg ik vaak de melding 'geen simkaart'" wellicht wat verkeerd geïnterpreteerd, ging er vanuit dat je de melding al een tiental keer had gekregen.
Dan is het hopelijk inderdaad minder ernstig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Kwandoerie schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:37:
[...]

Dan heb ik de zin "krijg ik vaak de melding 'geen simkaart'" wellicht wat verkeerd geïnterpreteerd, ging er vanuit dat je de melding al een tiental keer had gekregen.
Dan is het hopelijk inderdaad minder ernstig :P
Ja heb het inmiddels ook wel een keer of 10 gehad haha, gister was het eenmalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:24
BigF25 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:30:
@Kwandoerie
Een van de eigenschappen van dingen die stuk zijn is dat ze daarvoor altijd perfect werkten ;)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
Kassad schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:34:
[...]

Een van de eigenschappen van dingen die stuk zijn is dat ze daarvoor altijd perfect werkten ;)
hahah well said! mocht dat het geval zijn dealen we er dan mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:49
Ik dacht, ik ga na een paar jaar eindelijk eens m’n homeschermen zelf indelen. Mijn god, wat een kutwerk :P
Het is allemaal zo traag en een app “over de rand” duwen om naar het volgende scherm te gaan vereist een precisie in mijn vingers die ik niet meer bezit. Gedrag van de iconen om er bijvoorbeeld 4 op een rij te krijgen is mij ook een raadsel.
Hoe organiseren andere mensen hun apps op iPhone? Ik hoop eigenlijk dat er een manier is om dit met een Linux/Windows pc met muis te kunnen doen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ample Energy schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:10:
Ik dacht, ik ga na een paar jaar eindelijk eens m’n homeschermen zelf indelen. Mijn god, wat een kutwerk :P
Het is allemaal zo traag en een app “over de rand” duwen om naar het volgende scherm te gaan vereist een precisie in mijn vingers die ik niet meer bezit. Gedrag van de iconen om er bijvoorbeeld 4 op een rij te krijgen is mij ook een raadsel.
Hoe organiseren andere mensen hun apps op iPhone? Ik hoop eigenlijk dat er een manier is om dit met een Linux/Windows pc met muis te kunnen doen.
Om een app naar een ander scherm te krijgen: gewoon vast houden met je vinger, en dan met een andere vinger (bijv van je andere hand) swipen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je nog een maandje wacht óf de public beta van iOS18 erop zet heb je al heel wat meer vrijheden om icoontjes te plaatsen, bijvoorbeeld minder dan 3 op een rij. Of allemaal in dezelfde kleur, darkmode én je kan ze dan groter maken waarmee de tekst niet meer in beeld is :)

Het verschuiven op zich vraagt even oefening maar krijg je vanzelf te pakken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 06:41
ChrisM schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:19:
[...]

Om een app naar een ander scherm te krijgen: gewoon vast houden met je vinger, en dan met een andere vinger (bijv van je andere hand) swipen.
En met liefde. Niet forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ik denk dat Apple er ook van uit gaat dat iedereen altijd met de vingers bovenaan het scherm zit en van bovenaf wil organiseren terwijl de meeste mensen hun vingers juist onderaan het scherm hebben. Ben dan ook nog eens rechtshandig en dan zit je duim over het rechter gedeelte van het scherm terwijl de Apple-designers de app-iconen vanaf links laten beginnen.
ChrisM schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:19:
[...]

Dankjewel, ga het binnenkort op die manier proberen!
Dennisdn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:22:
[...]

Als je nog een maandje wacht óf de public beta van iOS18 erop zet heb je al heel wat meer vrijheden om icoontjes te plaatsen, bijvoorbeeld minder dan 3 op een rij. Of allemaal in dezelfde kleur, darkmode én je kan ze dan groter maken waarmee de tekst niet meer in beeld is :)

Het verschuiven op zich vraagt even oefening maar krijg je vanzelf te pakken…
Dankjewel, dan wacht ik nog even een maand! Met zo veel nieuwe mogelijkheden ga ik er vanuit dat het hele organiseersysteem nieuw is en dus hopelijk in de basis al makkelijker werkt.
Ik wacht af!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-09 23:15
Mede-tweakers geven hoop dat in IOS 18 straks het beter werkt. Zelf nog niet uitgeprobeerd, omdat IOS18 nog in beta is en ik liever geen beta's draai op dingen waar ik te afhankelijk van ben.

Je kunt nu al een (bluetooth) muis aan je iPhone koppelen, maar geen idee of het slepen er een fijnere ervaring op gaat worden.
Bedienen vanaf een (Linux/Windows) pc kun je vergeten. Apple houdt graag de iPhone gesloten uit veiligheidsoverweging (en stukje eigen belang) en is al helemaal niet toeschietelijk richting spul buiten hun ecosysteem.
Er komt met IOS 18 en macOS 15 wel een manier om je iphone te benaderen (al gaan ze dat in de EU uitstellen...), maar dat gaat een stapje verder. Je bediend/mirrord het scherm niet, je roept IOS en de software rechtstreeks aan. Dus apps herschikken gaat niet. (Hadden ze wel kunnen maken natuurlijk, locatie van app plaatjes is ook gewoon data.)

Dus, gewoon mee leven dat het vervelend werkt en hopen dat met IOS 18 het prettiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
PrimusIP schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:40:
[...]

Mede-tweakers geven hoop dat in IOS 18 straks het beter werkt. Zelf nog niet uitgeprobeerd, omdat IOS18 nog in beta is en ik liever geen beta's draai op dingen waar ik te afhankelijk van ben.

Je kunt nu al een (bluetooth) muis aan je iPhone koppelen, maar geen idee of het slepen er een fijnere ervaring op gaat worden.
Bedienen vanaf een (Linux/Windows) pc kun je vergeten. Apple houdt graag de iPhone gesloten uit veiligheidsoverweging (en stukje eigen belang) en is al helemaal niet toeschietelijk richting spul buiten hun ecosysteem.
Er komt met IOS 18 en macOS 15 wel een manier om je iphone te benaderen (al gaan ze dat in de EU uitstellen...), maar dat gaat een stapje verder. Je bediend/mirrord het scherm niet, je roept IOS en de software rechtstreeks aan. Dus apps herschikken gaat niet. (Hadden ze wel kunnen maken natuurlijk, locatie van app plaatjes is ook gewoon data.)

Dus, gewoon mee leven dat het vervelend werkt en hopen dat met IOS 18 het prettiger is.
Thanks, ik ben nu wel benieuwd hoe het gaat als ik een muis koppel. Maar waarschijnlijk wacht ik even tot iOS 18!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:29
iOS 17.6.1 net uit

https://developer.apple.c...ipados-17_6-release-notes

Deze update bevat belangrijke probleemoplossingen en verhelpt een probleem dat ertoe leidde dat geavanceerde gegevensbescherming niet kon worden ingeschakeld of uitgeschakeld

[ Voor 117% gewijzigd door NielsTn op 07-08-2024 20:04 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:15
PrimusIP schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:40:
[...]

Er komt met IOS 18 en macOS 15 wel een manier om je iphone te benaderen (al gaan ze dat in de EU uitstellen...), maar dat gaat een stapje verder. Je bediend/mirrord het scherm niet, je roept IOS en de software rechtstreeks aan.
Heb je hier iets meer info over? Bv een term waarop ik kan zoeken of een linkje naar een artikel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06:57
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:28:
[...]

Heb je hier iets meer info over? Bv een term waarop ik kan zoeken of een linkje naar een artikel?
https://www.macrumors.com/guide/iphone-mirroring/

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
NielsTn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:03:
iOS 17.6.1 net uit

https://developer.apple.c...ipados-17_6-release-notes

Deze update bevat belangrijke probleemoplossingen en verhelpt een probleem dat ertoe leidde dat geavanceerde gegevensbescherming niet kon worden ingeschakeld of uitgeschakeld
Sinds de meest recente versie van iOS 17.6.1 merk ik dat (vooral Safari) het wel heel veel energie trekt uit de batterij. Ik gebruik mijn iPhone niet meer dan anders. Meer mensen last van?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:38
THE_BASE schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:00:
[...]

Sinds de meest recente versie van iOS 17.6.1 merk ik dat (vooral Safari) het wel heel veel energie trekt uit de batterij. Ik gebruik mijn iPhone niet meer dan anders. Meer mensen last van?
Nope geen last van zowel op iPhone als iPad, maar ik sluit mijn tabs ook na 24 uur(ingesteld in de safari opties).
Dus bij mij blijft er ook weinig tabs open uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:52:
[...]

Nope geen last van zowel op iPhone als iPad, maar ik sluit mijn tabs ook na 24 uur(ingesteld in de safari opties).
Dus bij mij blijft er ook weinig tabs open uiteindelijk.
Ik sluit tabs altijd direct, dwangmatig dingetje, maar kan ook wat anders zijn dan Safari. Wacht wel op een update. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

Audione0

Strijdt der titanen

Goedenavond,

Ik heb een vreemd dingetje. Sinds de laatste ios update herkend zowel mijn windows pc als mijn macbook pro M2 mijn iphone 15 pro niet meer.

Wat ik geprobeerd heb:

- Apple devices opnieuw geïnstalleerd (Windows 11)
- Zowel Icloud en Itunes opnieuw geinstalleerd (Windows 11)
- IPhone hard reset
- iOS opnieuw geïnstalleerd en back-up teruggezet.

Niets helpt...

Edit: de IPhone wordt wel gewoon opgeladen als ik de USB-C in de pc/Mac stop en daar de iPhone aan hang.

[ Voor 21% gewijzigd door Audione0 op 12-08-2024 22:28 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Audione0 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:21:
Goedenavond,

Ik heb een vreemd dingetje. Sinds de laatste ios update herkend zowel mijn windows pc als mijn macbook pro M2 mijn iphone 15 pro niet meer.

Wat ik geprobeerd heb:

- Apple devices opnieuw geïnstalleerd (Windows 11)
- Zowel Icloud en Itunes opnieuw geinstalleerd (Windows 11)
- IPhone hard reset
- iOS opnieuw geïnstalleerd en back-up teruggezet.

Niets helpt...

Edit: de IPhone wordt wel gewoon opgeladen als ik de USB-C in de pc/Mac stop en daar de iPhone aan hang.
Andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

Audione0

Strijdt der titanen

Ja. 3 verschillende

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Er is een re-release van 17.6.1. Als je hem al hebt dan krijg je hem niet via je telefoon. Aangesloten op Mac of pc kun je hem wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobe1966
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

tobe1966

Xperia X10 mini

Iemand een suggestie hoe je de datum op je home screen kan krijgen? De agenda icoon van Apple ken ik, maar gebruik Google agenda en die geeft niet de dag aan maar altijd 31 helaas.

Toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tobe1966 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:56:
Iemand een suggestie hoe je de datum op je home screen kan krijgen? De agenda icoon van Apple ken ik, maar gebruik Google agenda en die geeft niet de dag aan maar altijd 31 helaas.
Met een widget zou het kunnen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:29
Heeft iemand enig idee hoe ik deze melding nu kan oplossen
Wanneer ik via mijn smartphone systeem een snapshot stuur van bijv een camera (afbeelding) krijg ik de volgende error en laad de telefoon / whatsapp geen preview / thumbnail
Ditzelfde heb ik ook met Telegram
Als ik via m’n werk telefoon een normale afbeelding verstuur via whatsapp krijg ik wel een voorbeeld

iPhone 14 Pro Max ios17 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxDvq3P2Trmd_BT876lTYu1KKKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zghmnrUHCf6fm5lXHdc0KNp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:29
Mogelijk is hier iemand met een oplossing voor mijn probleem. Ik krijg het niet voor elkaar met ouderlijk toezicht om het zo in te stellen dat mijn kids wel gratis apps kunnen downloaden en reeds aangeschafte apps kunnen bijwerken zonder telkens iedere keer een wachtwoord in te voeren. Na update 100+ voor Roblox/Hello Kitty/Toca Boca ben ik er wel klaar mee. Het enige dat ik eigenlijk wil behouden is dat ze geen aankopen kunnen doen met mijn cc en er bepaalde restricties op apps zitten (<12 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 16:39
Naast iOS 18 is ook iOS 17.7 uitgekomen.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
Ik wil de *.ipsw van IOS 17.7 voor een iPhone 12 graag downloaden, maar deze staat hier nog niet bij https://ipsw.me/iPhone13,2 . Terwijl hij op de iPhone zelf wel wordt aangeboden. Daar is echter te weinig vrije ruimte voor een OTA update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
Zojuist de ipsw van https://ipsw.dev/download/iPhone13,2/21H16 gedownload en geïnstalleerd. Deze staat vermeld als RC en is volgens mij dezelfde versie als Apple pushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 23:43
Hallo,

Ik heb een bijzonder probleem (althans dat vind ik zelf).
Als ik de mail app op de iphone of ipad open dan heeft hij bij alle accounts meerdere regels alleen laten die niet zien wat de mail is. Zie foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Or6Rmg3UABrtIIMKWAwCo0VkMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtMQ2pAB8UXi6vcHS5KCDSf9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de desbetreffende devices al opnieuw opgestart zelf op de harde wijze. Helaas dat brengt geen soelaas.
Het zijn ook devices in gebruik bij verschillende personen binnen ons gezin. Lopend op verschillende ios versies.
Totaal aantal mail accounts: 6
Ik heb spark mail geinstalleerd en daar 2 accounts op gezet. Daar heb ik geen probleem.

1 account zie ik dat in de prullebak dik 180.000 berichten zitten. voornamelijk spam.
Deze zit niet in de spark mail. Kan het zijn dat de apple mail app niet zoveel berichten aan kan?

Ik durf niet zo goed om de apple mail app te verwijderen en opnieuw erop te zetten.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? En beter nog wat de oplossing kan zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door zeve op 23-09-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ook hier een vreemd probleem. Geldt trouwens niet alleen voor mijn iPhone, maar ook voor Apple Watch en Macbook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPV49yG4ggTMAn_fmjwVm-9SDzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hU0k02Vo2r3OWWUoOXjMRMxa.png?f=fotoalbum_large

Ik heb me 'unenrolled' uit beta updates na installeren RC op iPhone en Apple Watch. Public beta zie ik inderdaad niet meer, maar nog wel developer betas. Ik ben me overigens ook niet bewust van inschrijven voor developer betas. Ik heb al contact gehad met Apple support, maar die snappen (nog) niet wat ik bedoel. Ik vind het irritant dat dit niet weg gaat.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
Hoezo je ziet nog wel developer beta's. dit is alleen een scherm om beta aan of uit te zetten(In jou geval dus uit).
Zie je bij het vorige scherm nu een update naar ios18?, want dit scherm zegt niks verder.

[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 23-09-2024 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuI-vR5bRiOR7t4o8xgfsXc49JE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JWB9xaHAAOraJXuzlg95IGhP.png?f=fotoalbum_large

Ik ben unenrolled van beta. En toch zie ik dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zapato schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:01:
[Afbeelding]

Je bent niet unenrolled. Anders staat er achter "Beta Updates" -> UIT.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zapato schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:01:
[Afbeelding]

Zoals Tylen al zegt, hij staat niet op uit. Je vorige screenshot stond wel op uit. Maar dan moet je nog steeds wachten op een volgende reguliere update voor je écht helemaal uit de beta bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ik ben echt unenrolled. Ik zie ook geen public bèta’s meer. Maar dus nog wel developer bèta’s. Ik vind dat niet logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zapato schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:55:
Ik ben echt unenrolled. Ik zie ook geen public bèta’s meer. Maar dus nog wel developer bèta’s. Ik vind dat niet logisch.
Volgens het plaatje lijk je op dev 18.1 te zitten. Daar kun je nog niet uit stappen omdat er nog geen publieke beta is, laat staan een reguliere.

Je kunt wel downgraden, maar dat is iets meer moeite en gaat niet OTA. Hier leggen ze het uit: https://www.iculture.nl/t...ere-firmware-installeren/

[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 23-09-2024 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4AaN94_UQg9wrGZQRztfXBLsxs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aAVtz8bJ6bZav4JgT0F8TMMQ.png?f=fotoalbum_large

Ik zit op 18.0. Ik zie dit overigens ook op mijn MacBook, terwijl ik daarop nooit een beta heb geïnstalleerd.

Op Reddit lees ik dat er een speciale website voor developer betas is (waar ik nog nooit ben geweest) en dat je er zelfs voor moet betalen. Dat laatste doe ik zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zapato schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:21:
[Afbeelding]

Ik zit op 18.0. Ik zie dit overigens ook op mijn MacBook, terwijl ik daarop nooit een beta heb geïnstalleerd.

Op Reddit lees ik dat er een speciale website voor developer betas is (waar ik nog nooit ben geweest) en dat je er zelfs voor moet betalen. Dat laatste doe ik zeker niet.
Als die geplaatste screenshot van 12.00 uur van jouzelf is zit je op dev beta 18.1. Je kunt dat op een andere manier checken: kijk bij Instellingen, dan zie je waarschijnlijk de optie “Apple Intelligence”. Dan zit je zéker op 18.1.

Nog een check is: Instellingen> Algemeen >Info

Dat met inschrijven, speciale pagina’s en ervoor betalen is hoe dat vroeger ging maar nu niet meer. Het kan nu per ongeluk gebeurd zijn door alleen aan te vinken in dat menuutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Dennisdn schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:23:
[...]

Als die geplaatste screenshot van 12.00 uur van jouzelf is zit je op dev beta 18.1. Je kunt dat op een andere manier checken: kijk bij Instellingen, dan zie je waarschijnlijk de optie “Apple Intelligence”. Dan zit je zéker op 18.1.

Nog een check is: Instellingen> Algemeen >Info

Dat met inschrijven, speciale pagina’s en ervoor betalen is hoe dat vroeger ging maar nu niet meer. Het kan nu per ongeluk gebeurd zijn door alleen aan te vinken in dat menuutje.
Alle geplaatste screenshots zijn van mijn telefoon. Ik zit op 18.0 en heb ook nooit 18.1 geïnstalleerd. Na installeren 18.0 beta RC heb ik me uitgeschreven van beta updates.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b31B_8HlxnSVhfzDPOOHHWXl2CU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u8qqW3dx1lembXtWRAs8pASn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zapato schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:36:
[...]

Alle geplaatste screenshots zijn van mijn telefoon. Ik zit op 18.0 en heb ook nooit 18.1 geïnstalleerd. Na installeren 18.0 beta RC heb ik me uitgeschreven van beta updates.

[Afbeelding]
Dan is de oplossing simpel: alles op uit zetten en wachten op de volgende update, dan val je terug op de reguliere iOS. Die update zal deze week nog wel komen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Dennisdn schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:38:
[...]

Dan is de oplossing simpel: alles op uit zetten en wachten op de volgende update, dan val je terug op de reguliere iOS. Die update zal deze week nog wel komen verwacht ik.
Er zit niets anders op, maar vreemd blijf ik het vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zapato schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:39:
[...]

Er zit niets anders op, maar vreemd blijf ik het vinden.
Het is ook vreemd, Apple heeft gewoon verwarring veroorzaakt door 2 verschillende bèta’s tegelijk te laten lopen. Op mijn toestel zie ik ook in het ene scherm staan iOS18 en in ander scherm 18.1. Feitelijk klopt dat natuurlijk wel, 18.1 = ook 18. Maar duidelijk is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuur Draak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-08 16:55
Safari crasht op iPadOS 17.7.1 (iPad 6th generation)

Op m’n wat oudere iPad heb ik de laatst beschikbare iPadOS versie geïnstalleerd en nog nooit heb ik een website crash meegemaakt maar de VRT NWS website krijgt het voorelkaar.

Vrt nieuws live blog

Op bovenstaande live blog van de vrt website crasht m’n safari browser. Ervaar geen probleem op telefoon / pc etc.
Na melding gedaan te hebben bij Vrt nws zelf kreeg ik de dooddoener:
“Wij ervaren geen problemen, we adviseren de app”

Ben benieuwd of er meer zijn die hetzelfde ervaren, nieuws sites lees ik graag in m’n Safari browser en wil niet tig apps moeten installeren om van krantje te wisselen. Mijn web kennis is niet groot genoeg om het lek te kunnen detecteren, iets met geheugen dat vol loopt vermoed ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3lU-GEvifCTn1qhv1jZdomvSbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j1gXxarapas90szZQ7pZmYpp.png?f=fotoalbum_large

• Bongoarnhem
Vuur Draak schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:30:
Safari crasht op iPadOS 17.7.1 (iPad 6th generation)

Op m’n wat oudere iPad heb ik de laatst beschikbare iPadOS versie geïnstalleerd en nog nooit heb ik een website crash meegemaakt maar de VRT NWS website krijgt het voorelkaar.

Vrt nieuws live blog

Op bovenstaande live blog van de vrt website crasht m’n safari browser. Ervaar geen probleem op telefoon / pc etc.
Na melding gedaan te hebben bij Vrt nws zelf kreeg ik de dooddoener:
“Wij ervaren geen problemen, we adviseren de app”

Ben benieuwd of er meer zijn die hetzelfde ervaren, nieuws sites lees ik graag in m’n Safari browser en wil niet tig apps moeten installeren om van krantje te wisselen. Mijn web kennis is niet groot genoeg om het lek te kunnen detecteren, iets met geheugen dat vol loopt vermoed ik.

[Afbeelding]
Helpt instellingen>apps>Safari wis instellingen en websitedata als je dat uitvoert?
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste