Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:36
Met 1Password zit je niet vast aan het Apple eco systeem. Helder!
Zo ben ik blij dat ik gebruik maak van Synology Photos. Mocht ik toch eens een keer een Android smartphone willen proberen of eentje voor de kids kan ik/kunnen we toch altijd bij onze foto’s.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 05-06-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:40
Rivanov schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:34:
[...]

Synchronisatie tussen al m'n devices. Privé heb ik enkel Apple. Maar zakelijk heb ik een Windows desktop en notebook en daar wil ik ook bij mijn wachtwoorden kunnen.
Ik leef zakelijk in een gescheiden (Windows) wereld en gebruik ook voor van alles zakelijke accounts. Die paar keer dat ik dan toch op een privé account wil inloggen op een zakelijk device tik ik het wachtwoord wel over en/of gebruik ik 2FA op mijn privé telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41
ChrisM schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:27:
Je kan de Chrome of Edge extensie gebruiken voor iCloud Passwords. Heel handig als je op Mac/iPhone en Windows werkt. Werkt ook op de Mac trouwens, handig als je net die ene website hebt die niet in Safari werkt.
Maar als je geen Chromium browser wilt gebruiken maar Firefox dan werkt dat dus niet.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:16
Kassad schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:17:
[...]

Maar als je geen Chromium browser wilt gebruiken maar Firefox dan werkt dat dus niet.
Dat werkt prima de extensie is er ook voor Firefox.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:46
Weather widget stück?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:28
Niet alleen de widget, de hele app volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Carlos0_0 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:33:
[...]

Dat werkt prima de extensie is er ook voor Firefox.
Serieus? Dat wist ik niet, ik ga meteen zoeken! Dank!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Kassad schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:49:
[...]

Serieus? Dat wist ik niet, ik ga meteen zoeken! Dank!
Sinds kort een nieuwe pc, en ook weer iCloud applicatie geïnstalleerd(vanuit de ms store).
Kon kiezen voor welke browser ik het wou gebruiken, ook Firefox.
Ik heb het niet getest ik gebruik Edge, maar het stond erbij dus je kan het inderdaad eens proberen 👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Agostino schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:26:
[...]

Doet idd niks meer. Status pagina van Apple meldt nu ook het issue inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:23
Agostino schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:26:
[...]

aah, bij mij faalde de shortcut die met 'sunset' werkt. Nu snap ik m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 11:32
Ik wil het liefst geen platform lock-in voor mijn ww en 2fa. Ook is het invoeren van zowel ww als 2fa mi qua gebruikersgemak vele malen beter met 1PW dan Apple, met name op niet-Apple devices. Het geld dat je hiervoor betaalde (want 1PW is zeker niet te goedkoopste in de markt) krijg je ruimschoots terug in tijdwinst. Ik heb echt veel gewisseld tussen Keychain, 1pw en BW maar ben uiteindelijk altijd teruggekomen bij 1PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:19
raidlabs schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:30:
Ik wil het liefst geen platform lock-in voor mijn ww en 2fa. Ook is het invoeren van zowel ww als 2fa mi qua gebruikersgemak vele malen beter met 1PW dan Apple, met name op niet-Apple devices. Het geld dat je hiervoor betaalde (want 1PW is zeker niet te goedkoopste in de markt) krijg je ruimschoots terug in tijdwinst. Ik heb echt veel gewisseld tussen Keychain, 1pw en BW maar ben uiteindelijk altijd teruggekomen bij 1PW.
Ik gebruik die van synology(free), dan kan je gewoon totp codes in diezelfde app laten genereren. op het moment van invullen stopt die hem gelijk in het klembord en kan je hem dus gelijk plakken in het desbetreffende veld.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
beginnen we al een beetje warm te lopen hier voor de allereerste beta van iOS 18 a.s. maandag?

iOS 18 moet de allergrootste nieuwe update gaan worden als ik her en der de verwachtingen lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
_Bailey_ schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:19:
beginnen we al een beetje warm te lopen hier voor de allereerste beta van iOS 18 a.s. maandag?

iOS 18 moet de allergrootste nieuwe update gaan worden als ik her en der de verwachtingen lees.
Ja, meer dan de 11.3GB die iOS17 ons kost? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Ja, meer dan de 11.3GB die iOS17 ons kost? :+
haha, bedoelde meer dat het een oa een flinke UI update zou gaan worden. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Absoluut nieuwsgierig!
We hebben al wel een WWDC-topic, maar die van iOS18 zal maandagavond pas geopend worden denk ik….

[WWDC 2024] Maandag 10 t/m vrijdag 14 juni 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 23:14

Zeker, zoals ieder jaar eigenlijk :9 Als ik mijn homescherm wijzig erger ik mij al jaren dat ik apps niet overal kan plaatsen waar ik wil met tussenruimte dus alleen daar ben ik al blij mee als ik de geruchten mag geloven :+

[ Voor 3% gewijzigd door Erulezz op 08-06-2024 13:53 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
weet niet helemaal of het iOS 17 topic het juiste topic is maar doe toch even een poging.

Schoonmoeders heeft last van spam in de native iOS agenda.

Er is een agenda item aangemaakt voor de komende 30 dagen met een 'onmiddellijke update vereist' - in de content van het agenda item zitten allerlei linkjes naar shady websites. Bij het klikken op 'sla af' verdwijnt het item, maar 2 seconden later is het weer terug.

Het is gelinkt aan de agenda van een @live e-mailadres. In het @live account via outlook (app) en via de browser is het agenda item niet zichtbaar.

Het is ook geen agenda waar je op kunt 'unsubscriben'.
Hoe zouden jullie dit verder troubleshooten :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
SquareOne schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:35:
weet niet helemaal of het iOS 17 topic het juiste topic is maar doe toch even een poging.

Schoonmoeders heeft last van spam in de native iOS agenda.

Er is een agenda item aangemaakt voor de komende 30 dagen met een 'onmiddellijke update vereist' - in de content van het agenda item zitten allerlei linkjes naar shady websites. Bij het klikken op 'sla af' verdwijnt het item, maar 2 seconden later is het weer terug.

Het is gelinkt aan de agenda van een @live e-mailadres. In het @live account via outlook (app) en via de browser is het agenda item niet zichtbaar.

Het is ook geen agenda waar je op kunt 'unsubscriben'.
Hoe zouden jullie dit verder troubleshooten :)?
Heb je deze al geprobeerd (eerste hit op Duckduckgo)?

https://www.macworld.com/...-calendar-virus-spam.html

Wat heb je zelf überhaupt uitgevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Kassad schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:43:
[...]

Heb je deze al geprobeerd (eerste hit op Duckduckgo)?

https://www.macworld.com/...-calendar-virus-spam.html

Wat heb je zelf überhaupt uitgevonden?
Deze heb ik gezien, maar er staat géén subscribed kalender bij de agenda's.
Het is gelinkt aan een @live account.

Edit: ook dit gevolgd, maar er lijkt iets anders aan de hand.
YouTube: How to remove calendar spam on your iPhone — Apple Support

[ Voor 19% gewijzigd door SquareOne op 09-06-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
SquareOne schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:50:
[...]

Dit misschien?
https://answers.microsoft...ed-4637-b0d5-845ae4def58b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
SquareOne schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:50:
[...]

En als je de @live account verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Kassad schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:06:
[...]

En als je de @live account verwijderd?
Dan is het weg.
Account opnieuw toegevoegd, de spam kwam niet direct terug dus dacht dat het opgelost was. Maar dus vanmorgen bericht van schoonmoeders dat het weer terug is.

Het vreemde is dus vooral dat het niet zichtbaar is als ik via de outlook app in het account kijk, of via de mobiele website. Het is enkel zichtbaar in de iOS agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-06 00:26
SquareOne schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Dan is het weg.
Account opnieuw toegevoegd, de spam kwam niet direct terug dus dacht dat het opgelost was. Maar dus vanmorgen bericht van schoonmoeders dat het weer terug is.

Het vreemde is dus vooral dat het niet zichtbaar is als ik via de outlook app in het account kijk, of via de mobiele website. Het is enkel zichtbaar in de iOS agenda.
Mijn vader had daar ook last van. Het agenda item kunnen herleiden naar een e-mailadres. Die in Outlook allemaal geblokkeerd en verwijderd. Toen was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Statz87 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:29:
[...]

Mijn vader had daar ook last van. Het agenda item kunnen herleiden naar een e-mailadres. Die in Outlook allemaal geblokkeerd en verwijderd. Toen was het probleem opgelost.
Oké goed punt, dan kan ik eens proberen. In Outlook via de browser dat adres toevoegen en daar blokkeren?

En zag jij die invite ook niet staan in de Outlook agenda en enkel op iOS? Dat vind ik het meest vreemde.

[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 09-06-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
Dennisdn schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:07:
[...]

Absoluut nieuwsgierig!
We hebben al wel een WWDC-topic, maar die van iOS18 zal maandagavond pas geopend worden denk ik….

[WWDC 2024] Maandag 10 t/m vrijdag 14 juni 2024
Ik zat al klaar om vanavond te refreshen voor de developer beta!

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
SgtElPotato schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:58:
[...]

Ik zat al klaar om vanavond te refreshen voor de developer beta!
Nu het tegenwoordig (sinds COVID?) geen live streams meer zijn maar gewoon opnames (wat ik overigens prima vind) vraag ik me af of je deze stream ook uitgesteld kunt kijken. Dus bv om 19.30 vanaf het begin kijken. Hebben jullie daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
meesje schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:02:
[...]

Nu het tegenwoordig (sinds COVID?) geen live streams meer zijn maar gewoon opnames (wat ik overigens prima vind) vraag ik me af of je deze stream ook uitgesteld kunt kijken. Dus bv om 19.30 vanaf het begin kijken. Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik weet niet of ze dat aan hebben staan op YouTube. Maar volgens mij kun je die stream later starten en vanaf het moment dat ze beginnen kijken wanneer je wilt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:40
meesje schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:02:
[...]

Geen ervaring mee maar kan dit niet via de Apple tv+ app?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:53
Voor zover ik weet kan je niet tijdens de live stream een eerder moment opstarten.
Na de live stream kan je op elk gewenst moment de stream bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
sonderpa schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:13:
Voor zover ik weet kan je niet tijdens de live stream een eerder moment opstarten.
Na de live stream kan je op elk gewenst moment de stream bekijken.
Klopt. Ik merk het nu. Je kunt de stream zelfs niet pauzeren. Dus of live kijken of volledig achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Meer Tweakers last van het probleem dat het toetsenbord niet verschijnt bij het selecteren van de zoekbalk in de app drawer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbEIuCgKbmxBbqdoAPPr9YSSlu8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/43xYTbiwCoHNWAM5NGxSCHw1.gif?f=user_large

Dit is in iOS 17.5.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Yonix schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:48:
Meer Tweakers last van het probleem dat het toetsenbord niet verschijnt bij het selecteren van de zoekbalk in de app drawer?

[Afbeelding]

Dit is in iOS 17.5.1
Nope, werkt hier ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0

[Afbeelding]

Dit is in iOS 17.5.1
Even gekeken aangezien ik app ding nooit gebruik, maar nee komt direct te voorschijn op de privé mobiel(15 pro max).
Ook op de werk mobiel met ios18 beta werkt het gewoon.

Heb je misschien een custom keyboard als swiftkey ofzo geïnstalleerd, misschien dat he hierdoor komt ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Carlos0_0 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:27:
[...]

Even gekeken aangezien ik app ding nooit gebruik, maar nee komt direct te voorschijn op de privé mobiel(15 pro max).
Ook op de werk mobiel met ios18 beta werkt het gewoon.

Heb je misschien een custom keyboard als swiftkey ofzo geïnstalleerd, misschien dat he hierdoor komt ?.
Nope, geen custom keyboard. Apple iPhone 13 mini.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:39
Yonix schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:48:
[...]

Ik heb hier ook met enige regelmaat last van. Zowel op iOS 16 als 17, iPhone XR en iPhone 15 pro. Gewoon native toetsenbord. Lijkt heel random te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:43
Yonix schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:48:
[...]

Geen last van, ook 13 mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:40

[Afbeelding]

Dit is in iOS 17.5.1
Heb ik ook vaak. Even je telefoon aan en uitzetten verhelpt het.

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
hk12nl schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:18:
[...]

Heb ik ook vaak. Even je telefoon aan en uitzetten verhelpt het.
Ik neem aan uit en Aan zetten, andersom gaat vrij lastig als die al aan is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Wij proberen de laatste tijd meer de Berichten all te gebruiken in plaats van WharsApp/Telegram/...

Nu is er één ding dat niet echt lekker werkt en dat is het delen van links of afbeeldingen.

Wanneer ik uit welke app dan ook wil delen naar een persoon, dan wordt die persoon (m'n vrouw) geselecteerd, maar blijft de cirkel laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxWluaJWTGA8W2pGykvmSLckSU0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rbdBE5IJxU4p026akgqM4YY6.jpg?f=user_large

Pas wanneer ik de persoon verwijder en opnieuw zelf invul zijn de gegevens goed geladen lijkt het.

Iemand ideeën? Volgens mij zijn alle telefoonnummers goed ingevuld, maar sta open voor suggesties

Edit: ik zie nu dat de afbeelding iets teveel gecropt is. Nu probeer ik het te reproduceren en lukt het niet...😅

[ Voor 7% gewijzigd door Jan_V op 15-06-2024 10:16 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-06 23:08
Ik heb niet een vraag of dergelijke. Maar wel een tip:

Mensen die een Iphone 12 of ouder hebben, en als je merkt dat hij langzamer begint te worden, of hikups krijgt? Maak een reservekopie, installeer je iphone opnieuw via Itunes > Reservekopie terugzetten > En voila je hebt weer een vlottere Iphone.
Ik had namelijk zelf problemen met foto's maken, dat de camera (oranje teken rechtsboven) dat die heel langzaam ging afsluiten. Toen de DEV versie van IOS 18 geïnstalleerd. Toen naderhand van crashes terug naar IOS 17 gegaan met behulp van Itunes. En voila: Alsof die nieuw uit de winkel komt (zo snel dat alles aanvoelt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Beetje unrelated: Ik heb laatst een Google app geïnstalleerd om oude foto's te digitaliseren. Fantastische app, geweldig resultaat vanaf een iPhone 13 Pro, uit de losse pols in een paar seconden. Die foto's kun je vervolgens exporteren naar bijna alles. Van Google drive, tot Whatsapp, tot gewoon een file op Icloud. Maar één plek waar het niet heen kan: Apple's Photo Library.
Android fans en Apple haters zeuren wel eens over Apple's gesloten systeem, maar Google heeft ook vuile handen. (En dan zijn er wel ergere verhalen dan dit trouwens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
PrimusIP schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 00:14:
Beetje unrelated: Ik heb laatst een Google app geïnstalleerd om oude foto's te digitaliseren. Fantastische app, geweldig resultaat vanaf een iPhone 13 Pro, uit de losse pols in een paar seconden. Die foto's kun je vervolgens exporteren naar bijna alles. Van Google drive, tot Whatsapp, tot gewoon een file op Icloud. Maar één plek waar het niet heen kan: Apple's Photo Library.
Android fans en Apple haters zeuren wel eens over Apple's gesloten systeem, maar Google heeft ook vuile handen. (En dan zijn er wel ergere verhalen dan dit trouwens...)
Vervelend. Kan je niet met een omweg het in Apple photo library krijgen? Eerst naar iCloud bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 00:36:
[...]

Vervelend. Kan je niet met een omweg het in Apple photo library krijgen? Eerst naar iCloud bv?
Zeker kan dat. Ik sla ze gewoon als file op. Vervolgens dump ik ze van de mac in Photos'. Kun je ook vanaf de iphone, maar ik vind dat qua interface minder prettig.
Maar Google had dit ook gewoon zonder omweg kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@PrimusIP welke app is dat dan?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Sinds kort zie ik ge-update apps en kan ik geen apps meer handmatig updaten in de Appstore. Hebben meer mensen dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ja heb ik ook sinds vandaag.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06 23:06
Werkt nog wel

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Zapato schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:34:
Sinds kort zie ik ge-update apps en kan ik geen apps meer handmatig updaten in de Appstore. Hebben meer mensen dat ook?
Hier ziet alles er nog normaal uit. Staan er 3 te wachten voor auto update maar het knopje update staat er nog steeds en werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:34
Goedemorgen, ik ben sinds gister naar IOS na bijna altijd Android gehad te hebben.
Mijn vrouw heeft een iPhone en ik een iPad waar we een gedeelde wachtwoordkluis hebben, dit werkt prima.
Nu heb ik een iPhone gekocht maar krijg je gedeelte wachtwoorden niet te zien. iPad en iPhone hebben dezelfde gebruiker.
Hoe krijg ik dit goed werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:07
@ducolwd Gedeelde kluis is een wachtwoord groep, bedoel je? Elk een eigen Apple id, en dan uitgenodigd om een aantal zelf gekozen wachtwoorden te delen?

Wat bij mij wel eens hielp:
Uit- en inloggen op je Apple account
Een nieuwe groep aanmaken, kan weer met je vrouw (andere naam geven), en dan kwam de oude groep ook naar boven
Heeft jouw telefoon een profiel van je werk? Die kan dat blokkeren.

[ Voor 4% gewijzigd door ChrisM op 23-06-2024 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
@ChrisM bedankt, ik zal even proberen en zoeken.
Het zijn allemaal privé accounts en apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zapato schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:34:
Fwiw:
Normaal gesproken zie je ook een lange lijst met (recent) geupdate apps. Die was bij mij gisteren ook weg :? Dat heb ik nog nooit eerder gehad voorzover ik mij herinner.

Vannacht stond er wel weer één app om te updaten en dat kon ik handmatig doen. Dat is nu de enige app die in de lijst met recente updates staat.

Lijkt nu dus weer normaal bij mij.

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 23-06-2024 09:15 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Help!!!! schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:15:
[...]

[...]

Fwiw:
Normaal gesproken zie je ook een lange lijst met (recent) geupdate apps.
Ik zie de apps die een update gaan krijgen.
Die history lijst heb ik al een tijd niet meer. Ik kan ze alleen zien als ik op ‘Apps’ klik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ziet er nu zo uit bij mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntx9_H1gbcxqI3SjMuoU7R-Xo9E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VhvqZWCyHFTBdDxF5yltgfja.png?f=fotoalbum_large

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
Het staat bij mij in de App Store en dan je profiel aanklikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06 20:32
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:25:
[...]

Ik zie de apps die een update gaan krijgen.
Die history lijst heb ik al een tijd niet meer. Ik kan ze alleen zien als ik op ‘Apps’ klik.
Bij mij is de historie ook weg. Is er wat gewijzigd of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik kan gewoon terug scrollen tot 14 juni, dus bij mij is er niks veranderd.
Ook op de werk mobiel met ios18 beta niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Mijn vermoeden is dat het iets te maken heeft met het gezinshoofd bij delen. Volgens mij is daar iets mee gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivian1989
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-05 17:24
Hier ook aan de hand. Ben ook gezinshoofd. Inmiddels zie ik weer app updates op de iPhone. Op de iPad verdwijnt de hele app store als ik beperkingen aan zet, ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-02 02:21
Hoi Tweaks,
Weten jullie misschien hoe je van dit weer een zichtbare locatie kan maken? Mijn vriendin is al haar zoek mijn vrienden “kwijt”. Ik weet niet waar ik dit zou kunnen vinden.

Dit zie ik,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62pP53HZxMud6ABNO9R1NQ5y-QY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkGnCZWCN0cSPq2W17m6VDS6.jpg?f=fotoalbum_large

En dit ziet zij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YksLpMENeRBjgEKWPI_Q-9sYxhI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8cicxmntsa7uuP2UhWj2qBnI.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door heppe01 op 25-06-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ik heb mijn werk loctie in mijn eigen contact card geüpdatet met de locatie voor het nieuwe project. Maar zelfs nu na 2 dagen is het niet zichtbaar in maps. Die blijft zeggen: add work address

Ik heb het adres al eens helemaal uit mijn contact gegooid maar ook dat hielp niet. Mijn home adres werk wel. Ook daar duurt de update ervan erg lang maar alas, die wekt

Iemand dezelfde ervaring of een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Heeft iemand al ervaring met UTM uit de Appstore?
Ik werd vanuit UTM doorverwezen naar een aantal VM’s. Allemaal trouwens arm64. Ik heb die van Debian geprobeerd maar die geeft gelijk een boot error. Nu dacht ik al te hebben gelezen dat ik een x86 nodig heb?, maar naïef dat ik was dacht ik dat ik vast wel kon gebruiken wat de UTM app zelf aanbood.
Weet iemand hier een specifieke Linux distro die ook echt werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 09:24
Ik ben recent overgestapt van de S24 Ultra naar de 15 Pro Max. Klopt het dat Ontvang pushnotificaties in de browser niet werkt via Safari en Chrome op iOS?

Ik krijg namelijk de melding Je huidige browser ondersteunt geen pushnotificaties op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
DM89 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:45:
Ik ben recent overgestapt van de S24 Ultra naar de 15 Pro Max. Klopt het dat Ontvang pushnotificaties in de browser niet werkt via Safari en Chrome op iOS?

Ik krijg namelijk de melding Je huidige browser ondersteunt geen pushnotificaties op Tweakers.
Werkt hier op iOS 17 met safari. Krijg gewoon direct de melding dat het geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:08:
[...]

Werkt hier op iOS 17 met safari. Krijg gewoon direct de melding dat het geactiveerd is.
Vreemd, ik krijg alleen Je huidige browser ondersteunt geen pushnotificaties te zien, weet niet wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
DM89 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:29:
[...]

Vreemd, ik krijg alleen Je huidige browser ondersteunt geen pushnotificaties te zien, weet niet wat ik fout doe.
Dat staat er bij mij ook en het schuifje staat uit, kan je schuifje niet gewoon aanzetten?.
Ik zelf heb uitstaan als nog omdat ik niet van notificaties houd, en al helemaal niet nodig vind van nieuws websites :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Carlos0_0 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:35:
[...]

Dat staat er bij mij ook en het schuifje staat uit, kan je schuifje niet gewoon aanzetten?.
Ik zelf heb uitstaan als nog omdat ik niet van notificaties houd, en al helemaal niet nodig vind van nieuws websites :).
Schuifje staat aan maar melding blijft ook staan, ontvang geen push notificatie als ik een nieuwe bericht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 13:46

PeaceNlove

Deugleuter

DM89 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:45:

Heb je de website wel gepinned op je homescreen? Dat eerst doen, vervolgens vanaf je gepinde webpage op je homescreen starten en dan kan je pushnoficaties ingeschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
PeaceNlove schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:40:
[...]

Heb je de website wel gepinned op je homescreen? Dat eerst doen, vervolgens vanaf je gepinde webpage op je homescreen starten en dan kan je pushnoficaties ingeschakelen.
Bedankt voor de tip, dit gedaan en de melding is weg.. vlak hiervoor ook nog onderstaande gevonden.

https://www.xda-developer...ari-notifications-iphone/

Wel raar dat het op deze manier moet 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 13:46

PeaceNlove

Deugleuter

DM89 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:44:
[...]

Bedankt voor de tip, dit gedaan en de melding is weg.. vlak hiervoor ook nog onderstaande gevonden.

https://www.xda-developer...ari-notifications-iphone/

Wel raar dat het op deze manier moet 😅
Welkom bij Apple ;)
Krijg je nu een pushnotificatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
PeaceNlove schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:45:
[...]

Welkom bij Apple ;)
Krijg je nu een pushnotificatie?
Ja, het werkt nu.

Heb nog mijn twijfels of ik bij Apple blijf hoor, mijn vriendin wil sowieso een iPhone, ik twijfelde maar heb er nu een maar als het niet bevalt gaat deze naar mijn vriendin en ik terug naar de S24 Ultra. Heeft allemaal zijn voor en nadelen, zit vooral in kleine dingen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik wil graag facetime aanzetten, maar ik heb geen facetime in mijn instellingen staan.
Ik had al even gezocht en ergens iets gevonden over schermtijd-toegang, maar ook daar geen facetime.
Ook als ik zoek op facetime vind ik niks in instellingen.

Weet iemand raad?

Edit:
Blijkbaar had ik de app verwijderd, lekker handig...

[ Voor 22% gewijzigd door rinkel op 18-07-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Huh, heb ik iets gemist? App Store Zoek is ineens volgebouwd met dikke banners met categorieën. Geloof niet dat dit er gisteren was?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
THE_BASE schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:12:
Huh, heb ik iets gemist? App Store Zoek is ineens volgebouwd met dikke banners met categorieën. Geloof niet dat dit er gisteren was?
Ja hier ook

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Krijg er Xiaomi rillingen van. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
THE_BASE schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:23:
[...]

Krijg er Xiaomi rillingen van. :)
Tot je een categorie hebt aangeklikt en erna app store sluit en weg swiped. Erna openen en geen categorieën meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
DM89 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:47:
Ja, het werkt nu.

Heb nog mijn twijfels of ik bij Apple blijf hoor, mijn vriendin wil sowieso een iPhone, ik twijfelde maar heb er nu een maar als het niet bevalt gaat deze naar mijn vriendin en ik terug naar de S24 Ultra. Heeft allemaal zijn voor en nadelen, zit vooral in kleine dingen voor mij.
Ik heb een Samsung als werk telefoon. Laatste tijd ben ik me steeds meer aan Apple gaan ergeren, maar die Samsung herinnert me er wel aan waarom ik vroeger naar iPhone ben gegaan. Het zou voor mij de ervaring al verbeteren als Samsung die eigen schil van Android weg zou halen en niet met die bloatware aan zou komen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
PrimusIP schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 03:08:
[...]

Ik heb een Samsung als werk telefoon. Laatste tijd ben ik me steeds meer aan Apple gaan ergeren, maar die Samsung herinnert me er wel aan waarom ik vroeger naar iPhone ben gegaan. Het zou voor mij de ervaring al verbeteren als Samsung die eigen schil van Android weg zou halen en niet met die bloatware aan zou komen zetten.
Off topic maar je kan toch een andere launcher installeren? Ik heb de Microsoft launcher op mijn werk Samsung en dan merk je weinig van Samsung. Het wordt er bijna acceptabel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:28
PrimusIP schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 03:08:
[...]

Maar die Sangsung-schil is inmiddels wel veel beter dan vroeger, en voegt echt nuttige dingen toe aan de kale Android-ervaring. Ik zou juist geen Google Pixel willen vanwege de beperkingen daarvan.
En de bloatware valt ook wel mee. Tegenwoordig alleen Facebook en Linkedin geloof ik. En Microsoft-apps, maar dat komt ook vanwege de goede integratie van OneUI met Windows. Je kunt die apps ook heel eenvoudig verwijderen, of er bij de setup van de telefoon voor kiezen bepaalde apps niet te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De offtopic discussie over Apple Maps Look Around is naar de TC verplaatst. Laten we het vriendelijk houden, en ontopic over ervaringen met en discussie over iOS 17.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-06 00:25
Wat is de TC? Ik kom niet zo vaak op het forum en ben nieuw in het iOS-gedeelte (sinds een paar dagen iOS-gebruiker), dus ik weet niet wat een TC is.

[ Voor 83% gewijzigd door TheVivaldi op 23-07-2024 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

TheVivaldi schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:41:
Wat is de TC? Ik kom niet zo vaak op het forum en ben nieuw in het iOS-gedeelte (sinds een paar dagen iOS-gebruiker), dus ik weet niet wat een TC is.
offtopic:
TrashCan, een subforum waar we alle verwijderde reacties naartoe verplaatsen (en niet alleen binnen iOS).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-06 00:25
Daedalus schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:46:
[...]
TrashCan, een subforum waar we alle verwijderde reacties naartoe verplaatsen (en niet alleen binnen iOS).
Oké, bedankt voor de verduidelijking. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Had hem eigenlijk niet meer verwacht, het was zo stil. Maar iOS 17.6 is er. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 23:32
Nvmnd

[ Voor 94% gewijzigd door NielsTn op 30-07-2024 07:26 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-06 11:22
Is het mogelijk om 17.5.1 te downgraden?

Reden hiervoor dat sinds het installeren van de 17.5.1 update op mn Iphone 11, ik vaak geen verbinding met internet heb terwijl er 4 streepjes bereik staan vermeld. Na 1 minuut in vliegtuigmodus gaat dit korte tijd goed en daarna weer hetzelfde.

Ook vallen telefoongesprekken weg en/of men kan mij niet horen of ik hen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
Jcrs7 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:39:

Reden hiervoor dat sinds het installeren van de 17.5.1 update op mn Iphone 11, ik vaak geen verbinding met internet heb terwijl er 4 streepjes bereik staan vermeld. Na 1 minuut in vliegtuigmodus gaat dit korte tijd goed en daarna weer hetzelfde.

Ja dat kan nog. Op dit moment wordt 17.5.1 nog door Apple ‘gesigned’. Feitelijk betekent dit dat je ‘m nog mag installeren. Zal niet lang meer duren overigens, dus wacht niet te lang.

Hier kun je de restore files downloaden en dan herstellen via Mac of PC: https://www.iclarified.co...e-firmware-files-from/amp

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Jcrs7 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:39:

Je heb geen kpn toevallig als provider ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:22:
[...]

Ja dat kan nog. Op dit moment wordt 17.5.1 nog door Apple ‘gesigned’. Feitelijk betekent dit dat je ‘m nog mag installeren. Zal niet lang meer duren overigens, dus wacht niet te lang.

Hier kun je de restore files downloaden en dan herstellen via Mac of PC: https://www.iclarified.co...e-firmware-files-from/amp
Dankjewel! Dus ik kan via de link de iphone een versie terugzetten?
Carlos0_0 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:23:
[...]

Je heb geen kpn toevallig als provider ?
Ik heb een kpn simkaartje erin, en een esim via simyo. Dus ja, beiden gaan via kpn provider!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Jcrs7 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:28:
[...]

[...]

Ik heb een kpn simkaartje erin, en een esim via simyo. Dus ja, beiden gaan via kpn provider!
Staat 5G aan? Probeer op 4G, dat werkt top en is toch snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Jcrs7 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:28:
[...]

[...]

Bericht gemist dat kpn problemen al weer heeft met de ouwe iphone 11 ?, hadden ze paar jaar terug ook.

nieuws: KPN-klanten met iPhone 11 of 12 melden sinds begin juni 4G- of 5G-sto...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jcrs7
SuperVeloce schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:36:
[...]

Staat 5G aan? Probeer op 4G, dat werkt top en is toch snel
Ik heb geen 5G op de iphone 11.
Carlos0_0 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:14:
[...]

Bericht gemist dat kpn problemen al weer heeft met de ouwe iphone 11 ?, hadden ze paar jaar terug ook.

nieuws: KPN-klanten met iPhone 11 of 12 melden sinds begin juni 4G- of 5G-sto...
Nee inderdaad, dat is ook zo rond de update van 17.5.1 geweest vandaar dat ik deze wilde terugzetten naar 17.5 of 16

Maar ik ga ook nog eens naar kpn bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Jcrs7 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:49:
[...]

Ik heb geen 5G op de iphone 11.

[...]

Nee inderdaad, dat is ook zo rond de update van 17.5.1 geweest vandaar dat ik deze wilde terugzetten naar 17.5 of 16

Maar ik ga ook nog eens naar kpn bellen!
En 17.6? Misschien werkt die wel goed. En ik neem aan dat bij geen succes je daar ook van kunt downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
Ook met kpn klantenservice contact gehad vandaag, maar gaven aan dat dit bekend probleem is en dat eraan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-06 15:04
Jcrs7 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:10:
Ook met kpn klantenservice contact gehad vandaag, maar gaven aan dat dit bekend probleem is en dat eraan gewerkt wordt.
Gewerkt wordt er al 2 maanden aan sinds de problemen eind mei / begin juni zijn ontstaan, maar een concrete oplossing voor het probleem lijkt nog niet in het zicht.
Zie ook dit inmiddels 25 pagina's tellende topic op het forum van KPN waarin tientallen gebruikers deze klachten melden, en naast dit topic zijn er nog vele topics op dat genoemde forum te vinden waar dezelfde problemen staan.
Idem dito voor providers als Simyo die van het KPN netwerk gebruik maken en ook verschillende topics over te vinden zijn.

De oplossing die nu -mogelijk- geboden wordt is een door KPN aangeboden omruil van iPhone11 voor een iPhone13, maar daar wordt vanuit KPN zelf nog niet over gecommuniceerd, enkel een paar gebruikers die aangeven dit aanbod gehad te hebben...

Voor nu maar afwachten, belangrijkste is in ieder geval dat je een 'ticket' hebt laten aanmaken door de klantenservice van KPN

Edit: vervolg op dit onderwerp past denk ik beter thuis in het KPN topic op Tweakers

[ Voor 6% gewijzigd door Kwandoerie op 02-08-2024 21:22 ]

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste