Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:41
Voor mij is de Apple Podcast Player juist de beste.
Elke dag netjes alles op volgorde.
Ik denk dat je even wat moet spelen met de instellingen.

[ Voor 25% gewijzigd door Ronvgs op 14-05-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronvgs schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:58:
Voor mij is de Apple Podcast Player juist de beste.
Elke dag netjes alles op volgorde.
Ik denk dat je even wat moet spelen met de instellingen.
Ja dat is een beetje mijn vraag ook.

Jij hebt bijvoorbeeld mijn voorbeeld niet van de twee podcasts die je aan het luisteren bent?

Het liefst wil ik dus dat de podcast die je aan het luisteren bent en vervangen wordt door een nieuwe die je gaat afspelen automatisch de volgende wordt. Dat is zo bij PocketCasts en de meeste andere podcasts. Die instelling kan ik alleen bij Apple helemaal niet vinden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Ja dan moet je een station aanmaken.
Bij dat tandwiel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZ_JPcWTCxrgHs4GIbwOPGLAVrU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xYe3GmskrCBK8gB8soGBslZL.png?f=fotoalbum_large

Daar voeg je dan een paar podcasts aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronvgs schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:15:
Ja dan moet je een station aanmaken.
Bij dat tandwiel

[Afbeelding]

Daar voeg je dan een paar podcasts aan toe.
Aah dat wist ik niet en is al gelijk een handige tip.
Aan dat station voeg je dan gewoon telkens de podcast toe dit je “ooit” wilt gaan luisteren?

Want dan is dit een beetje vergelijkbaar als hoe ik Up-Next gebruik bij PocketCasts

Edit: Handmatig toevoegen lijkt helaas niet te kunnen zo te zien

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 14-05-2024 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
Ja zo ongeveer als je een Podcast volgt dan komen de nieuwe alfleveringen daar vanzelf in.
Je moet het zien als een playlist.
Als je nu tegen Siri zegt “speel podcast” dan komen ze uit het aangemaakte station.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Het valt mij op dat mijn 14pro sinds ios17.5 een stukje langer op de accu loopt, en vooral veel koeler blijft.
Heb ik last van een placebo of ervaren meer gebruikers dit ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:23
Voor wie het ook leuk vindt Retroarch is nu ook beschikbaar in de app store.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:06
Banshee schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:49:
Het valt mij op dat mijn 14pro sinds ios17.5 een stukje langer op de accu loopt, en vooral veel koeler blijft.
Ik merk ook een significant verschil. 17.4 draaide voor geen meter op mijn iPhone 15 Pro.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:56
Banshee schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:49:
Merk hetzelfde inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:39
Jaer schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:10:
Voor wie het ook leuk vindt Retroarch is nu ook beschikbaar in de app store.
Eindelijk! Blijf Delta nog wel de beste vinden voor GB(A). Maar Retroarch is beter voor PS1/X.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Troubling iOS 17.5 Bug Reportedly Resurfacing Old Deleted Photos
After updating their iPhone, one user said they were shocked to find old NSFW photos that they deleted in 2021 suddenly showing up in photos marked as recently uploaded to iCloud. Other users have also chimed in with similar stories. "Same here," said one Redditor. "I have four pics from 2010 that keep reappearing as the latest pics uploaded to iCloud. I have deleted them repeatedly."
Lees verder op MacRumors
Als dit waar is, is het heel verontrustend. Verwijderen is dus niet verwijderen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:15
Heb sinds enige tijd het issue dat, wanneer ik mijn AirPods Pro terug in zijn case doe, de audio op m'n iPhone alsnog door blijft spelen i.p.v. pauzeert.
Dit is niet altijd het geval, maar wel vaak.

Ervaren meerdere dit?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mog schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:06:
[...]

Als dit waar is, is het heel verontrustend. Verwijderen is dus niet verwijderen.
Het verbaasde mij gisteravond dat het nog geen frontpage-artikel is op Tweakers. Als dit écht zo is en geen bugje in de cloud van die gebruikers dan kan dit wel eens heel groot gaan worden....
Rivanov schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:12:
Heb sinds enige tijd het issue dat, wanneer ik mijn AirPods Pro terug in zijn case doe, de audio op m'n iPhone alsnog door blijft spelen i.p.v. pauzeert.

Ervaren meerdere dit?
Ja, is mij afgelopen weekend ook meerdere keren gebeurd! Dat ik in de supermarkt liep en ineens dacht: wat hoor ik toch de hele tijd uit mijn binnenzak?

[ Voor 38% gewijzigd door Dennisdn op 16-05-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisdn schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:12:
[...]

Het verbaasde mij gisteravond dat het nog geen frontpage-artikel is op Tweakers. Als dit écht zo is en geen bugje in de cloud van die gebruikers dan kan dit wel eens heel groot gaan worden....
Eens. Maar goed, met een lollige klas kan je ook 30 trolls op Reddit hebben. Dus ik neem het nu nog met een korrel zout. Maar dit moet wel uitgezocht worden.

-Edit-

Ik lees het nu op The Verge, die doen normaal gesproken gedegen onderzoek. Hier een van de Reddit threads.

[ Voor 25% gewijzigd door Mog op 16-05-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Laatst online: 12:23
SgtElPotato schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:50:
[...]

Eindelijk! Blijf Delta nog wel de beste vinden voor GB(A). Maar Retroarch is beter voor PS1/X.
PPSSPP is er ook ondertussen voor PSP.
Wat vind je beter aan Delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Jaer schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:25:
[...]

PPSSPP is er ook ondertussen voor PSP.
Wat vind je beter aan Delta?
UI / interface vind ik daar prettiger werken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakert2020
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-08-2024
Dennisdn schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:12:
[...]

[...]

Ja, is mij afgelopen weekend ook meerdere keren gebeurd! Dat ik in de supermarkt liep en ineens dacht: wat hoor ik toch de hele tijd uit mijn binnenzak?
Had hem ook geprobeerd te submitten voor op de FP maar dat ging niet want stond nog in de queue. En ondertussen 2 dagen verder en nog niks op de FP gezien. Zal ook wel niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
(very) big if true….

“A bug in iOS 17.5 is apparently causing photos that have been deleted to reappear, and the issue seems to impact even iPhones and iPads that have been erased and sold off to other people.”

https://forums.macrumors....ped-sold-devices.2426698/

Clusterfuck next level

[ Voor 45% gewijzigd door _Bailey_ op 17-05-2024 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

_Bailey_ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:42:
(very) big if true….

“A bug in iOS 17.5 is apparently causing photos that have been deleted to reappear, and the issue seems to impact even iPhones and iPads that have been erased and sold off to other people.”

Clusterfuck next level
Zie de berichten boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:45:
[...]

Zie de berichten boven je ;)
Spuit 11.... Ik ben het! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:07
Het valt me net op dat de satellietbeelden in Apple Maps veranderd zijn, geen 3D meer ook. Ligt dat aan mij, heb ik me dat verbeeld of zijn het andere beelden?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43
Kassad schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:40:
Het valt me net op dat de satellietbeelden in Apple Maps veranderd zijn, geen 3D meer ook. Ligt dat aan mij, heb ik me dat verbeeld of zijn het andere beelden?
Fly-over en 3D doen het bij mij in bv Rotterdam gewoon. iOS 17.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:07
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:42:
[...]

Fly-over en 3D doen het bij mij in bv Rotterdam gewoon. iOS 17.5
In Amersfoort is het weg, weet zo goed als zeker dat ik het had.. ik zie idd dat het op andere plekken wel beschikbaar is. Er lijkt ander kaart materiaal gebruikt te zijn in Amersfoort.

[ Voor 18% gewijzigd door Kassad op 19-05-2024 08:35 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:40
Ik besefte me laatst dat ik altijd maar 'gewoon' de standaard camera en foto's app gebruik van iOS. Bestaan er eigenlijk wel alternatieven behalve de foto's app van Google? Is het überhaupt mogelijk om die ook als standaard in te stellen?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:45

_AN

Volgens mij Camera- en fotoapp niet. Wel Browser en emailclient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Rivanov schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:12:

Ervaren meerdere dit?
Ja had ik ook.
Ik op een 14pro met app1 had last, mijn dochter met app2 op 14pro niet.
Ik heb mijn AirPods Pro verwijderd en opnieuw gekoppeld. Hierna heb ik het (nog) niet meer ervaren. We wachten het even af, want dit was soms best vervelend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
_Bailey_ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:42:
(very) big if true….

Clusterfuck next level
Dit is wel ernstig, dan zouden anderen ineens jouw foto’s hebben :X
Wel raar overigens, full wipe is full wipe zou je zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:14
Banshee schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:05:
[...]

Dit is wel ernstig, dan zouden anderen ineens jouw foto’s hebben :X
Wel raar overigens, full wipe is full wipe zou je zeggen.
Aldus 1 user op Reddit.

9to5mac zegt:
Update, May 17, 2024:
While a user on Reddit claimed that their old photos resurfaced on an iPad they sold, I have reason to believe that this claim is not true.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:14
Kassad schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:23:
[...]

In Amersfoort is het weg, weet zo goed als zeker dat ik het had.. ik zie idd dat het op andere plekken wel beschikbaar is. Er lijkt ander kaart materiaal gebruikt te zijn in Amersfoort.
In ieder geval ligt dit niet aan iOS 17.5.

Ik zit i.v.m. vakantie nog op iOS 17.4.1 en ik heb ook geen 3D beelden meer van Amersfoort terwijl ik 100% zeker weet dat die er in het verleden wel geweest zijn.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-06 22:32
iOS 17.5.1 is uit:
This update provides important bug fixes and addresses a rare issue where photos that experienced database corruption could reappear in the Photos library even if they were deleted.
Dus als er foto’s in je library stonden zonder verwijzing in de database zorgde 17.5 ervoor dat deze weer verschenen in je library. Denk dat deze update de foto’s in dit geval niet meer in je library zet maar definitief verwijderd.

[ Voor 34% gewijzigd door Erulezz op 20-05-2024 19:31 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:14
Excuses

[ Voor 98% gewijzigd door Zapato op 20-05-2024 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Apple Releases iOS 17.5.1 With Fix for Reappearing Photos Bug
https://www.macrumors.com...es-ios-17-5-1-photos-bug/

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-06 16:21

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Weet iemand hoe je de WIFI netwerken kunt inzien waarmee je eerder bent verbonden op je iPhone in IOS én dat je ze daarna ook kan verwijderen en/of aanpassen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
haagsepracht schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:17:
Weet iemand hoe je de WIFI netwerken kunt inzien waarmee je eerder bent verbonden op je iPhone in IOS én dat je ze daarna ook kan verwijderen en/of aanpassen?
Instellingen —> Wifi —> rechts boven wijzig.

Aanpassen gaat niet echt ieder geval het wachtwoord niet, maar dat merkt die van zelf als het wachtwoord fout is.
Dan komt die met scherm als je probeert te verbinden om het wachtwoord opnieuw in te vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-06 16:21

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Carlos0_0 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:23:
[...]

Instellingen —> Wifi —> rechts boven wijzig.

Aanpassen gaat niet echt ieder geval het wachtwoord niet, maar dat merkt die van zelf als het wachtwoord fout is.
Dan komt die met scherm als je probeert te verbinden om het wachtwoord opnieuw in te vullen.
Die knop was me nog niet opgevallen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:29
Ik heb telkens dat als ik de push notificaties aanzet in de 'webapp' hij na een aantal dagen ineens geen push notificaties meer stuurt. Bijvoorbeeld bij Tweakers en iCulture. Zowel op de iPhone als op de MacBook. Even de toggle voor notificaties aan en uitzetten lost dit probleem op.

Meer mensen hier last van? Is er een instelling oid die ik over het hoofd zie?

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
hk12nl schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:12:
Ik heb telkens dat als ik de push notificaties aanzet in de 'webapp' hij na een aantal dagen ineens geen push notificaties meer stuurt. Bijvoorbeeld bij Tweakers en iCulture. Zowel op de iPhone als op de MacBook. Even de toggle voor notificaties aan en uitzetten lost dit probleem op.

Heb ik ook. Ook het toetsenbord werkt niet goed in webapps. Woordsuggestiebalk blijft leeg of toont alleen maar 1 letter. De toetsaanslagen, de toetsen die even groot opspringen, stopt geheel. En wanneer ik wissel naar het toetsenbord voor getallen, gebeurt er op het scherm niets; het gewone toetsenbord met alle letters blijft zichtbaar.
Alles werkt op de achtergrond wel. Het is puur visueel dat het toetsenbord gewoon 'vastloopt' en niet meer gerefreshed wordt. Als ik toetsenbord wegklikken en daarna weer in het textvak klik om hem op te laten komen werkt het weer even.
Zie? 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYJbJAelBBVk4Vrct3DB-fkvjI0=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/e4XEEwa7dSTwIwMdJnJLjpCp.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
PS. als je met focus-en en custom homescreens werkt kom je er ook achter dat een webapp maar op 1 homescreen tegelijk kan staan. Ik heb dus meerdere keren tweakers als webapp op mijn telefoon, een voor elke focus waar ik hem wil zien. Ook lekker handig want dan kom je dus op 'andere' pagina's terug als waar je was, want iedere webapp onthoud zijn eigen geschiedenis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is geen bug maar een feature :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Iemand die weet waarom automatisch updaten van apps uit de App Store nooit werkt? "App-updates" bij "Automatische downloads" staat aan op meerdere devices maar na een week staat er altijd weer een bulk aan apps klaar die een update hebben. Dit topic al gevonden maar daar staat ook nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
GK87 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:52:
Iemand die weet waarom automatisch updaten van apps uit de App Store nooit werkt? "App-updates" bij "Automatische downloads" staat aan op meerdere devices maar na een week staat er altijd weer een bulk aan apps klaar die een update hebben. Dit topic al gevonden maar daar staat ook nog geen oplossing.
Bij mij doet die dat vaak in de ochtend tijdens een bakje koffie wanneer ik de apps wil gebruiken.
Heel apart dat dit niet in de nacht wordt gedaan wanneer de telefoon aan de lader hangt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:25

dat is al standaard gedrag sinds de komst van web notificaties en web apps zowel op Mac als op iPhone.
het verschil is wel dat het op mijn Mac af en toe eens beslist om wel te werken.
Ik heb er mij al lang bij neergelegd, het voordeel hiervan is dat je minder notificaties binnen krijgt.
Maar ondanks verschillende bug reports naar apple is het nog steeds niet opgelost. Wordt wel eens dringend tijd dat ze het oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Jan_V schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:36:
[...]

Bij mij doet die dat vaak in de ochtend tijdens een bakje koffie wanneer ik de apps wil gebruiken.
Heel apart dat dit niet in de nacht wordt gedaan wanneer de telefoon aan de lader hangt.
Dit kwam bij doordat ik s nachts niet op de wifi zat.
Sleepfocus had/heeft de wifi niet aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Bij mij doet hij het wel maar niet per dag. Ik heb nu ook apps staan die al drie dagen geleden een nieuwe versie released hebben. Staan netjes in een lijstje. Ik kijk er verder nooit naar. Dus kan niet zeggen hoe lang het normaal staat te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06 20:32
Dit heb ik ook. Bij mij staat de App-updates op automatisch. Als ik mijn iPhone aan de later zet dan update ie de apps. Als ik de iPhone weer van de lader afhaal en nogmaals in de Appstore op mijn profiel na beneden swipe dat zijn er nog veel meer updates maar die heeft die aan de lader kennelijk niet geüpdatet. Waarom niet? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien update die alleen de apps die verplicht een update nodig hebben?, want niet iedere update is direct verplicht te gebruiken van de ontwikkelaar.

Ik doe het eigenlijk altijd handmatig even op updates controleren, installeren drukken, kabel erin en opladen.
Die 2 of 3 seconden die je er mee verliest zijn ook te verwaarlozen(doe dat al jaren eigenlijk).

[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 01-06-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
Carlos0_0 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:16:
Misschien update die alleen de apps die verplicht een update nodig hebben?, want niet iedere update is direct verplicht te gebruiken van de ontwikkelaar.

Ik doe eigenlijk altijd handmatig even op updates controleren, installeren, kabel erin en opladen die 2 of 3 seconden die je er mee verliest zijn ook te verwaarlozen(doe dat al jaren eigenlijk).
Hoezo verplicht? Wie bepaalt dat? Voor de stabiliteit en veiligheid is elke app toch belangrijk om te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:09

Aiii

何これ

Tenzij er een app overhaul of bugfix is waarop ik zit te wachten zie ik geen reden om niet gewoon die updates te laten gebeuren wanneer ze gebeuren. Wat zou ik mij verder druk maken over op welke versie van een app ik zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
Aiii schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:20:
Tenzij er een app overhaul of bugfix is waarop ik zit te wachten zie ik geen reden om niet gewoon die updates te laten gebeuren wanneer ze gebeuren. Wat zou ik mij verder druk maken over op welke versie van een app ik zit?
Misschien voor nieuwe functies in een app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roald1965 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:19:
[...]

Hoezo verplicht? Wie bepaalt dat? Voor de stabiliteit en veiligheid is elke app toch belangrijk om te updaten?
Niet altijd worden er bugfixes gedaan voor de veiligheid, en niet elke stabiliteit update is voor elk toestel even belangrijk(Want andere hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:16:

Ik doe het eigenlijk altijd handmatig even op updates controleren, installeren drukken, kabel erin en opladen.
Die 2 of 3 seconden die je er mee verliest zijn ook te verwaarlozen(doe dat al jaren eigenlijk).
Ik ook, heeft mij al regelmatig een update bespaard waar later wat mee bleek te zijn.

Zoals nu met Flitsmeister bijvoorbeeld. Daar zit Carolay nu achter een betaalmuur maar omdat ik niet geüpdatet heb blijft alles werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Toch gebeurt het soms automatisch hoor. Ik krijg namelijk soms zichtbaar opeens een andere app te zien of ik moet opnieuw inloggen. Dan check ik het update overzicht in de store even en dan zie ik inderdaad dat er recent iets gewijzigd is.

Maar soms staan er ook tientallen updates klaar waarvan sommigen al een paar weken beschikbaar waren. Het lijkt iets willekeurig te zijn, misschien moet de developer daar wel iets voor aangeven of moet een update aan bepaalde eisen voldoen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
Carlos0_0 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Niet altijd worden er bugfixes gedaan voor de veiligheid, en niet elke stabiliteit update is voor elk toestel even belangrijk(Want andere hardware).
Maar wel voor nieuwe functies binnen de app. Dus dan wil ik wel graag als ik in Appstore alles op automatisch heb staan, dat de apps worden geüpdat.
Maar dat is nou juist het probleem.

Gaat niet wat iedereen wil of doet, maar het probleem waarom de iPhone niet alle apps update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLenncelot schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:58:
Toch gebeurt het soms automatisch hoor. Ik krijg namelijk soms zichtbaar opeens een andere app te zien of ik moet opnieuw inloggen. Dan check ik het update overzicht in de store even en dan zie ik inderdaad dat er recent iets gewijzigd is.
Ik heb nog niet gehad dat de app zelf geüpdatet is zonder mijn tussenkomst maar wel regelmatig dat ik sommige apps opnieuw moet inloggen inderdaad. Misschien dat die app bouwer dan wat aan de backend aangepast heeft oid?

De polestar app heeft daar een handje van bijvoorbeeld, geen update geïnstalleerd wel opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Donstil schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:15:
[...]

Ik heb nog niet gehad dat de app zelf geüpdatet is zonder mijn tussenkomst maar wel regelmatig dat ik sommige apps opnieuw moet inloggen inderdaad. Misschien dat die app bouwer dan wat aan de backend aangepast heeft oid?

De polestar app heeft daar een handje van bijvoorbeeld, geen update geïnstalleerd wel opnieuw inloggen.
Diverse apps pushen updates/aanpassingen naar de app zelf. Voor mij het bekendste voorbeeld daarvan WhatsApp. De verandering naar de groene kleuren ipv de std iOS blauwe kleuren was geen app-update maar gewoon gepushed.

Dan is er ook nog de groep apps die de huidige versie onklaar maken waardoor de app gewoon niet te gebruiken is, je MOET updaten. Voorbeeld is ABN.

Ik ben benieuwd hoe lang FM het bij je blijft doen, ik hoop nog lang maar als ik ben bang van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik had het deze week toevallig met de automatische update van Raivo die echt opviel omdat het een negatieve consequentie had. nieuws: Gebruikers van Raivo-2fa-app zijn tokens kwijt na recente iOS-update

Dat was echt wel een automatische update die ik tegenkwam toen ik een totp code nodig had.

Edit: nu ik erover nadenk, die app weigerde op te starten en toen heb ik zelf geüpdatet. Er was wel iets veranderd aan het app icoon en de omschrijving voor de update. Dat was dan wel automatisch of gepusht.

[ Voor 21% gewijzigd door SirLenncelot op 01-06-2024 22:49 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:44:
[...]

Dit kwam bij doordat ik s nachts niet op de wifi zat.
Sleepfocus had/heeft de wifi niet aan staan.
Oh, wat een gekke instelling.
Ik kan deze ook niet vinden in het focus instellingen scherm van Slaap, noch WiFi.
Wordt dit elders ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Jan_V schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:47:
[...]

Oh, wat een gekke instelling.
Ik kan deze ook niet vinden in het focus instellingen scherm van Slaap, noch WiFi.
Wordt dit elders ingesteld?
BIj mij wordt er per Focus onthouden of Wifi/Bluetooth/Etc aan/uit staat. Dus ik moest 1x focus sleep activeren -> wifi aanzetten (kan via het quick menu of gewoon via instellingen->Wifi)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:58
De apps worden wel geüpdatet, maar het gaat verre van meteen. En tweakers zijn ongeduldig, dus die gaan handmatig kijken en dan zien ze “kijk!! Er is nog een app die niet geüpdatet is!!”, maar je had gewoon moeten wachten (want die apps die je nu ziet die nog niet geüpdatet zijn, worden pas over een paar weken bijgewerkt).
Mijn vrouw heeft alles op automatisch staan, al jaren, en als ik daar ga kijken, dan is het echt niet zo dat ze tientallen apps (want ze heeft al maanden niet in de Appstore gekeken) klaar heeft staan om te updaten, maar maar een stuk of 4. (Net nog even gekeken)

Dus.. geduld hebben en er van af blijven (zoals zoveel Apple dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In aanloop naar volgende week dacht ik: laat ik alvast overstappen vanuit de reguliere versie naar de Dev Beta zodat alles dan vloeiend verloopt. Nu rekende ik erop dat er meteen een beta klaar zou staan, maar hij blijft aangeven dat alles up-to-date is.

Klopt het dat de huidige laatste DB gelijk is aan de reguliere 17.5.1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Dennisdn schreef op zondag 2 juni 2024 @ 06:54:
In aanloop naar volgende week dacht ik: laat ik alvast overstappen vanuit de reguliere versie naar de Dev Beta zodat alles dan vloeiend verloopt. Nu rekende ik erop dat er meteen een beta klaar zou staan, maar hij blijft aangeven dat alles up-to-date is.

Yep. 17.5.1 is de nieuwste db

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op zondag 2 juni 2024 @ 07:04:
[...]

Geruststellend :)
Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op zondag 2 juni 2024 @ 07:04:
[...]

17.5.1 is een final. Er loopt op dit moment geen DB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 2 juni 2024 @ 06:54:

Volgende week zal je opnieuw moeten inschrijven denk ik, waar je nu voor kunt inschrijven is het 17 traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:30:
[...]
Volgende week zal je opnieuw moeten inschrijven denk ik, waar je nu voor kunt inschrijven is het 17 traject.
Was het niet zo dan dat je nu helemaal niet meer hoeft te enrollen en gewoon bij de updateinstellingen de beide Beta’s kan kiezen? Zo wel, ook geen probleem :). Ben echt benieuwd naar iOS18!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:45:
[...]

Was het niet zo dan dat je nu helemaal niet meer hoeft te enrollen en gewoon bij de updateinstellingen de beide Beta’s kan kiezen? Zo wel, ook geen probleem :). Ben echt benieuwd naar iOS18!
Je heb inderdaad geen beta profiel meer nodig nee, sinds ios 17 is het gewoon in het instellingen menu aan of uit te zetten.
Ik heb het aan staan op mijn werk telefoon(niet prive), maar vind het al jaren eigenlijk weinig boeiends nog.

Laatste toffe vernieuwingen vond ik de dark modes, nou dat is al wel wat jaren geleden :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:00:
[...]

Je heb inderdaad geen beta profiel meer nodig nee, sinds ios 17 is het gewoon in het instellingen menu aan of uit te zetten.
Ik heb het aan staan op mijn werk telefoon(niet prive), maar vind het al jaren eigenlijk weinig boeiends nog.

Laatste toffe vernieuwingen vond ik de dark modes, nou dat is al wel wat jaren geleden :+ .
Hetgeen waar ik naar uit kijk is dat je in ios18 de app-iconen allemaal dezelfde kleur kan geven. Al dat AI-gedoe vind ik minder spannend :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:45:
[...]

Ik bedoel via instellingen. Daar schijf je het toestel nu in voor het 17 profiel.

Dat zal volgende week ook moeten maar dan voor het 18 profiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kDfoV8tz7zqTCyByeqkiMfX1_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmbYynSXj5tiPd5MtmWXOYGF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 02-06-2024 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:07:
[...]

Hetgeen waar ik naar uit kijk is dat je in ios18 de app-iconen allemaal dezelfde kleur kan geven. Al dat AI-gedoe vind ik minder spannend :)
Oh dat vind ik ook niet zo spannend, elke app mag best zijn eigen kleur hebben.
Zo valt tenminste nog iets op, in plaats dat alles het zelfde lijkt :).
Donstil schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:16:
[...]

Ik bedoel via instellingen. Daar schijf je het toestel nu in voor het 17 profiel.

Dat zal volgende week ook moeten maar dan voor het 18 profiel.

[Afbeelding]
Oh ja dat kan dat je de 1ste keer als ios18 beta uit is, even na beta updates moet gaan en ios18 moet aanvinken.
Want goed ios17 krijgt ook gewoon nog wel een 17.6 update, dus daar zal ook vast nog wel een beta van komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:32:
Oh ja dat kan dat je de 1ste keer als ios18 beta uit is, even na beta updates moet gaan en ios18 moet aanvinken.
Want goed ios17 krijgt ook gewoon nog wel een 17.6 update, dus daar zal ook vast nog wel een beta van komen.
Ja vandaar dat ik het aangeef, dus nu alvast regelen zoals @Dennisdn aanhaalde kan daarmee niet.

Ging overigens prima met de 17 beta, dus dat zal dit jaar ook wel zo zijn, alleen zullen de eerste bèta’s wel weer erg onstabiel zijn dit jaar, als de geruchten over alle veranderingen kloppen gaat er een hoop op de schop namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 02-06-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjjorntjje
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:18
Zijn hier meer mensen bij wie de wekker geen geluid meer maakt ?
nu al twee dagen op rij dat in totaal 8 wekkers niet meer afgaan 's morgens.

vind uitslapen niet erg maar wel als het op een werkdag is :+

dit is op 17.5.1 overigens

[ Voor 6% gewijzigd door Bjjorntjje op 04-06-2024 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
Geen last van gelukkig. 14 Pro Max

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bjjorntjje schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:28:

Nergens last van.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat het volume misschien helemaal omlaag?
Het blijft een raar ding dat de volumeknop de wekker overruled, altijd al zo geweest en daarmee regelmatig geen wekker horen gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjjorntjje
Dennisdn schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:35:
[...]

Het blijft een raar ding dat de volumeknop de wekker overruled, altijd al zo geweest en daarmee regelmatig geen wekker horen gaan....
standaard staat het volume voor bijv. Instagram wel uit maar beltoon volume zit ik nooit aan.
zal er vanavond eens naar kijken.

al lees ik op reddit ook dat er meer mensen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Dennisdn schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:35:
[...]

Btw: Tegenwoordig (was misschien altijd zo?) is dat wel een ‘optie’ die je aan moet zetten: standaard stel je geen ringtone volume (alarm volume ) meer in met de volumeknoppen aan de zijkant.

Ps, wie er verzonnen heeft om de power en volume knoppen tegenover elkaar te zetten mag ook wel een blokje om. Hoe vaak ik niet per ongeluk een screenshot gemaakt heb :+

Ik druk hem hier gewoon slapend uit. Doe je misschien hetzelfde?

[ Voor 8% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 04-06-2024 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:18:

Haha daar heb ik soms ook last van :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjjorntjje
ik zal niet zeggen dat me dat nooit gebeurd is :P

Maar mijn vrouw is een lichte slaper en ik had denk ik wel een trap gekregen na 8 wekkers in twee dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nergens last van geluid gaat gewoon af, al ben ik altijd voor mijn wekker wakker(Dus op zich is geluid niet nodig in mijn geval :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

Welke authenticator app gebruikt men hier voor 2FA? Ik heb Google Authenticator nog altijd maar ik vergeet elke keer de backup als ik een restore op nieuwe iPhone doe, waarbij is alles kwijt ben en opnieuw moet registreren.

Zover ik weet kun je die app niet in de iCloud backup mee laten gaan. Zijn er wel 2FA authenticator apps die dat kunnen zodat ik bij een restore alles intact houdt?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003

Aiii

何これ

JB schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:27:
Welke authenticator app gebruikt men hier voor 2FA? Ik heb Google Authenticator nog altijd maar ik vergeet elke keer de backup als ik een restore op nieuwe iPhone doe, waarbij is alles kwijt ben en opnieuw moet registreren.

Zover ik weet kun je die app niet in de iCloud backup mee laten gaan. Zijn er wel 2FA authenticator apps die dat kunnen zodat ik bij een restore alles intact houdt?
Apple’s eigen Passwords ondersteund 2FA en zet alles netjes in je end to end encrypted backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac

ik gebruik Apple Passwords voor alles niet M$, aangezien dat in iOS zit gaat het mee in je backups/iCloud.

[ Voor 5% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 05-06-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wellicht leg ik het niet goed uit. Ik bedoel het 2FA deel, waarbij je een code/getallenreeks moet aanleveren nadat je ingelogd bent. Voor passwords gebruik ik ook gewoon de Apple tooling.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
JB schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:36:
Wellicht leg ik het niet goed uit. Ik bedoel het 2FA deel, waarbij je een code/getallenreeks moet aanleveren nadat je ingelogd bent. Voor passwords gebruik ik ook gewoon de Apple tooling.
Yep, dat bestaat gewoon in apple passwords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Aiii schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:30:
[...]

Apple’s eigen Passwords ondersteund 2FA en zet alles netjes in je end to end encrypted backups.
Wel? Dan moet ik dat eens checken, want dat heb ik nog niet eerder gezien voor 3rd party accounts.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
JB schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:37:
[...]

Wel? Dan moet ik dat eens checken, want dat heb ik nog niet eerder gezien voor 3rd party accounts.
klik op een bestaand password en dan op 'set up verification code"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:39:
[...]

klik op een bestaand password en dan op 'set up verification code"
Nooit opgevallen :X Dank heren!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V

Ik gebruik al jaren de MS Authenticator hiervoor, op zowel Android als iOS. Het heeft een cloud-sync optie, waardoor je na initieel inloggen weer al je (de meeste) codes hebt.

Ik ziet ook niet heel diep in het Apple ecosysteem, maar wel het MS ecosysteem, vandaar dat deze optie voor mij het meest logisch is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik gebruik BitWarden (self-hosted) hiervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
Gebruik hier 1Password samen met Authy. Alle 2FA staan er bij mij dubbel in (dus in beide applicaties). Mocht er ooit eentje 'wegvallen' heb ik altijd nog een tweede.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Privé gebruik ik die van Apple, of anders via SMS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Privé al sinds jaar en dag 1Password.
Zakelijk Microsoft Authenticator.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Rivanov schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:22:
Privé al sinds jaar en dag 1Password.
Zakelijk Microsoft Authenticator.
Waarom zou je kiezen voor een betaalde dienst als 1Password terwijl je je wachtwoorden ook via Apple kunt beheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
meesje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:25:
[...]

Waarom zou je kiezen voor een betaalde dienst als 1Password terwijl je je wachtwoorden ook via Apple kunt beheren?
waarschijnlijk integratie met een desktop-browser-addon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:30
[...]

Ik gebruik Bitwarden (gratis versie) maar puur omdat laptop/desktop Windows is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
[...]

Ik kies er zelf voor omdat ik geen gebruik kan maken van de Apple password manager op Windows etc.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:07
[...]

Hier nog één met Apple spulletjes en 1Password. Omdat ik graag op een ander apparaat ook gebruik wil maken van mijn wachtwoorden. Zit al genoeg in het ecosysteem. :+

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Je kan de Chrome of Edge extensie gebruiken voor iCloud Passwords. Heel handig als je op Mac/iPhone en Windows werkt. Werkt ook op de Mac trouwens, handig als je net die ene website hebt die niet in Safari werkt.

[ Voor 35% gewijzigd door ChrisM op 05-06-2024 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 22:10
[...]

Omdat 1PW ook een stuk gebruiksvriendelijker is dan Apple's beperkte oplossing.
Begrijp me goed, ik gebruik beide (1PW voor zakelijk vanuit werk gepusht en Keychain prive), maar ik zit te overwegen alles in 1PW te gaan doen.
Plus het werkt ook op Windows (noodzakelijk kwaad).

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuz op 05-06-2024 16:41 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Synchronisatie tussen al m'n devices. Privé heb ik enkel Apple. Maar zakelijk heb ik een Windows desktop en notebook en daar wil ik ook bij mijn wachtwoorden kunnen.

Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste