Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:28
Milan1NL schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:05:
Sinds na de update van vanavond (17.0.3), wordt hij minder warm! Iphone 12 met case.
Ik merk ook direct verschil op mijn iPhone 15 Pro. En daar waren juist de grootste klachten.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:33
Davidas schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:06:
[...]

Ik merk ook direct verschil op mijn iPhone 15 Pro. En daar waren juist de grootste klachten.
Ik ook het is natuurlijk te vroeg om te juichen, maar batterij gaat ook langer mee lijkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:53
Ik ben juist érg te spreken over het batterijgebruik van mijn iPhone 13 Mini (iOS 17.0.2). Sinds gisterochtend 06:35u van de lader en op het moment van schrijven nog steeds 52% batterij.

Schermtijd (afgelopen 24u): 1u36m.
Scherm uit: 29 min.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_p6csDDpnh0ZyDBINMkVtnSLB0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/unylOttiUKHUsDo45FX5EdWg.png?f=fotoalbum_large

Bovenstaande was een zeldzaamheid bij mijn Samsung Galaxy S22, dus ik ben blij (verrast). :)

[ Voor 33% gewijzigd door Yonix op 05-10-2023 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:45
Had iemand toevallig al een processor stress test gedaan om verschillen tussen 17.0.2 en 17.0.3 in kaart te brengen? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is vast al besproken maar met de termen waar ik op zoek heb ik geen resultaten gevonden. Waar ik met IOS 17 tegen aanloop is dat de Speech to text Functie compleet waardeloos is geworden in het Nederlands. Op iOS 16 kon ik probleemloos complete e-mails Inclusief namen Dicteren . Momenteel is het gewoon onbruikbaar slecht geworden . Zowel op mijn iPad als iPhone dus het lijkt niet aan het apparaat te leggen.

Hierboven Meteen het probleem duidelijk. Dit is namelijk ingesproken en moet Compleet verbeterd worden. Heeft hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Ik heb sinds de laatste update wanneer ik Google maps open, en vervolgens navigeer naar een plek. Dan Flitsmeister open, dat ik niet meer kan switchen tussen Flitsmeister en Maps via mijn Dynamic Island.

Kan iemand testen of jullie dit nog wel lukt? Ik heb de app tussentijds verwijderd maar heb het nog niet werkend…

Edit:
Eenmalig wisselen lukt, eerder lukte dit ook oneindig tussen deze 2 apps…

[ Voor 11% gewijzigd door -Bas op 05-10-2023 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
-Bas schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:25:
Ik heb sinds de laatste update wanneer ik Google maps open, en vervolgens navigeer naar een plek. Dan Flitsmeister open, dat ik niet meer kan switchen tussen Flitsmeister en Maps via mijn Dynamic Island.

Kan iemand testen of jullie dit nog wel lukt? Ik heb de app tussentijds verwijderd maar heb het nog niet werkend…
Hier werkt het gewoon vlekkeloos (iphone 14 pro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Laurences schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:07:
Had iemand toevallig al een processor stress test gedaan om verschillen tussen 17.0.2 en 17.0.3 in kaart te brengen? 😇
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHwtGT2Myb8M630lJzw9Mv2S_tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXwhn0q46lhAsGbEChbs0pa3.jpg?f=fotoalbum_large

iPhone 14 Pro, gestart met 27% accu, beide runs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:09:
Vandaag een hele bijzondere vastloper gehad met beta 17.1 op de 15Pro. Vanuit het niets het lockscreen muurvast én hij deed heel snel alle teksten van de berichten voorlezen die op het scherm stonden, verder helemaal niets. Alsof text-to-speach aan stond o.i.d. wat ik nooit ingesteld heb. Resetten geen resultaat. iTunes kreeg herstellen ook niet voor elkaar. Via AppleCare een afspraak gemaakt voor morgen aan de balie, dacht dat is sneller dan opsturen of meteen een nieuwe krijgen.

Tot ik ineens een helder moment had en dacht: hij is online.... vanaf de iPad op afstand gewiped... en zowaar: terug naar fabrieksinstellingen en alles werkt weer... Dat Apple Support daar niet even aan denkt zeg :p
Je kan de smc toch gewoon een hard-reboot laten doen door snel vol-up gevolgd door vol-down in te drukken en dan je zijknop (en enkel de zijknop) vasthouden tot ie reboot? En anders een reboot commando sturen met je Mac? (Dat gaat finder/itunes niet voor je doen :P)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 00:14:
[...]

Je kan de smc toch gewoon een hard-reboot laten doen door snel vol-up gevolgd door vol-down in te drukken en dan je zijknop (en enkel de zijknop) vasthouden tot ie reboot? En anders een reboot commando sturen met je Mac? (Dat gaat finder/itunes niet voor je doen :P)
Rebooten met de knoppen dat lukte wel, maar kwam ie in dezelfde staat terug. Laatste optie was compleet herstellen met iTunes in DFU, maar ook dat wilde ie niet. Toen bijna telefoon kapot geslagen omdat ie 112 ging bellen terwijl ie nergens op reageerde. Het was een heel raar gebeuren, de helpdesk die al die tijd meeluisterde had het ook nog nooit meegemaakt en vroeg me daarom het toestel te sturen of langs te komen. Maar iets later dus een wipe via iPad en toen kon ik een backup terugzetten.

Ik weet inmiddels wél vrij zeker wat de oorzaak is geweest. De shortcut waarmee je meerdere acties aan de knop kan hangen door hem in portret de mute knop te laten zijn of in landscape de camera. Die haalt een kunstje uit via toegankelijkheid en liep vast oid. Die shortcut dus meteen verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Even afkloppen maar ik heb sinds de 17.0.3 geen issues meer met het internet op mijn 13 Pro.

Bereik is ook beter met bellen, maar dat heb ik nog niet echt grondig kunnen testen.

In ieder geval geen geklaag meer van de andere kant dat ik amper te verstaan ben.

ondanks dat er geen modem update zat in 17.0.3, wat de issue ook is geweest ik ben blij dat het weg is

Accuduur is iets beter dan ervoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/cRpvEX1Rx2JIk9jkOShYKVFu.jpg

Nu maar hopen dat dit zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:12
Kan iemand zijn/haar melding configuratie van Apple pay / Wallet eens delen onder “instellingen - meldingen - wallet”

Ik krijg op mijn nieuwe iPhone geen meldingen van Apple pay transacties. Via de kaartinstellingen staat meldingen gewoon aan voor de desbetreffende kaart.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door qwasd op 06-10-2023 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNSiR7FLiEOG0Gg8BqDdXm7ZFqA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iN1BpICbeLLKiH30uNp0Pgqr.png?f=fotoalbum_large

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij wie werkt de nieuwe AirDrop wél goed? Hier twee iPhone 15 Pro. Ik selecteer een foto en houdt dan de iPhones bij elkaar. Krijg dan alleen dat ze verbonden zijn, gebeurd niets.

Oké, prima. Dus dan op delen drukken en naam van persoon kiezen. Dan nog is niet duidelijk of het werkt. Dus maar de oude manier kiezen. En dat gaat niet meer, want persoon wordt niet meer gevonden.

Frustrerend. Dus hier steeds gewoon via de oude weg, maar de nieuwe zou zo makkelijk zijn.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 22:17
Hier werkte het prima laatst en ook telefoonnummers uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:43:
Bij wie werkt de nieuwe AirDrop wél goed? Hier twee iPhone 15 Pro. Ik selecteer een foto en houdt dan de iPhones bij elkaar. Krijg dan alleen dat ze verbonden zijn, gebeurd niets.

Oké, prima. Dus dan op delen drukken en naam van persoon kiezen. Dan nog is niet duidelijk of het werkt. Dus maar de oude manier kiezen. En dat gaat niet meer, want persoon wordt niet meer gevonden.

Frustrerend. Dus hier steeds gewoon via de oude weg, maar de nieuwe zou zo makkelijk zijn.
Nieuwe maar ook de oude manier werkt hier vreselijk. Eigenlijk al sinds de beta periode (maar goed beta dus niet direct wat mee gedaan) mijn vrouw en ik droppen de foto’s van de kleine naar elkaar en dat gaat vaker niet dan wel.

Ding blijft bij mij dan op wachten staan terwijl mijn vrouw geen pop-up krijgt, als ik het dan annuleer komt de melding bij mijn vrouw terwijl de AirDrop al weg is, enz enz.

Drama.

Edit: Overigens werkt het van iPhone naar iPad wel stabiel, terwijl iPhone naar iPhone bovenstaande produceert, als workaround doen wij dat nu dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 07-10-2023 09:09 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bijzonder - hier 0 problemen met AirDrop.

Eigenlijk sinds het al bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:06:
[...]

Nieuwe maar ook de oude manier werkt hier vreselijk. Eigenlijk al sinds de beta periode (maar goed beta dus niet direct wat mee gedaan) mijn vrouw en ik droppen de foto’s van de kleine naar elkaar en dat gaat vaker niet dan wel.

Ding blijft bij mij dan op wachten staan terwijl mijn vrouw geen pop-up krijgt, als ik het dan annuleer komt de melding bij mijn vrouw terwijl de AirDrop al weg is, enz enz.

Drama.

Edit: Overigens werkt het van iPhone naar iPad wel stabiel, terwijl iPhone naar iPhone bovenstaande produceert, als workaround doen wij dat nu dus.
Tot iOS 16 geen enkel probleem, hooguit af en toe eens uit en aan als iPhone in de war is. Maar dit werkt dus van geen kanten... hopelijk lost iOS 17.1 een en ander op...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
Sinds mijn update heb ik heel veel contacten dubbel erin staan. Sommige zelfs 3 keer. En sommige staan er gewoon maar 1 keer in. Hoe zou dat kunnen? En nog interessanter, hoe krijg ik deze eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:40
Donstil schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:06:
[...]

Drama.

Slimmere manier om een gedeelde bibliotheek te maken tussen jullie Apple ID?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicj56 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:19:
[...]

Slimmere manier om een gedeelde bibliotheek te maken tussen jullie Apple ID?
Nee daar had ik dan weer geen zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 22:39
Werken bij iemand de contact posters al? Heb nog steeds niet door hoe dit nou precies werkt. Als ik telefoontjes krijg van mensen met iOS 17 krijg ik in ieder geval niet hun poster te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kartmans1 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:12:
Werken bij iemand de contact posters al? Heb nog steeds niet door hoe dit nou precies werkt. Als ik telefoontjes krijg van mensen met iOS 17 krijg ik in ieder geval niet hun poster te zien.
Ja het werkt, maar vrij willekeurig. Op iOS16 werkt het ook, in ieder geval ontvangen. Maar bij anderen werkt het weer niet. Wat niet helpt is dat de ontvanger vlak voor of precies tijdens het opnemen de vraag krijgt of die de contactposter wil overnemen. Drukt de ontvanger niet meteen op ja omdat diegene het niet ziet of niet weet wat er gebeurd, dan krijgen ze bij volgende keren niet meer die vraag om het alsnog te doen. Bij sommige vrienden die het graag willen en op iOS17 zitten hebben we het helemaal niet voor elkaar gekregen. Anderen zien de mijne wel, maar ik die van hun weer niet. Ik dacht eerst dat het providerafhankelijk was, maar dat lijkt niet zo te zijn.

Daar gelijk op doorgaande, heeft iemand al een keer Live Voicemail gezien?
Dáár zit ik echt op te wachten maar dat lijkt helemaal niet te werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 08-10-2023 06:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 06:50:
[...]

Ja het werkt, maar vrij willekeurig. Op iOS16 werkt het ook, in ieder geval ontvangen. Maar bij anderen werkt het weer niet. Wat niet helpt is dat de ontvanger vlak voor of precies tijdens het opnemen de vraag krijgt of die de contactposter wil overnemen. Drukt de ontvanger niet meteen op ja omdat diegene het niet ziet of niet weet wat er gebeurd, dan krijgen ze bij volgende keren niet meer die vraag om het alsnog te doen. Bij sommige vrienden die het graag willen en op iOS17 zitten hebben we het helemaal niet voor elkaar gekregen. Anderen zien de mijne wel, maar ik die van hun weer niet. Ik dacht eerst dat het providerafhankelijk was, maar dat lijkt niet zo te zijn.

Live voicemail doet het niet in Nederland, alleen in de V.S. en Canada.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Live Voicemail dan niet, maar ik was verrast te zien dat een audiobericht in iMessage uitgetypt wordt zodat je het ook gewoon kunt lezen. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:33
Heb sinds ios17 dat settings direct in het ‘update menu’ opent als een update pending is. Echt f… irritant. Moet je iedere keer terug swipen om naar je hoofdmenu te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Dennisdn schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 06:50:
[...]

Ik krijg tijdens gesprekken continu de vraag bovenin het scherm of ik mijn kaart wil delen. Super irritant, kan het ergen uit gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Foto’s plaatst alles lekker door elkaar (foto’s, video’s, screenshots en downloads), echter is het ook mogelijk om screenshots en downloads niet op te nemen in het overzicht? Ziet er zo rommelig uit.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een mogelijkheid om enkel materiaal te tonen dat ik met de iPhone heb geschoten; op Android is dat gewoon het album ‘Camera’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:02:
[...]

Ik krijg tijdens gesprekken continu de vraag bovenin het scherm of ik mijn kaart wil delen. Super irritant, kan het ergen uit gezet worden?
Dit kun je bij de kaart instellen (in app contacten). Ik denk dat ie bij jou op de stand staat dat je voor elk contact eenmalig moet aangeven of je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Dennisdn schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:07:
[...]

Dit kun je bij de kaart instellen (in app contacten). Ik denk dat ie bij jou op de stand staat dat je voor elk contact eenmalig moet aangeven of je dat wilt.
Thanks!
Kan helaas alleen of alle contacten of altijd vragen aanzetten. Heb t maar uitgezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Yonix schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:09:
Foto’s plaatst alles lekker door elkaar (foto’s, video’s, screenshots en downloads), echter is het ook mogelijk om screenshots en downloads niet op te nemen in het overzicht? Ziet er zo rommelig uit.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een mogelijkheid om enkel materiaal te tonen dat ik met de iPhone heb geschoten; op Android is dat gewoon het album ‘Camera’.
Helaas, dat gaat niet. Alle foto’s en filmpjes die je hebt verzameld komen allemaal in 1 bibliotheek terecht. Er zit geen onderscheid daar in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
THE_BASE schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 07:49:
Live Voicemail dan niet, maar ik was verrast te zien dat een audiobericht in iMessage uitgetypt wordt zodat je het ook gewoon kunt lezen. Ideaal!
jammer dat iedereen in Nederland bijna WhatsApp gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

JaxTeller schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:37:
[...]

jammer dat iedereen in Nederland bijna WhatsApp gebruikt.
Maar das weer wat anders dan VM. Je krijgt je VM ook niet in WA, toch?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-09 19:29
Yonix schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:09:

Die hoop heb ik enkele jaren geleden al opgegeven.
Vond het in Android beter georganiseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:40
Hippe Lip schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:40:
[...]

Maar das weer wat anders dan VM. Je krijgt je VM ook niet in WA, toch?
Ik denk dat JaxTeller wil zeggen dat het wel leuk is dat al die mogelijkheden in iMessage zitten, maar dat vrijwel iedereen Whatsapp gebruikt in NL.
Volgens mij is iMessage een prachtig product, maar ik heb het nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
remmuz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:42:
[...]

Ik denk dat JaxTeller wil zeggen dat het wel leuk is dat al die mogelijkheden in iMessage zitten, maar dat vrijwel iedereen Whatsapp gebruikt in NL.
Volgens mij is iMessage een prachtig product, maar ik heb het nog nooit gebruikt.
Ik kan je aanraden om WA op te geven. Scheelt een hoop privacy problemen (want Meta) en je zit niet meer in app groepjes. iMessage en Signal zijn uitstekende alternatieven waarmee ik contact houd. Degene die dat niet willen gebruiken spreek/typ ik idd niet meer. Nog een voordeel :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Kassad schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:57:
[...]

Ik kan je aanraden om WA op te geven. Scheelt een hoop privacy problemen (want Meta) en je zit niet meer in app groepjes. iMessage en Signal zijn uitstekende alternatieven waarmee ik contact houd. Degene die dat niet willen gebruiken spreek/typ ik idd niet meer. Nog een voordeel :)
Dat er betere alternatieven zijn weet (bijna) iedereen maar blijkbaar wil niemand echt de overstap maken. Success met het overhalen van alle contacten waar ik mee app, ook zakelijk en dan nog een berg app groepen (zowel zinvol als niet, en ja, ik zit daar vrijwillig in). Bijna iedereen accepteert die privacy schendingen gewoon.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Sinds iOS 17 wordt de belgeschiedenis tussen mijn privé en mijn zakelijk toestel gesynchroniseerd, terwijl ik dit in iCloud uit heb staan (Instellingen → AppleID etc → iCloud → Apps die iCloud gebruiken → Telefoon → Nee). Aangezien het zich niet voordeed in de voorgangers van iOS 17, lijkt het me niet nodig om een volledig nieuw Apple ID te regelen voor een van beide toestellen, maar ik zie niet hoe ik de synchronisatie uitzet. Heeft iemand een tip en/of speelt dit ook bij een van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg het niet meer voor elkaar om mijn iPhone met de Hue-bridge te verbinden. Kan drukken op de bridge-knop maar hij ziet geen iPhone. Zou het kunnen dat één van de nieuwere privacy-functies in de weg zit waardoor de Hue-bridge het IP van de iPhone niet meer ziet o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:56
Iemand enig idee waarom het weer widget af en toe van layout veranderd? De bovenste zie ik voornamelijk, maar soms verschijnt de onderste variant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DyMSQWpRI2PLq3Gbve5SVCIcak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3NzGFr1a2hvETh5AgeIjdho.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsB65OliYBwPnB8Q8O7rjvK5us0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yysgpqum1tpgnV5P7BTTVxNv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 18:58
THE_BASE schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 07:49:
Dit werkt voor mij dan weer niet, ik krijg enkel een audio note, met als optie "keep" en "delete", moet je dit ergens aanvinken eerst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
renegrunn schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:44:
Iemand enig idee waarom het weer widget af en toe van layout veranderd? De bovenste zie ik voornamelijk, maar soms verschijnt de onderste variant.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit was in iOS16 bij mij ook al. Volgens mij verschijnt het vooruitzicht voor de volgende dagen later op de dag, vanaf 18 uur ofzo?

Volgens Reddit:
It shows this in the evening when the weather will be significantly different the following day related to temperature or precipitation. This feature is mentioned on Apple’s iOS 14 preview page, so there’s no need to guess. It’s been around since at least beta 2 or earlier

[ Voor 15% gewijzigd door Cheesy op 09-10-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Laatst online: 10:40
Kassad schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:57:
[...]

Heel simpel voor mij, heeft het prio, dan sturen ze maar een iMessage, zo niet dan maar whatsapp, maar verwacht niet dat ik dan 3 treden harder ga lopen.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
amphora schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:09:
[...]

Dat er betere alternatieven zijn weet (bijna) iedereen maar blijkbaar wil niemand ik echt de overstap maken. Success met het overhalen van alle contacten waar ik mee app, ook zakelijk en dan nog een berg app groepen (zowel zinvol als niet, en ja, ik zit daar vrijwillig in). Bijna iedereen Ik accepteert die privacy schendingen gewoon.
Tja, ik ben overgestapt en geef aan iedereen aan waarom ik geen Meta producten gebruik en ben eigenlijk geen problemen tegengekomen. Bijna iedereen zit op Signal, een paar op iMessage. De overstap is echt makkelijker dan je denkt.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Cheesy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

Dit was in iOS16 bij mij ook al. Volgens mij verschijnt het vooruitzicht voor de volgende dagen later op de dag, vanaf 18 uur ofzo?

Volgens Reddit:

[...]
Ah, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@KRC re: KRC in "[iOS 17] - Ervaringen & Discussie"

Apple heeft gereageerd op m'n Feedback met "Potential fix identified - for future iOS version", dus hopelijk binnenkort verholpen in een update. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:51
Bewijzen kan ik het niet, maar ik heb het idee dat sinds iOS 17 Siri wat gevoeliger staat afgesteld.

Te pas en te onpas popt Siri op terwijl ik dat helemaal niet wil. Het reageert op muziek via de radio, via Spotify, een podcast, tijdens het Netflixen of als ik gewoon aan het praten ben. Zowel op mijn iPhone als mijn iPad, maar ook Carplay (wat iPhone is natuurlijk).

Als je Siri wegdrukt duurt het altijd net even te lang voordat de muziek/podcast weer verder gaat. Dat was altijd al zo, maar irriteert nu nog iets meer nu het vaker voorkomt.

Mensen die dit herkennen en wellicht ook nog een oplossing hebben? Ik ben sterk aan het overwegen om Siri desnoods maar helemaal uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 08:40
B-Real schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:53:
Bewijzen kan ik het niet, maar ik heb het idee dat sinds iOS 17 Siri wat gevoeliger staat afgesteld.

Te pas en te onpas popt Siri op terwijl ik dat helemaal niet wil. Het reageert op muziek via de radio, via Spotify, een podcast, tijdens het Netflixen of als ik gewoon aan het praten ben. Zowel op mijn iPhone als mijn iPad, maar ook Carplay (wat iPhone is natuurlijk).

Als je Siri wegdrukt duurt het altijd net even te lang voordat de muziek/podcast weer verder gaat. Dat was altijd al zo, maar irriteert nu nog iets meer nu het vaker voorkomt.

Mensen die dit herkennen en wellicht ook nog een oplossing hebben? Ik ben sterk aan het overwegen om Siri desnoods maar helemaal uit te zetten.
Ik heb hetzelfde; Ook al eerder gemeld hier.
Waren b.v. aan het praten over een televisie serie, en Siri voelde zich meteen aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 09:22
Ik heb sinds gister een tweedehands iOS apparaat, een iPhone 12. Mijn laatste ervaring met iOS was nog op een iPhone 4s, dus het is allemaal wat anders geworden. Ook na jaren van Windows phone en Android is iOS toch wel heel anders. Gelukkig is het meeste redelijk te doen of terug te vinden. Maar 1 van de dingen die ik niet kan vinden is website notificaties, zoals bijvoorbeeld die van tweakers in Chrome. Ik gebruik Chrome omdat ik dat op de laptop ook doe, bookmarks en geschiedenis is dan synchroon. Maar de notificaties komen niet door. Ook kan ik niet vinden hoe ik dat aan moet zetten op de iPhone. Wat zie ik over het hoofd?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
remmuz schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

Ik heb hetzelfde; Ook al eerder gemeld hier.
Waren b.v. aan het praten over een televisie serie, en Siri voelde zich meteen aangesproken.
Moet je nagaan als je tv-series maakt met onder andere Fransen die continu ‘serie’ zeggen tijdens meetings. We worden er gek van op het werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 20:50
Iemand enig idee hoe je een ios opdracht elke 1e van de maand automatisch kan uit laten voeren? Ik wil dit gebruiken voor het inzicht van de mobiele data verbruik. Die huidige periode moet je echter elke keer handmatig resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
crimby schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:32:
Iemand enig idee hoe je een ios opdracht elke 1e van de maand automatisch kan uit laten voeren? Ik wil dit gebruiken voor het inzicht van de mobiele data verbruik. Die huidige periode moet je echter elke keer handmatig resetten.
Persoonlijke automatisering: Kies tijdstip.
Wanneer: Tijdstip. Zet op 00:01.
Herhaal: Elke maand. Kies voor dag 1.

Dan zie je eronder dat er staat Deze automatisering wordt op de 1e van elke maand herhaald.

Maak in Opdrachten een nieuwe opdracht: Stel de statistieken voor het mobieledatagebruik opnieuw in.
En selecteer die opdracht als uit te voeren bij de automatisering.

Geen idee of het werkt, zien we 1 november pas :P

[ Voor 17% gewijzigd door Locolau op 11-10-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 20:50
Locolau schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:05:
[...]

Persoonlijke automatisering: Kies tijdstip.
Wanneer: Tijdstip. Zet op 00:01.
Herhaal: Elke maand. Kies voor dag 1.

Dan zie je eronder dat er staat Deze automatisering wordt op de 1e van elke maand herhaald.

Maak in Opdrachten een nieuwe opdracht: Stel de statistieken voor het mobieledatagebruik opnieuw in.
En selecteer die opdracht als uit te voeren bij de automatisering.

Geen idee of het werkt, zien we 1 november pas :P
Edit: stom ik zat helemaal verkeerd. Thanks!

[ Voor 27% gewijzigd door crimby op 11-10-2023 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
ymoona schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:11:
Ik heb sinds gister een tweedehands iOS apparaat, een iPhone 12. Mijn laatste ervaring met iOS was nog op een iPhone 4s, dus het is allemaal wat anders geworden. Ook na jaren van Windows phone en Android is iOS toch wel heel anders. Gelukkig is het meeste redelijk te doen of terug te vinden. Maar 1 van de dingen die ik niet kan vinden is website notificaties, zoals bijvoorbeeld die van tweakers in Chrome. Ik gebruik Chrome omdat ik dat op de laptop ook doe, bookmarks en geschiedenis is dan synchroon. Maar de notificaties komen niet door. Ook kan ik niet vinden hoe ik dat aan moet zetten op de iPhone. Wat zie ik over het hoofd?
Even mijzelf quoten. Chrome kan dit niet, safari is benodigd EN je moet website pinnen je home screen. Alleen dan kan je push notificaties opnieuw instellen op de site, en komen er meldingen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Laatst online: 10:45
Mijn iPhone 11pro heeft zich eergister uitgeschakeld terwijl aan de lader heeft gelegen..blijkbaar een bug https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-s-nachts-uit-ios-17/
Daarnaast hebben ik en mijn vrouw (iphone 12 mini) dat siri vanzelf aanspringt.
Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:00
dbz1985 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:54:
Mijn iPhone 11pro heeft zich eergister uitgeschakeld terwijl aan de lader heeft gelegen..blijkbaar een bug https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-s-nachts-uit-ios-17/
Yep, ik ook met iPhone 15 Pro Max op iOS 17.1 beta 3. (Het uitschakelen probleem... Siri heb ik geen last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
dbz1985 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:54:
Ja, hier op een iPhone SE 2022. Van Siri merk ik de laatste tijd ook dat deze vaker aanspringt zonder dat er iets wordt gezegd dat lijkt op "He Siri!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:50
Don Corleone schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:07:
[...]

Ja, hier op een iPhone SE 2022. Van Siri merk ik de laatste tijd ook dat deze vaker aanspringt zonder dat er iets wordt gezegd dat lijkt op "He Siri!".
iPhone 13 Pro. Het zelfde.
Het wil per iOS versie wel verschillen. Maar bij deze gebeurt het iets te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
“Hey siri” staat hier al jaren uit om die reden.
Werkt echt matig maar goed dat is wel mooi in lijn met de rest van Siri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:39
Maar siri moet wel aan staan voor carplay

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperVeloce schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 00:51:
Maar siri moet wel aan staan voor carplay
“Hey Siri” hoeft niet aan te staan voor CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 18:13
Ik heb een zee van bugs. Teveel om op te noemen. Ik heb bijv. Dubbele notificaties in mijn berichtenscherm als op mijn bank wat wordt bij geboekt. Als ik vanuit fotos in whatsapp een foto stuur, zie ik ook een badge bij het whatsapp icoon op de desktop en een nr1 bij de persoon zelf in WA. Instagram kan berichten niet laden. Alles schokt bij video’s, In alle apps. Soms laden ze helemaal niet. En ga zo nog maar ff door.

Zelfs typen gaat traag en de apps sluiten en openen gaat heel lelijk niet vloeiend. Soms hapert het toetsenbord omhoog komen, of gaat keer open en dan weer open. Ook bij delen van items hupt dat ff snel 2 keer.

En toen ik hem helemaal uit deed en 30min uit was. Deed ik hem weer aan, en kon ik in instagram al mijn accounts weer inloggen.

Iphone XSmax 256GB
Op mijn 14 is het minder. Maar ook niet vloeiend bijv.
Bah. Kheb de XS voor 190GB vol zitten. Zal het een stukje slecht geheugen hebben misschien.
Wie zal het zeggen. Maar ik baal goed zoals je begrijpt.

Punt van irritatie:
Handeling die je vaak uitvoert moeten ze gewoon ook zo laten en niet opeens knoppen verplaatsen. Dan deel je daar en dan weer daar, soms omdat er ene icoon bij is gekomen schuiven ze een plekje op etc Pff wordt er wel moe van zo. Begint te irriteren. (Ook omdat het in andere OS’en ook gebeurt.)
Hou daar aub eens mee op als dat kan.
Is 16 net mooi smooth, komt er 17 en kan je weeer 4 update door tot het goed is. Man man.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 15-09 22:54
Donstil schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 02:45:
“Hey Siri” hoeft niet aan te staan voor CarPlay.
Omdat Siri zo'n essentieel onderdeel is van CarPlay is het niet zonder te gebruiken.

Hoe heb jij CarPlay in gebruik zonder Siri geactiveerd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

Quakie

quakelen

Siri moet aan staan maar toggle bij he Siri niet. Zodoende kan je in je auto gewoon alles binnen via je knoppen op je stuur. Voordeel is dat Siri niet willekeurig aan gaat.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:53
Ik heb 'hey siri' ook uit staan en kan Carplay gewoon gebruiken. Waarom zou dat niet kunnen?!? (en dan niet zeggen 'omdat dat op die iphoned.nl website staat', want dat is volgens mij onzin).

Meestal gebruik ik het touchscreen om Carplay te bedienen, dus heb Siri sowieso niet nodig. Incidenteel geef ik spraakopdrachten door de spraak-knop op het stuur in te drukken en dan 'navigeer naar huis' te zeggen. Maar "hey siri" aan zetten is echt niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We hadden het over “Hey Siri” natuurlijk, Siri zelf heb ik wel aan staan maar gebruik het (zelden) door de powerbutton in te drukken.

Binnen CarPlay gebruik ik het eigenlijk niet, ik navigeer wel met Apple Maps maar dat voer ik altijd in op het toestel of met het keyboard, Podcasts starten doe ik met touch binnen pocketcasts en antwoorden op berichtjes (of het afspelen ervan) waar Siri voor gebruikt wordt gebruik ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:43
Zelf heb ik ‘hey Siri’ uit staan om de bekende reden. Echter in de auto activeer ik Siri via de microfoon knop op het stuur. Bij mij lang ingedrukt houden. Kort resulteert in de spraak van de auto zelf. Als alternatief kun je op je CarPlay scherm de knop linksonder indrukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
@Quakie @vanaalten @Donstil @meesje Bedankt. Excuses, ik heb zaken door elkaar gehaald. Ik maak in de auto ook geen gebruik van 'Hey, Siri', maar ik gebruik ook de microfoon knop op het stuur of de 'knop' links onder het scherm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
Hebben meer mensen dat een swipe up vanaf de onderkant van het scherm een beetje schizofreen werkt? Ik heb bijvoorbeeld Chrome open. Die app staat op mijn home pagina. Na een swipe up kom ik de ene keer netjes terug op home (wat ik wil en gewend was), maar soms kom ik in mijn app library (waar de app ook staat, maar waarvandaan ik hem niet geopend heb).

Eigenlijk wil ik altijd uitkomen op mijn home pagina en nooit in mijn app library. Volgens mij ging dat in ios16 ook zo. Of beeld ik me dat in? Heel verwarrend. Ik kan geen instelling vinden om het op die manier in te stellen.

Waarom dit zo irritant is voor me: ik wil vanuit een app terug naar home en vanuit daar bijvoorbeeld de mail app uit mijn 'dock' openen. Mijn duim is onderweg naar rechtsonder, maar ik kom niet op home maar in de app library en open dus een willekeurige app die op dezelfde hoogte als mijn mail app in het dock staat.

Ik heb een iPhone 12 Pro Max.

Verder mee eens dat het verplaatsen van icoontjes super verwarrend is. Zo zit de speaker tijdens een gesprek ineens ergens anders. Druk je uit gewoonte bijna steeds een verkeerd icoontje aan. Ik snap dat er opties en dus iconen bijkomen, maar die kunnen ook op logischere plekken lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door kesj op 14-10-2023 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
kesj schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 07:28:
Hebben meer mensen dat een swipe up vanaf de onderkant van het scherm een beetje schizofreen werkt? Ik heb bijvoorbeeld Chrome open. Die app staat op mijn home pagina. Na een swipe up kom ik de ene keer netjes terug op home (wat ik wil en gewend was), maar soms kom ik in mijn app library (waar de app ook staat, maar waarvandaan ik hem niet geopend heb).

Eigenlijk wil ik altijd uitkomen op mijn home pagina en nooit in mijn app library. Volgens mij ging dat in ios16 ook zo. Of beeld ik me dat in? Heel verwarrend. Ik kan geen instelling vinden om het op die manier in te stellen. Waarom dit zo irritant is voor me: ik wil vanuit een app terug naar home en vanuit daar bijvoorbeeld de mail app uit mijn 'dock' openen. Mijn duim is onderweg naar rechtsonder, maar ik kom niet op home en open dus een willekeurige app die op de hoogte van mijn mail app in het dock staat.
dit heb ik alleen als ik de app heb geopend vanaf de app library. (Als in: als dat de laatste home pagina die ik gebruikt heb)
Verder mee eens dat het verplaatsen van icoontjes super verwarrend is. Zo zit de speaker tijdens een gesprek ineens ergens anders. Druk je uit gewoonte bijna steeds een verkeerd icoontje aan.
vervelend… maar even aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
ChrisM schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 07:35:
[...]
dit heb ik alleen als ik de app heb geopend vanaf de app library. (Als in: als dat de laatste home pagina die ik gebruikt heb)
Thanks voor je reactie. Dit heb ik ook en die snap ik nog enigszins. Al kan ik me niet herinneren dat dit in iOS 16 ook zo was. Voor mijn gevoel ging ik altijd terug naar de door mij ingestelde home. Maar ik kan het mis hebben. Wat ik wel irritant vind is dat ik niet op home kom als ik een app vanaf home heb geopend. Soms heb ik trouwens dat een app die geopend is vanaf de library me toch naar home brengt. Dus ook vanuit die kant gaat het willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

kesj schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 07:38:
[...]

Thanks voor je reactie. Dit heb ik ook en die snap ik nog enigszins. Al kan ik me niet herinneren dat dit in iOS 16 ook zo was. Voor mijn gevoel ging ik altijd terug naar de door mij ingestelde home. Maar ik kan het mis hebben. Wat ik wel irritant vind is dat ik niet op home kom als ik een app vanaf home heb geopend. Soms heb ik trouwens dat een app die geopend is vanaf de library me toch naar home brengt. Dus ook vanuit die kant gaat het willekeurig.
Net even getest en inderdaad, als ik Safari open vanuit m’n Dock en gelijk naar boven swipe gaat ie terug naar Dock. Ga ik naar app library en ga terug naar Safari via multitasking en swipe dan omhoog pakt ie app library. Gaat gewoon terug naar het laatste home scherm wat open stond. Niet onlogisch.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
kesj schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 07:38:
[...]

heb even het met iOS 16 getest: was precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Als ik de crossfade optie in Music aanzet krijg ik ogenschijnlijke random volume drops tijdens het afspelen van nummers icm. een via usb aangesloten koptelefoon. Crossfade uit dan geen problemen.

Het treed niet op met airpods+crossfade aan. Noch in enige andere audio-app, bijv. Spotify.

Iemand hier bekend mee?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Klein bugje in iOS 17 ontdekt. Deze week is Lightroom 13.0 verschenen, welke nu ook HDR ondersteund. Na het exporteren van een foto met HDR en deze vervolgens in de photos app geladen, krijg je dit als thumbnail (rechtsonder):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5rUS4m0xR7wEdQqd0TdVXNY-mk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aslCxoYkhfgVTXX1bZcNLexK.jpg?f=fotoalbum_large

Op volledige grootte is er niks aan hand, en wordt de foto goed weergegeven. Hetzelfde gebeurt onder Sonoma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Laatst online: 26-01 08:27
Is het mogelijk wanneer ik thuis vertrek en geen verbinding meer heb met het thuis wifi netwerk de wifi automatisch uit wordt gezet en bij aankomst weer automatisch aan? Heb nog geen werkende oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
thekvnz schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:09:
Is het mogelijk wanneer ik thuis vertrek en geen verbinding meer heb met het thuis wifi netwerk de wifi automatisch uit wordt gezet en bij aankomst weer automatisch aan? Heb nog geen werkende oplossing gevonden.
Volgens mij is dit redelijk offtopic en zou je je vraag neer moeten leggen in een topic waarin jouw router wordt besproken.

Wellicht kun je alvast beginnen met het zoeken naar en instellen van een timer in je routersettings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
RicoK schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

Volgens mij is dit redelijk offtopic en zou je je vraag neer moeten leggen in een topic waarin jouw router wordt besproken.

Wellicht kun je alvast beginnen met het zoeken naar en instellen van een timer in je routersettings.
Volgens mij is dit iets wat met shortcuts (opdrachten) of automatisering kan in iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Je vraag is niet duidelijk. Wil je Wifi op je telefoon uitzetten of wil je je router thuis uitzetten?
Then again, dit is niet het topic daarvoor.

[ Voor 18% gewijzigd door Sluuz op 15-10-2023 15:36 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
thekvnz schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:30:
Volgens mij is dit iets wat met shortcuts (opdrachten) of automatisering kan in iOS.
Ja, met Shortcuts kun je je WiFi op je telefoon automatisch uit laten schakelen.
Nee, met Shortcuts kun je niet je router uit laten schakelen.

Dus, wat is het wat je precies wilt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De router uitschakelen zou nog wél lukken met een slimme stekker en een automatisering daarop. Maar dan krijg je hem niet meer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Excuses, het gaat inderdaad om de wifi op de iPhone…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
amphora schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:39:
[...]

Net even getest en inderdaad, als ik Safari open vanuit m’n Dock en gelijk naar boven swipe gaat ie terug naar Dock. Ga ik naar app library en ga terug naar Safari via multitasking en swipe dan omhoog pakt ie app library. Gaat gewoon terug naar het laatste home scherm wat open stond. Niet onlogisch.
Dat laatste doet ie hier niet consequent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
thekvnz schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:04:
Excuses, het gaat inderdaad om de wifi op de iPhone…
Met deze shortcut kan het. Daarna een automation maken waarin ie wordt uitgevoerd op basis van bijvoorbeeld locatie.
https://lifehacker.com/us...n-off-wifi-and-1849318943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Hoe is de ervaring met opdrachten op basis van locatie. Ik heb een simpele gemaakt die een berichtje stuurt als ik op het werk kom, en weer 1 als ik vertrek. Het vertrek bericht moet alleen als ik niet een rondje ga lopen onder de middag, maar ik kon de tijd conditie niet vinden.

Verder heeft ie in de middag nog 2 maal een vertrek bericht gestuurd terwijl ik nog steeds op dezelfde locatie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Dennisdn schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:11:
Met deze shortcut kan het. Daarna een automation maken waarin ie wordt uitgevoerd op basis van bijvoorbeeld locatie.
https://lifehacker.com/us...n-off-wifi-and-1849318943
Maar dan is zijn WiFi thuis niet uitgeschakeld……

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:51:
[...]
Maar dan is zijn WiFi thuis niet uitgeschakeld……
Lees anders even de quote in mijn reactie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
ymoona schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:49:
Hoe is de ervaring met opdrachten op basis van locatie. Ik heb een simpele gemaakt die een berichtje stuurt als ik op het werk kom, en weer 1 als ik vertrek. Het vertrek bericht moet alleen als ik niet een rondje ga lopen onder de middag, maar ik kon de tijd conditie niet vinden.

Verder heeft ie in de middag nog 2 maal een vertrek bericht gestuurd terwijl ik nog steeds op dezelfde locatie was.
Je er een soort van buffer in kunnen maken door een Als opdracht dat het alleen tussen bepaalde tijdstippen waarin je aankomt en vertrekt doet, wel lastig maar met Als zou je kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Dennisdn schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:59:
Lees anders even de quote in mijn reactie…
Leg mij die anders even uit dan….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Locolau schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Je er een soort van buffer in kunnen maken door een Als opdracht dat het alleen tussen bepaalde tijdstippen waarin je aankomt en vertrekt doet, wel lastig maar met Als zou je kunnen werken.
@ymoona is niet zo lastig hoor, bv zo (kan in 1 stap maar dit is duidelijker voor beginners)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-GscTgXHW6mcjEpfiLU8uOTG40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JymEDICpa1NpKAHAPyCKgwfb.jpg?f=fotoalbum_large

En dan met een if kijken of het je lunchtijd is

[ Voor 3% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 15-10-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Iemand nog goede tips voor achtergronden? Het liefst ook achtergronden die het diepte-effect tonen.

Ik vind de officiële Apple-collectie maar suf. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Yonix
https://unsplash.com/explore
Het diepte-effect regelt je iPhone zelf bij geschikte achtergronden.

[ Voor 124% gewijzigd door RoRoNL op 16-10-2023 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 14:24
Yonix schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:31:
Iemand nog goede tips voor achtergronden? Het liefst ook achtergronden die het diepte-effect tonen.

Ik vind de officiële Apple-collectie maar suf. :p
Ik weet niet zeker of ze diepte effect hebben, maar ik gebruik Vellum voor achtergronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie dit wel eens gezien naast de klok? En zo ja, wat betekend het?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_jv3VSU5kxfnwUsWcVcsWENH3E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MRe92nwsP5qM01rWnChhVAku.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:09:
Hebben jullie dit wel eens gezien naast de klok? En zo ja, wat betekend het?

[Afbeelding]
Volgens mij is dat een focus modus die je hebt ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KorteGebruiker schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:28:
[...]

Volgens mij is dat een focus modus die je hebt ingesteld
Ah volgens mij heb je gelijk!
Voel me stom nu, maar ben nog niet zo thuis in de focussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iOS17.1 RC is uit en 24okt voor iedereen. oa wijziging voor straling iPhone12

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste