Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:58
Zijn er hier toevallig meer Tweakers die last hebben van gek gedrag tijdens het typen in een tekstvenster, zoals hier op Tweakers.net?

Het is sporadisch, maar zo nu en dan ‘glitcht’ de tekst of verschijnen dit soort ‘artifacts’;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KEPPkDTDjtMPgc-cspj0fG054Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EjY6e28twIGVK2DYHQopQISa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:27
Yonix schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:45:
Zijn er hier toevallig meer Tweakers die last hebben van gek gedrag tijdens het typen in een tekstvenster, zoals hier op Tweakers.net?

Het is sporadisch, maar zo nu en dan ‘glitcht’ de tekst of verschijnen dit soort ‘artifacts’;
[Afbeelding]
Ja, heb ik ook.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:50

[Afbeelding]
Ik heb het alleen iets vergelijkbaars in WA waarbij een nieuwe regel er soms voor zorgt dat alle voorgaande tekst niet meer leesbaar is, text color white zeg maar. Kantel ik het scherm staat de text er in zwart to ik weer begin te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Ik heb dit op de iPad, op de beta. Toetsenbord doet dan ook gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe zijn de eerste snelle ervaringen met iOS 17.1 RC?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

THE_BASE schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:43:
Draait prima

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:27
THE_BASE schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:43:
Werkt goed. Tot nu toe voelt het stabiel en vlot. Denk dat er nog wel wat werk te doen is wat we niet zien.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Top, dan gaan we hem hier ook installeren. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:10
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

Werkt goed. Tot nu toe voelt het stabiel en vlot. Denk dat er nog wel wat werk te doen is wat we niet zien.
Is dit ook de versie die maandag/ dinsdag komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38
MarioMark1541 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

Is dit ook de versie die maandag/ dinsdag komt
Normaliter is de RC de final version. Héél sporadisch wil het nog wel eens voorkomen dat er een last-minute fix komt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:21
Weet iemand hoe ik op de widget op het beginscherm het actuele weer te zien krijg? Er blijft een streepje staan, volgens mij hoort hij daar het weer te tonen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDUMyopOHR_jEBdcyt2bRiGwS0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9Jasn6W1NKBFBcMDmUeLsZm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:59
Jdome schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:46:
Weet iemand hoe ik op de widget op het beginscherm het actuele weer te zien krijg? Er blijft een streepje staan, volgens mij hoort hij daar het weer te tonen.

[Afbeelding]
Ga eens naar Instellingen - Weer.

Staat daar locatie op Altijd?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:21
Davidas schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

Ga eens naar Instellingen - Weer.

Staat daar locatie op Altijd?
Dat was het probleem inderdaad!! Bedankt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Rivanov schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:26:
[...]

Normaliter is de RC de final version. Héél sporadisch wil het nog wel eens voorkomen dat er een last-minute fix komt.
Oké

Dus het is safe om te installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MarioMark1541 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:47:
[...]

Oké

Dus het is safe om te installeren
Ik zou wachten op iOS18 of zo. ook al komt er vrijdag RC2, maakt dat nog niks uit

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 19-10-2023 11:49 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hackus schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:48:
[...]

Ik zou wachten op iOS18 of zo. ook al komt er vrijdag RC2, maakt dat nog niks uit
18 komt voorlopig nog niet hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MarioMark1541 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:24:
[...]

18 komt voorlopig nog niet hahaha
MarioMark1541 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:24:
De RC candidate is toch dezelfde versie welke volgende week uitkomt ?
Je vraagt telkens hetzelfde hier :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:34
Dat was natuurlijk sarcastisch. Waarom, als je nog niet naar iOS 17.1 bent gegaan (want beta), ga je ineens overstag als 1! iemand op Tweakers zegt dat het prima draait?

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sluuz schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:34:
Dat was natuurlijk sarcastisch. Waarom, als je nog niet naar iOS 17.1 bent gegaan (want beta), ga je ineens overstag als 1! iemand op Tweakers zegt dat het prima draait?
Meerdere melden dat het prima draait en dat doet het ook. Het heet dan ook niets voor niets een Release Candidate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:51
Als je twijfelt wacht dan nog een gewoon een paar dagen tot na het weekend. Dan kom de update vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of het aan mijn specifieke device ligt maar met de RC is mijn beeld echt heel veel mooier geworden. Diepere heldere kleuren en een stuk scherper. Ik had niet gemerkt dat het bij de vorige minder was, maar het valt nu echt op dat het veel mooier is geworden 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Een irritante bug (?) sinds iOS 17.1 RC: als ik een link direct wil doorsturen komt er zo’n venster omhoog. Dan kon ik direct de meest gebruikte contactpersonen direct aanklikken. Dat kan nu alleen nog met WhatsApp en één iMessage contact die ik nog nooit een bericht heb gestuurd. Mijn partner staat er niet meer tussen. Meer dit opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:49
THE_BASE schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:37:
Een irritante bug (?) sinds iOS 17.1 RC: als ik een link direct wil doorsturen komt er zo’n venster omhoog. Dan kon ik direct de meest gebruikte contactpersonen direct aanklikken. Dat kan nu alleen nog met WhatsApp en één iMessage contact die ik nog nooit een bericht heb gestuurd. Mijn partner staat er niet meer tussen. Meer dit opgevallen?
Nee.. bij mij staat het lijstje gewoon vol. iMessage, Whatsapp, Signal, Airdrop. Alles staat er tussen.
Ook op 17.1 RC natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Ik heb, sinds deze week, een vreemd probleem met mijn iOS.

Iedere avond zet ik mijn focus-mode ‘Slaap’ aan waardoor alle notificaties gedempt worden, mijn slaap gemeten wordt door de Apple Watch, mijn wekker ingesteld wordt etc.

Deze gehele week wordt ik iedere dag wakker door notificaties op mijn Apple Watch en zie ik dat de focus-mode uit staat (en er dus geen focus ingesteld staat).

Meer mensen hier plots last van of dit eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ChrisM schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:02:
[...]

Nee.. bij mij staat het lijstje gewoon vol. iMessage, Whatsapp, Signal, Airdrop. Alles staat er tussen.
Ook op 17.1 RC natuurlijk.
Oké thanks, zal eens een soft reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
THE_BASE schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:50:
[...]

Meerdere melden dat het prima draait en dat doet het ook. Het heet dan ook niets voor niets een Release Candidate.
Dat snap ik. Ik bedoelde alleen dat je aangaf dat je nog niet was overgestapt op 17.1 en vroeg of het goed draaide waarna iemand zei dat het "prima draait" en dat deed je doen besluiten de RC te installeren. Dat vond ik nogal een vreemde. Begrijp me niet verkeerd, ik snap helemaal dat je niet op de beta's gaat zitten, maar om dan op basis van een paar mensen die zeggen dat het "prima draait" toch de RC te installeren, kwam wat vreemd over :). Meestal draaien de beta's ansich prima, maar zijn er hele specifieke zaken die niet werken (bank apps, airdrop etc).

Maar goed, hier draait 17.1 RC helemaal prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sluuz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:17:
[...]

Dat snap ik. Ik bedoelde alleen dat je aangaf dat je nog niet was overgestapt op 17.1 en vroeg of het goed draaide waarna iemand zei dat het "prima draait" en dat deed je doen besluiten de RC te installeren. Dat vond ik nogal een vreemde. Begrijp me niet verkeerd, ik snap helemaal dat je niet op de beta's gaat zitten, maar om dan op basis van een paar mensen die zeggen dat het "prima draait" toch de RC te installeren, kwam wat vreemd over :). Meestal draaien de beta's ansich prima, maar zijn er hele specifieke zaken die niet werken (bank apps, airdrop etc).

Ik begrijp je zorgen, en die zijn zeker terecht bij bèta’s. Maar bij iOS17 deden alle kritische bankapps het zelfs vanaf de allereerste dev beta al alsof er niets aan de hand was. Daarom zou het nu wel veilig kunnen.

Maar blijf bij volgende bèta’s altijd weer terughoudend bij toestellen die je voor dagelijks gebruik gebruikt :) Ik zeg het stoer, maar kan zelf de verleiding nooit weerstaan met alle risico’s van dien :P

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 20-10-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 16:35
Dennisdn schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Ik begrijp je zorgen, en die zijn zeker terecht bij bèta’s. Maar bij iOS17 deden alle kritische bankapps het zelfs vanaf de allereerste dev beta al alsof er niets aan de hand was. Daarom zou het nu wel veilig kunnen.

Maar blijf bij volgende bèta’s altijd weer terughoudend bij toestellen die je voor dagelijks gebruik gebruikt :) Ik zeg het stoer, maar kan zelf de verleiding nooit weerstaan met alle risico’s van dien :P
ABN Amro app waren wel degelijk issues mee, maar dat was makkelijk op te lossen door de app opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:02
robcoenen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:06:
Ik heb, sinds deze week, een vreemd probleem met mijn iOS.

Iedere avond zet ik mijn focus-mode ‘Slaap’ aan waardoor alle notificaties gedempt worden, mijn slaap gemeten wordt door de Apple Watch, mijn wekker ingesteld wordt etc.

Deze gehele week wordt ik iedere dag wakker door notificaties op mijn Apple Watch en zie ik dat de focus-mode uit staat (en er dus geen focus ingesteld staat).

Meer mensen hier plots last van of dit eerder gehad?
Staat er geen slaapschema ingesteld die de focus weer uit zet automatisch?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
SgtElPotato schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:07:
[...]

En je kan ook andersom denken door een slaapschema in te stellen die de focus juist aan zet. je kan verschillende slaapschema's maken voor verschillende dagen als je niet elke dag op hetzelfde tijdstip naar bed gaat, het werkt echt perfect.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:26
Is er een mogelijkheid om de accu te forceren naar 100% te gaan terwijl je 80% als standaard limiet hebt? Bijv. op een dag dat je weet dat je meer gaat verbruiken? Ik ga er vanuit dat het kan door de instellingen aan te passen maar een simpele override ergens snel bereikbaar zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Er zijn een aantal dingen bij mij opgevallen.
Persoonlijk vind ik de iPhone best gevoelig met het automatisch scherm aan laten gaan door oppakken, kan aan mij liggen! Maar soms gaat hij aan terwijl ik hem net gelocked op de tafel leg bijvoorbeeld.
Ook werkt sommige knopjes niet even responsief. Zoals de up en down hier op Tweakers als je scrollt (misschien een Chrome Browser issue?) als je je iPhone locked en weer unlockt is het wel weer opgelost, maar het komt best vaak voor. Heeft iemand misschien een tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
SgtElPotato schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:07:
[...]

Nee. Bovendien heb ik niets veranderd aan mijn focus-instellingen en heeft dit al maanden prima gewerkt. Is sinds +/- een weekje.

Er is geen focus-mode aanwezig waar die naar overschakelt om zo de 'slaap' focus te beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:17:
[...]

Ik snap je wel, maar ik had het ook níet kunnen vragen. Een RC is voor mij een trigger dat ik mee kan (ik heb niet veel apps en de meeste blijven het gewoon doen). Ik was alleen deze keer wel wat nieuwsgieriger vanwege de vele klachten deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:42
Nog geen last van gehad, 14PM met AWU. 17.1 dev beta.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sluuz schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:34:
waarom gebruik je überhaupt iOS ?

In elke update kan een fout inzitten, die weer met volgend update is verholpen. zo gaat het al jaren lang natuurlijk. zowel met iOS als een driver van een videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Hackus schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:12:
[...]

waarom gebruik je überhaupt iOS ?

In elke update kan een fout inzitten, die weer met volgend update is verholpen. zo gaat het al jaren lang natuurlijk. zowel met iOS als een driver van een videokaart
Waar heb je het over? Dat hoef je mij niet uit te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:29:
[...]

Waar heb je het over? Dat hoef je mij niet uit te leggen :)
Het houdt je in elk geval flink bezig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
sigmundfreund schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:42:
Is er een mogelijkheid om de accu te forceren naar 100% te gaan terwijl je 80% als standaard limiet hebt? Bijv. op een dag dat je weet dat je meer gaat verbruiken? Ik ga er vanuit dat het kan door de instellingen aan te passen maar een simpele override ergens snel bereikbaar zou fijn zijn.
nee denk t niet, dan moet je t gewoon uitzetten op de dagen dat je weet meer te gaan verbruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38
lindseysew schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:04:
Er zijn een aantal dingen bij mij opgevallen.
Persoonlijk vind ik de iPhone best gevoelig met het automatisch scherm aan laten gaan door oppakken, kan aan mij liggen! Maar soms gaat hij aan terwijl ik hem net gelocked op de tafel leg bijvoorbeeld.
Ook werkt sommige knopjes niet even responsief. Zoals de up en down hier op Tweakers als je scrollt (misschien een Chrome Browser issue?) als je je iPhone locked en weer unlockt is het wel weer opgelost, maar het komt best vaak voor. Heeft iemand misschien een tip voor mij?
Hier heb ik zelf ook al heel lang last van.. ook met iOS 16 deed dit probleem zich voor. Gebruik overigens Safari, dus geen Chrome specifiek issue.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
Oké, vage bug: wanneer ik een ‘game capture’ uit de PlayStation-applicatie download, inkort (via Foto’s) en vervolgens wil delen via Discord, dan crasht de Discord-applicatie.

Als ik het bestand niet aanpas via Foto’s, dan is er niets aan de hand. Het bronbestand is een 1080p video in .mp4, dus niet iets heel geks ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
Op mijn vorige iPhone had ik maar 64gb opslag, dat was te weinig dus had ik een iCloud abbo genomen.
Nu heb ik een iPhone met 256gb en wil ik icloud opzeggen.

Ik zie echter niet of alle documenten/fotos op mijn huidige iPhone zijn gedownload vanuit iCloud, zodat ik deze kan opzeggen.

Als ik bijvoorbeeld ga naar instellingen-iCloud-berichten, staat “synchroniseer deze iPhone” aan.
Als ik dit uitzet, worden alle berichten uit iCloud dan gedownload naar mijn iPhone?

Zelfde geldt voor foto’s.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyJoness schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:46:
Op mijn vorige iPhone had ik maar 64gb opslag, dat was te weinig dus had ik een iCloud abbo genomen.

Ik zie echter niet of alle documenten/fotos op mijn huidige iPhone zijn gedownload vanuit iCloud, zodat ik deze kan opzeggen.

Als ik bijvoorbeeld ga naar instellingen-iCloud-berichten, staat “synchroniseer deze iPhone” aan.
Als ik dit uitzet, worden alle berichten uit iCloud dan gedownload naar mijn iPhone?

Bedankt!
Nope als je dat uitzet dan doet je iPhone niet meer mee met die functie van iCloud, iCloud zelf behoud de data.
Geld zowel voor foto’s als voor bestanden in jouw vraagstuk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyJoness schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:46:

Bedankt!
Geen PC bij de hand waar je ff iCloud op kan installeren om ze zeker te stellen? (Dan heb je ze nog niet op de iPhone maar ben je ze i.i.g. niet kwijt).

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 22-10-2023 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8TV8BbU5kkimsCa8WjL9Qm4Bow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXRU4CfS3ZZ2xvg4krSHjoys.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zag die toevallig staan, lijkt erop dat alle foto’s uit iCloud zijn gedownload en ik ze nu uit iCloud kan verwijderen😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 19:51
JimmyJoness schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:40:
[Afbeelding]

Ik zag die toevallig staan, lijkt erop dat alle foto’s uit iCloud zijn gedownload en ik ze nu uit iCloud kan verwijderen😃
Ik zou beginnen met 1 testfoto voordat je alles kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Nee dat kan niet, als je de foto vanuit iCloud verwijderd gaat hij ook van het toestel.
Dit gaat alleen over hoe een foto op het toestel bewaard wordt, volledige file of thumbnail.

Edit: Kan je niet beter gewoon iCloud aanhouden? Voor een euro heb je 50GB en daar lijkt je ruim voldoende aan te hebben als ik screenshot hierboven zo zie.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 22-10-2023 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
[Afbeelding]

Tip: log via een webbrowser in op icloud en download alles daar als backup. Daarna pas spelen met verwijderen van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
[Afbeelding]

Ik zal voorzichtig zijn. Het woord ‘alle’ zie ik niet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Zapato schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:44:
[...]

Ik zou beginnen met 1 testfoto voordat je alles kwijt bent.
Ik zou eerst een off-line backup maken van al je foto's voordat je uberhaupt iets doet.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
Donstil schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

Nee dat kan niet, als je de foto vanuit iCloud verwijderd gaat hij ook van het toestel.
Dit gaat alleen over hoe een foto op het toestel bewaard wordt, volledige file of thumbnail.

Edit: Kan je niet beter gewoon iCloud aanhouden? Voor een euro heb je 50GB en daar lijkt je ruim voldoende aan te hebben als ik screenshot hierboven zo zie.
Ik had de 50 gb voor m’n iMessage berichten (35gb).
Toen ik m’n 15 PM kreeg heb ik het 200gb abbo genomen om alles van m’n vorige iPhone naar iCloud te zetten en op m’n 15 PM te zetten. (Ik had niet door dat het overzetten gewoon direct kon van oude naar nieuwe iPhone). Hier ging iCloud over de 50gb heen dus terugzetten naar het 50gb abbo geeft dan de melding dat het niet voldoende opslag is.

Ik wil graag of de berichten of de foto’s weer uit iCloud naar m’n iPhone zetten, of beide :). Dan hou ik de 50gb gewoon weer aan voor reservekopie.

[ Voor 6% gewijzigd door JimmyJoness op 22-10-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
.

[ Voor 99% gewijzigd door JimmyJoness op 22-10-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:54:
[...]

Tip: log via een webbrowser in op icloud en download alles daar als backup. Daarna pas spelen met verwijderen van data.
Hoe doe ik dit? Ben ingelogd via safari op m’n iPhone, kan geen knop vinden om de boel te downloaden als backup 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
JimmyJoness schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:48:
[...]

Hoe doe ik dit? Ben ingelogd via safari op m’n iPhone, kan geen knop vinden om de boel te downloaden als backup 🙂
Log in op iCloud.com via een browser op een pc/Mac. Daar kun je ook je foto’s zien en volgens mij downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:55
meesje schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Log in op iCloud.com via een browser op een pc/Mac. Daar kun je ook je foto’s zien en volgens mij downloaden.
Let wel op je instelling met downloaden. Ook pas een keer gedaan maar standaard haalde die ze in een resolutie van 3 mp naar de windows laptop. Toch wat anders dan de 12 waarin ze geschoten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
JimmyJoness schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:48:
[...]

Iets verder kijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5c9qtY8XzMidAFrEWBd3E_eKdoc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EfOwXjNHkiEMFgGiGI4udBc9.png?f=fotoalbum_large

Maar het handigste blijft op een pc.

[ Voor 3% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 22-10-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ik mis op een van de tablets (ios 17.0.3) EN op een oude iphone 6 (ios 15) ‘home’ of ‘woning’ geheel in het settings menu. Wel als app beschikbaar en opent maar ik kan geen nieuwe woning aanmaken of een joinen. Andere apparaten kunnen allen wel in die home. Deze 2 apparaten zijn van een gebruiker/apple id. Iemand een idee wat we kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weet niet sinds wanneer het precies ineens wél kan, maar zojuist ontdekt dat je nu van Apple duosim-lijnen elk hun eigen beltoon kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 25-08 06:19
Klopt het dat je met Windows en iTunes niet kan restoren naar de nieuwste 17.1 RC ?
Krijg dan een foutmelding.
Of moet hier een nieuwe iTunes versie voor uitkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:17
mregeling schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:15:
Klopt het dat je met Windows en iTunes niet kan restoren naar de nieuwste 17.1 RC ?
Krijg dan een foutmelding.
Of moet hier een nieuwe iTunes versie voor uitkomen ?
Neem aan dat je de iphone in DFU en dan met SHIFT ingedrukt op de knop voor recovery en dan het IPSW bestand van de gewenste versie erop wilt zetten.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 25-08 06:19
Nicj56 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:42:
[...]

Neem aan dat je de iphone in DFU en dan met SHIFT ingedrukt op de knop voor recovery en dan het IPSW bestand van de gewenste versie erop wilt zetten.
Correct.
Dit werkt dus niet met de nieuwste restore file van 17.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 19:53
Weet iemand hoe je video’s van je lock screen kunt halen? Ik heb een paar uur geleden een filmpje gekeken en daarna het tab gesloten, maar ik krijg hem maar niet van mijn lock screen.
Vervelendste is eigenlijk nog dat het ook je Dynamic Island op slot zet waardoor ik mijn timers niet meer kan zien.

[ Voor 24% gewijzigd door Ample Energy op 23-10-2023 19:04 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53
Hebben jullie ook last dat het verplaatsen van de cursor door het vasthouden van de spatiebalk niet lekker meer werkt sinds iOS 17? De cursor schiet bij mij nu de hele tijd naar het eind van de zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06 20:32
Vanavond géén update 17.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Morgen.

Edit: zoals ik al dacht.

[ Voor 27% gewijzigd door THE_BASE op 23-10-2023 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Morgen is het pas 24okt.
Vrijdag is er nog RC2 uitgebracht voor iPhone15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
sheepdog schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:52:
Hebben jullie ook last dat het verplaatsen van de cursor door het vasthouden van de spatiebalk niet lekker meer werkt sinds iOS 17? De cursor schiet bij mij nu de hele tijd naar het eind van de zin.
Ja precies dit ^^
Ik dacht al dat ik gek werd. Vrouwlief zit nog op iOS 16 en heeft dit niet zag ik zojuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
sheepdog schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:52:
Ja ik moet hem echt heel secuur bewegen wil ik hem midden in een woord krijgen inderdaad.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinGleR
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 10:28
Hebben jullie ook het fenomeen dat de beller soms full screen de foto toont en soms maar een klein rondje? Ik heb dit nu al verschillende keren gehad en ik vind er geen oorzaak voor. Ik heb wel de app Sync.me geïnstalleerd maar ik heb daar nooit problemen mee gehad. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
KinGleR schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:43:
Hebben jullie ook het fenomeen dat de beller soms full screen de foto toont en soms maar een klein rondje? Ik heb dit nu al verschillende keren gehad en ik vind er geen oorzaak voor. Ik heb wel de app Sync.me geïnstalleerd maar ik heb daar nooit problemen mee gehad. Iemand tips?
Hier werkt die nieuwe functie totaal niet, zie alleen maar een grijs scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:17
In het begin, maar als de andere partij nog iOS 16 of het totaal niet instelt, gaat het niet werken.. Dan zul je hetzelf moeten doen, aan jouw kant.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb het aan het begin van 17.0 een keer zien werken, daarna niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:21
THE_BASE schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:56:
[...]

Hier werkt die nieuwe functie totaal niet, zie alleen maar een grijs scherm.
Hier hetzelfde.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Werkt hier als een malle. Wel even eerst een imessage naar de andere persoon sturen om het te activeren ;)

Maar hopelijk fixxen ze het nog dat het gewoon altijd direct werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Tylen op 24-10-2023 11:10 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het is ook totaal niet duidelijk hoe je zoiets instelt. Ik heb nergens een optie gezien om een eigen kaart te maken. Waar doe je dat? In de phone app? Contacten app? iCloud in instellingen?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mog schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:16:
Het is ook totaal niet duidelijk hoe je zoiets instelt. Ik heb nergens een optie gezien om een eigen kaart te maken. Waar doe je dat? In de phone app? Contacten app? iCloud in instellingen?
Open contacten app en hij kwam ermee. Maar waarschijnlijk heb je die weggedrukt ;)

Open contacten --> druk op je kaart (zie je die niet? Zit je wel in je icloud contacten? Daar staat hij heeeeeelemaal bovenaan) --> wijzig.

[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 24-10-2023 11:18 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb de contacten app niet geïnstalleerd :o Ik zal eens gaan pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:24:
Ik heb de contacten app niet geïnstalleerd :o Ik zal eens gaan pielen.
Is ook geen vereiste volgens mij, telefoon app en dan onderin contacten gaf bij mij de pop-up om het te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lukt het jullie om een timer van 2.45 minuten in te spreken via Siri?
"Zet timer van 2 minuut 45 (seconden)" maakt bij mij een timer van 2 minuten
"Zet timer van twee-driekwart-minuut" maakt ook een timer van 2 minuten

Een timer van "twee-en-een-halve-minuut" snap 'ie dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Cheesy schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:31:
Lukt het jullie om een timer van 2.45 minuten in te spreken via Siri?
"Zet timer van 2 minuut 45 (seconden)" maakt bij mij een timer van 2 minuten
"Zet timer van twee-driekwart-minuut" maakt ook een timer van 2 minuten

Een timer van "twee-en-een-halve-minuut" snap 'ie dan weer wel.
Ik moet bij de secondes altijd het woord seconde uitspreken na het aantal inderdaad, anders pakt ie hem bij mij ook niet.

‘Zet een timer voor 2 minuut 20’ geeft 2 minuten. Als ik dan vraag ‘zet een timer voor 2 minuut 20 seconden’ krijg ik wel de juiste.

Tot zover ‘slimme Siri’.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinGleR
Ik denk dat ik mezelf niet goed uitgedrukt heb. Ik bedoel niet het nieuwe poster verhaal, maar een simpele contactfoto zoals vroeger. Via programma's zoals Sync.me kon je dan instellen dat de achtergrond bij een telefoongesprek de foto was van uw contact, over het volledige scherm. Nu heb ik dus enkel nog een klein cirkeltje met de contactfoto in, maar heel af en toe doet hij het dan wel full screen. Mijn Postercontacten toont hij wel correct. Heel raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KinGleR schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:36:
Ik denk dat ik mezelf niet goed uitgedrukt heb. Ik bedoel niet het nieuwe poster verhaal, maar een simpele contactfoto zoals vroeger. Via programma's zoals Sync.me kon je dan instellen dat de achtergrond bij een telefoongesprek de foto was van uw contact, over het volledige scherm. Nu heb ik dus enkel nog een klein cirkeltje met de contactfoto in, maar heel af en toe doet hij het dan wel full screen. Mijn Postercontacten toont hij wel correct. Heel raar...
Misschien een conflict omdat iOS dat nu zelf ook probeert te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinGleR
Dennisdn schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

Misschien een conflict omdat iOS dat nu zelf ook probeert te doen.
Sync.me erafgekegeld en gereboot.. eens zien wat er nu gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:28:
[...]

Is ook geen vereiste volgens mij, telefoon app en dan onderin contacten gaf bij mij de pop-up om het te regelen.
Oké, zoveel gebruik ik mijn contacten dus blijkbaar niet. Ik heb inmiddels de Contacten app geïnstalleerd en ik zie de mogelijkheid. Best grappig. Maar nu pusht ie deze afbeelding naar iedereen in mijn contacten die een iPhone hebben? Wat gebeurt er als ik een dickpic als profielfoto heb? Kunnen mensen dit weigeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:55:
[...]

Oké, zoveel gebruik ik mijn contacten dus blijkbaar niet. Ik heb inmiddels de Contacten app geïnstalleerd en ik zie de mogelijkheid. Best grappig. Maar nu pusht ie deze afbeelding naar iedereen in mijn contacten die een iPhone hebben? Wat gebeurt er als ik een dickpic als profielfoto heb? Kunnen mensen dit weigeren?
Ik heb de contacten app ook niet verder (want het zit al in de Telefoon app dus waarom zou ik).
Als mensen aanstoot nemen aan je foto dan kunnen ze hem aanpassen inderdaad, dat kan je doen door naar contacten te gaan en daar op "contactfoto en -poster" te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:55:
[...]

Sowieso moeten de ontvangers het accepteren Inderdaad. Die krijgen bij het eerste telefoontje de optie te zien. Maar het werkt heel brak, die optie komt tijdens of net voor of net na het opnemen. En als ze hem wegdrukken lijkt de vraag niet meer terug te komen uit ervaringen hier so far.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 24-10-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
Vanavond ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 06:37
Nog niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
volgende week na het Mac event gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 06:37
_Bailey_ schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:43:
volgende week na het Mac event gok ik zo.
En Frankrijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
die kunnen heus wel een weekje wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
M’n radar is kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
Radar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15

Yucko

One clown to rule them all !

glazen bol bedoeld hij waarschijnlijk 😜

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:59
Rond 22:00 uur vanavond komt 17.1 uit.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato