Newmotion Laadpaal Dynamic Management Module 'aansturen'

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BO]Legolas
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:18
Gunterius schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:52:
[...]

Ik heb sterke interesse in je PCB en de software tot zover geschreven. Kan ik ook mee helpen testen of al iets met jouw hulp aankopen ? Ik doel op
- enkel laden met PV overschot, met een zeker minimum (8A vermoed ik)
- de optie om dit te overrulen en dan laad ik s nachts.'

Ik heb wel maar 1 fase, maar ik vermoed dat ik dat software matig wel kan aanpassen.

Graag hoor ik van je !
Gunterius
Je hebt een PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroeneWeg
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 04-06 11:24
[BO]Legolas schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:43:
[...]

Ik ben van plan om de hardware via Tindie te koop aan te bieden en de software wordt inderdaad open source beschikbaar.
Ben je al verder gekomen met het delen en te koop aanbieden van je print?

Ik ben erg benieuwd naar jouw hard- en software en zou willen kijken of het uitgebreid kan worden met een P1-telegram dat vanuit een ander HA-device wordt gedeeld. Zodat dit device in de laadpaal kan worden geplaatst en het trekken van een extra RJ12-kabel niet nodig is. De data van de slimme meter en zonnepanelen wordt dan over Wifi verzonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [BO]Legolas
Die usecase is hardwarematig zeker mogelijk @DeGroeneWeg, maar zal softwarematig wel een andere implementatie nodig hebben. (lees een stuk eenvoudiger).

Op dit moment ben ik printjes aan het voorbereiden voor @Gunterius en @Knorretje63, zodat zij ermee kunnen testen en feedback kunnen geven om de software te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
[BO]Legolas schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:33:
Die usecase is hardwarematig zeker mogelijk @DeGroeneWeg, maar zal softwarematig wel een andere implementatie nodig hebben. (lees een stuk eenvoudiger).

Op dit moment ben ik printjes aan het voorbereiden voor @Gunterius en @Knorretje63, zodat zij ermee kunnen testen en feedback kunnen geven om de software te verbeteren.
Beste Legolas ik zou ook heel graag mee willen doen! Heb een business pro 3.0 laadpaal en wil absoluut jouw systeem gebruiken. Kan ik je een DM sturen om mee te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 10:52
Hadden mensen al meegekregen dat shellrecharge de zaken over wilt dragen naar 50five?

Geen idee wat dat voor de laadpalen betekend. Heb ergens hoop dat er wat meer info over API's beschikbaar komt en die dingen gewoon te sturen zijn via de webinterface met ethernet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Persoonlijk vraag ik me af of ze daar tijd en geld in gaan steken. Shell wilde duidelijk ontgroenen en 50five wil gewoon heel graag een groter netwerk van palen om te exploiteren.

Ik zou al blij zijn dat je als gebruiker ook de beschikking krijgt over installer opties, zoals laadlimiet.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-06 23:45
All,

Ik heb vandaag de fantastische laadpaal "Shell Recharged Advanced 3.0" gekregen van mijn werkgever...
Hij is geleverd zonder DLM module. <sarcasme> Wat een fanstisch goede laadpaal!! </sarcasme>
Bij het zoeken naar hoe je dus basic instellingen doet zoals load balancing/paal aan/uit, sessies uitlezen kwam ik er dus achter dat dat eigenlijk allemaal niet lukt met deze paal/HA is al helemaal niet mogelijk.
Pffft.

Hebben jullie nog ideeën? Ik zou graag basic instellingen doen:
- Laadstroom begrenzen en dat liefst via HA, volledig dynamisch afhankelijk van PV productie en eventueel een overrule functie enzoverder (snel weg de volgende ochtend).
- Lader aan en afzetten.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

@[BO]Legolas : ik zie dat jij een PCB'tje ontworpen hebt die dit min of meer moet kunnen? Hoe ver sta je daarmee? Is dat bugvrij, werkt dat goed? Commercieel je dit? Je mag me steeds een PB sturen, graag zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem89
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 09-06 07:21
Hoi allemaal,
Onlangs is bij mij thuis de Shell advanced flex laadpaal geïnstalleerd.

Onderliggend is dit een laadpaal van fabrikant Peblar. Nu lees ik op de website van Peblar dat er een koppeling bestaan met homwizzard om via dynamic load balancing zonnestroom laden te ondersteunen.

Omdat de paal in beheer is bij Shell kan ik deze koppeling zelf niet tot stand brengen en Shell wil hier zelf niets mee doen.

Iemand ervaring met deze koppeling of ideeën hoe
Ik het laadvermogen kan afstemmen op de opwek van zonnepanelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Dit topic gaat specifiek over de oude NewMotion paal. In het algemene laadpaal topic zijn denk ik genoeg ervaringen te vinden over rebranded Peblar palen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
De Shell Advanced flex is idd een rebranded Peblar, maar de mijne is een advanced 3.0 (newmotion), gekocht in 2023... Is (helaas) geen rebranded Peblar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• [BO]Legolas
@Pharos1985 Het draait bij mij thuis al weken naar behoren. Verder zijn @Knorretje63 en @Gunterius momenteel aan het betatesten om vast te stellen of het in hun situatie ook naar behoren werkt. We zijn daarbij wat software, hardware en documentatie verbeteringen tegengekomen die grotendeels zijn doorgevoerd.

Een vriend van mij print binnenkort een eerste concept behuizing en ik ga binnenkort een batch bestellen voor verkoop. Ik zal hier een bericht posten zodra er iets te bestellen is ;)

Intussen ben ik ook nog een huis aan het renoveren en ga ik in juli verhuizen, dus ik kan nog geen garanties geven op doorlooptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
@[BO]Legolas Top werk. Keep us posted en als je nog een beta testers kan gebruiken, hou ik me zonder me op te dringen aanbevolen. Wil gerust de hardware aanschaffen die nodig is.
Al had ik op Github ook wel al een oplossing gevonden via een zeker Thomase1234. Al weet ik niet of dat goed werkt en makkelijk in HA te integreren is, het lijkt van wel.

We zien wel, bedankt alvast voor je werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
Aangezien ik geen NewMotion laadpaal meer in gebruik heb verlaat ik deze topic. Helaas heb ik de software nog niet zover af kunnen werken dat deze verspreid kan worden.

Gelukkig zijn andere er wel verder mee gegaan.

Helaas kan ik alleen melden dat 50five de laadpaal niet wil ondersteunen en er dus ook geen aanpassingen op doet. Ze nemen het in beheer maar dat is dan ook alles.

50five heeft net als Shell Recharge de Peblar laadpalen die ze nu volledig ondersteunen en de functionaliteit die we hier zoeken heeft ingebouwd.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benefactus
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 14-06 18:26
Even voorstellen: Ben, overdag software ontwikkelaar, 's avonds knutselaar.

In de periode dat @[BO]Legolas een PCB ontwierp, deed ik iets soortgelijks: ik heb een P1-Simulator ontworpen en gebouwd, speciaal voor dit 'laadpaal-probleem'. Deze Simulator kan via WiFi aangestuurd worden, bijv. vanuit HomeAutomation en stuurt dan gesimuleerde P1-telegrammen naar je laadpaal.

Al snel nadat ik dit publiceerde werd de Simulator ontdekt door een andere Tweakers-groep die hem gebruikt om hun thuisaccu's 'voor de gek te houden'. Met succes. Zie arro3038 in "Eva Power hybride thuisaccu"
Dus: wie interesse heeft, kijk eens daar.

[ Voor 0% gewijzigd door Benefactus op 11-06-2025 23:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BO]Legolas
Ook een mooi project @Benefactus. Leuk om te zien dat we beiden op twee verschillende oplossingen zijn uitgekomen. De jouwe heel generiek en de mijne heel specifiek.

Mijn doel was een plug en play oplossing specifiek om de loadbalancer van laadpalen voor de gek te houden, zonder dat daarbij actieve huisautomatisering noodzakelijk is. Ik wil mijn oplossing namelijk beschikbaar maken voor de minder technisch onderlegde medemens. En dat is gelukt, want mijn oplossing kan volledig zelfstandig werken.

Wel heel gaaf om te zien hoe jouw generieke oplossing breed ingezet wordt door tweakers.
Pagina: 1 2 3 Laatste