Nee jij bent niet fout. Lekker negeren, zelfs als ze de rechtsbijstand zo ver krijgt, daar hoor je helemaal nooit meer wat van.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 01:28:
Ze zegt dat ik hem moet terugkopen of ze gaat de rechtsbijstand gaat inschakelen.
Dit bezorgt mij redelijk een schuldgevoel maar ben ik hier in de fout?
Misschien om haar tegemoet te komen, wil je eventueel de motor terugkopen maar wel tegen een lagere prijs want je moet weer investeren om deze in orde te maken/overschrijven/verzekering/eventueel remmen etc.. Mocht je gezeur krijgen, dan heb jij wel de moeite gedaan om een oplossing aan te bieden. Misschien niet conform haar verwachtingen maar dan heb jij je best gedaan.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Dat lijkt me sowieso niet zo'n handige move. Op die manier lijkt het toch alsof je er een slaatje uit probeert te slaan.itsalex schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:15:
Misschien om haar tegemoet te komen, wil je eventueel de motor terugkopen maar wel tegen een lagere prijs ...
@mcDavid zegt eigenlijk hetzelfde als StevenK, want alles valt of staat met de onderzoeksplicht van de koper. Deze heeft de motor niet goed genoeg gecontroleerd en dus geen poot om op te staan. Tenzij de verkoper willens en wetens bedrog pleegt door de zaken heel anders voor te stellen dan ze daadwerkelijk zijn, maar daar lijkt hier geen sprake van. Dat het statement "garantie tot de voordeur" juridisch niet bestaat is prima, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet een aardige representatie is van wat de realiteit behelst.Gunner schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:36:
[...]
Als je het niet van mij wil aannemen, prima, maar doe dat dan wel van een van de meest juridisch onderlegde personen op dit forum , StevenK in "Koper wil dat ik mijn eigen motor terugkoop."
zoeken bij google naar 'garantie 2e hands koop'Dit nog even ter ondersteuning.
[...]
Dat is zo, maar ik ageer dat in de basis de claim 'garantie tot aan de deur' onjuist is. ook bij 2ehands verkoop. Dat mag je onzin vinden, maar dat is dan onjuist.
Als je dit in ogenschouw neemt, dan heeft de koper dus een van de goedkoopste motor op marktplaats gekocht van dit type en met deze kilometerstand. Verkoper geeft nog 500€ toe op de vraagprijs en heeft aangegeven dat de achterband aan vervanging toe is. Als je dan als koper geen rooie cent meer over hebt voor mogelijk onderhoud, wat altijd te verwachten is bij de aanschaf van een particulier 2de hands voertuig, dan heb je simpelweg boven budget gekocht, door geen reserve achter de hand te houden. En daar is maar 1 partij verantwoordelijk voor en dat is de koper zelf.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:39:
Allemaal bedankt voor de reacties, mochten jullie willen weten betreft het een motor met 45000km op de teller. En toen ik hem gekocht had bij een garage waren de remblokken vervangen bij 39000. Vandaar dat ik ervanuit ging dat die nog in orde waren. Dit is ook mijn eerste motor wat ik heb gehad, dus ik leer hier ook van.
Nog over de vraagprijs. Ik heb mevrouw aangegeven dat ik er niet de hoofdprijs ervoor wou mocht ze wat tegenkomen bij de garage dat ze een buffer heeft (prijs was 500,- lager dan de oorspronkelijke vraagprijs). En op het moment van plaatsen op marktplaats was het een van de goedkoopste van wat allemaal te koop stond.
Ik ben ook een keertje bij een controle in de Ardennen staande gehouden, hierbij is toen ook de technische staat geïnspecteerd, de politie heeft me toen wel gezegd dat het allemaal in orde was.
Ik zou de koper succes wensen met de motor en de rechtsbijstand. En gewoon verder gaan met je leven.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ze kan zelf de motor toch doorverkopen. Zo lang er niet gelogen is over het onderhoud dan is het toch echt haar probleem dat ze niet wist dat een motor onderhoud nodig heeft.
Sowieso weet je niet wat je terug koopt. Misschien zijn er wel onderdelen afgehaald en geswapt met versleten onderdelen.
Sowieso weet je niet wat je terug koopt. Misschien zijn er wel onderdelen afgehaald en geswapt met versleten onderdelen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Schijven + blokken gaat niet over weinig geld blijkbaar. Zie hier 1000 euro voor kleine beurt en de remmen: https://www.motor-forum.n...ieuwe-remschijven.451093/
Lastig verhaal denk ergens dat ik 50/50 zou doen, maar zie alleen niet echt hoe lang het geleden verkocht is?
Lastig verhaal denk ergens dat ik 50/50 zou doen, maar zie alleen niet echt hoe lang het geleden verkocht is?
Als koper van een voertuig zoals de motor moet je gewoon kritisch kijken naar een aantal zaken aangezien er geen APK op zit. Ze heeft een bewust risico genomen en is nalatig geweest je bent haar absoluut niks verschuldigd je koopt immers van een particulier via marktplaats. Remblokken kosten geen drol de schijven echter wel vermoedelijk zitten er flinke groeven in en word daarom geadviseerd deze te vervangen. Het betreft een dubbele schijf voor mocht je beide vervangen zit je ruim over de duizend euro enkel materiaal. Het was echter wel netjes geweest om er bij te vermelden dat je er weinig verstand van hebt en dat onderhoud ook nalatig is geweest dan had je deze situatie jezelf bespaard maar je zit absoluut niet verkeerd!
Iedereen die enige afstand rijd met een motor weet dat onderhoudskosten een terugkerende post is. Toen ik de motor voor woon-werk gebruikte had ik toch echt niet verwaarloosbare kosten per km aan jaarlijks onderhoud.jip_86 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:13:
Schijven + blokken gaat niet over weinig geld blijkbaar. Zie hier 1000 euro voor kleine beurt en de remmen: https://www.motor-forum.n...ieuwe-remschijven.451093/
De koper had dat echter ook met relatief weinig moeite kunnen achterhalen en op bepaalde zaken kunnen doorvragen en kijken. Het meeste is immers goed in het zicht.
Waarom zou je uberhaupt overwegen om 50/50 te doenjip_86 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:13:

Daarmee is het verhaal klaar.
Vaak bu'j te bang!
APK zegt ook bij auto's he-le-maal niets. Alleen dat het gedurende momentopname voldoet aan de minimale eisen. Zo komt een auto met 1.6mm profiel en 10 jaar oude banden gewoon door de APK. Versleten schokdempers is ook geen afkeur mits er geen lekkage zichtbaar is. Een versleten koppeling komt er ook vrolijk doorheen. Remblokken zijn pas afkeur als het ijzer op ijzer is en remschijven af brokkelen.Puddi Puddin schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:37:
Als koper van een voertuig zoals de motor moet je gewoon kritisch kijken naar een aantal zaken aangezien er geen APK op zit. Ze heeft een bewust risico genomen en is nalatig geweest je bent haar absoluut niks verschuldigd je koopt immers van een particulier via marktplaats. Remblokken kosten geen drol de schijven echter wel vermoedelijk zitten er flinke groeven in en word daarom geadviseerd deze te vervangen. Het betreft een dubbele schijf voor mocht je beide vervangen zit je ruim over de duizend euro enkel materiaal. Het was echter wel netjes geweest om er bij te vermelden dat je er weinig verstand van hebt en dat onderhoud ook nalatig is geweest dan had je deze situatie jezelf bespaard maar je zit absoluut niet verkeerd!
Dankjewel allen voor jullie behulpzame reacties. Ik heb hier veel uit kunnen halen. Ik ben benieuwd nu wat mevrouw gaat proberen.
Ik verwacht helemaal niets. Maar laat het ons weten als er nog iets interessants gaat gebeuren.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:21:
Dankjewel allen voor jullie behulpzame reacties. Ik heb hier veel uit kunnen halen. Ik ben benieuwd nu wat mevrouw gaat proberen.
Y'24
Zeker niet dat ik 50/50 zou doen. Mevrouw heeft gewoon onderzoeksplicht. Dat ze zelf, zonder verstand van zaken, tot aanschaf is overgegaan is toch niet de fout van de koper?jip_86 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:13:
Dan had mevrouw zo slim moeten zijn om iemand met verstand van de techniek mee te nemen en beter onderzoek te doen.
Dit is 100% fout van de kopende partij hier hoeft TS @De043man helemaal niets mee.
Mogelijk zou je haar nog kunnen berichten en kunnen wijzen op haar onderzoeksplicht en dat dit geenszins jouw probleem is.
Haar rechtbijstand, die gaat hier helemaal niets mee doen.
*sowieso
Je hebt natuurlijk het wetboek en wat je gevoel zegt. Als iemand iets van je koopt waarvan de verwachting is dat het nog normaal te gebruiken dan is het wel teleurstellend als direct al blijkt dat er veel kosten aan zitten om het product normaal te kunnen gebruiken.
Ik heb zelf laatst ook een smartwatch van ruim 2 jaar oud verkocht op marktplaats waarvan de batterij ook niet meer 100% was. Ik had duidelijk bij de advertentie gezet dat de batterij nog ongeveer x dagen meegaat. Paar dagen later stuurt de koper mij een berichtje dat de batterij nog korter mee gaat dan ik aangaf en dat ie wil dat ik hem terugkoop en anders juridische stappen neemt. Aan de ene kant had ie kunnen weten dat de batterij minder is, maar aan de andere kant vond ik het ook vervelend voor hem. Als ie niet met die juridische stappen had gedreigd (waarvan ik natuurlijk totaal niet onder de indruk ben
) had ik hem misschien wel z'n geld teruggegeven. Maar nu ben ik hem tegemoetgekomen door de helft terug te betalen. Denk dat ik daar nog heel schappelijk mee was. Verschil met de TS is dat dit om een paar tientjes gaat en bij de TS om een wat serieuzer bedrag. Ik vind dat er dan ook wat meer onderzoeksplicht is bij de koper.
Ik heb zelf laatst ook een smartwatch van ruim 2 jaar oud verkocht op marktplaats waarvan de batterij ook niet meer 100% was. Ik had duidelijk bij de advertentie gezet dat de batterij nog ongeveer x dagen meegaat. Paar dagen later stuurt de koper mij een berichtje dat de batterij nog korter mee gaat dan ik aangaf en dat ie wil dat ik hem terugkoop en anders juridische stappen neemt. Aan de ene kant had ie kunnen weten dat de batterij minder is, maar aan de andere kant vond ik het ook vervelend voor hem. Als ie niet met die juridische stappen had gedreigd (waarvan ik natuurlijk totaal niet onder de indruk ben
Offtopic
[ Voor 81% gewijzigd door Outerspace op 11-05-2023 18:41 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Toen je hem verkocht, heb je aangegeven dat je hem met garantie verkocht hebt?De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:21:
Ze heeft zelf een rondje gereden, nu blijken dat er wat slijtage is volgens haar of volgens een "garage", maar daar moet jij niet voor opdraaien.
ALs jij hem van te voren naar garage was gegaan, om hem helemaal na te laten kijken en stel je voor dit was inderdaad naar voren gekomen. Jij had dan je prijs kaartje op marktplaats ook hoger ingezet ;-).
Update:
Mevrouw heeft contact met mij gehad. Ze zegt dat ze met haar advocaat contact heeft gehad en beschuldigt mij van dwaling. Ze heeft gezegd dat als ze wist van bij komende kosten had ze de motor niet gekocht.
Ze vertelt wel erbij dat ze liever een juridisch situatie wil vermijden. Maar wil wel graag dat ik met een oplossing kom.
Mevrouw heeft contact met mij gehad. Ze zegt dat ze met haar advocaat contact heeft gehad en beschuldigt mij van dwaling. Ze heeft gezegd dat als ze wist van bij komende kosten had ze de motor niet gekocht.
Ze vertelt wel erbij dat ze liever een juridisch situatie wil vermijden. Maar wil wel graag dat ik met een oplossing kom.
Dan had ze voor koop je motor maar moeten laten nakijken door iemand met verstand, maakt het nog steeds niet jouw probleem.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:30:
Update:
Ze heeft gezegd dat als ze wist van bij komende kosten had ze de motor niet gekocht.
Over wat voor motor hebben we het nou, prijsklasse, type, bouwjaar. En denk je dan vervolgens zelf dat iemand een advocaten uurtarief daarvoor uit gaat geven? Met heel onzekere uitkomst?De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:30:
Update:
Dan zou het bij mij al meteen over zijn met alle medewerking en contact. Ik zie de brief van de advocaat wel tegemoet.
Succes, want ze zal jou ook altijd de mogelijkheid moeten geven om het probleem op te lossen.
Ik wou net gaan typen, omdat mensen het er over hebben, als je toch iets wil doen, mag ze de motor neerzetten bij een garage waar @De043man vertrouwen in heeft. Kunnen die hem goed nakijken. En dan kan je een beslissing nemen wat je wil doen.
Zoals genoemd heb je alsnog gewoon kans dat ze hebben zitten raggen, of onderdelen uitgewisseld hebben. Maar dan ziet een monteur dat hopelijk wel.
Als je iets wil doen, zou dat voor mij de enige optie zijn. Ik heb zo'n vermoeden dat ze dan meteen afdruipen.
Zoals ik het nu zou zien is het gewoon het bekende oplichting verhaal. Product kopen, claimen dat het niet goed is, om weer wat geld terug te krijgen. Niet juridisch willen doen, omdat ze gewoon geld willen. Ik hoor wel van de advocaat.
Succes, want ze zal jou ook altijd de mogelijkheid moeten geven om het probleem op te lossen.
Ik wou net gaan typen, omdat mensen het er over hebben, als je toch iets wil doen, mag ze de motor neerzetten bij een garage waar @De043man vertrouwen in heeft. Kunnen die hem goed nakijken. En dan kan je een beslissing nemen wat je wil doen.
Zoals genoemd heb je alsnog gewoon kans dat ze hebben zitten raggen, of onderdelen uitgewisseld hebben. Maar dan ziet een monteur dat hopelijk wel.
Als je iets wil doen, zou dat voor mij de enige optie zijn. Ik heb zo'n vermoeden dat ze dan meteen afdruipen.
Zoals ik het nu zou zien is het gewoon het bekende oplichting verhaal. Product kopen, claimen dat het niet goed is, om weer wat geld terug te krijgen. Niet juridisch willen doen, omdat ze gewoon geld willen. Ik hoor wel van de advocaat.

[ Voor 15% gewijzigd door WEBGAMING op 11-05-2023 17:43 ]
Alleen als het verwijtbaar is, en dat is het in deze casus niet. Het is een overeenkomst tussen 2 particulieren, als mevrouw zekerheid had willen hebben dan had ze met de motor even naar een motordealer moeten rijden voor een controle. Heeft ze niet gedaan, eigen keuze, eigen schuld.WEBGAMING schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:35:
Ze heeft geen poot om op te staan, klinkt allemaal heel dreigend zo'n advocaat, maar die weet ook dat hij geen schijn van kans maakt.
Wel komisch dat ze nu met een advocaat schermt terwijl ze eerder dreigde met haar rechtsbijstand. De prijs van een advocaat zal er echt niet uit kunnen als die niet voor een vriendenprijsje een blafbrief gaat schrijven t.o.v. de prijs van het nodige onderhoud aan de motor. Ik heb weleens contact gehad met mijn rechtsbijstand, maar ik spreek dan juristen (hbo of wo juristen) de advocaten bij een rechtsbijstand zijn volgens mij echt voor de zaken die voor zullen moeten komen waar je ook niet bijgestaan kunt worden door een jurist. Ergo dit klinkt voor mij ook nog steeds als een loos dreigement.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:30:
Update:
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
1 woord:De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:30:
Update:
Onderzoeksplicht.
https://wren.co/join/Devian
Betreft een Yamaha MT-07 uit 2014 met 45000km op de teller.pennywiser schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:33:
[...]
Over wat voor motor hebben we het nou, prijsklasse, type, bouwjaar. En denk je dan vervolgens zelf dat iemand een advocaten uurtarief daarvoor uit gaat geven? Met heel onzekere uitkomst?
@De043man niks toegeven en/of toezeggen hoor. Dit is uitproberen van haar kant. Gewoon alles negeren (direct mee beginnen, gewoon niet meer antwoorden), en evt dreigementen ed. die ze naar jou stuurt goed bewaren.
Niet nieuw dus, kun je als koper verwacht dat er ietsje onderhoud en detailing nodig is
[ Voor 6% gewijzigd door Zatervan op 11-05-2023 17:53 . Reden: Aanpassen ]
Duizend of 5 voor gekregen? Ik had wat ouder in gedachten, maar deze is ook alweer bijna 10.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:49:
[...]
Betreft een Yamaha MT-07 uit 2014 met 45000km op de teller.
Ik denk dat koper op de recente looks is afgegaan. Daar zal wel niets aan mankeren heeft ze gedacht, die ziet er nog zo jong uit. Maar ja, ook die hebben onderhoud nodig.
Heel interessant dat eerst gewoon de vraagprijs biedt, daar van jou uit kennelijk nog 500 euro af krijgt, en vervolgens toch geen geld heeft voor normaal onderhoud maar wel een advocaat heeft. Volgens mij zal zo'n advocaat als eerste zeggen geen direct contact meer met jou op te nemen en alles via de advocaat te laten lopen, dat lijkt ook niet gebeurd te zijn. Er gaan behoorlijk wat bullshit-alarmen af.
....
[ Voor 100% gewijzigd door Standeman op 11-05-2023 17:59 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Dat klopt ja 5000€ voor gekregen.pennywiser schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:55:
[...]
Duizend of 5 voor gekregen? Ik had wat ouder in gedachten, maar deze is ook alweer bijna 10.
Ik denk dat koper op de recente looks is afgegaan. Daar zal wel niets aan mankeren heeft ze gedacht, die ziet er nog zo jong uit. Maar ja, ook die hebben onderhoud nodig.
Ze vertelde ook tegen mij dat ze hem zag staan en gelijk dacht daar moet ik een bericht op sturen. Ik denk dat ze een nogal impulsief aankoop heeft gedaan zonder na te kijken.
En ik heb toen nagekeken op marktplaats naar wat normale prijzen zijn voor een gelijkwaardig motor. Van de 120 stuks wat te koop staan was mijne dus op 1 na de goedkoopste. De goedkoopste was 4750 en dus vind ik dat ik voor een realistisch bedrag hem heb verkocht.
[ Voor 35% gewijzigd door De043man op 11-05-2023 18:08 ]
bij een auto zou je nog kunnen denken: remblokken en schijven zijn voor een leek moeilijk te inspecteren zonder iets te moeten demonteren (wielen), maar bij een motor zijn deze dingen zo makkelijk zelf te checken dat je een koper niet serieus kan nemen als ze achteraf met dit soort eisen komen
Je kunt prima aan je advocaat refereren met 'rechtsbijstand'. Dus ze heeft (wat dat betreft) niks geks gezegd.True schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:40:
Wel komisch dat ze nu met een advocaat schermt terwijl ze eerder dreigde met haar rechtsbijstand.
[ Voor 14% gewijzigd door 8088 op 11-05-2023 18:10 ]
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Dit is gewoon bluf.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:30:
Update:
Maar laat haar het vooral op schrift laten zetten door haar advocaat. Daar komt toch niets uit, verder alle communicatie afkappen.
Remschijven, blokken en een oh beurt? Waar hebben we het over.... Vooral niet schuldig voelen!
Anoniem: 91634
Vraag maar zijn de remblokken + remschijven defect of zijn de slijtage delen zover versleten dat ze ondanks goede werking toe zijn aan vervanging?
Want laaste dat houdt zeker geen stand.
Km stand heb je ook, desnoods kan je haar even langs laten rijden om zelf naar de remmen te kijken + de Km stand die ze er nu op heeft staan.
Nieuwe remblokken hoeven niet veel te kosten en zijn ook zelf vrij makkelijk te plaatsen. Je zou haar eventueel tegemoet kunnen komen om nieuwe remblokken voor haar te bestellen (max 100 euro) dan hoef ze zelf alleen nog iemand te zoeken die ze er onder zet.
Km stand heb je ook, desnoods kan je haar even langs laten rijden om zelf naar de remmen te kijken + de Km stand die ze er nu op heeft staan.
Nieuwe remblokken hoeven niet veel te kosten en zijn ook zelf vrij makkelijk te plaatsen. Je zou haar eventueel tegemoet kunnen komen om nieuwe remblokken voor haar te bestellen (max 100 euro) dan hoef ze zelf alleen nog iemand te zoeken die ze er onder zet.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 11-05-2023 18:27 ]
Ken je die scène van The Matrix? Waarin Neo (voordat hij het wist dat hij Neo was) ondervraagd wordt door Agent Smith? Ik zou die vrouw exact hetzelfde geven als dat Neo aan Agent Smith gaf
Vaak bu'j te bang!
Als je zelf rechtsbijstand hebt is dit wel het moment om daar alvast even een berichtje naartoe te doen denk ik. Beetje gedegen voorbereiding mocht het doorgezet worden is wellicht een goed idee. Jou onterecht beschuldigen met de eventueel daaruitkomende gevolgen is smaad.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Is allang gepasseerd station. Typisch een:Anoniem: 91634 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:26:
Vraag maar zijn de remblokken + remschijven defect of zijn de slijtage delen zover versleten dat ze ondanks goede werking toe zijn aan vervanging?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ga je niks meer van horen
.
Mocht ze echt een advocaat hebben dan is het ook onzin want wie betaald wel een dure advocaat met paar uurtjes werk kan je dat onderhoud weer betalen..
Mocht ze echt een advocaat hebben dan is het ook onzin want wie betaald wel een dure advocaat met paar uurtjes werk kan je dat onderhoud weer betalen..
Be nice, You Assholes :)
Tsja. Wil je garantie dan moet je bij een dealer kopen en niet particulier.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:30:
Update:
Een motor heeft geen apk net zoals een auto dus het enige wat je hebt gedaan is naar eer en geweten verteld wat de technische staat van de motor is.
Aan haar was de keuze om te vragen of er op haar kosten een technische keuring bij een garage mogelijk was.
Dat heeft ze nagelaten.
Het laatste is het risico van particulier kopen. Goedkoper dan bij een dealer maar je dient zelf meer onderzoek te doen.
Nee, maar als mevrouw een technisch rapport neer kan leggen dat motor echt nieuwe remmen nodig had zou je coulant kunnen doen door een briefje en daarin bedrag X van aankoop bedrag retour te doen. Mij lijken vloeistoffen niet een directe noodzaak en als je geen geld hebt om zo’n ding te rijden moet je hem ook niet kopen.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 01:28:
Laatst heb ik mijn motor verkocht via marktplaats, de mevrouw is langs gekomen en heeft de motor geinspecteerd en een proefrit gemaakt. Ze vertelde dat ze hem erg mooi vond en na de proefrit zei ze dat ze hem graag wil kopen voor het afgesproken bedrag.
Nu wil ze dat ik hem terugkoop. Dit komt doordat ze bij de dealer is geweest en ze vertelt dat ze geen geld heeft om de nodige slijtage onderdelen te vervangen. Betreft remschijven en remblokjes. Ze heeft het ook over een beurt en vloeistoffen waarbij ik me afvraag waarom ik daarvoor zou moeten betalen?
Ik was van mening dat de motor in orde was maar ben natuurlijk geen expert. Ik was dus ook niet ervan op de hoogte dat de remschijven aan vervanging toe waren. Wel had ik aangegeven dat de achterband wel vernieuwd kon worden. Ze zegt dat zij mij moest geloven over de staat van de motor (ik was van mening dat die in orde was i.i.g) omdat zij geen technische verstand had. Ze heeft voorderest ook geen professioneel ernaar laten kijken. Ik heb ook geen onderhoudsboekjes of onderhoud laten doen bij een garage, omdat ik niet heb gemerkt dat dit nodig was. Ze heeft mij ook niet echt gevraagd over dit.
Ze zegt dat ik hem moet terugkopen of ze gaat de rechtsbijstand gaat inschakelen.
Dit bezorgt mij redelijk een schuldgevoel maar ben ik hier in de fout?
Remblokken versleten, als echt versleten is zou ik mezelf “rot schrikken” en zeker als ik zou denken dat die prima is. Echter ik heb nog nooit iets met kenteken bewijs zonder recente garagestuk de deur uitgedaan. Muv een ooit geschorste auto die een jaar in de garage heeft gestaan. Daarvan was ik zo zeker dat ik vooraf al gemeld had dat die met een nieuwe accu wel weer door de keuring zou komen en die auto rijdt m’n oude buurman nog steeds :-) 9 jaar later.
Los hiervan: nee, je hoeft niets. Moeten ook zeker niet. Is het netjes? Mja als het waar is had jij ook uit de bocht kunnen gaan maar dat zou op elk keuringsrapport staan wat er aan de hand is, mits ze echt geweest is.
Al heeft ts de hele bende bij elkaar lopen liegen... Er is geen garantie als je iets bij een particulier koopt... Oeverloze discussies hier.
..
[ Voor 99% gewijzigd door haakjesluiten op 11-05-2023 21:42 ]
Geen geld voor een beetje onderhoud maar wel (de laatste?) 5000€ stuk slaan op een motor. Ze kan hem ook prima zelf te koop zetten als het financieel niet past lijkt me.
Ik vermoed dat de vrouw in kwestie op het juridisch loket heeft gekeken.
Hier is best wat jurisprudentie over, ontbinden zal niet zomaar gaan. Over je überhaupt enige coulance moet vertrekken is al de vraag maar je zou hoogstens kunnen aanbieden wat aan de remmen te doen die zijn immers nodig voor veilig gebruik. De fabrikant heeft vaak wel richtlijnen voor hoeveel slijtage te veel is.
https://www.bvd-advocaten...weedehands-auto-succesvol
https://www.juridischloke...open/miskoop-marktplaats/
Hier is best wat jurisprudentie over, ontbinden zal niet zomaar gaan. Over je überhaupt enige coulance moet vertrekken is al de vraag maar je zou hoogstens kunnen aanbieden wat aan de remmen te doen die zijn immers nodig voor veilig gebruik. De fabrikant heeft vaak wel richtlijnen voor hoeveel slijtage te veel is.
https://www.bvd-advocaten...weedehands-auto-succesvol
https://www.juridischloke...open/miskoop-marktplaats/
[ Voor 7% gewijzigd door haakjesluiten op 11-05-2023 19:01 ]
Is de motor onveilig? Of alleen maar toe aan onderhoud? In geval van het tweede is dat het risico van particulier kopen zonder onderzoek of vergeten de juiste vragen te stellen. Die motor rijdt gewoon en is veilig. Dus zij heeft gekocht as is.
Zonde van je tijd en energie dit. gewoon zeggen dat het is zoals het is en als zij het daar niet mee eens is dat haar advocaat dan contact kan opnemen...en dat je hem-haar hetzelfde zal zeggen.
Zonde van je tijd en energie dit. gewoon zeggen dat het is zoals het is en als zij het daar niet mee eens is dat haar advocaat dan contact kan opnemen...en dat je hem-haar hetzelfde zal zeggen.
Ik verbaas me dat een motor na 6000 km, aankoopstand en verkoop stand versleten remmen heeft.
Zal me niets verbazen als mevrouw ergens geweest is en daar een nota van heeft gekregen welke totaal niet strookt met de werkelijke stand van de remmen.
Ik heb dit al zo vaak meegemaakt met malafide garage's, ben weleens gebeld door een maatje die voor zijn apk €2500,- zou moeten neerleggen, toen ik daar aankwam was de helft niet eens apk technisch een probleem en de andere helft advies.
Uiteindelijk zou hij hem wel afkeuren op een versleten wang omdat we daarna niet meer naar een ander apk keuring station konden rijden.
Ik stuur mensen dan ook gewoon simpel naar kwikfit waar ze geen fuck erom geven omdat ze er zelf toch niets meer of minder mee verdienen.
Zal me niets verbazen als mevrouw ergens geweest is en daar een nota van heeft gekregen welke totaal niet strookt met de werkelijke stand van de remmen.
Ik heb dit al zo vaak meegemaakt met malafide garage's, ben weleens gebeld door een maatje die voor zijn apk €2500,- zou moeten neerleggen, toen ik daar aankwam was de helft niet eens apk technisch een probleem en de andere helft advies.
Uiteindelijk zou hij hem wel afkeuren op een versleten wang omdat we daarna niet meer naar een ander apk keuring station konden rijden.
Ik stuur mensen dan ook gewoon simpel naar kwikfit waar ze geen fuck erom geven omdat ze er zelf toch niets meer of minder mee verdienen.
Die zijn ook niet altijd even jofel. Stuur ze dan naar een neutrale APK garage; die verdienen er echt niks meer aan.TRAXION schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:48:
het zou mij juist niet verbazen als de remmen bij verkoop nog prima waren maar dat mevrouw met haar rechtervoet op het rempedaal heeft gereden.TRAXION schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:48:
Ik verbaas me dat een motor na 6000 km, aankoopstand en verkoop stand versleten remmen heeft.
veel beginnende motorrijders merken dat niet en rijden zo de hele tijd met slepende achterrem... dan gaat het wel snel
De motor heeft 45k gelopen. Dan al schjijven die zo versleten zijn dat ze vervangen moeten worden zou erg snel zijn. Geen idee hoe er dan mee gereden is. Mijn eigen motor heeft 20k er op staan waarbij de originele remblokken er nog opzitten. De schijven zijn nog niet eens 15% versleten.TRAXION schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:48:
Inderdaad, als je een zo "onafhankelijk" mogelijke apk wil, naar een onafhankelijk apk station gaan. Kan ook een mooi goedkoop alternatief op een aankoopkeuring zijn. (met ook minder zekerheid natuurlijk, maar het geeft wel een beeld)Noshi schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:51:
[...]
Die zijn ook niet altijd even jofel. Stuur ze dan naar een neutrale APK garage; die verdienen er echt niks meer aan.
Dit zou inderdaad zo maar eens kunnen. Helemaal met een nieuwe, snellere motor met meer vermogen. Dan is die remschijf inderdaad ook in no time helemaal gesloopt.Leipo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:55:
[...]
het zou mij juist niet verbazen als de remmen bij verkoop nog prima waren maar dat mevrouw met haar rechtervoet op het rempedaal heeft gereden.
veel beginnende motorrijders merken dat niet en rijden zo de hele tijd met slepende achterrem... dan gaat het wel snel
Het is inderdaad wel heel snel. zou wel kunnen, als iemand echt fel rijdt. Maar ik zou denken dat de monteur van TS daar dan ook wel iets van gezegd had, toen die er ongeveer 6000 km geleden nieuwe blokken op gezet heeft. In normale omstandigheden is die slijtage (zoals je zegt) eigenlijk compleet onmogelijk.PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:55:
[...]
De motor heeft 45k gelopen. Dan al schjijven die zo versleten zijn dat ze vervangen moeten worden zou erg snel zijn. Geen idee hoe er dan mee gereden is. Mijn eigen motor heeft 20k er op staan waarbij de originele remblokken er nog opzitten. De schijven zijn nog niet eens 15% versleten.
Het schijfje achter, misschien ja. Maar die heb je voor 200 euro zeker wel vervangen. De schijven voor slijt je niet makkelijk op die manier op.
Na alles gelezen te hebben, @De043man dit is het reageren niet waard. Als jij naar eer en geweten verteld hebt wat je weet van de motor, en zij doet geen nader onderzoek, dan kan ze achteraf niet komen klagen.
De suggesties hier over coulance verlenen of de motor terugkopen voor minder geld etc... Niet doen. Niet meer op haar reageren, anders dan (als zij weer iets stuurt) mededelen dat je het bericht van haar advocaat wel tegemoet ziet.
Dit klinkt heel erg als iemand die een paar dagen een motor nodig had en dat op deze manier gratis probeert op te lossen. Ze moet die motor dan maar gewoon weer op marktplaats zetten, en haar les voor de volgende keer is dan dat ze gewoon een motor moet huren, niet kopen.
Een (motor)voertuig kost nou eenmaal geld en heeft nou eenmaal onderhoud nodig. Ook een simpele fiets is niet onderhoudsvrij. Als je dat niet kunt betalen, moet je geen voertuig willen bezitten.
De suggesties hier over coulance verlenen of de motor terugkopen voor minder geld etc... Niet doen. Niet meer op haar reageren, anders dan (als zij weer iets stuurt) mededelen dat je het bericht van haar advocaat wel tegemoet ziet.
Dit klinkt heel erg als iemand die een paar dagen een motor nodig had en dat op deze manier gratis probeert op te lossen. Ze moet die motor dan maar gewoon weer op marktplaats zetten, en haar les voor de volgende keer is dan dat ze gewoon een motor moet huren, niet kopen.
Een (motor)voertuig kost nou eenmaal geld en heeft nou eenmaal onderhoud nodig. Ook een simpele fiets is niet onderhoudsvrij. Als je dat niet kunt betalen, moet je geen voertuig willen bezitten.
[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 11-05-2023 21:50 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Koopster beschuldigt je niet van dwaling, maar stelt zelf te dwalen. Nuance in de communicatie
Ik zou zeggen: laat het haar (of haar advocaat) op schrift zetten. Je kunt immers niet reageren op de enkele stelling dat sprake is van dwaling. Als je de onderbouwing hebt, kun je laten weten dat je niet akkoord gaat met vernietiging van de koopovereenkomst omdat volgens jou niet is voldaan de voorwaarden van artikel 6:228 BW.
Ik zou zeggen: laat het haar (of haar advocaat) op schrift zetten. Je kunt immers niet reageren op de enkele stelling dat sprake is van dwaling. Als je de onderbouwing hebt, kun je laten weten dat je niet akkoord gaat met vernietiging van de koopovereenkomst omdat volgens jou niet is voldaan de voorwaarden van artikel 6:228 BW.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Topic vervuiling, maar wat is een neutrale apk ? kwikfit doet werkelijk niets meer dan banden remmen en uitlaten waarbij ze de oude delen altijd laten zien, iig de kwikfit hier in de regio.Noshi schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:51:
[...]
Die zijn ook niet altijd even jofel. Stuur ze dan naar een neutrale APK garage; die verdienen er echt niks meer aan.
Doelde op de 6000 km welke ts heeft weggereden, weet niet waar hij hem vandaan heeft maar als deze daarvoor nog onderhouden is zou de motor wel enig onderhoud nodig hebben maar remmerij is echt niet in 6000 km van goed naar af, dan was het of al aan vervanging toe of er is ontzettend sportief mee gereden.Leipo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:55:
[...]
het zou mij juist niet verbazen als de remmen bij verkoop nog prima waren maar dat mevrouw met haar rechtervoet op het rempedaal heeft gereden.
Waarbij je je moet gaan afvragen of je je leven wilt wagen op een paar honderd euro onderhoud.
Dat is wat ik ook probeer te zeggen, schijven krijg je echt niet zomaar weg, al kan je met een sportieve rijstijl heel hard gaan idem met veel stadsverkeer rijden.PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:55:
[...]
De motor heeft 45k gelopen. Dan al schjijven die zo versleten zijn dat ze vervangen moeten worden zou erg snel zijn. Geen idee hoe er dan mee gereden is. Mijn eigen motor heeft 20k er op staan waarbij de originele remblokken er nog opzitten. De schijven zijn nog niet eens 15% versleten.
[ Voor 19% gewijzigd door TRAXION op 11-05-2023 21:56 ]
Hier zou ik mij geen zorgen over maken. Het overgrote merendeel dat stelt contact met hun advocaat te hebben gehad, heeft dat helemaal niet maar hoopt dat de wederpartij daarvan schrikt. Als je al een advocaat neemt voor een dergelijk iets, laat je die ook meteen een blafbriefje sturen.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:30:
Update:
Enige wat ik zou doen is betwisten en verder niets. Laat haar maar komen.
Bij zulke mensen moet je om te beginnen gelijk vragen om het meetrapport van de schijven.
Wie eist bewijst.
Mocht die er zijn wat ik betwijfel dan vraag je de koper met motorfiets langs te komen om het na te meten.
Zeer waarschijnlijk is de motivatie om er werk van te maken dan al stuk geslonken aan die kant.
Wie eist bewijst.
Mocht die er zijn wat ik betwijfel dan vraag je de koper met motorfiets langs te komen om het na te meten.
Zeer waarschijnlijk is de motivatie om er werk van te maken dan al stuk geslonken aan die kant.
[ Voor 56% gewijzigd door PP_Sound op 11-05-2023 22:26 ]
Ze heeft geen geld voor onderhoud, maar wel voor een advocaat?De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:30:
Update:
TRAXION schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:54:
[...]
Topic vervuiling, maar wat is een neutrale apk ? kwikfit doet werkelijk niets meer dan banden remmen en uitlaten waarbij ze de oude delen altijd laten zien, iig de kwikfit hier in de regio.
offtopic:
Dit zijn garages die echt niks anders dan apk doen. Bij afkeur moet je het ergens anders (laten) repareren. Herkeur na afkeur is meestal gratis.
Dit zijn garages die echt niks anders dan apk doen. Bij afkeur moet je het ergens anders (laten) repareren. Herkeur na afkeur is meestal gratis.
@mierenfokker Een advocaat kan werken voor een verzekeraar, en daarnaast kun je juist zonder geld in aanmerking komen voor een toevoeging (gesubsidieerde advocaat) via de raad voor rechtsbijstand.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Via de verzekering krijg je pas een echte advocaat als het op procederen aankomt, meeste is daar jurist. Verder schrijven die lui zelf een blafbrief ipv jezelf je zaak te laten verprutsen.Thijsmans schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:46:
@mierenfokker Een advocaat kan werken voor een verzekeraar, en daarnaast kun je juist zonder geld in aanmerking komen voor een toevoeging (gesubsidieerde advocaat) via de raad voor rechtsbijstand.
Raad van rechtsbijstand krijg je na verwijzing door juridisch loket. Kost overigens ook gewoon een eigen bijdrage. Zonder doorverwijzing door juridisch loket betaal je het dubbele.
Dus ja, 99.9% zeker gewoon bluf.
hmmm. Iemand die goedkoop een motor moet hebben, maar daarna geen geld heeft voor een klein onderhoud ( kost geen 1000en euros toch? ) maar vervolgens wel geld genoeg heeft voor een rechtzaak/advocaat?De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:30:
Update:
Mis ik hier iets of? Erg vreemde gang van zaken. Tenzij het binnen een dag of 2/3 is zou ik persoonlijke lekker denken zoek het maar uit. Een impulsaankoop is niet het probleem van de verkoper natuurlijk
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Dus een advocaat kan ze wel betalen maar onderhoud aan de motor niet? I call BSDe043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:30:
Update:
Anoniem: 361276
Geloof er niks van, de opmerking dat ze een advocaat heeft ingeschakeld maar wel wil jij dat jij met een oplossing komt klinkt meer als intimidatie voor een financiële tegemoetkoming of koop ongedaan maken. Ik heb nog nooit een advocaten brief gehad waarin ikzelf de oplossing mocht aandragen (was het maar zo feest).
Rechtsbijstand zal hier echt geen zaak in zien en een eigen advocaat misschien wel maar die gaan vanaf 160,- per uur dus dat tikt ook lekker aan.
Mijn advies zoals hierboven al beschreven lekker negeren, en alleen als er echt een brief van een advocaat komt zelf een advocaat inschakelen. Voor de rest kan je haar melden "Ik zie verdere juridische stappen van u kant met vertrouwen tegemoet, met vriendelijke groeten"
Rechtsbijstand zal hier echt geen zaak in zien en een eigen advocaat misschien wel maar die gaan vanaf 160,- per uur dus dat tikt ook lekker aan.
Mijn advies zoals hierboven al beschreven lekker negeren, en alleen als er echt een brief van een advocaat komt zelf een advocaat inschakelen. Voor de rest kan je haar melden "Ik zie verdere juridische stappen van u kant met vertrouwen tegemoet, met vriendelijke groeten"
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 361276 op 11-05-2023 23:47 ]
Ook bij een beroep op dwaling heb je een onderzoeksplicht. In deze uitspraak zie je daar een mooi voorbeeld van. Deze situatie lijkt mij vergelijkbaar. Het gaat om een (vermeend) gebrek dat bij koper en verkoper niet bekend was. De Rechtbank is daarin duidelijk: niet voldaan aan onderzoeksplicht, dus jammer.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:30:
Update:
Het was voor de koper een kleine moeite om de motor voor de koop na te laten kijken en dat heeft ze niet gedaan. In het licht van deze informatie zou ik de dame laten weten dat je het heel jammer vindt dat ze niet blij is, maar dat haar advocaat haar ook uit kan leggen omdat zij niet heeft voldaan aan haar onderzoeksplicht, ze zich niet op dwaling kan beroepen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 19% gewijzigd door StevenK op 12-05-2023 07:26 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Een mooie oplossing haar de tekst en foto's sturen uit jouw advertentie, dan kan ze die weer ergens te koop zetten voor 5000 + advocaat kosten :-P
Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...
Bluf. Ze heeft geen advocaat.
Weet je wanneer je ze een advocaat heeft ingeschakeld? Als je een brief krijgt van de advocaat. En niet eerder.
Als ik gekloot heb met iemand of een bedrijf bel ik gewoon met de advocaat en zeg: succes ermee, ik ga weer leuke dingen doen. En na 3 maanden belt de advocaat me op: “no succes” of “ welke bankrekening moet ik het bedrag laten storten?”
Zo gaat dat in consumentenrecht (niet in echtscheidingen of staatsrecht enzo!)
Oftewel, laat haar in de modder zakken tot je de betreffende brief krijgt.
Weet je wanneer je ze een advocaat heeft ingeschakeld? Als je een brief krijgt van de advocaat. En niet eerder.
Als ik gekloot heb met iemand of een bedrijf bel ik gewoon met de advocaat en zeg: succes ermee, ik ga weer leuke dingen doen. En na 3 maanden belt de advocaat me op: “no succes” of “ welke bankrekening moet ik het bedrag laten storten?”
Zo gaat dat in consumentenrecht (niet in echtscheidingen of staatsrecht enzo!)
Oftewel, laat haar in de modder zakken tot je de betreffende brief krijgt.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ik heb eens een ongebruikte (nieuw in seal) capture card verkocht op MP. De koper kon er achteraf toch niks mee dus heeft die 'm weer verkocht.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 01:28:
Laatst heb ik mijn motor verkocht via marktplaats, de mevrouw is langs gekomen en heeft de motor geinspecteerd en een proefrit gemaakt. Ze vertelde dat ze hem erg mooi vond en na de proefrit zei ze dat ze hem graag wil kopen voor het afgesproken bedrag.
Nu wil ze dat ik hem terugkoop. Dit komt doordat ze bij de dealer is geweest en ze vertelt dat ze geen geld heeft om de nodige slijtage onderdelen te vervangen. Betreft remschijven en remblokjes. Ze heeft het ook over een beurt en vloeistoffen waarbij ik me afvraag waarom ik daarvoor zou moeten betalen?
Ik was van mening dat de motor in orde was maar ben natuurlijk geen expert. Ik was dus ook niet ervan op de hoogte dat de remschijven aan vervanging toe waren. Wel had ik aangegeven dat de achterband wel vernieuwd kon worden. Ze zegt dat zij mij moest geloven over de staat van de motor (ik was van mening dat die in orde was i.i.g) omdat zij geen technische verstand had. Ze heeft voorderest ook geen professioneel ernaar laten kijken. Ik heb ook geen onderhoudsboekjes of onderhoud laten doen bij een garage, omdat ik niet heb gemerkt dat dit nodig was. Ze heeft mij ook niet echt gevraagd over dit.
Ben ik hier in de fout?
Krijg ik vervolgens bericht dat zijn koper er problemen mee heeft en of ik dat wilde oplossen.
lol. Niet mijn probleem?
~ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat ~
Het feit dat men dit probeer, geeft denk ik, aan dat veel mensen hier toch intrappen uit misplaatst schuldgevoel
Er worden hier veel adviezen die veel van elkaar verschillen. Je zou @fopjurist allicht om advies kunnen vragen, daar heb ik persoonlijk iets meer vertrouwen in
. Ik vermoed dat die allicht kort inhoudelijk kan reageren wat je rechten zijn en of je jezelf beter moet verdedigen indien het via de RB gaat.
[ Voor 15% gewijzigd door timmert26 op 12-05-2023 08:08 ]
Als ik een voertuig verkoop (zoals onlangs nog) vertel ik hoe ik weet dat het voertuig erbij staat. Maar nog meer, ik moedig de koper meerdere keren actief aan ermee langs een garage of keurstation van zijn/haar keuze te gaan voor een controle, en ik zorg dat ik dit op schrift heb. De meeste mensen gaan zo ver niet, maar het geeft ze wel een eerlijke kans om 1) een second opinion te krijgen en 2) zichzelf te hoeden voor een impulsaankoop. Vooral dat laatste is volgens mij vaak een reden tot spijt, en misschien ook wel in dit geval.
Alhoewel ik van mening ben dat je een motor niet met versleten remmen moet willen verkopen (tenzij dit met beide partijen besproken en akkoord bevonden is) heeft koopster wel de kans gehad deze te (laten) inspecteren en, eerlijk gezegd, het zou het éérste zijn waar ik naar kijk/vraag voor ik uberhaupt op dat ding durf stappen voor een proefrit. Je zou het zelf ook niet moeten willen, op een motor heb je veel minder marge voor fouten. Bij de auto denk ik ook 'ik laat er wel naar kijken als ze moeilijk doen' (die krijgt ook regelmatig garage-onderhoud, dat scheelt wel) maar bij de motor wil ik zeker weten dat de remmen in orde zijn vóór ik vertrek en alleen dan stap ik op.
Zoals het hier in de OP is gesteld zie ik geen reden voor ontbinding, maar ik vind het kwalijk dat jij zelf niet wist hoe je remmen erbij stonden
.
Alhoewel ik van mening ben dat je een motor niet met versleten remmen moet willen verkopen (tenzij dit met beide partijen besproken en akkoord bevonden is) heeft koopster wel de kans gehad deze te (laten) inspecteren en, eerlijk gezegd, het zou het éérste zijn waar ik naar kijk/vraag voor ik uberhaupt op dat ding durf stappen voor een proefrit. Je zou het zelf ook niet moeten willen, op een motor heb je veel minder marge voor fouten. Bij de auto denk ik ook 'ik laat er wel naar kijken als ze moeilijk doen' (die krijgt ook regelmatig garage-onderhoud, dat scheelt wel) maar bij de motor wil ik zeker weten dat de remmen in orde zijn vóór ik vertrek en alleen dan stap ik op.
Zoals het hier in de OP is gesteld zie ik geen reden voor ontbinding, maar ik vind het kwalijk dat jij zelf niet wist hoe je remmen erbij stonden
Wat dan natuurlijk ook nog meespeelt is dat je niet altijd kunt weten hoe de remmen ervoor staan. Ja, je kunt kijken maar niet iedereen is een monteur (en/of) kundig genoeg om dat te zien. En dan nog steeds, dat de nieuwe garage zegt dat nieuwe remmen nodig zijn, wil niet zeggen dat de motor niet binnen normale snelheid veilig een noodstop kan maken. Dus het kan zijn dat OP dacht dat de motor er prima bij stond, maar bij het volgende onderhoud de remmen alsnog vervangen gaan worden.HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:33:
Als ik een voertuig verkoop (zoals onlangs nog) vertel ik hoe ik weet dat het voertuig erbij staat. Maar nog meer, ik moedig de koper meerdere keren actief aan ermee langs een garage of keurstation van zijn/haar keuze te gaan voor een controle, en ik zorg dat ik dit op schrift heb. De meeste mensen gaan zo ver niet, maar het geeft ze wel een eerlijke kans om 1) een second opinion te krijgen en 2) zichzelf te hoeden voor een impulsaankoop. Vooral dat laatste is volgens mij vaak een reden tot spijt, en misschien ook wel in dit geval.
Zoals het hier in de OP is gesteld zie ik geen reden voor ontbinding, maar ik vind het kwalijk dat jij zelf niet wist hoe je remmen erbij stonden.
Nouja... Feit blijft, lekker laten die griet.
Heeft ook een computer!
Dan wil je als eigenaar/berijder toch nog steeds weten hoe het erbij staat? Als TS de motor zelf heeft overgenomen zonder te weten hoe de remmen op dát moment waren en er zelf mee is gaan rijden wederom ZONDER te weten hoe goed de remmen zijn, dan vind ik dit op zich al kwalijk.Bertus schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:38:
[...]
Wat dan natuurlijk ook nog meespeelt is dat je niet altijd kunt weten hoe de remmen ervoor staan. Ja, je kunt kijken maar niet iedereen is een monteur (en/of) kundig genoeg om dat te zien. En dan nog steeds, dat de nieuwe garage zegt dat nieuwe remmen nodig zijn, wil niet zeggen dat de motor niet binnen normale snelheid veilig een noodstop kan maken. Dus het kan zijn dat OP dacht dat de motor er prima bij stond, maar bij het volgende onderhoud de remmen alsnog vervangen gaan worden.
Nouja... Feit blijft, lekker laten die griet.
Ik zou dus verwachten dat TS óf zelf een keuring heeft laten doen van het ding in de tijd dat hij hem heeft gehad, óf hem wat langer gereden heeft waarbij onderhoud vanzelf een keer voorbij had moeten komen (of op zijn minst controle/checkup).
Nu heeft het er een beetje schijn van dat TS gewoon motoren koop, rijdt, en weer verkoopt, zonder zelf ooit onderhoud te (willen) doen. En dan kom ik terug op mijn eerste punt: met slecht enkele centimeters contactoppervlak op een balansvoertuig dat in de regels vrij snel op kan trekken plus een kwetsbare positie in het verkeer, het minste wat je kan (zou moeten) doen is jezelf ervan vergewissen dat de motor technisch betrouwbaar is.
Ik krijg rechtopstaande haren van het verhaal van TS.WEBGAMING schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:35:
Dan zou het bij mij al meteen over zijn met alle medewerking en contact. Ik zie de brief van de advocaat wel tegemoet.
Het klinkt als het bekende iPhone verhaal: iemand koopt je iPhone en een dag later is het scherm stuk, geel, niet goed, errors etc - kortom, gezeur en advocaat en terugdraaien die aankoop. In de tussentijd is het scherm gewisseld of krijg je gewoon een heel ander toestel terug.
Nu, ik ken dit verhaal niet van motoren, en heb geen verstand van die dingen, maar als TS een motor heeft met 50k op de teller en iemand anders heeft eentje met 150k op de teller, wellicht is het dan geld en moeite waard om het motorblok om te wisselen ofzo.
Sowieso is het echt een heel erg raar verhaal en ik zou dat niet hier bij Tweakers, maar bij oom Agent neerleggen - of daar eens vragen of dit geen raar verhaal is.
Dus, wat @WEBGAMING zegt, eigenlijk.
ping 127.212.23.124
Ik bedoel het niet lelijk of aanvallend, en ik ga ook niet graag uit van het slechtste van een mens. Ik ga er dus graag van uit dat TS de remmen regelmatig liet controleren bij de garage. En dat zegt nog steeds helemaal niets, zowel positief als negatief.HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:42:
[...]
Dan wil je als eigenaar/berijder toch nog steeds weten hoe het erbij staat? Als TS de motor zelf heeft overgenomen zonder te weten hoe de remmen op dát moment waren en er zelf mee is gaan rijden wederom ZONDER te weten hoe goed de remmen zijn, dan vind ik dit op zich al kwalijk.
Ik zou dus verwachten dat TS óf zelf een keuring heeft laten doen van het ding in de tijd dat hij hem heeft gehad, óf hem wat langer gereden heeft waarbij onderhoud vanzelf een keer voorbij had moeten komen (of op zijn minst controle/checkup).
Nu heeft het er een beetje schijn van dat TS gewoon motoren koop, rijdt, en weer verkoopt, zonder zelf ooit onderhoud te (willen) doen. En dan kom ik terug op mijn eerste punt: met slecht enkele centimeters contactoppervlak op een balansvoertuig dat in de regels vrij snel op kan trekken plus een kwetsbare positie in het verkeer, het minste wat je kan (zou moeten) doen is jezelf ervan vergewissen dat de motor technisch betrouwbaar is.
Maargoed, het heeft niet zoveel zin om hier te gaan discussieren terwijl alleen de TS dit weet.
Heeft ook een computer!
Precies wat de koopster voorafgaand aan de koop dus had moeten (laten) uitzoeken.HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:42:
[...]
En dan kom ik terug op mijn eerste punt: met slecht enkele centimeters contactoppervlak op een balansvoertuig dat in de regels vrij snel op kan trekken plus een kwetsbare positie in het verkeer, het minste wat je kan (zou moeten) doen is jezelf ervan vergewissen dat de motor technisch betrouwbaar is.
Heb zoiets ook wel eens aan de hand gehad met een schakelbrommer van een exotisch merk, na aankoop zouden de tandwielen versleten zijn (wat best zou kunnen) en omdat de boutgaten een incourante maat hadden was dat duurder dan ze dacht. Of ik even wat wilde terugstorten. Heb haar veel plezier gewenst met de brommer (wat ze blijkbaar ook lang heeft gehad) en verder niks meer van gehoord.
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Uit TS zijn eerste post:Bertus schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:48:
[...]
Ik ga er dus graag van uit dat TS de remmen regelmatig liet controleren bij de garage. En dat zegt nog steeds helemaal niets, zowel positief als negatief.
Maargoed, het heeft niet zoveel zin om hier te gaan discussieren terwijl alleen de TS dit weet.
Ik heb ook geen onderhoudsboekjes of onderhoud laten doen bij een garage, omdat ik niet heb gemerkt dat dit nodig was
Oh zeker, mocht het niet duidelijk zijn, juridisch zit TS (zoals hier beschreven dan toch) niet verkeerd, maar qua verantwoordelijk motorrijden (en je eigen veiligheid daarin) vind ik dat ze beiden wel wat laten liggen.Ugchel schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:07:
Precies wat de koopster voorafgaand aan de koop dus had moeten (laten) uitzoeken.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:42:
[...]
Dan wil je als eigenaar/berijder toch nog steeds weten hoe het erbij staat? Als TS de motor zelf heeft overgenomen zonder te weten hoe de remmen op dát moment waren en er zelf mee is gaan rijden wederom ZONDER te weten hoe goed de remmen zijn, dan vind ik dit op zich al kwalijk.
Beetje remblokken gaan gewoon 25000 kilometer mee als je een beetje normaal rijdt. Als ze na 6000 al 'op' zijn, heb je wel flink je best gedaan. Als ik in TS' schoenen had gestaan met mijn eigen motorrijstijl in het achterhoofd, kan ik me voorstellen dat ik ook geen moment zou denken over dat de remblokken wel eens versleten zouden kunnen zijn.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:39:
[...] mochten jullie willen weten betreft het een motor met 45000km op de teller. En toen ik hem gekocht had bij een garage waren de remblokken vervangen bij 39000.
Wel eens met de rest: zelf regelmatig de check doen is echt een dikke must. Ik kan altijd zonder check vertellen hoe de staat van remmen/banden/vloeistoffen waren. Missschien wat overkill zelfs, maar zeker op een motor hoor je te weten dat alles waarop je zit in orde is.
[ Voor 9% gewijzigd door Bastiaan op 12-05-2023 09:43 . Reden: Nuance. ]
Ze is je gewoon aan 't melken. Je bent gek als je hier in mee gaat.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:30:
Update:
"Ik zie een juridisch geschil met vertrouwen tegemoet"De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:30:
Update:
Dat onderhoud is vele malen goedkoper dan een advocaat... I call bullshit, ik zou er verder eigenlijk niet meer op reageren.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Maar hij heeft geen bonnen of historie, zegt 'ie ook. Dus de garage kan wel uit zijn nek kletsen en dat weer van de vorige eigenaar 'aangenomen' hebben. Altijd zelf even checken, een goedkope diktemeter is 5 euro en dan weet je al direct hoe de schijf erbij staat.Bastiaan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:38:
[...]
[...]
Beetje remblokken gaan gewoon 25000 kilometer mee als je een beetje normaal rijdt. Als ze na 6000 al 'op' zijn, heb je wel flink je best gedaan. Als ik in TS' schoenen had gestaan met mijn eigen motorrijstijl in het achterhoofd, kan ik me voorstellen dat ik ook geen moment zou denken over dat de remblokken wel eens versleten zouden kunnen zijn.
Wel eens met de rest: zelf regelmatig de check doen is echt een dikke must. Ik kan altijd zonder check vertellen hoe de staat van remmen/banden/vloeistoffen waren. Missschien wat overkill zelfs, maar zeker op een motor hoor je te weten dat alles waarop je zit in orde is.
Mijn 0,02 Euro...
Toen de TS zijn motor kocht zijn de blokken vervangen. Waarschijnlijk waren toen de remschijven al krap op de limiet, maar wilde de dealer daar geen kosten aan maken en heeft ze niet vervangen omdat die op dat moment wel aan eisen voldeden.
De MT-7 is een sportieve motor, dus dat in 5000 kilometer minimaal één van die remschijven onder de minimum norm is geraakt kan ik mij ook voorstellen.
De dealer waar mevrouw is geweest ziet dat mevrouw er de ballen van weet en ook dat er minimaal één van de schijven onder de norm is en dat de rest ook bijna op zijn en stelt voor om alle remmen te vernieuwen, incl de remblokken. Of dat is om extra te vangen of omdat het beter is gelijk beide te vervangen omdat remschijven inwerken op de blokken laat ik even in het midden.
Toen de TS zijn motor kocht zijn de blokken vervangen. Waarschijnlijk waren toen de remschijven al krap op de limiet, maar wilde de dealer daar geen kosten aan maken en heeft ze niet vervangen omdat die op dat moment wel aan eisen voldeden.
De MT-7 is een sportieve motor, dus dat in 5000 kilometer minimaal één van die remschijven onder de minimum norm is geraakt kan ik mij ook voorstellen.
De dealer waar mevrouw is geweest ziet dat mevrouw er de ballen van weet en ook dat er minimaal één van de schijven onder de norm is en dat de rest ook bijna op zijn en stelt voor om alle remmen te vernieuwen, incl de remblokken. Of dat is om extra te vangen of omdat het beter is gelijk beide te vervangen omdat remschijven inwerken op de blokken laat ik even in het midden.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Kan zijn, maar dat verandert niks aan de situatie dat je als koper een onderzoeksplicht hebt en volgens mij ook de morele plicht t.o.v. jezelf om vooraf aan een koop te weten of je eventuele onderhoudskosten wel betalen kunt.HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:42:
[...]
Vloeistoffen vervangen bij een onderhoudsbeurt is een no-brainer, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Remblokken en -schijven kun je zelf zien en vooraf Frau Google vragen waar op te letten bij aanschaf van een motor is ook geen rocket science. Eerst hit bij mijn Frau Google; puntje drie:
/f/image/gPIes4vggKpIq0srPz2v344w.png?f=fotoalbum_large)
Mevrouw kan wat mij betreft de boom in met d'r advocaat.

Hello. Is it me you're looking for?
Rechtsbijstandsverzekering. De "advocaat" is een studentje die bij die verzekering op de servicedesk werkt.FastFred schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:22:
Dus een advocaat kan ze wel betalen maar onderhoud aan de motor niet? I call BS
Dat hangt 100% van de motor, rijstijl en het soort kilometers af. Mijn vorige motor, een Yamaha Super Tenere van 2010 had een gecombineerd remsysteem waarbij de motor achter automatisch mee remde. Iedere 10.000 km waren de remblokjes achter versleten, en iedere 20.000 km de schijf. Let wel, ik gebruikte het rempedaaltje voor de achterrem zelf maar zelden.PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:55:
[...]
De remschijven voor gingen dan wel heel lang mee, >100.000 km, terwijl ik daar juist nog hardere blokjes in had zitten.
Mijn huidige motor doet al 24.000 km met de originele blokjes en schijven, en die blokjes zijn nog niet op. Kortom... Er valt niets van te zeggen.
Zomaar zeggen dat remblokken minimaal zoveel kilometer mee moeten gaan hoeft niet altijd op te gaan, zie hierboven. Zo zijn er ook mensen die 20.000+ km met een band doen. Terwijl ik zelf tevreden ben als een band 8.000km haalt voordat die versleten is. (versleten is bij mij op het minimum profiel, niet daaronder zoals ik ook vaak zie)Bastiaan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:38:
[...]
[...]
Beetje remblokken gaan gewoon 25000 kilometer mee als je een beetje normaal rijdt. Als ze na 6000 al 'op' zijn, heb je wel flink je best gedaan. Als ik in TS' schoenen had gestaan met mijn eigen motorrijstijl in het achterhoofd, kan ik me voorstellen dat ik ook geen moment zou denken over dat de remblokken wel eens versleten zouden kunnen zijn.
Maar juist omdat dit alles zo verschillend kan zijn, is de eigen verantwoording om dit zélf te controleren, nóg groter.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
We hebben het wel over de remschijven voor, niet achter. De TS spreekt over remschijven en niet remschijf. Dus het gaat over de voorkant en dan is 45k km gewoon heel erg snel. Achter kan vrijwel oneindig mee gaan als je er nooit mee remt zoals ik, maar voor is in welk geval dan ook heel snel met 45k km.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:22:
[...]
Dat hangt 100% van de motor, rijstijl en het soort kilometers af. Mijn vorige motor, een Yamaha Super Tenere van 2010 had een gecombineerd remsysteem waarbij de motor achter automatisch mee remde. Iedere 10.000 km waren de remblokjes achter versleten, en iedere 20.000 km de schijf. Let wel, ik gebruikte het rempedaaltje voor de achterrem zelf maar zelden.
De remschijven voor gingen dan wel heel lang mee, >100.000 km, terwijl ik daar juist nog hardere blokjes in had zitten.
Mijn huidige motor doet al 24.000 km met de originele blokjes en schijven, en die blokjes zijn nog niet op. Kortom... Er valt niets van te zeggen.
[...]
Zomaar zeggen dat remblokken minimaal zoveel kilometer mee moeten gaan hoeft niet altijd op te gaan, zie hierboven. Zo zijn er ook mensen die 20.000+ km met een band doen. Terwijl ik zelf tevreden ben als een band 8.000km haalt voordat die versleten is. (versleten is bij mij op het minimum profiel, niet daaronder zoals ik ook vaak zie)
Maar juist omdat dit alles zo verschillend kan zijn, is de eigen verantwoording om dit zélf te controleren, nóg groter.
Waarom de discussie op welk moment remschijven en blokken al dan niet bijna versleten zijn en hoe snel dat gaat?
Al zou de garage van de koper gelijk hebben en de remmen bijna op zijn, de TS verkoopt een motor 'as is' en de koper heeft dat maar te controleren. Hij heeft toch geen motor met nieuwe remmen beloofd? Zonde van de energie dit. Ik ben nieuwsgieriger naar de reactie van de koper als de verkoper handelt zoals hier al enkele keren geadviseerd is.
Al zou de garage van de koper gelijk hebben en de remmen bijna op zijn, de TS verkoopt een motor 'as is' en de koper heeft dat maar te controleren. Hij heeft toch geen motor met nieuwe remmen beloofd? Zonde van de energie dit. Ik ben nieuwsgieriger naar de reactie van de koper als de verkoper handelt zoals hier al enkele keren geadviseerd is.
[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 12-05-2023 13:07 ]
Wat de meeste hier al aangeven, niets mee doen. Het was een particuliere verkoop en tenzij je hebt beloofd dat de motor in perfecte showroomstaat is heeft de koper weinig om op terug te vallen.
Dat maakt toch niet uit? Ik ben ook geen voorstander van dat gedrag en heel veel motorrijders beseffen niet hoe kwetsbaar ze zijn, maar wettelijk gezien is er niets mis mee. Zolang je de motor daarna niet te koop zet met teksten als zo goed als nieuw, perfect onderhouden en dat soort zaken.HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:42:
Nu heeft het er een beetje schijn van dat TS gewoon motoren koop, rijdt, en weer verkoopt, zonder zelf ooit onderhoud te (willen) doen.
Dat is toch ook mijn hele punt?TheBrut3 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:42:
Wat de meeste hier al aangeven, niets mee doen. Het was een particuliere verkoop en tenzij je hebt beloofd dat de motor in perfecte showroomstaat is heeft de koper weinig om op terug te vallen.
[...]
Dat maakt toch niet uit? Ik ben ook geen voorstander van dat gedrag en heel veel motorrijders beseffen niet hoe kwetsbaar ze zijn, maar wettelijk gezien is er niets mis mee. Zolang je de motor daarna niet te koop zet met teksten als zo goed als nieuw, perfect onderhouden en dat soort zaken.
Goed punt dan!HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:46:
Dat is toch ook mijn hele punt?. Dat hij wettelijk niks verkeerd doet maar ook voor zijn eigen veiligheid is dat misschien niet de best mogelijke optie.
Ik heb mevrouw onderstaande tekst laten weten en ik heb haar vanaf nu geblokkeerd. Nogmaals bedankt voor jullie ondersteuning hierin. Ik ben een jonge man die op dit gebied totaal 0 ervaring heeft. En ik denk dat mevrouw hierop ook heeft ingespeeld, en dacht dat het misschien bij mij zou lukken.StevenK schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 07:22:
[...]
Ook bij een beroep op dwaling heb je een onderzoeksplicht. In deze uitspraak zie je daar een mooi voorbeeld van. Deze situatie lijkt mij vergelijkbaar. Het gaat om een (vermeend) gebrek dat bij koper en verkoper niet bekend was. De Rechtbank is daarin duidelijk: niet voldaan aan onderzoeksplicht, dus jammer.
Het was voor de koper een kleine moeite om de motor voor de koop na te laten kijken en dat heeft ze niet gedaan. In het licht van deze informatie zou ik de dame laten weten dat je het heel jammer vindt dat ze niet blij is, maar dat haar advocaat haar ook uit kan leggen omdat zij niet heeft voldaan aan haar onderzoeksplicht, ze zich niet op dwaling kan beroepen:
***members only***
Ik hou jullie op de hoogte mocht het nog verder gaan, ik ga even ervan uit dat mevrouw niet wil dat dit echt lijdt tot een rechtszaak.
Goed gedaan. Ik heb me even geabonneerd op dit topic, wel nieuwsgierig of je er nog iets van hoort 
Verder heb ik iets soortgelijks zelf ook bij de aanschaf van mijn eerste motor meegemaakt;
Inspectie (wat mevrouw in kwestie niet had gedaan), proefrit gemaakt, akkoord gesloten. En 4 weken later merk ik dat 'ie bij meer vermogen vragen (leer de motor beter kennen) uit de 2e versnelling schiet. Achteraf was de rekening van de reparatie 80% van de aanschafwaarde
.. versnellingsbakrevisie.
Enfin, ik heb het maar als (duur, ik was nog student) leergeld beschouwd.. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Verder was er trouwens niets mis mee. Had de verkoper het geweten? Misschien. Had ik het kunnen opmerken? Ook misschien. Ik accepteer in die zin het risico van dure reparaties bij de (relatief) goedkope aanschaf.
Edit* Wat mevrouw imo nu ook gewoon moet nemen als een... vrouw.
Verder heb ik iets soortgelijks zelf ook bij de aanschaf van mijn eerste motor meegemaakt;
Inspectie (wat mevrouw in kwestie niet had gedaan), proefrit gemaakt, akkoord gesloten. En 4 weken later merk ik dat 'ie bij meer vermogen vragen (leer de motor beter kennen) uit de 2e versnelling schiet. Achteraf was de rekening van de reparatie 80% van de aanschafwaarde
Enfin, ik heb het maar als (duur, ik was nog student) leergeld beschouwd.. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Verder was er trouwens niets mis mee. Had de verkoper het geweten? Misschien. Had ik het kunnen opmerken? Ook misschien. Ik accepteer in die zin het risico van dure reparaties bij de (relatief) goedkope aanschaf.
Edit* Wat mevrouw imo nu ook gewoon moet nemen als een... vrouw.
[ Voor 3% gewijzigd door Zoidbergh op 12-05-2023 14:05 ]
Wat een verhaal dit. Een motor kopen en dan niet het tientjes werk van nieuwe remblokken kunnen betalen, manman.
Ik zou opperen dat ding terug te kopen voor €50,- zodat je hem daarna nog eens kunt verkopen.
Ik zou opperen dat ding terug te kopen voor €50,- zodat je hem daarna nog eens kunt verkopen.
Remmen die bij de ene kats versleten zijn, kunnen voor een ander nog prima even mee. Geneuzel in de marge is dat.HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:33:
...
Zoals het hier in de OP is gesteld zie ik geen reden voor ontbinding, maar ik vind het kwalijk dat jij zelf niet wist hoe je remmen erbij stonden.
En dan daarmee bij de rechter om je oren krijgen als zijnde erkenning schuldDe_Bastaard schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:09:
Wat een verhaal dit. Een motor kopen en dan niet het tientjes werk van nieuwe remblokken kunnen betalen, manman.
Voor de rechter er aan te pas komt duurt het nog wel even. En daarbij kun je tegen die tijd altijd nog gaan praten.Erwin schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:24:
[...]
En dan daarmee bij de rechter om je oren krijgen als zijnde erkenning schuld. Met een goede zaak naar de rechtbank gaan betekend niet automatisch winnen. Teveel variabelen!
Let op:
Reageer ontopic! meta discussies over belgische keuringen, fietsen, juridisch chatgpt advies, wanneer je een echte motorrijder bent of ander offtopic geneuzel is niet de bedoeling.
Reageer ontopic! meta discussies over belgische keuringen, fietsen, juridisch chatgpt advies, wanneer je een echte motorrijder bent of ander offtopic geneuzel is niet de bedoeling.