Iedereen bedankt voor de steun!
Ik hou het nu even kort, want ik zit nog op werk. Zal vanavond nog verder uitweiden. Maar ben net terug van de rechtbank.
De tegenpartij had veel geroepen over onderhoud, olie, kwaliteit, van alles en nog wat. Daar is de rechter ook helemaal niet in mee gegaan. De grootste aandeelhouder van de garage was wel een paar keer op zijn plek gezet door de rechter en had wat tegengas nodig, maar was daarna wel bereid te onderhandelen. Had even nodig
Maarrrrr...... Waar natuurlijk iedereen op wacht. We zijn er uiteindelijk uit gekomen. De motor wordt volledig kosteloos gerepareerd dmv een compleet motorblok vervanging. Daar komt wel een beurt bij die mij €400 kost, inclusief kleppen afstellen, bougies vervangen etc. Eigenlijk alle belangrijke zaken. Garantie is weer 12 maanden. En ze leveren hem thuis af.
Uiteindelijk mee akkoord gegaan omdat ik toch stiekem een beetje op die motor verliefd ben en hiermee de kous nu af is.
Qua totale kosten voor mij kom ik goedkoper uit dan wat zij hadden voorgesteld, maar het scheelt niet heel veel. Al in al was het wel een heel interessant proces, waar ik toch aardig wat van geleerd heb om in de toekomst mee te nemen. De tegenpartij heeft dat volgens mij ook, zo heb ik het gevoel.