Comate CT Elite & CT Cruiser

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Taylor
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-03 07:34
Ik vraag me echt af of al die onderhoudsbeurt wel nodig zijn. Ik heb mijn motor nu 6 maanden en heb er 1100 km mee gereden. Tot nu toe heb ik nog niks hoeven doen qua onderhoud. zolang hij goed rijdt en geen rare geluiden maakt, lijkt het me niet nodig om binnen een jaar al aan een onderhoudsbeurt te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
S-Taylor schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:34:
Ik vraag me echt af of al die onderhoudsbeurt wel nodig zijn. Ik heb mijn motor nu 6 maanden en heb er 1100 km mee gereden. Tot nu toe heb ik nog niks hoeven doen qua onderhoud. zolang hij goed rijdt en geen rare geluiden maakt, lijkt het me niet nodig om binnen een jaar al aan een onderhoudsbeurt te denken.
Zo'n eerste gratis onderhoudsbeurt is niet echt een onderhoudsbeurt maar meer een controle beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolmer
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-05 22:38
S-Taylor schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:08:
Ik hoorde van Comate dat je een kinderzitje voorop de cc kunt zetten. Heeft iemand dat al gedaan? Ik vraag me af of je de stuurpen moet weghalen om de houder te installeren, dat lijk me best een gedoe..
Je kan inderdaad een zitje aan de stuurpen bevestigen. Heb zelf een BoBike Ahead adapter op mijn CT Elite. Je kan het schermpje loshalen met een schroef aan de onderkant. Dan kun je de stuurpen losdraaien en het stuur verwijderen. Dat verwijderen ging bij mij vrij moeizaam, uiteindelijk wat WD-40 tussen gespoten en toen kon het stuur er zo af.

Ondertussen al heel wat kilometers gemaakt met het zitje voorop en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Taylor
Wolmer schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:55:
[...]

Je kan inderdaad een zitje aan de stuurpen bevestigen. Heb zelf een BoBike Ahead adapter op mijn CT Elite. Je kan het schermpje loshalen met een schroef aan de onderkant. Dan kun je de stuurpen losdraaien en het stuur verwijderen. Dat verwijderen ging bij mij vrij moeizaam, uiteindelijk wat WD-40 tussen gespoten en toen kon het stuur er zo af.

Ondertussen al heel wat kilometers gemaakt met het zitje voorop en het werkt prima.
Oh, dat klinkt niet makkelijk :? Ik weet niet zeker of ik dat zelf kan doen. Zou je misschien een foto van de adapter kunnen laten zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolmer
S-Taylor schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:09:
[...]

Oh, dat klinkt niet makkelijk :? Ik weet niet zeker of ik dat zelf kan doen. Zou je misschien een foto van de adapter kunnen laten zien?
Klinkt moeilijker dan het is, viel mij reuze mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSdmuPX2-sSCa9i7pzzWPXaDsvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4OSCLMul4TPwWQyeMDMAJz1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Taylor
Wolmer schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:21:
[...]

[Afbeelding]
Heel erg bedankt! Het lijkt een goede match en behoorlijk stevig. Ik denk dat ik het ook wel kan maken. ;) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMac
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-04 09:20
Ik heb iemand van Comate thuis op bezoek gehad omdat ik mijn achterdrager niet kon monteren. Er bleken toch wat checkpunten niet afgevinkt te zijn. De vergrendeling van de accu was niet strak genoeg afgesteld zodat hij kon losspringen. De bevestiging van de remkabel voor aan de voorvork was of niet goed aangedraaid, of met te korte schroeven gedaan. De tik in – wat ik dacht het rechterpedaal – bleken losse bouten in het voorste blad te zijn. Kleine dingen, maar genoeg om de fiets via een tussenhandelaar te kopen die dan alles kan nalopen.

Ook bleken, zoals ik dacht, de schroefdraden niet goed in het frame getapt te zijn. Omdat ik de bouten niet goed ingedraaid kreeg heb ik hulp van Comate gevraagd. Helaas gebeurde er precies wat ik verwachtte: een bout brak af. De achterdrager kan nu geen 25 kilo aan en de kans is groot dat hij losspringt. Ik heb gezegd dat ik dat wel goed opgelost wil. Nieuwe draad tappen lijkt me de beste oplossing. Voor deze fiets, voor nieuwe een betere kwaliteitscontrole. Ik heb begrepen dat ze ook aan het kijken zijn naar andere bagagedragers. We zijn als early adopters wel een beetje bètatesters

De zwartgelakte bouten en moeren zijn mooi, maar als je ze een paar keer los- en aandraait slijt het zwart er snel af.

Op mijn verzoek is de software aangepast en is de fiets nu begrensd op 25 km/u. Feitelijk op 26. Heel fijn om met dezelfde inspanning nu 25,7 te kunnen rijden en niet meer voortdurend door scholieren te worden ingehaald. De range zou met 10 procent zakken, maar dat moet ik op mijn gemak bekijken. Het lijkt eerder op 20 procent. Ik weet niet of het de hogere begrenzing waard is.

Mijn kritiek op Navie was wat interessanter. Comate is mede-eigenaar van Navie. Ik heb gezegd ik nu weer Apple Maps gebruik voor navigatie, die is betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topprots
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 07-04 05:51
TweakMac schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:47:
Ik heb iemand van Comate thuis op bezoek gehad omdat ik mijn achterdrager niet kon monteren. Er bleken toch wat checkpunten niet afgevinkt te zijn. De vergrendeling van de accu was niet strak genoeg afgesteld zodat hij kon losspringen. De bevestiging van de remkabel voor aan de voorvork was of niet goed aangedraaid, of met te korte schroeven gedaan. De tik in – wat ik dacht het rechterpedaal – bleken losse bouten in het voorste blad te zijn. Kleine dingen, maar genoeg om de fiets via een tussenhandelaar te kopen die dan alles kan nalopen.

Ook bleken, zoals ik dacht, de schroefdraden niet goed in het frame getapt te zijn. Omdat ik de bouten niet goed ingedraaid kreeg heb ik hulp van Comate gevraagd. Helaas gebeurde er precies wat ik verwachtte: een bout brak af. De achterdrager kan nu geen 25 kilo aan en de kans is groot dat hij losspringt. Ik heb gezegd dat ik dat wel goed opgelost wil. Nieuwe draad tappen lijkt me de beste oplossing. Voor deze fiets, voor nieuwe een betere kwaliteitscontrole. Ik heb begrepen dat ze ook aan het kijken zijn naar andere bagagedragers. We zijn als early adopters wel een beetje bètatesters

De zwartgelakte bouten en moeren zijn mooi, maar als je ze een paar keer los- en aandraait slijt het zwart er snel af.

Op mijn verzoek is de software aangepast en is de fiets nu begrensd op 25 km/u. Feitelijk op 26. Heel fijn om met dezelfde inspanning nu 25,7 te kunnen rijden en niet meer voortdurend door scholieren te worden ingehaald. De range zou met 10 procent zakken, maar dat moet ik op mijn gemak bekijken. Het lijkt eerder op 20 procent. Ik weet niet of het de hogere begrenzing waard is.

Mijn kritiek op Navie was wat interessanter. Comate is mede-eigenaar van Navie. Ik heb gezegd ik nu weer Apple Maps gebruik voor navigatie, die is betrouwbaarder.
Moet je de bagagedrager zelf installeren? Mijn achterdrager was al top geïnstalleerd toen ik de fiets kreeg. De rest was simpel: alleen even de stuurklemmen vastdraaien toen alles op z’n plek zat.

De achterdrager is echt superstevig, zelfs als hij helemaal volgeladen is. Tijdens mijn eerste rit heeft mijn vrouw er zelfs op gezeten.

Vorige week kreeg ik een foutcode op het display (weet niet meer welke), maar volgens comate kwam dat omdat ik het display aanzette terwijl ik al aan het rijden was. Blijkbaar moet je eerst het scherm aanzetten en dan pas gaan rijden, oeps!

Ik gebruik nu ondersteuningsniveau 2 voor extra power. De actieradius is ongeveer 65kilo in de stad, minder dan niveau 1, maar man, hij gaat lekker snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:05
hpt870 schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:47:
CT cruiser nu bijna 200km in gebruik en ben tevreden. Paar opvallendheden:
- fietst heerlink, zonder gerammel.
- batterij nog niet leeggereden, maar 100km haal ik makkelijk met 1 laadbeurt en houd dan nog batterij over. Wel de batch waar trapondersteuning stopt bij 23.5km/u. Heb daar weinig moeite mee, maar is net wat onhandig als de urban arrow ernaast fietst.
- ondanks verende voorvork en verende zadelpen voel ik veel van slecht wegdek. Misschien is dat kwestie van spelen met bandenspanning?
- met het standaard zadel en de verende pen heb ik last van slapende edele delen. Inmiddels zadel iets meer naar beneden gericht, hopelijk helpt dit.
- spatbord achterkant zit niet perfect uitgelijnd. Rammelde behoorlijk totdat ik de standaard bagagedrager monteerde.
- slot zit zo gemonteerd dat de sleutel rechts zit, itt alle andere fietsen in huis. Dat went daardoor niet echt.
- zoals anderen al opmerken, er zijn veel situaties (bijv afdaling) waar het net te licht trapt en je behoefte hebt aan een zwaarder verzet. Aan de andere kant, het is nu gewoon aanzetten en gaan, zonder allerlei knoppen.
- al flink wat krassen op de lak door een insteekslot.
- ik vind de bediening van het scherm niet erg intuitief. Bijv reset trip lukt niet goed met 1 hand tijdens het fietsen.
- navi optie via de app en scherm is goed als onbruikbaar zonder regelmatig op de telefoon te kijken.
- het logo steekt goedkoop af tegen de rest van het strakke ontwerp.

Heb nog geen ervaring met regen, plassen, schoonmaak, onderhoud etc.

Wat zijn de ervaringen met onderhoud laten plegen? En heeft iemand al geprobeerd het stuur hoger te zetten?
Inmiddels weer wat weken verder:

De verende zadelpen heb ik vervangen voor de originele niet-verende pen en dat is een stuk comfortabeler moet ik zeggen.

Ook hier de update naar trapondersteuning tot 25km/u laten doen. Ben er tevreden mee, al fietst de Comate zo lekker dat je naar 30 zou willen kunnen.

Het schroefje dat de kabel vastzet aan de linkerkant voorvork was eruit getrild en is vervangen. Af en toe cruciale schroeven aandraaien is dus een advies.

Krassen op het frame vind ik niet zo erg, het is en blijft een verbruiksartikel voor mij. Maar misschien lak ik het logo zwart 😇

400km en counting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits2023
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-04 15:03
Bijzonder, ik heb voor het eerst een verende zadelpen en vind dat echt heelijk rijden, zeker bij hobbels en verkeersdrempels.

Het geeft mij een heel comfortabele fiets ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hpt870
Ja, ik had veel last bij ritten langer dan 15minuten (slapende delen). Verschillende zadels geprobeerd zonder succes, totdat ik de originele zadelpen terug heb gezet en het probleem verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart56
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-05 14:54
hpt870 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:07:
Ja, ik had veel last bij ritten langer dan 15minuten (slapende delen). Verschillende zadels geprobeerd zonder succes, totdat ik de originele zadelpen terug heb gezet en het probleem verdween.
Ik heb mijn zadel vervangen en dat bevalt goed, heb 3 zadels geprobeerd en ben blijven hangen op selle royal respiro, leverbaar in 3 breedte maten, maar de smalste was goed genoeg voor mij..
Is niet goedkoop rond de 70€ maar geen slaapzak meer, ook niet bij lange afstanden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDVG
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-03 20:27
Na 2600 km voor het eerst eens naar de fietsenmaker geweest. Ik was niet helemaal happy met de remafstelling.

Remmen goed laten stellen en snelle check van de hele fiets laten doen. Fietsenmaker vond de staat fantastisch en kon weinig ontdekken. Goed bestede 5 euro (bij een eerlijke fietsenmaker).

Heb wel wat lakproblemen en een roestige schroef bij de voorvork. Comate stuurt later deze maand zwarte lak en een vervangend onderdeel. Happy dus (nog steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMac
topprots schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:14:
[...]

Moet je de bagagedrager zelf installeren? Mijn achterdrager was al top geïnstalleerd toen ik de fiets kreeg. De rest was simpel: alleen even de stuurklemmen vastdraaien toen alles op z’n plek zat.

De achterdrager is echt superstevig, zelfs als hij helemaal volgeladen is. Tijdens mijn eerste rit heeft mijn vrouw er zelfs op gezeten.

Vorige week kreeg ik een foutcode op het display (weet niet meer welke), maar volgens comate kwam dat omdat ik het display aanzette terwijl ik al aan het rijden was. Blijkbaar moet je eerst het scherm aanzetten en dan pas gaan rijden, oeps!

Ik gebruik nu ondersteuningsniveau 2 voor extra power. De actieradius is ongeveer 65kilo in de stad, minder dan niveau 1, maar man, hij gaat lekker snel..
Ja, ik kreeg de voor- en achterdrager los nageleverd. Leek me een simpele operatie, maar het schroefdraad bleek dus niet goed getapt. Voordrager kan er waarschijnlijk nooit meer af (geen probleem, want hij zit goed vast en ik vind een voordrager ideaal), maar achter is een ander probleem. Links is de bout afgebroken en het is niet duidelijk hoeveel ervan in de drager en in het frame zitten. Ik wil het wel opgelost, want het is niet goed voor de doorverkoopwaarde.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 21:34
Sinds 23 augustus rijd ik op een Comate CT Cruiser. Bij levering bemerkte ik dat het achterwiel een lichte breedteslag had, waarschijnlijk ontstaan tijdens het transport.
Na een filmpje te hebben gestuurd naar Comate moest ik dit laten repareren bij een lokale fietsenmaker, zolang de kosten niet te hoog waren. De fietsenmaker loste het probleem op door een paar spaken aan te draaien, voor slechts €15. Mocht de reparatie duurder zijn geweest, dan had Comate een nieuw achterwiel opgestuurd. Top!

Ook had ik wat lakschade aan de zadelpen, veroorzaakt door het stellen van het zadel. Comate stuurde hiervoor kosteloos een potje verf op. Wederom netjes en snel geregeld!

Na de reparatie heb ik inmiddels ruim 580 km gefietst, maar toch bleef het achterwiel niet helemaal goed aanvoelen. Ik kon er mijn vinger niet precies op leggen, maar het leek alsof er een soort "hump" in zat. Dit voelde je vooral op strak geasfalteerde fietspaden, vergelijkbaar met het gevoel van rijden op de Duitse autobahn, waar je van de ene betonplaat naar de andere gaat.

Ik heb van alles geprobeerd: de geveerde voorvork anders ingesteld, de remschijf gecontroleerd (of die misschien aanliep), en de bandenspanning aangepast. Helaas zonder resultaat.

Uiteindelijk heb ik nog twee lokale fietsenmakers naar het achterwiel laten kijken. Eén kon niets gek vinden en dacht dat het misschien in de band zat, de andere merkte het probleem niet tijdens een testrondje. Ze vonden het wel een mooie fiets.
Langzaamaan begon ik aan mezelf te twijfelen. Buiten deze "hump" fietst de Comate soepel en is de fiets stil, mensen schrikken vaak als ik over de Ijsseldijk kom aanzoeven.

Een paar weken geleden heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken en contact opgenomen met Comate. Ik kreeg snel reactie met het verzoek om enkele filmpjes te maken van de remschijf en het draaiende achterwiel. Alles leek op het eerste gezicht in orde. Vervolgens vroeg ik of ze, als ze ooit in de buurt van Zwolle waren, zelf een keer live konden kijken. Wat mij betreft geen haast.

Vandaag was het zover: Adam van Comate kwam helemaal vanuit Noord-Brabant naar Zwolle om het probleem te beoordelen, als dat er al was. Hij reed een rondje op de fiets en bevestigde gelukkig mijn vermoeden. Ik ben dus niet gek! 😊

Adam had twee fietsen bij zich en heeft ter plekke het achterwiel omgeruild. Daarnaast controleerde hij de rest van de fiets grondig, elk schroefje. Hij zag dat er vier beschermdopjes ontbraken op de stuurdragerschroefgaten (is dit een woord?) , en zette deze ook over van een van zijn meegebrachte fietsen.

Adam was enorm vriendelijk, geduldig en bleef net zolang tot alles naar tevredenheid was opgelost. Het voelde echt alsof ik als klant koning was. Topservice van Comate!

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Lies_
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-12-2024
Hoi! Heeft iemand ervaring met een kinderzitje voorop de CT Cruiser? Is dat mogelijk? De fietsenmaker zegt van niet, maar ik las eerder op dit forum dat iemand een voorzitje op de CT Elite heeft gezet.

Het kinderzitje is nu nog niet nodig, maar goed om alvast rekening mee te houden voor in de toekomst.

Ik twijfel zelf tussen de CC Cruiser en de CT cruiser. Ik vind de CT Cruiser een fijnere zithouding hebben, maar de instap is wel wat minder prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolmer
_Lies_ schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:29:
Hoi! Heeft iemand ervaring met een kinderzitje voorop de CT Cruiser? Is dat mogelijk? De fietsenmaker zegt van niet, maar ik las eerder op dit forum dat iemand een voorzitje op de CT Elite heeft gezet.

Het kinderzitje is nu nog niet nodig, maar goed om alvast rekening mee te houden voor in de toekomst.

Ik twijfel zelf tussen de CC Cruiser en de CT cruiser. Ik vind de CT Cruiser een fijnere zithouding hebben, maar de instap is wel wat minder prettig.
Zie mijn bericht van 8 oktober voor een foto. Zitje zit op de Elite en werkt nog uitstekend. En heb ook een zitje achterop.

• Rox67er
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 07-03 22:19
illegaal

[ Voor 86% gewijzigd door We Are Borg op 20-02-2025 20:35 . Reden: Het bespreken van of aanprijzen van methodes om legale snelheidslimiteringen te verwijderen, is niet toegestaan. ]

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
reactie op verwijderde reactie

[ Voor 85% gewijzigd door We Are Borg op 20-02-2025 20:36 ]

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
illegaal

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 20-02-2025 20:36 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Mijn post is toch niet illegaal? Ik zeg alleen maar dat ik een bepaalde instelling al standaard kan aanpassen in het menu,

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• topprots
Ik ben deze week weer begonnen met naar het werk fietsen, en ik merk dat de batterij weer beter presteert dan in de winter. Ik heb in totaal 52 km gereden deze week en de batterij is nog maar tot 42% gezakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMac
Ik heb heel de winter doorgefietst en gemerkt dat de spatborden niet heel erg goed tegen het spatten helpen. De fiets ziet eruit alsof ik de door de modder gereden ben en ook de achterkant van mijn jas is steeds vies. Zijn de banden nu te breed, of zijn de spatborden te smal?

Omdat het ringslot aan de buitenkant van het frame zit is het van binnen ook helemaal vies en stroef geworden.

Alles toch onpraktisch.

Mijn range zakt op koude dagen ook naar zo'n 50 km, net niet genoeg om drie enkele ritten naar mijn werk (16,5 km) op één lading te rijden. Gelukkig weegt de oplader niet zo veel. Moet wel zeggen dat ik de sofware hebben laten aanpassen door Comate en hij nu op 26,5 is begrensd, i.p.v. 23,5. Dat gaat echt ten koste van. de range. Door de kou is ook de meter niet meer zo nauwkeurig. Ik ben al een keer weggereden met 60 procent lading, maar ik haalde de 16,5 km alleen door de ondersteuning op 1 te zetten. Toen ik hem net had, haalde ik moeiteloos 78 km met 24 procent resterend. Eén keer een rit van 100 km op één lading maakt, in stand 2, maar toen ik had ik de hele rit rugwind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Taylor
TweakMac schreef op maandag 24 februari 2025 @ 00:47:
Ik heb heel de winter doorgefietst en gemerkt dat de spatborden niet heel erg goed tegen het spatten helpen. De fiets ziet eruit alsof ik de door de modder gereden ben en ook de achterkant van mijn jas is steeds vies. Zijn de banden nu te breed, of zijn de spatborden te smal?

Omdat het ringslot aan de buitenkant van het frame zit is het van binnen ook helemaal vies en stroef geworden.

Alles toch onpraktisch.

Mijn range zakt op koude dagen ook naar zo'n 50 km, net niet genoeg om drie enkele ritten naar mijn werk (16,5 km) op één lading te rijden. Gelukkig weegt de oplader niet zo veel. Moet wel zeggen dat ik de sofware hebben laten aanpassen door Comate en hij nu op 26,5 is begrensd, i.p.v. 23,5. Dat gaat echt ten koste van. de range. Door de kou is ook de meter niet meer zo nauwkeurig. Ik ben al een keer weggereden met 60 procent lading, maar ik haalde de 16,5 km alleen door de ondersteuning op 1 te zetten. Toen ik hem net had, haalde ik moeiteloos 78 km met 24 procent resterend. Eén keer een rit van 100 km op één lading maakt, in stand 2, maar toen ik had ik de hele rit rugwind.
Ik heb hetzelfde gemerkt met de acteradius van mijn fietsen. We hebben er twee: eentje die sneller is gemaakt en de andere is wat trager. Het verschil in acteradius tussen de twee is zeker meer dan 10%, misschien zelfs wel 15%. Toen ik in de koudste dagen van de winter op de snellere fiets reed, nam de acteradius aanzienlijk af. Ik gebruikte bijna de helft van de batterij voor slechts 30 km.

Dit verbaasde me eigenlijk niet. Mijn vorige Duitse fiets had een nog grotere daling in actieradius in de winter.

Ik kan niet wachten om in maart weer te gaan rijden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

ewf

Stijgt de luchtweerstand niet kwadratisch met de snelheid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870

Alles toch onpraktisch.
Herkenbaar, en ook spettert het water op mijn schoenen bij een nat wegdek. Ik was de laatste dagen aan het kijken naar het toevoegen van een extra spatlap - van Bibia bijvoorbeeld - maar nog niet zover gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart56
Ik weet bijna zeker dat dat komt door pekel van het strooien als het vriest, 1 keer per jaar goed afspuiten met water en een beetje zeep vooral de binnenkant van je spatborden, daarna in de was zetten en je fiets ziet er weer prima uit
Het kraken van je trappers krijg je weg met een klein spuitje WD40.
Zet je fiets thuis of op je werk altijd zoveel mogelijk binnen in de schuur of onder een afdak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:25

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ewf schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:37:
Dat is correct, goed opgelet bij Natuurkunde d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Hebben jullie ook een mooie Comate thermosfles gekregen?

• S-Taylor
ewf schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:37:
Dat is best wat natuurkunde. Maar de langzame fiets geeft je nog steeds een helpende hand bij 25 km. Hij is alleen wat zwakker dan de snelle versie, dus je zult zelf wat meer beenspierkracht moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMac
Interessant. Ik kreeg vandaag opeens een thermosfles van Comate thuisbezorgd. Zonder voorafkondiging per mail, zonder begeleidende brief. Nog iemand daarmee verrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
TweakMac schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 00:02:
Interessant. Ik kreeg vandaag opeens een thermosfles van Comate thuisbezorgd. Zonder voorafkondiging per mail, zonder begeleidende brief. Nog iemand daarmee verrast?
Ja, ik kreeg er ook één.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 22:58
Hier hebben ze rond kerst al over gemaild:
Om onze dankbaarheid te tonen, hebben we cadeaus voor u voorbereid. Ons oorspronkelijke plan was om uw blije gezicht te zien wanneer u vandaag het kerstcadeau zou ontvangen. Vanwege logistieke problemen zal de levering echter pas begin januari plaatsvinden. We bieden onze excuses aan voor het feit dat we u via e-mail moeten informeren in plaats van u te verrassen via de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Taylor
mcgaag schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:25:
Hebben jullie ook een mooie Comate thermosfles gekregen?
Ik heb er vorige week een ontvangen en merkte dat het materiaal SU316 is, de fles ziet er mooi uit en is handig voor uitjes. Omdat ik twee fietsen heb besteld, zou ik er graag nog een willen om aan mijn ouders te geven.

Voor degenen die twee Comate fiets hebben besteld, kregen jullie er een of twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewolff
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 10:02
Ja ik heb hem ook gehad mooie fles hoor, @mcgaag wat betekent trouwens SU316 kwa materiaal is dat bijzonder ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf

ewf

Even overgenomen....

What is 316 Stainless Steel?
SUS316 stainless steel is a robust member of the austenitic family, renowned for its exceptional resistance to corrosion and remarkable durability. This grade of stainless steel primarily comprises 16-18% chromium, 10-14% nickel, and 2-3% molybdenum. The inclusion of molybdenum significantly enhances its resistance to corrosion, particularly against chlorides and acidic substances commonly found in marine environments and certain industrial chemicals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 22:58
S-Taylor schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:16:
[...]

Ik heb er vorige week een ontvangen en merkte dat het materiaal SU316 is, de fles ziet er mooi uit en is handig voor uitjes. Omdat ik twee fietsen heb besteld, zou ik er graag nog een willen om aan mijn ouders te geven.

Voor degenen die twee Comate fiets hebben besteld, kregen jullie er een of twee?
Hier ook twee fietsen gekocht en een thermosfles ontvangen. Gewoon een per klant denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mmichiel
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-05 12:31

Alles toch onpraktisch.
Heel herkenbaar hier. Dat Ringslot zit na elk ritje vol met modder. Bij mij gaat dan ook de sleutel er niet meer uit, waardoor het bijhorende Abus kettingslot ook nutteloos is.

Na alles helemaal schoonspuiten en ringslot in te smeren met wd40 gaat ie er dan wel weer even uit. Maar om dat elke week te moeten doen is erg frustrerend, dus ik gebruik nu maar een ander extern kettingslot. Ik zou sws adviseren om gewoon een goed (lang) kettingslot te gebruiken, ipv het ringslot icm kettingslot.

Nou bevat mijn route naar het werk ook wel af en toe ietswat modderige landbouw weggetjes, dus dat helpt ook niet mee, maar spatbord lijkt wel iets wat te smal voor de banden.
---
Nu overigens 2800km op te teller en nog steeds erg tevreden over de fiets zelf. Fiets rijd nog steeds erg comfortabel. Bereik in de winter maandjes was wel stuk korter 50-60km.

De fiets heeft nog geen onderhoudsbeurt gehad. Vraag me af of dat al nodig is als er nog geen dingen rammelen.

Hopelijk ontvang ik binnenkort ook mijn drinkfles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMac
Adam van Comate vond 5000 km vroeg genoeg voor een eerste onderhoudsbeurt. Inmiddels heb ik bij 2800 km wel de eerste piepjes en kraakjes. Iets in mijn achterwiel en ook mijn verende zadelpen piept. Kijken waar ik moet smeren en waarmee. Soms blijft ook de voorrem hangen. Daar merk ik al fietsend weinig van, maar het zal de range niet ten goede komen.

De moeren aan het de wielen beginnen ook te roesten.

Het zou handig zijn geweest als die drinkfles op de bidonhouder had gepast.

Verder vind ik het nog steeds fijne fiets. Ik overweeg nu om er volgend jaar mee naar mijn zus in Barcelona te rijden. Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topprots
TweakMac schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:34:
Adam van Comate vond 5000 km vroeg genoeg voor een eerste onderhoudsbeurt. Inmiddels heb ik bij 2800 km wel de eerste piepjes en kraakjes. Iets in mijn achterwiel en ook mijn verende zadelpen piept. Kijken waar ik moet smeren en waarmee. Soms blijft ook de voorrem hangen. Daar merk ik al fietsend weinig van, maar het zal de range niet ten goede komen.

De moeren aan het de wielen beginnen ook te roesten.

Het zou handig zijn geweest als die drinkfles op de bidonhouder had gepast.

Verder vind ik het nog steeds fijne fiets. Ik overweeg nu om er volgend jaar mee naar mijn zus in Barcelona te rijden. Omdat het kan.
Tot nu toe geen last van roest, maar ik hoor soms wel een beetje scherp geluid bij het voorwiel als ik in de regen rijd, waarschijnlijk de schijfrem, niks ernstigs.

Verder echt een topfiets. Heb 'm zelfs tijdens de koudste dagen gereden en net me eerste 1500 km gehaald zonder problemen. Meestal hou ik de voorvork op slot, want op mijn dagelijkse route heb ik 'm eigenlijk niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13:26

Roi

Wolmer schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:21:
[...]

[Afbeelding]
Hoi Wolmer, kan jij je stuur nog helemaal bewegen met de Bobike voorzitje?
Zojuist de Urban Iki voorzitje geïnstalleerd en ik kom er dus net achter dat ik het stuur niet meer helemaal kan draaien.. Potentieel gevaarlijk vrees ik.

-edit- Ook het voor Windscherm lijkt net niet goed te zitten. Ik kan het wel bevestigen maar de bovenkant zit vrij laag en ik denk dat de bovenkant van zijn hoofd er al bovenuit zou komen, ook zit de houder/arm van het scherm zit precies voor het voorlicht van de fiets.. :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCT7jRUyHlORMWMVRzZ-bJl-FRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpmQWB2qsMcl8vGIgn5FgiLr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCGVUPnz18gkMd9_NNhAtRATTFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMOeSDvhw3PtQJj0JVPH8MEJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Roi op 12-03-2025 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolmer
Roi schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:02:
[...]

Hoi Wolmer, kan jij je stuur nog helemaal bewegen met de Bobike voorzitje?
Zojuist de Urban Iki voorzitje geïnstalleerd en ik kom er dus net achter dat ik het stuur niet meer helemaal kan draaien.. Potentieel gevaarlijk vrees ik.

-edit- Ook het voor Windscherm lijkt net niet goed te zitten. Ik kan het wel bevestigen maar de bovenkant zit vrij laag en ik denk dat de bovenkant van zijn hoofd er al bovenuit zou komen, ook zit de houder/arm van het scherm zit precies voor het voorlicht van de fiets.. :F

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij het Bobikezitje komen de voetensteuntjes wat verder naar voren uit, daardoor kan het stuur gewoon gedraaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMac
Ik heb het piepen opgelost, het waren de scharnieren van mijn verende zadelpen. Beetje kettingspray van de Action erop gespoten en het is weg (sprayen spuit ook evt vervuiling uit het scharnier, zegt de site van Suntour). Ik zie nu wel dat de zadelpen heel langzaam naar beneden zakt, dus dat ga ik regelmatig controleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PomPomPom
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-04 09:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkVqXaF9_DGYyWHPDIBAu3I69ws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exrXYYsMhCHjScCe2QALXZY3.jpg?f=fotoalbum_large
6k and counting!

Ik ben nog steeds tevreden :-)

Degene die de fiets weg hebben gebracht voor een beurt, is dat bij de gewone fietsenmaker of moet ik op zoek naar een die gespecialiseerd in in e-bikes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topprots
PomPomPom schreef op zondag 16 maart 2025 @ 01:15:
[Afbeelding]
6k and counting!

Degene die de fiets weg hebben gebracht voor een beurt, is dat bij de gewone fietsenmaker of moet ik op zoek naar een die gespecialiseerd in in e-bikes?
Wauw, dat is echt een indrukwekkende mijlpaal!

Ik zit zelf te denken om in mei de 2000 km te halen. Ik heb wel gehoord dat sommige mensen zeggen dat onderhoud nodig is na 2000 km, maar ik zie zelf niet echt de noodzaak van dit bij de fiets. Jouw 6000 zonder onderhoud maakt me zeker overtuigder om nog verder te rijden voordat ik naar de winkel ga :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:15
PomPomPom schreef op zondag 16 maart 2025 @ 01:15:
[Afbeelding]
6k and counting!

Gebruik je hem in weer en wind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hill
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 05-05 22:10
Ik sta op het punt mijn eerste e-bike te kopen.

Heb een proefrit gemaakt op de Comate, wat me erg goed is bevallen. Rijdt erg soepel en zit erg comfortabel. De twijfel die ik heb is hoe de fiets reageert bij steile bruggen en heuvels. Het is een single speed dus geen versnellingen. Heeft iemand hier ervaringen mee hoe de fiets reageert? Moet je veel of juist weinig kracht bijzetten, of ga je alles dan in de hoogste stand fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart56
Hill schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:51:
Ik sta op het punt mijn eerste e-bike te kopen.

Heb een proefrit gemaakt op de Comate, wat me erg goed is bevallen. Rijdt erg soepel en zit erg comfortabel. De twijfel die ik heb is hoe de fiets reageert bij steile bruggen en heuvels. Het is een single speed dus geen versnellingen. Heeft iemand hier ervaringen mee hoe de fiets reageert? Moet je veel of juist weinig kracht bijzetten, of ga je alles dan in de hoogste stand fietsen?
Dat legt helemaal aan jezelf, ben je gewend om te fietsen, ook tegen de wind in ??
Hoe is je conditie ?
Zelf fiets ik harder tegen een berg op dan af, ben ook niet bang om buiten adem te raken behalve misschien bij een echte steile helling, maar dan loop ik net zo lief als dat ik fiets, gewoon omdat het makkelijker is, naar beneden zit je altijd in de remmen.
Rijdt altijd in 1 en met wind tegen of een berg op in 2, 3 gebruik ik nooit want het klein beetje extra power zorgt er voor dat de battery veel sneller leeg raakt..
Je maakt veel minder kilometers.
Bovendien voel ik het verschil niet..
Veel mensen hier doen hetzelfde.
Vergeet niet dat alle energie die je niet verbruikt omdat je een Ebike hebt, je in kan zetten ALS je tegen een berg op fietst..
Dat maakt het fietsen op deze fiets zo aangenaam, ik word nog wel is ingehaald door zo'n fatbike, wat me nog het meest opvalt is dat ze bijna niet trappen, vergeleken met mij, dat lijkt me ook verschrikkelijk om zo langzaam te moeten trappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hill
Ik ben zelf een fanatieke fietser, maar wil zonder al teveel bezweet lijf op mijn werk aankomen. Vandaar ook het idee voor de ebike om woon werkverkeer te gaan doen. Maar daar kom ik onderweg wel een stevige brug tegen.

Daarbij wil ik de fiets ook wel eens meenemen op vakantie waar het mogelijkerwijs heuvelachtig is.

Vandaar de vraag of dit goed te doen is met de trapondersteuning.

Dat het geen bergfiets is kan ik wel begrijpen. Daar zijn andere beter in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PomPomPom
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-04 09:59
@eenhoorntje
Jazeker! Er zit ook behoorlijk wat vuil op een aan, binnenkort maar eens schoonmaken :-)

@Hill
Mijn ervaring is dat de fiets zwaar trapt bij opstarten zonder ondersteuning, dus als je wegrijdt bij een stoplicht. Als je wat vaart hebt gaat het makkelijk, en als je de ondersteuning aan hebt staan is opstarten geen probleem want dan geeft de motor je een zetje.

Bergop is met motor geen probleem. Zonder weet ik niet, ik denk dat het meevalt als je snelheid hoog genoeg is.
Bergaf en met wind mee vind ik dat ik snel moet trappen als ik echt vaart maak. Ik voel me een soort clown.

Maar tussen die twee uitersten, bij normale fietssnelheid (12-27km/h) fietst het prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LopenDD
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 27-04 03:33
Hoi! Ik heb laatst een paar bikes getest – onder andere de Cowboy cruiser en de tenways 009, maar uiteindelijk ben ik voor de Comate cruiser gegaan.

Wat voor mij echt het verschil maakte, was de zitpositie. Toen ik opstapte, voelde dat gewoon direct goed. Dat vond ik belangrijker dan dingen als het design of zelfs de fijne verende voorvork.

Ik kwam dit forum eigenlijk pas tegen nadat ik de fiets al besteld had, maar superleuk om te zien dat er nog meer mensen met een comate zijn. Ik ga hier zeker wat ervaringen delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopenDD
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 27-04 03:33
Net me Comate binnengekregen, echt superblij met de grijze kleur, ziet er in het echt echt top uit. De eerste twee ritjes waren ook meteen lekker soepel en comfortabel. Wat me ook opviel: zelfs rond de 26 km/u krijg je nog een beetje ondersteuning van de motor, wat best een fijne bonus is.

Eén klein dingetje dat ik niet had verwacht: de textuur van de lak. Ik had eerder een testrit gedaan op de matte zwarte versie, en die voelde best glad aan. De grijze lak voelt juist wat ruwer of steviger aan. Ik heb ze niet naast elkaar om te vergelijken, maar je merkt duidelijk verschil.

Geen idee welke eigenlijk beter is, misschien is de grijze juist beter bestand tegen krassen? Zelf vond ik het gladde gevoel van de zwarte wel iets fijner. Maar goed, waarschijnlijk gewoon even wennen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf

ewf

Qua fietsen zal het weinig uitmaken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmichiel
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-05 12:31
Hill schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:51:
De twijfel die ik heb is hoe de fiets reageert bij steile bruggen en heuvels. Het is een single speed dus geen versnellingen. Heeft iemand hier ervaringen mee hoe de fiets reageert? Moet je veel of juist weinig kracht bijzetten, of ga je alles dan in de hoogste stand fietsen?
Tijdens woon-werkverkeer af en toe een steile brug, dijk of heuvel op fietsen gaat prima in de 2e versnelling. Met sterke wind erbij misschien een 3, maar ik merk ook wei ig verschil tussen die 2 standen. Daarvoor functioneert de fiets dus prima.

Als je echt langere fietstochten wil maken met veel heuvels (Belgische ardennen of iets dergelijks) zou ik persoonlijk voor een fiets kiezen met iets hoger Nm en hogere baterij capaciteit.
Zoals eerder in forum weleens geplaatst is neemt het bereik fors af zodra er wat meer weerstand gevraagd wordt door wind, kou (of in geval van heel veel heuvels). Verwacht dat de batterij van Comate dan snel leeg is en zonder trapondersteuning is het verzet naar mijn ervaring erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hill
Sinds kort mijn Comate binnengekregen, gekozen voor de grijze kleur, wat er echt top uit ziet. Ook geen reclame erop van Comate wat me wel aantrekt. Misschien ook omdat de lak wat ruwer aanvoelt dat er geen stickers opzitten. De eerste paar ritjes waren lekker met een heerlijke zit wat niet vermoeid na een lange rit. Heb hem gekocht met verende zadel pen wat het nog comfortabeler maakt. Geen spijt van de aankoop gehad.

Accu loopt, ondanks de weinige wind en meestal stand 1 fietsend, sneller leeg dan verwacht. Is dit de nieuwheid dat een accu op gang moet komen, of merken jullie hier geen verschil in?

Hopelijk nog vele kilometers plezier van te hebben. En als ik de 6000km zie heb ik er wel vertrouwen in.

Af en toe wilt de tand riem wel een tikje geven. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mmichiel schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:52:
[...]

Tijdens woon-werkverkeer af en toe een steile brug, dijk of heuvel op fietsen gaat prima in de 2e versnelling. Met sterke wind erbij misschien een 3, maar ik merk ook wei ig verschil tussen die 2 standen. Daarvoor functioneert de fiets dus prima.

Als je echt langere fietstochten wil maken met veel heuvels (Belgische ardennen of iets dergelijks) zou ik persoonlijk voor een fiets kiezen met iets hoger Nm en hogere baterij capaciteit.
Zoals eerder in forum weleens geplaatst is neemt het bereik fors af zodra er wat meer weerstand gevraagd wordt door wind, kou (of in geval van heel veel heuvels). Verwacht dat de batterij van Comate dan snel leeg is en zonder trapondersteuning is het verzet naar mijn ervaring erg hoog.
Vanaf juni komt er naast de CT ook een CT2 beschikbaar, die heeft voor €300 meer o.a.:
  • Bredere banden: van 47 mm naar 50 mm
  • Verhouding aangepast: van 2,75 naar 2,9
  • Meer koppel: van 40 Nm naar 45 Nm
  • Nieuwe slimme functies zoals antidiefstal en monitoring op afstand

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Oh nee toch, geen slimme functies!! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewf

ewf

Komt er ook een upgrade programma??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 17:29
Geen grote batterij voor de CT2 zo ver ik kan vinden? Lijkt mij een misstap, biXbi Rae en Lekker Amsterdam Urban zitten al aan de ~504 ipv ~360. Maar misschien een extender te koop? Ben benieuwd naar de uiteindelijke specs en opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart56
Vind het erg jammer dat er niks aan de navigatie wordt gedaan, werkt gewoon niet goed genoeg, en zou graag zien dat het onder google maps werkte.
Bovendien blijft de GPS aanstaan als je eenmaal aangekomen bent kost veel batterij vermogen, daarom de app er maar weer afgegooid, gaat een stuk makkelijker met de auto..
Een grotere batterij 🔋 zou zeker helpen en als de Mivice motor 2 versnellingen had dan zou ik zo de nieuwe kopen.
Mijn grotere voortandwiel is zeker een pre en kan ik iedereen aanraden, kreeg ik gratis bij aankoop en zorgt ervoor dat ik makkelijk harder kan dan de voorgeschreven 25km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hill
Hoe zit het met de navigatie app? Zit die er standaard op, of kan je die er later bij zetten?

Heb hem nu 3 weken en weet niks van een navigatie app af.

Hoe gaan trouwens updates van het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoullo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 22:29
Je kan de kingmeter Navie app gebruiken. De start en bovenste pijl knop tegelijk indrukken, dan is de mogelijkheid tot navigeren.
Het werkt, soms soepel, soms minder soepel. De app zelf is matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Laatst online: 08-05 11:56
raoullo schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:55:
Je kan de kingmeter Navie app gebruiken. De start en bovenste pijl knop tegelijk indrukken, dan is de mogelijkheid tot navigeren.
Het werkt, soms soepel, soms minder soepel. De app zelf is matig.
Ik vind het eerlijk gezegd niet te doen hoor, zeker in een stadse omgeving, elke kronkel in een "recht" fietspad wordt als bocht naar rechts/links weergegeven

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewolff
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 10:02
Ben deze week maar eens flink op mijn plaat gegaan met de fiets.

Wel een beetje jammer... slecht wegdek laten we maar zeggen.
Nu is mijn linker remhendel wel een beetje krom, denk je dat je die kan buigen zonder dat hij afbreekt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De CT2 versies staan nu op de website en zijn proefondervindelijk bestelbaar. De eerste bestellingen krijgen €100 korting.
http://comatebikes.com/nl/comate-models/ct2-cruiser/

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 04-05-2025 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DaMayan schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:45:
Geen grote batterij voor de CT2 zo ver ik kan vinden? Lijkt mij een misstap, biXbi Rae en Lekker Amsterdam Urban zitten al aan de ~504 ipv ~360. Maar misschien een extender te koop? Ben benieuwd naar de uiteindelijke specs en opties.
Wel een extra batterij: Compacity: 36V 7Ah 252Wh
https://comatebikes.com/?product=power-bottle-for-ct2-cc2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:18
Ben benieuwd of die tandwiel verhouding als upgrade wordt verkocht. Dat is het enige wat ik aan mijn huidige fiets zou willen veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

Mee eens maar die software lijkt me ook OK. Zou de hardware veranderd zijn of zou de software ook op bestaande fietsen toe te passen zijn??
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste