Comate CT Elite & CT Cruiser

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecharm
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 30-06-2024
@Dewolff

Wij hebben ook 2x het 6950M slot. Heb wel even de handleiding op de website van abus moeten bekijken, maar vrij makkelijk geïnstalleerd verder.

Het lijkt alsof jij die twee "schuifjes" mist? Waardoor je het smaller en breder kan maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyz8yeMK27eV-EI1oBx5VFpEISg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6JDb3r0s2Gs8qAawtohAOZOH.jpg?f=user_large

Helaas hebben we net comate opnieuw gemaild. Van 1 slot is het plastic gebroken en lakschade op 1 voordrager en 2 bagagedragers. Vrij demotiverend dit alles...

Er zitten meerdere krassen op de accessoires, maar hier even twee foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0B2J9J3hIZszNFegUltbGW0cu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwAS4FiDL81feUlTDiq3E3LW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJdnOfgxVDGg_ljHFKYdpAfJr90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYDJwnSpSJIcatUC4f925ql7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door bluecharm op 11-06-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Dewolff schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:19:
@bluecharm @mcgaag

trouwens bij het fietsen in Pas1 maakt die best wel wat geluid, In Pas 2 minder hoort dat ? is dat nieuwigheid herkent iemand dit ?

Gr, Rick [Afbeelding]
Dat deed mijn eerste fiets rond de 17 km/h. De huidige is stiller maar je hoort hem wel. Niet hinderlijk vind ik maar niet muis stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlaarhuis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-08 21:24
ToineZ schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:17:
[...]

Dag Jan,

Mijn feedback n.a.v. jouw bericht:
Ik vind de overgang van ondersteuning naar geen ondersteuning soepel verlopen.
Daarnaast heb ik laatst ca 80 km gefietst zonder ondersteuning (PAs0), zo tussen 17 en 22 km/uur. Persoonlijk vind ik dit goed te doen. ondertussen al meer dan 1000 km gefietst, wat een heerlijke bike!
Veel plezier er nog mee!
Hoi Toine,

dank je voor jouw reactie op mijn post. Ik ben echt verbaasd dat jij 80km zonder ondersteuning kunt fietsen. Ik had ook verwacht dat de weerstand zonder ondersteuning gering zou zijn, maar mij valt het echt tegen. Ik denk dat ik hierover eens contact met Comate opneem.

Groeten, Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:23
Dewolff schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:19:
@bluecharm @mcgaag

trouwens bij het fietsen in Pas1 maakt die best wel wat geluid, In Pas 2 minder hoort dat ? is dat nieuwigheid herkent iemand dit ?

Al met al wat een gedoe weer toch jammer.
Klopt, maar dit verdwijn bij mij rond 18/19 km p/u. Voor mij niet hinderlijk maar je hoort hem wel

Overigens wat comfort betreft rijdt hij echt super. Enige minpuntje wat ik ervaar is dat als je 24 tot 25 km p/u fietst dat je best wel snel moet rondtrappen. Zou mooi zijn als dit misschien later in een app aangepast kan worden

[ Voor 21% gewijzigd door hopiconjo op 12-06-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewolff
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 14:48
@bluecharm Er zat inderdaad niet meer bij dan wat er op de foto staat, neemt niet weg dat de uiterste breedte gewoonweg tekort schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
mcgaag schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:47:
Mijn eerste fiets had een CDX upgrade. Die zit niet op de vervangende fiets. Dat wordt afgedaan met dat een CDX riem niet leverbaar is op de Elite. Ja maar... die had ik wel en nu niet meer? De eerste fiets is onder garantie vervangen maar heb nu dus gewoon pech? Jammer, het is echt een mooie fiets. Helaas is de kwaliteitscontrole niet helemaal zoals het hoort. het begon goed. Ik ga nog even klagen over die CDX riem.
Net bericht gekregen. Comate zegt het even gemist te hebben over de CDX riem en stuurt er zsm een naar mij toe. Mooi zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo Tenways
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-08 16:28
Dat lijkt me niet meer dan normaal. Bij een vervangende fiets heb je natuurlijk recht op hetgeen je eerder hebt besteld.

Hoe gaan ze de zadelbuis oplossen? Zijn er geen ringen om die buis breder te maken? Daarmee zou het volgens mij ook prima kunnen oplossen.

Zoiets: https://www.mantel.com/ma...EozvpPdGucBxoCIqcQAvD_BwE

[ Voor 24% gewijzigd door Tammo Tenways op 12-06-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Tammo Tenways schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:10:
Dat lijkt me niet meer dan normaal. Bij een vervangende fiets heb je natuurlijk recht op hetgeen je eerder hebt besteld.

Hoe gaan ze de zadelbuis oplossen? Zijn er geen ringen om die buis breder te maken? Daarmee zou het volgens mij ook prima kunnen oplossen.

Zoiets: https://www.mantel.com/ma...EozvpPdGucBxoCIqcQAvD_BwE
Precies. En zo wordt het nu ook opgelost. Jammer dat ik ze daarvan moest overtuigen.

Heb al zitten meten maar het is te weinig voor een passtuk. Het gat is ook niet helemaal rond. Van Comate mocht ik de klem strakker aandraaien om alles in het gareel te rekken waardoor deze nu wel goed vast zit. Zij zijn ervan overtuigd dat het goed is en heel blijft. Er zit vijf jaar garantie op de fiets dus ik heb even om het te testen. Ik vind het goed zo. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-08 16:16

Roi

Nou, de eerste 1000KM zitten erop! (AMA?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DytSHPM1WDT-71BzfI2w8zJdjl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BYapghj2TYS58fojRdBWC9I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Tot welke snelheid werkt de PAS bij jullie? Netjes tot de 25 km/h? Die van mij stopt met ondersteunen bij 24.1 km/h.

[ Voor 3% gewijzigd door mcgaag op 30-06-2024 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 20:09
mcgaag schreef op zondag 30 juni 2024 @ 06:47:
Tot welke snelheid werkt de PAS bij jullie? Netjes tot de 25 km/h? Die van mij stopt met ondersteunen bij 24.1 km/h.
Heb dezelfde ervaring. Interessant genoeg geeft een urban arrow fiets ernaast ongeveer 1km/u hogere snelheid aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mmichiel
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-09 09:35
mcgaag schreef op zondag 30 juni 2024 @ 06:47:
Ik wilde nog een uitgebreider bericht plaatsen met mijn ervaring tot nu toe, maar hetgeen wat jij omschrijft valt bij mij ook het meest op tot nu toe.

De ondersteuning blijft bij mij ook werken tot een +-24 km/u waardoor ik gemiddeld eigenlijk rond de 23.4 km/u fiets.

Vooral het verschil t.o.v. de testfiets is hetgeen waardoor het mij erg opvalt, want die stopte fiets toch wel iets later met ondersteunen (voor mij gevoel bij zo'n 26km/u) waardoor je wel gewoon gemiddeld rond de 25km/u fietste.

Ga het denk ik wel even navragen bij ze of er iets aan te wijzigen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
In het configuratie menu kun je de bandenmaat instellen, zou dit nog iets uitmaken?

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewolff
Mmichiel schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:23:
[...]

Ik wilde nog een uitgebreider bericht plaatsen met mijn ervaring tot nu toe, maar hetgeen wat jij omschrijft valt bij mij ook het meest op tot nu toe.

De ondersteuning blijft bij mij ook werken tot een +-24 km/u waardoor ik gemiddeld eigenlijk rond de 23.4 km/u fiets.

Vooral het verschil t.o.v. de testfiets is hetgeen waardoor het mij erg opvalt, want die stopte fiets toch wel iets later met ondersteunen (voor mij gevoel bij zo'n 26km/u) waardoor je wel gewoon gemiddeld rond de 25km/u fietste.

Ga het denk ik wel even navragen bij ze of er iets aan te wijzigen is...
Laat je het weten ik heb precies hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandev
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-09 13:33
De eerste batch fietsen, september 2023 (misschien zelfs iets later) waren aan te passen qua snelheid tot 42km/h. Natuurlijk onverantwoord maar misschien was de testfiets ingesteld op 26/27 waardoor je meer ondersteuning krijgt om bij die 25 km/h te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Frikandev schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:50:
De eerste batch fietsen, september 2023 (misschien zelfs iets later) waren aan te passen qua snelheid tot 42km/h. Natuurlijk onverantwoord maar misschien was de testfiets ingesteld op 26/27 waardoor je meer ondersteuning krijgt om bij die 25 km/h te komen.
42 valt niet aan te trappen, 34 houdt het wel een keer op. Of je moet er andere tandwielverhoudingen op gaan zetten.

Mijn eerste batch fiets stond ingesteld op 25, maar daar kon je makkelijk zelf door heen trappen. Dus die van mij heeft geen muur oid.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandev
Morpheusk schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:19:
[...]

42 valt niet aan te trappen, 34 houdt het wel een keer op. Of je moet er andere tandwielverhoudingen op gaan zetten.

Mijn eerste batch fiets stond ingesteld op 25, maar daar kon je makkelijk zelf door heen trappen. Dus die van mij heeft geen muur oid.
Ik heb daar inderdaad ook geen last van je merkt alleen op het moment dat je iets van tegenwind of heuvel op gaat dat die dan na 25 niet meer ondersteunt en je even een korte terugval krijgt totdat de motor weer echt kracht gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandev
Maar voor de mensen die nog twijfelen of vragen hebben na 2300 km op de teller nog steeds erg tevreden!
Moet nu wel even voor alle zekerheid de fiets gewoon een keertje na laten kijken. Alleen dit is voor mij nu geen must maar voor onderhoud natuurlijk altijd beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mmichiel
Brumax schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:59:
In het configuratie menu kun je de bandenmaat instellen, zou dit nog iets uitmaken?
Ik ga dit morgenochtend uittesten als ik naar mijn werk fiets. Die van mij stond ingesteld op de optie 700cc, nu heb ik hem op 28inch gezet.
Vandaag heb ik al even via een App op mijn mobiel gemeten hoe snel ik daadwerkelijk fiets tot mijn ondersteuning uitvalt. Dat was wel 25km/u, dus het zou idd aan die instelling kunnen liggen.
Dewolff schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:29:
[...
Laat je het weten ik heb precies hetzelfde!
Morgen neem ik sowieso even contact met ze op. Zal t laten weten.

Ik had namelijk nog wat andere dingetjes, zoals het Abus kettingslot dat nog steeds niet geleverd is (ringslot was wel geleverd). Vorige maand heb ik dat aangekaart. Kreeg toen te horen dat deze niet meer op voorraad was (wat ze ook vooraf even hadden kunnen melden naar mijn mening). Eind vorige maand zouden ze hem weer op voorraad hebben en dan meteen nasturen, maar nog steeds niks gehoord / ontvangen.

Tot slot is vandaag een schroefje losgeraakt dat zo'n stukje van de voorremkabel vastzet aan de linker kant van de voorvork (zie afbeelding). Dus moet ook even navragen welk type schroef dit is. Mocht iemand dit weten, dan hoor ik het graag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ef7seU6vgoMqaW28yK_DMnB-qYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSyPfFif0uJFhPgGpYcvXEP7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Mmichiel op 04-07-2024 22:55 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Brumax schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:59:
Ik heb het getest, van 700C naar 28inch veranderd. Geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Domme vraag maar waar kan je dit doet n configuratie menu aanpassen? Is dit een ap of ergens op de display?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mmichiel
700cc naar 28inch aanpassen maakte voor mij ook geen verschil op het display.

Contact opgenomen met Comate over mijn ervaring met de trapondersteuning en vrij snel reactie gekregen. Leek me het duidelijkst om hun reactie gewoon te citeren:
Wat betreft het snelheidsprobleem, we hebben inderdaad vergelijkbare feedback ontvangen van meerdere klanten. Op basis van onze tests bevestigen we dat de ondersteuning niet stopt bij 23,5 km/u of 24 km/u. Om dit te bewijzen, kun je de stroomondersteuning uitschakelen wanneer je met die snelheid rijdt met ondersteuning om het verschil te voelen.

De reden dat je voelt dat de kracht stopt met ondersteunen, is omdat we de interactie- en stopcurve van de kracht vlakker maken, zodat de kracht geleidelijk afneemt met de toename van de snelheid tot het volledig uitfaseert bij 25 km/u.

We hebben echter gerealiseerd dat bepaalde klanten mogelijk meer kracht nodig hebben bij hoge snelheden. We hebben dit voorstel al doorgegeven aan ons engineeringteam. We zijn van plan om in augustus een bijgewerkte versie uit te werken. Na een uitgebreide test kunnen we deze vrijgeven aan de doelklanten, inclusief jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmichiel
hopiconjo schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:49:
Domme vraag maar waar kan je dit doet n configuratie menu aanpassen? Is dit een ap of ergens op de display?
Als het goed is door de Up & Down knop van je display wat langer in te houden.

Moest zelf ook ff zoeken in t instructieboekje, maar het werd uitgelegd bij de 'password setup' uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Mmichiel schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:31:
700cc naar 28inch aanpassen maakte voor mij ook geen verschil op het display.

Contact opgenomen met Comate over mijn ervaring met de trapondersteuning en vrij snel reactie gekregen. Leek me het duidelijkst om hun reactie gewoon te citeren:

[...]
Men is dus bezig met een nieuwe firmware zo klinkt het. Ben benieuwd hoe ze die op je fiets gaan krijgen.

Ik stuur ze er ook even een email over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Ik krijg binnenkort nieuwe software in de fiets waardoor waarschijnlijk het ondersteunen tot 24.1 km/h wordt opgelost en er gewoon tot 25 km/h ondersteuning is. Mooi zo. Ik moet zeggen Comate, lekker vlot antwoorden en er wordt een oplossing geboden. Helemaal top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hades007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 10:22
Al bekend hoe je de software op je fiets krijgt? Ik heb zelf ook de Elite recent aangekocht en gister na een stuk fietsen extra gelet op de ondersteuning en deze stopt bij mij ook op ~24km.
Bright had het in hun video erover dat ze ook bezig zijn met een eigen app die rond augustus uit zou moeten komen, wellicht dat we via deze weg ook (zelf) de update kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewolff
Ook ik ben hier erg benieuwd naar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
De mail van Comate:

Bedankt voor je passende reactie en we zijn blij om je voorkeur te kennen,

Het nieuwe versieprogramma is in de laatste testfase en we verwachten dat het op 19 juli wordt vrijgegeven. Kun je ons laten weten wanneer je beschikbaar bent voor de programma-update? We zullen onze collega regelen om je te bezoeken voor de programma-update, er is geen specifieke vereiste voor jou voor deze update.

Bedankt voor je steun.

Kind regards,
Comate Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Taylor
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-03 07:34
Ik heb vorige week mijn tweede Comate-fiets voor mijn vriend gekocht, een ct cruiser. In vergelijking met mijn Cc voelt het inderdaad een beetje anders aan bij 25 km/u. Ik vind het niet slecht, maar ik twijfel of het wel of niet geüpdatet moet worden, omdat het beter zou kunnen zijn voor het bereik. Het zou verstandig kunnen zijn om er een tijdje op te rijden voordat je een beslissing neemt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
S-Taylor schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:42:
Ik heb vorige week mijn tweede Comate-fiets voor mijn vriend gekocht, een ct cruiser. In vergelijking met mijn Cc voelt het inderdaad een beetje anders aan bij 25 km/u. Ik vind het niet slecht, maar ik twijfel of het wel of niet geüpdatet moet worden, omdat het beter zou kunnen zijn voor het bereik. Het zou verstandig kunnen zijn om er een tijdje op te rijden voordat je een beslissing neemt..
Goed punt. Ik heb na een eerste laadbeurt 88km gefietst in PAS1 en nog 31% batterij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
S-Taylor schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:42:
Als je maar tot 24 km/h ondersteuning hebt zal het bereik inderdaad beter zijn dan wanneer je tot 25 km/h ondersteund wordt. Persoonlijk wil ik gewoon tot 25 km/h ondersteuning hebben.

In een email geeft Comate aan dat ze meer opmerkingen hebben gekregen en daarom de software aan het aanpassen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mmichiel
Hades007 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:55:
Al bekend hoe je de software op je fiets krijgt? Ik heb zelf ook de Elite recent aangekocht en gister na een stuk fietsen extra gelet op de ondersteuning en deze stopt bij mij ook op ~24km.
Bright had het in hun video erover dat ze ook bezig zijn met een eigen app die rond augustus uit zou moeten komen, wellicht dat we via deze weg ook (zelf) de update kunnen installeren.
Vorige week donderdag zijn ze bij mij thuis langsgekomen om de software update uit te voeren op mijn fiets.
Installatie ging via een kabelverbinding ergens vlakbij het display en hun laptop. Niet draadloos dus, heb daar ook niet echt over doorgevraagd verder.

Ervaring tot nu toe zijn positief ik haal iig een stuk meer snelheid. Eigenlijk volledige ondersteuning tot 25km/u met daarna langzame afbouw. In praktijk fiets ik daardoor gemiddeld lekker 25km/u. Eigenlijk zoals bij de gemiddelde ebike gebeurt vgm...

Batterij verbruik is vanzelfsprekend wel toegenomen zover ik in 2 ritjes (60km) heb kunnen ervaren. Volgens Comate zou het gemiddeld 5% meer batterij verbruiken in PAS1. Edit: het bereik met 5 tot 10% kunnen beïnvloeden in PAS1.

Vandaag heb ik het verbruik even gemeten tijdens naar werk en terug:
Heenweg PAS2, 17KM, van 100% batterij naar 72% = 28% verbruik.
Terugweg (tegenwind) in PAS1, 16KM van 72% naar 54%, dus 18% verbruik.

Moet zeggen dat ie in PAS2 ook wel echt een stuk krachtiger aanvoelt, maar misschien beetje vroeg voor conclusies. In beide standen is de ondersteuning tot 25KM/u.

Voor de update moest ik na 2 woon-werkverkeer ritten de batterij opladen, en dat is nu nog steeds haalbaar, dus nogmaals ben ik tevreden.

Wat ik wel merkte is dat de snelheidsmeter op display een beetje 'laggy' voelt na de update. Ik ben wel benieuwd of andere dat ook ervaren. Is verder niet heel erg, want je zit toch zo aan de max.

[ Voor 1% gewijzigd door Mmichiel op 23-07-2024 22:56 . Reden: Even correct citeren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:07
Ik ben benieuwd hoe de rest dan de update op hun fiets kan krijgen. Klinkt als een interessante update in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandev
Op het moment 2500 km afgelegd met de CT-Cruiser. Laatste 100 km een merkwaardig krakend geluid te horen gekregen vanuit de trapas na goed aanzetten. Na contact met de Comate laten ze weten dat dit kan komen door speling of dat er iets losraakt en na aandraaien moet het verholpen zijn.
Hiervoor gaan ze een monteur langs sturen en in de tussentijd kan ik gewoon fietsen aangezien het geen problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
Ik heb nu al geregeld meegemaakt dat tijdens het fietsen de accu losschiet uit het frame en ik dus moet stoppen om het weer vast te zetten.

Ik zal maandag eens contact met ze opnemen. Is niet echt lekker fietsen zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mmichiel
Reckoner schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 17:04:
Ik heb nu al geregeld meegemaakt dat tijdens het fietsen de accu losschiet uit het frame en ik dus moet stoppen om het weer vast te zetten.

Ik zal maandag eens contact met ze opnemen. Is niet echt lekker fietsen zo.
Dit heb ik gelukkig maar 1 keer meegemaakt. Voor mijn gevoel had ik hem toen niet helemaal goed erin gedrukt, het gebeurde namelijk meteen na een paar meter. Ik kan begrijpen als dit structureel gebeurt dat niet chill is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammo Tenways
Na ruim 2.000 km heeft mijn fiets zijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Fietsenmaker vond het een mooie fiets, die met goede onderdelen goed in elkaar zit. Op één ding na was er weinig aan de hand. Heel veel spaken bleken los te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakMac
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 23:49
Heb drie jaar woon-werkverkeer gedaan op een geleasde e-bike, eerst zo'n zwart-groene e-bike-to-go. Op zich een goede fiets. Ruime voordrager voor mijn rugzak (soms met MacBook Pro) en keurige service. Toen een Noord geprobeerd, maar daar zat ik niet lekker op. En toen ging E-bike-to-go failliet. Overgestapt op een Swapfiets Power 7 (die steeds meer kuren kreeg) en uiteindelijk gaan nadenken over een eigen e-bike.

Via Bright kwam ik uit op de Comate CT Cruiser en op de testdag een paar fietsen geprobeerd en de Comate sprong er echt uit. 12 kilo lichter dan de Power 7, meteen een goede zithouding. Ik ben 1,82. Geen versnellingen die stuk kunnen gaan. Verende zadelpen genomen, ook geen spijt van, het fietspad tussen Utrecht en Hilversum is slecht onderhouden. Range is prima, de Power 7 haalde anderhalf keer Utrecht-Hilversum vv met een accu van 500 Watt, met de Comate haal ik twëeenhalf keer in PS2, dat is een range van 5 x 17 km = 85. Niet slecht.

Bijna 500 km gereden en tot nu toe zeer tevreden met mijn aankoop, maar er zijn wel dingetjes. De zwarte lak is supergevoelig voor krassen en beschadigingen. Ik heb een voordrager (gewonnen op de Bright-testdag, ik wilde hem heel graag) en de bouten aan aan de rechterkant van de fiets kreeg ik er alleen maar met heel veel moeite ingedraaid, zeg maar geforceerd. Het lukte wel, maar bij mijn achterdrager niet, daar kreeg ik de bout aan de rechterkant er zelfs maar half in voor de inbuskop bijna doldraaide. Ook geen idee waar ik de voorste bout moet in moet draaien, want in het achterspatbord zit wel een gat, maar geen schroefdraad om de bout in te draaien.

Het zelf monteren was ook een opgave, omdat de fiets niet leek op de fiets die op de site stond. Andere voorvork, andere vooras. Maar ook ander dingen klopten niet. Er zat geen pompje in het etui met gereedschap. Na informatie bleek dat van zo'n miserabele kwaliteit dat ze het maar weggelaten hebben. Ook was het niet duidelijk hoe dat nu met de navigatie zit. Blijkbaar werkt hij alleen samen met de Navie-app, die ik dan weer niet zo gebruiksvriendelijk vindt. Ik kan hem niet uitzetten, bijvoorbeeld, geen idee hoe je dat doet. Afijn, dat hoort bij de nieuwheid van het merk zal ik maar denken. Op vragen per mail wordt altijd goed en snel gereageerd, maar eigenlijk zou dat allemaal netjes uitgelegd moeten staan op de site. In het Nederlands.

Blij met dit forum, want nu weet ik dat ik niet gek ben dat de ondersteuning bij 23,5 ophoudt. Fijn om andermans ervaringen te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo Tenways
TweakMac schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:10:
Ook geen idee waar ik de voorste bout moet in moet draaien, want in het achterspatbord zit wel een gat, maar geen schroefdraad om de bout in te draaien.
Voorste boutje zit toch vast aan het bagagedrager? Die moet je met een moertje vastzetten aan het spatbord. Door de achterband leeg te laten lopen had ik net genoeg ruimte om de bout aan te draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S-Taylor
TweakMac schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:10:
Heb drie jaar woon-werkverkeer gedaan op een geleasde e-bike, eerst zo'n zwart-groene e-bike-to-go. Op zich een goede fiets. Ruime voordrager voor mijn rugzak (soms met MacBook Pro) en keurige service. Toen een Noord geprobeerd, maar daar zat ik niet lekker op. En toen ging E-bike-to-go failliet. Overgestapt op een Swapfiets Power 7 (die steeds meer kuren kreeg) en uiteindelijk gaan nadenken over een eigen e-bike.

Via Bright kwam ik uit op de Comate CT Cruiser en op de testdag een paar fietsen geprobeerd en de Comate sprong er echt uit. 12 kilo lichter dan de Power 7, meteen een goede zithouding. Ik ben 1,82. Geen versnellingen die stuk kunnen gaan. Verende zadelpen genomen, ook geen spijt van, het fietspad tussen Utrecht en Hilversum is slecht onderhouden. Range is prima, de Power 7 haalde anderhalf keer Utrecht-Hilversum vv met een accu van 500 Watt, met de Comate haal ik twëeenhalf keer in PS2, dat is een range van 5 x 17 km = 85. Niet slecht.

Bijna 500 km gereden en tot nu toe zeer tevreden met mijn aankoop, maar er zijn wel dingetjes. De zwarte lak is supergevoelig voor krassen en beschadigingen. Ik heb een voordrager (gewonnen op de Bright-testdag, ik wilde hem heel graag) en de bouten aan aan de rechterkant van de fiets kreeg ik er alleen maar met heel veel moeite ingedraaid, zeg maar geforceerd. Het lukte wel, maar bij mijn achterdrager niet, daar kreeg ik de bout aan de rechterkant er zelfs maar half in voor de inbuskop bijna doldraaide. Ook geen idee waar ik de voorste bout moet in moet draaien, want in het achterspatbord zit wel een gat, maar geen schroefdraad om de bout in te draaien.

Het zelf monteren was ook een opgave, omdat de fiets niet leek op de fiets die op de site stond. Andere voorvork, andere vooras. Maar ook ander dingen klopten niet. Er zat geen pompje in het etui met gereedschap. Na informatie bleek dat van zo'n miserabele kwaliteit dat ze het maar weggelaten hebben. Ook was het niet duidelijk hoe dat nu met de navigatie zit. Blijkbaar werkt hij alleen samen met de Navie-app, die ik dan weer niet zo gebruiksvriendelijk vindt. Ik kan hem niet uitzetten, bijvoorbeeld, geen idee hoe je dat doet. Afijn, dat hoort bij de nieuwheid van het merk zal ik maar denken. Op vragen per mail wordt altijd goed en snel gereageerd, maar eigenlijk zou dat allemaal netjes uitgelegd moeten staan op de site. In het Nederlands.

Blij met dit forum, want nu weet ik dat ik niet gek ben dat de ondersteuning bij 23,5 ophoudt. Fijn om andermans ervaringen te lezen.
Wanneer heb je je fiets/achterdrager besteld? Ik heb wat ervaring met de achterdrager, omdat ik twee fietsen uit verschillende batches heb besteld.

Mijn CC-fiets heb ik in februari besteld en toen werd me verteld dat ik een moer onder het spatbord moest plaatsen om de bout van bovenaf vast te zetten. Dit was niet makkelijk :F , het duurde ongeveer een half uur. Maar de CT-fiets van mijn vriend, die een paar weken geleden besteld is, was veel makkelijker te installeren. Je hoeft alleen maar de schroef van bovenaf in te draaien, want er zitten nu schroefdraad onder het spatbord. bovendien is de achterdrager zelf ook opnieuw ontworpen en ziet er beter uit. kleine verbetering, maar veel handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMac
S-Taylor schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:52:
[...]

Wanneer heb je je fiets/achterdrager besteld? Ik heb wat ervaring met de achterdrager, omdat ik twee fietsen uit verschillende batches heb besteld.

Mijn CC-fiets heb ik in februari besteld en toen werd me verteld dat ik een moer onder het spatbord moest plaatsen om de bout van bovenaf vast te zetten. Dit was niet makkelijk :F , het duurde ongeveer een half uur. Maar de CT-fiets van mijn vriend, die een paar weken geleden besteld is, was veel makkelijker te installeren. Je hoeft alleen maar de schroef van bovenaf in te draaien, want er zitten nu schroefdraad onder het spatbord. bovendien is de achterdrager zelf ook opnieuw ontworpen en ziet er beter uit. kleine verbetering, maar veel handiger.
Tegelijk met de fiets gekocht. Er zit een opening in het spatbord en daar zit iets onder met een gat, zag ik, maar dat is verschoven. Maar het grootste probleem is nu het schroefdraad in het frame, daarvoor ga ik contact opnemen met Comate.

Ook lastig met een voordrager: als er iets groots in ligt blokkeert dat de koplamp. Die zou beter op de voorvork kunnen zitten. Ik zag ook dat de remkabel van mijn voorrem los bungelt en ik heb sinds kort een tik in mijn rechtertrapper. Ook zag ik een lichte slag in mijn achterwiel. Ik las eerder berichten over losse spaken, ik zal daar eens naar kijken.

Gisteren op de fiets op en neer naar mijn werk in Duivendrecht, 78 km totaal, nog 22% in de accu. Maar die berekening vertrouw ik niet helemaal. Vanochtend naar Hilversum, 17,2 km en nog 78%. Toen ik aan het eind van de middag terug fietste stond de accu op 92%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo Tenways
Dat het accupercentage wel eens veranderd herken ik. Je zet de fiets weg en later bij opstarten zit er opeens weer 10% bij. In de zomer haal ik ook ongeveer 1 km per procent (altijd stand 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topprots
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 07-04 05:51
Hoi allemaal, leuk om hier mijn eerste bericht te plaatsen! Ik heb eind juni een Cruser besteld na het lezen van jullie discussies. Ik kreeg net te horen dat de fiets volgende week geleverd wordt. Om eerlijk te zijn, was ik overtuigd van de fiets, maar de ervaring tot nu toe is niet geweldig geweest, omdat de leverdatum steeds werd uitgesteld. hopelijk verandert dat deze keer niet weer. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
Hi, ook hier een (redelijk) nieuwe eigenaar van een CT Cruiser. Na verschillende testritten toch voor de Cruiser met verende voorvork gekozen, dat geeft (o.a. t.b.v. mijn ong. 15 km woon/-werkververkeer) toch aanzienlijk meer comfort, alhoewel ik het Elite model zonder verende voorvork er eerlijk gezegd wat strakker uit vind zien.

Overigens geen ervaring met de levertijd, ik heb een showmodel meegekregen/-genomen. Niet echt een issue, ik was de enige die er op had testgereden. :)

I.v.m. het woon/-werkverkeer wel een minidrager laten monteren t.b.v. een fietstas, gek genoeg zat er geen reflector op. Contact met Comate verloopt idd prettig, de reflector had er op moeten zitten en is nagestuurd.

Meteen gevraagd over de software, vanavond komt een monteur de software er op zetten. Ben benieuwd hoe e.e.a. gebeurd, al was het maar om vast te stellen of we dat t.z.t. toch wel zelf zouden moeten kunnen ;) en het effect het heeft op de range.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topprots
goof. schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:06:
Hi, ook hier een (redelijk) nieuwe eigenaar van een CT Cruiser. Na verschillende testritten toch voor de Cruiser met verende voorvork gekozen, dat geeft (o.a. t.b.v. mijn ong. 15 km woon/-werkververkeer) toch aanzienlijk meer comfort, alhoewel ik het model zonder verende voorvork er eerlijk gezegd wat strakker uit vindt zien.

Overigens geen ervaring met de levertijd, ik heb een showmodel meegekregen/-genomen. Niet echt een issue, ik was de enige die er op had testgereden. :)

I.v.m. het woon/-werkverkeer wel een minidrager laten monteren t.b.v. een fietstas, gek genoeg zat er geen reflector op. Contact met Comate verloopt idd prettig, de reflector had er op moeten zitten en is nagestuurd.

Meteen gevraagd over de software, vanavond komt een monteur de software er op zetten. Ben benieuwd hoe e.e.a. gebeurd, al was het maar om vast te stellen of we dat t.z.t. toch wel zelf zouden moeten kunnen ;) en het effect het heeft op de range.
Ik ben het ermee eens dat de versie zonder verende voorvork er strakker uitziet, dus ik heb bijna een week getwijfeld, maar uiteindelijk heb ik toch voor de Cruiser gekozen. Ik geef de voorkeur aan de luchtvork en de CDX-riem, en soms rijd ik naar mijn geboortestad waar de wegen niet perfect zijn.

Ik heb gehoord dat de fiets die ik krijg, is uitgerust met de nieuwste versie van het programma. Ik hoop dat ik 100km. Dat zou een opmerkelijk doel zijn voor zo’n strakke fiets. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Dat ging snel... een dame met een laptop stond in 5 minuten weer buiten. Laptop werd middels een soort gateway waar 3 kabels uitkwamen waarvan er 1 werd aangesloten op de kabel die uit het display het balhoofd in loopt (die kan dus klaarblijkelijk uit elkaar getrokken worden). Vervolgens werd er software opgestart en ging er Chinese gibberish over de lijn. En done... Ben alleen de straat doorgefietst om het resultaat te testen en alhoewel ik dus nog geen idee heb op de langere afstand merk je dat ie meteen "doortrekt" naar 25 km/u.

Maandag (helaas ;) ) weer naar het werk dus dan kan ik het beter ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd.Melgers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-09-2024
Hoi!
Ik wil ook een Comate bestellen, nu heb ik contact gehad via service@comatebikes.com en nu kan ik via de mail bestellen en dan krijg ik 50 euro korting. Echter voelt dit wat vreemd om via betaalverzoek te doen en niet via de site.
Ik heb het rekeningnummer; NL06INGB0774202599, kan iemand checken of dit klopt?
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:49

ewf

Is volgens mij correct, ik heb van Comate Motion BV een betaling ontvangen op dit nummer.

Welkom bij de club!

[ Voor 3% gewijzigd door ewf op 17-08-2024 19:38 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• topprots
Sjoerd.Melgers schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:15:
Hoi!
Ik wil ook een Comate bestellen, nu heb ik contact gehad via service@comatebikes.com en nu kan ik via de mail bestellen en dan krijg ik 50 euro korting. Echter voelt dit wat vreemd om via betaalverzoek te doen en niet via de site.
Bij voorbaat dank!
Hoi, ik heb de betaling die ik twee maanden geleden via iDeal heb gedaan gecontroleerd, en het is hetzelfde account. Je hebt geluk, want je kunt de fiets snel krijgen, ze zijn de afgelopen twee dagen weer op voorraad. veel succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• topprots
Heel slecht nieuws, ik kreeg een mail dat mijn cruiser weer vertraagd is omdat de batterij niet met de fiets komt en door de douane wordt vastgehouden. Het is echt vervelend en teleurstellend! Maar ik waardeer de open communicatie, integriteit en eerlijkheid. oh,en ik krijg misschien een fancy zadelpen vanwege mijn twee maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
goof. schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:35:
Dat ging snel... een dame met een laptop stond in 5 minuten weer buiten. Laptop werd middels een soort gateway waar 3 kabels uitkwamen waarvan er 1 werd aangesloten op de kabel die uit het display het balhoofd in loopt (die kan dus klaarblijkelijk uit elkaar getrokken worden). Vervolgens werd er software opgestart en ging er Chinese gibberish over de lijn. En done... Ben alleen de straat doorgefietst om het resultaat te testen en alhoewel ik dus nog geen idee heb op de langere afstand merk je dat ie meteen "doortrekt" naar 25 km/u.

Kwestie van een mailtje sturen en ze komen langs? Dat is wel nette service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
goof. schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:35:

Volgens mij zit hier ook in dat de accu wat langer meegaat ten opzichte van eerder uitgeleverde modellen. Ik heb er 1 van het eerste uur, maar durf de update niet aan. Ik vermoed dat ik dan ook de snelheid niet meer kan aanpassen. :>

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reckoner
Ik had ook om een update gevraagd, maar ze gaven aan dat mijn fiets het niet nodig heeft:

“aangezien het nieuwe programma vrijwel hetzelfde is als jouw versie. De achtergrond hiervan is dat we het programma hebben bijgewerkt met enkele aanpassingen aan de ondersteuning voor de batches die van februari tot april 2024 zijn geproduceerd. Deze aanpassing was voornamelijk bedoeld om het bereik per lading te verbeteren tot 120km, maar sommige klanten geven de voorkeur aan sterkere rijondersteuning in plaats van het bereik. Nu hebben we het programma voor nieuwe batches weer aangepat op basis van uitgebreide enquêtes en feedback.

Dus het programma op je fiets heeft geen update nodig, ze zijn al op het soepelste niveau dat we hebben”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMac
Sjoerd.Melgers schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:15:
Hoi!
Bij voorbaat dank!
Ja, zo heb ik ook betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMac
Tammo Tenways schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:10:
[...]

Voorste boutje zit toch vast aan het bagagedrager? Die moet je met een moertje vastzetten aan het spatbord. Door de achterband leeg te laten lopen had ik net genoeg ruimte om de bout aan te draaien.
Ik heb niets om te schroeven. Er zit een opening in het spatbord en daarom zit weer iets, maar zonder schroefdraad. Ik heb contact opgenomen met Comate en ze gaan al mijn problemen oplossen begin september. Indien nodig krijg ik een leenfiets. Ik heb een tik in mijn rechterpedaal, dus ik heb om nieuwe pedalen gevraagd, maar volgens Comate ligt daar het probleem niet. We zullen zien. Ik zal ook nieuwe software vragen. Gister open neer naar Hilversum (34 km) en nog 88 procent accu. Vandaag ga ik naar Doetinchem fietsen (94 km) en ik ga ervan uit dat dat op één acculading kan, aangezien ik ook forse rugwind hoop te hebben.

Utrecht heeft trouwens een verkooppunt voor Comate in de Nachtegaalstraat, naast het Kruidvat, maar ze doen geen onderhoud en reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Taylor
Reckoner schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:50:
Ik had ook om een update gevraagd, maar ze gaven aan dat mijn fiets het niet nodig heeft:

“aangezien het nieuwe programma vrijwel hetzelfde is als jouw versie. De achtergrond hiervan is dat we het programma hebben bijgewerkt met enkele aanpassingen aan de ondersteuning voor de batches die van februari tot april 2024 zijn geproduceerd. Deze aanpassing was voornamelijk bedoeld om het bereik per lading te verbeteren tot 120km, maar sommige klanten geven de voorkeur aan sterkere rijondersteuning in plaats van het bereik. Nu hebben we het programma voor nieuwe batches weer aangepat op basis van uitgebreide enquêtes en feedback.

Dus het programma op je fiets heeft geen update nodig, ze zijn al op het soepelste niveau dat we hebben”
Oh, heel fijn om via de e-mail meer te weten over het verschil in programma’s, dat klinkt logisch.

Ik heb de afgelopen dagen bewust de actieradius getest. De CT van mijn vriend met de “langzame” software haalt bijna 110 tot 120 km voor dagelijks woon-werkverkeer. Mijn CC met het normale programma komt minder dan 100 km, terwijl we bijna altijd op niveau 1 rijden. Vergeleken met mijn vorige fiets vindt ik 100 km al geweldig en ik geniet tot nu toe enorm van de ritten O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvey
  • Laatst online: 25-11-2024
Gisteren voor het eerst rit gemaakt op mijn nwe Comate met Ballenbuis en geveerde voorvork ,
Heb maar 1 conclussie ... Wat een superfijne fiets !
Verbaas me alleen dat veel mensen hier een ringslot gaan monteren dat s toch redelijk zinloos ?
Heb er ( houd je vast .... ) Bij de aardige leverancier in Alphen aan de Rijn " Roadrider" maar meteen een Abus
Beugelslot bij gekocht , 300E. Maar is niet door te slijpen .

ABUS Beugelslot Granit™ superextreme 2500/165HB230

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvey
  • Laatst online: 25-11-2024
Voor de liefhebbers .... Filmpje testen op kraakbestendigheid Abus slot
YouTube: Ich habe es gefunden! Das beste Fahrradschloss auf dem Markt! | Surv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMac
Afgelopen weekend van Utrecht naar Doetinchem gefietst, volgens de Navie-app 90 km, volgens iSmoothrun 97,33. Standaard rijd ik in PAS2, bij aankomst nog 12 procent in de accu, gemiddeld 22,6 km/u. Dat is het voordeel van rugwind.

De Navie-app werkte op de Heuvelrug & Veluwe niet goed. De afstand tot Doetinchem werd al fietsend steeds groter en de app bleef herberekenen en mij manen om te keren. Voortdurend mijn bestemming opnieuw invoeren was het enig wat hielp. Pas na Arnhem reageerde de app normaal.

Terug ging ik via de Overbetuwe, na Arnhem tot Wijk bij Duurstede langs de Rijn, totaal 107 kilometer. Met tegenwind. Ondersteuning teruggebracht tot PAS1 en toen redde ik het net tot Werkhoven, waar ik kon schuilen voor de storm en opladen. De Navie-app werkte nu wel goed, maar de aanwijzingen zijn af en toe verwarrend. Soms krijg je de opdracht een rotonde recht over te steken, maar meestal is het 'flauwe bocht naar rechts, daarna flauwe bocht naar links, bocht naar links, flauwe bocht naar rechts'. Soms kreeg ik geen aanwijzing en reed ik goed verkeerd. Nu ken ik de weg een beetje in Nederland, maar in het buitenland zou ik gewoon verdwalen.

Ik heb contact met de ontwikkelaar(s) van Navie gehad en die lieten me weten dat Navie altijd aan staat. Dat zag ik al, want mijn iPhone geeft dan aan dat een app mijn locatie aan het volgen is, ook als ik aangeef dat dat alleen mag bij gebruik van de app. Volgens de contactpersoon is dat normaal want 'dat doen alle fitness-apps'. Ze adviseerde me de app geforceerd te quitten, maar mijn vraag werd serieus genomen en ze zouden kijken of dat een functie is om te implementeren, de app uit kunnen zetten...

Ik denk dat ik toch maar een stuurhouder koop en gewoon met Apple Maps ga navigeren. En hopen dat je de keuze krijgt tussen apps.

• goof.
TweakMac schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:15:
Afgelopen weekend van Utrecht naar Doetinchem gefietst, volgens de Navie-app 90 km, volgens iSmoothrun 97,33. Standaard rijd ik in PAS2, bij aankomst nog 12 procent in de accu, gemiddeld 22,6 km/u. Dat is het voordeel van rugwind.

De Navie-app werkte op de Heuvelrug & Veluwe niet goed. De afstand tot Doetinchem werd al fietsend steeds groter en de app bleef herberekenen en mij manen om te keren. Voortdurend mijn bestemming opnieuw invoeren was het enig wat hielp. Pas na Arnhem reageerde de app normaal.

Terug ging ik via de Overbetuwe, na Arnhem tot Wijk bij Duurstede langs de Rijn, totaal 107 kilometer. Met tegenwind. Ondersteuning teruggebracht tot PAS1 en toen redde ik het net tot Werkhoven, waar ik kon schuilen voor de storm en opladen. De Navie-app werkte nu wel goed, maar de aanwijzingen zijn af en toe verwarrend. Soms krijg je de opdracht een rotonde recht over te steken, maar meestal is het 'flauwe bocht naar rechts, daarna flauwe bocht naar links, bocht naar links, flauwe bocht naar rechts'. Soms kreeg ik geen aanwijzing en reed ik goed verkeerd. Nu ken ik de weg een beetje in Nederland, maar in het buitenland zou ik gewoon verdwalen.

Ik heb contact met de ontwikkelaar(s) van Navie gehad en die lieten me weten dat Navie altijd aan staat. Dat zag ik al, want mijn iPhone geeft dan aan dat een app mijn locatie aan het volgen is, ook als ik aangeef dat dat alleen mag bij gebruik van de app. Volgens de contactpersoon is dat normaal want 'dat doen alle fitness-apps'. Ze adviseerde me de app geforceerd te quitten, maar mijn vraag werd serieus genomen en ze zouden kijken of dat een functie is om te implementeren, de app uit kunnen zetten...

Ik denk dat ik toch maar een stuurhouder koop en gewoon met Apple Maps ga navigeren. En hopen dat je de keuze krijgt tussen apps.
Herkenbaar beeld, leuke gadget maar (nog) niet bruikbaar genoeg. Jammer idd, had idd de stlle hoop niet een extra houder "nodig" te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart56
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 10:10
Ook ik heb problemen met de navigatie, mijn fiets kan niet in 1 keer van punt A naar B rijden, vaak zegt ie dat ik een U-bocht moet maken of een cirkel door verschillende straten.
Blijft ook herberekenen.
Ik ben een paar keer van Leiden naar Den-haag gefietst en heen ga ik dan langs het spoor, maar terug word ik dan i.p.v. Voorschoten, via Wassenaar gestuurd ik wil gewoon de kortste weg..

Ook ik had de update niet nodig omdat mijn fiets uit een eerdere batch kwam..

Vandaag een pakketje van Comate opgestuurd gekregen naar mijn fietsen handelaar, weet nog niet wat er in zit, ik had ook niks besteld, na mail met Comate en telefoon gesprek met reparateur..
Die vertelde me dat ze een beetje aan het rommelen zijn bij Comate..
Ik weet het niet, mijn fiets rijdt goed en dat is het belangrijkste..

[ Voor 1% gewijzigd door aart56 op 30-08-2024 10:57 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMac
aart56 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:46:
Ook ik heb problemen met de navigatie, mijn fiets kan niet in 1 keer van punt A naar B rijden, vaak zegt ie dat ik een U-bocht moet maken of een cirkel door verschillende straten.
Blijft ook herberekenen.
Ik ben een paar keer van Leiden naar Den-haag gefietst en heen ga ik dan langs het spoor, maar terug word ik dan i.p.v. Voorschoten, via Wassenaar gestuurd ik wil gewoon de kortste weg..
Een kaart moet regelmatig een update krijgen en dat moet vast weer handmatig. Ik ga weer een stuurhouder kopen. Iemand een tip voor een betrouwbare houder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
TweakMac schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:15:
[...]

Een kaart moet regelmatig een update krijgen en dat moet vast weer handmatig. Ik ga weer een stuurhouder kopen. Iemand een tip voor een betrouwbare houder?
Op mijn vorige fiets had ik een SP connect maar hoor ook goede dingen over Quad lock. Zit ook even te kijken welke ik van deze 2 ga nemen maar nogmaals geen ervaringen met Quad lock

[ Voor 28% gewijzigd door hopiconjo op 04-09-2024 11:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maurits2023
  • Laatst online: 15-06 23:29
Ik ben de topicstarter, en lees aandachtig alle comments hier, en merk over het algemeen allemaal positieve ervaringen. Mooi om te horen!

Zal nu eens mijn ervaring van de fiets opschrijven.

Ik heb de fiets nu inmiddels iets meer dan een jaar, en ik moet zeggen, hij rijdt nog als een zonnetje! En (even afkloppen) ik heb ook nog niets geks meegemaakt.

Eigenlijk fiets ik niet heel veel, ik heb vanaf het begin tot nu toe 500 km ermee gefietst, veel korte ritjes naar de stad. Hij fiets echt heerlijk, strak door de bochten, geen kraakje te horen. Ik ben ook zeer content met de verende zadelpen, deze kreeg ik als één van de eerste kopers cadeau, ik zou die iedereen kunnen aanbevelen, ik heb niet gekozen voor de verende voorvork, heb hier wel een proefrit mee gemaakt,maar vind het waarvoor ik het gebruik geen meerwaarde hebben.

Accu is prima, gemiddeld 60/70 km altijd standje 2. Maar ik kan hem makkelijk opladen dus net als een EV auto, laad ik hem altijd op tijd op en heb nooit problemen gehad met een lege accu. Het is mij één keer overkomen dat de accu van 10% in één keer naar 0 ging, het was koud (kunnen accu's slecht tegen) en toen moest ik nog een eind fietsen zonder ondersteuning, dit is niet aan te raden.

Doordat mijn fiets bij de eerste batch zat, kan ik hem nog tweaken en de km omhoog zetten, ik heb hem op 27km per uur gezet, ook als ik harder ga voel ik geen terugslag, kan gewoon doortrappen.

Zijn er dan nadelen, jazeker er is altijd ruimte voor verbetering, de lak (grijze kleur vooral) van de eerste series is niet top, ik heb haast geen beschadigingen, maar als er een steentje opschiet dan zie je wel dat de lak eraf spat zeg maar.

Navi werkt niet echt lekker, maar ik snap eigenlijk ook niet waarom je een navigatie op je fiets nodig hebt, voor de korte ritjes, weet ik echt wel waar ik heen moet fietsen.

Het grootse minpunt vind ik eigenlijk, als je dus 25/26 km per uur rijdt dan is het verzet net te klein, je trapt dan best veel slagen per minuut, niet super hinderlijk, maar je mist een soort van extra versnelling.

Spatborden hadden van mij van metaal gemogen, in de eerste batch waren er problemen met het klapperen van de spatborden, ik heb dit zelf opnieuw af kunnen stellen waardoor het niet meer gebeurd, persoonlijk had ik gekozen voor metalen spatborden.

Al met al, zeer tevreden en hoop er nog lang met veel plezier op te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
CT cruiser nu bijna 200km in gebruik en ben tevreden. Paar opvallendheden:
- fietst heerlink, zonder gerammel.
- batterij nog niet leeggereden, maar 100km haal ik makkelijk met 1 laadbeurt en houd dan nog batterij over. Wel de batch waar trapondersteuning stopt bij 23.5km/u. Heb daar weinig moeite mee, maar is net wat onhandig als de urban arrow ernaast fietst.
- ondanks verende voorvork en verende zadelpen voel ik veel van slecht wegdek. Misschien is dat kwestie van spelen met bandenspanning?
- met het standaard zadel en de verende pen heb ik last van slapende edele delen. Inmiddels zadel iets meer naar beneden gericht, hopelijk helpt dit.
- spatbord achterkant zit niet perfect uitgelijnd. Rammelde behoorlijk totdat ik de standaard bagagedrager monteerde.
- slot zit zo gemonteerd dat de sleutel rechts zit, itt alle andere fietsen in huis. Dat went daardoor niet echt.
- zoals anderen al opmerken, er zijn veel situaties (bijv afdaling) waar het net te licht trapt en je behoefte hebt aan een zwaarder verzet. Aan de andere kant, het is nu gewoon aanzetten en gaan, zonder allerlei knoppen.
- al flink wat krassen op de lak door een insteekslot.
- ik vind de bediening van het scherm niet erg intuitief. Bijv reset trip lukt niet goed met 1 hand tijdens het fietsen.
- navi optie via de app en scherm is goed als onbruikbaar zonder regelmatig op de telefoon te kijken.
- het logo steekt goedkoop af tegen de rest van het strakke ontwerp.

Heb nog geen ervaring met regen, plassen, schoonmaak, onderhoud etc.

Wat zijn de ervaringen met onderhoud laten plegen? En heeft iemand al geprobeerd het stuur hoger te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topprots
Vandaag mijn fiets gekregen. De montage was echt een eitje.Ik weet niet zeker of je wat vet nodig hebt voor de pedalen, want dat stond niet in de handleiding.

Ondanks de regen heb ik meteen een kort ritje gemaakt. Hij haalt makkelijk 25 km/u en kan zelfs nog sneller! Ik ben er super blij mee. het enige minpuntje is een kleine kras op de bagagedrager, wat een beetje jammer is voor een nieuwe fiets.

• Sjoerd.Melgers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-09-2024
Vandaag ook mijn fiets mogen ontvangen, zo in elkaar gezet. Alleen geen accu en geen handpomp... Maar even gemaild over beide. Accu zal wel goedkomen want er ligt nog een pakketje bij dhl! Hopelijk sturen ze de pomp snel!

• topprots
Sjoerd.Melgers schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:48:
Vandaag ook mijn fiets mogen ontvangen, zo in elkaar gezet. Alleen geen accu en geen handpomp... Maar even gemaild over beide. Accu zal wel goedkomen want er ligt nog een pakketje bij dhl! Hopelijk sturen ze de pomp snel!
Ik heb dezelfde vraag gesteld en kreeg te horen dat de minipomp uit de accessoires was gehaald omdat hij niet goed genoeg werkte. Ik heb dat model, de SKS Rookie, opgezocht op internet en de recensies waren inderdaad niet best. Ik heb nu een pomp die goed werkt en waarmee ik banden en vorken kan oppompen, dus ik heb geen nieuwe nodig :9

• mcgaag
  • Niet online
Ik heb er inmiddels zo'n 500km opzitten en ben over het algemeen wel positief. Hij rijdt erg lekker en de ondersteuning is, na een software update, helemaal top.

Wel wat probleempjes ervaren helaas. Eerste frame was gescheurd bij de zadelbuis en ik heb een nieuwe fiets gekregen. Tweede fiets heeft ook een probleem met de zadelbuis, deze is veel te ruim. Hierdoor de klembout veel moeten aandraaien waardoor de uiteinden elkaar raken. Hij zit nu wel vast maar ik heb er niet echt een goed gevoel over. Er is nu ook een kraakje te horen als het wegdek wat minder vlak is. We gaan zien hoe het zich ontwikkeld. Volgens mij geeft Comate 10 jaar garantie op het frame, dus in die zin maak ik mij geen zorgen.

• SqnLdr
  • Niet online
Voor eenieder die het zich afvraagt. Ik heb nagevraagd bij iapp.nl of ze voornemens zijn een ispeed voor de comate te ontwikkelen. Dat is niet het geval omdat er schijnbaar een duur custom stekkertje in de fiets wordt gebruikt waarmee het niet commercieel interessant is. Nou vind ik het verzet van de fiets ook niet heel geschikte om überhaupt veel sneller dan 25 mee te fietsen, maar dat moet dus echt op eigen kracht ;).

• Gebakkenvrucht
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 25-08 22:59
Ik overweeg de aanschaf van een Comate CT Cruiser, maar heb nog een paar twijfels. Hoe presteert de fiets bergopwaarts, vooral gezien het single-speed systeem? Daarnaast ben ik benieuwd hoe de cadans aanvoelt bij snelheden boven de 25 km/u. Heeft iemand hier ervaring mee?

Weet iemand daarnaast of er plannen zijn voor toekomstige trekkingfietsen of een model met versnellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits2023
  • Laatst online: 15-06 23:29
Ik heb geen ervaring met deze fiets in de bergen. Een heuveltje pakt de fiets zonder problemen. Maar ik heb wel op andere forums gelezen dat gelijkwaardige fietsen zoals de Tenways met achteraandrijving niet echt geschikt zijn voor de bergen. Dan kan je beter een fiets nemen met een krachtige middenmoter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:49

ewf

Wij hebben hier bij Amersfoort "de Berg", een van de wegen omhoog is Laan 1914.
Het hellingspercentage is op de tweede deel 6,5% en is geen enkel probleem in standje 3.

Voordeel van de achterwielmotor is trouwens dat je niet al het vermogen via een ketting(slijtage) hoeft over te brengen.

Gewoon een prima fiets, ik fiets met enige inspanning ook gewoon 30kmh zonder ondersteuning, als ik met een gewone fiets meefiets zet ik de ondersteuning uit en gebruik die hoogstens bij optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
Gebakkenvrucht schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:55:
Ik overweeg de aanschaf van een Comate CT Cruiser, maar heb nog een paar twijfels. Hoe presteert de fiets bergopwaarts, vooral gezien het single-speed systeem? Daarnaast ben ik benieuwd hoe de cadans aanvoelt bij snelheden boven de 25 km/u. Heeft iemand hier ervaring mee?

Weet iemand daarnaast of er plannen zijn voor toekomstige trekkingfietsen of een model met versnellingen?
De motor kan je prima ondersteunen, als je harder wil dan 25 zou ik even verder kijken naar een model (ander merk) met versnellingen nuvinci/alfine 8. Boven de 25 moet je flink rondjes maken. Er is iemand die via comate een ander (zwaarder) standaardverzet heeft laten plaatsen wellicht is dat een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebakkenvrucht
  • Laatst online: 25-08 22:59
Dankjewel voor de info iedereen! Het lijkt me leuk om op de fiets naar zweden te gaan, vandaar de vragen. Ik was sowieso al van plan een tweede accu erbij te halen. Is iemand bekend met het punten systeem op de website? Is het voordeliger als ik eerst een fiets koop en vervolgens met de punten de accesoires bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apophis4u
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 19:45
Als je lange bergachtige afstanden wil gaan fietsen, is het verstandig nog even uit te zoeken of de motor daar voor geschikt is. Ik heb begrepen dat langdurige belasting (door ondersteuning) tot oververhitting kan leiden en hij dan preventief uitschakelt.

Dit heeft mijn verkoper me vertelt, geen ervaring mee.

Verder heb ik zowel een geveerde voorvork als een verende zadelpen. Ik ben 1,87m en vind de afstand zadel-stuur uitstekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNTIJw_mWIW0OOt5GgupRxON4fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oN4cRo2tE54QNag6D1h9giUi.jpg?f=fotoalbum_large

Verder heb ik een ‘lege case’ zonder accu erbij besteld zodat hij op de dissel van de caravan het vuil buiten kan houden en de kogeldruk niet te hoog wordt.

Hierbij is me opgevallen dat de kleur en textuur verschilt. Mijn fiets is iets donkerder en ruwer dan de losse case.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHnrOMM8afdRjkMVgyvjpjhrgnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJmRBVZRZnPkkLUqf5BBTizi.jpg?f=fotoalbum_large
Op zich is de gladde iets mooier, maar verder niet storend.

Ik twijfel zelf om de upgrade te laten doen naar 25km ondersteuning. Ik vind het zelf ook wel lekker om wat te trappen en zit regelmatig rond de 25km op eigen kracht. Daar boven ga je wel wat vlot trappen.

Een specialist weet veel van weinig en leert steeds meer van steeds minder, tot hij uiteindelijk alles weet van niets.

• goof.
Iemand ervaring met een fiets/accu die in het geheel niet meer aan gaat? :X
Niet leeg gestald van de week (geen idee, maar rond de 70%), maar het gaf mij een wat "dood" gevoel... Oplader gaf geen direct effect, losgekoppeld en maar in de auto gestapt vanochtend dus moet nog kijken of dat vanmiddag soelaas biedt...

• mcgaag
  • Niet online
Zou jij voor mij eens een foto willen maken van de zadelklembout?

• Glans
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-01 10:25
Heeft iemand al het framenummer gevonden?
Ik zie alleen één nummer aangebracht met verf.

• XX_Alexander_XX
  • Laatst online: 05-10-2024
Hoi, ik heb me net aangemeld. Ik zag de Comate op bright en ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Comate CT Elite en de starre voorvork (of heeft iedereen de geveerde gekocht? :) ). De starre voorvork vind ik wat mooier staan dan de geveerde.

[ Voor 4% gewijzigd door XX_Alexander_XX op 18-09-2024 16:37 ]

• hvorselman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 16:28
Grappig, ik heb mijn Comate CT Cruiser net een week en vind nu toevallig deze discussie. Zeer tevreden over deze fiets! Ik ga eens lekker alles (alsnog) lezen.

Ik heb de zwarte met verende zadelpen. Het zelf monteren van de fiets was te doen, maar man man, wat een gedoe om het slot te monteren. De schroefdraad in een van de gaatjes was niet helemaal lekker.

De levering was niet niet helemaal compleet (er zat geen pompje bij, maar die gebruik ik toch niet). Verder alles netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToineZ
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-09 19:01
XX_Alexander_XX schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:25:
Hoi, ik heb me net aangemeld. Ik zag de Comate op bright en ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Comate CT Elite en de starre voorvork (of heeft iedereen de geveerde gekocht? :) ). De starre voorvork vind ik wat mooier staan dan de geveerde.
Ik heb er een met starre vork, heerlijk! We hebben ook een Tenways CGO800 (met geveerde vork) staan, maar de Elite vind ik echt veel lekkerder fietsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
XX_Alexander_XX schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:25:
Ik heb ook een starre vork. Ik vind het mooier en op de paden waar ik rij is het prima. En als ik hem teveel vindt stuiteren laat ik wat lucht uit de voorband. Kost iets aan range maar wel lekker comfortabel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XX_Alexander_XX
Bedankt, ik ga binnenkort maar eens een afspraak maken voor een proefrit om het te ervaren. :)

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:10
Ik heb de geveerde voorvork, ik heb geen vergelijking met een starre voorvork.
Over t algemeen geeft een geveerde voorvork nog wat meer comfort, maar een geveerde zadelpen doet ook veel voor t comfort!

• apophis4u
mcgaag schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:08:
[...]

Zou jij voor mij eens een foto willen maken van de zadelklembout?
Niet de beste foto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sw6-veGY6SA9y1BLSCq33udUVqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrtFVqQRKqcGfW1VjY2CSM4M.jpg?f=fotoalbum_large

Een specialist weet veel van weinig en leert steeds meer van steeds minder, tot hij uiteindelijk alles weet van niets.

• XX_Alexander_XX
Die klem lijkt helemaal tegen elkaar aan te zitten. Dat lijkt me voor een fabrikant toch vrij eenvoudig te veranderen door meer ruimte tussen de twee lippen vrij te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glans
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-01 10:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxfgwwT0nKNHUeKBi7h4SSWB7JE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jj1M3ri3hksXBKQvNUDVsAex.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt mij niet goed
Dit ziet er beter uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• topprots
Ik heb een week lang met mijn cruiser op verschillende wegen gereden. Allereerst, de luchtvork is fantastisch, veel beter dan de spiraalveer op mijn gewone fiets. Het voelt heel natuurlijk en responsief aan, De actieradius is indrukwekkend, ik reed meestal in eco-modus en schakelde af en toe naar de andere twee modi. Ik heb 82 km afgelegd van 100% naar 10% batterij. Ik denk dat het meer dan 90km kan halen, wat een bevredigend resultaat is, vooral omdat ik er eerst sceptisch over was.

Het beste voor mij is dat ik na 20 km rijden zonder pauze geen ongemak voelde. Ik denk dat de geometrie echt goed ontworpen is.

Eén ding dat me verwart, is dat de 47mm banden smaller lijken dan verwacht, ik geef de voorkeur aan bredere banden.

• mcgaag
  • Niet online
Dank je. Ik heb dit dus ook op mijn fiets. Naar mijn idee is de buis veel te ruim voor de zadelpen. Ik krijg het wel vast maar als de uiteinden elkaar raken, ik vind dit niet netjes. Daarbij, die buis is verder naar beneden ook te ruim waardoor het klempunt een scharnierpunt is. Ik heb er contact over gehad met Comate maar die vinden het prima zo. Volgens mij zit er 10 jaar garantie op het frame (kan iemand dit bevestigen?) dus ik maak mij wat dat betreft geen zorgen. Hij fietst perfect.

[ Voor 35% gewijzigd door mcgaag op 21-09-2024 06:32 ]

• mcgaag
  • Niet online
Glans schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:54:
[Afbeelding]

Lijkt mij niet goed
Dit ziet er beter uit
Dat vind ik ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apophis4u
mcgaag schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 06:23:
[...]

Dank je. Ik heb dit dus ook op mijn fiets. Naar mijn idee is de buis veel te ruim voor de zadelpen. Ik krijg het wel vast maar als de uiteinden elkaar raken, ik vind dit niet netjes. Daarbij, die buis is verder naar beneden ook te ruim waardoor het klempunt een scharnierpunt is. Ik heb er contact over gehad met Comate maar die vinden het prima zo. Volgens mij zit er 10 jaar garantie op het frame (kan iemand dit bevestigen?) dus ik maak mij wat dat betreft geen zorgen. Hij fietst perfect.
Volgens mij zit er 10 jaar op inderdaad.

Hoe hij klemt vind ik ook niet netjes nee. Maar hij zit wel vast. Hoe vaak verstel je je zadel zeg maar.
Als hij bij jou wiebelt, dan is dat niet de bedoeling.

Zelf denk ik dat je de zadelpen in een andere buis zou kunnen plaatsen (die evt inzagen) om de overtollige ruimte te vullen.

Zelf heb ik mijn fiets bij Roadrider bestelt en die lost eea op. Super service. Ik heb gisteren de gratis eerste onderhoudsbeurt gehad zodat hij kon nakijken of alles nog goed zat. Hij heeft vastgesteld dat (waarschijnlijk de eindkap) de mivice achtermotor een oneigenlijke tik heeft die te vaak voorkomt bij mijn fiets (mag zeg maar 1x per 100km). Bij mij is het vrijwel elke rit. Hij gaat dit voor mij vervangen.

Mochten jullie dit dus ook hebben, het hoort dus vrijwel niet voor te komen.

• ToineZ
Goed dat je dat zegt. Eens in de ~40km geeft mijn Elite ook een tik. Het klinkt alsof (!) de ketting een tandje overslaat. of er iets met de crank is. Het lukt me niet om het te reproduceren. Maar het ligt dus mogelijk aan de MiVice motor. Vraag: kun je hier zelf wat aan doen?
apophis4u schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:59:
[...]
.............
Hij heeft vastgesteld dat (waarschijnlijk de eindkap) de mivice achtermotor een oneigenlijke tik heeft die te vaak voorkomt bij mijn fiets (mag zeg maar 1x per 100km). Bij mij is het vrijwel elke rit. Hij gaat dit voor mij vervangen.

Mochten jullie dit dus ook hebben, het hoort dus vrijwel niet voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
ToineZ schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:44:
Goed dat je dat zegt. Eens in de ~40km geeft mijn Elite ook een tik. Het klinkt alsof (!) de ketting een tandje overslaat. of er iets met de crank is. Het lukt me niet om het te reproduceren. Maar het ligt dus mogelijk aan de MiVice motor. Vraag: kun je hier zelf wat aan doen?

[...]
Ik heb het ook. Bijna elke rit wel. Ik heb het idee dat het alleen na een linker bocht gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apophis4u
Wat mijn dealer zei: als het de krank van de trapper is, is het er continu. Het is volgens hem de eindkap op de mobile motor die met tandjes in de motor grijpt.

Ik kan het enigszins reproduceren door: de snelheid terug te laten vallen, dan licht naar rechts sturen en de trapper gelijk op te pakken.

Het klinkt voor mij ook alsof hij een tandje overslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Hier ook bekend en vaker voorkomend, alhoewel het voor mijn gevoel (ook) uit de crank lijkt te komen. Lastig te reproduceren, maar als het voorkomt is dat een moment na een vertraging en ik er vervolgens extra "last" opzet.

Eind van de maand 1e onderhoudsbeurt, ik ga het specifiek aankaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToineZ
goof. schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:16:
Hier ook bekend en vaker voorkomend, alhoewel het voor mijn gevoel (ook) uit de crank lijkt te komen. Lastig te reproduceren, maar als het voorkomt is dat een moment na een vertraging en ik er vervolgens extra "last" opzet.

Eind van de maand 1e onderhoudsbeurt, ik ga het specifiek aankaarten.
Hmmm onderhoudsbeurt...goed punt. Wat is hier het advies/instructie vanuit de fabrikant? En wie heeft er Comate kennis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Taylor
Ik hoorde van Comate dat je een kinderzitje voorop de cc kunt zetten. Heeft iemand dat al gedaan? Ik vraag me af of je de stuurpen moet weghalen om de houder te installeren, dat lijk me best een gedoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
ToineZ schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:30:
[...]

Hmmm onderhoudsbeurt...goed punt. Wat is hier het advies/instructie vanuit de fabrikant? En wie heeft er Comate kennis?
Ik heb gekocht bij het Fietsmannetje in Noordwijk. Advies was 1e onderhoudsbeurt 3 maanden/750 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
ToineZ schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:30:
[...]

Comate weet ik niet precies; maar denk dat dit een goede leidraad is
https://roadrider.nl/onderhoud/
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste