Comate CT Elite & CT Cruiser

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
In het begin van dit topic werd er gesproken over dealers. Hoe is het daarmee?

De website geeft alleen Indiegogo als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo Tenways
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-07 12:46
Ik zou even mailen met service@comatebikes.com, die reageren altijd snel. Er zou een nieuwe website gelanceerd worden, maar die is nog niet in de lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MKS1965
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Hallo allen. Ook wel geïnteresseerd in een comate. Is er in Amsterdam ook een dealer voor een proefrit. Kwam trouwens op YouTube ook een Tezeus c8 tegen. Ook een interessante fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:06
MKS1965 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:07:
Hallo allen. Ook wel geïnteresseerd in een comate. Is er in Amsterdam ook een dealer voor een proefrit. Kwam trouwens op YouTube ook een Tezeus c8 tegen. Ook een interessante fiets
Had de Tezeus ook gezien, als je morgen bij de eerste 100 aanmelders weet te komen is hij prijstechnisch erg interessant. De gebruikte techniek roept bij mij wel twijfel op omdat veel onderdelen (de middenmotor, display en versnellingshub bijv) hier niet makkelijk verkrijgbaar zijn. Bij problemen ben je dus afhankelijk van de leverbaarheid vanuit Tezeus. Wat als ze binnen de garantieperiode of daarna failliet gaan?

Maar wel mooie fiets om te zien overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:01

ewf

Tezeus ziet er goed uit maar zithouding als een Tenways mijn Comate Cruiser heeft een betere zithouding.
De elctronica van de Tezeus lijkt mij erg gaaf. Wat gaat de prijs worden?
Plaatsing van de motor in het midden lijkt ok, zit daar ook een versnelling in?

Mocht je in de buurt van Amersfoort komen mag je wel een testritje maken op mijn Cruiser.

Succes met je selectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik ben erg onder de indruk van deze fiets. Hoe kan ik die kopen? Ik zie alleen een verlopen indiegogo campagne..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

https://www.comatebikes.com

Mogelijk dat je nog wat korting kunt krijgen... Zoek eens op Google misschien vind je een tel. nr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
ewf schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:28:
https://www.comatebikes.com

Mogelijk dat je nog wat korting kunt krijgen... Zoek eens op Google misschien vind je een tel. nr.
Als ik hier wil bestellen kom ik dus bij indiegogo uit. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:24
Ik heb contact met ze opgenomen met vragen over:
- hoe een fiets gekocht kan worden nu de indiegogo campagne is afgelopen
- de status van het kunnen bestellen van losse onderdelen (onder andere met de 100 euro tegoed voor de mensen die bij de eerste batch zaten)
- de status van aangesloten retailers

Zodra ik antwoord heb gekregen zal ik het hier ook nog delen.
Ik heb zelf twee CT Elites (stepthrough en met stang) in Amsterdam staan waar eventueel een proefritje mee gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo Tenways
Volgens een recent Facebookbericht krijg je € 200 korting en een gratis achterdrager. Hierbij wordt het nummer:06 35630607 vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Net bericht van Comate gekregen. Ik februari komen de modellen beschikbaar via de webshop. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:24
mcgaag schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:23:
Net bericht van Comate gekregen. Ik februari komen de modellen beschikbaar via de webshop. 🙂
Ik kreeg het inderdaad ook net te horen. Begin februari gaat de nieuwe site live met directe bestelmogelijkheid.

Ze hebben ook al orders binnen van 20 dealers. Ze komen met meer info over de retail dealers wanneer de nieuwe site live is.

Voor wat betreft de 100 euro vouchers voor de eerste bestellers: dit wordt opgesplitst in twee vouchers van 50 euro. Volgens mij mag je er maar een per bestelling/product gebruiken, maar dit weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Reckoner schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:24:
[...]

Ik kreeg het inderdaad ook net te horen. Begin februari gaat de nieuwe site live met directe bestelmogelijkheid.

Ze hebben ook al orders binnen van 20 dealers. Ze komen met meer info over de retail dealers wanneer de nieuwe site live is.

Voor wat betreft de 100 euro vouchers voor de eerste bestellers: dit wordt opgesplitst in twee vouchers van 50 euro. Volgens mij mag je er maar een per bestelling/product gebruiken, maar dit weet ik niet 100% zeker.
Ik kreeg via de mail het aanbod: 200 euro korting op de normale prijs van 2190 en een gratis eenvoudig bagagerek. Mooi aanbod. Wil ik wel op ingaan denk ik maar eerst even ergens proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Iemand ik de regio Rotterdam of Den Haag (ruim nemen) waar ik de fiets even kan bekijken? Er kan vanuit Comate geen proefrit gemaakt worden op dit moment.

Ze bieden wel een "no questions asked" return policy maar dat vind ik teveel gedoe met een fiets.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

Als je wilt reizen of in de buurt van Amersfoort komt ben je welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
ewf schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:33:
Als je wilt reizen of in de buurt van Amersfoort komt ben je welkom.
Dank je! Maar dat vind ik iets te ver.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf

ewf

Mocht je in de buurt komen je bent welkom ook met een bakkie koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Volgende week zijn er vanuit Comate nieuwe fietsen beschikbaar voor testrijden geeft men aan. :)

[ Voor 9% gewijzigd door mcgaag op 29-01-2024 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurits2023
  • Laatst online: 15-06 23:29
Ik woon in Gouda, dus als je een proefritje wil maken dan ben je welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Er zijn blijkbaar best wat updates/upgrades bij de nieuwe batch fietsen. Ik hoop er snel in irl te zien en proberen. In een email somt men dit op:
  • Painting Upgrade: For the Grey and Black colors, we’ve transitioned to a 3-layer powder coating process, enhancing surface resistance and robustness by approximately 45%.
  • Battery BMS Software Upgrade: The battery now transitions from slight sleep mode to deep sleep mode after half an hour of non-use, improving the range by 5%-10%.
  • Rigid Fork Redesign: We’ve increased the handlebar height by 30mm on the Elite model, promoting a more upright riding posture for enhanced comfort.
  • Mudguards Adjustment: We’ve increased the space between the front mudguard and the bottom of the fork to eliminate any noise on unpaved roads.
  • Display: We’ve added a pin lock function on the screen and introduced 3 color options.
  • Package Redesign: We’ve improved our packaging to better protect the bike during transportation, including the front mudguard.
  • Minor Updates: We’ve also made minor updates including the quality of screws, bells, and manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Powder coating is misschien geen upgrade trouwens.. Lastig bij te werken en corrosie kruipt eronder is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Ik ben benieuwd wat of ze software updates ook door kunnen voeren bij de huidige fietsen. Ik heb trouwens nog steeds geen nieuwe voorlamphouder en van de voorspatbord rammel heb ik nadat ze zijn langsgeweest ook niets meer vernomen. Ik zal ze weer is even een berichtje doen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Heb recent een testrit kunnen maken. Adam van Comate kwam naar mij toe met een vers model CT cruiser. De testrit beviel uitstekend. De zitpositie paste mij perfect (ik ben 178 cm). En ik moet zeggen, die poedercoating ziet er heel goed uit. Het grijs is wat lichter en mat vergeleken bij het eerdere model (had ie ook bij zich), ik vond het erg mooi. Ik bestel er één. Als mensen geïnteresseerd zijn post ik meer info als hij binnen is.

En de service en communicatie van Comate tot nu toe is uitstekend, niet eerder zo meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 23:28
mcgaag schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:00:
Heb recent een testrit kunnen maken. Adam van Comate kwam naar mij toe met een vers model CT cruiser. De testrit beviel uitstekend. De zitpositie paste mij perfect (ik ben 178 cm). En ik moet zeggen, die poedercoating ziet er heel goed uit. Het grijs is wat lichter en mat vergeleken bij het eerdere model (had ie ook bij zich), ik vond het erg mooi. Ik bestel er één. Als mensen geïnteresseerd zijn post ik meer info als hij binnen is.

En de service en communicatie van Comate tot nu toe is uitstekend, niet eerder zo meegemaakt.
Mocht je meer info hebben tzt, graag! Ik heb nu nog een Cowboy V1+. Deze staat voor het eerst bij een fietsenmaker voor onderhoud. Al bijna 5 weken omdat je continu op onderdelen moet wachten. Daar heb ik geen zin meer in. Het lijkt erop dat je deze fiets overal kan onderhouden vanwege de universele onderdelen.

Ben tevens benieuwd of iemand ook een kinderzitje heeft geplaatst? Er is een kleine op komst, dus het is een must dat ik die kleine op een gegeven moment mee kan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-07 20:48
BlakeNL schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:50:
[...]

Ben tevens benieuwd of iemand ook een kinderzitje heeft geplaatst? Er is een kleine op komst, dus het is een must dat ik die kleine op een gegeven moment mee kan nemen.
De lastdrager kan 25kg hebben, dus een kinderzitje kan er op. Ik heb m er zelf niet op, maar een aantal forumleden wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Inmiddels heb ik één acculading op gereden. Niet heel veel maar ik heb een aardige indruk van de fiets.

Ik heb een grijze CT Elite met CDX upgrade.

Om te beginnen. Qua uiterlijk vind ik dit één van de mooiste E-Bikes die er te koop is. Het gepoedercoate grijs is heel mooi en mat. Niet overdreven gedesignd. Super clean uiterlijk, mede door de kleine achterwielmotor, de Gates riem, verborgen display en ingebouwde accu, prachtig. Ook de kabel-routing bij het stuur is netjes gedaan.

Over het algemeen vind ik de kwaliteit heel goed. De fiets is mooi afgewerkt. De verlichting is goed en solide. Display is netjes en goed afleesbaar. Er zijn zelfs wat keuzes in kleuren en het helderheid niveau kun je aanpassen. Tijdens het fietsen geen rammeltjes of trillingen. Over het algemeen is ie muisstil. De motor (of controller?) hoor je soms een heel klein beetje. Ik vind het niet hinderlijk.

De fietseigenschappen vind ik heel prettig. Stil, soepel en comfortabel. De ondersteuning voelt natuurlijk aan en de PAS levels zijn spot-on. Standje één is echt een lage stand, je kunt ook langzaam fietsen. De motor is best krachtig voor zo'n klein, onzichtbaar motortje. Ik fiets hier zonder moeite de dijk op.

Ik ben heel blij met mijn keuze om voor deze fiets te gaan. Hij is niet echt goedkoop te noemen maar ik denk dat je voor de prijs een hele mooie complete fiets krijgt. De communicatie met Comate is lekker vlot en duidelijk, dat is ook prettig.

Toch heb ik twee puntjes van kritiek. (we blijven kritisch ;))
  • De kwaliteit van de bijgeleverde trappers is om te huilen. Er zitten zware punten in en ze draaien niet soepel rond. Zelfs zo zwaar dat je het merkt tijdens het fietsen. (Contact met Comate gehad, men stuurt andere op)
  • Er zitten twee kleine lakdefecten op de fiets. Gelukkig onder de framebuis, voor mij niet storend.
Al met al. Een aanrader zo lijkt het.

Ik zal vanmiddag nog wat foto's plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees2697
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-02 20:15
Vraagje, zijn er meer mensen buiten @mcgaag die recent het “ge-update” model hebben ontvangen en hun ervaringen kunnen delen? Alle kleine beetje helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost Meijer
  • Laatst online: 12-06 23:26
Kees2697 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:32:
Vraagje, zijn er meer mensen buiten @mcgaag die recent het “ge-update” model hebben ontvangen en hun ervaringen kunnen delen? Alle kleine beetje helpen.
Ja, ontvangen voor mijn vrouw. Ik heb zelf een exemplaar van de eerste lichting fietsen. Lak ziet er super uit. Zij heeft een witte dames-uitvoering . Display is idd qua achtergrond kleur anders in te stellen. De batterij schijnt iets meer actieradius te hebben, maar dit hebben we nog niet echt kunnen testen. Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
De batterij heeft iets meer actieradius doordat deze in een "deep sleep" staat gaat als hij 30 minuten niet gebruikt wordt begreep ik. Dus als je veel kleine stukjes rijdt is dat misschien merkbaar. Als je hem in 2 ritten leeg rijdt merk je dat niet denk ik. Als hij in deep sleep is moet je ook eerst de accu aanzetten en dan pas de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

Kan je niet beter na ieder ritje de fiets gewoon uitzetten? Of is dat te simpel gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandev
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-07 11:51
BlakeNL schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:50:
[...]
Kinderzitje achterop gemonteerd, Thule Yepp Nexxt 2 maxi. Zit prima en heb voldoende ruimte met rondgaan van de trappers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Iemand de app al gezien? Ik zie op de nieuwe site dat de navigatie op het display werkt. Kan alleen de app niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
Met Navie werkt dit al.
Volgens mij ergens in t topic wordt uitgelegd hoe je dit op je display krijgt.
mcgaag schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:52:
Iemand de app al gezien? Ik zie op de nieuwe site dat de navigatie op het display werkt. Kan alleen de app niet vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToineZ
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-07 22:33
Kees2697 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:32:
Jazekers!

Ik heb de fiets (Elite - grijs) ca 2 weken geleden binnen gekregen.
Hij zat goed verpakt, fietsklaar maken was zo gepiept. Wat een lekker fietsje zeg, we hebben sinds een jaar een Tenways CGO800, maar ik pak deze liever.

Een paar kleine dingetjes die opvallen:
- Er zitten echt goede onderdelen op, maar die trappers.... :(
- de range zou 100-150 km zijn, ik hoop het te halen, de toekomst moet het uitwijzen
- het spatbord steekt door de de bagagedrager heen, niet echt praktisch.
- ik voel bij het optrekken een lichte vibratie, even in de gaten houden.

Ondersteuning heeft 3 standen. Stand 1 geeft voor mij echt een goede verhouding tussen zelf trappen en support (beter dan de Tenways), overige standen gebruik ik niet.

En verder: een prachtig design, mooie afwerking, en als bovenstaande puntjes opgelost kunnen worden dan is het een vette aanrader!!

Ik zal later deze week kijken of ik nog foto's kan maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfVQ4Pgn6nGJPPnmHHLbGqk3zLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNPkbhe5E3DFv0UBY2CwGaUv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door ToineZ op 24-02-2024 17:16 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurits2023
Klein stukje op bright over de Comate

https://www.bright.nl/nie...taalbare-nieuwkomers.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurits2023
Nu met een video review van David van Bright!

https//www.bright.nl/videos/1183076/review-e-bike-comate-onze-nieuwe-favoriet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Maurits2023 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:29:
Nu met een video review van David van Bright!

https//www.bright.nl/videos/1183076/review-e-bike-comate-onze-nieuwe-favoriet.html

[ Voor 4% gewijzigd door mcgaag op 26-02-2024 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:38
Voor wie een YT-reactie toe wil voegen, Comate nu ook op YouTube: Veel e-bike, mooie prijs: Tilburgse fiets VERRAST

[ Voor 221% gewijzigd door neb0 op 28-02-2024 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 19:05
Mooie fiets, nette test door bright.
Heeft mijn aandacht!

Lees dat bv onderdelen niet altijd van hetzelfde merk zijn.
Echter de suntour in dit type is retail bijna €100 duurder dan de rockshox .

Van de wielen en remmen niet naar gekeken nog.
Zou je de configuratie kunnen aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiceGuyIT
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-07 16:57
Inderdaad een nette test.
Het is spijtig om te vernemen dat de cameraman het frame als enigszins klein heeft ervaren met zijn lengte van 1.95. Met mijn 1.94 begin ik nu ook te twijfelen aan de geschiktheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

Gewoon eens op fietsen, dan ben je om!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-07 11:58
MrNiceGuyIT schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:09:
[...]

Het is spijtig om te vernemen dat de cameraman het frame als enigszins klein heeft ervaren met zijn lengte van 1.95. Met mijn 1.94 begin ik nu ook te twijfelen aan de geschiktheid.
Dit is waar ik met m'n 1.99 ook mee zit. Testrit maken is denk ik de enige oplossing.

Antfarmer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurits2023
[...]

Ik ben in het bezit van een Comate Elite en ik ben 1.97 en er valt prima op te fietsen, totaal geen problemen mee. Ik heb wel drie spacers laten toevoegen bij het stuur, zodat deze way hoger staat.

• J.dV
  • Laatst online: 27-12-2024
Leuk om te zien dat David van Bright zo enthousiast is. Geeft toch een goed gevoel als je er al een hebt en bevestigd ook zeker mijn bevindingen. Voor wie in de buurt van Alkmaar woont en een keer proefrit wilt maken kan mij altijd even een DM sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:38
[...]

Vergeet niet om het zadel dan helemaal naar achteren te zetten bij het testen. Wie weet heeft die cameraman dat niet gedaan. Dat scheel al een stuk. Een extra spacer of twee onder de stuurpen kan ook nog.

[ Voor 4% gewijzigd door neb0 op 01-03-2024 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Taylor
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-03 07:34
Hey, ik ben net terug van een testrit met de CC cruser bij een dealer, en laat me je vertellen—het voelde als zweven op een wolk. De soepele en comfortabele rit, het strakke ontwerp — ik was zó dichtbij om mijn portemonnee te trekken en meteen een bestelling te plaatsen. Maar hier is het ding: de cc cruiser is hun nieuwe model, ook al heb ik veel positieve verhalen gehoord over de CT’s.

Nu wil ik graag de wijsheid van onze fietsgemeenschap aanspreken. Is er iemand van jullie eigenaar van een CC cruiser? Hoe houdt hij zich na dagen of weken rijden? Zijn er eigenaardigheden, verrassingen, heerlijke ontdekkingen—of misschien zelfs wat minder heerlijke? laten we verhalen uitwisselen en onze collectieve kennis delen. Alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frikandev
Vanuit mijn kant echt een aanrader om deze fiets aan te schaffen.
Ik heb de CT Cruiser nu sinds begin September 2023 en fiets er dagelijks mee naar het werk en in het weekend met kinderen voor en achter.
Inmiddels 1150 km afgelegd en ik moet de fiets eigenlijk voor een controle beurt naar een fietsspecialist brengen maar ik ervaar nog totaal geen eigenaardigheden. Dit zou echt puur voor controle zijn.
Met alle weersomstandigheden nu van de fiets gebruik gemaakt en ben er echt nog steeds super blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDVG
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-03 20:27
Ik heb inmiddels 1000 km afgelegd op een cc elite.

Heel blij mee! Verbeterpuntjes zijn de lak, het plastic spatbord en de range (haal 70 op stand 1 en 2), maar dat is volgens mij verbeterd in de nieuwere versies.

Ik heb hem ook nog niet weggebracht voor een beurt, simpelweg omdat ik ook geen tekortkomingen merk. Is dat wel aan te raden, of moet ik zelf een aantal boutjes aandraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
Ik reed vanavond weg met 11% batterij, maar ik had het idee dat de ondersteuning steeds minder werd en bij 8% het helemaal niet meer deed.
En toen viel hij ook spontaan uit! Toen ik m al fietsend weer aan deed, gaf tie 0% aan.
Het was ook bijzonder zwaar trappen, alsof de rem er op stond...
Iemand anders met een zelfde ervaring bij lage batterij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurits2023
tomhier schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:56:
Ik reed vanavond weg met 11% batterij, maar ik had het idee dat de ondersteuning steeds minder werd en bij 8% het helemaal niet meer deed.
En toen viel hij ook spontaan uit! Toen ik m al fietsend weer aan deed, gaf tie 0% aan.
Het was ook bijzonder zwaar trappen, alsof de rem er op stond...
Iemand anders met een zelfde ervaring bij lage batterij?
Heb ik ook een keer meegemaakt, heeft volgend mij te maken met het koude weer, ook wel eens met mijn mobiel meegemaakt en mijn EV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hier ook een nieuwe, blije Comate rijder (CT Cruiser) :)
Vraagje: is het mogelijk de default ondersteuning op 1 te zetten bij inschakelen? Wanneer ik nu de fiets start staat de ondersteuning op Off (PAS 0).

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
Brumax schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:30:
Hier ook een nieuwe, blije Comate rijder (CT Cruiser) :)
Vraagje: is het mogelijk de default ondersteuning op 1 te zetten bij inschakelen? Wanneer ik nu de fiets start staat de ondersteuning op Off (PAS 0).
Helaas niet, hij start altijd met PAS 0 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middelland
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-04 23:10
Goedemorgen,

Ik wil mijn huidige auto vervangen voor een elektrische fiets.
Veel woon-werkverkeer door weer en wind.
Hoe bevalt de Comate met tegenwind, vooral gezien de fiets geen versnellingen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf

ewf

Helemaal prima, in het ergste geval met windkracht 4 of hoger zet je hem gewoon op standje 2.

Vraag me trouwens af waarom er een stand 3 op zit?? Nooit nodig gehad, ook niet heuvel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
Stand 3 vind ik wel handig als je meefietst met niet-elektrische fietsers.
Kinkt misschien tegenstrijdig...
In stand 3 kost het het minste moeite om te trappen, dus met weinig moeite fiets je langzaam.
Omdat het een single-speed is, moet je anders zelf wat meer kracht zetten en fiets je de rest al gauw voorbij als het minder makkelijk gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• triq
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 17:41
Ik heb op 26-03 einde middag een order geplaatst voor een Comate CT Cruiser met wat extra's op de site zelf tijdens het bestellen stond dat de verwachte levering 35 dagen ging duren.

Netjes de volgende dag per mail een bevestiging gehad en diezelfde dag nog een bericht dat deze verstuurd ging worden en deze week aan zou komen, top dus!
Tot mijn verbazing had ik hem de volgende dag in huis (28-03), verdeeld over twee zendingen en koeriers (DHL & Post NL).

Het monteren ging snel en eenvoudig, enige waar ik eigenlijk echt even naar gekeken heb is de quick release pin voor het voorwiel. Ik ben aangenaam verast over de werking van de verende zadelpen!

De fiets is netjes afgewerkt en de eerste rit was heerlijk, vanavond maar eens even die vervelende pincode uitzetten in de menu's. Overigens zag ik het limiet daar op 25 km/h staan en die kon ik ook niet aanpassen, niet iets dat ik wil of hoef verder maar dacht ik probeer het eens.

Kortom, eerste indruk is erg goed en de service was goed, zowel voor de vragen per mail (snel en duidelijk antwoord) alsmede de levering zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:15
Vandaag iets vreemd gehad. Ik had een rit van ruim 5 km gemaakt en daarna de fiets uitgeschakeld door het knopje op de accu. Toen ik de fiets weer inschakelde zag ik dat de kilometerstand (ODO-totaal) niet bijgewerkt was en 5 km te laag is.

Iemand die dit herkend? Vreemde bug.....

Edit:
Ik heb het probleem kunnen reproduceren. Als je tijdens het fietsen de fiets 'aan' zet dan geeft deze een 'torque sensor error' en wordt de laatste ritafstand gewist van het totaal.
Vreemde bug.... zal de fabrikant ook eens mailen.

[ Voor 29% gewijzigd door nrdnmg op 08-04-2024 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakieopdefiets
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 28-06-2024
Goedenavond,

Ik overweeg een comate fiets aan te schaffen maar twijfel over de actieradius.
De ene verkoper zegt je haalt er makkelijk 70 kilometer mee de andere geeft 40 kilometer als realistisch aan.

Ik hoop dat jullie hier vanuit de praktijk aan kunnen geven wat de gemiddelde actieradius is.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf

ewf

De range die je kunt verwachten hangt van een aantal zaken af te weten:

- wat is de temperatuur? Hoe kouder hoe minder range, dit is standaard voor alle accu vervoermiddelen!
- welke stand van ondersteuning? Stand Eco moet je zelf duidelijk meetrappen, dus ook echt inspanning leveren, ca. 40-50% van normaal zonder ondersteuning. Bij stand standaard (2) hoef je veel minder kracht te leveren, zeer relaxed. Stand 3 is praktisch gelijk aan stand 2 geeft alleen wat meer ondersteuning helling op.
- Waar komt de wind vandaan, soms bij windkracht 4 fiets ik in stand 2 om de 25kmh te halen.
- Hoe snel wil je gaan? Altijd max kost ook meer stroom.

Er zijn dus situaties waarin het maar 40km is, lichte vorst, wind tegen en stand 2 of 3.
Maar het kan ook rustig meer dan 70km zijn, ca. 15 graden, geen wind (of mee) en stand 1.

Het gaat er dus om wat wil je met je fiets, als je regelmatig meer dan 100km wilt fietsen neem een lader mee of koop een fiets met een accu van >500KWh zoals een Koga of zoiets met een prijs van twee Comates.

In het normale gebruik met dagelijks stukken van 5-15km voldoet de fiets prima.

Mocht je een Comate kopen hoop ik dat je er net zoveel plezier mee hebt als ik met de mijne!

Moet je ook niet lachen om het feit dat auto's gemiddeld minder dan 50km/dag rijden en dan maar zeuren dat een bereik van 400km te weinig is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakieopdefiets
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 28-06-2024
Hoi ewf,

Bedankt voor je reactie!
Alles wat je schetst herken ik hoor, had iets specifieker in mijn vraag kunnen zijn.
Waar het mij vooral om gaat of ik bijvoorbeeld op een mooie zomerdag heen en weer naar het strand kom (dat is voor mij ongeveer 25 heen en 25 km terug).
Maar als ik je reactie lees moet dat geen probleem zijn😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo Tenways
Op een mooie zomerdag moet 50 km geen probleem zijn. Ik merk dat nu het warmer wordt, de range al een stuk hoger wordt. Tussen de 20 en 10% gaat ie bij mij sowieso aan de lader, de 70 km ben ik dan al gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandev
50 kilometer is makkelijk haalbaar met de fiets. Zelf fiets ik iedere dag naar het werk,11 kilometer in totaal per dag. Vaak hang ik hem dan na dag 4 aan de lader om er helemaal zeker van te zijn dat ik op dag 5 het op en neer red. Fiets nagenoeg altijd in stand 1 ECO.
Op dit moment 1550 kilometer op de teller en nog niets gemerkt van verminderde accuduur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:00
Na diverse ebikes te hebben proef gereden, uiteindelijk gekozen voor de CTCruiser. Vooraf had ik een lijst gemaakt wat ik wilde rijden. Kom van een vanmoof S3 en wilde iets soortgelijks. Dit was mijn lijst:

Lekker Bikes Amsterdam Urban ebike
Lekker Bikes amsterdam GTS ebike
Veloretti Ace 2
Cowboy Cruiser
Tenways CGO600 pro
Tenways CGO009
Comate CT Cruiser

Tijdens testen kwam ik erachter dat voor mij (in de stad) een single speed het lekkerste rijd. Ik vond zelf dat de Tenways CGO009 en Comate Cruiser voor mij dicht bij elkaar lagen. Echter comfort, matriaalkeuze en dichtbij reseller gaf voor mij de doorslag om toch voor de Comate te kiezen. als beveiliging raadde de verkoper mij de Abus shield 5755 en Abus 9809 aangezien je dit ook met 1 sleutel af kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aart56
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:31
Ook ik heb een Comate CT cruiser besteld en alweer een dag of 10 in huis, via de fabriek een groter tandradwiel en ketting er op laten zetten(gratis overigens: 60T CDX Kettingwiel + 20T CDX Vrijloop + 122T CDX Riem), Ik ben gewend om met een groot verzet te trappen op een normale fiets.
Bevalt prima alleen maak ik veel minder kilometers met een volle battery(bijna 43) in PAS2, als het weer wat opknapt probeer ik het is in PAS1.
Ook ik heb de neiging om iedereen in te halen want het kost me immers geen moeite, ben zo gewend aan een normale fiets.
Gemiddeld rond de 25km, met wind mee de brug af haal ik wel 34km(ik woon in de polder).
Merk weinig verschil tussen PAS2 en PAS3.
Ook een tijdje in PAS0 gereden gewoon omdat mijn batterij leeg was en ik toch naar huis moest.
Voor een half uurtje gaat dat wel maar ik zou het niet graag voor een paar uur doen...
Heb gevraagd voor een grotere accu, maar niet verkrijgbaar op dit moment, Ik wacht ook al een week of 3 op de standaard lastdrager die is pas in mei leverbaar.
Inmiddels al 2 keer de batterij leeg gereden.

Zit te denken om een Sena smart fietshelm aan te schaffen, heeft iemand daar ervaring mee ?
Ik wil de audio van de Navie app via de interne helm speakers laten lopen, en de rest gewoon via de display op het stuur.
De Sena heeft ook een eigen app.
Alle ervaring is welkom !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:49
Ik heb ondertussen ook interesse gekregen in deze fiets en zou hem graag een keer willen proefrijden. Is dat mogelijk ergens in de regio van Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

Als je in de buurt komt van Amersfoort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmichiel
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:49
Hoi iedereen,

Ik heb ook wel interesse in de Comate Ct cruiser gekregen. Helemaal aan het begin van dit forum draadje las ik iets over een programma om korting te krijgen.

Nou dateerde dat bericht uit 2023.

Vandaar mijn vraag:
Zijn er nog mogelijkheden voor korting of hebben jullie hem gewoon voor de prijs op de website aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Ik ben blijven zoeken en ik zit nu te denken aan het volgende. De geveerde voorvork hoeft van mij niet per se. Tussen 2017 en 2019 reed ik op een Stromer ST2 zonder verende voorvork en dat ging eigenlijk altijd prima. Wat ik zelf het prettigst had gevonden, was een verend zadel.

Je kunt €200 besparen door geen geveerde voorvork te nemen, maar wel een verend achterzadel. Die kun je voor €80 wel vinden. Omdat je redelijk rechtop zit en het meeste gewicht op het zadel rust, krijg je toch weer wat comfort terug.

Ik ben er nog niet helemaal uit; mogelijk kan ik zaterdag een proefrit maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart56
Vandaag een kort ritje gemaakt ongeveer 20km, en inderdaad in de ECO stand heb je verreweg het meeste aan je batterij.
Navigatie werkt goed maar ook de ECO stand gebruiken(kortste weg) anders rij je om, en duurt een trip veel langer dan noodzakelijk, en daar zit je niet op te wachten met die kou..
Normaal en Turbo trekt je batterij snel leeg en is niet echt rendabel.

Ik heb de fiets met en zonder geveerde voorvork gebruikt,en als je het kan betalen neem dan een geveerde voorvork het is comfortabeler en voor die extra 200€ zou ik het zeker doen, David van Bright denkt er ook zo over.
Met een verend zadel heb ik geen ervaring, ook nog geen behoefte aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Waar heb je gereden op de ongeveerde variant. Ik wil namelijk daar ook op test rijden.

Ik heb zelf gereden bij @ewf en vond het een fijne fiets. Frame is wel kleiner wat ik nu zelf heb, maar zelfs met mijn 193 prima te doen.
Kwaliteit lijkt echt wel in orde te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJustin
Mmichiel schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:04:

Vandaar mijn vraag:
Zijn er nog mogelijkheden voor korting of hebben jullie hem gewoon voor de prijs op de website aangeschaft?
Ik heb wat heen en weer gemaild en je kunt lid worden van hun ambassadeursprogramma. Maar dat is voor mij een beetje een struikelblok. Ik zou geld kunnen verdienen door actief te zijn op forums (zoals dit), veel gebruik te maken van sociale media over deze fiets en misschien mensen op mijn fiets te laten rijden.

Mensen mogen gerust op mijn fiets rijden, maar ik ga er geen geld aan verdienen. Hoe kan ik eerlijk zijn als ik weet dat ik €60 krijg voor elke verkochte fiets? Misschien kunnen andere mensen dit wel goed doen en zo werkt de kapitalistische wereld, maar ik kies ervoor altijd open en eerlijk te zijn.

Dat betekent dat als ik €2500 voor de fiets ga betalen en toch wat problemen tegenkom, ik dat hier eerlijk zal vertellen. Maar als ik na een paar maanden nog steeds blij ben met mijn fiets, zal ik dat ook laten weten. Ik wil geen schijn van belangenverstrengeling hebben en je zult altijd mijn echte mening horen.

Helaas geen korting voor mij dus! :)
Of ik de fiets dan nog steeds ga aanschaffen? Ik weet het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Taylor
Ik heb zo’n 600 km afgelegd met mijn cc cruiser en tot nu toe doet hij het prima. De grijze kleur ziet er niet alleen goed uit, maar lijkt ook behoorlijk stevig, hij is zelfs twee keer omgevallen in de wind zonder enige schade.

Maar ik heb een paar kleine probleempjes opgemerkt, Ten eerste lijkt de zadelbuis een beetje laag voor mijn lengte (ik ben 1,8m lang) en ik merk dat ik de zadelbuis meer dan de helft moet uittrekken. Ten tweede heb ik moeite om een geschikte plek te vinden om het vouwslot te bevestigen, want ik ben geen fan van het kettingslot. Ondanks deze kleine probleempjes ben ik over het algemeen best tevreden met de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogwatch
  • Laatst online: 07-07 17:05
Het vouwslot kan je plaatsen aan de zadelbuis. Je hebt daar 2 schroefgaten waar je de houder aan vast kan schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Taylor
Dogwatch schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:20:
Het vouwslot kan je plaatsen aan de zadelbuis. Je hebt daar 2 schroefgaten waar je de houder aan vast kan schroeven.
Oh, bedankt, ik had de twee schroefgaten op de zadelbuis niet gevonden, de mijne is een damesversie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PomPomPom
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-06 11:31
aart56 schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:24:
(...) via de fabriek een groter tandradwiel en ketting er op laten zetten(gratis overigens: 60T CDX Kettingwiel + 20T CDX Vrijloop + 122T CDX Riem),
Hoi aart, heb je dan nu een ketting ipv een belt? Of heb je een belt met groter tandradwiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dogwatch
  • Laatst online: 07-07 17:05
S-Taylor schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:53:
[...]

Oh, bedankt, ik had de twee schroefgaten op de zadelbuis niet gevonden, de mijne is een damesversie. _/-\o_
Ah check, ja die heeft dat niet zo aan de foto's te zien. Is het niet met klittenband aan de zadelbuis te bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aart56
PomPomPom schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:04:
[...]

Hoi aart, heb je dan nu een ketting ipv een belt? Of heb je een belt met groter tandradwiel?
Ik heb een grotere belt en groter voortandwiel, als er CDX voorstaat is het altijd een riem geen ketting.
Het scheelt 5 tanden.
Het vrijlooptandwiel achter is hetzelfde gebleven.

Je kan er ook andere tandwielen voor of achter op laten zetten maar dat gebeurt bij een Comate dealer achteraf en kost 180-200€.

[ Voor 14% gewijzigd door aart56 op 29-04-2024 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:00
Is de meeverende zadel (model die ook in de shop staat) een toegevoegde waarde op de cruiser (met verende voorvork). Ben zelf 90+ kilo en weet niet of dit geschikt voor iemand van mijn gewicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aart56
hopiconjo schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:00:
Is de meeverende zadel (model die ook in de shop staat) een toegevoegde waarde op de cruiser (met verende voorvork). Ben zelf 90+ kilo en weet niet of dit geschikt voor iemand van mijn gewicht
Het meeverend zadel is altijd geschikt voor jou gewicht, je moet alleen de hardste veer gebruiken en deze op jou gewicht afstellen.
Ik ben nog niemand tegengekomen die ook daadwerkelijk een verende voorvork en zadelpen samen gebruikte op een Comate.
Meestal een verende voorvork, en als men dat te duur vind dan maar een verende zadelpen.
Zelf zit ik er ook over na te denken, maar misschien is een beter zadel goed genoeg.
Bovendien vereist een verende zadelpen relatief veel onderhoud, op Youtube haalde iemand zijn verende pen om de 600km uit elkaar om schoon te maken en opnieuw in te vetten, het zijn natuurlijk veel bewegende onderdelen waar relatief gauw speling in komt te zitten..
Ik ben er in ieder geval nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:35
Frikandev schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:03:
[...]

Kinderzitje achterop gemonteerd, Thule Yepp Nexxt 2 maxi. Zit prima en heb voldoende ruimte met rondgaan van de trappers.
@Frikandev Is dat de bagagedrager of framemontage versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frikandev
hpt870 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:20:
[...]

@Frikandev Is dat de bagagedrager of framemontage versie?
Ik heb de bagagedrager er op zitten, Rear carrier - Regular zoals zij deze noemen. Deze kan namelijk ook een gewicht van 25kg dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:35
Die heb ik er ook bijbesteld, dus dan moet het lukken met de Thule Yepp bagagedrager versie.

Overigens ontvang je bij bestelling van de fiets een aantal loyalty punten bijgeschreven in je Comate account. Die heb ik vervolgens ingezet om er nog een slot bij te bestellen met flink wat korting.

De verende zadelpen van SR SUNTOUR NCX is in theorie ook elders aan te schaffen. Alleen dan moet je de juiste maten weten en die staan niet op de Comate website vermeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janlaarhuis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-07 17:32
Hallo forumleden,

hierbij mijn eerste ervaringen met de Comate. In januari heb ik mijn CT Elite gekregen. De grijze had ik gekozen. Ik was verrast toen ik de fiets zag. Hij was niet zilverkleurig en glad, zoals verwacht, maar de kleur heeft ook iets groens. Mooie kleur en structuur! In de wintermaanden heb ik niet veel gefietst (regen!), maar inmiddels heb ik er bijna 1000 km opzitten en ik heb dus wel iets aan ervaring opgebouwd. De fiets rijdt fijn en soepel, en voelt erg solide aan. Hoewel het standaard zadel waarschijnlijk niet het meest luxe is, voldoet het uitstekend. Ik ervaar het als comfortabel. Meestal rij ik in PAS1, en alleen bij sterke tegenwind zet ik hem op PAS2. In PAS3 heb ik nog nooit gereden. Over de afstand op een volle accu is mijn ervaring dat ik twee ritjes op en neer naar mijn ene werkplek (15,5km afstand) plus één ritje heen en terug naar mijn andere werkplek (8,5km afstand) haal. Dan rij ik wel in het rood op het eind, zo rond de 10%. Samen toch bijna 80km. Meestal fiets ik dan een snelheid rond 25km/uur. Ik denk dat als je langzamer zou fietsen (ik vind het heel moeilijk met deze fiets om langzaam te fietsen!), dat je dan nog meer kilometers op een volle accu haalt.

Ik heb tijdens mijn ritjes, pietluttig als ik ben, ook een aantal eigenschappen van de fiets ontdekt. Ik deel ze hier even om te checken of dit algemene eigenschappen van de fiets zijn, of dat ze alleen bij mij optreden. Ze gaan allemaal over de ondersteuning:
  • in PAS2 voelt het of je op een helling lichter fietst dan op een recht stuk. Klinkt raar maar zo ervaar ik het. Misschien dat dit zo lijkt omdat je met zo weinig inspanning een stevige helling op fietst?
  • het lijkt of de ondersteuning niet consequent begrensd is. Soms ervaar ik bij 25km/u abrupt weerstand, bijvoorbeeld als je 24 km/u fietst en je wilt iemand inhalen die ongeveer dezelfde snelheid fietst. Dat is heel vervelend! Dan lijkt het net of er een rem in werking treedt. En soms kan ik tot wel 28-30 km/u doorfietsen zonder deze weerstand. Ik vind dit heel vreemd.
  • fietsen in PAS0 is niet te doen. Zo veel weerstand! Dat valt me wel tegen want er werd verteld dat deze aandrijving weerstandloos zou zijn bij uitgeschakelde accu/motor! Is er trouwens een verschil tussen PAS0, en harder fietsen dan de begrensde snelheid? In beide gevallen is de motor uitgeschakeld, maar fietsen op PAS0 is niet te doen, terwijl boven de begrensde snelheid fietsen soms goed te doen is (zie punt hierboven)!
Hebben jullie de hierboven beschreven punten ook ervaren? Of juist niet? Laat het even weten. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten, Jan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
hopiconjo schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:00:
Ik heb deze verende zadelpen. Niet van Comate maar overgehouden van een andere fiets. Hij doet z'n werk heel goed en is prima in te stellen op het juiste gewicht, ben zelf ook rond de 90 Kg. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je zadel een behoorlijk stuk naar achter wordt verplaatst. Voor mij was dat teveel en dus oncomfortabel. Ik heb hem er daarom weer afgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frikandev
janlaarhuis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:09:
Hallo forumleden,

hierbij mijn eerste ervaringen met de Comate. In januari heb ik mijn CT Elite gekregen. De grijze had ik gekozen. Ik was verrast toen ik de fiets zag. Hij was niet zilverkleurig en glad, zoals verwacht, maar de kleur heeft ook iets groens. Mooie kleur en structuur! In de wintermaanden heb ik niet veel gefietst (regen!), maar inmiddels heb ik er bijna 1000 km opzitten en ik heb dus wel iets aan ervaring opgebouwd. De fiets rijdt fijn en soepel, en voelt erg solide aan. Hoewel het standaard zadel waarschijnlijk niet het meest luxe is, voldoet het uitstekend. Ik ervaar het als comfortabel. Meestal rij ik in PAS1, en alleen bij sterke tegenwind zet ik hem op PAS2. In PAS3 heb ik nog nooit gereden. Over de afstand op een volle accu is mijn ervaring dat ik twee ritjes op en neer naar mijn ene werkplek (15,5km afstand) plus één ritje heen en terug naar mijn andere werkplek (8,5km afstand) haal. Dan rij ik wel in het rood op het eind, zo rond de 10%. Samen toch bijna 80km. Meestal fiets ik dan een snelheid rond 25km/uur. Ik denk dat als je langzamer zou fietsen (ik vind het heel moeilijk met deze fiets om langzaam te fietsen!), dat je dan nog meer kilometers op een volle accu haalt.

Ik heb tijdens mijn ritjes, pietluttig als ik ben, ook een aantal eigenschappen van de fiets ontdekt. Ik deel ze hier even om te checken of dit algemene eigenschappen van de fiets zijn, of dat ze alleen bij mij optreden. Ze gaan allemaal over de ondersteuning:
  • in PAS2 voelt het of je op een helling lichter fietst dan op een recht stuk. Klinkt raar maar zo ervaar ik het. Misschien dat dit zo lijkt omdat je met zo weinig inspanning een stevige helling op fietst?
  • het lijkt of de ondersteuning niet consequent begrensd is. Soms ervaar ik bij 25km/u abrupt weerstand, bijvoorbeeld als je 24 km/u fietst en je wilt iemand inhalen die ongeveer dezelfde snelheid fietst. Dat is heel vervelend! Dan lijkt het net of er een rem in werking treedt. En soms kan ik tot wel 28-30 km/u doorfietsen zonder deze weerstand. Ik vind dit heel vreemd.
  • fietsen in PAS0 is niet te doen. Zo veel weerstand! Dat valt me wel tegen want er werd verteld dat deze aandrijving weerstandloos zou zijn bij uitgeschakelde accu/motor! Is er trouwens een verschil tussen PAS0, en harder fietsen dan de begrensde snelheid? In beide gevallen is de motor uitgeschakeld, maar fietsen op PAS0 is niet te doen, terwijl boven de begrensde snelheid fietsen soms goed te doen is (zie punt hierboven)!
Hebben jullie de hierboven beschreven punten ook ervaren? Of juist niet? Laat het even weten. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten, Jan
Hey Jan,

Goed om te lezen dat je overall erg tevreden bent, als ik dat zo mag aannemen.
Daarnaast heeft het gevoel van ondersteuning in PAS2 te meer te maken met de kracht die je zelf zet. Als je een helling opfietst zet ik in ieder geval automatisch meer kracht dus dat merkt de motor en dan geeft die meer "gas".
Na 25km/u stopt die inderdaad met ondersteuning geven vandaar dat het lijkt alsof je weerstand krijgt. Ik ervaar het in ieder geval niet als weerstand en trap zelf eigenlijk met gemak door, je hebt natuurlijk snelheid te pakken en dan is het makkelijker om door te trappen aangezien je al rond aan het gaan bent.
Verschil in snelheid heeft natuurlijk ook met tegenwind te maken wat het misschien maakt dat je het als grote weerstand voelt.
Verder is het inderdaad vrij zwaar om zonder ondersteuning te trappen aangezien het een groot rad is en neerkomt op een zware versnelling met een normale fiets. Ikzelf heb er niet zoveel moeite mee en trap zonder ondersteuning met gemak 15 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart56
mcgaag schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:12:
[...]

Ik heb deze verende zadelpen. Niet van Comate maar overgehouden van een andere fiets. Hij doet z'n werk heel goed en is prima in te stellen op het juiste gewicht, ben zelf ook rond de 90 Kg. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je zadel een behoorlijk stuk naar achter wordt verplaatst. Voor mij was dat teveel en dus oncomfortabel. Ik heb hem er daarom weer afgehaald.
Ook ik had al een verende zadelpen van Gazelle op mijn oude fiets, en zag dat ik hetzelfde probleem had, mijn zadel stond te ver naar achter en dat rijdt niet prettig op een Comate.
Heb er goed over nagedacht, want dat probleem zal je hoogst waarschijnlijk ook hebben met een NCX suntour zadelvering.

Vandaag verschillende zadels uitgeprobeerd, mijn fietsenmaker was zo vriendelijk om me er 3 uit te laten proberen ik ben blijven hangen op de Selle Royal Respiro Moderate, is wel een duur zadel maar geen pijn meer :) ik kreeg nog 15€ terug voor mijn oude zadel ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToineZ
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-07 22:33
janlaarhuis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:09:
Hallo forumleden,

Groeten, Jan
Dag Jan,

Mijn feedback n.a.v. jouw bericht:
Ik vind de overgang van ondersteuning naar geen ondersteuning soepel verlopen.
Daarnaast heb ik laatst ca 80 km gefietst zonder ondersteuning (PAs0), zo tussen 17 en 22 km/uur. Persoonlijk vind ik dit goed te doen. ondertussen al meer dan 1000 km gefietst, wat een heerlijke bike!
Veel plezier er nog mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dewolff
  • Laatst online: 18-07 10:04
Hallo Tweakers,

Gisteren eindelijk mijn Comate Ct-cruiser ontvangen.

Ik heb de fiets besteld met de voordrager en een Abus ringslot.
Ook de minimalistische achter drager kreeg ik er gratis bij.

De DHL bezorger had natuurlijk haast volgens hem er geen andere dozen bij.
Helaas, de accessoires zitten ook niet in de grote fietsdoos, nog niet fietsen dus.

Verder zat de fiets goed verpakt maar de as van het voorwiel was wel deels door de doos heen geprikt.
gelukkig verder geen zichtbare schade of kromming.(zie foto3)

Bij het uitpakken en in elkaar zetten kwam ik er helaas achter dat er wat onderdelen misten.
De bout om het zadel mee vast te maken zat er niet bij, de reflector achter en het minipompje.

Oké geen man overboord jammer, wel even mailen met Comate.
De accessoires worden apart afgeleverd/na geleverd.
Voor het boutje kan ik een M6*16 boutje gebruiken.
De minipomp pomp wordt helaas niet meer geleverd die voldeed niet aan de verwachtingen.
De achter reflector, ja je vind ook een reflector aan het einde van de bagagedrager.
Dat is wel waar ik weet echter alleen nog niet of ik die er op zet.

Als tip voor Comate zou ik wel willen meegeven iets completer te communiceren.
Over bijvoorbeeld de losse verzending van de accessoires en ook dat de spullen die in het bijgeleverde boekje staan niet meer geleverd worden. Je gaat er toch naar zoeken en het had weer wat mailtjes gescheeld.

Verder moet ik wel zeggen de service is zeer goed de reacties op mijn mails en de snelheid van het reageren zijn top.

Verder een prachtige fiets, de eerste rijimpressie moet nog komen.

tot zover,

Groeten Rick,Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Cjcvmtkem3SV90wINehwH-Iyww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yGmPt4lAEbUkKhO8aVPPZ68.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GA6QXz3qyHGeKuWyDKiuj2jTqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DVjJziPeKLpPNJKC3QRiJPFx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3y3JfxyAmq3i4rzHkBQlnwacCT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Jv1bT8ALPA2vsj8EECKtryo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjyQC5llKG_cI5XF7UmIUeCVYbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmWnWvQzaay7SMvxXSSOuSb3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AP9RB5au_orIWkq9fT9buJAdzec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trEGRWUGhCCxKYkQFGBiU84L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Ff een snelle vraag. Hoe is de passing van de zadelbuis in de framebuis met deze nieuwe lading fietsen? Ik heb namelijk wat problemen met de mijne.

[ Voor 11% gewijzigd door mcgaag op 07-06-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewolff
Ik heb er geen problemen mee paste eigenlijk nagenoeg perfect, beetje vet of vaseline er op..
Wat bedoel je met problemen zadelbuis te breed of te smal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Dewolff schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:43:
Ik heb er geen problemen mee paste eigenlijk nagenoeg perfect, beetje vet of vaseline er op..
Wat bedoel je met problemen zadelbuis te breed of te smal ?
Mijn framebuis is veel te ruim. Ik denk ongeveer 30mm diameter terwijl de zadelbuis maar 27.2 is. Ik krijg hem niet goed geklemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dewolff
Dat zou zeker niet moeten, ik zou even mailen naar service@comatebikes.com.
ook zeker even een paar foto's erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecharm
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 30-06-2024
Wij hebben helaas een mindere ervaring met comate. Eigenaar spreekt vrijwel alleen chinees (engels is vrij minimaal). Er gaat van alles mis met DHL en PostNL qua levering. Meerdere keren gevraagd of er een (nederlandse) collega van hen contact met ons wilde opnemen, maar niet gebeurd helaas.

Ook niet gecommuniceerd dat accesoires apart zouden komen. Heb teruggeven dat ze dit in het vervolg beter kunnen vermelden.
Verder heeft hij de accesoires verkeerd verzonden. Hij heeft het verzonden als "brievenbuspakketje" en hierdoor heeft het meerdere dagen vertraging opgelopen (en tot op heden nog niks ontvangen). Dit hebben we geprobeerd uit te leggen dat de fout hierin bij comate ligt, maar door taalbarriere lastig uit te leggen dat je een doos van 50 bij 50 cm niet kan frankeren als 'brievenbuspakketje'.

We zitten eigenlijk te twijfelen om bestelling terug te sturen en ergens anders een ebike te kopen..
Ik denk eigenlijk dat ze de drukte niet aankunnen, maar dat blijft gissen...

[ Voor 25% gewijzigd door bluecharm op 08-06-2024 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-07 11:43
bluecharm schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:08:
Wij hebben helaas een mindere ervaring met comate. Eigenaar spreekt vrijwel alleen chinees (engels is vrij minimaal). Er gaat van alles mis met DHL en PostNL qua levering. Meerdere keren gevraagd of er een (nederlandse) collega van hen contact met ons wilde opnemen, maar niet gebeurd helaas.

Ook niet gecommuniceerd dat accesoires apart zouden komen. Heb teruggeven dat ze dit in het vervolg beter kunnen vermelden.
Verder heeft hij de accesoires verkeerd verzonden. Hij heeft het verzonden als "brievenbuspakketje" en hierdoor heeft het meerdere dagen vertraging opgelopen (en tot op heden nog niks ontvangen). Dit hebben we geprobeerd uit te leggen dat de fout hierin bij comate ligt, maar door taalbarriere lastig uit te leggen dat je een doos van 50 bij 50 cm niet kan frankeren als 'brievenbuspakketje'.

We zitten eigenlijk te twijfelen om bestelling terug te sturen en ergens anders een ebike te kopen..
Voor mij een soortgelijke ervaring. Ik heb geprobeerd tijdens de indiegogo campagne een proefrit te maken en tot twee keer toe hield het contact plots op. Vandaar dat ik dit topic ben gaan volgen aangezien ik benieuwd was of het geen scam was, dit bleek achteraf dus niet het geval. Op communicatief vlak is er echter dus nog steeds ruimte voor verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
bluecharm schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:08:

Ik heb een Elite en moet zeggen dat tot nu toe de communicatie met Comate heel prettig en vlot is geweest. Er was een issue met de fiets. Dat is netjes en snel opgelost, ik heb een nieuwe gekregen. De oude is opgehaald door Adam van Comate. Adam is (denk ik) chinees en spreekt prima Engels. Wat dat betreft was de communicatie dus ook goed. Helaas is met de vervangende fiets ook iets mis, dat is dan wel weer jammer. Kwaliteitscontrole zou wel beter kunnen naar mijn idee. Even afwachten hoe men daarmee omgaat. Het zijn de problemen van een startend bedrijf wellicht. Vervelend maar niet heel erg vind ik, als men het maar netjes oplost. Ik hou jullie hier op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecharm
mcgaag schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:45:
[...]

Ik heb een Elite en moet zeggen dat tot nu toe de communicatie met Comate heel prettig en vlot is geweest. Er was een issue met de fiets. Dat is netjes en snel opgelost, ik heb een nieuwe gekregen. De oude is opgehaald door Adam van Comate. Adam is (denk ik) chinees en spreekt prima Engels. Wat dat betreft was de communicatie dus ook goed. Helaas is met de vervangende fiets ook iets mis, dat is dan wel weer jammer. Kwaliteitscontrole zou wel beter kunnen naar mijn idee. Even afwachten hoe men daarmee omgaat. Het zijn de problemen van een startend bedrijf wellicht. Vervelend maar niet heel erg vind ik, als men het maar netjes oplost. Ik hou jullie hier op de hoogte.
Ah oke, fijn dat het bij jou wel snel opgepakt is! Dat betekent dat hij het de laatste dagen waarschijnlijk gewoon druk heeft gehad.

En wat waren eigenlijk de defecten aan jouw fiets (en de vervangende fiets)? Zal de mijne nog even goed inspecteren dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
bluecharm schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Ah oke, fijn dat het bij jou wel snel opgepakt is! Dat betekent dat hij het de laatste dagen waarschijnlijk gewoon druk heeft gehad.

En wat waren eigenlijk de defecten aan jouw fiets (en de vervangende fiets)? Zal de mijne nog even goed inspecteren dan..
Er zat een scheurtje in het frame net onder de klembout van het zadel. De fiets is omgeruild en nu bij de tweede fiets lijkt de framebuis veel te ruim voor de zadelbuis. Daarover heb ik gemail maar nog geen reactie. De hoop ik vandaag of morgen te krijgen. Ik neem aan dat de fiets weer wordt omgeruild want ik zie niet hoe dit anders kan worden opgelost.

Men onderzoekt nog waarom er een scheurtje in het frame zat en houdt mij op de hoogte van de uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcgaag
  • Niet online
Dit is de eerste fiets met scheurtje. Netjes vervangen door Comate.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRxIQCetZjEfzXI3TgkxDCeU2ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zc7jwJoB6crrdoRWyGZ91c3r.jpg?f=fotoalbum_large

Zie het filmpje van mijn vervangende fiets.
Is mijn idee dat de speling tussen zadelpen en framebuis teveel is onterecht? Als de klembout is aangedraaid zodat het zadel vast zit raken de uiteinden elkaar. Dan kan toch niet helemaal de bedoeling zijn lijkt mij?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmtTTKXw6i0Ut8KsSVuWvY58g_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3ya2S9LyCaSWrIHQOPb6KSb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik stuur de fiets retour misschien. Denk er nog even over na. Mijn eerste fiets had een CDX upgrade. Die zit niet op de vervangende fiets. Dat wordt afgedaan met dat een CDX riem niet leverbaar is op de Elite. Ja maar... die had ik wel en nu niet meer? De eerste fiets is onder garantie vervangen maar heb nu dus gewoon pech? Jammer, het is echt een mooie fiets. Helaas is de kwaliteitscontrole niet helemaal zoals het hoort. het begon goed. Ik ga nog even klagen over die CDX riem.

[ Voor 3% gewijzigd door mcgaag op 10-06-2024 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecharm
Zo jeetje, dat is wel (te) veel speling bij de zadelpen inderdaad. Dat is met onze CT/CC cruisers absoluut niet het geval. Vind het wel bijzonder dat jouw vervangende fiets een duidelijk zichtbaar probleem heeft en dat hier toch over heen gekeken is.

David (van Bright) geeft aan dat het niet uitmaakt of je CDX of CDN hebt, maar ik snap dat je toch je bedenkingen hebt hoor. Zeker omdat je het eerst wel had.

Onze accessoires zijn ondertussen vandaag geleverd met postNL en we hebben een (nette) uitgebreide mail gekregen van Adam vanmorgen. So far so good dus...
Hopelijk kunnen we morgen ons eerste rondje gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewolff
@bluecharm @mcgaag

Ik heb inderdaad nu ook niet echt een goede ervaring bij mij was ook het pakketje aangemeld als brievenbus pakket. En daardoor had ik ook veel vertraging. Het slot wat ik erbij besteld heb past niet alles geprobeerd en ik had al het idee dat de twee schroefgaten in het frame net ff iets te ver uit elkaar liggen.
Ik krijg de 6950M die ik bij comate had besteld niet gemonteerd. Deze zou overal op moet passen of ik nog eens zou willen kijken ... Wil deze dus graag terug sturen maar daar doen ze moeilijk over. Ik heb al een slot dat speciaal voor bredere frames is gemonteerd nu.

Omdat er geen zadelbuis bout bij mijn fiets zat heb ik er een gevonden die m6* 16 is en volgens comate service zou moeten passen. Echter krijg ik hem niet strak genoeg aangedraaid (komt dat door het frame ?) en nu is de bout dus dol...
Toch maar even naar de fietsenmaker in de buurt of zij deze dolgedraaide bout netjes kunnen verwijderen zonder het schroefdraad te beschadigen..

trouwens bij het fietsen in Pas1 maakt die best wel wat geluid, In Pas 2 minder hoort dat ? is dat nieuwigheid herkent iemand dit ?

Al met al wat een gedoe weer toch jammer.

Gr, Rick Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WUjJ7c85MQZy3Ej3840b-kSZz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYGNutJWHnfJwm3vY3hL69tT.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste