Ik heb er ook een, als reservefiets. Best een goed product, de Indiegogo prijs was natuurlijk erg scherp.
Het geheel is inderdaad niet zwaar, wat de fiets makkelijk te hanteren maakt.
Voorspatbord is gewoon goed bij mij, kan mij wel voorstellen dat het een kwetsbaar punt is bij de verzending. Waar overigens wel een hoop verpakking bij komt kijken.
Onderdelen zoals remmen, verlichting, banden, verende voorvork, bagagedrager, standaard, stuur en wielen zijn echt prima, voelen robuust aan, goed gekozen en zijn goed gemonteerd. Remmen zijn heerlijk te doseren van noodstop tot subtiele vertraging.
Ik ben zeer te spreken over het Mivice systeem i.c.m. de Gates riem. Ben een middenmotor met ketting en versnelling gewend, maar de Comate voelt een stuk soepeler.
Zonder ondersteuning is het verzet op lage snelheden een beetje zwaar, maar je merkt dat er weinig energie verloren gaat in de overbrenging.
Met motor aan zoeft het echt heerlijk, de ondersteuning voelt heel natuurlijk, langzaam fietsen gaat ook.
Hoop wel dat de accu en motor t.z.t. (indien nodig) goed gereviseerd kunnen worden.
Weinig complexiteit, dus onderhoudsvriendelijk en verder weinig wat kapot kan.
Schermpje en kabels zitten netjes weggewerkt. Gereedschap meegeleverd, heel compleet.
Het frame had voor mij wellicht een maatje groter gekund (1m94). Maar het gaat net, met het zadel tegen z'n max. Zithouding is inderdaad erg comfortabel en goed rechtop, dus die belofte wordt zeker waargemaakt. Lassen zijn onzichtbaar (of andere techniek), afwerking lijkt goed.
Punt van aandacht voor het frame lijkt inderdaad een knelpuntje waardoor de verf afkrast bij het verwijderen van de accu. Tevens was een schroefgaatje (van de 4) van het boodschappenmandje niet goed. Valt mee te leven.
De zadelklem vind ik een beetje dubieus. Geen verstand van, en is meegeverft, dus kan niet vaststellen hoe het precies werkt en of het een standaardonderdeel betreft. Maar het lijkt uit één stuk metaal te bestaan, met een flinke uitsparing, wat met een enkele schroef bijna als het ware om de zadelpen heen vouwt. Geen losse ring en dichte buis zoals bij andere fietsen. Het voelt i.i.g. niet als iets wat je vaak kunt verstellen. Hoop wel dat het veilig is. Iemand uitgezocht hoe dit zit, of met hetzelfde gevoel? Of praat ik onzin?
This can no longer be ignored.