Comate CT Elite & CT Cruiser

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

• r13nk
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik ben ook op zoek naar het serienummer. Aan de onderkant van de fiets onder de trapas vind ik wel een code/ nummer beginnend met CX, maar of dit het serienummer is weet ik niet. Iemand anders die dit kan bevestigen?
mokkalokka schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:44:
Ik heb een Abus 4650 XL ring slot net erop gezet (die past ook). Nu wil ik mijn fiets verzekeren maar waar kan ik het serienummer vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammo Tenways
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:12
Heb ook even geïnformeerd. Dit was het antwoord.
The bike number is a 15 digit number, different with the bottom bracket number. We will provide the bike number next week.
Het 'bike number' is het nummer dat je nodig zou hebben voor verzekering.

[ Voor 16% gewijzigd door Tammo Tenways op 23-09-2023 18:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:42
Voor de tweakers onder ons. Hierbij een handleiding van het display: http://www.king-meter.com...0210323_1620864326127.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door Morpheusk op 23-09-2023 19:08 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-05 17:34
Waar hebben jullie de ringslot gekocht? Ik heb ze bij Amazon besteld maar daar zijn geen onderdelen bij aanwezig om ze te monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammo Tenways
Schroefjes zitten er inderdaad niet bij. Je hebt M5 schroeven nodig. Kun je bij elke fietsenmaker wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airman
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 02-12-2024
Mag ik vragen bij welke verzekeringsmaatschappij je zit? , die van mij komt het dubbele bedrag. Heeft wellicht met de postcode te maken.
pino88 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:41:
Hier kwamen ze gisteren rond 9 uur 's avonds aan, ruim 3 uur later dan afgesproken. En 5 minuten voor levering een belletje dat ze iets later waren. :') Ik heb er zelf niet achteraan gebeld dus was al blij dat ze nog kwamen. Overigens zeer vriendelijke mensen.

Helaas heeft het voorspatbord de trip over de oceaan niet overleefd, helemaal krom getrokken en onbruikbaar, ze sturen een nieuwe op. Balen maar ja, wat doe je er aan... Ik laat hem voor nu nog maar even in de verpakking staan, anders moet straks het voorwiel er weer af.

Ik heb zelf de Abus 4750x besteld (€37,50), ik zag zo snel het verschil niet met de 4650x behalve dat er sowieso 2 plaatjes worden bijgeleverd om over het bevestigingsgedeelte te plaatsen, dat ziet er wat netter uit.
Maar dat zal toch ook wel bij de 4650 zitten.
Verder een vrij dun kettingslot van Abus voor die ene keer dat hij bij de supermarkt in het dorp komt te staan, zodat ze de fiets in ieder geval niet zomaar optillen en meenemen, ik ga niet met een zwaar kettingslot lopen zeulen, het houdt een keer op, en anders wordt het gewoon werk voor de verzekering. €105 euro voor 3 jaar, dus goed te doen.
Ik moet alleen nog een factuur krijgen van Comate voor de verzekering, die zou eigenlijk bij de levering moeten zitten, die mailen ze als het goed is nog na.

Nu maar hopen dat het spatbord snel komt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.dV
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb een AXA imenso large gekocht waar je een ketting in kunt klikken. Alleen nog niet gemonteerd omdat deze beschadigd bij mij aankwam.
Reckoner schreef op zondag 24 september 2023 @ 06:51:
Waar hebben jullie de ringslot gekocht? Ik heb ze bij Amazon besteld maar daar zijn geen onderdelen bij aanwezig om ze te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:51

ewf

Ik zou een los kettingslot nemen, als iemand nu het slot open krijgt is ook de ketting los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino88
  • Laatst online: 07-05 16:44
airman schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:39:
Mag ik vragen bij welke verzekeringsmaatschappij je zit? , die van mij komt het dubbele bedrag. Heeft wellicht met de postcode te maken.

[...]
Kortlopende verzekering van Allianz, ik had er al wel 15 euro cashback afgehaald die je bij bijvoorbeeld Scoupy krijgt. Op de Veluwe, dus dat zal inderdaad wel schelen vergeleken met een stad als Amsterdam ofzo. 7 Euro extra als ik schade erbij wil verzekeren.
Maar goed, ik heb eerst nog het framenummer nodig. Ik gok dat we stickertjes ofzo nagestuurd krijgen want een framenummer dat alleen op papier staat, slaat natuurlijk nergens op. :D
Reckoner schreef op zondag 24 september 2023 @ 06:51:
Op rat-bikes.com, hier zaten er wel 2 boutjes bij. De 3750x, misschien dat deze net wat breder is dan de 3650x?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8CPb3O6U2DICt7TDWPl9O5ecRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKshfrnnzr4oTGyFRzJlbiUl.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb mijn fiets toch maar in elkaar gezet, het vervangende spatbord komt pas ergens in oktober.
Ik voelde mij wel een beetje dom dat ik pas na een kwartier in de gaten had hoe die "handige" pin van Suntour werkte. Toch wat beter naar de plaatjes kijken de volgende keer...

Geweldig weer vandaag, dus zo maar even een testritje maken.

[ Voor 10% gewijzigd door pino88 op 24-09-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

pino88 schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:14:
[...]

Ik heb mijn fiets toch maar in elkaar gezet, het vervangende spatbord komt pas ergens in oktober.
Ik voelde mij wel een beetje dom dat ik pas na een kwartier in de gaten had hoe die "handige" pin van Suntour werkte. Toch wat beter naar de plaatjes kijken de volgende keer...
Ik had hetzelfde met die pin, het is heel simpel inderdaad als je het door hebt !

Bij mij is het voor spatbord krom geleverd en de stekker van de oplader is krom. Moet zeggen dat die oplader überhaupt een beetje goedkoop aanvoelt (dunne en lichte kabeltjes).

Qua rijden, wat heerlijk! Ik heb ook de verende zadelpen en je zweeft echt over de weg. Over het algemeen is standje 1 al meer dan voldoende, met standje 2 kwam ik lachend rond de 30km/u en een stijl viaduct op (waarbij ik bij VanMoof de turbo knop gebruikte) doe je echt lachend ook op stand 2.

Lijkt alsof het allemaal nog niet gelimiteerd is op 25. Maar heel veel harder dan 30 fietst niet echt relaxed, een extra versnelling was dan wel chill geweest.

Al met al erg tevreden, ben benieuwd straks ook naar de app, navigatie via het schermpje zou ook wel echt handig zijn!

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:18
Ik had bij levering nagevraagd over de app.
Het gaat nog even duren voordat die er is, maar ze gaan ons nog wel informeren hoe je met een alternatieve app kan navigeren.
YKW schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:06:
[...]

Ik had hetzelfde met die pin, het is heel simpel inderdaad als je het door hebt !

Bij mij is het voor spatbord krom geleverd en de stekker van de oplader is krom. Moet zeggen dat die oplader überhaupt een beetje goedkoop aanvoelt (dunne en lichte kabeltjes).

Qua rijden, wat heerlijk! Ik heb ook de verende zadelpen en je zweeft echt over de weg. Over het algemeen is standje 1 al meer dan voldoende, met standje 2 kwam ik lachend rond de 30km/u en een stijl viaduct op (waarbij ik bij VanMoof de turbo knop gebruikte) doe je echt lachend ook op stand 2.

Lijkt alsof het allemaal nog niet gelimiteerd is op 25. Maar heel veel harder dan 30 fietst niet echt relaxed, een extra versnelling was dan wel chill geweest.

Al met al erg tevreden, ben benieuwd straks ook naar de app, navigatie via het schermpje zou ook wel echt handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino88
Ze komen dus wel echt met een navigatie-app? Heb er wel foto's van gezien maar verder nergens in tekst terug kunnen vinden. Pijltje omhoog en aan/uit-knop brengt je wel in het navigatiescherm.

Ik heb ook de eerste km's gemaakt, wat een heerlijk fietsje. Stuurt lekker scherp, remt goed. Ik was een beetje bang dat ik niet kon wennen aan de enkele versnelling maar de tandwielverhoudingen zijn perfect. Ook even de snelheid via het menu omhoog gezet en dan brengt hij je inderdaad naar 32km/u. Hier verder geen rammeltjes, ook niet op het stukje onverharde weg wat ik gereden heb. Ook nog een stukje zonder ondersteuning gereden en dat is echt goed te doen, dus een lege accu is geen drama. Ik twijfelde nog even of het zadel niet te dun was voor mij, maar die zit heerlijk.

Alleen maar plusjes tot nu toe.

Hier ga ik wel plezier aan beleven!

Klopt het trouwens dat wheel size op 700cc hoort te staan en niet op 28 inch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
Reckoner schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:17:
Ik heb nog maar een kort ritje gemaakt en merkte ook wel dat het voorspatbord flink klappert ja.
Donderdag was de fiets afgeleverd en melding gemaakt van het klapperen en de houder van de voorlamp was niet helemaal goed. Gisteren stonden ze weer voor de de deur en heeft Adam van Comate naar het probleem gekeken.

Uiteindelijk bleek dat bovenkant van het spatbord tegen de onderkant van de vork aan het klapperen was. Mogelijk heeft dit met wat tolerantie issues te maken, wat wellicht net buiten de specs valt, daarom zal waarschijnlijk niet iedere Elite er last van hebben. De cruiser heeft hier sowieso geen last van, omdat deze meer speling heeft tussen de voorvork en het spatbord. Ze gaan kijken hoe dit te gaan oplossen.

Houder van het lampje wordt nog nagestuurd, ze hadden een nieuwe voorlamp meegenomen i.p.v. de houder.
Al met al erg netjes dat ze 2 dagen later alweer op de stoep stonden. d:)b Nu de oplossing nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurits2023
  • Laatst online: 10-04 15:03
Eindelijk vanmiddag om 12:30 mijn fiets door Adam geleverd. Wat een plaatje van een fiets! Net een paar ritjes gemaakt, hier gaan we echt heel veel plezier aan beleven.

Het voorspatbord klappert een klein beetje bij mij, alleen als je over klinkertjes rijdt. Moet het nog wel even goed beluisteren en bekijken.

Heb een Abus ringslot erbij 4650 X en een kettingslot van Abus Iven 8210, morgen nog even boutjes kopen en da monteren.

Daarnaast nog geen tijd gehad om de meeverende zadelstang te monteren, morgen lekker vrij dus tijd genoeg om er mee aan de slag te gaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCqK9EgLX2TyI46wieNVggrg11c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcTq0uwXa3sQTNP6ffqAodjf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0tRhj9AY-Zie6_Zmd_NsiSsI5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1KmjE21B2vOLxMfsi4gsUgrh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

Al iemand een leuk plekje ontdekt voor een Airtag??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

ewf schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:24:
Al iemand een leuk plekje ontdekt voor een Airtag??
Ik heb de Airbell gekocht, werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Iemand trouwens al ontdekt hoe je de trip afstand kan resetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf

ewf

Nou de eerste 50Km gereden op mijn cruiser.

Daar word ik heel blij van!!

Hier hoeft eigenlijk geen snelheidsbeperking op, de cadans is bij 30kmh te hoog om lekker mee door te fietsen.
Merk nu al dat ik vaker op de fiets zit dan in de auto.

(de aankoop was een blinde gok die heel goed uitpakt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurits2023
Vandaag het slot de Abus 4650 XL erop gezet, je kan de schroefjes gebruiken van de bidonhouder.
Past perfect!

Ik heb ook vandaag de verende zadelpen erop gemonteerd, wat rijdt dat lekker zeg, dacht dat het niet zoveel zou uitmaken, maar je zweeft echt over de weg!

Het spatbord klapperde bij mij ook een beetje als ik over klinkertjes heen reed, ik heb hem ietsje naar beneden afgesteld en net een testritje gedaan en geen last van gehad, moet wel zeggen dat het een fragiel spatbord is.

Beetje lopen spelen met het menu, en ook de fiets wat harder gezet, maar houd hem op 25 staan, je fiets heel makkelijk naar de 30 km per uur zonder het gevoel te hebben dat hij afremt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
YKW schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:43:
[...]
Ik heb de Airbell gekocht, werkt super!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-05 19:29

Roi

-

[ Voor 114% gewijzigd door Roi op 26-09-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 25-09-2023 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
Hier een link naar de handleiding.

Morpheusk in "Comate CT Elite & CT Cruiser"
YKW schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:44:
Iemand trouwens al ontdekt hoe je de trip afstand kan resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Daar staat het helaas niet in :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
Iemand al gelukt om de kleuren te wijzigen?
Met de genoemde toetscombi krijg ik de firmware versie te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurits2023
YKW schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:23:
[...]

Daar staat het helaas niet in :(
Down en Mode knop twee seconde ingedrukt houden. Dan wist hij volgens mij de trip afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkalokka
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
De fiets zelf rijd erg goed maar ik ben niet helemaal te spreken over de kwaliteit (jammer genoeg) bij mij klappert mijn spatbord ook, lak laat los op sommige plekken en bij mij zijn twee schroeven van het achter spatbord afgebroken waar de bagage drager moest komen te zitten. Hopelijk komen ze nog met een oplossing. Kan er nog wel op fietsen gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammo Tenways
[b]Down en Mode knop twee seconde ingedrukt houden. Dan wist hij volgens mij de trip afstand
Klopt zo staat het in het bijgeleverde boekje. Er staat ook iets over ‘trip time’ maar die kom ik in het menu niet tegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEXUcvB_KOuo412r32fTNr5tLZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRslk7OFCUP6VCcYYJjGg2fX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits2023
mokkalokka schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:08:
De fiets zelf rijd erg goed maar ik ben niet helemaal te spreken over de kwaliteit (jammer genoeg) bij mij klappert mijn spatbord ook, lak laat los op sommige plekken en bij mij zijn twee schroeven van het achter spatbord afgebroken waar de bagage drager moest komen te zitten. Hopelijk komen ze nog met een oplossing. Kan er nog wel op fietsen gelukkig.
Op de spatborden na heb ik dat gevoel niet, vind de fiets erg strak afgewerkt, geen lasnaden te ontdekken en de fiets voelt erg solide/stijf aan.

Hoop alleen voor je dat je geen maandagochtend exemplaar hebt ontvangen, maar ga er vanuit dat Comate dit netjes oplost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

tomhier schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:30:
Ik had bij levering nagevraagd over de app.
Het gaat nog even duren voordat die er is, maar ze gaan ons nog wel informeren hoe je met een alternatieve app kan navigeren.

[...]
Ik heb inmiddels 2 apps gevonden:

Naviehttps://apps.apple.com/us/app/navie/id1587699068 (link naar Appstore maar ook voor Google)

Tahunahttps://apps.apple.com/de/app/tahuna/id1078977308. App Store geeft alleen aan dat deze niet beschikbaar is in mijn regio (NL). Iemand een truc hier? Lijkt in de Duitse App Store te staan.

Met Navie kan ik connecten en ook de data uitlezen, ik heb alleen nog niet de navigatie instructies op het scherm gekregen, maar ga er morgen wel wat dieper in duiken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mokkalokka
YKW schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:25:
[...]

Naviehttps://apps.apple.com/us/app/navie/id1587699068 (link naar Appstore maar ook voor Google)

Tahunahttps://apps.apple.com/de/app/tahuna/id1078977308. App Store geeft alleen aan dat deze niet beschikbaar is in mijn regio (NL). Iemand een truc hier? Lijkt in de Duitse App Store te staan.

Met Navie kan ik connecten en ook de data uitlezen, ik heb alleen nog niet de navigatie instructies op het scherm gekregen, maar ga er morgen wel wat dieper in duiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXiQu_Ia9UiNJPBmZ4PP2quzRpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xU4ABPKvSYCAvOjvVcd6pMXJ.jpg?f=fotoalbum_large

Even geprobeerd met Navie app werkt dus :) je moet M knop en Up inhouden en dan navigatie starten in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

En op Android??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino88
YKW schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:25:
[...]

Ik heb Tahuna even in Android geprobeerd, maar daar moet je betalen om je fiets te connecten.
Navie ziet er sowieso beter en gebruiksvriendelijker uit.

• Morpheusk
pino88 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:56:
[...]

Ik heb Tahuna even in Android geprobeerd, maar daar moet je betalen om je fiets te connecten.
Navie ziet er sowieso beter en gebruiksvriendelijker uit.
Bij Navi kan je ook iets kopen voor de King-meter. Ik heb per ongeluk een trial geactiveerd.
Maar zonder deze trial leek ik ook te kunnen connecten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf

ewf

Iemand een idee waarom de remmen verkeerd om zitten??

Normaal zit de voorrem toch rechts en de achterrem links..... In ieder gevaal op alle gewone fietsen die hier gebruikt worden en mijn motorfiets.

Vreemd.

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-05 19:42
ewf schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:55:
Iemand een idee waarom de remmen verkeerd om zitten??

Normaal zit de voorrem toch rechts en de achterrem links..... In ieder gevaal op alle gewone fietsen die hier gebruikt worden en mijn motorfiets.

Vreemd.
Voor mij lijkt dit de juiste kant te zijn. Heb een normale stadsfiets, e-bike en racefiets en bij alledrie zit de achterrem rechts. En voor zover ik me kan herinneren bij mijn vorige fiets ook.

• Morpheusk
Je moet toch met 25 km/h en zeker als iets harder wilt nog al flink trappen. Iemand al nagedacht over de mogelijkheden van een andere tandwielverhouding. Ik verbaas mij echt over de huidige hoeveelheid power vanuit stilstand op L3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf

ewf

Eigenlijk is de verhouding zo dat je niet echt harder wilt dan zo'n 25 à 27 km/h omdat de cadans dan te hoog is.

Dus dit is eigenlijk een natuurlijke snelheidsbegrenzing... ;)

Met een groter verzet zou je zomaar over de 30 km/h heen gaan.

• Morpheusk
ewf schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:18:
Eigenlijk is de verhouding zo dat je niet echt harder wilt dan zo'n 25 à 27 km/h omdat de cadans dan te hoog is.

Dus dit is eigenlijk een natuurlijke snelheidsbegrenzing... ;)

Met een groter verzet zou je zomaar over de 30 km/h heen gaan.
Vraag mij af of de US versie dan een groter verzet heeft, want 32 is flink aanpoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BDVG
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-03 20:27
Op basis van de specs en alle positieve verhalen, heb ik ook een Comate besteld. Fijne klantenservice so far!

Ze hebben er nog een paar op voorraad in Nederland (in dit geval de Elite). Ben benieuwd!

• Maurits2023
BDVG schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:41:
Op basis van de specs en alle positieve verhalen, heb ik ook een Comate besteld. Fijne klantenservice so far!

Ze hebben er nog een paar op voorraad in Nederland (in dit geval de Elite). Ben benieuwd!
Ga je geen spijt van krijgen!!!

• ewf

ewf

Morpheusk schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:47:
[...]

Bij Navi kan je ook iets kopen voor de King-meter. Ik heb per ongeluk een trial geactiveerd.
Maar zonder deze trial leek ik ook te kunnen connecten.
Voor mensen op Android:

Telefoon connecten met BT, de fietsID is BRxxxx
Dan de applicatie installeren van https://navie.app

En connecten, zo gauw je een route hebt ingesteld zie je de aanwijzingen op je fietsschermpje.
Ook heb je een dashboard van je fiets op je telefoon.

Succes

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Morpheusk schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:15:
Je moet toch met 25 km/h en zeker als iets harder wilt nog al flink trappen. Iemand al nagedacht over de mogelijkheden van een andere tandwielverhouding. Ik verbaas mij echt over de huidige hoeveelheid power vanuit stilstand op L3.
Ik ben ook wel benieuwd, want ik vind zelfs bij 25km/u dat ik iets te snel moet trappen, maar dat is natuurlijk smaak. Iemand een idee hoe dat te doen?

En ook benieuwd: hoe ver komen jullie op een accu? Ik kwam op standje 2 rond de 60km

• Maurits2023
YKW schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:29:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd, want ik vind zelfs bij 25km/u dat ik iets te snel moet trappen, maar dat is natuurlijk smaak. Iemand een idee hoe dat te doen?

En ook benieuwd: hoe ver komen jullie op een accu? Ik kwam op standje 2 rond de 60km
Dat trappen vind ik wel meevallen op stand 1, stand 2 en 3 ervaar ik wel dat je minder makkelijk kan meetrappen. Nu weet ik ook dat ze dit via de firmware kunnen instellen, dus wellicht met een update in de toekomst kunnen ze dit verhelpen/verbeteren.

Qua bereik, daar heb ik al eerder op gereageerd, doe bij ieder merk wat ze beloven, door de helft dan kom je aardig uit. Dus dat is voor mij geen verrassing.

Maar ik vind de fiets wel erg lekker fietsen, en geen rammeltje te horen

• Maurits2023
Ik heb net gesproken met de ANWB voor een fietsverzekering, nu loop ik tegen het volgende aan.

Op de factuur staat de prijs van Indiegogo, voor de Elite 1390 EURO, nu kan je de fiets alleen voor die waarde verzekeren. Maar de vervangingswaarde is straks (minimaal) 2190 EURO.

Ik heb net aan Comate gevraagd of ze geen factuur kunnen opstellen van 2190 EURO minus 800 EURO en nog mijn upgrade van de Gatesbelt + bagagedrager er bij zetten, dan kan je dit namelijk allemaal meeverzekeren.

Of zijn er verzekeringsmaatschappijen die dit anders oppakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
Maurits2023 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:09:
Ik heb net gesproken met de ANWB voor een fietsverzekering, nu loop ik tegen het volgende aan.

Op de factuur staat de prijs van Indiegogo, voor de Elite 1390 EURO, nu kan je de fiets alleen voor die waarde verzekeren. Maar de vervangingswaarde is straks (minimaal) 2190 EURO.

Ik heb net aan Comate gevraagd of ze geen factuur kunnen opstellen van 2190 EURO minus 800 EURO en nog mijn upgrade van de Gatesbelt + bagagedrager er bij zetten, dan kan je dit namelijk allemaal meeverzekeren.

Of zijn er verzekeringsmaatschappijen die dit anders oppakken?
Bij Univé mag je de vervangingswaarde opgeven.

• ewf

ewf

Morpheusk schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:20:
[...]

Bij Univé mag je de vervangingswaarde opgeven.
Gewoon even een mailtje naar service@comatebikes.com en ze sturen je een bruto/netto factuur met framenummer.

Succes

• Maurits2023
ewf schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:00:
[...]

Gewoon even een mailtje naar service@comatebikes.com en ze sturen je een bruto/netto factuur met framenummer.

Succes
Ze sturen inderdaad een aangepaste factuur

• ewf

ewf

Maurits2023 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:06:
[...]

Dat trappen vind ik wel meevallen op stand 1, stand 2 en 3 ervaar ik wel dat je minder makkelijk kan meetrappen. Nu weet ik ook dat ze dit via de firmware kunnen instellen, dus wellicht met een update in de toekomst kunnen ze dit verhelpen/verbeteren.

Qua bereik, daar heb ik al eerder op gereageerd, doe bij ieder merk wat ze beloven, door de helft dan kom je aardig uit. Dus dat is voor mij geen verrassing.

Maar ik vind de fiets wel erg lekker fietsen, en geen rammeltje te horen
Even bij de fietsenzaak gevraagd, een nieuw voorblad kost >€100 en een nieuwe belt is ook zoiets.

Dus eigenlijk niet te doen... :-(

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02:46
Leuk dat de fietsen geleverd zijn! Allemaal veel plezier ermee!
Ik heb er destijds ook nog even naar gekeken. Uiteindelijk geen besteld omdat ik toch voor een iets sportiever model wilde gaan (voorover-zit). Overigens vanwege budget nog niets gevonden.

De fietsen zien er op de foto's goed uit en over een boel lijkt te zijn nagedacht.
Vraag me wel af wat nu de ondersteuningsstanden zijn (qua %). Ze gingen dat toen aanpassen hoorde ik.

Wat betreft het verzet: je kunt met een Gates tool uitrekenen welke verhouding je wenst. Even van uitgaande dat er nu 22T op is gemonteerd (weet ik dus niet) dan zou je het achtertandwiel kunnen vervangen naar bijv. 21T. Dat scheelt ietsje bij snelheden boven de 20 km/u. Wellicht kun je dan de belt nog op spanning krijgen (met 20T niet meer). Zo niet dan moet je er een andere maat aanschaffen en dat is uiteraard prijzig. Kleiner achtertandwiel is groter verzet.

Nog een beetje een moralistische opmerking: grappig dat de snelheid dus op de VS-stand kan worden ingesteld. Eerlijk gezegd zou ik dat dan ook proberen maar of ik die stand altijd in zou stellen, denk het niet. Naast verzekeringstechnische kwesties en mogelijke boetes is het vooral het gegeven dat alles eerder slijt een onderbelicht punt.
De MIVICE motor (is eigenlijk niet gemaakt voor 32 km/u, zeker niet als het wat omhoog gaat dan loopt ie tegen de max. aan), de aandrijving maar vooral de accu gaat fors (tot jaren) minder lang mee als je vaak hard fietst omdat je maximale stress op de cellen uitoefent.
Dus niet alleen neemt de range toe bij langzamer fietsen in lagere ondersteuningsstanden, ook de levensduur van de (elektrische) onderdelen.

[ Voor 4% gewijzigd door neb0 op 29-09-2023 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomhier
Net een rondje van een half uur gedaan op m'n Cruiser met Suntour vork en verend zadelpen.
De zit is comfortabel en je merkt aan de cadans dat de fiets is gebouwd voor zo'n 25km/u op PAS2, +/- 4 km/u voor een PAS niveau lager of hoger.

Heb ook even de limiet op 30km/u gezet en op PAS3 gereden, maar qua cadans blijft zo'n 27km/u toch wel het lekkerst trappen.

Het ook even Navie geprobeerd op m'n Android toestel.
Het duurde even voordat ik verbinding had, ik had de instructies van @ewf gevolgd, maar toen wilde hij niet verbinden.
Wat wel werkte was: fiets aan, bluetooth aan en met de Navie-app verbinding maken, dus niet eerst met je telefoon verbinden.

Ook een route aangezet, maar kreeg geen turn-based-nav op m'n fiets te zien.
Toevallig kwam ik er achter dat je met 2 seconden 'MODE'+'UP' kan schakelen naar turn-based-nav op je fiets-scherm. Daarna 2 seconden op 'MODE' brengt je terug naar het normale scherm. (Had de post van @mokkalokka niet gezien).

Overigens kwam bij mij de accu los tijdens de rit, hoewel hij wel goed was vastgezet.
Jammer is ook dat je erg voorzichtig moet zijn met de accu erin en eruit doen, want ik zie al een klein beetje lakschade.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• angusrs
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 02-05 23:43
Hallo!

Nieuwe lid hier, maar al een tijdje deze group aan t volgen.

Ik las veel klachten over de spatborden. Ik vond ze ook ruk, zeker voor Amsterdam; rammeltjes inderdaad, een bevestiging systeem dat vraagt om problemen, en gewoon een breuk aan het ontwerp.

Dus ik dacht even paar foto's te delen van mijn recente spatborden "upgrade". Een set van Cortina zwarte stale spatborden van ±58 mm breed met wat "normale" lengte, en stevig set stangen.

Met hulp van de fietsmaker om de hoek, ook de achterlicht kabel laten doortrekken en bevestigen met old-school rvs strips. Was wel even een gepiel.

Maar aan het eind, wat een wereld van verschil! Rijdt zo veel stiller, voelt een stuk solider aan, en ziet ook een stuk beter uit, als je mij vraagt. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ie4mJEgtMjoI0rK5u8DBhBBHmmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCVNxehMbMxQQiiyoa7ttzxY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDJfyLuixB5c2J4oUUlc-IYLukg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZWXPy3EaXH6JkWHLxn244ND.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyWKCRktYtUuZUmfUoz_fxd53g4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xm7zKOEvZcVUyobuNGK9e3nY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
@angusrs Adam van Comate is hier langs geweest en opperde ook al dat misschien de spatborden voor aluminium/staal te vervangen. Maar ze gaan nog bekijken hoe ze dit gaan oplossen.

Bij mij rammelt alleen het voorspatbord, dus die vervangen zou voldoende moeten zijn en is een stuk minder werk. Het voorspatbord klappert met de bovenkant tegen de voorvork aan. Dit is niet bij alle fietsen het geval en heeft mogelijk met toleranties te maken die wat afwijken.

En jij hebt ook andere banden? Mijn bel belt automatisch ook bij oneffenheden in de weg. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Morpheusk op 03-10-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo Tenways
Ik heb ook een rammel in het voorspatbord. De Tenways van mijn vrouw heeft ook plastic exemplaren, maar die hoor je niet. Hoop dat er een oplossing komt, want het irriteert wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angusrs
Morpheusk schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:15:
@angusrs Adam van Comate is hier langs geweest en opperde ook al dat misschien de spatborden voor aluminium/staal te vervangen. Maar ze gaan nog bekijken hoe ze dit gaan oplossen.

Bij mij rammelt alleen het voorspatbord, dus die vervangen zou voldoende moeten zijn en is een stuk minder werk. Het voorspatbord klappert met de bovenkant tegen de voorvork aan. Dit is niet bij alle fietsen het geval en heeft mogelijk met toleranties te maken die wat afwijken.

En jij hebt ook andere banden? Mijn bel belt automatisch ook bij oneffenheden in de weg. :)
Ik vind dat een spatbord hoort niet te rammelen of klapperen, zeker niet op een nieuwe fiets. Met deze SKS spatborden is het combinatie van TE flexibele plastic constructie samen met niet al te solide bevestiging systeem. Dus, een geval van verkeerde keus lijkt me.

Dit allemaal heb ik ook gedeeld met Adam waar ik regelmatig contact mee heb. Hij heeft ook deze foto's gezien en vind het ook een stuk eleganter oplossing. Dus wie weet, komt een verbetering in de toekomst.

Ik heb idd vervangen naar mijn favoriete band, Conti Contact urban, wat ook een stuk lichter is met meer andere voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhier
Op een paar punten vind ik de afwerking wat matig. Ook beschadigd de lak snel bij het uithalen van de batterij.
Wat vinden jullie van de afwerking van je fiets? Of is mijn fiets een uitzondering?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDJ-bcb9Kh8jSahAX4lx5imPSrE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/on4tZMUwVzVWbEINvPSdeyvb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfbLC9NjYStoRWGsHEKriunjPik=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qVYsLjj19dqe726lCmIeZq8i.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5ZfdOQS3ZK_2dOc4fhXk8bn6aU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dt13CcxuQij20Zk99L4E3OI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
tomhier schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:18:
Op een paar punten vind ik de afwerking wat matig. Ook beschadigd de lak snel bij het uithalen van de batterij.
Wat vinden jullie van de afwerking van je fiets? Of is mijn fiets een uitzondering?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Zo extreem heb ik het niet. Heb wel 2 plekjes, 1 op de voorvork en 1 bij de zadelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airman
  • Laatst online: 02-12-2024
Ziet er inderdaad goed uit ! Heb je wellicht een link naar de gebruikte onderdelen ? En is een switch naar andere banden noodzakelijk om de Cortina spatborden te laten passen ?
angusrs schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:58:
Hallo!

Ik las veel klachten over de spatborden. Ik vond ze ook ruk, zeker voor Amsterdam; rammeltjes inderdaad, een bevestiging systeem dat vraagt om problemen, en gewoon een breuk aan het ontwerp.

Dus ik dacht even paar foto's te delen van mijn recente spatborden "upgrade". Een set van Cortina zwarte stale spatborden van ±58 mm breed met wat "normale" lengte, en stevig set stangen.

Met hulp van de fietsmaker om de hoek, ook de achterlicht kabel laten doortrekken en bevestigen met old-school rvs strips. Was wel even een gepiel.

Maar aan het eind, wat een wereld van verschil! Rijdt zo veel stiller, voelt een stuk solider aan, en ziet ook een stuk beter uit, als je mij vraagt. ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angusrs
airman schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:52:
Ziet er inderdaad goed uit ! Heb je wellicht een link naar de gebruikte onderdelen ? En is een switch naar andere banden noodzakelijk om de Cortina spatborden te laten passen ?

[...]
@airman Ik wilde juist geen link plaatsen omdat er is zo veel keus en smaken (en prijsverschillen), en ik gaaf dit aan als een voorbeeld. Je moet wel zorgen dat ze tenminste 56mm breed zijn en voor 28" banden bestemd.
Maar als je toch wil weten, google voor Cortina Milo 28" mat zwart spatborden en kom je ze tegen. De stangen zijn universeel en heeft de fietswinkel voor geregeld.

Ik heb wel 6 stuks van "Cortina rvs strip voor lichtsnoer onder spatbord" besteld voor de achterlicht. Maar er zijn spatborden dat al een kabel gleuf hebben, dus dat hangt van af.

En is absolute niet noodzakelijk om de banden te wisselen — die passen ook onder. Dit was puur mijn keus.

[ Voor 18% gewijzigd door angusrs op 03-10-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDVG
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-03 20:27
angusrs schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:58:
Hallo!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat leuk en mooi! Ik was toevallig die dag bij dezelfde fijne fietsenmaker voor een andere oude fiets en zag deze fiets staan.

Is inderdaad nog een behoorlijk werkje geweest, vertelde hij. Hij was gelukkig positief te spreken over de prijs/kwaliteit en het algemene ‘repareergemak’ van de fiets - toch een heel fijn idee.

Mijn Comate komt na wat DHL vertraging vandaag binnen. Ik vermoed dat er dan ook een paar tweaks nodig zijn, dus dank voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angusrs
BDVG schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:56:
[...]

Wat leuk en mooi! Ik was toevallig die dag bij dezelfde fijne fietsenmaker voor een andere oude fiets en zag deze fiets staan.

Is inderdaad nog een behoorlijk werkje geweest, vertelde hij. Hij was gelukkig positief te spreken over de prijs/kwaliteit en het algemene ‘repareergemak’ van de fiets - toch een heel fijn idee.

Mijn Comate komt na wat DHL vertraging vandaag binnen. Ik vermoed dat er dan ook een paar tweaks nodig zijn, dus dank voor het delen!
@BDVG Ha! Dat is toevallig. Nog gefeliciteerd met je aankoop. Ik zou hetzelfde fijne fietsmaker voor gebruiken dan, ze hebben "behoorlijk" veel ervaring mee. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
Goed om van een professional te horen dat de fiets makkelijk repareerbaar is! Is ook een van de redenen waarom ik m gekocht heb.
BDVG schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:56:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
ewf schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:00:
[...]

Succes
Maurits2023 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:53:
[...]

Ze sturen inderdaad een aangepaste factuur
Hier ook een factuur gevraagd voor de vervangingswaarde met de accessoires erbij. Maar helaas alleen een factuur gekregen van de "value to reflect the total payment of your order"
Dus nog steeds indiegogoprijs maar dan wel met accessoires erbij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo Tenways
Bij mij precies andersom. Originele prijs en de korting staan erop, accessoires ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

Tammo Tenways schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:33:
Bij mij precies andersom. Originele prijs en de korting staan erop, accessoires ontbreken.
Bij mij ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkalokka
tomhier schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:18:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb hetzelfde ook op verschillende plekken laat de lak los en ook een klapperend spatbord (had dit al eerder geplaatst) Ze willen niet echt met een goede oplossing komen. Dus een beetje mixed feelings inmiddels. Echt jammer, beetje teleurstellend eigenlijk maar dat is denk ik het risico als je voor een start-up project kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.dV
Hallo allemaal,

Het is al een tijdje stil op het forum. Ik zie dat persoonlijk als positief, geen bericht is een goed bericht toch?
Toch ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de Comate nu de meesten van jullie deze nu ongeveer 3 weken in huis hebben.
Zelf ben ik echt super tevreden, de fiets rijdt heerlijk. Wel een lakpuntje hier en daar maar bij mij gelukkig minimaal. Hoe verloopt het met de afhandeling van de gebogen spatborden? Ben gewoon even benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ewf

ewf

Nou hier dan maar mijn bevindingen, eigenlijk heel simpel.

Prima fiets, degelijk en stevig en toch niet zwaar. Motor doet het goed en accu heeft voldoende capaciteit voor mijn gebruik, stedelijk niet meer dan 30 minuten of zo. Ik ben niet van die lange fietstochten, gaat er mij meer om minder de auto te nemen.

Fiets voldoet helemaal alleen een vervelend kraakje in mijn trapas maar daar service eens over contacten, kijken hoe goed die is.

Veel fiets voor het geld en een stuk beter dan andere fietsen waarop getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits2023
Ik ben zeer enthousiast (maar dat was ik al tijdens het proefrijden). Zeker voor de prijs die wij hebben betaald.

Ik gebruik de fiets puur voor in de stad. Fiets trekt snel op, stuurt fijn en ik heb na het afstellen van het voorspatbord geen last meer van het klapperend geluid.

Ik heb vernomen dat ze het willen oplossen met een soort zacht tape wat je er tussen kan plaatsen, zou dat wel een goedkope oplossing vinden. Het is achteraf jammer dat ze voor plastic spatborden hebben gekozen, metaal was namelijk net zo duur geweest.

Ik heb geen problemen met de lak. Maar je ziet wel op sommige plekken dat de lak kwetsbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frikandev
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-05 14:34
ewf schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:17:
Nou hier dan maar mijn bevindingen, eigenlijk heel simpel.

Prima fiets, degelijk en stevig en toch niet zwaar. Motor doet het goed en accu heeft voldoende capaciteit voor mijn gebruik, stedelijk niet meer dan 30 minuten of zo. Ik ben niet van die lange fietstochten, gaat er mij meer om minder de auto te nemen.

Fiets voldoet helemaal alleen een vervelend kraakje in mijn trapas maar daar service eens over contacten, kijken hoe goed die is.

Veel fiets voor het geld en een stuk beter dan andere fietsen waarop getest heb.
Dat kraakje in de trapas heb ik ook last van. Kan er in ieder geval geen regelmaat in vinden anders had ik het proberen op te nemen en vervolgens toesturen per e-mail. Ga vandaag of morgen hiervoor even de customer service berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ik heb er ook een, als reservefiets. Best een goed product, de Indiegogo prijs was natuurlijk erg scherp.

Het geheel is inderdaad niet zwaar, wat de fiets makkelijk te hanteren maakt.

Voorspatbord is gewoon goed bij mij, kan mij wel voorstellen dat het een kwetsbaar punt is bij de verzending. Waar overigens wel een hoop verpakking bij komt kijken.

Onderdelen zoals remmen, verlichting, banden, verende voorvork, bagagedrager, standaard, stuur en wielen zijn echt prima, voelen robuust aan, goed gekozen en zijn goed gemonteerd. Remmen zijn heerlijk te doseren van noodstop tot subtiele vertraging.

Ik ben zeer te spreken over het Mivice systeem i.c.m. de Gates riem. Ben een middenmotor met ketting en versnelling gewend, maar de Comate voelt een stuk soepeler.
Zonder ondersteuning is het verzet op lage snelheden een beetje zwaar, maar je merkt dat er weinig energie verloren gaat in de overbrenging.
Met motor aan zoeft het echt heerlijk, de ondersteuning voelt heel natuurlijk, langzaam fietsen gaat ook.
Hoop wel dat de accu en motor t.z.t. (indien nodig) goed gereviseerd kunnen worden.

Weinig complexiteit, dus onderhoudsvriendelijk en verder weinig wat kapot kan.

Schermpje en kabels zitten netjes weggewerkt. Gereedschap meegeleverd, heel compleet.

Het frame had voor mij wellicht een maatje groter gekund (1m94). Maar het gaat net, met het zadel tegen z'n max. Zithouding is inderdaad erg comfortabel en goed rechtop, dus die belofte wordt zeker waargemaakt. Lassen zijn onzichtbaar (of andere techniek), afwerking lijkt goed.

Punt van aandacht voor het frame lijkt inderdaad een knelpuntje waardoor de verf afkrast bij het verwijderen van de accu. Tevens was een schroefgaatje (van de 4) van het boodschappenmandje niet goed. Valt mee te leven.

De zadelklem vind ik een beetje dubieus. Geen verstand van, en is meegeverft, dus kan niet vaststellen hoe het precies werkt en of het een standaardonderdeel betreft. Maar het lijkt uit één stuk metaal te bestaan, met een flinke uitsparing, wat met een enkele schroef bijna als het ware om de zadelpen heen vouwt. Geen losse ring en dichte buis zoals bij andere fietsen. Het voelt i.i.g. niet als iets wat je vaak kunt verstellen. Hoop wel dat het veilig is. Iemand uitgezocht hoe dit zit, of met hetzelfde gevoel? Of praat ik onzin? :)

This can no longer be ignored.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
Ik had t inderdaad beter gevonden als het zadel met een snelspanner versteld had kunnen worden.
Erik Jan schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:55:
Ik heb er ook een, als reservefiets. Best een goed product, de Indiegogo prijs was natuurlijk erg scherp.

Het geheel is inderdaad niet zwaar, wat de fiets makkelijk te hanteren maakt.

Voorspatbord is gewoon goed bij mij, kan mij wel voorstellen dat het een kwetsbaar punt is bij de verzending. Waar overigens wel een hoop verpakking bij komt kijken.

Onderdelen zoals remmen, verlichting, banden, verende voorvork, bagagedrager, standaard, stuur en wielen zijn echt prima, voelen robuust aan, goed gekozen en zijn goed gemonteerd. Remmen zijn heerlijk te doseren van noodstop tot subtiele vertraging.

Ik ben zeer te spreken over het Mivice systeem i.c.m. de Gates riem. Ben een middenmotor met ketting en versnelling gewend, maar de Comate voelt een stuk soepeler.
Zonder ondersteuning is het verzet op lage snelheden een beetje zwaar, maar je merkt dat er weinig energie verloren gaat in de overbrenging.
Met motor aan zoeft het echt heerlijk, de ondersteuning voelt heel natuurlijk, langzaam fietsen gaat ook.
Hoop wel dat de accu en motor t.z.t. (indien nodig) goed gereviseerd kunnen worden.

Weinig complexiteit, dus onderhoudsvriendelijk en verder weinig wat kapot kan.

Schermpje en kabels zitten netjes weggewerkt. Gereedschap meegeleverd, heel compleet.

Het frame had voor mij wellicht een maatje groter gekund (1m94). Maar het gaat net, met het zadel tegen z'n max. Zithouding is inderdaad erg comfortabel en goed rechtop, dus die belofte wordt zeker waargemaakt. Lassen zijn onzichtbaar (of andere techniek), afwerking lijkt goed.

Punt van aandacht voor het frame lijkt inderdaad een knelpuntje waardoor de verf afkrast bij het verwijderen van de accu. Tevens was een schroefgaatje (van de 4) van het boodschappenmandje niet goed. Valt mee te leven.

De zadelklem vind ik een beetje dubieus. Geen verstand van, en is meegeverft, dus kan niet vaststellen hoe het precies werkt en of het een standaardonderdeel betreft. Maar het lijkt uit één stuk metaal te bestaan, met een flinke uitsparing, wat met een enkele schroef bijna als het ware om de zadelpen heen vouwt. Geen losse ring en dichte buis zoals bij andere fietsen. Het voelt i.i.g. niet als iets wat je vaak kunt verstellen. Hoop wel dat het veilig is. Iemand uitgezocht hoe dit zit, of met hetzelfde gevoel? Of praat ik onzin? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandev
Nu zo’n 3 weken in het bezit van de CT cruiser. Alleen de motor maakt bijna continue een soort zoem/hoog geluid. Klantenservice gaf in eerste instantie aan dat het een normaal gebruiksgebied is en van de motor af komt. Hebben meerdere hier last van of is de motor bij jullie volledig geluidsloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

Bij mijn cruiser hoor je de motor wel bij lage snelheden, het normale elektrische zachte gier geluid, bij hogere snelheden geeft de rijwind meer herrie....
Helemaal stil is hij zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.dV
ewf schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:57:
Bij mijn cruiser hoor je de motor wel bij lage snelheden, het normale elektrische zachte gier geluid, bij hogere snelheden geeft de rijwind meer herrie....
Helemaal stil is hij zeker niet.
Bij mij hetzelfde. Geheel geluidsloos is het niet maar ook niet storend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurits2023
Inderdaad een zoemend geluid, maar zeker niet storend, vind het overigens wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino88
Hier geen hoog geluid in ieder geval. Helaas nog geen update gehad over het voorspatbord.
Mid-oktober klaar was de laatste update, maar waar klaar? In Duitsland of China en dan? Daar mogen ze best wat directer over zijn.

Verder nog steeds tevreden, ik herken de klachten over het slechte spuitwerk niet, ik rij naar het werk over grindpaden en heb af en toe steenslag maar de lak houdt zich goed. Maar volgens mij is het sowieso wat slechter bij de grijze versie? Het verwijderen en plaatsen van de accu vind ik wel wat goedkoop aanvoelen, ik mis het klikgeluid bij het plaatsen, dus ik twijfel dan of hij echt goed vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandev
ewf schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:17:
Krijg terug van de customer service dat het de spanning kan zijn op de riem. Bij mij is dat niet het geval. Dus ik houdt jullie op de hoogte wat er verder uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angusrs
Ik heb een Abus Amparo 4650X ringslot ter verkoop — als nieuw. Past uiteraard op de Comate.

Stuur een bericht als je geïnteresseerd bent.

---

AL VERKOCHT.

[ Voor 57% gewijzigd door angusrs op 19-11-2023 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino88
Voorspatborden zijn binnen bij Comate en worden aankomende week verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogwatch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-02 16:08
Het lijkt erop dat de meesten van jullie al een tijdje de Comate in gebruik hebben. Hoe bevalt die tot nu toe? Ik zag dat er wel wat problemen zijn geweest, met name met de verf en spatborden. Hoe is de klantenservice in dit opzicht geweest en is alles opgelost ook?

Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe e-bike. Mijn huidige VanMoof heeft op dit moment redelijk wat error's waar momenteel niets aan gedaan kan worden. Ik had mijn oog al een tijdje laten vallen op de Tenways CGO600 Pro, maar onlangs stuitte ik op de Comate via Tweakers. Persoonlijk vind ik het design van de Comate net iets aantrekkelijker. Ik vraag me echter af hoe het zit met de reparatiemogelijkheden en de garantie. Aangezien het een klein bedrijf is, maak ik me zorgen of over een aantal jaar dezelfde situatie kan ontstaan als bij VanMoof, waarbij er bijvoorbeeld geen oplossing meer geboden wordt. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trappertjes
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-04-2024
Dogwatch schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:26:
Het lijkt erop dat de meesten van jullie al een tijdje de Comate in gebruik hebben. Hoe bevalt die tot nu toe? Ik zag dat er wel wat problemen zijn geweest, met name met de verf en spatborden. Hoe is de klantenservice in dit opzicht geweest en is alles opgelost ook?

Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe e-bike. Mijn huidige VanMoof heeft op dit moment redelijk wat error's waar momenteel niets aan gedaan kan worden. Ik had mijn oog al een tijdje laten vallen op de Tenways CGO600 Pro, maar onlangs stuitte ik op de Comate via Tweakers. Persoonlijk vind ik het design van de Comate net iets aantrekkelijker. Ik vraag me echter af hoe het zit met de reparatiemogelijkheden en de garantie. Aangezien het een klein bedrijf is, maak ik me zorgen of over een aantal jaar dezelfde situatie kan ontstaan als bij VanMoof, waarbij er bijvoorbeeld geen oplossing meer geboden wordt. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Kwa reparatiemogelijkheden zit het denk ik wel goed, het zijn veelal standaard (kwalitatief goede voor de prijs) componenten die gebruikt zijn. Enige wat ik kan bedenken is wellicht het schermpje op het stuur maar wellicht dat deze ook op veel andere fietsen zit. Ik heb de zwarte versie en het schijnt dat deze minder gevoelig zijn met lakschade. Verder nog geen problemen gehad maar heb ook nog niet zoveel gefietst.
De mijne is geleverd zonder voorlamp, deze word eind November na geleverd samen met de achterdrager, Adam(van Comate) komt deze dan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

Rij er nu al een tijdje, geen klachten prima fiets, ziet er goed uit en rijdt prima.
Wel heel fijn die krachtsensor fietst veel natuurlijker.

Enige probleempje dat ik heb is dat de fiets kraakt maar daar gaan ze naar kijken.

Kortom als dat opgelost is dit de beste koop in jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo Tenways
Fiets rijdt echt heerlijk. Ik heb geen lakproblemen op mijn grijze versie. Voorspatbord heb ik vervangen voor een metalen versie, nu geen rammels meer.
Overigens is ook het schermpje een standaard model, de Tenways CGO 800 heeft dezelfde. Zeker voor de eerste Indiegogo prijs was dit een topaankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogwatch
Thnx voor de antwoorden, goed om te lezen dat ze wel moeite in stoppen om problemen op te lossen.

Zie zojuist dat de prijs verhoogt is. Had gister de perk voor €1.6k al in mijn winkelwagen gedaan wilde die vandaag afrekenen en kreeg dus foutmelding en zag dat het verhoogt is en daardoor niet lukte. Met de prijs van nu vindt ik hem wel een stuk minder aantrekkelijk t.o.v. de Tenways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trappertjes
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-04-2024
Dogwatch schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:38:
Thnx voor de antwoorden, goed om te lezen dat ze wel moeite in stoppen om problemen op te lossen.

Zie zojuist dat de prijs verhoogt is. Had gister de perk voor €1.6k al in mijn winkelwagen gedaan wilde die vandaag afrekenen en kreeg dus foutmelding en zag dat het verhoogt is en daardoor niet lukte. Met de prijs van nu vindt ik hem wel een stuk minder aantrekkelijk t.o.v. de Tenways.
Probeer ze te mailen, misschien dat het nog lukt voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogwatch
Gister meteen gedaan inderdaad, hoop dat ze nog wat kunnen betekenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dogwatch
Ik moet het ze nageven, ze zijn echt klantgericht. Voor de prijsverhoging had ik al mail contact en toen ik ze mailde over de prijsverhoging deden ze totaal niet moeilijk. Ze waren gelijk akkoord om de oude prijs te handhaven vanwege ons eerdere contact dus dat is echt top!

De fiets kan deze week al geleverd worden, dus dat is lekker snel. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo Tenways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToineZ
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-05 23:25
Yep, en extra korting als je ze direct een berichtje stuurt (of chat) via hun eigen website.
Je koopt dan de nieuwe batch met verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkalokka
Bij mij reageren ze nergens op. Als ze eenmaal een fiets verkocht hebben blijft de service achter lijkt het op helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf

ewf

Nog even ter aanvulling op mijn eerdere bericht.

Adam kwam bij mij langs voor service en om testen moest het zadel naar beneden (hij is wat korter) en tot mijn stomme verbazing was het vervelende kraakje ineens. (en blijft tot nu toe weg).

Voor diegenen die last hebben van een kraakje, probeer eens je zadel iets te verstellen en mogelijk niet knijter vast te zetten.

Bij mij heeft het prima geholpen en rij weer met plezier op mijn cruiser!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PomPomPom
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-04 09:59
Nog een Comate review:

Op een mooie zonnige dag eind september is de fiets geleverd door een van de oprichters (!) en omdat ik een van de laatste langs de route was heeft hij de fiets zelfs in elkaar gezet!
Nu is het 700 km verder en ik ben nog steeds erg tevreden.

Dit was ook ongeveer wat ik zocht: achteraandrijving, belt, maar 19kg en met bagagedrager, licht, spatborden en als extra voorvering.

De fiets zit tussen de Tenways en de iMove in.
Meer solide en een veel aangenamere fietshouding dan de Tenways maar wel met dezelfde fijne ondersteuning van de Mivice motor en controller.
Minder duur dan iMove. IMove heeft dan wel ook een verstelbaar stuur en een achtermotor van Bafang met 2 versnellingen.
Ik stond op het punt om een iMove te kopen maar wilde nog een model van 2022 uitproberen omdat die goedkoper was en direct leverbaar doen ik op de Comate werd gewezen. Een proefrit en ik was meteen verkocht en ik ben heel erg blij dat de fiets daadwerkelijk geleverd is (zelfs rond de geplande tijd). Want kickstarter is toch een risico.
Ik fiets er nu een tijdje op en en kan alleen zeggen dat ik de juiste keuze heb gemaakt!
Als ik een grotere schuur had zou ik er nog een kopen om door te verkopen :-)

Het enige dat ontbreekt is een ringslot en het enige wat ik anders zou doen is het stuur en display. Omdat het display geintegreerd is kan het stuur niet gemakkelijk aangepast worden. Het display lijkt wel heel erg op dat van de tenways CGO800S, dus ik vermoed dat het mogelijk is om het display te vervangen door de minimale display van de tenways CGO600 en er een stuurverhoger op te zetten. Daarmee zou de reach (afstand tussen zadel en stuur) weer 15 cm korter worden en is er ruimte om het zadel hoger te zetten. Maar voorlopig heb ik nog geen last van rug of ellebogen.
Het schermpje is ook vrij irritant in het donker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXG6Y0dEv_IZFQhFevctMeefUF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vyw8fyujtIhDnEqBROO0YTOT.jpg?f=fotoalbum_large

Maar wat een mooie fiets. En nog steeds zo stil: er rammelt nog steeds niets en de motor is ook stil. Als een ninja zoef ik over het fietspad - de keerzijde is dat ik in de stad steeds moet bellen want ze horen me niet aankomen.

(Nu heb ik dus een degelijke Amslod Wellington in de aanbieding, voor wie geinteresseerd is.)

[ Voor 8% gewijzigd door PomPomPom op 24-11-2023 23:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ewf

ewf

Helemaal eens met bovenstaande! (maar wat een lelijke fietstassen!!!)

Voor mij zit het stuur prima en de helderheid van het schermpje kun je instellen.
Standaard een goed ringslot zou fijn zijn maar eigen keuze is ook wat waard.

Erg veel "bang for the buck!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PomPomPom
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-04 09:59
ewf schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:26:
(maar wat een lelijke fietstassen!!!)
Diefstalpreventie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino88
Geen update over de website die een maand geleden live zou gaan, geen coupon, geen app, maar wel een kerstkaartje. o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Maurits2023 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:53:
Vandaag het slot de Abus 4650 XL erop gezet, je kan de schroefjes gebruiken van de bidonhouder.
Past perfect!

Ik heb ook vandaag de verende zadelpen erop gemonteerd, wat rijdt dat lekker zeg, dacht dat het niet zoveel zou uitmaken, maar je zweeft echt over de weg!

Het spatbord klapperde bij mij ook een beetje als ik over klinkertjes heen reed, ik heb hem ietsje naar beneden afgesteld en net een testritje gedaan en geen last van gehad, moet wel zeggen dat het een fragiel spatbord is.

Beetje lopen spelen met het menu, en ook de fiets wat harder gezet, maar houd hem op 25 staan, je fiets heel makkelijk naar de 30 km per uur zonder het gevoel te hebben dat hij afremt.
Waren die schroefjes van de bidonhouder los meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martyparty90
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik ben op zoek naar een e-bike en had de tenways cgo600 pro op t oog, maar nu toch nieuwsgierig geworden naar de comate ebike door alle positieve reacties hier, vooral ook door de iets minder sportieve zit en t design.

Ik heb contact gehad met Comate maar het is helaas niet mogelijk om een proefrit te maken op dit moment. Vindt bestellen zonder proefrit toch een beetje tricky. Is er heel toevallig iemand in Utrecht/omgeving bij wie ik een kort testritten zou mogen maken? Elite of cruiser beide goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf

ewf

Als je naar Leusden wil komen mag je wel even op mijn Cruiser rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurits2023
Martyparty90 schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:12:
Ik ben op zoek naar een e-bike en had de tenways cgo600 pro op t oog, maar nu toch nieuwsgierig geworden naar de comate ebike door alle positieve reacties hier, vooral ook door de iets minder sportieve zit en t design.

Ik heb contact gehad met Comate maar het is helaas niet mogelijk om een proefrit te maken op dit moment. Vindt bestellen zonder proefrit toch een beetje tricky. Is er heel toevallig iemand in Utrecht/omgeving bij wie ik een kort testritten zou mogen maken? Elite of cruiser beide goed!
Of naar Gouda, Comate Elite
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste