Tja, da's je eigen bias/voorkeur. Voldemort is gevaarlijk vanwege magie (en meedogenloosheid) en daarvoor maakt het in het universum van HP in ieder geval niet uit of je een slurfje hebt, of spieren als kabeltouwen.
Dat hij man is in de boeken even daargelaten -- ik vind een mannelijke Voldemort iets logischer puur omdat in de wereld van tovenaars de "adellijke" families ook behoorlijk conservatief zijn (vandaar ook de obsessie met "puur" bloed e.d.) en vanwege de parallellen met de echte wereld, maar een vrouwelijke Voldemort zou ook prima haar autoriteit kunnen laten gelden na de eerste paar crucio's.
Ik denk dat het een academische kwestie is omdat ik niet geloof dat ze dusdanig ver af zouden wijken van de boeken om Voldy ineens een vrouw te maken. Een vrouwelijke acteur, dat zie ik wel, maar het karakter zelf? "Non-binary" zou nog logischer zijn.

Voldemort uit de films was gevaarlijk, maar hij had ook iets waardoor hij minder gevaarlijk overkwam. Misschien iets met onzekerheid van hem, hoe het op mij overkwam.
Ralph Fiennes speelde Voldemort kalm en verfijnd en allesbehalve als macho figuur die fysiek intimiderend is -- zoals het m.i. ook hoort. Voldemort is intimiderend omdat hij je met een handbeweging om zeep zou kunnen helpen als hij dat wil, en daar ook niet voor terugdeinst.
Verder is hij een a-sexueel monster met een dito verschijning, ook niet echt "mannelijk".
Eerst maar eens de kijkcijfers afwachten.

Men plant/investeert tegenwoordig al dingen per decennium uit, maar het loopt niet altijd zoals gehoopt.
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".