Via Variety een eerste goede blik op de nieuwe Snape:
:strip_exif()/f/image/ZpyotLZ8AVkSCLiYTgEWOZuH.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: https://x.com/variety/status/2036882849744200077
Bron: https://x.com/variety/status/2036882849744200077
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Meer mensen denken zo, maar helaas draag je dan bij aan lagere kijkcijfers waardoor een serie voortijdig gecanceld kan worden. Ik vind het ook erg lastig, nieuwe series wacht ik ook liever even met kijken tot er een paar seizoenen zijn of in ieder geval een fatsoenlijk einde - maar ja, zo draag je bij aan lagere kijkcijfers bij een nieuwe serie...Mog schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:44:
Ik denk dat ik wacht tot de serie klaar is. Want als ik iets haat is het langer dan een jaar wachten op een nieuw seizoen. Ik ben helemaal uit Severance en House of the Dragon om deze reden.
/f/image/QmnuVsnO7EEhXLfzMRNXjBfN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door RobinNL op 25-03-2026 20:34 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Je hebt net amper 2 minuten van de acteurs gezien, terwijl je 8 volle films gezien hebt van Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint...RobinNL schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 20:26:
.
Maar de acteurs in de films hadden allemaal iets bijzonders voor mij, de acteurs in de serie lijken wat gewoontjes ofzo.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het ligt er helemaal aan hoe hij in de serie over komt.G_Dragon schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 21:11:
Ik vind een donkere sneep eerlijk gezegd best creepy haha
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Grappig dat je benoemt dat de films aan het begin niet top waren maar tot successen uitgroeiden. Dat is in mijn beleving juist andersom, de laatste films doen mijzelf ook niet zoveel.Chelseamarre123 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 20:48:
[...]
Je hebt net amper 2 minuten van de acteurs gezien, terwijl je 8 volle films gezien hebt van Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint...
Het begin van de films was ook niet zo top, maar de hele reeks is vooral dankzij de goede verhaallijnen/visuals uitgegroeid tot super succes.
Vermoed wel dat de acteurs nog gaan groeien in hun rol.
Ik vond het iig een vette trailer, ze hebben al best veel gefilmd dus.spoiler:enkel een zwarte Snape blijf ik moeite mee hebben als ik hem vergelijk met Rickman.
Dat vind ik toch beetje een miscast
Ja klopt heb ze al inde TS staan sinds de trailer uit isRobinNL schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 22:10:
Volgens mij zijn deze foto's ook nieuw? https://www.instagram.com...igsh=MWZ0ZGd2ejliOHhyaQ==
[ Voor 59% gewijzigd door Mog op 26-03-2026 08:46 ]
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Volgens mij zijn ze al begonnen aan Seizoen 2 filmen. Ik verwacht ( hoop) ieder jaar rond kerst dus nu afleveringen van nieuw seizoen.Mog schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:43:
Is het al bekend of deze serie een seizoen per boek aanhoudt?
-Edit-
Ja dus. Staat in de OP![]()
Dan gaat deze serie heel lang duren. 1,5-2 jaar per seizoen gok ik. Tussen de 10 en 14 jaar lang als ze The Cursed Child niet meepakken.
Ze hebben al aangegeven niet ieder jaar met een nieuw seizoen te komen.dfbt schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:48:
[...]
Volgens mij zijn ze al begonnen aan Seizoen 2 filmen. Ik verwacht ( hoop) ieder jaar rond kerst dus nu afleveringen van nieuw seizoen.
https://www.ign.com/artic...dragon-and-the-last-of-us"You have to balance it," Bloys said. "For some of the bigger shows like Harry Potter or House of the Dragon, or The Last of Us, huge world-building shows, it would be nice to have those on an annual basis. But from a production point of view, it's just not possible.
Zoals de films ongeveer dan. Dat was 10 jaar. Dus iets langer is best goed en ok zelfsMog schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:43:
Is het al bekend of deze serie een seizoen per boek aanhoudt?
-Edit-
Ja dus. Staat in de OP![]()
Dan gaat deze serie heel lang duren. 1,5-2 jaar per seizoen gok ik. Tussen de 10 en 14 jaar lang als ze The Cursed Child niet meepakken.
Ze moeten kijken naar wat ze kunnen vertellen en niet vasthouden aan zoveel afleveringen van zoveel minuten. Zijn er meer afleveringen nodig, maak die gewoon danChelseamarre123 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:35:
[...]
Zoals de films ongeveer dan. Dat was 10 jaar. Dus iets langer is best goed en ok zelfs![]()
Alleen benieuwd hoelang ze de seizoenen maken, boek 1,2 en 3 zijn natuurlijk heel kort in vergelijking met de latere boeken. Hoop dan ook dat die seizoenen langer worden zodat alles kan verteld worden. En ze niet gaan vasthouden aan 10 afleveringen per seizoen van 50 minuten.
During an earnings conference call (via Variety), Warner Bros. Discovery leader JB Perrette seemed to imply that HBO has early intentions to expand the Harry Potter TV slate with spinoffs, noting that "HBO is banking on some 10 years of Harry Potter-branded series starting next year."
Als je niet elk jaar een nieuw seizoen uitbrengt zit je al gauw aan 'komende tien jaar Harry Potter'RobinNL schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:13:
[...]
Ze moeten kijken naar wat ze kunnen vertellen en niet vasthouden aan zoveel afleveringen van zoveel minuten. Zijn er meer afleveringen nodig, maak die gewoon dan
Er zijn ook geruchten dat er een of meerdere spin-offs komen, in de vorm van series. Wat is niet bekend, maar je zou kunnen denken aan de Hogwarts Founders, een serie rondom de First Wizarding War of de opkomst van Voldemort.
[...]
Mijn reactie ging ook niet over hoelang het zou zijn tot ze helemaal klaar zijn met het verhaal, maar dat ze niet moeten kiezen voor een fixed aantal afleveringen per seizoenJovatov schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:10:
[...]
Als je niet elk jaar een nieuw seizoen uitbrengt zit je al gauw aan 'komende tien jaar Harry Potter'
En ik verwees in mijn bericht dan ook weer specifiek naar het citaat dat hbo nog tien jaar harry potter uitbrengt.RobinNL schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:12:
[...]
Mijn reactie ging ook niet over hoelang het zou zijn tot ze helemaal klaar zijn met het verhaal, maar dat ze niet moeten kiezen voor een fixed aantal afleveringen per seizoenHebben ze meer nodig, dan moeten ze gewoon kiezen om het seizoen langer te maken.
[ Voor 89% gewijzigd door Stukfruit op 26-03-2026 12:54 ]
Dat zit wel Schnorr.
Ik vind boek 4 1 vd beste, maar film technisch mwa. Zo is filmtechnisch 3 in mijn ogen echt pure perfectie maar valt boek 3 zwaar tegenDennis1812 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:21:
Juist 5 en 6 leggen een enorm belangrijke basis voor de ontknoping in 7.
4 is mijn inziens de minste.
Maar eenieder denkt hier anders over gok ik.
Ik hoop dat boek 6 tot in detail besproken gaat worden.
Maar spinoff series, niet elk jaar uitbrengen en wel 10 jaar. Dan zal er niet heel veel meer tussen moeten zitten dan een jaar.
En rond de kerst is een mooi moment eigenlijk. Elk jaar kerst zou prima zijn.
Zeker omdat ze nu al S2 filmen.
[ Voor 12% gewijzigd door dfbt op 26-03-2026 13:47 ]
Ik snap de positieve reacties niet zo? Alsof ik naar de trailer van een 13-in-een-dozijn Netflix speelfilm zit te kijken. Ik laat dit fiasco wel lekker aan mij voorbij schieten en vermaak me nog wel met de films.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
[ Voor 20% gewijzigd door EDIT op 02-04-2026 15:49 ]
Ik twijfel een beetje... Ik wil het graag zien, maar krijg je dan niet te veel spoilers voor de serie?EDIT schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:47:
Dat ziet er heel erg goed uit, ik ben benieuwd!
In één van de shots uit die trailer is te zien dat de scènes op het station in aflevering 2 zitten, dus ik neem aan dat aflevering 2 eindigt met een eerste blik op Hogwarts.
Ik hoop dan dat ze de eerste twee afleveringen vrijgeven met kerst, alleen de eerste voelt dan zo karig als we niet eens Hogwarts te zien krijgen
Ik neem dan aan dat aflevering 1 eindigt met Hagrid die tegen Harry zegt dat hij een tovenaar is, dat lijkt mij het meest logische punt om te eindigen.
Dan heb je dus aflevering 1 bij de Dursleys, de brief, en de vlucht van de familie, en aflevering 2 met de Diagon Alley, terugkeer naar de Dursleys, de Hogwarts express en de eerste blik op Hogwarts.
Maar dat is uiteraard allemaal mijn eigen speculatie 😅
Je hoeft niet per se alles te laten zien in het begin. In de eerste film zag je ook dat Voldemort Lily vermoorde. Zoiets, maar dan net wat dramatischer in beeld gebracht.EDIT schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:06:
Het probleem met dat als intro is dat (als ze de boeken volgen, zoals ze zeggen) we dan zouden zien hoe Harry beschermd wordt. Dat zijn twee enorme spoilers voor een van de latere seizoenen én de grote spoiler van het laatste seizoen.
Ik verwacht dus niet dat we dat in seizoen 1 al zien.
Ik heb zelf geen problemen met spoilers voor de nieuwe serie, al is het misschien wel wat apart om het te zien vóór de serie uitkomt, maar ik verwacht geen enorme spoilers. Ik ben altijd heel erg benieuwd hoe ze dingen op de achtergrond hebben gedaan, dus dit soort documentaires zijn voor mij perfect
Vooral het stukje we volgen de boeken is al niet meer van toepassing en geloofwaardig, aangezien Professor Sneep in de boeken totaal anders omschreven word.EDIT schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:06:
Het probleem met dat als intro is dat (als ze de boeken volgen, zoals ze zeggen) we dan zouden zien hoe Harry beschermd wordt. Dat zijn twee enorme spoilers voor een van de latere seizoenen én de grote spoiler van het laatste seizoen.
Ik verwacht dus niet dat we dat in seizoen 1 al zien.
Ik heb zelf geen problemen met spoilers voor de nieuwe serie, al is het misschien wel wat apart om het te zien vóór de serie uitkomt, maar ik verwacht geen enorme spoilers. Ik ben altijd heel erg benieuwd hoe ze dingen op de achtergrond hebben gedaan, dus dit soort documentaires zijn voor mij perfect
:strip_exif()/f/image/oDBPKU1D9d3GZtSMuU2bu59S.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar die discussie is hier al meerdere keren gevoerd, en dat loopt toch op niks uit. Zolang ze verder het verhaal volgen vind ik het best.G_Dragon schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:18:
[...]
Vooral het stukje we volgen de boeken is al niet meer van toepassing en geloofwaardig, aangezien Professor Sneep in de boeken totaal anders omschreven word.
[Afbeelding]
Dit geeft al duidelijk aan dat ze het meer als marketing ding gebruiken, had het helaas persoonlijk ook anders gezien.
Verder hoop ik dat ze zich wel strict aan de boeken gaan houden en niet nog meer personages gaan veranderen, denk ergens ook niet dat ze het nog durven na de storm van kritiek die ze over zich heen hebben gehad..
Het is ook goed om dit niet zomaar neer te leggen en te accepteren, dan zouden er heel veel dingen zomaar kunnen. Ik hoop dat ze nu in ieder geval geleerd hebben van hun fout en verder de boeken gaan volgen voor de fansRobinNL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:20:
[...]
Maar die discussie is hier al meerdere keren gevoerd, en dat loopt toch op niks uit. Zolang ze verder het verhaal volgen vind ik het best.
Dat men een andere acteur heeft gekozen maakt het toch niet per se een 'marketing ding'? Wat is dat voor rare conclusie.G_Dragon schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:18:
[...]
Vooral het stukje we volgen de boeken is al niet meer van toepassing en geloofwaardig, aangezien Professor Sneep in de boeken totaal anders omschreven word.
[Afbeelding]
Dit geeft al duidelijk aan dat ze het meer als marketing ding gebruiken, had het helaas persoonlijk ook anders gezien.
Verder hoop ik dat ze zich wel strict aan de boeken gaan houden en niet nog meer personages gaan veranderen, denk ergens ook niet dat ze het nog durven na de storm van kritiek die ze over zich heen hebben gehad..
Ja ik snap het op zich ook wel, naast de boeken heb je ook al de films tig keer gezien.G_Dragon schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:42:
Ter verduidelijking voordat er een verkeerd beeld komt:
Ik reageerde vooral op de opmerking 'als ze de boeken gaan volgen', want dat lijken ze nu dus al niet te doen. Mijn punt komt gewoon voort uit de verwachting dat het bronmateriaal gerespecteerd wordt. Als een auteur een personage in alle boeken zo specifiek omschrijft, dan is dat voor mij de basis. Als je die details weghaalt, komt dat een stabiel en consistent verhaal niet ten goede.
Ik heb dit niet alleen bij Harry Potter, maar ook bij andere films en series. Ik heb er respect voor dat anderen dit makkelijker kunnen accepteren, maar ik kan het gewoon moeilijk loslaten als er niet trouw wordt gebleven aan het bronmateriaal. Bij mij krijgt mijn hoofd dan direct een 'error' omdat het simpelweg botst met de boeken. Ik hoop dan ook dat dit hun enige misstap is en we verder een getrouwe verfilming krijgen
Ik denk inderdaad dat het verhaal niet meer te volgen is als een karakter een ander uiterlijk heeft...G_Dragon schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:42:
IAls een auteur een personage in alle boeken zo specifiek omschrijft, dan is dat voor mij de basis. Als je die details weghaalt, komt dat een stabiel en consistent verhaal niet ten goede.
Nouja. Als je de pianist in The Green Book blank zou maken zou de film nergens op slaanjeroenkb schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:54:
[...]
Ik denk inderdaad dat het verhaal niet meer te volgen is als een karakter een ander uiterlijk heeft...
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Waarom heb je dat niet met de films dan? Want film Snape klopt ook niet met de boeken.G_Dragon schreef op donderdag 2 april 2026 @ 17:42:
Ik reageerde vooral op de opmerking 'als ze de boeken gaan volgen', want dat lijken ze nu dus al niet te doen. Mijn punt komt gewoon voort uit de verwachting dat het bronmateriaal gerespecteerd wordt. Als een auteur een personage in alle boeken zo specifiek omschrijft, dan is dat voor mij de basis. Als je die details weghaalt, komt dat een stabiel en consistent verhaal niet ten goede.
Ik heb dit niet alleen bij Harry Potter, maar ook bij andere films en series. Ik heb er respect voor dat anderen dit makkelijker kunnen accepteren, maar ik kan het gewoon moeilijk loslaten als er niet trouw wordt gebleven aan het bronmateriaal. Bij mij krijgt mijn hoofd dan direct een 'error' omdat het simpelweg botst met de boeken. Ik hoop dan ook dat dit hun enige misstap is en we verder een getrouwe verfilming krijgen
Wie zegt dat ik het bij de films niet had dan?Raem schreef op donderdag 2 april 2026 @ 22:55:
[...]
Waarom heb je dat niet met de films dan? Want film Snape klopt ook niet met de boeken.
Dat zit wel Schnorr.
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Vergeet niet dat de films ondertussen al 25-15 jaar oud zijn. Er is ondertussen een hele nieuwe generatie die mogelijk wel de films al heeft gezien, maar waar dit veel minder een sentiment-dingetje zal zijn. Ik geloof best dat er een markt voor zal zijn.Mog schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:01:
Ik ben zelf nog niet eens overtuigd dat de TV Show bestaansrecht heeft. Dat vind ik een veel groter risico dan de nieuwe acteurs.
Nomen nescio
Tja, schijnbaar toch een belangrijk deel van de discussie rondom Harry Potter. Waarom mogen we het er niet meer over hebben volgens jou? Omdat jij het niet erg vind dat Snape donker is? Tsja, dit is precies wat de makers wilde. Andere mensen storen zich hier wel erg aan, en nee niet gelijk de racisme kaart spelen.EDIT schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 08:25:
Wat ik al eerder vroeg: kunnen we gewoon kappen met deze discussie? Er is iemand gecast, en ja, we weten nu wel dat diegene een zwarte huid heeft.
Als je het niks vind, prima, maar kijk dan gewoon niet en ga niet in een topic als dit een jaar later er nog steeds over lopen posten. We weten het nu wel.
Net even Finding Harry: The Craft Behind the Magic gekeken. In ongeveer 25 minuten krijg je een beetje info over het casten, de locaties, de kleding, dieren en nog een paar kleine andere dingetjes.RobinNL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:23:
Finding Harry: The Craft Behind the Magic - 5 april op HBO Max
[YouTube: Finding Harry: The Craft Behind the Magic Special | Official Trailer | HBO Max]
Ik wilde reageren : 25 jaar, welnee... Maar dan ga je tellen en denk je : Verrek, men heeft gelijk.. de eerste film is alweer zo oud.. sodeknetters...Bra-Jo schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:34:
[...]
Vergeet niet dat de films ondertussen al 25-15 jaar oud zijn. Er is ondertussen een hele nieuwe generatie die mogelijk wel de films al heeft gezien, maar waar dit veel minder een sentiment-dingetje zal zijn. Ik geloof best dat er een markt voor zal zijn.
Runs everything...
Defence-against-the-dark-arts-Ginny :PDennis1812 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 00:28:
https://www.nu.nl/film/63...serie-na-een-seizoen.html
Nu was in de films de rol van Ginny enorm klein in film 1. Maar dat zegt weinig over de serie natuurlijk.
Hopelijk vanaf S2 een stabielere actrice. Elk seizoen andere actrice kijkt wat vervelend.
Nomen nescio
Ben je daar niet ook zelf een beetje bij door je te laten hypen?dfbt schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:00:
ben ik nou de enigste die van dit nieuws nou niet echt bepaald gaten in de lucht springt?
Ja een lockhart speelt in film 2/boek2 en straks serie 2 een ''grotere'' rol maar het is ook weer niet echt een main char ofso. Wie de acteur ook ging zijn om lockhart te spelen boeide mij ook niet helemaal. ze deden allemaal alsof dit wereldnieuws ging zijn..
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
Voor mij ben je zeker de enigstedfbt schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:00:
ben ik nou de enigste die van dit nieuws nou niet echt bepaald gaten in de lucht springt?
Ja een lockhart speelt in film 2/boek2 en straks serie 2 een ''grotere'' rol maar het is ook weer niet echt een main char ofso. Wie de acteur ook ging zijn om lockhart te spelen boeide mij ook niet helemaal. ze deden allemaal alsof dit wereldnieuws ging zijn..
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
[ Voor 7% gewijzigd door Jovatov op 14-08-2026 13:31 ]
Die grote rol moet dan ook jaarlijks weer opnieuw gecast wordenJovatov schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:30:
Het is toch ook dat de leraren defence against the dark arts de enige grote rollen zijn die nog niet aan acteurs zijn toebedeeld.
De andere grote rollen zijn alle acteurs al van bekend.
Je hebt gelijk, in Harry Potter is er van origine geen racisme op basis van huidskleur. Echter door het casten van een getint persoon als Snape kunnen mensen dit wel op deze manier gaan interpreteren.EDIT schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 08:25:
Wat ik al eerder vroeg: kunnen we gewoon kappen met deze discussie? Er is iemand gecast, en ja, we weten nu wel dat diegene een zwarte huid heeft.
Als je het niks vind, prima, maar kijk dan gewoon niet en ga niet in een topic als dit een jaar later er nog steeds over lopen posten. We weten het nu wel.
Overigens, een of ander Amerikaans twitteraccount aanhalen die ook nog eens leugens vertelt ter ondersteuning![]()
Snape is nooit letterlijk opgehangen door Harry's vader. Hij werd opgetild en omgekeerd door een spreuk, niet opgeknoopt.
Overigens komt racisme op basis van huidskleur helemaal niet voor in Harry Potter. Wat wél voorkomt is racisme op basis van tovenaarsafkomst (mudbloods etc).
Lijkt toch niet het geval te zijn. Hoult kan niet vanwege planningsproblemen.EDIT schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:38:
Nicholas Hoult is gecast als Gilderoy Lockhart voor het tweede seizoen.
~[Afbeelding]
Via https://www.instagram.com/hbomax/p/Db6le73FoOs/
[ Voor 7% gewijzigd door RobinNL op 25-08-2026 09:14 ]
You know nothing, Jon Snow. En dat klopt ook voor Lockhart tegen het einde van het tweede boek ;-)RobinNL schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:13:
[...]
Lijkt toch niet het geval te zijn. Hoult kan niet vanwege planningsproblemen.
Kit Harington gecast als professor Lockhart in Potter-serie: https://www.rtl.nl/boulev...sor-lockhart-potter-serie
(Ook gepost door hbomax op Instagram: https://www.instagram.com...igsi=MXRvc2s0OW5rdWUwdw==)
Of er aankondigingen komen rondom de serie is afwachten.It's nearly time to go Back to Hogwarts! Join us for this year's showcase, filmed live from London on 1st September at 5pm BST, and be the first to learn all about the exciting and magical announcements we have planned!
[ Voor 62% gewijzigd door RobinNL op 01-09-2026 20:24 ]
Eens.Carlos0_0 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:04:
Ziet er leuk uit tot nu toe, alleen die trol is een beetje raar.
Leek wel of die nog uit een slijmzak ofzo moest komen ofzo, dat zag er een beetje raar uit.
Perkamentus lijkt me leuk gekast, ieder geval wat ik zo kon zien.
Hermelien ook wel, die lijkt de eigenwijze opmerkingen leuk te doen ook.
De rest van de rest van de personages ,nog niet echt een indruk van. ook Harry en Ron nog niet echt iets uit kunnen halen in deze trailer (Wat ik van ze vind).
Maar 1ste in druk is wel goed op het moment.
Zie een paar posts boven je
Oh hij is als link gedeeld, daar heb ik serieus overheen gekeken. Want zat te zoeken naar de video
Ik trek het heel slecht dat ze bij Hermoine boekgetrouw zelfs aan de grote voortanden hebben gedacht bij het casten, maar dat Snape een tegenovergestelde huidskleur heeft ten opzichte van het boek Snape. In het hypothetische geval dat hij in de boeken juist een donkere huidskleur had, dan had ik hem hier ook niet blank willen zien.jeroenkb schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:24:
[...]
Eens.
Als je niet puur let op de uiterlijke kenmerken, maar meer kijkt naar de 'vibe' die ze uitstralen, vind ik ze allemaal wel passen.
Ook de acteur die Sneep speelt, heeft dezelfde uitstraling als de film Sneep, wat mij betreft
Wat is er mis met John Lithgow als Dumbledore?Joosie200 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 22:24:
Oh come on: don't you two ever read is zo des Hermione Granger. Mooi ook hoe Neville nu met het trio in pyjama tegenover fluffy / pluisje staat. Kan me nog wel neerleggen bij de gecaste Dumbledore en Mcgonnagal blijft Maggie Smith toch wel de benchmark. Hagrid mja weinig verslaat imo Robbie Coltrane.
Maar hoe ze de trol hebben weergegeven mja. Leuk detail is om het lesrooster te zien en per vak in de kleuren van de afdeling waarmee ze gecombineerd dezelfde klassen bijwonen. Heb vorige week de films in marathon gezien bij Pathe. Ben benieuwd naar de extra verhaallijnen die ze wss nu wel gaan meenemen omdat er meer screentime gaat zijn.
Weinig. Ik zeg ook kan me nog neerleggen bij Dumbledore en Mcgonnagal aka kan daar wel mee leven. Zolang Litghow echt calmly said: Harry did you put your name into the goblet of fire nadoet komt het verder wel goedpagani schreef op woensdag 2 september 2026 @ 22:25:
[...]
Wat is er mis met John Lithgow als Dumbledore?
Haha pijnpuntje he.Joosie200 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 22:28:
[...]
Weinig. Ik zeg ook kan me nog neerleggen bij Dumbledore en Mcgonnagal aka kan daar wel mee leven. Zolang Litghow echt calmly said: Harry did you put your name into the goblet of fire nadoet komt het verder wel goed
Blijf Gambon een prima Dumbledore vinden. Maar ja dat blijft toch een mispeer. Boek is helder: calmly. Wat zagen we in de film: alles behalve kalm
![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/hTk512zXxyUbTneV1DaJe5ye.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 03-09-2026 12:08 ]
Kijk nog eens het eerste shot van de trailer. De kaarsen hangen (zoals ook beschreven in de boeken) net onder het plafond.G_Dragon schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:03:
Mooie trailer, ziet er intressant uit. Kan wel heel slecht wennen aan andere personen als de bekende gezichten van de films, maar dat heeft tijd nodig.
Vind het wel lachwekkend dat ze de Troll een downgrade hebben weten te geven;Dit gaat ook best viral op internet
[Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
En waar zijn trouwens de zwevende kaarsen in The Great hall. Aangezien ze de boeken willen volgen, durf ik aan te nemen dat dit niet in de boeken voorkwam?
Of over de afmetingen van een brief en of dat wel in lijn is met de boeken? WTF???Pussolini schreef op donderdag 3 september 2026 @ 15:55:
Wat betreft de trol ed: is het niet vaker zo dat er na trailers nog een flink stuk post-production komt? Ik maak me over de sfx in ieder geval niet zo veel zorgen.
Ik maak me dan wel weer zorgen over mensen die zich nog altijd druk maken om de huidskleur van Shape, maar dat is meer op maatschappelijk niveau
Haha ja ik begon al iets te typen over de tas van Hermione of de tent van Mr. Weasley, maar ik denk niet dat het nut heeft te argumenteren met mensen die zelf niet op "omdat magie" kunnen komen.jeroenkb schreef op donderdag 3 september 2026 @ 16:22:
[...]
Of over de afmetingen van een brief en of dat wel in lijn is met de boeken? WTF???
jeroenkb schreef op donderdag 3 september 2026 @ 16:22:
[...]
Of over de afmetingen van een brief en of dat wel in lijn is met de boeken? WTF???
[ Voor 18% gewijzigd door Erwin537 op 03-09-2026 16:37 ]