• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:54
dfbt schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:48:
[...]

Volgens mij zijn ze al begonnen aan Seizoen 2 filmen. Ik verwacht ( hoop) ieder jaar rond kerst dus nu afleveringen van nieuw seizoen.
Ze hebben al aangegeven niet ieder jaar met een nieuw seizoen te komen.
"You have to balance it," Bloys said. "For some of the bigger shows like Harry Potter or House of the Dragon, or The Last of Us, huge world-building shows, it would be nice to have those on an annual basis. But from a production point of view, it's just not possible.
https://www.ign.com/artic...dragon-and-the-last-of-us

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:23
Mog schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:43:
Is het al bekend of deze serie een seizoen per boek aanhoudt?

-Edit-

Ja dus. Staat in de OP 8)7

Dan gaat deze serie heel lang duren. 1,5-2 jaar per seizoen gok ik. Tussen de 10 en 14 jaar lang als ze The Cursed Child niet meepakken.
Zoals de films ongeveer dan. Dat was 10 jaar. Dus iets langer is best goed en ok zelfs :)

Alleen benieuwd hoelang ze de seizoenen maken, boek 1,2 en 3 zijn natuurlijk heel kort in vergelijking met de latere boeken. Hoop dan ook dat die seizoenen langer worden zodat alles kan verteld worden. En ze niet gaan vasthouden aan 10 afleveringen per seizoen van 50 minuten.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:43
Chelseamarre123 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:35:
[...]

Zoals de films ongeveer dan. Dat was 10 jaar. Dus iets langer is best goed en ok zelfs :)

Alleen benieuwd hoelang ze de seizoenen maken, boek 1,2 en 3 zijn natuurlijk heel kort in vergelijking met de latere boeken. Hoop dan ook dat die seizoenen langer worden zodat alles kan verteld worden. En ze niet gaan vasthouden aan 10 afleveringen per seizoen van 50 minuten.
Ze moeten kijken naar wat ze kunnen vertellen en niet vasthouden aan zoveel afleveringen van zoveel minuten. Zijn er meer afleveringen nodig, maak die gewoon dan :P

Er zijn ook geruchten dat er een of meerdere spin-offs komen, in de vorm van series. Wat is niet bekend, maar je zou kunnen denken aan de Hogwarts Founders, een serie rondom de First Wizarding War of de opkomst van Voldemort.
During an earnings conference call (via Variety), Warner Bros. Discovery leader JB Perrette seemed to imply that HBO has early intentions to expand the Harry Potter TV slate with spinoffs, noting that "HBO is banking on some 10 years of Harry Potter-branded series starting next year."

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:51
RobinNL schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:13:
[...]

Ze moeten kijken naar wat ze kunnen vertellen en niet vasthouden aan zoveel afleveringen van zoveel minuten. Zijn er meer afleveringen nodig, maak die gewoon dan :P

Er zijn ook geruchten dat er een of meerdere spin-offs komen, in de vorm van series. Wat is niet bekend, maar je zou kunnen denken aan de Hogwarts Founders, een serie rondom de First Wizarding War of de opkomst van Voldemort.

[...]
Als je niet elk jaar een nieuw seizoen uitbrengt zit je al gauw aan 'komende tien jaar Harry Potter'

• RobinNL
Jovatov schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:10:
[...]

Als je niet elk jaar een nieuw seizoen uitbrengt zit je al gauw aan 'komende tien jaar Harry Potter'
Mijn reactie ging ook niet over hoelang het zou zijn tot ze helemaal klaar zijn met het verhaal, maar dat ze niet moeten kiezen voor een fixed aantal afleveringen per seizoen ;) Hebben ze meer nodig, dan moeten ze gewoon kiezen om het seizoen langer te maken.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:51
RobinNL schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:12:
[...]

Mijn reactie ging ook niet over hoelang het zou zijn tot ze helemaal klaar zijn met het verhaal, maar dat ze niet moeten kiezen voor een fixed aantal afleveringen per seizoen ;) Hebben ze meer nodig, dan moeten ze gewoon kiezen om het seizoen langer te maken.
En ik verwees in mijn bericht dan ook weer specifiek naar het citaat dat hbo nog tien jaar harry potter uitbrengt.

Verder mee eens dat er in de latere boeken logischerwijs veel meer content zit. Al zouden ze in boek vijf best wat mogen schrappen als je het mij vraagt...

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Juist 5 en 6 leggen een enorm belangrijke basis voor de ontknoping in 7.

4 is mijn inziens de minste.
Maar eenieder denkt hier anders over gok ik.
Ik hoop dat boek 6 tot in detail besproken gaat worden.

Maar spinoff series, niet elk jaar uitbrengen en wel 10 jaar. Dan zal er niet heel veel meer tussen moeten zitten dan een jaar.
En rond de kerst is een mooi moment eigenlijk. Elk jaar kerst zou prima zijn.

Zeker omdat ze nu al S2 filmen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
edit:
Oh, draakje was nog een pagina eerder :P

[ Voor 89% gewijzigd door Stukfruit op 26-03-2026 12:54 ]

Dat zit wel Schnorr.

• RobinNL
Trailer breakdown

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:22
Dennis1812 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:21:
Juist 5 en 6 leggen een enorm belangrijke basis voor de ontknoping in 7.

4 is mijn inziens de minste.
Maar eenieder denkt hier anders over gok ik.
Ik hoop dat boek 6 tot in detail besproken gaat worden.

Maar spinoff series, niet elk jaar uitbrengen en wel 10 jaar. Dan zal er niet heel veel meer tussen moeten zitten dan een jaar.
En rond de kerst is een mooi moment eigenlijk. Elk jaar kerst zou prima zijn.

Zeker omdat ze nu al S2 filmen.
Ik vind boek 4 1 vd beste, maar film technisch mwa. Zo is filmtechnisch 3 in mijn ogen echt pure perfectie maar valt boek 3 zwaar tegen :D

Maar door grootte van verhalen het verfilmen in een 2/2.5 uur tijdframe moet je dingen skippen die cruciaal zijn.

Met een serie van x afleveringen per seizoen moet je echt wel genoeg info kunnen delen

[ Voor 12% gewijzigd door dfbt op 26-03-2026 13:47 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste