Snape kan ik ook niet echt mee zitten. Die ziet er heel anders uit, maar geeft kwa lichaamstaal en spraak zo'n goed Snape gevoel. Destijds had iemand op een ander forum een stuk van Shakespear waarin hij speelde gedeeld (nog ver voordat er trailers hiervan kwamen) en sinds dien ben ik verkocht. Klopt niet helemaal bij z'n fysieke beschrijving in het boek en vond het daardoor eerst ook een wat rare keuze gezien ze juist de boeken willen volgen, maar snap na zijn acteerwerk gezien te hebben goed dat ze hem gecast hebben. Lijkt zo ver een goede acteur die zeer goed past bij de rol. Daar kan uiterlijk niet tegen op. Wat mij betreft heeft hij de rol dik verdient en is het geen blinde "inclusivity hire".
Ik vond Minerva juist enorm wennen. Zo'n andere stem, lichaamshouding, en algemene impressie. Als ik kijk naar beschrijving en rol is het niet te verwarren wie het is, maar het is zo'n contrast met Dame Maggie Smith's versie die ik gewend ben dat het niet kloppend voelt.
De trol. Doet me denken aan een LOTR orc met een vlies er om heen. Vind het vooral een vreemd design gezien de stijling van de acteurs wat jeugdiger lijkt (als in, meer typisch voor op kinderen gerichte media, wat ik op zich mooi vind passen). Om de
orctrol dan juist meer serieus te maken is... een keuze?
Vraag me af wat ze met Banning gaan doen. In mijn hoofd is dat nog altijd de breed bebaarde zeer kleine man. Ik had in de 4e film niet eens door dat Banning Banning was (helpt niet dat hij niet bij naam word genoemt in die film), kwam daar jaren later pas achter

. Stiekem hoop ik dus weer op een terugkeer van de oude stijl.
Verder erg blij dat het kasteel er iig beter uit ziet dan het CGI kasteel in Fantastic Beasts. Dat zag er zo fake uit

.
[
Voor 36% gewijzigd door
Cambionn op 05-09-2026 21:38
]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.