Ik denk niet dat het altijd slim is om achter de fans aan te rennen bij een verfilming/reboot van een franchise? Zojuist even aan onze huis-elf gevraagd wat ze er van vond en die vond het echt geen probleem. Als men verder niks aan het verhaal aanpassen dat compleet tegen de boeken in gaat ( qua verhaal, gebeurtenissen etc ) wat maakt de huidskleur dan uit?terwijl er al een paar acteurs door de fans zijn aangewezen..
Vanuit gaande dat Harry blank blijft en dus ook z’n vader. Zie ik de online artikelen al voor me als ze de scènes filmen en uitzenden waarin jonge Snape door de vier vrienden wordt belaagd en aangevallen #hatecrimeWebgnome schreef op zondag 9 maart 2025 @ 19:38:
[...]
Ik denk niet dat het altijd slim is om achter de fans aan te rennen bij een verfilming/reboot van een franchise? Zojuist even aan onze huis-elf gevraagd wat ze er van vond en die vond het echt geen probleem. Als men verder niks aan het verhaal aanpassen dat compleet tegen de boeken in gaat ( qua verhaal, gebeurtenissen etc ) wat maakt de huidskleur dan uit?
Anyways als duidelijke kenmerken aan personages worden toegeschreven moeten ze deze naar mijn mening behouden en niet onder druk van woke/dei aanpassen.
Zolang de Wemels maar redheads blijven en de tweeling een tweeling.
En Voldemort niet ineens een golvend lang kapsel krijgt met een neuspiercing. Dan komt het vast goed.
En Voldemort niet ineens een golvend lang kapsel krijgt met een neuspiercing. Dan komt het vast goed.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Dan hoef je de films ook niet te kijken.rejer schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:26:
https://www.forbes.com/si...rry-potter-controversies/
"In the Harry Potter books, Severus Snape is described as having a sallow skin tone. One passage mentions his skin turning the color of sour milk "
Nou, tot zover dat ik deze topic hoef te volgen, want die serie ga ik toch niet meer zien. Helaas.
Ik vind het juist wel fijn dat ze voor een compleet ander persoon gaan. Anders loop je het risico dat je te dicht op de Sneep van Alan Rickman komt en dan ben je bij voorbaat kansloos. Je moet er toch niet aan denken dat ze een vergelijkbare acteur als Heath Ledger hadden gekozen voor de Joker films? Joaquin Phoenix lijkt totaal niet op Heath Ledger en zette een ijzersterke performance neer.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Maar waarom moeten wemels redheads blijven dan?Dennis1812 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:18:
Zolang de Wemels maar redheads blijven en de tweeling een tweeling.
Ik bedoel Snape is gewoon letterlijk beschreven, het zelfde als Wemels beschreven zijn als de mensen met rood haar.
Je moet of geen uitzonderingen/aanpassingen doen, of juist alles anders. Maar niet alleen even 2 donkere acteurs en een homo toevoegen aan een serie omdat je anders denkt dat je bepaalde community's aan je dak krijgt.
Dit is wel exact wat er met het merendeel van de series/films tegenwoordig gebeurd.dfbt schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:31:
[...]
Maar niet alleen even 2 donkere acteurs en een homo toevoegen aan een serie omdat je anders denkt dat je bepaalde community's aan je dak krijgt.
Het liefst ook nog een rolstoeler erbij. En iemand met 2 vaders/moeders of een combinatie.
Ja, jammer en komt kwaliteit vaak niet ten goede en het ligt er te vaak te dik bovenop.
Als een acteur simpelweg aldus het castingbureau en de regisseur de beste kandidaat is voor een rol maakt het mij niet uit dat hij gekleurd is. Maar een verhaal moet je wat mij betreft niet herschrijven om er maar meer diversiteit in te proppen.
Uiteindelijk kan een gekleurd iemand ook wit wegtrekken en zwarte haren hebben.
Verder is het toch (naar mijn weten, corrigeer mij vooral) nog helaas niet 100% zeker wie wie gaat spelen.
Misschien krijgt hij een heel andere rol?
En waarom Wemels redheads? Indien niet pas je een complete familie én deel van het verhaal aan (immers worden ze onder andere om uiterlijk gepest, met name vanwege armoede, maar ook uiterlijk. En doordat het allemaal redheads zijn worden ze overal herkent als Wemel.) dan pas je dus al meer aan dan een huidskleur. Daarmee weegt dat voor mij persoonlijk zwaarder.
Dat in elke serie en film gekleurde mensen worden gestopt en homoseksualiteit zichtbaar moet zijn omdat het anders niet inclusief genoeg is heb ik mij inmiddels bij neergelegd.
Ach, krijgt Snape toch een kleurtje? Jemig. Nou nog hopen dat iedereen die roept dat ze niet gaan kijken het ook echt doet, en niet alsnog toch wel kijkt zodat ze hun gal kunnen spuwen bij gebrek aan beter vermaak... maar ik denk dat dat ijdele hoop is.
Maar die hele discussie ga ik niet weer oprakelen, want ik heb alles al gezegd wat ik wilde zeggen.
Om het toch maar over de casting te hebben: als ik naar de films kijk zijn er maar weinig acteurs waarvan ik dacht: ja, die is zo van de pagina's van het boek gestapt. Eigenlijk kan ik maar drie bedenken: Alan Rickman als Snape, Maggie Smith als Minerva McGonagall en Evanna Lynch als Luna Lovegood. Nou zijn de personages buiten de hoofdpersonen om ook nogal breed aangezet door Rowling, dus er is genoeg speling.
Niet dat de rest slecht acteerde of zo, maar ik kan me makkelijk voorstelllen dat er andere acteurs zijn die een leukere/interessantere Dumbledore, Harry, Hermione of Ron neer kunnen zetten, om maar eens wat hoofdpersonen te noemen. Lithgow als Dumbledore bijvoorbeeld -- die man heeft een enorme range en kan zowel de olijke als de minder florissante kanten van Dumbledore neerzetten, als hij er werk van maakt.
Paapa Essiedu... Grote onbekende voor mij. Als hij Snape moet spelen heeft hij zijn uiterlijk inderdaad niet mee (veel te charismatisch
) maar de beste man is een gelauwerd theateracteur, dus qua invulling hoeft het geen probleem te zijn. Voor mij en naar ik aanneem veel anderen is hij een grote onbekende.
Om het toch maar over de casting te hebben: als ik naar de films kijk zijn er maar weinig acteurs waarvan ik dacht: ja, die is zo van de pagina's van het boek gestapt. Eigenlijk kan ik maar drie bedenken: Alan Rickman als Snape, Maggie Smith als Minerva McGonagall en Evanna Lynch als Luna Lovegood. Nou zijn de personages buiten de hoofdpersonen om ook nogal breed aangezet door Rowling, dus er is genoeg speling.
Niet dat de rest slecht acteerde of zo, maar ik kan me makkelijk voorstelllen dat er andere acteurs zijn die een leukere/interessantere Dumbledore, Harry, Hermione of Ron neer kunnen zetten, om maar eens wat hoofdpersonen te noemen. Lithgow als Dumbledore bijvoorbeeld -- die man heeft een enorme range en kan zowel de olijke als de minder florissante kanten van Dumbledore neerzetten, als hij er werk van maakt.
Paapa Essiedu... Grote onbekende voor mij. Als hij Snape moet spelen heeft hij zijn uiterlijk inderdaad niet mee (veel te charismatisch
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
Precies. Laten we sowieso pas oordelen als de serie er is. Misschien zet hij een verschrikkelijke Snape neer. Dan kan men altijd nog de serie boycotten. Misschien is hij geniaal en moet men de drol weer intrekken.MneoreJ schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:13:
Paapa Essiedu... Grote onbekende voor mij. Als hij Snape moet spelen heeft hij zijn uiterlijk inderdaad niet mee (veel te charismatisch) maar de beste man is een gelauwerd theateracteur, dus qua invulling hoeft het geen probleem te zijn. Voor mij en naar ik aanneem veel anderen is hij een grote onbekende.
Ik ben gestopt met de films na het overlijden van Richard Harris. Daarna heb ik alleen de boeken gelezen (veel te vaak). Ik had gehoopt dat de films trouw zouden blijven aan de boeken, in plaats van aangepast te worden aan hedendaagse ideologieën. Personages zoals Peeves werden weggelaten, terwijl hij juist bijdroeg aan de sfeer van het verhaal. Uiteraard moesten er keuzes worden gemaakt, maar waarom werd juist hij geschrapt, terwijl andere niet-essentiële personages, zoals Nearly Headless Nick, wel bleven?Mog schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:18:
[...]
Dan hoef je de films ook niet te kijken.
[Video: Dumbledore asked calmly]
Maar goed mayb ben ik een te grote lore fanboy.
Dat is het moeilijke van het verfilmen van boeken. Er moet geschrapt worden. En je kan niet iedereen blij maken.rejer schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:47:
[...]
Ik ben gestopt met de films na het overlijden van Richard Harris. Daarna heb ik alleen de boeken gelezen (veel te vaak). Ik had gehoopt dat de films trouw zouden blijven aan de boeken, in plaats van aangepast te worden aan hedendaagse ideologieën. Personages zoals Peeves werden weggelaten, terwijl hij juist bijdroeg aan de sfeer van het verhaal. Uiteraard moesten er keuzes worden gemaakt, maar waarom werd juist hij geschrapt, terwijl andere niet-essentiële personages, zoals Nearly Headless Nick, wel bleven?
Ik ben toch ook wel een fan, blijf de films en boeken leuk vinden.rejer schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:47:
[...]
Ik ben gestopt met de films na het overlijden van Richard Harris. Daarna heb ik alleen de boeken gelezen (veel te vaak). Ik had gehoopt dat de films trouw zouden blijven aan de boeken, in plaats van aangepast te worden aan hedendaagse ideologieën. Personages zoals Peeves werden weggelaten, terwijl hij juist bijdroeg aan de sfeer van het verhaal. Uiteraard moesten er keuzes worden gemaakt, maar waarom werd juist hij geschrapt, terwijl andere niet-essentiële personages, zoals Nearly Headless Nick, wel bleven?
Ik kan mij hier verder totaal niet in vinden, vond alle films goed.
Ze kunnen niet iedereen te vrezen maken/houden.
Dit! Je kan je misschien nu wel druk maken over van alles wat je leest, maar wie weet is de serie uiteindelijk heel goed. Dan heb je je druk gemaakt om niets. Daarnaast zijn ze nog 1,5 tot 2 jaar bezig met het maken van de serie. De serie verschijnt (eind 2026 of) begin 2027.Mog schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:29:
[...]
Precies. Laten we sowieso pas oordelen als de serie er is. Misschien zet hij een verschrikkelijke Snape neer. Dan kan men altijd nog de serie boycotten. Misschien is hij geniaal en moet men de drol weer intrekken.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Deze serie heeft überhaupt geen bestaansrecht. Er zijn 8 films gemaakt over het verhaal. Waarom weer een serie over precies hetzelfde verhaal? Maak dan een prequel over de ouders van Harry Potter…
Prequel is al geprobeerd en helaas halverwege gestopt (fantastic beasts).hotymoty schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:02:
Deze serie heeft überhaupt geen bestaansrecht. Er zijn 8 films gemaakt over het verhaal. Waarom weer een serie over precies hetzelfde verhaal? Maak dan een prequel over de ouders van Harry Potter…
Daarnaast heeft het Potter universum zeker bestaansrecht. Kijk alleen al naar de verkoopcijfers van Hogwarts Legacy. Of de jaarlijkse bezoekers aan Kings Cross station platform 9¾.
Ik denk dat als de serie trouw blijft aan de boeken qua verhaal en alles goed weet uit te diepen doordat ze simpelweg heel veel meer tijd hebben dan een film dat ze sowieso een hit hebben.
De kunst is wel om het 7 seizoenen vast te houden. (7 boeken)
Fantastic Beasts is een prequel met een verhaal dat niemand interesseert. Niet het verhaal van James, Lily, Snape en Voldemort.Dennis1812 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:40:
[...]
Prequel is al geprobeerd en helaas halverwege gestopt (fantastic beasts).
Daarnaast heeft het Potter universum zeker bestaansrecht. Kijk alleen al naar de verkoopcijfers van Hogwarts Legacy. Of de jaarlijkse bezoekers aan Kings Cross station platform 9¾.
Ik denk dat als de serie trouw blijft aan de boeken qua verhaal en alles goed weet uit te diepen doordat ze simpelweg heel veel meer tijd hebben dan een film dat ze sowieso een hit hebben.
De kunst is wel om het 7 seizoenen vast te houden. (7 boeken)
Daarnaast is Hogwarts Legacy redelijk populair geweest, omdat er een compleet nieuw verhaal werd gemaakt waarin iedereen zich in kon verliezen. De fans wilden altijd al een tovenaar zijn in HP universum. Ook al zijn er heel veel mensen halverwege het verhaal afgehaakt.
Met deze serie herkauw je ieders hun eerste visuele beleving van Harry Potter. Kortom: dit gaat kneiterhard floppen en dat is maar goed ook voor Hollywood. Een keer stoppen met remakes en woke-casting. 90% van de filmmaatschappijen is nog luier dan varkens, alleen maar herkauwen en alles fixen met CGI.
@hotymoty dat weet je helemaal niet? DAt hangt er maar helemaal vanaf hoe ze het aanpakken. Vergeet niet dat de films alweer 20+ jaar oud zijn ( de laatste twee ~10). Er zijn in die tussentijd aardig wat nieuwe mensen op de wereld gezet die misschien helemaal nog niet bekend zijn met de boeken of de films.
Wat je zegt over FB klopt wel een beetje. Het is een losstaand verhaal, dat het niemand interesseert? Dat klopt natuurlijk niet. Wat jammer was is dat er eigenlijk geen fatsoenlijk verhaal is opgezet dat wat zeer zeker had moeten kunnen in dit universum. Legacy, het spel dus, toont aan dat het wel kan.
Voor nu is het gewoon afwachten en hope for the best
Wat je zegt over FB klopt wel een beetje. Het is een losstaand verhaal, dat het niemand interesseert? Dat klopt natuurlijk niet. Wat jammer was is dat er eigenlijk geen fatsoenlijk verhaal is opgezet dat wat zeer zeker had moeten kunnen in dit universum. Legacy, het spel dus, toont aan dat het wel kan.
Voor nu is het gewoon afwachten en hope for the best
Verder alles goed met je?hotymoty schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:14:
[...]
Met deze serie herkauw je ieders hun eerste visuele beleving van Harry Potter. Kortom: dit gaat kneiterhard floppen en dat is maar goed ook voor Hollywood. Een keer stoppen met remakes en woke-casting. 90% van de filmmaatschappijen is nog luier dan varkens, alleen maar herkauwen en alles fixen met CGI.
Verbaas me er steeds over hoe druk mensen zich kunnen maken om wat niet meer is dan een beetje vermaak.
Schuimbekkend van woede hele rants houden over de huidskleur van een fictief personage...
Dat verhaal weten we al, komt immers rechtstreeks uit de boeken. Ja, natuurlijk kun je het nog verder uitdiepen, maar de hoogtepunten zijn al wel getackeld, zeg maar. Als je dat dan nog op het witte doek moet zien is het eerder gebrek aan belevingsvermogen.hotymoty schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:14:
Fantastic Beasts is een prequel met een verhaal dat niemand interesseert. Niet het verhaal van James, Lily, Snape en Voldemort.
Dat Fantastic Beasts brol is betekent niet dat je niet een interessante prequel zou kunnen maken. Het gaat nota bene om het gevecht tussen Grindelwald en Dumbledore, de sterkste tovenaars van hun tijd, die en passant ook nog geliefden waren, tegen het decor van WW 2. En in het verlengde daarvan dan inderdaad de opkomst van Voldemort. Kun je makkelijk een complete miniserie uit wringen, hoor. Je zou zeggen dat je juist goed je best moet doen om met dat materiaal toch nog een filmserie in elkaar te zetten die niet kan bekoren, maar dat is ze toch maar mooi gelukt.
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
Elke Harry Potter film is ongeveer 2 tot 2,5 uur. Dus een heel schooljaar moesten ze in die tijd proppen. Zoals eerder al werd aangegeven zijn veel dingen weggelaten, want daar was gewoon geen ruimte voor. Met de serie kunnen ze nu beter de tijd nemen om het verhaal uit de boeken beter tot het recht te laten komen.hotymoty schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:02:
Zelf heb ik de films gezien (minimaal 1-2x per jaar), de boeken heb ik niet echt gelezen. Dus delen van het gehele verhaal heb ik nog niet gezien.
De wereld rondom Harry Potter leeft nog volop. Naast de huidige fans kan de serie ook weer nieuwe fans krijgen, de nieuwe generatie. Anders was er ook geen Harry Potter park gebouwd (wordt nog steeds uitgebreid met nieuwe delen) en zou je dit hieronder niet zien bij Kings Cross Station (opname 2023).
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik vond fantastic beast best wel vermakelijk, vond het jammer dat het gestopt was.hotymoty schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:14:
[...]
Fantastic Beasts is een prequel met een verhaal dat niemand interesseert. Niet het verhaal van James, Lily, Snape en Voldemort.
Daarnaast is Hogwarts Legacy redelijk populair geweest, omdat er een compleet nieuw verhaal werd gemaakt waarin iedereen zich in kon verliezen. De fans wilden altijd al een tovenaar zijn in HP universum. Ook al zijn er heel veel mensen halverwege het verhaal afgehaakt.
hier ook echt iemand die fantastic beast best vet vond. Alle dieren in de achtergrond, maar het verhaal van dumbledore kon ik ook wel waarderen.
Jammer ook dat depp werd vervangen vanwege zijn rechtszaak..
Jammer ook dat depp werd vervangen vanwege zijn rechtszaak..
Ik vond deel één van Fantastic Beasts ook heel leuk. Had er graag meer van gezien. Daarom heb ik ook wel vertrouwen in de serie. Potterheads willen altijd meer.
Mee eens, alleen die laatste film was een flink stuk minder en langdradig. Ook was het gemist van Johnny Depp gigantisch want de gene die daar grindewald speelde was echt lang niet zoals het had moeten zijnMog schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:44:
Ik vond deel één van Fantastic Beasts ook heel leuk. Had er graag meer van gezien. Daarom heb ik ook wel vertrouwen in de serie. Potterheads willen altijd meer.

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Een aantal namen zijn nu ook bevestigd.
HBO onthult eerste namen van cast nieuwe Harry Potter-serie https://www.nu.nl/enterta...e-harry-potter-serie.html
HBO onthult eerste namen van cast nieuwe Harry Potter-serie https://www.nu.nl/enterta...e-harry-potter-serie.html
Ik denk aardige casting tot dusver. De keuze voor Snape blijf ik een gekke vinden, omdat Snape heel expliciet omschreven wordt op een manier waar deze acteur precies niet bij past. Bovendien heeft het wat rare gevolgen, zoals de Marauders die een nu zwart jongetje pesten vanwege hoe hij eruit ziet, tenzij ze dat ook gaan wijzigen.
We gaan het zien, maar het idee dat het trouw zou zijn aan de boeken zoals men zo vaak heeft benadrukt laat ik maar los. Daar geloof ik vrij weinig van
We gaan het zien, maar het idee dat het trouw zou zijn aan de boeken zoals men zo vaak heeft benadrukt laat ik maar los. Daar geloof ik vrij weinig van
Dat lijkt me vrij makkelijk. Het pesten is ook immers niet vanwege Snape's uiterlijk, maar omdat hij qua persoonlijkheid niet bij hun kliekje past. Zijn uiterlijk is gewoon een makkelijke stok om mee te slaan. Ik denk dan weer niet dat ze hem in de nieuwe opstelling expliciet gaan pesten met z'n huidskleur, dat, uh, past niet bij de tijdsgeest.vickypollard schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:55:
Ik denk aardige casting tot dusver. De keuze voor Snape blijf ik een gekke vinden, omdat Snape heel expliciet omschreven wordt op een manier waar deze acteur precies niet bij past. Bovendien heeft het wat rare gevolgen, zoals de Marauders die een nu zwart jongetje pesten vanwege hoe hij eruit ziet, tenzij ze dat ook gaan wijzigen.
Op Lithgow en Frost na zijn het allemaal acteurs die ik niet ken. Die vind ik beide dan wel weer uitstekende keuzes voor hun rollen (Dumbledore en Hagrid), in de zin dat ik ze zo het karakter kan zien vertolken (vooral Frost is een inkoppertje natuurlijk, met zijn achtergrond in komische rollen), dus dat schept vertrouwen voor de rest.
Ik denk dat ze hun eigen ramen ingooien op deze manier, met deze cast.
Ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk ontvangen zal worden.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik ben wel benieuwd naar de Snape die Paapa neerzet. Deze moet wel bijzonder goed zijn om deze keuze te 'rechtvaardigen' (anders had men zich immers prima aan het bronmateriaal kunnen houden, dat toch bijzonder veel nadruk op zijn uiterlijk legt). Los van het huidskleurverhaal ziet Paapa er eigenlijk veel te goed uit voor Snape, dus ze de make-up afdeling krijgt het druk denk ik
Tenzij ze voor sexy Snape gaan natuurlijk.
Ik heb verder nog wat dingen waarvoor ik vrees bij de serie, onder andere:
- Dat men ondanks de bewering dat de serie trouw zou zijn aan de boeken toch behoorlijk wat 'creatieve vrijheid' neemt 'omdat dat beter past bij hun visie'.
- Dat het warme, magische gevoel van (zeker de eerste) films totaal afwezig is (dit had ik al met Fantastic Beasts).
De serie is op zichzelf in zekere zin al overbodig, dus het gaat denk ik moeilijk zijn het op een niveau te krijgen dat het echt een plek weet te veroveren.
Ik heb verder nog wat dingen waarvoor ik vrees bij de serie, onder andere:
- Dat men ondanks de bewering dat de serie trouw zou zijn aan de boeken toch behoorlijk wat 'creatieve vrijheid' neemt 'omdat dat beter past bij hun visie'.
- Dat het warme, magische gevoel van (zeker de eerste) films totaal afwezig is (dit had ik al met Fantastic Beasts).
De serie is op zichzelf in zekere zin al overbodig, dus het gaat denk ik moeilijk zijn het op een niveau te krijgen dat het echt een plek weet te veroveren.
Valt toch wel mee? Alleen Snape is vreemd gecast, de rest lijkt me prima gecast.G_Dragon schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:22:
want?G_Dragon schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:22:
Het geeft een syntax error in de tere hersentjes van een hoop rigide, conservatieve mensen die moeite hebben om fantasie en werkelijkheid te scheiden
Omdat ze afwijken van de beschrijving van de personages uit de boeken? Ben heel benieuwd hoe dat ontvangen gaat worden, want het de zoveelste serie / film die dit doet vanwege verandering in de wereld.
Denk wel dat ik een paar afleveringen ga kijken om het een kans te geven als groot fan van de films, maar geen idee of ik het uiteindelijk ook af zal kijken. Dat hangt af van hoe goed het is en in elkaar zit.
Denk wel dat ik een paar afleveringen ga kijken om het een kans te geven als groot fan van de films, maar geen idee of ik het uiteindelijk ook af zal kijken. Dat hangt af van hoe goed het is en in elkaar zit.
Kwam deze video tegen. Als ik dit zo zie lijkt hij mij heel goed Snape te kunnen spelen. (vanaf 1:50 ongeveer).
Dit is een flauwe opmerking natuurlijk. De ophef komt niet uit een klein vocaal clubje uit puur racistische overwegingen.jeroenkb schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:01:
[...]
Het geeft een syntax error in de tere hersentjes van een hoop rigide, conservatieve mensen die moeite hebben om fantasie en werkelijkheid te scheiden
En uit DEI-overwegingen hoefden ze deze keuze ook niet te maken, want de groep die daarmee begaan is heeft een gruwelijke hekel aan J.K. Rowling, dus die zullen deze serie niet eens aanraken.
Oooh... hij is inderdaad een indrukwekkend goed acteur!Raem schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:04:
[YouTube: Act 3, Scene 2 | Hamlet | Royal Shakespeare Company]
Kwam deze video tegen. Als ik dit zo zie lijkt hij mij heel goed Snape te kunnen spelen. (vanaf 1:50 ongeveer).
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ga ik vanavond eens even kijken, ben benieuwd.Raem schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:04:
Haha, ik was deze video toevallig aan het kijken. Lijkt me een prima acteur die prima de rol van Snape kan spelen. Het viel me meer op dat ik toneel tenenkrommend vind (ligt volledig aan mij en mijn onzekerheid hoor). Ik vind het heel knap dat je zo kan spelen met een publiek erbij.Raem schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:04:
Oh jeetje. Ik had ook wel bedenkingen met hem als Snape omdat hij gewoon niet bij de beschrijving past. Maar dit is idd wel echt heel goed! Ook spot on voor Snape-achtige karakters. Dat geeft toch wel goede hoop. De rest van de cast vind ik ook niet bepaald alamerend ofzo.Raem schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:04:
Ben erg benieuwd naar de show. Ik ga sowieso kijken, was groot fan als kind maar als volwassene wel wat gematigd. Vooral de eerste 3 delen blijven favoriet hier, maar tot de 5e was ik sowieso wel fan. Toen het nog niet zo serieus was en meer vooral magische toverwereld. Kan me de films vanaf de 6e nouwlijks herinneren, kijk die ook nooit terug eigenlijk. Hoop dat ze dat van die eerdere films weer beetje terug brengen.
Fantastic Beasts vond ik de eerste film overigens ook top. Ook die hadden nog wat van dat warmhartige. Alleen jammer dat die daarna daar weer vanaf stapte.
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Net even gekeken. Ik blijf er gemengd in staan. Ik zie op basis hiervan best dat hij het karakter Snape zou kunnen spelen. Zeker boek-Snape die een stuk venijniger is dan Alan Rickman's Snape. Ik kan me echter moeilijk voorstellen dat er niet een acteur was die dit ook gewoon kan maar die ook nog lijkt op hoe Snape beschreven is in het boek. Op die manier blijf ik het toch een eigenaardige keuze vinden. Maar goed, ik heb er verder toch geen invloed op, dus ik zal gaan zien hoe cruciaal Paapa voor deze rol wasRaem schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:04:
In de UK kun je putten uit een schat van acteurs en actrices die niet of nauwelijks bekend zijn bij het grote publiek maar wel een fantastisch talent hebben. Paapa valt ongetwijfeld in die categorie als je naar zijn opleiding en CV kijkt.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Wel nee man, er is een complete nieuwe generatie die na de films geboren zijn. Daarnaast heeft de films denk ik max 60% van de verhalen wat de boeken heeft. Er is serieus enorm veel materiaal wat niet gebruikt is in de films. Denk bijvoorbeeld aan de "free house-elfs" campagne van Hermelien, er is NIETS van in de films daar over. Of de feestjes van Haast-onthoofde Henk.hotymoty schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:14:
[...]
Je moet niet iets gaan afschieten voordat het uberhaubt een kans heeft gekregen.
Ik ben vol in voor de serie, ik kan niet wachten
Als groot Harry Potter fan hoop ik dat dit een geweldig succes word zodat ik mijn 2de jeugd kan herleven.
Al is het wel een groot risico om dit te her maken.
Al is het wel een groot risico om dit te her maken.
Doet me wel heel erg denken aan deze aflevering van Friends:Raem schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:04:
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Zo op het oog en kijkend naar hun CV (jaja, zowaar professionele acteerervaring) geen slechte casts. Maar wat een uitdaging om op die leeftijd te moeten voldoen aan de gezette verwachtingspatronen...
Ik zou als ik die kinderen was alle social media uitzetten
Die gaan een hoop zooi over zich heen krijgen, ongeacht hoe goed ze het doen. En dat is nogal wat om te verwerken op die leeftijd...

de nieuwe trio waarvan als alles doorgaat en niks gecanceld wordt, ongeveer hun hele leven hiervan gaat afhangen..
Vanaf nu kunnen ze niet meer normaal over straat.
Ze staan sinds vandaag letterlijk in het wereldnieuws.
Qua uiterlijk lijken ze, leeftijden vind ik zo 1-2-3 niet met Google (op de Harry in elk geval). Maar we gaan het meemaken.
Ze staan sinds vandaag letterlijk in het wereldnieuws.
Qua uiterlijk lijken ze, leeftijden vind ik zo 1-2-3 niet met Google (op de Harry in elk geval). Maar we gaan het meemaken.
Qua accent, intonatie vind ik dit verdraaid goed in de buurt komen hoe Emma Watson in HP 1-2 klonk. Denk dat het met de casting van het trio wel goed zit.
Ik vond het ook al goed klinken! Maar ze moet haar niet proberen exact na te doen.Joosie200 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:30:
Qua accent, intonatie vind ik dit verdraaid goed in de buurt komen hoe Emma Watson in HP 1-2 klonk. Denk dat het met de casting van het trio wel goed zit.
Das toch lastig gezien de remake. Je hebt al een voorbeeld om inspiratie uit op te halen. Ben benieuwd naar de eerste ontmoeting van het trio in de hogwarts express en natuurlijk Charms class. Zijn toch van die scènes die klassiekers geworden zijn.RobinNL schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:33:
[...]
Ik vond het ook al goed klinken! Maar ze moet haar niet proberen exact na te doen.
Mogelijk kunnen deze acteurs nog een beetje hun eigen draai aan de rol geven.Joosie200 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:36:
[...]
Das toch lastig gezien de remake. Je hebt al een voorbeeld om inspiratie uit op te halen. Ben benieuwd naar de eerste ontmoeting van het trio in de hogwarts express en natuurlijk Charms class. Zijn toch van die scènes die klassiekers geworden zijn.
Klinkt aardig goed als Hermelien aan het begin, het lijkt er wel heel veel op. 100% hoeft niet, maar ze zal nog wel eigen draai aan geven.RobinNL schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:50:
Hoe vinden jullie dit klinken?
https://www.instagram.com...igsh=MWhrcmxzYWxweTZxNw==
Ik hoop dat ze alle 3 hun voorbeelden uit het boek zullen halen.
En niet van de oude acteurs.
Eigenlijk geld dat voor alle acteurs..
Iets met asked him calmly. En dan dus niet de halve kamer aan gort gooien en Harry ondertussen wurgen.
Iets met asked him calmly. En dan dus niet de halve kamer aan gort gooien en Harry ondertussen wurgen.
Naja, hoewel dat een klassiek voorbeeld is kun je dat de acteurs niet echt aanrekenen. Het is nog altijd de regisseur die uiteindelijk besluit hoe een scene eruit moet zien, en de scriptschrijvers die vastleggen of iemand als een briesende leeuw tekeer gaat. Ik denk niet dat Michael Gambon zelf bedacht heeft dat Dumbledore als een waanzinnige los moest gaan, maar zelfs al had hij het zelf bedacht dan had de regisseur moeten zeggen "ja nee, zo doen we dat niet, laten we nog een take proberen".Dennis1812 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:50:
Ik hoop dat ze alle 3 hun voorbeelden uit het boek zullen halen.
Acteurs hebben natuurlijk wel wat speling in hoe ze hun rol gestalte geven, maar als het te gek wordt is het de regisseur die het in toom moet houden.
Volgens Deadline is Bertie Carvel gecast als Cornelius Fudge.
Hele artikel: https://deadline.com/2025...bertie-carvel-1236427115/
Een interessante ontwikkeling als dat inderdaad klopt. Ik vraag mij af of ze dan boeken 1 en 2 tegelijk/achter elkaar filmen (aangezien Fudge niet in boek 1 voorkomt, voor zover ik mij kan herinneren), of dat ze scènes toe gaan voegen/uitbreiden, waardoor hij wel al (kort?) te zien is in seizoen 1.
Een interessante ontwikkeling als dat inderdaad klopt. Ik vraag mij af of ze dan boeken 1 en 2 tegelijk/achter elkaar filmen (aangezien Fudge niet in boek 1 voorkomt, voor zover ik mij kan herinneren), of dat ze scènes toe gaan voegen/uitbreiden, waardoor hij wel al (kort?) te zien is in seizoen 1.
Geeft hij Harry geen handje bij zijn eerste bezoek aan de diagonalley?EDIT schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:32:
Waar hij ook krinkel voor het eerst ziet zeg maar?
Waren een hoop beroemdheden daar. Maar heb even niet meer op mn netvlies of hij er ook bij was.
Ik heb het even opgezocht, voordeel van een ebook. Cornelius Fudge wordt genoemd door Hagrid op de dag na ontmoeting met Harry, maar komt voor het eerst voor in het veertiende hoofdstuk van The Chamber of Secrets.Dennis1812 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:36:
[...]
Geeft hij Harry geen handje bij zijn eerste bezoek aan de diagonalley?
Waar hij ook krinkel voor het eerst ziet zeg maar?
Ah top. Ben benieuwd hoe ze dat invullen dan.
Ik had even geen puf om op zolder het boek te zoeken. Maar wist dat er een aantal later belangrijke figuren in de kroeg naar Harry kwamen.
Ik had even geen puf om op zolder het boek te zoeken. Maar wist dat er een aantal later belangrijke figuren in de kroeg naar Harry kwamen.
Of dat het personage misschien al wordt gebruikt voor in The Daily Prophet? Of misschien krijgen we hem te zien tussen de ondergang van Voldemort en het moment dat we Harry in de films zagen?EDIT schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:32:
En nog meer castingnieuws.
Bel Powley en Daniel Rigby zijn Petunia en Vernon Dursley.
Via Variety: https://variety.com/2025/...ernon-dursley-1236423368/
[ Voor 33% gewijzigd door EDIT op 09-06-2025 16:40 ]
Die lijken toch veel te jong hiervoorEDIT schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:39:
En nog meer castingnieuws.
De oude acteurs waren vooral te oud eigenlijk als je kijkt naar de leeftijd van Lily toen ze stierf en waarop Harry dus naar de dursleys ging.
Lily en James Potter waren 21 toen ze stierven. Aangezien Petunia Lily's zus was, zal die niet heel veel ouder zijn geweest.
Powley is 33 dus zit redelijk rond de goede leeftijd.
Rigby is 42 dus eigenlijk iets te oud.
Powley in de juiste make up zie ik wel werken als petunia.
Rigby weet niet of die wel gaat werken als vernon.
Ow ja ik vergeleek natuurlijk met de acteurs van in de film en daar waren ze rond de 50/60
Please welcome Katherine Parkinson as Molly Weasley, Lox Pratt as Draco Malfoy, Johnny Flynn as Lucius Malfoy, Leo Earley as Seamus Finnigan, Alessia Leoni as Parvati Patil, Sienna Moosah as Lavender Brown, Bel Powley as Petunia Dursley, Daniel Rigby as Vernon Dursley, Bertie Carvel as Cornelius Fudge to the HBO Original Series Harry Potter.
https://www.instagram.com/p/DKry2DeM1Jd/?img_index=1
https://www.instagram.com/p/DKry2DeM1Jd/?img_index=1
:strip_exif()/f/image/dxPEAeOCGWWrhvLvFkt6Wj6b.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door RobinNL op 09-06-2025 18:49 ]
Aangezien Lucius Malfoy nu ook al gecast is, lijkt de verklaring dat ze seizoenen 1 en 2 werkelijk tegelijk/meteen na elkaar filmen mij het meest logische.
En goed dat ze enkele valkuilen uit de films lijken te proberen te vermijden ('oh sjips, was dat karakter dat we om tijdsredenen hadden geknipt toch wel belangrijk? hier is een nieuwe acteur zonder enige uitleg').
En goed dat ze enkele valkuilen uit de films lijken te proberen te vermijden ('oh sjips, was dat karakter dat we om tijdsredenen hadden geknipt toch wel belangrijk? hier is een nieuwe acteur zonder enige uitleg').
Dit filmpje is gemaakt met AI, maar sommige acteurs passen er goed tussen.
https://www.instagram.com...igsh=MWRsa214dzB4OW9xYg==
Prachtig filmpje.RobinNL schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:53:
Dit filmpje is gemaakt met AI, maar sommige acteurs passen er goed tussen.
Hier maar weer eens aan de filmreeks begonnen naar aanleiding van al de nieuwtjes van de serie.
Blijft niet vervelen na al enkele keren te zien te hebben
First-years, step forward. The HBO Original Harry Potter series is now in production.
:strip_exif()/f/image/pD9qblliy3GWoprWvoSDbnDO.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.instagram.com/p/DMF7QktManF/
Welcome! Welcome to a new year at Hogwarts.
Introducing Rory Wilmot as Neville Longbottom, Amos Kitson as Dudley Dursley, Louise Brealey as Madam Rolanda Hooch, and Anton Lesser as Garrick Ollivander.
:strip_exif()/f/image/MX8DnYncm7Uqp07wosVBn2pY.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.instagram.com/p/DMGBmL6MxsJ/?img_index=1
:strip_exif()/f/image/pD9qblliy3GWoprWvoSDbnDO.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.instagram.com/p/DMF7QktManF/
Welcome! Welcome to a new year at Hogwarts.
Introducing Rory Wilmot as Neville Longbottom, Amos Kitson as Dudley Dursley, Louise Brealey as Madam Rolanda Hooch, and Anton Lesser as Garrick Ollivander.
:strip_exif()/f/image/MX8DnYncm7Uqp07wosVBn2pY.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.instagram.com/p/DMGBmL6MxsJ/?img_index=1
Ook nog wat andere belangrijke mensen zijn aangekondigd:
Edit: pff, echt net te laat. Dan maar het meeste weghalen zodat het niet dubbel in het topic komt te staan
Via https://press.wbd.com/us/...-series-begins-productionNewly announced department heads: Adriano Goldman (Director of Photography), Cate Hall (Hair and Makeup Designer), Paul Herbert (Stunt Coordinator), Mark Holt (SFX Supervisor), Mara LePere-Schloop (Production Designer), Naomi Moore (Set Decorator), John Nolan (Creature Effects Design Supervisor), Alexis Wajsbrot (VFX Supervisor), Dom Sidoli (VFX Producer), and previously announced Holly Waddington (Costume Designer).
Edit: pff, echt net te laat. Dan maar het meeste weghalen zodat het niet dubbel in het topic komt te staan

[ Voor 65% gewijzigd door EDIT op 14-07-2025 18:44 ]
Ik geloofde het eerst niet, dacht dat het een slechte AI gemaakte foto was. Maar blijkbaar is dit wel de echte nieuwe Harry Potter
Ben benieuwd hoe de serie zal gaan zijn en of het ook echt elk detail uit de boeken goed gaat volgen.
Ben benieuwd hoe de serie zal gaan zijn en of het ook echt elk detail uit de boeken goed gaat volgen.
Wat denk je zelfG_Dragon schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:26:
Ik geloofde het eerst niet, dacht dat het een slechte AI gemaakte foto was. Maar blijkbaar is dit wel de echte nieuwe Harry Potter![]()
Het komt gewoon van het officiële account, stond een linkje bij heG_Dragon schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:26:
Ik geloofde het eerst niet, dacht dat het een slechte AI gemaakte foto was. Maar blijkbaar is dit wel de echte nieuwe Harry Potter![]()
@EDIT Je doet je naam eer aan nu 😂
De Daily Mail heeft wat plaatjes weten te bemachtigen van de shoot in de dierentuin.
https://www.dailymail.co....TV-series-London-Zoo.html
Het is wel meteen duidelijk dat het zich in de jaren 90 afspeelt met die kleding
Het is wel meteen duidelijk dat het zich in de jaren 90 afspeelt met die kleding

Die tweede foto, afschuwelijk 😅 Nu hopen dat ze die sfeer ook goed kunnen overbrengen.EDIT schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:09:
De Daily Mail heeft wat plaatjes weten te bemachtigen van de shoot in de dierentuin.
Eerste waar ik aan moest denken:EDIT schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:13:
En onze eerste blik op Hagrid
[Afbeelding]
Via https://www.instagram.com/p/DMIXnxoML3O/
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/96EG5ImjnlcKZttouSGuFsCU.jpg?f=user_large)
Maar goed, erg is het niet. Ik prijs me vooral gelukkig met dat ik heb mogen opgroeien met de ‘originals’. Het trio, maar vooral Robbie Coltrane, Alan Rickman en Maggie Smith hebben een grote indruk op me achtergelaten.
Verder:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7blNRN5wozrkVVPgnqQuyYcq.jpg?f=user_large)
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Tijd gaat ook zo ontzettend snel. De eerste film was 25(!) jaar geleden en het einde 15.
Ik hoop echt dat de serie een succes word. De franchise leent zich ook meer voor een serie dankzij de boeken. In de films zijn toch veel leuke en belangrijke dingen uitgelaten.
Ik hoop echt dat de serie een succes word. De franchise leent zich ook meer voor een serie dankzij de boeken. In de films zijn toch veel leuke en belangrijke dingen uitgelaten.
Ik hoop dat het de grootste flop ooit wordt. Afgelopen met de remakes en dat soort onzin. 0.0 toegevoegde waarde om een bestaand verhaal 2x opnieuw te vertellen.
Ja en nee, ik kan mij ergens deze serie wel voorstellen. De films hebben op meerdere punten duidelijk afwijkingen van het boek en missen vaak de diepgang. Met hoe populair Harry Potter is snap ik de keuze wel, ook omdat het medium nu echt wel anders is (meer tijd voor meer detail). Of het ook goed gaat worden moeten we afwachten. Het geluk is wel dat het geen tekenfilm naar real-life vertaling is, die gaan zelden echt goed.hotymoty schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:16:
Ik hoop dat het de grootste flop ooit wordt. Afgelopen met de remakes en dat soort onzin. 0.0 toegevoegde waarde om een bestaand verhaal 2x opnieuw te vertellen.
Ah, dus alle heruitgaven van boeken etc dan ook maar gewoon verbranden?hotymoty schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:16:
Lekker met gestrekt been het topic in, heerlijk! Echt leuk ook om zo een discussie te voeren op een forum.hotymoty schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:16:
Er zijn inderdaad ook 0.0 voorbeelden van remakes of heruitgaven die goed hebben uitgepakt.
Anyway, ik kijk best wel uit naar deze serie! Er zijn ontzettend veel stukken in de boeken die teveel worden voor films, maar die zich erg goed lenen voor een serie. Denk dat er echt potentie inzit. Letter voor letter verfilmen zal niet gebeuren, en dat kan ook helemaal niet, een boek en film/serie zijn compleet andere media waardoor je dus andere keuzes moet maken.
er zijn echt zat mensen die het ''hele verhaal'' niet eens goed meekrijgen in de films.
Worden in de films gewoon hele stukken overgeslagen die je idd mooi in een serie kan stoppen.
kijk er wel naar uit.
Worden in de films gewoon hele stukken overgeslagen die je idd mooi in een serie kan stoppen.
kijk er wel naar uit.
Ik ben ook wel benieuwd na de serie, heb de films eigenlijk al weer een tijdje niet gezien.
Maar deze keek ik wel elke paar jaar eens opnieuw, de boeken heb ik ook nog in de kast(Die heb ik echt al lang niet gelezen).
Misschien dat ik dit dan eens ga doen, ik heb ze ook digitaal op de Ipad. goed leest minder lekker. maar om nog eens makkelijk te lezen ook onderweg wel leuk.
Maar deze keek ik wel elke paar jaar eens opnieuw, de boeken heb ik ook nog in de kast(Die heb ik echt al lang niet gelezen).
Misschien dat ik dit dan eens ga doen, ik heb ze ook digitaal op de Ipad. goed leest minder lekker. maar om nog eens makkelijk te lezen ook onderweg wel leuk.
Shakespeare draait zich om in z'n graf, en zo nog wat van die gevestigde auteurs.hotymoty schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:16:
Wat de toegevoegde waarde is weet je pas als het er is. Het is ontegenzeggenlijk waar dat men op dit moment heel vaak naar bestaande dingen grijpt als veilige(re) cash cow, en dat veel remakes ofwel belabberd van zichzelf zijn of het in ieder geval niet halen bij het origineel, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je een verhaal niet opnieuw zou kunnen vertellen.
Daarnaast is dit sec geen remake; het verhaal is nog niet eerder in serievorm verteld. Films zijn toch echt wel een ander medium. Voor een uitgebreide boekenreeks als deze is het zeker wel de moeite waard om te kijken wat eruit rolt als serie in plaats van het allemaal in films te moeten proppen (met de laatste film gesplitst in twee om het toch maar allemaal te laten passen).
de eerste paar boeken worden hier en daar wel details weg gelaten, maar zijn ook nog niet zo ''dik' kwa aantal bladzijdes etc..
Volgens mij gaat t echt vanaf deel 4 pas los qua boekverhouding/filmduur waarin veel gecut moest worden om bij de om en nabij 2 uur te blijven. Denk dat je dan echt ''leuke '' content kan maken die nog niet getoond is natuurlijk en verhaallijnen.
Volgens mij gaat t echt vanaf deel 4 pas los qua boekverhouding/filmduur waarin veel gecut moest worden om bij de om en nabij 2 uur te blijven. Denk dat je dan echt ''leuke '' content kan maken die nog niet getoond is natuurlijk en verhaallijnen.
Als de eerste seizoenen succesvol zijn zou het me niet verbazen als men vanaf boek vier langere seizoenen cq meer seizoenen per boek zal maken. Het materiaal is er genoeg in elk geval.dfbt schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:18:
de eerste paar boeken worden hier en daar wel details weg gelaten, maar zijn ook nog niet zo ''dik' kwa aantal bladzijdes etc..
Maar goed, dat is allemaal nog ver weg. De productiewaarde is in elk geval hoog, dus kijk erg uit naar de serie.
HBO heeft al uitgegeven dat er 8 afleveringen komen van 1 uur per aflevering voor boek 1.
de 1e film duurde 150 min. Je krijgt dus ongeveer 3x zoveel videomateriaal. Best insane hoor.
Als liefhebber van de boeken en de films weet ik nog wel wat ze er ongeveer uit gelaten hebben, maar niet t gevoel alsof ze die film 3x zo lang konden maken.
de 1e film duurde 150 min. Je krijgt dus ongeveer 3x zoveel videomateriaal. Best insane hoor.
Als liefhebber van de boeken en de films weet ik nog wel wat ze er ongeveer uit gelaten hebben, maar niet t gevoel alsof ze die film 3x zo lang konden maken.
Wat een onzin. Die eerste film is echt geen kwart eeuw geleden. Ik zat toen op de basisschool en…. Oh neeChelseamarre123 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:56:
Tijd gaat ook zo ontzettend snel. De eerste film was 25(!) jaar geleden en het einde 15.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik kijk ontzettend uit naar de serie. Juist omdat ze nu meer tijd per boek krijgen. Ik moet er niet aan denken dat de eerste vier seizoenen van Game of Thrones slechts 4 films van 90~120 minuten waren. Ik negeer seizoen 5-8 even. Gelukkig heeft J.K. Rowling het verhaal al afgeschrevendfbt schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:33:
HBO heeft al uitgegeven dat er 8 afleveringen komen van 1 uur per aflevering voor boek 1.
Als liefhebber van de films en of nou ja ook de boeken(Enigste boekenreeks die ik gelezen heb), weet ik echt het verschil niet meer.dfbt schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:33:
De boeken heb ik nooit opnieuw gelezen(Of nou ja misschien ooit maar lang geleden dan), eigenlijk alleen de films soms eens opnieuw gekeken
Maar ga ze denk ik eens op de ipad opnieuw lezen, wat makkelijker dan per boek. al leest een boek wel lekkerder(Die heb ik gelukkig nog).
Haha. Zoiets dacht ik ook: "Wat? Nee joh! Ik woonde al op mijzelf en... FUCK!!!!" Ik word echt oud.Ample Energy schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:03:
[...]
Wat een onzin. Die eerste film is echt geen kwart eeuw geleden. Ik zat toen op de basisschool en…. Oh nee
@Chelseamarre123 , je wordt bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door Cass Casey op 18-07-2025 16:31 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ze hebben de casting van de Weasley-tweeling, Percy en Ginny bekend gemaakt.
Foto van het hele stel + Ron
:strip_exif()/f/image/SICX92o2m8r0uh56AcQ5qJds.jpg?f=fotoalbum_large)
Via https://press.wbd.com/us/...868-9eaf-f0fa93ad4fe7rtv3
:strip_exif()/f/image/SICX92o2m8r0uh56AcQ5qJds.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuke foto! Ziet eruit als een leuk gezinnetjeEDIT schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:19:
Ze hebben de casting van de Weasley-tweeling, Percy en Ginny bekend gemaakt.
[Afbeelding]
De meest rechter lijkt op de foto wel een aardig afwijkende haarkleur te hebben.
Maargoed, we gaan het zien. Ben benieuwd naar aflevering 1
Percy Weasley was sowieso een vreemde eend in de bijt die de rest van z'n familie afviel, dus dat past dan wel.Dennis1812 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:30:
De meest rechter lijkt op de foto wel een aardig afwijkende haarkleur te hebben.