Dezelfde balans als voor de scheiding. Toen was het prima. Je ex zorgde voornamelijk voor de kinderen, jij werkte full-time. Dat gaat na een scheiding gewoon door en daar wordt allimentatie op gebaseerd.ActiveerWindows schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:28:
[...]
Als het gaat om het verdelen van werk- en zorgtaken tussen mijn ex en ik, is het belangrijk om te kijken naar de specifieke omstandigheden van het gezin en naar wat voor iedereen haalbaar is. Het is niet per definitie dat ik " moet" werken, het is een feit dat zijn meer "kan" werken. Het is een ongelijke balans, zie ook mijn bovenstaande antwoord.
Je geeft steeds af op je nare ex. Wij weten niet waarom ze van jou is gescheiden. Als een relatie faalt, dan hebben beiden schuld... Niet dat het erg is verder, dat kan gebeuren. Het is wel vreemd dat je alle schuld bij je ex legt en jezelf als slachtoffer ziet.
Je kunt lang doorgaan, maar nee, zij hoeft gewoon niet meer te gaan werken. Jij moet vanaf nu dealen met je eigen situatie. Je hebt niks te zeggen over je ex.
Allimentatie is pittig, dat wel. Doorgaan en proberen er bovenop te komen. Je kunt niks anders dan wat er in het topic al is besproken.
Woonden jullie samen? Waarom ben jij het huis uit gegaan? Dat is niet verplicht bij een scheiding. En waarom jij en niet zij? Je zit nu met dubbele woninglasten en dat is echt het hele probleem. Lullig, maar met jullie inkomen is dat zo. Het is een reeks van keuzes, door jou en je ex, die eindigen in deze shit. Er is niks aan te doen, behalve bezuinigen en/of samenwonen met een ander.