Toon posts:

[WWDC 2023] - Ontwikkelaars Conferentie (5 t/m 9 juni)

Pagina: 1
Acties:

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-06 11:08

Wat is WWDC

WWDC is de jaarlijkse Worldwide Developers Conference van Apple, waar ontwikkelaars sessies kunnen bijwonen en Apple technici kunnen ontmoeten. Het Apple 2023-evenement wordt van 5 tot 9 juni gehouden als online evenement, waarbij geselecteerde ontwikkelaars en studenten worden uitgenodigd voor een speciale keynote-dag op maandag 5 juni.

Tijdens WWDC biedt Apple ontwikkelaars een eerste blik op nieuwe iOS-, iPadOS-, macOS-, watchOS- en tvOS-updates, plus de mogelijkheid om met Apple engineers in contact te komen via engineeringsessies, persoonlijke afspraken en de Apple Developer Forums. Studenten kunnen ook deelnemen aan de jaarlijkse Swift Student Challenge, waarbij ze prijzen kunnen winnen en kans maken op een bezoek aan het Apple Park.

Apple zal het evenement streamen via Apple.com, de Apple Developer-app, de Apple Developer-website, de Apple TV en YouTube.

In het kort

We verwachten dat Apple dit jaar, traditiegetrouw, iOS en iPadOS 17 zal aankondigen, macOS 14, watchOS 10 en tvOS 17. Verder wijzen geruchten op de aankondiging van een AR/VR headset incl. diens software.

Hardware

Hardware is nooit een zekerheid op WWDC, en er zijn jaren waarin Apple zich volledig richt op software. In 2022 zagen we de onthulling van de MacBook Pro en MacBook Air, en in 2023 wordt er minstens één aankondiging van een hardwareproduct verwacht.
Mac Pro
De Mac Pro is het laatst overgebleven product van Apple welke nog niet bijgewerkt is naar Apple Silicon (M-series processoren). Mogelijk lanceert Apple gedurende de WWDC een bijgewerkte variant. Naar verwachting brengt deze enkel interne verbeteringen met zich mee en zal het uiterlijk gelijk blijven aan de huidige versie.
AR/VR headset
Volgens geruchten zal Apple tijdens de WWDC de langverwachte AR/VR-headset laten zien. Een WWDC-debuut geeft ontwikkelaars de tijd om apps en ervaringen voor het apparaat te ontwerpen voor de lancering later dit jaar.

Enkele geruchten samengevat:
  • Augmented en virtual reality mogelijkheden met een optie om van modus te wisselen met een soort Digital Crown (Apple Watch)
  • Externe batterij die om de taille wordt gedragen.
  • Lichtgewicht, comfortabel ontwerp met Apple Watch-achtige band en mesh tegen het gezicht.
  • Optie voor lenzen met sterkte
  • 4K micro-OLED schermen.
  • Apple Silicon - dezelfde als de chips die in de Mac worden gebruikt.
  • xrOS-besturingssysteem met speciale App Store en de mogelijkheid om iPhone- en iPad-apps te draaien.
  • Op gebaren gebaseerde bedieningsmethode zonder fysieke controller.
  • Camera's die gezichtsuitdrukkingen kunnen lezen, lichaamsbewegingen kunnen detecteren en de omgeving in kaart kunnen brengen.
  • Iris scan voor verificatie.

Software

Apple introduceert iOS 17, iPadOS 17, macOS 14, tvOS 17 en watchOS 10 tijdens WWDC. Na de keynote krijgen ontwikkelaars beta's, zodat ze apps kunnen maken die gebruikmaken van de nieuwe functies voordat ze in de herfst op de markt komen.

iOS 17 zal naar verwachting verschillende kleine (quality of life) verbeteringen bevatten waar klanten om hebben gevraagd, in plaats van grote hoofdfuncties.

Verder bereidt Apple zich voor op een grote verandering in de App Store, waardoor sideloading mogelijk wordt op apparaten die in Europa worden verkocht. Dit komt door veranderingen in de regelgeving van de Europese Unie, en zal naar verwachting alleen gelden voor Europese iPhones.

Toch vereist het toestaan van sideloading een aantal updates aan het besturingssysteem en het slokt een deel van de ontwikkelingsinspanning op die normaal gesproken in nieuwe functies zou worden gestoken. Andere iOS 17 toevoegingen zijn AR/VR headset integratie en een verbeterde CarPlay.

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-05 06:37
Zin in! Bekijkend vanuit de management hoek ben ik benieuwd of er interessante zaken voor Enterprises met iOS 17 en macOS 14 aangekondigd worden.

Daarnaast is de verwachting dat de iPhone 8 en X geen upgrade naar iOS 17 zullen krijgen :) .

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:58
Ik ben benieuwd hoe ze side loading of alternatieve AppStores gaan vorm geven. Of, ze zwijgen het gewoon. Dood en het wordt stilletjes ergens een setting diep in de instellingen. Ik hoop niet dat ze grapjes uithalen dat als je dat dan doet een hoop op de iPhone niet meer werkt.

Ik hoop ook dat ze nu eindelijk de macOS GUI eens flink gaan updaten. Ik vind het langzamerhand een Windows achtig rommeltje aan het worden.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
iOS en iPadOS zijn mijn belangrijkste OS’en geworden dus ik hoop dat daar een hoop nieuwe leuke features voor uitkomen. De geruchten gaan daar goed over dus ik ben benieuwd :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kreeg gister ook de e-mail. Klopt @AerodynamiX de iPhone 8 en X zullen als laatste op iOS16 blijven 'hangen'
Daarna de XR en XS

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:40
Het enige waar ik echt naar uitkijk is RealityOS. De rest zijn normaliter marginale updates en die geloof ik wel.

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:30
Hackus schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:44:
Kreeg gister ook de e-mail. Klopt @AerodynamiX de iPhone 8 en X zullen als laatste op iOS16 blijven 'hangen'
Daarna de XR en XS
Zijn er al geruchten over welke iPads uit de boot zullen vallen voor iPadOS17? Idem voor Apple Watches & WatchOS10?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

StevenRSCA schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:34:
[...]

Zijn er al geruchten over welke iPads uit de boot zullen vallen voor iPadOS17? Idem voor Apple Watches & WatchOS10?
iPad 2017

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 19:26
Als ze aparte volume sliders voor notificaties, ringtones en alarm implementeren in iOS17
En dat video's in Safari kunnen roteren als je rotation lock aan hebt.

Dan ben ik al blij.

Wel had ik geruchten gelezen dat Apple met een knop komt om alle apps die open zijn in het multitask menu, in 1 keer af te kunnen sluiten.

Ik heb er weinig aan, maar ik heb er ook niks op tegen want het is een handige functie in bijvoorbeeld Android.

ik sluit automatisch de apps af die ik niet gebruik, vandaar
StevenRSCA schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:34:
[...]

Nog geen geruchten gezien, maar ik ga er vanuit dat als Apple de iPhone 8 (Plus) dropt, dat de X daar achterna gaat.

Qua AW denk ik dat ze of niks droppen of Series 4.

Qua iPads geen idee.

• Donstil
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:18:
Wel had ik geruchten gelezen dat Apple met een knop komt om alle apps die open zijn in het multitask menu, in 1 keer af te kunnen sluiten.
Kan ik mij eigenlijk niet voorstellen. Het sluiten van apps is nadeliger voor je batterij dan het open laten staan en starten vanuit frozen state.

• Mizgala28
Donstil schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:31:
[...]

Kan ik mij eigenlijk niet voorstellen. Het sluiten van apps is nadeliger voor je batterij dan het open laten staan en starten vanuit frozen state.
Na ruim 1 jaar beide te hebben getest, merk ik geen verschil in accu duur (maar wat je zegt hoor ik wel vaker, dus die info is mij bekend)

Dus misschien is het verschil zo miniem, of het ligt aan de apps die ik gebruik.

tegenwoordig, maar dat is vrij zelden laat ik Whatsapp wel open overdag, aangezien deze weleens ruzie heeft op iOS (niet op Android vreemd genoeg) met synchroniseren van mijn berichten als ik Whatsapp ook op mijn desktop aan heb

[Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 01-04-2023 21:51]

• Donstil
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:48:
[...]

Na ruim 1 jaar beide te hebben getest, merk ik geen verschil in accu duur (maar wat je zegt hoor ik wel vaker, dus die info is mij bekend)

Dus misschien is het verschil zo miniem, of het ligt aan de apps die ik gebruik.
Ja het is iets wat je lastig even zelf op je toestel test inderdaad maar dat bewijst dan juist weer waarom de knop toevoegen geen zin heeft :)

Geheugen management is op Android jaren lang een rommeltje geweest en is dat binnen bepaalde roms zelfs nog steeds, daar is de knop daarom een stuk nuttiger.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

"‌xrOS‌" staat voor "extended reality". Extended reality vertegenwoordigt zowel de augmented- als virtual reality-functies die de headset ondersteunt.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:46

mOrPhie

denniebee

Voor wie het interessant vind: Marcus Kane, een industrieel ontwerper, heeft op basis van de geruchten, patenten en op basis van wat nu mogelijk is met scherm- en lenstechnologie een ontwerp gemaakt van hoe de Apple Reality headset eruit -zou kunnen zien-. Natuurlijk super speculatief en komt misschien nog niet half in de buurt, maar het tof om te horen hoe Marcus er zelf over spreekt. Hoe hij tot z'n designkeuzes is gekomen.

Het is gemaakt voor een nogal onbekende YouTuber David Lewis, maar het geeft een leuk beeld:

Het interview met Marcus is echter veel meer in depth:

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• PrimusIP
Ik ben wel nieuwsgierig naar wat Apple met hun xrOS‌ wil gaan doen. Ze steken er al zolang tijd in AR achtige dingen. En Apple is er meestal niet van om proefbalonnetjes op te laten. (Wat niet wilt zeggen of het uiteindelijk een succes is.)

Voor mezelf als consument ben ik dan weer minder benieuwd. Het ding gaat denk ik me teveel kosten en eerste versies bij Apple zijn doorgaans nog wat te beperkt. Zag je ook bij iPhone, watch, tv, etc.
Op dit moment is AR ook nog niet iets waar ik om sta te springen of denk nodig te hebben. Maar wie weet laat Apple komende jaren wel dingen er mee zien waardoor ik daar anders over ga denken. Of niet natuurlijk, dat kan ook. Naast Apple producten waar ik nu enthousiast over ben zijn er ook producten waar ik niet om geef.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
De laatste dagen komen er wat meer iOS17 geruchten naar boven en worden bepaalde geruchten nog eens extra bekrachtigd. Moet zeggen dat ik er niet direct warm van wordt en het lijkt vooral over apps te gaan die ik niet gebruik of wij hier in NL überhaupt niet hebben.

iOS 17 to Include Dedicated Journaling App and Mood Tracking

iOS 17 Rumored to Feature 'Major' Changes to iPhone's Control Center

iOS 17 Said to Feature Wallet, Find My, SharePlay, and AirPlay Upgrades

iOS 17 Lock Screen Interface to Turn iPhone Into Smart Home Display

Apple Supposedly Considering Interactive Widgets for iOS 17

Daarom ben ik nu het meest benieuwd naar watchOS10, dat schijnt "de grootste update sinds 2015" te worden voor de watch.

Edit: Die bril gaat hem voor mij ook niet worden, VR en AR een aantal keer geprobeerd maar kan er simpelweg niet warm van worden, voelt te veel als schermpjes op je hoofd. Zodra het in contact lenzen past in 2056 dan mogen ze mij weer bellen :P

Wel benieuwd of Apple in die markt weer een beweging kan creëren zoals ze dat deden met de Smartphone, tablet en smartwatch. Absoluut niet de eerste maar wel uitgewerkt op een manier dat het aan slaat en daarmee de het landschap in beweging komt. Dat i.c.m de developer support zoals Apple dat vaak heeft kan het ineens een stuk interessanter maken dan het nu lijkt.

[Voor 19% gewijzigd door Donstil op 24-05-2023 20:29]

• Donstil
  • Niet online

[Voor 45% gewijzigd door Donstil op 31-05-2023 23:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:27
Mizgala28 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:18:
De filosofie van Apple is juist dat je apps helemaal niet af sluit maar dat alleen doet bij problemen. Het zou bijvoorbeeld zelfs meer batterij verbruiken om ze steeds te starten en af te sluiten. Een dergelijke knop zou ik dus nog geen weddenschap over durven afsluiten. Ik sluit zelf wel alles een paar keer per dag, dus zou het wel prima vinden.

• Mizgala28
Dennisdn schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:04:
[...]

De filosofie van Apple is juist dat je apps helemaal niet af sluit maar dat alleen doet bij problemen. Het zou bijvoorbeeld zelfs meer batterij verbruiken om ze steeds te starten en af te sluiten. Een dergelijke knop zou ik dus nog geen weddenschap over durven afsluiten. Ik sluit zelf wel alles een paar keer per dag, dus zou het wel prima vinden.
Zelf heb ik niet echt een behoefte aan zo'n knop, het komt nooit zover dat ik zoiets nodig zou hebben.

Maar ik ben er ook niet tegen.

Genoeg andere dingen die ik liever zie dan dat.

Betreffende apps die meer of meer accu verbruiken als je ze afsluit, hangt af van de app en zelf heb ik nooit echt het verschil gemerkt.

[Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 01-06-2023 16:59]

• Dennisdn
  • Laatst online: 10:27
Begin nu wel langzaam te balen van de nieuwe beta-strategie van Apple en ik tot de PB moet gaan wachten… :'(

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:09:
[...]

Begin nu wel langzaam te balen van de nieuwe beta-strategie van Apple en ik tot de PB moet gaan wachten… :'(
Ik heb een Apple developer account, just saying :P

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-06 11:51
Ik laat de beta's voor IOS even linksliggen. En test het wel op mijn iPad mini 5 de nieuwe IpadOS (als die de update gaat krijgen). Binnenkort op vakantie en heb geen reserve iPhone voor navigatie etc. :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik gok zo dat iOS 17 echt een zeer magere update gaat worden.

Vrijwel gehele focus denk ik op dat nieuwe brilletje van ze.
Geloof dat vooral Apple dit nu even als hun core project ziet. Vraag me af of komende paar jaar de 'gewone consument' zit te wachten op dat ding.

Morgenavond gaan we het zien....

[Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 04-06-2023 10:19]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Milan1NL schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:11:
Ik laat de beta's voor IOS even linksliggen. En test het wel op mijn iPad mini 5 de nieuwe IpadOS (als die de update gaat krijgen). Binnenkort op vakantie en heb geen reserve iPhone voor navigatie etc. :p
Haha dat zeg ik ook altijd tegen mijzelf, morgen avond zit ik dan alsnog weer de beta erop te installeren, twee weken spijt, beta 2 erop, twee weken spijt. Leuke tijden altijd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-06 11:51
Haha als bezorger neem ik dat risico niet. 🤣

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:42:
[...]

Haha dat zeg ik ook altijd tegen mijzelf, morgen avond zit ik dan alsnog weer de beta erop te installeren, twee weken spijt, beta 2 erop, twee weken spijt. Leuke tijden altijd :)
Same here, same here. Alleen dan wel met de publieke bèta’s, altijd met wat vertraging om de eerste reacties af te wachten. Blijft toch stressvol en leuk tegelijkertijd 8)7 8)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:36
Zo gaat het hier nooit. Bij mij is het altijd YOLO. Gewoon de eerste beta erop zodra ‘ie uitkomt. ;) Geldt niet alleen voor iOS, maar ook voor mijn Macs.

Ooit toen met iOS 11 eens wakker geworden dat ik te laat was met een nieuwe beta updaten. Toen kon ik alles in DFU-mode gaan updaten en apps opnieuw installeren en instellen. En dat was dan een uur voordat ik naar school moest. ;) Spannende tijden waren dat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Haha ja dat was ook mooi altijd, die bèta’s verliepen natuurlijk. Weet nog goed dat ik de beta van iOS 4 of 5 op vakantie draaide maar het internet in het hotel niet goed genoeg was om de update binnen te halen.

Dat gaf allemaal problemen en de laatste dagen van de vakantie had ik daarom geen iPhone 8)7

Dubbel leuk als je dan hier op het forum in 2023 weer eens een wijsneus ziet zeggen “ja maar een beta is niet voor op je dagelijkse toestel” als er een enkele app niet werkt :P

Edit: De Keynotes van weleer zijn ook een stuk bijzonderder trouwens, lekker op MacRumors naar de live chat kijken.

[Voor 11% gewijzigd door Donstil op 04-06-2023 20:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:11

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:42:
[...]

Inderdaad, het gaat hier altijd precies zo. Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn 'backup' telefoon al gereed heb staan, zodat ik in ieder geval een werkende telefoon blijf houden. Het enige wat ik dan ff niet heb is telefoon (maar goed, hoevaak bel ik nu nog met een echt mobiele lijn).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:05:
Haha ja dat was ook mooi altijd, die bèta’s verliepen natuurlijk. Weet nog goed dat ik de beta van iOS 4 of 5 op vakantie draaide maar het internet in het hotel niet goed genoeg was om de update binnen te halen.

Dat gaf allemaal problemen en de laatste dagen van de vakantie had ik daarom geen iPhone 8)7

Dubbel leuk als je dan hier op het forum in 2023 weer eens een wijsneus ziet zeggen “ja maar een beta is niet voor op je dagelijkse toestel” als er een enkele app niet werkt :P

Edit: De Keynotes van weleer zijn ook een stuk bijzonderder trouwens, lekker op MacRumors naar de live chat kijken.
Dat is heel herkenbaar, 'vroeger' toen de beta's nog voor ellende zorgden heb ik dat ook wel eens gehad. Voor het werk in het buitenland maar toch willen updaten en toen nog geen backup iOS device hebben. Pfff, dan heb je dus een niet werkende foon. De laatste jaren gaat dat bst wel goed eigenlijk met de beta's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:26
Die feature die als plaatje bij dat filmpje is gebruikt lijkt me wel geinig. Als Apple daar een hendige stand voor maakt waarmee je ook meteen kunt opladen.

Vwb nieuwe beta methode. Ik krijg op iPhone nog steeds de developer betas binnen. iPad niet, geen idee waarom (ben geen developer, dus iPhone zou ook niet meer moeten doen).
Benieuwd wat Apple met die VR headset wil gaan doen, zie er het nut echt niet van in. Misschien iets voor musea ofzo, semi virtuele tentoonstelling. Of verwachten ze dat je ermee over straat gaat lopen.
Als ie $3000 gaat worden wordt het sowieso overslaan :o

[Voor 4% gewijzigd door matthijst op 04-06-2023 20:50]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:50

Splinter Cell

AMD HD7850

Good morning.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
matthijst schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:49:
[...]

Die feature die als plaatje bij dat filmpje is gebruikt lijkt me wel geinig. Als Apple daar een hendige stand voor maakt waarmee je ook meteen kunt opladen.

Vwb nieuwe beta methode. Ik krijg op iPhone nog steeds de developer betas binnen. iPad niet, geen idee waarom (ben geen developer, dus iPhone zou ook niet meer moeten doen).
Benieuwd wat Apple met die VR headset wil gaan doen, zie er het nut echt niet van in. Misschien iets voor musea ofzo, semi virtuele tentoonstelling. Of verwachten ze dat je ermee over straat gaat lopen.
Als ie $3000 gaat worden wordt het sowieso overslaan :o
Ik krijg in de settings optie van de iPhone gewoon de optie om te kiezen voor iOS 16 Developer Beta of iOS 16Public Beta. Heb net mijn 'test-foon' klaargemaakt (om vanavond de beta op te kunnen installeren) en heb (natuurlijk) hetzelfde Apple ID gebruikt, daar heb ik nu ook de opties tot installeren van de Developer Beta. Zit dat tegenwoordig gewoon aan je AppleID gekoppeld ofzo?
Ik heb overigens geen developer account bij Apple...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:26
Ik krijg die optie inderdaad ook op m'n iPhone, maar op iPad staat alleen de public beta. Beide met zelfde AppleId ingelogd. Lijkt een foutje op m'n iphone.
Had iPad overigens lang op 14.6 zitten, pas een maand of twee terug naar 16.4 gegaan. Kan dus zijn dat als je ooit een developer beta hebt gedraaid hij dat onthoudt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:40:
[...]

Ik krijg in de settings optie van de iPhone gewoon de optie om te kiezen voor iOS 16 Developer Beta of iOS 16Public Beta. Heb net mijn 'test-foon' klaargemaakt (om vanavond de beta op te kunnen installeren) en heb (natuurlijk) hetzelfde Apple ID gebruikt, daar heb ik nu ook de opties tot installeren van de Developer Beta. Zit dat tegenwoordig gewoon aan je AppleID gekoppeld ofzo?
Ik heb overigens geen developer account bij Apple...
Weet jij toevallig hoe dat straks gaat werken met het developer account.
Als ik onder Algemeen > Software-update > Beta updates inlog is dat alles wat ik moet doen toch?

Of moet er nog een UDID geregistreerd worden zoals vroeger?

Edit: Ooh nevermind, ik had het laatste regeltje niet gelezen 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Donstil op 05-06-2023 10:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:50:
[...]

Weet jij toevallig hoe dat straks gaat werken met het developer account.
Als ik onder Algemeen > Software-update > Beta updates inlog is dat alles wat ik moet doen toch?

Of moet er nog een UDID geregistreerd worden zoals vroeger?

Edit: Ooh nevermind, ik had het laatste regeltje niet gelezen 8)7
O-) Ik hoop oprecht dat het 'gewoon werkt' straks en dat ik me niet weer door allerhande bochten moet wringen om de beta te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:53:
[...]

O-) Ik hoop oprecht dat het 'gewoon werkt' straks en dat ik me niet weer door allerhande bochten moet wringen om de beta te krijgen.
Nou ik kan wel een account gebruiken, alleen wil niet dat mijn prive toestel dan op meer manieren dan alleen de beta aan dat AppleID komt te hangen.

Alleen als ik zo even Google lijkt dat wel goed te zitten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PrimusIP
Ik hoop dat ze macOS' GUI nu eens flink onder handen gaan nemen en dat op WWDC laten zien. Dat OS begint zachtjes aan best gedateerd aan te voelen en ik vind hun recente GUI veranderingen niet uit de verf komen of zelfs chaotischer worden. Op sommige punten doet Apple wat ik juist Microsoft liep te verwijten.
Qua hoe het OS verder werkt is trouwens prima hoor. Ik hoop vooral dat ze een klein beetje meer tijd in de GUI gaan steken en het ietsje meer aandacht geven zoals ze dat wel met IOS doen.

Voorbeeld:
- Launchpad is echt wel eens aan verbetering of zelfs vervanging toe
- Nieuwe instellingenmenu vind ik het er niet duidelijker op maken. Het voelt ook nog eens aan alsof je een touchscreen interface toevoegt aan een machine die alles behalve touchscreen heeft.
- Multi tasting vind ik chaotisch worden, zeker nu stage manager aan het lijstje is toegevoegd. Ik hoop dat ze een keuze maken en die dan heel goed willen maken.
- Ik hoop dat ze eens wat meer pushing dat iPad apps ook werkelijk op de Mac draaien.
- Ik hoop dat ze weer eens iets nieuws verzinnen als leuke toevoeging aan macOS. Bij bijvoorbeeld IOS hebben zie dat afgelopen paar jaar met widgets gedaan. Ik weet niet of dat voor macOS een succes zou zijn, ze mogen ook wat anders verzinnen natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:18
Je hebt voor iedere major release toch een nieuw beta profiel? Dus op zich logisch dat voor iOS 16 het oude profiel nog prima Developer Beta's ontvangt?

Straks 'even' het nieuwe profiel via je Apple apparaat downloaden..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:10:
Je hebt voor iedere major release toch een nieuw beta profiel? Dus op zich logisch dat voor iOS 16 het oude profiel nog prima Developer Beta's ontvangt?

Straks 'even' het nieuwe profiel via je Apple apparaat downloaden..
Ja alleen dat gaat met iOS17 veranderen.
Dus geen beta profiel meer maar een login op het beta device.

Dus een beta profiel lenen van het internet is er niet meer bij vanavond.

[Voor 8% gewijzigd door Donstil op 05-06-2023 11:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:20:
[...]

Oh echt? Dat had ik nog niet gelezen ... kut, geen beta dus hier :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:20:
[...]

Dat is inderdaad wel jammer. Wat kost een Dev account ook alweer? :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:21:
[...]

Dat is inderdaad wel jammer. Wat kost een Dev account ook alweer? :-)
99,- per jaar.

Als je dat met een paar kan delen is dat ook niet het probleem, vandaar mijn bericht hier een paar berichten boven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:22:
[...]

99,- per jaar.

Als je dat met een paar kan delen is dat ook niet het probleem, vandaar mijn bericht hier een paar berichten boven.
Oohw, jij zit bij iemand in z'n dev account >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:23:
[...]

Oohw, jij zit bij iemand in z'n dev account >:)
Haha nou wij hebben op kantoor een betaald account voor de apps die we uitbrengen, denk dat ik daar maar mee uitrol.

Edit: Ik heb ook nog een 2e Apple id alleen als ik daarmee in het developer program wilde moest ik helemaal een ID uploaden etc en daar heb ik dan weer net geen zin in.

[Voor 22% gewijzigd door Donstil op 05-06-2023 11:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:29:
[...]

Haha nou wij hebben op kantoor een betaald account voor de apps die we uitbrengen, denk dat ik daar maar mee uitrol.

Edit: Ik heb ook nog een 2e Apple id alleen als ik daarmee in het developer program wilde moest ik helemaal een ID uploaden etc en daar heb ik dan weer net geen zin in.
Ach, ik heb maar even een Dev account afgesloten dan kan ik in ieder geval de Beta's gewoon downloaden O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vanavond om 1930 een belangrijke VVE vergadering :(

Zal er dit keer dus niet echt "live" bij zijn om mee te praten, wordt later terugkijken wat ik allemaal gemist heb. Kijk het meest uit naar de prijs van de 15" Air (met 16GB/512GB) en wat dat doet me de rest van de line up / pro.

Hele VR gebeuren kan ik me als consument nog weinig bij weinig bij voorstellen, maar ik laat me uiteraard graag verrassen ;)

Ook benieuwd of dat hele project "Mendocino" nog iets gaat worden (MacOS op de iPad) ze hadden met Ventura de hele GUI van systeeminstellingen er al op voorbereid, maar als dat er niet gaat komen zie ik dat ook liever teruggedraaid in de nieuwe MacOS.

Veel plezier allemaal in ieder geval.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee