[watchOS 10] - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 07:59
Tylen schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:11:
Deze beta is wel een batterij slurper. Ik haal einde van de dag niet met een series 5. Hopelijk is de volgende beter.
Series 7 hier maar het is inderdaad een slurper, wellicht kijk ik te vaak naar de snoopy animaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

hantheman schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:50:
[...]

Series 7 hier maar het is inderdaad een slurper, wellicht kijk ik te vaak naar de snoopy animaties ;)
Hahahaha ik de eerste dag alleen. Heb ze nu allemaal gezien dus weer terug naar normale face ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

amphora

Websites & Fotografie

Geen nieuwe WatchOS beta dus? Terwijl er wel nieuwe beta 2 voor iOS en MacOS zijn.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb vanochtend WatchOS 10 beta 2 geïnstalleerd. Al had ie wel moeite om die update te vinden, maar hij is er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Soji schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:31:
Ik heb vanochtend WatchOS 10 beta 2 geïnstalleerd. Al had ie wel moeite om die update te vinden, maar hij is er wel.
Ik moest beta-updates even uitzetten en weer aan en toen verscheen ie. Nu aan het updaten!

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Meer mensen hier met beta 2 met oplaad problemen?

Ik kan hem niet opladen totdat hij helemaal leeggelopen is. Dan aan de lader en hij laad op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Hup Beta 3 erop dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tylen schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:11:
Meer mensen hier met beta 2 met oplaad problemen?

Ik kan hem niet opladen totdat hij helemaal leeggelopen is. Dan aan de lader en hij laad op.
Oplader was stuk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05 12:38
Voordat iemand dit gaat doen; reset je watch niet als je op beta 3 zit.

https://www.reddit.com/r/..._apple_watch_on_watchos10

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:56
Beta 3 lijkt minder zuinig dan de andere 2 beta’s (Watch Ultra)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

SuperVeloce schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:13:
Beta 3 lijkt minder zuinig dan de andere 2 beta’s (Watch Ultra)
Grappig. Ik ervaar precies het omgekeerde. Vandaag voor het eerst met meer dan 40% naar bed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:56
amphora schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 00:38:
[...]

Grappig. Ik ervaar precies het omgekeerde. Vandaag voor het eerst met meer dan 40% naar bed.
Nu 62% en ongeveer 24u geleden van lader, dus valt misschien toch mee :)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:57
Zowel mijn vader (SE 2022) en ik (Series 8 ) hebben dat de datum op het Nike watch face op zondag 9 juli blijft staan in plaats van maandag 10 juli. Na een reboot staat het korte tijd goed, daarna verspringt 'ie vanzelf weer naar de verkeerde datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Ondertussen is de public beta ook uit. Meestal wacht ik tot de tweede, maar ik denk dat ik t dit keer wel aan durf. Of zijn er spookverhalen uit de eerdere beta's, waardoor het beter is om te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20:42
Prullenbak84 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:48:
Ondertussen is de public beta ook uit. Meestal wacht ik tot de tweede, maar ik denk dat ik t dit keer wel aan durf. Of zijn er spookverhalen uit de eerdere beta's, waardoor het beter is om te wachten?
Beta draait fantastisch, ook geen battery drain of iets dergelijks.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik mis m’n Dock wel enorm ;(

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:49

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Voor de testers, bevat watchOS 10 een beetje? Is het een verbetering?

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mog schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:04:
Voor de testers, bevat watchOS 10 een beetje? Is het een verbetering?
Nah in het Day to day gebruik merk je er weinig van. Het ziet er allemaal een stuk mooier uit maar er is niets waarvan je denkt “Whow dat ze dit niet al jaren geleden hadden gedaan” maar misschien komt daar verandering in als apps ook widgets krijgen, dat is nu nog niet zo.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja hier nog een, super onhandig dat het bedieningspaneel nu onder die knop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:17:
[...]

Ja zonde ook, want daar kwam ik eigenlijk nooit. En de widgets hebben nu 2 manieren om ze te benaderen, ik heb liever swipe voor control center en zijknop voor Dock; en widgets kom je dan gewoon bij door te scrollen met de kroon. Er is gewoon ruimte voor het dock.

Wat ik ook erg jammer vind is dat 2x op de crown drukken nu niet meer terug gaat naar de laatste app (en nog eens gaat naar 1 app daarvoor). Dat gebruikte ik erg vaak en is super handig. Dat is nu vervangen voor een App Switcher waar je eerst extra handelingen moet verrichten om naar de vorige app te gaan, nodeloos onhandig. Meteen ook maar feedback op ingediend, net als de Dock.

De app cloud is dan wel weer een enorme verbetering trouwens :P

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 23-07-2023 11:37 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:17:
[...]

Het dock zit nu onder twee keer klikken op de digital crown, in het geval jullie dit nog niet wisten. Of is dat niet wat je bedoeld met het dock.

[ Voor 6% gewijzigd door WayLikeMark op 23-07-2023 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WayLikeMark schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:19:
[...]

Het dock zit nu onder twee keer klikken op de digital crown, in het geval jullie dit nog niet wisten. Of is dat niet wat je bedoeld met het dock.
Ooh nice. Dat wist ik idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
WayLikeMark schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:19:
[...]

Nee die had ik ook al gevonden; dat is voor mij gewoon een ordinaire App Switcher? Niets dat lijkt op het Dock in ieder geval. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
wat was het Dock dan?
Ik gebruikte de app switcher altijd om tussen apps te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:28:
wat was het Dock dan?
Ik gebruikte de app switcher altijd om tussen apps te wisselen.
Het Dock kreeg je als je op de zijknop drukte. Maar je had daar 2 opties: Favorieten en Recent. Bij "Favorieten" kreeg je meteen een aantal tegels (tevens snelkoppelingen) in een statische volgorde. Zo had ik daar wat medisch spul staan, een snelkoppeling naar 2FA-tokens, etc. Als je hem op "Recent" had staan, dan is het meer zoals het nu geforceerd is geworden een, voor mij echt compleet waardeloze, App Switcher.

Ik was vergeten dat het Dock ook in die modus kon staan, als dat is hoe je het gebruikte dan ben je niets verloren inderdaad. Gebruikte je hem in Favorieten modus, dan is die hele functie pleite en zit je nu met een compleet nutteloos gedrocht. :P De nieuwe widgets functie vervangt deze functionaliteit helaas ook niet adequaat. (Plus vind ik één druk op de zijknop makkelijker dan te gaan scrollen, zeker op de tast (eg: tijdens hardlopen en mountainbiken kan ik blind de juiste info omhoog toveren, dat gaat nu niet meer. Work-around is eerst die apps openen zodat ze op die volgorde staan in "Recent", maar dat is ook nogal omslachtig).)

[ Voor 19% gewijzigd door WhatsappHack op 24-07-2023 10:19 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyJ38
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-05 10:33
Ik mis bij de WatchOS 10 update op zowel mijn Ultra als op de series 6 vrijwel alle Apple complicaties van Apple, zoals weer en activiteit. Meer mensen last van? Oplossing misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-05 18:06
Ik zwem enkel met mijn AW6 met de laatste nieuwe beta erop.
Tijdens het zwemmen kloppen mijn tijden /100meter totààl niet. Indien ik de workout voltooi, dan verschijnen de /100meter tijden correct (correct in de zin van: ik weet dat dat ongeveer de tijd is die ik haal per 100 meter).

Nog iemand daar last van?

By the way: hij heeft dat al sinds de eerste OS17 beta.

[ Voor 8% gewijzigd door Pharos1985 op 08-08-2023 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-05 09:03
Hoe draait de beta tot nu, heb enkel en alleen de iPadOS beta nu op mijn ipad?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
Nicj56 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:14:
Hoe draait de beta tot nu, heb enkel en alleen de iPadOS beta nu op mijn ipad?
Een van de stabielste moet ik zeggen, heb hem draaien op mijn iPhone en AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Davidas schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:25:
[...]

Dan ga ik hem er zometeen op knallen. iPhone is zojuist klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Wat vinden jullie van batterijduur in de laatste nieuwe beta? Bij mij blijft het een ramp. Ik sport 1u per dag (geen GPS aan wegens indoor), voor de rest gebruik ik de AoD op mijn AW6.

Vraag me af of het aan mijn horloge ligt (battery health is 81%) of aan het feit dat ik beta's draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:24
Weer een nieuwe update, gelijk maar geinstalleerd.
Heb overigens niet heel veel problemen met de beta behalve dat mijn ringen regelmatig lopen te flippen.

Dan heb ik alle ringen vol en dan een half uur later ineens is mijn bewegingsring (de rode) maar half gevuld.
Weer een half uur later zit ie dan wel weer vol.

Maar jah, BETA he :)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02

WouterG

Dit is geen ondertitel

Pharos1985 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:42:
Wat vinden jullie van batterijduur in de laatste nieuwe beta? Bij mij blijft het een ramp. Ik sport 1u per dag (geen GPS aan wegens indoor), voor de rest gebruik ik de AoD op mijn AW6.

Vraag me af of het aan mijn horloge ligt (battery health is 81%) of aan het feit dat ik beta's draai.
Vandaag na drie kwartier hardlopen van 50% naar 10%, daarna nog drie kwartier volgehouden met de zuinige modus waarna hij uitviel. 500m voor het 15km punt 🤨 Normaal kan ik met een vollle accu de 50km makkelijk halen dus er is wel iets mis ja. Nu net een nieuwe update geïnstalleerd dus ik hoop dat het nu is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Iemand die weet hoe je dat 'doortrekken' van een fiets workout uitschakelt richting iPhone.

Concreet: ik start een fietsworkout op AW en vervolgens is mijn iPhone compleet gevuld met allerlei gegevens over dat fietsen. Ik wil dat niet. Ik gebruik mijn AW voor het sporten en moet niet nog additionele gegevens 'live' zien op mijn iPhone.
Ik gebruik geen iPhone fietshouder: dus voor mij is het eerder hinderlijk dat - indien ik mijn iPhone neem tijdens het fietsen/pauze - die ook gevuld is met allerlei gegevens. Die gegevens bekijk ik nadien wel of live tijdens workout op mijn AW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:07
Pharos1985 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 00:28:
Iemand die weet hoe je dat 'doortrekken' van een fiets workout uitschakelt richting iPhone.

Concreet: ik start een fietsworkout op AW en vervolgens is mijn iPhone compleet gevuld met allerlei gegevens over dat fietsen. Ik wil dat niet. Ik gebruik mijn AW voor het sporten en moet niet nog additionele gegevens 'live' zien op mijn iPhone.
Ik gebruik geen iPhone fietshouder: dus voor mij is het eerder hinderlijk dat - indien ik mijn iPhone neem tijdens het fietsen/pauze - die ook gevuld is met allerlei gegevens. Die gegevens bekijk ik nadien wel of live tijdens workout op mijn AW.
Bluetooth tijdelijk uitzetten?

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:53
Davidas schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:25:
[...]

En de batterijduur?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Even een schopje; hoe is de batterijduur van de PB op de (Ultra)watch? De moeite waard om de beta erop te zetten? De verleiding wordt nu toch heel groot :D

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
hk12nl schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:18:
Even een schopje; hoe is de batterijduur van de PB op de (Ultra)watch? De moeite waard om de beta erop te zetten? De verleiding wordt nu toch heel groot :D
Moet zeggen dat de batterij va alle beta’s eigenlijk best wel prima was tot nu toe.
Nu heeft de Ultra wel wat meer accu natuurlijk maar ik heb mij er nooit aan geïrriteerd.

Verschil met watchOS9 is wel kleiner dan ik had gedacht nu ik het zo een paar maanden gebruik. Grafisch is het allemaal een stuk mooier maar de shifting van de buttons is heel irritant en dat widget menu heb ik na de eerste dagen niet meer aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

Moet zeggen dat de batterij va alle beta’s eigenlijk best wel prima was tot nu toe.
Nu heeft de Ultra wel wat meer accu natuurlijk maar ik heb mij er nooit aan geïrriteerd.

Verschil met watchOS9 is wel kleiner dan ik had gedacht nu ik het zo een paar maanden gebruik. Grafisch is het allemaal een stuk mooier maar de shifting van de buttons is heel irritant en dat widget menu heb ik na de eerste dagen niet meer aangeraakt.
top, ga ik hem er ook op zetten :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
hk12nl schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:18:
De batterijduur is echt meer dan prima! Ik zit op het moment op Boa Vista (Kaapverdië) met de AW Ultra op de beta en heb vandaag van 10 tot 6 gezwommen met de AW en heb nu (19:00) nog 68% over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:44
WayLikeMark schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:53:
[...]

De batterijduur is echt meer dan prima! Ik zit op het moment op Boa Vista (Kaapverdië) met de AW Ultra op de beta en heb vandaag van 10 tot 6 gezwommen met de AW en heb nu (19:00) nog 68% over.
8 uur in het water, ik houd het nog geen 20 minuten achter elkaar vol.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
hk12nl schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:30:
[...]

top, ga ik hem er ook op zetten :)
En, helemaal weggeblazen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Nou echt! M’n oren suizen nog😂

Nee maar moet wel zeggen dat het nieuwe app menu mij gelijk al bevalt. En ook de widgets zijn wel een leuke toevoeging. Kan ik ook eens een klokje proberen waar geen compilatie in zit (uiteindelijk kom ik toch na een tijdje weer bij de ‘wegwijzer’ klok uit).

Oh en de nieuwe weer app is wel cool. Het geheel oogt wat strakker en werkt wat meer recht toe recht aan. Lijkt ook wat sneller te reageren. Hoop dat er in de final nog wat nieuwe wijzerplaten zitten. Dat mag toch wel wat meer zijn (deed ik de update niet voor trouwens).

Al met al een fijne update maar zeker niet mega. Wellicht vind ik de komende dagen nog iets wat echt impact heeft. 😁

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nieuwe watchfaces komen er naast de 2 die we nu hebben gekregen niet meer schat ik zo in. Ik gebruik al sinds de eerste watch meestal dezelfde overigens, geen complicaties erop geen poespas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRx6vhssw-vuOEC8ff8FWCO2afo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q11ZBm03hm7yrDVHduLABroc.png?f=fotoalbum_large

Dan kunnen widgets wel handig worden inderdaad. Mits externe developers daar wat mee gaan doen.

[ Voor 54% gewijzigd door Donstil op 27-08-2023 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:01:
Nieuwe watchfaces komen er naast de 2 die we nu hebben gekregen niet meer schat ik zo in. Ik gebruik al sinds de eerste watch meestal dezelfde overigens, geen complicaties erop geen poespas.

[Afbeelding]

Dan kunnen widgets wel handig worden inderdaad. Mits externe developers daar wat mee gaan doen.
Ik gebruik al vanaf het begin de 'infograaf'. En sinds de Ultra de 'wegwijzer' variant. Wel eens eerder 'cijfers duo' gedaan, die vind ik ook erg mooi & clean maar ik miste met name de weer compilaties (tempratuur, wind, regen). Deze staan nu in de eerste widget dus even proberen of ik hier mee kan dealen :D

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:39
Vorige week kon ik shortcuts toevoegen aan de widgets, maar nu lukt dat niet meer. Ervaren meer mensen dat of is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
-edit- Snip, bleek unrelated.

[ Voor 94% gewijzigd door WhatsappHack op 12-09-2023 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Echt cool die nieuwe watchface die eindelijk gebruik maakt van het hele scherm van de Ultra! 🥳

©2004

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-05 06:04
hk12nl schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:07:
Echt cool die nieuwe watchface die eindelijk gebruik maakt van het hele scherm van de Ultra! 🥳
Screenshot? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

• bob-nwk
Die is inderdaad heel nice. Ik was bang dat ze deze alleen beschikbaar zouden maken voor de UW2.

*installing PB now*

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De nieuwe apps overview vind ik maar vervelend. De oude met uitzoomen en inzoomen werkte beter voor mij. We gaan er maar mee leren leven van Apple heeft besloten dat dit beter is.

Hoe je nu je faces wisselt is wel beter. Net dat ene stapje extra om te voorkomen dat je continu per ongeluk wisselt.

Activity app is nu alleen maar onoverzichtelijker geworden met meerdere paginas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hann1BaL schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:30:
De nieuwe apps overview vind ik maar vervelend. De oude met uitzoomen en inzoomen werkte beter voor mij. We gaan er maar mee leren leven van Apple heeft besloten dat dit beter is.
Ik vind dit juist de grootste verbetering van watchOS 10. Eindelijk kan ik gewoon icoontjes van boven naar beneden ordenen. Ik was altijd de weg kwijt met een beweegbare x en y-as.
Hoe je nu je faces wisselt is wel beter. Net dat ene stapje extra om te voorkomen dat je continu per ongeluk wisselt.
Dat vind ik juist weer minder :D Ik vond het chill om snel te kunnen wisselen tussen mijn verschillende faces.
Activity app is nu alleen maar onoverzichtelijker geworden met meerdere paginas.
Dat ben ik wel met je eens. Hetzelfde geldt voor weer. Ik ben steeds de weg kwijt.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ja persoonlijke voorkeur denk ik. Ik had de apps gegroepeerd (activiteiten), health, maps etc.. en wist dus gewoon naar welke hoek ik moest gaan om de juiste app te vinden. Nu is alles verticaal 1 grote rommel geworden.

Maar vooral inderdaad dat sommige apps nu minder info in meer ruimte zetten waardoor je meer moet scrollen vind ik echt van weinig meerwaarde. Het andere was prima leesbaar en zichtbaar.

• bob-nwk
Nou die zit er dus niet in hoor, toch UW2 exclusive vermoed ik.

Edit: toch wel. Niet via de App maar enkel toe toe voegen via de watch zelf (hier althans) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLXwaAlkTl46jclDIrw6-JQtZ3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWBplAxu19kMxc2yBMxJ0WtD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door bob-nwk op 13-09-2023 14:09 ]

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Hier gewoon via de app, maar snel verwijderd!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:00

_AN

Wat zou die complicatie met de fiets zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

_AN schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:27:
[...]

Wat zou die complicatie met de fiets zijn?
De AWU2 heeft wat extra fiets functionaliteiten. Van de Apple website:
Aan Apple Watch Ultra 2 kun je via Bluetooth ook een vermogens­meter en andere fiets­accessoires koppelen. Om tijdens het fietsen je statistieken beter te kunnen bekijken, start je om te beginnen een fietswork-out op je Watch. Daarna verschijnt de work‑out automatisch als live activiteit op je iPhone, die je met apart verkrijgbare accessoires op je stuur kunt bevestigen.
Ik gok dat die complicatie daarmee te maken heeft.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Update WatchOS 10.0.1
Da's snel!

• hk12nl
Alleen voor de Ultra? Op de S8 zie ik hem niet🤔

©2004

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
hk12nl schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:51:
[...]

Alleen voor de Ultra? Op de S8 zie ik hem niet🤔
Nee alle watches met WatchOS 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Hulliee schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:52:
[...]

Nee alle watches met WatchOS 10
Ah Beta updates stond nog aan bij mijn vrouw🙈

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:27

Yucko

One clown to rule them all !

kan aan mij liggen maar sinds ik mijn AW5 heb geupdate naar watchOS10 moet ik vaak 2x op het scherm tikken voor deze aan gaat.

Iemand anders dit ook?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-05 14:33
Yucko schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:55:
kan aan mij liggen maar sinds ik mijn AW5 heb geupdate naar watchOS10 moet ik vaak 2x op het scherm tikken voor deze aan gaat.

Iemand anders dit ook?
Ja ik heb precies hetzelfde.(apple watch se) Als hij eenmaal aan is werkt het altijd en met de knop aan de zijkant werkt het ook altijd.

Ik heb op het internet ernaar gezocht maar kom er heel weinig over tegen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Sinds watchOS 10 laden de weer complicaties niet meer. Heel irritant. Reboot heeft niet geholpen. Watch face weggooien en opnieuw instellen ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xh9q55XcSe96hKDpEeWkZpOn4uk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S9udSUwKN7xdsZ3PqVC1vdgP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:34
Mog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:07:
Sinds watchOS 10 laden de weer complicaties niet meer. Heel irritant. Reboot heeft niet geholpen. Watch face weggooien en opnieuw instellen ook niet.

[Afbeelding]
Bekend probleem, https://support.apple.com/nl-nl/HT213943

Ik heb een hard reset van zowel de watch als mijn iPhone gedaan en de privacy instellingen opnieuw ingesteld en toen werkte het na een paar dagen spontaan weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

turkeyhakan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:09:
[...]

Bekend probleem, https://support.apple.com/nl-nl/HT213943

Ik heb een hard reset van zowel de watch als mijn iPhone gedaan en de privacy instellingen opnieuw ingesteld en toen werkte het na een paar dagen spontaan weer.
Nice! Dat heeft geholpen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Helaas. De complicaties zijn weer terug naar de "kweetniet" state :@

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik was van de week aan het zwemmen met mijn cellular Apple Watch en ik kreeg gewoon WhatsApp notificaties. Dmv quick reply kon ik ook nog reageren. Terwijl mijn telefoon thuis lag. Is dit nieuw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Mog schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:27:
Ik was van de week aan het zwemmen met mijn cellular Apple Watch en ik kreeg gewoon WhatsApp notificaties. Dmv quick reply kon ik ook nog reageren. Terwijl mijn telefoon thuis lag. Is dit nieuw?
Heb je een 4G model? Of snap ik je vraag niet?😄

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
hk12nl schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:12:
[...]

Heb je een 4G model? Of snap ik je vraag niet?😄
Hij zegt toch cellular… En geeft alleen aan dat hij berichten van WhatsApp kan ontvangen en beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Mog schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:27:
Nee is er altijd al

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Nicj56 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 06:58:
[...]

Hij zegt toch cellular… En geeft alleen aan dat hij berichten van WhatsApp kan ontvangen en beantwoorden.
Even overheen gelezen. Kan gebeuren.

@Mog ik heb al een aantal jaren een cellular variant, en dit kon altijd al. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:36
Effe tussendoor: ik was iemand die bij de native Workout app bij outdoor runs altijd het scherm lockte via de regendruppel-knop. Tot en met WatchOS 9 kon je die vanuit de Workout app zelf activeren door naar links te swipen en daar het scherm te locken. Vanaf WatchOS 10 lukt dat dus niet meer en moet je dit vanuit het control center doen (via de lange knop aan de zijkant van de Watch).

Toevalling vanochtend bij een run dit pas ontdekt; door het locken van het scherm vermijd je bijvoorbeeld dat de bewegingen van een t-shirt met lange mouwen per ongeluk een run doen pauzeren of, erger nog, stoppen. Het was niet toevallig vanochtend de eerste keer sedert lange tijd - met de frissere temperaturen - dat ik nog eens met een shirt met lange mouwen op weg was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

hk12nl schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:58:
[...]

Even overheen gelezen. Kan gebeuren.

@Mog ik heb al een aantal jaren een cellular variant, en dit kon altijd al. :)
Check. Ik dacht dat je alleen iPhone exclusieve notificaties kreeg als je op hetzelfde wifi zat of binnen Bluetooth bereik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Fijn dat jullie het aandurven om met je Apple Watch te gaan zwemmen! Ik durf het persoonlijk niet aan, ook niet om het horloge onder de kraan te houden. Maar dat ligt volledig aan mijzelf :-)

Hebben jullie wel eens waterschade gehad aan je Apple Watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
turkeyhakan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:08:
Fijn dat jullie het aandurven om met je Apple Watch te gaan zwemmen! Ik durf het persoonlijk niet aan, ook niet om het horloge onder de kraan te houden. Maar dat ligt volledig aan mijzelf :-)

Nee, nooit. En komt genoeg in aanraking met water. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl

Altijd mee in het zwembad. Nooit last mee gehad.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN

_AN

Ik denk dat de mijne vrijwel elke dag in aanraking komt, zeker de afgelopen weken, en nergens last van. Zowel in zwembad, zee en douche geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
_AN schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:05:
[...]

Ik denk dat de mijne vrijwel elke dag in aanraking komt, zeker de afgelopen weken, en nergens last van. Zowel in zwembad, zee en douche geweest.
Zee? Zout water is dus geen issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Er zit zelfs een zwem/duik functie op… dus waarom zou je het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:42
Over de magneet in het Apple Milanees bandje circuleren wat berichten over roestvorming.
Apple zegt zelf ook dat het bandje niet waterbestendig is: klik
Daarom misschien oppassen met bandjes met magneetsluiting en water?

edit:

Overigens heeft dit niets met watch OS10 te maken 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door manusz op 20-10-2023 06:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN

_AN

turkeyhakan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 01:11:
[...]

Zee? Zout water is dus geen issue?
Nope. Volgens mij kan die daar prima tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
manusz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 06:16:
Over de magneet in het Apple Milanees bandje circuleren wat berichten over roestvorming.
Apple zegt zelf ook dat het bandje niet waterbestendig is: klik
Daarom misschien oppassen met bandjes met magneetsluiting en water?

edit:

Overigens heeft dit niets met watch OS10 te maken 8)7
Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Mog schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:36:
[...]

Check. Ik dacht dat je alleen iPhone exclusieve notificaties kreeg als je op hetzelfde wifi zat of binnen Bluetooth bereik was.
Neem aan dat je wel een e-sim aan je Watch hebt gekoppeld?

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:46

Kroontje

...

2 jaar geleden is mijn Watch 6 ermee gestopt na het zwemmen. Deze viel nog binnen de garantie en is ook vervangen door Apple. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
De enige keer dat mijn Apple watch kapot is gegaan in de badkamer, is toen ik hem afdeed (ook omdat ik bang was om hem onder water te houden) en hem op de tegelvloer liet stuiteren.

https://support.apple.com/en-gb/HT205000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:37
mogelijk binnenkort fix voor battery drain in wOS 10
https://www.macrumors.com...-fix-battery-drain-issue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Ik merk dat sinds enkele weken mijn VO2max ineens gedaald is van 51 naar 48, terwijl ik voor mijn gevoel juist wat fitter ben. Heeft Apple iets aangepast aan de berekening/inschatting met de komst van WatchOS10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
_AN schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:37:
Ik merk dat sinds enkele weken mijn VO2max ineens gedaald is van 51 naar 48, terwijl ik voor mijn gevoel juist wat fitter ben. Heeft Apple iets aangepast aan de berekening/inschatting met de komst van WatchOS10?
Ik heb dezelfde ervaring, bij mij is die ook opeens gezakt, terwijl ik minstens net zo fit ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
In de laatste update kun je weer swipen om de Watch face te veranderen. Dit zit verstopt onder instellingen - klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:56
ecm.smits schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:30:
In de laatste update kun je weer swipen om de Watch face te veranderen. Dit zit verstopt onder instellingen - klok
Waar dan? Ik draai de laatste versie van WatchOS maar ik heb geen optie om het in te schakelen. Maar met swipen kan ik de watchface niet veranderen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jeroen O schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:49:
[...]

Waar dan? Ik draai de laatste versie van WatchOS maar ik heb geen optie om het in te schakelen. Maar met swipen kan ik de watchface niet veranderen.
Dat komt met watchOS10.2 maar die is nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Jeroen O Ik vermoed dat de laatste RC beta versie van WatchOS dit aanbied en straks in de publieke.
(zelfde moment als @Donstil )

[ Voor 58% gewijzigd door RoRoNL op 10-12-2023 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
Ja sorry. Had wat duidelijker moeten zijn. Het zit inderdaad in de laatste beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:56
ecm.smits schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:21:
Ja sorry. Had wat duidelijker moeten zijn. Het zit inderdaad in de laatste beta
Die draai ik niet, maar wel fijn dat het er aan komt :)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 23:57
Hallo,

Ik wil jullie een probleem voorleggen.
Zowel ik als mijn vriendin hebben een AW, ik een AW5 en vriendin een AW7. Beiden uiteraard een eigen Apple ID.
Allebei de laatste versie (ook op Iphone)
Echter en nu komt het.
De AW van mijn vriendin vraagt regelmatig om het wachtwoord van haar appleid. Heb geprobeerd om deze in te geven maar ik kan alleen hoofdletters tekenen. Heb geen toetsenbordje.
1. hebben jullie enig idee waarom om haar appleid wordt gevraagd. In de app op de iphone kan ik niks vinden.
2. Hoe kan ik ipv hoofdletters ook kleine letters maken. Het toetsenbord komt alleen als ik de taal op engels zet althans zo werkt het in Whattsapp.

Als ze het gewoon wegklikt werkt alles gewoon naar behoren. Maar het is uiteraard irritant dat je de melding krijgt. En ik zal graag weten wat het is en waar het mee te maken heeft.
Heb gezocht op het grote internet maar kon de oplossing daar niet zo gaauw vinden. Had een oplossing van een aantal jaar geleden maar die werkte niet meer.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Laatst online: 17-05 13:40
Heb sinds een week ofzo dat de weer informatie op mijn wijzerplaten niet meer ingeladen wordt [edit: wanneer ik thuis ben op wifi]

Al googlend vond ik dat dit lijkt op een oude bug daterend van WatchOS 10.0 : https://www.iculture.nl/n...complicaties-widgets-bug/

Maar ik heb 'm dus nu pas, met WatchOS 10.2 al geruime tijd geïnstalleerd (AW7)

Anderen hier toevallig ook?

Heb de suggesties voor een mogelijke oplossing uit bovenstaand artikel al opgevold, heeft helaas nog geen soelaas geboden.

Gekke is ook dat als ik de Weer app open (op de Watch) dat die dan geen enkele informatie laadt...

Edit: hier schrijft iemand dat de weer app op de watch wel laadt als de Wi-Fi van de iPhone uitgezet wordt. Dat werkt in mijn geval ook (hoewel de wijzerplaat complicatie blijft weigeren om in te laden)
https://discussions.apple.com/thread/255145549?sortBy=best

Edit2: gelijk aan laatstgenoemd topic treedt het probleem alleen op als ik thuis ben, verbonden met wifi. Buiten, onderweg buiten bereik van wifi werkt de weer app op de AW en ook de wijzerplaat complicatie…. Zojuist was ik even boodschappen doen en onderweg gekeken; ja dat werkt....
Eenmaal thuis gekomen blijft de complicatie wel de temperatuur weergeven, maar zodra ik de weer app open (op de AW) laadt hij geen gegevens...

[ Voor 53% gewijzigd door autoreverse op 29-04-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
autoreverse schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:09:
Heb sinds een week ofzo dat de weer informatie op mijn wijzerplaten niet meer ingeladen wordt....

Al googlend vond ik dat dit lijkt op een oude bug daterend van WatchOS 10.0 : https://www.iculture.nl/n...complicaties-widgets-bug/

Maar ik heb 'm dus nu pas, met WatchOS 10.2 al geruime tijd geïnstalleerd (AW7)

Anderen hier toevallig ook?

Heb de suggesties voor een mogelijke oplossing uit bovenstaand artikel al opgevold, heeft helaas nog geen soelaas geboden.

Gekke is ook dat als ik de Weer app open (op de Watch) dat die dan geen enkele informatie laadt...

Edit: hier schrijft iemand dat de weer app op de watch wel laadt als de Wi-Fi van de iPhone uitgezet wordt. Dat werkt in mijn geval ook (hoewel de wijzerplaat complicatie blijft weigeren om in te laden)
https://discussions.apple.com/thread/255145549?sortBy=best
Heb je wel 'exacte locatie' aanstaan voor de weer app? Je kunt dit vinden bij privacy instellingen op de iPhone.

[ Voor 81% gewijzigd door hk12nl op 29-04-2024 12:54 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Laatst online: 17-05 13:40
Ja, die heb ik idd aan staan. Op exacte locatie.

Overigens zonder exacte locatie zou het ook moeten werken, heb dat een tijdje gehad in 't verleden, hij noemt dan steeds een plaats hier een paar kilometer vandaan. Ik snapte maar niet waarom dat was en ik kwam erachter dat de exacte locatie destijds niet aan stond.

[ Voor 34% gewijzigd door autoreverse op 29-04-2024 19:28 ]

Pagina: 1 2 Laatste