Ik sta zeker open voor nieuwe inzichten, en altijd bereid stappen te zetten naar iets meer veiligheid. Lang geleden ook al een wachtwoordmanager geïnstalleerd, 2 factor, ...Waah schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:43:
[...]
mwoah een keylogger kan toch best vervelend uitpakken. Virussen zijn de minste van je problemen vaak. Reinstall en klaar. Maar keyloggers en ransomware die sluimert en ook toegang heef tot je NAS.... Ik vind het een gevaarlijke instelling om te zeggen "het maakt me niet uit wat er allemaal binnenkomt".
Maar ben je het er ook mee eens dat heel dat wereldje van VPN en anti-virus ook een kwalijk reukje heeft? Elke zoveel maand is er wel een van die bedrijven die slecht in het nieuws komt of iets sleezy doet. Er is ook heel weinig goede info te vinden, die het in duidelijke taal aan een relatieve leek uitlegt.
Zeg mij: koop dit, betaal dat, en hiermee ben beter af, zal ik de laatste zijn om moeilijk te doen. Een abonnementje meer of minder kan er wel bij. Maar probeer maar eens zeker te zijn dat de remedie niet erger is dan de kwaal. (data privacy, ...)
Tegenwoordig lijkt het OS toch redelijk veilig bij iedereen, vooral als je bij de stores blijft. Wat voor Jan en Truus vaak voldoende is. Voor dat publiek lijkt de meerwaarde dan gering. Maar ok, off-topic hier, maar ik laat me graag verwijzen naar een topic die het allemaal duidelijker kadert.
/f/image/EllS3kXv6LPoLfdvtb7QwAYK.png?f=fotoalbum_large)