Ik ben aan het twijfelen of ik het zal kopen. Ik hoor diverse positieve reacties en negatieve, maar dat is makkelijk op te lossen om eventueel een refund aan te vragen wanneer ik het spel niet leuk zou vinden.
Maar dat is waar ik niet voor vrees. Ik heb diverse games gesupport waar uiteindelijk de stekker eruit is getrokken waaronder ook early access games.
Wayfinder ziet er leuk uit, ik hoor diverse positieve reacties over de combat. Maar helaas geeft mij het gevoel dat Wayfinder "tijdelijk" een goed aantal spelers heeft, maar een grote drop in de aantal spelers zal krijgen na een X aantal maanden en daardoor de stekker eruit zal worden getrokken.
Helaas is mij dit al een aantal keer overkomen, waardoor ik meer terughoudend ben geworden met het kopen van games of ontwikkelaars te ondersteunen. Wayfinder geeft mij precies hetzelfde gevoel, dat als ik het koop, nog geen week later een bericht verschijnt dat de ontwikkelaar niet de aantal verwachte spelers heeft gekregen en noodgedwongen voelen om de servers te sluiten.
Natuurlijk wordt de game f2p, dus daar kan ik ook op wachten. Maar uiteindelijk zal ik ook DLC's gaan kopen, kijk maar naar The Cycle: Frontier. Regelmatig gespeeld, founders pack gekocht en nog geen jaar later, gesloten. Ik weet niet waarom dit spel mij precies hetzelfde gevoel geeft.
Bedoel, de peak was 24,647 spelers online, nu komen ze niet hoger dan 200 personen online in de laatste 24 uur op Steam.
[
Voor 23% gewijzigd door
Toonen1988 op 27-01-2024 13:46
]