Een hoop web gateway errors of server errors als ik in probeer te loggen. Zal wel druk zijn nu net met de early acces release. Morgen maar weer eens proberen.
Ja verwacht eigenlijk hele avond shit servers zoals bijna elke launchLukin schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:31:
Een hoop web gateway errors of server errors als ik in probeer te loggen. Zal wel druk zijn nu net met de early acces release. Morgen maar weer eens proberen.
Het nu mogelijk ook PS5 te spelen of enkel "preload"?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wanneer de servers het doen kan je spelen op PS5.. maar momenteel ligt alles platHeRSteiN schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:43:
Het nu mogelijk ook PS5 te spelen of enkel "preload"?
Net bericht dat het over 5 minuten opgelost zou moeten zijn, lets see
PSN: Kidjuh
Inderdaad niet netjes. Maar dit staat eronder.Kidjuh schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:04:
Aan het downloaden. €17,99 op de website maar €19,99 in de shop. Boeit me verder niet, maar niet heel netjes.
:strip_exif()/f/image/jhV712O7JVyLVJ3OICScIyjx.jpg?f=fotoalbum_large)
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ah niet gezien, niks gezegd daarover dan. Server issues daarentegenOxigeon schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:10:
[...]
Inderdaad niet netjes. Maar dit staat eronder.
[Afbeelding]

Lol ze zien er zelf nog de humor van in
(Op twitter)
Listening to the login music you say? Just going to leave this here :wink:
En droppen ze de soundtrack van de main menu XD
(Op twitter)
Listening to the login music you say? Just going to leave this here :wink:
En droppen ze de soundtrack van de main menu XD
Ziet er niet naar uit dat we kunnen spelen vandaag
Nee exactly. ga maar gewoon naar bed denk ikHeRSteiN schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:58:
Ziet er niet naar uit dat we kunnen spelen vandaag
Krijg op twitch nu meldingen dat mensen erin zittenRicmaniac schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:16:
[...]
Nee exactly. ga maar gewoon naar bed denk ikzie het morgen middag wel.
En offline. Zie het morgen wel.
Eindelijk er in. waren nog steeds problemen net maar las in discord meerdere mensen die er in kwamen door Crossplay en Chat uit te zetten. dit ook gedaan en toen kwam ik er gelijk in.
Nu klaar met de tutorial. maarja nu moet ik werken XD
Ben uiteindelijk voor Silo gegaan als eerste Wayfinder.
Nu klaar met de tutorial. maarja nu moet ik werken XD
Ben uiteindelijk voor Silo gegaan als eerste Wayfinder.
Eerste 2 expeditions gedaan en speelt lekker weg.
De hub voelt nog erg dood though. en dan bedoel ik niet met spelers maar de omgeving/NPC's
Die staan alleen maar statisch stil. Mag aannemen dat ze plannen hebben die te laten bewegen en meer geroesemoes toe te voegen ofzo. Goed ik ga nog niet veel klagen want het is uiteraard dag 1 van EA en ze hebben al laten zien wat ze de komende 6 maanden in grote lijnen gepland hebben maargoed dat was wel iets wat mij direct op viel XD
De hub voelt nog erg dood though. en dan bedoel ik niet met spelers maar de omgeving/NPC's
Die staan alleen maar statisch stil. Mag aannemen dat ze plannen hebben die te laten bewegen en meer geroesemoes toe te voegen ofzo. Goed ik ga nog niet veel klagen want het is uiteraard dag 1 van EA en ze hebben al laten zien wat ze de komende 6 maanden in grote lijnen gepland hebben maargoed dat was wel iets wat mij direct op viel XD
Oh 1 dingetje waar ik wel direct over ga klagen zoals in elke game is dat ze weer die spelletjes aan het spelen zijn met MTX
en dit is zo'n hele nare.
Skin voor 1150 maar voor die credits kom je net niet uit als je een 10tje betaald... dan krijg je er maar 1100
:fill(white):strip_exif()/f/image/abIJGSp5hvFpryei2rJji7vT.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/H4ZKXkDdH7aJcd9A2MGAMwsI.png?f=user_large)
Krijg direct een hele nare bijsmaak nu ik dit zag. Palia had dit ook al heel erg die net uit is gekomen en het is gewoon zo obvious wat ze proberen te doen en zo vervelend.
Maargoed dat is niet iets om de game direct te bekritiseren. Het is maar cosmetic natuurlijk en de game is eigenlijk free to play uiteindelijk dus ja.. ze moeten ergens op verdienen maar dat hoeft wat mij betreft niet met deze fratsen.
Skin voor 1150 maar voor die credits kom je net niet uit als je een 10tje betaald... dan krijg je er maar 1100
:fill(white):strip_exif()/f/image/abIJGSp5hvFpryei2rJji7vT.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/H4ZKXkDdH7aJcd9A2MGAMwsI.png?f=user_large)
Krijg direct een hele nare bijsmaak nu ik dit zag. Palia had dit ook al heel erg die net uit is gekomen en het is gewoon zo obvious wat ze proberen te doen en zo vervelend.
Maargoed dat is niet iets om de game direct te bekritiseren. Het is maar cosmetic natuurlijk en de game is eigenlijk free to play uiteindelijk dus ja.. ze moeten ergens op verdienen maar dat hoeft wat mij betreft niet met deze fratsen.
Eens. Het is weer duidelijk dat er gekozen is voor een manipulatief systeem door dit op deze manier te doen. Ik heb ook naar de wayfinders gekeken en daar zit ook een aardig prijskaartje aan. Buiten het feit dat je minimaal 1 munt moet hebben moet je soms ook bijna 2 duizend runesilver neerleggen voor een wayfinder.Ricmaniac schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:44:
Oh 1 dingetje waar ik wel direct over ga klagen zoals in elke game is dat ze weer die spelletjes aan het spelen zijn met MTX
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb mij nog niet 100% verdiept in de reward towers maar als ik het goed begrepen heb kan je Wayfinders daar ook via vrijspelen door gewoon te spelen als het goed is. Dus als dat klopt heb ik daar wat meer vrede mee.
Ik heb echter vanochtend wel geteld 10 minuten kunnen spelen voordat ik weer geboot werd door een foutmelding en daarna was de server weer vol (maximum capacity reached). Daarnaast heeft het spel ook veel moeite om mijn resolutie goed op te pakken. Het switched van de eene resolutie naar de andere en van windows full screen naar windowed. Ik draai basis 4K dus dat is niet echt een afwijkende resolutie.
[ Voor 5% gewijzigd door Lukin op 18-08-2023 08:11 ]
De wayfinders zijn onnodig though. die kan je allemaal unlocken door te spelen.Lukin schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:09:
[...]
Eens. Het is weer duidelijk dat er gekozen is voor een manipulatief systeem door dit op deze manier te doen. Ik heb ook naar de wayfinders gekeken en daar zit ook een aardig prijskaartje aan. Buiten het feit dat je minimaal 1 munt moet hebben moet je soms ook bijna 2 duizend runesilver neerleggen voor een wayfinder.
Ik heb mij nog niet 100% verdiept in de reward towers maar als ik het goed begrepen heb kan je Wayfinders daar ook via vrijspelen door gewoon te spelen als het goed is. Dus als dat klopt heb ik daar wat meer vrede mee.
Ik heb echter vanochtend wel geteld 10 minuten kunnen spelen voordat ik weer geboot werd door een foutmelding en daarna was de server weer vol (maximum capacity reached). Daarnaast heeft het spel ook veel moeite om mijn resolutie goed op te pakken. Het switched van de eene resolutie naar de andere en van windows full screen naar windowed. Ik draai basis 4K dus dat is niet echt een afwijkende resolutie.
Ja ik ben ook net gekicked toen ik naar de open world area wilde teleporten. Maar nu inderdaad ook die melding van Maximum Player Capacity reached. wat raar is, is dat er geen queue aan hangt... (Tenzij die ook vol zit

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 18-08-2023 08:13 ]
Mooi. Dan scheelt dat weer. Nou als ik nou ook kon spelen dan zou dat nog beter zijn. Maar goed dit is dag 1.5 van de early access en ze hebben duidelijk gezegd dat dit ook echt een early access is en geen soft launch dus we gaan het zien.Ricmaniac schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:12:
[...]
De wayfinders zijn onnodig though. die kan je allemaal unlocken door te spelen.
Ja ik ben ook net gekicked toen ik naar de open world area wilde teleporten. Maar nu inderdaad ook die melding van Maximum Player Capacity reached. wat raar is, is dat er geen queue aan hangt... (Tenzij die ook vol zit)
Gezien de huidige problemen verwacht ik wel dat het nog wat dagen gaat duren voordat het weer stabiel is en dat is OK. Terug naar Baldur's Gate 3 of Remnant 2.
Ja vrees helaas hetzelfde. dit zal denk ik aangezien het nu ook weekend word dit weekend nog niet opgelost zijn denk ik.Lukin schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:17:
[...]
Mooi. Dan scheelt dat weer. Nou als ik nou ook kon spelen dan zou dat nog beter zijn. Maar goed dit is dag 1.5 van de early access en ze hebben duidelijk gezegd dat dit ook echt een early access is en geen soft launch dus we gaan het zien.
Gezien de huidige problemen verwacht ik wel dat het nog wat dagen gaat duren voordat het weer stabiel is en dat is OK. Terug naar Baldur's Gate 3 of Remnant 2.
Tuurlijk vinden ze het zelf ook erg vervelend maar het is gewoon kut dit
fyi nog betreffende die MTX. Alles wat in de store zit en ook maar iets aan player progression geeft zoals die wayfinders is allemaal te halen in game. enige wat echt store specific is zijn cosmetics die daar in zitten. Voor de toekomst van de game vind ik dat belangrijk. gewoon hetzelfde model als Warframe en dat vind ik prima.
Zoo inmiddels een paar uurtjes echt kunnen spelen. Speelt wel lekker en leuk. maar wat een gezeik met die servers zeg.
Ze hebben nu eindelijk een queue ingebouwd sinds net. hiervoor was het bijna niet te doen maar kwam er vanmiddag toch ineens in en redelijk wat kunnen spelen.
Graphics style is goed. Combat voelt ook goed maar is eigenlijk nog te vroeg want heb niet veel abilities unlocked etc.
Het craften is goed gedaan en heel bekend voor warframe kenners. Ik vind dat gewoon goed en dat is juist de bedoeling van de game. materials grinden om vervolgens andere dingen te craften die je weer gaat levelen. Voordeel hier ten opzichte van Warframe dat je niet hoeft te wachten op je crafts.
Grootste nadeel is die monitization waar ik het al eerder over had. De manier waarop voelt gewoon niet goed maar moet wel zeggen dat het nergens in je neus gedrukt word. puur en alleen als je zelf naar de store navigeert.
Al met al voor nu denk ik de komende 6 maanden zeker de 20 euro waard. 130$ zou ik het niet geven denk ik mits je die Heroic Wayfinder hero 110 euro waard vind hahaha.
Als je nog een lange backlog heb zou ik wachten tot over +- 6 maanden als de game volledig launched. maar voor nu ga ik me hier wel mee vermaken.
Ze hebben nu eindelijk een queue ingebouwd sinds net. hiervoor was het bijna niet te doen maar kwam er vanmiddag toch ineens in en redelijk wat kunnen spelen.
Graphics style is goed. Combat voelt ook goed maar is eigenlijk nog te vroeg want heb niet veel abilities unlocked etc.
Het craften is goed gedaan en heel bekend voor warframe kenners. Ik vind dat gewoon goed en dat is juist de bedoeling van de game. materials grinden om vervolgens andere dingen te craften die je weer gaat levelen. Voordeel hier ten opzichte van Warframe dat je niet hoeft te wachten op je crafts.
Grootste nadeel is die monitization waar ik het al eerder over had. De manier waarop voelt gewoon niet goed maar moet wel zeggen dat het nergens in je neus gedrukt word. puur en alleen als je zelf naar de store navigeert.
Al met al voor nu denk ik de komende 6 maanden zeker de 20 euro waard. 130$ zou ik het niet geven denk ik mits je die Heroic Wayfinder hero 110 euro waard vind hahaha.
Als je nog een lange backlog heb zou ik wachten tot over +- 6 maanden als de game volledig launched. maar voor nu ga ik me hier wel mee vermaken.
Op steam echt mega veel domme reviews van mensen die nog geen minuut gespeeld hebben en allemaal negatief puur over die servers. niks dat met de game te maken heeft.
Dus even een revieuwtje geschreven over de daadwerkelijke game. upvote zou fijn zijn
https://steamcommunity.co...9713/recommended/1171690/
Dus even een revieuwtje geschreven over de daadwerkelijke game. upvote zou fijn zijn
Ik zie heel veel mensen die - naar mijn idee meer dan terecht - de developer afstraffen voor het monetization beleid. Dat zouden veel meer mensen bij veel meer games moeten doen. Maar helaas is die mogelijkheid er niet altijd (looking at you Blizzard).Ricmaniac schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:39:
Op steam echt mega veel domme reviews van mensen die nog geen minuut gespeeld hebben en allemaal negatief puur over die servers. niks dat met de game te maken heeft.
Dus even een revieuwtje geschreven over de daadwerkelijke game. upvote zou fijn zijn![]()
You get what you deserve, dat blijkt gelukkig maar weer.
[ Voor 4% gewijzigd door London op 18-08-2023 19:41 ]
Tesla M3LR '21
klopt dat heb ik ook erin beschreven dat de monitization predatory is. is gewoon echt een kut manier van monitization wat we helaas veel te vaak zien.London schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:40:
[...]
Ik zie heel veel mensen die - naar mijn idee meer dan terecht - de developer afstraffen voor het monetization beleid. Dat zouden veel meer mensen bij veel meer games moeten doen. Maar helaas is die mogelijkheid er niet altijd (looking at you Blizzard).
You get what you deserve, dat blijkt gelukkig maar weer.
Position in queue: 20179, wachttijd: 6 uur..
Tijd moet je niet naar kijken though. verspringt continue. Maar blijkbaar is er een "bug" of issue geen idee precies wat maar dat je vooraan in de queue zit en er dan niet in komt. Community manager zei als je er naar 5 minuten dan niet in zit moet je afsluiten en opnieuw proberen.Rogier.V schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:15:
Position in queue: 20179, wachttijd: 6 uur..
Dat had ik dus ik had die message niet gezien en stond al 35 minuten op die positie vooraan.
Nu 15 minuten geleden opnieuw gejoined en was 20k. nu nog 9.5. dus gaat veel sneller dan die 6 uur. maargoed kan alsnog zijn dat we weer die shit krijgen. Denk dat ze het niet gefixt gaan krijgen tot dat er verschillende servers gaan komen.
Het is frustrerend dit altijd
Yay ben er in
Alright 2 uurtjes kunnen spelen, eruit gekickt toen ik een Goblin Hacker (toeval:)) aanviel en er opeens rare /var/.. codes in beeld kwamen.
Ik weet het nog niet helemaal met de game, voelt ansich goed aan en moet natuurlijk nog veel duidelijk worden zoals de imbuents, craft-system & wat je nou eigenlijk aan die "geblokte vierkantjes" hebt die als drop vallen.
Minpunten:
Ik weet het nog niet helemaal met de game, voelt ansich goed aan en moet natuurlijk nog veel duidelijk worden zoals de imbuents, craft-system & wat je nou eigenlijk aan die "geblokte vierkantjes" hebt die als drop vallen.
Minpunten:
- open-world voelt leeg aan, paar mobs neergeplempt op plekken en that's it. Niet waard om lootboxes te hunten of iets dergelijks want zit toch 0,0 boeiends in.
- Dialogen gewoon slecht. Textballonen nemen 70% van het scherm in en wat de NPC's zeggen resoneert gewoon totaal niet, geneigd door te klikken en in de quest omschrijving wel te kijken wat er gebeurt.
- TBC
Ik heb nu met Silo de daggers equiped ipv zijn rifle. vind de daggers veel fijner spelen dan de rifle
zelfs met hem is het top.
Begin er wat meer van te snappen allemaal en het lijkt net als wat @Kidjuh nog inderdaad wat leeg. zo heel veel verschillende dungeons zijn er niet. Nou heb ik wel al 4x dezelfde dungeon gedaan en tot nu toe was die elke keer anders qua layout en mobs dus opzich als je 16 dungeons hebt die allemaal 10 variaties heeft bijvoorbeeld (geen idee hoe veel het echt kan zijn) dan zorgt dat wel nog voor enig variatie.
Maar zoals ze zelf zeggen. Dit is een echte early access en ze willen de game afmaken in de komende 6 maanden. en dan natuurlijk daarna door ontwikkelen.
Voor alsnog wel plezier mee en ga kijken hoe het loopt de komende weken. hoe snel het repetitive wordt.
En vind het grinden + zoeken naar de juiste mats enzo het leuke gedeelte ervan dus ik hou het ook lekker bij mijn 18€ pack en ga niet die duurdere packs kopen want wat mij betreft haalt het gameplay elementen weg als je direct een paar wayfinders kan unlocken.
Begin er wat meer van te snappen allemaal en het lijkt net als wat @Kidjuh nog inderdaad wat leeg. zo heel veel verschillende dungeons zijn er niet. Nou heb ik wel al 4x dezelfde dungeon gedaan en tot nu toe was die elke keer anders qua layout en mobs dus opzich als je 16 dungeons hebt die allemaal 10 variaties heeft bijvoorbeeld (geen idee hoe veel het echt kan zijn) dan zorgt dat wel nog voor enig variatie.
Maar zoals ze zelf zeggen. Dit is een echte early access en ze willen de game afmaken in de komende 6 maanden. en dan natuurlijk daarna door ontwikkelen.
Voor alsnog wel plezier mee en ga kijken hoe het loopt de komende weken. hoe snel het repetitive wordt.
En vind het grinden + zoeken naar de juiste mats enzo het leuke gedeelte ervan dus ik hou het ook lekker bij mijn 18€ pack en ga niet die duurdere packs kopen want wat mij betreft haalt het gameplay elementen weg als je direct een paar wayfinders kan unlocken.
In ieder geval word ook de kritiek op monitization gelijk maar ten harte genomen en passen ze het aanUpdate from Airship Syndicate and Digital Extremes
Yesterday sucked. There is no other way to say it. It sucked for people who purchased Founder’s Packs and couldn’t play, and it sucked for us to see players unable to get into the game after believing in us and our vision.
Early Access isn’t a crutch. It’s a conversation between a studio and the community that’s helping build the game alongside the studio. We said from the start that we’d be transparent and open with the community and that continues now that we have players entrusting us with their money, and us failing to deliver.
Servers and Login
Although we ran technical tests and betas across multiple regions, we were seeing more players every minute than played in our Beta each day. Although we had a queue system ready, that system failed immediately. We quickly implemented numerous fixes to try and stabilize the login experience and those failed as well. We ended up having to put a cap on the players that were on the server which was less than ideal and resulted in the ‘Maximum Player Limit Reached” error last night.
FROM DIGITAL EXTREMES
"At early access launch, severe server/login issues led to many players not being able to connect or play. We know and value your trust and apologize for the shaky beginning: as players ourselves we know the disappointment many are feeling.
We apologize - we know players have high expectations of DE’s infrastructure to deliver in moments like this, and in this instance we, as the publisher, fell short.
We're committed to ensuring long term stability through the early access period. We are thankful for the enthusiasm and interest of our community and for your continued patience as we close in on a permanent solution.”
We realize that buying something and not being able to actually login and play frankly is a bad look. One solution we heard often was that we should have offered pre-sales to gauge interest. Unfortunately 1st party stores do not allow pre-sales of Early Access and we were unable to meet demand.
Currently the game’s queue is functioning. Sitting in a queue isn’t actually being in-game and playing, but it’s allowing a trickle of players in as we continue to up capacity across all regions and that has been successful. We’ll continue to make optimizations to the queue and servers in the coming days and weeks until all players are in and playing.
Founder’s Packs issues
We are also aware that a portion of players did not get their Founder’s Pack items. We are aware of this issue and although it affects a small portion of players, it’s a priority to make sure that our Founders get their items. A lot of the missing items are related to the server issues and unfortunately we can’t provide a better update right now until we have more stability. Again, Founder’s Packs are you entrusting us, and we didn’t deliver. Please contact support at https://playwayfinder.zendesk.com/ at this time so we can collect your information as we work towards a solution.
Monetization
We also saw conversation around some of our bundle prices being just shy of items in our store. We agree that it’s not player friendly. We’re revisiting this pricing so that they are 1,000 Runesilver, and will retroactively grant the difference for anyone that has paid for any of these weapons.
Compensation
Players lost valuable time waiting to get into the game or taking days off to play. That sucks.
We’re currently working on our plans for compensating those purchased into Early Access whether they got into the game or not.
Yesterday proved that Wayfinder has an audience, but we must take action to meet the demand that audience deserves. First that involves us fortifying our underlying platform and technology to deliver our vision for an online world for friends. It’s about winning back our player’s trust through actions and not words, and it’s about getting the game into a playable state for all.
Toch maar afgehaakt bij die queue van 6.000 man en 5 uur wachten.
Ik heb ergens het vermoeden dat we het dit weekend niet eenvoudig/eventjes kunnen gaan spelen.
Durf ook niet zo te zeggen of het echt mijn game is, ik heb net niks met de classes en het lijkt een minder 'open wereld' te zijn dan ik hoop.
Maar, ik blijf benieuwd.
Ik heb ergens het vermoeden dat we het dit weekend niet eenvoudig/eventjes kunnen gaan spelen.
Durf ook niet zo te zeggen of het echt mijn game is, ik heb net niks met de classes en het lijkt een minder 'open wereld' te zijn dan ik hoop.
Maar, ik blijf benieuwd.
Anoniem: 1486766
Voor de tijd die ik er in heb kunnen stoppen is dit mijn eerste indruk:
Prachtige grafische stijl, ben ik een groot liefhebber van. De eerste keer in het stadje komen maakte indruk, een stadje zoals het hoort te zijn in zo een game. Ik wilde dan ook meteen ieder hoekje ontdekken. Dat zelfde geld van de “open wereld” waar je daarna inkomt. Ziet er prachtig uit en ook daar wilde ik meteen alles ontdekken. Frame pacing (PS5) is nog wel een ding maar komt vast goed.
De combat is wennen maar voelt goed, Silo is my man. De muziek is ook goed en past bij de game. Je merkt dat de game met liefde is gemaakt.
Ook al is de game (nog) geen mmo het gevoel van mmo zit er al wel in en persoonlijk is dat voor mij een voordeel. Destiny is een goede vergelijking voor nu.
Echte minpunten kan ik nog niet noemen. Zal vast wel komen wanneer ik er meer tijd in heb gestoken.
Als ze hun best doen kan dit een topper worden. Het kan komen omdat ik al lang wacht op een nieuwe mmo(light) op console en dit lijkt heel erg in het straatje te zitten van wat ik zoek. Voor nu lekker op mijn gemak de boel ontdekken en rustig aan de sfeer opsnuiven.
Voor early acces van €20 kan ik alleen maar zeggen: goede eerste indruk! Dit moet wel een mmo gaan worden als ik de basis zo zie.
De server issues ga ik niet eens over beginnen..
Prachtige grafische stijl, ben ik een groot liefhebber van. De eerste keer in het stadje komen maakte indruk, een stadje zoals het hoort te zijn in zo een game. Ik wilde dan ook meteen ieder hoekje ontdekken. Dat zelfde geld van de “open wereld” waar je daarna inkomt. Ziet er prachtig uit en ook daar wilde ik meteen alles ontdekken. Frame pacing (PS5) is nog wel een ding maar komt vast goed.
De combat is wennen maar voelt goed, Silo is my man. De muziek is ook goed en past bij de game. Je merkt dat de game met liefde is gemaakt.
Ook al is de game (nog) geen mmo het gevoel van mmo zit er al wel in en persoonlijk is dat voor mij een voordeel. Destiny is een goede vergelijking voor nu.
Echte minpunten kan ik nog niet noemen. Zal vast wel komen wanneer ik er meer tijd in heb gestoken.
Als ze hun best doen kan dit een topper worden. Het kan komen omdat ik al lang wacht op een nieuwe mmo(light) op console en dit lijkt heel erg in het straatje te zitten van wat ik zoek. Voor nu lekker op mijn gemak de boel ontdekken en rustig aan de sfeer opsnuiven.
Voor early acces van €20 kan ik alleen maar zeggen: goede eerste indruk! Dit moet wel een mmo gaan worden als ik de basis zo zie.
De server issues ga ik niet eens over beginnen..
Wat ik wel heel erg mis, is dat er geen (random of niet) customisations op gecrafte wapens zitten. Staat al van tevoren vast welke perk/skill je wapen heeft, jammer. Ik zou liever bepaalde gems farmen zodat ik Perk X/Y/X op Weapon A/B/C kan zetten.
Klopt, ben ik het wel mee eens inderdaad. Ik denk dat daar een flinke winst in diepgang behaald kan worden om daar wat variatie in te hebben. In principe is nu gewoon je wapen ansicht hetgeen wat je wayfinder anders maakt dan iemand die dezelfde wayfinder speelt.Kidjuh schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:32:
Wat ik wel heel erg mis, is dat er geen (random of niet) customisations op gecrafte wapens zitten. Staat al van tevoren vast welke perk/skill je wapen heeft, jammer. Ik zou liever bepaalde gems farmen zodat ik Perk X/Y/X op Weapon A/B/C kan zetten.
Nou maken die echo's nog wel wat verschil. helemaal als je er straks veel meer op 1 wapen hebt zitten maarja dat is alleen maar power/defensive stats eigenlijk. Niet iets van verandering in perks.
Al moet ik zeggen terwijl ik dit typ dat ik ook al een Echoe had gevonden met echt een specifieke perk er op. niet alleen stats increase dus mogelijk reikt dat ook nog veel verder dan we gezien hebben tot nu toe.
De eerste kick van vandaag en het menu doet nu gek.
Ik zit niet meteen te springen om meer en meer diepgang tbh. Eerst de basic mechanics leren en veel langer spelen voor ik daar over kan oordelen. Net zoals de hoeveelheid abilities. Als movement, blocken etc. belangrijk is in een game zit ik niet te wachten op 10 abilities. Niet echt te vergelijken naatuurlijk maar in een game zoals Elden Ring wil ik ook niet teveel abilities. Ik wacht dus eerst af hoe de game speelt wanneer ik verder ben. Hopelijk hapt de Developer niet te snel op kritiek vanuit de Community.
Als ik trouwens in de inventory kijk knijp ik ‘m nu al hoeveel materialen er gaan komen in de game haha. Net al verkeerde elixer gecraft. Heerlijk zo een nieuwe game, veel te leren.
—-
Best grappig: het maakt niet uit wat voor verhalen je krijgt over de server ontwikkeling ik heb iedere keer 16k queue. Daarnaast 2x na lang wachten uit de queue gegaan door eigen schuld. Verkeerde knop indrukken en controller uitzetten om op te laden, knal je er ook uit.
Ik zit niet meteen te springen om meer en meer diepgang tbh. Eerst de basic mechanics leren en veel langer spelen voor ik daar over kan oordelen. Net zoals de hoeveelheid abilities. Als movement, blocken etc. belangrijk is in een game zit ik niet te wachten op 10 abilities. Niet echt te vergelijken naatuurlijk maar in een game zoals Elden Ring wil ik ook niet teveel abilities. Ik wacht dus eerst af hoe de game speelt wanneer ik verder ben. Hopelijk hapt de Developer niet te snel op kritiek vanuit de Community.
Als ik trouwens in de inventory kijk knijp ik ‘m nu al hoeveel materialen er gaan komen in de game haha. Net al verkeerde elixer gecraft. Heerlijk zo een nieuwe game, veel te leren.
—-
Best grappig: het maakt niet uit wat voor verhalen je krijgt over de server ontwikkeling ik heb iedere keer 16k queue. Daarnaast 2x na lang wachten uit de queue gegaan door eigen schuld. Verkeerde knop indrukken en controller uitzetten om op te laden, knal je er ook uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 19-08-2023 13:24 ]
Ja dat je er uit gaat als de controller disconnect is een gevalletje bad programming volgens mijAnoniem: 1486766 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:08:
Die kicks vandaag zijn wel echt een probleem. Misschien hebben ze de capaciteit op de servers iets te veel opgeschaald ofzo.. Opzich gaat de queue veel sneller dan er steeds staat maar het is hoe dan ook vervelend.
Was vanmorgen gekickt toen ik een bepaalde imbuement in een dungeon moest gebruiken.. nu ben ik die imbuement dus kwijt. Nu moet ik die eerst farmen voordat ik die quest verder kan doen.
Weet niet of ik de quest kan abandonen mimsschien trouwens en dan opnieuw accepteren. Dat zou nog een optie zijn.. vanavond even controleren.
Die zijn dit weekend wel zoet ja.
Oei dingen kwijt raken door een kick is extra zuur.
Ik zie geen snellere queue vergeleken met gisteren wat vreemd is met de genoemde updates. Vandaag na een lange queue 1x kunnen spelen voor een paar uur tot de eerste kick. Het zou netjes zijn dat ze de verkoop stoppen van de game tot het ergste voorbij is. Meer spelers maakt het alleen maar erger.
Ik zit nu weer (te lang) in queue maar wil nog even spelen. Als ik er dan weer uitgegooid wordis het mooi geweest voor vandaag. Jammer want de game bevalt me en ik heb er zin in.
—-
3 kwartier later.
Nog steeds queue en hij lijkt alleen maar langzamer te gaan. En dan straks er in komen, spelen en dingen kwijt raken door de volgende dc zeker haha. Succes voor wie de queue induikt vandaag. Ik geef het op.
Ik zie geen snellere queue vergeleken met gisteren wat vreemd is met de genoemde updates. Vandaag na een lange queue 1x kunnen spelen voor een paar uur tot de eerste kick. Het zou netjes zijn dat ze de verkoop stoppen van de game tot het ergste voorbij is. Meer spelers maakt het alleen maar erger.
Ik zit nu weer (te lang) in queue maar wil nog even spelen. Als ik er dan weer uitgegooid wordis het mooi geweest voor vandaag. Jammer want de game bevalt me en ik heb er zin in.
—-
3 kwartier later.
Nog steeds queue en hij lijkt alleen maar langzamer te gaan. En dan straks er in komen, spelen en dingen kwijt raken door de volgende dc zeker haha. Succes voor wie de queue induikt vandaag. Ik geef het op.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 19-08-2023 14:49 ]
Naja je raakt niet per se dingen kwijt door een DC maar je hebt van die modifiers die kan gebruiken als je een dungeon start en die word dan consumed. en ik werd dus terwijl ik dat ding gebruikt had gekickt in de dungeon maarja dan heeft die de imbuement dus gebruikt.Anoniem: 1486766 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:03:
Die zijn dit weekend wel zoet ja.
—-
3 kwartier later.
Oh dit zal nu wel een heftige zijn.
"We have disabled all logins while we investigate critical issues."
"We have disabled all logins while we investigate critical issues."
Ik heb dit nog nooit meegemaakt met een game dat inloggen enkel maar lastiger wordt in de loop van de dagen. Ik zag op Discord dat de queues nog langer zijn atm. Geen enkele vooruitgang voor de spelers lijkt het. Zal weer een prachtige verklaring voor zijn maar daar hebben we niets aan.
Ik probeer het sowieso pas (eventueel) morgen weer. Komt vast een keer goed, tot die tijd ga ik niet zitten stoeien met inloggen.
Ik probeer het sowieso pas (eventueel) morgen weer. Komt vast een keer goed, tot die tijd ga ik niet zitten stoeien met inloggen.
Dat klopt niet helemaal. Dat is het enige wat wij zien maar er is juist wel voorruitgang. Dag 1 was er geen queue want die zat ook overvol waardoor dat systeem gelijk stuk ging. Hierdoor kreeg je de melding dat de game gewoon vol zat .. oplossing?: spatiebalk ingedrukt houden in de hoop dat je op een gegeven moment ineens connecteAnoniem: 1486766 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:52:
Ik heb dit nog nooit meegemaakt met een game dat inloggen enkel maar lastiger wordt in de loop van de dagen. Ik zag op Discord dat de queues nog langer zijn atm. Geen enkele vooruitgang voor de spelers lijkt het. Zal weer een prachtige verklaring voor zijn maar daar hebben we niets aan.![]()
Vanmorgen zaten er constant 6-8k ingame. queue was 20k.
Vanavond was de queue nog steeds 20k of soms meer. maar in game zaten er 15k. dat betekend dat er veel meer spelers in de game waren.
Maar bottomline... zeker met je eens dat het een hele slechte early access launch is. In zo'n geval als dit snap je niet dat ze geen open stress test gedaan hebben na de closed beta. Het ergste vind ik nog dat op server gebied blijkbaar Digital Extremes (studio achter Warframe) ze hierbij helpt en het dus ook niet goed voorbereid heeft ofzo. Want zij hebben ook al hun excuses aangeboden.
Tot nu toe alle uren die ik gespeeld heb, heb ik echt nog weinig op de game aan te merken dus dat houd het lichtelijk positief maar kan niet zeggen dat ik niet zit te vloeken af en toe achter me PC
Hopen dat ze het gauw op orde krijgen want dit is gewoon zuur.
De discord kan je overigens gewoon te weinig van aan nemen. alleen maar mega salty en toxic. of het begrijpelijk is prima.. maar redelijk zijn ze niet. De devs zijn overdreven duidelijk geweest wat deze Early Access voor hun inhoud. en als mensen dan direct 150$ spenderen en dan klagen dat ze geen priority queue hebben over 20$ spelers tja..
Voor wat de speler ervaart is er dan toch geen sprake van vooruitgang? Als ik nu zou willen spelen wacht ik nog langer dan gisteren en gisteren duurden het langer dan Donderdag. Op de achtergrond zal er vast van alles gebeuren daarom had ik het ook over de spelers(ervaring).Ricmaniac schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:36:
[...]
Dat klopt niet helemaal. Dat is het enige wat wij zien maar er is juist wel voorruitgang. Dag 1 was er geen queue want die zat ook overvol waardoor dat systeem gelijk stuk ging. Hierdoor kreeg je de melding dat de game gewoon vol zat .. oplossing?: spatiebalk ingedrukt houden in de hoop dat je op een gegeven moment ineens connecte![]()
Vanmorgen zaten er constant 6-8k ingame. queue was 20k.
Vanavond was de queue nog steeds 20k of soms meer. maar in game zaten er 15k. dat betekend dat er veel meer spelers in de game waren.
Maar bottomline... zeker met je eens dat het een hele slechte early access launch is. In zo'n geval als dit snap je niet dat ze geen open stress test gedaan hebben na de closed beta. Het ergste vind ik nog dat op server gebied blijkbaar Digital Extremes (studio achter Warframe) ze hierbij helpt en het dus ook niet goed voorbereid heeft ofzo. Want zij hebben ook al hun excuses aangeboden.
Tot nu toe alle uren die ik gespeeld heb, heb ik echt nog weinig op de game aan te merken dus dat houd het lichtelijk positief maar kan niet zeggen dat ik niet zit te vloeken af en toe achter me PC![]()
Hopen dat ze het gauw op orde krijgen want dit is gewoon zuur.
De discord kan je overigens gewoon te weinig van aan nemen. alleen maar mega salty en toxic. of het begrijpelijk is prima.. maar redelijk zijn ze niet. De devs zijn overdreven duidelijk geweest wat deze Early Access voor hun inhoud. en als mensen dan direct 150$ spenderen en dan klagen dat ze geen priority queue hebben over 20$ spelers tja..
Eenmaal in de game had ik ook geen klachten en was het genieten. Tot de dc tevoorschijn kwam dan begon de ellende weer. Maar goed we zien het wel verder. Ze zullen er flink van balen zelf.
Langzaam maar zeker progress. Queue gaat langzaam en blijft voor vandaag zo tot de devs weer wakker worden. Ze werken echt veel momenteel
(mag ook wel)
Gelukkig werken ze ook aan een grace period. Voor disconnects/kicks.
https://trello.com/b/RgnuBh4m/wayfinder-roadmap
Het blijft raar dat dit zo’n groot probleem is geworden. Ik ben echt benieuwd wat ze verwacht hadden aan spelers. Het ergste vind ik denk ik nog dat dit probleem dus niet eens per se aan hen ligt maar aan Digital Extemes. Zij leveren de servers voor ze. Je zou toch denken dat die met warframe wat meer ervaring hebben opgedaan.
Gelukkig werken ze ook aan een grace period. Voor disconnects/kicks.
Ze hebben ook een stuk roadmap gedeeldFinal Server Update for the Evening (barring any issues 👀 )
Right now we have servers stable and a steady stream of players are coming in.
We continue to have issues with the veolicity at which players come in, and the speed at which the new servers spin up. **This is not a server capacity issue at the moment, it's a scaling + speed issue** and that is why we have implemented a queue that slowly allows players in.
I realize people might still have a disconnect here and there, but the majority of players are not and we are seeing good results with today's changes.
Tomorrow look for more scaling changes resulting in more capacity faster, as well as fixes for some of the issues with the above disappearing queue and being stuck outside the game. **We are also working on a grace period for disconnects.**
https://trello.com/b/RgnuBh4m/wayfinder-roadmap
Het blijft raar dat dit zo’n groot probleem is geworden. Ik ben echt benieuwd wat ze verwacht hadden aan spelers. Het ergste vind ik denk ik nog dat dit probleem dus niet eens per se aan hen ligt maar aan Digital Extemes. Zij leveren de servers voor ze. Je zou toch denken dat die met warframe wat meer ervaring hebben opgedaan.
Dit doet me denken aan het begin van Overwatch 2 recent. Het was vervelend om te horen van Blizzard maar wel ‘eerlijk’: je wacht maar tot het rustiger wordt met inloggen. Al was de ervaring in die game niet te vergelijken met dit.
Blijft jammer dat dit zo moet in 2023.
Ik verwacht uiteraard een Heroic Kyros voor iedereen die EA problemen ondervindt.
Edit: Ingelogd om te checken. 12k queue en het lijkt net zo langzaam te gaan als iedere dag. De Amerikanen slapen dus dat getal knalt weer omhoog later vandaag. Ik verwacht vandaag weer hetzelfde patroon.
Ik verwacht uiteraard een Heroic Kyros voor iedereen die EA problemen ondervindt.
Edit: Ingelogd om te checken. 12k queue en het lijkt net zo langzaam te gaan als iedere dag. De Amerikanen slapen dus dat getal knalt weer omhoog later vandaag. Ik verwacht vandaag weer hetzelfde patroon.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 20-08-2023 10:00 . Reden: Game opgestart ]
Ben er nu ingekomen na anderhalf uur. EN noem me maar een ZwakkelingAnoniem: 1486766 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:48:
Dit doet me denken aan het begin van Overwatch 2 recent. Het was vervelend om te horen van Blizzard maar wel ‘eerlijk’: je wacht maar tot het rustiger wordt met inloggen. Al was de ervaring in die game niet te vergelijken met dit.
(let niet op de graphics, zit op me laptop)
/f/image/D6Sn4NYYYj3L5XO5RdkzfepL.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 20-08-2023 10:14 ]
Anoniem: 1486766 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:18:
@Ricmaniac Heb je de HC Kyros pack gekocht?

Haha dat zal ze leren met die server issues!
Ik vind het grappig maar niet zwak hoor. Lekker doen wat je wil. Mocht de boel eenmaal naar behoren werken en de game mij langer dan een paar weken vasthouden kan die zomaar ook hier tevoorschijn komen.
Best vet om zoiets te hebben over paar jaar.
Too lateAnoniem: 1486766 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:30:
Hopelijk geen dc voor je.
Ook klaar voor vandaag. Nu lekker met de kindjes naar de speeltuin. Vanavond weer proberen.
De eerste indruk (pas lvl 2 Kyros) is die wel heel tof als character. Heeft een blink ipv een dash. Zweeft ipv rennen als je sprint. Aethetisch heel vet. Ze power ziet er ook mooi uit.
Dit word wel mijn eerste max denk ik. Maar ook gewoon omdat die Heroic is. In warframe speel je ook liever de primes dan de normale
Ben toch blij dat ik d'r aanschaf nog niet heb gedaan. Heb ook een tijdje final fantasy online gespeeld. Daar Hong ik ook altijd een half uur in de wachtrij. Niks zo vervelend dan wachten. Die game heb ik daardoor ook vaarwel gezegd
Prima keus. Iedereen die twijfelt kan ik aanraden om te wachten want momenteel schiet het niet op. De game heeft zeker potentie en hij spreekt mij enorm aan maar daar heb je niets aan als je er niet of nauwelijks in komt.Oxigeon schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:00:
Ben toch blij dat ik d'r aanschaf nog niet heb gedaan. Heb ook een tijdje final fantasy online gespeeld. Daar Hong ik ook altijd een half uur in de wachtrij. Niks zo vervelend dan wachten. Die game heb ik daardoor ook vaarwel gezegd
Ja ik zat net ook weer in queue. van 16k naar 9k en op 9k zorgt een andere game die ik speelde tijdens de queue ervoor dat me Unreal Engine crashde en zo dus ook wayfinder. nu weer 18kAnoniem: 1486766 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:58:
Ik had even een moment om de queue te checken. 19k. Doei haha.
Zag net deze. dat is handig om te weten
Het is wel mooi hoe wayfinder tijdens de closed beta als bug eigenlijk airdashing had. Toen dachten ze oke, players vinden dit cool en wij ook dus laten we dat gewoon inbouwen. Vervolgens halve wereld aanpassen om het met airdashen goed samen te laten werken
En nu komen daarna dan zulke gasten als dit met super jumps enzo haha
Het is wel mooi hoe wayfinder tijdens de closed beta als bug eigenlijk airdashing had. Toen dachten ze oke, players vinden dit cool en wij ook dus laten we dat gewoon inbouwen. Vervolgens halve wereld aanpassen om het met airdashen goed samen te laten werken
Daar komen ze pas mee ergens deze week zei de CM.Ricmaniac schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:00:
[...]
Ja ik zat net ook weer in queue. van 16k naar 9k en op 9k zorgt een andere game die ik speelde tijdens de queue ervoor dat me Unreal Engine crashde en zo dus ook wayfinder. nu weer 18kdus denk dat ik toch echt maar gewoon iets anders moet spelen tot ze grace period gefixt hebben vandaag EN/OF de servers uiteraard.
Hah dat moet ik gaan proberen!Ricmaniac schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:01:
Zag net deze. dat is handig om te weten![]()
[YouTube: SUPER Jump in Wayfinder! How To Super DASH Hop Combo | Wayfinder Movement Tricks | Beginner's Guide]
Het is wel mooi hoe wayfinder tijdens de closed beta als bug eigenlijk airdashing had. Toen dachten ze oke, players vinden dit cool en wij ook dus laten we dat gewoon inbouwen. Vervolgens halve wereld aanpassen om het met airdashen goed samen te laten werken![]()
Hij zei een uurtje geleden dat dat prio heeft vandaag. (hun zijn net wakker natuurlijk)Anoniem: 1486766 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:24:
[...]
Daar komen ze pas mee ergens deze week zei de CM.
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 20-08-2023 16:44 ]
Hhmm ik dacht gelezen te hebben ergens deze week. Zou mooi zijn vandaag.Ricmaniac schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:43:
[...]
Hij zei een uurtje geleden dat dat prio heeft vandaag. (hun zijn net wakker natuurlijk)
Op dit moment vind ik het niet waard om in de queue te blijven met risico op dc en een nieuwe queue.
___
Wat echo uitleg:
Zo rot, ik heb een partij zin in de game maar het zit er niet in.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 20-08-2023 16:49 ]
Blijkbaar gaat mijn PS5 na 2 uur idle automatisch in rest mode. Zat 20 minuten geleden nog op queue +-2000. Was hem dan maar weer.
Ja het is echt heeel naar gewoon .. zat er ook in vanaf positief 16k weer ofzo..denk je ff koken en eten met de kids want nog 6000 plekken ofzo. kom ik nu terug. Kicked for AFK zie ik staan. RIP weer 22k queue nu. Heb hem hele tijd open staan maar speel andere game gewoon.Anoniem: 1486766 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:46:
[...]
Zo rot, ik heb een partij zin in de game maar het zit er niet in.
Nou ik zit er weer in. vanaf 7 uur zat ik op 21k dus alhoewel het ontzettend lang is natuurlijk vind vind ik 1 uur en 3 kwartier nog mee vallen voor die 21k XD.. maarja de kicks blijven een probleem. gaan zien hoe lang het nu vol te houden is.
Ik begin er persoonlijk niet aan met zulke lange queues. Onnodige irritatie na een eventuele kick.Ricmaniac schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:40:
Nou ik zit er weer in. vanaf 7 uur zat ik op 21k dus alhoewel het ontzettend lang is natuurlijk vind vind ik 1 uur en 3 kwartier nog mee vallen voor die 21k XD.. maarja de kicks blijven een probleem. gaan zien hoe lang het nu vol te houden is.
Ik heb trouwens nergens gelezen dat die grace periode vandaag komt. Denk dat jij je vergist en het toch pas deze week gaat worden. Jammer want dan zou ik een langere queue wel 1x aan gaan per dag. Maar dan nog zijn de huidige queue tijden onacceptabel week/weken na release imo.
We gaan het merken.
Edit: @Ricmaniac Snarf zei letterlijk “this week” zojuist.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 20-08-2023 20:59 ]
Zo ik heb er weer een paar minuten kunnen genieten van de game. 5k queue dus dat was wel even te doen voor een korte speelsessie.
Quest gedaan waarvoor ik met een npc moest praten om player housing te unlocken. Ik loop naar dat huis, wil de deur openenen… time out, dc. En dat op een maandag ochtend. Nou dat was Wayfinder weer voor vandaag denk ik haha.
De hele toestand begint nu wat treurig te worden hopelijk verpest het mijn interesse in de game niet. Dit moet geen week aanhouden. De aangekondigde grace periode zal al wat schelen.
Quest gedaan waarvoor ik met een npc moest praten om player housing te unlocken. Ik loop naar dat huis, wil de deur openenen… time out, dc. En dat op een maandag ochtend. Nou dat was Wayfinder weer voor vandaag denk ik haha.
De hele toestand begint nu wat treurig te worden hopelijk verpest het mijn interesse in de game niet. Dit moet geen week aanhouden. De aangekondigde grace periode zal al wat schelen.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 21-08-2023 09:25 ]
Hetzelfde hier. vannochtend 2 dungeons kunnen doen en toen timeout terwijl ik naar highlands ging. Ik twijfelde nog of ik het wel moest doen die teleport met de liftAnoniem: 1486766 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:17:
Zo ik heb er weer een paar minuten kunnen genieten van de game. 5k queue dus dat was wel even te doen voor een korte speelsessie.
De hele toestand begint nu wat treurig te worden hopelijk verpest het mijn interesse in de game niet. Dit moet geen week aanhouden.
De roadmap gezien ? https://trello.com/b/RgnuBh4m/wayfinder-roadmap
Staan goeie dingen tussen. En de manier van communiceren en transparency daar in laat zien dat ze echt de huidige game zien als een echte Early Access die nog vol in development is.
Maarja laat ze eerst dit maar eens fixen inderdaad want het is gewoon mega frustrerend. Zit zelf ook te twijfelen om het gewoon een weekje niet aan te raken en dan te zien hoe de vork in de steel zit. Want elke keer dat ik speel is het wel gewoon echt leuk en ik wil echt graag verder spelen maar niet op deze manier.
Had de roadmap gezien ja.Ricmaniac schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:26:
[...]
Hetzelfde hier. vannochtend 2 dungeons kunnen doen en toen timeout terwijl ik naar highlands ging. Ik twijfelde nog of ik het wel moest doen die teleport met de lift![]()
De roadmap gezien ? https://trello.com/b/RgnuBh4m/wayfinder-roadmap
Staan goeie dingen tussen. En de manier van communiceren en transparency daar in laat zien dat ze echt de huidige game zien als een echte Early Access die nog vol in development is.
Maarja laat ze eerst dit maar eens fixen inderdaad want het is gewoon mega frustrerend. Zit zelf ook te twijfelen om het gewoon een weekje niet aan te raken en dan te zien hoe de vork in de steel zit. Want elke keer dat ik speel is het wel gewoon echt leuk en ik wil echt graag verder spelen maar niet op deze manier.
Ik denk dat ik ga wachten tot die grace periode er in zit. Queue is 1 ding maar een eventueel snelle dc erachter aan, zuur.
Je ziet ook online best veel enthousiasme en dat men het kan waarderen dat er veel gecommuniceerd wordt. Het punt is dat mensen dagen achter elkaar dezelfde ellende meemaken en dan snap ik de irritatie wel. Ongeacht de hoeveelheid uitleg vanuit de Developer.
Ik had nog tijd voor 1 try. Ben in de game gekomen en het was meteen weer genieten. Het draait ook verder prima als je er eenmaal in zit. Voor het eerst een imbuement gebruik (shadow imb quest) wat goed te doen is. De psychedelische laag over het scherm had wel iets minder gemogen haha.
De game geeft een heerlijke mmorpg vibe zonder de aspecten waar ik geen zin meer in heb zoals oa samen moeten spelen. Als je de game op die manier benader, een mmo, stoor ik me niet aan de statische quest givers. Al zou je zeggen dat ze met AI oid best iets kunnen verzinnen.
Housing ziet er inderdaad leuk uit maar ik durfde er niet in te gaan na de dc.
Voor het eerst de game zelf afgesloten in plaats van een dc.
Hopelijk vanavond nog een kans.
De game geeft een heerlijke mmorpg vibe zonder de aspecten waar ik geen zin meer in heb zoals oa samen moeten spelen. Als je de game op die manier benader, een mmo, stoor ik me niet aan de statische quest givers. Al zou je zeggen dat ze met AI oid best iets kunnen verzinnen.
Housing ziet er inderdaad leuk uit maar ik durfde er niet in te gaan na de dc.
Voor het eerst de game zelf afgesloten in plaats van een dc.
Ik dacht vanmorgen eventjes Wingrave er bij te pakken blijkt dat je die mooi weer moet maken. Hij is 1 van de eerste 3 maar dat maakt dus niets uit.
Grinden zal je!

Silo bevalt me nog steeds maar mijn aim is weer eens ondermaats.
Ik had een zekere mate van auto aim verwacht in een game als dit. Zo een feest is het blijkbaar niet dus ik word geconfronteerd met mijn matige aim. Vanavond nog eens in de settings duiken misschien is er hulp.
Grinden zal je!
Silo bevalt me nog steeds maar mijn aim is weer eens ondermaats.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 21-08-2023 12:15 ]
Dan kan ik je aanraden om die axe bijv te kopen bij die weapon master. Die kost maar 4500 gold en die kan je dan gewoon gebruiken op Silo. maakt het een stuk makkelijk. vind de rifle ook het minst. al heb ik al wel meerdere situaties gehad waarbij ik dacht van: oke een range in mijn party was nu wel fijn geweestAnoniem: 1486766 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:12:
Ik dacht vanmorgen eventjes Wingrave er bij te pakken blijkt dat je die mooi weer moet maken. Hij is 1 van de eerste 3 maar dat maakt dus niets uit.
Grinden zal je!![]()
Silo bevalt me nog steeds maar mijn aim is weer eens ondermaats.Ik had een zekere mate van auto aim verwacht in een game als dit. Zo een feest is het blijkbaar niet dus ik word geconfronteerd met mijn matige aim. Vanavond nog eens in de settings duiken misschien is er hulp.
Had nu ook weer opnieuw een mooie... Queue van uur en 15 minuten. Kom ik vast te zitten in het eerste loading scherm na de queue.. rip nu is het echt klaar voor mij =p wacht de berichtgeving van Server Alerts wel af
[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 21-08-2023 12:52 ]
Dat is waar ook, daar moet ik nog aan wennen dat je alle wapens kunt dragen. Het is wel zo dat als ik melee ga dat Wingrave zijn abilities mij logischer lijken. Kijk wel even hoe makkelijk hij vrij te spelen is. Characters vrij spelen heeft ook wat. Coins wil ik zo lang mogelijk bewaren.Ricmaniac schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:51:
[...]
Dan kan ik je aanraden om die axe bijv te kopen bij die weapon master. Die kost maar 4500 gold en die kan je dan gewoon gebruiken op Silo. maakt het een stuk makkelijk. vind de rifle ook het minst. al heb ik al wel meerdere situaties gehad waarbij ik dacht van: oke een range in mijn party was nu wel fijn geweest
Dat is ook een pijnlijke. Wijsheid is inderdaad beter wachten nu. Maar dat is best lastig als je er zo een zin in hebt haha.Ricmaniac schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:51:
[...]
Had nu ook weer opnieuw een mooie... Queue van uur en 15 minuten. Kom ik vast te zitten in het eerste loading scherm na de queue.. rip nu is het echt klaar voor mij =p wacht de berichtgeving van Server Alerts wel af
Ja meanwhile ben ik aan het spelen... want ik liet hem gewoon open staan en na 15 minuten ofzo ging die alsnog ineens uit die loading screen door de game in XD Kyros is nu ook lvl 7, net als mijn SIloAnoniem: 1486766 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:21:
[...]
Dat is ook een pijnlijke. Wijsheid is inderdaad beter wachten nu. Maar dat is best lastig als je er zo een zin in hebt haha.
[ Voor 25% gewijzigd door Ricmaniac op 21-08-2023 13:40 ]
Mwa zou het gewoon doen joh. Coins gaat best hard. heb weer 10k terwijl ik al die 3 andere wapens van die vendor al gekocht hebt... dat zou ik niet direct doen want je kan ze ook vindenAnoniem: 1486766 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:21:
[...]
Dat is waar ook, daar moet ik nog aan wennen dat je alle wapens kunt dragen. Het is wel zo dat als ik melee ga dat Wingrave zijn abilities mij logischer lijken. Kijk wel even hoe makkelijk hij vrij te spelen is. Characters vrij spelen heeft ook wat. Coins wil ik zo lang mogelijk bewaren.
Iemand een idee hoe je nu start? Ik launch de game en klik op log in to DE account, dan flitst er kort een WAITING scherm en daarna niets meer. Ik keer terug naar het home menu en kan nergens meer op klikken. Log in to DE account werkt niet, zelfs afzetten niet. Alleen ALT + F4 werkt dan nog om eruit te gaan. Op ENTER drukken geeft weer een 20 tal seconden WAITING en dan weer naar het menu waar ik niks kan klikken.
miss de files van de game verifyen? dit is niet normaal namelijk je hoort in de queue terecht te komen.deSenna24 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:38:
Iemand een idee hoe je nu start? Ik launch de game en klik op log in to DE account, dan flitst er kort een WAITING scherm en daarna niets meer. Ik keer terug naar het home menu en kan nergens meer op klikken. Log in to DE account werkt niet, zelfs afzetten niet. Alleen ALT + F4 werkt dan nog om eruit te gaan. Op ENTER drukken geeft weer een 20 tal seconden WAITING en dan weer naar het menu waar ik niks kan klikken.
Hmm vreemd, had alles gedownload via Steam en kreeg dan die errors. Na validatie gaf die ook geen fouten maar kom nu wel al verderRicmaniac schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:48:
[...]
miss de files van de game verifyen? dit is niet normaal namelijk je hoort in de queue terecht te komen.
Op 1 of andere manier gaat het heel goed bij mij! Gewoon geen kicks meer gehad sinds 11 uur ofzo. inmiddels level 10 HC Kyros. Redelijk wat dungeons gegrind en dat speelt lekker weg hoor
wel elke keer dat ik travel uiteraard bang dat ik een DC krijg
Kyros blijft voor nu wel mijn Wayfinder.
Kyros blijft voor nu wel mijn Wayfinder.
Ik kijk het nog even aan. Er is nog zoveel te leren en er zijn nog zoveel fouten te maken haha. Ik hou het voor nu nog even bij Silo en zijn rifle en mocht de game blijven bevallen en de queue gaat normaal worden, dan wil ik toch een founders pack upgrade. Kan dan altijd nog Wingrave of een ander characters kiezen. Tegen die tijd weet ik ook beter wat voor soort character mij bevalt in deze game. Vooralsnog heb ik het vermoeden dat Melee een veiligere keus is met een minder goede aim maar daar gaan we achter komen.Ricmaniac schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:41:
[...]
Mwa zou het gewoon doen joh. Coins gaat best hard. heb weer 10k terwijl ik al die 3 andere wapens van die vendor al gekocht hebt... dat zou ik niet direct doen want je kan ze ook vindennu heb ik 2 keer dezelfde weapon
In tegenstelling tot jou verbied ik mezelf om te upgraden met de huidige situatie.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 21-08-2023 15:53 ]
Heel goed! ik zou het ook zeker zo lang mogelijk uitstellenAnoniem: 1486766 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:47:
[...]
In tegenstelling tot jou verbied ik mezelf om te upgraden met de huidige situatie.![]()
Zo, ik heb 'm alvast in de queue gegooid. Controller en console zo ingesteld dat er niet geslapen gaat worden.
Zit gewoon weer op de standaard 15k queue..
Als het lukt ga ik een paar van die prio questen doen, dungeons op tier 2 oid. Nog even uitpluizen wat het allemaal doet. Ik vind de pacing in dungeons heerlijk, een fijne afwisseling na het racen in Diablo. Ook hier in heb je een duidelijk mmo dungeon gevoel.
Goed dat de developer lijkt te luisteren naar de spelers al hoop ik wel dat ze niet 'te goed' luisteren en een plan aan houden en er geen game van wil maken wat het niet is. De game heeft een hele relaxte vibe en setting en dat blijft zo hoop ik. Vaak gezien in andere games dat spelers vragen om zaken die simpelweg niet fun zijn in de praktijk al denken ze van wel. Al blijft fun subjectief uiteraard. We gaan het zien hoe de developer omgaat met alle verzoeken.
Als het lukt ga ik een paar van die prio questen doen, dungeons op tier 2 oid. Nog even uitpluizen wat het allemaal doet. Ik vind de pacing in dungeons heerlijk, een fijne afwisseling na het racen in Diablo. Ook hier in heb je een duidelijk mmo dungeon gevoel.
Goed dat de developer lijkt te luisteren naar de spelers al hoop ik wel dat ze niet 'te goed' luisteren en een plan aan houden en er geen game van wil maken wat het niet is. De game heeft een hele relaxte vibe en setting en dat blijft zo hoop ik. Vaak gezien in andere games dat spelers vragen om zaken die simpelweg niet fun zijn in de praktijk al denken ze van wel. Al blijft fun subjectief uiteraard. We gaan het zien hoe de developer omgaat met alle verzoeken.
Sir_Snarf reageerde op iemand die een upgrade naar exalted had gedaan tijdens de queue:
"first off.. you must be clinically insane to upgrade while the servers are in this state
Secondly... I love you
Thirdly... you should be fine, but you probably wont be"
Heerlijk die eerlijkheid dit heb ik een CM nog niet eerder zo horen zeggen volgens mij haha.
Als de game mij blijft bevallen zal ik voor een initiate of awakened pack gaan waarschijnlijk.
"first off.. you must be clinically insane to upgrade while the servers are in this state
Secondly... I love you
Heerlijk die eerlijkheid dit heb ik een CM nog niet eerder zo horen zeggen volgens mij haha.
Als de game mij blijft bevallen zal ik voor een initiate of awakened pack gaan waarschijnlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 21-08-2023 17:41 ]
Haha dat zal iemand niet gauw zeggen nee haha maar dat is het mooie van hem als CM.. ook in die interviews. hij is buiten een dev ook gewoon echt een speler en je "1 van ons"Anoniem: 1486766 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:40:
Sir_Snarf reageerde op iemand die een upgrade naar exalted had gedaan tijdens de queue:
Secondly... I love you
Scheelt ook dat ze relatief klein zijn dan zit er nog niet die corporatie achter met dit mag je wel en dat niet zeggen
Ik was helaas gekicked door AFK. had een macro geprobeerd om mezelf in game te houden toen ik moest koken en eten etc.. kwam ik terug om 18:15 .. 30k queue, inmiddels 7k opgeschoten dus is letterlijk gewoon een queue van ruim 5 uur. heel bizar dit.. gewoon grotere queue dan in het weekend.
Ze moeten echt heel snel met een oplossing komen maar heel eerlijk denk ik dat ze het niet hebben anders was het er al wel geweest na 4 dagen.
Sir snarf is nu ook nog is in Duitsland voor Gamescom. Maar hij is maar alleen of met een heel klein groepje. rest is thuis gebleven om hieraan te werken.
[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 21-08-2023 18:57 ]
Ik denk dat de queues bewijzen hoe erg men hunkert naar een goeie MMO. Het gat wat WoW heeft achtergelaten bij heeeeeeeeeel veel gamers (moi inclusez) heeft geen 1 MMO kunnen vullen vooralsnog 
Misschien moet ik nog maar een keer een poging wagen ook nu het belachelijke watermerk is verdwenen
Maar ik wacht nog wel even tot de queues hopelijk opgelost worden.
Misschien moet ik nog maar een keer een poging wagen ook nu het belachelijke watermerk is verdwenen
[ Voor 30% gewijzigd door London op 21-08-2023 19:14 ]
Tesla M3LR '21
Pfoe, het spel is net uit en nu al aan 't botten?Ricmaniac schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:57:
[...]
had een macro geprobeerd om mezelf in game te houden
Ja en hoe. Ik wacht ook al zo lang op een nieuwe mmorpg die mij bevalt. En dan ook nog eens relaxed met een controller in m’n handen.London schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:12:
Ik denk dat de queues bewijzen hoe erg men hunkert naar een goeie MMO. Het gat wat WoW heeft achtergelaten bij heeeeeeeeeel veel gamers (moi inclusez) heeft geen 1 MMO kunnen vullen vooralsnog
Er is een grote groep (oudere) spelers die het mmorpg gevoel missen maar niet meer willen/kunnen spelen zoals vroeger. Een wereld om in te verdwalen die je deelt met andere spelers maar niet de druk van “moeten” en ook zonder 50 uur per week veel biedt.
Zolang de optie er maar is om bijna alles alleen te kunnen doen of samen naar keus. En heel belangrijk vind ik persoonlijk: geen timers op dungeons of wat dan ook.
Laat dit m maar worden..
Hahah nee was gewoon een macro die elke 2 minuten wat A, D ,W, S, Spatie en CTRL zaten te drukkenAccretion schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:19:
[...]
Pfoe, het spel is net uit en nu al aan 't botten?
Nog 17k te gaan
Kijk ik wacht er nu niet op ik ben ondertussen gewoon andere game aan het spelen terwijl ik in die queue zit maar het is gewoon vervelend als je zo graag wil spelen.
Echt wel fijn dat ik vanmiddag gewoon achter elkaar kon spelen voor uren lang
@Ricmaniac Ik heb Warframe nooit gespeeld. Goeie dingen over gehoord maar de hele setting en de combat om te zien spreekt mij totaal niet aan.
Is volgens mij al erg te merken. ineens nog maar 3k.Anoniem: 1486766 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:14:
Sir_Snarf:
Ok update time! We have just deployed some upgrades to our MCP, both efficiency and increasing our overall traffic capacity buffer. TLDR: this should increase the Queue speed, and allow us to increase overall server capacity once we start to crank it.
of er zijn continue server clusters die uitvallen en veel spelers kicken XD
Edit: Yup en nu binnen
Maar durft niet naar de open world zone te gaan XD
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 21-08-2023 20:40 ]
Ik ben al 10 20 keer van zone gewisseld met 0 problemen deze sessie. Zo rot aangegeven waar een quest giver ook alweer zat haha.Ricmaniac schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:29:
[...]
Edit: Yup en nu binnen
Maar durft niet naar de open world zone te gaan XD
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 21-08-2023 20:55 ]
Stiekem mee zitten lezen… Misschien moet ik vanavond Wayfinder ook maar eens op gaan starten. Mede veroorzaakt door het aanstekelijke enthousiasme hier en redelijk goed nieuws over de queue speed, in de laatste berichten.
Ik weet niet of je de game al hebt aangeschaft, zo niet zou ik toch zeggen wacht even. Het kan alle kanten uit gaan is de ervaring. Als het morgen vooruit blijft gaan met de queue zal ik pas inspringen.Nol_NL schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:08:
Stiekem mee zitten lezen… Misschien moet ik vanavond Wayfinder ook maar eens op gaan starten. Mede veroorzaakt door het aanstekelijke enthousiasme hier en redelijk goed nieuws over de queue speed, in de laatste berichten.
Jouw keus uiteraard.
+- 5 uurtjes gespeeld net zonder problemen, net pas eruit gekickt net als de rest van de server. Begin er beter in te komen, craften wordt duidelijker. Wat moet ik alleen met die Artifacts? Er staat wel "Equipped" maar waar "Equipped"?
Kidjuh schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:06:
+- 5 uurtjes gespeeld net zonder problemen, net pas eruit gekickt net als de rest van de server. Begin er beter in te komen, craften wordt duidelijker. Wat moet ik alleen met die Artifacts? Er staat wel "Equipped" maar waar "Equipped"?
/f/image/Db9GEl5lcUunqo1k6QudXvSD.png?f=fotoalbum_large)
hier denk ik ?
Ik heb zelf nog geen artifact though.
@Ricmaniac Jii hebt sowieso een tweede character dus dit kun jij vast beantwoorden: hoe zit het met questen, inventory etc. allemaal account bound?
Ja alles is account wide. je speelt meer een account dan dat je een character speelt zeg maar. je kan alles wat je aan hebt weer uit trekken en op een andere wayfinder aan doen etc etc.Anoniem: 1486766 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:53:
@Ricmaniac Jii hebt sowieso een tweede character dus dit kun jij vast beantwoorden: hoe zit het met questen, inventory etc. allemaal account bound?