• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, maar niet zulke domme... Een AI agent jouw stukken laten schrijven is zoiets als een assistent of stagière je werk laten doen. Soms gaat het goed, soms moet je het helemaal overnieuw doen.

Ik moet wel zeggen, dat het niet allemaal kommer en kwel is hoor. Ik krijg best goede resultaten uit de dingen die ik door AI laat doen. Sommige kun je ook met dezelfde vraag uit Google krijgen. Hoewel Google en andere search engines tegenwoordig AI assistenten hebben ingebouwd. Maar toen het nog niet zo was, kreeg je al een hoop info uit een goed geformuleerde zoekvraag. Je kon alleen niet een heel opstel uit Google krijgen.

Ik ben momenteel bezig met een website en ik krijg er toch echt een heel mooi professioneel uitziend resultaat eruit. Dat had ik met wat moeite ook bij elkaar kunnen googlen, maar dat had mij echt veel meer inspanning gevergd. En ik had alles zelf moeten inpassen in mijn situatie. Dat hoeft nu niet. En ik kan gewoon even vragen of ie dat dingetje aanpast, stukje animatie erbij, kleurtje anders etc...de onvermoeibare assistent doet meteen wat je wil. Ik maak dus zonder enige kennis van die technieken di ehij gebruikt een hele mooie site. Een paar jaar geleden had ik daar niet aan durven denken en had het iets heel simpels geworden...

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Voor dat soort dingen is het inderdaad FrontPage on steroids :P

Maar deze keer kan het met wat goede wil ook betere code genereren. En je kan het in de late uurtjes doen wanneer je zelf fysiek of mentaal uitgeblust bent.

Daarom ben ik ook helemaal niet bang dat "AI" alles gaat overnemen. Het maakt juist mogelijk om meer te doen...

...mét kennis.

Dat zit wel Schnorr.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Stukfruit schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 00:31:
Voor dat soort dingen is het inderdaad FrontPage on steroids :P
Ik denk dat de kleine webdesigners hier wel last van gaan krijgen. De mensen die het als uitgelopen hobby doen zeg maar. De echte professionals bouwen grotere sites met meer backend integraties enzo. Dat zie ik nog niet zo snel met een AI gegenereerd worden (zonder wat meer kennis). De AI kan je er wel heel goed bij helpen als je een beetje techneut bent. Dus misschien kan die kleine webdesigner nu ook complexere sites gaan bouwen dankzijn die AI assistentie.

Je moet het ook niet alleen maar als een bedreiging zien, want het biedt ook genoeg kansen.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Voor de mensen die in loondienst werken en dagelijks richting een micromanager moeten bidden zie ik dit ook wel als een mooie toevoeging :Y

De managers kunnen nu eindelijk zelf vragen of de kleur blauw nog een tint extra meer richting smurfblauw kan. Niet tevreden? Geef het maar aan. Zulke taken zijn als werknemer moordend voor je werktempo of gemoedstoestand terwijl je professioneel probeert te blijven.

Dat zit wel Schnorr.

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:54
Stukfruit schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 01:18:
Voor de mensen die in loondienst werken en dagelijks richting een micromanager moeten bidden zie ik dit ook wel als een mooie toevoeging :Y

De managers kunnen nu eindelijk zelf vragen of de kleur blauw nog een tint extra meer richting smurfblauw kan. Niet tevreden? Geef het maar aan. Zulke taken zijn als werknemer moordend voor je werktempo of gemoedstoestand terwijl je professioneel probeert te blijven.
En je dankt dat micromanagers dan minder tijd gaan besteden om jou te micromanagen? Ik denk dat zij alleen maar meer tijd hebben om jou meer van dat soort vragen te stellen.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste