Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dekkersp
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-04 22:51
Haha, wat een ophef hier om Disney-plaatjes te mogen zien op je schermpje. 8)7

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:35
Koptelefoontje schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:54:
[...]

Ik heb een gt-line van juli 2025, volgens mij heeft het niet zoveel met de oude vloot te maken. Ik heb de verwachting dat het nog op een software update wacht voor we het kunnen kopen.

Maar inderdaad raar dat het topmodel minder opties heeft en langer moet wachten op functies… er is bijvoorbeeld ook een nieuwe regen braking versie die zelf afremt voor bochten etc, wel in de EV3 geloof ik, maar (nog) niet in de EV9.
Ben ik benieuwd naar want als ik in volle volledige auto, dus met cruisecontrol en automatisch sturen op een flinke bocht in de snelweg afrijdt, dan wordt de auto schichtig en vermindert hij zelf vaart… :)
dekkersp schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:30:
Als er hier een -1 of -2 was zoals op de frontpage, zou je die van mij zeker krijgen. Wat een nutteloze en off point reactie.

[ Voor 17% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 01-04-2026 15:01 ]

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:27
Ro-Maniak2 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:00:
[...]

Ben ik benieuwd naar want als ik in volle volledige auto, dus met cruisecontrol en automatisch sturen op een flinke bocht in de snelweg afrijdt, dan wordt de auto schichtig en vermindert hij zelf vaart… :)
Hm maar dit zou ook werken voor kruispunten en rotondes, daar remt die van mij nu echt niet af.
https://commerce.kia.com/...t?productCode=SS260128004

Het is al een jaar beschikbaar voor de EV3

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10
dekkersp schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:30:
Het heeft niks te maken met de themas. Het gaat er om dat Kia de auto vrij matig ondersteunt. Veel van de belangrijke updates kun je alleen in de garage uitvoeren en andere updates duren eindeloos voordat ze beschikbaar komen.

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:14
AgeOfPanic schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:35:
[...]

Het heeft niks te maken met de themas. Het gaat er om dat Kia de auto vrij matig ondersteunt. Veel van de belangrijke updates kun je alleen in de garage uitvoeren en andere updates duren eindeloos voordat ze beschikbaar komen.
Ik vind dat de software af fabriek vlot werkt en alles heeft een fysieke knop.
Had hiervoor een id4 en dat was traag en updates nog moeilijker.
Buiten een honden sit modus kan ik niet veel extras bedenken die echt nuttig zijn. Alles zit toch in google/apple

• Koptelefoontje
blinded schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 19:50:
[...]

Ik vind dat de software af fabriek vlot werkt en alles heeft een fysieke knop.
Had hiervoor een id4 en dat was traag en updates nog moeilijker.
Buiten een honden sit modus kan ik niet veel extras bedenken die echt nuttig zijn. Alles zit toch in google/apple
Ik vind een slimmere cruise control anders best relevant, wat dus wel voor bijvoorbeeld een EV3 beschikbaar is maar niet voor de EV9.

• Boudewijm
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18:08
Volgens mij zit het meeste al inbegrepen bij mijn mei 25 GT line. Ik vind het beschamend om alles te moeten betalen.

Er zal niets meer komen met een update, ik denk dat het gevalletje is chip of processor ontbreekt. Hardware issue die ze niet gaan veranderen.

Ik vind het een fijne auto, maar het zal wel mijn laatste Kia worden. Nog 35 maanden dan weer een andere, ik zie het wel ;D

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:35

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Ik verwacht wel dat er nog nieuwigheden komen met een software update. Thema's zijn bijvoorbeeld al meer dan een jaar beschikbaar op de EV9 in de USA. Die heeft dezelfde hardware.
Maar ik hoop wel dat er méér komt dan alleen thema's.

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:00
Ritje camping voor het weekend heen en net terug, naar 100% geladen thuis, 1550kg caravan gewicht (mag tot 1800kg), zware voortent in de achterbak. Net op een lading gered!

Reed weer als een zonnetje, al is Apple CarPlay verbinding drama laatste tijd.. start alleen als ik de telefoon opnieuw heb opgestart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztLFgV9audWkojHyatMOgHuRoXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDDXmKeFdJlK9J8qAELcZIwl.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie rode EV9 naast ons bij stoplichten A12 (Maarn) vanavond..

[ Voor 21% gewijzigd door Ruvetuve op 06-04-2026 22:34 ]

• BEV9
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-04 16:52
Ruvetuve schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:25:
Ritje camping voor het weekend heen en net terug, naar 100% geladen thuis, 1550kg caravan gewicht (mag tot 1800kg), zware voortent in de achterbak. Net op een lading gered!

Reed weer als een zonnetje, al is Apple CarPlay verbinding drama laatste tijd.. start alleen als ik de telefoon opnieuw heb opgestart.

[Afbeelding]

Mooie rode EV9 naast ons bij stoplichten A12 (Maarn) vanavond..
Wel gevalletje broekpoepmodus of niet? :*)

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:00
BEV9 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:36:
[...]

Wel gevalletje broekpoepmodus of niet? :*)
Eerlijk gezegd? Ja klopt, vooral bij de start van de route en toen ik de laatst mogelijk snellader passeerde. Ik zat steeds te rekenen en in te schatten. Maar zodra het accubereik even snel of langzamer daalde dan de kilometers in Google Maps, kreeg ik wel vertrouwen. Ook voor de toekomst goed te weten wat de limieten en gedrag zijn van de accu met zware lading achter de auto.

Google Maps stond trouwens ingesteld op de snelste route; ik heb dat aangepast naar de kortste. Scheelde toch weer 5 km.

• Koptelefoontje
De EV9 kwam ook weer langs in deze car wow video:
YouTube: Why I WON’T recommend these cars anymore...

• Stephanos
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11:08
Ik weet niet of ik spoken begin te zien maar, het lijkt alsof recentelijk een update op mijn auto is geweest, waardoor AppleCarPlay opnieuw moest instellen, kleur van de interieur verlichting is veranderd en richting aanwijzer ging van 5 keer knipperen naar 3 keer knipperen. Maar meest irritante is dat het geluid van de richting aanwijzer lijkt veranderd. Ik weet niet of ik het mij inbeeld maar nu klinkt het als een Kia Picanto. Ik ben zelf meer van het relais geluid als het om de richting aanwijzer gaat. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

• Ro-Maniak2
Stephanos schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:53:
Ik weet niet of ik spoken begin te zien maar, het lijkt alsof recentelijk een update op mijn auto is geweest, waardoor AppleCarPlay opnieuw moest instellen, kleur van de interieur verlichting is veranderd en richting aanwijzer ging van 5 keer knipperen naar 3 keer knipperen. Maar meest irritante is dat het geluid van de richting aanwijzer lijkt veranderd. Ik weet niet of ik het mij inbeeld maar nu klinkt het als een Kia Picanto. Ik ben zelf meer van het relais geluid als het om de richting aanwijzer gaat. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
AI!! Firmware voor het verkeerde model KIA geflashed… balen man! Kan iedereen overkomen natuurlijk maar nu zit je wel met een auto die denkt dat hij vier kleine bandjes heeft zo groot als je handpalm, het vermogen van je grasmaaier, en die heel lieve klikklak richtingaanwijzer geluidjes maakt. 🥶

Blijft opletten dat je de juiste firmware downloadt en hem niet met /forceupdate eroverheen flashed!!

[ Voor 5% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 09-04-2026 16:27 ]

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:49

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Ro-Maniak2 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:26:
[...]

AI!! Firmware voor het verkeerde model KIA geflashed… balen man! Kan iedereen overkomen natuurlijk maar nu zit je wel met een auto die denkt dat hij vier kleine bandjes heeft zo groot als je handpalm, het vermogen van je grasmaaier, en die heel lieve klikklak richtingaanwijzer geluidjes maakt. 🥶

Blijft opletten dat je de juiste firmware downloadt en hem niet met /forceupdate eroverheen flashed!!
Zo’n picanto-identiteitscrisis is wel handig met parkeren ! :+

• Ro-Maniak2
Twiek-San schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:53:
[...]

Zo’n picanto-identiteitscrisis is wel handig met parkeren ! :+
Zeker.

Het is sowieso oprecht grappig als onze oppas er is en die voor het huis haar identiek grijskleurige Picanto naast onze grijze EV9 parkeert… :D

We maakten al grappen dat de ene de andere gebaard heeft. Beetje Thunderbirds (voor de ouderen onder ons) waarbij dan de klep van de EV9 tijdens het rijden open gaat en de Picanto deployed. :henk

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:49

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Mijn auto heb ik laatst naast een Opel Rocks gezet. Die kan idd bijna achterin.

• Koptelefoontje
Iemand nog een aanrader qua dakdragers voor de GT-line?

Ik zie dat de webshop twee versies heeft maar ik heb geen idee wat het verschil nou is.
https://webshop.kia.nl/pr...il-gt-line/DO211ADE00ALGL

https://webshop.kia.nl/pr...n-dakrail-gt-line/4541089

De goedkopere is een Thule en kan meer dragen?

Edit: en elders een stuk goedkoper (ik zie de thule al voor 255,-)

[ Voor 8% gewijzigd door Koptelefoontje op 13-04-2026 11:53 ]

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17:57
Koptelefoontje schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:52:
Iemand nog een aanrader qua dakdragers voor de GT-line?

Ik zie dat de webshop twee versies heeft maar ik heb geen idee wat het verschil nou is.
https://webshop.kia.nl/pr...il-gt-line/DO211ADE00ALGL

https://webshop.kia.nl/pr...n-dakrail-gt-line/4541089

De goedkopere is een Thule en kan meer dragen?

Edit: en elders een stuk goedkoper (ik zie de thule al voor 255,-)
ik heb er gekocht bij Auto5, van Norauto. die waren ok. vooral de grootte is belangrijk, bij Norauto was dat 3XL (135cm) als ik mij goed herinner.
uiteindelijk maar 1 keer gebruikt (daarna trekhaak en box erop)

• ML7
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 20-04 11:31

ML7

Hier de Thule WingBar Evo (black natuurlijk) — dat sluit mooi aan bij de zwarte accenten van de GT-Line!

Mede gekozen vanwege de hogere belasting van 100kg.

120km/u en nauwelijks windgeruis 👍 Ben straks vooral benieuwd hoe het zit met geluid (en verbruik) richting Garda, zeker met een 750L dakkoffer erop 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ae1PhrxlDheMDCChoKATKrNcY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNH4QQjVJ7LMkjuubgiXNuXC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ML7 op 13-04-2026 18:58 ]

• Koptelefoontje
ML7 schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:57:
Hier de Thule WingBar Evo (black natuurlijk) — dat sluit mooi aan bij de zwarte accenten van de GT-Line!

Mede gekozen vanwege de hogere belasting van 100kg.

120km/u en nauwelijks windgeruis 👍 Ben straks vooral benieuwd hoe het zit met geluid (en verbruik) richting Garda, zeker met een 750L dakkoffer erop 😄

[Afbeelding]
Nice, precies mijn auto. Ik ga die maar bestellen dan.

• Koptelefoontje
Kwam dit net tegen, nu nog een tweaker die het voor de EV9 mogelijk maakt. Al ben ik wel bang voor de garantie!

https://www.reddit.com/r/KiaEV6/s/MNoPnStsmg

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Koptelefoontje schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:25:
Kwam dit net tegen, nu nog een tweaker die het voor de EV9 mogelijk maakt. Al ben ik wel bang voor de garantie!

https://www.reddit.com/r/KiaEV6/s/MNoPnStsmg
> There is also Apple Music, Spotify, and an app store?? built into the HU as well. None of which actually work...

Zou Spotify dan toch nog beschikbaar gaan komen?
Ik hoop nog steeds die app in de Kia te krijgen, met dezelfde hoge geluidskwaliteit als de Amazon Music app.

• EB W
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:37
Gies123 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:13:
[...]

Klopt, en die heb ik inmiddels liggen, maar de bedrading van mijn auto is net wat anders dan in de handleiding van the Ioniq guy. Ik heb hem (toevallig vandaag) gemaild. Mocht ik het goed werkend krijgen dan laat ik het hier weten.
@Gies123 is dit bij jou nog uiteindelijk gelukt? Ik kon zo snel niet een vervolg hierop vinden op het forum, ben benieuwd 😇

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:17
ML7 schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:57:
Kun je laten weten hoeveel je verbruik is/stijgt met die dakkoffer er bovenop?

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17:57
SooK schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:22:
[...]

Kun je laten weten hoeveel je verbruik is/stijgt met die dakkoffer er bovenop?
Er zijn heel veel parameters die het verbruik van je EV beïnvloeden.
Mijn 'gevoel' toen ik er op wintersport mee ben geweest is 20-25% meerverbruik.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
EB W schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:47:
[...]

@Gies123 is dit bij jou nog uiteindelijk gelukt? Ik kon zo snel niet een vervolg hierop vinden op het forum, ben benieuwd 😇
Ja het is hem gelukt. Als je zoekt op posts van gebruiker gies dan vind je de posts erover:

Het grote Kia EV9 Topic

• ML7
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 20-04 11:31

ML7

Met betrekking tot de beschikbare opties in de Kia-Connect-Store: Ik heb een splinternieuw EV9-MY26 (T op de 10e plek van VIN) en geen enkele optie ‘is beschikbaar voor uw voertuig’. Ook nieuwe EV9’s hebben dus nog geen update in de systeemversie.

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:44
EB W schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:47:
[...]

Ja het is zeker gelukt, alleen heb ik de EV9 al 1,5 jaar niet meer. Maar het werkte prima.

Homevolt dashboard

• SilentEcho
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-04 08:09
SilentEcho schreef op donderdag 11 december 2025 @ 17:51:
[...]

Gek, die menu optie is weg voor mij. Pic or it didn't happen:[Afbeelding]
Hiervoor nu al 2x terug geweest naar de garage. Eerste keer hebben ze de auto een dag binnen gehad en niet kunnen vinden hoe het te herstellen. Tweede keer belden ze mij dat ze een oplossing gekregen hadden van Kia en uitgetest op een andere EV9 met hetzelfde euvel. Ze hebben mijn auto 2 dagen gehad en nog steeds niet verholpen. Garage lijkt niet verder te komen dan "we hebben hem uit en weer aan gezet (de HV batterij ontkoppeld en factory reset doorgevoerd) en de originele settings komen helaas niet terug."

Ik vind het nogal een slap verhaal. Zou verwachten dat de dealer/garage zelf ook competente mensen met SW kennis in huis heeft, maar ik krijg alleen mechaniekers te spreken die voor SW naar de "Kia hotline" verwijzen.

Zijn er hier misschien anderen die de dodehoek camerabeelden op het dashboard ook missen?

[ Voor 3% gewijzigd door SilentEcho op 17-04-2026 08:09 ]

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:53
DaWayne schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:29:
Ik maak al >1jaar graag gebruik van de digitale achteruitkijk-spiegel. Sinds een paar weken merk ik dat hij vaak onscherp is, ook al is de lens schoon. Het lijkt alsof de autofocus niet goed werkt.
Zijn er anderen die dit probleem herkennen?
Ik ga het bij de volgende servicebeurt in ieder geval aankaarten.
Vorige week bij de dealer geweest, de camera zat los in de behuizing, nieuwe besteld en die is gisteren ingebouwd onder garantie. Nu weer haarscherp beeld op de binnenspiegel.

Waarschijnlijk hebben de Koreanen geen duurtest van de gemiddelde Vinex-wijk gedaan waar je elke dag 25 drempels over moet :P

• Dutchmaik
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:18
Al genoemd in het EV2 draadje, maar toch ook maar even hier. De EV9 gaat in juli-augustus bevallen van een kleintje, want we hebben midden deze week een EV2 besteld (als vervanging van onze Mini Cooper S). Mede door de zeer goede ervaringen met de EV9, en ook de prijs (korting) was prima in orde voor het gebodene, ook vooral in vergelijking met de concurrentie (ook de R5, R4 en Mini Cooper E zijn serieus overwogen). Na de proefrit waren we overtuigd, een kleine auto die groot (en goed!) rijdt :) Nu even wachten…

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchmaik op 17-04-2026 17:15 ]

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:47
Dutchmaik schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:14:
Al genoemd in het EV2 draadje, maar toch ook maar even hier. De EV9 gaat in juli-augustus bevallen van een kleintje, want we hebben midden deze week een EV2 besteld (als vervanging van onze Mini Cooper S). Mede door de zeer goede ervaringen met de EV9, en ook de prijs (korting) was prima in orde voor het gebodene, ook vooral in vergelijking met de concurrentie (ook de R5, R4 en Mini Cooper E zijn serieus overwogen). Na de proefrit waren we overtuigd, een kleine auto die groot (en goed!) rijdt :) Nu even wachten…
Grappig, hier lagen dezelfde keuzes op tafel... Uiteindelijk is het aceman geworden.

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:35

OMX2000

By any means necessary...

Gasoline1234 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:24:
[...]

> There is also Apple Music, Spotify, and an app store?? built into the HU as well. None of which actually work...

Zou Spotify dan toch nog beschikbaar gaan komen?
Ik hoop nog steeds die app in de Kia te krijgen, met dezelfde hoge geluidskwaliteit als de Amazon Music app.
Tidal of Apple Music graag. Geluidskwaliteit en Spotify vind ik nog steeds lastig ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• EB W
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:37
Gies123 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:04:
[...]

Ja het is zeker gelukt, alleen heb ik de EV9 al 1,5 jaar niet meer. Maar het werkte prima.
Ja ik had uiteindelijk je post gevonden en zag toen dat je al weer was gewisseld, haha. Maar bedankt voor het delen!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:21
Ro-Maniak2 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:31:
[...]

Zeker.

Het is sowieso oprecht grappig als onze oppas er is en die voor het huis haar identiek grijskleurige Picanto naast onze grijze EV9 parkeert… :D

We maakten al grappen dat de ene de andere gebaard heeft. Beetje Thunderbirds (voor de ouderen onder ons) waarbij dan de klep van de EV9 tijdens het rijden open gaat en de Picanto deployed. :henk
https://www.carsized.com/...back-vs-kia-ev9-2023-suv/

Je zou bijna denken dat ie inderdaad nog past ook :P

De wijzen komen uit het Oosten!

• PoloShark
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 00:58
Crupa schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:30:
[...]

Er zijn heel veel parameters die het verbruik van je EV beïnvloeden.
Mijn 'gevoel' toen ik er op wintersport mee ben geweest is 20-25% meerverbruik.
Ik ben in dec met de familie op wintersport geweest incl dakkoffer en in januari met collega’s zonder dakkoffer.

Voor mijn gevoel was er weinig verschil in gebruik. Omstandigheden waren redelijk hetzelfde en ook de snelheden.

Reed met Thule Motion XT XXL (610L).

• PoloShark
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 00:58
Sinds gister/vandaag ook last dat CarPlay niet meer Connect met mijn telefoon… ik vermoed dat het ligt aan de laatste update van Apple…

• braxx1980
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:41
Ik krijg sinds gisteren melding voor een ota-update.
Ik had al manueel de nieuwste software in februari erop gezet.

Iemand weet welke deze is en wat er nieuw is?

• dhoogerwerf
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:07
je kunt op de site van kia de OTA update terug vinden: https://www.kia.com/nl/se...e+update+voor+het+cluster

ik zie online staan:

OTA Software update for Central Communication Unit (CCU)
EV3,EV9,EV9 GT
06 Apr 2026
Beste eigenaren, Een over-the-air (OTA) update voor de Central Communication Unit (CCU) zal binnenkort beschikbaar zijn. Deze update is van toepassing op sommige EV3-varianten. We hopen dat deze OTA-update je rijervaring zal verbeteren. Wat is er nieuw Deze over-the-air (OTA) software-update verbetert de slaaplogica van de Central Communication Unit om de efficiëntie van de hulpbatterij te optimaliseren. ※ De details van de update kunnen verschillen afhankelijk van de productiedatum van het voertuig en de optionele functies.
Houd er rekening mee dat, afhankelijk van de releasebatch, deze OTA-update mogelijk niet onmiddellijk beschikbaar is voor je voertuig en pas na de genoemde datum kan worden uitgerold.
OTA software update voor het cluster

&

EV6,Sorento Plug-in Hybrid,EV3,Nieuwe Sportage,EV9,EV9 GT,K4
06 Apr 2026
Beste eigenaren, Een over-the-air (OTA) update voor het cluster zal binnenkort beschikbaar zijn. Deze update is van toepassing op sommige EV6 PE-varianten. We hopen dat deze OTA-update je rijervaring zal verbeteren. Wat is er nieuw Deze over-the-air (OTA) update verbetert de verversingssnelheid van het clusterdisplay en lost de verkleuring van de blinde vlekweergave op wanneer de richtingaanwijzer wordt geactiveerd. ※ De details van de update kunnen verschillen afhankelijk van de productiedatum van het voertuig en de optionele functies.
Houd er rekening mee dat, afhankelijk van de releasebatch, deze OTA-update mogelijk niet onmiddellijk beschikbaar is voor je voertuig en pas na de genoemde datum kan worden uitgerold.

• Ro-Maniak2
dhoogerwerf schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:49:
je kunt op de site van kia de OTA update terug vinden: https://www.kia.com/nl/se...e+update+voor+het+cluster

ik zie online staan:

OTA Software update for Central Communication Unit (CCU)
EV3,EV9,EV9 GT
06 Apr 2026
Beste eigenaren, Een over-the-air (OTA) update voor de Central Communication Unit (CCU) zal binnenkort beschikbaar zijn. Deze update is van toepassing op sommige EV3-varianten. We hopen dat deze OTA-update je rijervaring zal verbeteren. Wat is er nieuw Deze over-the-air (OTA) software-update verbetert de slaaplogica van de Central Communication Unit om de efficiëntie van de hulpbatterij te optimaliseren. ※ De details van de update kunnen verschillen afhankelijk van de productiedatum van het voertuig en de optionele functies.
OTA software update voor het cluster

&

EV6,Sorento Plug-in Hybrid,EV3,Nieuwe Sportage,EV9,EV9 GT,K4
06 Apr 2026
Beste eigenaren, Een over-the-air (OTA) update voor het cluster zal binnenkort beschikbaar zijn. Deze update is van toepassing op sommige EV6 PE-varianten. We hopen dat deze OTA-update je rijervaring zal verbeteren. Wat is er nieuw Deze over-the-air (OTA) update verbetert de verversingssnelheid van het clusterdisplay en lost de verkleuring van de blinde vlekweergave op wanneer de richtingaanwijzer wordt geactiveerd. ※ De details van de update kunnen verschillen afhankelijk van de productiedatum van het voertuig en de optionele functies.
Duuuus…, niet voor de EV9? Is innerlijk tegenstrijdig, bovenaan wel, in de tekst alleen EV3 resp. 6.

• Koptelefoontje
Ro-Maniak2 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:41:
[...]

Duuuus…, niet voor de EV9? Is innerlijk tegenstrijdig, bovenaan wel, in de tekst alleen EV3 resp. 6.
Ik heb nu een OTA:
OTA-software-update voor RCM (Roof Control Module)
Deze over-the-air (OTA) software-update verbetert de logica van het zonnescherm achter.

• Koptelefoontje
Vandaag wezen mountainbiken, terug bij de auto alles achter in de bak, klep weer dicht…

Oh shit telefoon ligt nog achterin, klep weer open… maar, hij doet niets. Auto zit op slot met mijn telefoon erin..

Waarom kan je niet instellen dat de auto van slot gaat wanneer je de klep opent???

Nu snel maar even de app op de telefoon van de vrouw installeren, dan hoeft ze niet naar mij te rijden om de sleutel te brengen.

• Boudewijm
Wie o wie van het forum staat hier naast me ? ;)
Ik ben met de vakantie auto en niet met de ev9, maar deze velgen kan ik me nog herinneren van het forum :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wt1iGwXl6Vo1kQnboQRzRPXgoEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpVmHfboD9jRSdgRKVtrYXCm.jpg?f=fotoalbum_large

• Boudewijm
Moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo’n fan was van het rood, maar in combinatie met de velgen is het erg mooi!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Koptelefoontje schreef op woensdag 22 april 2026 @ 12:51:
[...]

Ik heb nu een OTA:
OTA-software-update voor RCM (Roof Control Module)
Deze over-the-air (OTA) software-update verbetert de logica van het zonnescherm achter.
Zou dit het probleem oplossen dat ik de knop van het achterste zonnescherm ingedrukt moet houden om het scherm helemaal te openen of te sluiten?
In 2023/2024 was 1x kort indrukken genoeg, maar sinds 2025 moet ik die knop ingedrukt houden.
Pagina: 1 ... 99 100 Laatste