Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:28
GeenIdee84 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:43:
Hi all, het lijkt erop dat mijn NewMotion laadpaal de geest heeft gegeven... Gisteren bij aansluiten een knetterend geluid uit de paal, en daarna slaat hij wel op laadstand (blauw) maar geeft geen vermogen af... Laden bij publieke laadpaal lukt wel, dus zit niet in de EV9.

Ben nu dus ineens in de mindset dat ik mogelijk op korte termijn een nieuwe laadpaal moet aanschaffen. Juist ook in deze periode om de zonnepanelen maximaal uit te nutten.

Het lieft kies ik natuurlijk een laadpaal die hier slim mee om kan gaan, maar ook klaar is om (als het ooit beschikbaar komt) V2H/V2G te ondersteunen voor de EV9. Heeft iemand hier recentelijk nog iets over gehoord?

Alle tips zijn welkom! :-)
Dat klinkt als brandgevaar, zou hem even helemaal uitzetten. Wellicht zit er een draadje los en is het simpel te verhelpen?

ik heb zelf een Peblar Business, deze heeft de mid-meter, v2h ready, load balancing en goede integratie met HomeAssistant. Prima paal

• SebLec
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:30
Ik had ook interesse in de Peblar Business. Ik heb een eerste offerte ontvangen van 2300€, ben nog aan het wachten op een 2e. Iemand andere prijzen hiervan, dan kan ik wat vergelijken.

edit: mijn offerte was incl vaste kabel van 7,5m.

[ Voor 12% gewijzigd door SebLec op 27-05-2026 18:30 ]

• Boudewijm
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16:30
Dutchmaik schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:45:
[...]

Dat snap ik ook niet :D

Ik reed vanmiddag een stuk van ongeveer 60km snelweg, ongeveer 100 km/u op de teller, en dan krijg ik hem net op 18,5 kWh/100km (GT-Line op normal mode), maar de condities waren redelijk ideal.
Regen vandaag op 0 met 350 km snelweg en nu kwam ik op 4,8km per kWh….

• Dutchmaik
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:37
@Boudewijm , met welke snelheid?

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:28
SebLec schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:26:
Ik had ook interesse in de Peblar Business. Ik heb een eerste offerte ontvangen van 2300€, ben nog aan het wachten op een 2e. Iemand andere prijzen hiervan, dan kan ik wat vergelijken.
Ik heb het via Mobisolar laten doen, 27 feb 2025 getekend voor 1750,-.

Peblar Business Socket (dus zonder kabel)
Pagina: 1 ... 100 101 Laatste