Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 97 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ty5500
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:37
DarkShadow schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:03:
Nu naar de Weissensee met de ev9. Maar heb ineens geen CarPlay. Heb ik vaker last van, als ik de auto aan laat en wegloop terwijl m’n telefoon nog verbonden is, dan kan het zijn dat CarPlay dan niet meer wil verbinden. Daarna werkt niks meer, verwijderen en opnieuw toevoegen niet. Bluetooth werkt gewoon wel, maar krijg voor CarPlay de melding dat hij berichten en contacten niet kan downloaden. Andere telefoon toevoegen werkt ook niet.

Tot nu toe werkt het na een dag gewoon weer wel, maar nu met een lange reis is de timing erg ongelukkig. Kent iemand dit probleem en is er nog een snellere fix?
In het begin wou android auto ook soms niet connecteren. Ik dacht toen altijd dat de fix was om android auto weg te doen en opnieuw toe te voegen want niets anders leek te werken. Maar nadien ontdekt dat je ook in het telefoonmenu kan gaan in de ev9, dan het scherm kan oproepen waar je het overzicht krijgt van alle gekende telefoons (met 1 van die koppelingen links) . Normaal ga je dan je telefoon zien met 1 van de eerste logo's gekleurd. En als je dan het laatste logo aanklikte maakte hij gewoon probleemloos connectie met android auto, ook al ging het niet via het android auto menu. Dit probleem heeft zich maar heel kort voorgedaan maar misschien werkt dit ook wel voor je

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-01 19:47
Als ik rondom mijn woonplaats rij red ik net 350 km op een 80% lading (kom je ook op 420 km op een hele lading). Het is echt je rechtervoet en anticiperen denk ik.. als ik alleen rij, rij ik altijd in Sport stand.. met de kids rustiger en minder her-genereren tegen de misselijkheid.

• michiel-123
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-01 15:16
Dat is omgerekend 19.61 kwh/100km.
Klopt het dat je hiermee in de war was?

• Nestorix
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:42
Ruvetuve schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:05:
[...]
Als ik rondom mijn woonplaats rij red ik net 350 km op een 80% lading (kom je ook op 420 km op een hele lading). Het is echt je rechtervoet en anticiperen denk ik.. als ik alleen rij, rij ik altijd in Sport stand.. met de kids rustiger en minder her-genereren tegen de misselijkheid.
Ook als ik denk van "ik doe het vandaag lekker rustig, geen haast" dan nog, zelfs als ik voor mijn gevoel rustig weg rij bij het stoplicht, ben ik nog ver vooruit de andere auto's als ik even later in mijn spiegels kijk.

Je raakt ook zo gewend aan het snelle en geruisloze optrekken dat het ook gewoon bij "normaal" nog veel sneller is dan vroeger. Dan hoorde je de motor grommen, moest je misschien zelfs nog wel schakelen ... nu niets van dat ...

Beetje als een achtbaan. Vroeger vond je de Python in Efteling snel en eng, maar als je daarna went aan snellere en spannende achterbanen, is die Python gewoon slaapverwekkend geworden.
Pagina: 1 ... 97 98 Laatste