Wij hier nog lekker in Livigno (ITA), rit was denk ik bij elkaar iets van 1.100
Vertrokken om 1200
Aangekomen in Ettenheim om 2000
Volgende dag
Vertrokken om 0800
Aangekomen in Livigno om 1530
Wel bijna uur moeten wachten op de autotrein, verder eerste dag geen files en tweede rit file bij Parkplatz Heidiland (Ionity).
Overnachting hadden we in Ettenheim (D).
Laden ging prima. Bij 1 plek was het drama qua laden aan de snelweg (Heidiland). Hadden geluk en konden er meteen in. Kreeg hulp van de “security” die daar rond liep. Mensen boos die er al een tijd stonden te wachten, file op parkeerterrein van elektrische en normale auto’s door de domme wijze van laadplein en hoe normale auto’s moesten rijden om te parkeren. Dus gedoe. Uiteindelijk in de ski verhuur in Livigno hun (de boze Belgen) weer tegengekomen en excuses gekregen (volgens de kinderen omdat ik nu niet in de auto zat 😂). Maar snapte hem wel. Was ook zeer onhandig.
Groot laadplein in Mönchengladbach, vlakbij station, was helemaal top.
Conditionering werkt niet altijd top, soms 30mins en soms langer. Kia navi herkent ook niet altijd dat het een snellader is. Dus vaak 40mins van te voren zelf aangezet en dan heel spastisch in de gaten houden. 100 vs 200 scheelt wel… al vermoed ik dat als je halverwege het laden afbreekt en opnieuw opstart het sneller gaat. Want tijdens laden worden de batterij ook heet.
Verder prima rit gehad, geen klachten van de 4 tieners of de vrouw. Dakkoffer van 600L zat vol, dus hadden het niet gered zonder 😬
Dus zeer blij met deze auto ❤️
2 EV9s (beide GT-Line, kenteken niet op gelet)) op de snelweg gezien die terug reden. Verder niks.
Reden vaak 115-125km, qua verbruik vaak rond de 30kWh en soms richting 40kWh.
Meest frustrerende is dat ik niet gewoon hard door kan, maar als je instelt op rustig rijden is het prima.
[
Voor 5% gewijzigd door
PoloShark op 29-12-2025 19:39
]