Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 31 ... 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 06:42
Bobbydc schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:16:
Vandaag in Hamme een zwarte GT line met platte 12v. Had ook nog geen EV9 gezien buiten de demo van sint niklaas en weet van de jouwe 😝 vandaar de vraag.

Blij met je EV9?

[...]
Heel tevreden, de relaxation zetel is nog niet in orde maar de banden wel precies na 1900km.
Wel overgestapt naar andere dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-07 11:09

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Gasoline1234 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 19:07:
[...]

De mijne verliest vrijwel niets. Als ik hem op vrijdagavond in de garage parkeer en op maandagochtend weer vertrek, dan is het batterij percentage meestal onveranderd. Ik heb geen extra alarmsysteem laten inbouwen, dat maakt misschien wel uit.
Dank je!
Ik zet het verlies dan toch als een extra puntje op m’n ToSolve lijst… ik heb ook geen extra dingen tenzij Arval wat heeft laten inbouwen.

Als er nog anderen zijn met feedback, hoor ik het graag ter onderbouwing van mijn betoog bij de dealer later deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbydc
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-04-2024
Naar welke dealer ben je overgestapt?
juakali schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:22:
[...]

Heel tevreden, de relaxation zetel is nog niet in orde maar de banden wel precies na 1900km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-09 14:41
Heeft iemand al dakdragers gekocht/gekregen van de dealer. Ik heb net een bouwpakket van Thule ontvangen, had eingelijk op origineel van Kia gerekend. Ik ga deze week terug zodat de dealer het inelkaar kan zetten. Dit is de eerste keer dat ik een niet origineel dakdrager set ontvang van een dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:55

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

FlyingDutchMike schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:48:
[...]

Dank je!
Ik zet het verlies dan toch als een extra puntje op m’n ToSolve lijst… ik heb ook geen extra dingen tenzij Arval wat heeft laten inbouwen.

Als er nog anderen zijn met feedback, hoor ik het graag ter onderbouwing van mijn betoog bij de dealer later deze maand.
Houd er rekening mee dat temperatuur je SoC (State of Charge) percentage kan beïnvloeden. Als je de auto met een warme batterij parkeert en een dag later ijskoud weer start, dan kan vanwege het temperatuurverschil de SoC gezakt zijn.
Verder zal de 12v accu bijgeladen kunnen worden op momenten dat de auto dat nodig vindt. Dat gaat natuurlijk ook ten koste van je SoC. Er zijn bijvoorbeeld Slim-laden apps die de auto te vaak "wakker" maken. Dit kost stroom uit de 12v accu, die vervolgens bijgeladen kan worden vanuit de battery-pack.

Hoe goed of hoe slecht dit bijladen overigens bij de Kia EV9 werkt, is een aparte discussie waard, gezien de grote hoeveelheid "platte 12v" gevallen. Maar bijladen van de 12v is wel een factor om rekening mee te houden als je je SoC-gedrag wilt begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
Stephanos schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:53:
Heeft iemand al dakdragers gekocht/gekregen van de dealer. Ik heb net een bouwpakket van Thule ontvangen, had eingelijk op origineel van Kia gerekend. Ik ga deze week terug zodat de dealer het inelkaar kan zetten. Dit is de eerste keer dat ik een niet origineel dakdrager set ontvang van een dealer.
Volgens mij hebben veel fabrikanten sowieso een deal met Thule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Gasoline1234 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:29:
[...]

Houd er rekening mee dat temperatuur je SoC (State of Charge) percentage kan beïnvloeden. Als je de auto met een warme batterij parkeert en een dag later ijskoud weer start, dan kan vanwege het temperatuurverschil de SoC gezakt zijn.
Verder zal de 12v accu bijgeladen kunnen worden op momenten dat de auto dat nodig vindt. Dat gaat natuurlijk ook ten koste van je SoC. Er zijn bijvoorbeeld Slim-laden apps die de auto te vaak "wakker" maken. Dit kost stroom uit de 12v accu, die vervolgens bijgeladen kan worden vanuit de battery-pack.

Hoe goed of hoe slecht dit bijladen overigens bij de Kia EV9 werkt, is een aparte discussie waard, gezien de grote hoeveelheid "platte 12v" gevallen. Maar bijladen van de 12v is wel een factor om rekening mee te houden als je je SoC-gedrag wilt begrijpen.
Helder, dat is ook één van de 'verbruikers' wellicht. Maar omdat verder niets aanstaat en het verlies dagelijks, dus ook na 3 dagen stilstaan en koude accu, nog verder gaat in een constante afname, moet er toch wel wat gebeuren om 1 kWh in 24 uur te verbruiken lijkt me?
Aan de paal laadt hij zo nu en dan even bij naar 100%. Maar zonder kabel eraan was er vorige week in een paar dagen tijd een serieuze bak E verdwenen.

Aan de positieve kant: Een lege 12V heb ik dan weer niet. Maar ik ben benieuwd wat er over is als ik hem 2 weken op Schiphol moet laten staan... Dan is hij inmiddels ook UIT in een diepe slaap modus gegaan waarbij ik geen verbinding meer kan maken via de App dus geen idee wat je dan aantreft. Verwarming starten vooraf is er dan ook niet meer bij... Beetje raar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-09 10:48
na de nieuwe OTA update wordt de navigatie informatie vanuit apple carplay nu ook naar de HUD doorgestuurd als je via een kabel connecteert.
Echter als hij rijvakken toont, gaat ie compleet de mist in.
Hebben nog mensen dit voor? Ik gebruik Apple maps voor mijn navigatie.
Het lijkt alsof ie altijd 8 lanes wil tonen, zelfs al zijn er bv maar 3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxzFZqTV1fo-D1HHxLMike7qZPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKXDeSmpUBGtgbgZx2xP0WPe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjn8Ia0LePXi9-wZIxYnQjtELXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCuLcLfSnjJN5eIxkHHTiftw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ja, dit heb ik ook, tijdje geleden ook wat foto's van gepost hier.
Naast de enorme rij pijlen heb ik ook nog wel eens dat de pijl in de HUD de andere kant op is dan op het infotainment scherm. Ik gebruik geen Apple maps meer nu, dat gaat beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammboy
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 07:12
Zou het kunnen dat die 8 de instructies zijn die er op volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Rammboy schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:59:
Zou het kunnen dat die 8 de instructies zijn die er op volgen?
nee, dat dacht ik ook eerst. Maar er lijkt geen logica achter te zitten. (enkel dat het er telkens 8 zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
jongf7 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:31:
Ja, dit heb ik ook, tijdje geleden ook wat foto's van gepost hier.
Naast de enorme rij pijlen heb ik ook nog wel eens dat de pijl in de HUD de andere kant op is dan op het infotainment scherm. Ik gebruik geen Apple maps meer nu, dat gaat beter :)
ok, dus bv via Waze heb je het probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Crupa schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:30:
na de nieuwe OTA update wordt de navigatie informatie vanuit apple carplay nu ook naar de HUD doorgestuurd als je via een kabel connecteert.
Echter als hij rijvakken toont, gaat ie compleet de mist in.
Hebben nog mensen dit voor? Ik gebruik Apple maps voor mijn navigatie.
Het lijkt alsof ie altijd 8 lanes wil tonen, zelfs al zijn er bv maar 3.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Enkel via de kabel en niet wireless?
Ik gebruik Waze wireless en zie niks in de hud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Via Waze (of google maps, of Flitsmeister) heb je überhaupt geen navigatie in de HUD, maar dan heb je het probleem ook niet inderdaad :) en ik heb liever geen navigatie in de HUD dan verkeerde.

Soms zet ik wel de auto navigatie op de achtergrond aan zodat ik de informatie daarvan zie. Maar dan moet die wel de zelfde route kiezen als de navigatie die ik via carplay gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Bobbydc schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:52:
Naar welke dealer ben je overgestapt?

[...]
Aalst Valckeniers, maar die hebben het ook druk precies. 2 weken geleden geweest en mijn dossier is nog niet opgestart. Personeelstekort 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
juakali schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:11:
[...]

Enkel via de kabel en niet wireless?
Ik gebruik Waze wireless en zie niks in de hud
ik heb enkel kabel.
Ik zet deze avond Waze eens op als navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuuan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 09:40
jongf7 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:11:
Via Waze (of google maps, of Flitsmeister) heb je überhaupt geen navigatie in de HUD, maar dan heb je het probleem ook niet inderdaad :) en ik heb liever geen navigatie in de HUD dan verkeerde.

Soms zet ik wel de auto navigatie op de achtergrond aan zodat ik de informatie daarvan zie. Maar dan moet die wel de zelfde route kiezen als de navigatie die ik via carplay gebruik.
Is dat een Apple ding? Met wireless Android zie ik met Waze, maps of Flitsmeister gewoon navigatie instructies in de HUD. Dit via de USB die je kon uitvoeren.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Ja volgens mij wel, Apple zet het alleen open voor hun eigen app, en dan werkt het ook nog eens niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
juakali schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:12:
[...]

Aalst Valckeniers, maar die hebben het ook druk precies. 2 weken geleden geweest en mijn dossier is nog niet opgestart. Personeelstekort 😞
Ben daar ook gaan kijken maar krijg via via ergens anders meer korting...
Niet tevreden via de eerste dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
blinded schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:10:
[...]

Ben daar ook gaan kijken maar krijg via via ergens anders meer korting...
Niet tevreden via de eerste dealer?
Helemaal niet tevreden.
Levering liep niet echt vlot en er waren nog veel technische problemen die ze voor levering hadden moeten opgelost hebben. Daarna, dag erna, na het fixen van deurklink schade aan de wagen die ze niet wouden erkennen dat zij die hebben toegebracht. Dit is eigenlijk de reden dat ik heb niet meer vertrouw. En ook hun kennis over de wagen en de mogelijke problemen. Is toch niet normaal dat ik als klant meer weet over de opties op de wagen dan de garage zelf.
2de bezoek voor updates heb ik tot 19uur 's avonds in de garage gezeten, wagen was er om 9 uur en het was nog niet in orde. :(

Swat, top auto en hopen dat Valckeniers betere service geeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nikke
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-07 12:45
juakali schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:49:
[...]

Helemaal niet tevreden.
Levering liep niet echt vlot en er waren nog veel technische problemen die ze voor levering hadden moeten opgelost hebben. Daarna, dag erna, na het fixen van deurklink schade aan de wagen die ze niet wouden erkennen dat zij die hebben toegebracht. Dit is eigenlijk de reden dat ik heb niet meer vertrouw. En ook hun kennis over de wagen en de mogelijke problemen. Is toch niet normaal dat ik als klant meer weet over de opties op de wagen dan de garage zelf.
2de bezoek voor updates heb ik tot 19uur 's avonds in de garage gezeten, wagen was er om 9 uur en het was nog niet in orde. :(

Oei, en ik heb deze week een afspraak daar voor een offerte 😱.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

[...]
Is toch niet normaal dat ik als klant meer weet over de opties op de wagen dan de garage zelf.
Is helaas wel normaal. En dat is niet alleen bij Kia zo.
Goedbedoelde tip: Wen er maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
[...]

Helemaal niet tevreden.

waar was die eerste dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
KIA Waasland in Sint Niklaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 16:29
Sommige dealers zijn nog niet gewend aan dit segment, de luxere duurdere auto, met dito klandizie en verwachtingspatroon.

Ben met deze auto weggegaan bij de verkopende dealer en nu heel blij bij mij al bekende dealer ( auto vrouw). Ik baal dat ik de ev9 niet bij deze dealer van de zomer kon bestellen en mijn geld bij de eerste partij besteed heb, maar ja, die gasten staan toch nog in de top 5 kia dealers van Nederland…🙃. Raar. Mijn zwager, zelfde auto, zelfde dealer, zelfde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
De EV gerelateerde technische problemen blijven komen. Installeren ze vandaag de gratis, via KIA, laadpaal een zaptec go. Bij configuratie blijkt dat die niet werkt, ergens intern iets dat stuk is. En ze hebben door de muur gezeten in de garage bij het boren en zo in de traphal, Pleisterwerk van de muur 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:36
juakali schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:48:
De EV gerelateerde technische problemen blijven komen. Installeren ze vandaag de gratis, via KIA, laadpaal een zaptec go. Bij configuratie blijkt dat die niet werkt, ergens intern iets dat stuk is. En ze hebben door de muur gezeten in de garage bij het boren en zo in de traphal, Pleisterwerk van de muur 😅
Pff jij hebt wel echt olympisch veel ellende zeg met je aanschaf. Ik hoop voor je dat binnenkort alles opgelost is / wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
YouTube: 2024 Kia EV9 Review - We've Left Dreamland, Back to Reality and Snow

Leuke om te zien, hoe hij zich houd in winterse omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19
juakali schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:22:
[...]

Vind dat dat laatste nog lang heeft geduurd! Goede stap denk ik. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-09 10:26
Vandaag voor het eerst een EV9 van dichtbij gezien in het blauw. Wat een prachtige wagen is het geworden. Ik had hem wel groter verwacht, maar dat viel erg mee eigenlijk! Zou er nog een EV10 kunnen komen met nog meer ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Ja, de EVX, komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juakali
Dat is een sportwagen en niet een bestelwagen zoals hij er een wil 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

noslen schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:48:
Vandaag voor het eerst een EV9 van dichtbij gezien in het blauw. Wat een prachtige wagen is het geworden. Ik had hem wel groter verwacht, maar dat viel erg mee eigenlijk! Zou er nog een EV10 kunnen komen met nog meer ruimte?
Denk het niet aangezien de e 9 al groter is dan de telluride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
juakali schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 07:48:
[...]

Dat is een sportwagen en niet een bestelwagen zoals hij er een wil 😁
Heb het ter per plekke verzonnen, maar het klinkt wel goed, EVX. Zal eens kijken hoe die eruit ziet. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Is een Suzuki, best mooi ding, voor erbij. 😆Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5B_ApoBNxIPqCgrRX4W3mMbnfuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzyIzkn9TSYg9fJMsEoCUGCw.jpg?f=fotoalbum_large

Goeie kleur ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:32
noslen schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:48:
Nog groter, dan wordt het gewicht toch wel een probleem lijkt me?
Ik ze de EV9 nu dikwijls rijden, grote auto die niet log en groot oogt, wel "dik". Mooi design hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammboy
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 07:12
EVJB schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:08:
Is een Suzuki, best mooi ding, voor erbij. 😆[Afbeelding]

Goeie kleur ook!
Er is ook een Kia met die modelnaam als conceptcar. https://www.youtube.com/watch?v=3j7RK2k1jIg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
Vandaag een nieuw probleem ontdekt:

Geluid lijkt uit aleen 1 luidspreker te komen en als je op media knoop drukt dan krijg je de melding dat deze functie tijdelijk niet beschikbaar is. Het lijkt er ook op dat de versterker niet functioneert.

Met een pen de unit gereset, maar niet geholpen. Auto uitgezet, deur op en dicht (meerdere keren) ook niet geholpen.

Ik had dit probleem ook paar keer eerder gehad maar auto uit en deur open had het elke keer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Stephanos schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:37:

Geluid lijkt uit aleen 1 luidspreker te komen en als je op media knoop drukt dan krijg je de melding dat deze functie tijdelijk niet beschikbaar is. Het lijkt er ook op dat de versterker niet functioneert.

Met een pen de unit gereset, maar niet geholpen. Auto uitgezet, deur op en dicht (meerdere keren) ook niet geholpen.

Ik had dit probleem ook paar keer eerder gehad maar auto uit en deur open had het elke keer verholpen.
Gelukkig geeft Kia 7 jaar garantie. Ik denk dat we eventjes onderweg zijn met de ev9 😒

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanos
juakali schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:28:
[...]

Gelukkig geeft Kia 7 jaar garantie. Ik denk dat we eventjes onderweg zijn met de ev9 😒
tot nu toe valt het met de problemen reuze mee, en alles is met een update op te lossen:) en de dealer is super goed met helpen oplossen van problemen (Kia Zeeuw & Zeeuw Delft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Stephanos schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:37:

De melding dat de media functie tijdelijk niet beschikbaar is had ik gister ook voor het eerst inderdaad. Het probleem met luidsprekers/ versterker zijn mij daarbij niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Zo, na een kleine twee maanden achteraan zitten eindelijk mijn cheque van 2k tegoed ontvangen :)

Alleen geen idee wat ik er van moet gaan halen..
Wat hebben jullie er mee gedaan?

Voor set winterwielen is het inmiddels wat laat, komt volgend jaar wel (geen wintersporters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipster
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-02-2024
Na een maand EV9 rijden nog steeds nieuwe opties te ontdekken ;-). Ik kwam deze tegen in de KIA connect app, voor het geval je vergeet de snelheids piepjes uit te zetten, of je dit niet wilt uitzetten iedere rit:

onder : Meer - Waarschuwingsservice- snelheid. interval kun je op 10 minuten zetten, dan piept ie niet meer iedere minuut bij 1km te hard.

Ik had dit nog niet gezien maar wellicht jullie wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:55
@Gipster Heb je dit ook al getest? Volgens mij heeft dat niets te maken met die piepjes in de auto maar met het feit dat je een melding op je telefoon krijgt als je harder gaat dan X km. Of als de auto een bepaalde gebied verlaat, diverse limieten voor de valet modus en tijdvakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gipster
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-02-2024
@Freezhost nee nog niet, maar ga dat zo ff doen. laat het weten!

Sorry! je hebt gelijk. Heeft geen invloed op snelheids piep interval

[ Voor 34% gewijzigd door Gipster op 06-02-2024 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Weet iemand hoe je het welkom en verlaten Kia geluid kan afzetten? In het begin tof maar het begint tegen te steken ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Gipster schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:46:
Na een maand EV9 rijden nog steeds nieuwe opties te ontdekken ;-). Ik kwam deze tegen in de KIA connect app, voor het geval je vergeet de snelheids piepjes uit te zetten, of je dit niet wilt uitzetten iedere rit:

onder : Meer - Waarschuwingsservice- snelheid. interval kun je op 10 minuten zetten, dan piept ie niet meer iedere minuut bij 1km te hard.

Ik had dit nog niet gezien maar wellicht jullie wel..

[ Voor 19% gewijzigd door FlyingDutchMike op 06-02-2024 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
Paar zaken die opvallen na de eerste km.
- waarom reset de drive modus zich elke keer tot normal? Ik wil standaard in eco rijden. Helemaal vervelend is dat het 4 klikken op de knop op het stuur kost om bij eco modus te komen.
- in eco modus zet hij regeneratief remmen automatisch op stand 1. Ik dacht altijd dat zoveel mogelijk regenereren het meest efficiënt zou zijn, maar schijnbaar is dat niet zo.
- in het filmpje van hierboven van carwow heeft hij het over een automatische modus voor regeneratief remmen. Is dat alleen beschikbaar voor de GT versie? Ik kan het niet inschakelen op de niet GT versie.
- automatisch unlocken met de Pixel 6 pro werkt niet altijd. Locken vaker niet dan wel. Bijna geneigd om de grote keyfob van Kia toch maar mee te nemen. Misschien ligt het aan de telefoon die toch een paar generaties oud is.
- op donkere, natte wegen verliest de lane assist en de automatische stuur functie wel eens het overzicht. Deze schakelen zichzelf dan uit. Gek genoeg krijg je daar dan weer geen waarschuwing van. Ook bij wegwerkzaamheden is dit systeem niet zo koersvast. Op een gewone snelweg is het heerlijk rijden met alles aan.
- als je alle rijhulpen uit hebt en je schakelt adaptive cruise control in, dan schakelen ook lane assist en de stuurhulp functie zich in. Als je cruise control uit zet, dan blijven deze systemen aan. Dat gedrag zou ik graag zelf willen kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
AgeOfPanic schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:30:
- waarom reset de drive modus zich elke keer tot normal? Ik wil standaard in eco rijden. Helemaal vervelend is dat het 4 klikken op de knop op het stuur kost om bij eco modus te komen.
- in eco modus zet hij regeneratief remmen automatisch op stand 1. Ik dacht altijd dat zoveel mogelijk regenereren het meest efficiënt zou zijn, maar schijnbaar is dat niet zo.
- in het filmpje van hierboven van carwow heeft hij het over een automatische modus voor regeneratief remmen. Is dat alleen beschikbaar voor de GT versie? Ik kan het niet inschakelen op de niet GT versie.
- automatisch unlocken met de Pixel 6 pro werkt niet altijd. Locken vaker niet dan wel. Bijna geneigd om de grote keyfob van Kia toch maar mee te nemen. Misschien ligt het aan de telefoon die toch een paar generaties oud is.
- op donkere, natte wegen verliest de lane assist en de automatische stuur functie wel eens het overzicht. Deze schakelen zichzelf dan uit. Gek genoeg krijg je daar dan weer geen waarschuwing van. Ook bij wegwerkzaamheden is dit systeem niet zo koersvast. Op een gewone snelweg is het heerlijk rijden met alles aan.
- als je alle rijhulpen uit hebt en je schakelt adaptive cruise control in, dan schakelen ook lane assist en de stuurhulp functie zich in. Als je cruise control uit zet, dan blijven deze systemen aan. Dat gedrag zou ik graag zelf willen kunnen instellen.
Goede vragen, die auto modus leek mij ook wel handig. Voor de rest ben ik bang dat we misschien lang moeten wachten op software updates die dat veranderen, of dat het helemaal niet komt.

Met mijn Volvo XC40 heb ik 2 jaar gewacht tot een knopje zonder functie eindelijk een normale functie toebedeeld kreeg (van pilot assist naar adaptive cruise control). We zitten steeds meer in rijdende computers, terwijl autofabrikanten toch vaak nog met onlogische software keuzes aankomen, of je zogenaamde veiligheidsfuncties op dringen (terwijl dat lang niet altijd een auto echt veiliger maakt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanos
AgeOfPanic schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:30:
Als je de rechter handle achter de stuur paar seconden vasthoudt springt het in auto stand en daarna kan je aangeven hoe hard het in de auto modus moet afremmen. Ik zet het zelf op max en met de linker handle kan je dan de auto tot stoppen brengen. Vind ik een super handig optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Stephanos schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:11:
[...]

Als je de rechter handle achter de stuur paar seconden vasthoudt springt het in auto stand en daarna kan je aangeven hoe hard het in de auto modus moet afremmen. Ik zet het zelf op max en met de linker handle kan je dan de auto tot stoppen brengen. Vind ik een super handig optie.
Zo rijd ik nu ook inderdaad (GT-Line AWD) maar dan op standje minimaal.

Soms wordt het woord AUTO erboven groen en past hij regeneratie aan aan de situatie op de weg, afslag, rotonde, afremmend verkeer voor je.
Wanneer AUTO actief is of niet is mij nog niet helemaal duidelijk?

Dat remmen tot stilstand met de linkerhendel is wel heel smooth, beter dan met het rempedaal!
Vooral in file rijden is het laatste stukje tot stilstand komen via de HDA piloot een beetje oncomfortabel. Er zit een deining aan het eind. Bij stoppen met de hand / hendel is dat er helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
ik heb net mijn wagen terug van de garage, nu met afneembare trekhaak :-)

wat ik nu wel gemerkt heb, is dat als ik helemaal gestopt ben (in reg stand 3) en het rempedaal dan los, dat de wagen automatisch vertrekt.
Tot gisteren was dat niet het geval. Als ik toen volledig stopte, kon ik na 1 sec mijn voet van de rem halen en bleef de wagen wachten tot ik het gaspedaal gebruikte...
waar kan ik dat terug instellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:33
Crupa schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:51:

wat ik nu wel gemerkt heb, is dat als ik helemaal gestopt ben (in reg stand 3) en het rempedaal dan los, dat de wagen automatisch vertrekt.
Tot gisteren was dat niet het geval. Als ik toen volledig stopte, kon ik na 1 sec mijn voet van de rem halen en bleef de wagen wachten tot ik het gaspedaal gebruikte...
Auto-hold knop op de middenconsole

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
juakali schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:56:
Weet iemand hoe je het welkom en verlaten Kia geluid kan afzetten? In het begin tof maar het begint tegen te steken ☺️
Ergens onder instellingen bij HUD, even zoeken op welkomstgeluid heb je het zo gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanos
Crupa schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:51:

Dat is volgens mij auto hold. En als je de rem zachtjes indrukt dan gaat de auto rollen als je loslaat en als je helemaal indrukt dan moet je gas geven (of plus min op je stuur gebruiken) wil de auto in beweging komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Stephanos schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:11:
[...]

Bedankt voor de tip. Dat ga ik uitproberen.
Heb net trouwens aan de telefoon gehangen met Abel en Co die vanuit Kia Charge de installatie van laadpalen verzorgen. Zij vertelden mij dat de laadpaal die V2H mogelijk gaat maken is uitgesteld tot Q3 of Q4, maar dat hij niet heel veel vertrouwen in had dat hij er dan al is. Kan nog wel langer duren en de vereisten qua kabels is ook nog niet duidelijk.
We gaan nu dus toch maar kijken naar een reguliere laadpaal. Hebben jullie nog tips voor een laadpaal die automatisch de auto gaat laden als je aan het terugleveren bent vanaf de zonnepanelen?

[ Voor 37% gewijzigd door AgeOfPanic op 07-02-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyT
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik heb in November 2023 contact gehad met Wallbox over de Quaser 2 en er werd mij verteld dat als het meezit de eerste uitlevering op z’n vroegst Q1 2025 plaats zou vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik vraag me af wanneer dat echt nuttig gaat worden en hoe snel je het dan terug verdient. Lijkt me alleen interessant bij heel forse prijsverschillen en als saldering is afgeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Mijn hoop was dat we meteen voor een dergelijke laadpaal zouden kunnen kiezen. Nu we eerst een reguliere laadpaal moeten installeren, weet ik niet of we over een jaar al zullen kiezen voor een nieuwe met V2H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:47

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Als de eerste kamer het salderen in stand houdt, zijn V2X toepassingen financieel niet interessant. De benodigde apparatuur is m.i. onevenredig duur. Technisch echter interessant. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:36
Zit een beetje te stoeien met de Kia navigatie. Vertrekken vrijdag richting noord Duitsland en bij plannen vraagt de Kia om laadpunten toe te voegen omdat de range onvoldoende is. Prima natuurlijk. Maar ik wil graag een andere dan de voorgestelde. Ik heb wel 10 keer gecheckt, maar kan ik de voorstellen wijzigen? Ik zie niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacqTrev
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-07 20:50
Gies123 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:13:
[...]

Hoi @JacqTrev, laat je niet teveel gek maken door de piepjes, die zijn op te lossen met een aantal software updates of een stukje tape op de DAW sensor op de stuurkolom (de tape kan je trouwens ook aan de binnenkant van de sensor plakken zodat je het niet ziet!). De hinderlijke lane assist kan je uitschakelen door het scroll-wieltje links op het stuur ongeveer 3 seconden in te drukken. Ik moest er ook aan wennen (kom vanuit een Tesla), maar na een paar maanden gebruik heb ik eigenlijk nog maar 2 hinderlijke dingen:
1. Piepje bij 'snelheidsovertreding', die zet ik nu steeds handmatig uit, maar in de EV6 is er een optie dat je kunt instellen dat hij pas afgaat als je 5 of 10Km/u te hard gaat. Ik zie deze optie ook wel naar de EV9 komen.
2. Auto-Lock feature ontbreekt. Wanneer ik de auto verlaat, moeten de deuren automatisch op slot gaan. Nu moet ik bij de auto blijven wachten (in de regen!) tot iedereen is uitgestapt en wanneer alle deuren dicht zijn, moet ik op de deurhendel drukken om de boel op slot te doen. Maar ook dat is een puntje in de software, dus ik hoop dat Kia luistert naar haar klanten. Fingers crossed.

Mijn ervaring is dat Kia's HDA minstens 200% beter is dan de Autopilot van Tesla. Anticipeert veel beter, je kunt gewoon stuurcorrecties toepassen waarna HDA het gewoon weer van je overneemt. Geen 'phantom breaks' meer gehad. Echt top. Geef het een eerlijke kans, zou ik zeggen ;)
Ik heb het echt geprobeerd maar ik vind het nog steeds een irritante auto… na de laatste software update zijn er al wel wat verbeteringen. Hij snapt nu dat je 130 mag na 19.00 uur en hij knippert niet continue rood bij trajectcontrole.
Maar het hele HDA is zo weinig fijnzinnig dat het echt vervelend is. Ik had het niet gedacht maar ik ben mijn Audi etron met terugwerkende kracht enorm gaan waarderen.
Ik ben in overleg om hem over drie maanden in te ruilen voor een ander merk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freezhost
@JacqTrev ik herken je bevindingen totaal niet. HDA werkt bij mij prima, totaal geen problemen mee. Ook geen irritatie qua piepjes behalve die van de snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre24
  • Laatst online: 20:02

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

JacqTrev schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 00:48:
[...]

Ik heb het echt geprobeerd maar ik vind het nog steeds een irritante auto… na de laatste software update zijn er al wel wat verbeteringen. Hij snapt nu dat je 130 mag na 19.00 uur en hij knippert niet continue rood bij trajectcontrole.
Maar het hele HDA is zo weinig fijnzinnig dat het echt vervelend is. Ik had het niet gedacht maar ik ben mijn Audi etron met terugwerkende kracht enorm gaan waarderen.
Ik ben in overleg om hem over drie maanden in te ruilen voor een ander merk.
Ik herken dit ook totaal niet en ik kom uit een BMW 7 serie van 2018 waar de ACC het in vergelijking met de HDA een stuk minder goed deed en de LKA gewoon waardeloos in was. Nu heb ik de HDA bijna altijd aan staan (op N wegen de gewone ACC waarbij de LKA ook altijd aan gaat). Ik zet nu alleen nog de snelheid waarschuwing uit elke rit. Misschien is jouw specifieke auto technisch niet helemaal goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

gustavson schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:39:
Zit een beetje te stoeien met de Kia navigatie. Vertrekken vrijdag richting noord Duitsland en bij plannen vraagt de Kia om laadpunten toe te voegen omdat de range onvoldoende is. Prima natuurlijk. Maar ik wil graag een andere dan de voorgestelde. Ik heb wel 10 keer gecheckt, maar kan ik de voorstellen wijzigen? Ik zie niks.
Ik vind ook regelmatig de aangeboden laadopties ongewenst of veel te vroeg.
Wat ik meestal doe is alle laadstops verwijderen.
Dat kan via 'tussenpunt TOEVOEGEN' gek genoeg.
Dan komen alle punten in een lijstje als het routeplan in beeld met een kruis om ze te verwijderen.

Dan rijden totdat je verbruik van de dag en eventuele files een meer realistische range laten zien.
De A1 bijv kent 38km Baustelle 80-100km/u. Dan komt er bij mij wel een paar km range bij...

Ik heb splitscreen aan staan waarbij in het rechterdeel met 1 druk op de knop laadlocaties langs de route of bij de bestemming kunnen worden getoond. Daar kies ik er dan 1 van uit die me het beste past.
Dat doe ik wel even met HDA vol AAN... en de ogensensor afgeplakt...
Of even stoppen kan ook natuurlijk. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Andre24 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:42:
[...]

Ik herken dit ook totaal niet en ik kom uit een BMW 7 serie van 2018 waar de ACC het in vergelijking met de HDA een stuk minder goed deed en de LKA gewoon waardeloos in was. Nu heb ik de HDA bijna altijd aan staan (op N wegen de gewone ACC waarbij de LKA ook altijd aan gaat). Ik zet nu alleen nog de snelheid waarschuwing uit elke rit. Misschien is jouw specifieke auto technisch niet helemaal goed?
De afstandhouder vind ik persoonlijk wel OK werken tov TESLA S bijvoorbeeld maar de rijbaanassistent is soms wel een beetje aan het zwabberen als ik eerlijk ben. Zeker met wat wind zoals de laatste weken.
Met passagiers zet ik het auto sturen vaak toch weer uit merk ik.
Bij een recente BMW iX3 is dit toch wel een stukje verfijnder maar ik moet nog door de upgrade-wasstraat... dus wie weet.

Herkennen meer mensen dat 'zwabberen' van links naar rechts en terug, alsof hij het midden niet kiezen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie32
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:55
FlyingDutchMike schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:42:
[...]

De afstandhouder vind ik persoonlijk wel OK werken tov TESLA S bijvoorbeeld maar de rijbaanassistent is soms wel een beetje aan het zwabberen als ik eerlijk ben. Zeker met wat wind zoals de laatste weken.
Met passagiers zet ik het auto sturen vaak toch weer uit merk ik.
Bij een recente BMW iX3 is dit toch wel een stukje verfijnder maar ik moet nog door de upgrade-wasstraat... dus wie weet.

Herkennen meer mensen dat 'zwabberen' van links naar rechts en terug, alsof hij het midden niet kiezen kan?
Dat zwabberen is heel herkenbaar, vooral met wind inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
henkie32 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:19:
[...]

Dat zwabberen is heel herkenbaar, vooral met wind inderdaad.
Ja ik heb dat soms ook, met wind inderdaad of als de strepen slecht zijn of slecht zichtbaar door externe factoren. Over het algemeen genomen werkt het goed zeker op de snelweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Hoe rijdt je automatisch achteruit met de kia? heb hem als test.
Vreemd wel na het ophalen kreeg ik van de dealer een huur papier met kosten doorgestuurd met huur voor 2 dagen. Ik hoop dat ik dat niet moet betalen of ik koop hem ergens anders uit principe XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
blinded schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:22:
Hoe rijdt je automatisch achteruit met de kia? heb hem als test.
Vreemd wel na het ophalen kreeg ik van de dealer een huur papier met kosten doorgestuurd met huur voor 2 dagen. Ik hoop dat ik dat niet moet betalen of ik koop hem ergens anders uit principe XP
Wat bedoel je automatisch achteruit rijden? Je hebt de demo wagen als proef? Daar hoef je toch nooit voor te betalen, dat zou belachelijk zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Freezhost schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:24:
[...]

Wat bedoel je automatisch achteruit rijden? Je hebt de demo wagen als proef? Daar hoef je toch nooit voor te betalen, dat zou belachelijk zijn,
op de afstandbediening zit een knopje, kan ik dat gewoon induwen om achteruit te gaan.

en Ja ik tekende iets op een tablet, en achteraf krijg ik dat in mijn mailbox en staat er een huurprijs boven :?
Misschien dat het standaard is in hun systeem ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Freezhost schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:24:
[...]

Maar 2 dagen een auto mee is wel weer wat anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
DarkShadow schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:54:
[...]

Maar 2 dagen een auto mee is wel weer wat anders :P
Ik heb hem ook gewoon meegekregen voor meer dan 24 uur, heeft bij mij gewoon op de oprit gestaan een nachtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
blinded schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:30:
[...]

op de afstandbediening zit een knopje, kan ik dat gewoon induwen om achteruit te gaan.

en Ja ik tekende iets op een tablet, en achteraf krijg ik dat in mijn mailbox en staat er een huurprijs boven :?
Misschien dat het standaard is in hun systeem ofzo.
Voor remote control

- de auto op slot doen (ook als de auto al op slot is)
- de start knop (hold staat er op, boven de vooruit knop) ingedrukt houden tot het Kia logo op de keyfob oplicht of tot je ziet dat de auto aan gaat
- vooruit of achteruit knop indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Freezhost schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:04:
[...]

Voor remote control

- de auto op slot doen (ook als de auto al op slot is)
- de start knop (hold staat er op, boven de vooruit knop) ingedrukt houden tot het Kia logo op de keyfob oplicht of tot je ziet dat de auto aan gaat
- vooruit of achteruit knop indrukken
Draait hij de wielen dan vanzelf recht op recht ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blinded
update:
moet niets betalen, was een standaard mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
blinded schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:06:
[...]

Draait hij de wielen dan vanzelf recht op recht ?
Ja voor zover ik weet wel, maar je hebt ook kans dat hij zelf een beetje stuurt als hij zich te dicht bij obstakels bevindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Auto heeft geen armsteun voor de bestuurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

blinded schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:06:
Ik steun op de zachte middenconsole. daar zit een steun voor beide voorstoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Freezhost schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:09:
[...]

Ja ik heb dat soms ook, met wind inderdaad of als de strepen slecht zijn of slecht zichtbaar door externe factoren. Over het algemeen genomen werkt het goed zeker op de snelweg
Dat herken ik ook wel. Of bij afslagen die ie opeens naar rechts wil richting de geblokte strepen van de afslag. Maar als ik het vergelijk met de techniek van de 7 serie van 2018, dan is de Kia met grote sprongen verder.

En dat ie soms niet helemaal koersvast is maar wel binnen de rijbaan blijft, ach hoe strak rijdt je zelf binnen de lijnen? Dan blijf je ook niet op de centimeter binnen de stroken. Wel is je eigen "gezwabber" altijd wat geleidelijker dan de LKA van de Kia dus ook ik zet 'm af en toe uit. Maar het feit dat ik 'm eigenlijk juist bijna altijd aan heb staan (net als de HDA), zegt voor mij wat over de hoge kwaliteit 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

blinded schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:06:
Er zit een hele brede armsteun op de middenconsole. Niet in hoogte verstelbaar, maar voldoet uitstekend (voor mij althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
FlyingDutchMike schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:08:
[...]

Ik steun op de zachte middenconsole. daar zit een steun voor beide voorstoelen.
werkt niet voor mensen van 1M70 denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:47

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Ik kan in de info van Kia niet vinden of er een alarm (klasse 3?) in de auto zit. Startonderbreker: ja. Maar verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Twiek-San schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 07:22:
Ik kan in de info van Kia niet vinden of er een alarm (klasse 3?) in de auto zit. Startonderbreker: ja. Maar verder?
Verder niets, even zoeken op alarm in dit topic dan kom je heel veel info tegen m.b.t. klasse 3 systemen of TV01 systeem

[ Voor 12% gewijzigd door Freezhost op 09-02-2024 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:33

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
Ik heb zelf in die temperaturen gereden en zelfs met een RWD kwam ik niet verder dan 300-320km. Ik ben daarom benieuwd hoe ze dit hebben gemeten. Op dit moment met +11C haal ik net 400-420km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Stephanos schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:05:
[...]

Ik heb zelf in die temperaturen gereden en zelfs met een RWD kwam ik niet verder dan 300-320km. Ik ben daarom benieuwd hoe ze dit hebben gemeten. Op dit moment met +11C haal ik net 400-420km
Huidige temperatuur en 80% geladen geraak ik aan 370km niet snelweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Vandaag even bij de dealer geweest voor het 3-fase laad-probleem, was in de buurt dus dacht ik rij even langs.

Ze hebben de auto uitgelezen en er zit een fout in de auto die nader moet worden onderzocht, dit zou best een defect de aan ICU kunnen zijn.

Hebben begin maart een afspraak gemaakt zodat ze de hele dag over de auto kunnen beschikken om na te gaan wat het defect precies is. Ook worden dan meteen de laatste updates erop gezet.

Ik ben benieuwd! 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JLC_NL
  • Laatst online: 09-05 17:52
https://www.youtube.com/watch?v=1mjLlq8soXw

Een interessante video of preheating in de grote wintertest 2024 in Noorwegen. Met interessante discussies over hoe belangrijk preheating is en aan het einde de vraag wat beter zou zijn een ev met kleinere range maar goede preheating en daardoor snel opladen of een grotere range en minder snel opladen. Verder laat de video zien dat de EV9 een prima trekauto is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLABRJlTgbSUiKEXcs0fxgIdn_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdm69FIT667TGbdRqo2wzSEY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

EVJB schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:19:
Vandaag even bij de dealer geweest voor het 3-fase laad-probleem, was in de buurt dus dacht ik rij even langs.

Ze hebben de auto uitgelezen en er zit een fout in de auto die nader moet worden onderzocht, dit zou best een defect de aan ICU kunnen zijn.

Hebben begin maart een afspraak gemaakt zodat ze de hele dag over de auto kunnen beschikken om na te gaan wat het defect precies is. Ook worden dan meteen de laatste updates erop gezet.

Ik ben benieuwd! 😊
De kans is best groot dat je ICCU doorgebrand is. Daar is 2 weken geleden een specifieke update voor gekomen. Zie deze screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlyoCKNpjQw6aWi_0V1osZciopg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FEueGGvVsmBLInIKaRpyPQuA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Andre24 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:35:
[...]

De kans is best groot dat je ICCU doorgebrand is. Daar is 2 weken geleden een specifieke update voor gekomen. Zie deze screenshot:
[Afbeelding]
Geproduceerd vanaf 24 september 2023...
Daar zou dan de eerste batch, die rond 25 oktober arriveerde in Europa, niet bij zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
Meer mensen die een nieuw kentekenbewijs hebben gekregen? Volgens de RDW heeft de fabrikant een fout gemaakt en onjuiste gegevens ingevoerd.

[ Voor 42% gewijzigd door Freezhost op 09-02-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Freezhost schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:32:
Meer mensen die een nieuw kentekenbewijs hebben gekregen? Volgens de RDW heeft de fabrikant een fout gemaakt en onjuiste gegevens ingevoerd.
Wat?!
Hebben we toch een V8 voorin???
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
FlyingDutchMike schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:31:
[...]

Wat?!
Hebben we toch een V8 voorin???
})
Nominaal continu maximumvermogen was omgewisseld met netto maximumvermogen elektrisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel67
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:39
Het wonder is is gebeurd, vandaag eindelijk mijn voucher ontvangen! Gelukkig maar 3 maanden na aanschaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Freezhost schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:32:
Jep hier ook. Ik snap alleen die vermogens niet. De 283kw die er stond was vlgs mij toch gewoon goed? Bij een ICE staat toch ook het maximale vermogen geregistreerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crupa
Ik had hier al laten weten dat mijn EV9 niet aan max snelheid AC bleek te laden.
Wel ik denk dat ik gevonden heb waar het aan ligt…
In de Kia app zag ik een instelling op90% staan. Staat nu op 100% en het gaat sneller nu 😀
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzD2cxPfOtFLg4AlucHttLvETfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQUMKYgLVDA4evplSPZzxM80.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Andre24 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:09:
[...]

Jep hier ook. Ik snap alleen die vermogens niet. De 283kw die er stond was vlgs mij toch gewoon goed? Bij een ICE staat toch ook het maximale vermogen geregistreerd?
Ik snap het ook niet helemaal, mogelijk weet iemand anders hoe of wat?

@Crupa mooi dat het opgelost is, bij mij even gecheckt maar staat al op 100%

[ Voor 10% gewijzigd door Freezhost op 09-02-2024 22:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NHLGMD
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik ga aanstaande vrijdag naar Oostenrijk, met vrouw en 4 kinderen en Thule towbox. Toch heb ik nog enkele vragen en wellicht heeft iemand tips. Ik heb natuurlijk elke pagina van dit Kia EV9 topic gelezen, dus ik hoop dat deze vragen niet al eerder gesteld zijn.

1. Moet ik de EV9 handmatig voorverwarmen of doet de auto dat altijd zelf wanneer je een laadpunt als tussenstop toevoegt?
2. Hoe lang moet je voorverwarmen als je dit handmatig doet (dus bijvoorbeeld zonder gebruik te maken van de navigatie)?
3. Hebben mensen al ervaring met een rit naar Oostenrijk? Hoe zijn de ervaringen met de laadpunten wat betreft drukte en laadsnelheid? Zijn er plaatsen waar je absoluut wel of juist niet heen moet?
4. Met mijn Tesla's (inmiddels verkocht) vond ik het ook al lastig om te bepalen wat de ideale kruissnelheid is om zo snel en ver mogelijk te komen voordat ik weer moet laden. Heeft iemand tips?

Excuses voor de vele vragen tegelijk, maar het leek me handig om dit zo centraal mogelijk te houden, ook voor medelezers die wellicht ook nieuwsgierig zijn en op wintersport gaan, in plaats van verspreid over het Kia EV9 topic.
Pagina: 1 ... 31 ... 92 Laatste